שרשור חדש
הרב רוזנטל זצ"לבזווית חדה
בס"ד
 
הרב יעקב רוזטנל ז"ל, מגדולי הדור- נפטר..
 
 
 

בשבת קודש פרשת "אמור" נתבקש לבית עולמו הרב הגאון הרב יעקב ניסן רוזנטל.

כבר בגיל 28 מונה לדיין ובתפקיד זה כיהן שנים רבות ואף בהמשך הפך לאב"ד בחיפה. במהלך שנותיו כיהן גם כרב של ישיבת "חניכי הישיבות" ובחיפה פתח את כולל הגר"א, שהיה לכולל הראשון בעיר וששוקק באברכים רבים. בחייו כתב הרב רוזנטל ספרים, והמוכר שבהם 'משנת יעקב' על כל הרמב"ם. הרב רוזנטל מונה בגיל צעיר מאוד על ידי הרב הראשי דאז, הרב יצחק אייזיק הלוי הרצוג, לדיין בבית הדין הרבני בחיפה והיה לצעיר הדיינים בארץ ישראל. מאוחר יותר הפך הרב לאב בית הדין בחיפה ושימש בתפקידו למעלה מחצי יובל שנים.

לאחרונה אמר לבנו הרב ישראל רוזנטל, כי דבר אחד הוא מרשה לו להגיד אחרי פטירתו, וזה שלא ביטל רגע אחד בחייו. תלמידים רבים העמיד והמוכר שבהם הוא הראשון לציון הגר"ש עמאר.

הרב היה קשור בקישרי ידידות עמוקים עם כל גדולי הדור. ספרדים ואשכנזים, דתיים לאומים וחרדיים. היה ידיד נפש של הרה"ג רבי אברהם שפירא זצ"ל רה"י "מרכז הרב", ומבאי ביתו של הרב ש"ך.

הרב היה מהשרידים האחרונים מדורות עברו. שייך לעולם התורה של גדולי הדורות הקודמים, וזכה ללמוד תורה מפיהם.

כל מי שנתקל ברב יכל להעיד על טוב ליבו והדאגה שלו לציבור. הרב היה אחד האנשים המעטים בדור שגזר על אנשים גזרות. הרב היה מקים בית דין ופוסק שעל רווקים ורווקות להתחתן, על עקרות להיפקד, על חולים להבריא וכו'.
הרב אמר, שכמו שהיה דיין בבית הדין הרבני כיובל שנים, ומעולם לא עירערו על פסקי הדין שלו, גם בשמיים מקבלים את פסקי הדין שהוא פוסק.
היה מגיע אליו זוג הרוצה להיפקד, הרב היה מושיב בית דין, וגוזר שעליהם להביא ילד לעולם. אני אישית מכיר מספר לא קטן בכלל של זוגות שנפקדו, של חולים שהבריאו ממחלות קשות, ושל רווקים שנישאו.

הרב היה מקפיד מידי יום ביומו לשמוע את חדשות הבוקר כדי להתעדכן במצבו של עם ישראל ולהתפלל עליו.

הרב היה אומר הלל ביום העצמאות וביום ירושלים, ומודה על הניסים והנפלאות. הרב העיד בפנינו ביום העצמאות שעבר, כי אף הרב שלמה זלמן אויירבעך היה אומר הלל ביום זה.

מידי יום שישי, היה הרב מעביר שיעור לדיינים מכל רחבי הארץ. גדולי הדיינים והרבנים היו באים לשמוע את השיעור, ומנסים להבין... אחד מתלמידיו המוכרים הוא הרב הראשי הספרדי, הרב שלמה עמאר שליט"א.

אנו, דור יתום ההולך ומאבד את רבניו, ניקח לקח מהדברים. "חייב כל אדם לומר, מתי יגיעו מעשי למעשי אבותי". צריכים אנו לישא עימנו מסר אדיר לחיינו. ניצול זמן, התמדה בתורה, דאגה לכל יהודי, יראת שמיים ואהבת אמת.

הלוויתו של הרב תצא היום מחיפה בשעה 15:30.

ב ר ו ך  ד י י ן   ה א מ ת

 

לשמיעת שיעורים שלו:
http://www.yeshiva.org.il/midrash/Hmidrash.aspx?srch=1&orderby=397

הרב עמאר, בביקור אצל מורו ורבו הרב רונזטל:
http://www.ladaat.net/articles.php?do=viewarticle&articleid=4419

הספד  הרב רוזנטל על הרב שפירא זצ"ל:
/News/News.aspx/167284

יפה מאוד!!!אנונימי (פותח)אחרונה
כל זמן שהנר דולק אפשר לתקן!אנונימי (פותח)
איך אני יודע שהנר עדיין דולק????
כי אתה עדיין חי...שואף להתנחל
אם אפשר לתקן -אח..
סימן שהנר דולק. ואם הנר דולק - אפשר עוד לתקן.
 
 
תמיד.
עד שתדע בוודאות שאתה לא יכול לתקן.
ותאמין, אתה בחיים לא תדע - עד שמישהו אחר יודיע לך.
בקיצור, אתה בחיים לא תוכל להחליט שהנר כבה. אתה בחיים לא תוכל להחליט שא"א לתקן.
עד שמישהו מעל החיים יגיד לך את זה. ואז, אתה תהיה בטוח.
 
 
בקיצור אח, מובטח לך שהנר לא כבה.
אל תהיה מדואג 'מתי הוא יכבה' אלא שמח - מהעובדה שהוא דולק.
 
 
 
בהצלחה אחי. בשורות טובות.
שבוע מבורך לכל עם ישראל!
 
נר ה' נשמת אדםתודה ה'
כל עוד נשמתך דולקת, כל עוד אתה חי.....אפשר לתקן!
אני שאומר לכולם שאסור להתייאש....אנונימי (פותח)
נפלתי לייאוש ועצבות מאין כמותה...
היה כיבוי אורות. השלטר אחי, השלטר ---אח..אחרונה
לא מכיר אותך אחי, אבל יש מצב שאתה תמיד היית ב - 'אורות'.
דבר טוב כשלעצמו - עד, עד שפתאום יש כיבוי אורות...
 
 
בום. התרסקות.
 
 
ואז אנחנו מחפשים ת'חלקיקים של השברים. איפה נעלמו, להיכן עפו.
ופתאום עולות כל התמיהות. איך יכול להיות שאני - אני זה שתמיד אמרתי לכולם כמה לא טוב להתייאש - אני מתייאש?! משהו כאן שיא המוזר.
אז כן אחי, משהו כאן באמת מוזר. שמסתבר (ואני לא מכיר אותך, אם זה לא עליך - אז עזוב, אל תתיחס למה שאני כותב כאן) שהאורות נפלו ואתה לא מסוגל להדליק אותם מחדש. אלא, אתה עכשיו מחכה - ובנתיים בעצבות - לזמן אולי יותר טוב שידליק אותך...
איך אומרים? 'הזמן עושה את שלו'.
לטוב, אבל גם - לרע.
ואבאל'ה, עכשיו זה הזמן הרע של החיים. יהיו כאלה עוד כמה בחיים, אל תחשוב שזה הקטע הכי דרמטי בחיים...
אם, ואם תמשיך להיות באורות. הבעיה לא באורות, הבעיה היא ששוכחים ת'גפרור שמדליק ת'מדורה. ואז אחי, אז שבא הגם על המדורה - כמו אתמול - גשם חזק, פתאום הכל נשכח. אין אש, אין חיים, עצב שולט בקיום שלנו.
 
קיצור, אחי, לגפרור קוראים - השכל. או אם תרצה, זה השלטר שלך.
 
בודאי שההתרכזות של עבודת ה' שבנו צריכה להיות ברגש, אבל זה רק אחרי שיש לנו ת'שכל ביד - בשביל להדליק ת'מדורה בזמן הקשה, בזמן הכיבוי, בזמן שהרוחות נושבות חזק מידי בכדי שלא תכבה...
 
 
 
פססט, אחי - ה' אמר לכתוב כאן משפט:
'וידעת היום, והשבות אל לבבך כי ה' הוא האלוקים'...
ידיעה = שכל.
אח"כ, תכנס חזק בלב שלך = ברגש.
 
קיצור אחי, לך על זה. בדיוק עכשיו בזמן משבר זה - מכאן אתה יכול להגיע הכי גבוה שיש.
בהדרגה, עם השכל, במחשבה רבה. לא לתת לרגשות לנדנד אותנו - גם אם זה לצד החיובי, כי היום זה חיובי, מחר זה שיא השלילי, שיא העצבות, שיא המוות...
 
 
 
זה בכללי אחי לעניין העצבות. גם אם זה לא שיא המדבר אליך עכשיו - תזכור את זה לחיים. זה יעזור לך הרבה מאוד להבין איך פתאום נהיה חושך. יכול להיות שיש לך עכשיו איזה משהו ספציפי שעכשיו מפריע לך, אז תראה, אם אתה יכול לפתור אותו - תפתור. אבל תמיד תזכור, הרגש לא אמור להוביל. השכל מוביל, והוא זה שיתן לרגש לצאת החוצה יותר חזק ממנו...
 
