שרשור חדש
כיצד זכה איש פשוט להיות המחותן של הרש"ש....קוראים תורה

לדבר התורה המלא לפרשת פקודי הכנסו

 

המחותן של רש"ש...

מסופר על הרש"ש שהיה ידוע כבעל צדקה וחסדים גדול מאוד, היו לו מפעלי צדקה וגמילות חסדים מרובים. באחת הפעמים בהן אדם כלשהו החזיר לו את חובו היה עסוק הרש"ש בלימודו בו התמיד, כך נוצר מצב שלא שם לב לכך שאותו האדם החזיר לו את סכום הכסף אך הרש"ש הקדוש לא היה מודע לכך. הרש"ש הניח את הכסף בתוך הגמרא והמשיך בלימודיו. לאחר כמה ימים עת עשה הרש"ש חישובים, גילה הוא שאותו היהודי לא החזיר לו את חובו. שלח איליו הרש"ש שליח ע"מ שיברר את פשר אי התשלום, אך האדם עמד על שלו שהוא החזיר לרש"ש את מלא הכסף.  לאחר ששמעו תושבי העיר כי היהודי ערער על הרש"ש באומרו שפרע את חובו, בזו לו כולם ולא עסקו איתו בעסקי מסחר יותר. לאחר זמן מה עזב האיש את העיר מרוב צער ועוגמת נפש.

לאחר כמה שנים, שב הרש"ש ללמוד באותה הגמרא שבה למד כשהיהודי החזיר לו את הכסף, ולפתע הבחין בכסף שהיה מונח בין לדפים. מייד נחרד הרש"ש ונסע לאותה העיר בה גר כעת אות היהודי לבקש את סליחתו. אותו היהודי שהיה שרוי בצער ובכאב לב גדול מאז אותו המקרה לא היה מוכן לסלוח עד לאחר שהרש"ש הבטיחו שיחתנו את ילדיהם. כך כולם יראו בטעות ויבינו שיהודי – אדם כשר הוא. וכך היה.

 

שבת שלום!

קוראים תורה - www.torahreading.org.il

התייעצות לגבי לימוד תורהגברת נהדרת

ב"ה !

זקוקים  לעזרה למצוא ישיבה/כולל אברכים שמתאים כלכלית לבעלי משפחות..

שמקבלים בו מילגה סבירה להתקיים.. למעלה מ2000 שח.. 

תודה!!!

 

באיזה איזור?בת 30


יש את הכולל בכוכב השחר...מתקדם...אחרונה
יש לי חברים שמבסוטים שם...
מקום קטן, פתוח מאוד, ומלגה מעל השכר דירה...
מקווה שתואם את הגדרות הפורוםבצל-אל

כתבתי באחד הימים האחרונים, מתוך תחושה חזקה שאנחנו נמצאים בשלב חדש בתהליך הגאולה. אשמח לתגובות או שאלות.

שלום לך דודי

כבר המון זמן שאני מחכה לכתוב לך את זה. בודקת את עצמי כל הזמן שאני באמת ראויה לכתוב, לך בכלל ואת זה בפרט. אני רוצה שכשתקרא את זה לא תצחק עלי ולא תזלזל. רוצה לדעת שאתה באמת מאמין. מאמין בי וביכלתי לחיות את הכוחות שנטעת בי. מאמין שאני יכולה להתנער מהעפר, לקום וללבוש בגדי תפארתי. לקום ולרקוד, לחולל לצלילי הנגינה שלך, הרכה ומלטפת כל כך. אני רוצה לדעת שכשתקרא אתה רק תעמוד ותשתוק, תקשיב לקול השקט והזועק שלי, שאט אט, ביישן ונחוש הולך לו מסוף העולם ועד סופו, מתיימר להשיב לקול שלך ומנסה לומר את מה שאני כל כך רוצה כבר לכתוב. אתה בטח כבר סקרן מהו אותו דבר, ואני חוששת לאכזב אותך אחרי כל כך הרבה הקדמות.

העניין הוא ש- אני אוהבת אותך.... הצלחתי. אני צריכה לעכל שכתבתי לך את המילים הנוראות האלו. אתה בטח לא מבין מה אני עושה סיפור ממילים נדושות כאלו. כשאני חושבת על זה, הרי את האהבה הזו טבעת בי אתה בעצמך בכלל. נראה לי שעיקר הסיפור הטמון במילים שכתבתי, הוא שסוף סוף אני היא זו שמכירה בהן. הרי כבר שנים שאתה מחזר אחרי בלי סוף, אוהב אותי ומזכיר את זה בכל הזדמנות, ואני, אני מעולם לא הצלחתי להרגיש שאני באמת אוהבת אותך. ההתנהגות שלי כלפיך מעולם לא הייתה תואמת התנהגות של רעיה אוהבת. החזרתי לך תמיד רעה תחת טובה ואפר תחת פאר. נראה לי שפשוט השתכנעתי. השתכנעתי שאני אשה רעה, שאני לא יודעת להחזיר אהבה, שעדיף לך שאמשיך להתפלש בעפר ולהסתתר ממך, שעדיף לסתום את אזני מלשמוע את שירי האהבה שלך. אולי קיוויתי באיזשהו מקום שתמצא אותי למרות הכל ותכריח אותי להכיר באהבתך ולהתקשט לכבודך. תכננתי להשאר כך עוד זמן רב, אבל אני כותבת לך עכשיו כי מיציתי. נמאס לי ממשחק המחבואים הזה איתך. נמאס לי מהשקיעה ברחמים עצמיים ובהענשה עצמית. החלטתי להשיב לך כגמולך ולשיר את השיר שלי. אתה כבר יודע שקולי ערב ומראי נאווה, אבל אני רוצה להופיע בפניך, להראות ולהשמיע לך שגם אני מודעת לתכונות הנפלאות שנתת לי. אודה לך מאד אם תשלח אלי שליח עם הזמנה אליך, הזמנה לבית שלך, במועד קרוב ככל האפשר שבו תוכל לשמוע, לטעום, לראות ולחוש את אהבתי

                                                                                          שלך        רעיה 

יפה ומצמררחלילית אלט
לדעתי תעלי את זה לפרוזה
ניסתיבצל-אלאחרונה

בפרוזה התייחסו למקצועיות הטקסט. כאן אני מנסה להביא את התוכן. שמח שצמרר..

ישראל והעמיםדוד 3628
שלום לכולם,
נושא ישראל והעמים מעסיק אותי הרבה זמן. אשמח ממש לשמוע מה דעתכם.
מה צריך להיות השילוב בין הצד שבי שהוא חלק מהמעגל האנושי הכלל עולמי שמכבד כל אדם באשר הוא אדם ושואף לצדק ושוויון, לבין הצד שבי שמאמין שאנחנו עם נבחר, עם בעל קשר משפחתי ואחדותי ובעל יכולות ומשימות שונות משאר העמים?
בנוסף, האם סגולת ישראל תלויה במעשים שלנו, או שהסגולה מולדת לכל אחד בישראל ואפילו בישראל שעושה כמעשי הגויים?
אני לא מצפה למצוא תשובות, זה נושא מו רכב. אשמח ממש לשמוע את דעתכם, ובעיקר מה ליבכם אומר.
תודה מראש
אם אתה לא מצפה למצוא תשובות אז לא נענה.הרש
צא מזה. זה לא כזה מורכב.
זה לא נושא מורכב זה נושא ברור כשמש.כדכד
עם ישראל הוא עם סגולה לא כתואר. עם נבחר לא כתואר. לא כמשהו שנמצא בקבוצת אנשים הנקראת יהודים. יהודי לא שונה מגוי בשום דבר, לשניהם יש אף אוזן פה ועניים. ולשניהם יש רגשות, מוח וחשיבה. הסגולה זה תפקיד של עם ישראל. הבדלה כתוצאה ממעשים והתנהגות מסויימת המבדילה ומייחדת אותם משאר העולם.
קראנו לפני 3 שבועות את הענין של סגולת ישראל והיא מותנת בכך שעם ישראל ישמור את התורה.

וְעַתָּה, אִם-שָׁמוֹעַ תִּשְׁמְעוּ בְּקֹלִי, וּשְׁמַרְתֶּם אֶת-בְּרִיתִי--וִהְיִיתֶם לִי סְגֻלָּה מִכָּל-הָעַמִּים.
אם לא תשמרו אין הבדל בניכם לבין העמים. ורק אם תשמרו אתם תהיו סגולה. וכמו שאמר רס"ג שאין עם ישראל מוגדר ומיוחד כעם אלא בתורותיה בקיום המצוות בלבד.

