שרשור חדש
עזרה במענה על שאלוןדארוש

שלום, 

קוראים לי סמדר אילון, מטעם לימודי התואר הראשון שלי, אני חוקרת את ההבדלים הבינאישיים במחשבות לאחר החלטה. 

אשמח אם תוכלו לעזור לי, ולהקדיש מס' דקות לשאלון הקצר שלי. 

תודה רבה. 

 

http://goo.gl/forms/hJuY2zW2BR

חזרה בתשובהחסויה55
אני חוזרת בתשובה כבר די המון זמן (ובעזרת ד' כל יום מחדש)

השאלה שלי היא מופשטת ביותר
לדעתכם הוא מוחל על הכל?
על כל הפעמים בהם לא שמרתי נגיעה, או נידה
חיללתי שבת (לא הדלקתי אש מעולם ברוך ד אבל בכל זאת )
למרות שכל בחיים אכלתי כשר ושמרתי כמעט הכל בקטנה ויש יותר גרועים

אני ככ פוחדת.
ומתחרטת ..
מה דעתכן?

בארור!את פניך אבקש
עשית תשובה? ה׳ מוחל!

את בטח יודעת את השלבים,
עזיבת החטא
חרטה
וידוי
קבלה לעתיד


אני חושבת שאת כבר אחרי זה ב"ה.
תשמחי.
על אלו אפילו לא צריך תשובהשפיפולאחרונה

כי יום הכיפורים מכפר.

הבעיה רק בבן אדם לחברו.

חזרה בתשובהדורדור

טוב זה קצת קשה להוציא את זה זה די חדש כל העניין.

 

אני בן 20, מהמרכז, ואחרי תקופה של חיפוש עצמי וסוג של מסע נפשי החלטתי שאני רוצה לחזור בתשובה. 

זה לא איזה משהו פזיז שפרץ בפתאומיות. מגיל 17 ככה התחלתי להרגיש ככה. אני עליתי לארץ לפני שנתים וקצת, עשיתי מכינה קדם צבאית ותוך כדי המכינה זה התחזק בי יותר ובצבא עוד יותר. 

 

אני באמת clueless לגבי איך ומה ולמה ואני די בטוח שאני אצתרך עזרה חיצונית אם זה בהמשך, שלא לדבר על מה שהמשפחה שלי תחשוב וכל העניין הזה שדי מפחיד למען האמת.  כמובן שאני יכול להסביר יותר לעומק את כל העניין אבל זה סתם חופר. 

 

אז אם יש מישהו שעבר את זה או כל מי שיכול לתת לי עצה כזאת או אחרת אני יותר מאשמח  

 

תודה רבה. 

קודם כל ישר כח על התהליך..יהודי

העיצה שלעניות דעתי הכי חשובה זה שיהיה לך קשר קבוע עם רב שאתה מכיר ומתחבר אליו

שידריך אותך לאורך הדרך יד ביד.

 

ב"ה זכיתי להכיר כמה אנשים שעברו ועוברים תהליך של חזרה בתשובה,

המכנה המשותף לכולם הוא שהתהליך הזה דורש סוג של פרידה מהחברה הקודמת

החברים שהם גדלו איתם, יצאו איתם, תמיד היו איתם..

 

בהקשר הזה מה שיכול ממש לעזור, זה ליצור חברה אלטרנטיבית-

בין אם זה להתחבר לאנשים לא חילוניים, ובין אם זה להתחבר לאנשים שעוברים תהליך כמוך..

 

אם יש לך זמן להקדיש ללימוד- מומלץ בחום ממש על מכון מאיר בירושלים, ואם זה לא אפשרי,

יש ישיבה ברמת גן שאני מאמין שתשמח ללוות אותך..

 

בהצלחה רבה רבה!

תודה רבה... בנתיים צבא. מקווה שיש לעוד אנשים עצותדורדור


חשוב להזהר , להשמר ולפחד מאוד מאוד מאודשפיפול

כי בין המחזירים בתשובה ישנם הרבה רשעים , מנוולים ושקרנים שמחפשים בדיוק אנשים כמוך כדי להשתלט להם על החיים ולצערי אני מכיר עשרות רבות של מיקרים של אנשים שרצו לחזור בתשובה ונפלו בפח גדול.

 

מה שאני ממליץ לך , זה לקחת קורסים של יהדות באוניברסיטה, שם נותנים מידע מאוזן ותוכל להרחיב את אופקיד ביהדות בדרך זו.

 

מעבר לזה, אני מציע לך ליצור קשר עם ארגון "בית הלל" שזה ארגון רבנים שנחשב להיות מאוזן ונורמטיבי וואני מקווה שיוכלו לססיע לך שם.

 

זה האתר שלהם

 

http://www.beithillel.org.il/

 

בהצלחה ושוב , להזהר להזהר ושוב להזהר, ישנם המוני חלאות בתעשיית התשובה.

אוי באמת.בת 30

קורסים באוניברסיטה?

אני הייתי בכמה וכמה כאלה.

לא לומדים שם את היהדות, לומדים על היהדות. ממקום רחוק, מתנשא ובלי שמץ לב.

 

ולדורדור- בהצלחה! סבלנות, לימוד, מציאת מקום שיתן לך גם מענה חברתי או קהילתי, וליווי של רב או דמות תורנית שאתה מתחבר אליה. ותפילות לה' שיעזור לך למצוא את מקומך הנכון והאמיתי במרחב הגדול הזה שנקרא "העולם הדתי..".

חח תודהדורדור

קשה אין מה לומר... 

^^כל מה שהוא אומריזהר

תעשה בדיוק הפוך.

