אז מצאנו את "הממשיך האבסולוטי" של הרב, ואת *ה*מומחה לתורתו..הָיוֹ הָיָה

קבלו את כ"ק הגאון הגדול, הגאון באמונה והבקיא בכתבי הרב, המוסמך לפרש את הגותו ולקבוע את דעתו, הלא הוא מורינו ורבינו הרה"ג חנוך דאום שליט"א, ואת מי שנקבע על ידו שהוא ממשיך דרכו של הרב - כבוד הגה"צ רבי מתן כהנא שליט"א

 

חנוך דאום: ״הרב קוק היה בוחר במתן״

גמר אותיעוזר ישראל

"כמי שקרא כל מילה שהרב קוק כתב, כולל אגב טקסטים שלא יצאו באופן רשמי"

בהחלט מזכיר את אהובומח"פ

כהנא שמדבר על רבנים בלי לדעת עליהם דבר

בכל אופן יפה שהוא לומד את כתבי הרב קוקמישהו כל שהוא
ע"מ לקנטר...הָיוֹ הָיָה


שטויותאריק מהדרום
איפה ראית קינטור? חלאס להמציא חטאים לאחרים.
זו דעתך הָיוֹ הָיָה

תחפש טוב - תמצא. מאמין בך.

אתה לא מצטט לפה אז כנראה שאיןאריק מהדרום
חבל על המאמץ.
אה, אצטט בשמחה:הָיוֹ הָיָה

"קודם כל זה מקסים שבחורים בני 20 מקללים ׳שייגעצ׳ דבר שני, כמי שקרא כל מילה שהרב קוק כתב, כולל אגב טקסטים שלא יצאו באופן רשמי, אני קובע שבין הצעקנים האלה לבין שר הדתות, טייס קרב ושומר מצוות רחב אופקים, הרב קוק היה בוחר במתן״, הוסיף דאום וקרא לשר כהנא: ״אל תפחד מהם״.

 

בהנאה.

לא רואה כאן קינטוראריק מהדרום
זה באמת עצוב.הָיוֹ הָיָה

התחספסת כבר, חבל.

 

 

 

באופן כללי, החילוני הזה שמתעניין ביידישקייט כמו שאני מתעניין בביוטכנולוגיה, הוא כל כולו קינטור אחד גדול של היהדות. במקום להתגאות שהוא למד את כתבי הרב ("כולל מה שלא פורסם" 🙄) שיילך ללמוד קצת דף היומי ושערי תשובה...

חנוך דאום הוא צעקת כאב אחת גדולהמישהו איתי
לא כדאי לקנטר אותו.
אהבה ואמונה..
לוידע מה הפרצוף הזה אומרמישהו איתי
הוא עבר הרבה בחיים, לא מקנא בו
גם אני לא מקנא בו, במלוא הכנות...הָיוֹ הָיָה


תפסיק לעשות צחוק מעצמך.אריק מהדרום
לך תעשה תשובה כבר לך.
אני צוחק ממך, זה בסדר, לא ממניהָיוֹ הָיָה


ממני אתה לא יכול לצחוקאריק מהדרום
כל עוד לא הבאת לי ציטוט של קינטור, יוצא אם כן שאתה מבלבל את המוח ומוציא שם רע, אתה יודע, אני לא נפגע כשאתה מנסה לצחוק ממני כמו שאדם לא נפגע כשהבן שלו משתין עליו כשהוא מחליף לו חיתול, אתה פשוט לא בר דעת, טרול חביב.
וואו, אתה באמת במצברוח רע היום.הָיוֹ הָיָה

אין דבר, שתה כוס מים קרים ותחזור רגוע יותר.

אני עדיין מחכה לציטוט של קינטוראריק מהדרום
ומתחיל לחשוש שמא כלל לא בדקת מה פרוש המילה "לקנטר" לפני שהשתמשת במילה הזו מה שיוציא אותך חלילה יותר דביל.
אני ציטטתי.הָיוֹ הָיָה

זה שבעיניך מדובר בדברים ראויים ואל מקנטרים, אומר בסך הכל שאתה סבבה עם הקינטור

(מה שלא מהווה חידוש מיוחד, אגב, בהתחשב בתחביב החדש שרכשת לעצמך)

לא אמרתי שאלה דברים ראוייםאריק מהדרום
אמרתי שזה לא היה קינטור.
אם חנוך דאום היה אומר "תראו איזה מטומטם הרב קוק שכתב דברים כאלה" זה היה קינטור, הדברים שציטטת זה פשוט לא קינטור.
ופה הטעות שלך.הָיוֹ הָיָה

קינטור הוא לא רק לומר איזה מטומטם מי שכתב את הדברים, אלא גם לומר איזה מטומטם הדוס ההוא שלא קרא את הדברים... פשוט זה לקנטר את הרב וזה לקנטר את התלמידים, אמנם שני קינטורים שונים, אבל שניהם קינטור.

אתה מנסה להתווכח כאילו?אריק מהדרום
🙄הָיוֹ הָיָה

מה משמעות השאלה הזו פתאום? נתקעת?

אין דבר, אתה יכול לומר נתקעתי וללכת

בעצם אתה יכול ללכת אפילו בלי לומר נתקעתי, נוותר לך.

סבבה אליעזר בן יהודה ג'ויניוראריק מהדרום
תעשה כאילו שאתה לא מבין מה רציתי בשאלה שלי, תודה שניתרת לי על התענוג האינטלקטואלי להתווכח איתך על המילה "לקנטר".
קרא תחכים:הָיוֹ הָיָה

מה זה קינטור - מילון עברי עברי - מילוג

 

 

במקום להתקשקש על אליעזר בן יהודה ג'וניור.

וואלה, כנראה שגם לך יש מה ללמוד..

יפה חמודאריק מהדרום
אני נורא מחזיק מהמילון הזה שלך רק שתנסה יותר לתרגם את הביטוי כולו "לומד על מנת לקנטר" אולי רבותיך בישיבה יוכלו לעזור לך, כדאי ללמוד עברית, זה עשוי לעזור לך ללמוד גם את כתבי הרב קוק.
יש לי מה ללמוד וודאי אבל את משמעות המונח הזה אני כבר יודע ואתה עדיין לא.
לתרגם את הביטוי כולו כדאי על ידי היעזרות במפרשיםהָיוֹ הָיָה

זה כמובן מה שאני עשיתי, אבל אני מניח שנאור כמוך לא נאה להוריד את הראש בפני אנשים פרימיטיביים מלפני שבע מאות שנה.

נשאר לתהות רק אם אתה גם למדת משהו על מנת לקנטר, או שאתה לא למדת בכלל...

הרב בוודאי לא היה תומך במי שמבזה את אזכרתו והופך אותה לקרקספשוט אני..
אנשי תנועת חזון מייצגים את הרע, המפריד, הלועג, המקטין, המשסה, הרדוד והמטומטם.

בדיוק ההפך מכל מה שהרב קוק מייצג.
כלומר, מתן כהנא..הָיוֹ הָיָה

מחריב הרבנות בא לסגור מעגל ביום ההילולא של מייסדה, מאה שנה בדיוק אחרי היווסדה.

קרקס בהחלט. והרב בוודאי לא תומך בו, כמובן.

 

 

הרב קוק מייצג בראש ובראשונה יהדות נאמנת לבורא. גם אם יש כאלו שאוהבים לחשוב שהוא מייצג את הפלורליזם, ההכלה, ושנאת היידישקייט..

לא מחריב כלום, די כבר עם הדרמהפשוט אני..
רוב הדתיים תומכים במהלך, לדעתך זה בגלל שהם רוצים להחריב את הרבנות?
רבנים מאוד רציניים תומכים במהלך, זה בשביל להחריב את הרבנות? הם שונאים יידישקייט?

המטרה ברורה: שיפור השירות לאזרח. אתה חושב שזה יחריב את הרבנות? ימים יגידו. אבל להציג זאת כאילו זו המטרה, זה פשוט לא נכון.
מי זה רוב הדתיים?אריק מהדרום
סקרים, רבותי, סקריםפשוט אני..
סקר בציונות הדתית: 56% תומכים בפתיחת הכשרות לתחרות

אמנם סקר הוא לא אמת לאמיתה, אבל בוודאי יש תמיכה רחבה למהלך (אפילו אם לא רוב).
סקר מוזמן ומטה. בדיחה לפורים.הָיוֹ הָיָה


הסקרים של פילבר תמיד מדייקיםפשוט אני..
הוא הפך להיות אחד הסוקרים הכי רציניים שיש היום בשוק
חוץ ממתי שהם מוזמנים הָיוֹ הָיָה


זה תלוי מה שואליםמישהו כל שהוא
ההפרטה עצמה היא דבר חיובי בעיני
כל עוד התקן נשמר רק לידי הרבנות
כמו במשרד הבריאות(לפחות לפעמים ) והתחבורה.

אז באיזה חלק אני של הסקר? זה לא עובד בכם ולא.
ההורים שלי למשל היו בעד בהתחלה ,לאחר שהסברתי להם את משמעות הסעיפים הקטנים הם התנגדו .

לא תמיד סקר מציג תמונה אמיתית.

אגב 70% מהאוכלוסייה אמרו שלא יצייתו לסגר שלישי . האם זה אומר שסגר הוא רע?
ואם הרוב יחשבו שהחיסון מזיק?
זו לא דרמה, זו הכרת המציאות. האיש מחריב את הרבנות.הָיוֹ הָיָה

זה שיש סקר מוזמן ממתן כהנא לא ממש משנה את דעתי. סליחה באמת מהוד מעלתו.

 

המהלך הזה מקעקע את יסודות הרבנות ומעקר אותה מתוכן. כן, גם אם המשפט הזה נשמע לא פלורליסטי, אני מגיש חשבונית לאלוקים, לא לדת הPC.

