מה אתם חושביםלב אוהב

על זוגות מאושרים שמעלים תמונות שלהם ביחד?

אני יכולה להביא את האושר שלהם, במיוחד עכשיו (חגים וזה), באמת..

אבל למה להוציא לכולם את העיניים?

 

אני פשוט כל כך נגד.. 

לא יודעת, אני מגזימה?

 

קצת...שמלה אדומה
אני לא חושבת שהם מצטלמים כדי להוציא עיניים, לא חושבת שהזוג שם יושבים וחושבים על רווקים וכמה זה יגרום להם לקנא...
בעניי זה תמימות כמו שאת תעלי תמונה שלך עם חברות או לבד מאיזה בילוי (אם תעלי) אז כך גם הם עושים... בעיניים של מי שנמצא אולי בתקופה רגישה זה יכול להראות ראש קטן ולא מתחשב, אבל אנשים לא עד כדי כך רעים..(:
ותרשמי את זה לעצמך ובעז"ה בזמנך תחשבי על הנקודה הזאת ותוכלי את להיות יותר רגישה כשיתאפשר לך(:
לא חשבתי לעצמי בכלל שזאת הכוונה שלהם..לב אוהב

מן הסתם שלא..

והפוך, אני הכי יכולה להכנס לראש הזה של האושר והרצון לשתף את כולם בשמחה שלך..

אבל לא יודעת, ברגעים שקשה לך, אתה לא מסוגל לראות תמונות כאלו...

אני אישית נגד..

מקווה שאצליח ליישם את זה גם שאהיה במקום הזה בעז"ה

בעז"ה כשתגיעי למעמד תחליטי מה נכון בשבילך ומה לא(:שמלה אדומה
עד אז, ברגעים שקשה, תשתדלי להימנע מלהתקל בתמונות כאלו ואם עדיין יוצא?
אז לנשום עמוק ולהמשיך(: חושבת שזה ממש הדרך שלנו בלעצב לעצמנו התמודדות עם סיטואציה שלא נוחה לנו, כשלא תמיד מקבלים את מה שרוצים, או כשיש דבר שאתה לא יכול פשוט להימנע מהם.
לנשום עמוק, לחייך (במיוחד כשקשה) ולהמשיך.. (:
וואו, מחילה, נשמע לי הזוי..נפשי חמדה
אני ככ מבינה את הכאב שלך, באמת !
אבל מה זאת אומרת ?? אלה החיים שלהם ! באיזה קטע שלא יעלו תמונות כי יש רווקים בעולם?!
לא קשור אחד לשני..
זה כמו שתגידי על מישהו למה הוא אוכל גלידה כשלך אין כרגע..
הם לא עושים את מתוך מטרה לנקר עינייםקוד אבל פתוח
אנחנו פשוט כל כך רוצים את זה, לכן מקנאים...


(כל פעם שאני רואה זוג צעיר, ישר עוברת לי המחשבה בראש איך בא לי גם כבר להיות נשוי!)
מבינה מה את אומרת ואת התחושות, אבל רואה את זה קצת אחרתמתפצלשת
אני נגד מסיבה אחרת; לא כי זה מנקר עיניים, אלא כי מה שקורה בין שני אנשים (גם אם אלה שתי חברות) לא שייך לשאר העולם. מה שייך לפרסם ברבים חוויה אישית וייחודית? באופן כללי לא מבינה את הצורך של אנשים לפרסם חוויות שלהם ברבים. אז כן, זה תופס גם - ובעיקר - בזוגות, לדעתי. אני רואה בזה מעין חוסר בצניעות, כאילו הם לא שומרים על הקשר שלהם אישי.. (בהקצנה: קצת כמו להתחבק ברחוב. לא שייך.)
^^לב אוהב

מסכימה ממש!

למרות שאני כן מבינה את הצורך של אנשים לפרסם חוויות שלהם, אני פשוט נגד כי זה נראה לי פחות צנוע..

וצודקת, גם קשר עם חברות, גם משפחה, הכל... נראה לי לא שייך לפרסם ברבים.. 

אפשר להצטלם ולשמור לעצמך, למה כל העולם צריך להיות שותף לזה??

הדור של היום... שמלה אדומה
מסכימה איתך לגמרי..נפשי חמדה
^^ע מ
לא מבין את הצורך לפרסם חוויות. כשאני נפגש/מטייל עם חברים אני בכלל לא חושב על להצטלם. ואם כן זה רק בגלל שההורים ביקשו שאשלח להם תמונות מהטיול או בגלל שהחברים רוצים להצטלם ואני מצטרף אליהם אבל עדיין לא מרגיש כ"כ בנוח.
למה לא להתחבק ברחוב?לא נולדתי.
לדעתי כל עוד זה לא משהו מאד זוגי זה ממש בסדר...
למשל להתחבק, אני מחבקת גם חברות
להעלות תמונות ביחד מבילויים כנ"ל.
דברים שהם מעבר אולי זה לא צנוע.
באלי לפצלש קצת את השרשור שלי..לב אוהב

יש טרנד חדש כזה של צלמים לפרסם אלבומים שלמים של זוגות כולל תמונות ברגעים אינטמיים שלהם יחסית...

זה למשל באמת מוזר לי, זה במפורש נראה לי לא צנוע.. מילא תמונות של החתונה באופן כללי..

איך הזוג מסכים לזה , זה לא ברור לי.. 

 

לפעמים הצלם לא שואל... זה באמת מעצבן...ואילו פינו
ולא תמיד עולה לראש של הזוג שהצלם ישים תמונות בלי לשאול..
אם לא ייגעו - לא יהיה מה לצלםכי בשמחה תצאו.

אז נכון, קשה, וחיכו בסבלנות הרבה זמן, ואשרי חלקם.

אבל חוץ מלהחזיק לה יד בדרך לחדר ייחוד - כלום.

יש מספיק פוזות חמודות לצלם גם בלי מגע.

לא התכוונתי לצילום עצמו של התמונות אלא לפירסום שלהםואילו פינו
וכל זוג לעצמו בוחר מה הוא רוצה לעשות בתמונות. הצלם לא מכריח.
אנחנו החלטנו מה מתאים לנו ומה לא וגם אם הצלם אמר ולא רצינו לא עשינו...
כן...!!מירב!!

