מי ער? היום היארצייט של הרצל.חסדי הים
ערהחיים של
מי זוכר.ת את הסרטון מהכותל עם האישה שם שצועקת הרצל הרצל...
גדול.האטורי האנזו
מרגשאמממ
עם מה שקורה בשרשור הרצל בטח מתהפך בקברוחסדי הים
נו ואת מי הוא מעניין? שיתהפך בקברובחור אחד
הבנים שלו נשואים לנוצריות הוא כתב שצריך להתנצר ואת הבנים שלו אפילו לא טרח להכניסן בבריתו של אברהם אבינו
בין השאר את הרב יצחק ניסיםמישהו כל שהוא
ויש עוד רבנים אחרים המדברים בשבחו... ראיתי פעם הרבה ציטוטים יפים באיזה ספר, אולי "אתחלתא היא"
השמצה קלאסית....הָיוֹ הָיָה
הוא אמר את מה שאמרת בהיותו בן 17, בן להורים מתבוללים, שלא ידע כלום על יהדות, הוא הספיק אח"כ לחזור בו אלף פעם ולהכות על חטא, והכל מתועד ביומניו, אבל את זה לא מספרים...
כן הוא היה בן 17 כשלא מל את בניו??? על מה אתה מדבר למי ישבחור אחד
ילדים בגיל 17???
קראת מה כתבתי?הָיוֹ הָיָה
כתבתי שאת מה שאמרת שהוא אמר, הוא אמר בגיל 17, זה נשמע לך תרגום ל"ברית"?
וכאן, הוא לא מן את בניו, כמו כל יהודי גרמניה בעת ההיא.
מגוחך שזה הפרמטר שלכם.
מי שמכיר את הסיטואציה, את ההיסטוריה, מבין לתוך מה הרצל נולד, בתוך מה הוא גדל... מבין שגדולי החוזרים בתשובה של ימינו לא עברו את התהליך שהוא עבר.
ואיך שלא יהיה, הגר"א מתאר את דרכי הגאולה, ועניין משיח בן יוסף ומשיח בן דוד, ואיך שמכינים זה לזה ההכנות הנצרכות, בבחינת תרין תנינין ושור ולוויתן, בסוד עץ אפרים ועל יהודה, וחיבורם לאחדים בידך, וכו' וכו', ומאדונינו הגר"א קיבל מוהר"ח מוואלוז'ין, וממוהר"ח קיבל הרב'ה ר' איצל'ה ומר' איצל'ה קיבל הנצי"ב, ומהנצי"ב קיבל מרן הרב זצ"ל שגילה טפח וכיסה טפחיים בהמספד למשיח.
והעיקר יקומו צרי דעת וקצרי מבט, ויחשבו שגילו את אמריקה בזה שהם עלו על כך שלא מל את בניו, לבריאות שיהיה לכם, ואולי תאמרו את זה למרן הרב אם במקרה תפגשו בו, לכו תדעו, אולי תשכנעו אותו שהוא טועה....
הוא השקיע את כל חייו הבוגרים בהושעת עם ישראל מצרותיוק"ש
הנתונים שציינת כנגדו (ולא, הוא לא רצה להתנצר) הם תיאור של המצב אצל כל ה'תינוקות שנשבו' בסביבתו התרבותית.
"יארצייט"בוז
מממש לא...הָיוֹ הָיָה
קראת את יומניו? בין ליקוק הנוצרים (17 - 20) עד לפטירתו הוא הספיק לעשות סוויצ' רציני, וממש לא ליקק לנוצרים אלא הפוך - הרים על נס את כבודם וייחודיותם של ישראל.
הוא משלם לך ללקק לו? מה זה הליקוק הזה, זה לא ארטיקבוז
הבחור פשוט רצה להיות פופולארי
והנה קיבל
אל תהיי צינית...הָיוֹ הָיָה
אף אחד לא משלם לי כלום, האמת היא שחשובה לי, ובנתיים האמת נראית לי בצד של מרן הרב ("המספד ביפו") ולא בצד שלך.
וקצת מוזר שמישהי מתיימרת לומר שהיא קראה את יומניו, ועדיין טוענת שהוא "ליקק לנוצרים", זה, איך נאמר? קצת מעורר תהיות אם היא באמת קראה אותם עד הסוף....
ולגבי ה"רצה להיות פפולארי", טוב נו, זה באמת לא מצריך תגובה (מה, על כל הוגה ומדינאי ומדען וכו' וכו' נאמר "רצה להיות פופולארי"? את מבינה שזה דמגוגיה זולה במיטבה...)
נ.ב. מעבר מ"מלקק לנוצרים" ל"רצה פופולאריות" לא ממש מעיד על יציבות דעותייך, עושה רושם שאת בעצמך פשוט יודעת ש"צריך לתקוף אותו" ולא יודעת איך...
איזה כיף דמגוגיה זולה! אני אשתה לחיי זהבוז
בקיצור, את סופית לא רוצה להיות רצינית היום, תהני.הָיוֹ הָיָה
מעדיף לבזבז את זמני על אנשים ברי דעת, ולא ליצני חצר.
אל תלעגי לפרנסה של אנשיםבוז
אני במקומך הייתי מנסה להיות טיפה יותר מכילה, אבל מה אני כבר יכולה לצפות ממישהו שמעריץ את הרצל וקורא לו משיח בן יוסף כשהוא לא עשה כלום חוץ מלהסתכל במרפסת ולעשות פרצוף של חכם גדול חושב מחשבות הוזה המדינה
לא, כי האדמו"רים מחב"ד... ורבנים בכלל באותה תקופהעוד סתם אחד
דבר אחד אני מוכרח לומר:הָיוֹ הָיָה
אני חותם כאן ועכשיו, שאת אפילו לא יודעת איך נראים היומנים של הרצל. מבחוץ. וקודם פשוט כנראה "אמרת ההיפך מן האמת". ברור לי מעל כל ספק, הכתיבה שלך זועקת את זה...
נכון מאדבוז
ובאמת רק רפרפתי וזה היה מזמן, כי מה לעשות שהוא כותב גרוע והעלילה היתה משמימה
ועל סמך זה שפטת?הָיוֹ הָיָה
ואיך הצהרת קודם שקראת אותם אם רק "רפרפת"?? בקיצור.. תעשי טובה, ואל תדברי על המ שאת לא יודעת, זה יהיה טוב לכולם.
