שבוע טוב
שבוע טובצילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

להיות נתניהו

לא יעזור לו כלום. כפי שכתב בשעתו שלמה ארצי "תמיד אני חשוד במשהו", כך הם חייו הציבוריים של נתניהו. כשהוא דואג להביא לכאן חיסונים אומרים שזה בגלל הבחירות, אם לא היה דואג לחיסונים היו אומרים שהוא חסר אחריות, אם הוא מטיל סגר אומרים עליו שהוא רוצה למנוע פריימריז במפלגה, אם לא יטיל סגר יגידו שהוא אדיש להתפשטות הנגיף, אם חתם ראשון על ייבוא חיסונים אומרים עליו שהוא נמהר ופזיז, אם לא היה חותם היו אומרים שהוא חששן על חשבון בריאות הציבור, בקיצור, איך אמרנו, תמיד הוא חשוד במשהו.

הוא אישר להם בעל פה

שוב קורים דברים מוזרים סביב התנהלות היועמ"ש. בית המשפט דרש להציג בפניו את אישורי היועמ"ש, מנדלבליט, לפתיחת חקירה נגד ראש הממשלה, כפי שמתחייב בחוק יסוד. בתגובה טוען מנדלבלט שהוא אכן נתן את אישורו והנחייתו לפתיחת החקירה ואף ליווה את שלביה השונים של החקירה. לדבריו, כך פורסם, האישור לא צריך להינתן בכתב ודי באישור שבעל-פה.

אז זהו, שהעניין הזה של הבעל-פה קצת בעייתי. ברשת הופץ צילום מעניין מספר ההכנה לבחינות ההסמכה של לשכת עורכי הדין והנה מה שכתוב שם: "בכל המקרים בהם נדרשת הסכמת היועמ"ש היא צריכה להינתן אישית על ידי היועמ"ש והיא אינה ניתנת להאצלה... הסכמת היועמ"ש צריכה להינתן מראש ובכתב ויש צורך שבידי התביעה יהיה מסמך חתום... דרישת ההסכמה הינה מהותית והיעדר הסכמה משמיט את הבסיס מתחת לתוקפו של כתב האישום".

נראה לי שלא צריך להיות מאור הגולה כדי להבין שללא אישור חתום בכתב אין תוקף לכתב האישום.

נביא חוזה והוזה

אם במקרה פספסתם את הסרטון הזה שמתרוצץ בקבוצות, אז הנה לכם הציטוט של הפרשן יודע הכול שאינו טועה לעולם, זה ששוב ושוב מוזמן למהדורת החדשות המובילה על מנת לפרשן את חיינו, להזהיר מעתידנו ולקטול את מנהיגינו, הלא הוא אמנון אברמוביץ' שאמר זאת כך, יונית:

"והרי אנחנו יודעים, היום כבר ברור, שייקח לפחות חודשיים עד שמינהל התרופות האמריקאי יאשר את זה, לאחר מכן השאלה מה קצב הייצור, לאחר מכן מדינות צפון אמריקה ואירופה קודמות לנו ואנחנו אמורים לקבל ללא התחייבות ברורה ובלתי חוזרת ארבעה מיליון חיסונים עד סוף 2021, כלומר עוד 1 חודשים וחצי מהיום. לאחר מכן יש את בעיות השינוע והאיכסון בטמפרטורות בהיקפים האלה ושאלת תופעות הלוואי, כך שאני לא יודע למה מישהו מיהר לקחת קרדיט והציג את ההסכם הזה שהוא רק זכרון דברים כאילו זה היום החגיגי החשוב ביותר במדינת ישראל מאז כ"ט בנובמבר".

כה אמר אמנון אל מול פניו חמורות הסבר של עודד בן עמי המתבונן בו בעיני מעריץ נלהב מחכמתו רבת ההוד של האיש שאין אדם שיעז לפקפק על רצינות דבריו ומקצועיות ניתוחו.

שוויון לדתיים? נו באמת...

כשב-YNET מתחילים להלל מישהו אני מיד חושד. לכן לא הופתעתי לאופן שבו מתייחס האתר לדינה זילבר כמי שלא התכופפה למרות קללות ורדיפות מצד תומכי נתניהו. ממש ז'אן דארק הישראלית.

אז הנה לכם אחת ממתנות הפרידה שהותירה לנו לוחמת הצדק והחירות לבית זילבר. במכתב ששיגרה ימים טרם תום תפקידה דחתה זילבר את הבקשה להפרדה בין גברים לנשים במעיינות למשך ארבעה ימים בשנה.

כזכור, התקיים בעבר פיילוט שביקש לאפשר הפרדה שכזו. ארגון 'בצלמו' והעומד בראשו, שי גליק, ביקשו לאפשר את ההפרדה, וזילבר קיימה דיון שסוכם במסמך בן 14 עמודים שמתחיל בהדגשת ערכי השוויון, כבוד האדם וחירותו, ז'אן דארק כבר אמרנו, לא?

