ראבק כבר.דאץ

כאילו כל מי שלא מסכים איתכם, וחושב שתג מחיר זה טעות או אפילו אסור, חושב קצת אחרת, יש לו דעות שלא מכוונות כמוכם, אז נשרף אצליכם? כל רב שדעתו על גבעות לא הכי חיובית מאבד את התואר 'רב'?

 

אני מבין את זה, זה כל כך קל להכליל אנשים בקטגורייה של "ציונים" ולהרגיש כזה צדיק וחכם יותר מכולם.

 

בחייאת, אתם מתדרדרים יותר מהשמאלנים.

אההה ... כן כןאוריין
אלירז, אני מבקש שלא תמחקי את האשכול ותתייחסידאץ

אליו ברצינות. זאת נקודה שמפריעה לי מאוד.

אולי היה נכון לקבל את דבריהםטוביה2
סליחה נשלח ליטוביה2

היה אולי נכון לקבל את דבריהם אם היה בהם קצת ואפילו ממש טיפ טיפה טעם

אי אפשר להגיד לאנשים 'יש לי זקן לבן וארוך ולכן תקשיבו לי ואז להכשל (גוש קטיף) ולאמר זאת שוב ולצפות שיקשיבו לך אם תיתן לי סיבה אמיתית למה אסור וגזל הגוי בשעת מלחמה ארינו סיבה וכן הטענה המגוכחת שהצא שכבר 20 שנה לא מצליח להתמודד עם הטרור (ולא מוכן אפילו להודות בכך) מבין בזה יותר ממי שלא נכשל כבר עשרים שנה אז נקשיב לכם

או בקיצור תתיחסו אלנו כמו אל מפגרים ותענו באותה מטבע "כמיים הפנים לפנים כן לב האדם" שלמה המלך

א"א ככה !טוביה2

אם כל אחד יגיד שכל מי שלא חושב כמוהו הוא לא רב לא נגיע רחוק.

אין שום דיון בין הצדדים, כל צד שומע כמה כותרות וכמה סקופים מהצד השני, ויוצא שלכל צד יש תחושה חזקה אבל לא נכונה שמזלזלים בו.

אין לי דרך לפתור את הבעיה אבל חבל.

 

נ.ב. אני ואחי כותבים מאותו משתמש אבל אפשר לראות שאנחנו לא כ"כ מסכימים אחד עם השני.

כן. מי שצבוע לא מייצג ת'תורה.יהודי מרמ"ג

רב או לא רב לא מעניין אותי מצידי גם שיקרא אלף פעם רב.

תסביר לי בדיוק מה צבוע במי שמביע את דעותיו?דאץ
עבר עריכה על ידי אלירז בתאריך י"ב תשרי תשע"ב 20:31

ובנתיים אדם שמבחינתו רבנים הם קטנים (כמו שכתוב בחתימה שלך) לא ממש מייצג בשבילי משהו.

אז אל תטרח להביע את דעתך באשכול שלי.

חביבי, הזהר בדבריךאלעד

אתה מתעסק עם אש

אני אזהר?דאץ

הסגנון החצוף הזה של ביזוי כבוד תורה עלה לי לראש.

דמוקרטיה זה גם לעבור על איסורים?-משה ר-
אתה לא יכול ללמוד בעלי כרגע....יהודי מרמ"ג
בזלזול בת"ח אין מקום לשום דמוקרטיה.דאץ
מישהו אמר דמוקרטיה?יהודי מרמ"ג
אני מבקש שאדם עם רמה נמוכה כמו שלך לא להגיב פה.דאץ

אתה לא חייב לכבד. אבל שוב, זה עניין של כבוד.

אתה יכול להאשים אותי בהתחמקות, אז אתה מוזמן לעימות חזיתי בש"א.

די מוזר לגלות שכל התגובות שלך מלאות בתוקפנותאנונימי (פותח)
עבר עריכה על ידי אייזן בתאריך י"ב תשרי תשע"ב 00:35

שנאה, תסכול וסתם זעם בלתי נשלט כלפי בני אדם שלא חושבים כמוך. כאילו, בהתחשב בעובדה שבדיוק על זה אתה מתבכיין.

 

תמיד זה ככה, המזרחניקעס תוקפים באלימות פיסית ומילולית כל מי שחושב קצת אחרת מהם וקצת יותר קיצוני מהם וכל זה בשם הרעיון שאסור לפגוע בערבים ובמגרשים. כמו שאמר לי פעם רב חשוב: בכל בעל כיפה סרוגה קטנה מסתתר קאפו קטן שמחכה לפרוץ החוצה...

גועל נפש של תגובה.דוסית גאה!

אלירז תצנזרי קצת...

דווקא בתגובה הזו אין לי מה לצנזר..אלירז

ואפילו אני מסכימה עם העקרון.

דאץ לא מדבר יפה כאן לחבר'ה אפילו שאני מגבה את השאלה הזו

על אף שהיו לי אלף סיבות למחוק את השרשור המטיף הזה

[שכידוע אני לא סובלת שרשורים כאלו]


שוב - הטפות, קודם להעביר דרכי.

אלא אם כן אתם ממש רוצים שכולם ירצחו אתכם.

וזה אכן שרשורים מרתיחי דם!

ממתי משה הירש שר"י נקרא רב?! גם לא עמרם בלוי ימ"ש!האדמו"ר מצנעא

אם אל אחד מהם או אל רשעים אחרים במעטה "רבנים חשובים" התכוונת - בדוק אותם שוב, כי "ת"ח שהמזלזל במצוות ואין לו ירא"ש - הרי הוא כקל שבציבור" (קיצוש"ע, הלכות כבוד זקן ורבו ות"ח וכהן).

אה אבל הרב אליקיםדי"מ

שמנסה ליצור לעצמו תדמית של "קיצוני" יחסית

אבל תכלס שולח את תלמידיו להרביץ לחברה מחוות גלעד כי הם "העיזו" להרביץ לחיילים בפינוי הוא בסדר

מעולם לא הצהרתי על עצמי כעל אוהב ישראל גדול.דאץ

אבל בהחלט אשאף.

אין פה עניין אישי. זה עניין של כבוד תורה. ואיך צעקנו לפני כמה חודשים בהפגנה? "לא שותקים על כבוד תורה".

ההשוואה של מזרוחניקים לקאפו ממש לא לעניין, ואפילו דוחה. "תוקפים באלימות" זוהי הכללה חסרת בסיס שאני מוצא אותה לא נכונה בעליל.

 

אוהב ישראל 18:

אני חוזר, זה עניין של כבוד תורה.

