י"ד באדר א תשע"ט 20:06

בס"ד

 

- 7 שבועות לבחירות -

 

ביום חמישי יגיע לקיצו אחד השלבים הכי מרכזיים בדרך אל הבחירות - סגירת הרשימות. החל מיום רביעי, כל מפלגה ומפלגה תעשה את דרכה אל הכנסת ותגיש את הרשימה שלה שאיתה היא מתכוונת לרוץ לכנסת. מרגע זה הכל חתום. איך שהוגשה הרשימה, כך היא תראה ביום הבחירות. אין יותר ניסיונות לחיבורים ואיחודים או להכניס אנשים חדשים לרשימות. לכן השבוע הזה הוא אחד השבועות היותר מעניינים בכל מערכת הבחירות.

 

האמת היא שהתלבטתי רבות האם לפרסם את הדברים הבאים, שקצת חורגים מהצורה הרגילה של הטור. חשבתי אולי בכלל לעסוק בפרישה של ציפי ליבני מהמרוץ, או לכתוב על הרשימה של יש עתיד שדחקה את כל הדתיים החדשים במפלגה למקומות לא ראליים. ואולי בכלל על הניסיונות לאחדות בתוך מחנה המרכז-שמאל. וכן היו עוד רעיונות נוספים. אבל בכאב גדול הרגשתי שאין הרבה ברירה והדברים האלו חייבים להיכתב. זאת גם הסיבה שהטור מתפרסם באופן חריג רק בשעות עכשיו, בשעות הערב, ולא כמו תמיד בשעות הבוקר או שעות הצהרים המוקדמות.

 

<<<>>> 

 

מי שחיפש עוד הוכחה למה רומסים כל הזמן את הציונות הדתית, בניגוד למגזרים אחרים, קיבל את התשובה לכך בשבועות האחרונים. אנחנו מתחלקים לכל כך הרבה מחנות וקשה לנו כל כך לקבל את דעתו של האחר. חלילה כן גם אני בזה. אני מודה. האחד טוען שהשני קיצוני, השני טוען שהשלישי ממלכתי ושלישי טוען שהראשון הוא בכלל לייט. וחוזר חלילה.

 

כמובן שזה בסדר שיהיו חילוקי דעות, זה בסדר שהאחד ירצה להיות תורני יותר או תורני פחות. שהאחד ירצה להניף את הדגל החשוב של ארץ ישראל והשני את הדגל החברתי שלא פחות חשוב ממנו. האחד יגור בלב השומרון ושני בליבה של פתח תקווה. הכל בסדר. אף אחד לא רוצה שנהיה דעה אחת והשקפה אחת. אבל האם כל זה צריך להפריע לנו לחיות בשלום אחד עם השני ולקבל אותו?

 

האמרה הידועה אומרת "אם לא נהיה תלויים זה בזה, נהיה תלויים זה לצד זה". כנראה שאין אמרה יותר טובה מזאת על מנת לתאר את מה שעומד להיות כאן אילו לא יהיה איחוד בין המפלגות. לפי הסקרים, גם אחרי האיחוד בין הבית היהודי לבין האיחוד הלאומי הם עדיין לא מצליחים להתרומם ולהתרחק מאחוז החסימה באופן כזה שיבטיח את מקומם בכנסת הבאה. יתרה מכך, כמעט בכל הסקרים גם לפני האיחוד בדקו את שתי ביחד, וברוב הסקרים הם לא עברו את אחוז החסימה.

 

כך שהפעם לא מדובר בחסד שמפלגת הבית היהודי תעשה למפלגת עוצמה יהודית, אלא מדובר בחיבור שיבטיח ששתי המפלגות יכנסו לכנסת. בבית היהודי גם מבינים את זה, ולא סתם הרב פרץ כתב היום בחשבון הטוויטר שלו שהוא מצפה מעוצמה יהודית או לחבור לבלוק טכני או לעשות מעשה ציפי ליבני ולפרוש מהמרוץ. בסופו של דבר גם הרב פרץ מבין שאם שני המפלגות ירוצו זו מול זו, המצא את עצמנו יום אחרי הבחירות תלויים זה לצד זה.

 

כאן המקום לשאול על מה בכלל כל המהומה? על איזה הבדלים כל כך מעוותים נופל כל האיחוד הזה?