זילבר מגוללת לאורך עמודי המסמך את הבקשה, האירוע והתקדימים ואיכשהו מתוך דאגה לשוויון היא מסכמת ומחליטה שזכויותיהן של נשים המעוניינות בהפרדה מגדרית, דתיות, חרדיות, מוסלמיות או סתם נשים שלא מרגישות בנוח עם עירוב המינים, לא נכללות בזכות השוויון ולכן "אין מקור סמכות לפעולה ישירה מצד רשות הטבע והגנים להורות על ביצוע הפרדה בין נשים לגברים באתריה... גם אם לשיטתכם מן הראוי בשם ההגנה על אינטרסים דתיים ותרבותיים להצדיק פעילות שלטונית שתוצאתה הפרדה מגדרית".

הבנתם והבנתן את זה? גם ארבעה ימי הפרדה בין המינים לאורך השנה זה יותר מדי עבור שוחרת השוויון והחירות, כי שוויון הוא ערך נשגב, אבל רק לחלק מהאוכלוסייה, לחלק הנאור. לא לחשוכים האלה עם כיסויי הראש.

בשעה טובה

תגידו מזל טוב לריין גורדון בת ה-24, אזרחית רוסיה, שסוף סוף, אחרי חמש שנות זוגיות, התחתנה עם גדעון. מזל טוב גדול לזוג הצעיר. אה... שכחתי לציין, גדעון זה השם של המזוודה שלה.

אז הנה לכם עוד עדות לטירלולי הנישואין הנאורים והמתקדמים, ובאמת, מי יכול לומר לה לריין המאוהבת שאי אפשר להתחתן עם מזוודה? הרי קדמוה כלות מצועפות עיניים שהתאהבו והתחתנו עם עצים ושטיחים, וקדמוה חתנים שמצאו את אושרם בזרועות דמויות וירטואליות שרק משקפי מציאות רבודה מוכיחות שהן קיימות, אז מזוודה?

בקיצור, נא להתכונן לטפסים רשמיים שיפתחו את האופציות להורה 1, הורה 2 ומזוודה.

עובדות לא נעימות לאוזן

התכנית 'עובדה' הצמידה לפרויקטור הקורונה (באותם ימים) פרופ' רוני גמזו מכשיר הקלטה, מצלמה ויצאה לדרך משותפת המתעדת את מאמציו להציל אותנו מידיהם של הפוליטיקאים ומידיה הקטלניות של הקורונה.

ואכן, כדרכה, הצליחה גם הפעם מערכת 'עובדה' להביא לעינינו סיפור חדש ולא צפוי באופן מרתק. אמנם אילנה דיין מקפידה לא לעמוד בדיבורה ולהמשיך להבטיח ש'עוד דקה נשוב' ולשלוח אותנו ל-7 דקות של פרסומות, אבל לזה התרגלנו כבר. התכנית עדיין עושה את שלה.

אבל לצד כל הגילויים הלא נעימים של מאחורי הקלעים של המלחמה בקורונה, ובעיקר התסכול של פרופ' גמזו מהתנהלות הפוליטיקאים, אמורה ללוות את הצפייה בסוג כזה של משדרים תחושה לא נעימה נוספת. האם אמורה להיות מקובלת עלינו האזנה פומבית לשיחותיו של גמזו, כאשר מהעבר השני של הקו אנשים שאינם מודעים לכך שדבריהם מתועדים ועוד מעט קט יופצו לאוזן כול? נכון, מבחינה חוקית אין כל בעיה. די לנו בכך שאחד המשוחחים, במקרה הזה פרופ' גמזו, מודע להקלטה כדי שזו לא תיחשב להקלטת סתר, ובכל זאת, ההגינות לא אמורה לזעוק לנו 'עד כאן'? או שאולי יצר המציצנות מנצח גם כאן?

למען הוויכוח הבא שלכם

אם גם אתם משוכנעים שהתקשורת עושה עליכם סיבוב אבל לא ממש מצליחים לזהות איפה, אם גם אתם מתווכחים בלהט ובחרון אף על התקשורת הישראלית המוטה, אבל כשמבקשים ממכם דוגמאות והוכחות אתם קצת מתבלבלים, תקראו את הספר של חנן עמיאור 'הסדנה להנדסת תודעה'. יש לי יותר מתחושה שתרגישו, כמוני, שיש הרבה מאוד עמודים מהספר הזה שאתם צריכים להכיר בעל פה רגע לפני הוויכוח הבא שלכם.

להערות ולהארות שלכם: [email protected]

לעוד כמה הערות קודמות:

השמאל המאחזים והיהירות

בדיחה שקטה ושאלות טובות

מחלקים את (בית"ר) ירושלים

מתחת לאף של כולנו

הסחורה שאנחנו קונים מעזה