סקר >> למה לא התחתנתם עדיין?פוליאנה
תשובות יצירתיות/אמיתיות בלבד.
תשובות סטנדרטיות-בנאליות שאתם נותנים לדודה שלכם לא יתקבלו כאן.
תודה
כי עוד לא התארסתיסביון
כי אף אחת עוד לא הציעה לי נישואיןסביון
כי הכלב אכל לי את הכלהסביון
אאווצ'פוליאנה
אמממ...חביב שזורם

איש אחד עבר בדרכו פעם ליד בית קברות.

לפתע הוא שם לב שיש שם לוויה גדולה במיוחד ושיש טור ע-נ-ק של אנשים שמלווה את הנפטר ואת האבלים.

האיש מסתקרן, עוקף את כל האנשים ומגיע אל אחד האבלים שבראש ושואל אותו מי הנפטר.

האבל משיב לו שזו חמותו שטיפלה בכלב שלו, אך הכלב שלו התעצבן וטרף אותה.

האיש מתלהב ושואל את החתן אם הוא יכול לשאול את הכלב לכמה ימים בשביל חמותו.

החתן עונה לו: בשמחה, רק תעמוד בסוף התור פה מאחור...

חמותי, ראיתי אור!סביון
הא הא נראה מי יבין
מנסתרות נקנירחפת..
אבל זו לא שגיאה 😒סביון
טוברחפת..

אז אנסה להבין.. האור בקצה המנהרה של התור?

 

 

ניסיון קלוש

לא סביון
רמז: גוגל יכול להועיל
אההההההההה רחפת..
האח!
אבל היית אמור לקדש אותה בכיכר שנתת לכלבוהוא ישמיענו
כדי להציל אותה!
אה בעצם זה לא הוכרע בגמרא... יש'ך מזל ⁦
אבל לא הצלתי אותה סביון
כי אין לי עדיין סוסמנחם11


בדיוק זהדעתן מתחיל
אני מוכנה לממן לך את הצבע הלבן..חיהל'ה
כי עוד לא צבעתי תשיערזמרת מיוחדת
ממ נשמע מעניין.. למה כוונתך?פוליאנה
מסובך להסבירזמרת מיוחדת
כי לא סגרתי אולם עדייןנפש חיה.
כי הוא עדיין לא התחיל לצאת לשידוכים .. צא כבר ימעצבן! ..לב אוהב


התשובה אמיתית?פוליאנה
אה לא .. בצחוק.. חשבתי שזה כמו משחק חחלב אוהב


גם וגםפוליאנה
אפשר לענות בצחוק ואפשר גם ברצינות.
משום מה חשדתי ששלך רצינית
כי אני בררן..חביב שזורם

אני כל הזמן מברר זמנים של אוטובוסים במקום פשוט לבוא עם הרכב..

כי הן לא רצוקוד אבל פתוח
ברוך ה', הייתי צריך להתפקס על מה אני רוצה בבת הזוג שלי...
כי המורה שלי למטמתיקה לא מרשהפרח-אש
(עד גיל עשרים)
כי אני פוגשת את כל החברים שלו בדרך..רחפת..
לא רוצהחופשיה לנפשי
לא מעוניינת ותעזבו אותי כבר (זה מה שאני אומרת לכולם, בעיקר לנשים מהעבודה שמתעקשות לחפור)
צעירים עדיין, בלי בסיס כלכלי ותורני מספיק..כבתחילה
כי אין לי מספיק כסף לשלם על דייטיםוהוא ישמיענו
למרות שב"ה יש מספיק כדי לשלם על עצמי... ⁦⁦
כי עדיין לא מצאתי את המפה שמראה את הדרך שמובילה אליו..לב טהור:)


כי עוד לא מצאתי עם מי... ולצעריקול הנבואה
בנתיים גם לא ברור לי איך לחפש. ב"ה.
בסביבה שלי (חברים/אברכים בישיבה וכו) יודעים שאני בעניין אבל לא קיבלתי שום הצעה בנתיים. ועל שדכנים אני לא ככ סומך ולכן לא מנסה את הכיוון הזה. לא מצפה שמישהו שלא באמת מכיר אותי ולא את מי שהוא ינסה לשדך לי יצליח לזהות התאמה.
זה בסדר, הרב הנזיר התחתן בגיל 35סביון
נראה לי 36חסדי הים
יש מצבסביון
לא זכרתי בדיוק ובויקיפדיה לא היה כתוב
חחחח אני ממש לא בעניין להידמות לו בעניין הזה. כמו שאניקול הנבואה
גם לא בעניין להידמות לרבי עקיבא בזה שהתחיל ללמוד רק בגיל 40 ;)
אז תחליף שם סביון
אולי אחרי שתחליף אתה את השם כי סביונים נובלים בקיץ ;)קול הנבואה
בהרבה דברים אחרים אני מקבל ממנו ודווקא רוצה להידמות לו. אולי יום אחד עוד אהיה נזיר
אבל היה מאורס 12 שנה.לך דומיה תהילה
אבל גם הרב צבי יהודה התחתן בסביבות ה-30, אאל"ט.
סביון
לא ידעתי את זה... למה כל כך הרבה זמן?
גם אני לא, רצתי לבדוק בגוגל פסידונית

אכן 12 שנה, הוא וארוסתו נפרדו בגלל המלחמה.

מלחמת העולם הראשונה?סביון
נראה ליפסידונית

או השנייה

מה שיותר מסתדר עם השנים

אין סיכוי השניהסביון
כי הרב זצ"ל ליווה אותו לחופה
אז מסתבר שהראשונה
אוקייפסידונית

אני באמת די אפס בתאריכים

לא נוראסביון
את לא היחידה
לגבי הסיפא חבל....44444

אף פעם לא יודעים מי יזכה להיות השליח...

מי ששידך בייני לבין בעלי לא ממש הכיר אותנו (בלשון המעטה).

 

עד היום לא מצאנו מישהו שהכיר את שנינו לפני החתונה.