לומר שהרבנים מחפים על פשעים זה להסחף וחזק. כי הרבנים מביעים את דעתם הפוליטית, שמתגבשת על ידי הסקת מסקנות ותחזיות עתידיות. כי לדוגמא פעולה כמו תג מחיר עלולה לגרום לסיכון חיי אדם.

וזה שאתה חושב ככה זה לא אומר שאתה צריך לזלזל בהםyosef13
למה לא? הרי הם רוצחים....יהודי מרמ"ג
צריך גם לכבד רבנים רפורמים???אנונימי (פותח)

הרי גם הם רבנים!!!!!    

רק לא חושבים בדיוק כמוך...

לא, הם לא רבנים... הם פושעים ואפיקורסים.האדמו"ר מצנעא
חצוף!!!!<צ>אנונימי (פותח)

<צ><צ>בגלל שהם (הרפרמים) לא חושבים כמוך הם כבר לא רבנים???? <צ><צ> 

איך אתה מזלזל בכזאת בוטות ברבנים גדולים וכל הבעיתיות שלהם זה שהם בטעות לא חושבים כמוך..<צ><צ> 

אכן, הם רבנים. אמנם אינם ת"ח.האדמו"ר מצנעא


"רב"די"מ

אולי תגדירו אחת ולתמיד מי נחשב רב?

מי שיש לו הסמכה? (אז מה הבדל בינו לפורפסור)

מי שהעוילם קורא לו רב? (אז אני לא חלק מהעיולם)


תגדירו שנדע

כי זה שמישהו יודע הרבה תורה לא הופף אותו לרב אלישע בן אבויה ידע יותר תורה מכל רב היום וקראו לו "אחר"

לא התכוונתי אליךאלעד
אתה מחליט שמישהו גדול ואח"כ מוחה שאנחנו מבזים אותוצחקן

 

אני מניחה שהוא התכון (בהרבה וקטנים(,")
קפץ- לסיפור על הבעל שם טוב - שהרבנים בעקבתא דמשיחה(,")

יתרבו כעשב השדה ויעקבו את הגאולה ...

 

 

רב ממש לא יכול להביע את דעתיו שלו בתור רב - אלה(,")
עבר עריכה על ידי (,") בתאריך י"ב תשרי תשע"ב 01:22

אלה להורות מה הוא הבין  שרצון ה' מתוך התורה הקדושה-

(מתוך עיון בגמרא,ראשונים ואחרונים וכד'  ולא מסיפורי צדיקים...)

הוא יכול כמובן גם להביע גם את דעותיו האישיות כמו כל אדם

אבל שלא ישתמש אז בכתר של אומר את דבר ה' אלה שאומר את דעתו ....

אם הוא רוצה להשתמש בהיותו רב שידבר הלכה וזהו  מתוך הדרך לפסיקת ההלכה

 

ולפני שאתם מתקיפים אותי-

לא התכוונתי לכך שכל הרבנים שדנים ב"פוליטיקה" אומרים את דעתם האישית ח"ו ...

אלה שצריך לשים לב שלפעמים זה ככה

 

 

עזבו, אתם נכנסים לשאלה מה מותר לרב לפסוק.דאץ

וזה ממש לא העניין, כי זכותו של רב לפסוק לפי שיקול דעתו ההגיוני ואתם לא חייבים ללכת אחריו.

אבל כבוד תורה, עזבו, לא מתאימות לכם הפסיקות שלו, אבל לפחות לכבד!

מסכים עם דאץ! חבר'ה קצת זהירות..אנונימי (פותח)

הבעיה בהתקפה הזו על הרבנים, אע"פ שהיא באה ממקום טהור כמובן ומתוך דאגה לעמ"י, היא מסוכנת והיא לרעתנו משתי בחינות:

 

א. ענין של כבוד התורה:

קמה שזה קשה, איך אכבד את רב פלוני כאשר דעותיו מתנגשות עם כל האידיאלים שלי?

אנחנו מוכרחים לדעת לעשות את ההפרדה הזו, בין פסיקות בענייני הפרט לפסיקות בענייני הכלל, כי מה לעשות ולפסוק בענייני ציבור וכלל זה הרבה יותר מסובך ולכן תשמעו הרבה רבנים אומרים "שוב ואל תעשה עדיף" עד לכדי גינוי ממש (כמה שזה מרגיז.). אבל עדיין הם רבנים ופוסקים לציבור בענייני שבת וטהרת המשפחה וכשרות וכו' וכו', ואם נבוא ח"ו לפסול רבנים בקלילות כזו - מה יהיה על התורה?! שהרי על בזיון התורה אנו מוחים!

לפי"ז במקום להתחיל לקבוע מי רב ומי לא רב - אפשר להתוכח מי הוא הרב שהוא ה"בר סמכא" לפסוק בענייני הכלל.

 

ב. טקטית:

לא חסרים לנו מאבקים על א"י ולא הגיע עדיין הזמן שנריב בינינו. אפשר כמובן למחות ואף לזעוק - אבל לא לבזות! זה סתם מזיק...

לך לך - תגובה מקסימה!אלירז
ואם לא?די"מ

אם הם לא פוסקים בנוגע לטהרת המשפחה נגיד

(אה שכחתי בעצם הוא כן פוסק בניגוד למה שר אברום אמר לו)

לא, זה בדיוק הענין.הבעיה כאן היא אם זה בכלל פסיקה-(,")

זכותו של רב לפסוק לפי שיקול דעתו ההגיוני?

לא! רב לא פוסק לפי הגיון אלא לפי שיקול דעת הלכתי-

הלכות לא צריכות להיות הגיוניות

צריך להשתמש בשכל שלנו כדי להבין את דבר ה' מתוך התורה

שרב מביא דעה הלכתית הוא חייב לבסס את דברו מפוסקים קודמים.

כמו שרב לא פוסק על שאלה בכיבוד הורים משיקול דעת פסיחולוגי אישי שלו

אלה לפי מה אומרים הפוסקים בנושא תוך שימוש והתחשבות בפרטי המקרה ..

 

ושוב ב"ה נראה לי שגדולי הדור אכן עושים ככה אחרת הם לא היו גדולי הדור...

 

והמילה רב דרך אגב ביא בכלל לא מהיהדות זו מילה שבאה כמו המון דברים מהגלות

רב אצל הגויים הוא שר (רב האופים ורב המשקים...)

זה רק מתקופת הגמרא אפילו בתקופת המשנה היה תארים אחרים

 

ומה זה רב בכלל כזה שיש לו הרבה תלמידים?

כזה שיודע הרבה דפי גמרא?

או כזה ששם ה' מתגלה דרכו?

 

עד כאן פריקה...

