שרשור חדש
"אל תטוש תורת אמך", פסיקה ע"פ מסורת בית אבא, ושינוי מנהגיםצקון לחש

אני מרים כאן לדיון, בלי להכנס יותר מדי לדעות.

מצרף כמה קישורים מקדימים.

 

אל תיטוש תורת אמך - שינוי מנהגי האבות

באיזה מקרים מותר לשנות ממנהגי האבות?

שאל את הרב כיסא רחמים

אל תטוש תורת אמך

שינוי נוסח התפילה

http://shut.moreshet.co.il/shut2.asp?id=14645

http://shut.moreshet.co.il/shut2.asp?id=69793

http://shut.moreshet.co.il/shut2.asp?id=125315

שינוי מנהג המשפחה

http://din.org.il/2016/10/05/אני-ספרדיה-או-אשכנזיה/

 

הנקודה שגרמה לי לפתוח את הדיון הזה היא העובדה שפרט לעניין של כללי ההוראה שרק הרבנים יודעים וצריך לשאול אותם בכל דבר, יש גם היררכיה מסויימת.

כידוע גדולי הפוסקים (פרט למרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל וסייעתו שהם "כמעט דעת יחיד" לפי דברי הגאון בנו הרב יעקב יוסף זצ"ל), אומרים שצריך ללכת אחרי מנהגי העדה שממנה בא האדם. וגם כשהולכים לפוסק, הוא צריך לפסוק לאדם לפי מנהגי אבותיו (הרב יעקב יוסף מרחיב בזה מאוד. ראיתי לאחרונה שהרב מלמד אומר שבמנהג שצריך לברר אותו צריך להתחשב בדעת כל פוסקי העדות, שזה חידוש מסקרן מאוד).

העניין הוא שברבות השו"תי אונליין והקיצורים, נראה שנהיה קצת סלט.

 

נכון שבשעת הדוחק אפשר לסמוך על כל אחד (ונניח בצד את השאלה אם זאת באמת שעת הדוחק).

אבל הבליל הזה יוצר מצב שלפי רוב הדעות אנשים עוברים על ההלכה כפי מה שהם מצויים בה.

 

לי אישית נראה שזה תהליך של גאולה בדרך להקמת סנהדרין ומנהג ישראל אחיד כלשהו.

השאלה היא, מה עם ההתמודדות ההלכתית המחייבת?

הרי גם אם נניח שאנחנו מקבלים את דעת הרב עובדיה יוסף שצריכה להיות שיטה הלכתית אחת אחידה (ובדומה את שיטת הרב מלמד כנ"ל שמתחשבים בכל השיטות), מי יקבע אחרי מי הולכים?

נראה שיהיה יותר בלאגן מסדר אם יעשו שיטה כזאת, כי כל רב יכריע לפי הנטיה האישית שלו.

 

בסופו של דבר, לי אישית נראה שהפתרון הוא אך ורק סנהדרין עכשיו!

מישהו רוצה להצטרף אלי במסע לגדולי ישראל?  (אין לי מושג מה הסמיילי הזה).

 

מוזמנים להוסיף מקורות, לחלוק, ולהביא דעות חדשות בעניין "אל תטוש תורת אמך".

מי שקובע את ההלכה שלך זה ההכרעה והפסיקה שלךדבש חריף
אחרי שלמדת את כל הסוגיא ואת הדעות עליה.
אין תוקף למנהג ללכת אחרי פוסק מסויים (שנפטר).
מחילה, לא שלך, אלא של "הדיין" ב"אין לדיין אלא מה שעיניוצקון לחש

רואות". וזה אומר שאתה צריך להיות ראוי להוראה לפני (כלומר, לפי הבנתי, עם כל התנאים של אחרי גיל 40 אלא אם אתה הגדול שבעירך וכו'). לאו כל הרוצה ליטול את השם יבוא ויטול.

 

ואני לא מכיר דעה אחת שאומרת שאשכנזי יכול לנהוג כספרדי או ההפך (פרט לרב עובדיה משום קמא קמא בטיל) בשום דבר.

יש בזה כרתות וכו'.

 

המשפט הזה "אין תוקף למנהג ללכת אחרי פוסק מסויים (שנפטר)." שאתה חוזר עליו מלא פעמים, הוא משונה.

אתה מוזמן להביא מקום במקום להגיד את זה שוב ושוב. כי אין שום קשר בין מצבו של הפוסק לתוקף הפסיקה שלו.

 

כמו שכבר אמרנו, כל חז"ל נפטרו כבר. וגם משה רבנו ע"ה לא איתנו.

בערב.. אני יכתוב בהרחבה עם מקורות ואז תבין.דבש חריף
למדתי את הנושא הזה כמה וכמה פעמים עם פוסקים שוניםצקון לחש

לא נראה לי שאני טועה. אשמח לשמוע אם יש איזה חידוש כלשהו.

כרגע זה נשמע לי קצת כמו חסרון בשיטת פסיקה.

מכל התגובה שלך.. המילה כרגע הכי הקסימה אותידבש חריף
ברור שרק כרגע. אם אני טועה אחזור בי, בלי למצמץצקון לחש

בניגוד לשיטתם של המון מיושבי הפורומים חחח

 

אבל אני בספק גדול אם הדבר הזה שלמדתי עם לפחות 10 פוסקים שונים הוא טעות

בגלל שאני לא פנוי לכתוב לא היום ולא מחר..דבש חריף
אני יכתוב במוצ"ש..
עד אז תשאר במתח
חחחחח תבורךצקון לחש


מקור לתוקף מנהג ללכת אחרי פוסק (גם אחרי פטירתו)-אדם כל שהוא

תשובות הרשבא ח"א רנג

אל תדאג אני יתייחס גם לזה. דבש חריף
הרבה מהמחלוקות ההלכתיות לא שייכות לעדות..אדם כל שהוא

ככל הידוע לי, אם שני פוסקים בדורנו, אחד ספרדי ואחד אשכנזי, נחלקים בהלכה אין כלל שמחייב שאשכנזים ילכו דווקא ע"פ פוסק אשכנזי, וספרדים דווקא ע"פ ספרדי. אלא זה תלוי בכללי הפסיקה הרגילים, והאם האדם תלמידו של אחד מהם.