 
אחי, תמיד תזכור -
'שבע יפול, צדיק וקם'.
שים לב איפה הפסיק ממוקם. אומר הרב יצחק הוטנר זצ"ל:
דוקא ממי שנפל, דוקא ממנו - משם, מהגועל שהוא היה בו, דוקא משם יקום הצדיק...
 
וגם אם מרגישים 'שיא הגועל', תזכור ---
הכסף הקטן של היצר הרע, זה העבירה. הדולרים שלנו - זה הייאוש.
כי מהייאוש, הוא השולט בנו. משם, אנחנו מתרסקים לעולם...
'הבא להורגך, השם להורגו'. בעיטה חזקה אחי, ו....
 
 
 
שיהיה בעז"ה הרבה מאוד בהצלחה. אם יש צורך להרחיב או סתם אתה רוצה לדבר, בשמחה. שבוע מבורך ול"ג בעומר שמח לכל עם ישראל!
 
 
אהלן צדיקים וצדיקות!אחותי?!
בעזר השי"ת.
 
השנה החלטתי להכין ד"ת לל"ג בעומר,
כי לצערי הרב לפעמים שוכחים את הסיבה האמיתית "לחגיגה".
 
אז אני ממש ממש אשמח אם למישהו יש ככה ד"ת חמוד וקצר ולעניין (!!)
 
תודה רבה רבה!
ושנזכה בעזרתו יתברך לגאולה שלמה במהרה בימנו!
חשוב!אחותי?!
יש "פלפול תורני בינישי" תצליחי להתמודד? אוהבת את אבא
עבר עריכה על ידי אוהבת את אבא בתאריך י"ג אייר תש"ע 17:37
בס"ד לק"י

[לא קשור לחגיגה, סתם]

הגמרא בסוכה [דף מ"ה] אומרת: "אמרת רשב"י, יכול אני 'לפטור' את כל העולם כולו מן הדין"

והשאלה פשוטה: 
איך יתכן שרשב"י יכול להעניק פטור מלא מגיהנום על כל העבירות
שאנשים עושים בכל משך חיים? איך הוא יכול להבטיח בכלל דבר כזה?

ועוד יותר, "אם באמת הרשב"י מסוגל לדבר כזה, מדוע הוא לא עשה זאת? הרבה יהודים עולים בכל שנה לקברו עם מלא צרות..שק של בעיות, ואת כל זה באמת הרשב"י יכל לפטור? אז למה הוא לא עשה זאת?!

אלא, תשובה מתוקה ממש!
הרשב"י כאן הולך לשיטתו במשנה במסכת שבת, שם ישנה מחלוקת- מה הדין:
"שניים שעשו מלאכה כזאת- שכל אחד לבד לא יכול לעשותה- וכעת עשאוה שניהם!"
חכמים- מחייבים. ואולם ר' שמעון בר יוחאי פוטר. כיוון שהתורה חייבה רק על "מלאכת יחיד" ולא על מלאכה שנעשתה משתיים!

וכך נוכל להפשיט את זה גם על נושא "גוף ונשמה" שעשו עבירות יחד, והרי זה בדיוק הדין של ר' שמעון בר יוחאי, "שניים שעשו מלאכה- שכל אחד לבד לא יוכל היה לעשותה"
ור' שמעון פוטר שם, לכן הוא יכול לפוטור את כל העולם מן הדין. ואיך?
בטענה "ששניים שעשאוה- פטורין!" 

אז, תשאלו, "אז למה הוא באמת לא עשה את זה? יכולנו להיות כאלה נקיים.." 
ולמה? 
משום שכאן יש לנו בעיה: אם ר' שמעון יפטור את "הגוף והנשמה" הרי, גם שכר אנחנו לא נוכל לקבל! ואז, מה הטעם לבואנו לעולם?
רשב"י מעדיף שפה, נהיה חייבין. וכך נזכה לשכר ניצחי לעולם הבא על המצוות שעשינו.

שנזכה.
ואוי..רק עכשיו אני קולטת שזה מסובך הד"ת, אז אחפש יותר מאוחר משו קליל..

ממש יפה, תודה..!צפורה
.אחותי?!אחרונה
מה דעתכם על אירגון "קבלה לעם"?אנונימי (פותח)
האם זה אירגון שאפשר לסמוך עליו או שצריך להיזהר?
מקור בעייתי מאוד. ראה הוזהרתמשה
מה באמת בעייתי שם?אנונימי (פותח)
יש למישהו באמת מידע על האירגון הזה?אנונימי (פותח)
מה בעייתי בו?
אה, כן. ראיתי כמה שיעורים..שמחה ואמונה
והרב שם הסביר למה זה לא בעייתי.. אני לא זוכרת למה.. אבל אני זוכרת שזה ממש שיכנע אותי..[ אני לא כ"כ בעסק של זה עכשיו..]  אני לא חושבת שיש בעיה.. אם תרצה בלנ"ד אברר לך..
באופן עקרוני ותיאורתיאלעד
המושג "קבלה לעם" הוא תרתי דסתרי לכשלעצמו, כיוון שקבלה נחשבת לחלק הארי של תורת הסוד, אותה מסורת של פנימיות התורה שדאגה להשאר מסווגת בפני המון העם במשך 2000 שנה לפחות.
לא בכדי אמרו חז"ל שמי שלא ראוי ללמוד אותה עלול להנזק, ואף הביאו דוגמאות לכך.
 
לכן, הייתי נזהר.
ל-ה-ת-ר-ח-ק-!אח..
(אישית לא בדקתי יותר מידי, אבל זה מה שראיתי מהרבנים. אז קודם כל, להתרחק. דבר ראשון. עכשיו אפשר אולי להתחיל לברר האם יש כאן דעה (עם מסורת!) של תורה ויר"ש וכו', רב מוכר וכדו' שאומר אחרת.)
 
 
 

´´קבלה לעם?´´

תוכן השאלה
מה דעת הרב בנוגע לעמותת קבלה לעם (המשתייכת לתנועת "בני ברוך") והאם הם מייצגים את הקבלה ואת הדרך התורנית-רוחנית שלנו או שמא הם בכלל זרם בנצרות/מסיונרים ח"ו. תודה רבה מראש.
תוכן התשובה
קבלה לעם היא תנועה רפורמית מסיונרית וחובה לפרסם שצריך להתרחק מהם בכל צורה. אין בדבריהם כי אם סילוף בוטה וחמור של דברי התורה ופנימיותה.
התשובה התקבלה מהרב ארז משה דורון
בתאריך ז´ סיון ה´תשס"ז
 
----
 
 
 
 
 
 
 
 
 
מה?.. אין מצב.. זה ממש מוזר..שמחה ואמונה
ראינו שיעורים בטלויזיה שלהם וזה ממש ממש נכון מה שהם אומרים...

אני מצטט ---->אח..

הרה"ג יעקב אריאל

שאלה:
בימים האחרונים מופץ בישיבות ההסדר הספר שני המאורות הגדולים של ד"ר מיכאל לייטמן העומד בראש הארגון "בני ברוך". מכוון שככל הידוע לי יש עם תנועה זו בעיות לא פשוטות (בין היתר יד לאחים מונים אותם בין הכתות הפעילות בארץ), תמהתי כשראיתי את הסכמתו של הרב לספר?

תשובה:
הוטעינו ע"י ד"ר לייטמן שמסר לנו ספר תמים לכאורה שבו לא ראינו פגם. לא ידענו שהוא עומד בראש כת בעייתית. לכשנודעו לנו כוונותיו החלטנו לחזור בנו מהסכמותינו. עתה גם נוכחנו לדעת שבפרק האחרון יש רעיונות מסולפים ביחס ללימוד התורה בימינו. בקרוב תפורסם הודעתנו.

 

------

 

לא יודע, אני לא נכנסתי לעניין הזה. מה שכן, הבאתי ת'תשובה הזו.

ובעוד משהו אני רוצה לגעת.

זה שהיה שם משהו 'טוב', או 'ממש נכון' לא אומר שעצם התנועה נכונה.

יכול להיות ש - 90% נכון, והעשרה אחוז שלא, זה מה שפוסל ת'תנועה הזו...

לא מבין בזה, אבל מה שבטוח שיש הרבה רבנים שפוסלים אותה.

 

 

וכדאי מאוד מאוד לבדוק את הדברים לעומק. במיוחד בזמנינו שיש דברים שנראים מובנים - ע"פ דרך התורה, אבל הם בעצם לא כך, ממש לא.

 

עד כמה שידוע לי..אביעד הנחמד
זה ארגון שמטרתו הפצת קבלה (קבלה לעם..) עם יחס לקבלה כאל חכמה ולא כחלק תורני.
מכיוון שאנחנו לא ר' מאיר ועלולים לאכול גם קליפות צריך להימנע (במיוחד מכיוון שבנושא זה רובנו,אלי כולנו, לא מבינים ולא יכולים להבחין בין אמת לשקר).

לדוג'  - אותו מיכאל לייטמן שמכנה עצמו רב, כותב באחד הספרים שלו שאפשר לוותר על כל שאר הלימודים התורניים וללמוד קבלה בלבד. כך שמעתי.
מה דעתך על להיות רפורמי?אליסף ט
זה לא רחוק, גם בקבלה לעם מרשים לעצמם ללמוד קבלה ולוותר על שאר התורה (הרי רוב המוחלט של הלומדים הם חילונים שפשוט לומדים קבלה,ללא שום קשר לדת) .
זה יותר חמור מנצרות.אמת מארץ
בס"ד
 
"חברים, עדיף לשרוף את הזוהר, מאשר ללמוד את הפירוש שלהם. מוטב לדרוך עליו מלשמוע שיעור כזה" - זהו משפט ששמעתי מרב גדול מאוד וחשוב.
 
