הבית היהודי = אהבת ישראל טהורה. ההוכחה:ירח חסר

 

 

ה' ישמור. איזו דמגוגיה.יזהר


יש לציין, אגביזהר

שהכיפה הזאת הייתה כבר פרומה ובעייתית. הסכין היא סכין ניתוחים שבאה ליצור בירור חשוב ואמיתי.

גם שמצהירים השכם והערב שהבית היהודי לא דתית זה דמגוגיה.ותן טל

זה משום מה לא מפריע לכם, יחד, ולא גורם לכם לחשוב שמדובר בירי מתוך הנגמ"A.

 

אוקי. מעניין.

 

למה להצהיר שהבית היהודי היא לא מפלגה דתית, זה לא לירות בתוך הנגמ"A ולא דמגוגיה, ואילו להגיד שיחד פילגה את הציונות הדתית (מה שהקריקטורה באה להגיד) זה כ-ן לירות?

 

ובשולי הדברים

 כמובן - הקריקטוריסט לידיעתי לא מועסק בידי הבית היהודי ולא עשה את הקריקטורה מטעמה, אלא זאת יוזמה שלו. זכותו. 

זה באמת מזעזעצריך עיון
אבל גם להפיל את זה על הבית היהודי זה לא הוגן
זה בא מיד אחרי ההתקפה של בנט. לא בחלל ריקירח חסר

בנט התיר לירות בנגמ"ש והחיילים הנאמנים החליטו שאפשר גם לכרות ראשים בנגמ"ש

לא הבנתילולית10

זה בעד יחד או נגד??

זאת קריקטורה לערוץ 7 = נגדמרדכי
יחד עם כל האמירות חסרות הטעם שלהיצור .. =]
היא תכלס מפלגת את הציונות הדתית
תמיד כולם בדתיים הסרוגים היו מצביעים בית יהודי
והינה הגיעו ""יחד"" ובטוחים בעצמם שהם הכי אידיאליסטים בעולם.
אבל תכלס הבית היהודי עם פי 10 כוח פוליטי/אידיאליסטי יותר מיחד
ונראה אחרי הבחירות מי באמת משפיע על המדינה ומי באמת מוחק את החיוך לזועבי
לא באמירות, במעשים
יצורלולית10

זה בכלל לא נכון שכל הדתיים היו מציביעים לבית היהודי אם יחד לא היתה..

הרבה מהם לא מסכימים עם דברים עקרוניים מבחינה אידיאולוגית עם בנט ולכן לא היו מציביעים לו!!!

חוץ מזה שמרזל שווה הרבה יותר מכל אחד אחר כי הוא לא מדבר הרבה ועושה קצת...

הוא עושה המווון ויש לו השפעה עצומה.

זה שזה מפלג זה ברור.. אבל הפילוג הוא מבחינה אידיאולוגית, ואם לא תהיה שנאה אז זאת תהיה אולי מחלוקת לשם שמיים ולא מחלוקת שהורסת... ממליצה לקחת לתשומת לב!

מרזל עושה המון?! בנט עושה עשה ויעשה הרבה יותר ממרזליצור .. =]
וביבי עשה יותר משניהם ביחדיזהר

השאלה היא רק באיזה כיון. עשיה טובה או עשיה רעה.

ציונות דתית היא קודם כל אהבת ישראלירח חסר

אם בנטניקים משווים יהודים לדאע"ש, כנראה שהבנטניקים אינם קשורים לציונות הדתית.

לא מוצדק להאשים את בנט על כל דבר שעשה תומך שלו..אדם כל שהוא

וכנ"ל לגבי אלי ישי.

 

תיקון: לא "תמיד כולם בדתיים.. היו מצביעים הבית היהודי"...ד.
עבר עריכה על ידי ד. בתאריך כ"ג באדר תשע"ה 21:05

בזמנו - הרב דרוקמן שליט"א הקים מפלגת מורשה עם ח"כ ורדיגר מ"פועלי אגודת ישראל" [קיבלו 2 מנדטים].

 

הרב אליעזר ולדמן שליט"א, היה ח"כ מטעם תנועת התחיה [בזמן שהרצי"ה תמך במפד"ל.  אם כי הרצי,ה הסביר פנים גם להם. כדרכו לכל העושה משהו חיובי].

 

תנועת האיחוד הלאומי, בראשות הרב בני אלון - הורכבה ברובה המכריע מחבשי כיפות סרוגות, וקיבלה יותר ויותר חכי"ם מהמפד"ל/הבית היהודי.

 

הרב זלמן מלמד שליט"א בעצמו, היה מרבני תקומה, כחלק מהאיחוד הלאומי.

 

 

כלומר: זה לא "כלל גדול". תלוי בנסיבות.

 

כיום נראה שאחת המרוויחות העיקריות מעליית התנועה החשובה "יחד", היא הבית היהודי - שזה גורם לה לחדד עמדות בנושאים יהדותיים שהם ממש בנפש האומה. 

 

נכון שיש גם בבית היהודי אנשים נפלאים, אבל עשו שם חוקה שגורמת ליו"ר להיות כמעט שליט יחיד. ואף שגם הוא בחור טוב, ובוודאי בענייני הסברה וביטחון יש לו תפיסות מועילות מאד - אבל יש דברים ששייכים לנושא של עד כמה קריטית ההלכה, בתור דבר הכרחי ומוסרי - לא רק כי "כך אומרים הרבנים" - ובעניינים הללו, חשוב שיש חיזוק [דוגמה: כשדובר על תפילה לרפורמים, ל"ע, ליד הכותל - הציע בנט מקום בכיוון דרום, וכינה את זה "עזרת ישראל"... שזה כידוע הכינוי של עזרת גברים בביהמ"ק. כאילו ה"ישראל" זו פשרנות דתית שצורבת אל לב האומה. והכותל במתכונתו הרגילה זה ל"דתיים". ולא כן הוא: גם אנשים לא דתיים, שמחים שבביכ"נ נוהגים כבביכ"נ, קל וחומר בכותל. ובוודאי אדם עם תודע יהדותית יכול לתפוס כמה מזעזע "תפילה מעורבת" ליד מקום מקדשנו"].

 

היום, יש לאמירות של מנהיגים כאלו, גם השפעה חינוכית מצטברת - מעבר למה יעשו בסוף טכנית. וכאשר יש מתקפה חמורה של רצון לקעקע את הדמות היהודית והאנושית, ע"י כל מיני "חוקי סדום" - צריך להנחיל "תודעה מזדעזעת" בציבור מדברים רעים וחוקים רעים. לומר לו שהוא נורמלי בהרגשות שעד כה.  לא "להבין" מידי כל מיני סטיות משוגעות במובן הציבורי. לא לבלבל בין אהבת ישראל, לפשרנות במהות.

 

אשר על כן - מזלה גם של "הבית היהודי" שקמה "יחד".  

 

הנה, לפני לא הרבה זמן אמרו שם  למוטי יוגב היקר, שאם לא יישר קו עם היו"ר - לא יהיה בכנסת הבאה (זה מפיו). ועוד דבריפ כאלו.  היום הוא הפך לנכס. למה? בגלל יחד...

 

ל"יחד" יש ערך גדול מאד. מיישר את הבית היהודי - וגם משדר מסר גדול מאד ביחס לחרדים. זה יחזיר חרדים בתשובה, ויועיל גם לאנשים אצלנו. ובוודאי יהיה טוב להרכב הכללי.  

 

על כן, השאלה אינה כמו שמנסים להציג: סטרוק או טרבליסי (אני בעד סטרוק...). אלא יחד עם נגיד שישה מנדטים, או בית יהודי עם עוד מנדט.. בעיני עדיפה האפשרות הראשונה.