(ראה במכתב של הרב אברהם שפירא בסוף אחד הכרכים של מקראי קודש של הרב הררי [אולי על חנוכה]).

חילוקי המנהגים בפסיקה נוגעים רק למקומות שיש מנהג של העדה, או שזו מחלוקת בין פוסקים שכל עדה קבלה פוסק אחר, או מחלוקת שהיא נגזרת של מחלוקת כזו. [נניח, שאלה חדשה, שההכרעה בה תלויה במחלוקת שו"ע רמ"א]..

נראה קצת שהסיפא שלך סותרת את הרישא. אבל אני הבנתי אחרתצקון לחש

שאין סתירה. ואם הבנתי נכון, אז אמרתי את מה שאתה אמרת.

ודאי שבמה שאין בו מנהג מפורסם כל הפוסקים שווים, ככה גם הדרך לפסוק כשפוסקים ע"פ המנהג/עדה וכו'.

אולי לזה הרב מלמד התכוון? אם כן, זה לא חידוש כמו שחשבתי

שאלה מקדימהאניוהוא
קיבלו עליהם הוראות מרן - זה מנהג או דין?
מנהג. לענ"ד אם זה היה דין זה היה מוסכם לכולםצקון לחש


אז אתה כבר מודה שזה לא מוסכם על כולם...אניוהוא
או שכוונתך על כל הפוסקים?
על כל פנים מנהג - שנוגד את ההגיון לא עושים אותו - אז אם אדםתךצד - כמו שצריך סןגיא- ולדעתו הדין שונה מהמנהג- למה המנהג מחייב אותו?
אני מדבר על מנהגים מוסכמים שהתקבלו ע"י הפוסקיםצקון לחשאחרונה


פרשת בשלח "התייצבו וראו את ישועת ה' - הרב אברהם מוצא שליט"אchazamba

הרב אברהם מוצא שליט"א מפרש את פרשת השבוע פרשת בשלח

 

 

פרסם את הסרטון בכל דרך שהיא למכריך למען היות זיכוי רבים, הזכות הזאת תעמוד לך בעזרת השם, להצלחה ברוחניות ובגשמיות, ובכל אשר תעשה/י אמן ואמן!

 

הצטרפו לערוץ יהודי: https://www.youtube.com/channel/UCQxoJv4CyfUb9fAX8jQmbSQ

פרשת השבוע פרשת בשלח - הרב יוסף שני ✡ ערוץ יהודיchazamba

הרב יוסף שני מפרש את פרשת השבוע פרשת בשלח

 

 

פרסם את הסרטון בכל דרך שהיא למכריך למען היות זיכוי רבים, הזכות הזאת תעמוד לך בעזרת השם, להצלחה ברוחניות ובגשמיות, ובכל אשר תעשה/י אמן ואמן!

 

הצטרפו לערוץ יהודי: https://www.youtube.com/channel/UCQxoJv4CyfUb9fAX8jQmbSQ

פרשת השבוע פרשת בשלח - הרב מאיר אליהו ✡ ערוץ יהודיchazamba

הרב מאיר אליהו מפרש את פרשת השבוע פרשת בשלח

משה רבינו היה לוי ואהרון היה כהן, איך זה יכול להיות? ואיך משה נחשף לעצמות יוסף והוא לוי?

אברהם, יעקב ויצחק היו אבות, הבא בתור היה ראובן - ראו בן, מעכשיו יהיו בנים

מדוע מוציאים ספר תורה בימי שני וחמישי?

 

 

פרסם את הסרטון בכל דרך שהיא למכריך למען היות זיכוי רבים, הזכות הזאת תעמוד לך בעזרת השם, להצלחה ברוחניות ובגשמיות, ובכל אשר תעשה/י אמן ואמן!

הצטרפו לערוץ יהודי: https://www.youtube.com/channel/UCQxoJv4CyfUb9fAX8jQmbSQ

תודה! מקפיצהנפש חיה.אחרונה


למה הצדיקים צריכים שה'עמך' יזכירו אותם בשמונה עשרה?אנונימי (פותח)

הסיירת צריכה את החיילים הפשוטים?

 

סיירת לא יכולה לנצח מלחמה בלי חיילים פשוטיםאניוהוא
ואם אין מי שעומד מאחוריך אתה לא שווה כלום.


גם נח שהיה 'צדיק תמים' לא נחשב כלום לעומת אברהם כי לא היה מאחוריו אף אחד.
טובאנונימי (3)


למה הקדוש בורוכו צריך מנורה? למה הקדוש ברוכו צריך שיהולל כאןנפש חיה.
הרי המלאכים הקדושים עושים זאת בקדושה רבה!
רגע רגעאנונימי (3)

שאלתי לשם מה צריך שהקטנים ידחפו את הגדולים. למה הם צריכים את הקטנים?

ולא שאלתי -

למה ה' צריך את בני האדם.

זה על אותו משקלנפש חיה.
כשם ש "אתה קדוש" "יושב" על "תהילות ישראל".



הקדוש בורוכו מץעלה דווקא על ידי עמישראל הקטנים לעומת המלאכים.
וא"צ להרחיב על איכות העבודה שלנו בעולם הזה ועל "מיניה ומיניה ייתקלס עילאה"




וגם


כשה'עמך' משווקים מפה לאוזן- העסק מתגלגל.....
נזכרתי בנקודה נוספתאניוהוא
כדאי לראות את הספורנו בתחילת בבעלותך - על הנרות המימינים- לומדי התורה והמשמאלים- עוסקי בחיי עולם- שכולם פונים על פני המנורה
והוא ממשיך שם ומביא ירושלמי - לעולם יתפללו הצדיקים על ה'עמך' (כהגדרתך) כי 'לולא עליא לא אתקיימי כליא' - בלי העלים לא יתקיימו האשכולות של הגפן - כי הרוח תפיל אותם.
והיום ידוע לנו עוד- שהעלים - אחראיים על הפוטוסינטזה- שגורמת למתיקות של הענבים...