אתה לא יהודי במובן הרוחני.שפיפול

לכן לא פלא שאתה לא מבין מה ההבדל בין "ישראל" ל"עמים". 

היום אין הבדל כזה.

 

לפי הקבלה, בהיסטוריה הרחוקה , היתה מציאות כזו שנקראה "נשמות ישראל" , לפי מה שנכתב "נשמות ישראל" האלו היו נשמות שנוצרו באופן יזום על ידי יעקב אבינו, באמצעות התרגיל של עקודים ונקודים.

 

הנשמות האלו היו אמורות להמשיך להתקיים באמצעות התרבות, כך שאישה שהייתה לה "נשמת ישראל" , הייתה יולדת ילדים מאותו סוג.

 

מה שקרה בהיסטוריה הוא כמעט כל האנשים האלו התבוללו.

עשרת השבטים ואחר כך הקהילות ביהודה ובבבל.

 

היהודים של היום , רובם המוחלט הם תוצר של גיורים שהתרחשו במאות השלישית והרביעית לספירה. גם אם הגיורים האלו בוצעו כהוגן, הם לא יצרו נשמות מסוג "נשמות ישראל", אלא נשמות אחרות מסוג "בני השפחות."

 

נשמה של "בני השפחות" זהה מכל הבחינות לנשמה של עכו"ם , רק מה? קיימת אפשרות תיאורטית שבאמצעות עבודה רוחנית קשה ורציפה במשך שנים רבות, אדם עם נשמה של "בני השפחות" יגיע לרמה של "נשמות ישראל".

 

כמובן שזה לא קורה,.

 

לכן כשבאה הרוסיה , או הרוסי או האתיופי לרבנות ועוברים טבילה, זה מהלך פרוצדוראלי חסר משמעות. גוי מטביל גוי, אין לזה חשיבות מעבר לרישום טכני בתעודת זהות.

 

שמחתי לעזור.

איזה קישקוש הזוילשם שבו ואחלמה
לא תמיד אני יכול לרדת לרמה שלך.שפיפול

מתנצל מראש

איך שאני חושבת על זהנולאית
עבר עריכה על ידי נולאית בתאריך י"ז באדר תשע"ו 01:39
בס"ד


העם "ההישראלי" התחיל, כמשפחה, כעם.
ו'העם' ההישראלי, נקרא 'עם' בגלל שה' ברא אותה מלכתחילה בשביל שהוא יעבוד אותו.

כלומר מהברכה של ה' לאברהם ועד להולדת הילדים של יעקב(בני ישראל) התקיים תהליך של 'יצירת עם' כפשוטו, שהתפקיד שלו בעולם לעבוד את ה'(בגדול).
(במצרים בני ישראל, ילדיהם, נכדיהם התרבו וגדלו עד למימדים של עם ממש)
ובהר סיני ה'תכלית' התממשה עם קבלת התורה.

וכשמתגיירים, לא רק מקבלים 'עול מלכות שמיים' אלא גם זה נקרא 'שמצטרפים אל עם ישראל',
כלומר ההיבט הדתי וההיבט הלאומי חד' הם.


יכול להיות נוצרי שהוא פולני ויכול להיות נוצרי שהוא שוודי ויכול להיות נוצרי שהוא אתיופי.
כנ"ל שאר הדתות.


**אבל בשביל להיות יהודי אתה צריך גם לקבל על עצמך את הדת, אבל גם לשייך עצמך לעם ישראל.
ואי אפשר 'לוותר' על אף אחד משני הדברים.
רק לרצות להיות חלק מעם ישראל או רק לרצות להיות דתי בדת היהודית.

בשביל שיהיה לך חובה לקיים מצוות אתה חייב להשתייך לעם ישראל, ובשביל להשתייך לעם ישראל אתה חייב לקבל עול מלכות שמיים ואת המצוות והחוקים והמשפטים שחלים על עם ישראל.

כלומר, זה הייעוד של עם ישראל-להיות עבדי ה'.



2. אני חושבת שאני מבינה למה אתה מתכוון בין 'הצד הכלל עולמי' ובין הצד 'היהודי' שבי.
אבל אני לא רואה בעיה בזה.

אני מאמינה שליהודים יש תפקיד אחר, וחלק מלהיות יהודים זה לא להתחתן עם גויים, אז אני נגד חתונה של יהודים עם גויים. אבל לגמרי בעד חתונה של גויים מלאומים שונים או צבעים שונים וחושבת שגויים שמתנגדים לכך רק בגלל הלאום/ צבע הם גזענים מגעילים וחשוכים(כמו הקו קלוקס קלאן יימח שמם ודומיהם)
וההבדל אצלנו, הוא שזה ממניעים דתיים.
אם גוי יתגייר לא תהיה לי שום בעיה שיתחתן עם יהודיה.


אני חושבת שבגלל זה צריך להקשיב להדרכה של התורה, שזה בעצם בא לנתב את החוש המוסר שלנו בצורה נכונה יותר ובצורה שהמוסריות האנושית שטבועה בנו תצא בצורה הכי נכונה שלה.
לדוגמה גאים, אני אפילו לא שונאת אותם ברגש, אם נעזוב לרגע את התורה, אני קצת נגעלת אבל בעיקר די אדישה לכך,
אבל בגלל שאני מאמינה שכל תו ותו בתורה וכל הדרכה היא אמת מוחלטת, אני גם מכריחה את עצמי לשנוא את התופעה ולא לקבל אותה ולכעוס על כל פעם שמשרד החינוך או האליטה השמאלנית מנסה לכפות את הנורמות שלה עלינו, שהרי אנחנו יותר מסתם אנשים שרק שומעים למוסר האישי שלנו, אנחנו יהודים וקיבלנו-בשונה מהגויים, גם 'ספר הדרכה' איך לנתב את המוסר שלנו בצורה הנכונה ביותר.
וזה בעוד מיליון תחומים.


3. וסגולת ישראל(אם הבנתי למה התכוונת), אני חושבת,
שבהתחלה במעמד הר סיני, הייתה רק מולדת
אבל לאחר מכן זה גם תלוי במעשים שלנו
(שאז איך יש אנשים שרוצים להתגייר?
שאז איך אדם שלא נולד עם 'סגולת ישראל'-כלומר שלא נולד יהודי, רוצה להתגייר ומרגיש משיכה להידבק ב'סגולת ישראל'?
ואיך אז אפשר 'להפוך ליהודי' ו'לרכוש' לבד, בלי קשר למוצאו, את סגולת ישראל?)אבל נראה לי שלא הבנתי כל כך את השאלה... אז לא משנה.




** אני כמובן לא מדברת על יהודי שבוחר להתעלם מחובתו. או מחליט להתאסלם או להיות הינדי או משהו כזה.זה לא בסדר, אבל יש בחירה חופשית
תודה רבה!דוד 3628אחרונה
מעריך מאוד את דעתך, ואת ההשקעה .
עזרת לי מאוד
שאלה לגבי טומאת אוהל ולגבי ג'וקTzahi123
שאלה רצינית
אשמח אם תענו ברצינות ולא לצחוק או לפרסם או משהו מזה


רציתי בעצם להבין איך זה עובד ומה אפשר לעשות
יכול להיות שהשאלה מערבת גמרא וקבלה וכל זה

הסיפור הוא כזה
היה לי ג'וק כשנכנסתי לשירותים
אז בלי רעלים וk300 וכאלה התזתי עליו
סבון סנו ג'ט כדי שלא ייברח
ואז שמתי נייר מעל שיהיה קל לנקות
ואז בדרך כלל אני דורך שזה מוחץ את כל הגוף בשנייה עם כמה שפחות סבל וכמה שיותר מהיר אבל לא הייתי עם נעליים אז עשיתי את זה עם מגב שחצה את הגוף שלו
שמתי אותו בפח וניקיתי את האזור
כביתי את האורות ואז הרגשתי משהו לא בסדר
קראתי קצת והבנתי שג'וקים יכולים לחיות בלי הראש בין שבוע או חודש וכנראה הוא עצבני עליי עכשיו חבל על הזמן
אז עשיתי את זה לצערי אחרי זה עוד פעם עם נעל כדי שלא ימשיך לסבול

עכשיו 4 בלילה ואני צריך לישון

עכשיו הבנתי שיש את כל הקטע שאסור
להכניס חתולים וחיות למיניהם הביתה כי יש בהם טומאה והם יכולים בתיאוריה למשוך שדים למינהם תוך כדי שהם חיים ובמיוחד כשהם מתים, בנוסף כשהם מתים רשום שרוח המת/הג'וק נמצאת ליד
ויש את כל הקטע של טומאת אוהל שזה הדירה
וטומאת שרץ שאולי קשור למקקים