 

ובוודאי חשוב להרבות אהבת ישראל - וגם בדיון כזה להיזהר מהשמצות.

 

ואלי ישי הוא אכן אדם צדיק וישר. ולא הוא שהיה יו"ר ש"ס באוסלו, אלא דרעי. כמו ששמענו את הרב יוסף אומר מפורש שדרע לחץ אפילו אותו לשם. ר"ל.

 

 

אני לא מכיר אתר שהסכים לפרסם את הקריקטורה הזומשה

מישהו העלה קריקטורה לפייסבוק. זכותו. לא ראיתי גוף מסודר שפרסם אותה.

יוסי שחר??????דוסית גאה!


כן,אה? לא האמנתי שהוא כזה... קרקטורה מאלול עגי.ל.

$$$$$$$$$$$$$$ירח חסר


הסתה..שחר יצאת מלוכלךבחורצ'יק


כשעושים קריקטורות נגד הבית היהודימרובע ירוק
עבר עריכה על ידי מרובע ירוק בתאריך כ"ג באדר תשע"ה 19:37

(ויש כאלה, כמו שרואים בתגובה "כן,אה?...") אף אחד כאן לא אומר כלום. תודו שיש באמירה כאן משהו. רק לקחו את האמירה הזאת והקצינו אותה. זה הכל. לא להתבכיין בכל פעם שמביאים ביקורת (ולדעתי זו ביקורת בונה).

וחוץ מזה, מה הקשר לבית היהודי? הם שילמו ליוסי שחר על זה או משהו? הוא הביע את דעתו בלי קשר לבית היהודי.

אף אחד (לפחות בימין) לא השווה את בנט לדאעש או להיטלרירח חסר

הבית היהודי זו מפלגה שתומכיה עסוקים בבכיינות על "ירי בנגמ"ש" מחד, ובהסתה פרועה וחולנית נגד כל מי שלא חושב כמותם בימין מאידך.

 

לא ברור איך כל כך הרבה רוע התקבץ במקום אחד.

חבוב, החרדלניקי"ם פרסמו בבחירות הקודמות תמונה של בנטמרובע ירוק

במדים של נאצי. 

שקר מתועב.שודד ים


נו, אל תגרום לי להעלות את התמונה לכאן.מרובע ירוק


שקר. חרדים פרסמו תמונה של לפיד ובנט במדי אס.אסירח חסר

אחרי שזוג האחים העבירו את חוק הגיוס.

 

שזה מגונה באותה מידה כמו הקריקטורה הנ"ל.

זה מה שאמרתי. למה שקר?מרובע ירוק


אענה לך מה שעניתי למרדכי בזמנונפתלי הדג
זה שעושים דברים נוראיים לא מאפשר לעשות עוד דברים כאלה. גינוי הוא התשובה היחידה. זה לא יהפוך אותך לפחות צודק, להפך.
אבל זו לא עבודה של המפלגה. יוסי שחר הוא אדם בפני עצמו!!!!מוטיבציה
ועוד קצת - !!!!!
הכי קל להשליך את זה על הבית היהודי.
בדיוקנפתלי הדג
ולכן הכי ראוי לגנות.
מסכימה, אבל השרשור הזה הוא עוד ניסיון להשחירמוטיבציה
את הבית היהודי, בלי שום קייס אמיתי.
שזה די משעשענפתלי הדג
הם חמודים בעיניי. להתעצבן סתם נותן משמעות לקטנוניות האינפנטילית שלהם.

(אם מישהו נפגע, התנצלותי הכנה, take it easy)
אז זהו, שלדעתי זה לא דבר כזה נוראימרובע ירוק

אולי דעא"ש זה באמת מוגזם, אבל בכללי אם יש מסר מסוים, למאייר מותר להשתמש אפילו בדימויים הכי קיצוניים כדי להמחיש אותו. גם על הבית היהודי עושים את זה וגם על יחד. והכל מתוך כוונה להגיד מסר אמיתי.

אז מחר בנט עם שפם היטלר?נפתלי הדג
אתה צודק, היטלר ודאע"ש זה באמת מוגזם.מרובע ירוקאחרונה


אז תמשיכו להעביר מסרים של שנאה, אלימות ורועירח חסר

ואז להתבכיין כקוזאק הנגזל על פילוגים וירי בנגמ"ש. 

אז תמשיך עם הדמגוגיה. התרגלנו כבר.מוטיבציה
תומך בבית היהודי אך לא בקריקטורהרלה

הקריקטורה מוגזמת

איכססססס.סתם אחת

עזבו שאני אצביע ליחד. זה פשוט מגעיל. ו

גם אם הוא היה משווה את הבית היהודי או את ביבי או את בוז'י לדעאש הייתי אומרת בדיוק אותו דבר.

חבל. תפסתי ממנו יותר..

גועל נפש מרוכז.

אז לכו תעשו פיגוע כמו בשארלי הבדו <צ>ותן טל

כן,אה? לא האמנתי שהוא כזה... קרקטורה מאלול עג - אקטואליה וחדשות

 

לא ראיתי שעל הקריקטורה הזאת יצאו כאן בצעקות...

אשמח לשמוע מה הקשר בין תגובתך לתגובה מאליך?yair3


בעיקר התוכןותן טל

בו הבאתי קישור להודעה כאן בשרשור שמראה קריקטורה חריפה נגד בנט שעליה לא בדיוק שמעתי זעקה כאן בפורום בכלל, ומאותה מגיבה בפרט (וזה תגובה על מה שכתבה שהייתה מזדעקת גם על משהו נגד בנט).

אז אומנם נכון שהדבר המדויק שכתבה הוא שאם היו משווים את בנט לדעאש אז הייתה מזדעקת - ויכולה להגיד ובצדק שבאותה קריקטורה אחרת שהובאה, נגד הבית היהודי, אין השוואה של בנט לדעאש - אבל כל בר דעת מבין שקריקטורה "מסיתה" לא נבנית על פי דרישתך הפרטית, ואם הקו שלה הוא שקריקטורה כמו ששחר פרסם עכשיו נגד יחד היא בעייתית, הגיוני שהייתה צריכה להגיד משהו דומה על הקריקטורה נגד בנט שהובאה למעלה...

ממש לא נכוןסתם אחת

ההבדל בין השוואה לדעאש לבין ציור של בנט כבנט עצמו, רק נח ולא עושה כלום כשיש טילים הוא הבדל ענק.

לא אכנס עכשיו לויכוח אם הקריקטורה על בנט הייתה הוגנת או לא. זה פשוט לא נכון.

מכבד את זה שזאת דעתך, דעתי שונה ולכן כתבתי את התגובהותן טל

כתגובה אלייך. גם זכותי, לא?

 

וכמובן, את הטענה שאמרת כעת כבר כתבתי קודם וציינתי שבכל זאת סברתי שהגיוני להפנות את התגובה שלי ספציפית לתגובה שלך. הייתי יכול גם לכתוב אותה בכללי כתגובה לשרשור אך החלטתי מה שהחלטתי, וזאת כמובן בלי להאשים א אחד ספציפי וגם לא אותך אישית, שאתם בכוונה רוצים לדפוק את בנט או משהו כזה - אלא פשוט זה היה תמיהה על כך שעל קריקטורות לא הגונות לצד השני, לא נשמעה מתקפה כזאת.

 

ובסופו של יום, יש לזכור - מדובר רק בקריקטורה, ובקריקטורה שמצויירת על ידי אדם פרטי.