אני ממליץ מאוד על התוכנית לחוזרים בתשובהיזהר

של ישיבת תורת החיים.

יש להם הדרכה מאוד מאוזנת וטובה. ויש גם מסלול לחוזרים בתשובה בתחילת דרכם. מתוך היכרות אישית עם חלק מהצוות שם, אני ממליץ מאוד.

 

ראה כאן פרטים.

קצת נקודות מניסיוןmatan

1. תהליך של תשובה זה תהליך ארוך, מדהים, מעניין, משמעותי, קשה, מעייף וכו'- זה המון עבודה, שלדעתי שווה כל רגע,
אבל צריך לעבוד כדי להתקדם.

 

2. מבחינת אדם חילוני העולם הדתי הוא מאוד אחיד, מן גוש כזה של "דתיים", כשלמעשה העולם הדתי הוא מאוד מאוד

רב גוני, יש המון שיטות וגישות, צורות התייחסות, הדרכות וכו'... לכן אתה צריך לבחור למה אתה מתחבר יותר, איפה

הלב שלך נמצא יותר. כל זרם ושיטה בטוחים שהדרך שלהם הכי טובה- וכמעט כולם באמת טובים ומעולים, השאלה

היא האם הדרך מתאימה לך.

 

3. אחת הדרכים למצוא לעצמך שיוך היא על פי אדם שאתה מעריך ונקשר אליו- בד"כ זה יתן לך נקודת התחלה טובה,

לאיזה כיוון ללכת, ודמות להתייעץ וללמוד ממנה.

 

4. אי אפשר לחזור בתשובה באמת בלי ליווי רבני צמוד והדרכה! כל מי שחושב אחרת, יעשה נזקים לעצמו או לסובבים

אותו. צריך לזכור שהתורה מחייבת גם כיבוד אב ואם, כיבוד הזולת, מסירות, קידוש ה' ועוד כהנה וכהנה דוגמאות, אז

לא תמיד פשוט להצליח לאזן הכל- אבל אם יש מדריך זה הופך להיות יותר אפשרי.

 

5. ללמוד, ללמוד, ללמוד. יש הרבה מה, וזה תענוג גדול.

 

6. המון בהצלחה, ותדע, יהיו קשיים, לפעמים עצומים. זה ילווה אותך כל החיים, זה לא עוד פרט שולי, אבל זה גם

כוח עצום בחיים! רק תזכור שאתה אף פעם לא לבד, תמיד רבש"ע לצידך, מחכה לך וגאה בך, גם כשאתה נופל.

תשמע...חסויה55אחרונה
אני חוזרת ואני אשמח לדבר על זה
אתה מוזמן לפרוק לי (וגם לי יש קצת מה, אם לא אכפת לך ) ונראה חי שיהיה נחמד לשתף בעיקר שאנחנו בתהליך די דומה
מוזמן לשלוח מסר או הודעה
היום ד' כסלו פטירתו של הרב רפאל כדיר צבאן זצ"לitamar idan
עבר עריכה על ידי itamar idan בתאריך ג' בכסלו תשע"ו 20:15
עבר עריכה על ידי itamar idan בתאריך ג' בכסלו תשע"ו 20:14

 

 

הרב רפאל כדיר צבאן נולד ביום א' בטבת בשנת תר"ע באי ג'רבא שבדרום טוניסיה, לאביו רבי יעקב ואמו אמימה. בצעירותו למד תורה אצל רבני צפון אפריקה, ביניהם: הרב שאול מקיקץ שלי (שחיבר את הספר "מדרשו של שם") ורבו המובהקרחמים חי חוויתה הכהן.

בשנת תר"צ, בהיותו בן עשרים שנה, כבר שימש כדיין בעיר הולדתו ונשא את בת דודתו עוישה. כעבור שנתיים, בשנת תרצ"ב, מונה לראש מתיבתא ובשנת תרצ"ט התמנה כחבר בבית הדין. בשנת תש"ח החל לערוך ירחון תורני בשם "הירח", בו כתבו גדולי תלמידי החכמים בטוניסיה. בשנת תשי"א התמנה לרב העיר מדנין. בנוסף לתפקידיו הרבנים, היה גם נציגה הרשמי של הקהילה בפני המוסדות הממשלתיים בג'רבא ועמד בראש מוסדות צבור שונים של תורה וחסד.

בשנת תשי"ז עלה לארץ ישראל ומאז שימש, כשלושים ושמונה שנים, כרב העיר נתיבות. הקים מוסדות תורניים והפיץ תורה בישובי האזור. דאג לחינוך תורני בעירו והוציא פסק דין, יחד עם הבאבא סאלי וגדולי ישראל נוספים, שלא יתקיימו בעיר נתיבות לימודים מעורבים. הרב צבאן העריץ את הרבי מלובביץ' והיה תומך במוסדות "בית ישראל" בנתיבות.

בשנת תשל"ב נתמנה לנשיא ישיבת "כיסא רחמים", שהכשירה תלמידים רבים להוראה. בשנת תשל"ג נבחר לחבר מועצת הרבנות הראשית.

הרב צבאן היה זקן רבני טוניס ונחשב כבעל הסמכות התורנית העליונה של יהדות טוניס בישראל. הוא עשה רבות להתפתחות מוסדות התורה של העדה הטוניסאית ופעל להוציא לאור את ספריהם של חכמי טוניס מהדורות הקודמים.

