אז מצאנו את "הממשיך האבסולוטי" של הרב, ואת *ה*מומחה לתורתו..הָיוֹ הָיָה

קבלו את כ"ק הגאון הגדול, הגאון באמונה והבקיא בכתבי הרב, המוסמך לפרש את הגותו ולקבוע את דעתו, הלא הוא מורינו ורבינו הרה"ג חנוך דאום שליט"א, ואת מי שנקבע על ידו שהוא ממשיך דרכו של הרב - כבוד הגה"צ רבי מתן כהנא שליט"א

 

חנוך דאום: ״הרב קוק היה בוחר במתן״

גמר אותיעוזר ישראל

"כמי שקרא כל מילה שהרב קוק כתב, כולל אגב טקסטים שלא יצאו באופן רשמי"

בהחלט מזכיר את אהובומח"פ

כהנא שמדבר על רבנים בלי לדעת עליהם דבר

בכל אופן יפה שהוא לומד את כתבי הרב קוקמישהו כל שהוא
ע"מ לקנטר...הָיוֹ הָיָה


שטויותאריק מהדרום
איפה ראית קינטור? חלאס להמציא חטאים לאחרים.
זו דעתך הָיוֹ הָיָה

תחפש טוב - תמצא. מאמין בך.

אתה לא מצטט לפה אז כנראה שאיןאריק מהדרום
חבל על המאמץ.
אה, אצטט בשמחה:הָיוֹ הָיָה

"קודם כל זה מקסים שבחורים בני 20 מקללים ׳שייגעצ׳ דבר שני, כמי שקרא כל מילה שהרב קוק כתב, כולל אגב טקסטים שלא יצאו באופן רשמי, אני קובע שבין הצעקנים האלה לבין שר הדתות, טייס קרב ושומר מצוות רחב אופקים, הרב קוק היה בוחר במתן״, הוסיף דאום וקרא לשר כהנא: ״אל תפחד מהם״.

 

בהנאה.

לא רואה כאן קינטוראריק מהדרום
זה באמת עצוב.הָיוֹ הָיָה

התחספסת כבר, חבל.

 

 

 

באופן כללי, החילוני הזה שמתעניין ביידישקייט כמו שאני מתעניין בביוטכנולוגיה, הוא כל כולו קינטור אחד גדול של היהדות. במקום להתגאות שהוא למד את כתבי הרב ("כולל מה שלא פורסם" 🙄) שיילך ללמוד קצת דף היומי ושערי תשובה...

חנוך דאום הוא צעקת כאב אחת גדולהמישהו איתי
לא כדאי לקנטר אותו.
אהבה ואמונה..
לוידע מה הפרצוף הזה אומרמישהו איתי
הוא עבר הרבה בחיים, לא מקנא בו
גם אני לא מקנא בו, במלוא הכנות...הָיוֹ הָיָה


תפסיק לעשות צחוק מעצמך.אריק מהדרום
לך תעשה תשובה כבר לך.
אני צוחק ממך, זה בסדר, לא ממניהָיוֹ הָיָה


ממני אתה לא יכול לצחוקאריק מהדרום
כל עוד לא הבאת לי ציטוט של קינטור, יוצא אם כן שאתה מבלבל את המוח ומוציא שם רע, אתה יודע, אני לא נפגע כשאתה מנסה לצחוק ממני כמו שאדם לא נפגע כשהבן שלו משתין עליו כשהוא מחליף לו חיתול, אתה פשוט לא בר דעת, טרול חביב.
וואו, אתה באמת במצברוח רע היום.הָיוֹ הָיָה

אין דבר, שתה כוס מים קרים ותחזור רגוע יותר.

אני עדיין מחכה לציטוט של קינטוראריק מהדרום
ומתחיל לחשוש שמא כלל לא בדקת מה פרוש המילה "לקנטר" לפני שהשתמשת במילה הזו מה שיוציא אותך חלילה יותר דביל.
אני ציטטתי.הָיוֹ הָיָה

זה שבעיניך מדובר בדברים ראויים ואל מקנטרים, אומר בסך הכל שאתה סבבה עם הקינטור

(מה שלא מהווה חידוש מיוחד, אגב, בהתחשב בתחביב החדש שרכשת לעצמך)

לא אמרתי שאלה דברים ראוייםאריק מהדרום
אמרתי שזה לא היה קינטור.
אם חנוך דאום היה אומר "תראו איזה מטומטם הרב קוק שכתב דברים כאלה" זה היה קינטור, הדברים שציטטת זה פשוט לא קינטור.
ופה הטעות שלך.הָיוֹ הָיָה

קינטור הוא לא רק לומר איזה מטומטם מי שכתב את הדברים, אלא גם לומר איזה מטומטם הדוס ההוא שלא קרא את הדברים... פשוט זה לקנטר את הרב וזה לקנטר את התלמידים, אמנם שני קינטורים שונים, אבל שניהם קינטור.

אתה מנסה להתווכח כאילו?אריק מהדרום
🙄הָיוֹ הָיָה

מה משמעות השאלה הזו פתאום? נתקעת?

אין דבר, אתה יכול לומר נתקעתי וללכת

בעצם אתה יכול ללכת אפילו בלי לומר נתקעתי, נוותר לך.

סבבה אליעזר בן יהודה ג'ויניוראריק מהדרום
תעשה כאילו שאתה לא מבין מה רציתי בשאלה שלי, תודה שניתרת לי על התענוג האינטלקטואלי להתווכח איתך על המילה "לקנטר".
קרא תחכים:הָיוֹ הָיָה

מה זה קינטור - מילון עברי עברי - מילוג

 

 

במקום להתקשקש על אליעזר בן יהודה ג'וניור.

וואלה, כנראה שגם לך יש מה ללמוד..

יפה חמודאריק מהדרום
אני נורא מחזיק מהמילון הזה שלך רק שתנסה יותר לתרגם את הביטוי כולו "לומד על מנת לקנטר" אולי רבותיך בישיבה יוכלו לעזור לך, כדאי ללמוד עברית, זה עשוי לעזור לך ללמוד גם את כתבי הרב קוק.
יש לי מה ללמוד וודאי אבל את משמעות המונח הזה אני כבר יודע ואתה עדיין לא.
לתרגם את הביטוי כולו כדאי על ידי היעזרות במפרשיםהָיוֹ הָיָה

זה כמובן מה שאני עשיתי, אבל אני מניח שנאור כמוך לא נאה להוריד את הראש בפני אנשים פרימיטיביים מלפני שבע מאות שנה.

נשאר לתהות רק אם אתה גם למדת משהו על מנת לקנטר, או שאתה לא למדת בכלל...

הרב בוודאי לא היה תומך במי שמבזה את אזכרתו והופך אותה לקרקספשוט אני..
אנשי תנועת חזון מייצגים את הרע, המפריד, הלועג, המקטין, המשסה, הרדוד והמטומטם.

בדיוק ההפך מכל מה שהרב קוק מייצג.
כלומר, מתן כהנא..הָיוֹ הָיָה

מחריב הרבנות בא לסגור מעגל ביום ההילולא של מייסדה, מאה שנה בדיוק אחרי היווסדה.

קרקס בהחלט. והרב בוודאי לא תומך בו, כמובן.

 

 

הרב קוק מייצג בראש ובראשונה יהדות נאמנת לבורא. גם אם יש כאלו שאוהבים לחשוב שהוא מייצג את הפלורליזם, ההכלה, ושנאת היידישקייט..

לא מחריב כלום, די כבר עם הדרמהפשוט אני..
רוב הדתיים תומכים במהלך, לדעתך זה בגלל שהם רוצים להחריב את הרבנות?
רבנים מאוד רציניים תומכים במהלך, זה בשביל להחריב את הרבנות? הם שונאים יידישקייט?