מצאנו 2 אנשים שידעו על קיומינו וגם זה לא בטוח....

 

 

אז אולי אנסה בכל זאת. תודה קול הנבואהאחרונה
מחכה שמחירי הדירות ירדוברגוע


דן חסכן;)נפש חיה.
תירוץ גרועסביון
בינתיים אפשר לשכור דירה בחור כלשהו
יותר טוב מהתירוצים שלך..ברגוע


כי היינו צריכים לבנות את עצמינו לקראת זהוירושלים של זהב
ויכול להיות שעדיין צריכים.. ה' לא גילה לי
כי נאבד לי הבעל..הפי
ברצינות מזה למה?
זה שאלה שכאילו מה לא טוב בכם שלא התחתנתן..

הכל טוב ב"ה
כי אשתי לא מרשה לימפצלש עצמי לדעת
להתחתן עם אשה שניה.
היי היי...והוא ישמיענו
שהשאלה מופנית לרווקים ⁦והוא ישמיענו
וזאת סיבה למה עדיין *לא* התחתנת, הבנתיכי בשמחה תצאו.

אכן. זו הסיבה למה עדיין לא התחתנתימפצלש עצמי לדעת
עם אשה שניה 😝
כי אני לא רוצה לעקוף את אחי הגדולימ''ל
והוא עדיין לא נולד בכלל, איך יתחתן המסכן?
יו, הוא נשמע ממש מתאים לאחותי הגדולהסביון
שניהם עוד לא נולדו! אולי נשדך ביניהם וככה תוכל להתחתן
1. אני מחפש חכמה ו Nerd ובכל הספריות שאני הולך לא מרימיםחסדי הים
עיניים מהספר, כדי שמבטינו יצטלב.
2. אני מחפש בלונדינית/חום, והיום רוב הבנות צובעות את השיער לשחור.
3. אני מחפש אמריקאית, והיא מתקשה לשאול בעברית הכוונה איך להגיע אלי.
4. בגלל שאני כל כך מיוחד, צריך הרבה תפילות ומעשים טובים כדי לזכות בי
5. אני מחפש קשר יותר רוחני, נפשי, ורגשי עם אשתי, ולחשוב על הצד הפיזי מרתיע אותי, ורוב הבנות, גם הדתיות, מחפשות עונג פיזי.
6. אני ביישן גדול
7. לא מצאתי אשה שתרשה לי לקום חצות וללמוד עד הבוקר.
8. לא מצאתי אשה שיש לה ידיעות עמוקות על היהדות ודבקות גדולה ב-ה', ומצד שני מנהלת חיים מסורתיים.

2 ו 5 נראה לי סותרקוד אבל פתוח
לא ממשסביון
דקדק במילותיו
אני רואה יופי כדבר רוחני. בשיר השירים יש שבח לשיערחסדי הים
בלונדיני: "שערך כעדר העזים"-"שערך נאה ומבהיק כצוהר ולבנונית כשער עזים לבנות היורדות מן ההרים ושערן מבהיק מרחוק".

בלונדיני? אולי הכוונה ללבקניתנפש חיה.
לא. רש"י מדגיש שהשיער הלבן של העיזים מבהיק עם השמשחסדי הים
אז ברור שהכוונה לשיער בצבע בלונדיני.
רואים שלא יצא לך לראות שיער שחור מבריקהתר

או חום מבריק, לצורך העניין.

 

אתה מבין, זו הבעיה עם כל הרפורמים האלה. אם ננעלים על הפירוש שלהם במקום ללמוד כמו שצריך. פוק חזי (בתרגום עברי, תתחיל לצאת. וכמאמר בנות ישראל "שא עיניך וראה" - היכן תישא אותן? בדייטים ובכרמים!) ותראה שיש שיער שחור ומבריק, חום ומבריק, אדמוני ומבהיק, ואפיו לבן ומבהיק. וכנגד זה עשה האל שיער בלונדיני דהוי שלא בוהק בשמש... בקיצור - תתחיל לצאת

זוהר השמש על שיער לבן יוצר בלונד. לא צבע אחרחסדי הים
מה קשה להבין ברש"י. זה 1+1
וכל שחורות השיער מוכות גורל לב אוהב
ממה שמתואר בדניאל משמע שזה לבן.אניוהוא
לבן של חסד. ולא בלונדי.
שם לא מדובר כשיש את הזהורית של השמשחסדי הים
לא מכירה בלונדינית שצובעת לשחורוירושלים של זהב
רציתי להגיב בחחחח גדול, כי חשבתי שאתה מתבדחשמשועננים

אבל עכשיו נראה לי שאולי אתה ממש רציני? חוץ מהקטע של הסמיילי שתקעת שם?

ואם אתה רציני, אז הלו? אתה רציני????

אתה חייב להתחיל לרדת מהעץ.. ודחוף..לב אוהב


דוגרי??מישהי 1
כי אם הייתי מתחתנת צעירה ממש תכלס הייתי ביקורתית על כל הרווקים שבטח לא מצאו כי...
והנה עכשיו אני פה.מסתבר..🤔

כיעלמת חן
עוד לא פגשתי את האנשים הנכונים תרתי משמע:/
כי עדיין לא סיימתי את התואר ..לב אוהב

* כי עדיין לא מצאתי עבודה שאני אוהבת להתעסק בה

* כי עדיין לא התעליתי רוחנית מספיק

* כי יש כמה עניינים טכניים שצריך לסדר קודם 

 

לאחר עריכה:

* כי עדיין לא התבודדתי על זה בצורה רצינית.. 

* כי עדיין לא מילאתי את מכסת התפילות שאני צריכה ;)

 

כיעלמת חן

כנראה שלא התפללתי מספיק

כי הוא עוד לא דפק לי בדלת

כי עוד לא גידלתי גוזמבות (גבעוני)כי בשמחה תצאו.