הדברים האלה הם כפירה מסוכנת ממש..
 
לברוח כמו מאש.
 
פשוט יש לי כמה חברים שהתחילו לקרוא חומרים שלהםאנונימי (פותח)אחרונה
ואמרתי להם שיש בזה משהו בעייתי ,והם שאלו אותי מה בעייתי ולא ידעתי ממש מה להגיד להם...
דברי תורה לשבת, תהנו..אמת מארץ
ספירת העומר או הגומר? 2 לפרשת אמור... אח..
אז הנה שתיים מתוקים לפרשה -
 
'וּסְפַרְתֶּם לָכֶם מִמָּחֳרַת הַשַּׁבָּת וגו' שֶׁבַע שַׁבָּתוֹת, תְּמִימת תִּהְיֶינָה'  (פרשת אמור)
 
מכירים 'ספירת הגומר'? יענו בעברית פשוטה - "היום עשרים יום לסיום התיכון"...
כולנו 'מתים' לסיים ת'אולפנא/ישיבה/תיכון/אוניברסיטה/צבא וכדו'.
נשאלת השאלה >
למה בספירת העומר לא סופרים לאחור? למה קדימה?! הרי כולנו יודעים שרוצים לעשות 'מורל' עושים 10 - 9 - 8 עד עד 1 ולא עושים 1 - 2 - 3 עד 10...אז למה בספירת העומר זה שונה?!
 
אלא ש - בשאלה, שם התשובה. כולנו 'מתים' לסיים דברים. ר-ק להגיע אל הסוף, מצידינו? שהלימודים יסתיימו כבר מחר! [] כי מה שהכי חשוב - זה הסוף. הדרך לסוף? שתעבור כמה שיותר מהר = נספור את הימים שנשארו עד הסוף, כי זה ת'כלס מה שמעניין אותנו.
לעומת זאת, ימי הספירה זה לא 'העיקר שנגיע לשבועות' - ממש לא! אין כזה דבר. הספירה - היא מטרה בפני עצמה! כל יום, אנחנו עולים בעוד מדריגה של טהרה! שמישהו יעיז לוותר על מדרגה בעלייה בבית שלו, תוך שנייה הוא נופל על הרצפה...
ממילא = סופרים כמה מדריגות כבר עלינו. לכמה שערי טהרה כבר נכנסו = סופרים כמה עבר.
כמה נשאר? אל דאגה, נגיע לשם בזמן, אבל ההכנה = כמה התקדמתי ולא כמה עוד נשאר לי להתקדם...
 
 
יש מצב שזה יבאס כמה מאיתנו - אבל עברנו עד עכשיו כבר 30 מדריגות.
גם אם לא הצלחנו לתפוס אותם כ"כ טוב, עזבו ת'כמה לא התקמדנו, בואו פשוט נתחיל להתקדם מכאן וקדימה - הלאה קדימה, עוד קרבה לאבאל'ה שם למעלה, עוד הכנה לנשמה...
 
 
*                                   *                              *                                           *
 
 
'וְלא תְחַלְּלוּ אֶת שֵׁם קָדְשִׁי וְנִקְדַּשְׁתִּי בְּתוֹךְ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל  אֲנִי יְה-וָה מְקַדִּשְׁכֶם'
 
וואו, אבאל'ה, אתה לא חושב שיש כאן קצת הגזמה?! כאילו אתה אומר ש -
אין אמצע?! זה או שאנחנו מחללים או שאנחנו מקדשים?! אין מסלול 'נטרלי' שהוא = לא לקדש ולא לחלל?
 
כן, אומר לנו ה'. תקשיבו טוב טוב - החיים שלכם, יכולים להיות אחד מן השניים.
או חיי חילול השם, או חיי קידוש השם.
א-י-ן אמצע. אין כזה דבר 'אני לא מחלל ולא מקדש'...
 
זה יסוד שצריך לזכור לתמיד. יסוד שיעזור לנו הרבה פעמים להעיף שקרים 'עטופים' כאמת...
אהה, עוד משהו חשוב. לפעמים נראה שהמושג 'קידוש השם' שייך רק לדוסות האלה ולביינישי"ם הלבושים כל כולם תכלת, וזה ממש לא נכון...
שמעי אחות, גם את שמסתובבת עם שרוול שבקושי פגע ת'מרפק שלך איי פעם בחייו, וגם אתה עם הג'ינס הקרוע שקנית ב'רנואר' בסוף עונה, כן - גם אנחנו יכולים לקדש את השם.
תתפלאי, אבל זה שיא הפשוט. אגב, זה מתחיל דוקא מהדברים הקטנים...
 
"ויאמר לי עבדי אתה ישראל אשר בך אתפאר"
 
שנזכה...
 
 
 
האא, מי שיכול להקפיץ את זה ככה לכבוד שבת, יבורך...
 
 
שבת שלום ומבורכת מלאה בשמחה ורק טוב בעז"ה!
א-מ-ן-!
עם בחירה~א.ל
למה אומרים שאנחנו עם בחירה -שהקב"ה בחר בנו וכו'
כאשר אברהם הוא הראשון שהכיר בקב"ה כלומר הייתה מציאות של אדם שבוחר באלוקיו?
 
 
הוא לא "בחר" את הקב"ה.. הוא רק גילה אותורחלקה
בעזהי"ת.
 
זה קצת שונה..
הוא במידה מסוימת כן. לא? כי לא הייתה מציאות~א.ל
של הכרה באלוקים ובחירה ללכת בדרכיו
עיין "נצח ישראל" פרק יא למהר"ל שאנו יצירדני-יהונתן
תיקון: שאנו יצירה מיוחדתדני-יהונתן
מה הוא אומר שם?~א.ל
עדיף לך שתסתכלי במקורדני-יהונתןאחרונה
בעניינים של יראת ד' לא טוב ולא בריא למסור "קיצורים" כמו שמבאר הרב קוק בתחילת מוסר אביך.
בטח תוכלי למצוא את הספר באתר "היברובוקס".. בהצלחה.
שמעו חידוש יפה...אנונימי (פותח)
אם אתה אומר על מישהו שהוא לומד אז זה אומר שהוא לומד פה ושם אבל אם אתה אומר על מישהוא שהוא למדן זה אומר שהוא לומד קבוע תמיד וכן תופר ותפרן, ה"נ" סופית שמוסיפים למילה גורם למילה ליהיות הווה מיתמשך במילים אחרות "קבוע" לכן לחודש ניסן קוראים ניסן ולא חודש ניסים כי בניסן ניגאלנו ובניסן ניגאל זה אומר שזה לא היה נס אז וזהו אלא תמיד מאז ועד היום נס מיתמשך איזה יופי......???? נכון????
מקסים! אהבתי!שיראל.
וואי יפה ממששמני כחותם
מענייןאלעד
אכן, לעומת כל שאר החודשים העבריים, זהו חודש היחיד שזכה בשם עברי מקורי ולא בבלי
איזה יפה.דניאלה .ד.
ואווו זה חזק ממש...-Rעות-
בס"ד
 
 
מרוב התלהבות רוב האנשים שמכירים אותי זכו להכיר גם את החידוש..
 
חזק ממש!!
 
תודה רבה!!
מגניב.בצי.ג
כמו שאלעדי אומר, היה צריך לקרוא ל"ניסן"אוהבת את אבאאחרונה
עבר עריכה על ידי אוהבת את אבא בתאריך י"ד אייר תש"ע 11:23
בס"ד לק"י

"ניסנו"
[מילה אכדית]
מלשון "ניצן". פריחה, שנאמר: "ניצנים נראו בארץ".
תודה על החידוש!

ונשמרתם לנפשותיכם~א.ל
חיטטתי קצת על מקור לפסוק הנ"ל
וראיתי שהוא נזכר, כל פעם מחדש, בהקשר של ע"ז.
 
איך הגענו לפרשנות של היום של השמרות פשוטה מדברים?
תשובה:דני-יהונתןאחרונה
תראי גמרא ברכות לב עמוד ב שם מובא הפסוק הזה בהקשר של שמירת הגוף.
נראה לעניות דעתי שההסבר הוא, מכיוון שהגוף הוא משכן הנפש, ממילא, ניתן להרחיב את החיוב הזה לשמירת הגוף. האל"ף בי"ת של שמירה על הנפש הוא בשמירה על הגוף. יש יחסי גומלין בין המצב הגופני למצב הנפשי כידוע.
מותר לשמוע שירים בר"ח??.(=א.ש=)
למי שלא הבין..- בגלל שעכשיו ספירת העומר.....
לכאורה למי שמחמיר שלא לשמוע מוזיקה בספירת העומראלעד
אין מקום להקל בר"ח.
 