 

 

 

שיפור השירות לאזרח על ידי שיאכילו אותו טריפות? כן, זה בחלט נקרא החרבה. מפתיע?

עכשיו תסביר איך הרפורמה תגרום לאנשים לאכול טריפותפשוט אני..
כי כשאין פיקוח, אין סיבה שלא יהיו טריפות.הָיוֹ הָיָה

הזוי כמה אפשר להיתמם, בחייכם.

עכשיו תסביר למה אתה חושב שלא יהיה פיקוחפשוט אני..
אם הרבנות תפקח על כל גופי הכשרות הפרטיים, כפי שכתוב ברפורמה.
כבר הסבירו יותר מפעם אחת. לא טרחת לקרוא.אריאל יוסף


לא היה הסבר מניח את הדעתפשוט אני..
רבים וטובים, כולל רבנים חכמים ולא עמלקים, בטוחים שזאת רפורמה טובה.
הם כולם פספסו את ההוכחות החותכות והברורות שלכם?
היה יותר מהסבר אחד. אולי את דעתך לא הניחו.אריאל יוסף

אצטט מלשונו של הרב יעקב אריאל:

"הדיבורים הללו כביכול יש רבנים רבים שתומכים במהלך הזה הם תוצאה של כותרות שהתקשורת יוצרת.

דיבורים של אנשים שאינם מבינים בכשרות.

אל מול כמה רבנים שמצדיקים את הרפורמה עומדים רוב מניין ורוב בניין של רבנים גדולים

שמכירים באמת את מערך הכשרות כבר ארבעים וחמישים שנה".

וציטוט נוסף מלשונו של הרב שמואל אליהו -אריאל יוסף

“לא שמעתי מאדם אחד שעוסק בכשרות שאומר שהיא טובה...

כל מי שמברך על התוכנית הזאת זה רק אנשים שלא מבינים בזה.

זאת אומרת לא עוסקים בנושאים האלה. לא עוסקים בכשרות. עוסקים בנושאים חשובים אחרים אבל לא בכשרות...

הרב מדן... הוא ראש ישיבה. הוא לפי דעתי לא נתן כשרות על בייגלה... הוא לא מבין בזה".

^^הָיוֹ הָיָה

כהתחלה, בשביל להבין בכלל איך עובד מערך הכשרות ומה תעשה לו הרפורמה, אתה מוזמן לקרוא את זה נייר עמדה מערך כשרות

הצעה:הָיוֹ הָיָה

כל שלושה עורכי דין יוכלו לכנס בית משפט, והרגולטור יהיה משרד המשפטים.

כל שלושה רופאים יוכלו לנתח, והרגולטור יהיה משרד הבריאות.

תחזור אליי כשתהיה מוכן לכך.

חחחחחחחח זה בדיוק המצב...פשוט אני..

כל מי שרוצה יכול להקים בית דין, ומי שרוצה לדון בו - מוזמן לעשות זאת. ככה בדיוק עובדים בתי הדין של הבדצ למיניהם.

 

כל מי שקיבל רישיון רפואה יכול לנתח, משרד הבריאות ממש לא מתערב. מדי פעם הם עושים ביקורות (לעיתים רחוקות מאוד, וגם אז הם לא בודקים החלטות רפואיות אלא ניקיון בקליניקה וכו'), והם גם מטפלים בתלונות של אזרחים. אבל להתערב בשיקולים רפואיים של רופא? להגיד לו מתי לנתח ומתי לו? בחיים לא.

 

 

אתה טועה טעות מרה, לא להאמין כמה אתה אתה לא מכיר את המציאותהָיוֹ הָיָה

התגובה שלך היא ממש מה שהיה להוכיח. הידע שלך בתחום דל בואכה אפסי, אתה לא מבין בנושא הזה מאומה, אבל מאמין למילים היפות והפלורליסטיות של כהנא וחבר מלקקיו.

(ואגב, אתה סמל לדתיים שכן תומכים ברפורמה, ולא משנה איזה אחוז הם בדיוק: אני לא חושד בך ברצון לעקור את התורה. אבל אני פשוט רואה באופן מובהק עד כמה אין לך הבנה בתחום, ואתה פשוט תמים ומאמין למילים יפות. עוד כמה אלפים כמוך, והרי לנו "דתיים שתומכים וחס וחלילה לומר שרוצים להחריב".

אתם בחברה טובה, יש איתכם ראש ישיבה חשוב: וציטוט נוסף מלשונו של הרב שמואל אליהו - - אקטואליה וחדשות)

 

הבה ונעשה חושבים: אם זה המצב, מה מנע מכל המאושרים למיניהם בעקבות הרפורמה, לנהוג כך תמיד?

יתירה מכך: מה התחדש ברפורמה? למה היא נועדה? מה בדיוק עשה כהנא ולמה היה צריך אותו? הרי "זה בדיוק המצב" מאז ומקדם, כלשון הרב פשוט אני שליט"א?

 

אבל, אם היית מכיר את הנושא לפחות "מלמעלה", היית מבין את ההבדל המשמעותי והיסודי, שהוא בדיוק ליבת הרפורמה (כשמה כן היא): עד היום בד"צים יכלו לתת אישור השגחה, אבל זה היה בנוסף להשגחה של הרבנות שהיא היחידה שנתנה את אישור הכשרות. וזה בדיוק מה שהרפורמה מבטלת.

 

אין לי שום בעיה שחטיף יהיה מלא מלמעלה ועד למטה בעשרות חתימות של גופים מוכרים ולא מוכרים. כל עוד ישנה השגחה של הרבנות עצמה שנותנת את הכשרות. זה מה שהיה עד היום, ולא יהיה מהיום.

 

בחייאת, הוכחת שלא קראת אפילו מאמר אחד של הכותבים נגד, אז איך הכרזת קודם שהם לא מניחים את הדעת?

בכלל לא הבנת מה כתבתיפשוט אני..

לא דיברתי עכשיו על כשרות, אלא על בתי דין (כאלה שעוסקים בדיני ממון, לא בדיני תולעים). אתה שאלת על בתי דין, בתשובתי אפילו כתבתי "לדון בו" - אז לא ברור איך חשבת שאני מדבר על כשרויות.

 

ומתוך כך שלא הבנת מה כתבתי, החלטת שהיידע שלי אפסי. שכוייח.

 

מה שכתבת על כך שאסור היום לתת כשרות בלי שיש כשרות של הרבנות?

ידוע לי שנים רבות, וברור שעל זה בדיוק עומדת הרפורמה.

אנסה להסביר.מישהו כל שהוא
ברפורמה של מתן כהנא יש סעיף שכל 3 רבנים שאחד מהם רב עיר יכול לקבוע תקן שונה , מקל יותר מאשר מה שתקבע הרבנות .
זו אחת הבעיות המרכזיות ברפורמה.
כל רופא יכול לפתוח מכון פרטי לניתוחים אבל התקן של משרד הבריאות יחייב אותו .הוא לא יוכל להחליט שאצלו אין צורך לחטא מזרקים. כל בודק מורשה יכול לפתוח מכון טסטים אבל לא יתכן שמכון מסויים יחליט שאצלו לא צריך לבדוק כיוון פרונט או שסטייה של 3% אצלו זה לא נורא.

את שאר הבעיות לדעתי אפשר לשפוט ע"י תכנון מראש של החוק.
כך שתהיה חובה לתת כשרות במקומות מרוחקים למשל.

ברגע שיש נותן כשרות שנגיד מזלזל בספק הבשר שלו למטרת רווח או כי הוא רפורמי או לא משנה למה. האדם הפשוט שלא מכיר כל גוף גוף סומך עליו ונכשל. כך המצב בחו"ל צריך בקיאות גדולה בכל אזור ומדינה כדי לדעת על מי לסמוך.
לכן למשל הרב אורן דובדבני (כן ההוא של צוהר) עונה על מאות שאלות ביום בנושא



לא הבנתי את ההבדלפשוט אני..

אתה כותב שרופא לא יכול להחליט שהוא לא מחטא מזרקים, וכי רבני עיר יחליטו שהם מתירים טריפות?

כןמישהו כל שהוא
כל עוד שאני סומך על רבנים אני אולי אהיה רגוע.
אבל אני לא סומך עליהם כבר עכשיו הרי לפעמים יש איזה רב מושחת או חוטא.
ומה יקרה שבגץ יתערב ויכיר גם הרבנים רפורמים

אני סומך על הרבנים בכללי כי גם אם אחד חוטא האחרים יוקיעו אותו לבסוף אבל לפעמים מישהו מצליח לחמוק להרבה זמן. למשל .... וגם .... וגם.......
מה גורם לך לחשוב כך?פשוט אני..

זאת טענה שאין לה סוף.

 

לשוטרים יש סמכות להשתמש בנשק כשזה פיקוח נפש. 

ומה נעשה אם שוטר יחליט לירות על כל האנשים ברחוב?

 

לרופא יש סמכות לפתוח לך את החזה. 

ומה נעשה אם הוא יעשה את זה לשם השעשוע?

 

מה גורם לך לחשוב שרבני עיר יתירו טריפות?

ואם הם יעשו זאת, מה ימנע מהרבנות לפטר אותם תוך דקה? 

איך זה שבמשך 70 שנות קיום המדינה, לא הייתה אף רבנות שהתירה לאכול טריפות בשטחה?

איך זה שלא היה רב עיר שהתפקר (ואם במקרה היה אז הוא לא נשאר בתפקיד)?

 

אתה מבקש למנוע רפורמה מתוך חשש שאין לו כל סבירות

הרעיון הוא שיש גוף מפקחמישהו כל שהוא
יש מח"ש שתרדוף אחרי השוטר הסורר
ומשרד הבריאות שפיטר רופא בלניאדו שלקח סיכונים על יולדות
והרבנות שתדיח את הרב החוטא
אבל ברגע שאין תקן אז אין שום סיבה להדיח אותו הוא עושה כפי ראות עיניו וזהו.
הנה הסיפור של הרופאמישהו כל שהוא
טיפול רשלני ושיבוש חקירה: רופא הואשם בהפעלת מתחם לא חוקי ללידה טבעית

תאר לך שאין תקן למה נחשב מסוכן .והוא יכול להגיד ככה נכון לפעול. קורה שהמטופל נפטר .
אבל יהיה תקןפשוט אני..