וואי כמה כעס, מי עצבן אותך על הבוקרבוז
את לא חייבת כלום, אבל תסתמי במה שאת לא יודעת.הָיוֹ הָיָה
אם תחליטי כן לדבר עליו - אז תהיי חייבת לקרוא את יומנו,
ו-אין צורך בהקדשה החמודה שלך, תאמיני לי הרצל מסתדר עם המדינה שהוא יצר גם בלי שהוד מעלתך תואיל בטובה לקרוא את יומניו...
הוא לא יצר כלוםבוז
חחחח ראית את הבדיחה?
חוץ מזה מה אתה אומר לי תסתמי? אני בכלל לא מדברת אני כותבת
אממ אנילא מבין אותךאריך וייס
אני סתם מטרילהבוז
אני בקושי נושמת
יש לציין שזה נורא נחמד מצידך..הָיוֹ הָיָה
בשמחה צדיקבוז
אוי, תרגיש טובאריך וייס
תודהבוז
מכות! מכות!\אמממ
הוא הקים תנועה, שמימשה את החלום שלו ושל עם ישראלק"ש
(כן, עברתי על ההקדמה לקונטרס 'מעיין מבית ד''. על דברי התורה, מי אני שאביע דעה. אבל, ההערכות המציאותיות על עתידה והישגיה של התנועה הציונית, הופרכו לחלוטין. אני לא מבין איך בחב"ד לא חסים על כבוד האדמו"ר זיע"א ומשמיטים את ההקדמה הזאת.)
הרצל רצה להיות פופולארי. נכון. גם אמיל זולא.עוד סתם אחד
וגם הורדוסבוז
הוא השקיע את כל חייו הבוגרים, בהצלת עם ישראלק"ש
אנחנו יודעים את זה כי כתב ביומנו על חטאות נעוריםבינייש פתוח
אה! ניצוץ משיח בן יוסף!!!הָיוֹ הָיָה
בטוח שלא שכחת איזה רב?מבקש אמונה
![]()
זה גם של ר' נטע הנובר זצ"ל שידוע כהיסטוריון של פרעות ת"חחסדי הים
בנוסף, של ה'עטרת זקנים' על השולחן ערוך' תלמיד הב"ח.
של ר' חיים נאה זצ"ל 'בעל השיעורים'.
וואלה אח יקר, מאיפה אתה שולף הכל?הָיוֹ הָיָה
אני לא שולף בכלל. חלק אני זוכר אבל הרוב מזכירים לי.חסדי הים
כ' בתמוז – ויקיפדיה
יש גם אחד בטוויטר שמזכיר עוד רבנים:
Check out Today's Yahrtzeits (@Yahrtzeits): https://twitter.com/Yahrtzeits?s=09
אני רק מעלה לפה חלק מהרבנים ולפעמים מוסיף מידע משל עצמי כי למדתי ספרים של בעלי היארצייט או קראתי עליהם במקום אחר אבל הרבה מהמידע על רבנים פחות ידועים אני מקבל פשוט מדף הויקיפדיה שלהם ומעבר לזה אני כמעט ולא יודע כלום.
למשל על ר' נטע מהנובר ברור שקראתי את הספר שלו 'יון מצולה' אבל אני לא מכיר את הסידור שלו. העטרת זקנים ראיתי אותו מוזכר פה ושם אבל לא ידעתי עליו כמעט כלום. על הגר"ח נאה ברור שידעתי עליו ועל תורתו כמו הרבה אנשים אבל כן הדף בויקיפדיה מילא לי.
אשריך אתה!הָיוֹ הָיָה
ומחר של ביאליק..חן,
אשכרה הלכתי לבדוק בויקי🤔חיים של
לי ולביאליק.. 🙈🙈
ככה לא סמכת עלי? 😁חן,
תשקלי להקריא לנו שיר לזכרו
ומזל טוב אחות 🥳
חשבתי שאת ממציאה עלינו🙈🙈חיים של
חחחח ביאליקבוז
היה אחד מהבחורים הפחות מוצלחים בישיבה שלו
ואז עזב
למה להתאמץ ללמוד תורה אם אתה יכול לכתוב שירים על קן הציפור וטאק לנסוק לשחקי ההצלחה
בבחינת זיבורית שלנו זה עידית שלהם
מקווה שהוא לא גם כן משיח בן אברהם אבינו או משהו לא הייתי רוצה לזלזל בכל הצדיקים
בדיוקsimple man
למה להתאמץ ולסבול בישיבה כי הוא לא מצליח ללמוד ולא לעשות כלום
כשיש לך כישרון ואתה יכול להצליח ולהועיל במקום אחר
למה?
"למה להתאמץ ללמוד אם אתה יכול להיות מוצלח בלאכול?"בוז
אה נכון אומנות, ספרות, שירה, הם דברים כל כך מיותריםsimple man
שלא מועילים לעולם בשום דבר
איך מישהו מסוגל לחשוב שאומנות עדיפה על פני לעשות שום דבר, איך??
צודקבוז
צודק לגמרי
לא סותר שהוא היה בחור עולב

אני בטוחsimple man
שאת מועילה לעולם ולאנושות יותר ממנו. אין ספק.
תראה אנחנו לא בתחרותבוז
אני פחות
אני מתעסקת בתחומים אחרים אז אי אפשר ממש להשוות
simple man
לספק בעקיפין תעסוקה לאנשים זה דבר מעולה בעיניי
ששששש מה אתה חושף את כל הסודותבוז
יצא לי לקרוא את הספר "הרצל - קריאה חדשה"די שרוט
ספר צחקרי אוטוביוגרפי על הרצל ועל הדיעות שלו.
ספר מדהים שקצת מנפץ את מה שרבנים חרדים ניסו לשוות לו.
@סלט, זה ספר באמת מעניין. מחקרי - אקדמי.
להגיד לך שהוא חף ממגמתיות? לא במאה ב 100% אבל מצד שני גם הדברים שנאמרים עליו בקרב אוכלוסיה מסויימת כיום גם לא חפים ממגמתיות.
לא נורא כנראה שאתם צודקים הרצל צדיק ענק ממש גדול הדורבחור אחד
ואני בטוח שאת אלו שמאמינים בו הוא יקים מקברם והוא גם המשיח שלהם יחד עם ישו
הרצל שדד את סבתך? למה השנאה הזו?אריך וייס
כן יש לו זקן נורא נורא יפה מסורק כזה איפה אפשר להשיג??בחור אחד
אגב התמונה אומנם שחור לבן אבל הוא נראה שחור שם בתמונה למה לא צילמו אותו כמובגר??? זה היה יותר מרשים אופססס הוא נפטר צעיר בעצם מישהו יודע למה???
