הרב שמואל אליהו
הרב שמואל אליהוצילום: ערוץ 7

רבני בית הדין המיוחד בראשות רבה של העיר צפת הרב שמואל אליהו ייפגשו עם נשיא ישיבת "הר המור" הרב צבי טאו, כדי להציג בפניו את העדויות הקשות שהצטברו נגד הסופר החרדי חיים ולדר ששם קץ לחייו.

הפגישה הייתה אמורה להתקיים הערב אך לפי שעה לא ברור אם היא תצא לפועל.

אל הפגישה צפויים להגיע הדיינים יחד עם נציגי הרב שמואל אליהו שבדקו את העדויות על ולדר, והיא תיערך בעקבות דברי הרב טאו ולפיהם התחקיר נגד ולדר פורסם במטרה ''לתקל בו''.

בהקלטה שפורסמה בערוץ 7 נשמע הרב טאו אומר כי הרב אליהו "סובל ממקארתיזם. אחרי מה שהיה עם שיינברג אז הוא איבד את כל הגבולות".

הרב צבי טאו על סערת חיים ולדרערוץ 7

נשיא ישיבת הר המור הרב צבי טאו התייחס בשיעורו לסערת חיים ולדר, שהתאבד לאחר שפורסמו ב"הארץ" עדויות כי פגע בנשים לאורך שנים, לכאורה, ואמר כי "הכל שקר ובלוף".

"אנשים חיים את הרדיו והתקשורת ומאמינים בלב שלם. זו אמונה", אמר הרב טאו לתלמידיו. "האמונה הכי גדולה זו תורת משה מסיני לפני הכל. כל מה שנאמר שם זה אמת".

על העדויות בדבר פגיעתו של ולדר אמר הרב כי הן חלק ממהלך מתוכנן לפגוע בשמו בעקבות ביקורת שכתב ולדר על בית המשפט העליון. הרב טאו השווה את מקרה ולדר למקרה הנשיא לשעבר משה קצב, עליו אמר כי תפרו לו תיק.

"תדעו לכם שזה הכל בנוי על שקר. רצו לתקל בו", אמר הרב טאו. "שמעתם על הנשיא קצב? תפרו לו תיק. למה תפרו לו תיק? הכל זה עלילות. למה? בשביל להפיל אותו. הם חשבו שגם הוא יתאבד אבל הוא לא הסכים להתאבד. חיזקנו אותו. למה? בגלל שהוא לא היה מוכן לקבל את המשלחת של הרפורמים בתור נשיא. כי רפורמים זו כמו נצרות, זו דת אחרת. הוא לא קיבל אותם. הוא לא היה מוכן להכיר בהם כזרם לגיטימי של יהדות. הוא החזיק עמדה. על זה היה צריכים להתנקם בו. תפרו לו תיק הכל שקר מההתחלה ועד הסוף. הם ציפו שהוא יתאבד והוא לא התאבד ברוך ה'".

המניע, לדברי הרב טאו, לפרסום העדויות נגד ולדר הוא ביקורת על בית המשפט. "פה תפסו אחד שהוא כתב ביקורת מוחצת, חריפה, אי אפשר לתאר, על הנשיא של בית המשפט המכונה בית המשפט העליון, אהרון ברק, והיו צריכים בשביל זה להתנקם בו ולחסל אותו", אמר. "מי שכותב דברים כאלה אז תפרו לו תיק".

"כל העסק מצוץ. הכל שקר והכל כזב", הדגיש הרב טאו. "שלא תאמינו מילה אחת בכל האשמות האלה. לא היה על זה לא בית דין ולא חקירה. זה הכל סיפורי התקשורת שמתנקמת במי שפוגע בציפור נפשה של השמאלנות בארץ, החילוניות בארץ. מה שהיום עוקרים את הדת והמדינה באופן טוטאלי שלב אחרי שלב זו בדיוק המדיניות של אותו נשיא של בית המשפט העליון. הוא הוריד את כל זה והוא וחבורתו וכל הקליקה שלו וזה המצב ה' ישמור. אנחנו מקווים שבמהרה ניפטר מהממשלה הזאת והשיבה שופטינו כבראשונה".

בהתייחסו לבית הדין שהקים הרב שמואל אליהו שאסף 22 עדויות של נשים שנפגעו מחיים ולדר אמר הרב טאו: "הכל תפור. אין שום אמת בכל הסיפורים האלה. זה לא נחקר ואין בית דין. הרב שמואל הוא סובל ממקארתיזם. אחרי מה שהיה עם (עזרא, י"ג) שינברג אז הוא איבד את כל הגבולות. יש לו מקארתיזם, מה אני יכול לעשות? בדבר הזה אל תשמעו לו. בדבר הזה הכל שקר ובלוף.

"כל מה ששמעתם זה מפוברק ושילמו להם בדיוק כמו שעשו לקצב. הבית דין זה צחוק אחד גדול. אל תאמין. הכל לא היה ולא נברא", כך נשיא ישיבת הר המור.

יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ביקש לחזק ביום שישי את רבה של צפת הרב שמואל אליהו על רקע פרשת חיים ולדר. "בסיומו של שבוע מטלטל לכולנו, אני מבקש להצדיע לרב שמואל אליהו ולשלוח לו חיזוק גדול''.

סמוטריץ' אמר כי הרב אליהו הוא "מגדלור של מנהיגות רבנית, מבער את הרע ללא מורא, באומץ לב מעורר השתאות, במקצועיות, ביסודיות, ובלקיחת אחריות. וגם היום הרב שמואל מעביר מסר ברור וחד משמעי שגם אני שותף לו: הנפגעים והנפגעות לא לבד".

חברת הכנסת מיכל וולדיגר הוסיפה "הקולות החשובים של רבני הציונות הדתית ובראשם הרב שמואל אליהו, הם תמיכה בלתי מתפשרת בנפגעים ובנפגעות וצעד חשוב מאוד במאבק נגד תופעות אלו".

הרב שמואל אליהו תייחס השבוע בריאיון שהעניק לאסתי פרז ברשת ב’, למותו של הסופר ואיש החינוך חיים ולדר ז”ל, שנמצא ללא רוח חיים לצד קבר בנו, בבית העלמין סגולה בפתח תקווה.

הרב אליהו שריכז את העדויות הקשות נגד הסופר אמר "הוא לא יגיע בכלל לשמיים, אנשים כאלה לא מגיעים לשמיים. ההתאבדות הייתה צפויה, בניסיון להשתיק את הקורבנות הוא איים להתאבד".

"החומרה של מה שהוא עשה זה כמו לרצוח. צריך להסתכל גם כעת על הקורבנות. לא עליו. אני ראיתי את הצלקת הנוראה שהוא הותיר אצל אותם ילדים".

"זה ברור שלא נעים שמישהו מתאבד, וזה כואב ואנחנו בני אדם. אבל באותו רגע אמרתי – ברגע זה ניצלו עוד עשרות בנות מתקיפה. העולם נהיה יותר טהור, זה נשמע קצת לא אנושי לחשוב ככה, מי שראה בעיניים את הנערות והגברים שנפגעו, לא יכול שלא לחשוב עליהם. אני מכיר אותם וראיתי אותם וראיתי את הצלקת הנוראה שהוא עשה להם בנשמה. אי אפשר שלא לנקום את נקמתם".