עכשיו ממה שקראתי הטומאה יכולה להיות עד שבוע
ויכולה להבטא בסימפטומים של מחלה כמו צינון וכאלה

עוד הבנתי שכדי להיטהר מזה צריך מקווה
שכרגע אין ברשותי
אבל יש לי מים כיור וסבון ומקלחת בדירה אז ניסיתי את זה ולהתפלל קצת שמע ישראל ותפילת הגנה וכל זה

עכשיו זאתי הבעיה שלי
שזה המנגנון שרציתי להבין בעצם
השעה 4 בבוקר
יש לי ג'וק מת בפח שהרוח שלו עומדת ליד
ויכולה למשוך שדים ליד
אני לא יכול כרגע לזרוק את הזבל בפח של הביניין
אז אני תקוע איתו והפח באותו חדר עם המיטה רק רחוק קצת

עכשיו השאלה היא כזאת
האם בזמן שאני יושן
ויש את כל העיניין עם הג'וק המת שיכול למשוך לידו שדים
האם בזמן שאני יושן יש איזה פירצה שדרכה יכול לקרות לי משהו כתוצאה מזה? שכאילו האם לשד יהיה יותר קל להשתלט על הגוף שלי בזמן הזה, ומה אני יכול לעשות עד הבוקר שאז אני ייזרוק את הזבל ואת הג'וק מחוץ לאוהל

לא יודע מה לעשות
רק רציתי לישון
ופתאום רואה ג'וק
ולא רציתי שייתרבה או משהו
בנוסף יש להם שיניים והוא אוכל הכל ולא רציתי לישון כשהוא חי שם מצד שני לא יכלתי להוציא אותו כי הוא מהיר כי יש לו הרבה רגלים
אז הייתי חייב לצערי להרוג אותו
אז רציתי לעשות את זה כמה שיותר מהר וללא סבל
כי חששתי שהוא יינשך אותי מתי שאני יושן ואני לא יוכל להגן על עצמי
נראה לי אכלתי אותה עכשיו חחח
לא יודע מה לעשות לגבי זה
נקווה לטוב
עוד שאלה בנוסף לשינה מה לגבי פיהוק ועיטושTzahi123
עבר עריכה על ידי Tzahi123 בתאריך י' בטבת תשע"ו 07:00

השמועה אומרת
שבפיהוק נוטים לכסות את הפה
כי אם יש שד ליד וכשהפה פעור ופתוח דרך הפיהוק זה מזמין אותו פנימה זמנית
מה אם פיהקתי ולא סגרתי את הפה?
בנוסף מה לגבי עיטוש
אומרים שבגלל שכשמתעטשים הלב יכול להחסיר פעימה אז רגעית לשבריר שניה הנשמה יכולה לצאת רגע ולחזור
ובזמן הזה חשופים יותר לדיבוק כנראה
מצד שני בתקופה של התנך לא הייתה את התיאוריה של המיקרובים חיידקים ווירוסים וחיסונים ותרופות
אז הרבה דברים ייחסו לשדים
צריך קמע או תפילה או משהו?
לבינתיים הדלקתי אורות שלא יהיה חושך וייפגע בחלקיקים פוטון כדי שיהיה instance לחלקיק ולא יהיה במצב של סופרפוזיציה קוואנטית
והרחקתי דברים עם השתקפות כמו מראות
אולי צריך לעשות חנוכת בית מחדש ולבדוק מזוזות
ממה שהבנתי לקריסטלים למינהם עובדים על תדרים אלקרומגנטים שונים
נקרא האפקט הפייזואלקטרי נראה לי
בכל מקרהאחרי הכל אומרים שבתוך חתולים או חיות אחרות טמאות יש גלגול של אדם רשע שעובר תיקון
ונרדף על ידי שדים וכדומה...
ואם חצי מת או מת טרי לפני שהשלים את התיקון אולי ייצתרך דיבוק כדי להשלימו בגוף אחר
לא יודע
מה שאני יודע זה שהעיניין עם הג'וק וכל זה שאני מתעסק עם משהו שהוא מעבר להבנה המדעית שלי
ושאני לא בהכרח מצוייד לטפל בו ולכן מנסה לאסוף מודיעין בנושא
כרגע עבר בין השמשות יש זריחה 6:40
זרקתי אותו לפח מחוץ לבית רחוק
עשיתי חנוכת בית נישקתי מזוזות פיזרתי בבית מי מלח
נקווה לטוב
וואי גדול! שלח עוד כאלה זה פשוט קורעלשם שבו ואחלמה


אתה מערבב פיזיקה, הלכה, רפואה, אמונות תפלות ומיסטיקה...אדם כל שהוא


?????אתה אמיתי?בת 30

למה אתה חי עם כל השדים האלה מסביבך? גם אם ישנם, אתה לא אמור להתנהל לפיהם.

ולמה נראה לך שג'וק חי בלי ראש?

ולמה נראה לך שטומאה מביאה למחלות?

 

בקיצור- תרגע. זה יעזור לך לישון.

 

אתה פשוט עייףבחורצ'יק


פשוט לך לישון..מושיקו


לגבי טומאה-לא נוהגים היום להזהר בטומאותאני77

(חוץ מטומאת קרי וגם זה באופן חלקי בלבד), אלא אם כן זה לצורך מסוים (כגון עליה להר הבית ועוד).

 

מלבד זאת חיות לא מטמאות באהל, רק אדם. ואני בכלל לא בטוח שג'וק מטמא באיזושהי טומאה.

 

לגבי שדים, אני אמנם לא מבין הרבה בשדים, אבל אם לא שמעת את הדברים האלה מלפחות שני רבנים גדולים ומוכרים + הוראה מעשית (מאותם רבנים) להיזהר בדברים האלה, אין צורך להתיחס לכל דבר. כי-לפעמים יש דברים לא אמינים שמתפרסמים בכל מיני מקומות, וגם אם זה אמין-האר"י היה נזהר בהרבה דברים שאתה לא נזהר בהם, ואין בזה שום בעיה. (משיחת חולין אתה נזהר? יש לך מושג איך היא משפיעה עליך? גם לא מכל שד צריך להתרגש.)

דבר שני, גם אם זה נכון וישנם שדים, לא צריך להתייחס לשדים יותר מחיידקים. האויר סביבך מלא בחיידקים מסוגים שונים ומגוונים, רבים לא מזיקים וחלקם מועילים, ואין צורך להיות מוטרד מזה, שדים הם לא יותר גרועים.

 

סיכום-עד שלא תשמע רב רציני ומוכר נותן לך הדרכות מדויקות בנושא, אין לך למה להתחיל לחשוש.

1. טומאת שרץ זה רק בשמונה שרצים מסויימים...אדם כל שהוא

לא בג'וקים.

2. טומאת אוהל זה רק באדם מת.

3. המשמעות ההלכתית של הטומאות האלה נוגעת רק לענייני כניסה למקדש, נגיעה בקרבנות, תרומות וכו'.

אוי, זה מזכיר ליחלילית אלטאחרונה
פעם היה לי פרפר במקלחת אז שפכתי עליו מים והוא נשאר במסננת של הניקוז.
אחר כך כל הלילה היו לי סיוטים שמא הוא לא מת והוא גוסס, ואם אני אלך למקלחת הוא יתנפל עלי....
חחח עכשיו זה מצחיק אותי, אבל באותו זמן הרגשתי נורא
חוות דעת על דיסק חדש בשם "לך אכסוף"eyalbb

שלום לכולם,

מעוניין לשמוע את חוות דעתכם על מספר שירים
מדיסק חדש בשם "לך אכסוף" שהוציא אחי אסף בן ברוך,
בחור חרדי מוכשר מירושלים, שכתב והלחין את שיריו(חלק מהמילים לקוחים גם מהמקורות).
להלן קישורי השירים:





תודה והאזנה נעימה.

וואוהכל מאת ה'אחרונה
ממש כייף להאזין לקול כזה עדין ומרגיע! שר מהלב!
והמילים כלכך משמעותיות..
שייצליח!!
זאת ועוד, גם בבניית בית המקדש בזמנו של שלמה המלך ובנבואת יחזקוראים תורה

החל מפרשת השבוע הנוכחית פרשת תרומה וכלה בספר שמות, עוסקת התורה בעניין תוכניות המשכן, הקמת המשכן, התוכניות שלוו ועוד. נשאלת השאלה, מדוע התורה מפרטת בנושא המשכן בצורה כזו והרי בהלכות שבת המשנה אומרת "הלכות שבת ...הרי הם כהרים התלויים בשערה, מקרא מועט והלכות מרובות".