אתה חושב שיהיה אפשר לתת כשרות לטריפות? באמת? שלא יהיה שום תקן שיוודא את זה?

 

אין סיכוי שזה נכון. הכשרות צריכה להתבסס על ההלכה, כפי שהיא באה לידי ביטוי ביידע שהרבנים למדו בשביל להיות רבני עיר.

 

אחרי לא היו דורשים שעל הכשרות יחתום רב עיר, והיו מסתפקים בראש העיר למשל.

בהנחה שאתה סומך על רב העירמישהו כל שהוא
שרק האמת יורה דרכו.

אבל אם נגיד רב העיר........שנחשד בשחיתות יחליט להעלים עין ממשהו כמו להקל בבדיקת ירקות עלים או ספק בשר או להחליט שאפשר שיהיה מטבח של בשר וחלב ולסמוך על הטבח שיפריד
כי זה זול או כי ככה נראה לו או לא אכפת לי למה.
לא תהיה לרבנות שום סמכות להגיד לו שהוא לא בסדר.
כי ככה הוא החליט זה התקן שלו וזהו.

זה דברים שקורים גם עכשיו. אבל לפחות עכשיו כשזה נתפס אפשר לפעול נגדו
דווקא שחיתות זו דוגמה מעולהפשוט אני..
כי היא קיימת הרבה הרבה יותר במונופולים ובמקומות שבהם השלטון נותן לך כוח, מאשר בגופים פרטיים.
וכבר היה לך רב ראשי שישב בכלא על שחיתות, ועוד אחד שהורשע ולא נאסר...

ושוב, אתה שוכח או מתעלם מכך שהרבנות תהיה רגולטור לפי הרפורמה. כשאתה כותב שלא תהיה לרבנות סמכות להתערב, אתה טועה/משקר.
הנהמישהו כל שהוא
השר מתן כהנא הודיע: שוק הכשרות ייפתח לתחרות - הרבנות הראשית תפקח

"תאגיד כשרות שירצה, יוכל לבחור לעמוד בסטנדרט בסיסי יותר מזה שהגדירה הרבנות שיאושר על-ידי שלושה רבני עיר."

כלומר כל 3 רופאים יכולים להחליט שאצלם לא צריך חיטוי מזרקים ואין למשרד הבריאות כח נגדם



אני בעד הפרטה כל עוד ניתן לפקח עליה בצורה טובה ומרתיעה מספיק
בפועל זה לא המצב ולכן אני נגד.
בנוסףמישהו כל שהוא
צריך לקחת בחשבון מה בג"ץ יעשה אחרי שהממשלה תסיים.
למשל יחליט זה פוגע בחופש העיסוק של רפורמים.
או שלא יתן כח משפטי מספיק להלחם נגד גופים שלא עומדים בתקן.

יש פער בין מה שנכון אידיאלית למצב בפועל המסובך.
אם כולם היו דתיים בכלל לא היה צריך גופי כשרות
גם הסטנדרט הבסיסי יהיה חייב לעמוד בהלכהפשוט אני..

איך אתה בכלל מצליח לדמיין מצב ששלושה רבני עיר יתנו כשרות לטריפות? 

שוב, אם אתה מדבר על שחיתות - אז היא קיימת הרבה יותר דווקא במקומות שאין תחרות, שאז מי שיושב על הברז יכול לבקש מה שהוא רוצה - כי אי אפשר להחליף אותו בספק אחר...

או שחיטות או רבנים לא אמייתיםמישהו כל שהוא
אין דרישה לרב עיר מכהן. לצערנו לעבור מבחן זה לא מספיק קשה.
ושוב יש בגץ ויש רפורמים. אני דואג גן קדימה לא רק על מחק בבוקר.

נכון היום יש שחיטות אבל כשתופסים אותה אפשר לשלוח לכלא לפי החוק החדש זה פשוט יהיה מותר
מה מה מה מהפשוט אני..
א. ברור שיש דרישה לרב עיר מכהן. מה לדעתך פירוש המילים ''רב עיר'' ברפורמה? מישהו שפעם הסתמס עם רב עיר?

ב. מה הקשר לבגץ והרפורמים? בגץ יכול להחליט גם היום שהשכן הגוי שלי יכול לתת כשרות. אז מה? הוא לא עשה את זה מעולם, למה שיעשה זאת בעתיד? ומה הקשר לרפורמים? רפורמים הם רבני ערים? באותה מידה אתה יכול לחשוש שהרבנות עצמה תיחטף על ידי רפורמים.

ג. לפי החוק החדש יהיה מותר לשלם שוחד? יהיה מותר לתת כשרות מסיבות לא ענייניות? יהיה מותר לנצל את הכוח בדרכים מושחתות?

על מה אתה מדבר?

נ.ב.
שחיתות, לא שחיטות.
כן כן כןמישהו כל שהוא
א. הפירוש המקל ביותר שאני יכול להעלות על הדעת. הרי המטרה הראשונית היא לאפשר לקבוע תקן מקל. אז ברור שזה צריך להיות מחוץ למערכת הקיימת.

ב.ברגע שמשנים משהו זה מיד פתח לשינוי נוסף. בנוסף עד עכשיו רק הרבנות יכלה לתת כשרות. אז אין עילה לבגץ אבל ברגע שזה יוצא לשוק חופשי כבר אפשר להתחיל לדבר על חופש העיסוק. ושוב דעתו של בג"ץ ידועה מראש הם רק יחפשו את הפתח.

ג. לאאא זה יצטרך להיות קצת יותר מתוחכם. נגיד להתיר בישול נוכרי כדי להוזיל עלויות. אז יכתב איזה פסק מדופלם על הגויים של פעם והגויים של היום והופ קבלת רווח נקי לעסק.
אח''כ אפשר לוותר על בדיקת עלים וכולם ירוצו לעסק שלך. כלומר לא כולם רק הפחות דתיים אבל הם שוק מאוד גדול.וכן הלאה. אם תרצה אכתוב לך את הפסק זה לא מסובך....



נ.ב תודה 😬לקיים מה שנאמר
כי משחתם בהם מום בם
אתה טוען דברים לא הגיונייםפשוט אני..
הפירוש של ''רב עיר'' הוא ''לא רב עיר''? אתה מבין כמה מוזר זה נשמע?

כתבת יפה (בכל השירשור). ייש"כ!קורא נלהב לשעבר


דווקא פשוט אני כתב יותר יפה לדעתידי שרוט

יישר כוחך רב' פשוט אני.

 

דברים של טעם בפיך.

 

 

ואתה רב' נשומה, בלום פיך ואמלהו טיט יען כי אם לא, אכך שוק על ירך ושמא מהתל אתה בי. ובבקשה ממך רב' נשומה, שב! יען כי אם לא תשב עכשיו, אתה תשב בבית האסורים רב' נשומה! אתה תיתן לי את הכבוד המגיע לי רב' נשומה! תיזהר ממני יש לי תחתונים שחורים רב' נשומה!

 

 

אני לא שאלתי על בתי דין 🤷‍♂️הָיוֹ הָיָה

ואתה הגבת על בדצים, ומתוך כך הבנתי שאתה עונה על עצם הדיון.

 

לגופו של ענין, באמת אי אפשר לסמוך על כל בי"ד פרטי,  הנקודה היא שבעוד שדיני ממונות מעולם לא זכו להכרה ראויה מהמדינה, הכשרות לכל הפחות כן זכתה לכך, בא מתן כהנא ומבטל את זה, במטרה ליצור באמת גם בכשרות שוק פרוץ, באמת שכוייח...

התייחסתי למשפט הזה: כל שלושה עורכי דין יוכלו לכנס בית משפטפשוט אני..


נו, ומה אתה אומר על כך?הָיוֹ הָיָה

אתה באמת בעד שכל שלושה עורכי דין יוכלו לכנס בית משפט, או שמשום מה כאן אתה פחות לארג'?

לזה בדיוק עניתי כשאמרתי שזה בדיוק המצב היוםפשוט אני..

גם אתה יכול להקים "בית משפט", כל עוד שני אנשים יחתמו ביניהם שהם מוכנים לקבל על עצמם את הכרעת הדין שלך.

 

כמובן לא מדובר על דין פלילי אלא רק אזרחי (ממונות), אבל כך זה פועל מקדמת דנא

לא, לא ענית.הָיוֹ הָיָה

זה שהמצב הוא שדיני ממונות לא מפוקחים על ידי המדינה זה עצוב. השאלה היא אם תהיה מוכן להפריט את בתי המשפט, שכן מפוקחים על ידי המדינה.

או ששוב, רק בהלכה אתה מוכן לנהל הפקר, אבל בעניינים חשובים יותר, כמו לדוגמא מערכת המשפט, אתה כבר נסוג אחור..

זה לא עניין של חשוב או לא חשובפשוט אני..

אלא עניין של כוח.

 

בהפעלת כוח (שימוש בצבא, הכנסת אנשים לבתי כלא בניגוד לרצונם וכו') - ברור שאסור לאפשר לכל אחד להחזיק בכוח הזה. לא יכול להיות שאני אחליט להכניס את השכן שלי לכלא.

 

בדברים שלא שייך בהם הפעלת כוח, זה לא שייך (וזה לא עניין של חשיבות, רופא שעושה לי ניתוח בחזה זה הדבר הכי חשוב בעייני - אבל אקח מישהו מהשוק הפרטי שהמדינה היא לא המעסיקה שלו).