גבעונילא דוס

כי טוב לי ושמחוהוא ישמיענו
כי אנשיםע מ
שאמורים להציע לי לא משקיעים מספיק בחיפושים...
חושבים שיש לי זמן😩
ולהם יש?נפש חיה.
לאע מ
בגלל זה הם לא משקיעים מספיק.
כי הפורום הזה מייאש מראש!עבודת ה'

ברצינות.

ואולי כי את לא מדברת עם בנים באישי? (קריצה)שמשועננים


למה הקריצה?פוליאנה
הגיע הזמן לדבר ברצינות על החתימות המעליבות שרצות כאן בפורום.

תארי לך שהיו רושמים "לא מדברת עם שמשועננים באישי", וככה בהינף חתימה הפכו אותך למוקצה שלא כדאי לדבר איתה באישי...
ועכשיו תכפילי את החתימה הזאת בעשרות, איך לדעתך זה משפיע על השם שיצא לכלל אוכלוסיית השמשועננים בפורום?
אה סליחה..והוא ישמיענו
גם החתימה שלך מעליבה.
מה זה 'ליהודים היתה'? מה עם מי שלא נולד יהודי? את יודעת איך הוא פגוע עכשיו?!
הוא לא בחר להיוולד גוי. וסתם לאורך כל הדורות מתעללים בגויים וקוראים להם בשמות גנאי 'רשעים', 'מים הזידונים', 'נכרים', 'עכו"ם' (למה מי עקום??)

הגיע הזמן לשים את הדברים על השולחן. אני קורא לכל אירגוני הנשים (כולל את) לשים קץ לתופעה המזלזלת הזאת!
את חמודה!שמשועננים

לא מבינה למה נפלת עלי, תיפלי על אלו שחתמו כך...

אבל אני מרשה לעצמי להגיב, כי אחד הספרים הכי אהובים עלי בילדותי היה פוליאנה. ואין בתגובתי הסכמה או אי הסכמה עם החתימה הנ"ל...

את לקחת את ה'לא מדברת עם בנים באישי' כל כך אישי.... ונתת לו פרשנות באמת פוגעת.

להלן הפרשנות- אני לא מדברת איתך ואיתך ואיתך באישי, כי אני חושבת שאתם מוקצים ושלא כדאי לדבר אתכם באישי. 

והנה פרשנות חלופית- אני מביעה פה צרכים ועושה תיאום ציפיות, ומכריזה בזאת כי איני מדברת עם בנים באישי, יען כי האמונות/דעות/השקפות שלי אינן תומכות בשיחה אישית עם גברים שלא למטרות נישואין, לא בגלל שהם מוקצים, אלא בגלל שיש דבר כזה שנקרא עקרונות. העקרונות האלו אומרים לדוגמה שבמסגרת דייטים מדברים עם בנים באישי ובכל מסגרת אחרת, לא. או לדוגמה עקרון שאומר שלא מדברים עם גברים וירטואליים. למה? כל אחת והסיבות שלה. 

תיאום הציפיות הזה מונע המון אי הבנות ואת הצורך לחזור שוב ושוב על המנטרה הזו, והפעם זה כן אישי כי האדם כבר פנה בתכתובת. 

ושוב- אני לא מצדדת בשום צד כרגע, רק מסנגרת על הצד השני.

והנה הכלל הכי חשוב בעולם- קודם כל! קודם! כל! תגני על הרגשות של עצמך, ורק אחר כך על הרגשות של אחרים, גם במחיר של פגיעה ברגשות שלהם. ולכן בכל סיטואציה אם את חשה שאת לא מספיק מוגנת ובטוחה, תנקטי בצעדים האמורים להחזיר לך את תחושת ההגנה.

ואגב אני לא בטוחה שהגברים פה חווים את זה כפגיעה. מעניין לשאול אותם. את משליכה עליהם רגש פגיעה שאת היית חשה במקומם, אבל זה לא בהכרח נכון.

אה אז פוליאנה זה שם של ספר?והוא ישמיענו
עכשיו אני יודע! 🤠
מהר להוציא מהספריה ולקרוא! ספר מתוק מדבש!שמשועננים


סחטיין על התגובה המושקעתפוליאנה

לא באמת התכוונתי לצאת נגדך, מתנצלת אם הרגשת שנפלתי עלייך.. פשוט סמכתי עלייך שתזרמי

אני מודה שכבר הרבה זמן חיכיתי להזדמנות להעלות את הנושא של החתימה המשונה שהרבה בנות הוסיפו.

וברגע שהיא נקרתה בפניי קפצתי על המציאה.

(אין מישהי ספציפית שאני יכולה לפנות אליה.. כי זה כבר מתווסף כחלק מהנורמה החברתית פה. והנורמה הזאת לא נורמלית בעיניי)

 

אין לי שום בעיה עם הרצון שלא לדבר באישי, וגם אני לא מדברת עם מי שלא צריך לדבר.

אני פשוט לא מבינה למה צריך להודיע קבל עם ועולם ולהוציא שם רע לאוכלוסיה שלמה.

גם אם הם לא חווים את זה כפגיעה באופן אישי, זה פוגע בהם כציבור. 

כי מה תחשוב בת חדשה שמגיעה לפורום ורואה את כל החתימות האלה?

"ה' ישמור, מה הולך פה? מה הבנים פה עושים?? שומר נפשו ירחק" - וזאת לדעתי הפרשנות הרווחת בפורום.

אני שואלת, מה הבעיה פשוט לסנן באופן פרטי..?

 

 (אני כותבת את זה לך, כי סוף סוף מצאתי הזדמנות להעלות את זה, לא כי זה מופנה באופן אישי אלייך.

אולי היה עדיף לפתוח את זה בשירשור נפרד.. מתלבטת עדיין אם זה ממקומי או שהם צריכים להגן על עצמם)

 

לא חושב שזה קשור למציא שם רע.אניוהוא
יש בזה משום 'והייתם נקיים'
אנשים חושבים איך יראי ה' יכולים להיות בפורום מעורב?
תשובה - לא מדברים באישי עם בני המין השני.