 

בואו נסתכל רגע על נתוני ההצבעה בישוב נווה, שבו גר יו"ר הבית היהודי הנכנס, הרב רפי פרץ. על פי נתוני ההצבעה, 77.27% מתושבי נווה הצביעו בבחירות האחרונות למפלגת יחד של אלי ישי, שהורכבה בין היתר ממפלגת עוצמה יהודית שהתאחדה איתם. זה אותם אלי ישי ועוצמה יהודית שמתכננים עכשיו לרב פרץ להצרף אליהם כבלוק טכני לרשימה אחת מאוחדת, אבל הרב פרץ טוען שההשקפות שלהם נמצאות בקווים מגבילים.

 

אין לי מושג מה הרב פרץ שם בבחירות האחרונות, אבל בתור תלמיד של הרב צוקרמן מהר המור, יש סיכוי לא קטן שגם הוא שם בבחירות האחרונות פתק עם האותיות 'קץ' בתוך המעטפה. אבל גם אם לא, כנראה הרב פרץ בחר את לגור יחד עם אנשים שהם בסה"כ בעלי השקפת עולם כמו שלו, שבבחירות האחרונות לא הפריע להם בכלל להצביע למפלגה שעוצמה יהודית חלק ממנה. האם גם על שכיניו הוא אומר שהם נמצאים בשני קווים מקבילים? ואם אפשר להצביע להם, האם יש בעיה גם לרוץ איתם ביחד, ברשימה אחת ?

                                              

נמשיך הלאה ברשימה. על פי הפרסומים, אחד המתנגדים החריפים ביותר לאיחוד בין המפלגות הוא ח"כ מוטי יוגב. לטענתו של יוגב, מפלגת הבית היהודי היא מפלגה ממלכתית והחיבור עם עוצמה יהודית הוא בעייתי מהבחינה הזאת. כן, זה אותו ח"כ יוגב שאמר שצריך לקחת 9D ולעלות איתו על בית המשפט העליון. הוא כעת מדבר על ממלכתיות ועל התבטאויות לא ראויות.

 

בתקומה ההבדלים כבר הרבה הרבה יותר קטנים. במערכת הבחירות הקודמת אף אחד לא יגע איך לאכול את בצלאל סמוטריץ'. בהתחלה היו לא מעט חששות בגלל הצירוף שלו למפלגה, והמפלגה אכן חטפה לא מעט בגללו (מצעד הבהמות שחזר פתאום לכותרות, לדוגמה). היום הוא כבר במיינסטרים, והציונות הדתית יודעת לחבק אותו. הוא כבר לא אותו העוף המוזר והקיצוני כפי שהיה במערכת הבחירות הקודמת. כעת מה שעשו לו, הוא עושה לעוצמה יהודית.

 

ההבדלים עוד יותר קטנים שמגיעים לח"כ לשעבר אורית סטרוק. בכנס מנהלי הציונות הדתית שהתקיים בשבוע שעבר במלון בים המלח (שהתפרסם בעיקר בגלל הגעתו הלא צפויה של סמוטריץ, שנאלץ לישון שם בלי בגדי החלפה ותפילין), התייחסה סטרוק לאיחוד עם עוצמה בפאנל שלצידה יושב איתמר בן גביר ואמרה שהיא לא יכולה לשבת עם הכהניסטים במפלגה אחת.

 

אם תעצרו כל אדם שהוא לא מהמגזר ברחוב ותשאלו אותו אם הוא יודע מה ההבדל בין סטרוק לבן גביר, סביר להניח שהתשובה שלו תהיה שאין כל הבדל. גם בתוך המגזר יש לא מעט אנשים שיודעים לשים את האצבע בדיוק על ההבדל הדק בין שני השכנים מחברון. ההתנגדות של סטרוק היא מובנת, איחוד עם עוצמה יהודית יזיז אותה מקום אחורה ברשימה, אבל לשמוע ממנה התבטאות על דעותיהם הקיצוניות של חברי עוצמה יהודית, זה כבר מגוחך.

 

אל הרשימה הזאת מצטרף גם מנכ"ל המפלגה ניר אורבך שהודיע הערב שאם המפלגה מצרפת את עוצמה יהודית לבלוק טכני, הוא מתפטר מתפקידו. כמו כן, על פי הדיווחים, אורבך הפיץ סרטון בווטסאפ שהמסר שלו הוא "עדיף שלא נעבור את אחוז החסימה, אבל לא נרוץ עם עוצמה". רק לפני פחות משבוע התראיין ניר אורבך בכאן מורשת ואמר שאיחוד כזה נמצא על הפרק. מה השתנה מאז? האם אורבך מוכן לשרוף את הכל העיקר לא לרוץ עם עוצמה יהודית? אף אחד לא יודע.