@@נפש חיה. נזכרתי בזכותך - שהזכרת מנורה...
יפה מאד!נפש חיה.אחרונה
כל התפילה היא בקשה שיתגלה אור ה' במציאות.yagel

אור ה' מתגלה הכי הרבה ע"י הצדיקים שחיים עפ"י רצון ה' ברמות הגבוהות ביותר.

חוץ מזה הברכה היא לא רק על הצדיקים אלא "על הצדיקים ועל החסידים...ועל גרי הצדק ועלינו" וכו"

 

מה הוא פגם הברית? ועד שאלותתקוות עולמים

שלום חברים, אני די חדש בכל העסק הזה של הדת , ואני מעוניין להבין ולדעת באמת מה אומרים כמה מושגים בסיסיים שאני נתקל בהם לעיתים תכופות בספרים של הדת.

 

1. מה הוא פגם הברית? האם הוא שטף המחשבות שיש לרובא דעלמא, שהמחשבות שלהם לא מיושבות עליהם? האם הוא שינה? בחינת עבדות, בחינת עשרה קבין שינה ירדו לעולם, תשעה נטלו עבדים. האם הוא עצבות ומרה שחורה? האם הוא מוחין דקטנות? האם הוא גאווה?  האם הוא תאוות משגל? האם הוא בלבול, חוסר ייעוד וחוסר תכלית בעולם? האם הוא תאוות ותשוקות שיש לאדם? אני רואה שכולם מדברים על העניין הזה של פגם הברית ותיקון הברית. חלק אומרים שינה, חלק אומרים עצבות, חלק אומרים תאוות משגל, חלק אומרים כך, חלק אומרים לא נשוי, חלק אומרים לא מהול. אשמח להסברים.

 

2. מה זה אומר 'בחינה'? מה המשמעות של זה? ראיתי הרבה שרושמים 'בחינת' כך וכך, 'בחינת' כך וכך.

 

3. מהי 'עבודה זרה'? האם עבודה זרה אינה אלא הפרדת כוח מה' יתברך ושיוך הכח הזה לעצמך ולחשוב שזה שלך ושאתה בעל כוח בפני עצמך? שאדם אומר כוחי ועוצם ידי עשה לי הפלא הזה, החסד הוא שלי, אני עשיתי, אני פעלתי, אני עשיתי טוב, אני תיקנתי, אני הרמתי, וכו'? אם כך, מדוע בודהיסטים ודומיהם נקראים עובדי עבודה זרה הלא הם מאמינים שהכל מאיתו יתברך ושאין לאדם שום דבר מעצמו, אלא כל הכוחות הם מאלוהים?

 

4. למה ער נקרא ער? על מה רומז שמו? ואיך זה קשור לעבירה שהוא פגם בה, שנאמר 'ויהיה ער בכור יהודה רע בעיני ה' '?

 

תודה.

מה שבטוחאניוהוא
יש לך סבלנות...
יש למישהו המלצה לספר מסוים של הרב שגר?לרגע.
התחלתי את לוחות ושברי לוחות
מחפשת עוד ספר במקביל ומעדיפה משהו לנשמה כזה
של הרב שג"ר

ואם יש המלצה לספר של הרב לכטנשטיין אז גם אשמח

תודה
יש את הספר של הרב שגר על לימוד גמראארגוב
"בצורתו יהגה" נראה לי קוראים לזה, ולרב ליכטנשטיין נראה לי החידוש העיקרי והמעניין שלו זה הספרים שלו בעיון..שמונת הספרים הכחולים
^^^^^ בתורתו יהגה ספר יסודי ומעולהעוגי פלצת
מעולה, תודה רבהלרגע.אחרונה
קנייה מכספי מעשרותפלפל שחור
יש לי שאלה.. מותר לקנות משהו מכספי מעשרות לאחותי? היא מאוד רוצה לקנות חפץ מסוים (לא חפץ קדושה..), לבד היא לא תקנה אותו (כלכלית).
אשמח לדעת אם מותר/לא/לכתחילה ואם אפשר מקורות.
תודה רבה!
השאלה האם היא מוגדרת 'עניה'...אניוהוא
וגם אם לא-
צריך לדעת שמעשר כספים הוא מנהג,
וכמו כן מפרישים מבניו ולא מהברוטו - וגם זה בניכוי של הוצאות בניו לת'ת, חיסכון לילדים, נסיעות למקום העבודה, ועוד.
א'כ יתכןמשהחישוב שלך הוא גדול מהנ'ל - ולכן מותר לקנות במה שהפרשת גם לאחותך אם איננה עניה.
ואולי - שלא תחשוב שקנית לה מתנה ובעצם אתה נהנה מכספי מעשר - תגיד לה שזה מכספי מעשר.
זה גם תלוי בסוג המתנה...
יש דעות שמעשר כספים דרבנן, ויש גם דעות שדאורייתאברגוע

וגם לפי מי שאומר שזה רק מנהג, עדיין יש מצווה מהתורה לתת צדקה,

והמעשר בא דווקא לקולא, שלא צריך לפרנס את כל העניים, אלא מספיק מעשר.

והנפק"מ בין השיטות היא במקרה שהאדם דחוק.

http://ph.yhb.org.il/08-06-07/

לשאול רב!!!!אנונימי (2)אחרונה
רצועות התפילין מבריקות? זה פלסטיק כנראה (נא להפיץ)אנונימי (פותח)

אם הרצועות שלך עדיין נראות מבריקות חצי שנה לאחר הקניה 

ככל הנראה השחור הוא לא צבע אלא פלסטיק.

לכל מי שרכש ב3 השנים האחרונות תפילין 

(גם ממפעלים מוכרים וידועים)

א. נסה להכנס עם הציפורן/סכין בין השחור לעור בקצה הרצועה.

ב. חמם את קצה הרצועה עם להבה.

ג. חתוך חצי ס"מ ושים בתוך מים רותחים.

אם השחור נפרד מהעור - זה פלסטיק. והרצועות פסולות.

 

מנהלים: נא להעביר לפורום עם גילאי בר מצווה. וגם לפורום הורים. 