אאל"ט
לא מחייב יש שמתיריםעדיאל
תלוי במנהג.הסנה-בוער
לפי ידיעותי יש מקום להקל בזה כי ר"ח הוא מעין חג!חילא דמשכנא
עד כמה שידוע לי..-Rעות-
בס"ד
 
מי שלא שומע שירים בעומר אסור גם בר"ח ..
אני הבנתי שלא (ר"ח הוא אד מימי האבילות)בצי.ג
אבל יכול להיות שיש בזה כ"מ שיטות
אם הוא חלק מימי האבלות למה לובשים חגיגי ואומריםהללחילא דמשכנא
 
תכלס, לא יודעת בצי.גאחרונה
עכשיו כשאני חושבת על זה, ר"ח זה יום שלא אומרים בו תחנון, ואחת מהדעות אומרת שהם לא מתו בימים שלא אומרים בהם תחנון ויוצא ל"ג ימים. אז אני לא יודעת. (בלנ"ד אני אשאל)
אם הכל לטובה- איך בכלל מותר להתפלל לרפואת מישהו??דני-יהונתן
20100420224850.pdf אם שאלה זו מעניינת אתכם אתם מוזמנים להוריד את הקובץ PDF שצירפתי
הכל לטובה..-Rעות-
בס"ד
 
הפעולה הסופית שבסוף נהיית היא מסתבר לטובה..
 
אבל אנחנו יכולים לגרום לכך שהיא תיהיה לטובה ממש ע"י התשדלות וכו'
 
למשל לא ללמוד למבחן ולהכשל אז הציון הגרוע כביכול לטובה?..!
 
ברור שהיה לי אפשרות לשנות את זה..
 
 
אנחנו צריכים לעשות את ההשתדלות שנו שיהיה הכי טובבצי.ג
מבחינתינו
משה רבינואנונימי (פותח)
הרי כתוב שמשה רבנו היתה חסרה לו תפילה אחת כדי להכנס לארץ ישראל והקב''ה עצר אותו ורואים מזה שצריך להתפלל ולא רק שמותר כמו כן, כל הפעמים שעם ישראל חטא ומשה רבינו התפלל עליהם. ובחטא העגל כתוב "הרף ממני" שהשם ביקש ממשה שיניח לו להשמיד את עם ישראל ורש"י כותב שאמר לו כך כדי שמשה רבינו יבין שזה תלוי בו ואם הוא יתפלל הקב"ה ירחם
^זה שאנחנו יכולים לשנות גזירות,זה קשור להכל לטובה?בצי.גאחרונה
שאלה הלכתית.שיראל.
ידועה לי הלכה שאסור להתפלל מול מראה.
עכשיו,לפעמים אני אומרת תהלים וכדומה על המחשב.
היום שמתי לב שבעצם המחשב הוא מין מראה (שמתי לב קודם אבל לא בהקשר הזה..).
אז מה עושים? זה קצת כמו להתפלל מול מראה..
רק אם המסך מכובה ובצבע כהה מאודאלעד
אתה יכול לראות את בבואתך.
במקרה כזה מן הראוי להתפלל במקום אחר.
 
אותה הלכה גם לגבי תפילה מול חלונות בלילה, שמהווים מראה לכל דבר
~~הסנה-בוער
בס"ד
אני לא יודעת לגבי ההלכה, אבל סתם אישית אני לא חושבת שזה ממש טוב להתפלל מול מחשב. סוג של משהו שמסיח את הדעת.
יש בזה שני חלקיםדני-יהונתן
החלק הראשון: היסח הדעת. וזה משהו אישי שתלוי בכל אדם ואדם וסוג "המראה" שסמוך אליה הוא מתפלל.
החלק השני: מראית עין. שזה נראה כאילו משתחווה לעצמו- בתפילת שמונה עשרה. אך אם אף אחד לא רואה- אין מראית עין.
והחלק הכללי הוא : שזה לא איסור דרבנן ולא איסור דאורייתא , לכן, בשעת הדחק והצורך ניתן להקל, ו"לב יודע מרת נפשו".
מבלי קשר להלכה~א.ל
הזכרת לי משהו.. כשאני מצליחה לשכנע את אחותי הקטנה לבית הכנסת אני מסבירה לה,כהקדמה לאיך מתנהגים בתפילה, שבכל סיטואציה יש עניין של שיויתי ה' לנגדי תמיד.
אדם צריך לזכור שה` רואהו בכל עת ובכל זמן. הוא עומד לפני מלך.
אומנם דברים פשוטים, אבל נראה לי שאחרי שמבינים זאת לעומק קשה להתפלל מול מחשב, או שמרגישים שלא ראוי לעשות כך...
אויש,שלא תהיה טעות למישו.שיראל.
זה לא "מול המחשב" אלא "על המחשב".יש הבדל.אני קוראת מהמחשב..אז מה יסיח את דעתי?
הכוונה היא דווקא לתפילת שמונה עשרה.אביעד הנחמד
לא נראה לי שיש בעיה לקרוא תהילים וכד' . במיוחד שאת קוראת את זה מהמחשב עצמו.
האם יש לך מסך שמן?משה
אם כן, הוא אכן קצת בעייתי. הפיתרון הוא לפעמים לפתוח משהו משעמם על המחשב ולפעמים להשאיר אותו דולק אבל נעול.
מה זה מסך שמן?שיראל.
ההפך ממסך דק.לוטמניה
המסכים הישנים יחסית.
פחח..חשבתי מסך שֵמן..שיראל.אחרונה
ולמה מסך שמן שונה ממסך דק?
הר הגעש באיסלנד הוא פתחו של גיהנום, דברי היעב"ץאנונימי (פותח)
דברי רבינו היעב"ץ זצוק"ל בספר מגדל עוז על הר הגעש באיסלנד, אם הוא פיתחו של גיהנם ? וידאו ותמונות מדהימית מהתפרצות הר הגעש והעשן הענק שנהפך לענן על פני שטחים עצומים ? מיוחד

לכתבה לחץ כאן

כנסו לאתר למען ציון
www.forzionssake.022.co.il
מה בין כלה, חידון, ופרשת השבוע?! אור.אח..
טוב חברים, עוד מעט נגע בעניין איך בדיוק הנערה ההיא מתקשרת לנו לפרשת השבוע, אבל קודם כל משהו קצר וחמוד לפני:
 
"וַיְדַבֵּר יְה-וָה אֶל משֶׁה אַחֲרֵי מוֹת שְׁנֵי בְּנֵי אַהֲרן" [פרשת 'אחרי מות']
 
חוזרים קצת אחורה. מות שני בני אהרון, נדב ואביהוא. אחד מהחטאים שחז"ל אומרים
שבגללם הם מתו היה משום שהם נכנסו לאחר ששתו יין - למשכן. וכמו שכולם יודעים -
אסור לכוהנים להכנס למשכן לאחר ששתו יין ..
 
ונשאלת השאלה: מדוע באמת ה' אסר על הכוהנים להכנס למשכן אחרי קצת יין?
הרי "עבדו את ה' בשמחה" = "יין ישמח לבב אנוש". יין = שמחה של מצוה! אז למה לא?
 
עונה ר' שמחה בונים מפשיסחה - (...איזה כיף לשמוע ת'שם הזה? )
אכן, יין מוסיף שמחה. אבל כאן יש לכוהנים ממה לשמוח, לשמוח מזה שהם מקיימים את רצון ה' שאמר לא להכנס אחרי יין למשכן, וזו - זו שמחה הגדולה מכוסית יין...
 
 
וואו, לשמוח מעבודת ה'.
שנזכה...
 
 
"כִּי בֶּעָנָן אֵרָאֶה עַל הַכַּפּרֶת"
 
ענן, חושך, לפעמים נראה שה' לא שם.
אומרים חז"ל - גם אם לא תמיד רואים - ה' נמצא, משגיח מקרוב.
 
תגובה מאתמול.
ראית ת'חידון התנ"ך העולמי שנגמר ממש לפני כמה דקות?
אם לא, אספר לך בקצרה. 'אור אשואל', זו הילדה, הנערה. היא לא זכרה איזשהי תשובה. היא בקשה 'רמז', ו - הופ! ב-ד-י-ו-ק על השאלה הזו, אין רמז...! בדיוק...
עכשיו נעצור לרגע.
תחשבי אם היית שם, מה היית חושבת בשנייה שאומרים לך שאין רמז? לא יודע מה איתך, אבל הרבה מאוד היו חושבים -
יוווו! אלוקים! למה אתה כזה?! עד שהגעתי לכאן! למה אתה עושה לי את זה?!...
היינו מתחננים! וה' - לא היה נותן לנו. אין רמז - ה' נשאר בדעתו.
איזה אבא זה, אוף...!
 
נחזור לחידון, לאור. היא לא קבלה רמז. ממילא, היא נסתה שוב לחשוב ולענות. הזמן רץ ו -
הופ, הנערה הצליחה לענות וקבלה יותר (!) נקודות ממה שאם היתה עונה עם הרמז...
אני לא יודע אם דוקא זה מה שעשה שהיא תזכה ככלה, אבל...
זה לא כזה משנה בשבילנו ברגע זה. קבלנו כאן מסר לחיים. מסר אדיר.
מאמין שאור תזכור את האור שהיה בחושך. היא כלה. הווופה! כלת התנ"ך העולמית.
ראית? מכלום 'באסה' שנראה בעיניינו, ל - כלה אמיתית...
 