כי אלביס פרסלי עשה עליו פולסה דנוראדי שרוט
חחחחחחבחור אחד
כי היה לו מחלה .. גם הארי נפטר באותו גילאריך וייס
היה לו מחלת מין לא סתם מחלהבחור אחד
איזו מחלת מין? אולי שווה לעדכן את הערך שלו בויקיפדיהדי שרוט
איידס תבדוק בעצמךבחור אחד
איידס? לא, המחלה אז לא הייתה מאובחנתאריך וייס
אני קראתי את זה באיזה ספר היתה לו מחלת מין ואגבבחור אחד
גם את ויקפדיה כתב אדם זה לא תורה משמיים
חבל שאתה עושה בושות לעצמך...הָיוֹ הָיָה
אני עושה בושות? אתה קורא להרצל משיח ואני עושה בושות?בחור אחד
הצחקת אותי אני במקומך ההיתי מתבייש לקרוא לעצמי אדם דתי
אתה עושה בושות בקונספירציות שלך...הָיוֹ הָיָה
ואני קורא לו מב"י על פי הגר"א,
אם זה לא מוצא חן בעיניך לך תרביץ לגר"א על הקבר...
אבל הדתי בינינו יוצא אני...
זה מעניין. תן לי את שם הספר אני ארכוש אותו. אמיתי.די שרוט
אני רוצה להתמודד עם טענות
זה לא ספר רציני..הָיוֹ הָיָה
אם אתה מחפש להתמודד עם טענות הוא לא הכתובת..
מדובר בספר הטפה מגוחך ומלא קונספירציות, לא איזה מחקר מדעי ולא משהו שמתקרב לזה, כאבי בטן של הכותב מהצ'ונט של שבת וזהו.
אה אוקיי. חשבתי ספר מבוסס.די שרוט
הספר היה שמתנגד לציונות כתב?אריך וייס
איך איידס?די שרוט
איידס זאת מגפה שהתחילה בשנות ה 70. הרצל נפטר ב 1904
מה זה חשוב... אלה לא חזקים בעובדות, הם חזקים בעיקר בקונספירצהָיוֹ הָיָה
יות...
אני חושב שהוא התכוון ל"זיבה"די שרוט
הרצל אכן נדבק במהלך חייו בזיבה בעקבות ביקור אצל "פרוצה".
יש לו גם תיאור של הסימפטומים למחלה במכתב שהוא כתב למישהו מהמכרים שלו (לא זוכר את שמו)
אבל המחלה הזאת הייתה מחלה די נפוצה באותם ימים.
אגב, לדעתי גם האפיפיור באותה תקופה חלה בזיבהדי שרוט
אולי הרצל הוא שהדביק את האפיפיורבוז
חשבתי שהוא רצה למצוא חן. לא נשמע לי הדרך האידיאלית למצוא חן,עוד סתם אחד
לא חושבת שזה היה בכוונה, זה היה על הדרךבוז
חחחעוד סתם אחד

מתנצלת הדוקטורט שלי לא על זהבוז
זכותו לעשות מה שירצה, הוא לא קדושאריך וייס
כמו כן ניתן להתווכח האם ציוניות זה טוב או לא.
כן ברור לי, הכל טוב. רק צריך לדייק בעובדות. הוא לא מת מאיידסדי שרוט
טוב שלא אמרו שהרצל מת מקורונה.
יש לו חלק עצום! גם להיטלר וגם לריבונו של עולםבוז
נערךעוד סתם אחד
לא ממשבוז
הרבה מאלו שהוא הרג גם ככה לא הניחו תפיליןעוד סתם אחד
וממתי זו עילה לרצח?בוז
אז הוא סתם תקע מקלות בגלגלים המשופם המחריד הצרחן המעצבן
אגב גם הוא אהב נוצרים ממש כמו הרצל וכמו האפיפיור
היטלר לא צר על בריטניה במטרהבינייש פתוח
שזה יחליש אותם ואז הם יסוגו מהמזרח התיכון ויתנו לנו עצמאות. זה היה במטרה לכבוש אותם ואת שאר העולם ולהרוג את היהודים
הממממבוז
אם לא היתה השואה נראה לך שהיו ככה מוותרים על השממה המהממת פה?
האמת היא שיש על זה ויכוח בין היסטוריונים,עוד סתם אחד
בל נשכח שקולות בעד מתן 'בית מדיני' ליהודים בארץ ישראל התחילו עוד לפני מלחמת העולם הראשונה...
כן אבל אין ספק שהשואה היתה גושפנקאבוז
אז זהו, שישעוד סתם אחד
איני מספיק בקי כדי להרחיב. אני ארכיאולוג, שזה בערך ההיפך מהיסטוריון...
לא גושפנקא, קטליזטור.די שרוט
אין שום קשר לאסון שעברנובינייש פתוח
העולם המערבי תמך בגלל הגישה האנטי אימפריאליסטית של ארצות הברית שקדמה למלחמת העולם השנייה.
הם הטילו סנקציות על יפן כשפלשה למנצ'וריה. שנים לפני המלחמה הקרה ופרל הרבור.
הגוש הקומוניסטי תמך בשביל לעצור את האנגלים
וכמובן שכל צד במלחמה הקרה רצה אותנו תחת חסותו
היחיד שקישר בין השואה לצורך של העם היהודי להגן על עצמו היה הארי טרומן. והיה בדעת יחיד. תלמדי את החומר במקום לצטט את כל מה שהכתיבו לנו בבית ספר
כן, איזו מחלת מין?אריך וייס
הארי? הארי פוטר?בוז
נ.ב.הָיוֹ הָיָה
אל תאמר "רבנים חרדים", הרבנים הקלאסיים, הפוסקים, ראשי הישיבות, לא הוגיעו את מוחם בהבלים האלה של "איך נטנף את הרצל הכי הרבה כדי להוציא את הרב צבי יהודה ששם תמונה שלו הכי דפוק".... הם עסקו בלעשות שטייגען.
רוב האגדות המטורללות שהחרדים קנו כמו פתיים, ולצערינו גם חלק מהציבור שלנו קנה בתמימותו, הומצאו על ידי המטיפים בשער למיניהם, מי שמעשיהם בחיים היו בעיקר לנאום נאומי השקופע טהוירע, ובראשם ההוא שרבינו הרצי"ה זרק ממרכז בגלל שהוא הביא לישיבה תנ"ך נוצרי, ומאז הוא הקדיש את כל חייו למאבק מטונף ברצי"ה ובאביו, כדי להשיב את כבודו הפגוע.