חיבוריו

  • מגיד דבריו ליעקב - על ההגדה של פסח ודיני חג הפסח. יצא לאור בג'רבהתש"ו.
  • זרע יעקב (ג' חלקים) - חלק א' על הש"ס וחלק ב' מכיל חידושי הלכות על השולחן ערוך. שני החלקים יצאו לאור בשנת תשט"ז. בשנת תשל"ט יצא לאור חלק ג'.
  • נפש חיה - מנהגים ודינים בשולחן ערוך. יצא לאור בשנת תשמ"ד.
  • שיירי הנפש - השלמות לספרו "נפש חיה". יצא לאור בשנת תשנ"ד.

 

יחסו לציונות ולמדינת ישראל: הרב תמך במדינה ובמוסדותיה והיה חבר במועצת הרבנות הראשית לישראל. הנהיג לומר את הלל ביום העצמאות.

 

הרבנים הראשיים לישראל לדורותיהם לא ויתרו על חברותו ברבנות הראשית לישראל. לגדלותו בתורה התוודעו חברי הרבנות הראשית לישראל כאשר עברו על ספרו זרע יעקב.

הרב מרדכי אליהו אמר עליו: "לא פעם בפגישותיי עמו, אינני יודע אם אני עומד מול הרב רפאל, או המלאך רפאל". בין אלה שבאו להבחן על ידו וזכו לקבל את תעודת ההסמכה מידיו, היה לא אחר מהרב הראשי לישראל לשעבר, הגר"י מצגר. על הראשון לציון הגר"ש עמאר, מספרים שהיה נוהג ברב צבאן כבוד גדול ואף היה כורע מלוא קומתו כשהיה פוגש ברב . בכל קידושין שערך ליוצאי עדות המזרח הקפיד שלא יכללו בכתובה את השבועה והאיסור שלא ישא אשה נוספת,מאחר והספרדים לא קיבלו עליהם מעולם את תקנת ר' גרשום.

חזרה בתשובהדורדור

טוב זה קצת קשה להוציא את זה זה די חדש כל העניין.

 

אני בן 20, מהמרכז, ואחרי תקופה של חיפוש עצמי וסוג של מסע נפשי החלטתי שאני רוצה לחזור בתשובה. 

זה לא איזה משהו פזיז שפרץ בפתאומיות. מגיל 17 ככה התחלתי להרגיש ככה. אני עליתי לארץ לפני שנתים וקצת, עשיתי מכינה קדם צבאית ותוך כדי המכינה זה התחזק בי יותר ובצבא עוד יותר. 

 

אני באמת clueless

זה לא השרשור המלא משום מה זה העלה את זה תוך כדי שכתבתידורדוראחרונה

המלא אמור להיות מעל זה 

אספן מחפש לרכוש פריטי יודאיקה וספרי קודש ישניםjony111

התגלגל לידיכם אוסף יודאיקה? יש לכם פריט יהודי עתיק ומעניין? שוקלים למכור ספרי קודש עתיקים? יש לכם תשמישי קדושה או פריטים יהודיים ישנים? אספן ישמח לתת לכם הצעת מחיר. רצ"ב לקישור למאמר שעושה סדר באספנות יודאיקה, או חפשו בגוגל יוסף האוסף יודאיקה.

http://www.yosefus.com/PAGE15.asp

                                   

דווקא עכשיו- הזמנה להצטרף לפורום הר הבית!די"מ

הר הבית הינו המקום הקדוש ביותר בעולם.

 

לדאבוננו בית המקדש נחרב לפני כאלפיים שנה ושועלים מהלכים בו.

המשטרה מתנכלת ליהודים העולים להר ואסרת עליהם להתפלל או לקיים כל אקט דתי.

כאן זהו המקום בו תוכלו להתעדכן על הפעילויות הקשורות להר,

לפרסם תמונות וסרטונים מההר,

לדון בדרכים איך לקדם את המצב הקיים,

דיונים הלכתיים בנוגע להר הבית והמקדש.,

פה זה המקום!

 

דווקא עכשיו בעת מתוחה זו כאשר  תוקפים את הנושא מכל צד,

הערבים טוענים שכל הפיגועים הם בגלל הפגיעה באל אקצה ולכן חשוב לבן שהר הבית הוא לב העניין! נוותר על הר הבית כל השאר יתפורר!

 

אך מהצד השני ישנם רבנים שמתנגדים ואומרים שאסור לעלות להר חלקם גם טוענים שדם הנרצחים הוא על ידי העולים להר.

 

הצטרפו אלינו ונלבן את הסוגייות והמחלוקות השונות.

 

בפורום ישנם פעילי רבים לצד ת"ח שבקיאים בכל מה שנוגע להר הבית והמקדש.

 

הצטרפו אלינו- /Forum/Forum.aspx/f25

 

הפורום בשיתוף עם תנועת חוזרים להר שחבריה נמצאים כאן אתם מוזמנים לשאול אותם ולשמוע מהם על פעילותה.

 
המלצות לספרי הרב קוקאנונימי (פותח)
היי
אני צריכה המלצה לספר של הרב קוק. הספר שהוא הכי בסיסי וכל אחד קרא אותו ומכיר אותו..
(קראתי איזה לקט ציטוטים של הרב קוק וממש התחברתי לזה, זה בעבורי עניין חדש, ולכן והייתי רוצה המלצות לספר ראשון שאקנה, אחכ אני אשלים את שאר הספרים . כמו שאפשר להבין אני לא באה מעולם שספרי הרב קוק נמצאים בבית, אומנם דתיה מבית חרדי.. אבל לצערי לא נחשפתי לתכנים הללו )
תודה לעוזרים/ות
בלי ספק- אורות התשובה.אנונימי (3)


עין אי"האביחי מנחם
הרב זיני ממליץ להתחיל איתו. הוא ספר יחסית קל וברור. ממש מומלץ
עין איה זה לא ספר כבד למתחילים?דבש חריף
הוא דווקא די פשוטאביחי מנחם
עין איה פשוט?! שנזכה...איש_בנימין

אחד הרבנים החשובים בכתבי הרב זצ"ל המליץ לחבר שלי ללמוד את אגרות הראיה על הסדר בתור התחלה ע"מ להתרגל לסגנון וללמוד איך להתחיל. בהצלחה!