המטרה ברורה: שיפור השירות לאזרח. אתה חושב שזה יחריב את הרבנות? ימים יגידו. אבל להציג זאת כאילו זו המטרה, זה פשוט לא נכון.
מי זה רוב הדתיים?אריק מהדרום
סקרים, רבותי, סקריםפשוט אני..
סקר בציונות הדתית: 56% תומכים בפתיחת הכשרות לתחרות

אמנם סקר הוא לא אמת לאמיתה, אבל בוודאי יש תמיכה רחבה למהלך (אפילו אם לא רוב).
סקר מוזמן ומטה. בדיחה לפורים.הָיוֹ הָיָה


הסקרים של פילבר תמיד מדייקיםפשוט אני..
הוא הפך להיות אחד הסוקרים הכי רציניים שיש היום בשוק
חוץ ממתי שהם מוזמנים הָיוֹ הָיָה


זה תלוי מה שואליםמישהו כל שהוא
ההפרטה עצמה היא דבר חיובי בעיני
כל עוד התקן נשמר רק לידי הרבנות
כמו במשרד הבריאות(לפחות לפעמים ) והתחבורה.

אז באיזה חלק אני של הסקר? זה לא עובד בכם ולא.
ההורים שלי למשל היו בעד בהתחלה ,לאחר שהסברתי להם את משמעות הסעיפים הקטנים הם התנגדו .

לא תמיד סקר מציג תמונה אמיתית.

אגב 70% מהאוכלוסייה אמרו שלא יצייתו לסגר שלישי . האם זה אומר שסגר הוא רע?
ואם הרוב יחשבו שהחיסון מזיק?
זו לא דרמה, זו הכרת המציאות. האיש מחריב את הרבנות.הָיוֹ הָיָה

זה שיש סקר מוזמן ממתן כהנא לא ממש משנה את דעתי. סליחה באמת מהוד מעלתו.

 

המהלך הזה מקעקע את יסודות הרבנות ומעקר אותה מתוכן. כן, גם אם המשפט הזה נשמע לא פלורליסטי, אני מגיש חשבונית לאלוקים, לא לדת הPC.

 

 

 

שיפור השירות לאזרח על ידי שיאכילו אותו טריפות? כן, זה בחלט נקרא החרבה. מפתיע?

עכשיו תסביר איך הרפורמה תגרום לאנשים לאכול טריפותפשוט אני..
כי כשאין פיקוח, אין סיבה שלא יהיו טריפות.הָיוֹ הָיָה

הזוי כמה אפשר להיתמם, בחייכם.

עכשיו תסביר למה אתה חושב שלא יהיה פיקוחפשוט אני..
אם הרבנות תפקח על כל גופי הכשרות הפרטיים, כפי שכתוב ברפורמה.
כבר הסבירו יותר מפעם אחת. לא טרחת לקרוא.אריאל יוסף


לא היה הסבר מניח את הדעתפשוט אני..
רבים וטובים, כולל רבנים חכמים ולא עמלקים, בטוחים שזאת רפורמה טובה.
הם כולם פספסו את ההוכחות החותכות והברורות שלכם?
היה יותר מהסבר אחד. אולי את דעתך לא הניחו.אריאל יוסף

אצטט מלשונו של הרב יעקב אריאל:

"הדיבורים הללו כביכול יש רבנים רבים שתומכים במהלך הזה הם תוצאה של כותרות שהתקשורת יוצרת.

דיבורים של אנשים שאינם מבינים בכשרות.

אל מול כמה רבנים שמצדיקים את הרפורמה עומדים רוב מניין ורוב בניין של רבנים גדולים

שמכירים באמת את מערך הכשרות כבר ארבעים וחמישים שנה".

וציטוט נוסף מלשונו של הרב שמואל אליהו -אריאל יוסף

“לא שמעתי מאדם אחד שעוסק בכשרות שאומר שהיא טובה...

כל מי שמברך על התוכנית הזאת זה רק אנשים שלא מבינים בזה.

זאת אומרת לא עוסקים בנושאים האלה. לא עוסקים בכשרות. עוסקים בנושאים חשובים אחרים אבל לא בכשרות...

הרב מדן... הוא ראש ישיבה. הוא לפי דעתי לא נתן כשרות על בייגלה... הוא לא מבין בזה".

^^הָיוֹ הָיָה

כהתחלה, בשביל להבין בכלל איך עובד מערך הכשרות ומה תעשה לו הרפורמה, אתה מוזמן לקרוא את זה נייר עמדה מערך כשרות

הצעה:הָיוֹ הָיָה

כל שלושה עורכי דין יוכלו לכנס בית משפט, והרגולטור יהיה משרד המשפטים.

כל שלושה רופאים יוכלו לנתח, והרגולטור יהיה משרד הבריאות.

תחזור אליי כשתהיה מוכן לכך.

חחחחחחחח זה בדיוק המצב...פשוט אני..

כל מי שרוצה יכול להקים בית דין, ומי שרוצה לדון בו - מוזמן לעשות זאת. ככה בדיוק עובדים בתי הדין של הבדצ למיניהם.

 

כל מי שקיבל רישיון רפואה יכול לנתח, משרד הבריאות ממש לא מתערב. מדי פעם הם עושים ביקורות (לעיתים רחוקות מאוד, וגם אז הם לא בודקים החלטות רפואיות אלא ניקיון בקליניקה וכו'), והם גם מטפלים בתלונות של אזרחים. אבל להתערב בשיקולים רפואיים של רופא? להגיד לו מתי לנתח ומתי לו? בחיים לא.

 

 

אתה טועה טעות מרה, לא להאמין כמה אתה אתה לא מכיר את המציאותהָיוֹ הָיָה

התגובה שלך היא ממש מה שהיה להוכיח. הידע שלך בתחום דל בואכה אפסי, אתה לא מבין בנושא הזה מאומה, אבל מאמין למילים היפות והפלורליסטיות של כהנא וחבר מלקקיו.

(ואגב, אתה סמל לדתיים שכן תומכים ברפורמה, ולא משנה איזה אחוז הם בדיוק: אני לא חושד בך ברצון לעקור את התורה. אבל אני פשוט רואה באופן מובהק עד כמה אין לך הבנה בתחום, ואתה פשוט תמים ומאמין למילים יפות. עוד כמה אלפים כמוך, והרי לנו "דתיים שתומכים וחס וחלילה לומר שרוצים להחריב".

אתם בחברה טובה, יש איתכם ראש ישיבה חשוב: וציטוט נוסף מלשונו של הרב שמואל אליהו - - אקטואליה וחדשות)

 

הבה ונעשה חושבים: אם זה המצב, מה מנע מכל המאושרים למיניהם בעקבות הרפורמה, לנהוג כך תמיד?

יתירה מכך: מה התחדש ברפורמה? למה היא נועדה? מה בדיוק עשה כהנא ולמה היה צריך אותו? הרי "זה בדיוק המצב" מאז ומקדם, כלשון הרב פשוט אני שליט"א?

 

אבל, אם היית מכיר את הנושא לפחות "מלמעלה", היית מבין את ההבדל המשמעותי והיסודי, שהוא בדיוק ליבת הרפורמה (כשמה כן היא): עד היום בד"צים יכלו לתת אישור השגחה, אבל זה היה בנוסף להשגחה של הרבנות שהיא היחידה שנתנה את אישור הכשרות. וזה בדיוק מה שהרפורמה מבטלת.

 

אין לי שום בעיה שחטיף יהיה מלא מלמעלה ועד למטה בעשרות חתימות של גופים מוכרים ולא מוכרים. כל עוד ישנה השגחה של הרבנות עצמה שנותנת את הכשרות. זה מה שהיה עד היום, ולא יהיה מהיום.

 

בחייאת, הוכחת שלא קראת אפילו מאמר אחד של הכותבים נגד, אז איך הכרזת קודם שהם לא מניחים את הדעת?