 

 

רב אמור לדבר אך ורק מתוך ההלכה, ומתוך מה שהואאבגדה

מבין ברצון ה'.

ואולי גם אנחנו אמורים להביע דיעות רק מתוך מה שאנחנו מבינים ברצון ה', רק שאיננו ראויים לפסוק, מכיוון שאין לנו מספיק ידע והבנה ברצון ה'...

 

לא אמורה להיות לאדם דיעה אישית שאינה קשורה לרצון ה', במיוחד לא לרב, שאמור להיות צדיק וקדוש, ואולי כאן נמצאת הנקודה שמפריעה לאלו שמורידים לרבנים מסוימים את התואר, כשרב מביע דיעה, שנראה הדבר כאילו אינו בא מרצון ה', הוא אינו ראוי לרבנות, אעפ"כ אני נגד להוגריד לרבנים את התואר, כי ייתכן שאותו רב שקל בדעתו את רצון ה', ומטעמים  מסוימים הוא הגיע למסקנה שזהו רצון ה', ואני לא יודע/מבין את אותם הטעמים....

 

(נ.ב. למה א"א ללמוד מסיפורי צדיקים? אם הרב מבין מהסיפור שרצון ה' הוא כך וכך, אז שיפסוק כך וכך....הרי זה רצון ה'...)

בד"כ רב יפסוק גם על פי השקפתו הפוליטית..אלירז

או דעתו בתחומים אחרים היא שתשפיע על ראייתו את רצון ה'.

זה תכונה אנושית הטבועה בנפש האדם. לא משהו נשלט.


לכן "עשה לך רב" נאמר בעיקר על תחומים של פסיקות פרטיות: כשרות, טומאה וטהרה, תפילה והלכות טכניות אחרות.

ולגבי הפסיקות הכלליות - אני מפנה לתגובה של 'לך לך'.

/Forum/Forum.aspx/t387139#4648264

השקפתו הפוליטית צריכה להיות בנויה ע"פ ההלכה.אבגדה

אין לאף בן אדם זכות להמציא/לאמץ תיאוריות פוליטיות שאינם תורניות,  רק דיעה שברור לכל אחד שהיא כולה מבוססת על התורה, יש מה להתווכח אם היא נכונה, וגם על השאלות האם לאהוב את המדינה, והאם להתגייס, והאם ללכת לגבעות, והאם תג מחיר זה טוב, צריך לענות מתוך תורה, ולא חסר בתורה חומר בשביל לענות על השאלות האלו, רק צריך אנשים שיסכימו להשקיע בזה מזמנם, ושיסכימו להתוככח על זה אחד עם השני-לימוד בחברותות...

 

אני אסביר לך בדיוק למה הם צבועיםalezish

בזה שכולם היו יפי נפש וטובי לב לגנות את שריפת המסגד ובוא לפצות.

 

אבל על קקבר יוסף אף אחד מהם לא דיבר בכלל...

 

אז גם הגאון ר' זלמן ברוך מלמד שליט"א לא רב?!האדמו"ר מצנעא

אחד מהגדולים כיום?! כי הוא אומר כאן שזה לא מה שיעזור, וזה מזיק יותר ממה שזה עוזר (לא זוכר איזה דק', אבל עד 15 בערך...).

אני רק שאלה - מה תגידו על הרב עובדיה או הרב אלישיבמחפש את האור..

אם הם יגידו שאסור לבצע "תג מחיר" - מה, הם כבר לא רבנים? תגידו שהם לא גדולים בתורה פי אלף ממכם ושאתם מגיעים רק לעפר רגליהם מבחינה הלכתית?

 

ולא - אני לא מדבר על זה שהם מהציבור החרדי (הספרדי, או האשכנזי, זה לא באמת משנה) ולכן הדעות שלהם שונות ואולי אפילו אני לא מסכים איתם - אני מדבר על זה שלא משנה מה תהיה דעתם והשקפתם בנושא כזה או אחר, כמו א"י וכו' - את היותם רבנים גדולים, עצומים, ומגדולי הדור ממש, את זה אתם לא יכולים פשוט למחוק "רק כי הוא אמר שאסור תג מחיר ואפילו שאסור לסרב פקודה" (אני לא אומר שהם אומרים את זה, אני רק מציג מצב שבו לדוגמא הם אומרים את זה...).

 

מי שמכם לשר ולשופט להחליט שרב הוא כבר לא רב?

 

אתם יכולים לא להסכים איתו - ברור. אתם יכולים לא לשמוע לא וללכת לפי הרב שלכם - עוד יותר ברור. אתם יכולים אפילו להשתדל להתחמק מלשמוע איזכורים שלו או אפילו ציטטות ממה שהוא אומר - לגיטימי לחלוטין.

אבל מכאן ועד פשוט לבזות תלמיד חכם גדול?

 

וכן - כשאני אומר תלמיד חכם אני מתכוון אפילו? לרבנים שיש כאלה שמכנים אותם כאן "אבינרר" ו"שרלו" אוי לאותה בושה וחרפה. אני רוצה לראות בעיניים שלי רב שאומר לתלמיד שלו לקרוא להם "אבינר" ו"שרלו".לרב הזה?, אני בטוח לא אקשיב, ויותר מזה - אני אף אדע שהוא עצמו זה שפוגע בכבוד תורה.

 

ועכשיו יקומו כל מתנגדי הרב אבינר ויגידו את דעתם ויחזרו על אותם נימוקים וטיעונים שאפילו למאן דאמר ואפילו לפסק הדין שקיבלו עליו - אין חולק שזה פסק דין ספציפי ביותר, שאוסר אך ורק ייעוץ בתחום נידה (ואני ממש לא נכנס למה שקרה שם וממש לא מעורב לחלוטין בכל פרטי החלקירה, לשמחתי. זה כל כך ביזיון תלמידי חכמים כל מי שמשמיצים אותו - שלא לדבר על אתר תועבה שלם ששמו אך ורק כדי להכפיש אותו). ובכל מקרה אפילו אותם רבנים שפסקו, גם הם עדיין יודעים שהוא רב ושהוא גדול בתורה - ואני בטוח שהם לא מזלזלים בו וקוראים לו "אבינר" כמו שחלק מציבור הכותבים כאן מרשה לעצמו...

