בס"ד
ליל הסדר- הנהגות ביום יום:
*קדש- אנחנו צריכים לקדש את העיניים שלנו,לא להסתכל על דברים לא צנועים,אפילו אם רואים אישה לא צנועה לא להסתכל עליה "יצר הרע נכנס דרך העיניים", שרואים מראה לא צנועה תמונה לא צנועה ישר להסתובב ולקדש את עצמך.
*רחץ- להתפלל על זה שה' יתברך ירחץ אותנו מהעוונות שלנו,כמו מקווה טהרה, להגי דלה' שאנחנו יודעות שאנחנו מלאות בעוונות ובמעשים רעים ולהתפלל שיעזור לנו לרחוץ את עצמנו מכל העוונות.
*כרפס- מסמל את ההמנעות מתאוות ותענוגות העולם
עיקר התיקון של האדם זה במה שקשה לו בעבודת ה'.
כל אחד יחשוב על איזה משהו שקשה לו מאוד בעבודת ה' וידע שזה התיקון שלו בעולם ויעבוד על זה כמה שיותר.
*יחץ- כמו שחוצים את המצה- לחצות משלך לחברה, לא לחצות משלו לחברה.
אם היו נותנים לך 1000 ש"ח שתחלקי לצדקה- מן הסתם זה לא היה לך קשה.
אבל ברגע שמבקשים ממך לחלק משלך 1000 שח לצדקה זה כבר יותר קשה..
לדעת שהעיקר זה ממך,לתת משלך לחלק משלך.
*מגיד- והגדת לבנך- צריך לחזק כמה שיותר את הילדים ובאמונה ובטחון בה',להזכיר כל הזמן את ה' את הניסים והנפלאות שלו. לדוגמא: שיש אוכל על השולחן אז להגיד לילד הקטן "תראה ה' הביא לנו כסף כדי שנוכל לקנות לך אוכל ולפנק אותך.." להזכיר את ה' תמיד.
*רחצה- להתפלל על זה שה' ירחץ אותנו מהמידות הרעות שלנו. למשל אדם שהולך לטיפול שיניים ועושים לו רק סתימות ולא מטפלים בשורש הרי זה לא פותר את הבעיה,לכן צריך לפנות לשורש הבעיה-המידות הרעות,ולטפל בהם ולעקור אותם וזאת ע"י התמדה בשיעורי תורה והתבטלות לצדיק.
*מוציא- להוציא צדקה בנדיבות לב לא להתקמצן מהכיס של הקב"ה,לדעת שמה שצריך לצאת מהממון שלך יצא בכל מקרה אז עדיף להוציא אותו על צדקות.
*מצה- כשם שהמצה היא דקה ואין בה כלום כך אנחנו צריכים להיות-שפלים עם נמיכות רוח,לעומת הלחם שזה שיא הגאווה שהוא תופח ותופח וגדל ונהיה מלא. כל מהות האדם זה עוונה ושפלות הרי רוב המידות הרעות כמו קנאה כעס לשון הרע- מגיעות מגאווה וחוסר אמונה.
צריך לשאוף להיות בענווה לא לתפוח ולהתנפח.
*מרור- למרר על העוונות שלנו, לבכות עליהם, לא להיות בעצב ח"ו אבל גם לא להגיד "בסדר חטאתי מה אני אעשה לא נורא" למרר על זה בבכי ומפה לעלות, זה ההבדל בין לב נשבר לעצבות- כשאתה עצוב אתה נופל אבל שאתה בלב נשבר על העוונות שלך אתה עולה מעלה ומפה מתקדם.
*כורך- זה אהבת ישראל והאחדות.
כולם ביחד לכרוך אחד את השני באהבה,היינו יכולים להגאל גם ללא תורה אם הייתה אחדות..
*שולחן ערוך- כמו שיש לנו ספר שולחן ערוך שהכל מסודר הלכה הלכה כך בעניין הקבלות שמקבלים על עצמנו, לא לקפוץ מדבר לדבר,לעשות הכל לאט ובהדרגה,קיבלת על עצמך דבר והתחזקת בו את עומדת בו תמשיכי הלאה כמובן שבהדרכה של רב.
*צפון- להצפין את המעשים הטובים שלנו.
אומרים שמי שעושה מצוות ומפרסם אותם מקבל שכר אבל מהמלאכים של הקב"ה, ואילו מי שעושה מצוות ולא מפרסם אותם מקבל שכר מהקב"ה בכבודו ובעצמו.
ומה אנחנו רוצות לעצמנו אם לא לקבל שכר ממלך מלכי המלכים?
נקודה למחשבה..
*ברך- להקפיד בברכות שלנו,לא למהר בברכה,לא לבלוע מילים,להגיד את הברכה במתינות,בכוונה, לא בוחטה השם, לא אמן חטופה. (שמעתי שמישהי אמרה פעם שמי שמברכת את השם ככה "בוחטה השם אלומלהעולם..." ככה השם יברך אותה "בוחטה תהיבתי"
)
אבל מי שמבכרת את השם ככה " ב ר ו ך א ת ה ה ש ם א ל ו ק י נ ו מ ל ך ה ע ו לם .."- ככה השם יברך אותה "בר ו כ ה ת ה י ב ת י ל ה ש ם .."
