יוסי דגן בכנס
יוסי דגן בכנסצילום: דוברות

ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן השתתף בפאנל ייחודי בנושא הנדל"ן ביהודה ושומרון שהתקיים בכנס 'עיר הנדל"ן' באילת.

דגן סקר בפני הנוכחים את ההזדמנויות הרבות הנמצאות בשומרון, את אפיקי הפיתוח העתידיים שיעזרו לפתרון משבר הדיור המתמשך במדינה ואת הבניה האדירה וההתפתחות בשומרון.

לדברי דגן, השומרון זוכה בשנים האחרונות לזינוק רווחי בהשקעות נדל"ן "יהודה ושומרון כבר מזמן הפכה לא רק למקום איכותי אלא גם להזדמנות נדל"ן יוקרתית. "ערך הנכסים שלנו עלה בין 10% ל-20% שנה האחרונה וזה פי שניים מרוב חלקי הארץ. לדוגמא, דירת 4 חדרים בעלי זהב עלתה לפני כשנה 1,065,000 שקלים, כיום עולה 1,405,000 שקלים. בית צמוד קרקע בלשם, שלפני 5 שנים עלה 850 אלף, לפני שנה נמכר ב-2,300,000 שקלים וכיום עולה 3,500,000 שקלים", סיפר דגן.

לדבריו, "אחד המקומות שעומדים בפני קפיצה משמעותית וחווים גם הם עליית מחירים הם יישובי גב ההר, שם נסלל בימים אלו כביש מהיר שיחבר אותם ביתר קלות למרכז הארץ ואכן הביקוש עולה בהתאם. בסופו של יום על כל בית שמתאכלס בשומרון מתפנה בית בשדרות רוטשילד או בגבעת שמואל או בפתח תקווה. הקרבה של השומרון למרכז הארץ, לצד המחירים שלמרוח עלייתם הם עדיין קצת טובים יותר מהמרכז - הופכים את השומרון לעתיד הנדל"ני של ישראל".

"השומרון הוא התשובה למצוקת הדיור והפתרון לעליית המחירים, גם ברמה הלאומית וגם ברמה הפרקטית אל מול שאר המקומות להשקעה. השומרון הוא למעשה מזרח גוש דן, ולשם בסופו של דבר גוש דן מתרחב", הוסיף דגן לנוכחים.

בסיום דבריו, התייחס דגן לסוגיית שטחי C ולהשלכות ההתעלמות מהבנייה הערבית הלא חוקית בהם. "בזמן שאנחנו מדברים כאן, הרשות הפלסטינית בונה עוד בית, במרחק של פחות מחצי שעה מתל אביב במקום שבו היה יכול להיות ישוב ישראלי חדש או היה יכול להתרחב ישוב ישראלי קיים. כל השתלטות כזו מונעת את הגדילה של הישובים ולכן פוגעת ישירות בנדל"ן של כל ישראלי ובעתיד של הילדים שלכם. הצלת שטחי C תוריד את מחירי הדיור במרכז".