 

ונקודה אחרונה - שימו לב שאת החירות הזאת אתם נוטלים לעצמכם רק בעניינים הבוערים לכם ממש, כלומר, א"י וכו' - אני מתכוון - רב שלא יסכים איתכם בעניינים האלו, מבחינתכם מחוק, אבל רב משלכם, אפילו אם הוא יצהיר שמותר לבן לחבק בת בפרהסיה - הוא יהיה שה תמים מבחינתכם וכל מילה שלו קדושה. משמע - יש פה אינטרסנטיות מכוונת למען ה"אידיאלים נשגבים" לא שחלילה אני מזלזל בהתיישבות, ובעצמי אני בא ממשפחה של מתנחלים - אבל מכאן ועד לאותה קבוצה קטנה (ואני מקווה קטנה מאוד) שנוטלת לעצמה חירות בביזוי תלמידי חכמים - יש שמיים וארץ.

אידיאל א"י לא אמור להתנגש עם כבוד תורה!

 

ואסיים עם האמרה הידועה, שבית הילל ובית שמאי, על אף כל המחלוקות ביניהם (ותאמינו לי, במחלוקות הלכתיות זה נגד זה הם היו אפילו יותר חריפים מכםן, וכמעט תמיד דעותיהם היו מנוגדות זו לזו הלכתית, בנושאים רבים מספור) לא נמנעו מלהתחתן זה בזה. מחלוקת לשם שמיים.

זהו, שאני לא רואה מישהו כאן מ"בית הגבעות", הולך להתחתן עכשיו עם ביתו של הרב אבינר. ועל זה דווה ליבי.

 

אוי לנו על פילוג שכזה.

 

ולמי שאמר שדאץ משתיק אנשים שלא חושבים כמוהו - אנא, אל תסלפו - שימו לב שמה שאמר,, אמר רק לאדם אחד, וזאת בשל סיבה ספציפית והיא חוסר רלוונטיות ותקיפה ללא שום יסוד ובסיס - אם אותו יהודי מרמ"ג, היה מנמק את הדעות שלו, כותב אותם בטוב טעם ומציג באמת למה הוא חושב מה שהוא חושב, עם בסיס - אפילו אם בסופו של דבר הוא שגוי, אבל בסיס - בטוחני שדאץ לא היה כועס עליו כל כך. זהו, שהיהודי מרמ"ג העדיף רק לבוא בהצהרות מפוצצות בלי באמת רצון לנמק, להסביר או לבסס. וזה מה שמכעיס.

 

שנה טובה, ושנזכה שתהיה שנת עבודת ביהמ"ק!!! וכמובן, שנה עם מחלוקות אך ורק לשם שמיים!!!

אני יגיד לך שהם גדולים בתורהטוביה2

ושאני כאדם חושב לא סומך עליהם גם אם הם יגידו לי מתי השמש זורחת אי אפשר להתחבה מאחורי 'חצר' שלמה ואחר כך לטעון 'רימו אותי' (הרב עובדיה אחרי אוסלו) ואז לסגור את שער החצר ולחזור לחיות בבועתך הנעימה ולצפות שימשיכו להקשיב לחבות האידיוטים שמשמשים לך כלבי נחיה אם אתה תברר את הנשא אז אולי אני אקבל את שיקול דעתך לגבי המצב שבו אנו נמצאים ואם כן אז ודאי ששמע לפסיקתם

 

נ.ב. לא הבתי עדיין למה אם יודע יותר תורה אז הוא קורא את המצב טוב יותר

 

משה רבינו היה נותן את בנו לביתו של קורח?אבגדה

הטענה שזו מחלוקת שאינה לשם שמים אינה טענה, כי כל אחד יטען שהצד השני הוא החולק שלא לשם שמים....

רק הערת שוליים בנושא הרב אבינר וביזוי ת"ח>>>&gקחו עמכם דברים

הפסיקה נגדו היא לא רק בתחומי נידה,אלא רחבה הרבה יותר.

פסקו נגדו רב אברום זצ"ל,הרב אליהו זצ"ל והרב ליאור יבדל לחיים ארוכים.

אין להסיק מהמקרה דנן לכל מקרה אחר בו לא מכבדים ת"ח,מכיוון שבמקרה הזה יש ביסוס ופסיקה מאוד מאוד ברורה נגדו (ואף חרם רבני) ואילו במקרים אחרים אנשים מרשים לעצמך לזלזל בת"ח רק כי הוא לא בדעה שלהם.

ולגביבתותי

הרב שרלו-הרבה רבנים אומרים לתלמידים שלהם לקרוא לו שרלו כי הוא לא רב

קחו עמכם דברים ו"בתותי" - לא באתי לדון עליהם!מחפש את האור..

אנא, לא להיכנס לנושא הזה.

וקחו עמכם דברים - כשאתה מדבר על רב שבכל מקרה ידוע שהוא יודע המון תורה וכו' - גם אם יש חרם רבני וכו' וכו', אתה צריך לדעת פשוט לשתוק ולא להכניס עצמך בין שני ההרים הגדולים. כמו שיש רבנים שפסקו ככה, יש רבנים שיכולים אולי לפסוק אחרת, ויש רבנים גדולים שעדיין מחזיקים ממנו בתחומים גדולים, ובכל מקרה אם זה בוער לך, לך אל הרב ליאור יבדל"א, ותשאל אותו איך צריך לקרוא לרב אבינר והאם עדיין שייך בו כבוד תורה.

ובכל מקרה, לא צריך להזכיר מקרים אחרים של רבנים שרבנים מסויימים הכריזו עליהם ופסקו שהם נפלו בחטאים חמורים ביותר, ולעומת זאת מן הנגד התייצבו רבנים גדולים ועצומים אחרים לתמוך באותו רב/רבנים. ולא להגיד שמות וכו'!!! מה שאני בא להגיד - אתה הקטן, עדיף שלא תבזה, ועל זה בטוח לא ידונו אותך בשמיים לחובה, מאשר שתבזה מישהו ואז בשמיים יש סיכוי (ואת זה לא תדעעד שתמות) שידונו אותך על ביזיון כבוד תורה ותלמידי חכמים. עדיף פשוט לשתוק - אף אחד לא הכריח אותך להזכיר בדבריך את הרב אבינר או את הרב שרלו וכו' וכו' - אז אם אתה לא רוצה לקרוא להם רב, לפחות אל תקרא להם "אבינר" ו"שרלו", ובטוח שאל תבזה אותם ברבים - פשוט אל תתייחס אליהם. זה הכל.

