א. בעיני הרב הוטנר, מי היה "גדול תלמידי הראי"ה" בעת שנסתלק הראי"ה?
ב. הדיון שלנו נסוב על ענייני הנהגת כלל ישראל בא"י.
אם ב"נקודה שלו הוא חולק עליו" - שלא יתיימרו הוא ותלמידיו
לקבוע כיצד היתה הנהגתו הציבורית בסוגיות הללו.
זה לא רק הרצי"ה, אלא גם הנזיר, הרב נריה, הרב ישראלי ועוד מגדולי תלמידי הראי"ה.
כולם לא הבינו חוץ מהרב הוטנר שבכלל מלכתחילה לא קיבל את העמדה הזו,
ומסקנתו מתורת הראי"ה היתה ללכת להקים ישיבה באמריקה...
ג. במה שונים הרב הוטנר ושאר הרבנים שהזכרת
מממשיכי דרכם של הרבנים שחלקו על הראי"ה?
איפה באה אצלם לידי ביטוי מחלוקת כלשהי בנושא זה או אחר,
שעמד במרכז הביקורת על משנת הראי"ה בחייו?
ד. לשיטתך, בכל מקרה הציונות הדתית קיבלה את הרצי"ה ולא את הראי"ה.
למה אתה חושב שאם למדת את הראי"ה אתה יודע להגדיר אותה?
ממילא מופרך גם שאתה מנסה ללמד את הציונות הדתית, תלמידת הרצי"ה,
מה העמדות שלה, כאשר אתה מכחש לחלוטין למשנתו.
למה אתה מתיימר להגדיר אותה?
ולמה אתה חושב שאמורה להיות התאמה בינה לבין כתבי הראי"ה,
אם ממילא רבניה מסלפים אותה?
ה. מופרך יותר שאתה מציג עצמך כתומך של מי
שכבר שנים טוען שהוא לא "הציונות הדתית"
ועושה ככל יכולתו לבודד עצמו ממנה,
ומאידך מנסה ללמד את הציונות הדתית מי היא ומה היא.
ו. מופרך לא פחות שאתה דורש מהבית היהודי והאיחוד הלאומי,
לא רק להתאחד ביניהן, אלא גם להתאחד עם זהות -
שלא הצליחה לשמור יותר ממערכת בחירות אחת על אחדות פנימית בתוכה,
ומצפה מהן להכיל את מי שלא הצליחה להכיל את חלקיה (וכמובן, היא תכיל אותן...).
לא זו בלבד, אתה דורש שתכיל גורמים שהתפיסות ביניהן רחוקות יותר,
מאשר התפיסות בין זהות לבין פורשיה.
כאילו שפייגלין בכלל ירצה להיות חלק ממנה,
ולהצטרף למפלגה "מגזרית" - אחרי שנים של בידול ממנה וזלזול בה.
ז. אתה בכל מקרה לא הצבעת לאיחוד הימין אלא לזהות
ואתה לא בכיס שלהם גם אם יעשו פריימריז... על מי אתה מאיים בדיוק?
ח. גם בבית היהודי וגם באיחוד הלאומי רואים צורך בפריימריז.
אם יוצאים לבחירות בעוד שבועיים אין לכך כל היתכנות.
ממילא אין שום טעם בעצומה הזאת.
ט. כאמור, החותמים - אלו מהם שהצביעו לבית היהודי -
לא מענישים את עסקני המפלגה אלא את עצמם, בעיקר.
מובן מאוד למה זה לא מזיז לך.
אתה לא חלק מהציבור הזה בכלל.
י. מי שמגיע מבחוץ, מוטב לו שילמד מאלו שגדלו כך,
ולא ינסה לראות מה שלא רואים מבפנים.
אחרת הוא יראה משהו שונה מהדבר האמתי.