 

 

אה נזכרתי ששכחתי לברר לגבי זהצקון לחש

אני זוכר אבל ששמעתי מכמה ת"ח חשובים שבזה שאומרים שזה פסול, גם כשזה דבוק, יש עניין של חיסול חשבונות בין יצרנים.

 

בכל מקרה השיטה הזאת לא טובה כי זה נהרס ועלול להפרד כמו שקרה לנ"ל.

 

אם זה שייך עדיין אשאל בכל זאת

זה פסול לחלוטין. נאמר לי להחליף ע"י ת"ח רציני מאד.אנונימי (פותח)

השיטה הזאת טובה בשביל להדביק להם אזיקים ולשלוח אותם

 

 

 

תוכל להעביר את זה לפורום בר מצווה והורים? תודה.אנונימי (פותח)


אתה לא חושב שראוי לכתוב בכינוי לפחות כדי שיתייחסו אליך ברצינארץ השוקולד
ות?
לא.אנונימי (פותח)


רק ציינתי בדיקה. שידעו. מה שיעשו עם זה לא עניין שלי. אניאנונימי (פותח)

לא ידעתי ואם הייתי יודע הייתי נותן לבעל המפעל לאכול את הרצועות

וכקינוח את החשבונית על סך 3500 לזוג תפילין פסולות. בתיאבון.

התכוונתי שיעבירו לפורום רק את ההודעה הראשונה. שידעו מדבר כזהאנונימי (פותח)

הפסק - לא ענין שלי. שיבררו איש איש לעצמו. 

לגביי - הדבר הזה פסול לחלוטין. 

עכשיו ראיתי שכתבתי את דעתי שם. סליחה.אנונימי (פותח)


אוליאנונימי (3)
זה רק הרצועות ולא התפילין דפסולות?
כוונתי הייתה שהמצווה לא התקיימה כלל. אבל אני מתקןאנונימי (פותח)

הרצועות פסולות. לא התפילין. התפילין כשרות למהדרין.

שכוייח.

ת"ח רציני אמר לי שאם הצד השני של העור גם צבוע בשחור..אנונימי (4)
זה לא מוכח שזה פסול... ויש לזה הסברים מדוע זה אכן היה כשר.. אני לא זוכר בדיוק איזה ראשונים הוא הביא ואיך הוא התיר אבל הוא אמר שזה כעיקרון כשר לחלק מהדעות וברור שאם מגלים את זה עדיף מאוד להחליף...
דו שיח בין אנונימי לאנונימי זה דבר משעשעאנונימי (5)
וכן, בכוונה כתבתי את זה מאנונימי
לשירותך תמידאנונימי (פותח)


שוקולדיכבר לא ישיבישער
למה נראה לך שיש הבדל ביחס כשיש כינוי?
כי כינוי נהיה מוכרארץ השוקולד
ניתן להבין סגנון של אנשים בפורום על סמך כתיבתם, הנעשה באמצעות כינוים.
כמו כן, עם הזמן חלק מהדמויות נהיות מוכרות
איזה סגנון אפשר להבין מ"ארץ השוקלד" שוקולדי יקר שלי? ...כבר לא ישיבישער
חבר, מספיק עם זה. לא בשירשור שלי.אנונימי (פותח)


הסגנון הוא לא על סמך הכינוי, אלא על סמך הודעות קודמותארץ השוקולד
נראה לי שאם תעיין לפי כינויים בהודעות מן העבר, תוכל להבין את אופי הדברים
בהצלחהאנונימי (פותח)אחרונה


אם זה שחור משני הצדדים - זה כשרהמלאך הגואל אתי
כי מטבילים את הרצועה בשחור
וגם מדביקים מבריק

אם זה רק מצד אחד - אז פסול
כי זה רק הדבקה (לא נחשב צביעה)
שאלתי את הרב של הישוב
אין דבר כזה שחור מתחת לפלסטיק. מהסיבה הפשוטהאנונימי (פותח)

שהדבק לא יתפס על הדיו. 

ואם הוא מורח דיו אז כבר נשחק לו הרווח.

אני ממליץ לך להתרחק מהקומבינה הזאת.

סתם שתדע הפלסטיק נשבר אחרי חצי שנה-שנה ואז מה חסכת? ההפך. הפסדת.

 

מעניין אותי כמה עלו לך הרצועותאנונימי (פותח)

לסוחר הם עולות 30 ש"ח לעומת 100-200 של עור עליון לפי האינטרנט. 

 

לי היה שחור משני הצדדיםהמלאך הגואל אתי
שהוטבל בדיו ועליו מודבק הפלסטיק המבריק המדובר שנשבר וכו'
והרב אמר כשר. שחור = כשר . בהתעלם מהפלסטיק המודבק
כמובן שהחלפתי רצועות מאז
לא שאלתי את הרב שלי לגבי מצב ששחור מתחת ולכן לא יודע.אנונימי (פותח)

זה העסקה הכי גרועה בלי קשר להלכה שאפשר לעשות.

העור הוא עור לא איכותי ודק ולכן מדביקים פלסטיק.

הפלסטיק נשבר אחרי חצי שנה שנה והעור יתבלה תוך חמש שנים כנראה.

אין לי מושג מי המציא את הדבר הזה. ולמה קונים את זה.

אגב, מחובתם לציין שהם מוכרים פלסטיק. שהלקוח ידע ויחליט לבד.אנונימי (פותח)


זה לא קרה.אנונימי (פותח)


חשוב להדגיש, הרצועה שחותכים חייבת גניזהארץ השוקולד
מדין תשמישי קדושה...

לגופו של עניין, אני לא יודע
רק אם השתמשו בה פעם.אניוהוא
הודעה מתוקנת: רצועות תפילין עם פלסטיק:אנונימי (פותח)

אם הרצועות שלך עדיין נראות מבריקות חצי שנה לאחר הקניה 

ככל הנראה השחור הוא לא צבע אלא פלסטיק.

לכל מי שרכש ב3 השנים האחרונות תפילין 

(גם ממפעלים מוכרים וידועים)

א. נסה להכנס עם הציפורן/סכין בין השחור לעור בקצה הרצועה.

ב. חמם את קצה הרצועה עם להבה.