זאת ועוד, גם בבניית בית המקדש בזמנו של שלמה המלך ובנבואת יחזקאל על בניית בית המקדש השלישי הוקדשו לכך פרקים שלמים בפר מלכים א' ובספר יחזקאל. אם כן, מדוע בחר הכתוב לפרט כך?

בהקדמת הרמב"ן לספר שמות נמצאת תשובה מאלפת. "והינה הגלות איננו נשלם גזרתו אלא עד יום שובם אל מקומם ואל מעלת אבותם ישובו כשיצאו ממצרים. אף על פי שיצאו מבית עבדים עדיין יחשבו כגולים כי היו בארץ לא להם – נבוכים במדבר. ובמדבר כשבנו להם מקדש שב ה' והישרה שכינתו ביניהם, אז שבו עם ישראל למעלת אבותם – אז נחשבו כגאולים. על כן נשלם ספר זה בהשלימו עיניין המקדש. הרמב"ן מביע כאן מושג חדש של גאולה – לא רק החופש מהעבדות או כיבוש ארץ הופכים עם משועבד לעם חופשי, הגאולה של עם ישראל ניחנת בקרבתם לקב"ה בדומה לאותה הקרבה שהייתה בין הקב"ה לאבות הקדושים. אותה הקרבה באה לידי ביטוי בשני משורים. האחד חד פעמי במעמד הר סיני, בהתגלות ה'. והשנייה ביצירת סדרים קבועים המסמלים את קרבת ה' בצורה מוחשית כדוגמת המשכן וכליו. מכאן חשיבותו של המשכן ובית המקדש שהשכינה שורה בהם – "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם".

להמשך קריאה לחצו

כנס ירושליםדני וייס
דרושים מדריכים מעולים למדרשהמנהל מדרשה


פרטים לדרושיםמנהל מדרשה

בס"ד

 

חבריה אם אתם מכירים אברכים מישיבות שיודעים להעביר שיחות\סמינריונים בצורה מעולה.

 

אשמח שתתנו לה את המייל שלנו לקורות חיים orotakodesh@gmail.com

 

יש שאלות?

שיחות לאיזה סוג אוכלוסיה?david7031אחרונה


למה אישה לא יכולה לחתן?חסויה55
אני צריכה תשובה הלכתית, למדתי תשובה כלשהי (לא זוכרת אם הלכתית) אבל היא לא נראתה לי במקום ככ
יש למישהו תשובה? זה חשוב מאד!!
הלכתית אין בכלל כזה דבר לחתן!מקורות

מסדר הקידושין הוא רק נותן הוראות.

 

הכל יכול לחול בלעדיו אם זה נעשה כראוי.

 

צריך אותו רק כדי שהכל ייעשה כדת וכדין. כל חוברת הדרכות יכולה להספיק וכן אשה שתתן הוראות מדוייקות.

 

לא הלכתית - כמובן במציאות יש רב שנותן הוראות, ואם אשה תעשה זאת, זאת אותה הבעיה של אשה חזנית או בעלת קריאה.

כנ"לdavid7031אחרונה

ובמדינת ישראל שבה אישה לא מוכרת כרבנית ( ולא נכנס לדיון אם יש דבר כזה) אז אישה לא יכולה למלא את דרישת הרבנות שיהיה רב שיוודא שטקס הנישואין מתבצע כראוי

ידועה העובדה שיתרו היה עשיר גדול, היו לו נכסים רבים, בתים, פקוראים תורה

"ותשב אנוש עד דכא ותאמר שובו בני אדם" – ידועה העובדה שיתרו היה עשיר גדול, היו לו נכסים רבים, בתים, פרדסים, אם כן, נשאלת השאלה מדוע ראה לנכון להתגייר?
יתרו עבד את כל סוגי העבודה הזרה, והלך לפתחו של אוהלו של משה רבנו, שם שמע קול שאומר "תשב אנוש עד דכא", ז"א שהקב"ה מוחל וסולח לעוונותיו של אדם עד דכא.  דכא –ראשי תיבות: דם, כופר, אשת איש. כך חשב יתרו שגם הוא עבר ועבד עבודה זרה וזהו נקרא כופר, על כן לא מוחלים לו. על כן חשב יתרו למה לו לוותר על כל הנאות העולם הזה ועל חיי ההוללות אם גם כך לא יזכה לכפרה, כך הלך וחזר אל פתח בית דינו של משה, הלך וחזר עד שבאחת הפעמים שמע את דיני פרה אדומה – הלך והתגייר.
ומה לפרה אדומה ששמעה גרם ליתרו להתגייר, אלא שהבין יתרו "תשב אנוש עד דכא" – דכא בכלל. על כן יבין אדם שאם יתרו שעבד את כל סוגי העבודה הזרה שבעולם עזב הכל ובא למדבר שומם לקבל את תורת אברהם יצחק ויעקב, קל וחומר אנו שאנו בניהם ובנותיהם של האבות הקדושים. ולא יגיד אדם אני עברתי עברות רבות אין לי תקנה, אלא  שבתור הקדושה יש את הכוחות לתקן ולכפר לכל. מפני הרצון החזק שהיה בו זכה יתרו להראות דרך תשובה לרבים, זכה שתקרא פרשה על שמו. (אהבת חיים)

לדבר התורה המלא באתר לחצו

גרעין תורני לאומי בבני ברקהר הנגב

שלום לכולם, לפני מספר ימים עלה רעיון להקים גרעין תורני לאומי בבני ברק, בדגש על ה"לאומי".

העניין הוא שקיים נתק גדול בתקשורת בין המגזר ה"דתי לאומי" למגזר ה"חרדי", אנו רוצים להגדיל כוח ולפתוח גרעין בבני ברק, לצד החרדים.

 

מה אתם אומרים על הרעיון?

מצטערת אבל נראה לי הזוי.בת 30

גרעין דתי במקום חילוני זה דבר אחד.

גרעין דתי במקום חרדי זה דבר אחר.

העולם החרדי מבוסס וחזק ולא ממש פתוח לרעיונות חדשים.

החרדים שונאים אתכם.שפיפול

שנאה אמיתית ויוקדת.

אם תגורו לידם, הם ינסו לפגוע בכם ובגלל שהם יודעים לפגוע , הם יצליחו.

 

מה שאתם יכולים לעשות , זה למצוא דירות בפרדס כץ, שזה האזור המעורב של בני ברק, שם יש גם מהגרי עבודה, גם חרדים וגם אוכלוסיה נחשלת מכל מיני סוגים.

 

בקיצור, זה מקום מתאים לגרעין תורני, אם כי בגלל שהוא נמצא בשלטון בני ברקי, אני מאמין שגם שם לא תלקקו דבש.

איזה הוצאת שם רעBAA
תמיד יהיו את הקיצוניים אבל אי אפשר להאשים את כל הציבור
כן אולי יהיה קשה כי הם לא ירצו להרגיש שאתם באים להחזיר אותם בתשובה כשהם מרגישים שאתם צריכים לחזור בתשובה
זה יצטרך להיות שונה מהקונספקט של גרעין דתי בעיר חילוני
בבני ברק הקיצוניים הם הרוב הדומיננטישפיפול

נכון שישנם כאלו שלא תהיה להם בעיה, אבל הם המיעוט.

לא כל החרדים שונאים ולא שנאה יוקדתבת 30

יש הרבה שמכבדים ומתיחסים גם אל דתיים כאל יהודים רגילים...

אגב, פרדס כץ התחרדה מאוד בשנים האחרונות, לא נראה לי שקשור שם גרעין לאומי כמו שלא קשור בכל מקום חרדי.

אני נמצא הרבה בפרדס כץשפיפול

כרגע זה יכול להצליח שם.

אולי בעוד כמה שנים זה באמת לא יהיה רלוונטי

מה הבעיה להקים גרעין תורני בבני ברק?הכל מאת ה'
אזמה אם העיר חרדית להפך צריך להכניס ולהחדיר לבני ברק גם סוגים שונים של אנשים,
ולא רק מה שהם רואים יוםיום.
ועוד משהו זה גרעין תורני!! אז למה שיעשו בעיות רק בגלל שאתם לאומי?זה לא ניראלי שייך!
לא בודקים שטח לפי האם החרדי יקבל אותי,שואלים האם ה' יקבל אותי!! אז זה רצון ה' במקום אז למה לא?;)
בהצלחה!!
חייבים להכניס את האף למקום שלא רוצים אותך?מושיקו
אם זה להוסיף קדושה ושמירתתורה ומצוות מיילא.