לגבי הרב שרלו, מצאתי מכתב של הרב שפירא:אבגדה

"

לכבוד הרב ק.ש והרב ק.ש

שלום וברכה

קיבלתי מכתבכם, ונצטערתי על כך, ששאלות אלו נהפכו לשאלות המצריכות לדעתכם תשובה עליהן. באשר כל מי שגדל בין ברכי התלמידי חכמים וכל תופשי התורה היו יודעים לחשוב עליהן, אולי עצם הצורך לשאול שאלות אלו, מעידות על ההשקפות הנבובות שמנסות לחדור לתוך המחנה פנימה. פשוט וברור כי כל מי שאינו בר סמכא, ואינו יונק את כל הגיונותיו ותורותיו מהתורה שבכתב ומתורה שבע"פ, ובפרט, מי שלא שימש כראוי תלמידי חכמים, והמפקפק על המסורת שבידנו בכל הקשור להשקפת התורה על ענייני הפרט וענייני הכלל, ועל הדרכת הציבור, הריהו מאותם שעליהם זעקנו בעבר על סכנת "הרבעלך" המתיימרים לקפוץ להורות ולהדריך, את היחיד וכלל ישראל מבלי שהגיעו להוראה באלו העניינים מבלי עמלה וגדלות של תורה.


בשעתו חשבתי כי אין לנו להתייחס לאלו ושכמותם, בעלי דרגה נמוכה בתורה ובחוכמה, אולם אני רואה כי שתיקתנו מתפרשת שלא כשורה, ועל כן הכרחתי את עצמי לענות על שאלתכם. וברור ופשוט כפי שציינתי לעיל, כי אותם אלה הכותבים על ישיבות שהם מוסד לא נורמלי, ר"ל וח"ו, אלו המנצלים כל בימה ועיתון לדבר נגד רבנים ודעותיהם, להטיל דופי בקדשים ובמסורת החכמים, לדבר על הלכות נבואיות או התאבנות ההלכה, אלו המלעיטים את הנוער בדעות זרות בהלכות נבובות ובענייני צניעות בפרט, בשאלות שנשאלו ובשאלות שלא נשאלו. וכי על פי אלו נגדל את בנינו ובנותינו? ותמיהני מאוד על כמה רבנים צעירים המצטרפים ליוזמות המוצגות כביכול לטובת הציבור, הלזה "תורת ארץ ישראל" ייקרא? הרי אפילו ריח של תורה אין כאן. (ואין כאן מקום לפרט את ההלכות המוזכרות שיצאו מתחת ידו, ואין בהן לא גדרי רשות הרבים ולא גדרי רשות היחיד, אלא מקום פטור בלבד)

...
תפקידנו בתקופה זו, לחנך ולקרב את בני הנוער ללמוד מנופת תורת הקודש בישיבות ואך ורק בישיבות, להדירכם בדרכי נעם, בחיבה ובאהבה, לראות כל אחד מעלת חברו ולא חסרונו, מתוך צניעות ומתוך קדושה, וככל שנרבה אורה של תורה, יבקע כשחר אורנו"

חבר שלי שאל את הרב דב ליאוריזהר

אם אפשר לדבר על הרב אבינר לשון הרע שלא לצורך. הרב ליאור ענה שכן, כי הוא לא בכלל "עושה מעשה עמך".

הב מקור!האדמו"ר מצנעא

מילותיך מילים בעלמא הן! אתה בעל חזקה של מבזה ת"ח (בלי להעליב...)!

אתה בחזקת בלבלן שכל (בלי להעליב)די"מ

למה נראה לך שהוא לא יעלב את לא יכול להעליב מישהו ולהגיד "בלי להעליב)

אתה מבלבל ת'מוח.יהודי מרמ"ג

בטח שזו לא "מחלוקת לשם שמים" כשאתה חולק על בנאדם "סוטה" מן הסתם הכוונות שלו הן לא ל"שם שמים."

את דעתם בנושאי א"י אכן ניתן למחוק.אנונימי (פותח)

אמנם כדאי לקרוא את מה שהם יגידו כי יכולים להיות שם חידושים 

יפים בדיני פיקוח נפש וגזל הגוי, אבל לדעתי אין צורך להתייחס 

לדבריהם בנושאים אלו כפסיקת הלכה.

מדובר על סוגיה של מלחמת מצוה, כיבוש, ישיבה וכו', וסביר להניח שהם

לא ידברו על זה בכלל. (הרצי"ה קרא לזה "צדיקים שאינם מאמינים")

 

וכן כל מי שכותב סיסמאות נגד תג מחיר, גם אם הוא רב, לדעתי אין צורך

להתייחס לדבריו. שהרי יש פה דיון, האם זה מותר, האם זה יעיל וכו'

ומה הטעם להצהיר שיש להוקיע את אנשי התג מחיר? כדי להראות טוב 

בתקשורת?  

 

אבל לדברים של הרב מלמד לדוגמא יש יחס אחר לגמרי. שהרי הוא 

בא מתוך הסוגיות שבהם אנו עסוקים (לכל היצהרניקים, שמעתי מר' איציק

שר' זלמן הוא אחד המרכזניקים הבודדים שמתייחס לסוגיות האלו מתוך מבט

תורני בלבד), והגיע למסקנה שפרקטית לא יעיל לעשות תג מחיר,

אלא יש לפעול בדכים אחרות, וממילא יהיה עלינו להתמודד עם מה

שהוא טען ולהסביר מדוע לדעתנו זו כן הדרך לפעול.

 

לגבי הדוגמא שהזכרת למחלוקות שלא לשם שמים, לדעתי, זו דוגמא 

גרועה, גם כי זה מעורר פרובוקציות, וגם כי המחלוקת היא לא על 

הדעות, אלא על האדם, ומגוחך לטעון כנגד רשימת רבנים ארוכה

ומכובדת שכולם צבועים, והם תפרו לו תיק בגלל שהם חולקים עליו בפוליטיקה.

 

 

 

אני ממש ממש לא מתכוון להכנס פה למה שהרבנים חושביםדאץ

פשוט לא עניין אותי בדיון הזה מה חושב הרב דוב ליאור ומה חושב הרב ליכטנשטיין.

אני חושב שלאנשים פה לא יזיק לגלות כבוד בסיסי לאנשים שחושבים שונה מהם, ובנוסף הם אנשים גדולים.

 

ולעניין גינויים:

אני מניח שכאשר קורה שיש פיגוע ואוייבים שלנו פוגעים בנו אין לרבנים פה ממש עניין לגנות או להביע מחאה. את מי הם יגנו? את הערבים?!

 

אבל כאשר חבר'ה מציבור שלנו יוצאים ופוגעים ברכוש (ואני לא דן בשאלה האם נערים עשו את זה או שזאת פרובוקציה. כי במקרה יש פה איזו רוח גבית שמעודדת תג מחיר), וזה יוצר מצב של חילול ה' ואף עלול לגרום לפגיעות בנפש, הרבנים, כמנהיגי הציבור (או לפחות מסויים. כי אני משוכנע שיהיה את החמור שיקפוץ ויאמר ש'הרב אליהו לא הרב שלי!') מרגישים שמחובתם לגנות כזאת פעולה.