בעיקר לא הבנתי מה אתה רוצה מהחיים שליסתם אחת

הזדעזעתי מההשוואה לדעאש. מה אתה מביא לי קריקטורה של בנט שאין לה שום קשר לדיון ומתחיל לבלבל בשכל?

לא רוצה כלום אישית מהחיים שלך. הבאתי משהו שלדעתי האישיתותן טל

יכול להקביל בצורה כזאת או אחרת למקרה הנ"ל.

 

אל תיקחי אישי, זה ממש לא אישי.

 

אבל לדעתי בהחלט יש לקריקטורה נגד בנט קשר לדיון זכותי לחשוב שיש לה קשר ("ולבלבל על כך את השכל") בדיוק כמו שזכותך לחשוב שאין לה קשר.

 

וזהו, נסגור את זה. את לא חייבת להגיב אם את חושבת שאין קשר, ובכך הדיון למעשה ייסגר בלי שהתחיל, לא?

מצטערת אם נפגעתסתם אחת


אני? נפגעתי? ממש ממש לא. זה בסדר. אולי את נפגעת ועל זהותן טל

סליחה, כי כאמור זה לא היה משהו אישי (אני גם כמובן לא מכיר אותך) - אבל שאני אפגע? ממה?

 

ביקורת זה דבר לגיטימי, ואי הסכמה עם דעותיו של מישהו אחר זה סופר סופר לגיטימי. כמובן צריכים לדעת להציב הכל בגבולות הטעם הטוב, זה פשוט.

ההבדל גדול מאודאדם כל שהוא


תגובתך חסרת כל הקשר הגיוני לנידון (הסתה, השוואה לדאעש)ירח חסר

הקריקטוריסט תומך נלהב במפלגת הבית היהודי, בשלוש הקריקטורות האחרונות שלו הוא דאג לשלב פתקים של "טב" (קיצור של להט"ב?) 

 

זה שלפני שנה הוא העביר ביקורת עדינה וסבירה על הבית היהודי לא אומר שזה הגיוני ובסדר שתומך הבית היהודי ישווה יהודים לדאע"ש, ושתומכי הבית היהודי כמוך יתמכו בהשוואה מכוערת ומסיתה זו.

אני תמכתי בהסתה ובהשוואה לדעאש?? איפה תמכתי?ותן טל

בסך הכל ציינתי ששם בקריקטורה על בנט לא ראיתי זעקה גדולה. זה הכל.

 

איך מכאן הגעת למסקנה שאני תומך בהשוואת יחד לדעאש?

 

לשם הסרת ספק - פשיטא לי שכל יהודי במפלגת יחד הוא יהודי בדיוק כמוני, אני גם מאמין להם שהם משתדלים בשמירת התורה והמצוות לכל הפחות כמוני אם לא הרבה הרבה יותר ממני, ושכל הרבנים שלהם הם גדולים, חכמים וצדיקים.

 

כעת אני בסדר? אם היה תומך יחד שחלילה חשש שאני משווה את יחד לדעאש - מקווה שהסרתי חשש זה מליבו בהצהרתי הנ"ל.

 

 

תמכת בהשוואה בין שתי קריקטורות שונות ולא קשורותירח חסר

השוואה מגחיכה בין קריקטורה שהיא ביקורת קטנה ומאולצת לבין ציור של יהודים כרוצחים וכורתי ראשים, מטרתה לתמוך בקריקטורה ולמזער את מימד הפשע בפרסומה.

 

אפשר וחובה לבקר את מפלגת יחד, כמו כל מפלגה אחרת. ברם, תומכי הבית היהודי נוקטים לכתחילה בשיטה של שנאה, הסתה, ליבוי יצרים, השוואה למרצחים ומחבלים - ואם זה לא יעזור בקרוב גם השוואה לנאצים ומחנות השמדה. זו לא ביקורת לגיטימית. זו רשעות ושנאת ישראל בהתגלמותה. 

אף אחד לא צייר כאן רוצחים וכורתי ראשים. אלא קורעי כיפות.ותן טל

זה מה שנקרא קריקטורה, אף אחד כאן בקריקטורה לא "רצח" ולא "כרת את הראש" (של בנט?) - אלא מציגים כאן אחד בתלבושת, אכן כמו של דעאש, ולידו כיפה קרועה.

 

זה הכל. לא לנסות להפוך את זה לציור של יהודים רוצחים וכורתי ראשים. המסר שניסה המצייר להעביר כאן על ידי המחשה מאוד סוריאליסטית ובוטה, אכן - הוא שיחד לדעתו מפלגת את הציונות הדתית. ל-א על ידי כריתת ראש, אכתוב שוב - אלא על ידי לחתוך כיפה סרוגה.

 

קפיש?

 

לגבי ההשוואה- אני רק אומר ששם לא הזדעקו. נכון או לא נכון? למיטב ידיעתי - נכון. שם לא הזדעקו. זה הכל. מכאן תיקח את זה לאן שאתה רוצה.

 

מצטער, אני עדיין לא מכיר את אותם תומכי בית יהודי שלוקחים הכל לשיטה של שנאה, הסתה, ליבוי יצרים, השוואה למחבלים ומרצחים - לא מכיר אותם.

 

לעומת זאת את יוני שטבון שניסה להסית נגד מפלגתו שנתנה לו בכלל את הקייס להתפלג (שהרי אם לא היה במפלגה מלכתחילה, אף אחד לא היה מכיר אותו) ושאחרי זה הוא יוצא בהשמצות פרועות עליה שהיא לא דתית והיא לא מפלגה של הציונות הדתית יותר וש וש וש... - וכו' וכו', ואת הניסיון הבוטה וחסר הרחמים של תומכי יחד רבים להפוך את הבית היהודי כמעט למפלגה של חילונים ובורים ועמי ארצות שאולי אפילו אוכלים חזיר ביום כיפור -לזה דווקא כן נחשפתי. 

 

מצטער, אולי אני הבעייתי כאן שנחשף לדברים לא נכונים, אני ממש מתנצל (על אף שזה לא הדרך של המפלגה שלי, להתנצל)

תגובתך הינה עלבון לאינטיליגנציה האנושיתירח חסר

גם היהודים בעלי האף הארוך שזוללים את כדור הארץ בקריקטורות של גבלס בדר שטרימר, לא באמת אוכלים את כדור הארץ, וזו רק קריקטורה נחמדה שמנסה להמחיש בצורה סוריאליסטית שיהודים אוכלים יותר מדי חמין בארוחות שבת.

 

פשוט תתבייש לך על הגנתך על קריקטורה שמשווה יהודים לדאעש וכורתי ראשים.

 

אין מילים בפי לתאר את מתקפות הרוע, השטניות והנבזות של הבנטניקים בפורום, כנגד יהודים שלא עשו להם דבר. 

אוקי. נכנעתי. אין מה להיתדיין.ותן טל

את דעתי על תומכי יחד ואנשי יחד אני יודע (שלושה מהם מהם אגב הם מרבניי) - ואני מקווה שגם יתר הקוראים מלבדך הצליחו להבין מהי דעתי.

 

מעבר לכך אין לי עניין מיוחד לנסות לשכנע אותך במשהו, נראה שטוב לך באמונה שלך שאני כזה רע ונבזה - שיהיה לך בכיף

אם אתה חושב שרבניך הם דאע"ש שכורתים את ראש הציונות הדתיתירח חסר

מצבך לא טוב, לפחות רוחנית.

קורס בהבנת הנקרא לא יזיק לנו ותן טל


כל הכבוד על גילוי הלבירח חסר


רק חושב איך ותן טל היה משתולל מול קריקטורה הפוכה.שודד ים
מעניין באמת - איך? ותן טל


דוחה בעיני.נפתלי הדג
השוואה רדודה וטפשית. להשוות כל דבר של רצח זה חולי גדול של הציבור שלנו.

