נתב"ג. ארכיון
נתב"ג. ארכיוןצילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

פרסום ראשון: משה גולדברג, החרדי שניסה להתקבל למשרה בנתב"ג אך נתקל בתנאי סף הכולל עבודה בשבת, הגיש אתמול (רביעי) תביעה נגד רשות שדות התעופה.

גולדברג, באמצעות עורך דינו מיכאל ליטווק, דורש מבית המשפט לעבודה לחייב את רשות שדות התעופה לבחון את קבלתו לעבודה ללא שיקולי עבודה בשבת וכן לפצותו בסכום של 139,000 שקל בעקבות האפליה שחווה עד כה.

בכתב התביעה שהוגש לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב נכתב: "מן ההתכתבות בינו לבין נציגת הנתבעת עולה באופן ברור ובאופן שאינו משתמע לשתי פנים כי התובע לא התקבל לעבודה מאחר שאינו יכול לעבוד בשבת מחמת דתו".

כזכור, בהודעה שנשלחה מטעם מחלקת גיוס עובדים ברשות שדות התעופה לגולדברג, שניסה להתקבל למשרת עובד שינוע בנתב"ג, נכתב: "זומנת לראיון לעובד שינוע בנתב"ג. שים לב לדרישות הסף למשרה - עבודת משמרות כולל זמינות לשבתות/חגים".

השבוע, לאחר פניית ערוץ 7 לרשות שדות התעופה, הובהר על ידי רשות שדות התעופה כי היא קולטת גם עובדים דתיים וחרדים ומאפשרת להם שלא לעבוד בשבת.

חרף זאת, במייל שנשלח אתמול מטעם מחלקת גיוס העובדים נאמר במפורש כי הדרישה לעבודה בשבת עדיין קיימת. במייל שקיבל משה גולדברג שניסה להתקבל למשרה וציין כי הוא זמין לעבודה במוצאי שבת אך לא בשבת נאמר: "אין אפשרות כזאת".

בשיחה עם ערוץ 7 אמר גולדברג: "ה' ירחם שזה המצב שהגענו. מאוד כואב לי שכבן אדם דתי אני מודר ממשרה ממשלתית. זו לא פעם ראשונה שחרדים מודרים".

מיכאל ליטווק
מיכאל ליטווקצילום: ראשית לפידות

עו"ד מיכאל ליטווק, יועמ"ש בצלמו שמייצג את משה גולדברג, מסר: "למרשי נגרם עוול חמור ביותר, נמנעה ממנו האפשרות לעבוד ולהתפרנס ממשלח ידו אך ורק בגלל אמונתו ושמירת אורח חייו. מרשי ניסה להתקבל לעבודה ואף הציע שיעבוד במקום שבתות לילות נוספים אך סורב. מדובר באפלייה בוטה של חוק שיויון הזדמנויות בעבודה, ובניגוד מוחלט לפס"ד קניון הזהב. בטוחני שבית הדין לעבודה יקבל את תביעת מרשי ויפסוק את מלוא סכום הפיצויים עבורו. לא ניתן שחברות ממשלתיות יפגעו בפרנסה של מבקשי עבודה שרק רוצים לשמור את אמונתם ודתם".

מרשות שדות התעופה נמסר: "למרות שזומן למבדקים הוא בחר בדרך אחרת. רשות שדות התעופה תמשיך לקלוט בני כל המגזרים על פי צרכיה המבצעים. ברשות שדות התעופה למעלה מ 30 אחוז מהעובדים אינם עובדים בשבתות".

יש לציין כי גולדברג לא קיבל כל מייל או זימון אחר למבדקים.

ח"כ משה אבוטבול יו"ר השדולה למען השבת מסר: "אני מברך את ארגון בצלמו על הגשת התביעה למען משה גולדברג. לא ייתכן שבמדינת ישראל המדינה היהודית יפלו וידירו שומרי שבת מעבודות ועוד בחברות ממשלתיות.
בכוונתי להתייצב לדיונים ולחזק את המאבק. ואני קורא לכל מי שמופלה עקב שמירת שבת לא לוותר ולהגיש תביעה".