גילוי נאות. אינני מדבר האישי עם נשים. סתם לא היה לי כח להוסיף את זה לחתימה.
הגילוי נאות!פוליאנה

בדיוק!!

האם כל מי שלא מוסיף לחתימה מדבר כל היום עם המין השני?

ברור שלא.

ואין סיבה לציין את זה בחתימה בכלל.

 

וזה משהו שמפריע לי באופן אישי.. @שמשועננים

שאני נראית רע כי אין לי את "חותמת הכשרות" הפורומית.

 

להוציא מליבן של טועים.אניוהוא
הוספתי חתימה, למה אני לא רואה אותה?
למה המלעגים?פוליאנה
רק אחרים רואים את החתימה שלי?אניוהוא
לא הבנתי את השאלה,
האם שאלת למה לשון רבים או שהתכוונת מי מלעיג?
אני רואה אותהברגוע
לוקח לה זמן להתעדכן
עוד מעט גם אתה תראה
מי מלעיג ולמה?פוליאנה
את רוצה שאומר לשון הרע?אניוהוא
רגעפוליאנה
אני פתחתי את הדיון כי הפריע לי שפוגעים בציבור שלם בחתימה,
ואז אתה הוספת את החתימה הזאת
פלוס שורה נוספת שבאה לפגוע ולהעליב.

אם זאת התוצאה שהדיון הביא אני פורשת כדי שהמצב לא יחמיר יותר.
תודה לכל המשתתפים.
@שמשועננים @ימ''ל @התר @והוא ישמיענו @אניוהוא
ו @ברגוע שהגיע בלי להביע דעה. (אגב, אני סקרנית לדעת מהי, כי בדרכ אני ממש מסכימה איתך/ממש מתעצבנת עליך)
ממש לא התכוונתי לפגוע ולהעליב!.אניוהוא
*קשר בין השורות מקרי בהחלט
אז תכתוב בצבע אחרברגוע
ו' החיבור מה איתה?פוליאנה
הרמז גלוי מדי ולכן פוגע.
זאת עבודת ה'?
כך מופיע הלשון ברמ'אאניוהוא
'ולא יבוש...'
הוכח תוכיחימ''ל
הוכחת שכבר כתבת את זה, עדיין קשה לי להאמין שלא באמת התכוונת לקשר בין המשפטים (לא שיש לי בעיה עם זה, רק ההכחשה מוזרה לי).

(אגב, אם אתה מתעקש לצטט את הלשון המדויקת אז תשנה ל'עליו' במקום 'עלי')
גם כתבתי אבוש ולא 'יבוש'אניוהוא
את אתה יכול לכתוב עם ו' ובלי פסידונית


בקיצור לא ציטוט ולא בטיחימ''ל
אבל יש מצב שאולי זה הבן של בטיח..חביב שזורם


שומר על זכות השתיקהאניוהוא
היה כבר אחד שרצה לומר שכתבתי שאין קשר בין המשפטים
אבל לא כתבתי בין איזה משפטים אין קשר...

אני מכחיש
וואלהברגוע
אין לי דעה נחרצת בנושא.

לא חושב שזה פוגע,
אבל מסכים איתך שיש בזה משהו מוזר (בעיקר מי שכותב בענק..).
אם כולם בפורום היו באותו ראש אז אף אחד לא היה כותב. העניין הוא שחלק לא רואים בכלל בעיה בלדבר סתם עם המין שני באישי, ואחרים ממש רוצים להמנע מזה אז הם כותבים בחתימה כי לא נעים לסנן באישי.
(זכור לי שפעם מישהי התלוננה פה שכותבים לה באישי אז המליצו לה לכתוב בחתימה שהיא לא מדברת עם בנים)

אני אישית לא מדבר כמעט עם בנות באישי, אבל אני לא כותב בחתימה כי אין לי בעייה שידברו איתי על משהו נקודתי, אחרים אולי רוצים להמנע גם מזה כדי שלא יתפתח לסתם שיחה.
פוליאנה
דיפלומטי משהו
הקדמתי שאין לי דעה נחרצת..ברגוע
גם אני הח"מ הצטרפתי למלחמת הקודש והוספתי לחתימהסביון
עה"ח,
אני
ומה הדין לגבי קרנפות?אניוהוא
*ק"ו ב"ב של ק"ו!התר


*ק"ו נכד נכדו של ק"ו!סביון
ק'ו פירכא הואאניוהוא
מה הפירכא?סביון
פירכא,אניוהוא
ומה אדם שחייב במצוות לא עשה בו זכרים כנקבות
קרנפים שאינם חייבים במצוות אינו דין שלא יעשה בהם זכרים כנקבות?!
מה לנקבות בבני אדם שחמירי מזכרים לעניין דיבורסביון
קרנפים שפטורים ממצוות וקלים מבני אדם, עם קרנף זכר לא מדברים, נקבה לא כל שכן?
מה לנשים שכן נטלו ט' קביןאניוהוא
תאמר בקנפים של נטלו קב אחד?
ועדיין ק"ו הואסביון
שכן קרנפות נטלו יותר מקרנפים
וזאת מניין?פסידונית


דכתיבסביון
שבע יפול קרנף וקם, וקרנפות שבעתיים נטלו
וואלהפסידונית

דכתיב בתנכו האלטרנטיבי של סביון

קריאה חדשה בתנ"ך, מעודכנת לרוח התקופהסביון
הברית האלטרנטיבית?אניוהוא
הברית הפוסט-חדשהסביון
דיו לבוא מן הדיןפוליאנה
תגידי, גם אתוהוא ישמיענו
איזה חצי תנאית כזאת שמביאה מקורות וכאלה?
יש כאן כמה כאלו (שתיים לפחות...)
הכי לאפוליאנה
פשוט זכיתי להיחפר (/נחפרתי?) על זה הרבה לאחרונה..
זה היה גם בפ"ש לא מזמן, וגם בדף היומי
עכשיו את צריכה להסביר מה זה אומרפסידונית