וזה לא שינה בכהוא זה את דעתי על יוצר הקריקטורה, ההפך הוא הנכון.

(וכידוע, אני לא תומך ביחד)
איכס! לאיזה שפל מגיעים בבחירות האלו. תזכרו שעם כלחסדי הים
המפלגות, אנחנו עם אחד, וח"ו להגיע לשפל נורא כזה להשוות חלק מהעם היהודי לדאע"ש. זה מזכיר קריקטורות נאציות.
אני מעניק לכם תקציב בלתי מוגבל לקמפיין פוליטיזיויק
אבל בתנאי אחד: אתם מקימים מפלגה ומריצים את עצמכם עם נבחרת. מה המצע של המפלגה שלכם? בונוס: מי האנשים שאתכם ברשימה?
כסף אף פעם לא מהווה בעיה מעכבת בפוליטיקהפ.א.
הבעיה היתה ונשארה איוש המועמדים - ליצור נבחרת שתהיה מקובלת ואטרקטיבית על פלח משמעותי מציבור הבוחרים, שתוכל לזכות במספיק מנדטים כדי להגיע לייצוג הולם בכנסת.  
מה פתאוםזיויק
לוגית, אם לכל אחד היה תקציב, הרבה יותר היו רצים והיה לך היצע גדול יותר. בלי לקבוע אם זה מצב טוב יותר או להפך.
אז לא מבין את הלוגיקה שלך בהקשר הפוליטיפ.א.אחרונה
עבר עריכה על ידי פ.א. בתאריך כ"ו בכסלו תשפ"ו 7:27

באקדמיה, בתעשיית ההייטק, בתחומי מו"פ (מחקר ופיתוח) - כאן אכן תקציבים גדולים וכסף רב מהווים פוטנציאל ליותר חוקרים מבריקים, ליותר סטארטאפים ופיתוח המצאות בתחומים שונים שיתורגמו בהמשך לחברות מצליחות - את הפירות נראה בעוד שנים.  

 

 בפוליטיקה, אני צריך את ההצלחה עכשיו. לא בעוד 5-10-15 שנים.  איך הכסף הגדול יביא לי לבחירות הקרובות את המועמדים המתאימים להובלת המגזר הדתי לאומי על זרמיו וגווניו, מועמדים שיהיו מוכרים ועם ניסיון ועשייה ציבורית מוכחת כדי שהציבור הדתי לאומי יזכה לנבחרת מנצחת בבחירות שיתבטא בכוח פוליטי בכנסת?

מי הם המועמדים הכריזמטיים שלנו, הכוכבים הפוליטיים המקבילים לבנימין נתניהו, אריה דרעי, בני גנץ, יאיר לפיד, יאיר גולן, בציבורים האחרים? מי מהם הגיע לאן שהגיע בגלל כסף גדול ולא בזכות כישוריו האישיים שהביאו אותו לעמדת הנהגה?

אני לצערי לא מכיר. 

חבל שלא דנים בפורום הזה…סיעתא דשמייא1
…על תאונות הדרכים הקטלניות. 
סורי בודד שברח מסוריה המושפלת הוא ראיה?נקדימון

אדם שבחר לא להיות קשור לאף צד במדינה שלו, ואז הגלה את עצמו למקום הכי רחוק שמצא על הגלובוס הוא הראיה שלך וממנו אתה רוצה ללמוד על מיליארד ערבים שיש בעולם?! מיליארד ערבים שחגגו את הטבח, ששומעים דרשות אנטישמיות שיוצאות מסעודיה, שלומדים על הג'יאהד הגדול ועל הג'יאהד הקטן, שמהללים שאהידים מטונפים, ושגדלים על חלוקת דאר-אל-חרב ודאר-אל-אסלאם.

זה כאילו שאתה טיפש מלידה.


ההרתעה הישראלית גדלה בשנתיים האלה, גירוש הוא פנטזיה שאפשר לממש, וכל דפריש - מרובא פריש. 

עוד הוכחה לאפסיות של ביבירועישםטוב

פשוט לא נתפס

 

 

 

 

ביבירועישםטוב

ביבי מתנהל *בדיוק* לפי התפיסה השמאלנית שאומרת - 

יש בעזה מיליון-2 חפים מפשע, אנשים ממש טובים.

למרבה הצער קבוצה טרוריסטית איכשהו השתלטה עליהם.

בגלל 7.10 ישראל נאלצה בלית ברירה לצאת למלחמה וחבל על כל הרוג ופצוע "לא מעורב".

עכשיו שחמאס כמעט נעקר אז ישראל כמובן תעזור לעזתים, האנשים הטובים והאיכותיים, להשתקם חזרה.

 

אתה קורא את מה שאתה מעלה כאן?!הסטורי
אין כאן שום דבר על ראש הממשלה. ארה"ב דורשת, נו שוויין. היו גם כותרות כאלו, רק לפני קצת יותר מחודש, על המחבלים ברפיח ש"ארה"ב דורשת שניתן להם לצאת" וכל שונאי נתניהו חגגו כאן. היא דרשה, הוא סירב. היום המחבלים הללו מתים או בכלא.
אתה קורא את מה ששלחת?ארץ השוקולדאחרונה

כי נראה שלא.

מדובר פה על דרישה אמריקאית, לא על מה שישראל עושה או מבצעת, אז אין פה הוכחה לכלום על נתניהו.


אפשר לנסות ללחוץ שלא יקרה אם באמת אכפת לך.

עכשיו אפשר להיות בטוחבינייש פתוח

חוק הגיוס לא יעבור בשום מתכונת. אלא אם כן יחליפו ממשלה (לא חייב בחירות, אבל זה תלוי במרכז הפוליטי שיפסיק להחרים את נתניהו) ויביאו לחוק שבאמת יגייס חרדים.

אני מקווה שכולם הבינו מזמן שלעולם לא נשיג שינוי בהידברות, שיתוף פעולה ובאופן הדרגתי.

במיוחד שהחוסר בחיילים די גדול וקריטי, אבל הוא קטן מאוד ביחס למיצוי המקסימלי של החרדים הבריאים בגיל גיוס.

אף אחד לא רוצה ולא צרייך לגייס את כל פונוביץ וכל מיר וכל ישיבת חברון ואת כל חסידות סאטמר ותולדות אהרון.

הסברתי את דבריך לנקדימון, לא כתבתי מה דעתיהסטורי

לגופם של דברים:


א.אני לא מדבר על 'שוויון בנטל' והמושג שוויון כשלעצמו לא מעניין אותי.

אין שוויון ולא היה שוויון. אי אפשר שיהיה שוויון - לא בין לוחמים ביחידות קרביות לג'ובניקים, לא בין אנשים עם מסוגלויות שונות ותפקידים שונים. הכי מביך זה לשמוע עיתונאים בוגרי גלי צה"ל, שהשירות הצבאי שלהם היה חסר כל סיכון, חסר כל מאמץ אמיתי והתרומה של השירות שלהם לבטחון ישראל היתה 0 עגול במקרה הטוב ובעיקר מקפצה לג'ובים הבאים בתקשורת, כזאת שאין לבוגרי שירות צבאי אמיתי - מדברים על הנטל והשוויון בו.


ב. צה"ל צריך להבנות מחדש, ליישר את המטרות, לחזור להיות צבא שמשימתו הראשית היא בטחון ישראל, שהקוד האתי שלו הוא כזה שעמינו וחיילנו קודמים לאוייב וקודמים לכל מיני ניסויים חברתיים של שוויון מדומה וקדמה עקומה. כחלק מזה, הצבא גם יתעדף את הצרכים של הלוחמים בקדושת המחנה, על פני דחיפת נשים לכל מיני מקומות, תוך הורדת הרף והעמדת שרפרף בבוחן מסלול.