אבל בכח להכנס לנקום כזה . רק יביא מחלוקת
למה שיביא מחלוקות?הכל מאת ה'
קודם כל לא חייב בלב בני ברק אפשר למצוא אזורים פחות או יותר כמו פרדס כץ ..אבל גם אם זה ממש בתוך בני ברק..אנחנו עמ"י צריכים לדעת לקבל את כולם לא משנה מה הוא.
זה יהודי ודתי
מה ההבדל אם מקימים גרעין תורני(דתי לאומי) או גרעין(חרדי כמו למשל קהילה לחסידים)
זה לא משנה שניהם רוצים להפיץ תורה!
גרעין תורני דתי לאומי? איזה מחלוקות הוא יביא?
שנהים מקיימים את ההלכה.
תוכלו להגדיר מהי המטרה של גרעיון בבני ברק?מושיקו

והאם זה באמת יכול להוביל?

 

באופן אובייקטיבי

לא ימכרו להם דירות שםשפיפול

זה נורא פשוט.

הלאה.

נראה לי שאנשים פה לא יודעים מה זה גרעיןאנונימי (2)

כל גרעין קם במטרה אחרת

הגרעין בלוד קם כדי להגדיל כוח מול התושבים הערביים

הגרעין ברמת אביב בא כדי לחזק שם את רמת התורניות

בכל מקום צריך גרעין שיחזק את העיר במשהו

אם יקום גרעין בבני ברק הוא יעזור ליחסי חרדים-דתיים מאוד..

 

הגאולה לא תבוא אם תהיה עיר סגורה בפני עצמה שלא מכירה ציבור שלם, ומזלזלת בו

הגאולה תבוא אם העם היהודי בכל חלקיו יקבלו אחד את השני

אוי זה כ"כ נאיבי.בת 30

היחסים בין הציבור החרדי והדתי לא ישתפרו גם אם יהיו 300 משפחות דתיות בבני ברק. הרי גם עד לפני כמה שנים היו המון דתיים שם. בעלי גדל שם. (לשפיפול- בפרדס כ"ץ...)

והיום כולם עוברים לגבעת שמואל או פתח תקווה כי כבר לא מתאים להם שם.

 

נראה לי שקצת יומרני לתלות את בוא הגאולה בגרעין לאומי שבני ברק.

נכון שכדאי שכולם יקבלו זה את זה אבל זה ממילא קורה יותר ויותר.

ואגב, לא נכון בכלל להגיד שיש זלזול מצד כל הציבור החרדי. אני מכירה הרבה שדווקא המצב הוא אצלם הפוך.

גרעין שנועד להשפיע..אדם כל שהוא

במובן של למשוך את החרדים לציבור הדתי לאומי, או לקרב אותם לאידאולוגיה כזו, הוא לדעתי מתכון לחיכוכים.

 

 

יש גרעין ארצי שכזהמקורותאחרונה

תופעה מעניינת.

 

באירועים של שירי הרב קרליבך, משום מה מוצאים חרדים ודתיים ישובים יחדיו ושרים את לבם ונפשם בדביקות שבין אדם למקום ובין אדם לחבירו.

 

אולי בגלל שאין שם פנאי לויכוחים?

 

שם כל אחד מביא את עצמו כמו שהוא בלי להביא את השקפותיו.

 

אולי זו הדרך היחידה לקרב באמת, אם באמת לזה הכוונה ולא רצון להתחכך במקומות השנויים במחלוקת אידיאולוגית

מה דעתכם על הספרייה?נועםבנימין
מוסיף עוד מעט ש"ס וילנא החדש מהשורה קטנה למדף התחתון
מה אתה רוצה לדעת?david7031אחרונה


תלמיד חכם ענק שמפוספס בציבור הציוני דתיitamar idan

והוא הגאון העצום הרב בן ציון מאיר חי עוזיאל זצ"ל.

שלט בהכל. תורה שבכתב, ושבעל פה, תלמוד בבלי וירושלמי, שו"תים וספרי הגות עמוקים.

 

קדושתנו לא תהיה שלמה בפרישתנו מהחיים האנושיים והופעותיהם, תענוגיהם וחמודותיהם, אבל בהיותנו ניזונים מכל התופעות העולמיות המתחדשות לבקרים, מכל התגליות הנפלאות, ומכל הדעות הפילוסופיות והמדעיות הצומחים ופרים ורבים בעולמנו… המזונות החיצוניים שאנו שואבים וניזונים מהם מעשירים את גנזי לאומיותנו ואוצר נשמתנו, אבל אינם משנים את עצם הווייתנו, שהיא הווייה של קדושה ורוממות שהיא נשארת צפה על פני המים… סכום תעודתה של לאומיות היהדות היא לחיות ולעבוד, לבנות ולהיבנות, לשפר את עולמנו ואת חיינו, להתרומם בעצמנו ולהרים את אחרים לפסגת הגובה של השלמות וההצלחה האנושית…

מצטלצל מוכר… אך קטע זה לא מופיע באגרותיו של הרב (קוק). זו היא נגיעה קטנה עד מאוד  מתוך עולם רחב ומרתק של הרב בן ציון מאיר חי עוזיאל – הלאומיות ותעודתה.

גם הרב משה צוריאל שליט"אלשם שבו ואחלמה

שבקיא בכל כתבי הרב קוק בעל פה (הוא בעל "אוצרות הראי"ה ועוד הרבה ספרים אחרים)

וכן בקיא מאוד בכל הש"ס והפוסקים ברמות מדהימות שאין כמעט כמוהו בדורינו

אבל הוא לא חרדי ולא ממלכתי אז....

מפוספס?בת 30

אתה כנראה לא מכיר את תכנית הלימודים בחמ"ד. כל שנה מתמקדים בדמות רבנית אחת, ולפני שנתיים אאל"ט הרב עוזיאל היה הדמות שלמדו עליה בכל הממ"דים וגני החמ"ד.

 

נכון, ועדיין רוב הציבור לא באמת מכיר אותוdavid7031אחרונה

גם אני אחרי שלמדתי עליו במסגרת החמ"ד לא באמת יודע עליו הרבה

אז אחרי שראיתי אתמול את הכתבה על הר הבית.....אנונימי (פותח)
מישהו רוצה לעשות לי סדר??
בפירוש ה' ציווה לא לעלות, למה יש קבוצה (ועוד דתיים) שעולים?!?! למה לעשות פרובוקציות?
תשאל בפורום הר הבית. יעשו לך שם סדרבת 30


איזו כתבה בדיוק?david7031אחרונה

ה' שלי דווקא ציווה לעלות 

עיין ערך "לשכנו תדרשו ובאת שמה"

גאולת ישראל ממצרים בזכות מה?קוראים תורה

גאולת ישראל ממצרים, בזכות מה?

"וידעו מצרים כי אני ה' בנטותי את ידי על מצרים והוצאתי את בני ישראל מתוכם" (ז-ה)

על ידי הנפלאות והמכות נתקדש שם שמים ונתברר לעולם כולו, כי ה' יתברך מנהיג את כל הבריאה והיא נתונה בידו כחומר ביד היוצר לעשות ולשנות בה כרצונו. ובכן לא זאת בלבד שמעבר לכך שישראל נגאלו ממצרים מבחינה חומרית כך נגאלו גם משיטותיהם הכופרות והאליליות של המצרים – "והוצאתי את בני ישראל מתוכם" (המשך חכמה)

 

לדבר התורה המלא 

גאולת ישראל ממצרים, בזכות מה?

מסופר שבאחת הפעמים נכנס לרבי הקדוש "החתם סופר", והחל למרר בבכי על מר גורלו שכן היה ידוע כאיש עשיר מאוד וכעת עסקיו המסועפים הגיעו למבוי סתום ואין הוא יודע כיצד יוכל להתגבר על הבעיה, על כן בא לפני הרב הקדוש וביקש את ברכתו להצלחה.

ענה לו החתם סופר: "גם אני שמעתי שאחיך הוא עני מרוד ובביתו ישנה משפחה גדולה ברוכה בילדים ואתה אינך תומך בו כלל וכלל, חרף מצוקתו הקשה".

הסוחר זז באי נוחות למשמע דברי התוכחה המרומזים וענה בניסיון הצטדקות "ואיך אוכל אני לעזור לאחי לאור מצבי הכלכלי הירוד?!"

ענה לו על כך החתם סופר: "אשיב לך ע"י רעיון קצר מפרשת השבוע, בפרשת השבוע נאמר "וגם אני שמעתי את נאקת בני ישראל, אשר מצרים מעבידים אותם", כידוע המילים, "את" ו"גם" באות לרבות משהו בדברי הכתוב, אך מה הן באות לרבות?
אלא, המשיך החתם סופר בדברו ואמר שבשעה שבני ישראל נאנקו מהעבודה הקשה ומעול מצרים, שמע גם כל אחד מישראל את נאקת אחיו וכאב את כאבו וסבל את סבלו. ובשכר זה שבני ישראל גילו רגשות אהבה ואחווה איש לרעהו גם הקב"ה שמע את נאקתם והוציאם ממצרים, מעבדות לחרות ומשעבוד לגאולת עולם..."