 

נראה לי שהוא בדרך כלל יותר קל מהאחרים.אדם כל שהוא


יש נושאים שאת יותר מתעניינת בהם?אדם כל שהוא

בגדול, רמת הקושי של הפסקאות בתוך כל ספר לא אחידה, וגם לא נראה לי שיש ממש ספר שכל אחד קרא ומכיר.

הרוב מכירים פסקאות מסויימות, וכן רעיונות מספרי הרב קוק דרך שיעורים ששמעו וספרים של רבנים בני זמננו שמביאים מדבריו.

לענ"ד:יהודי

הכי פשוט זה להתחיל ממאמרי הראיה, (אבל לא ללמוד את כל המאמרים), יש מאמרים שהם קלים יחסית להבנה, וגם אגרות הראיה, (אבל לא על הסדר אלא אגרות מסוימות שהם גם בסיסיות מבחינת התוכן..)

יצא לאחרונה הספר "מוסר אביך" עם פירוש של הרב חגי לונדין, אולי גם יכול להיות טוב בשבילך..

 

מאמרים קלים ובסיסיים במאמרי הראיה:

לתקופת המעבר

לשני בתי בתי ישראל

פרק בהלכות ציבור

הישיבה המרכזית העולמית

להוסיף אומץ

מסע המחנות

בעקבא דמשיחא

על במותנו חללים

המספד בירושלים

כל המאמרים על גדולי ישראל (עמ' 105-133)

על בחירת נשים

דרשה בחנוכת בית הת"ת ברחובות

שופרות

נחמת ישראל

נאום בפתיחת המכללה העברית בירושלים

ממעמקי הקודש

קריאות גדולות

גילוי דעת ע"ד הבגידה הלאומית

קריאת הקודש (ליסוד הישיבה)

מאורי ואישי ישראל (371-396)

על דבר הספרות

למקדש מעט

על אמיתת חכמת הקבלה וקדושתה

 

בלנ'ד בפעם אחרת אכתוב על אגרות קלות ובסיסיות..

 

יישר כח, ובהצלחה רבה!

אין משהו ספציפיאנונימי (פותח)
פשוט עשה לי טוב לקרוא כל מיני ציטוטים של הרב קוק זצ''ל . אגב באיזה חנויות באיזור המרכז אני יכולה למצוא את הספרים?
אולי בדברי שיר ברמת גן..יהודי

אם תרצי לבנתיים, יש לי הרבה מכתבי הרב קוק במחשב..

כל חנות ספרי קודש ממוצעתאיש_בנימיןאחרונה


הזמנה לשבת עם נשמה יתרהמשה120
שלום וברכה
נשמח לעזרה בהפצת המודעה בדגש על אנשים
העושים את צעדיהם הראשונים ביהדות
תודה רבה
ישיבת גבעת אולגה
 
שאלה בקשר לסמארטפוניםרב פעלים
אני מרגיש וחווה מציאות שבה כמעט לכולם יש סמארטפון ואפילו לרבנים חשובים..אנשי חינוך וכו.אישית לי יש סמארטפון כי שמעתי כמה זה מועיל וטוב אבל אני מרגיש שזה לוקח אותי טיפה למקום של חוסר חשיבה ובזבוז זמן על חדשות ועדכונים וכו'..לאחרונה ראיתי שיש רבנים שממש אסרו להחזיק סמארטפון ורציתי לדעת מה דעתכם? האם אתם מכירים רבנים שתומכים בזה? איך מתמודדים מבחינה תורנית לתומכים בעך עם מחקרים שמראים שכמעט 60% מכורים למסך כתוצאה משימוש בסמארטפון..ואני מדבר בסמארטפון שיש בו חסימה..מה דעתכם?
שלילית. לי אין בסמארטפון תועלת סתם בזבוז זמן מתסכל..דבש חריף
שאלה עקרונית-בת 30

למה אתה צריך חוות דעת של רבנים אלו או אחרים?

אתה מרגיש שהסמארטפון עושה לך לא טוב. למה שההרגשה שלך לא תהיה נכונה?

ואם לרב X יש סמארטפון אז זה אומר שהוא לא מבזבז זמן? או שזה אומר שאתה גם צריך?

או אולי זה אומר שזה בסדר שזה לוקח אותך למקום של חוסר חשיבה- מקום שאתה מרגיש שהוא לא בסדר?

 

בקיצור- אם אתה לא מרגיש טוב אם זה אז לא, וזהו. חלאס.

גם לנו אין. אפילו משחקים אני מוחקת מהנייד הרגיל כדי שאני לא אתפתה לבזבז עליהם זמן.

 

ואגב- גם אם יש "אישור" תורני למכשיר זה או אחר מצד רבנים מסוימים- זה לא אומר שאין בזה בעיה עקרונית של "דור המסכים", בעיות תקשורת, בזבוז זמן, שטחיות ועוד בעיות שנוצרות בעקבות השימוש המוגזם במסך.