למה ברור שאסור לאפשר?הָיוֹ הָיָה

למה זה לא תלוי בחשיבות?

 

נשאל את זה ככה: מה החשיבות של לא להפעיל כח?

 

ולסיום: מה יותר חמור בעיניך, אדם שישלם אלף ש"ח לשווא, או אדם שיאכל חזיר?

תשובותפשוט אני..

הפעלת הכוח נוגעת ביכולת של מדינה להתקיים. אם כל אחד יחזיק טנק ויפציץ את מי שיכעיס אותו, אם כל אחד יוכל להכניס לכלא שכן לא נחמד, אם כל אחד יוכל לאזוק את מי שעקף אותו בסופר - לא יהיו כאן חיים. כפשוטו.

אין אף חברה כלשהי בעולם, שמוציאה את הפעלת הכוח (משטרה, צבא, בתי משפט) למיקור חוץ. יש מדינות שבהן יש בתי כלא פרטיים, אבל זה לא אותו הדבר - הם מאכלסים רק את מי שנגזר עליו לשבת בכלא על ידי בית משפט של המדינה.

 

אפשר לכתוב טיעונים בעד ונגד עד מחר, בסופו של דבר - כאמור - לא תיתכן אפשרות של קיום אנושי בלי ריכוז הכוח בידי השלטון.

 

בוודאי שעדיף לשלם סתם ולא לאכול חזיר.

 

לא השתכנעתי שהרפורמה תגרום למישהו לאכול חזיר, ולכן זה פשוט לא שייך לכאן.

אוקייהָיוֹ הָיָה

להפעיל כח אי אפשר בלי אישור, אבל להאכיל יהודים חזיר כן אפשר בלי אישור. כך לשיטתך.

ואחרי זה תשאל איפה יש כאן חורבן.....

 

 

ככה זה כשאת כל הערכים נושאים ברמה, אבל שמירת התורה הופכת לנטל שמנסים לברוח ממנו בק"נ תירוצים.

 

 

לא נכנסתי לסוגיה לעובי הקורהחסוי מאוד
אבל לעניות דעתי מלבד הבעיות הנוספות יש ג"כ חשש מהתערבות בג"ץ
דוג' לפרי הביאושים של החינוך הדתירוממה
אדם שמבזה את עצמו.
טמבל מצוי. ללא רוח וללא עמוד שדרה.

לא שווה התייחסות.
עושה רושם שאת דוגמה לפרי הביאושים של החינוך החרדי...הָיוֹ הָיָה

מהחינוך הדתי יוצאים ב"ה המונים של אנשים ראויים וירא"ש. הוא לא דוגמה ולא נעליים.

זה נכון שיש גם לא מעט כמוהו וזה בהחלט עצוב, אבל זה לא "דוגמה" ולא מייצג.

כמה הנחות יסוד שגויותרוממה
נו, שנאת עמי ארצות לתלמידי חכמים, מוכר...הָיוֹ הָיָהאחרונה


ביבי הרס את המדינהרועישםטוב

 

 

פשוט לא נתפס שאחרי עוד מעט 3 שנות מלחמה, עם כל האשראי שניתן לביבי במלחמה הזאת, הכל חזר בדיוק

לנקודת ההתחלה, והרבה יותר גרוע, הרבה מאד מאד מאד מאד מאד מאד.

 

 

 

 

 

 

 

בכנות אפשר לסגור את המדינה.חתול זמני
התאזר בסבלנותאיתן גיל

אלה הן הכנות מתבקשות לפני טרנספר

שמענו נפתלי, יש לך משהו חדש להגיד?הסטורי
אנחנו ברוב הרצועה, מחסלים מחבלים כל הזמן - והם לא מעיזים להגיב.

צבא סוריה ששנים איימו עלינו עם הטילים שלו - הושמד וצה"ל חוצץ ברצועה עבה בין ישובינו לבין שלטון הטרור של בוגרי אלקיידאה.


בלבנון צה"ל פועל כל הזמן, מחסל מחבלים ומשמיד תשתיות שהם בנו שנים.


עדיין לא סיימנו? נכון. באף מלחמה לא באמת סיימנו. אבל כמה עיוור צריך להיות בשביל לטעון שהמצב יותר גרוע?!

אל יתהלל חוגר כמפתחאיתן גיל

כחלק ממדינות הכניעה האמריקאית המוחלטת לאירן בולטת ההתרחקות האמריקאית מישראל.

האירנים מתערבים בריש גלי בתפיסת הבטחון של ישראל, וטראמפ החדש נלחץ לקיר ועונה להם נעשה ונשמע- בסדר הפוך.

קודם בלבנון, ואחר כך במקומות אחרים. הילת.

בקפלן מתמוגגים, ובימין חסרי אונים.

וזה המבחן של ממשלת ישראלהסטורי
רק ממשלת ישראל אחראית ועליה לעמוד בלחץ. אחריותה של ממשלת ישראל לעמוד בהצהרותיה ולתת לחיילינו יד חופשית. כמו שזה היה נכון, עם או בלי ביידן זה גם נכון עם או בלי טראמפ.

ביידן היה שונא ישראל אבל שפוי.איתן גיל

מחליפו הג'ינג'י, במובן מסויים אוהב ישראל, אבל לא שפוי, ולכן הפליק פלאק שלו מסוכן הרבה יותר.

נראה שהוא כבר השלים עם הפסדו הצפוי בשני בתי הקונגרס האמריקאים, ועל כן הוא משתולל.

ביידן לא היה שפוינקדימון
אבל הוא היה צפוי.

לכל צד יתרונות וחסרונות.

ביידן בקדנציה הזאת היה דמנטיהסטורי
ובכלל לא ברור כמה הוא זה שקיבל את ההחלטות. רבים טוענים שהקלינטונים, אובמה וכנופייתם, בכוונה שלחו אותו לתפקיד כדי שיהיה 'קוף' שלהם.
אני חושב ככה, וחושב שהמצב נפלאמשה

ואנחנו עסוקים בלראות שחור. כלומר, יש שחור. הוא קיים שם. אבל הוא כלום ושום דבר לעומת ההישגים.

הגבת לי? זה מה שטענתיהסטורי
כן. הגבתי אליךמשהאחרונה

אני מתעצבן כל פעם מחדש. ישבתי ביום שישי לקרוא את מקור ראשון ונהיה לי ממש כיווץ בלב מכמה שחור הם כותבים על המציאות. ואז עצרתי רגע. עצמתי עיניים. והבנתי שזה פשוט ראיה שחורה בטרוף שלא מחוברת לכל המציאות כולה.

על זה יש לנו שליטהסביר11

🚩אין לך שליטה על מקבלי החלטות ( אא"כ תצטרף לזהות של פייגלין)

📢📢🛑אבל יש ל אנשי המילואים שליטה על ההחלטות של עצמם 🎯 שצריכות להיות:

לא להסכים להיכנס🐕 לרצועה או ללבנון ,

ולבצע רק ירי מרחוק ומצור של שנתיים ,

🤛עד שכל העכברים יצאו מהמנהרות

מי שיצטרף לזהות, לא ישיג שליטה על 'מקבלי ההחלטות'הסטורי
אלא על אלו ששלושים שנה פועלים בפול גז, על ניוטרל. הרבה רוח ופובלציסטיקה - 0 עגול של עשיה.
ל"זהות" אין שום שליטה על מקבלי ההחלטותshaulreznik

כי פייגלין לעולם לא יעבור את אחוז החסימה. ואם יקרה נס, והאיש ייכנס לכנסת, הוא:

 

1. לא יקדם שום דבר משמעותי, כפי שזה היה בתקופת היותו ח"כ מהליכוד.

2. חיש מהר יבין שאין לו שליטה על חברי מפלגתו, כי מנהל הוא לא, אלא הוגה דעות בלבד.

 

שאר ההמלצות שכתבת, נשמעות נאיביות להחריד. רוב החיילים (ובני אדם בכלל) הם קונפורמיים ועושים את מה שהמפקדים אומרים להם לעשות.

שאול,חסר לך הרבה מידעסביר11

א. הוא עובר את אחוז החסימה בסקר של מנו גבע הסוקר של ערוץ 12-13

ב. שווה לך להשקיע חצי שעה באתר זהות ותראה את ההישגים שהוא השיג.

ג. שטייניץ הוא פילוסוף ובכל זאת השיג הישגים משמעותיים כגון הגז ו/או הפצצת הכור בסוריה ב-2007 .

ד. יש עוד הרבה לפרט אבל אין לי זמן

תשובותshaulreznik

א. טעות סטטיסטית


ב. כל המיזמים של פייגלין נחלו כישלון. 'זו ארצנו' לא בלמו את הסכמי אוסלו, 'מנהיגות יהודית' לא הצמיחה מנהיגות, 'מפקד לאומי' לא המריא.


ג. לשטיניץ יש אופי אחר.

מנו גבע הוא לא סוקר של חדשות 13מרדכי

בס"ד


וגם בסקר הזה בוא היה כפסע ולא עבר ממש.

אפשר לשאול ישירות - חוץ מלארגן חסימות כבישים לפניהסטורי
שלושים שנה, מה הוא הצליח בחיים הפוליטיים ציבוריים שלו?!

טרחתי לחפש באתר, לא מוצגים שם שום הישגים ממשייםהסטורי
שלו בעשיה הפוליטית.

מוצג שהוא התריע - זה נכון. זה נכון באותה מידה על בצלאל סמוטריץ' ואורית סטרוק. רק שהם, בניגוד אליו יכולים לספר גם מה הם עשו ולא רק מה הם נאמו.

הישגים שלו לא היו.משהאחרונה

הישגים של אנשים אחרים (אגב, בעיקר הממשלה הקודמת) שעברו בעקבות דור שלם שהוא חינך והשפעת הספרים שלו - היו גם היו.

לא רק הוא. אבל הוא היה חד מאלו שהביאו לפה לתודעה הציבורית את השוק החופשי.