ג. חתוך חצי ס"מ ושים בתוך מים רותחים.

אם השחור נפרד מהעור - זה פלסטיק ולא דיו.

 

 

 

הלנת המתאנונימי (פותח)

איך קרה שארונו של יוסף הסתובב 40 שנה במדבר? זה הלנת המת לא?

הבטיחו לו שיעלו את עצמותיושפיפול

וגם אסור להם לחזור למצריים.

אז לא הייתה להם ברירה

זו היתה שבועה לא הבטחהמושיקו


לא מכיר איסור להלין את המת מחוץ לירושליםימ''ל

אם הוא לא תלוי.

ומדובר בעצמותיו, אחרי שכבר נקבר.

למיטב זכרוני ודאי שאסור להליןצבכל מקוםאניוהואאחרונה
אלא שלכבודו של מת מלינים. והמנהג בירושלים לא להלין כלל.
בלנ'ד אחפש מקור מאוחר יותר

ולפי זה אצל יוסף זה היה לכבודו - ולכן אין בעיה.
נגמר שעבוד מלכויות?סוג'וק

חז"ל אומרים "אין בין העולם הזה (- המציאות שלהם, גלות) לימות המשיח, אלא שעבוד מלכויות בלבד"

 

ניתן לדייק בדבריהם, מדוע הכפילות "אלא" ו"בלבד" ?! היה מספיק מיעוט אחד: "אלא שעבוד מלכויות"

 

אלא שגם בגאולה, כשכבר יוצאים משלטון הגויים לעצמאות מדינית, - עדיין יש שעבוד מלכויות גם ב"לבד" שלנו.

זאת אומרת שאנחנו כבר לבד בעצמאות , בימות המשיח (בן יוסף), אך יש עדיין שעבוד מלכויות נפשי.

 

יש הרגשה שאנחנו בשלהי השלב השני שכעת עם ה"נשיא" החדש נקבל טרמפ לשלב השני (בן דוד) ואולי באמת נגמר שעבוד מלכויות גם ב"לבד". השלב השני של ימות המשיח הוא התקיימות כל דברי הנביאים

 

[ולרמז: 'דונלד' נוטריקון 'דוד נולד' או 'דוד לנד'..]

 

לחיים

ומי שטוען שטראמפ המשיח - עתידה ירושלים להתפשט בכל א"ימושיקו

ואז ממילא השגרירות תשאר בתל אביב ותהיה בירושלים

מי שטוען שטראמפ המשיחאריק מהדרום
טמבל.
אני לא טוען. אך ה' קורא לכורש "משיחי". שליח מה'סוג'וק


כורש זה לא טראמפ.אריק מהדרום
רק לפתוח אופקים לביטוי הקדום "משיח"סוג'וק


לא צריךאריק מהדרום
הקישור של טראמפ למשיח נבע מגימטריה מטופשת, אחרת לא היו חושבים בכיוון הזה בכלל.
כל היתר זה גיבובי שטויות העומדים על כרעי תרנגולת.
כורש אגב זה לא בגימטריה משיח בן דוד.
'והיו מלכים אומנייך ושרים מניקותיך'אניוהואאחרונה
אומר המדרש שביצא'מ - היה משה שהלך בראשנו -שעליו נאמר 'כאשר ישר האומן את היונק'
ובגאולה העתידה- מלכים אומנייך ושרים מניקותיך.

אף אחד לא יודע אם זה טראמפ או לא...
אבל ברור שבאופן יחסי למה שהיה יכול להיות אם היה שם משהו אחר שהמצב מעודד..
למי שמבין בעניני תפילין - סוגי עורות שוניםאנונימי (פותח)

שלום,

פתחתי בית תפילין של ראש רמת כשרות פשוטה

וה"מילוי" של התיתורה הוא חום-אדמדם לעומת הצבע הצהבהב בהיר

"הרגיל" של המחיצות והבית.

זה מאיזור אחר בבהמה? זה של כבש? מה זה העור האדום הזה?

האם שיקשוק חזק של תותים במים וסבון כמו "שייקר"אנונימי (פותח)

משפר את שחרור החרקים או שהעניין הוא ההשריה?

האם מברשת עדיפה על השריה?

אגב, במכון התורה והארץ נמצא ש3 מחזורי השריה וערבוב +שטיפה סופית במים מוציאה תות נקי

לא משנה מה רמת הנגיעות

(חרקים יש אצל כל המגדלים)https://www.toraland.org.il/%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8%D7%99%D7%9D/%D7%9B%D7%A9%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%9E%D7%96%D7%95%D7%9F/%D7%97%D7%A8%D7%A7%D7%99%D7%9D-%D7%91%D7%9E%D7%96%D7%95%D7%9F/%D7%91%D7%93%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%AA-%D7%AA%D7%95%D7%AA-%D7%A9%D7%93%D7%94-%D7%AA%D7%A9%D7%A2%D7%95/

עידכון מכושרותאניוהוא
*עדכון ממעבדת כושרות*
תות השדה יש בו נגיעות רבה, והחרקים מסתתרים בין הגבשושיות.

השנה (חורף תשע"ז) נבדק מדגם גדול של תותים שונים ונמצא כמות נגיעות גבוה מהרגיל ביחס לשנים האחרונות,

הניקוי הוא כדלהלן:

1. להסיר את הראש הירוק, עם מעט פרי.

2. להשרות את התותים במים עם מעט סבון, (כחצי כפית כפית סבון לליטר מים) למשך 3 דקות.

3. לאחר ההשרייה יש להוציא התותים ולשפשף כל תות בעזרת מברשת שיניים, מתחת לזרם מים.

4. להשרות פעם נוספת, במי סבון חדשים, למשך 3 דקות, לשטוף ולשפשף במברשת שיניים

ניקוי כזה מכשיר את התות לאכילה, עם פגיעה מועטה בצורתו החיצונית .

5. אם מעוניינים לרסק את התותים בבלנדר, אפשר להסתפק בהשריה, שטיפה ושפשוף פעם אחת ואח"כ לטוחנן בבלנדר, עד שיהיו רסק תותים.