תגובהרב פעלים
כי המון פעמים תחושות של אדם לא מבטאות את האמת האלוקית ואני רוצה לעשות רצון הקבה. לדוגמא יש לי תחושה לאכול משהו לא הכי כשר האם אסמוך על תחושותי הפנימיות? אני מרגיש לא טוב וזקוק לתרופה האם לא אשמע את חוות דעתו של הרופא? כנל לגבי סמארטפונים הרבנים מציגים בעיני את ההלכה שהיא הרצון האלוקי
זה נכון מבחינה עקרונית אולי, וחלקיתבת 30

אבל מבחינה מעשית זה עלול להוביל למצב מסוכן של טשטוש האמת הפנימית והיושר הפנימי הטבעי של האדם.

למה אני קוראת לזה מסוכן? ע"ע כל המקרים שקרו בעבר הקרוב והרחוק שבהם אמון יתר ברב גרם לאסון, במקום שבו היושר הפנימי והביקורת הטבעית היו אמורים לעצור את מה שקרה.

 

עוד דבר:

 הרצון האלוקי לא בא לידי ביטוי רק בהלכה. הרצון האלוקי מתגלה גם בלב האדם. אני לא ממציאה את זה וזה לא סיסמה.

ברור שהלב יודע להגיד לנו הרבה פעמים מה נכון ומה לא נכון לנו- בלי קשר לקריטריונים חיצוניים או להלכות.

אז ברור שבעניינים הלכתיים "שחור לבן"- כמו כשרות שהזכרת, הלכות שבת, טהרת המשפחה, זמני תפילה וכד'- אין ענין של תחושת הלב מה נכון או לא. יש הלכה, יש השתלשלות של פסיקה וכל אחד פוסק ע"פ מסורת אבותיו ורבותיו.

אין על זה עוררין.

אבל יש הרבה שטחים "אפורים"- כמו הסמארטפונים האלה למשל, וכמו עוד נושאים שהם גם תלויי תרבות או תלויי דברים אחרים, שבהם יש הרבה מקום ללב לומר את שלו.

אתה בעצמך הצגת סתירה בין מה שאתה מרגיש כלפי מציאות של סמארטפון אצלך לבין מה ש(אולי) ההלכה.

ומה, אם תמצא שיש הרבה רבנים שמתירים כך וכך לגבי הסמארטפון, אז זה אומר שההרגשה הפנימית שלך, שנובעת מיושר פנימי וביקורת טבעית בריאה- היא לא נכונה? ממש לא. חס ושלום לבטל ככה את מה שהלב אומר.

"לב יודע מרת נפשו" וכל אדם מרגיש, כל עוד הוא לא התקלקל, מה נכון לא ומה לא.

 

לכן אני חושבת שבענין כזה זהבכלל לא משנה מה יגיד רב זה או אחר. זה משנה רק מה אתה מרגיש.

ורצון הקב"ה הוא, לענ"ד, שתעשה מה שישר בעיניך ולא מה שעקום בעיניך אבל הודבק לו תוית של "כשר".

כי לצערינו הרב יש היום הרבה הרבה דברים שהם "כשרים" כדת וכדין אבל הם עקומים לגמרי.

 

(סתם שאלה- בגלל שיש מי שמתיר ללבוש פאה אז אני אלך עם פאה למרות שכל ההרגשה הפנימית שלי היא נגד זה לגמרי? בגלל שעל ממתקים מסוימים יש הכשר אני אתן לילדות שלי לאכול למרות שהם מלאים ברעלים תעשייתיים? וכו' וכו'...)

האם אתה חושב..אדם כל שהוא

שרב שמחזיק סמארטפון, יגיד לך שכדאי להחזיק סמארטפון גם אם זה לוקח אותך למקום של חוסר חשיבה ובזבוז זמן?

 

 

יכול להיות שאותו רב מצליח לעשות שימוש יעיל בסמארטפון, והוא לא גורר אותו למקום של בזבוז זמן אלא מביא לו תועלת, אבל אתה הרי אומר שאצלך זה לא ככה.

 

 

זה כבר לא בשליטתנוא-לרועי

בקשר לסכנה הרוחנית, יש הרבה דעות בקשר לבעיות שבזה, וכל אחד צריך לפעול בהתאם להוראת רבו ומוסד הלימודים שלו. אבל בקשר להתמכרות למסך ובזבוז הזמן, הרכבת הזו כבר מזמן עזבה את התחנה. כולם מכורים היום למחשב, לטלוויזיה, לסמארטפון, לטאבלט או לכל סוג אחר של טכנולוגיה. ככה העולם מתנהל ביום. וגם אם יש אנשים שעדיין שייכים (בגיל או בנפש) לדור הישן ולא מכורים כל כך, הם הולכים ונעלמים, והילדים שלהם והחברים שלהם כבר נולדים עם אייפון ביד. אפשר להתווכח כמה שרוצים אם זה טוב או רע, אבל כיום זו כבר המציאות שאי אפשר לשנות אותה

אתה מרגיש נכוןריאליסט

ואם לא תעשה עם זה משהו זה יקהה ולא ירגש אותך כבר..

הבעיה באינטרנט ובסמארטפון בכלל זה לא הגלישה למקומות בעייתיים אלא ההתמכרות. תחשוב על עצמיך האם אתה יכול להסתדר בלי המכשיר יום אחד ? אני מאמין שכן אבל תהיה בלחץ כל היום מי שלח וואטסאפ ומה נסגר עם ההוא ומה קורה שם וכדו'

בנוסף , קורה לך לא פעם שאתה מסתכל אחורה ואומר :" איזה בזבוז זמן ! סתם שרפתי 3 שעות ! " ואז אתה גם מרגיש דפוק עם עצמך מה שמוביל לעצבות ואז אתה מעביר עוד זמן ברשת.