 

לדבר התורה המלא  

שבת שלום!

 

היום יח' טבת תאריך הפטירה של הרב משה כלפון הכהן זצ"לitamar idan

הרב משה כלפון הכהן נולד בי"ב שבט התרל"ד 1874 ונפטר בי'ח טבת תש"ח 1950.

מגדולי רבני תוניסיה היה רבה של האי ג'רבא. כתב ספרים רבים בהם ספרי מוסר, הלכה,שו"ת וכו'.

היה ציוני נלהב ופעל כל חייו למען השיבה לארץ ישראל.

בחשוון תשס"ו  (אוטובר 2005) הועלו עצמותיו לישראל ונטמנו בירושלים בהלוויה רבת משתתפים.

 

צעירותו: נודע ככשרון גדול כבר מגיל צעיר אבל ברח מכל שררה וכבוד. מגיל 25 רצו שיכהן כדיין אך הוא סירב ונשבע שלא יכהן בתפקיד זה.

רק בשנת 1917 בגיל 43 הסכים להיות דיין אחרי שהבין שקהילת ג'רבא תהיה כצאן בלי רועה.

 

גדלותו בתורה: הרב חיבר למעלה מ40 ספרים בכל מקצועות התורה. בין ספריו המפורסמים יש את השו"ת האדיר שואל ונשאל 9 כרכים, ברית כהונה ארבעת חלקי שולחן ערוך על מנהגי ג'רבא, יד משה פירוש על התורה, דרכי משה נאומים ורעיונות מוסריים על כל הפרשות, ספר זכות משה ובו קונטרסים  ומאמרים רבים על הציונות, אתחלתא דגאולה וכו'.

 

עמוד ההלכה: עד תקופתו של הרב בישיבות בג'רבא למדו בעיקר גמרא בעיון עם מהרש"א, מהרש"ל, משמרות כהונה וכו'.

הרבה ראה כי דבר זה לכך שאנשים לא יודעים לפסוק הלכה, וגם חשש שלא יצמחו פוסקי הלכה ומורי הוראה בישראל.

הרב בתקופתו הכניס חזק מאוד את לימוד ההלכה בישיבות ג'רבא יחד עם התלמיד-חבר שלו הרב רחמים חי חוויתה הכהן זצ"ל.

ידוע היה בג'רבא שיעורו של הרב כלפון הכהן בשבת בצהריים שהיה שיעור הלכה בעיון.

 

ציונות: הרב עקב אחרי ההתפתחיות בארץ ובעולם וראה בהקמת הציונות את "האתחלתא דגאולה".

בניגוד לטענות של תועמלנים חרדים שהרב היה תמים ולא ידע שהתנועה הציונית היא חילונית ורחוקה מתורת ישראל, עולה בכתביו שהוא ידע היטב מי היא התנועה הציונית ועל איזה בסיס הוקמה. וכת הוא כותב בקוטרס "גאולת משה" שבספרו "זכות משה" על התנועה הציונית: "בימינו אלה רבים מאחינו בית ישראל אף כי לא גדלו על ברכי היהדות, התורה והמצווה וכתינוק הנשבה בין הגויים הם נידונים, על כל פנים התעורר בלבבם רגש לאומי לאהבת קיום האומה הישראלית, והתמדתה להיות אומה נבדלת מן האומות אשר בתבל".

בין השאר התקין לחגוג באי ג'רבה את יום העצמאות של מדינת ישראל במשך שלושה ימים רצופים (ד'-ו' באייר). בחיבוריו המוקדמים, עוד בטרם קמה מדינת ישראל, הוא דן ברעיונות מדיניים מפורטים הלכה למעשה, לא רק בנוגע לרעיון הציוני אלא גם ברעיונות קוסמופוליטיים מובהקים, דוגמת הצעת הקמת חבר הלאומים ובית דין בינלאומי, שמקום מושבו הוצע להיות בירושלים.

בדרשתו בשבת פרשת נשא, בי"ב בסיוון תר"פ, ימים אחדים לאחר תום ועידת סן רמו ואשרור הצהרת בלפור בידי חבר הלאומים, אמר שמדובר ב"אתחלתא דגאולה". את הדרשה הזו שִׁכְתֵּב במוצ"ש, ופרסמה כ"הדרוש החמישי לאתחלתא דגאולה" בספרו "מטה משה", וכך כתב: "מעתה אין ספק כי זהו ראשית והתחלת הגאולה, וראוי לכל איש ישראלי לתת אלפי תודות לו ברוך הוא על הגאולה ועל התשועה, כי פקד ה' את עמו והוציאנו משעבוד לגאולה".

לגבי הרצל כתב: "בימינו אלה הופיע בקרבנו איש רם המעלה זך השכל וחד הרעיון, בנימין זאב הרצל שמו... המציא רעיון נכבד להיות כל איש הבא להסתופף בצל החברה הציונית ובשם ציוני יקרא..., ודפק על פתחי מלכים ורוזנים לקחת מהם משפט גלוי להיות ארץ ישראל לנו כמלפנים".

 

קשרי מכתבים: לרב היה קשר חזק מאוד עם רבני ארץ ישראל. איתם התכתב בענייני הלכה וכו'. בין הרבנים שאתם התכתב יש את הרב קוק, הרב עוזיאל, הרב אלישר וכו'.

לאחר פטירת הרב קוק פרסם הרב מכתב לבני קבילתו והסביבה בו קורא הרב לאבל וקינות על פטירת הראי"ה:

"לקול השמועה האיומה והנוראה כי עלה שמי שחק הגאון המפורסם כבוד מורנו הרב ר' אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל, ראש הרבנים ראש הגאונים בירושלים תובב"א, נמס כל לב ורפו כל ידיים. כי הוא היה עמוד גדול לתורה ולעבודה ולישוב ארץ ישראל על ברכי התורה, ולכן פה הסכמנו להיות ביום יו"ד אלול הספד בבית הכנסת הגדולה קינות ודרש על האבדה הגדולה ממחסור הנורא אשר חסרנו שכמעט הוא יחיד בדורו ואין לנו תמורתו.

ובכן בטח כי גם במחנה קודשכם כה תעשו לכבוד הגאון הנזכר ולכבוד התורה ולכבוד ירושלים תובב"א, וה' ברחמיו יחיש גאולתנו ויגדור פרצה זו מעל כל ישראל ובלע המוות לנצח ומחה ה' אלוקים דמעה מעל כל פנים וחרפת עמו יסיר ושבו בנים לגבולם במהרה בימינו אמן. נאום המעתירים בעדו עתרת החיים והשלום".

 

 

 

 

 

צריך לדייק בדברי קודשו של הרב זצ"לאריה1אחרונה

"והתמדתה להיות אומה נבדלת מן האומות אשר בתבל" ולזאת לצערנו הדת החילונית לא שואפת, אלא להיפך, רצונה להקים פה מדינת כל אזרחיה, עם התבוללות וכדומה, בבחינת נהיה ככל הגויים... מחילה מכבודו אבל לא צריך להיות תועמלן חרדי בשביל להבין זאת !

פשוט, זה:פינג.

"ממך אליך אברח."

יודעים אולי מה המקור המדוייק?

