אבי לוי
אבי לוי צילום: Hadas Parush/Flash90

השף אבי לוי, בעלי מסעדת "המוציא" בירושלים, מתריע ממחסור בעובדים בענף המסעדות ומספר כי אנשים לא רוצים לעבוד במלצרות ומעדיפים להישאר בבית.

בפוסט בפייסבוק כתב לוי בגילוי לב: ''אחרי תקופה שהעסקים היו סגורים בתקופת הקורונה, הגיעה הבשורה הטובה לעסקים ולציבור בכלל שהעסקים נפתחים מחדש, פתחנו בשמחה את העסקים והתחלנו לתת שירות או יותר נכון ניסינו בכל כוחנו לתת שרות.

''תודה לאל הייתה עבודה טובה מאד ופתאום אני מוצא את עצמי מגיע בבוקר למסעדה, מנקה ומארגן, אחר כך מבשל ואז עושה כלים. בחלק מהזמן אפילו ממלצר ומוציא מנות לשולחנות, מנסה לעשות את זה בצחוק אפילו פעמים מסוימות אמרתי ללקוחות 'מה לא הבאתם איתכם מלצרים?''.

לוי קיווה שבתום תקופת החל''ת העובדים יחזרו, אבל החל"ת כבר מאחורינו והוא מוצא את עצמו באותו המצב, "בודק עם קולגות בתחום ומסתבר שכולם באותו מצב, בעיה רצינית של כוח אדם. סועדים שמגיעים לסעוד ב'המוציא' או בכל מקום - אחר אותם לא מעניין ובצדק שאין כוח אדם, הם באים ומשלמים ממיטב כספם וחייבים לקבל שירות אבל קורה שאנו פשוט לא יכולים לתת שירות כי אין לנו עזרה''.

לוי מספר כי הוא יכול לעבוד גם 18 שעות ביממה, לא ''מתבכיין'' ומודה על מה שיש, אבל כואב לו לשמוע תלונות על שירות לוקה בחסר. ''זה פשוט הורג אותי. אנחנו קיימים כבר עשור ומשתדלים להעניק חוויה לאורח מעבר לאוכל ובתור מסעדן אני אומר שזה לא פחות חשוב, אני אומר - 5000 מסעדות קרסו בתקופת הקורונה ואילו עכשיו בגלל כוח אדם מסעדות ועסקים נפגעים בצורה קשה מאוד.

לדבריו המשכורות בענף סבירות לחלוטין, ''ומה עדיף? לשבת בבית? אני לא מבין את זה. "הלוואי והפוסט הזה יגיע הכי רחוק שאפשר ואולי יעשה משהו שיחזיר את העובדים למשק ויפתור את בעיית העובדים החמורה שיש היום''.

החל מהבוקר (ראשון) לוי מתכוון להקפיא את שירות ההזמנות הטלפוניות במסעדה שבבעלותו ויצמצם את מספר השולחנות, ''אנחנו כמובן נמשיך לשרת את הציבור הרחב בתור מסעדה שמקבלת אורחים מכל רחבי הארץ, אבל לא ניקח הזמנות החל מהשעה 12.00 בצהריים ועד 19.00 בערב.

"נתתי הנחיות לצמצם את המסעדה בשולחנות, אני לא מעוניין כרגע להסתכל על הצד הרווחי אלא לתת שירות ולא מעבר ליכולת שלי ולקוות בכל ליבי שמשהו ישתנה במדינה הזו כי זה לא קורה באף מקום אחר בעולם, תסכימו איתי שמשהו פה מאד מוזר ולא מתנהל נכון''.

אבי לוי הבטיח: ''אני בכל מקרה אתן הכל על מנת שאורחים שמגיעים אלי יהנו ויכאב לי מאוד אם יתאכזבו מהשירות או מכל דבר אחר. נמשיך לשרת ולהשתדל לעשות זאת בחיוך ובהמון אסירות תודה כי אין דרך אחרת''.

עוד באותו נושא:
מצאתם טעות בכתבה או פרסומת לא ראויה? דווחו לנו