 
אוווף! אלוקים! למה אתה לא מקשיב לי, אלוקים!! הרי אני מתפללת!!
- הופ, אלוקים לא מכונת פחיות. תתפללי והוא יעשה את הטוב בשבילך.
 
 
חברים וחברות, דוקא בחושך, דוקא שם חייבים להדליק ת'אורות של האמונה.
'טייס אוטומטי' קוראים זה. להשתחרר מהשכל, כי זה שיא שיא השכל...
 
"כי בענן אראה".
כן, לפעמים ה' איתנו בענן...
 
 
אהה, שנזכה בעז"ה. אם נחייה כך, לעולם לא יגע בנו העצב. תמיד השמחה.
שבת שלום ומבורכת לכל עם ישראל מלאה בשמחה וכל טוב!
א-מ-ן-!
 
מעוולה!!!-Rעות-
בס"ד
 
ישר כוח!
 
שבת שלום ובורכת..
יישר כוח.אוסקראחרונה
העיקר החמישי (מי"ג עיקרים) -שיראל.
"ואין עבודה לזולתו"-
מזתומרת?
שלא עובדים לאף אחד זולתו?
כן.אח..אחרונה
היסוד החמישי
שהוא יתברך הוא הראוי לעבדו ולגדלו ולהודיעו גדולתו ולעשות מצוותיו.
ושלא יעשה כזה למי שהוא תחתיו במציאות, מן המלאכים והכוכבים והגלגלים והיסודות ומה שהורכב מהם. לפי שכולם מטובעים, ועל פעולתם אין משפט ולא בחירה אלא לו לבדו השם יתברך. וכן אין ראוי לעובדם כדי להיותם אמצעים לקרבם אליו, אלא אליו בלבד יכוונו המחשבות, ויניחו כל מה שזולתו.
וזה היסוד החמישי הוא שהזהיר על עבודה זרה, ורוב התורה מזהרת עליו.
 
לפעמים לצעירנו אנשים עוברים בטעות על היסוד הזה שהולכים לבית הקברות (מתפללים לצדיק עצמו שיעזור - וזה ממש לא טוב!) או שמסתכלים על צדיק כ - 'אלוקים' ממש...
 
 
 
שבת שלום ומבורכת!
סתם הרהורים.. ומסקנות מדיוניםשירס
שמתם לב למדינה שלנו!?
לא עובדים את הקב"ה שחכו לשם מה הקמנו אותה.. הפכו להיות מושחטים כמו שאר האומות...
מה אנחנו בוכים שנהרגים לנו חיילים ואנשים.. הרי כתוב ביהושע כד' שהקב"ה הוא אל קנאי והוא לא מוכן שנחטא ואז שימשיך להיות איתנו .
הקב"ה שם אומר שאם נתבולל ולא נעבוד אותו אז הוא יעזוב אותנו ולא ישמור עלינו ממלחמות וכו'.. וכעת זה מה שקורה אנחנו כעם לא עובדים אותו אולי כיחידים כן אבל לעניות דעתי זה לא מספיק.. יכול להיות שהמדינה שלנו הולכת להתפרק.. ושנצתרך לבנות את עצמנו מההתחלה.. יודעים שבתקופה מסויימת ניראלי של המכבים היה כזה מין מדינה יהודית 80 שנה ואז היא התפרקה צריך להתפלל שזה לא יקרה בתקופתנו! צריך להתחיל לפעול יותר ולהפסיק להאמין שעכשיו טוב לנו כי עכשיו לא טוב לנו.. כמו שתינוק בבטן פוחד לצאת משם כי הוא חושב ששם טוב לו יש לו אוכל שתיה והוא ישן ואז הוא מגלה את העולם
אנחנו כבר צריכים להתחיל לפעול יותר להפסיק להפקרי את עצמנו בידי המרצחים הערבים בכך שאנחנו לא עובדים את הקב"ה... הנחמה זה שאני לא זוכרת איכן כתוב שבביאת המשיח המצב בעם יהיה ירוד מוסרת והכיבוד הורים יהיה גרוע ועוד ועוד.. (או להפך..) אז בעז"ה!!
צודקת, ומכאן, פועלים קדימה.אח..
אישית, מסכים איתך שיש עוד מה לתקן בממשלה. אגב, כדאי להבין בין ממשלה לבין מדינה. כי אז בעצם זה נהיה הרבה יותר ברור...החילוק המדויק אפשר לשמוע באתר "ישיבת בית אל", שם יש איזשהו שיעור על זה.
 
אבל עזבי את זה עכשיו.
ברור - יש הרבה מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד דברים שצריך לתקן בארץ הזו.
ו...בכל זאת, שימות חייל, גם אם נהיה בשיא הטומאה, אנחנו נבכה.
כי אנחנו בנים. וה', הוא אבא. כי אנחנו מבקשים רחמנות, בחסד ולא ע"פ הדין.
 
 
יש הרבה עוד מה לתקן, אבל בואו נתחיל לתקן את הדברים.
לשמוח ב"ה היום על זה שקבלנו ככה מדינה, מלכות ישראל - גם אם היא לא צדיקה, לפחות חלק מ - 'גלות הגוף' יצאנו ממנה - ועוד להרחבה:
 
 
חיילים שמתים, אין שום ברייה יכול לעמוד במחיצתן.
ואגב, גם על זה צריך לבכות, איך שקדושים כאלה עברו לנו מן העולם...
 
 
יש הרבה גרוע. אנחנו מודים לה' על מה שיש ו -
יאלה, לעבודה. להמשיך לתקן את הלא טוב.
 
 
 
שיהיה בעז"ה בהצלחה לכולנו בהמשך הבנייה.
יום עצמאות שמח לכל עם ישראל ושנזכה בעז"ה לגאולה השלימה!
 
 
 
 
 
 
 
 
זה נכון שזה ממש עצוב שחיילים מתים..שירס
אבל זה באשמתנו.. ואנחנו לא מתקנים את זה.. זה כמו שמישהו יכשל במבחן יבכה וגם למבחן הבא לא ילמד יכשל ויבכה.. אנחנו לא מספיק פועלים! ואנחנו דופקים לעצמנו את החיים...

וחוץ מזה מי בדיוק החליט שאנחנו כבר בתחילת הגאולה?! מי הגיע למסקנה הזו? אולי היא בכל שגויה?
אולי, ו - אולי לא.אח..
יש ב"ה גדולי הדור שהחליטו. חלקם כך, וחלקם אחרת.
אבל כולם לעניות זכרוני מסכימים שאנחנו בתקופה שונה, שלא הייתה כמוה -
2000 שנות גלות.
 
 
אף אחד לא אמר שזה לא באשמתינו ועל זה אנחנו בוכים כל השנה.
כולל יום העצמאות. בתפילה - השיבנו אבינו וכו'. רפאנו כו'. וכדו'.
אבל זה לא סותר את זה שצריך לשמוח על מה שיש (!) כבר.
להגיד תודה לאבאל'ה, גם אם הילדים קלקלו את העוגה...
במיוחד - לשיטתינו - שהילדים (!) קלקלו את העוגה, ולא האבא הרס אותה.
נגיד לו תודה, מכל הלב, על מה שיש.
 
 
ות'כלס, בשביל זה, צריך להתחיל לעבוד.
עכשיו. להתחיל לפעול כמה שיותר לקרירוב הגאולה השלימה.
 
 
 
אם המדינה תתפרק,קוגל ירושלמי
ממש לא נוכל להמשיך לגור כאן בביטחה.


אז זה לא כזה "ביג דיל"
יכול להיות שנהפך להיות מפורדים בין כל העמים... כמושירס
כמו פעם**שירס
המדינה לא הוקמה כדי לשמור מצוות.golani
ככה שלא "שכחנו לשם מה הקמנו אותה".
 
ההודעה לא ברורהgolaniאחרונה
מלאה בשגיאות ובנקודות ועושה רושם לא ברור. מומלץ שתכתבי גירסה נוספת.
לכל בנות ישראל הצדיקות..אוסקר
בס"ד
 
שכל אחת תחשוב שזה מדבר בדיוק אליה...:
 
 
"שקר החן והבל היופי אישה ייראת ה` היא תתהלל" (קהלת) 
משפט נפלא זה נכתב ע"י שלמה המלך,ומיועד אלייך,כן אלייך! 
כידוע,לשלמה המלך היו אלף נשים (יש סיבות מדוע הרבה בנשים לא נרבה בנושא)..
בא אדם שהיו לו אלף נשים וכותב לך שהיופי שלך הוא הבל, הענין קשה,אם היופי הוא הבל מדוע הבנים נמשכים אחרי היופי? ומדוע היופי הוא המפתח להצלחה בעולמנו? 
היופי הוא מתנה שקיבלת מהקב"ה, אבל המתנה הזאת היא לא העיקר שבך. 
כאשר את מבליטה את גופך היפה את בעצם אומרת -זה מה שיש לי להציע, ואם זה מה שיש לך להציע את מסכנה אחותי,ייבוא יום ולא יהיה לך את זה 

כיום בדורנו כשהטלוויזיה מכתיבה את סדר היום אנשים נמשכים אחרי עינהם ולא חושבים צעד אחד קדימה, הבנות לצערנו חושפות את גופן כדי לקבל יחס- חשוב שתדעי היחס שתקבלי בדרך זו הוא יחס רגעי ולא אמיתי. 
מסכנה הבחורה שהבחור שלה "יאהב" אותה בגלל יופי- היופי הגשמי הוא רגעי וסופו להעלם... 
ומה יהיה לאחר שהיופי ייעלם ויתחילו הקמטים להופיע? האם גם אז בעלך "יאהב" אותך באותה מידה??? 

