אופקים
אופקיםצילום: קובי פינקלר

בכנס הנדל"ן של ערוץ 7 "שווה לדעת" שהתקיים לפני מספר חודשים, שמענו בין היתר על אחד הכלים החזקים ביותר בהם משתמשים משקיעי נדל"ן – והוא זיהוי מוקדם של מקומות עם פוטנציאל משמעותי לצמיחה בשנים הקרובות, שצפויה להוביל גם לעליית ערך משמעותית.

כלי נוסף עליו שמענו הוא מסלול "פריסל" – רכישה מוקדמת של דירות בתנאים ייחודיים שמציעה חברת הבנייה. במסלולים אלו קיים בדרך כלל מספר קטן יחסית של דירות, במחירים אטרקטיביים ובתנאים שלא ניתן למצוא ברכישה רגילה.

איך מתרגמים את כל זה הלכה למעשה?

מחר יתקיים משדר מיוחד עם שרון דידי, יזמית נדל"ן ומלווה משקיעים, פרטיים ומשפחות בדרך להשקעה החשובה שלהם - דירה בישראל. שרון השתתפה בכנס הנדל"ן וזכתה לתגובות חיוביות רבות מהגולשים, וכעת היא מציגה הזדמנות נדל"ן מיוחדת אשר מחברת יחד את שני הכלים הללו: השקעה במסלול פריסל, ובמקום אטרקטיבי מאוד: העיר אופקים.

לקראת הוובינר, פגשנו את שרון. שרון חשפה בפנינו את כל התמורות והשינויים בעיר המתפתחת, עיר שלא נחה לרגע על זרי הדפנה.

שרון דידי: העיר אופקים עברה תהפוכות משמעותיות בעשור האחרון. אם עד לא מזמן נהוג היה לסווג את העיר כמרוחקת, מוחלשת, מוזנחת על ידי הרשויות, בלתי נגישה וכמקום שבו רק עוצרים בדרך לדרום הארץ, הרי שבשנים האחרונות חווה אופקים פריחה, תנופת פיתוח מואצת ויציאה מהקיפאון הדמוגרפי. מה שהופך אותה להזדמנות נדל"נית שלא כדאי לפספס.

"הראשונים לזהות את הפוטנציאל באופקים, יקדימו את העדר וירוויחו"

רבים בוודאי ירימו גבה למשמע הקביעה שאופקים היא היעד הנד"לני הבא, אך שרון מדברת על זיהוי מוקדם של הזדמנויות בשוק הנדל"ן המקומי וטוענת שהמקדימים להשקיע ירוויחו ובגדול.

שרון מסבירה: "משקיעי נדל"ן, משפחות וזוגות צעירים לא תמיד יכולים להרשות לעצמם דירה במחירי הדיור במרכז. מרכז הארץ הפך ליקר מאוד, אך אין זה אומר שהמשקיעים, הזוגות הצעירים או המשפחות, שנמצאות ממש בתחילת החיים שלהם, צריכים לוותר על חלום הדירה משלהם. מי שמשכיל לזהות אזורים בארץ רגע לפני שכל העדר מגיע אליהם, יכול בהחלט ליהנות מדירה בבעלותו באזור כמו אופקים שנמצאת בתנופה אדירה בשנים האחרונות".

לדבריה, "החוכמה היא, אפוא, להיות מהראשונים לזהות את האזורים האלו, לפני שכל העדר מגיע ומקפיץ את מחירי הדיור לרקיע. רק לאחרונה, בסוף 2020, שיא משבר הקורונה, רכשה רשת יוחננוף מגרשים בסך 20 מיליון שקלים בפארק התעשיה אופקים. גם רמי לוי שיווק השקמה כבר רכש באופקים מגרשים שהופשרו".

"כמו כן, פארק התעשיות שקד שבאופקים הפך לאחד האזורים המבוקשים ביותר על ידי תעשיינים בישראל, שנדחקו מאזורי התעשייה הצפופים במרכז ומחפשים אלטרנטיבות נגישות לצירי תחבורה מרכזיים והרבה יותר משתלמות מהמרכז".

"המעבר הזה של כל כך הרבה חברות ותעשיות לאופקים מבטיח תעסוקה לתושבי אופקים והסביבה, ופארק התעשיות שקד עתיד להיות אחד ממתחמי התעשייה המתקדמים ביותר בישראל. הוא יכלול תשתית חכמה, רשת ענפה של סיבים אופטיים, מרכז בקרה ופיקוח ושימוש באנרגיה מתחדשת וירוקה – חזית הטכנולוגיה מגיעה לאופקים".

להרשמה למשדר עם שרון לחצו כאן.

הטבת מס מפליגה לרוכשי דירות הגרים באופקים

שרון מסבירה מה הופך את העיר הדרומית לאטרקטיבית: "אופקים כל כך אטרקטיבית בגלל מכלול סיבות וגורמים. נתחיל עם הטבת המס. מאחר שהמדינה מעודדת את האזרחים לעבור לגור בפריפריה ובאזורים פחות מיושבים כדי ליצור רצף טריטוריאלי, משפחות וצעירים שירכשו דירה באופקים וגם יגורו בה (לא משקיעים) ייהנו מפטור משמעותי ממס הכנסה, פטור שתושבי ערים סמוכות לאופקים כמו באר שבע, יכולים רק לחלום עליו".