 

לא אשקר. האמת היא שהפחד של הציבור בפני עוצמה יהודית הוא בהחלט מובן. לא לכולם קל לבלוע את הדברים שהם אומרים ולקבל את הדברים שבהם הם מאמינים. אבל להוציא אותם מהציונות הדתית? להגיד שהם קווים מקבילים? מיכאל בן ארי למד במרכז הרב, לימד בישיבה התיכונית דרכי נעם בפתח תקווה, ודגל ישראל מונף לאורך כל השנה בחצר ביתו. האם בגלל שהדעות שלו קצת שונות מהמייסטרים אז הוא כבר לא חלק מהציונות הדתית?

 

בשנים האחרונות ידעה הציונות הדתית להכיל הרבה מאוד דברים. רק דבר אחד עדיין הם מתקשים להכיל וזה את אותם אנשים שהלכו יותר מידי ימינה. "הקיצונים". לא רק בנוגע לבחירות, אלא בכל דבר שקשור אליהם. אבל הפעם זה חייב להשתנות. אף אחד לא מבקש שמחר בבוקר הבן של מיכאל בן ארי התחתן עם הבת של הרב אלי בן דהן. גם לא מדובר פה בחתונה בין המפלגות. יש פה רק צורך להבין שגם הם חלק מהציונות הדתית, וגם לציבור שלהם מגיע ייצוג שהולם אותם בכנסת.

 

נותרו שעות אחרונות בשביל שהמהלך הזה יוכל להבשיל. אם ח"ו האיחוד לא יצא אל הדרך מצבו של הימין בישראל יהיה לא טוב. יש סיכוי לא קטן שתקום ממשלה בראשות בני גנץ וששותפיו יהיו יאיר לפיד, אבי גבאי, תמר זנגברג ואולי גם אחמד טיבי. בסופו של דבר לשלושת המפלגות חשובים אותם הערכים - ארץ ישראל, תורת ישראל ועם ישראל. אסור שרק בגלל אגו ודחייה של האחר נפסיד את שלושת הדברים האלה, ולא יהיה מי שירים את הדגלים החשובים האלו בכנסת הבאה.

 

לטור הקודם || לכל הטורים

י"ד באדר א תשע"ט 21:24
בנווה כמו בכל מעוזי הקו וגם בחלקים אחרים של הציבור החרד""לי, הצביעו נץ למרות עוצמה ולא בגללה. האווירה היתה שחייבים מישהו שיתן קונטרה לבנט ומנהיגותו הבלתי מעורערת. הנציג שלהם היה יוני שטבון שמרד בבנט בחוק הגיוס ובתיווך הרב הגר, התחברו עם ישי. האמת שבגרעין הקשה של הקו, גם בימי המפד"ל של אורלב, הצביעו לש"ס של ישי.
החיבור עם עוצמה הגיע ברגע האחרון ואחרי המון כרכצנים. ר' טאו לא רצה לחתום ובסוף הסכים בלית ברירה וגם זה אחרי שהחליפו את בן ארי בברוך מרזל שלא עולה להר הבית.
כך שאין להביא מזה ראיה.
ועוד נקודה באותו עניין - מאותה סיבה לא נכון להוכיח מהבחירות הקודמות על הכח בקלפיות. כל 'הקו' שהיה מגוייס לטובתם, לא רק בהצבעה אלא גם בפעילות, כעת נציגו זה הרב פרץ.
י"ד באדר א תשע"ט 21:32


י"ד באדר א תשע"ט 21:32
י"ד באדר א תשע"ט 21:56

בס"ד

 

כבר שנבחר הרב פרץ לתפקיד אמרתי לכמה אנשים שהתעסקו באיחוד שכעת אני חושש יותר לאיחוד, כי אני יודע שבהר המור יעשו הכל על מנת שהוא לא יצא אל הפועל.

י"ד באדר א תשע"ט 22:45
הרב רפי תלמיד של הרב צוקרמן, שלאו דוקא מתייעץ עם הרב טאו על צעדיו.