ג. חלק מהבניין מחדש הזה, הוא צורך בהרבה יותר חיילים אמיתיים. הצורך הזה מצדיק גם גיוס חובה. צריך לוחמים בשדה הקרב, צריך בשביל שהם יוכלו להלחם תומכי לחימה בהתאם וצריך אנשי 'חזית שבעורף' כמו אנשי מודיעין וכד'.


ד. שאר משימות שאינן צורך ביטחוני ממשי, בין אם עושים אותן על מדים (גלי צהל, מורים חיילים, בדיקות קורונה, סיוד מעונית של מסתננים וכד') ובין אם לא (מה שמוגדר היום שירות לאומי/אזרחי לסוגיו) - אינן  אמורות להיות באחריות הצבא (למעט אולי מצבי חירום ממשיים) ואין שום סיבה להתייחס אליהן כשירות צבאי משום בחינה.


ה. זה נכון גם הלכתית - למחלמת מצווה הכל יוצאין, למשימות אחרות גם אם הן חשובות - מי שנדבו ליבו.


ו. ממילא איני רואה שום מקום להשוואה בין אחי החרדים, לאויבים הערבים.

את הערבים (למעט יחידים מהם שחפצים להיות בצד שלנו על מלא לשמוח בשמחתינו ולהצטער בצרתינו) צריך לגרש מהארץ. גם אם לא בשלו התנאים לכך - חובה להרחיק אותם מכל הקשר ביטחוני לא לאמן אותם בנשק, לא לתת להם להתקרב לנשק, לא לשפץ בסיסים של צה"ל (השתגענו לגמרי?!).

שירות לאומי למי שנשאר כאן? לא יודע, אולי זה יכול להיות סוג מודרני של ה'יהיו לך למס ועבדוך' של התורה. אין לזה קשר לחובה ההלכתית והלאומית של יציאה למלחמת מצווה.

שאלות שכל אדם חושב צריך לשאול את עצמו על כיפת ברזלסביר11

💡שאלות שכל אדם סביר צריך לשאול את עצמו לגבי כיפת ברזל וטיל החץ:

1. האם ראיתם אי פעם בעיניים שלכם- כשנאלצתם להיות בחוץ בזמן אזעקה -יירוט אמיתי של רקטה או טיל שעף בצורה אופיינית, וכיפת ברזל שמזנקת אליו ואכן פוגעת בו באמת? לא ראיתם.


ואם ראיתם סרטון כזה- כל איש מולטימדיה שעוסק בעיבוד סרטים ובפוטושופ יכול להראות שהסרט הוא מפוברק, אולי ברמה מקצועית יותר מהסרט המפוברק של שדה תימן, אך נוצר במסך המחשב ולא במציאות.

( יש ברשת כמה סרטים מפוברקים של פגיעה ,עם הסברים משכנעים של איש מקצוע שמראים שהם מפוברקים והפגיעה לא קרתה)


2. טילי תמוז ,גיל ,וכל טיל מכובד,  מראה צלב שהטיל מצלם בעצמו כיצד הוא מתקרב למטרה,

שהולכת וגדלה, עד שהמסך שחור כשהוא מפוצץ אותה.

האם ראיתם אי פעם סרטון כזה מכיפת ברזל?

אני בטוח שלא ראיתם.

ואם כן, איש מקצוע כנ"ל -יוכל להראות לכם שזה סרט מפוברק.


וכן לגבי יירוט של טיל על ידי טיל חץ.


האם לדעתכם קיימים סרטים של יירוט, אלא שמסתירים אותם מהציבור?

לא הגיוני לחשוב כך, כי סרטים כאלה יכולים רק להועיל ולהגביר את אמון הציבור במערכות.


3. 📢מדוע ,כשמתפרסם שהגיע טיל=רקטה לאיזור מסוים, ושהוא יורט בהצלחה, נשמעים באזור כמה פיצוצים .למה יותר מפיצוץ אחד,

כמה פעמים יכולה רקטה של האויב להתפוצץ?

הרי לאחר הפיצוץ הראשון הרקטה כבר לא קיימת יותר. אולי זה חתול בעל תשע נשמות?


4. ידוע שארהב השתתפה ומשתתפת בפיתוח  כיפת ברזל והחץ . האם אין לה אינטרס להגן על עצמה? הרי היא נמצאת בסכנת ירי טילים מכל ספינה רוסית שמתקרבת לחופי ארה"ב גם ממרחק גדול, כגון אלף/ אלפיים קילומטר.

אם כן ,למה ארה"ב לא רוכשת טילי כיפת ברזל או חץ מישראל?

ולהיפך, היא ביטלה עסקאות רכישה של הכיפה מישראל. למשל חפשו בגוגל : "ארה"ב לא תרכוש את מערכת כיפת".

מה שאומר שאין לארה"ב אמון 🤏 בטילים שהיא מייצרת על ידי ישראל.

🐣אבל לקידום מכירות- למה לא? כלומר ארה"ב, שמושקעת בכיפת ברזל וב- חץ,  יש לה אינטרס שמדינות שונות ירכשו מישראל את המערכות הללו, והיא תגזור קופון ברווח , מה שיכול להסביר מדוע גרמניה רכשה לאחרונה חץ3,

ומי יכול לשלול את הטענה שזהו תרגיל של איש העסקים טראמפ , שנתן לגרמניה את הכסף לרכישה?

אגב, גם סינגפור, שסיכמה שתרכוש מערכת כיפת ברזל מישראל- חזרה בה ולא ולא רכשה. חפשו בגוגל "סינגפור לא תרכוש כיפת".



כן ראיתי. פיזית.נקדימון
ולא אכפת לי איך קוראים לזה - זה פוגע ומציל חיים.
ראיתי מלאזוזיק העכבראחרונה

גם אתה היית רואה אם היית גר באיזורים מסויימים בארץ.

ראיתי כיפת ברזל רודף אחרי טיל ופוגע בו לפחות שלושים פעמים. ראיתי שיגורים של כיפת ברזל יוצאים מהקנים. ראיתי והחזקתי בידיים המון רסיסים - גם של מיירטים.

אולי מישהו השתיל לי שבב עם דמיונות לתוך הראש, כשנכנסים לעולם הקונספירציות אפשר להיות מאד פוריים ואין גבול לאפשרויות. 

ענין טכני פשוט -למה כדאי ליועמשיט והחבר'ה למרוחסביר11


לעיל בדקה 24:00 בימים אלה של  תחילת ואמצע דצמבר  מתבצע מהלך רוחבי של מחיקת כל השיחות וההתכתבויות

ביניהם ,כנראה כולל נשיא העליון והיועמשית,

פרט לכך שבווטסאפ הרבה התכתבויות מוגדרות למחיקה אוטומטית אחרי חודש עד שלושה , ולזה בדיוק הם מחכים ,שיעברו חודש עד שלושה חודשים מאוקטובר

ממילא לא ימצא שופט חוקר להחליף את היועמשיתכמו🐌תמס

שעומד בדרישות של השר לוין ושל בגץ גם יחד

כך או כך הפרשה ירדה מסדר היום הציבורי

מקווה שהפצר החדש יעשה ניקיון בפצריה

או לפחות תשתנה שם רוח המפקד

אבל תודה שהחזרת את הנושא החשוב הזה לדיון

ספוילרזיויק
לא יקרה
כבר קורה הם מגלגלים כולם אחריות על הפצריתכמו🐌תמסאחרונה

ומתנערים מזה.