היום כלום לא חף ממגמתיותבוז
מה קרה שמשמעם לך לאחרונה חסדי?ימ''ל
ואם כבר יארצייט, אז הרב קאפח.
וואי, זה אחלה דיון בפנ"ע...הָיוֹ הָיָה
בא לך לפתוח?
על חסדי או על הרב קאפח
ימ''ל
על הרב קאפח, כמובן...הָיוֹ הָיָה
מה יש לדון עליו?ימ''ל
וואי, הוא יהודי סופר מעניין!!!הָיוֹ הָיָה
ימ"ל ! הידד!!הָיוֹ הָיָהאחרונה
הוא נפטר בי"ח בתמוז, ופספסת שכן ציינתי את זה:חסדי הים
ימ''ל
מציינים אבל לא כמשהו מיסטי אלא כיום זיכרון, ובאמת התאריך לא משנה.
ימ"ל, מה לך ולו באמת?הָיוֹ הָיָה
לא פגשתי אותו מעודיימ''ל
לא את חסדי ולא את הרב קאפח, לצערי.
גם אני מצטרפת לצער על שלא פגשתי את חסדי!בוז
אבל זה נראה שיש לך קשר לרב קאפחהָיוֹ הָיָה
קצת פראדוקסלי להתעסק ביארצאייט, של מי שענה לשואל, שביארצאייטק"ש
מעניין ליים אהבה ~
מי שרוצה אני מחלקת קבוקים לזכרו
אני רוצה ענבים! יש לך ענבים?בוז
לאים אהבה ~
במסיבת שחרור אני אביא לך אשכול ענק כמו שהמרגלים הביאו
כן כן אשכול מרגלים!!!!בוז
זה הכי טעים אחרי תפוז
ענבים זה ממש טעים אבל רק שהם קשיםאמממ
עוד דברים של רבנים נוספים לזכרומישהו כל שהוא
...פעלה השפעת הרבנים שהמוני העם הרחבים לא נגררו אחרי דעתו של הרצל.
אולם שום כוח לא היה יכול לעכב בעד מלה יחידה זו "הרצל" להכות שורש בנשמת האומה. צלילה של מלה זו לבדו דיו היה לעורר בלב כל איש ואיש מישראל זרם של רגשי החייאה פנימית... "הרצל" - בשם זה הרגישה האומה כל כך הרבה. מהו הקסם השפוך על פני שם בלתי עברי זה? סבורני שאת הרמז הנכון נמצא בתשובה שהשיב אחד מרבותי, גאון מפורסם וצדיק , לאחד מזוללי הציונים בחמת קנאתם? "הרצל בעל תשובה הוא". אמנם את הדרך הנכונה עוד לא מצא. ואולם הראה שצפון בו כוח של בעל תשובה אמיתי. איש כזה עלול בוודאי לתעות עת חפשׂו את הדרך הנכונה ואולם בהכרח ימצאנה כן.בשביל עם ישראל היה הרצל בעל תשובה גדול, חלוצה של תקופת - תשובה גדולהביהדות. )...( נזכרים אנו באמונו העמוק באדם, רוך רגשו ואהבתו לילדים, דבקותו הילדותית באימו. ביתר בהירות מזהרת דתיותו של הרצל ממעשהו לפני צאתו לנסיעתו הידועה לרוסיה כדי להתראות עם המיניסטר פליווה. זמן מועט לפני צאת הרכבת נעלם הרצל: רצה להשתטח מתחילה על קברו של אביו. איזה דיפלומט אירופאי היה מתכונן לצעד דיפלומטי רציני כזה הכנה "סנטימנטלית” כזו
...לא הבטחותיו של הרצל, אלא אמונתו האישית והעמוקה היא היא שהדליקה בעם את האש הקדושה. העם החרד, שנשמתו המאמינה נעשתה יותר ויותר
חדורת ייאוש ומפח נפש, כמהה למלה האחת: "אמונה"! התגעגעה פשוט לאיש שיכלה באש אמונתו האישית כל ספק מן הנשמה, שיפזר את ענני האנוכיות המגושמת וילהיב ללהבת אש את הניצוצות העמומים. לעם ישראל, לסוכן נעלה ובטוח זה של אוצרות האנושיות הרוחניים-דתיים, הנטייה לאמונה היא הגורם
הכי חשוב בחייו הנפשיים. ובאמת, אותה אישיות היודעת לעורר את נטייתו זו ולהוציאה אל הפועל יכולה למשול בעם ישראל. לעם הדת יש תמיד אוזן קשבת
לכל דיבור בלב שלם הנובע מעמקי נפש מאמינה. ...רגש של אימון עמוק לו למאמין ולחולם. הרצל היה מאמין וחולם יחד.)הרצל איש הדת, בתוך /pirsumeagaf/tarbut/files/il.gov.education.meyda://http
pdf.5pdf_264/kitveet)
הרב כלפון משה הכהן מג'רבה:
החלה רוח ה‘ לפעם את האיש הנעלה אשר על ידו התחוללה עצת ה' הרעיון הציוני... לא בלבד שלא שמעו אליו...אלא היו עוד רבים... שהתנגדו לו בפועל...
והאיש הנעלה הזה אשר הקדיש כל ימיו למטרה רוממה זו לא נח ולא שקט...
עד כי מצא לו אוזן קשבת... שהיה רגיל להשיבם ’אם תרצו אין זו אגדה.
"... אחר הדברים האלה החלה רוח ה' לפעם בלב איש גיבור חיל ורב פעלים...
הרצל שמו, אשר היה כמעט שקוע ואובד בין האומות... ויתן אל לבבו להטיב לעם ישראל וכרגע נהפך לאיש... ]שהחל ב[ מלחמת העצה והרעיון לראות איך ובמה לגאול את הארץ ואת ישראל".
)ירון נעים, הרצל לא מת, במוסף ’שבת‘ מקור ראשון ט' אייר תשע"ז, 2017.5.5)
יש את המאמר של ר' אברהם אליהו קפלן. אם מישהו יכול להעלות...הָיוֹ הָיָה
הרב קפלן זצ"ל היה דמות מיוחדות. חבל שהוא נפטר כ"כ מוקדםחסדי הים
אכן, הפסד נורא.הָיוֹ הָיָה
והנה מאמרו הנורא:הָיוֹ הָיָה
להלן מאמרו הנורא של רב רבנן, בחיר ישיבת סלבודקא, ובחיר תלמידי האלטע'ר, מי שבהיותו בן 29 מונה לעמוד בראש ביהמ"ד לרבנים של מורינו רבי עזריאל הילדסהימר בברלין, ונפטר בקיו"ש בן ל"ד שנים בלבד וירשו הגאון בעל שרידי אש.