חוץ מזה שגם ביחס למה שנכתב פה על הבחירות הקודמות והרב טאו, הרבה דברים לא בטוח מדוייקים. לא חושב שיש פה מישהו בפורום שיודע בוודאות על צעדי הרב טאו.
י"ד באדר א תשע"ט 22:10
בסוף הוא הסכים אכשהו, אחרי שהחליפו את בן ארי בברוך מרזל שלא עולה להר הבית.
(כשברור שלמרות שהם באותם דעות, בן ארי הרבה יותר מתאים אישיותית להתנהל איתם ולהועיל בכנסת)
י"ד באדר א תשע"ט 21:53

בס"ד

 

הרב מאזוז נסע בכבודו ובעצמו לרב טאו ואמר לו שהוא מעדיף את הכהניסטים ולא את הר המור. ביום חמישי בבוקר (ט' או י' שבט תשע"ה) עוד הודיעו שהם מחליפים את שטבון ברב הלל הורביץ, בצהריים ירדו מהעץ ובשבע בערב הגישו את הרשימות. 

 

בכל אופן עוצמה יהודית הייתה חלק מהמפלגה ואלי ישי היו"ר שלה שזכה לתמיכה מלאה מהרב טאו, אבל היום גם את אלי ישי עצמו כבר לא רוצים. הם מתלוננים שבנט ושקד השתמשו וזרקו, אבל זה בדיוק מה שהם עושים כעת לאלי ישי. 

ט"ז באדר א תשע"ט 11:22

אלי ישי עף על עצמו לחלוטין.

הוא חושב (או לפחות טוען) שהוא שווה המון מנדטים, בעוד שמניתוח של ההצבעה בבחירות שעברו עולה שבפועל מעט מאוד חרדים הצביעו לו ועיקר ההצבעה באה מציבור ציוני דתי (כשאחד הכוחות המרכזיים היה תלמידי הרב טאו).

כך שמי שמנסה להתהדר בנוצות לא לו ולהשתמש באחרים זה אלי ישי (אולי בתמימות).

ט"ז באדר א תשע"ט 13:27


י"ד באדר א תשע"ט 21:48

אבל לא הייתי ממליך כ"כ מהר את גנץ.

פעם קודמת הלכו לפח כמעט 4 מנדטים, ועדיין היה לימין 67.

ולבית היהודי לדעתי יש סיכוי טוב מאוד לעבור.

י"ד באדר א תשע"ט 21:54

בס"ד

 

לא רק את של עוצמה יהודית אלא גם את של הבית היהודי עצמם. ומי יודע מה עוד מתכנן נתניהו שישתה את הקולות גם לכחלון ולליברמן.

י"ד באדר א תשע"ט 22:07


י"ד באדר א תשע"ט 21:52


ארי"ק - ראשי תיבות של שמי.

ט"ו באדר א תשע"ט 00:17
עניין זה נכון בעוד נושאים בציבור הדתי לאומי.

אפשר לראות אנשים ליברלים ומכילים את כולם, עד שזה מגיע למישהו שהוא חלילה יותר דוס מהם.

בעיני זה קשור לאידיאלים ולמראה שהאדם השני מציב מול העיניים. אם זה בענייני פוליטיקה, שהוא גורם לך להראות לא מספיק ימני, לא מספיק נלחם. ואם זה בענייני דת שהוא גורם לך להראות לא מספיק דתי. עניינים של מצפון.

ט"ו באדר א תשע"ט 17:34
ט"ו באדר א תשע"ט 11:09
בס"ד

צהר יודעת לפנות לכולם, להכיל את כולם, עד שזה מגיע ל"ימנים הקיצונים". פשוט דוחה.
ט"ו באדר א תשע"ט 12:48


ט"ו באדר א תשע"ט 12:50
בס"ד

‏דני הירשברג, מי שהיה מזכ"ל בני עקיבא בזמן שהתנועה חרטה על דיגלה שהיא "תנועה של עם", עוזב את הבית היהודי בגלל הרצון לאחדות עם עוצמה יהודית. זה אותו דני הירשברג שהתחיל את המסורת של השתתפות התנועה בעצרת רבין, למרות שמדובר בעצרת פוליטית לחלוטין של השמא.

כנראה שע"פ הירשברג, אנשי עוצמה הם לא חלק מהעם והם לא חלק מהציונות הדתית.