ידוע שמשנה לשנה בדורות האחרונים הלבוש הולך ויורד, בגדים שאם בחורה הייתה לובשת אותם היו קוראים לה פרוצה ונגעלים ממנה, כיום אם היא לא תלבש אותם יקראו לה זקנה.. ומה יהיה בעוד 10 שנים כאשר תהיי אמא? האופנה אז ח"ו תהיה ללכת בעירום מלא והבת שלך עלולה ח"ו ללכת ככה.. איזה דוגמא תרצי לשמש לה כאמא? 

דוד המלך כתב בתהילים "כל כבודה בת מלך פנימה ממשבצות זהב לבושה" 
כאשר את מצניעה את גופך את בעצם שמה אותו בגדר סוד, וכל מה שסוד הוא יקר יותר 
למה דומה הדבר?אדם עשיר שיש לו הרבה כסף ורכוש היכן ישים את המטבעות? במקום גלוי 
ואת היהלומים הוא לבטח יחביא בכספת.. 
משמע שכל מה שחבוי הוא יותר יקר, כאשר את חושפת את גופך אחותי כולם יכולים לראות אותו ואת בעצם מוזילה אותו, את חייבת להבין כמה הגוף שלך יקר,הגוף שלך זה יהלום יקר, אוצר שהקב"ה נתן לך, אנא ממך תשמרי עליו... 

אחותי בת מלך , 
בכל הדורות בנות ישראל שמרו על כבודן וצניעותן, 
הגמרא מספרת על בנות ישראל בגלות שכאשר היו יוצאות מהבית היו מורחות את פניהם בחול כדי שהגויים לא יתעסקו איתם ולא יחשקו בהם, 
איזה אמהות יקרות היו לך,תראי איך ידעו לכבד את הגוף שלהם! 
את צריכה להבין שבנות ישראל זה הכוח האמיתי שלנו, העם כולו תלוי בך, 
כאשר את הולכת בצנעה את מקדשת שם שמיים ועושה נחת רוח לבורא עולם ואין ספק שתקבלי שכרך כפל כפליים, 
כאשר את הולכת בצניעות אולי לא תהיי מקובלת בין כל מיני בעלי תאווה בדורנו, אבל האם זה מה שאת באמת רוצה? ש-"יעריכו" אותך בגלל הגוף או הלבוש היפה שלך? הרי ברגע שאת הולכת בצניעות את עושה נחת רוח לבורא עולם שהכל כאין וכאפס לפניו, הקדוש ברוך הוא אוסף את המלאכים ואומר להם תראו איזה בת יש לי!! תראו איזה בת יקרה! את עושה רעש גדול בשמיים הקדוש ברוך הוא משתעשע בך, את מונעת גזירות מעם ישראל! אסונות שהיו צריכים לקרות הפכו לשמחות אמהות שהיו צריכות לבכות על בניהם עכשיו צוחקות והכל בזכות מי?? 
בזכותך בת מלך צדיקה! 
אנא ממך תחשבי קצת על מה שקראת פה, תחשבי על סבתא שלך הצדיקה ועל האמהות שהיום לעם ישראל בכל הדורות.. ותחשבי קצת על הקדוש ברוך הוא שאוהב אותך אהבה אין סופית ורוצה להיות איתך תמיד להשתעשע בך ולברך אותך 

הנשמה רעבה- תנו לה לאכול, הנשמה צמאה לאבא שבשמיים תנו לה לשתות, שמרו על עצמכם אתם יקרות כמו יהלום בחנות כמה שומרים עליו עם ברזלים, חלון ראווה בקופסא, צמר גפן, אזעקה, הכול רק שלא יגנבו, ואם בן אדם קנה את היהלום ולאחר זמן מה מכר אותו למישהו הערך של היהלום יורד יד שנייה, ככה גם את בת מלך יקרה, אבא שבשמיים אוהב אותך אל תורידי מהערך שלך, גם בלבוש כל כבודה בת מלך פנימה, שמרי את היופי הזה לבעלך.

גם בהתנהגות, גם בקשר עם בחורים, לעשות הכל בצינעה לפי ההלכה כמו שיש הוראות יצרן למכונת כביסה ככה יש הוראת יצרן של בורא עולם איך להתנהג בעולם הזה, יש לנו פה מלא ניסיונות אסור לנו לשכוח שכל העולם כולו מלא ניסיונות.

כל העולם כולו גשר צר מאוד והעיקר והעיקר לא לפחד לא לפחד כלל, צריך להיזהר לא ליפול מהגשר, הוא צר מאוד כי העולם הזה מלא ניסיונות, אל תשחקו באש זה לא צחוק.

מלא פעמים בנות מתחילות קשר עם בחור ללא מטרה רצינית ומורחות את הזמן כמו מסטיק בלי להרגיש, ואחריי זה שמתפקחות קצת אומרות רגע מה קורה פה עברו שנים מה איתו, אני ארצה להתחתן בהמשך איתו בכלל למה להמשיך קשר כזה יש הבדלים עצומים ביני לבינו אין תקשורת אין כלום למה כי לא הסתכלת על המידות שלו, קשה מאוד להסתכל מאוד על המידות הטובות של הבחור ברגע שענן ורוד של מגע מרחף מעל הראש ואומר שייש בניכם אחווה מדהימה והוא כזה מתוק! 

די! פתחי את העניים את בנתיים מתרחקת מבורא עולם. שתרצי שהוא יעזור לך אל תיתפלאי אחריי זה את בונה הכול את הורסת. הוא נותן לך יד תפסי אותה.

בורא עולם יעזור כתוב ``פתח לי כפיתחו של מחט ואני אפתח לך עולם ומלואו`` כתוב- במקום שאדם הולך לשם מוליכין אותו. אז אם את רוצה זיווג הגון תתחילי להסתכל על מה שאת עושה לעצמך ותבדקי אם המעשים שלך הגונים איתו ולעצמך אני אומר את זה לך כדיי שתפתחי את העיניים כמה שיותר מהר ותביני שהכול תלוי בך, למה להשאיר לעצמך צלקות בלב למה להכשיל את בן ישראל ולהיכשל במעשים אסורים למה להרוג נשמות בעולם ברגע המעשה הזה בחוסר צניעות, שמרי את ההנאה הזאת לבעלך, אין על זה מחילה עד שכלה מתחתנת ביום חתונתה. מי אנחנו שנהרוג נשמות בעולם אנחנו מרחיקים את הגאולה ככה חס ושלום, לכרות נשמות מהעולם 

שמרי על עצמך את טהורה תשתמשי בזמן הזה לבד בשביל ליבנות את עצמך את אופייך תעזרי להורים כבדי אותם תעשי חסדים קבעי עם משפחתך חברות תהני מעוד דברים אל תחשבי שעולם בלי בין זוג זה לא חיים, נכון שעד שבחור ובחורה לא מתחתנים הם חצי בנאדם אבל הם עוד יותר חצי בנאדם אחריי החתונה שהם רואים שהם יתחתנו עם האדם הלא מתאים. עדיף להתאפק ולעשות הכול בצניעות ולהתחתן עם בחור שנישמתו משורש נישמתך איזה זכות להיות יהודים ולשמור על המסורת. 

וזה לא רק זה, יש עוד אחריות לבנות בית ביחד בקדושה ובטהרה וילדים שמגיעים לעולם צריך מחשבה לפניי כל מעשה תפסיקי רגע מצורת החיים הזאת ללא מחשבה. ותתחילי להבין שזה לטובתך אין עניין בכל ההתנהגות הזאת למה להוריד מהערך שלך הק``בה אוהב אותך מאוד.

יש סיפור על הבחורה שעבדה כפקידת בנק בירושליים והיה לקוח ותיק שהיה נמצא שם כל הזמן ושעבר היה רואה אותה לבושה ממש בחוסר צניעות וכאב לו על כך כי הוא אמר בת ישראל הקדושה ככה מתלבשת, במקום שהיא תשמור על עצמה ותצניע היא חושפת הכול לכל מי שרוצה ולא אמר לה כלום כי הוא אמר מי אני שיעיר לה על מלבושה בסוף עבר זמן רב עד שממש כאב לו לראותה כך והעיר לה בצורה עדינה והסביר לה עד כמה חשוב לקב``ה הבנות שלו שהם קדושות וכמה חשוב שבחורה תתלבש בצניעות ומה עומד מאחורי זה והיא אמרה לו אם לא נאה לך אתה יכול להסתובב ממול והוא אמר סליחה רק פשוט אני דואג לך וגם יש כאן ציבור דתי את יודעת אם תוכלי לכבד לפחות. את מכשילה אותם. והיא אמרה את אותו דבר בסוף היא הלכה לחתונה ורקדה ברחבה ונעשה לה חם והיא החליטה להוריד את הג`קט ולשים על הכיסא ופתאום ניזכרה בכל מה שהבחור הסביר לה על הצניעות של בת ישראל שהיא כמו יהלום ולא כמו עגבנייה שממששים בשוק והיא התרגשה מאוד והחליטה לצאת לנשום אוויר בחוץ ואז יהיה לה קר והיא לא תצטרך להוריד את הג`קט ברגע שהיא הסתובבה והחליטה כך היה את אסון ורסאי והיא ניצלה וזה מה שמראה לנו עד כמה הק``בה שמר עליה אפילו שהיא עדין הייתה לבושה בחוסר צניעות כי הוא הציל אותה כי היא חשבה עליו. 