"הטבת המס הנוכחית לעוברים לגור באופקים עומדת כיום על 18% עד להכנסה של 234,000 ₪ בשנה וזה כסף פנוי שעומד לרשותו של משק הבית. אם ניקח לדוגמה אדם שעובר לאופקים ששכרו החודשי עומד על כ-15,000 ₪, אז הוא ייהנה מפטור מקסימלי של כ-2,160 ₪ בחודש, סכום שאיתו ניתן לשלם את המשכנתא. ואם מוסיפים לכך את העובדה שגם כך מחירי הדיור באופקים הם נמוכים מהמרכז, הרי שניתן לרכוש בקלות רבה דירת 5 חדרים בסטנדרט בניה גבוה, מאובזרת ומרווחת - במחירים שניתן לרכוש בהם אולי דירת חדר מעופשת במרכז", אומרת שרון דידי.

צירי תחבורה ראשיים, תחנת רכבת והגירה חיובית של אוכלוסיות חזקות לאופקים

תחנת רכבת חדשה יחסית הושקה כבר בינואר 2016 ומחברת את העיר אופקים הן למרכז הארץ והן לדרומה. מאז הקמת התחנה זמן הנסיעה לגוש דן התקצר משמעותית וניתן להגיע גם לאזורים נוספים בדרום הארץ בקלות ובמהירות.

לדברי שרון דידי, "תחנת רכבת זמינה ונגישה שכבר פועלת, המנגישה את אופקים לכל הארץ, וכביש חדש שנסלל בין אופקים לכיוון ב"ש: כביש אופקים-שדה תימן המקצר (במקום "מקצרים") את זמן הנסיעה מאופקים למטרופולין הדרומי באר שבע ל8 דקות, במקום 30 דקות היום ואף יותר מכך בשעות העומס, ומאפשר לזוגות ולצעירים לגור בדרום ולהמשיך ולעבוד במרכז הארץ או בדרום. כמו כן, יש הגירה חיובית אל אופקים כך שאוכלוסיות צעירות וחזקות כלכלית החלו כבר לנהור אליה וליצור מעין עיר בתוך עיר. לפי הנתונים האוכלוסייה בעיר אופקים גדלה בקצב גידול שנתי של ‎5.6%‏!".

הצמיחה המהירה של אופקים
הצמיחה המהירה של אופקיםצילום: ללא

גם ראש העיר וגם המדינה משקיעים בפיתוח התעסוקה, החינוך והתשתיות באופקים

דידי מציינת כי גורמים רבים נרתמים לטובת העיר אופקים. "המדינה מפשירה קרקעות וראש העיר שם לו למטרה להפוך את אופקים לפנינה דרומית שצעירים ומשפחות ישגשגו בה. יש השקעה ברורה ומיידית באופקים, השקעה ב-360 מעלות, אני קוראת לזה".

"ראש העיר של אופקים, איציק דנינו, עושה הכול כדי לפתח את התשתיות בעיר. הוא עושה לילות כימים לפיתוח החינוך, התעסוקה והתשתיות בעיר ורואים את התוצאות בעיניים. גם המדינה תורמת את חלקה וביחד, כשכולם תורמים את חלקם, ברור שזה רק עניין של זמן עד שכולם יבינו שהעתיד נמצא כאן. רק לאחרונה שווקו כמעט 900 יחידות דיור בשכונת חורשת נוח, 1,400 יחידות דיור בשכונת הפארק וכ-2,500 יחידות דיור בשכונת אפיקי נחל".

דידי הוסיפה, "רשות מקרקעי ישראל שווקה בהצלחה יתרה גם את השטחים והמגרשים בפארק התעשיות שקד שצפוי, כאמור, לספק שטחי מסחר, תעסוקה, חדשנות ותעשייה נרחבים כמו גם ריאות ירוקות, שטחים ופארקים ציבוריים מטופחים לרווחת התושבים".

תנופת הפיתוח מורגשת כמעט בכל פינה בעיר, ונראה כי אופקים היא גם אחד היעדים המרכזיים הבאים של משקיעי הנדל"ן.

שרון דידי מדגישה כי אמנם המשקיעים בעיר לא יזכו להטבת המס לה זוכים מי שעובר להתגורר בעיר, "אבל מכיוון שמשקיעים יודעים לבדוק היטב את הפוטנציאל שגלום בעיר, הם כנראה יסתערו על העיר בקרוב תודות לתוכניות הפיתוח העתידיות והתשואה הגבוהה שצפויה להם".

וכשיורדים למספרים זה מה שירוויחו מי שירכשו עכשיו דירה, "מי שישלם עכשיו על דירת 4 חדרים גדולה בסביבות 1.2 מיליון שקל, עתיד ליהנות מעליית ערך רצינית, כך שבעוד 3-4 שנים הוא יוכל לגור בנכס ששוויו יעמוד על כ-1,450,000 ₪ וצפונה. החוכמה היא לזהות מוקדם ככל האפשר הזדמנויות, להשקיע בהן לפני כולם וכך גם להרוויח יותר מכולם. וזה בדיוק מה שאני עושה בוובינר שאני עורכת ממש בקרוב ופתוח לציבור הרחב. נראה כיצד מזהים לפני כולם השקעות נדל"ן מניבות באופקים וכן באזורים נוספים בארץ".

להרשמה למשדר בנושא זיהוי הזדמנויות נדל"ן בהנחיית שרון דידי, ובו תוצג הזדמנות השקעה ייחודית עם מספר מצומצם של דירות בתנאים ייחודיים, הקליקו והבטיחו את מקומכם. הוובינר יתקיים הערב, חמישי ח' חשון (14.10.2021) בשעה 20:30. הקדימו להירשם - מספר המקומות מוגבל!