 

אם הרבנים שלנו יהיו כמו הרבנים של החרדים, שלא מעיזים לגנות קבוצות קיצוניות כגון הסקריקים, אז באמת יקומו בתוכנו קבוצות כאלו.

 

 

אם אנחנו נשרוף ונזלזל בכל רב שיביע דעה שלא תתאים לנו, אז 'איש את רעהו חיים בלעוהו'.

 

יום מצויין.

איזה חילול ה'?אבישי רחובות

שתראה כמה סכנות יש בשטח אז תבין שאחד הדברים שגורמים לערבים לא לעלות ולרצוח יהודים אחרי שיהודים מפנים יהודים זה ה"ערבות הדדית"(תג מחיר..)  ואני לא מדבר על נושא הרבנים שבזה יש אמת בדבריך אבל תהיה זהיר מאוד בזה....(כמו שבצד השני צריכים לשקול פעעמיים לפני שמבזים..)

צריך לכבד כל אדם באשר הוא..שמשון ר

ולא משנה אם הוא קורה לעצמו רב או רפורמי או שמאלני או אנרכיסט. 

מה שכן אני חיב להגיד זה - אין לשום רב שמקבל כסף המדינה אפשרות הילכתית לדון בשאלות שקשורות אליה!!! זה  שוחד גמור!!! אם אדם מקבל עזרה מאחד מהאנשים שהוא צריך לדון, אסור לו לשפוט אותם!!! ןלכן אני לא מתחשב במה שהרבים אומרים לי לגבי דברים שקשורים למדינה, ובינהם מאחזים, תגי מחיר , גיוס לצבא ועוד...

מצטער, אבלאחיהוא

'רב' רפורמי אני כן אבזה. הוא מסלף את התורה.

ורב מלמלכתי מזרוחניקי לא מסלף?די"מ

אבינר לא מסלף?

שרלו לא מסלף?

הרב לאו לא מסלף?

דאץ. זה קצת מצחיק- מצד הרבנים.אלירז

אם הם אומרים בגינויים שצריך להוקיע אותנו - ואנחנו לא חלק מהציבור הדתי,

אז למה הם ממהרים לגנות?

הרי אנחנו לא חלק מהציבור שלהם!

למה הם מרגישים צורך להתייחס.. מבחינתם אנחנו בדיוק כמו הערבים.

אין להם סיבה לרוץ לגנות אם אנחנו לא מיוחסים אליהם.


ואם אנחנו כן חלק מהציבור שלהם

גם אז לא היו צריכים לרוץ לגנות - כי במשפחה שומרים את הכביסה המלוכלכת בפנים..

ומצד המוסריות הכי טבעית של האדם, מגבים כלפי חוץ את כל מה שהמשפחה עושה

אבל בפנים דנים בחומרה את הילד שסרח ומדברים איתו.


הם לא עושים - לא את זה ולא את זה..

רק מגנים ופוחדים על נפשם 

ותסלח לי על התוספת חסרת הכבוד הזו:

גם פוחדים על התקציב שהם מקבלים עבור פועלם בישיבות/ ביישובים.. ממשרד האוצר הממלכתי.


רב אמור לומר את דברו ללא מורא!!

אם זו דעת תורה, היא תישמע! בין אם היא נוחה או לא!!

אז יסגרו תקציבים לישיבה..

בואו נראה מסירות נפש אמיתית לתורה.

להעמיד תלמידים ולהשיג תרומות..

אם כל ראשי הישיבות יתפסו עמדה כזו נחרצת - גם מדינת ישראל תרים ידיים בסוף.

יש ציבור מאחורי הישיבות האלו.



בגדול - אני מסכימה עם האמירה הכללית של השרשור -

רק לגבי גישה מסויימת של חבר'ה מסויימים!!

וכתבתי על זה כבר, לפני שפתחת את השרשור - כאן:

/Forum/Forum.aspx/t386617#4645747

נטע - הערה לגבי הרצי"ה>>>מחפש את האור..

רק כדי להראות לך שלא הכל שחור לבן - הרצי"V בעצמו כשביקשו ממנו את ברכתו להתחלת ההתיישבות ביש"ע, רצה קודם לשמוע את דברי הפוליטיקאים ואנשי הצבא, וכששמע מה ששמע, לא נתן את ברכתו ואישורו לצאת ולהתיישב, וזה קרה פעמיים!!! ורק אחרי שבפעם השלישית אחד התלמידים (תקנו אותי אם אני טועה, אבל אם אני זוכר נכון זה היה הרב חנן פורת זצ"ל) העיז "להתחצף" אליו ולהגיד לו שהם כבר יוצאים לעשות את זה בין כה וכה, גם ללא אישור הרב, הרב כעס עליהם ושאל אותם אם כן למה באו אליו, ורק אז, כשאמרו שבאו רק לבקש את ברכתו - רק אז עיניו האירו, הוא נישק אותם ובירך אותם להצלחה.

 

משמע, אפילו הרצי"ה שאת כ"כ מחזיקה ממנו, לכתחילה לא דגל בהקמת ההתיישבות, ורק לאחר מעשה, נתן את ברכתו!!! ואני מניח שאין חולק כאן על גדולתו של הרצי"ה, ועוד יותר מובטח אני שהחבר'ה כאן לא היו מעיזים לומר על הרצי"ה, אילו היו באותם 2 פגישות ראשונות, שהוא לא רב, ושאין להקשיב לו יותר...ואם יש פה אחד שחושב אפילו עכשיו שהוא היה מעיז לעשות את זה שם, לדעתי התיקון שלו הוא לעלות לקבר הרצי"ה, להשתטח על קברו ולבקש מחילה וסליחה בדמעות. 

זה לא היה השיקול היחיד שלו...האדמו"ר מצנעא

הרב חנן פורת ז"ל סיפר שפשוט היו חבר'ה שהוא העדיף שימשיכו ללמוד. 

זה לא משנה...מחפש את האור..

שאלו אותו על הנושא, הוא התייעץ, והחליט שלא עושים את זה. אל תיכנס לא לשיקולים. אתה יודע שהוא החליט שזה לא טוב להתיישב ביש"ע, זה מה שאתה יודע. אחרת אני יכול בדיוק לענות לך שאם ככה הרצי"ה מספיק חזק כדי להגיד: "אתה ואתה, אתם לא יוצאים ונשארים ללמוד, ואתה ואתה, אתם יכולים ללכת להקים את סבסטיה" ואז זה היה פוטר את הבעייה של לשבת וללמוד...

 

מספיק שהוא אמר שלא, כדי ללמוד מזה משהו חשוב לגבי שחור/לבן.