למה שלא יעלו תמונות ביחד מאושרים?😎
הם צריכים לחשוב שיש כמה ממורמרים שיהיה להם רע לראות את האושר שלהם?
ממש לא😌
בגבולות הצניעות זה בסדר, כואב לך ולכן את מגזימה :-/ אבל בעהבסדר גמור
זה יעבור
חזרת כבר מאומן?חלל הפנוי
(כן, היא כתבה את זה פה)ע מ
היה אפשר לדון באופן עקרוני, אם כדאי להעלות תמונות או לא.חסדי הים
(אני אישית לא מעלה)

כיום המנהג של כמעט כולם להעלות, וזה רק משמח אותי. אני מאושר שאנשים בעם ישראל שמחים.
הם שמחים! וממש שיהיה להם מזל טוב!הלב בוער למלך!
את צריכה לפרגן. ולהתפלל שבעזרת ה תעלי תמונה שלך ושל בעלך.
תודה אבל כעיקרון אני לא מעלה תמונות.. לב אוהב


זה לא דווקא לעלות תמונה וכו'.הלב בוער למלך!
זה דברים שאת תעשי עם בעלך בחוץ ויהיו רווקים ויראו. זה אותו דבר...
נ.ב אני גם במצב שלך..אז אני מבין אותך..
מה? ללכת איתו ברחוב? חחלב אוהב


כל מיני דברים... אז מה אנשים יקנאו?הלב בוער למלך!
לי נראה סביר..*צועד*
א. אין בעיה במי שרואה לענ"ד. צריך להתרגל לשמוח עם אחרים גם כשאנחנו לא שם.

ב. תמונות עם מגע לדעתי גם אסור לצלם. גילוי חיבה ברבים לכאורה. בטח לא לשים בסטאטוס
אז איך מצלמים את זה בחתונה?לב אוהב


זה לא אומר שמותר..ברגוע
עבר עריכה על ידי ברגוע בתאריך י"ט בניסן תשע"ח 14:49

יש רבנים (אולי כולם) שאוסרים לגמרי להצטלם בחתונה עם מגע.

ויש כאלה ששומרים את התמונות רק לעצמם..

זה גם תלוי איזה מגע....44444
לא דומה לשים יד על הכתף לחיבוק+.
כולם לא נראה לי, חלק אולי.ענבל
בס"ד

גם לא כולם סוברים שמגע אסור בציבור, זה מאד תלוי איזה מגע (ללכת יד ביד למשל זה שנוי במחלוקת).
רק רמ"א (אה"ע כא), ואין חולקכי בשמחה תצאו.

שמקורו בנימוקי יוסף שנסמך על גמ' מפורשת בבבא בתרא.

גם הט"ז הלך עם זה.

א"א לא חולק,

וזה שראיתי מישהו שמכונה רב שמחזיק לאשתו את היד,

ולא מדובר בחולה או זקנה אלא בקטע רומנטי,

מעיד עליו,

ולא על ההלכה.

אני אפילו לא אגיב על זה.ענבל
בס"ד

על פי צורת כתיבתך אני כבר יודעת לאן זה יידרדר.
מי מתיר הבעות חיבה בציבור?הדוכס מירוסלב


אתה לא באמת רוצה תשובה נכון?ענבל
בס"ד

הרי שנינו יודעים לאן זה יתפתח...


(הבעות חיבה ניתנות לפרשנות. לא כולם סוברים שלתת יד זה הבעת חיבה שלא ראויה בציבור)
להגידהדוכס מירוסלב

"לא כולם", בלי לתת מקורות, זה מצחיק...

מה גם שברור לכולם למה המקורות לא מובאים חח

צריך פוסקים!!

אם תגידי שהרב פיינשטיין אומר את זה, כולם פה ישתקו.

כשזה לא מישהו באותו שיעור קומה הדעה שלו לא נחשב. רוב מניין ורוב חכמה וכו'.

וכן, אני עדיין מחכה לשמוע מי הפוסקים שאמרו ככה ולראות דיון הלכתי אמיתי

לאלא, כי אתה הרגע הגדרת אלו פוסקים אתה מוכן לקבל.ענבל
בס"ד

לדיון כזה אני לא נכנסת מראש. מי שרוצה יידע לברר לעצמו.
אם את לא רוצה להגיד מי זה, למה את מזכירה את דעתו?הדוכס מירוסלב

לא הבנתי בכלל. את חושבת שאנשים יסמכו עליך ככה בלי מקורות?

מקווה מאוד שלא. ואני עדיין ארצה לראות מקורות הלכתיים באמת ולא לשמוע סתם אמירות עלומות באוויר...

 

לגוף הטענה, מי שלא פוסק לא מחשיבים את דעתו בדיון הלכתי.

ומי שלא בסדר גודל של גדולי הדור לא יכול לחלוק עליהם. זה כלל בסיסי בפסיקת הלכה, מהראשונים...

הלכה זה לא פלפול בגמרא.

 

אגב, לא הבנתי מה את מנסה לרמוז פה? שאני לא בסדר כי אני פוסק הלכה לפי פוסקים?

הנה הסיבה למה אני עוצרת את זה פה.ענבל
בס"ד

לצורך העניין, יש אנשים אחרים שהייתח יותר מוכנה לדון איתם. אני לא אדון עם מי שפוסל את רבותיי ולא אכנס לדיון האם רבותיי מוסמכים לפסוק.
מי הם רבותייך? מי אלה שפוסקים ככה?הדוכס מירוסלב

אין פה שום דיון בכלל, הזכרת דעה בלי בסיס.

מה הפחד מלשתף דיון?

אם כבר את זו שמטילה דופי באנשים סתם

נכוןקוד אבל פתוח
אין פה שום דיון, ולא יהיה פה שום דיון. כי היא לא רוצה לדון, בדיון צריך 2.
להגיד דעה "הלכתית" יוצאת דופן בלי מקורות זה חמור בעינייהדוכס מירוסלב


יותר חמור זה לזלזל בתלמדי חכמיםקוד אבל פתוח
ואת זה רוצים למנוע מראש
לחשוד בכשרים זה הרבה יותר חמור מספק דבר שמא יקרה...הדוכס מירוסלב

אגב, להגיד על ת"ח (עצום ככל שיהיה) שאינו פוסק, כשהוא לא פוסק, אין בזה ביזוי ת"ח.

רק שאני אבין, אתה מאחל לגברת ללקות בגופה?

זה כבר קרה בעברקוד אבל פתוח
והפלא ופלא, בתוכן ההודעה אתה מוכיח שזה גם יקרה
הוצאת שם רע!הדוכס מירוסלב

לא ביזיתי ת"ח אף פעם על גבי הפורום, אתה מדמיין...

ולגבי ההחלטה מי פוסק, זה מובן מאליו.

וגם לדרג את הגדולה של הפוסקים זה חלק מכללי הפסיקה בהלכה. אז התורה בעצם עוברת על ביזוי ת"ח כשהיא קובעת כללים מי פוסק ומי לא ומי יותר גדול ממי? חושב

אתם מוזרים פה, חבר'ה...

יו, זה מושלםטיפות של אור

זה לא פרדוקס באמתהדוכס מירוסלב

כי יש כללים להכרעות האלה והמקרים היוצאי דופן הם נדירים ונכללים בתוך הכללים (יש טווח די רחב לפוסק).

לגבי מי פוסק וכו' זה לא ממש פרדוקס, אבל זה יותר דומה לעניין.

פוסק הדור הרב יעקב יוסף אמר בשיעור על זה: "איך יודעים מי פסקן? שואלים" (לא זוכר אם הוא אמר שואלים אותו או שואלים פוסק אחר).