חיפוש פשוט בגוגל:יהודי

אנא אלך / ר'  ישראל נג'ארה

 

אָנָא אֵלֵךְ מֵרוּחֶךָ            אָנָא מִפָּנֶיךָ אֶבְרַח

אֶבְרַח מִמְּךָ אֵלֶיךָ           וּבְצֵל יָדְךָ אָגִיל אֶפְרַח

 

יָהּ כְּבוֹדְךָ עוֹלָם מָלֵא        אַתָּה הָאֵל עוֹשֵׂה פֶּלֶא

אִם לַשָּׁמַיִם אֶעֱלֶה           שָׁם אֶמְצָא אוֹרְךָ יִזְרַח

 

שַׁחַק לֹא יְכַלְכֶּלְךָ            וְאֶרֶץ לֹא תְכִילֶךָ

מִי יְמַלֵּל רֹב גָּדְלְךָ          לוּ פִיו כַּיָּם בְּקוֹל יִצְרַח

 

רְקִיעֵי רוּם הֵם כִּסְאֲךָ      וְאֶרֶץ הֲדוֹם רַגְלֶךָ

גָּדוֹל שִׁמְךָ וְהֵן לְךָ            צָפוֹן דָּרוֹם מַעֲרַב מִזְרָח

 

אֶסַּק שָׁמַיִם שָׁם אוֹרְךָ     אַצִּיעָה שְׁאוֹל הִנֶּךָ

אַחֲרִית יָם גַּם שָׁם יָדְךָ   תִּקָּחֵנִי בְּלִי טֹרַח

 

לָכֵן אֵין לִי מָנוֹס בִּלְתָּךְ      וּבְחֶמְלָתָךְ אָבוֹא בֵיתָךְ

וְאֶקַּח מָגֵן תּוֹרָתָךְ            תּוֹרֵנִי דֶּרֶךְ וָאֹרַח

 

תודה רבה רבה.פינג.אחרונה


פגם באמונההפי
טוב אז קצת קשה לי לכתוב את זה לפני כמה חודשים נפטר אדם שממש לא העלתי בדעתי שהוא ימות הוא כן היה חולה אבל בגלל האופטמיות שלו לא האמנתי שזה יקרה . מאז שזה קרה אני כאילו כועסת על ה' ישלי דיסטנס מטורף והאמונה שלי כבר לא באה מתוך אהבה אלא פסדר צריך אז עושים אבל מצד שני אני יודעת שאין לי חיים בלי הדת . מרגיש לי שקצת איבדתי את הכוח לשמוח. לא בא לי להתייעץ עם רב כי אני לא הטיפוס קיצר אשמח לשמוע אם מישהו עבר אתזה
סתם בשביל להבין, בשם מה את כועסת על ה'?מתוך האש

בשם ערכים? בשם הצדק? בשם המוסר? זה האלוקים בעצמו, סה"כ מדובר בקומות של התגלות

סליחה על הקיצור, אני מבין שאני עונה ריאלית על שאלה טעונה רגשית, אבל בכל זאת....

בשם הצדק שבנאדם שעשה קידוש ה' גדול פשוט נפטרהפי
זה מה שגרם חטא אדם הראשון... שאדם בסוף נפטרbattt
גם אם הוא צדיק...
כך יהיה עד תחיית המתים...
לכן טוב בשבילו וגם בשבילך לספר את מעשיו הטובים, להמשיך את קידוש ה' שלו פה בעולם.
ותזכרי שטוב לו שם יותר מאשר פה - אז הוא לא "קיבל עונש". לנו שנמצאים פה- קשה....
בסדר תחיית המתים יהיה עוד שניםהפי
אמונתך בלילותbattt
יהודיה יקרה מאוד! טבעי שאיבדת את הכח לשמוח הרי איבדת מישהו שקרוב לך בפן הנפשי, וכתבת שאת מקיימת מצוות כי צריך אז עושים - זה בדיוק מה שנדרש מיהודי טוב- לעשות מה שה' ציווה! זה נקרא "אמונתך בלילות" אני יודעת שתמיד אומרים שצריך לעשות בשמחה וכו... זה הידור מצווה חשוב אבל זה לא מעכב את המצווה עצמה. הקב"ה שם אותנו בעולם עם התמודדיות לא קלות ופגישה עם מוות היא אחת הקשות בהתמודדיות (כן, עברתי את זה יותר מפעם אחת, הפז"מ שלי קצת ארוך) וצריך לדעת שלזמן החולף יש משמעות רבה ביציאה מהאבל (זה מה שעובר עלייך) השמחה לאט לאט תחזור ואיתה השלווה בקיום המצוות.
שמחה בקיום מצוותbattt
יש טעות נפוצה בפרוש המונח "שמחה" בעיקר בהקשר של קיום מצוות... שמחה אין פרושה בהכרח לשיר ולרקוד. שמחה זו תחושה פנימית של שלמות והתעצמות חיים, שלפעמים גורמת לאדם גם לרקוד ולשיר...
את עכשיו בתחושה של מיעוט חיים כי פגשת במוות קרוב וכואב, לכן השמחה לא פורצת ממך וזה טבעי ונורמאלי, טוב שהעלית פה את התחושות שלך, טוב עוד יותר שתשתפי חברות פנים אל פנים בגעגוע ובתחושת החוסר ובסיפור על הדברים הטובים שעשה הנפטר (האופטימיות שלו...) וחשוב שתלמדי יותר בעמקות אמונה ואולי במקום שפחות מדגיש את השמחה שפורצת החוצה כי את לא שם עכשיו.
תאמת שהתכוונתי לשמחה מתוך שלמות והתעצמותהפי
ברור לי שאני לא מבינה את החשבונות שלו ויכול להיות שגם לנפטר טוב עכשיו אבל קשה לי לדוגמא להסתכל על אמא שלו ועל כל המשפחה לא יודעת זה נראה לי אכזרי מידי כי לפני שהאדם חלה הוא סיפר שזה מפחיד אותו והוא לא רוצה לחשוב על זה . חשוב לי לציין שאני לא בת שלוש אני ממש בוגרת זה כבר קרה לי כמה פעמים לצערי המקרים האלה אבל הפעם שהבנאדם הספציפי הזה נפטר זה היה שונה ממש
אני אחזור לכותרת שנתת לשירשורbattt
"פגם באמונה" - מה פתאום?!?! את מרגישה ריחוק מה' ומרגישה סוג של ריחוק גם מאנשים שקשורים לנפטר, ואולי עוד ביטויים של הזעזוע שעברת, זעזוע של אבל ואולי גם זעזוע מהמורכבות של העולם שנחשפה בפנייך עוד קומה שלה (צדיק, ורע לו...) שאלות על איך ה' מנהל את עולמו הן לא פגם באמונה - הן הזדמנות להעמיק עוד ועוד. בימינו מקובל במקומות רבים להדגיש את השמחה בעבודת ה' אבל "לכל זמן ועת לכל חפץ" ועכשיו בשבילך זה זמן לעבוד את ה' מתוך קושי כאב ושאלות. טפלי בכאב, התמודדי עם הקושי, חפשי תשובות, והשמחה תחזור ממקום יותר עמוק באישיות שלך
שאלה..אמונה!!!

למה כל הזמן כולם אומרים שצריך לשתף ולספר?? מה יקרה אם מישהו ישאיר את זה בפנים?? תודה!

יתבשל במיץ של עצמו עד שזה יפרוץ בצורה לא מאוזנת ומזיקהbattt
ככה אנחנו בנויים - או חברותא או מיתותא. או חבר או מוות, וזה עד כדי כך חריף. זה לא אומר שכל דבר צריך לספר לכל אחד ובכל זמן, ממש לא! ותרבות הסטטוסים של "אני אוכלת בורקס מה זה טעים" היא הצד השני של שיתוף יתר, אבל כשיש קושי (מחשבתי או רגשי או טכני) השיתוף מסייע בהתמודדות, הן ע"י הצעת פתרון, הן שע"י סיפור הדברים הם מקבלים משמעות נוספת (גם בלי שהשומע השמיע מילה, וזה לא עובד עם מכשיר הקלטה...) או בהצעת נקודת מבט אחרת. וכמו כל דבר בחיים- אנחנו שונים ולכן לאחד מתאים לנסות לפתור דברים בעצמו ולשתף רק אחרי שכמה חודשים הוא לא הצליח ולאחר מתאים לשתף ברגע שמתעורר קושי קטן, וכן לאותו אדם בנושאים מסויימים או סמנים מסויימים מתאים צורות שיתוף שונות
גם לי זה קרה לפני כמה שנים..א..א..
ואז הציעו לי להתחיל לקרוא את הספר של הרב ארוש בגן האמונה וכן שמעתי דיסק שלו' יש תשובות לכל השאלות'
וזה ממש שינה לי את כל המחשבות.
יקרה. אנו מסתכלים על העולם דרך חור המנעולאורין

תחשבי איזו תמונה חלקית אנו רואים. האדם היקר סיים את תפקידו ומן הסתם טוב לו הרבה יותר עכשו. אבל לנו פה קשה לקלוט כי התמונה כל כך חלקית. ומסכימה לגמרי שבלי אמונה קשה לחיות- היא היא הנותנת פרופורציות וקליטה שיש דברים מעבר ושהקב"ה יודע מה הוא עושה ולכן הרבה יותר קל להתמודד עם סבל.  

טוב תעשי אם תדברי עם דמות רוחניתנסיקה

רב,רבנית..לא משנה.

העיקר שתקבלי הבנה למצב,לעצמך ולעולם היהדות שלנו.

זה לא ככה שניה בשירשור מיילים. זה דורש עומק ולפעמים גם יותר משיחה אחת!

שווה מנסיון-לכל החיים!

לפני שנים רבות נהרגה חברתי הטובה בפיגוע בקו 2 בת 16! צדיקה מאד ועוד בחזור מתפילה בכותל!