 

לדעתי מספיק מחשב בבית שמחובר לרשת ולא צריך בנוסף עוד מכשיר צמוד. חבל על הזמן.

 

מעט אור דוחה הרבה חושךtoramedia770

צריכים סמארטפון שיהיה בנוי ישירות מהקופסה אך ורק לצרכים טובים ולשם שמיים.

 

בינתיים, צריכים להוסיף אור.

 

אני לכשעצמי פתחתי אתר משלי, ראה חתימה.

אני יודע שאסור "להמציא" הלכות חדשות , זה איסור דאורייתאשפיפולאחרונה

לצערינו ישנם הרבה רבנים שנכשלים בזה וממציאים איסורים , כמו איסור סמרטפון וכן הלאה.

מותר לצאת מהארץ כדי ללכת לאומן?נפתלימאיר

בראש השנה

 

יש כאלו שמתירים כאשר המטרה היא קברי צדיקים. אבל יש גם שלאכמעין הנובע

ויש כאלו שמתירים גם בכללי חיוך

תלוי מי הרב שלך ולפי מי אתה הולך..

מאז ימי הבעל שם טוב נוהגים החסידים לנסוע לרבי בימים נוראיםשפיפולאחרונה

בכל החסידןיות כך נהוג.

בחב"ד , בויז'ניץ, בבעלז , בסאטמר , בגור, בקוצק , זה מנהג שנוהגים החסידים עד היום.

 

אם הרבי מגור יעבור דירה מחר, אז בראש השנה החסידים ינסעו לדירה החדשה.

 

אין שום דבר מיוחד בעליה לרגל לאומן, גם חסידי ברסלב נוהגים כמו שנוהגים בכל החסידויות מאז הבעל שם טוב.

 

אין מקום בכלל לדיון וויכוח.

 

מקור הבלבולים , הויכוחים והדעות המשונות , הם באנשים שלא מבינים בחסידות ולא יודעים מה חסידים עשו מאז ומעולם.

 

אז מי שלא רוצה להיות חסיד , שלא ינהג כמנהגי החסידים ולא יבלבל במוח

רפורמה, מה היא ביחס לאורטודוקסיה?אלוף1

בתקופה האחרונה יצא לי להתעניין בהבדלים המהותיים בין הזרם האוטודוקסי לזרם הרפורמי של היהדות.

ואז עלתה לי שאלה מאד גדולה, האם יש קווים מנחים שמתווים את ההבדל בין הזרמים השונים?

לפי מה שעד עכשיו שמתי לב יש הבדל מהותי מאד בין הרפורמים של המאה ה 18 לבין אלו שבתקופתינו אנו.

מלבד זאת לא מצאתי איזה שהוא מסמך\ספר או הרצאות\שיעורים שמסכמים משהו בהבדלים המהותיים שבין הזרמים.

ז"א אוקי אני יהודי אורטודוקסי, אילו קווים בפסיקת ההלכה ובמנהגים השונים יכנס תחת הכתר?

 

אחת מהדמויות המעניינות שנתקלתי בהקשר היה רבי ברוך עפשטיין שבחלק מכתביו מדבר על נושאים הלכתיים שלדעתו ישנה טעות בהנחות היסוד כאשר עוסקים בסוגיה זאת או אחרת ובעקבות כך גם מסביר איך פסיקת ההלכה תושפע מעצם הבנת הנושא וממילא גם ניתוח הטקסטים השונים במשנה, בגמרא ובספרות ההלכה באחרונים.

רוב חידושיו ההלכתיים לא התקבלו להלכה למעשה ובנוסף על זאת לא ראיתי איזכורים של דבריו באף דיון הלכתי בנושא(ממה שהספקתי אם בכלל לעיין).

בהקשר הזה אינני זוכר האם מישהו אמר לי או שקראתי איפה שהוא שהרבה מרעיונותיו נחשבו כחידושים מרחיקי לכת אבל לא שמעתי שאמרו עליו שהוא רפורמי ומנגד כן טענו עליו שהוא משכיל ועסקן יותר מאשר רב(לעומת אביו בעל ערוך השולחן, יחיאל מיכל הלוי עפשטיין).

 

אז איפה הגבול בין אורטודקסיה לרפורמה? מה הם ההבדלים? האם יש לזה ביטוי אחד בנושאים מסויימים והאם יש לזה ביטויים אחרים בנושאים שונים?

הרפורמים של היום שונים מאוד מהרפורמים של פעםשפיפולאחרונה

קודם כל, במאה ה18 לא היו רפורמים. התנועה התחילה בסביבות שנת 1817, כלומר לפני מאתיים שנה.

באותה תקופה, הייתה לרפורמים אג'נדה מוגדרת שהיא לשנות את היהדות באופן כזה שתהיה דומה לאומות הנאורות של אירופה.

 

זה גם היה רלוונטי אז, כי אחרי אלף שנים של אנטישמיות החלו האירופאים להעניק ליהודים זכויות אזרחיות שונות וחירויות שנמנעו מהם עד אז.

 

הרפורמים עשו שינויים בסדרי התפילה ובמבנה בית הכנסת אבל עד שנת 1841 הם הקפידו לעשות שינויים במסגרת ההלכה . לדוגמא , בבית הכנסת היו מנגנים בעוגב בשבת אבל המנגנים היו גויים , מה שבהחלט מותר הלכתית.

 

רק בתחילת שנות הארבעים של המאה ה19 התנתקו הרפורמים מההלכה בצורה מוחלטת. הפסיקו לשמור שבת, הפסיקו לאכול כשר וכן הלאה.