נו נוטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך ל' בניסן תשע"ח 20:56
אז אנחנו חולקים בשתי הנקודות.


א. מההיכרות שלי יש הרבה פוסקים שבכלל לא מתייחסים לכללי הפסיקה בתור מערכת אקסיומטית. יש להם אולי *שיטה* הלכתית - סברא, מסורת, שיקולים וכו'.

(כמובן, חוץ מהכרעות במחלוקת תנאים וכד')



ב. אפילו לשיטתך - אם יש רב שאני מעריך את הגדולה התורנית שלו, והוא פוסק לאנשים, מסתמא הוא למד את כללי הפסיקה והחליט שזה בסדר.

אז כשאתה אומר למישהו "אסור לסמוך על הרב שלך למרות שהוא חושב שכן" אתה בעצם אומר "אני מבין יותר טוב ממנו".

ובמילים אחרות "ההערכה שלך את הרב שלך מוטעית". מה יותר מעליב מזה?




נ.ב: בנוגע למה זה מועיל מה ש @ענבל כתבה. לי אישית זה הועיל, כי מהתגובות שלה בעבר אני יודע שהיא תמיד מדייקת, אז כשאני אגיע לנושא אני אדע שיש מה לברר
(תודה לא יודעת אם תמיד מדייקתענבל
בס"ד

אבל תגובותיי בהחלט נועדו להבהיר שיש מה לברר)
(אני חושב שבמקרה הזההדוכס מירוסלב
עבר עריכה על ידי פלוני מפונפן בתאריך ד' באייר תשע"ח 11:27

כמו בלא מעט מקרים בפורום, ה"יש מה לברר" נובע מהבנה שגויה של הסוגיה, כמו שראינו במקור שציטטו פה איפשהו. וכשמישהו מביא שיש דבר כזה ועוד בטעות, ומישהו אחר עלול לסמוך עלי, תמהני אם הוא לא עובר בהוראה, אבל יתכן מאוד שלא, והוא סתם מסתכן בהטעיה)

 

נ.ב, תפסיקו להגיב בצורה רגשית, יש לי הרגשה שתגיבו מוזר על התגובה הזאת

(חשוב לי לומרטיפות של אור
שבעיניי כל צורת הדיון כאן נגד ענבל לא יפה בכלל.

ושמוזר זה סובייקטיבי
והרגשתי צורך לסרב פקודה
|מחאה המונית|)
זה נובע מהעובדה שיש שפוסקים ומגדירים אחרת.ענבל
בס"ד

וזהו. מיש רוצה שיברר מעבר ומי שחא רותה לברר באמת שיעשה מה שאתה אומר, לא באמת אכפת לי.
ממש קשה לי להגיב לזלזול המרומז הזההדוכס מירוסלב


בעיה קשההדוכס מירוסלב

לא יודע מי הפוסקים שאתה מדבר עליהם, וקשה לדון בדבר בלי נקודה להוכיח. כמדומני שאתה פשוט לא מבין את השיטה שלהם, וסביר להניח שהם פוסקים אשכנזים (ויש פער גדול, יעויין בהקדמת הבא"ח לשו"ת).

 

בכל אופן, בלי שתביא דוגמא לפוסק כזה, שלא מחוייב לכללי פסיקה, אין על מה לדון בזה. זה גם מוזר מאוד אם אתה חושב שאפשר לפסוק מהגמרא בלי להסתמך על הכללים, איפה הפסיקה פה? ומה ההבדל בין פוסק לתלמיד ישיבה או עם הארץ?

 

ב. לא. מה זה המסתמא הזה? ואיך הגעת לזה שזאת שיטתי?

אם אתה רוצה שהדיון הזה ישאר מכובד ולא ידרדר לפסים פחות יפים, אל תמציא דברים שאמרתי כמו "אסור לסמוך על הרב שלך למרות שהוא חושב שכן". סביר להניח שאגיב לך באותה הרמה להבא, וחבל.

 

נ.ב, מניסוני עם הפורום, אני נוטה שלא להסכים עם ה"נ.ב" שלך.

ממטיפות של אור
הדיון לא מתאים לפורמט הזה..



א. אם אתה חושב שאני פשוט לא מבין ואני חושב שאתה פשוט לא מבין אז הכל בסדר



ב. שוב התנסחתי לא ברור?

אם כללי הפסיקה הם חלק מהתורה,
כנראה הרב שלי למד את החלק הזה לפני שהוא פוסק


אא"כ הוא לא יר"ש, שזה אפילו יותר מעליב 😔
ההפךהדוכס מירוסלב

הייתי שמח אם היית מביא מקורות והיינו יכולים לדון בזה באמת לעניין, אין דבר יותר מהנה בעיניי מדיון תורני אמיתי

 

ב. זה לא נכון, פתח כל ספר על כללי פסיקה. מדגישים, היום במיוחד, שלא כל רב הוא פוסק. בישיבה שאני למדתי בה כל הרבנים היו אומרים על שאלות הלכתיות "אני לא פוסק, שאל את אחד הפוסקים בישיבה". וזאת אמת...

--טיפות של אור
על ההתחלה: תודה
אבל זה מסוג הדיונים שצריך לשבת על סטנדר וקפה,
כדי שכ"א יבין מה השני אומר.

ב. נו, ואם הרב שלך *כן* פוסק לך,
כנראה הוא חושב שהוא עומד בתנאים של הספרים הנ"ל..
לא בטוח שחייב סטנדר וקפההדוכס מירוסלב

צריך רק נכונות אמיתית להקשיב (משני הצדדים).

 

לגבי ב. זאת מגמה שהתרחבה בעשר שנים האחרונות, בערך.

לא לחינם חז"ל אמרו מה עונשו של מי שלא הגיע להוראה ומורה, בוודאי שהייתה בעיה כזאת כבר לפני אלפיים שנה.

אני גם די בטוח שרוב ככל מי שעושה את זה הוא שוגג ולא מבין את ההשלכות, ולא שח"ו הם עושים את זה בזדון

|מושך כתף|טיפות של אור
אולי.

ב. נו, אז אתה אומר שאתה מבין יותר מהם.
(שהם לא מבינים שזה תופעה של 10 שנים וכו').

שמח שהגענו לעמק השווה
אני פשוט ספגתי מספיק וכבר עזבתי בגלל זה.ענבל
בס"ד

למדתי ממה להימנע ומהדיון הזה אני נמנעת כרגע.

מוזמן לדון עם עצמך.