עברתי את הכל והרבה מעבר...

בזכות הליווי של אחת הרבניות במכללה שלי, יש לי עוצמות והבנה לכל דבר בחיים.

הפי!! אל תוותרי על זה!

התחזקי באמונה312214471

הקב"ה אב רחמן אוהב אותנו ושולח התמודדויות מאוד קשות, לעיתים אנו לא מבינים למה ואנו מרגישים שהן רק מקפלות אותנו. אך אנו חייבים לזכור שאנו בדור של גאולה ולגאולה הזו יש הרבה ייסורים וכולנו לוקחים חלק בהם ולכל אחד זה בא בצורה שלו. אך לזכור שרבש"ע לא מביא לאף אחד שום סבל מיותר (הרבנית חנה טאו ע"ה שסבלה המון והייתה עקרה וחילונית ויתומה מהשואה... כך אמרה) והוא אוהב אותנו ונמצא אתנו בכאב ומביא כוחות ומרפא. בלעדיי אמונה בה' מאוד קשה, ומבינה אותך נורא, גם לי היה שלב שהרגשתי רחוקה מרבש"ע-אך זה עובר אל תדאגי. וזכרי שאין רחמן ואוהב בניו מאתו-רבש"ע! חיבוק

הכל בסדר!רקפת

הרגשות והתחושות שאת מתארת הם לגמרי נורמליים....

זה קורה לרוב האנשים רק ההבדל בינך לבינם שהם לא מעיזים לדבר על זה ואת כן.

קרה לי מקרה דומה, ראשית בעלי עודד אותי לדבר על זה ולומר את זה. וראיתי שהשמים לא נפלו עלי

ואחר כך פשוט דיברתי עם ה' וסיפרתי לו על הכעס והכאב שיש בליבי

אני לא יכולה לתאר לך איזה שיחרור חשתי לאחר מכן, כמה בכי ודמעות.

כל מה שאת מרגישה עכשיו את הדיסטנט באמונה ואת המרחק שנותר כביכול בינך לבין ה' כל אלו זה עצת היצר הרע הוא עובד להרחיק אותך מאבא כי הוא יודע שרק אצל אבא תמצאי את הנחמה ואת האהבה ולכן הוא עובד קשה שתהיי עצובה ומנותקת

שלא יהיה לך חשק להתפלל, שלא תרגישי קירבה בתפילה. וע"י הדיבור האישי שתדברי עם ה' את יכולה לדלג על כל המכשולים הללו שהוא שם לך. יתכן שבתחילה תרגישי שאת לא יכולה להוציא מילה מהפה ואת מרגישה חסומה אבל אל תוותרי בסוף תצליחי ותרגישי טוב.

מאחלת לך שלא תדעי עוד צער אף פעם

ומאחלת לך שתגלי את קירבת אלוקים מתוך הכאב הזה

תודה לכל המגיבים !! חנוכה שמחהפי
באהבה ממני!פרפר סגול

באמת שמקר השל מוות מעורר בתוכנו שאלות, תשאלי את עצמך האם את כועסת על הבורא שכולו רחמים ואהבה

או שאת כועסת על המקרה שקרה. שזה טבעי. כעס הוא רגש טבעי שעולה בנו שמשהו לא מסתדר כפי שרצינו/חשבנו וכדו' 

הדרך לחזק את האמונה, שמתוך דבריך נשמע שאת רוצה לחזור למקום יותר שמח ומאמין

הוא פשוט לדבר אל עצמך שהכל הכל לטובה ומתוך ים של אהבה אין סופית כמו שרק הבורא יכול לאהוב

 

אם את רוצה אפשר באישי

חנוכה שמח מלא ואר!

ושרק נשמע בשורות טובות רבש"ע בתקופה האחרונה אני שומעת על יות312214471


תודה רבה רבה!הפי
ניסיון באמונהשאלו פרטי תדעו

בכללי- ה' נותן לנו ניסיונות .. יכול להיות שעכשיו זה ניסיון האמונה שלך... תהיי חזקה

הקשיים שלך נובעים מכך שאת מאמינה בעזרת ה' ולא בה'.טיקיטקה
אבדת את האמונה עקב מות אדם קרוב? ומה תגידי על 6 מיליון הקדושים שנרצחו ע"י הנאצים? איך נותרה עדיין אמונה בעולם? זאת משום שאל לנו לשאול מה ה' אמור או צריך לתת לנו. אדם שנחש הכיש אותו לא יפול ארצה ויתפלל שה' ירפה אותו אלא יובהל לבית החולים. אמונתך אינה לשמה, עולם כמנהגו נוהג
אתה פשוט חי בסרטהפי
לא אמרתי שלא נותרה אמונה הפוך דווקא בגלל שה' כלכך טוב זה לא מסתדר לי עם הראש. ואם אתה חושב שזה בסדר להגיד אה נרצחו שש מיליון סבבה בוא נמשיך להאמין בלי לשאול אז סליחה זה לא הדרך זה הכפירה מי שלא שאל מעודו איפה ה' היה בשואה או למה הוא לא הגיב או מה לעזאזל הלך שם זה כפירה כי ה' הוא טוב וזה לא מסתדר . מי ששאל על אמונה במשבר אז זאת האמונה האמיתית .
יש כל מיני סוגים של שאלותפרפר סגול

בורא עולם עשה את השואה, השאלה היותר נכונה: איפה היה האדם בשואה?

הבורא מסתתר ומתגלה ואין אנו יודעים את תוכניותיו , 

אנחנו סומכים עליו משום שהוא יכול להיטיב, וגם רוצה להיטיב. 

 

צודקת באזמן אם
צודקת באמת כדאי לכעוס עליוזמן אם
כל הזמן הוא עושה דברים מעצבנים.
פתרון: תחשוב טוב יהיה טוב. התחזקות באמונהעמית

לא מה שקרה לקרוב שלך גורם לך לתופעה זאת.  אלא הפחד מהמוות שח"ו יכול להגיע לכל אחד וכל אחד חושב על עצמו.

זאת עצת היצר הרע "מאז שזה קרה אני כאילו כועסת על ה' ישלי דיסטנס מטורף והאמונה שלי כבר לא באה מתוך אהבה"

הפתרון : תחשבי טוב יהיה טוב. התחזקות באמונה.בתורה ומצוות תשובה צדקה תפילה ומעש"ט והכל מתוך שמחה!

התחזקות באמונה שכל מה שהקב"ה זה לטובתנו המוחלטת.

תנסי ותראי שעובד פלאים

 

תגידי, את כל מה שאת מרגישה- אמרת לו?בת 30אחרונה

אני מתכוונת לקב"ה, כמובן.

אמנם לא עברתי בדיוק מה שאת עברת אבל אין אדם שאין לו משברים, ורובינו עוברים הרבה דברים, גם אם זה לא נראה עלינו מ"בחוץ".

עצתי לך, גם אם זה נשמע מצחיק, פשוט ללכת למקום רגוע ושקט עם כוס תה ועוגיות ולפתוח בשיחה ישירה עם הקב"ה על כל מה שכואב לך בסיפור הזה, על כל התחושות שלך מאז שזה קרה, על מה שאת רוצה ועל מה שאת לא רוצה.

זהו. דברי ישירות עם מי שאמר והיה העולם שהוא גם זה שהכניס אותך למצב הכואב הזה.

לענ"ד זה לפחות הצעד הראשון.

אמונה אמיתיתווואלה?הבנתי
אהה ויש את העניין שהרבה מאמינים עובדים את הטוב ולא את אלוקים נגיד בגלל שהתורה והמצוות חברתיות ומוסריות אבל אם בתאוריה מחר אלוקים יקום ויגיד להרוג את כל האנשים בעולם אפילו את הטובים הם לא יעשו את זה כי הם עובדים את הטוב( אנשים מצפים שכל מה שה' עושה זה טוב ושהוא עובד אצלהם(
הם לא מביניםווואלה?הבנתי
אנשים תרגיעו אוקיי?אתם לא יודעים איך זה לאבד אדם קרוב סבבה? הדברים שאתם אומרים אוליי נראים יפה על הנייר אבל מעולם לא הגעתם איתם לעולם האמיתי אז תפסיקו לשפוט
לגביי השאלה הרב קוק מסביר את זה שהמוות הוא חזיון תעתועים הרי אנחנו בתור בני אדם מאמינים שהנפטר עבר לעולם טוב יותר וסיים את תפקידו בעולם אז מדוע אנחנו עצובים?! אנחנו צריכים להיות שמחים בשבילו-מה שאני אומר זה תלוי בהסתכלות על המוות