איילת שקד ושמחה רוטמן
איילת שקד ושמחה רוטמןצילום: Miriam Alster/Flash90 - נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

איילת שקד בזכותך, ובזכות ההתעקשות שלך על השקר הזה, עכשיו עוד כמה אנשים ידעו את זה כי אני הולך לפרק את הטענות של הקמפיין השקרי הזה אחת לאחת.

נתחיל: הצעת חוק הכניסה לישראל תיקון מס' 34 עוסקת במסירת מידע על המגיעים לישראל, על מנת לאפשר ביצוע בדיקות מקדימות של מערכת ביקורת הגבולות ברשות האוכלוסין וההגירה הונחה על שולחן הכנסת בתחילת השנה.

הצעת החוק הונחה בתאריך 21.2.2022 - תזכרו את התאריך הזה. הצעת החוק היא סיום של עבודת מטה ישנה, שנדחפה לה די בעצלתיים (התזכיר שחיכה הרבה זמן לשר שיאשר להפיץ אותו הופץ ביוני 2021) ולקח יותר מחצי שנה עד שהגיע לכנסת.

אבל כשצריך קרדיט לאיילת וללכלך על האופוזיציה, הכל כשר. בכל מקרה, מוטב מאוחר, לא? עכשיו אפשר לרוץ קדימה... ואכן, ב-21.2.2022 התקיים דיון בוועדת הכנסת, והוסברו הדחיפות והחשיבות בהצעת החוק שמחייב דיון עוד באותו יום.

דיון די משמים, שהסיבה היחידה שאני זוכר אותו זה בגלל שבאותו יום, השותף של שקד מסיעת תומכי הטרור רע"מ ואליד טהא ביקש להעביר אליו את הדיון בחוק האזרחות ולתקוע אותו. כן כן, מה שאתם שומעים.

החוק הסופר דחוף, והסופר חשוב, של איילת שקד, שתוקע לכם את הויזות הגיע באיחור של יותר מחצי שנה לכנסת, בערך עם תחילת הדיונים בחוק שלי, חוק האזרחות (הוראת שעה) שנועד לעצור את ההבטחה של שקד לרע"מ לאלפי אישורים לאיחודי משפחות. יש כאן רמז למטיבי לכת.

בכל מקרה, ניר אורבך עמד איתן על בקשתה של שקד לפטור מחובת הנחה, וביד אמן ניהל את וועדת הכנסת, אישר את הבקשה לפטור מחובת הנחה, וכעת, ניתן היה לרוץ במלוא הקיטור אל המליאה שתעביר את החוק הסופר חשוב והסופר דחוף של שקד, בקריאה ראשונה.

ואם רצתם מהר אל המליאה, באותו יום גורלי, נכונה לכם הפתעה. החוק לא עלה להצבעה לקריאה ראשונה ב-21.2.2022. החוק גם לא עלה בחודש מרץ. גם לא באפריל.

החוק שקיבל פטור מחובת הנחה כדי שיצביעו עליו באותו יום, חיכה 3 חודשים (!!!) עד שעלה למליאה. החוק שנתקע לו בהיעדר הסכמות, מהר מהר, עוד מעט נגמרת הוויזה בדרכון קואליציוניות, פתאום נוער מהנפתלין, לצרכי סיבוב יח"צ כמובן.

פתאום זה תוקע את הוויזות, אבל הופ הופ, יש כאן משהו שלא שמנו לב אליו: החוק הזה לבד לא עושה כלום לטובת הויזות. יש 3 חוקים שצריך: תיקון 34, ועוד 2 חוקים, PNR והמרשם הפלילי. זה לא אני אמרתי, שרת הפנים איילת שקד אמרה.

רגע, בואו נעצור. גם אם החוק הזה של שקד, שנתקע אצלה בקואליציה כמעט שנה, יעבור, התור לויזה לא ייעלם??? תראו מופתעים: התור לויזה לא ייעלם.

אז מה זה חוק ה- PNR? אל תטריחו את עצמכם בפרטים. אם שרת הפנים שלכם לא צריכה, גם אתם לא.

בהחלטת ועדת השרים מיום 26.5.2022 כתוב משפט מעניין: "הצעת החוק לא תונח על שולחן הכנסת לפני השגת סיכום תקציבי עם משרד האוצר".

בטח לא תיפלו מהכסא אם אגיד לכם שההצעה הזו מעולם לא הונחה על שולחן הכנסת. אגב, גם ההצעה הזו התעכבה לה די הרבה זמן. תזכיר חוק ה-PNR שמדבר על מאגר המידע יצא במרץ 2022, אבל מבוסס על החלטה מפברואר 2020.

והחוק הזה, שכאמור אפילו לא הוגש לכנסת על ידי הקואליציה הוא תנאי לפטור מויזה לארה"ב. אז מה היה לנו שם?

איילת שקד רצתה לקדם את החוק בכנסת, אבל נתקלה בקשיים בקואליציה ובמיוחד בוועדת הפנים שאמורה הייתה לטפל בחוק הזה. במקום לבוא בטענות לעצמה ולחבריה, על זה שהעניקו את השלטון בישראל לתומכי טרור, היא באה בטענות לאופוזיציה, תוך שימוש בהמון פייק ניוז.

ועכשיו תשאלו את עצמכם: למה שקד תוקפת את מפלגות האופוזיציה, הליכוד, הציונות הדתית והמפלגות החרדיות, ולא את מי שבאמת תקע לה את החוק. בנט, לפיד, ווליד טאהא וליברמן?

ולמה היא נשארת איתם בקואליציה? פיהם דיבר שווא וימינם ימין שקד...