המשך יום טוב.
איזו תגובה נחמדה,הדוכס מירוסלב

ממש תענוג לקרוא

איזה קטעהדוכס מירוסלב

נזכרתי פתאום שאמרת לי פעם קודמת למה עזבת ושזה לא היה קשור לזה

מתייחס גופא לתגובה הזואוטובוס הקסמים
תראי את לא יכולה לבוא ולהגיד שמותר, לרמוז על הטעם בסוגריים ולא להגיד איזה רב בדיוק מתיר, אם כך אז למה בכלל את כותבת את הטעם בסוגריים? הרי את לא רוצה להתחיל לא? מעבר לזה, ממה את בדיוק מפחדת? הרי עד לתגובה הזאת (ואת יכולה לדון רק עם פלוני מפונפן ולא להתייחס למישהו אחר אם בא לך)- פלוני מפונפן לא פיתח את זה לשום דבר שלילי. אחר כך אל תתפלאי שאנשים מתנגחים בך אם את עושה דברים כאלו אומרת מותר והולכת@פלוני מפונפןזה בסדר היא רק חושבת שמכיוון שדתיים חברתיים נקראים דתיים בפי הציבור אז זה גם נכון לגבי ההלכה והיא מנסה ליישב את המצפון כשהיא אומרת שזה מותר ואז- זה ניתן לפרשנות/יש רבנים/לא נכנסת לזה, לא מציע להיכנס היא רק תשנה מילים על אותו תקן עד שכבר לא יהיה לך נעים ותשחרר. אני אומר לך את זה פעם אחת כדי שתלמד לכל הפעמים, בהצלחה
אוקיי.... ישר כחהדוכס מירוסלב


א. אני יכולה לעשות כרצוני ב"ה.ענבל
בס"ד

ב. תודה על המידע, אני מכירה את סוג הדיונים ואני יודעת לאן הם יתפתחו. לא נכנסת למקומות האלה.

ג. וואו כמה הבנה בנפש ובמחשבה שלי, מדהים, אתה יכול ממש להיות הפסיכולוג הבא שלי.
הא"ב שלך.. אוטובוס הקסמים
בס"ד

ל-א' לא אתייחס כמובן כי זה סתם... "העיקר שיהיה לך משהו להגיד" כפי שכבר הסברתי.
ב. קשיים בהבנת הנקרא?
למה התחלת בכלל להגיד ל@פלוני מפונפןבסוגריים כיוון לטעם אם את לא רוצה להיכנס לדיון הזה?
(וגם למה לא ענית על זה פה בכותרת-
https://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t968566#10576284 )
ג. איזה קטע יש לך פסיכולוג
ראיתי את הרבנים שלי עם נשותיהם, כנראה הם לא סוברים שזה אסורצריך עיון
לא מתכוון להכנס לדיון כי אני יכול לשער לאיפה זה יגיע, אבל כדאי לכל אחד לבדוק את זה עם רבותיו ולא לפסוק מהפורום
מעשה רב זאת לא ראיה כבר לפחות כמה מאות שניםהדוכס מירוסלב


כשזה יהיה רלבנטי אני אלמד, אבל אני יכול לשער מה דעתםצריך עיון
לך תשאל ותחזור עם מקורותהדוכס מירוסלב

נשמח ללמוד משהו חדש

תקרא את התוכן של התגובה הזאתצריך עיון
אתה מבין שמדובר על הבעות חיבה?הדוכס מירוסלב

לא נראה לי שהרבנים שלך עושים דברים כאלה מול כל התלמידים.

וגם אם כן, זאת לא ראיה הלכתית. אתה יכול לשאול אותם. אולי באמת יש מי שסובר ככה!

 

בנתיים ביקשתי מקורות ואף אחד לא הביא, מאיזושהי סיבה שאני לא מבין חושב

עוד סתם אחד כן הביא מקורותברגוע
שבו כתוב מפורש האיסור על הבעות חיבההדוכס מירוסלב

וההיתר הוא רק במה שלא נחשב הבעות חיבה.

נו, מי מתיר הבעות חיבה?

תקרא שובברגוע
הוא אוסר פעולות מיניות ומתיר גלויי חיבה "לדעתי נראה ברור שנתינת ידיים או נשיקה מהירה על השפתיים אינן מהוות בעיה"
אינה מהווה בעיה????לב אוהב
מה?!
זה רציני?
ומה הוא יענה כנגד מה שאמר מרן הבית יוסף?
לא יודעברגוע
מה הבית יוסף כותב?
תקרא את מה שכתב ותראה בעצמךעוד סתם אחד
הכי קרוב שיש שםע מ
לבית יוסף זה נימוקי יוסף או רמ"א...
לא ראיתי בית יוסף.
בחייאת, זה ויכוח דביליעוד סתם אחד
הוא מתייחס לפעולות ספציפיות שהוזכרו על ידי פוסקים באופן מפורש ודן במשמעותן, בגדרן, בתוקפן וכו', ומגיע למסקנות שהוא מגיע אליהן. התשובה לכל פעולה שיזכיר כל פוסק אחר בהקשר הזה תהיה זהה. לא באמת משנה אם הוא התייחס לבית יוסף, לנימוקי יוסף, או ליוסף הצדיק.
סבבה, אני רק המשכתי את מה שהיה פה לפנייע מ
שיקוף של מה שקרה פה:
לב אוהב: מה הוא יענה לבית יוסף?
ברגוע (בשאלה תמימה): מה הבית יוסף אמר?
אתה: כתוב בפנים, תסתכל.
אני: לא ראיתי שכתוב בפנים.

זהו. יש בעיה במה שכתבתי?
(הוא הגיב לה, לא לי)ברגוע
אוי! פדיחה..ע מ
לא קורה לי בד"כ...

כנראה בגלל שהוא כתב בזכר. @עוד סתם אחד מחילה, חשבתי שהגבת לברגוע.
תקרא אתה שוב, עם המקורות של הדינים כמו שצריך.הדוכס מירוסלב

הוא כותב את זה רק במקומות שנהוג שם שנשיקה על השפתיים היא דבר רגיל, "אפלטוני" בלע"ז

כמה אנשים מנשקים אחד את השני בהקשר לא-רומנטי על השפתיים (שלא באיסור, כמובן)? היום לפחות, כמעט אף אחד (היו עדות שהיה נהוג בהן לעשות את זה בקרבה ראשונה). לכן גם זה אסור.

קראתי שובברגוע
והוא לא כותב את מה שכתבת פה.

הוא מחלק בין פעולות מיניות (אסור) לגילויי חיבה (מותר).
ובשביל להחליט על כל פעולה מאיזה קטגוריה צריך להתחשב במרחב, אבל נשיקה או נתינת ידיים בכ"מ מותר.
וזה לא בעייה שלהם שזה אולי יגרום להרהורים אצל אנשים.

ככה לפחות אני הבנתי אותו.
הוא כותב על דורנו, לא על קהילות מפעם..

רק להדגיש שאני בכלל לא מסכים איתו, רק מסביר מה הוא טוען.
המושג "פעולות מיניות" הוא מושג של הכותבהדוכס מירוסלב

החילקו הוא החילוק בין מה שברור שאסור, לבין מה שאסור לפי המנהג באותו מקום.

ברור שזה "בעיה שלהם", בכל הלכה, לכל אחד שמחטיא. אבל זה לא שייך לדיון.