``תפתח לי כפיתחו של מחט ואני אפתח לך עולם ומלואו``, זהו, בנות יקרות שמרו על עצמכם, היום הבחורה הזאת נשואה וכבר חזרה בתשובה בזכות הנס הזה שעשה לה הק``בה, היא שבה לשם לא להיבהל מההגדרה הזאת וזה גם לא בושה זה גאווה. היא חיפשה את הבחור להודות לה על כך שהציל את חייה.

"בזכות נשים צדיקות נגדאלו אבותינו ממצרים ובזכות נשים צדיקות עתידים הבנים להיגאל" 
יהי רצון שנזכה במהרה לגאולה השלמה ושנזכה לקדש שם שמיים תמיד ולהיות דוגמא ומופת לשאר העמים.
 
אמן!
 
וואוו!! יפה!נאווש!
חזק לגמרי.. מצמרר ממש.אוהבת את אבאאחרונה
בס"ד לק"י
שווה קריאה!
עוד מעט תרד שבת... מצחיקה, שמחה ו - מהנה... אח..
בייני"ש מסתובב ברחובות חברון שלפתע מתנפל עליו ערבי עם סכין ורוצה להורגו.
מתחיל הבייני"ש מברך בקול רם ובכוונה גדולה 'ברוך אתה וכו' אשר קידשנו במצותויו וציונו על קידוש השם'...
רואה הערבי מי עומד מול - יהודי משוגע לא נורמלי, תופס ת'רגליים ובורח.
לאחר כמה מטרים מסתובב הערבי ופתאום רואה את היהודי המשוגע רודף אחריו,
מצביע על הפה ומשמיע קולות: מממ, מממ, מממ, מממ!...

'וְרָאָה הַכּהֵן...וְשֵׂעָר בַּנֶּגַע הָפַךְ לָבָן...וְטִמֵּא אתוֹ' (הפרשה השבוע 'תזריע-מצורע')
 
אומר ר' ינותן אייבשיץ בדרך רמז מהפסוק -
בנעורים, שאנחנו עם שחר שחור על הראש, אז עושים עבירות לצערינו, אבל יש תקוה גדולה לשינוי.
אבל כאשר האדם מזדקן, כאשר הוא נהיה כבר מבוגר = שער לבן על הראש, אז, אז הסיכויים שיחזור
לדרך הטובה הם סיכויים ממש לא גדולים, ממילא, המצב של האדם עם השער לבן יהיה כנראה 'טמא'...
 
חבר'ה, נראה לי ש-כ-ו-ל-נ-ו כאן בגילאי הנעורים. או לפחות 'ברוח הנעורים'... 
קיצור, יש עוד תקוה מאוד גדולה שבעז"ה נחזור בהשתדלות לאבאל'ה בשמיים על כל האהבה,
א-ל ייאוש! בואו נשתדל ובעז"ה, עד שהשער יהפך ללבן, אנחנו נהיה לבנים, טהורים...
 
אגב, בלונדיניות או ג'ינג'ים, שלא יהיו אי הבנות - אתם 'שחורים' לעניין זה, כן?
 
 
'וְרָאָהוּ הַכּהֵן וְטִמֵּא אתוֹ'

צרעת. נגעים. כמו שכולם יודעים, באים גם והרבה מאוד על לשון הרע.
לצערינו אנשי נוטים לזלזל באיסור לשון הרע כי הרי מזה?! זה כ-ו-ל-ו דיבור קטן! אין בזה ממש...
לכן אומרת התורה - הנה, הכהן הזה, במילה אחת יבוא ויגיד אם אתה בום או בום. טהור - או לחלופין -
במילה אחת 'כולו' הוא יחליט שאתה - טמא. מכאן בעצם רוצה ללמד אותנו התורה ש - למילים שלנו יש משמעות גדולה
מאוד וזה לא 'חפיף', אפשר להגיע על ידי דיבור לשיא החיים = טהרה, ומצד שני לשיא המיתה = טומאה.
ועוד יותר מזה כבר אמר החכם: "מוות וחיים ביד הלשון"...
(המגיד מדובנא)
 
 
לסיום, סיפור קצרצר -
פעם היה איזשהו רבי שנפל על משכבו [בתרגום חופשי: חטף שפעת...] כבר מספר ימים. בא אליו הרופא ובדק אותו, את הנשימה מלפנים ומאחור, ואז בקש ממנו הרופא לפתוח את פניו כי הוא רוצה לראות את הלשון שלו.
פתח הרב את פניו ואז הסתכל הרופא פנימה, ולאחר מס' שניות נעמד ואמר לרב שהלשון שלו לא נקייה.
אמר לו הרב: את זה אתה מגלה לי עכשיו?! והרי אני יודע זאת כבר הרבה מאוד זמן ועל זה אני מצטער כל ימיי...
שבא הרופא לכתוב לרב תרופה שאל הרב את הרופא - בעוונותינו הרבים, לצערינו, תגיד לי האם אפשר היום למצוא אדם שהלשון שלו נקייה?!...
 
 
טוב, אז אלו הם הרבנים הגדולים. אבל מה לנו ת'כלס למעשה?
חברים וחברות, בואו נשתדל כמה שיותר לשמור על הלשון שלנו נקייה. תסתכלו רגע על הפסוק הבא שוב -
'מוות וחיים ביד הלשון'. מוות. חיים. הכל תלוי במילה שנוציא (?) מהפה על ההוא הגאוותן או החברה המזה מגעילה...
 
אני בעז"ה בלי נדר אשתדל עכשיו יותר, מי בא ביחד איתי?
 
(אגב, מי שיכול לשמר על זה למעלה = מוקפץ עד שבת, בבקשה, זה כולה חמש שניות...)
 
'מי האיש החפף חיים אוהב ימים לראות (?) נצור לשונך מרע ושפתיך מדבר מרמה'.
אהה, שנזכה...שבת שלום ומבורכת לכל עם ישראל עם הרבה שמחה וכל טוב!
א-מ-ן-! =]
אם כבר אז כבר"נצור לשונך מרע ושפתיך מדבר מרמה"עין שלישית..
חבר'ה עצה לי אליכם משהו ממש ממש חזק שיעשה לכם טוב  ויעזור לכם בעניין של שמירת הלשון (בדוק!)
2 הלכות שמירת הלשון ביום ואני אומרת לכם,מנסיון אתם לא תרגישו איך לבד אתם מתחילים לבלום את עצמכם
זה הרגשה עצומה...
 
טוב אז בתור התחלה:
 
1.מהו איסור לשון הרע?
 
הגדרת לשון הרע היא דיבור בגנותו של אדם
או דיבור העלול לגרום נזק לזולת. אם דיבר אדם
בגנות חברו,הרי זה בגדר לשון הרע, אף אם ברור
שלא יגרם ע"י כך כל נזק לחברו. עצם העיסוק
בחסרונותיו של הזולת הוא איסור בפני עצמו.
 
סיפור דבר העלול לגרום נזק למישהו- ויהי
זה מבחינה כספית,גופנית או נפשית או כל נזק
אחר-הוא לשון הרע, גם אם הדברים הנאמרים אינם שלייים.
 
 
2.מי שעבר עברה.
 
אסור לספר על אדם שעבר על מצווה כלשהי
בין אם זו מצווה מדאורייתא ובין אם היא
מדרבנן,ואפילו סייג שתיקנו חכמים או מנהג מקובל.
מעשים כאלו הם שליליים בעיני התורה ועל כן
הסיפור עליהם הוא סיפור בגנות האחראים להם.
 
לפיכך,אסור לספר על ארוע שבו עבר פלוני
על הלכה,אפילו כשהמדובר בהלכה שהרבה מהמוני
אינם נזהרים בה.
 
                                                                                                    בהצלחה!
אגב, מאמר עצום..עין שלישית..אחרונה
שאלה..-יהודית-
מותר לקנות פלאפון חדש בספירת העומר??
 
ואם הוא כבר ניקנה?? (ויש לי אחר אז בעקרון אפשרי להשתמש לבנתיים בישן... השאלה אם צריך..)
 
תודה
לשאול את הרב שלכם, אבל ----אח..
כמדומני שאין בעיה לברך שהחיינו בספירת העומר. מותר לקנות דבר חדש.
(שמעתי את זה מרב שמורה בד"כ כמו הרב עובדיה שליט"א...)
 
יש מצב שגם רובם ככולם אומרים שאין בעיה לקנות דבר חדש בזמן הזה.
 
ואם כבר נקנה, אז כנראה שבודאי מותר להשתמש בו.
 