בכלל לא הבנת מה כתבתיפשוט אני..

לא דיברתי עכשיו על כשרות, אלא על בתי דין (כאלה שעוסקים בדיני ממון, לא בדיני תולעים). אתה שאלת על בתי דין, בתשובתי אפילו כתבתי "לדון בו" - אז לא ברור איך חשבת שאני מדבר על כשרויות.

 

ומתוך כך שלא הבנת מה כתבתי, החלטת שהיידע שלי אפסי. שכוייח.

 

מה שכתבת על כך שאסור היום לתת כשרות בלי שיש כשרות של הרבנות?

ידוע לי שנים רבות, וברור שעל זה בדיוק עומדת הרפורמה.

אנסה להסביר.מישהו כל שהוא
ברפורמה של מתן כהנא יש סעיף שכל 3 רבנים שאחד מהם רב עיר יכול לקבוע תקן שונה , מקל יותר מאשר מה שתקבע הרבנות .
זו אחת הבעיות המרכזיות ברפורמה.
כל רופא יכול לפתוח מכון פרטי לניתוחים אבל התקן של משרד הבריאות יחייב אותו .הוא לא יוכל להחליט שאצלו אין צורך לחטא מזרקים. כל בודק מורשה יכול לפתוח מכון טסטים אבל לא יתכן שמכון מסויים יחליט שאצלו לא צריך לבדוק כיוון פרונט או שסטייה של 3% אצלו זה לא נורא.

את שאר הבעיות לדעתי אפשר לשפוט ע"י תכנון מראש של החוק.
כך שתהיה חובה לתת כשרות במקומות מרוחקים למשל.

ברגע שיש נותן כשרות שנגיד מזלזל בספק הבשר שלו למטרת רווח או כי הוא רפורמי או לא משנה למה. האדם הפשוט שלא מכיר כל גוף גוף סומך עליו ונכשל. כך המצב בחו"ל צריך בקיאות גדולה בכל אזור ומדינה כדי לדעת על מי לסמוך.
לכן למשל הרב אורן דובדבני (כן ההוא של צוהר) עונה על מאות שאלות ביום בנושא



לא הבנתי את ההבדלפשוט אני..

אתה כותב שרופא לא יכול להחליט שהוא לא מחטא מזרקים, וכי רבני עיר יחליטו שהם מתירים טריפות?

כןמישהו כל שהוא
כל עוד שאני סומך על רבנים אני אולי אהיה רגוע.
אבל אני לא סומך עליהם כבר עכשיו הרי לפעמים יש איזה רב מושחת או חוטא.
ומה יקרה שבגץ יתערב ויכיר גם הרבנים רפורמים

אני סומך על הרבנים בכללי כי גם אם אחד חוטא האחרים יוקיעו אותו לבסוף אבל לפעמים מישהו מצליח לחמוק להרבה זמן. למשל .... וגם .... וגם.......
מה גורם לך לחשוב כך?פשוט אני..

זאת טענה שאין לה סוף.

 

לשוטרים יש סמכות להשתמש בנשק כשזה פיקוח נפש. 

ומה נעשה אם שוטר יחליט לירות על כל האנשים ברחוב?

 

לרופא יש סמכות לפתוח לך את החזה. 

ומה נעשה אם הוא יעשה את זה לשם השעשוע?

 

מה גורם לך לחשוב שרבני עיר יתירו טריפות?

ואם הם יעשו זאת, מה ימנע מהרבנות לפטר אותם תוך דקה? 

איך זה שבמשך 70 שנות קיום המדינה, לא הייתה אף רבנות שהתירה לאכול טריפות בשטחה?

איך זה שלא היה רב עיר שהתפקר (ואם במקרה היה אז הוא לא נשאר בתפקיד)?

 

אתה מבקש למנוע רפורמה מתוך חשש שאין לו כל סבירות

הרעיון הוא שיש גוף מפקחמישהו כל שהוא
יש מח"ש שתרדוף אחרי השוטר הסורר
ומשרד הבריאות שפיטר רופא בלניאדו שלקח סיכונים על יולדות
והרבנות שתדיח את הרב החוטא
אבל ברגע שאין תקן אז אין שום סיבה להדיח אותו הוא עושה כפי ראות עיניו וזהו.
הנה הסיפור של הרופאמישהו כל שהוא
טיפול רשלני ושיבוש חקירה: רופא הואשם בהפעלת מתחם לא חוקי ללידה טבעית

תאר לך שאין תקן למה נחשב מסוכן .והוא יכול להגיד ככה נכון לפעול. קורה שהמטופל נפטר .
אבל יהיה תקןפשוט אני..

אתה חושב שיהיה אפשר לתת כשרות לטריפות? באמת? שלא יהיה שום תקן שיוודא את זה?

 

אין סיכוי שזה נכון. הכשרות צריכה להתבסס על ההלכה, כפי שהיא באה לידי ביטוי ביידע שהרבנים למדו בשביל להיות רבני עיר.

 

אחרי לא היו דורשים שעל הכשרות יחתום רב עיר, והיו מסתפקים בראש העיר למשל.

בהנחה שאתה סומך על רב העירמישהו כל שהוא
שרק האמת יורה דרכו.

אבל אם נגיד רב העיר........שנחשד בשחיתות יחליט להעלים עין ממשהו כמו להקל בבדיקת ירקות עלים או ספק בשר או להחליט שאפשר שיהיה מטבח של בשר וחלב ולסמוך על הטבח שיפריד
כי זה זול או כי ככה נראה לו או לא אכפת לי למה.
לא תהיה לרבנות שום סמכות להגיד לו שהוא לא בסדר.
כי ככה הוא החליט זה התקן שלו וזהו.

זה דברים שקורים גם עכשיו. אבל לפחות עכשיו כשזה נתפס אפשר לפעול נגדו
דווקא שחיתות זו דוגמה מעולהפשוט אני..
כי היא קיימת הרבה הרבה יותר במונופולים ובמקומות שבהם השלטון נותן לך כוח, מאשר בגופים פרטיים.
וכבר היה לך רב ראשי שישב בכלא על שחיתות, ועוד אחד שהורשע ולא נאסר...

ושוב, אתה שוכח או מתעלם מכך שהרבנות תהיה רגולטור לפי הרפורמה. כשאתה כותב שלא תהיה לרבנות סמכות להתערב, אתה טועה/משקר.
הנהמישהו כל שהוא
השר מתן כהנא הודיע: שוק הכשרות ייפתח לתחרות - הרבנות הראשית תפקח

"תאגיד כשרות שירצה, יוכל לבחור לעמוד בסטנדרט בסיסי יותר מזה שהגדירה הרבנות שיאושר על-ידי שלושה רבני עיר."

כלומר כל 3 רופאים יכולים להחליט שאצלם לא צריך חיטוי מזרקים ואין למשרד הבריאות כח נגדם



אני בעד הפרטה כל עוד ניתן לפקח עליה בצורה טובה ומרתיעה מספיק
בפועל זה לא המצב ולכן אני נגד.
בנוסףמישהו כל שהוא
צריך לקחת בחשבון מה בג"ץ יעשה אחרי שהממשלה תסיים.
למשל יחליט זה פוגע בחופש העיסוק של רפורמים.
או שלא יתן כח משפטי מספיק להלחם נגד גופים שלא עומדים בתקן.

יש פער בין מה שנכון אידיאלית למצב בפועל המסובך.
אם כולם היו דתיים בכלל לא היה צריך גופי כשרות
גם הסטנדרט הבסיסי יהיה חייב לעמוד בהלכהפשוט אני..

איך אתה בכלל מצליח לדמיין מצב ששלושה רבני עיר יתנו כשרות לטריפות? 

שוב, אם אתה מדבר על שחיתות - אז היא קיימת הרבה יותר דווקא במקומות שאין תחרות, שאז מי שיושב על הברז יכול לבקש מה שהוא רוצה - כי אי אפשר להחליף אותו בספק אחר...