 

וכמו שאמרתי, גם לשיטתו, בדורנו אף אחד לא מנשק אנשים שהם לא בני זוג על הפה (למעט אנשים מסויימים שמנשקים ככה תינוקות), ככה שזה בוודאי יהיה מוגדר פעולה מינית גם לשיטתו וזה יהיה אסור.

החזקת ידיים, אין לי מושג. לא רואה אנשים מחזיקים ידיים ברחוב כל-כך. זה צריך בירור כי מן הסתם בתל אביב זה יהיה שונה מבירושלים וכו'

(רק רוצה לומר שגם אני לא דיברתי על פעולה כמו שציינת.ענבל
בס"ד

דיברתי על החזקת ידיים.
נשיקה על הפה לא קיימת ברוב המקומות בארץ כמשהו לא מיני ולכן בוודאי שגם מבחינתי היא תהיה אסורה. שים לב שהדיון התחיל מתמונות חתונה, אף אחד לא מצלם שם זוג מתנשק)
חשבתי שאת לא רוצה להכנס לדיון הזההדוכס מירוסלב

ואם היית מגיבה בצורה עניינית הוא אולי היה קצר יותר.

לגבי תוכן דברייך: אף אחד לא מצלם זוגות מתנשקים? מתי ראית תמונות חתונה לאחרונה? ובכלל תמונות זוגיות?

 

לגבי החזקת ידיים אני עדיין לא ראיתי מי שמתיר במפורש פרט למקור שהביאו למעלה, אבל בכל אופן זאת מחלוקת.

גם במציאות, כי זאת שאלה רצינית את מי מחשיבים לגבי ה"הרגל" (זה לא איסור הרהור, הרי), וכי בוודאי שהמציאות הזאת משתנה מעיר לעיר ומשנה לשנה בלי סוף (למשל במקומות הרבים שאני מסתובב בהם זוגות, שהם לא ילדודס מאוהבים, לא הולכים בידיים משולבות ברחוב. זה כולל חילונים גמורים). וגם בהלכה, כי יש מי שיאסור גם אם כל העולם יחזיקו ידיים ברחוב.

לא יודע מה הדירוג שלו במדד פלוני מפונפן לפוסקי הלכהעוד סתם אחד
אבל ראה דוגמה (הזמינה באינטרנט, היית מוצא בעצמך אם היית מחפש כמוני) כאן:

https://www.google.co.il/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://library.yctorah.org/files/2016/09/HEBREW-Public-Displays-of-Affection-.pdf&ved=2ahUKEwiCs_Cl6bvaAhXB16QKHW_SA90QFjAEegQIARAB&usg=AOvVaw2qRXtA2gOOZQlG38ebTtP6

בבקשה תחסוך ממני את הערותיך על גדולתו/קוטנו בתורה של הכותב. הוא איננו הרב שלי ולא הפוסק שלי ואיני מכיר אותו כלל. רק הבאתי דוגמה לרב הפוסק שזה בסדר. בפועל, שלא באינטרנט, יש עוד שבאים מבתי המדרש היותר שמאליים של המפה הדתית המתירים זאת.

(איני מתכוון להוסיף עוד דבר בעניין, כך שפשוט תניח מראש שאיני מסכים עם תגובתך, ושלום)
מה הבעיה שלכם..? רוצים לראות מקורותהדוכס מירוסלב
עבר עריכה על ידי פלוני מפונפן בתאריך ל' בניסן תשע"ח 13:16

אעיין בלי נדר.

אגב, כשתלמדו כללי פסיקה, תראו שיורדים לפסים שיראו לכם מאוד "אישיים", לגבי דמות המחבר.

כולל גדולי עולם (למשל הדיון אם רש"י היה פרשן או פסקן, מפתיע לא?! כמובן שזה לא כולל את השו"ת והסידורים).

 

עברתי על התשובה, בשום מקום הוא לא מתיר הבעות חיבה. הוא מתיר, כמו כולם, רק מה שלא נחשב הבעת חיבה שבין אדם לאשתו ולא עלול לגרום להרהורים וכו' (כמו כולם, אגב)

לא הצלחתי להתאפקעוד סתם אחד
השאלה אם רש"י היה פרשן או פוסק איננה שאלה 'אישית' בשום צורה שהיא. כמו שציינת בעצמך, הכוונה איננה לשו"ת שלו, אלא לפירוש שלו לתלמוד. זו שאלה אודות אופי החיבור, והיא לא קשורה בשום צורה שהיא לאישיות של רש"י.

לגבי עצם הטענה - יהודי בשטאטעל נידח ברומניה שאל את רב הקהילה שלו, לא את גדולי הדור. אם רב הקהילה שאל מישהו נוסף אז במקרה אותו יהודי קיבל תשובה של רב שהרב שלו סומך עליו, אבל זה במקרה בלבד. לרב הקהילה היו כנראה כללי פסיקה כאלו ואחרים, אבל גם התמצאות בש"ס ובפוסקים שקדמו לו, וכן כמובן סברות בהבנת דבריהם, וכן אומדנא ספציפית לגבי המציאות העומדת לפניו. ורק לאחר שקלול *כל* הפרמטרים האלה הוא פסק, לעתים לא לפי המיינסטרים ההלכתי (עובדה שישנן דעות יחיד חריגות), והיהודי ששאל אותו - קיבל את תשובתו, ולא אמר "אה, אבל הרב משה פיינשטיין, שאתה לא מגיע לקרסוליו, כבוד הרב, חושב אחרת".
שים לב למרכאות סביב ה"אישית", להבאהדוכס מירוסלב

ותבין איך זה משליך לאור המוזר שאתם מנסים להציג בו אותי פה משום מה.

כל ת"ח, גדול ככל שיהיה, צריך הרשאה לפסיקת הלכה כדי שנתחשב בדעתו. וגם שנדע שהוא בפועל יודע לפסוק (פחות או יותר דברי הרב יעקב זצ"ל, וכל מי שדיבר בכללי פסיקה).

 

לא שזה רלוונטי לדיון, אבל גם אני לא יכלתי להתאפק: רב יהודי בשטעטעטל (או איך שלא כותבים את הדבר הזה) פעם היה פוסק. פעם רב - פוסק. היום התואר מחולק לכל מי שגידל זקן ולבש דגמ"ח/חליפה או מגבעת והחליט למסור שיעורים. יחי ההבדל הקטן.

יתרה מזאת: רב של מבוא צר בעבר מותנו הייתה עבה ממותנם של חלק מגדולי ישראל היום, והדברים ידועים.

אז פה הנחות היסוד השונות שלנו. מזל טובעוד סתם אחד
מה הנחת היסוד השונה בדיוק?הדוכס מירוסלב

אתה חושב שלא צריכים לדון באישיות הרב? הלכה מפורשת, שיהיה כמלאך.