יאכלו ענוים וישבעו
הפטנט של לטחון תמוה בעיני מאדאנונימי (פותח)

עוד כמה שטיפות ואין לך נגיעות

זה פטנט של בדיעבד

זה יוצא מחזקת נגוע - ממילא אין בזה מבטל איסור לכתחילהאניוהוא
כנראה מספיק פעמים יצא נקי לאחר שטיפה אחת.
אבל לא תמיד...
תקרא בקישור לעיל - אחרי 3 פעמים יש אחד או שתייםאנונימי (פותח)

ולכן רק ברביעית - נקי.

בכל מקרה, תודה לך על ההתייחסות. תבורךאנונימי (פותח)


הקישור לכייל הוא תשע'ו.אניוהוא
מה שכתבתי זה מכושרות השנה - תשעז.
תודהאנונימי (פותח)אחרונה


סיכומי הדף היומי "בקיצור" - חינםבקיצור

.
ניתן לקבל את סיכומי הדף היומי "בקיצור" מידי יום ישירות לטלפון הנייד, בקבצים מותאמים לטלפון הנייד.

המעוניינים בכך, ישלחו הודעת וואצאפ למספר 050-6877088

וירשמו בה את שם השולח עם המילה "הוסף".

תודה רבה 
.

ספר יהושועאזוב

בס"ד

 

בפרק כ"א כתוב:

וַיָּנַח יְהוָה לָהֶם מִסָּבִיב, כְּכֹל אֲשֶׁר-נִשְׁבַּע לַאֲבוֹתָם; וְלֹא-עָמַד אִישׁ בִּפְנֵיהֶם, מִכָּל-אֹיְבֵיהֶם--אֵת כָּל-אֹיְבֵיהֶם, נָתַן יְהוָה בְּיָדָם.

 

אולם הרי בפרק י"א כן מסופר על מלכים שניסו לעמוד בפנינו?

וַיְהִי, כִּשְׁמֹעַ יָבִין מֶלֶךְ-חָצוֹר; וַיִּשְׁלַח, אֶל-יוֹבָב מֶלֶךְ מָדוֹן, וְאֶל-מֶלֶךְ שִׁמְרוֹן, וְאֶל-מֶלֶךְ אַכְשָׁף.  ב וְאֶל-הַמְּלָכִים אֲשֶׁר מִצְּפוֹן, בָּהָר וּבָעֲרָבָה נֶגֶב כִּנְרוֹת--וּבַשְּׁפֵלָה; וּבְנָפוֹת דּוֹר, מִיָּם.  ג הַכְּנַעֲנִי מִמִּזְרָח וּמִיָּם, וְהָאֱמֹרִי וְהַחִתִּי וְהַפְּרִזִּי וְהַיְבוּסִי בָּהָר; וְהַחִוִּי תַּחַת חֶרְמוֹן, בְּאֶרֶץ הַמִּצְפָּה.  ד וַיֵּצְאוּ הֵם, וְכָל-מַחֲנֵיהֶם עִמָּם--עַם-רָב, כַּחוֹל אֲשֶׁר עַל-שְׂפַת-הַיָּם לָרֹב; וְסוּס וָרֶכֶב, רַב-מְאֹד.  ה וַיִּוָּעֲדוּ, כֹּל הַמְּלָכִים הָאֵלֶּה; וַיָּבֹאוּ וַיַּחֲנוּ יַחְדָּו, אֶל-מֵי מֵרוֹם, לְהִלָּחֵם, עִם-יִשְׂרָאֵל. 

 

אולי הפירוש של "לא עמד איש בפניהם" הוא שאף אחד לא הצליח למנוע ממנו לרשת את הארץ? וזאת הכוונה?

כלומר לא עמד איש = לא הצליח למנוע איש(גם אם ניסה למנוע)?

ענית...עוד סתם אחד

ראה גם בפרק י פס' ח: "ויאמר ה' אל יהושע: אל תירא מהם כי בידך נתתים, לא יעמד איש מהם בפניך" - וזה על מלכים שיוצאים כעת ממש להילחם איתו! סימן ש"לא יעמוד איש מהם בפניך" = אחרי שתילחם בהם, הם כבר לא יעמדו... 

 

(לעומת זאת ראה במגילת אסתר פרק ט פס' ב "ואיש לא עמד לפניהם" - ושם ברור שלפחות בהקשר המיידי הכוונה שמראש לא יצאו להילחם נגדם; וייתכן שזה יסוד הדיון אם לקרוא 'איש לא עמד לפניהם' או 'איש לא עמד בפניהם' - כאשר הצירוף עם ל' משמעותו כהבנה המונחת בבסיס השאלה שלך, ואילו הצירוף עם ב' משמעותו כהבנה המונחת בבסיס המענה עליה). 

תודה רבה לשניכם אזוב


תיקנתי. כאן למטה..אנונימי (2)אחרונה


נכון. מתוקן מלמעלה:אנונימי (2)

זה מהספר הררי עז של הרב אלחנן בן נון הוא הרב של שילה וישיבת בית אורות

 

http://www.yeshiva.org.il/midrash/11585


"מלחמת כנען של ימי יהושע היתה, בעצם, מלחמה קלה. אמנם ישראל החזיקו צבא והשתמשו בנשק, אבל לא נדרש מהם להשקיע מאמץ מלחמתי אלא בעיקר מאמץ רוחני. השמש והירח שעמדו מלכת בגבעון ובאילון, ואבני האלגביש במורד בית חורון הם רק חלק מזערי מן הסיוע האלקי, שקיבלו ישראל במלחמותיהם על ארץ ישראל. לא היה קרב אחד בכל המערכות על ארץ כנען, מלבד מלחמת העי, שלא הוכרע מראש". 

 

(הכוונה היא שנעמדו פיזית למלחמה. אבל הובסו.)

 

 

בהנחה שאדם מדבר לשון הרע פעם או פעמיים ביוםאנונימי (פותח)

יוצא שלרובינו בעצם אין כמעט בכלל זכויות לא?

אומרים שכל הזכויות של האדם עוברות לזה שדובר עליו.

ומה קורה אם חזר בתשובה? זה חוזר?