או שחיטות או רבנים לא אמייתיםמישהו כל שהוא
אין דרישה לרב עיר מכהן. לצערנו לעבור מבחן זה לא מספיק קשה.
ושוב יש בגץ ויש רפורמים. אני דואג גן קדימה לא רק על מחק בבוקר.

נכון היום יש שחיטות אבל כשתופסים אותה אפשר לשלוח לכלא לפי החוק החדש זה פשוט יהיה מותר
מה מה מה מהפשוט אני..
א. ברור שיש דרישה לרב עיר מכהן. מה לדעתך פירוש המילים ''רב עיר'' ברפורמה? מישהו שפעם הסתמס עם רב עיר?

ב. מה הקשר לבגץ והרפורמים? בגץ יכול להחליט גם היום שהשכן הגוי שלי יכול לתת כשרות. אז מה? הוא לא עשה את זה מעולם, למה שיעשה זאת בעתיד? ומה הקשר לרפורמים? רפורמים הם רבני ערים? באותה מידה אתה יכול לחשוש שהרבנות עצמה תיחטף על ידי רפורמים.

ג. לפי החוק החדש יהיה מותר לשלם שוחד? יהיה מותר לתת כשרות מסיבות לא ענייניות? יהיה מותר לנצל את הכוח בדרכים מושחתות?

על מה אתה מדבר?

נ.ב.
שחיתות, לא שחיטות.
כן כן כןמישהו כל שהוא
א. הפירוש המקל ביותר שאני יכול להעלות על הדעת. הרי המטרה הראשונית היא לאפשר לקבוע תקן מקל. אז ברור שזה צריך להיות מחוץ למערכת הקיימת.

ב.ברגע שמשנים משהו זה מיד פתח לשינוי נוסף. בנוסף עד עכשיו רק הרבנות יכלה לתת כשרות. אז אין עילה לבגץ אבל ברגע שזה יוצא לשוק חופשי כבר אפשר להתחיל לדבר על חופש העיסוק. ושוב דעתו של בג"ץ ידועה מראש הם רק יחפשו את הפתח.

ג. לאאא זה יצטרך להיות קצת יותר מתוחכם. נגיד להתיר בישול נוכרי כדי להוזיל עלויות. אז יכתב איזה פסק מדופלם על הגויים של פעם והגויים של היום והופ קבלת רווח נקי לעסק.
אח''כ אפשר לוותר על בדיקת עלים וכולם ירוצו לעסק שלך. כלומר לא כולם רק הפחות דתיים אבל הם שוק מאוד גדול.וכן הלאה. אם תרצה אכתוב לך את הפסק זה לא מסובך....



נ.ב תודה 😬לקיים מה שנאמר
כי משחתם בהם מום בם
אתה טוען דברים לא הגיונייםפשוט אני..
הפירוש של ''רב עיר'' הוא ''לא רב עיר''? אתה מבין כמה מוזר זה נשמע?

כתבת יפה (בכל השירשור). ייש"כ!קורא נלהב לשעבר


דווקא פשוט אני כתב יותר יפה לדעתידי שרוט

יישר כוחך רב' פשוט אני.

 

דברים של טעם בפיך.

 

 

ואתה רב' נשומה, בלום פיך ואמלהו טיט יען כי אם לא, אכך שוק על ירך ושמא מהתל אתה בי. ובבקשה ממך רב' נשומה, שב! יען כי אם לא תשב עכשיו, אתה תשב בבית האסורים רב' נשומה! אתה תיתן לי את הכבוד המגיע לי רב' נשומה! תיזהר ממני יש לי תחתונים שחורים רב' נשומה!

 

 

אני לא שאלתי על בתי דין 🤷‍♂️הָיוֹ הָיָה

ואתה הגבת על בדצים, ומתוך כך הבנתי שאתה עונה על עצם הדיון.

 

לגופו של ענין, באמת אי אפשר לסמוך על כל בי"ד פרטי,  הנקודה היא שבעוד שדיני ממונות מעולם לא זכו להכרה ראויה מהמדינה, הכשרות לכל הפחות כן זכתה לכך, בא מתן כהנא ומבטל את זה, במטרה ליצור באמת גם בכשרות שוק פרוץ, באמת שכוייח...

התייחסתי למשפט הזה: כל שלושה עורכי דין יוכלו לכנס בית משפטפשוט אני..


נו, ומה אתה אומר על כך?הָיוֹ הָיָה

אתה באמת בעד שכל שלושה עורכי דין יוכלו לכנס בית משפט, או שמשום מה כאן אתה פחות לארג'?

לזה בדיוק עניתי כשאמרתי שזה בדיוק המצב היוםפשוט אני..

גם אתה יכול להקים "בית משפט", כל עוד שני אנשים יחתמו ביניהם שהם מוכנים לקבל על עצמם את הכרעת הדין שלך.

 

כמובן לא מדובר על דין פלילי אלא רק אזרחי (ממונות), אבל כך זה פועל מקדמת דנא

לא, לא ענית.הָיוֹ הָיָה

זה שהמצב הוא שדיני ממונות לא מפוקחים על ידי המדינה זה עצוב. השאלה היא אם תהיה מוכן להפריט את בתי המשפט, שכן מפוקחים על ידי המדינה.

או ששוב, רק בהלכה אתה מוכן לנהל הפקר, אבל בעניינים חשובים יותר, כמו לדוגמא מערכת המשפט, אתה כבר נסוג אחור..

זה לא עניין של חשוב או לא חשובפשוט אני..

אלא עניין של כוח.

 

בהפעלת כוח (שימוש בצבא, הכנסת אנשים לבתי כלא בניגוד לרצונם וכו') - ברור שאסור לאפשר לכל אחד להחזיק בכוח הזה. לא יכול להיות שאני אחליט להכניס את השכן שלי לכלא.

 

בדברים שלא שייך בהם הפעלת כוח, זה לא שייך (וזה לא עניין של חשיבות, רופא שעושה לי ניתוח בחזה זה הדבר הכי חשוב בעייני - אבל אקח מישהו מהשוק הפרטי שהמדינה היא לא המעסיקה שלו).

למה ברור שאסור לאפשר?הָיוֹ הָיָה

למה זה לא תלוי בחשיבות?

 

נשאל את זה ככה: מה החשיבות של לא להפעיל כח?

 

ולסיום: מה יותר חמור בעיניך, אדם שישלם אלף ש"ח לשווא, או אדם שיאכל חזיר?

תשובותפשוט אני..

הפעלת הכוח נוגעת ביכולת של מדינה להתקיים. אם כל אחד יחזיק טנק ויפציץ את מי שיכעיס אותו, אם כל אחד יוכל להכניס לכלא שכן לא נחמד, אם כל אחד יוכל לאזוק את מי שעקף אותו בסופר - לא יהיו כאן חיים. כפשוטו.

אין אף חברה כלשהי בעולם, שמוציאה את הפעלת הכוח (משטרה, צבא, בתי משפט) למיקור חוץ. יש מדינות שבהן יש בתי כלא פרטיים, אבל זה לא אותו הדבר - הם מאכלסים רק את מי שנגזר עליו לשבת בכלא על ידי בית משפט של המדינה.

 

אפשר לכתוב טיעונים בעד ונגד עד מחר, בסופו של דבר - כאמור - לא תיתכן אפשרות של קיום אנושי בלי ריכוז הכוח בידי השלטון.

 

בוודאי שעדיף לשלם סתם ולא לאכול חזיר.

 

לא השתכנעתי שהרפורמה תגרום למישהו לאכול חזיר, ולכן זה פשוט לא שייך לכאן.

אוקייהָיוֹ הָיָה

להפעיל כח אי אפשר בלי אישור, אבל להאכיל יהודים חזיר כן אפשר בלי אישור. כך לשיטתך.