שלא צריכים לדון בהרשאת הפסיקה שלו? הלכה מפורשת, שאסור לפסוק בלי רשות וכו' (בלי להכנס לחילוק בין רשות מרבו לבין הרשאה בכלל "יורה יורה" וכו').

ההנחה שרב מבוא צר גדול מפוסק בימינו,עוד סתם אחד
וההנחה הסמויה שלך שכל מי שסומכים עליו אבל לא ברשימת גדולי הדור שלך אין לו אישור פסיקה או וואטאבר, אלא הוא סתם איזה חובש מגבעת עם זקן, ובטח ובטח שאינו משתווה לרב מבוא צר מלפני שלוש מאות שנה. סורי, אבל אני מכיר את הרבנים שלי. לא מכיר רבני מבואות צרים מלפני שלוש מאות שנה, אבל הם - מה לעשות - כבר מתים היום...

ה"הנחיה הסמויה" היא פרי דמיונך הפרועהדוכס מירוסלב

על השאר אני מוותר להגיב, הדברים מפורשים במספיק מקומות

זה שהם מפורשים לא הופך אותם לנכוניםעוד סתם אחד
אף אחד לפני מאתיים שנה לא הלך ובדק את כל רבני המבואות הצרים מאה שנה לפניו ובדק אותם מול כל גדולי דורו והגיע למסקנה ש-וואללה, הראשונים היו גדולים יותר. בדיוק כמו שמסביבו היו הרבנים שהוא לא העריך (ועל כן כתב את ההערכה המוזרה הזאת) - גם מאה שנים לפניו היו רבנים כאלו, כנראה חלקם אפילו היו רבני מבואות צרים...
זה מפתיע שמלך ה'תביא מקורות' אינו מביא מקורות בעצמו, אלא מסתפק ב'הדברים מפורשים'. אבל גם אם תביא מקורות, כאמור - הביקורת שלי עליהם כבר נאמרה.

יום נעים.
בדקו, מישהו בחן אותם. צא וקרא מה היו המבחנים שהם עברוהדוכס מירוסלב

מז"א? בערך בביוגרפיה של כל רב מסופר איך בחנו אותם, באלפי סיפורי צדיקים.

מי לא יודע את זה? זה גם פשט הגמרא, וגם במפרשים סביב "יורה - יורה, ידין - ידין".

אני חושב שלא מצלמים.*צועד*
אנחנו צילמנו בחתונה תמונות קרובות, ושמרנו לעצמנו.אלעזר300

הן חשובות לנו ושימחו אותנו מאוד, כמו שתמונות כאלו חשובות גם לזוגות רבים אחרים ומשמחות אותם. הצלם עצמו עסוק בעבודה המקצועית שלו - פן להיתר.

כמובן כמובן כמובן - לשמור תמונות קרובות לזוג עצמו בלבד.

בקשר לסעיף השניצריך עיון
יש דעות שונות בנושא, נראה לי לא נכון לצאת באמירה חד משמעית כזאת
כתבתי לכאורה.*צועד*
משפט מדהים ונכון ששמעתישמשועננים

"אל תשווה את הפנימיות שלך לחיצוניות של אחרים".

ולעולם, לעולם לא אשכח את חברה שלי, היפה, הרזה, העשירה, עם השיער המהמם ביקום, החכמה, הקולית, מסתכלת עלי ואומרת לי במבט רווי משמעות: יואו, יש אנשים כל כך מושלמים, שיש להם הכל. והיא התחילה לפרט וידעתי שהיא מתכוונת אלי.

ובלב שלי חשבתי לעצמי- מה היא יודעת. החיים שלי כל כך לא מושלמים, ואני בטוחה שהחיים שלה מושלמים. 

אז אין מושלם.

אין.

מה שאת רואה זו תמונה.

ומה שאת עוד רואה זה מה שהם בחרו להראות לך בתמונה הזאת.

ומה שאת רואה עוד זה את כל הבפנוכו שלך הלא מושלם. 

ואז את משווה את עצמך הכי אמיתי, עם התמונה הזאת הכי לא משקפת והכי מגמתית.

 

מתוקה- זה צורך אנושי בסיסי לקחת את הרגעים הטובים והיפים שלנו ולהראות לעולם- תראו, טוב לנו ביחד, אפילו התמונה אומרת את זה, אז זה בטוח נכון. 

רק חשוב שלא תפלי שם ותאמיני שלהם כל כך טוב ולך לא. 

לא בעדכי בשמחה תצאו.

אבל למה זה כ"כ מפריע לך שטוב לאנשים...?

 

לדעתי זה אסור, כי מביא לאחרים הרהורי אהבה

(כן, אפילו אם זה רק המבט הזה).

חוץ מזה, זה לחלל את הקודש,

להוציא את מה שבינינו החוצה.

גם אם זה לא בשביל שיידעו ויאמרו,

קדשים, אפילו קדשים קלים, נפסלים ביוצא חוץ למקומו.

בדיעבד הבנתילב אוהב

משהו לגביי, אבל זה אישי..

בכל אופן, כן.. מסכימה לגמרי עם החלק השני.. 

מעשה בתלמיד חכם...רק אני שאלה
הרב פרומן בראיונות זוגיים היה אומר לצלם שיש לו הזדמנות נדירה לצלם את אלוקים.

ואז הוא היה מצביע על אשתו הדסה ואומר לצלם:הרווח שביני לבינה,פה שורה השכינה,ורק אז הוא היה מתחיל להצטלם.
נראה ליכי בשמחה תצאו.

שאשתו אמרה כשסיפרו לה את זה:

'כן, היו לו הרבה בדיחות כאלה',

אז לקחת את המשפטים האלה של הרב פרומן בעירבון מוגבל

אני חושבתכשמש וכירח .
שרגעים כאלה צריכים להישאר רק בין בני הזוג/ חברים.
לא ממקום של הסתרה. ממקום שאני באמת לא רואה שום סיבה להתלהב ולשתף את כל העולם בחיים האישיים שלי וברגעים השמחים שלי.

ובכללי לא בעד להעלות תמונות על כל דבר הכי קטן שעושים. התרבות הזו שאם אתה לא מעלה אז הבילוי הוא לא באמת בילוי. ואם לא ראו שטיילת אז לא באמת טיילת - זאת תרבות מקולקלת לגמרי.

התמונות לא משקפות שום דבר. אני בכלל חושבת שמי שמעלה המון תמונות ו"דיווחים" על מה קורה איתו - הרבה פחות שמח ושלם עם עצמו בחיים האמיתיים. ומחפש כל הזמן להראות לחברה כמה הוא מוצלח וכמה טוב לו כשבפועל זה לא תמיד ככה
"אדם צועק את שחסר לו"קלמן זלמן
מאיר אריאל שם שם
זה נראה לי הגיוני ונורמלי44444
גם יתום יתקשה לראות תמונה עם הורים.
אדם שמובטל המון זמן יתקשה לראות תמונה של אדם עובד.
וכו'.....
לכל אחד יש את הקושי שלו ויתקשה לראות אדם מצליח באותו תחום.