 
ושוב, זה רק 'עזרה ראשונה' כזו, אבל הכי טוב שתשאלי את מי שאת הולכת לפיו.
תתחדשו ו - שבת שלום ומבורכת!
למה לא? זה לא שלושת השבועות...ii
מותר לברך שהחיינו בספירת העומר.
מותראלעדאחרונה
שירשור ד"ת לימים נוראיםאחד מאלף

בס"ד

 

כמידי זמן, אנחנו פותחים שירשור ד"ת לראש השנה ולימים הנוראים.

 

את הכותרת לכתוב בכותרת, ואת התוכן בגוף ההודעה. אשריכם ישראל!

לחזור בתשובה בקלות!אחד מאלף
בס"ד
 
כותב הרב קוק, שעיקר הקושי בתשובה הוא בגלל שחושב האדם שהתשובה היא דבר גבוה ונשגב כ"כ, עד שהוא לא יכול להגיע אליו. אולם לא כך הדבר: "כי קרוב אליך הדבר מאוד, בפיך ובלבבך לעשותו" "לא בשמיים היא, ולא מעבר לים"...
 
התשובה היא דבר כ"כ פשוט. כ"כ קל. כ"כ אמיתי.
 
התשובה היא דבר שבטבע שלנו. כל יהודי ויהודיה.
 
רצונכם להבין מהו יהודי?
תחשבו על זה ככה:
ה' ראה את כל הנשמות של כל הנבראים בעולם, ובחר בפינצטה את הנשמות הכי טהורות, הכי קדושות, הנשמות שהכי קרובות אליו, אותם הוא לקח. נשמות אלו, הם נשמות היהודים.
 
כל אחד ואחד מאיתנו הוא יהודי. ה' רוצה כל אחד מאיתנו. כל אחד הוא בן שלנו, ואבא רוצה את כל הבנים שלו איתו, גם אם כל הבנים נמצאים ואחד חסר, זה לא מספק אותו. אבא רוצה את כולם ביחד, כולם איתו.
 
"בכה רבי ואמר: יש קונה עולמו בשעה אחת" - הגמרא מביאה שבכה רבי ואמר, שהתשובה היא דבר כ"כ קל, שבשעה אחת של תשובה אפשר לקנות את העולם. ולקבל עולם הבא. זה כ"כ קל, ולכן זה גם כ"כ קשה...
 
הפירוש הרגיל של המילה שעה מדבר על hour כלומר שעה כחלק מזמן. אולם למילה זו יש פירוש נוסף. התורה כותבת בספר בראשית "ואל הבל ואל מנחתו לא שעה". הכוונה שם שה' לא קיבל את מנחתו של הבל. כאן, המילה שעה מדברת על רצון. ה' לא רצה במנחת הבל.
 
בספרי חסידות מסבירים כך את האימרה "יש קונה עולמו בשעה אחת". בשעה אחת ,ברצון טוב אחד קטנטן, יכול האדם לחזור בתשובה. יכול האדם לקנות את עולמו, לזכות לעולם הנצח.
 
אחים ואחיות יקרים, הדבר קרוב אלינו כ"כ. קיבלנו מבורא העולם עשרה ימים מיוחדים כאלו, מראש השנה ועד יום הכיפורים. "דרשו ה' בהמצאו, קראו בהיותו קרוב- אלו עשרה ימים שבן ראש השנה ליום הכיפורים". בואו וננצל את הימים הקדושים האלה. ימים בהם בורא העולם יוצא אלינו ומחפש אותו. זמן בו ה' מחכה לנו. לכל אחד ואחת מאיתנו.
 
שנזכה לחזור בתשובה שלימה. שנה טובה לכולנו!
מאמר נפלא על "למה לחזור בתשובה?"יהודה.אחרונה
מי שלא מציץ מפסיד!

שאלהשרון.
אם עשיתי תשובה על משהו, החטא הזה יחשב לי בבית הדין למעלה?
 כלומר, חטאתי, ועשיתי על זה תשובה, החטא ייחשב לי בדין?הוא ייזכר לי?
בפשטות לא.golani
 
זה לא כזה שחור לבן. יש מליון גוונים בתשובהדני-יהונתן
כמו שמישו אמר פהשלומי20104
יש הרבה דרגות והמעולה שבהן שזדונות נחשבות לו כזכיות,
הכל תלוי בסוג התשובה.
אפשר לעיין באורות התשובה הרב מסביר מתי זדונות נהפכות לו כזכויות ומתי כשגגות בגדול תשובה מיראה נהפכות לו לשגגות תשובה מאהבה נהפכות לו לזכויות.
ואכמ"ל אבל יש הרבה מה להאריך...
ארבעה חילוקי כפרה..אוהבתותך

בס"ד


[מכילתא דרבי ישמעאל יתרו - מסכת דבחדש יתרו פרשה ז ד"ה מפני ארבעה] 'שאל רבי מתיא בן חרש את רבי אלעזר בן עזריה ברומי : שמעת ארבעה חלוקי כפרה שהיה רבי ישמעאל דורש ?

אמר: שלשה הן , ותשובה עם כל אחד ואחד:

עבר על עשה ושב - אינו זז משם עד שמוחלין לו, שנאמר (ירמיהו ג כב) שׁוּבוּ בָּנִים שׁוֹבָבִים אֶרְפָּה [מְשׁוּבֹתֵיכֶם הִנְנוּ אָתָנוּ לָךְ כִּי אַתָּה ה' אֱלֹהֵינוּ]

עבר על לא תעשה ועשה תשובה - תשובה תולה ויום הכפורים מכפר, שנאמר (ויקרא טז ל) כִּי בַיּוֹם הַזֶּה יְכַפֵּר עֲלֵיכֶם [לְטַהֵר אֶתְכֶם] מִכֹּל חַטֹּאתֵיכֶם [לִפְנֵי ה' תִּטְהָרוּ] ;

עבר על כריתות ומיתות בית דין ועשה תשובה - תשובה ויום הכפורים תולין, ויסורין ממרקין, שנאמר (תהלים פט לג) וּפָקַדְתִּי בְשֵׁבֶט פִּשְׁעָם וּבִנְגָעִים עֲוֹנָם ;

אבל מי שיש חילול השם בידו  - אין לו כח בתשובה לתלות ולא ביום הכפורים לכפר ולא ביסורין למרק, אלא כולן תולין ומיתה ממרקת, שנאמר  (ישעיהו כב יד) וְנִגְלָה בְאָזְנָי ה' צְבָאוֹת אִם יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד תְּמֻתוּן [אָמַר ה' אלקים צְבָאוֹת] .

...

עד כאן זוהי 'גמרא יבשה' כביכול... העבירות מסתווגות ל4 קטוגריות- ועל כל עבירה מסויימת, צריך לעשות את התשובה שמתאימה..



אבל-

יש המשך לגמרא:


אמר רבי חמא ברבי חנינא: גדולה תשובה שמביאה רפאות לעולם, שנאמר (הושע יד ה) אֶרְפָּא מְשׁוּבָתָם אֹהֲבֵם נְדָבָה [כִּי שָׁב אַפִּי מִמֶּנּוּ];

רבי חמא ברבי חנינא רמי: כתיב (ירמיהו ג כב) שׁוּבוּ בָּנִים שׁוֹבָבִים - דמעיקרא שובבים אתם, וכתיב אֶרְפָּה מְשׁוּבֹתֵיכֶם [הִנְנוּ אָתָנוּ לָךְ כִּי אַתָּה ה' אֱלֹהֵינוּ]?

לא קשיא: כאן מאהבה כאן מיראה.


רבי חמא מביא שני פסוקים שלכאורה סותרים זה את זה:


  • שובו בנים שובבים"- פיר"שי: "כשתעשו תשובה מעלה עליכם כאילו תחילת החטא על ידי נערות ושטות ושובבות"

  • "ארפה משובתיכם"- פיר"שי: "משמע מכאן ואילך כבעל מום שנתרפא שמקצת שמו עליו"


כלומר: מחד נא' על עניין התשובה במקום אחד ("בנים") שהקב"ה מוחל וסולח, ו'מקבל' את זה ו'מבין' שזה נבע משטות ונערות.. ואז כביכול- כל העבירה נמחקת לחלוטין, ואין לכך שום אזכור או רושם.. (רשימו..)

ומאידך- נא' במקום אחר "ארפה"- כלומר: לא מחיקה טוטאלית של העבירה אלא כמו בעל מום שנתרפא במקצת... אבל נשאר רושם כלשהו, כעין צלקת...

ולכאורה- קשה?? מה למעיישה..?


אלא,-

פותר לנו ר' חמא את הקושיא בתירוץ פשוט!!!:


לא קשיא: כאן מאהבה כאן מיראה.- ורש"י מפרש: השב מאהבה נעקר עֲוֹנוֹ מתחלתו!!!


איייי.. מתיקות....!



(ויש לזה אסמכתות רבות מהרבה מקורות.. בפרט אצל גדולי החסידות ומרבי נחמן בפרט.. וכדי שיתקבל על לב כלל חברנו- הובא המקור מהגמרא..

אבל איך אומרים? לפרטים נוספים ולהרחבה- פנה לכתבי חסידות בכלל וכתבי רבנו בפרט..  )



^ מקור: יומא פו.אוהבתותך
למה לעשות תשובה?יהודה.אחרונה
מאמר מרתק.

מי שלא מציץ - מפסיד !