 הנושא הזה קצת מייאש

תחשוב על זה שגם עליך מדברים כנראהפסידונית

אז לפי זה יש לך די הרבה זכויות.

מסקנה: להיות טיפוס מגעיל זה משתלם.

מסקנה הגיונית יותר: כל הדיבורים על שכר ועונש נועדו לסבר לנו את האוזן. זה עניין רוחני ולא גשמי שקשה לנו להבין במציאות הגשמית שאנחנו חיים בה.

יש איזה עניין בחסידות (נראה לי רבי נחמן) מבוסס על דברי האר"יצקון לחש

שמסביר קצת את ההיגיון בזה.

 

כל פעם שאדם חוטא המצוות שלו עולות לצדיק שהוא מהשורש שלו, ולכן האר"י תיקן באחת הברכות ב18 (על הצדיקים) שהאדם יבקש מה' שהמצוות ילכו לצדיק שיש לו ביטחון בה'. כי מי שיש לו ביטחון בה' לא רוצה מצוות של אחרים וישר מחזיר אותן חזרה לאדם.

 

ככה שזה נראה לי דומה גם בלשון הרע.

 

לא רק זה, אנחנו מסתכלים על גרגיר פצפון של חשבונות שמים, וכמו בדוגמא שכתבו מעלי (פסידונית), יכול להיות שם מדברים עליך גם לשון הרע (כמים הפנים לפנים) ואז זה חוזר אליך עם עודף.

 

בכל מקרה, הרעיון הוא שאי אפשר לנסות להבין חשבונות שמים מנקודת הצצה שחכמים נתנו לו.

מקבלים את זה כאזהרה. מי שרוצה לדעת חשבונות שמים, יכול להתפלל על זה לה', ולהזהר מהקטע של הקיצור חיים שאומרים שעלול לקרות

כמדומני שמקור הדברים בספר חובות הלבבות, ושם לא כתוב..אדם כל שהוא

שכל הזכויות עוברות, אלא שיש מציאות של זכויות שעוברות.

וְאָמַר אֶחָד מִן הַחֲסִידִים: הַרְבֵּה בְּנֵי אָדָם יָבוֹאוּ לְיוֹם הַחֶשְׁבּוֹן, וּכְשֶׁמַּרְאִים לָהֶם מַעֲשֵׂיהֶם, יִמְצְאוּ בְסֵפֶר זְכֻיּוֹתָם זְכֻיּוֹת שֶׁלֹּא עָשׂוּ אוֹתָן, וְיֹאמְרוּ: לֹא עָשִׂינוּ אוֹתָן. וְיֵאָמֵר לָהֶם: עָשָׂה אוֹתָן אֲשֶׁר דִּבֵּר בָּכֶם וְסִפֵּר בִּגְנוּתְכֶם. וְכֵן כְּשֶׁיֶּחְסַר מִסְפַּר זְכֻיּוֹת הַמְסַפְּרִים בִּגְנוּתָם, יְבַקְשׁוּ* אוֹתָן בָּעֵת הַהִיא, וְיֵאָמֵר לָהֶם: אָבְדוּ מִכֶּם בְּעֵת שֶׁדִּבַּרְתֶּם בִּפְלוֹנִי וּפְלוֹנִי. וְכֵן יֵשׁ מֵהֶם גַּם כֵּן שֶׁיִּמְצְאוּ בְּסֵפֶר חוֹבוֹתָם חוֹבוֹת שֶׁלֹּא עָשׂוּ, וּכְשֶׁאוֹמְרִים: לֹא עֲשִׂינוּן, יֵאָמֵר לָהֶם: נוֹסְפוּ עֲלֵיכֶם בַּעֲבוּר פְּלוֹנִי וּפְלוֹנִי שֶׁדִּבַּרְתֶּם בָּם,

אני חושב שגם החפץ חיים כותב את זהקראנץ שוקולד
או שהוא רק מביא את זה משם..
החפץ חיים היה מאות שנים אחרי, ככה שכנראה הוא מביא את זה משםצקון לחש

מסקרן אם יש מקור קדום יותר לזה. לא שדברי רבינו בחיי צריכים חיזוק.

קודם כל אתה צודקשפיפול
באמת אין זכויות.
מאידך מי מונע ממך שלא לדבר לשון הרע.
זה בסך הכל הרגל
אין אדם רואה וכו'אנונימי (3)אחרונה


דווקא יוצא שיש לכולם זכויות..כי על כולם מדברים פעם או פעמייםאנונימי (3)

פטיש

אז אולי יש בזה בעיה של ריביתאניוהוא
גדולאנונימי (3)


רצועות תפילין עם "צבע" שהוא פס פלסטיק. כשר? מהודר?אנונימי (פותח)

היום גיליתי ששלי מפלסטיק. ואפילו לא טרחו לציין זאת.

עלו לי 3500 ש"ח! ועוד עושים עליי קומבינות. פירמה ידועה.

אחרי שאמרתי לעצמי לא אקנה זולות במשהו כמו 1200 או 1500 אאל"ט. 

 

 

שמעתי מרב ישוב כנ"לאנונימי (פותח)

האמת -זה הגיוני. ואני לא מבין כלום בדיני ממונות.

(מעניין אם היה מס מקביל למע"מ של זמננו בזמן חז"ל?)

אמנם לא שאלתי מפורשות האם תפילין בשחור כשרות או לא

אבל ההדרכה הייתה ללכת ולקנות במקום מסודר 

ומכאן אני מסיק שיש לקנות עם חשבונית.

אגב, חשבונית היא לא ערובה לרצועות תקינות וכו'. 

מכיוון שהבית מגיע כבר צבוע לסופר 

גם אם הוא רוצה הוא לא יכול לגלות בעיות.

גם הוא מתבסס על אמון עם הספק שלו. 

כמו שאתה סומך עליו.

עד שיארגנו את הענף  לפחות כמו בתחום המזון.

אגב איפה רשומים שמות המשגיחים של מפעלי התפילין?

יש מפעלים מורשים? 