עצוב שאדם כזה חינך את הנוער שלנו.
ט"ו באדר א תשע"ט 14:50
זו דעתו של מזכ"ל *לשעבר*
ט"ו באדר א תשע"ט 14:57
בס"ד

אמרתי איך הוא הוביל את התנועה בזמן שהוא היה מזכ"ל.
ט"ו באדר א תשע"ט 19:58
הוא מילא את תפקידו בסדר גמור. למה סתם לכתוב? דעתי מנוגדת לדעתו, אבל מה שתרם - תרם.
אין לו סמכות הלכתית ולא מכהן בעמדה ציבורית רמה. כתב את דעתו. דעתי שונה. אז מה.

ט"ו באדר א תשע"ט 22:05
בס"ד

הוריי גרים בבית ממולו והיו שנים שהבן שלו ואני היינו חברים טובים.
ט"ו באדר א תשע"ט 22:22
בבני עקיבא ובבית"ר. הוא היה ראש קן בני עקיבא בניו- יורק, ומזכיר מחוז ניו- יורק.
בני עקיבא מכילה ותכיל גם את ממשיכי דרכו וגם את תלמידי דני חברך.

מה שכתבתם בתחילת השרשור מעניין מאד.
וזה לא החינוך של בני עקיבא
ט"ו באדר א תשע"ט 19:56
לחילונים , וכבר נמצא איזו סיסמה בתורה כדי להכשיר את השרץ. אני שמח שהמבולבלים האלו עוזבים את הבית היהודי. אולי יש סיכוי שהוא יתחיל להיות יהודי. נתחיל נגיד בכיסוי ראש ליפעת ארליך..
ט"ו באדר א תשע"ט 19:59
ולא מעיר לה בפומבי, כמתבקש מתוקף תפקידו
ט"ו באדר א תשע"ט 20:10
הכל מהשפה ולחוץ, נראה לך שהיא רוצה לאבד את הכסא. מביעה את דעת המיעוט המתנגד, בתקווה להשאיר גם אותו בבית. שאלו אותה אם תתפטר מיהרה להודיע שתקבל את דין התנועה. הכל בסדר
ט"ו באדר א תשע"ט 14:45
ט"ז באדר א תשע"ט 20:17
ט"ז באדר א תשע"ט 19:42
בתיה כהנא דרור, היא כל כך אנטי לכל מה שריח תורה נודף ממנו, שאפילו בשביל בנט לא היתה מתאימה.
ט"ז באדר א תשע"ט 20:18
י"ט באדר א תשע"ט 14:30
קנאי הפלורליזם לא הכילו את מה שהוא מחוץ לפלורליזם. והם מגדירים כ'פנאטים' את כל מי שלא מסכים איתם
ט"ו באדר א תשע"ט 13:29

ניכרים דברי אמת. כרגיל, אם כי באיחור-מה, מספר הערות:

 

1. ברוב הסקרים הבית היהודי עובר: 23 מתוך 30 שנערכו מאז הכרזת הקדמת הבחירות. וזה למרות שהיה שם בלאגן - מי בראש כל סיעה, ואחר כך הרכבת הרשימה המאוחדת - כזכור. ברגע שהסערה ברשת תרגע, בעזרת השם, אני מקווה שהמצב ישתפר.

 

2. גם אני מקווה שיצרפו את עצמה ואלי ישי. לדעתי אין לאורית סטרוק (או לאף אחד אחר) מה להפסיד. לי נראה שאלי ישי ובן-ארי יוסיפו לפחות שלושה מנדטים, כך שהמיקום המדויק שלהם לא כל כך משנה.

 

3. עד כמה שזכור לי, אורית סטרוק נסתה לבדל את עצמה עקרונית-אידאולוגית - טענה שהיא תלמידת הרב דרוקמן - אבל היה לי ברור שכולם שם בעד איחוד.

 

נ. ב. לדעתי הבית צריך לצרף את אלי ישי במקום גבוה, ולהתחיל לכוון חזק לפריפריה. יש המון מצביעי ש"ס לשעבר שפרשו, על פי הסקרים כ-6 מנדטים (כולל בבחירות שעברו). הוסף לזה את הרב רפי פרץ, אופיר סופר, יוסי כהן - כולם ספרדים מהפריפריה.

