עבר עריכה על ידי Jewice בתאריך י"ג בכסלו תשפ"ב 22:45
עבר עריכה על ידי Jewice בתאריך י"ג בכסלו תשפ"ב 22:37
עבר עריכה על ידי Jewice בתאריך י"ג בכסלו תשפ"ב 22:34
תכלת: לא שם. והרב עובדיה אמר שהחילזון נגנז והיום אין תכלת, ואלה שמוכרים את זה הם זייפנים גנבים ורשעים וה' ישלם להם כשיגיע זמנם
עלייה להר הבית: רוב הרבנים אסרו אז אני לא עולה
יציאה מהארץ: אין לי בעיה, אבל עדיין לא יצא לי לנסוע לחו"ל וגם אין לי מה לעשות שם
הורדת שירים מיוטיוב: זה גזל לכל דבר
תפילה עם כלי נגינה: זו פעם ראשונה שאני שומע על זה. אבל אני יודע שהרפורמים עושים כך...
הלל בברכה: בציבור - תמיד. ואם זה לא הלל שלם, אני מברך לקרוא את ההלל. ביחיד - לא מברך
כשרות של צוהר: נבל!ת וטריפ!ת
מעשר כספים: חובה לכל הדעות
האם יש לכם רב אחד שעל פיו אתם הולכים בכל העניינים הללו?
כן. אבל לפעמים אני מחמיר לפי דעות אחרות אם הפסיקה שלו מקלה מדי לדעתי
וגם, אני הולך קודם כל לפי מנהגי העדה שלי. ורק איפה שאין מנהגים אני הולך לפי הרב שלי.
פסקתם על פי עמדת הרוב?
כנ"ל. לרוב אני הולך לפי מנהגי העדה שלי או לפי הרב שלי; אבל אם זה נראה לי מקל מדי, אני הולך ע"פ דעת הרוב, או לפי דעה מסויימת אחרת.
בכל נושא פוסקים על פי הדעה המקלה? (מניח שלא..)
לא
כפי שנראה לכם בחרתם פוסק וסמכתם עליו?)(ביו להחמיר ובין להקל)
כנכתב למעלה
יש נושא שהוא יוצא דופן באיך שפסקתם על פיו? למה? מה גרם לכך?
טלית שכולה צמר ב-100%. זאת חומרא טובה. ופתילות 'ניפוץ לשמה' שזו גם חומרא טובה.
אני לא אוכל חלב נכרי ואבקת חלב נכרי, שמביא לספיקות באמונה ומטמטם את הנפש
אני כן יאכל חמאת נכרי אבל לא לכתחילה (שאפשר לראות אם יש צחצוחי חלב שזה חלב של חיה טמאה כי חלב כזה לא מתייצב)
פעם בא לאדמוה''ז יהודי שחתנו, שהיה למדן גדול, החלו להופיע לו פתאום ספקות באמונה.
ואמר לו האדמוה''ז שמבלי משים יצא לו לשתות מעט חלב עכו''ם וזה גרם שיכנסו אליו הספקות הללו.
נתן לו האדמוה''ז תיקון וחזר להנהגתו הראשונה.
ועל זה הוסיף הרבי הריי"צ : "חלב עכו"ם והדומה, הוא הכלי ז**ן של היצר הרע, אשר יורים את חיציהם מרחוק, וממיתים רחמנא ליצלן, או שעושים את האדם לבעל מום ברוחניות".
בעיקרון אני הולך לפי מנהגי מרוקו. ואיפה שאין מנהג, לפי הרב אליעזר מלמד (פניני הלכה)