הכל ברור ,רק לא קולטים שזה צריך להתבטא בקלפיסביר11
יש כאן מדינה בתוך מדינה ששום פוליטיקאי לא יעקורshaulreznikאחרונה

מדינת השמאל והפקידים שכפופים לו. כפי שראינו במקרה של "ממשלת ימין על מלא", לא מספיק להיות פוליטיקאי נבחר. את ההחלטות שלו השמאל מסנדל בקלות, וזה יקרה אפילו אם פייגלין או מישהו אחר יקבל 120 מקומות בכנסת. ישראל צריכה דיקטטור אמיתי שלא מפחד מאף אחד, אלא כולם מפחדים ממנו, בין פינושה ללי קואן יו. זה לא מצע, זה אופי מולד. פחות מזה לא יעזור. 

יש למישהו מהפורום מילה טובה על גדי אינקוט או….סיעתא דשמייא1
…שגם הוא שמאלן, בוגד, קפלניסט, לא ראוי.
אולי תהיה ענייני, ובשרשור שאתה פתחת על אייזנקוטהסטורי
תגיב בנושא...

שאלתי שאלה פשוטה:


האם בעינך המעשה המוסרי הוא לגרום למאות יהודים הרוגים בעשרים השנים הבאות, כדי לא לפגוע בסביבה התומכת של רב המרצחים נסראלה?

אם ה' לא יבנה בית... אם ה' לא ישמר עיר...hamedinai
"אִם ה' לֹא יִבְנֶה בַיִת שָׁוְא עָמְלוּ בוֹנָיו בּוֹ, אִם ה' לֹא יִשְׁמׇר עִיר שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר." (תהילים קכז, א)

​אי אפשר להתעלם מהקשר הישיר שבין פגיעה בעולם התורה והרוח לבין המשברים הביטחוניים והמדיניים שפוקדים אותנו. המציאות מוכיחה שוב ושוב שכאשר ישנה פגיעה בלומדי התורה או בקודשי ישראל, ההגנה עלינו מתערערת:


​* התפנית בעמדת ארה"ב: השינוי המפתיע והמדאיג במדיניותו של נשיא ארצות הברית כלפינו, החל בדיוק בנקודת הזמן שבה החל מסע רדיפה והסתה קשה נגד אחינו החרדים ולומדי התורה.


​* אסון שבעה באוקטובר: הטבח הנורא בעיצומו של חג שמחת תורה הגיע בדיוק שבועיים לאחר המראות הקשים של רדיפת המתפללים והפרעת התפילות ביום הכיפורים בתל אביב ובערים נוספות.


​* חורבן גוש קטיף (ההתנתקות): התפנית הקיצונית והפתאומית בעמדתו של אריאל שרון, שהובילה לתוכנית ההתנתקות, התרחשה מיד לאחר גזירות רווחה ופגיעה קשה בילדים ובמשפחות מהמגזר החרדי בתקופת ממשלתו.


​ההיסטוריה הקרובה מראה לנו פעם אחר פעם: כשאנו פוגעים ביסודות הרוחניים ובאחדות שבין חלקי העם – השמירה האלוקית עלינו נפגעת.

נכוןבחור עצוב
אבל שכחת את החצי השני של המשפט. 
"שוא שקד שומר" - סימן שצריך שומרחתול זמני

"לא בגבורת הסוס יחפץ" - סימן שצריך סוסים גיבורים

"אל תבטחו בנדיבים" - סימן שצריך אנשים גיבורים

"לא בשוקי האיש ירצה" - סימן שצריך כח בשוקיים

 

............

ההשוואות שלך לא נכונותבחור עצוב
נכון. אתה צודק.חתול זמני

סתם, לפי מה?

אני מכיר את הפירוש הזה אבל:

 

– הוא אינו עולה בקנה אחד עם פשט הפסוק

– בוודאי שלא פשט הפרק

– אינו מסתדר עם כל שאר המסרים בתהילים / נביאים

– נגד הירושלמי במסכת חגיגה של "נטורי קרתא"

– די והותר פירושים נגדיים לכך

 

=> אין צורך לומר את המובן מאליו שיש צורך בהשתדלות האדם כבכל מקום שאין סומכים על הנס זאת אמירה פשוטה עד־כדי מיותרת.

 

=> הפירוש של אם ה' שמר עיר אז יפה שמר השומר אינו מסקנת הפסוק כי לא על זה הפסוק מדבר. זה פשוט הסבר שמיישב את הצורך בהשתדלות עם הפסוק. אין שום דרך להבין בפשט הפסוק הזה שהכוונה היא שיש צורך בשומר מבלי לעוות את הפשט ואת ההקשר שלו.

 

"והחל המשורר להזכיר כי הכל ביד השם ולא כפי מחשבות אדם ולא כפי שיפצר במעשיו יתחזק ככל כחו." [אבן עזרא]

 

"אמ' דרך עצה ומוסר לבני אדם שבעת השתדלותם בקנינם אע"פ שההשתדלות טוב מ"מ לא ישים בטחונו בהשתדלותו ולא יחשוב בהשיגו חפצו כי יד השתדלותו עמדה לו אבל הכל מאת האל ית' והוא העירו בהשתדלות והוא הביאו להשיג חפצו וכבר הזהיר זה בתורה באמרו ואמרת בלבבך כחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה וידעת כי ה' אלקיך הוא הנותן לך כח לעשות חיל (דברים ח יז ויח) ואמ' על זה דרך כלל אם ה' לא יבנה בית ר"ל אם לא יהא ההשתדלות מצדו ומהשגחתו שוא עמלו בוניו בו ואם ה' לא ישמור עיר בעת המלחמה שוא התמיד הצופה להביט הנה והנה אם יבואו בה האויבים כי אין אזהרתו עושה כלום אם מאתו ית' לא תבא השמירה" [מאירי]

 

שיר המעלות לשלמה, השיר הזה ושאחריו נסמכו בכונה, שבראשון יבאר שהשתדלות האדם אין מועיל כל מאומה רק הכל נעשה ונגמר בעצת ההשגחה העליונה, ובסימן שאח"ז יבאר מתי ההשתדלות מועיל, ואופנים אשר יובילוהו אל המטרה הנכונה - אם לא ה' יבנה בית אם לא ילוה אל הבנין עזר אלוה, אך שוא עמלו בוניו בו, ואין ההשתדלות מועיל מאומה, ולא לבד בהוצאת כלל הדבר אל הפועל, שאין האדם לבדו יכול עליה בעמל בלא עזר ממרום, כי בשמירת הדברים שכבר הם עשוים כמו בשמירת העיר הבנויה, גם בזה אם לא ה' ישמר עיר שוא שקד שומר והשתדלות האדם בשמירתה לא יועיל מאומה - ולא לבד בפעולות כלליות כי גם בפרטים: [מלבי"ם]

 

בקיצור לומד התנ"ך הממוצע לא אמור להגיע לפירוש הזה שמשום־מה מחזיקים ממנו פשט מובן מאליו שאין עליו עוררין.

אין לי כח לקרוא הכלבחור עצוב

כל בן אדם שפתח דף גמרא אחד בחייו יודע שמכלל לאו אתה לומד הן.

לא כתוב "אל תשמור בכלל, רק הקב"ה שומר". הפסוק כתוב בצורה מסויימת, ולא בכדי.

הדוגמאות שהבאת בתגובה הקודמת הן לא של לאו והן, ולא רלוונטיות בשום צורה. 

אם אין לך כח לקרוא הכל, איך אתה לומד גמרא?חתול זמני
כשאתה תהיה גמרא, ראשון או אחרוןבחור עצוב
נדבר. לא מוציא כוחות על חתולים. 
אם היית טורח לקרוא היית רואה שהבאתי ראשוניםחתול זמני

ואחרונים...

 

מה אגיד לך, אחלה גישה לחיים. תיהנה בבועה הקטנה שלך.

בכיףבחור עצוב

רמזתי לפות"ש רמז על דבריו. אם יבין אותו - אחלה. אם לא - גם אחלה.

התשובה הלא קשורה שלך פשוט לא חשובה מספיק בעיני.זה הכל. 

מי פגע בעולם התורה בתקופת שרון?shaulreznikאחרונה
עבר עריכה על ידי shaulreznik בתאריך ח' בתמוז תשפ"ו 10:14

או בתקופת בגין שקבע תקדים מסוכן: אפשר למסור חלקי מולדת בתמורה לפרס נובל.

 

בתורה עצמה, אגב, אין זכר לישיבות הקדושות, לכוללים ולפלפולים אינסופיים שנקראים בשם "לימוד התורה". מה שכן מופיע בתורה, זה קיום מצוות על ידי עם ישראל כולו כערובה לביטחון. במדינת ישראל זה מעולם לא היה, ולכן גורלנו נגזר מראש: הרס, חורבן, גלות נוספת. ועוד לא דיברנו על נרמול העבירות המוזכרות בקטע שמסתיים ב"ולא תקיא הארץ אתכם". תקיא גם תקיא, בלי קשר לזהותו של ראש ממשלה כזה או אחר.

פרשת בלק, בלעם והאתון של בלעם בראייה אקטואליתhamedinai

​פרשת בלק, בלעם והאתון של בלעם בראייה אקטואלית


​במבט ראשון, פרשת בלק מעוררת תמיהה: התורה מקדישה פרשה שלמה ורוויית פרטים לסיטואציה שבה מנהיג זר שוכר "מומחה" – לא כדי לפתוח במלחמה צב אית, לא כדי לירות טילים או לשלוח גדודים, אלא רק כדי לדבר. "רק" לקלל.