אני אסביר לך בשישי פוליאנה
פסידונית

אהבתי את החתימה

*לבאסביון
והוא באמת כנידון, ולכן אני לא מדבר עם קרנפות בדיוק כמו עם קרנפים |מייבש|
*כנדוןפוליאנה
@פסידונית בואי תראי,
הרעיון הוא לא לתת עונש חמור יותר מהדבר המקורי שממנו נלמד הקל וחומר.
ולכן סביון לא מדבר עם קרנפות למרות שלכאורה הוא היה צריך לעשות משהו חמור יותר נגדן.
(משהו כזה...)
סביון
ונראה לי ששתי הצורות (נדון ונידון) תקינות. בגמרא בכל אופן משתמשים בצורה שלי
אין נתניה בשישי? :/פסידונית


כפול...אניוהוא
כגריס!סביון
כחרדל!אניוהוא
כזנב הלטאה!סביון
כרשינה!אניוהוא
זה ממש מתאים לתשעה קבין שלך למעלהסביון
אל תקחי ללב...התר

קחי לריאות ותנשמי עמוק.

 

פוליאנה, אי אפשר לפתוח דיון בלי להבין שיכול להיות שמישהו ישתכנע שאת טועה...

 

בסופו של יום, כולנו אנושיים - מחפשים את הדרך שלנו בעולם - ולא כל מה שמתאים לאדם אחד מתאים לאדם אחר. במיוחד כשזה נוגע לעניינים שבינו לבינה. צריך לדעת לתת לכל אחד את המקום להניח את הגדרים במקומות שנכון לו. מה גם שלא פעם הגבולות האלה הם דבר דינמי...

 

זה מזכיר לי שכשאני מדבר עם אנשים (בעיקר בישיבה) על נושאים שקשורים לשמיעת שירת נשים ושאר עניינים דומים, הדגש שאני הכי שם עליו דגש זה שאדם צריך לשאול את עצמו "מה 'עושה לי' את זה", ובהתאם לזה להציב את הגבול. היו גדולים ישראל שהרימו על הכתפיים כלות, בעוד שאחרים נזהרו לא ללכת בדרך עם אישה... (היו אפילו כאלה שטענו ש"קול באישה" תקף אפילו על דיבור בעלמא!).

במילים אחרות, גבולות ברורים לאוכלוסיה שלמה זה דבר לא בריא, בסוגיה הזו. צריך הרבה כבוד הדדי וקבלה של דברים, גם אם ההתנהגות של פלוני נראית לנו תמוהה - כי בשבילו זה החיים עצמם.

אשריךחיהל'ה
לא מדברת עם בנים האישי - זה פשוט חוסך מאיתנו פניות מיותרותחיהל'ה
ואילו שכן פונים -
אם אם מתנצלים לכתחילה ומסבירים למה הם פנו, (לא למטרת היכרות.. ) למשל בשביל להעיר לי שכתבתי משהו שעלול לפגוע במישהו וכדאי שאתקן מהר..
זה בד''כ יהיה במסר ולא בשיחה אישית,
וזה גם יהיה מובן אם לא אגיב להם בכלל, (אם כי לעתים אני כן מגיבה ברשמיות בשתי מילים.. משהו כמו ''תודה רבה''. -
אני אעריך את הפניה, והיו מקרים מעולם.

לעומת זאת, יש כאלו שמתעלמים מהחותמת שלי, ומנסים לפתוח סתם בשיחה - ואני בד''כ פשוט לא מגיבה. (במקרים גרועים יותר - מדווחת וחוסמת)

אבל בהחלט יכול להיות שיש כאן יותר מדיוהוא ישמיענו
טרולים שצריך 'לנקות' מכאן...
אני חושב שהחתימות האלה הן לגמרי לגיטימיות. זה פורום ציבורי
באמת?ימ''ל

בתגובה הקודמת הייתי בטוח שכתבת בציניות גמורה.

 

אני מקווה שברור לך שהכוונה בחתימה הזו היא לא "אתה מוקצה שלא כדאי לדבר איתה באישי..." ולא "מה הבנים פה עושים?? שומר נפשו ירחק" אלא יותר "אני מעדיפ/ה לא ליצור קשר עם המין השני, נחמד ומעניין ככל שיהיה (ואפילו דווקא בגלל זה)". לא רואה פה שום סיבה לעלבון, דווקא בניגוד לסינון באישי שיכול להיות מייבש ולא נעים.

 

והיי, אני בעד שתפתחי על זה שרשור נפרד (אם לא בצמ''ע אז אשמח לתיוג).

בכל מליצה יש אמת מציצה...פוליאנה


האם מי שלא שמה את זה בחתימה אומרת "אני מעדיפה ליצור קשר עם המין השני"?!?
לא נראה לי.
זה פורום דתי.
למה אף אחד לא מוסיף לחתימה: "לא מתכתב בשבת"?
כי זה פורום דתי ולא צריך לציין את המובן מאליו.

ואתם בהחלט מוזמנים לפתוח שירשור נפרד בצמע
בכל הכללה יש טעות קלה...ימ''ל

מי שלא שמה את זה בחתימה אומרת "לא אכפת לי שיצרו איתי קשר מהמין השני".

איך את משווה את זה ללהתכתב בשבת? זה כל כך מובן מאליו?

 

ובאמת שהצלחת לבלבל אותי: 

בהתחלה טענת שזה פוגע בבנים, כביכול הם לא ראויים לשיחה.

ועכשיו את אומרת שכל כך ברור שהם לא ראויים שלא צריך בכלל לכתוב את זה.

 

יש כאלו שמקפידים על זה ויש כאלו שלא, לאו דווקא שאחד מהם טוב מהשני.

לא צריך להיעלב, לא בתור מי שלא רוצים לדבר איתו ולא בתור מי שלא עומדת בסטנדרטים של אחרים.