ט"ו באדר א תשע"ט 17:44
ט"ו באדר א תשע"ט 20:57


ט"ו באדר א תשע"ט 21:17


ט"ז באדר א תשע"ט 11:39

כל מי שלא שנה ולא למד, או לא הבין את מה ששנה ולמד, להלן עוד רשימה של "גזענים" הלוואי שנזכה לגעת בשולי קדושתם:

רמח"ל: "ואז השגיח ית"ש על כל בני האדם וקבע בהם המדרגות, וכפי מה שהונח בהם כן יוציאו תולדות, לפי השורש שהונח בה...ואברהם לבדו נבחר במעשיו ונתעלה, ונקבע להיות אילן מעולה ויקר, כפי המציאות האנושית במדרגתה העליונה וניתן לו להוציא ענפיו לפי חוקו. ואז נתחלק העולם לשבעים אומות כל אחת מהן במדרגה ידועה אבל כולן בבחינת האנושיות בשפלותה, וישראל בבחינת האנושיות בעילויה..." (דרך ה' חב פ' ד)

 

הרב אברהם יצחק הכהן קוק: ההבדל שבין הנשמה הישראלית, עצמיותה וכו ובין נשמת הגוים כולם לכל דרגותיהם, הוא יותר גדול ויותר עמוק מההבדל שבין נפש האדם ונפש הבהמה. שבין האחרונים רק הבדל כמותי נמצא, אבל בין הראשונים שורר הבדל עצמי איכותי..(אורות, עמ' קנ"ו)

 

ועוד גדולי ישראל כרבי יהודה הלוי, האר"י ז"ל, רשב"י, המהר"ל מפראג  ר' חיים בן עטר ועוד ועוד.

 

וכי מי מאנשי עוצמה יהודית פגע בגוי תמים וישר שליבו שלם עם שיבת ישראל לארצו הקדושה? בבן נוח תמים שמבקש לחסות בברכת ה' על עמו בארץ הזו? הלא גם אנשי עוצמה יהודית  בני תורה ויודעים שהדבר חמור מאד.

כל האומר שגם לישמעאל היושבים בארץ או כל בן נח אחר, יש להם זכות דומה על הארץ הקדושה כופר בתורת משה ובנביאים! מה לכם כי תלינו עליהם?

ט"ז באדר א תשע"ט 11:42
לגר צדק שהיה ערבי, הם יהיו הראשונים לעזור. זה בכלל לא שאלה של גזענות.
ט"ז באדר א תשע"ט 13:00

ודורשי רעתנו. הם גם לא גזענים כלפי ערבים שרק רוצים לחיות פה בשלום במדינה היהודית. אבל התשקורת מכפישה ועושה להם דהומניזציה כדרכה בקודש כלפי מי שמסכן את דיעותיה, ובושה שדתיים מושפעים מכך.

ט"ז באדר א תשע"ט 14:05

הכלה וכבוד לעוצמה יהודית, שזה תמיד היה מצד אנשי איחוד לאומי והבית היהודי!!! כפי שברור לכל אדם כנה.

 

לא חושב, שאנחנו מתייחדים בתתי מגזרים, בתור אחד שהגיע מהציבור החרדי, ברי לי שהם מתחלקים לתתי מגזרים לא פחות ואולי יותר מן הציונת הדתית.

 

בכלל, הגישה שלהתחיל למנות חסרונות, במקום לדבר על המעלות שצריך להגיע אליהן, לדעתי היא רק הורסת במקום לתקן, בוודאי שאין מקומו של מאמר זה בתקופה לחוצה שכזו.

 

כל טוב!!

 

 

י"ז באדר א תשע"ט 09:07
י"ז באדר א תשע"ט 09:55
כל פעילי עוצמה אנשים צדיקים.
אף אחד לא קורא לרצוח ערבים.!

מרץ הצליחו לתבנת לך את המוח.

ד"ר גולדשטיין לא מוכיח דבר. אף אחד לא יכל לשפוט שמטפל בנפגעי טרור מחבריו, עד ש
מתמוטט
י"ז באדר א תשע"ט 10:00
צדיקים, אך קצת בורים במשנת מורם ורבם של נבחריהם.
י"ז באדר א תשע"ט 10:48
מרץ בעד טרנספר ליהודים
עוצמה בעד טרנספר לערבים
אם מרץ לגיטימי עוצמה לגיטימית

תקרא קודם את כתבי הרב כהנא הי"ד ותראה שאתה טועה.

יפי הנפש מנפנפים ב"לא תרצח", ומתעלמים מרציחות של יהודים. עוצמה אומרת לטפל ביד קשה במפגעים.
י"ט באדר א תשע"ט 20:45


אולי יעניין אותך