​ההתמקדות הזו של התורה מלמדת אותנו שיעור עצום על כוחו של הדיבור, כושר הביטוי, התקשורת והרשתות החברתיות. מילים אינן "רק" מילים; הן כלי נשק לכל דבר. כפי שמנוסח בספר משלי: "הַמָּוֶת וְהַחַיִּים בְּיַד הַלָּשׁוֹן". במילים נכונות אפשר לבנות עולמות ולהביא תועלת עצומה, ובמילים רעות, חס וחלילה, להחריב ולהרוס.

​בפרשה שלנו אנו פוגשים היררכיה ברורה ומאורגנת היטב של קמפיין תעמולה מודרני, המורכבת משלושה גורמים:


​1. המממן (בלק): שונא ישראל מושבע. הוא המנוע מאחורי הקלעים, זה שמוכן לשלם שלמונים כבדים וממון רב כדי לייצר דה-לגיטימציה לישראל.


​2. השכיר בעל התשוקה (בלעם): ה"מומחה" שמספק את הסחורה. הוא אמנם עושה את זה בשביל הכסף והכבוד, אבל אל תטעו – הוא עושה את זה עם המון חשק פנימי. הוא פשוט אוהב לקלל את בני ישראל, רחמנא ליצלן.


​3. האידיוט השימושי (האתון): מי שסופג את המכות, רץ קדימה בלי להבין את התמונה הגדולה, ולא מקבל על כך שום תמורה.

המודל האקטואלי: "אם לקרוא לך באו האנשים"


​הסיטואציה הזו מוכרת לנו היטב גם היום. קרנות זרות, ארגונים בינלאומיים ומדינות עוינות משקיעים מיליארדי דולרים לא בגדודים, אלא בנרטיב. הם שוכרים אנשי אקדמיה, עיתונאים, אמנים ומשפיענים כדי שיפיצו קללות, השמצות והסתה נגד מדינת ישראל.

​בלעם המודרני נמצא תמיד בדילמה. מצד אחד, המצפון או האמת הפנימית מאותתים לו שזה לא נכון. מצד שני – הכסף הגדול מפתה.

​התורה חושפת בפנינו את המנגנון הזה בדיאלוג של בלעם עם הקב"ה. בהתחלה נאמר לו: "לֹא תֵלֵךְ עִמָּהֶם, לֹא תָאֹר אֶת הָעָם כִּי בָרוּךְ הוּא". אך כשהשליחים חוזרים עם הצעות מפתות יותר, הניסוח משתנה:

​"אִם לִקְרֹא לְךָ בָּאוּ הָאֲנָשִׁים - קוּם לֵךְ אִתָּם, וְאַךְ אֶת הַדָּבָר אֲשֶׁר אֲדַבֵּר אֵלֶיךָ - אֹתוֹ תַעֲשֶׂה".


​ורש"י (בשם חז"ל) מבריק בפירושו: "אם הקריאה שלך וסבור אתה ליטול עליה שכר – קום לך אתם".

​בלשון חז"ל, "קריאה" היא פרסום והכרזה פומבית. התורה מלמדת אותנו כאן עצה מעשית ומתוחכמת למלחמה בהסברה העוינת: אם אתה כבר הולך להשכיר את המילים שלך עבור כסף, חובת השקיפות חלה עליך. תדאג ש"הקריאה תהיה שלך" – תצהיר בגלוי מי מממן אותך, מאיזו קרן מגיע הכסף ומי השולח.

​כאשר הציבור הרחב מבין שלא מדובר ב"דעה אובייקטיבית" או בערכים נעלים, אלא בשליחות ממומנת בתשלום, העוקץ של הקללה יוצא. הנזק ממוזער מיד, כי כולם מבינים שזו פשוט תעמולה מסחרית.


​האתון: מחיר המעורבות העיוורת

​וכאן נכנסת האתון – האבטיפוס של "האידיוט השימושי".


​האתון לא שותפה לחוזה הפיננסי בין בלק לבלעם. היא לא מקבלת שקל מהשלמונים. היא פשוט נמצאת שם, רואה חלק מהמציאות (את המלאך), נבהלת, וסוטה מהדרך. בלעם, שממוקד כולו בכסף ובשנאה שלו, לא רואה דבר ומכה אותה שוב ושוב.

​זהו בדיוק גורלם של אותם "פעילים" ואנשים מהשורה, הנגררים אחרי קמפיינים של הסתה ברשתות החברתיות. הם אינם מודעים לאינטרסים, למיליארדים שזורמים מאחורי הקלעים או לאג'נדות הפוליטיות הקרות. הם בטוחים שהם פועלים למען מטרה נעלה או מתוך דחף רגעי, אך בפועל – הם רק משמשים כלי שרת, סופגים את ה"מכות" ומפיצים את הרעל הלאה בחינם.


​שורה תחתונה

​התרופה האולטימטיבית למילים רעות היא שקיפות ואור. ברגע שנאלץ את ה"בלעמים" של ימינו לחשוף את מקורות המימון שלהם בגלוי, הנזק יקטן, ה"אתונות" יפסיקו לרוץ בעיניים עצומות אחרי קללות ממומנות, ונזכה לראות בהתקיימות ההבטחה: וַיַּהֲפֹךְ ה' אֱ-לֹהֶיךָ לְּךָ אֶת הַקְּלָלָה לִבְרָכָה כִּי אֲהֵבְךָ ה' אֱ-לֹהֶיךָ" (דברים כג, ו).

הפוסל, במומוהסטורי
הזחיחות היא שלך. אתה פותח כאן שרשור מבקר, תוך 0 ידע הסטורי והבנה מהותית. האבות המיסדים של ארה"ב באמת ראו בבני ישראל ובעם ישראל את הדגם המבני והמוסרי שלהם. נכון שהפרוגרסבים זנחו את הערכים הללו, אבל רבים בארה"ב (בעיקר בחוגי המפלגה הרפובליקנית), חיים בתודעה כזאת עד היום.

לא שאנחנו חותמים על כל ערך שלהם. הרבה מתפיסת 'בני ישראל' שלהם, עברה דרך התרגום של הנצרות-הפרוטסטנטית על עיוותיה.

אני לא שגריר ארצות הברית בישראל…סיעתא דשמייא1

….  מתי תבינו שאנחנו מתגרים במעצמה שבראשה עומד הפכפך שלא חושב פעמיים לפני שהוא מחליט לעשות מעשה.

אתם עוד תביאו עלינו את החורבן ומרד בר כוכבא ביחד. אתם סכנה לכל יהדות העולם כולל העם בישראל.

ימי בין המיצרים הבאים עלינו לרעה רק מחזקים בליבי את גודל הסכנה .

בעזרת השם אני אהיה בחגים בארץ . רק שלא יבטלו לי את הכרטיס בגלל השטויות שהמנהיגים שלך עושים.

ודרך אגב אני מכיר ההסטוריה שאתה מנסה ללמד.

רוב האמריקאים לא יודעים או לא רוצים לדעת את זה.

אתה קורא את עצמך?!הסטורי
מי שאמר את הדברים, הראויים כשלעצמם, אינו שגריר ישראל בארה"ב, אלא שגריר ארה"ב בישראל. הוא יסתדר עם מי ששלח אותו ואשריו שמוכן להגיד את האמת, גם כשמסתכן בפיטורים.

את החורבן הביאו ברי-קמצא כמוך, שהעדיפו להיות נגד אחייהם ולרקוד מה יפית מול הגויים. אנחנו גמרנו עם הגלותיות.

אני לא מאמין ששגריר אמר דבר כזה בלי אישור מלמעלהמשה

מהקצת הכירות עם טראמפ שיש לנו בעולם אנחנו יודעים שזה איש שמסוגל לשלוח אנשים להגיד דבר והיפוכו. זה בונוס אצלו.

מה אתה רוצהברגוע
מי מתגרה?? שגריר ארה"ב החליט לבד לומר את זה
הוא גם אבגליסט. כשהיה...סיעתא דשמייא1

.... מוסלמי נשיא ארצות הברית עשו מזה מטעמים לגבי נאמנות.

מספיק להתמם ולגלגל עניים.

??ברגוע

כתבת כאן על זחיחות והתגרות באומות, על מי דיברת??

זה התגרות בפירוש.סיעתא דשמייא1
שהאקבי התגרה בטראמפ?ברגוע

זה חדש.. לצאת נגד התגרות של נוצרים בנוצרים..

אבל מה אתה רוצה מחברי הפורום??

כלום. פשוט...סיעתא דשמייא1

... הפורום בו נאמרו הדברים שם אותנו יחד איתו.

זה בדיוק כמו השמועה שביבי דחף את טרמפ לצאת למלחמה וזה גרם לטרמפ להתרחק מביבי בלשון המעטה.

מי יודע איך יגיב לזה טרמפ. כיום הוא שומע לקטרים יותר ויותר.

אתה חייב למצוא לך תחביבברגוע

במקום לחפש כל הזמן איך להוציא את המתיישבים הצדיקים ביו"ש רע

יש מתיישבים ויש מתיישבים.....סיעתא דשמייא1

... באופן כללי התיישבות מנקרת בתוך אוכלוסיה עויינת לא תורמת לעניות דעתי לשלמות ארץ ישראל. זה רק מבעיר אש.

בעבר עשינו את זה יותר בחוכמה.

האוסטרלים מעולם לא עשו זאת בחכמההסטורי

אולי אם כוונתך שעל המתיישבים לפעול נגד הפולשים מערב, כמו שהאירופאים שפלשו לאוסטרליה נהגו בילידים שבאמת חיו שם אלפי שנים - זאת באמת תהיה חכמה.

אבל בחכמה הם יודעים לפייס את הצצאים....סיעתא דשמייא1

1. בכל מוסד כולל בתי ספר נוסף על דגל המדינה גם הדגל של הילידים.

2. בכל טופס ממשלתי יש שאלה ספציפית אם אתה יליד כדי לתת הפליה מתקנת.

3. שבטים שעל אדמתם יש מחצבים מקבלים תמלוגים.

....ועוד הרבה זכויות .

הכל כדי להמעיט להבות.