אבל זה לא מה שקרה...האדמו"ר מצנעא

מרן הרצי"ה זצ"ל שאל את הרב חנן ז"ל, שהוא זה שארגן את כל הפעולה: "זה לא יכול להתקיים בלעדיך?" והרב חנן עלה לו שלא, זה לא יכול להתקיים בלעדיו, כי הוא זה שארגן הכל הוא לא יכול "להבריז". בעצם יוצא שזו מצווה שלא יכולה להתבצע ע"י אחרים, שדוחה ת"ת. ואז מרן הרצי"ה זצ"ל בירך אותו והוא יצא.

זה מה שאני שמעתי מהרב פורת ז"ל. לא יודע מנין שמעת את מה ששמעת, אבל אני שמעתי את זה ממקור ראשון.

זה לא משנהאחיהוא

בכל מקרה הרצי"ה חזר בו ובאלון מורה כשרצו לפנות אותם הרצי"ה תפס בגדר, פתח את החליפה ואמר לחיילים- "תירו בי! אני לא זז מפה!" (שמעתי את זה ממקור ראשון- הרב יוסף בדיחי שליט"א המשמש של הרצי"ה)

בזה כו"ע לא פליגי...האדמו"ר מצנעא

כי פליגי אי הדר ביה מההיא אי לאו... 

מקור ראשון זה לא עיתון אמין יהודי מרמ"ג
קודם כל, גם אני שמעתי דברים מהגרעין המייסדמחפש את האור..

אבל לא כאן המקום לפתוח את זה.


בכל מקרה, עדיין אתה לא יכול להחליט שאלה היו כ-ל השיקולים של הרצי"ה...


ובכלל - זאת הייתה רק הערת אגב שלא משנה את כל הדיון, אלא רק מוסיפה עוד צד לו, ובאמת שאינני חושב שראוי עכשיו להפוך את השירשור להתחבטות בשאלה מה בדיוק חשב הרצי"ה זצוק"ל...

מתי אמרתי שהכל שחור לבן?אנונימי (פותח)

הזכרתי את רק הרצי"ה כי הוא הגדיר את היחס לחרדים

ורבניהם- הוא מדבר על זה שהם בטעות דילגו על חלק 

מהתורה... ממילא אין צורך להתייחס לפסיקות שלהם 

בנושאים אלו, משום שהם לא לקחו את כל הנתונים בחשבון.

 

אם תרצה הסברים לדרכו של הרצי"ה, מתי צריך אישורים ומתי

לא וכו', יש יהודי בשם אריאל יוסף שמסתובב פה מדי בין הזמנים

ואני מעריך (ד"א אני בן) שהוא יכול להסביר. 

 

נ"ב אני אמנם מחזיק מהרצי"ה ולומד אצל גדולי תלמידיו, אך

קשה לי לומר שאני הולך בהכרח ע"פ דרכו.

אופס, סליחה (בקשר לבן/בת...)מחפש את האור..

אני רגיל יותר לנטע בת, ואם היה איזכור לזה שאתה בן בהודעה שלך, כנראה לא שמתי לב... אז סליחה.


בקשר לשחור לבן - לא אמרת, רק מה שהבנתי בכלליות...


ומקובלני מרבותיי שכשכתוב "עשה לך רב" - אתה יכול אפילו לעשות רב לכל נושא ונושא בפני עצמו, ולא מוכרח ש"תחתום" על רב אחד בכל... כלומר - אם אתה יודע נגיד שבהלכות שבת הרב שהכי מתאים לך והכי "שפיץ" (בלשון הסלנג), והכי מבין בעניין, הוא רב מסויים, תלך לפיו בהלכות שבת - ולעומת זאת, אם אתה יודע שבענייני שמיטה, כשרות ומצוות התלויות בארץ יש רב אחר שזהו עיקר עיסוקו - בנושאים אלו לך לפיו, ועל אותה הדרך, רב שהשקפתו בענייני א"י מתאימה לך - לך על פיו בנושא זה...


משמע - באמת אנו לא נלך לפי פסיקות החרדים בענייני א"י, ממש בגלל הסיבה שאמרת בעצמך - אבל זה לא אומר שהם לא גדולים בחלקים אחרים מהתורה, ואפילו לא אומר שבגלל זה שבנושא אחד של א"H אתה לא הולך על פיהם, אתה לא יכול ללכת על פיהם, למשל, בהלכות כשרות וכו'...


ודבר אחרון, ברוח הימים הנוראים - אם נפגעת מכך שאמרתי מה שאמרתי על ה"שחור לבן", או שפירשנתי את דבריך בצורה זו או אחלרת - אני מבקש סליחה ומחילה, לא הייתה כוונתי לפגוע.


ערב טוב!

אוהב ישראל אין בעייה שלא תקשיב לו-משה ר-

אני גם לא מסכים עם לא מעט רבנים אבל יש דרך להגיד כל דבר. אתה יכול לומר אני לא מסכים עם הדרך שלו, והוא לא הפוסק שלי, זה ישמע הרבה יותר טוב. אבל להגיד על כל אחד שחושב אחרת דברים כמו שנאמרו פה זה ממש מוגזם...

מסופר בגמ' על תנא אחד (כמדומני) שאמר שאין משיח...האדמו"ר מצנעא

ובהמשך מסופר שעדיין שמעו תורה מפיו... ולא זו בלבד, מצינו שר' מאיר שמע תורה מפיו של אחר גם לאחר שנהיה אחר...

הקיצוניות בהכל? לא מדוייק.האדמו"ר מצנעא

אחד המשפטים הבולטים של החבר'ה המבולבלים הנ"ל: "צאו מהישיבות, צריך אתכם בגבעות..." ---> הזדעזעתי לשמע המשפט המזוויע הזה. היאך יהודי יהיה ת"ח אם לא ילמד שנים בישיבה ק'?!

אז סליחה, אולי לענייני א"י החשובים עד בלי די החבר'ה המבולבלים חרדים, ואולי אף לצניעות החשובה אף היא - אבל לעתיד עולם התורה אינם חרדים.

(שלא נדבר על "רבנים הם כמו סומסום וכו'", או על אי-ציות לתה"ח היותר גדולים שבדורנו, בטענה שדעתם לא חשובה וכו' - ל"ע)

אז בא אני אסביר לך מה עומד מאחורי המשפט....יהודי מרמ"ג

א. יהודי יכול ללמוד בגבעה.

ב. כמו שכשאתה רואה מישהו טובע בנהר אתה לא אומר: "אני אלמד עכשיו תורה בשבילו" אלא תלך להצילו.

ככה המצב גם כאן.