*הלל-להלל את הקב"ה רגע רגע על כל החסדים והטובות שהוא גומל איתנו. להודות לו רגע רגע שאנחנו בריאות ושלמות ולא חסר לנו דבר ויש לנו הכל ב"ה בגדים בית רהיטים אוכל סלון חברים מדרשות ישיבות רבנים נעליים מיטה ארון מגירה חצאייות גרביים מקלחת וילון ספה שמיכה סדין כרית ספרים אוכלמקרר איברים שלמים ב"ה שום חולי משפחה.. יש אנשים שנמצאים עכשיו בבתי חולים לא עלינו בטיפולים נמרצים בניתוחים נלחמים נגד המחלות שלהם לא יכולים לעשות צרכים לא יכולים לדבר לא לראות ואנחנו מה נגיד? נתלונן? אחח כמה צריך להודות לקב"ה...
*נרצה-לסיכומו של דבר: אם נזכה לעשות את כל הדברים הנ"ל נהייה רצויים בפני הקב"ה 
*******************************
ולמי שיש עוד כוח..עוד משו אחרון...
מי שאין לו כוח שיקרא מ"לסיכום"
:
עיקר פסח זה לבער את כל החמץ שנמצא ואפילו פירורים,ולמה? כי פירור ועוד פירור ועוד פירור הופך להיות ערימה..
החמץ הוא יצר הרע שבקרבנו. "לפתח חטאת רובץ" אפילו אם נשאיר פירור אחד של חמץ היצר הרע ישתלט. והוא נמצא במרתפים הכי קטנים שלב שלנו צריך לבער את החמץ מהלב שלנו את כל היצר הרע את כל המחשבות הרעות שמחכות להפיל אותנו.
וזה מה שעושים בפסח..מנקים את כל החמץ..ואיך מנקים חמץ? ע"י מים. והתורה היא שנמשלה למים לכן את היצר הרע אפשר לנקות אך ורק בעזרת תורה,ככל שאדם יכניס יותר מים ככה ינקה מהר יותר,ככל שאדם יכניס לעצמו יותר תורה הוא יתנקה יותר מהר.
קורבן פסח-זהו מסירות נפש! עם ישראל הקריב את קורבן פסח במסירות נפש של ממש!!
והקב"ה רצה ללכת אותנו במצווה את ז.כדי להיות יהודי אמיתי צריך למסור נפש! וכתוצאה מכך- אתם תהיו עם ותגאלו . בלי מסירות נפש לא נזכה לגאולה.
וככה זה בדור שלנו,היום כמה צריך למסור נפש,כל אחד בדרגה שלו,וזה מה שיהפוך אותו ליהודי אמיתי,ככה עולים בדרגה בעבודת השם. ככל שאדם מוסר יותר את הנפש הוא מרגיש יותר קרוב להשם.
מצה-מסמלת על זריזות,לא לשהות "חשתי ולא התמהמתי לשמור מצוותיך". לפעמים היצר הרע בא ואומר לך : רגע לאט לאט שלב שלב בהדרגה לא מהר במיתון אחרי הצבא אחרי הבית ספר אחרי שאני יחזור מאילת אחרי שאני יפרד מהחבר אחרי שאתחתן.." לא ולא!
"מצווה הבאה לידך אל תחמיצנה" - להזדרז לחטוף כמה שיותר מצוות כמה שיותר שיעורי תורה לא לחכות לא לוותר להיות זריזים בעבודת השם. ומצד שני "אל תחמיצנה"-לא לעשות מצוות בפנים חמוצות,בלי חשק,כאילו זה עול,לשמוח במצוות לעשות מאהבה!! בהתלהבות!
מרור- מר, לפעמים קשה בעבודת ה',קשה לעשות את רצונו,ללכת נגד כל העולם,קשה לשנות הרגלים,קשה למסור נפש.. אבל מה שנדרש מאיתנו זה להראות נכונות לאכול את המרור הזה ואז כבר השם יתברך ידאג להמתיק לנו את המרירות עם ה"חרוסת" ונרגיש את מתיקות התורה!!
לסיכום:
3 מילים שאם לא אומרים אותם בפסח לא יצא ידי חובה:פסח מצה ומרור.
פסח-להיות מוכנים להשחט בשביל הקב"ה ולמסור את נפשנו.
מצה-להיות זריזים בעבודת השם ולעשות הכל בשמחה ולא בחמיצות פנים.
מרור-להיות מוכנים לאכול את המרור וע"י זה לזכות למתיקות.
פסח מלשון פה סח - שהפה שלנו יסיח את גבורת השם יתברך, לספר את גודל הניסים שלו להתפעל לשבח להלל להגדיל בעינינו ובעיני אחרים את השם!!
הזוהר הקדוש אומר: בשעה שקוראים את האדה מכנס הקב"ה את פמליה של מעלה ואומר להם : לכו ושמעו את בניי איך הם מספרים בשבחי למטה.
הולכים המלאכים ומקשיבים לכל המשפחות שקוראות ומגדלות את ה' ואומרים לקב"ה : איזה בנים מיוחדים יש לך שאפילו שעברו 3000 שנה מאז עדיין הם משפחים ומהללים אותך...
כל אחד שחזר בתשובה יכול להעיד בעצמו שהוא עבר מעין "יציאת מצרים" "והוצאתי וגאלתי"- העולם בחוץ זה זוהמה אחת גדולה והקב"ה הוציא וגאל אותנו עם פינצטה מהעולם החיצוני מהחושךממצרים ומהעבדות שהיינו נמצאים!
אשרינו שזכינווו להיות יהודים בנים של מלך מלכי המלכים ולעבוד את הקב"ה בשמחה ובטוב לבב!!
יהי רצון שנזכה לגאולה במהרה עוד בליל הפסח הזה שנת תש"ע!
חג פסח כשר ושמח!