 

שרשור נפרד? חלילה, זה פוגעני!

איפה אמרתי לא ראויים??פוליאנה
ממש לא. ח"ו.
זה לא מובן מאליו ששני המינים בפורום דתי לא מחפשים סתם להתכתב?
אולי אני אוסיף לחתימה "נא לא להוציא את דבריי מהקשרם"
אצטט לךימ''ל

"תארי לך שהיו רושמים "לא מדברת עם שמשועננים באישי", וככה בהינף חתימה הפכו אותך למוקצה שלא כדאי לדבר איתה באישי..."

אז להצהיר שלא מדברים עם מישהו זה להפוך אותו למוקצה שלא כדאי לדבר איתו (עשיתי לך הנחה עם ה'לא ראוי' ), ואת אומרת שכלפי בנים זה מובן מאליו. מעליב

ואל תגידי לי שזה בצחוק, ידוע שבכל מליצה יש אמת מציצה...

 

 

(רק אל תקחי אותי ברצינות מדי, שאני לא אצטרך להוסיף את זה לחתימה)

את רצינית בנוגע לציטוט הזה:חביב שזורם

"זה לא מובן מאליו ששני המינים בפורום דתי לא מחפשים סתם להתכתב?"

 

?!

אני סתם מתכתב לפעמיםקוד אבל פתוח
ומהצד השני יש כאלה שלא להתכתב גם אם זה לא סתם.
הכל טוב! נפלת עלי בטוב שמשועננים

גם אני הופתעתי כשראיתי את החתימות האלו כשהתחלתי להשתתף פה בפורום אבל זה לא גרם לי לחשוב רע על הבנים. רק חשבתי, מעניין למה הן כתבו את זה. המחשבה שלי בעיקר היתה שהן יותר דוסיות מהאחרות והחתימה הזו זה מה שמאפשר להן להיות חברות בפורום ללא שום הסתייגות. 

ואם זה נושא שחשוב לך, אז סחטיין על הנצלוש. אין כמו לפתוח דברים בתקשורת פתוחה. למה להשאיר דברים בלב?

יש לחתימות כאלה גם אפקט חיובי לטווח הארוךהתר
עכשיו קצת מאוחר ואני גם מהפלאפון, כך שפחות בא לי בטוב להתחיל לפרט המון... אבל בגדול צריך לזכור שגם לדבר כל הזמן עם בני/בנות המין השני זה לא בריא.

יש חסרונות להפרדה המלאכותית והטוטאלית בדיוק כמו שיש חסרונות להיעדר הגבולות (או לפחות המוכוונות) בשיח בין המינים. הרבה לבבות שבורים, תקוות מנופצות, חלומות שווא ושריטות בנפש נוצרו בעקבות שיח לא מוכוון בין גברים לנשים בתקופות "רגישות".

אני לא אומר שאחד מהקצוות האלה טוב באופן גורף, אלא שאנשים צריכים ללמוד איפה להניח את הגבולות שלהם. והפורום הוא בהחלט מקום שבו אנשים לומדים איפה להניח את הגבולות האלה...
👍👍👍^^^^^חיהל'ה
מה מעליב בזה?! זאת דרך למנוע מראש מה שלא מתאים לךיעל מהדרום
היי היי...... בלי זה, בבקשה .נפש חיה.
טוב. צודקת.והוא ישמיענו
אני מתנצל
לא אליי! תתנצל לבחור. מתייגת לךנפש חיה.
@מיואש מראש
מבטיחה לך שזה בחור יקר
שלא באמת מיואש.
צוק העתים גרם לו לבחור כינוי כזה.
נו אני סתם צחקתי...והוא ישמיענו
וברור שאני מתנצל אליו...
לא על הכל צוחקים.נפש חיה.
יש לך מזל שלא פגשת אותי באישי
הייתי משמיסה אותך
מה בגללי? מה יש?מיואש מראש
כלום, סתם קפץ לו הניק שלך בגלל מה שעבודת ה' כתבה..ע מ
הנה הנה, אני אצה רצה.נפש חיה.
כי הגימטריה שלנו לא מתאימה 😖והוא ישמיענו
תחליף שםנפש חיה.
השם לא אשםאניוהוא
למה? והוא ישמיענו זה שם יפהוהוא ישמיענו
אה, וגם החלפתי כבר את השם הקודם שלי...

חחחח נו נו תשמיענפש חיה.
רק בגלל הלימודים והפרנסהההההמשיח!!!

לימודים מעקבים זיוג 

בקרוב אצל כולםםםםםםםם

כי הוא עדיין מתבייש לשיר לי "אשת חיל"אמונהל'ה
כי הוא רוצה לסיים את הש"ס כמתנת חתונה

כי אני לא בלונדינית

כי הוא אוכל רק אוכל של אמא

כי הוא אוסף כסף ליהלום

כי אני לא יודעת להכין קפה

אבל בינינו, לא התחתנו עדיין כי כיף לו לשבת וללמוד בישיבה וטוב לי גם לבינתיים לחפש אותו לאט ולשלוף בעיניים עצומות כל פעם חבר אחר שלו בטעות אבל אני לא דואגת (טוב, אולי קצת) בסוף הוא עוד יגיע..
כי.. הוא לא יודע עדיין שאני מחפשת אותוחיהל'ה
והוא לא מכיר אותי - אם הוא היה מכיר אותי הוא מייד היה מוכן לצאת לשידוכים..

כי בינתיים הוא רוצה לשקוע באהלה של תורה עוד קצת..
ולא להיכנס למערבולת של הדייטים..

כי הוא רוצה להתעלות יותר כמתנת חתונה..

כי הוא מחכה שגם אני אתעלה עד החתונה..

כי אני עדיין לא מאמינה בביטחון גמור שזה קורה לי ע כ ש י ו!

כי לפעמים אני לא בטוחה שהוא באמת מגיע לי ושיהיה ראויה לו.

כי אני צריכה לעבוד על הרוחניות שלי כדי שארגיש ראויה לו.