כמובן שזה לא דומה אבל מה לעשות  השם שם את הישמעלים בארץ ישראל 

כדי להצדיק את הדברים בפרקי דרבי אליעזר:

"ולמה נקרא שמו ישמעאל? שעתיד הקדוש ברוך הוא לשמוע באנקת העם ממה שעתידין בני ישמעאל לעשות בארץ באחרית הימים"

בפרק ל"ב, המדרש מתאר תיאור נבואי (הנמסר על ידי רבי ישמעאל) ובו חמישה עשר דברים שעתידים בני ישמעאל לעשות בארץ ישראל באחרית הימים. אירועים אלו מתארים בעיקר תקופות קשות של שלטון ומלחמות, כגון: [1, 2]

  • מדידת הארץ בחבלים.
  • הפיכת מקומות קדושים לאתרים עבורם.
  • מלחמות שונות, חרפת רעב ואי-שקט בארץ ישראל לפני בוא המשיח

 

בקיצור הערבים בארץ ישראל זה גזרה משמים שהציונות צריכה לחיות אותה בחכמה דבר שהפסקנו לעשות מאז 1977.

אין לך מושג איך לומדים מדרש אגדההסטורי
ואיך מוציאים ממנו מסקנות (בעיקר איך לא).

אגב, אני בהחלט בעד שנחזור לטפל באויב הערבי בשיטות של בן גוריון:


כיבוש-גירוש-התישבות שמוחקת את שרידי הערבים שישבו שם.

בלי אגב כל ישראלי…סיעתא דשמייא1
… היה בעד הפנטזיה הזאת אבל זה ילדותי לחשוב שמהשהיה אפשר לעשות ב48 אפשר לעשות עכשיו. הטרגדיה היא שבממשלה יושבים אנשים מכובדים שמאמינים שאפשר וגורמים לנו לכל היהודים  צרות בהתבטאויות שלהם כשהם יודעים שזה לא ראלי לבצע את הדברים ועושים זאת כדי לשמר קולות בוחרים בלבד.
גם בתש"ח, היו שטענו שילדותי לחשוב שנצליח להקיםהסטורי

מדינה. האמת - זה היה הרבה פחות סביר, שש מאות אלף איש, רגע אחרי שואה, כשכל העולם הערבי מאיים לעלות עלינו וכל המדינות ה"נאורות" מטילות אמברגו.


לפני שנה וחצי קיבלנו לגיטימציה מנשיא המעצה הגדולה בעולם להגירה של הפולשים בעזה. מנהלת ההגירה לא קמה, רק כי הגורמים ה'משפטיים' עאלק, תקעו מקלות בגלגלים.

בעז"ה, ובהשתדלותנו לקיים מצוות ירושת הארץ, זה יגיע ומהר משחושבים.

אגב, גם היה להם הסבר גאוני למה הם לא יכוליםהסטורי
לקלוט פליטים יהודים הנמלטים מהנאצים:

בוועידת איוואן שהיתה אמורה למצוא פתרון לפליטים, לכל מדינה היה תירוץ למה היא לא יכולה לקלוט. כשהגיע תור אוסטרליה, התשובה היתה : "אין באוסטרליה פליטים ולכן גם לא התעוררה בה בעייה של גזענות , אך אם יגיעו פליטים יהודים תתעורר בעיה שכזו , ואין האוסטרלים מעוניינים בזאת."


במילים אחרות - אין אצלינו יהודים, אז אנחנו לא שונאים אותם. שבני הגזע הנחות הזה ימשיכו למות בגרמניה ואנחנו נגלגל עיניים, שאנחנו מאוד הומניים ונגד גזענות.

חחחח מזכיר לי טיעונים של שמאלנים:קעלעברימבאר

" אנחנו יודעים שמדינה פלסטינית תהיה אסלאמיסטית דקטטורית עניה שתדכא את אזרחיה ותגרום להם סבל יותר ממה שהם חווים עכשיו , אבל לפחות אנחנו לא נעשה להם כיבוש"

סיבה מצוינת לכך שתשתוקנקדימון
השגריר צודקאיתן גיל

האבות המייסדים של ארצות הברית שאבו מן היסוד היהודי התנכ"י, ועלה רעיון לאמץ את השפה העברית, שירד מן הפרק בשל דלילותה של השפה העברית באותם הימים. כנגדה עלתה הצעה להפריד את המדינה מהדת, מכל דת, והיא התקבלה בסופו של יום.

כך ואחרת, לארצות הברית של אמריקה אין שפה רישמית, ונכון להיום האנגלית אינה שפה רשמית. העברית נפסלה כאמור, והיא אולי עוד תשוב.

שטרות הכסף בארצות הברית נושאים עד היום שם שמיים, ולא בכדי.

הבעיה בארצות הברית היא נחילי הארבה הפרוגרסיבי שמשתלטים עליה 24/7, ואם לא די בכך הם מקבלים חיזוק מן השרץ הקפלניסטי המקומי שמכסה את עין הארץ, ומתפשט במהירות האור אל מעבר לאוקיינוס.

אם מטרת הגעתך ארצה היא בהשראת המרגלים מפרשת שלח, אז במטותא, השאר במקומך. לא מעוקצך ולא מדובשך.

כן בעל הבית . סליחה שלא בקשתי ראשות.סיעתא דשמייא1
רשות ולא ראשותאיתן גיל

אתה לא מקורי, כל הדר בחו"ל מרשה לעצמו לירוק עלינו, ואין שום סיבה שתנהג בשונה מדף המסרים של קפלן 

תתבייש....סיעתא דשמייא1

....כאחד שעדין חי את הטראומה של בונדי ביץ  ששניים נהרגו חצי מטר משמאלו  ואחד נפצע חצי מטר מימינו

כדאי שתבין שיש שותפות גורל לכולנו!!!!

אחרי כשלון מרד בר כוכבא כל היהודים בעולם סבלו.

כאן בארץ נרצחו יותר אנשיםאיתן גיל
ועדיין זו ארצנו, וכאן נהיה, ולא בארץ נוכרית
היא ארצם של כל היהודים בעולם.סיעתא דשמייא1
Interbeingנקדימון
בלי היסוד היהודי אכן לא היתה אמריקה, כיקעלעברימבאר
אמריקה נוסדה בגלל ההומניזם של עידן האורות. שקיבל השראה מהתנך.

לא יודע מה היה קורה אם האמריקאים לא היו מורדים בבריטים. איזו מדינה היתה כיום שם

זה ממש לא מעניין את רוב האמריקאים ולכן...סיעתא דשמייא1

...להתנצח אתם על זה ממש זה לא מועיל.

את אוהבי ישראל בארהב, כןקעלעברימבאר
וגם את האוונגליסטים.

הם יודעים שלעם ישראל יש בשורה לעולם

ברור. אני פוגש אותם יום יום כאן גם כן…..סיעתא דשמייא1

….זה מחמם את הלב , מעודד ומביא תקווה . אבל לצערינו הם לא הרוב האלקטורלי. בנינו גם בישראל הימין האמיתי אין לו רוב אלקטורלי . זה שהליכוד תאב שלטון וחיבר אותם אליו יחד עם הדתיים ונתן להם להיות דומיננטיים עשה את ההבדל.

אז כמו שהדתיים בגלל הליכתם עם הליכוד קבלו לאחר השביעי באוקטובר את המכה על ידי כך שהם כרגע בפוקוס לגבי הגיוס ימין מקבל בממשלת הליכוד חוסר בטחון בכל הגזרות וצונמי מדיני בכל העולם.

תקציבים ומשרות אמנם יש אבל

השגים אמיתיים אין ממש.

זאת המציאות לצערי.

הכי טוב לחפש בעצמנו מידע, ככה מפילים תעמולהנקדימוןאחרונה

תתחילו בשיחה הזו גוגל שמשכה עבורי מידע מרחבי התקשורת האמריקאית:

https://share.google/aimode/cv99KlHn7Uvo3E155


וגם תבקרו כאן Top Republican decries Trump’s Iran deal: ‘Reagan is rolling over in his grave’

וכאן https://edition.cnn.com/2026/06/18/politics/republicans-trump-iran-agreement-congress

וכאן https://www.washingtonpost.com/politics/2026/06/18/parts-trumps-iran-deal-sharply-criticized-by-some-key-republicans/

 

מה תגלו? שמי שצריך להצדיק את עצמו זה טראמפ והסגן הקתולי שלו. 

למה טראמפ התהפך מול אירןאיתן גיל

הוא טעה?

הטעו אותו?

כולי האי ואולינקדימון
מניסיון רב חודשים למדני שאין סיבה לרוץ רגליים להרע ולפטפט את עצמנו לדעת על ההתנהגויות של המלך שחזל התלבטו עליו אם הוא חכם או טיפש.

אבל, בהנחה ש, כלומר אם, ואני מתכוון להתנות את הדברים שלי באופן ברור, אכן ייחתם הסכם כניעה ללא אף שפן בכובע או טריק בשרוול אזי הייתי אומר שמישהו שם עוד כמה דברים במטוס הקטארי שטראמפ קיבל במתנה.


העובדות לגבי איראן לא השתנו, ההשלכות של כניעה לאיראן הן הרות גורל על המערב כולו, על אמריקה, על ישראל, על המחשבה האילאסמית, על המסקנות של סין ושל רוסיה (וגם של צפון קוריאה), על העולם הערבי - הכל נשאר זהה, אז מה קרה לטראמפ? המישור הרוחני "לב מלך ביד ה'" אבל במישור הארצי זה נראה לי דבר פרסונלי לחלוטין כלומר שתלוי במשהו שקשור בטראמפ עצמו.


אבל כמו שפתחתי ואמרתי: מניסיון רב חודשים למדני שאין סיבה לרוץ רגליים להרע ולפטפט את עצמנו לדעת על ההתנהגויות של המלך שחזל התלבטו עליו אם הוא חכם או טיפש.