ואחרי זה תשאל איפה יש כאן חורבן.....

 

 

ככה זה כשאת כל הערכים נושאים ברמה, אבל שמירת התורה הופכת לנטל שמנסים לברוח ממנו בק"נ תירוצים.

 

 

לא נכנסתי לסוגיה לעובי הקורהחסוי מאוד
אבל לעניות דעתי מלבד הבעיות הנוספות יש ג"כ חשש מהתערבות בג"ץ
דוג' לפרי הביאושים של החינוך הדתירוממה
אדם שמבזה את עצמו.
טמבל מצוי. ללא רוח וללא עמוד שדרה.

לא שווה התייחסות.
עושה רושם שאת דוגמה לפרי הביאושים של החינוך החרדי...הָיוֹ הָיָה

מהחינוך הדתי יוצאים ב"ה המונים של אנשים ראויים וירא"ש. הוא לא דוגמה ולא נעליים.

זה נכון שיש גם לא מעט כמוהו וזה בהחלט עצוב, אבל זה לא "דוגמה" ולא מייצג.

כמה הנחות יסוד שגויותרוממה
נו, שנאת עמי ארצות לתלמידי חכמים, מוכר...הָיוֹ הָיָהאחרונה


שיירת החרדיםקבלה

בעקבות האירוע היום.

האם לדעתכם הדרך הנוכחית של בג"צ יועצת וכו'

תצליח לגייס יותר חרדים או לא ?

הדברים נדושו כאן ונטחנו עד דקנקדימון
שירשור מיותר
וודאי שלא, וגם לא זאת המטרההסטורי
המטרה שלהם היא לא לגייס חרדיםshaulreznikאחרונה

אלא להבטיח שבפעם הבאה המפלגות החרדיות לא יחברו אל קואליציית הימין. באופן כללי, מדינה דמוקרטית לא יכולה לגייס ציבור שלא מעוניין להתגייס, ישראל היא לא רוסיה של פוטין שבה עוצרים אנשים ברחוב, מרביצים להם בלשכת הגיוס ושולחים לחזית באוקראינה. תבדוק מה קורה עם חברי הכת הנוצרית "עד ה'" ברחבי העולם שאף הם מסרבים להתגייס מטעמי דת - כל עוד מדובר במדינות דמוקרטיות, גם מאסרים ממושכים לא מרתיעים אותם.

המפלט אל האויב המדומיין: בין אשליות השלום למלחמותhamedinai
המפלט אל האויב המדומיין: בין אשליות השלום למלחמות מבית

​אנחנו חיים בלופ נצחי של דמיונות ילדותיים. במקום להישיר מבט אל המציאות המורכבת, אנחנו מעדיפים את תרבות ה"תדמיין לך אויב" – הנדסת מציאות שנועדה להתאים לפחדים או לרצונות שלנו, ולא לאמת בשטח.


​האשליה מול האויב מבחוץ: קונספט אוסלו וההתנתקות


​בהסכמי אוסלו הקונספט היה "תדמיין לך אויב שרוצה ויכול לעשות איתו שלום". דמיינו שאם רק ניסוג ונוותר לישות הפלסטינית, השקט יגיע. כשהוויתור הקטן נכשל, האמנו שוויתור גדול יותר יצליח. כשההסכמים קרסו, פנינו לצעדים חד-צדדיים כמו ההתנתקות. בסופו של דבר, המציאות סירבה להתיישר עם הדמיון וטפחה לכולנו על הפנים.


​האשליה מול ה"אויב" מבית: החרדים והמתנחלים


​אותו מנגנון פסיכולוגי פועל כעת גם פנימה, תחת הנוסחה: "תדמיין לך אויב קל, לא מסוכן, כזה שאפשר לנצח". לוקחים חלקים מהעם שלנו – את המתנחלים ואת החרדים – ומסמנים אותם כאויב.


​למה? כי זה נוח. מחפשים אויב "נוח" שאפשר לנהל מולו קרבות רטוריים או פוליטיים בלי לשלם את המחירים הכבדים של מלחמה קיומית אמיתית.


​במקום להסתכל לאויב האמיתי והרצחני בעיניים – התמודדות מורכבת, קשה ומפחידה לכל הדעות – קל ופשוט יותר להפוך את האחים שלך לאויבים, ולנהל מולם מלחמות דמיוניות של מנצחים ומפסידים.

מתחבר לכל מילה. תודה על התגובה.קבלהאחרונה
ביבי הרס את המדינהרועישםטוב

 

 

פשוט לא נתפס שאחרי עוד מעט 3 שנות מלחמה, עם כל האשראי שניתן לביבי במלחמה הזאת, הכל חזר בדיוק

לנקודת ההתחלה, והרבה יותר גרוע, הרבה מאד מאד מאד מאד מאד מאד.

 

 

 

 

 

 

 

בכנות אפשר לסגור את המדינה.חתול זמני
התאזר בסבלנותאיתן גיל

אלה הן הכנות מתבקשות לפני טרנספר

שמענו נפתלי, יש לך משהו חדש להגיד?הסטורי
אנחנו ברוב הרצועה, מחסלים מחבלים כל הזמן - והם לא מעיזים להגיב.

צבא סוריה ששנים איימו עלינו עם הטילים שלו - הושמד וצה"ל חוצץ ברצועה עבה בין ישובינו לבין שלטון הטרור של בוגרי אלקיידאה.


בלבנון צה"ל פועל כל הזמן, מחסל מחבלים ומשמיד תשתיות שהם בנו שנים.


עדיין לא סיימנו? נכון. באף מלחמה לא באמת סיימנו. אבל כמה עיוור צריך להיות בשביל לטעון שהמצב יותר גרוע?!

אל יתהלל חוגר כמפתחאיתן גיל

כחלק ממדינות הכניעה האמריקאית המוחלטת לאירן בולטת ההתרחקות האמריקאית מישראל.

האירנים מתערבים בריש גלי בתפיסת הבטחון של ישראל, וטראמפ החדש נלחץ לקיר ועונה להם נעשה ונשמע- בסדר הפוך.

קודם בלבנון, ואחר כך במקומות אחרים. הילת.

בקפלן מתמוגגים, ובימין חסרי אונים.

וזה המבחן של ממשלת ישראלהסטורי
רק ממשלת ישראל אחראית ועליה לעמוד בלחץ. אחריותה של ממשלת ישראל לעמוד בהצהרותיה ולתת לחיילינו יד חופשית. כמו שזה היה נכון, עם או בלי ביידן זה גם נכון עם או בלי טראמפ.

ביידן היה שונא ישראל אבל שפוי.איתן גיל

מחליפו הג'ינג'י, במובן מסויים אוהב ישראל, אבל לא שפוי, ולכן הפליק פלאק שלו מסוכן הרבה יותר.

נראה שהוא כבר השלים עם הפסדו הצפוי בשני בתי הקונגרס האמריקאים, ועל כן הוא משתולל.

ביידן לא היה שפוינקדימון
אבל הוא היה צפוי.

לכל צד יתרונות וחסרונות.

ביידן בקדנציה הזאת היה דמנטיהסטורי
ובכלל לא ברור כמה הוא זה שקיבל את ההחלטות. רבים טוענים שהקלינטונים, אובמה וכנופייתם, בכוונה שלחו אותו לתפקיד כדי שיהיה 'קוף' שלהם.
בקרוב תתחיל להתגעגע לדמנטי הזהאיתן גיל

הוא לעולם לא היה אומר טרנספר ומקדם את המחבל ג'ולאני לשותף של חיזבאללה.

נבואת שוטים חצי נחמהנקדימון
לכן תודה לך.
אני חושב ככה, וחושב שהמצב נפלאמשה

ואנחנו עסוקים בלראות שחור. כלומר, יש שחור. הוא קיים שם. אבל הוא כלום ושום דבר לעומת ההישגים.