כי אולי יש לו סטיגמות על המשפחה שלי..

כי אנשים עוד לא חשבו לקשר ביננו..

כי אולי הוא בכלל גר בחו''ל, או במאדים

כי עוד לא הגיע ה''בעיתו ובזמנו'' של שנינו..

כי-לעבדך באמת!
כך ה' יתברך רוצה.

כי הוא עוד לא מצא אותי.

כי בעולם אני נתפסת כצעירה מפאת גילי, אז אפחד לא לחוץ..
אבל בלב וברצון,
זה כבר שם לגמרי.

כדי שאוכל לענות על השאלה הזו
עדיין לא מושלמת מספיק.רחפת..
מה ההגדרה של מספיק?והוא ישמיענו
אני צריכה להיות שילוב מושלם -רחפת..
גם חכמה, גם עשירה, גם יפה, גם אופה, גם חרוצה, גם נעימה
מספיק x ולא מידי y וכן הלאה..

מה לדעתך ההגדרה של מושלם?
לדעתי מישהו מושלם זהוהוא ישמיענו
מישהו שמשלימים אותו... לא ככה? ⁦
זאת אומרת שאתה צריך להיות חסררחפת..
כדי שישלימו אותך יפה!


אז טוב. ב''ה, ירדתי מלהיות מושלמת;)
מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

מה הקשר?!הסטורי
חחחחחחח הסטורי אני מדמיין אותך על פי הודעותיךצדיק יסוד עלום

עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢

פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)

לא אדום מזעםהסטורי
יותר סקרן, חוויה אנתרופולוגית לנסות להבין את הראש של חסדי.


(לגופם של דברים, הוא לא טרול, גם לא 'רחפן' במובן הפשוט של המושג. אולי כן 'רחפן', במובן שהוא עוסק בדברים מאוד גדולים ורעיונות נשגבים, בלי מספיק 'בסיס ארצי לנאצלות'. מה שיוצר אצלו פער עצום בין האידאות ליכולת לממש אותן בעולם).

אני הייתי מדבר אפילו יותר בחריפות ממךצדיק יסוד עלום
אבל צריך לכבד ומי אנו בלא נימוסינו?
נכון. אבל האם מפני כך נעזוב את האמתחסדי הים

והאידיאות.

"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".

האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?

לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".

אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.

ממש לא לעזובהסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.

 

המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית, 

"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"

מסכים כל כך עם ההודעה הזוארץ השוקולד

והסיומת כה מתאימה ומתבקשת

כי זה ממש משמעות מדרש חז"ל של מקור הציטוט 

בגמרא שם כתוב מפורש שחזקיהוחסדי היםאחרונה

השתדל לשאת אשה הגונה, בתו של ישעיהו, כדי שיצאו ממנו בנים כשרים.

"כַּלָּה קִשֻּׁרֶיהָ"חסדי הים
עד כמה שאני יודע, תקופת הגאונים הסתיימה ממזמן…נייקיי

איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…

הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב

כדאי לפתוח שותי"ם של המאות השניםחסדי הים

האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.

על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.

ישאלו אותך בשמים למה לא הייתקעלעברימבאר
חסדי הים, לא למה לא היית גאון או אבא של גאון (כמו הסיפור על רבי זושא).


כל אדם והתפקיד שלו בעולם. אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים. אני בריה וחברי בריה

אנא לא ר' זושא ידענא אלא מתניתא ידענא:חסדי הים
"לפיכך יהיו אומרים כל אחד ואחד, מתי יגיעו מעשיי למעשה אברהם יצחק ויעקב" (תנא דבי אליהו פרשה כג)
זה שכל אחד צריך לשאול, זה אומר שבהכרחadvfb

כולם צריכים להגיע למעשי האבות?

 

ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.

הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.

 

 

אני לא מבין בדרגות רוחניות. אני רקחסדי הים

יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.

במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.

ומי אמר,שאתה לא יכול וראויקעלעברימבאר
להיות בעל דרגה רוחנית גבוהה?
מסכים עם הרישאadvfb
מעשיך כמו אברהם זה לא חייב להיותקעלעברימבאר
כמו גדול הדור. כתוב כמו האבות, לא כמו משה
הכח הזה נטוע בנו מכח האבות להגיעחסדי הים

לדרגתם.

הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.

(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)

לדעת הרמב"ם זה לא נכוןארץ השוקולד

אחת המחלוקות בין החסידות לרמב"ם.

"הלכה ב

אל יעבור במחשבתך דבר זה שאומרים טפשי אומה"ע ורוב גולמי בני ישראל, שהקב"ה גוזר על האדם מתחלת ברייתו להיות צדיק או רשע. אין הדבר כן  אלא כל אדם ראוי לו להיות צדיק כמשה רבינו, או רשע כירבעם, או חכם או סכל, או רחמן או אכזרי, או כילי או שוע, וכן שאר כל הדעות. ואין לו מי שיכפהו, ולא גוזר עליו, ולא מי שמושכו לאחד משני הדרכים  אלא הוא מעצמו ומדעתו נוטה לאי זו דרך שירצה. הוא שירמיהו אמר: מפי עליון לא תצא הרעות והטוב כלומר: אין הבורא גוזר על האדם להיות טוב ולא להיות רע. וכיון שכן הוא  נמצא זה החוטא הוא הפסיד את עצמו, ולפיכך ראוי לו לבכות ולקונן על חטאיו ועל מה שעשה לנפשו וגמלה רעה. הוא שכתוב אחריו: מה יתאונן אדם חי וגו'? גבר על חטאיו. וחזר ואמר הואיל ורשותנו בידינו, ומדעתנו עשינו כל הרעות  ראוי לנו לחזור בתשובה ולעזוב רשענו  שהרשות עתה בידינו, הוא שכתוב אחריו: נחפשה דרכינו ונחקורה ונשובה עד ה'."