זה לא בא במטרה לנקר עיניים אחא הכי טבעי ונורמלי בעולם להצטלם עם המשםחה שלך.
אממהפי
הבנתי דווקא למה את מתכוונת באמת יש מקום לא להגזים עם העלאת התמונות ולשלוח יותר לאנשים שפחות מרגישים את החוסר.
למרות שלא קרה לי שראיתי תמונה של זוג שאני מכירה והרגשתי שהם מוצאים לי את העיניים פשוט הרגשתי שזה שלהם וזהו .
גם תמונה זה תמונה זה רק רגע זה לא אומר שהחיים שלהם מושלמים זה דבר חיצוני.

אבל לא יודעת נגעת בי אז נראלי שאני יקח את מה שכתבת כאן למתי שאני אתחתן ואזכור באמת להיות רגישה ועם טאקט.
כי לפעמים אנשים באמת שוכחים .

אבל עוד נקודה שאקח לא נראלי שאפחד רוצה להוציא עיניים זה רדוד מידי אז תמיד צריך לזכור שאפחד לא התכוון לרעה.

אז באמת העבודה היא גם שלהם בתור נשואים וגם שלנו בתור רווקים
אגב, אם כבר אמרת..לב אוהב

אם הייתי מתחתנת עם אחד מהבחורים הראשונים ולא עוברת את כל התהליך הזה..

סביר להניח שלא הייתי כזאת רגישה לעניין.. כאילו, לא הייתי חושבת פעמיים לגבי הפרסום...

היום אני לא אפרסם בגלל צניעות, אבל אם נוריד רגע את העניין של הצניעות, אני גם אעדיף לא לפרסם כדי לא לגרום למישהי שלא מצאה תחושה של כאב או החמצה.. אם אני יכולה למנוע את זה ממנה אז למה לא..

 

אם לא היה את הקטע של הצניעות, ולא הייתי מפתחת בי את הרגישות הזאת.. בכיף הייתי מעלה כל היום תמונות

אני הכי מסכימה איתך באמת לפעמים אנשים שוכחים את הרגישות הזאתהפי
סתם גם תוך כדי אני נזכרת בחברה שדיברה עם בעלה ופשוט חתכה איתי את השיחה וחזרה אלי וכל השיחה היא חופרת לי כמה שהוא מתוק ומושלם ונסיך וכמה אני חייבת להתחתן ואני באמת טיפוס מפרגן אבל חלאס כאילו כל השיחות שלנו עליו אז אני יכולה להבין לגמרי על מה את מדברת.
וכאילו הרבה פעמים היה חוסר טאקט אבל תמונה לא יודעת למה פחות מפריע לי. אבל אני כן יכולה להבין אותך(;
מסכימה איתך ממשיש בי מעבר

תמונה זה משהו מאד חיצוני\מוחצן. איזו עוד סיבה יש לך לשים תמונה שלך מאושר ויפה בוואצאפ\פייסבוק? הכי כדי להפיץ ולהראות את האושר שלך לאחרים.

קצת אגואיסטי, קצת לא אמיתי ואפילו קצת עצוב...

אבל אם זה ה"סרט" שעושה להם טוב לספר לעולם אז שיהיה להם בכיף..

את קצת מגזימהלא נולדתי.
זה ממש משמח דווקא לראות חברים שלך שמחים ומאושרים. בכלל כיף לראות תמונות של זוגות מאושרים.
כנשוי, שהיה רווק פעם, כמו כולם, דווקא מסכים איתך.אלעזר300

טוב להעלות מעט תמונות כאלו, לעיתים רחוקות, כדי להראות שטוב - ושאפשרי שיהיה טוב, אבל לדעתי אכן חשוב מאוד להיזהר לא להוציא לכולם את העיניים.

זה גם תלוי לדעתי לאיפה מעלים.44444
אם זה לפייסבוק זו קצת בעיה של מי שנכנס לשם.
זה מקום שבהגדרתו מיועד לשיתופים ולהעלאת תמונות.
אני אישית שונאת ונכנסת רק כמה פעמים בשנה סתם להתעדכן וגם זה לרב קורא בתור לרופא וכד'....

תמונה בווצאפ לדעתי משמשת לא פעם מסיבות טכניות.
כשהייתי חדשה במקום מגורי שמתי את התמונה שלי והמשפחה בווצאפ כי היה לי חשוב שאנשים יקשרו בין שמי למי שהן מכירים במראה אבל לא בשם.
וגם שיקשרו ביני לבין הילדים שלי.
גם רואים את התמונה רק בהתכתבות אישית.
כמובן שהגדרתי שרק אנשי קשר יראו את התמונה.

אם שולחים תמונות באישי למישהו ספציפי כמו בווצאפ ומייל זה כבר תלוי אדם.
אחד ישמח לראות והשני- לא.

מזגיר לי שהיו לי 2 שכנות שונות במקומות שונים ללא ילדים:
עם אחת היה אסור לדבר על ילדים.
השניה רצתה לדבר כל הזמן על הריונות, לידות וגידול ילדים.

וכמו שכתבתי לאחד ינקר את העיניים הילדים, לשני ינקר את העיניים- בן הזוג, לשלישי- הבית, לרביעי- האחים, לחמישי- ההורים, לשישי- הכסף, לשביעי- עבודה מסודרת.
לכל אחד יש קושי וחוסר במשהו מסוים ולראות מישהו שיש לו מקשה עליו.
גם להגיע למצב של חוסר שיתוף בכלל לא הייתי רוצה (והיום זה כבר מוקצן, זה ברור).
תראי..מידות
אני לא יודעת על איזה מקור את מדברת.. ווצאפ פייסבוק אינסטגרם וכו..
אבל בווצאפ למשל אם משהו רוצה לשים תמונה של המשפחה שלו אין בזה בעיני שום דבר רע!!
בפייסבוק זה קצת יותר בעייתי.. כי אנשים מעלים כדי בין היתר לקבל תגובות..וזה באמת קצת פסול.
לי אישית לא אכפתהתחברות
מפרגנת מכל הלב(:
ומאמינה שבהמשך בע”ה יהיו גם לי תמונות מאושרות עם בעלי..
לאחר מחשבה..לב אוהב

אם כבר אני רואה את השרשור הזה שוב..

הבנתי שזה לא שהפריע לי שזוגות מעלים תמונות שלהם

זה פשוט היה בחור שהזכיר לי מישהו שנפגשתי אתו בעבר ושהיו לי רגשות כלפיו, אז כנראה משהו שם בלב נצבט..

 

חוץ מזה מפרגנת.. 

אבל לדעתי זה לא צנוע ואני בכללי נגד לשתף תמונות מהחיים האישיים אז.. 

 

 

שבוע טוב 

תרבות הפייסבוקיהודי פשוט=)

אם אני לא שם אני לא קיים.