הגבת לי? זה מה שטענתיהסטורי
כן. הגבתי אליךמשה

אני מתעצבן כל פעם מחדש. ישבתי ביום שישי לקרוא את מקור ראשון ונהיה לי ממש כיווץ בלב מכמה שחור הם כותבים על המציאות. ואז עצרתי רגע. עצמתי עיניים. והבנתי שזה פשוט ראיה שחורה בטרוף שלא מחוברת לכל המציאות כולה.

כבר שנים לא קורא עיתונים ולא עיתוני שבתנקדימון
לפני כמה חודשים התחלתי במעבר לתמצית החדשות במקום כל הזבל של הערוצים השונים (כולל הגועל והקליקבייטים של ערוץ 7).

הייתה גם תקופה שנגמלתי מהפורומים כאן. זה ממש כאילו האינטרנט בנוי כדי להשחית את העולם הפנימי שלנו - רגשית ומחשבתית. הרוב המוחלט הבלים, ורוב מה שלא הבלים הוא פשוט לא באמת רלוונטי. נדמה לנו שאנחנו קוראים דברים שמוסיפים לנו ערך, ובפועל בראיה לאחור זה גם תחושת דמה. אולי תוכן מסוים הוא חכם, אבל לנו באופן אישי הוא לא באמת היה בעל ערך חיובי.

האינטרנט הוא מקום נפלאמשה

חדשות צריך לקרוא. תמצית החדשות זה באמת אחד הרעיונות הנחמדים למי שזה מתאים לו. אני חושב שכל החיים שלי (המקצועיים, אבל גם הרגשיים) צמחו על בסיס ידע שמצאתי במקום הזה.

גם ידע כלכלי רכשתי ועוד  הרבה ידע מועיל אחר.

אבל זה נכון שצריך לבחור איפה לקרוא, או לצרוך תוכן. חדשות - צריך. במינון מאוד מאוד מוגבל.

זה לא סותר את מה שכתבתינקדימון

ובנוגע לתמצית החדשות, כבר גיליתי שבאמת אין שום דבר שפספסתי בגלל זה. להיפך. חסכו לי את כל ההבל, את כל הקליקבייט, את כל הציטוטים המיותרים. לא בדקתי כמה פעמים. לא היתה אפילו חדשה אחת חשובה שהם פספסו.

ואם י נושא מסויים שנראה חשוב, כמובן תמיד אפשר ללכת לחקור אותו.


בכל מקרה, אני מניח שאכן הגישה הזו לא מתאימה לכל אחד. לי לקח כמה שנים עד שהבנתי שזה נכון לי יותר, ולכל הפחות בעת הזו.

קצף גליםחתול זמניאחרונה

בדיעבד, לא חושב שמצאתי שום דבר מחכים בחדשות.

את החדשות החשובות גם ככה מזכירים ברחוב / במקום העבודה / בבית הכנסת.

ההבלים של בנט ושלךנקדימון

הם הראיה למעשים דה-פקטו של הממשלה המבורכת הזו. חוות, עשרות יישובים, ביטול חוק הגירוש בצפון יו"ש, תקצובים למפרע על כל מה שצףבנט חסם בתקופתו, וכן הלאה.


תמיד שמח לעזור למבולבלים והזויים.

אין צורך להודות.

זה הבעיה שבמקום...סיעתא דשמייא1

... לעשות בגלוי ולבטל את הסכמי אוסלו , ויש לנו בסיס מוצק ממזמן לבטלם, ממשלות הליכוד יוזמות צעדים במחתרת כאילו אנחנו בתקופת חומה ומגדל.

וגם חושבים שאף אחד לא רואה.

איפה הבעיה פה בדיוק?נקדימוןאחרונה

אין כזו. מה שעובד יותר טוב זה מה שעושים. במקום להיות גיבורים בפה, פשוט עושים ועובדים. בדיוק כמו שאתה רוצה.


תמיד שמח לעזור למבולבלים והזויים.

אין צורך להודות.

חוק הגיוס, דתי לאומי ומה שביניהםש.א.צ

כתב: הרב של ברוכין

 

יד' סיון התשפ"ו ערש"ק פרשת בהעלותך.

*"והרשיעו הצדיק"*

*"הנני כותב את הדברים הבאים לא משום שיש לי את הכח לכתוב, אלא משום שאין לי את הכח לידום!"*

אינני יכול שלא לזעוק מכאב דם לבבי איך אפשרנו למערכת מושחתת ורקובה לקחת *ציבור שלם, קדוש וטהור, ולהפוך אותו באופן רשמי לציבור של עבריינים, עריקים, שצריכים להמלט מכל שוטר כאילו היו אחרוני העבריינים והמקולקלים בחברתינו?!*

נכון, 

יש לי מחלוקת גדולה עם אחי המכונים חרדים בהבנת תהליכי הגאולה שהננו נתונים בהם,

חלוקים אנחנו ביחסינו לתחיה , למדינה ולמוסדותיה , ובכלל מחלוקת זו גם נמצאת המחלוקת על דבר החובה והזכות לשרת בצבאינו הקדוש,

ההימנעות של רוב אחי החרדים משירות צבאי יסודה בהשקפת עולם שלטעמי שגויה ביסודה,

לא רק מחלוקת יש לי עמהם, גם בקורת קשה, 

תפיסת עולמם גורמת לדעתי לעיוותים במושגי יסוד בסיסיים של עריבות ונשיאה בעול עם חבירו , ואף גורמת לסיבוכים במהלך התפתחות הנפשות שאינם מתאימים לחבוש את ספסלי ביהמ"ד וצרכים "לעבוד בשחור" ולפעמים גם "לחיות בשחור" .....

*אמנם מחלוקת זו הולכת ומתבררת קמעא קמעא , כחלק מכלל מהלך גאולתינו כולה,*

*מהלך ההתקרבות של הציבור החרדי והמדינה הינו מהלך אלוקי, פלאי , איטי, עמוק ויסודי , אבל הוא מהלך איתן ומעורר השראה ושמחה לכל רואה,

*באמת רק עיוור, או מי שמסיר עיניו במכוון אינו רואה אותו .*

*לולי ה"עליהום" שמתרחש כנגדו מטעמים פוליטיים בזויים כבר היינו נמצאים במקום מתקדם בהרבה , אבל לכל עת....*

צריך לידע כי ה"חרדים" הינם אחד הכוחות החשובים "המתאבקים במחנינו" ( ראו בדברי מרן הרב זצ"ל באורות התחיה סעיף יח') *ותפקיד גדול מוטל על "כח ציבורי " זה במהלך מסע הגאולה הגדול האלוקי והפלאי הזה שהחילונו בו בע"ה.*

אמנם עיקר מכאובי הוא על כך שאפשרנו שיהפכו "כח ציבורי", טהור וקדוש כזה, 

המחנך את בניו על אדני התורה ויראת ה' הטהורה,

המתהלך ע"פ מסילת ישרים (כפי שמבינה)

*וסובב כולו סביב שולחנינו הערוך, הקדוש והטהור,*

*איך אפשרנו*  

*שברגל גסה , מתוחכמת , מרושעת וגיבורה להרע עד אימה,*

*יהפכו את בני הציבור הזה לחבורת עריקים עבריינים משוללי זכויות יסוד במדינה ה"דמוקראטית" שלנו בה מערכת המשפט מתיימרת להגן על המיעוט הנדרס,*

*וכי יש לנו מיעוט בחברה הישראלית שזכויותיו נרמסות יותר ממיעוט זה?!*

כעת אינו ראוי הוא לסייוע במעונות, לדירה בהנחה,

 לסעיף 46 ,

וכבר היה מי שהציע שתשלל ממנו זכות הבחירה ...