א"י טובעת בנהר וכולנו צריכים לרוץ להציל אותה...

לילה טוב.

תכלס אף אחד לא ילמד אם הוא לא ילמד לפני בישיבהyosef13


בדיוק!האדמו"ר מצנעא

למדנים אוטודידקטים לא יכולים לצמוח כיום, וגם בדורות שעברו אנחנו לא מוצאים את זה ממש. 

חרטא... אני לומד בגבעות. וכבר סיימתי ש"ס...יהודי מרמ"ג

ולמדתי קודם בישיבה.

חוצמזה שלא ענית לחלק השני....

אז אתה אדם מיוחד. לא הדרכה לרבים.האדמו"ר מצנעא

חוץ מזה, היית יכול לעשות הרבה יותר בישיבה.

אם כולם ילכו להציל את א"י הטובעת - התורה תטבע. אז רק מי שהפך בן תורה, ת"ח, צריך להציל את א"י.

לא נכון.... א"י לכולם.יהודי מרמ"ג

ואם היה הרבה אנשים בגבעות אז גם היה אפשר לעשות שם ישיבות.....

אתה חושב שגבעות זה חיובי אבל צריך ללמוד תורה?

אין בעיה. תמצא עוד חברה כמוך ותמשוך אותם להקים ישיבה בגבעות.

אין מציאות של שילוב ביניהם...האדמו"ר מצנעא
לא קרו מקרים כאלה מעולם?האדמו"ר מצנעא

מה, לא קמו ישובים שלפני כן היו בסה"כ גרעין של ישיבה? קמו גם קמו. 

מאידך, אינך יכול להקים ישיבה אם לא למדת לפני כן כבר בישיבה... מי שמקים ישיבה הוא הגרעין של הר"מים, הראשיבה וכו', לא התלמידים. ע"כ, כדי להקים ישיבה כזו, ראשית יש ללמוד בישיבה שכבר קיימת, לא ללמוד על גבעה לבד. 

מה שהתכוונתיyosef13

זה שצריך לעשות את השיקול האם ללכת לגבעות או להישאר בישיבה.

ולא שכל עמ"י ישארו בישיבות.

ואם יש תלמידים יהיו גם רבנים לישיבה (למצוא אותם זה לא קשה).

אבל אם האידאה היא שכולם יצאו מהישיבות לגבעות...האדמו"ר מצנעא

הרי שלא יהיו רבנים...

אבל כל עמ"י צריך להיות בן תורה, ת"ח? להגיע לכך אפשר רק בישיבה? הרי שכולם צריכים להישאר בישיבה עד תום הגדילה בתורה, ואז כל אחד יחליט מה מתאים לו...

מה הבעיה להביא רבנים ותלמידים לגבעה?אבגדה
לא נכון יש עוד חברה כאלהדי"מאחרונה
אני יגיד לך...די"מ

שהם לא יודעים מה קורה בעולם במציאות וכל מה שהם יודעם זה מה שהמקורבים שלהם רוצים שהם ידעו

(אין לי כוח לצטט את כל הסיפורים שמוכחים זאת)

באמת יש בעיה--<יוני>

כולם צריכים ללמוד לא לזלזל ברבנים.. לא רק הקוצונים. אל תגיד שזה רק הבעיה שלהם. (אני לא אומר שאין להם בעיה בזה..)

 

ודאי, ודאי...האדמו"ר מצנעא
חל"פ הגבעות - AI. מה דעתכם על זה?נ א

אשמח שתעבירו את התמונה בקבוצות. תודה רבהנ א
מי שמעוניין/ת לקבל את התמונה במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: chalaphagvaot@gmail.com

אפשר עדיין להשיג קפוצונים או חולצות לזכר אהוביה?הגבעות בלב תמיד

של יהודים בואו ורשו ארץ

ואם יש צמידים וכו גם יש ביקוש..

אני בת, מעדיפה לקנות מבנות כמה אם אפשר או שישלחו בדואר 

נירו ניר, שירו שיר, כבר הנצו ניצניםימח שם עראפת








יא! איזה יופי! אני מת על לראות נבטים נובטיםקעלעברימבאר

והעשבים גדלים. זה אחד הדברים היפים בחורף.

 

אפילו הטחב הירוק שגדל בין המדרכות אחרי הגשמים יפה בחורף.  (אגב רואים שהנבטים בתמונה העליונה הם דו פסיגיים)

עשית לי חשק לצאת ולחפש נבטים שנבטו מהגשםקעלעברימבאר
🤩פתית שלגאחרונה
גבעה או חווה על שם צ'רלי קירקאדם פרו+

הוא רוצה שננציח אותו

וגם אף שמאלני לא יתחיל עכשיו להרוס

חווה על שם צרלי

קדימה. מי לוקח את הכפפה.

לטרמפ יש ישוב,

למה שלצרלי לא יהיה?

(גבעון חובט במצח)ימח שם עראפת
הגבעון הנ"ל הוא השמש של בית הכנסת?קעלעברימבאר
קפיץאחרונה
כנסו >> החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל (חל"פ הגבעות)נ א

בשם ה' נעשה ונצליח

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל ומציבים בהם דגל ישראל לגובה רם

החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל בקריאה לכל מי שיכול, לצאת ביוזמה להקמת גבעה חדשה באזור מגוריכם, להציב דגל ישראל לגובה רם כדי שידעו כולם למי שייכת ארץ ישראל וכן, להביא ולרתום משפחות ואנשים למשימה החשובה הזאת.

להקים גבעה חדשה בזמן זה - זאת מטרה חשובה ביותר.

שלחו תמונות מהגבעה החדשה שהקמתם למייל של חל"פ הגבעות chalaphagvaot@gmail.com

חשוב!! להעביר הודעה זאת בכל קבוצה

🏡 החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל

בונים. מיישבים. גואלים.

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל!!!נ אאחרונה
סבתא לחיילת שאמורה לשמור בהגנשMalkaa

האם המקום מגודר. יש תנאי מגורים ומזון טוב לחיילים?

פשוט. מודאגת

באיזה מקום?משהאחרונה
איך אפשר לבדוק מתי תהיה העלייה הבאה לחומש ?דור ל

אשמח לעזרה

מה זאת אומרת 'עליה'?יו0י

יש שם ישיבה 24/7..

עליות מאורגנות המוניות, זה בדר"כ רק כשיש איזו סכנה גדולה שמסתמנת... 

הגיוני שתהיה ביום השנה ליהודה דימנטמן הי"ד.אריאל יוסףאחרונה


יש קבוצה בווצאפ..החיים מאושרים


שנים שאני חולם להקים מיזם כזה..יו0י

אולי יעניין אותך