 

למה בני עדות המזרח מאמצים מנהגים של אשכנזים?אנונימי (פותח)
בני עדות המזרח בחלקם הגדול מתפללים בסידורי הספרדים ועדות המזרח, אבל על ההגייה הספרדית הם ויתרו מזמן, רוב רובם של הספרדים מבטאים את האותיות ג רפויה, ח, ט, ע, צ,ק, ר כמו האשכנזים (יש לציין שבאותיות ח,ע ישנם רבים שמבטאים אותם נכון, ויש אשכנזים שגם משתדלים)
רבים מהספרדים ויתרו על ניגון התפילה והלימוד המסורתי, ואימצו את ניגוני התפילה והלימוד האשכנזיים.
ממה נובע השינוי? מרגשי נחיתות, או אימוץ מנהגי התפילה והלימוד בישיבות ובבתי הספר, או מחוסר מודעות.
לפי דעתי כל התשובות נכונות.
באמת? אז כדאי להכיר קצת יותר לפני התוויותנפש חיה.


מחפש דפי מקורות עם סוגיות אקטואליות בגמראאנונימי (פותח)


אקטואליות הכוונה הלכה למעשה?ארגוב
או נושאים בוערים של היום יום?
נכון זה אתר ממש טוב,ארגובאחרונה
יש גם רב מישיבת מעלה אדומים שמלמד את מסכתות סדר מועד על הסדר, מביא דף מקורות יחסית קצר לכל סוגיה ובסוף סיכום שלו, מומלץ מאד הוא גם הוציא כבר 2 ספרים על מסכת ברכות ואחד על פסחים, הדפים נמצאים באינטרנט http://mobile.ybm.org.il/subSubjects.html?currCatID=241
שאלה בבקשה רק למי שיודע בןןדאותאנונימוסיתוש
ואשמח למקורות
האם מותר להגיב באמצע שבוע על כתבה נניח בפייסבוק .שיתכן שמישהו יגיב עליה בשבת(יגיב בשבת על התגובה שלי שכתבתי ביום חול ) .?האם זה נקרא שגרמתי לחילול שבת ?
שאלה עבודה בסופראנונימי (פותח)
הי אני קופאית די חדשה בסופר ורציתי לשאול אם זה נכון שצריך לחפש מקום צנוע וראוי בעבודה כזו. אני מנסה להיות נחמדה אבל נזהרת מלהאיר פנים יותר מדי לאנשים ומשתדלת בזה. אך לעיתים זה קצת קשה בציבוריות כזו. ואיתי גם עובדים חילונים ,לעיתים נגיד יש מצבים שאני צריכה למסור משהו לדוגמא. אני מרגישה קצת לא נוח להיות במרחב כזה. תודה
*גבריםאנונימי (פותח)
לענ״ד כן עפ״י מהבראבא
ששמעתי, אני חושב שאת צריכה לראות מעבר לסביבה אם את עצמך רוצה להיות באותו מקום, ואני יודע שבאמת זו בעיה בחלק מהמקומות
מכל הרבנים ששמעתי, זה מובן מאליו. תלוי במקום ספציפית.צקון לחש

אם לא נוח לך שם דתית, אל תעשי לעצמך רע, חפשי מקום אחר

אני חושבתאנונימי (3)
על מקום אחר. אני מרגישה קצת לא רגילה לסביבה לא דתית בפרט עם העובדים, כאילו אני רגילה לאולפנא.. חברות ,בנ״ע לא יותר מזה אולי זה גם בגלל סוג העבודה לא יודעת. אני חושבת שזה ככה בכל מקום, כאילו כל הסופרים אותו דבר. אנסה לראות מה אוכל לעשות תודה
בשמחה. אני תמיד דוגל ללכת אחרי הלב כשזה בצד ההלכהצקון לחש


חייב להגיד שעבדתי בסופרים.. ואין מה לעשות כל מקום זה ככהמלקום
את אולי גרה באיזור המרכז?בשמת
יש סופרים בבני ברק שיכול להיות יותר מתאימים
הבעיה אינה הלכתיתשפיפול
אין שום איסור הלכתי להסביר פנים לאנשים או לעבוד עם חילוניים, מה שלא יהיו.

ברור שאת תשתדלי לעבוד במקום שתרגישי בו נוח , רק שלא תמיד ניתן לבחור מקום עבודה.
אני חושב הכוונהאהרונסון
שלהאיר פנים יותר מדי לגברים מייצר קרבה
וגם בזה אין שום בעיהשפיפול
אני רואה אתה מאוד מופלג בחכמתך.אהרונסון
נשאלה כבראנונימי (3)אחרונה
י״ח סיון תשס"ט נושא: פרנסה ועבודה במהלך העבודה

שאלה:
אני בת 21 וחצי רווקה. אני עובדת כקופאית ובתוקף עבודתי אני נאלצת לחייך ולהאיר פנים גם לגברים, האם זה חטא? אם כן, איך עלי להמנע מזה?

תשובה:
יש להימנע מכך. תעשי את עבודתך לגופו של עניין, בלי שום יחסים של קרבה וכדומה. לתת עודף, להגיד שלום, וזה הכל. לא צריך להיות אנטיפתי, אבל גם לא צריך להיות סופר נחמד וחייכני.
שוכתב משו"ת טלפוני
לתשובות נוספות של הרה"ג דוב ליאור
אפילו לקרוץ אסור (נפסק להלכה, וגם לא להגיד שלום שלוםצקון לחש

תדב"א מביא שזה עושה מומים לילדים.

 

אולי בבקשה תפסיק לכתוב דברים שאתה לא יודע?

אתה פסקת שקופאית בסופר היא ערווהשפיפול
או שאפילו עברית פשוטה אתה לא מסוגל לקרוא.
אתה חושב אולי שכל קופאית בסופר היא אשתך, אבל למרבה הפלאצקון לחש

זה לא נכון

להיות עניניים כמה שיותרמושיקו

ולא לוותר על עקרונות..

 

(מכיר בסופר באזורי קופאית ערביה שלא נוגעת ביין מסיבות דתיות - נוגעת רק עם טישו וכדו' אן ערביה יכולה עאכו"כ יהודיה)

חיזוק יפה מהסיפור שבסוףצקון לחש


העיקר לא להכנס לאובססיות.אריק מהדרום