וכעת הגדילו לעשות צבועים מערכת המשפט הללו והביאו את בני הציבור הזה למצב נורא בו צריכים הם להסתובב ברחוב בפחד ולהסתתר מכל שוטר כאילו היו עבריינים נמלטים?!

אפילו את זכות ההגנה החברתית הזו שאמורה המשטרה לספק לאזרחיה שללו מהם.

ראשי ישיבות צרכים להזהיר את תלמידיהם לבל יחשפו בדרכם הביתה לכוחות הבטחון ולבל ימשכו תשומת לב.

היתכן הדבר?!

יש בי את אותה התחושה מהימים של קודם ההתנתקות בהם הבטיחו לנו , בני הציונות הדתית, שירדפו אותנו עד חורמה,

ולשאלתינו - האם חושבים אתם שהחברה בישראל תאפשר לכם לעשות לנו עוול כזה ולגרש ציבור שלם קדוש טהור וערכי מביתו על לא עוול בכפו?

ענו לנו אדריכלי הגירוש את התשובה הזו הנוראה-

"יש לנו שנתיים ימים להפוך אתכם לחלאת החברה הישראלית ולגרועים שבאזרחיה".

"נהפוך אתכם לחברה שראויה לכל אסון שיושת עליה",

חוינו על בשרינו שנתיים של הכפשה גנאי עלבון ורדיפה.

ואז באה מכת הגירוש הנוראה.

והנה כעת שוב מערכת משומנת, מרושעת , מלאת כח שררה , ושלטון על דעת הקהל לוקחת בימים אלו ציבור שלם ומשחירה את פניו,

אבל הפעם הכל גם מעוגן בחוקים אנטישמיים שאין כדוגמתה בשום חברה אנושית מתוקנת!

באמת גם אנו כציבור רדופים גם בימים אלו בעיקר במערכה הציבורית ע"י אותם גורמים, ובאותם דרכים נילוזות,

*וממילא בני גורל אחד כולנו, מעבר לעריבות ולאהבת האחים שבינינו.*

*אולי גם טועים אלו מקפלן נמנים על כח אחר מ"הכוחות המתאבקים במחנינו" יחשבו, והרבה יש לעניין בזה,*

*אבל התנהלותם הדורסנית של נציגיהם במערכת המשפט שברה את כללי המשחק!*

ברדיפתם העיוורת והמרושעת את אחינו החרדים מוכיחים הם ששוב אין הם חלק בבניין שיעור הקומה השלם והרבגוני שלנו!

אין לרודפים אלו חלק במסע המחנות ההטרוגני שלנו!

גם אם נלמד עליהם זכות שנלחמים הם כחיה פצועה שאינה יודעת רחם בהרגישם ששלטונם הטוטלוטארי נלקח מהם , ומאבדים הן את המדינה הציונית החילונית בעלת האופי הכפרני שהקימו , 

גם אם לא יכולים הם לשאת את גלי התשובה הפרטיים והציבוריים שסוערים בים חיי התחיה שלנו,

אבל גם אחרי לימוד הזכות הזה עדיין יש להוקיע את הרודפים הללו ולהציל את העשוקים מידיהם,

אנו בני הציונות הדתית סבלנו אז, ערב ההתנתקות מרדיפה תקשורתית, וסובלין גם היום ,

 אבל הרדיפה שנרדפים אחינו החרדים הינה תהומית פוגעת כואבת ומאיימת בהרבה,

על הרדיפה הזו צריך לצאת להפגנות, לזעוק ולהתריע!

את המערכת המפלצתית האימתנית המרושעת הזו צריך להוקיע, לשנות עד היסוד ולשרש אחריה!

*הנני קורא לכם , אחי בני הציונות הדתית,*

*אל נא נלך שולל, אל נא ניפול למלכודת הזו,*

*לרדיפה הפוליטית הזו,*

*לשנאה התהומית הזו,*

גם אם אחינו החרדים עצמם נופלים לבור שכרו להם שונאים אלו, ומפיהם נשמעים דברים שאינם יכולים להעלות על לב ולהזכר במכתב, 

סוף סוף חובה עלינו שלא להיגרר לרדיפה משולחת הרסן הזו כלפי אחינו החרדים .

 צריך לזכור ולהזכיר - אין לרדיפה זו שום קשר למחלוקתינו האידיאולוגית והערכית תורנית עמהם.

*נשוב אל ברית הקודש של אוהבי התורה והאמונה כולנו,*

 *אל אחוות הנשיאה בעול תקוות הגאולה השלימה, גם אם חלוקים אנחנו בדרך הופעתה,*

נשוב אל מחלוקת הדיעות הטהורה כפי דרכה של תורה,

אבל הגיע הזמן לאמר די למשטמה ולרדיפה הזו הנוראה.

הנני תפילה שרועה ישראל ישוב יקבצינו

באהבה נאמנה,

וישלים את מהלכי גאולתינו מהירה,

ומחבלי משיח אלו הנוראים ננצל לרווחה,

ושוב ינוסו יגון ואנחה

מ. י. הילביץ

 

נראה לי מאמר חשוב וקריטי להבנת המצבש.א.צ
בשורה התחתונה, הכול מטומטםshaulreznikאחרונה

מצד אחד, במדינה מתוקנת שיש בה גיוס חובה, כולם צריכים לשרת. מצד שני, מדינת ישראל העניקה פטור גורף לערבים ומאז מנחם בגין, אם לא הרבה לפני, מעניקה פטור דה-פקטו לתלמידי הישיבות החרדיות.

 

מצד אחד, אייל תולש הפאצ'ים זמיר מתלונן על מחסור בכוח אדם. מצד שני, ב-1948 וב-1967 צה"ל היה קטן יותר, אבל לוחמני יותר וקצר הצלחות כבירות.

 

מצד אחד, הצבא מבטיח לקלוט את החרדים ולספק להם תנאים מיטביים. מצד שני, אותו צבא של תולש הפאצ'ים מיישם תוכניות בזבזניות ולא אפקטיביות לשילוב בנות בתפקידי לחימה ובכך מדיר את הדתיים-לאומיים.

 

מצד אחד, החרדים נהנים מההטבות שמדינת ישראל מעניקה לאזרחיה, אך מצד שני, הם מכריזים כי אינם מרגישים את עצמם חלק מהמדינה.

 

מצד אחד, גלי בהרב מיארה משתמשת בגיוס החרדים בתור זרז לפירוק הקואליציה. מצד שני, נתניהו שהיה אמור לעמוד בפרץ, נכנע לה ולבג"ץ.

 

מצד אחד, חלק ניכר מהסרוגים הצטרף אל קמפיין גיוס החרדים. מצד שני, די מהר הוא קיבל זפטה מגורמים כמו נאור נרקיס שיצאו נגד השירות המקוצר של תלמידי הסדר ונגד פטור/שירות לאומי לבנות.

 

וכן הלאה וכן הלאה.

ביקשתי מהבינה המלאכותית סיכום לטקסט הדי מסורבלshaulreznik

"הרב מביע כאב וזעזוע עמוק מהמצב שבו הציבור החרדי מוצג ומטופל כעברייני, וטוען שמערכת המדינה והמשפט פוגעת בו בצורה חמורה ולא צודקת. לדבריו, אף שיש לו מחלוקת אידיאולוגית עם הציבור החרדי—בעיקר בנושא שירות בצבא ותפיסת המדינה—הוא מדגיש שמדובר בציבור קדוש וערכי, ואין להצדיק רדיפה והשפלה שלו.
הוא מתאר תהליך איטי אך חיובי של התקרבות בין החרדים למדינה, שנפגע בשל מהלכים פוליטיים. לטענתו, כיום מופעלת נגדם מערכת חזקה שמעצבת דעת קהל שלילית ואף פוגעת בזכויותיהם הבסיסיות, עד כדי פחד להסתובב בחופשיות.
הרב משווה זאת לרדיפה שחווה הציבור הדתי־לאומי לפני ההתנתקות, וטוען שמתרחש תהליך דומה של דה־לגיטימציה. הוא קורא לציבור הדתי־לאומי שלא להיגרר לשנאה או לרדיפה, אלא לשמר אחדות ואחווה עם החרדים, למרות המחלוקות.
בסיום, הוא קורא לעצור את הרדיפה, לשוב לדיון מכבד, ולחזק את האחדות סביב ערכי התורה והאמונה, מתוך תפילה לגאולה ולשלום".