אם יש כאן מי שמעוניין לחפש אמת, הוא מוזמן לקרוא מאמר זה ברצינות.
מורנו
הוא לא לימדנו תורת משה, אך הוא לימדנו לומר שתי מלים, בהזדמנויות כאלה אשר עד לו - לא העזנו ולא יכולנו לאמרן : עברי אנכי! - אכן, בבית המדרש ליד העמוד יכולנו לומר זאת תמיד. - יכולנו אפילו לכתוב ולקרוא זאת בכל ספרינו ומאמרינו , בכל עיתונינו וחוברותנו, יכולנו להכריז על עצמנו כעל עם בכל מקום שתרצו, רק לא במקום אחד, באותו מקום בו מיוצגים ביתר - שאת כל אומות העולם 37 – במדיניות העולמית!
מדוע לא עלה דבר זה על דעתו של איש, עד להרצל, לקרוא ולאסוף צירים יהודים מארבע כנפות הארץ, ולהציג את השאלה: - מה איתנו? מה מקומנו בעולם ? מה עלינו לעשות? - לכאורה, דבר פשוט הוא - ומדוע לא עשאהו איש עד לו ? הידעתם מדוע, רבותי? - אענה לכם אף אני בשאלה, כדרכו של יהודי: כשמצויים מאות אסירים במחנה-הסגר וסובלים צרות, מדוע אינם קוראים לאסיפה בינם לבין עצמם , להיוועץ על מר גורלם? - משום שחושבים הם בליבם: - מה תועיל אסיפתנו? כלום שולטים אנו על- צמנוע ? - הן אסירים אנחנו! - וכך חשב בליבו העם היהודי בכל שנות-הגלות: כלום שולטים אנו על עצמנו - ? הן אסירים אנו כאן בגלות, ומה תועלנה אסיפותינו והתייעצויותינו? - אז בא לפתע הרצל, וקרא: "אסירים, צאו! אשר בחושך , היגלו!" - היכן כבליכם? היכן שלשלאותיכם? - מחולדות הן שלשלאו - תיכם זה מאות בשנים, הניעו בידכם - ותיפולנה! אף כבליכם ייפתחו"!
מצער הדבר, שלא נזדמן לו להרצל להופיע בפני בית-דין כזה, כשנפתח אך זה עתה, לאחר מלחמת-העולם הגדולה, חמש-עשרה שנה לאחר מותו בלא-עת. אך מה שלא הספיק הוא עצמו לעשות, לימד אותנו - להיות מסוגלים לכך ולעשות כך - בשעת הצורך. אם שלוחינו בפריז אומרים עתה מה שפשוט וברור לכולנו, שעם ישראל תובע להשיב לו את ארץ-ישראל, אשר לא חדלה מלהיות שלו משום שאי- הצדק של היותה גזולה מאתו נמשך 1800 שנה, ולא רק כמה מאות שנים, כפי שהוא מצב-הדברים אצל עמים גזולים אחרים, ואם מהלך - מחשבות זה, אשר זה לא כבר, עם צעדיו הראשונים של הרצל, לא היה יותר מאשר חלום, אוטופיה, הוכר עתה בבית-דינה של המדיניות העולמית, על ידי רוב גדולי-מדינאי העולם כהנחה חוקית וריאלית, והנחה זו בוארה בפירוש בחוזה השלום עם תורכיה, כי ארץ ישראל מושבת - ולא ניתנת כמתנת חסד - אלא מושבת לעמנו, כאבידה שנאבדה לו, לשם בית לאומי, - אם קרה כל זה בימינו, לעינינו, ואנו ידענו בעזר ד ' להעלות את ענייננו הכללי לדרגה כזו, הרי - לולא לימדנו הרצל את מהלך-מחשבותיו, הרי כל העובר עתה עלינו, על עם ישראל - בדרך הטבע, בלא נסים ונפלאות - לא היה קורה. כלום לא היו לנו, דרך-משל, בקונגרס - השלום הברליני, לפני כמה עשרות שנים , יהודים גדולים כל-כך, כמו שהיו בוועידת - השלום הפריזאית דהשתא? - שם היה לנו גדול מהם. גם שם היה אחד בשם "בנימין ," אשר יכול היה להשתוות בכשרונותיו הדפלומטיים והאומנותיים לבנימין הרצל , ואולי גם לעלות עליו - זה היה בנימין דיזראלי. - השומעים אתם! שם עברי-לאומי מצויין מאין כמוהו, משהו יותר מתיאודור הרצל - בנימין הישראלי, ומה לנו עוד? אבל - היתה לו תוספת קטנה לשם עברי זה . שמו היה גם: לורד ביקונספילד, והוא היה מיניסטר באנגליה, והיה לו כוח-השפעה רב בבית דינה של המדיניות העולמית, ופעולתו למען ישראל עמו באותו קונגרס-השלום , היתה לא פחות ולא יותר מאשר אותה הבטחה ידועה על -גבי הנייר, מאת הממשלה הרומנית הרחמנית, על אודות זכויות - היהודים. וכאשר לא קיימה זאת רומניה אחר-כך, לא העז לומר אף מלה אחת. ומדוע ? שמא לא היה "יהודי לאומי" כלל? - לא! - הוא הבין והרגיש לשאיפות החירות היהודיות מאין כך, את שירת תנועת-החירות הישראלית , שפסקה קודם זמנה, אשר קמה במאה ה- כמוהו. הוא יצר לנו יצירת נשגבה, בה משורר הוא בלבביות כל-כך, ובחמימות כל - 13 על ידי דוד אלרואי. - ובמה הוא החיסרון , רבותי? מדוע לא תבע הוא, יחד עם אחרים מגדולי-עמו, ויחד עם כל המוני-העם המאורגנים כולם - כאשר עשה הרצל - לכל הפחות, חירות ליהודים במובן התרבותי , בכל ארצות גלותם? - מהי נקודת התורפה כאן? - נקודת התורפה היא בזה שכבר אמרתיו תחילה, בזה שהוא נתגלה בכל גודלו ורום-קומתו, לא בשמו העצמי, בנימין דיזראלי, אלא בתוספת לשם זה – לורד ביקונספילד, המיניסטר האנגלי ולא מנהיג - היהודים. למען יהודיו זרק רק מטבע מצלצלת אל תוך קופסת-הצדקה אשר להם , הבטחה מאת רומניה לעשות עמהם חסד - ובזה יצא ידי חובתו. בנימין הישראלי האמיתי - היה בנימין הרצל! הוא לימדנו את אשר יודעים אנו היום, לעמוד בגאון ובקומה זקופה בפני בית -דינה של המדיניות העולמית, כבני העם היהודי הדורשים להשיב להם את ביתם היהודי .
