מתן כהנא
מתן כהנאצילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר הדתות מתן כהנא השתתף היום (שני) בכנס הקיבוץ הדתי בנושא 'שמיטה הלכה ומעשה' והתייחס בין היתר ליחסים מול הרבנות הראשית והעומדים בראשה.

לדבריו, "ישנו צורך להוביל יהדות מחברת והשמיטה יכולה להיות חלק מהדרך הזאת כל זאת ביחד עם הרבנות הראשית ומתוך כבוד לרבנים הראשיים".

השר כהנא ביקר את החלטת צה"ל ומשרד הביטחון שלא לרכוש תוצרת מהיתר המכירה, וראה בכך פגיעה של גוף ממלכתי אחד - צה"ל, בסמל ממלכתי אחר שהוא השמיטה. למרות זאת אמר כי לא ניתן לשנות את ההחלטה בלוח הזמנים שנותר לו במשרדו לפני שנת השמיטה.

בכנס נשא דברים גם הרב מאיר נהוראי, רב משואות יצחק ויו"ר ארגון רבני בית הלל, שדיבר בזכות היתר המכירה. הרב נהוראי הוסיף: "ישנה חשיבות להילחם על הלגיטימציה של היתר המכירה ושל תוצרתו ברמה הציבורית, אך עם זאת לקיים ביישובי התנועה וההתיישבות בכללה גם פתרונות נוספים לצד היתר המכירה כגון אוצר בית דין, זריעה מוקדמת בחלק מהשטח החקלאי ועוד".

אחד המשתתפים בכנס צעק לעבר שר הדתות: ''הרבנים הראשיים צריכים לכבד אותך. אתה סמל שלטון והכבוד של הציונות הדתית חשוב''.

כהנא השיב: ''שיהיה ברור, אני מתכוון לשמור מכל משמר על כבודם של הרבנים הראשיים. מנסים לגרור אותי למאבקים תקשורתיים כולל מול הרבנים הראשיים. אני בשום פנים ואופן לא מתכוון להיגרר לוויכוחים כאלו.

''בעיני הרבנים הראשיים הם סמלי שלטון, סמלי ריבונות, ממשיכי דרכם של הרב יעקב מאיר והרב קוק ז"ל ואני מתכוון לעשות כל שביכולתי בכדי לעבוד איתם בצורה מכבדת שתחזק את זהותה היהודית של מדינת ישראל", הוסיף השר.

מתן כהנא ואמיתי פורת
מתן כהנא ואמיתי פורתצילום: דוברות הקיבוץ הדתי