עכשיו יש להם מפקד חדש

שימו לב: התרמות לישיבת פוניבז'שלג דאשתקד

חברים, אני מבקש לתאר כאן תופעה שנרמזה בכל מיני כתבות מוזרות שגוגל מעלה לי, אך על מימדיה לא פיללתי. אלמלא ראיתיה בבית כנסת אצלינו - לא האמנתי:

כידוע, לפני תקופה קצרה התקבלה הכרעה סופית - לכאורה - בנוגע למריבת רבת השנים בישיבת פוניבז'. המריבה הייתה, כזכור, בין הרבנים הוותיקים והיורשים הישירים של הישיבה, ובין הרב שמואל מרקוביץ' שראה בעצמו יורש אולטימטיבי לחלק גדול מהסמכויות בישיבה. הפסק של השופט חעשין, הדהד סברות של הרבה אנשים, ודרש מהרב מרקוביץ לסגת מכל הנכסים והסמכויות שהוחזקו על ידו, ולהסתלק עם תלמידיו מהישיבה לקראת סוף שנה"ל הנוכחית.

בפניבז', כצפוי, מריבה לא מסתיימת מהר כל כך. כבר יש דיבורים על ערעור (בפעם המי יודע כמה), וכן על דינר להקמת ישיבה חדשה, ועוד. ההפתעה שחיכתה לי מחוץ לבית הכנסת השכונתי, הייתה שני תלמידי ישיבה חינניים, שסיפרו שהם מישיבת פוניבז' ו"כידוע" רוצים לזרוק את הישיבה שלהם לרחוב,  ולכן הם מבקשים את עזרת הציבור. כמובן שהם לא סיפרו מי זה פוניבז', ואת מי רוצים לזרוק ולאן (הרי אם נער רוצה ללמוד תורה, לא תחסרנה ישיבות שתכלנה אותו ולא יחסרו רבנים שילמדו אותו בבחינת "ספי ליה כתורא"). ובכלל, ממתי בחורים צריכים לאסוף כסף לישיבה שלהם, הרי כל מטרת הישיבה היא כדי שיוכלו ללמוד תורה ללא טרדות (למעט זריקת סטנדרים/ לבנים/ ג'ורה, כתיבת גרפיטי, גניבת פראק או למצער, חסימות כבישים ברחבי הארץ).

כך או כך, ובאמת לא מתוך נקודת מבט של צד מסוים. דומני שרוב הציבור לא רואה בעין יפה את ההיאחזות של הרב מרקוביץ בקרנות המזבח, ודווקא הוא שבכל כך הרבה הזדמנויות היה יכול לסגת ולכבד את עצמו ואת התורה, ותמורת זאת הותיר את המריבה המסריחה הזו באוויר. כך, שגם אם הוא צודק ובאמת מגיע לו הכבוד המפוקפק הזה של "יורש ראשות ישיבת פוניבז' על פי פסק בית משפט", הרי שמרב ומרביץ תורה הציפייה היא אחרת.

לכן, אני מבקש ליידע את הציבור, שהתרומות הללו אינן לישיבת פוניבז' (אם מישהו כ"כ משתוקק לתרום לה), אלא לרב מרקוביץ, שעדיין מנסה לשוות אווירה של מלחמה, וגם אם יילך - רבים היו מצפים ממנו לעמוד בכוחות עצמו, כמו כל ראש ישיבה אחר (ואולי זו הבעיה התמידית, שבמקום לקבל דברים בזכות, מנסים לקבל דברים בכוח הירושה), ולא לשלוח את תלמידיו לקבץ נדבות.

מפליא אותי שאתה בכלל מביא את הסיפור/ידיעה הזו כאןזמירות
כי מה לציבור שלנו, דתי לאומי - ולחרדים של פוניבז'?
ביטלתי את הוראת הקבע לצדקה למוסד חרדיסודית
ונותנת לדתי לאומי שלומד בישיבה ועשה למעלה מ250 ימים בצבא 
הבאתי את הידיעהשלג דאשתקד

כי פגשתי אותם בבית כנסת באזור שלי, שהוא כללי, לאו דווקא חרדי.

הם אוספים כסף במקומות שאנשים תורמים, וזה לא בהכרח מקומות של חרדים. אז מחר אתה יכול לפגוש אותם מתחת לבית שלך.

הם הסכימו לקבל את הבורר הזהנקדימון

ועכשיו כשפסק נגדם, פתאום זה לא מתאים.

הם עושים חילול השם של הרמה השפלה ביותר.

בפעם הבאהברגוע
תגיד להם שלפי הפסק אסור להם לקרוא לעצמם פוניבז'.


ד"א זה לא כ"כ חריג שבחורי ישיבה מתרימים לישיבה שלהם

אולישלג דאשתקד

באמת לא מעניין אותי מי צודק ולמי מותר לקרוא לעצמו פוניבז'. בעיקרון מהמעט שאני מבין, רק מתחילת שנהל תשפ"ז יחול עליהם האיסור הזה, אבל זה באמת לא משנה.

ממה שאני מכיר בעולם החרדי, בחורים שאוספים כסף לישיבה, זה או לת"ת (תומכי תורה - עזרה של הישיבה לתלמידים וחתנים מעוטי יכולת) או אסיפת כספים נקודתית לבניית ספרייה וכדו' (כשהייתי בישיבה קטנה חרדית, היו אוספים לפני פורים לספרייה של הישיבה. אבל היה סתם בכמה רחובות ליד הישיבה, בעיקר כדי להעסיק את הילדים). וגם זה, בדרך כלל באזור מסוים או לפי כתובות של בוגרים. ככלל, תלמידים לא עומדים כמו בבית כנסת קבצנים ומתרימים בשביל האחזקה השוטפת של הישיבה שלהם.

לא הבנתיאוהב כל יהודי

נראה שאתה מזדהה כנראה עם צד אחד, ומעמיד פני תם כאילו אין לך דעה בעניין,

אני יושב בבית כנסת שאליו מגיעים המון בחורים לא פעם ולא פעמיים, לא בהכרח אוהב את זה,

אבל לא רואה בזה דבר כזה הזוי,

מה שאתה כותב זו דמגוגיה זולה במיטבה,

כמובן שיש הרבה ישיבות, אבל יש משפחות רבות שמבחינתם זו הישיבה שמייצגת את תפיסת עולמם, כמובן שזכותך המלאה כפי שנראה עשית לא לתרום, אבל כזו צרות עין, שאכפת לך שחלילה מישהו יתרום להם כמה פרוטות,

עוד לא ראיתי

אסביר לךשלג דאשתקד

אבל אני חייב לפתוח בזה שאתה משתמש בהרבה מילים שיפוטיות (מעמיד פני תם, דמגוגיה זולה במיטבה, כזו צרות עין). זה לא תמיד נעים לקרוא את זה. אבל זו הערת אגב.

לגופו של עניין:

אין לי דעה לגבי מי צודק בדיון עצמו. אין לי מושג על סמך מה הרב מרקוביץ חושב שמגיע לו והרב פלוני חןשב שלא מגיע לו. באמת אין לי מושג.

ברמה האישית, מבחינתי יש אנשים טובים בכל צד ובימים שהייתי בחרדי היו לי חברים משני הפלגים והערכתי מאוד את הנחמדעם והחכמים שביניהם, ללא הבדל. מבחינת קשר לצד מסוים בפוניבז' - צר לי ידידי, אין לי חיבה לישיבה הזו ולא למגזר שהיא מייצגת, משום כיוון.