ויודע אני, כי כשם שמוכרחה היתה לבוא תחיית רוח-הלאום היהודי, כן מוכרחה תהיה לבוא סוף-כל-סוף, בעתיד הבלתי-נראה לעין, תחיית רוח-תורתנו. והאלהים אשר ישיבנו לציון - ישיבנו גם לתורה מציון . -אני מאמין -!
וככל שגדלה אמונתי באלקים – גדלה שייכותי לציונות .
מתוך נאום באסיפה בטלז (ליטא) בשנת תרע"ט .בעקבות היראה, מוסד הרב קוק, ירושלים תשמ"ח , עמ' פה-צא. תורגם מיידיש ע"י בנו הרב צבי קפלן . המחבר שימש כראש בית המדרש לרבנים בברלין
hn"Aהמלך 1
ימ"שהמלך 1
כידוע הרצל פיתח את הציונותהמלך 1
ואוי לאותה ציונות
ציונות שמטרתה היה לעקור דת
לחזק את ההשכלה רח"ל
ואל תגיד לי שזה לא נכון הרי בינינו את האמת אתם יודעים
בורות לשמה....הָיוֹ הָיָה
תסביר ליהמלך 1
אינך מסכים שהציונות חיזקה את ההשכלה?
מטרת לעקור את התורה?
עיין פה שטוענים שה שפ"א טען נגד גם הציונות הדתית אבל לכו"ע טען גם נגד החילונית
https://asif.co.il/download/kitvey-et/zor/zhr%2029/zhr%2029%207.pdf
וכידוע השפת אמת היה רשכבה"ג של העולם היהודי
אכן!!הָיוֹ הָיָה
בפרספקטיבה היסטורית - חיזוק הזהות הלאומית היווה בלם רב עוצמה לתנופת ההתבוללות האיומה, ובהבשלת הזמן - אף יכלה להוות פלטפורמה לתנועת התשובה - שהחלה לתקן את פירותיה של ההשכלה הארורה.
מלבד זאת, הרצל עצמו בוודאי לא שנא דת, הוא היה בור גמור עד גיל עשרים, בן לדור רביעי של מתבוללים למחצה, שכל סביבתו התנצרה וכו', והוא לבדו חתר ועמד על סגולת ישראל, ועורר את האהבה וחפצה.
וראה מה שכתבתי בשאר תגובותי... מומלץ במיוחד מאמרו של הגרא"א קפלן זצ"ל.
יכול ליהותהמלך 1
אבל במציאות ציונות גרמה לחילוניות!!!
לא ולא ולא...הָיוֹ הָיָה
ראשית - אפילו אם כדבריך - זו לא הייתה מטרת הרצל, וזה לא קשור לנידון.
ולעצם העניין - היא לא, פשוט לא, בלעדיה היה נהיה יותר חילוניות ע"י ההשכלה, והיא זו שבלמה את זה. תלמד הסטוריה, ולא נאומי חרדים קיקיוניים.
קודם כל אתה פשוט טועה ולא רק שאתה טועה נראלי שאתה יודע את זההמלך 1
מאמין ורוצה להאמין שאתה לא התכוונת אם "חרדים קיקיוניים. " למרן רשכבה"ג גדול הדור מרן השפת אמת זצקלל"ה
היות ולמדתי הסטוריה, אני מרשה לעצמי לא להבהל מהקביעה שלך.הָיוֹ הָיָה
ולא, לא התכוונתי לשפ"א מהסיבה הפשוטה שמהמקום שבו הוא עמד אכן זה יכל להראות ככה,
אני מדבר אחרי שראינו ועברנו את הכל, שכל בעל שכל ישר יודע שמהפרספקטיבה שלנו כיום ברור לחלוטין כמו שאמרתי, ואכן רק כל מיני מטיפים קיקיוניים שנורא חשוב להם להלך אימים על קהל עדתם, ממשיכים לבלבל ת'שכל בגיבובי שטויות ושקרים....
לא נכון!!!המלך 1
הציונות גרמה וחיזקה את תנועת ההשכלה !!
ואני חוזר ואומר אתה יודע את זה!!
מותר להסכים (אולי) לדרך הציונות אבל ברור שהדרך שזה נעשה הרגה את עם ישראל!
ואתה שוב טועה...הָיוֹ הָיָה
לולי הציונות היה נשאר היום מכל עמ"י משהו כמו מליון וקצת חרדים ו ז ה ו ! !
אבל אין טעם להתווכח בכן ולא, בפרט כשאתה טוען שאני יודע שהאמת כדבריך ומשקר, אז תהנה....
איך בדיוק הציונות עשתה את זה?המלך 1
אתה מעוניין בשיעור הסטוריה? אני גובה תשלום על זה..הָיוֹ הָיָה
אבל במילה אחת בכל זאת, למקרה שבאמת אכפת לך ואתה מעוניין:
אין דרך לשמור על עם - בלי שום זהות.
כל שנות גלותינו - התורה והמצוות היו המזהה שלנו, וכך נשמרנו.
כשהגיעה ההשכלה - היא פרקה את זה מעליה - מה שגרם לתחילת גל ההתבוללות.
הרצל, בקוממו את ראש עם ישראל כעם, גילה בעצם את הזהות שלנו.
מה שהרמב"ם, הכוזרי, והאר"י קוראים "סגולת ישראל"
שזה זהות כעם ה', גם כשרח"ל "עזבוני וניאפו בבריתי"
הדבר הזה, מנע התבוללות במשך שנים, והוא זה שגרם שהיה לאנשים שהתקלקלו ע"י ההשכלה וגרורותיה - סיכוי לחזור לעמ"י.