(הלכות תשובה, פרק ה הלכה ב, העתקתי מאתר דעת)

התכוונתי שכל אדם יכול להיות שיא הצדקות, אבלקעלעברימבאר

יש הרבה סוגים של צדקות : ת"ח, חסיד, עניו, ירא חטא, רגשן, שכלתן, הכל לפי תכונותיו של האדם.

 

המקובלים כמובן סוברים שלכל אדם יש סוג נשמה שונה, הרמבם סובר שלא, אבל נראה שכם יסכים שאדם ילמד במקום שליבו חפץ וינסה למקסמם את הכשרונות שלו ולא לנסות להיות מישהו אחר.


 

גם החסידות סוברת שעל עמי הארצות להתקדם כמה שיותר ברוחניות.


 

מה שרבי זושא התכוון זה שישאלו אותו בשמים למה לא מקסם ומימש ומיצה את הכשרונות הרוחניים  והייחודיות של זושא, ולא של משה רבינו. אין הכוונה להטיף לבינוניות.

 

וכמובן אחד המרבה והממעיט שאמרתי זה אם אדם אין לו זמן ללמוד תורה הרבה, או שתפקידו בעולם הוא לעסוק בעיקר בדברים אחרים (גם אח של הרמבם עסק בעעקר בסחורה ופחות בתורה, בהנחיית הרמבם עצמו).

 

כמובן אם אדם מתבטל ולא עוסק בתורה הרבה, במילא אין כאן "ובלבד שיכון ליבו לשמים" כי הרי יכל ללמוד הרבה ולא למד. סימן שהוא לא באמת מתכוון. אבל מי שרוצה ללמוד הרבה אבל רואה שתפקידו וכשרונותיו בעולם זה לעשות משהו אחר בעולם וללמוד רק שעה ביום, או שמנסה בכל המאמץ ועדיין רואה שקשה, על זה נאמר "יכוון ליבו חשמים".

 

בחירה חפשית היא על מעשינו. אבל לא כל אדם יכול לבחור לזכור את השס במבחן סיכה גם אם יתאמץ מאוד. וגם על קצב ההתקדמות אין לנו בחירה, כלומר גם אם מאוד ארצה לא אצליח ללמוד את כל השס תוך יום. על זה נאמר "ובלבד שיכוון ליבו" כלומר מי שרוצה ללמוד את כל השס ומתקדם בקצב שמתאים לו - נחשב כבר כאילו סיים את כל השס (בתנאי שימשיך ללמוד בהתמדה) - כי אדם נמצא איפה שהוא רוצה להיות. עיין על משמעות הרצון (ובלבד שהרצון רציני ולא רמאות) באורות התשובה ובאורות הקודש.

 

כמובן אם אדם "רוצה" ללמוד את כל השס אבל לא לומד למרות שיכול, אז הוא לא באמת רוצה ברצינות

..שפלות רוח

רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.

וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו

לא ?

"בְּחַבְלֵי אָדָם אֶמְשְׁכֵם בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָהחסדי הים
וָאֶהְיֶה לָהֶם כִּמְרִימֵי עֹל עַל לְחֵיהֶם וְאַט אֵלָיו אוֹכִיל".
אם אתה אדם שמקשיב לאנשיםadvfb

כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.

אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.

..צדיק יסוד עלום
עבר עריכה על ידי צדיק יסוד עלום בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 13:48

לא חשוב

לרדת מעץ החיים?חסדי הים
"וְעֵץ הַחַיִּים בְּתוֹךְ הַגָּן". "עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ וְתֹמְכֶיהָ מְאֻשָּׁר". "פְּרִי צַדִּיק עֵץ חַיִּים. "וְעֵץ חַיִּים תַּאֲוָה בָאָה". "מַרְפֵּא לָשׁוֹן עֵץ חַיִּים".
לא, מעץ הדעת טוב ורעadvfb
"מסטרא דעץ הדעת טוב ורע דקשיר לון ביצר הטוב למהויחסדי הים
עזר בהדייהו".
מסכים עם הכותרתפשוט אני..
עם ההמשך פחות
הוריו של מר שושני דחפו אותו להיות גדול הדוראריק מהדרום
זה לא הפך את שושני להיות מאושר יותר, בספק אם הפך את הוריו.
לא דברתי על לדחוף. התכוונתי שאני ואשתי לעתידחסדי הים

נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.

זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.

"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".

רב' חסדי, אתה איש חמוד.די שרוט
אולי. אבל חסר לי החמודה...חסדי הים

"אוֹצָר 'נֶחְמָד' וָשֶׁמֶן בִּנְוֵה חָכָם".

בבחינת חמודה גנוזהנוגע, לא נוגע
'בְגִנְזֵי בְּרֹמִים'חסדי הים
אשריך..נוגע, לא נוגע

שתזכה בעז"ה בקרוב ממש שיתרונן ליבך בנוות ביתך ותתרונן תורתך תחת קורתך



יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

חייב להסכיםשפלות רוח
עם לחפש אישה יותר רגישה ממנו
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
מסכיםארץ השוקולדאחרונה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyonאחרונה
שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
את מתעלמת מהשאלות שלי. ולא בפעם הראשונהלאצעיר

כמה מתוך הזוכות האלו התחתנו בשנות ה30 לחייהם? ובאיזה הפרש?

פי כמה וכמה כמות יש הפוך?


לגבי בעיות - יש ב2 הצדדים. לא על זה מדובר. בגילאי 30+ לא מדובר על בעיות, מדובר על *טבע*. זו עובדת חיים שהפוריות של האישה נחלשת מוקדם יותר. זה מה יש.


אני כבר באמת לא רואה טעם בהמשך הדיון הזה. אני מביא עובדות ומציאות ואת חולמת לשנות את כל העולם לחלומות שלך.


מאחל לך שתמצאי את הנכון לך ובעיקר שלא תתני לשטויות כמו פער גילאים מוגזם *בעיניך* לתקוע אותך. 

אולי יעניין אותך