מעבר לזה תרבות הפייסבוק גורמת לאנשים המון קנאה ותחרות, אנשים הרי לרוב לא יחשפו את הרע בחייהם לעולם אלא רק את הטוב וזה יוצר מצג שווא שלכולם טוב ורק לי רע מה שכלל לא נכון, מתחת לפוצי מוצי הזה שהרבה פעמים רואים בין זוגות בפייסבוק או בכלל מסתתרים הרבה פעמים דברים אחרים(לא מחייב אבל הרבה פעמים כן) והרבה זוגות מנסים לחפות על זה בהעלאת תמונות מסנוורות שיוצרות מציאות שונה לחלוטין מהמציאות אותה הם חווים, לכן אין שום סיבה לקנא, כבר אמרו גדולים מאיתנו לא כל הנוצץ זהב, לכל אחד יש את השק אותו הוא סוחב ולא בטוח שהיינו רוצים להתחלף עם האחר גם אם בתמונת פרופיל הוא נראה זורח ומאושר, לא בטוח שבתוך הבית הוא באמת ככה.

בלת''ק- אני חושבמתן תורהאחרונה
שמצד אחד זה באמת חשוב שהצדדים הטובים יבואו לידי ביטוי, והשיח סביב הזוגיות יהיה חיובי, אבל יש מצבים שעדיף לשמור על צניעות כי יש גם הרבה מורכבויות וסיבוכים לזוגות ותמונות מושלמות כאלה יכולות לתת תחושה של חוסר הערכה כלפי בן/בת הזוג...

הנקודה הזאת גם קשורה לסרטים ופרסומות.. שמציעים תמיד את הצורה היפה והשלימה של אותו עניין... וגם זה תכל'ס חשוב, להיות עם העיניים קדימה למצב השלם אבל הבעייתיות היא סביב העניין של העבודה והמאמץ, שהם בד''כ מביאים את הפירות, וזה לא קורה לבד...👍
מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

מה הקשר?!הסטורי
חחחחחחח הסטורי אני מדמיין אותך על פי הודעותיךצדיק יסוד עלום

עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢

פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)

לא אדום מזעםהסטורי
יותר סקרן, חוויה אנתרופולוגית לנסות להבין את הראש של חסדי.


(לגופם של דברים, הוא לא טרול, גם לא 'רחפן' במובן הפשוט של המושג. אולי כן 'רחפן', במובן שהוא עוסק בדברים מאוד גדולים ורעיונות נשגבים, בלי מספיק 'בסיס ארצי לנאצלות'. מה שיוצר אצלו פער עצום בין האידאות ליכולת לממש אותן בעולם).

אני הייתי מדבר אפילו יותר בחריפות ממךצדיק יסוד עלום
אבל צריך לכבד ומי אנו בלא נימוסינו?
נכון. אבל האם מפני כך נעזוב את האמתחסדי הים

והאידיאות.

"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".

האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?

לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".

אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.

ממש לא לעזובהסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.

 

המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית, 

"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"

"כַּלָּה קִשֻּׁרֶיהָ"חסדי הים
עד כמה שאני יודע, תקופת הגאונים הסתיימה ממזמן…נייקיי

איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…

הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב

כדאי לפתוח שותי"ם של המאות השניםחסדי הים

האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.

על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.

ישאלו אותך בשמים למה לא הייתקעלעברימבאר
חסדי הים, לא למה לא היית גאון או אבא של גאון (כמו הסיפור על רבי זושא).


כל אדם והתפקיד שלו בעולם. אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים. אני בריה וחברי בריה

אנא לא ר' זושא ידענא אלא מתניתא ידענא:חסדי הים
"לפיכך יהיו אומרים כל אחד ואחד, מתי יגיעו מעשיי למעשה אברהם יצחק ויעקב" (תנא דבי אליהו פרשה כג)
זה שכל אחד צריך לשאול, זה אומר שבהכרחadvfb

כולם צריכים להגיע למעשי האבות?

 

ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.

הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.

 

 

אני לא מבין בדרגות רוחניות. אני רקחסדי הים

יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.

במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.

ומי אמר,שאתה לא יכול וראויקעלעברימבאר
להיות בעל דרגה רוחנית גבוהה?
מסכים עם הרישאadvfb
מעשיך כמו אברהם זה לא חייב להיותקעלעברימבאר
כמו גדול הדור. כתוב כמו האבות, לא כמו משה
הכח הזה נטוע בנו מכח האבות להגיעחסדי הים

לדרגתם.

הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.

(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)

..שפלות רוח

רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.

וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו

לא ?

"בְּחַבְלֵי אָדָם אֶמְשְׁכֵם בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָהחסדי הים
וָאֶהְיֶה לָהֶם כִּמְרִימֵי עֹל עַל לְחֵיהֶם וְאַט אֵלָיו אוֹכִיל".
אם אתה אדם שמקשיב לאנשיםadvfb

כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.

אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.

..צדיק יסוד עלום
עבר עריכה על ידי צדיק יסוד עלום בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 13:48

לא חשוב

לרדת מעץ החיים?חסדי הים
"וְעֵץ הַחַיִּים בְּתוֹךְ הַגָּן". "עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ וְתֹמְכֶיהָ מְאֻשָּׁר". "פְּרִי צַדִּיק עֵץ חַיִּים. "וְעֵץ חַיִּים תַּאֲוָה בָאָה". "מַרְפֵּא לָשׁוֹן עֵץ חַיִּים".
לא, מעץ הדעת טוב ורעadvfb
"מסטרא דעץ הדעת טוב ורע דקשיר לון ביצר הטוב למהויחסדי הים
עזר בהדייהו".
..advfbאחרונה
מסכים עם הכותרתפשוט אני..
עם ההמשך פחות
הוריו של מר שושני דחפו אותו להיות גדול הדוראריק מהדרום
זה לא הפך את שושני להיות מאושר יותר, בספק אם הפך את הוריו.
לא דברתי על לדחוף. התכוונתי שאני ואשתי לעתידחסדי הים

נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.

זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.

"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".

רב' חסדי, אתה איש חמוד.די שרוט
יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

יפה טוב לדעתהפי
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

חחח גדולהפיאחרונה
שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.אחרונה

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי היםאחרונה
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
לא פחות פוסלות אבל להן חופרים כל הזמן ששעון מתקתקתל אורות
שמראהלא עיקר ויתפשרו. אבל לבנים " מוותרים" ואומרים שלהם מראה חשוב, ואין מה לעשות, ויש מבחן 5 שניות ראשונות, וצריך לקבל את זה.. ( ויש מקומות שממש אומרים לבנים ש"מגיע להם" בחורה מהממת ויפה כשהם.. בלשון סבתא מרוקאית "בסדר בסדר" וזהו). אז לא, גם לבנות יש מה לומר, וגם בנים צריכים להקפיד על מראה, ללכת לאימון זוגיות כשצריך.. גם הם צריכים ללמוד להסתכל מעבר לחיצוניות.
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

אולי יעניין אותך