 

לרפורמים בימינו כבר אין את אותה אג'נדה שהייתה פעם. הם לא רוצים להדמות לאירופאים או למישהו. מה שישנו היום , זה קהילות רפורמיות, שכל אחת קובעת את סדרי התפילה המועדפים עליה.

 

אמנם קיימים "סידורים רפורמיים" אבל הם לא ממש מחייבים , וכל קהילה יכולה להדפיס סידורים משלה , וזה מה שהם עושים הרבה פעמים.

 

זה בערך המבנה של היהדות הרפורמית היום, רשת של קהילות , שמבצעות תפילות משותפות שאין להן מחוייבות זו לזו , אבל יש להן היזון הדדי ויחסי קשר וקרבה. 

לפי מה שטוענים היהודים הרפורמים חלק גדול מפעילותם נועדה לשמר את הזהות היהודית ,כפי שהם מבינים אותה.

 

אני לא רואה דימיון רב ליהדות הארתודוקסית , חוץ מעצם העובדה שהרפורמים נוטים לקיים תפילות בשבת וקריאה בתורה.

הפצת הרעיון היהודי!!אש להבה
🇮🇱"כך היא דרכה של תורה: לתבוע שמירת המצוות והקמת עם ומדינה של ישראל קדושים. אך לא בחיל ולא בכח – לא באבנים, חס וחלילה, ולא במכות – כי אם ברוח אהבת ישראל ובשכנוע מתמיד; ביציאה אל העם באשר הוא  שם.

היהודי המאמין – הרעיון האמיתי בידו. ממה יירא? לעולם אל יתבייש היהודי ללכת בשליחות ה'. לעולם אל יברח היהודי מאלה המלעיגים עליו. "ותהי האמת נדרת – וסר מרע משתולל" (ישעיה נט,טו), וזה לשון רש"י: "'משתולל' – מוחזק שוטה על הבריות". "הייתי לשחוק כל היום – כולה לעוג לי" (ירמיה כ,ז). אין דבר. כנגד הלעז והכעס של התועים, עומדת הבטחת ה': "ונלחמו אליך ולא יוכלו לך כי אתך אני" (ירמיה א,יט). התועים והטועים ימלאו פיהם שנאה.

קשה, קשה, אך כך היא דרכה של התורה. סבלנות וסובלנות – דבקות במטרה. אין פשרות וויתורים. ובכוח מסירות נפשנו ואהבת אחינו, נתגבר, בעזרת ה', ונחיש את הגאולה." (עד כאן דברי מו"ר הרב כהנא הי"ד)
__________
שלום חברים אנחנו מתחילים הרשמה של שליחים שיפיצו את הרעיון היהודי באזור מגוריהם/לימודם .
לא מסובך,קליל ולא דורש הרבה מאמץ, רק התמדה ואהבת ישראל .

לפרטים - שלחו הודעה בוואטצאפ בנים-6817531 054
בנות- 0544862999
בשם ה' נעשה ונצליח
_______________
©המכבי - התנועה להפצת הרעיון היהודי
ע"ש הרב מאיר כהנא בן יחזקאל זצוק"ל הי"ד
רכישת תשמישי קדושהwasupid
שלום
אני מחפש מקום לקנות טלית גדול, כוס לקידוש, חנוכיה. פמוטים ועוד כמה פריטים לשבת.
אשמח לקבל המלצה על חנות עם מחירים טובים באיזור המרכז או ירושלים.
תודה
למה הפורום הזה לא פעיל הוא אמור להיות הכי מענייןהפי
שכיחות ראשי חודשמרדכי לנדו

בראש חודש אנו אומרים הלל, מציינים את ראש החודש ביעלה ויבוא וכולי.  ראשי חודשים עבריים חלים בימי השבוע השונים.  למשל, ראש חודש חשוון חל השנה בימים שלישי ורביעי בשבוע.   הנה חידה:  באיזה יום בשבוע חלים הכי הרבה ראשי חודשים עבריים?

מנגד,  באיזה יום בשבוע חלים הכי פחות ראשי חודשים עבריים? 

 

פתרון החידה מובא במלואו בדף הבית של האתר המחודש של  קוביות לנדו:

  www.landocubes.com

תראו איזה קידוש השם!הגרב"מ

 

זה סרטון של גדול דור חרדי תראו איך הוא מדבר חיובי על הגדולי דור שלנו.סרטון חדש אגב.

"אין תורה כתורת ישראל"הדובדבן שבקצפת

בעז"ה גם השנה נחגוג יחד את שמחת תורה ויום ההקמה בעוז ציון!

בעזרת ה' יהיה מנין בגבעה.

מיועד גם למשפחות, נשמח להצטרפותכם.

לפרטים:
בנים- 0506792013 
בנות- 0549226946 
נשמח אם תעזרו להפיץ.

אספן מעוניין לרכוש פריטי יודאיקהjony111

יש לכם פריטי יודאיקה ישנים שאין לכם עוד צורך בהם? אספן ישמח לתת לכם הצעת מחיר עבורו. כנסו לאתר וקראו כל מה שצריך לדעת על אספנות ואספני יודאיקה, או חפשו בגוגל יוסף האוסף. http://www.yosefus.com/PAGE15.asp

יהודים טובים, בבקשה תקראו. זה חשוב לי... וגם לכם...אוזן קשבת

אני...

טוב.

פשוט נתחיל וזהו.

 

אז אני רוצה להעביר לכם מסר חשוב מאד מאד.

בעצם שניים.