יש למישהו מהפורום מילה טובה על גדי אינקוט או….סיעתא דשמייא1
…שגם הוא שמאלן, בוגד, קפלניסט, לא ראוי.
גלאנט שעם כל הביקורת, מבין דבר או שניים, רצההסטורי
לתת מכה מקדימה בלבנון, כך שממש לא 'כולם ידעו'.

שוב, לטעון שהוא העדיף חיל אוויר על 100,000 חיילי מילואים, זה רק אם אתה מקבל כגזירת שמיים, את זה שהוא עשה כל מאמץ להמשיך את העברת הכסף הלא חוקי לחבר'ה, תוך שהוא עושה מצג שווא, שהוא קצת מצמצם מקודמיו כדי להנמיך את הביקורת שעלתה אז.


אם הוא באמת היה אחראי לבטחון ישראל, ולא תקוע בקונספציה של 'נגמרו המלחמות הגדולות' ולכן צריך רק חיל אוויר ויחידות מובחרות - הוא היה קופץ על דו"ח המבקר כהזדמנות  להפסיק לחלוטין את הזרמת המליונים מתקציב הביטחון לפנסיות השמנות גם ככה של החבר'ה ויכול גם לרכוש מטוסים וגם להחזיק צבא יבשה מוכן, מאומן ומצוייד.

"את הערבים צה"ל עצמו לא רוצה לגייס מסיבות מובנות".hamedinai

בוויכוח על גיוס בני מיעוטים, השמאל ומערכת הביטחון נוהגים להסביר: "את הערבים צה"ל עצמו לא רוצה לגייס מסיבות מובנות".

הטיעון הזה, שמגיע מהשמאל עצמו, הוא ההוכחה המדויקת ביותר לסכנה המונחת לפתחנו.


​כשמערכת הביטחון ובג"ץ מסכימים שאין לגייס את האוכלוסייה הזו מכיוון שבזמן מלחמה קיים חשש ממשי לגבי נאמנותם – ואף סיכון מוחשי של היפוך קנים – זוהי הודאה רשמית במורכבות ביטחונית עמוקה. חוסר הוודאות לגבי השאלה "האם הם בעדנו או נגדנו" ברגע האמת, הוא הסיבה שצה"ל מראש מוותר על שירותם, בניגוד מוחלט לציבור החרדי שאותו הצבא דורש ומעוניין לשלב.


​כאן נחשף האיום המרכזי:


​מפלגות השמאל והמרכז שואפות במודע להקים קואליציה ולהישען על אותן מפלגות שמייצגות את הציבור הזה, ובכך להפוך אותן ללשון המאזניים של מדינת ישראל.


​בשורה התחתונה:

להצביע למפלגות שמתכננות להפקיד את גורל המדינה, החלטות המלחמה ותקציבי הביטחון בידי גורמים שצה"ל עצמו חושש לתת להם נשק מ"סיבות מובנות" – זו אינה שאלה של ימין ושמאל, אלא סכנה קיומית ברורה לביטחון המדינה.

לצה"ל אין זכות לרצות או לא לרצותהסטוריאחרונה
זה נכון, שכמדינה את האויב הערבי צריך לגרש ולא להעלות על הדעת לתת להם נשק (מעבר למה שהם מבריחים...) והכשרה צבאית.
על זה יש לנו שליטהסביר11

🚩אין לך שליטה על מקבלי החלטות ( אא"כ תצטרף לזהות של פייגלין)

📢📢🛑אבל יש ל אנשי המילואים שליטה על ההחלטות של עצמם 🎯 שצריכות להיות:

לא להסכים להיכנס🐕 לרצועה או ללבנון ,

ולבצע רק ירי מרחוק ומצור של שנתיים ,

🤛עד שכל העכברים יצאו מהמנהרות

מי שיצטרף לזהות, לא ישיג שליטה על 'מקבלי ההחלטות'הסטורי
אלא על אלו ששלושים שנה פועלים בפול גז, על ניוטרל. הרבה רוח ופובלציסטיקה - 0 עגול של עשיה.
ל"זהות" אין שום שליטה על מקבלי ההחלטותshaulreznik

כי פייגלין לעולם לא יעבור את אחוז החסימה. ואם יקרה נס, והאיש ייכנס לכנסת, הוא:

 

1. לא יקדם שום דבר משמעותי, כפי שזה היה בתקופת היותו ח"כ מהליכוד.

2. חיש מהר יבין שאין לו שליטה על חברי מפלגתו, כי מנהל הוא לא, אלא הוגה דעות בלבד.

 

שאר ההמלצות שכתבת, נשמעות נאיביות להחריד. רוב החיילים (ובני אדם בכלל) הם קונפורמיים ועושים את מה שהמפקדים אומרים להם לעשות.

שאול,חסר לך הרבה מידעסביר11

א. הוא עובר את אחוז החסימה בסקר של מנו גבע הסוקר של ערוץ 12-13

ב. שווה לך להשקיע חצי שעה באתר זהות ותראה את ההישגים שהוא השיג.

ג. שטייניץ הוא פילוסוף ובכל זאת השיג הישגים משמעותיים כגון הגז ו/או הפצצת הכור בסוריה ב-2007 .

ד. יש עוד הרבה לפרט אבל אין לי זמן

תשובותshaulreznik

א. טעות סטטיסטית


ב. כל המיזמים של פייגלין נחלו כישלון. 'זו ארצנו' לא בלמו את הסכמי אוסלו, 'מנהיגות יהודית' לא הצמיחה מנהיגות, 'מפקד לאומי' לא המריא.


ג. לשטיניץ יש אופי אחר.

מנו גבע הוא לא סוקר של חדשות 13מרדכי

בס"ד


וגם בסקר הזה בוא היה כפסע ולא עבר ממש.

אפשר לשאול ישירות - חוץ מלארגן חסימות כבישים לפניהסטורי
שלושים שנה, מה הוא הצליח בחיים הפוליטיים ציבוריים שלו?!

טרחתי לחפש באתר, לא מוצגים שם שום הישגים ממשייםהסטורי
שלו בעשיה הפוליטית.

מוצג שהוא התריע - זה נכון. זה נכון באותה מידה על בצלאל סמוטריץ' ואורית סטרוק. רק שהם, בניגוד אליו יכולים לספר גם מה הם עשו ולא רק מה הם נאמו.

הישגים שלו לא היו.משה

הישגים של אנשים אחרים (אגב, בעיקר הממשלה הקודמת) שעברו בעקבות דור שלם שהוא חינך והשפעת הספרים שלו - היו גם היו.

לא רק הוא. אבל הוא היה חד מאלו שהביאו לפה לתודעה הציבורית את השוק החופשי.

הבהרתי חזור והבהר, ההתנגדות שלי היא למשה פייגליןהסטוריאחרונה

הפוליטיקאי.


אני בהחלט חושב שכפובלציסט, יש לו חשיבות רבה וטוב שמשמיע קולו בבמות הרעיוניות.

לא שהוא צודק בכל דבר, (לדוגמא: תפיסת יחסי דת-מדינה-חברה שלו, היא תפיסה נוצרית-פרוטסטנטית, גם אם הוא מדביק לדברים ציטוט וחצי מהרמב"ם), אבל בהחלט חשוב שקולו ישמע.

אולי יעניין אותך