מבחינת התנהלות, כתבתי בצורה ברורה בהודעה הראשונה, שלטעמי הרב מרקוביץ לא נהג בהגיון ובאחריות בכך שהוא לא עזב את פוניבז' מזמן והקים לו ישיבה משלו. הוא אדם אחד ועד כמה שהוא ראוי, הוא יוכל לבסס טת מעמדו בעצמו. בצד השני יושבים הרבה אנשים שנמצאים שם הרבה שנים וחלקם אינטגרליים בישיבה (כמו המנהל ואוספי הכספים וכו'), אז טבעי שהציפייה תהיה ממנו, לקום וללכת, לא מתוך צדק אלא דווקא מתוך אחריות לכבוד התורה (אתה לא תאמין, אבל ממש לאחרונה אמר לי את זה בדיוק, אדם שמאוד מחובר ושותף בהגיונות הפלג הירושלמי וכו).

עד כאן דברים שלא מאוד רלוונטיים לפתיחת השרשור, אבל הוצהרו בפירוש בפתיחת הדברים.


אני מדבר על תופעה שרב מבוגר רוצה לפתוח ישיבה, אז שיילך ויפתח ישיבה. למה הוא שולח בחורים לקבץ נדבות בבתי כנסת? קורה שישיבה עושה אירוע התרמה גדול והיא פונה לציבור, אבל זו תמיד ישיבה קיימת שפונה בדרכים יחסית מכובדות, לבוגרים, שכנים ומקסימום בפרסומות באינטרנט, ובוודאי לא שולחת תלמידים לשוטט ולקבץ נדבות. מה גם, שתמיד סרטון הישיבה וההיסטוריה שלה חשוף לציבור כפרסומת.

כאן מדובר בפנייה לציבור שמבזה את התלמידים, במצג שווא לציבור התורמים ובכלל בהקמת מוסד שלא ברור למה הוא מוקם. הרי אם מדובר בישיבה שנפתחת, למה שלא יסדרו את ההיבט הכלכלי בדיוק כמו כל ישיבה שמוקמת. הרי לא מדובר באנשים טיפשים או חסרי ניסיון.


זה מה שאני מבהיר, וכמובן מי שבא לו - שיתרום לאן שבא לו.

עוד מילה, אם זה חשוב ככשלג דאשתקד

אני לא בא להצדיק שום צד מבעלי המחלוקת. למעשה, כמעט מאז שהתחיחו המחלוקות היו אנשים טובים שניסו לשבת על הגדר או אפילו לפשר. המציאות היא ששני הצדדים דחו והפריעו לכל גורם כזה, וזה ממש לא כבוד גדול לאף אחד.

כן אציין שהתופעה הזו חוזרת על עצמה הרבה. גם במחלוקת היעב"ץ והרב אייבשיץ, היו רבנים שניסו לפשר וכמדומני הרב חיים רפפורט כתב אז בכאב שחבל שאף צד לא מוכן להקשיב ולהגיע להבנות.

ההסבר יותר פשוטארץ השוקולד

כשלא עובדים, כסף הופך לאישיו ובסוף פועלים באופן לא ראוי להשיג כסף.

כך כבר פירשו רבותינו על המשנה במסכת אבות:

"רַבָּן גַּמְלִיאֵל בְּנוֹ שֶׁל רַבִּי יְהוּדָה הַנָּשִׂיא אוֹמֵר:


 

יָפֶה תַּלְמוּד תּוֹרָה עִם דֶּרֶךְ אֶרֶץ,

שֶׁיְּגִיעַת שְׁנֵיהֶם מְשַׁכַּחַת עָוֹן.

וְכָל תּוֹרָה שֶׁאֵין עִמָּהּ מְלָאכָה,

סוֹפָהּ בְּטֵלָה וְגוֹרֶרֶת עָוֹן.

וְכָל הָעֲמֵלִים עִם הַצִּבּוּר,

יִהְיוּ עֲמֵלִים עִמָּהֶם לְשֵׁם שָׁמַיִם;

שֶׁזְּכוּת אֲבוֹתָם מְסַיַּעְתָּן,

וְצִדְקָתָם עוֹמֶדֶת לָעַד.

וְאַתֶּם,

מַעֲלֶה אֲנִי עֲלֵיכֶם שָׂכָר הַרְבֵּה כְּאִלּוּ עֲשִׂיתֶם:" (מסכת אבות פרק ב משנה ב)

 

רש"י שם:

"שיגיעת שניהם משכחת עון. שמתוך שהוא לומד ועוסק בתורה ובסחורה להתפרנס אינו חומד וגוזל ממון אחרים:"
 

הרמב"ם שם:

"רוצה לומר בדרך ארץ הנה - העוסק בפרנסה.


 

ואמרו וגוררת עון - כמו שבארנו במקום אחר, אמרו "סופו, שהוא מלסטם את הבריות"."


 

הרב עובדיה מברטנורא שם:

"דרך ארץ - מלאכה או סחורה:


 

שיגיעת שניהם משכחת עון - שהתורה מתשת כחו של אדם, והמלאכה מפרכת ומשברת את הגוף, ומתוך כך יצר הרע בטל ממנו:


 

וכל תורה שאין עמה מלאכה - ואם תאמר יהא עמל בתורה תמיד ויגיעתה תהא משכחת עון, ומה צורך למלאכה, לכך הוזקק לומר וכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה, לפי שאי אפשר לו בלא מזונות, ומלסטם את הבריות ומשכח תלמודו:"

 

הטור:

"ואחר כך ילך לעסקיו, דכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה וגוררת עון, שאם אין לו מה יאכל העוני יעבירנו על דעת קונו.

ומ"מ לא יעשה מלאכתו עיקר אלא עראי ותורתו קבע, כמו שמצינו בחסידים הראשונים שהיו עושין מלאכתן עראי ותורתן קבע וזה וזה נתקיים בידן, כי אין מעצור לה' להושיע ברב או במעט.

וישא ויתן באמונה, ויזהר מלהזכיר שם שמים לבטלה, שבכל מקום שהזכרת השם מצויה מיתה מצויה.

ומאד מאד יזהר אדם בענין השבועה, שהרבה הפליגו רבותינו בענין שבועת שקר, ואפילו לישבע באמת, כמו שאמרו אלף עיירות היו לו לינאי המלך וכולם נחרבו מחמת שבועת אמת.

ויזהר מלהשתתף עם העו"ג, דשמא יתחייב לו שבועה וישבע בשם יראתו ועובר משום לא ישמע על פיך. מיהו אם נשתתף ונתחייב לו שבועה, יכול לקבלה. ומיהו אין כל אדם יכול לעמוד בזו, וגם רש"י התירם שאין עכשיו עו"ג." (טור אורח חיים סימן קנו)

 


הבית יוסף:

"ואח"כ ילך לעסקיו וכו' כלומר ולא תימא למה אתה אומר ילך לעסקיו יותר טוב היה לו שילמוד לעולם בתורה לכך אמר מדה טובה הוא שילך לעסקיו כדתנן (פ"ב דאבות) כל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה כלומר שיכלה ממונו ואח"כ יצטרך לחזור אחר פרנסתו ולא יוכל אפי' לקבוע עתים לתורה וגם יגרום לו עון כי העוני יעבירנו על דעת קונו." (על הטור באורח חיים סימן קנו וכך הוא פסק בשולחן ערוך)

 

"ואחר כך ילך לעסקיו דכל תורה שאין עמה מלאכה מה שהביא רבינו הסיפא ולא הביא הרישא יפה ת"ת עם ד"א וכו' הוא לפי דנראה דהתנא מדבר בשתי כתות מישראל הא' הם התגרים דפורשין בספינות הים והולכים בסחורות בדרך רחוקה וארז"ל ולא מעבר לים היא לא תמצא תורה בתגרין ועליהם אמר יפה תורה עם ד"א דאצל כת זו ד"א עיקר והתורה טפלה ולכן אמר יפה הוא דיהיה יודע מה שכתוב בתורה שיגיעת שניהם משכחת עון וכת אחרת הם לומדי תורה ויושבים בביתם שהתורה אצלם הוא עיקר אמר עליהם וכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטילה וגוררת עון דבכת זו צריך שיתפרנס במלאכה והוא יושב בביתו ועוסק בתורה כי בזה יש לתורה קיום אצל כת זו. ורבינו מדבר כאן בכת זו שיושבי' בביתם ומתפרנסים במלאכה או בשאר עסקים כגון רבית וכיוצא כדי שיוכל לישב בביתו וללמוד תורה על כן הביא על זה הסיפא נ"ל אמת וצדק:" (על הטור באורח חיים סימן קנו)

 

רבותינו היו חכמים, מי שמשנה ופועל נגדם בסוף משלם מחיר.