אני לא יודעת אם אני עושה את הדבר הנכון... אולי אני מתנשאת, אולי עליונית, אולי סתם חצופה.

אבל זה חשוב לי.

אני בכוונה כותבת את זה מפצל"ש. אל תנסו לחקות אחרי.

 

אז יהודים טובים, אני מבקשת מאד שתקראו את השורות הבאות ותחשבו עליהן, ואיך אתם יכולים לצמוח מהדברים שכתבתי. בסדר?

אני בטוחה בכל ליבי שאלו לא סתם דברים... רק בשבילכם. אך ורק.

 

סוד החיים לדעתי -

א. שמחה, ותמיד. גם אם נורא עצובים \ כועסים \ ממורמרים \ מאוכזבים \ מדוכאים, גם בנקודת השפל הנמוכה ביותר, תמיד תמיד חיוך טוב יכול להציל את הנפש. וגם חיוך גרוע. ולא משנה אם החיוך הזה בא ממני או מאחר, ולא משנה אם חייכתי בכוח או באמת - חיוך קטן ודבילי יכול להצחיק ולגחך ולהרים את המצב רוח בהמון המון רמות.

מניסיון של המון פעמים, כי אני טיפוס עצבני קצת, ותמיד זה עזר לי מאד.

לא מזמן הייתי במצב רוח מדוכא, שונא, עצבני וממורמר. פסגת העצב. ואז החלטתי שאני לא מוותרת לעצמי. נכנסתי לחדר צדדי, נעמדתי מול מראה, וחייכתי בכוח. זה דרש המון כוח, אבל הצליח בגדול. התחלתי לצחוק על עצמי. צחקתי על כמה שאני מטומטמת, שעושה לעצמה פרצופים במראה. צחקתי על כמה אני טפשה, שנתתי ללב שלי ליפול בידי היצר הרע. ומצב הרוח שלי השתנה מהקצה אל הקצה. נהייתי עליזה ונעימה. באמת.

 

ב. עין טובה. זה נשמע חלומי וסיפורי, אבל זה כל כך מציאותי וכל כך חשוב, אתם לא משערים כמה.

מה זה אומר? זה אומר להסתכל על הכל (הכל!) בידיעה שבורא העולם ברא אותך בשביל שתחיה בשמחה ותעבוד אותו בשמחה.

וזה עוזר מאד. פתאום הכל מקבל אור חדש, שונה, טהור ואמיתי. פתאום כל המכשולים נהפכים לנסיונות שקל וכיף לעבור, פתאום כל הסבל - למסע אימונים שבסופו מחכה האושר האמיתי. בבקשה האמינו לי. אני לא סתם אומרת.

זה יוצא מלב, ואני מקווה שייכנס ללב.

 

זה נכתב כמעט בדמעות.

אשמח לדעת שקראתם, ועוד יותר אשמח אם למישהו יזוז משהו בלב.

רק תגיבו 'קראתי'.

ובבקשה בבקשה תחשבו ברצינות אמיתית על הדברים שכתבתי,

ותדעו שהקדוש ברוך הוא אוהב את כולנו מאד. אם הוא היה רוצה שנמות היינו מתים. הוא לא רוצה.

 

אתם חכמים.

הסיקו לבד את מסקנותיכם, קחו ללב את מה שצריך, ואם לא צריך - אולי תוכלו לעזור ולעודד אחרים.

 

 

אני מקווה שאני לא נשמעת מתנשאת או מזלזלת באף אחד. אני כותבת אך ורק מתוך רצף נסיונות.

כתבתי בכאב, קבלו זאת בהבנה.

 

ו... אם מישהו רוצה לפרוק, לשוחח מלב אל לב, או רק לקבל כותל לדמעות - הנני, אוזן קשבת.

אל תתביישו.

קראתי. יישר כחך...;)קול התו"ר
יישר כחך על פתיחת הלב...;)
קראתי. יישר כח גדול!אני77

שנזכה לקיים..

וואו. תודהאנונימי (2)אחרונה
לא נכנסתי לפורום הזה הרבה זמן ודווקא עכשיו זה התאים לי בול...
משל נפלא מהמגיד מדובנא - קיום מצוות בשמחה ממש כמו בחתונהקוראים תורה

 

לדבר התורה המלא:

 

 

יהיו דברי תורה אלו לרפואתה של שולמית שולה בת קמר, הקב"ה ישלח לה רפואה שלמה ויחזירה לאיתנה הראשון, אמן!

 

"תחת אשר לא עבדת את ה' אלוקיך בשמחה ובטוב לבב"

 

בחתונה יש הבדל משמעותי בין המחותנים (הורי החתן והכלה) לבין שאר האורחים והעוסקים במלאכת הארגון.

 

המחותנים שמחים בעצם העובדה שזכו להכניס תחת החופה את בנם וביתם ושמחה זו היא זו שגורמת לכל המשתה ולכל השמחה הגדולה.

 

לעומתם, שאר המוזמנים הם אינם שמחים מכח עצמם אלא תחילה משתתפים בסעודה ולאחר שאלו מכל טוב ושתו משקאות אז מתעוררת בהם השמחה.

 

כך גם הנמשל אותו הגדיל לתאר המגיד מדובנא זצ"ל – כאשר האדם מקיים את תורתו ואת מצוותיו של הקב"ה מכל ליבו ובשמחה גדולה דומה הוא לאותו המחותן השמח בעצם קיום המצווה. ואם חלילה הוא אינו שמח בעצם קיום המצווה הרי הוא כאורח לא קרוי-כאחד שאינו מוזמן, זר.

לדבר התורה המלא:

 

שבת שלום