הוא לא חשב שיסגרו את מיצרי הורמוזברגוע
איפה כל הגנרלים שלו.איתן גיל

אם היה מפציץ אותם 24/7 עד שיתחייבו לשמור על מיצרים פתוחים, האמינות שלו היתה מרקיעה לשחקים במקום יורדת לטמיון

הוא אוכל עכשו את מה שבישל, וגם אנחנו.

ובעיקר אנחנו.

שאלה טובהברגוע

לא בטוח שהיה עוזר להפציץ אותם בלי הפסקה כי הם עקשניים, אבל כן היה צריך להתכונן יותר טוב לאפשרות שהם ינסו לחסום את הורמוז

אי אפשר היה להפציץ אותם 24/7 כי הם כבר הצליחוכמו🐌תמס

להבעיר את שדה הנפט של אחת המפרציות ואיימו להבעיר את כולם.

הוא היה צריך במכת הפתיחה להשמיד את הגרעין עם הרבה אמהות של כל הפצצות ולא עם כמה בודדות. ואז מההלם הם היו יורדים על ארבע. אבל הוא פחד. הם איימו לפגוע במתקני ההתפלה של המפרציות ושכולם ימותו מצמא. אי אפשר לנהל מלחמה כשאתה מפחד מהאויב ולא מוריד לו את האאש. והראש פה זה הגרעין, לא הנפט.

אפשר היה לייצר שטח סטרילי ברדיוס 500 ק"מ מהמיצריםאיתן גיל

אבל טראמפ ההפכפך התהפך פעם נוספת.

כמו סטייק.

אולי הוא חשב על זהכמו🐌תמס

אבל האמין שמאורע כזה ייצר קואליציה של המערב, דהיינו נאטו תצטרף, והמפרציות יואילו לעזור.

נאטו לא רצתה לשלוח אפילו שולות מוקשים שלא לדבר על לאבטח ספינות.

והמפרציות, עצרו אותו מתלקוף והתחיחו לשלם מליארדים פרוטקשיין לאיראן. זה הרס את הסנקציות והסגר שהוא יצר.

לא נותרו לו הרבה ברירות לפתוח את הורמוז. אם היה מפציץ את האי חארג האיראנים כבר הודיעו שיפציצו את שדות הנפט של המפרציות. והוא נבהל - הוא מצא את עצמו בעמדת הדביל שהרס את כלכלת המערב, ורצה להחלץ מזה בכל מחיר. והאיראנים גבו את כל המחיר.

קודם כל - המילה האחרונה עוד לא נאמרההסטורי
בנתיים, כל הסיפור הוא הארכת הפסקת האש לצורך מו"מ, אמנם בתנאים שפחות מחזיקים את הרגל על הצאוור שלהם וחבל שכך - אבל האפשרות לחזור ללחימה, קיימת. אני מצטרף ל @נקדימון, בזה שטראמפ כבר כמה פעמים היה נראה שהוא הולך למו"מ גרוע, כשבפועל התכונן ללחימה.

אחרי שאמרנו את זה, מסכים שאיך שהדברים נראים נכון לכרגע - טראמפ נשבר וויתר על כל מה שהציג כקווים אדומים בוהקים.


הרושם הוא שהוא עם כל זה שאינו פוליטילקלי-קורקט כמו יריביו במפלגתו ומחוצה לה, הוא עדיין חושב בראש מערבי-חילוני-מודרני, ולא העריך נכונה את כח העמידה של אומה בת שלושת אלפים שנה ועם אמונה דתית פונדמטליסטית. כמי שכבר עשה כמה עסקאות מוצלחות בחיים - היה ברור לו שאחרי שערפנו את רוב ההנהגה ופגענו להם קשה בכלכלה, הם יבינו שהצעד ה'הגיוני', הוא להסכים ל'עיסקה' בתנאים שלו. ממילא, אין צורך והצדקה לגרום שם הרג מיותר והרס שיגרום לאזרחים התמימים לרעוב.


בגלל זה הוא עצר, פעמיים, את המתקפה כשהם היו קרובים לקריסה במחשבה שעכשיו הם יסכימו לעסקה, מה שיותר אלגנטי מבחינתו מלהשמיד מדינה (אגב, בדיוק כמו שעיסקת החטופים הראשונה הגיעה כשחמאס היו על סף קריסה ולוחמים שלהם סירבו להלחם. לולי הלחץ הציבורי המטורף בנושא - הנצחון המוחלט בעזה היה מגיע בסביבות חנוכה תשפ"ד). הוא רק לא לקח בחשבון את כח העמידה שלהם. יותר מזה, המצור על הורמוז היה גאוני - הם כל יום דיממו מאות מליוני דולרים, עוד כמה שבועות היו קורסים כלכלית. רק ששוב מתברר שהמערב השבע פחות מסוגל לעמוד בעליית מחירי הדלק, מאנשי האמונה (המעוותת) כשהם רעבים ללחם.

מתי באמת נדע שהופקרנו לגורלנו?נקדימון

ביום שתרד הפקודה להסיג את הכוחות בחזרה לאמריקה.
 

אבל אם נהיה כנים, אחרי 39 פעמים שהוא איים בחודשיים האחרונות ולא עשה כלום, אני כבר נוטה להאמין שטראמפ הגדול הוא הרבה יותר קטן ממה שיש בחלון הראווה.

 

אבל גמו שאכן כבר אמרתי, קל לפטפט. מניסיון העבר אי אפשר ללמוד כלום, מהכתבלבים השונים אפשר ללמוד פחות ממה שאפשר ללמוד מהניסיון, ולכן נותרנו רק עם תחושות ומשאלות לב. 

זה לא המערב השבעסודית
בשבוע האחרון המפרציות עלו לרגל לאיראן לשלם פרוטקשיין. כל הסגר הכלכלי שלו ירד לטימיון. הוא מצא את עצמו ללא שום מנוף.לחץ מולם. אלא אם היה מתגבר על הפחד להפציץ אץ האי חאג. אבל כל הזמן הם איימו שישרפו את כל המפרץ ו אמין להם
השאלה היאזיויק
איך הוא לא צפה את חסימת מיצרי הורמוז
הורמוז שבר אותוזיויק
כסף (מהקטארים?)סודית

לעניות דעתי

 

 

כי הייתה אפשרות להמשיך עם המצור עוד חודשיים. הכלכלה העולמית הייתה נקלעת למיתון? היה יכול להפציץ גשרים כמו שאיים והכל היה נראה אחרת.

ברור שרק הורמוז מעניין אותו, אבל היה יכול להלחם קצת יותר. בלי מגפיים על הקרקע. 

 

אבל אז היינו מודים לטראמפ המשיח ואמריקה הגדולה שהצילו אותו

 

 

בקיצור, זאת הסיבה:

"אשור לא יושיענו, על סוס לא נרכב, ולא נאמר עוד אלוהינו למעשה ידנו, אשר בך ירוחם יתום". 

כה אמר ה' למשיחו לכורשנקדימון

לא ברור לי למה את מחליטה בשביל עם שלם איך הוא תופס את המהלכים בעולם. תחליטי בשביל עצמך בלבד. את כנראה היית אומרת שאלוקים לא שותף להצלחה ולניצחון.

אל תדברי בשמנו.


את מחליטה בשביל נציגי הציבור הדתיים והחרדיים שיש בממשלה.

את מחליטה בשביל המוני חוזרי בתשובה ומתחזקים במהלך 3 השנים האחרונות.

את מחליטה בשביל אלפי חיילים שמבקשים ציציות לפני שיוצאים לקרבות.

את מחליטה בשביל ציבור דתי וחרדי ענק.


על סמך מה את מחליטה את הקביעות ההבליות האלה?!

מה?סודית

לא הבנת אותי בכלל.

אם טראמפ היה פותר לנו את בעיית איראן ברור שהיינו אומרים שהוא שליח ה'.

אבל הוא בגד בנו.

במה ההתחזקות ולבוש הציצית סותר את מה שכתבתי? ערב הגאולה יש שיבה אל ה'. וכן. אנחנו במצב שאין לנו על מי להישען חוץ מהקב"ה. הוא מזריח מאות מליארדים לאויב הכי חזק חזק שלנו שמקיף אותנו סביב עם הפרוקסי שלו, והם כולם צוהלים ושמחים, רק אנחנו שואלים להיכן נלך ונבוא. 

באמת לא הבנתינקדימון
בתגובה עליה הגבתי כתבת שהיינו אומרים שטראמפ ואמריקה הם אלה שהצילו אותנו. את באת שם לקטרג על עם ישראל.
אני בחיים לא מקטרגת על עם ישראלכמו🐌תמס
תסתכל בעיניים טובות ותראה בעצמך
הוא מתכוון אליסודית
הוא חושב שאם אמרתי שהיינו רואים בטראמפ מושיע זה אומר ששכחנו את הקב"ה. וזה לא מה שאמרתי. אני אמרתי שהקב"ה רצה שנרים עיניים רק אליו. לא דרך שליח. אולי לא כתבתי מספיק ברור
יש פה מהלכים גאונייםש.א.צ

איך זה שכל פעם אנחנו שוב פעם אוכלים את מה שטראמפ וביבי מספרים לנו דרך התקשורת בכזאת תמימות?

כמה פעמים האמנו שהם רבו והם בכאסח ואז פתאום תקיפה מטורפת באיראן עם שיתוף פעולה מדהים בין טראמפ לביבי?

כמה פעמים היינו עוד שנייה בהסכם ואז קרה משהו מפתיע ובלתי צפוי?

עובדים עלינו ומסובבים אותנו דרך התקשורת

כל מה שיש בתקשורת קחו בערבון מוגבל

נחיה ונראהכְּקֶדֶם
גם הגירוש מעזה והבריחה מלבנון היו גאונייםאיתן גילאחרונה

אולי יעניין אותך