תבין, שאדם שהוא דור שני לחילוניות - אם לא הזהות שלו כיהודי (ולך תגיד לחילוני תל אביבי בוהמייני וגס שהוא לא יהודי.... נראה אותך מעז..) לא היה סיכוי שהוא או בנו יחזרו בתשובה, הם פשוט היו נאבדים לעמ"י. (לפני הציונות - כל מי שעזב את התורה נלחם מלחמת חרמה בשם "יהודי", את ההחלטה שיהדות זו דת ולא עם לא המציאו החרדים, אלא הרפורמים....)
ישנו סיפור מצמרר, שהאדם שהיה אחראי על מחלקת עליה בקום המדינה, היה יהודי יר"ש (שכחתי את שמו) והוא ראה שהעולים ממרוקו מתחלנים, ונחמץ ליבו, הלך ושאל את מרן הגרצ"פ פראנק - אם להשאר בתפקיד..
הגרצ"פ אמר לו שזו שאלה קשה, ושישוב למחרת.
למחרת שב - והורה לו להמשיך ולא משנה החילון, הוא תהה על ההוראה, אבל הגרצ"פ סירב להסביר, הוא שהייתה בו אמונת חכמים המשיך בעבודה כרגיל, ובזה לכאורה תם הסיפור.
היום, אנחנו מבינים היטב היטב למה צדק הגרצ"פ.....
אלו שעלו לכאן - אולי התחלנו לדור אחד, אבל תראה איך הם אט אט שבים...
לעומת אלו שנשארו שם - שנכון להיום יש שם 60% התבוללות רח"ל....
זה על רגל אחת. רצונך לקבל - קבל, רצונך לעמוד על שלך, עמוד, רק אל תחשוב שאתה יותר חכם מהחשק שלמה, מרן הרב, הרצי"ה, הרב ניסים, ועוד....
ואגב, את המאמר של ר' אל'ה קפלן שהבאתי כאן למעלה - קראת?
כי אם אתה רציני ומעוניין להבין - לך וקרא אותו, הוא לא ארוך מידי, ולא יהיה לך קשה מידי לקרוא אותו.
אבלהמלך 1
הרבה ישראלים חילונים שגרים בחו"ל חזרו בתשובה משום שאמרו שהם לא מרגישים למה הם יהודים
לכן הציונות גרמה ש ליהות יהודי לא צריך לשמור דת אלא לאהוב את ארץ ישראל וזה גרם להמון המון חילונים
אני לא יותר חכם מהם
אבל יש הרבה רבנים שסוברים אחרת
זאת לא מחלוקת בין חשק שלמה, מרן הרב, הרצי"ה, הרב ניסים, ועוד אלי אלא פשוט אם עוד רבנים
נב
אתה מתכוון לזה?והנה מאמרו הנורא: - צעירים מעל עשרים
תשובה:הָיוֹ הָיָה
זה נכון שזה גם קורה, אבל שוב, השאלה היא הפרספקטיבה, לפני הציונות - דבר כזה לא היה קורה כי אף אחד לא הרגיש את הצורך בלהיות יהודי, הפוך, התביישו בזה. על ידי הציונות זה נהיה גאווה ומטרה, ואז נכון שיש כאלו שמספיק להם עצם הישראליות - כמו שעינינו הרואות כאן את אלו שלא חזרו בתשובה, אבל מאידך - רבים אחרים, וכן ירבו (זה הבטחה, לא שאיפה.) מחמת זהותם היהודית מחפשים יותר וחוזרים בתשובה.
(שים לב- זה 2 נק' -א' שמצד שני רבים כאן חוזרים בתשובה בגלל הזהות, ב' שאפיי' אום אלה שהזכרת - הם פועל יוצא של הציונות כי רק בגלל יש לאנשים מטרה להרגיש יהודים)
וכן, התכוונתי למאמרו הנ"ל.
מי קבע?המלך 1
על ידי הציונות זה נהיה גאווה ומטרה ולפני לא והציונות גרמה לזה?
אז אנטישמיות גרמה לזה ושהפסיק קצת חזר ליהות הגאווה מי אמר שהציונות גרמה לזה??
ההיסטוריה.הָיוֹ הָיָה
לכן אמרתי לך ללמוד אותה.
לא ההיסטוריה אומרת שעכשיו גאווה לפני לאהמלך 1
איפה ההיסטוריה כתבה שזה בגלל הציונות ??
ההיסטוריה לא *כתבה*, היא *הוכיחה*הָיוֹ הָיָה
עיניים פקוחות, זה כל מה שצריך כאן.
ואכן קראתיהמלך 1
אני מבין אם הזוית הזאת אבל אני מבין שיש גם אחרת
בכל דבר אני ככה אני מבין את שני הצדדים ולכן לא שכנעת אותי
אני מבין שאפשר לקרוא להרצל ימ"ש ואפשר להגיד משיח
...הָיוֹ הָיָה
זה לא עניין של זווית, הוא חושף לפניך מציאות - תרצה - תתחמק.
ולגבי משיח, צר לי, אבל לא שמעתי על אי מי בכל המאתיים שנה האחרונות שרשאי לחלוק על אדונינו הגר"א, ולפי מש"כ הגר"א הרצל היה ניצוץ מב"י (אגב, אני שונא את זה שכדי להגחיך את זה אתם אומרים "משיח" אף אחד לא אמר שהוא משיח, אלא שהוא ניצוץ מב"י, וזה ע"פ הגר"א.)
נכון אבל עדיין יש המון רבנים!! שאומרים ימ"ש עליוהמלך 1
מי לדוגמה?הָיוֹ הָיָה
ואגב, "הרבה רבנים" לא מסביר איך הם יכולים לחלוק על הגר"א, ככה שלא ענית כלום.
וחוץ מזה אני בכלל לא ידבר על כל נושא הציונותהמלך 1
כמו לא תעלה בחומה
רעיון טוב
נראה לי תפתח שירשור בנושא הרצל(ימ"ש) בעד או נגד
ציונות " " "
מי שחושב שיש בעיה עם הציונות בגלל עליה בחומה -הָיוֹ הָיָה
דבריו דברי הבל. חד משמעית.
כל פוסק מתחיל יודע שאין בזה שום טענה שראויה ליחס.
קודם כל לא חוכמה להגיד הבל בלי למההמלך 1
דבר שני יש עוד המון דברים נתתי דוגמא
אני אגיד לך למה...הָיוֹ הָיָה
כי זה דבר שכל הראשונים לא פוסקים אותו, כמעט כל האחרונים לא פוסקים אותו, במקובלים כותבים שהוא איננו, והמהר"ל כותב שהוא איננו.
אז מי שחושב שאם הוא יכתוב שלש מאות עמוד למה כן ישנו, וזה יהפוך אותו לצודק נגד כל הנ"ל זה בעיה שלו, לא שלי.