מי אמר שהוא לא עובד? ראשות ישיבה זה עבודהקעלעברימבאר

בפני עצמה, ניהול חינוכי של המוסד.

 

אחרת גם הטענה שלך צריכה להיות מופנת לראשי ישיבה/רבני עיר/ר"מים בציונות הדתית שמקבלים על זה משכורת.

 

חוץ מזה שכל ישיבה זקוקה לתקציב, כמו שתיאטרון הבימה זקוק לתקציב או כל מוסד

מי אמר שדיברתי עליו?ארץ השוקולד

לגבי ראשות ישיבה והיתר להתפרנס מלימוד תורה - זה אכן נושא השרוי במחלוקת בין הפוסקים.

(בכלל, זה קצת עצוב שכל כך הרבה לומדים תורה בישיבות ובודדים מהם למדו הלכות תלמוד תורה מהתחלה ועד סוף ברמב"ם או בטור או בשולחן ערוך...

זה כמו שאנשים לא ילמדו הלכות חגים לקראת החגים.)


 

זה שהטענה נכונה על רבים בציונות הדתית זה לא סותר את נכונותה.


 

לא הבנתי איך הטענה שלך בסוף רלוונטית להלכה או לדברי רבותינו.

(ואגב, אפשר לוותר על התקציבים לשניהם)

לא מצדיק רק מסבירדרור אל
לגמרי מחוץ לעניין, אני דתי לאומי, ולא הייתי תורם לאף צד שם.


אבל ממה שאני מבין, זה הרבה יותר מסכסוך פרטי בין גיסים. זה הפך לוויכוח מגזרי בין פלגים אידיאולוגים ליטאים.


הנקודה היא לא למצוא מקום ללמוד. באמת שיש הרבה מקומות. הויכוח הוא מיהו הפלג האידיאולוגי שממשיך את המותג "פוניבז', אם הישיבות". לכן זה לא סתם לפרוש ולהקים במקום אחר.


כמובן שמבחינתי זו בדיוק הסיבה לא לתרום, רק מסביר למה זה לגיטימי מבחינתם.

זה בערךדרור אל
כמו שאם בישיבת מרכז נגיד, היה קם פלג אידיאולוגי שמתנגד להנפת דגלי ישראל וגיוס לצבא. ומצליח משפטית לקבל את הזכויות על הישיבה.


ברור שלא הינו בקלות מוותרים.

אני נתקלתי גם, אבל בעיקר בעולם החרדימשה

שאני קצת עובד בו.

אני לא חושב שאתה מציג את הרב מרקוביץ בצורה נאמנה.ימח שם עראפת
ניכר שיש לך דעה אישית אודותיו ואתה דוחף אותה. אני מזכיר שמי שהתחילו את האלימות לא היו תלמידי הרב מרקוביץ.
צר לישלג דאשתקד

אין לי שום דעה אישית עליו. כעיקרון למדתי בבני ברק בשנים קשות וחוויתי את האלימות שהייתה בעת הפילוג עצמו (לפני כ21 שנה, לאחר פטירת הרב ברמן זצ"ל). היו לי חברים משני הצדדים, כולל בנו של הרב מקרוביץ עצמו.

עדיין אני חושב, שאם אדם אחד חושב שמגיע לו משהו ובכדי להשיג את זה הוא יצטרך לבלגן סדרי בראשית, הייתי מאוד מעריך אם הוא היה מוותר - וכל עוד מדובר בתלמיד חכם ובבלגן כל כך עוצמתי, בפירוש הייתי מצפה שהוא יעשה את הצעד הזה - זה לא אומר שהוא טועה או שהוא לא בסדר, הבהרתי את זה קודם ואני חוזר ומבהיר את זה שוב.

אני לא בטוח שאת האלימות הפעיל צד פלוני או אלמוני, המריבות הראשוניות בפוניבז' התחילו עוד לפני הרב מרקוביץ (כמדומני שגם אז צד "המחבלים" היה אלים ומחלל שם שמים גדול בהרבה מ"השונאים", ואכן השונאים הבינו את משמעות המחלוקת ולקחו צעד אחורה כפי שראוי לנהוג). לכן כלל לא הזכרתי את האלימות בדבריי (רק לגלגתי שיש לזה לגיטימציה בישיבת פוניבז', אבל לא התכוונתי בהכרח לצד מסוים).

כדי להבין איך כן אמורים להתנהג במצב כזה, אני מציע לך להסתכל על מריבות דומות שאירעו בישיבות שונות: במרכז הרב, הרצי"ה לא הסתדר עם הרב אריאלי, אז הרב אריאלי עזב והמשיך את הרבצת התורה שלו באופן שכולם היו מרוצים; הרב שפירא לא הסתדר עם הרב טאו, אז הרב טאו עזב והקים לעצמו ישיבה משלו, היה קצת מריבות הם לא הפכו את הישיבה לזירת קרב ואת התלמידים ללוחמים/קבצנים; בישיבת חברון היו לא מעט מריבות - עם הרב חיים סרנא (ובכלל זה עם הרב פרבשטיין), הרב אזרחי, הרב זקס ועוד ועוד - איכשהו הישיבה הצליחה להישאר שפויה, ומקסימום הלך תלמיד חכם ומימן בעצמו ישיבה למי שאוהב אותו ורוצה לשתות את דבריו בצמא (ולא תמיד זה קל, תבדוק כמה היה קשה לתחזק כלכלית את ישיבת עטרת ישראל, וכמה כסף וזמן ודיני תורה היו עד שישיבת כנסת הגדולה עמדה על הרגליים). גם אם היו מריבות קטנות, הן הסתיימו מהר, ובוודאי שלא ציפו שהתלמידים יסתובבו ברחובות כדי לגייס כסף. בישיבת גרודנא, איך שהתחילו מריבות, הרבנים המבוזים הודיעו שכל התלמידים הולכים הביתה עד להודעה חדשה, ואכן קבוצת התומכים שלהם פתרה את הבעיה תוך שבוע-שבועיים.

נתתי לך רשימה די ארוכה של אנשים לא פחות יפים, חכמים וצודקים מהרב מרקוביץ, ואתה רואה ארסנל של פרקטיקות שמשאירות את המריבות במקום מכובד ופותרת את הבעיה בלי להפוך את התלמידים ל"מוציאים לפועל" של הרב שלהם. על זה אני מדבר, ופירוש לא על צדק ויושר ולמי מגיע.

תמונה AI של סופת ביירון. מה דעתכם על זה?נ א

אהבתיסודיתאחרונה

אולי יעניין אותך