אלא מי רצה שכל התימנים יהפכו לצברים?המלך 1
החרדים או הציונים?
במילה אחת:הָיוֹ הָיָה
מחולני ההשכלה,
שבמקרה היו גם ציונים.
אז מה אתה טועןהמלך 1
שבדרך אגב אם היו ציונים וגם גרמו לזה?
אכן.הָיוֹ הָיָה
הציונות סחפה אליה אנשים שממילא התקלקלו ע"י ההשכלה וגרורותיה המטונפות.
והם הזיקו לטווח הקצר - אבל לטווח הארוך - היא היא שמנעה את הנזק שיכלה לגרום ההשכלה, וכמו שביאתי לעיל בקצירת האומר.
לכל המקטרגים, הבורים, מחפשי הרע, וכו' להלן ציטוטים מיומניו:הָיוֹ הָיָה
קרדיט לכרט"א של @אריאל יוסף
מכתביו של חוזה מדינתנו בנימין זאב הרצל ז"ל
על היהדות: "השיבה אל היהדות קודמת לשיבה אל מדינת היהודים".
"אין אומתנו אומה, אלא באמונתה".
"אנו מכירים עצמותנו ההיסטורית אך ורק באמונת אבותינו".
[כתבי הרצל, כרך ח' עמ' 10; כרך א' עמ' 57, 149]
על ארץ ישראל: "הופצו ביד רחבה הידיעות הפרועות ביותר שייחסו לי את הרצון להטות את תנועתנו הצידה מארץ הקודש ולכוון אותה אל מזרח אפריקה (=אוגנדה). שום דבר אינו יכול להיות רחוק יותר מן האמת". (אגרת)
על המחשבה לעבור לנצרות: "האנטישמיות גָדְלָה וּגְדֵלָה והולכת - ועמה גם אני. .... בראשונה פגעה בי שאלת היהודים עד מאד. אולי היה זמן, שהייתי מתחמק ממנה ברצון, אולי אל הנצרות, לכל מקום שהוא. מכל מקום, היו אלה נטיות עמומות שבחולשת-נעורים.
כי אני אומר לעצמי במלוא כנות דבריי אלה - והרי הם יהיו חסרי-ערך לחלוטין, אם אוסיף להם כחל ושרק - אני אומר לעצמי, כי מעודי לא אמרתי ממש להתנצר או לשנות את שמי".
(כתבי הרצל, כרך ב', יומן א')
אמשיך בל"נ מחרהמלך 1
השעה 11 בלילה אני צריך ללכת לישון
מקווה שלא יחשבו שאני מתחמק
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה
עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר 
יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?
פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר
מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?
יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.
האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?
דייטיםאבוד
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד
יש פורום לנו שנועד לזה.
לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.
מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
ו...
בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭
פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28
אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..
ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים.. מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?
השאלה מה חשוב לךפשוט אני..
לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++.
אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...
נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...
מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.
נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.
מצטרף לנאמרנפשי תערוג
הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה
לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.
עלה 7000+
שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש
לעומת זאת.
אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת.
את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק
כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.
אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.
כמו שכתבו כולםפצל"פ
זה תלוי למה את משתמשת...
וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות
אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם
אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל
אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק
אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי
מה הצורך?משה
מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.
קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28
נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה..
תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.
שלך באופן שוטף
תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים
הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?
איזה צד עדיף.
תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי
זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.
הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים
יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.
השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.
קשה להכריע.
ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.
כלל נחמדזיויק
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב
כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה? אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).
לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי
אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.
בטח לא 2 שקל..
בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.
במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.
נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע.
אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי
ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..
לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
^^^
פ.א.
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.
הבהרה חשובהשפיכת לב
מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.
הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.
הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
למה?הרמוניה
סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?
אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.
לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.
הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה, כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר. ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.
לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃
מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?
לשם כך יש שיעורים ולימודים.
אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.
סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי
יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,
עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית
נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה
שתעביר אותו
או תתיימר לחנך איתו
..הרמוניה
בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.
זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.
ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.
..הרמוניה
בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)
מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.
בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.
וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה.
התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה
סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?
המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
וככה גם מספר טוב.
נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות.
אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה
כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.
חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.
אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי
אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות.
אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
המקום שלכם בעולםזיויק
הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?
יהיה ברור אי פעם?
איך אחרים רואים את המקום שלכם?
זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?
רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂
אולי הבנתי, אז-הרמוניה
אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש.
שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.
אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.
אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.
זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
לא, כיהרמוניה
אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.
וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.
אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו.
יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.
בלבלתזיויק
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה
היא הדרך, לא המטרה.
מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.
הטלת כאן פצצהזיויק
כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.
תוכלי לבאר את כוונתך?
אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
היעוד שליoo
ברור לי מאד
לעשות טוב לעצמי ולאחרים
ללמוד ולהשתפר מיום ליום
אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי
את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם
זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
זה יכול להיותoo
יעוד של כל מי שרוצה בזה
לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים
לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט
בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.
ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?
מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה
אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל
לשבור הרגלים קבועיםזיויק
יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?
כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.
איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?
ההובי של חייoo
לשנות הרגלים רעים
ליצור הרגלים טובים
כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל
ממליצה על ספר כוחו של הרגל
הוא מסביר את הרעיון של
טריגר- פעולה- תגמול
איך להיפטר/ ליצור הרגל
אמיתי? זה קל לך?זיויק
לשנותoo
או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך
הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו
לא אוהבים תהליכים
וזה גורם לקושי בהשגת דברים
אני כן אוהבת תהליכים
מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות
לרוב גם נהנת מהדרך
לכן בעיניי זה לא קשה
אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים
נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.
ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר
ללכת בצעדים קטנים
ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע
תהיי ספציפית?זיויק
אשתדלנפש חיה.
לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות
ופירט איך לעשות את זה צעד צעד
זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.
לגבי הצעדים הקטנים-
נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז
קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)
לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)
כשהייתה לי מטרה גדולה
השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....
היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי
רק צריך לרצות
ולעשות משהו קטן בכיוון.
תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג
ומוסיפים כמה שיכולים