שרשור חדש
מחפשת המלצות לפסיכולוגית לטיפול רגשי באזור השרוןmaxima

הי, אשמח להמלצות על פסיכולוגית דתיה באזור השרון. עדיף לא בשיטת CBT, אלא יותר טיפול רגשי.

תודה

 

פעם חשבו לעשות פה רשימה של מטפליםחצי משלם
שמתאימים לאר"מ.

לדעתי @פרח-אש רצתה לעשות את זה.... אולי כדאי לנסות לעשות את זה באמת ..
עדיין מנסה אין ככ אנשים שממליצים או משתפים שמכיריםפרח-אשאחרונה
הלכתם להפגנה?חצי משלם
יש לי מצפון שאני לא הולכת... נכון זה בסדר?
גם אני לא הלכתיאנונימי (2)
מקווה שלא אתבאס על זה אחר כך
כןאנונימי (3)
ולא כי אכפת לי מהרפורמה
נגמר לי מהר, והלכתי, לא חייבים להישאר (או להגיע) אם לא מתאים

הלכתי בחששילדה של אבא
לא היה כזה נורא
הלכתיאנונימי (4)
"איש"
לא היה כ"כ נורא.
לא הלכתימשה
היה לחץ גדול מאוד של המשפחה ללכת, לא היה פרקטי להיות.

חושב שכן הייתי נהנה אם הייתי נוסע.
התלבטתיאילת השחר
ממש, במיוחד כשהצפי היה להרבה יותר אנשים ממה שהיה בהפגנה הקודמת שלא הלכתי אליה, אבל הרגשתי שרוצה להיות.
פשוט מצאתי דרכים להגן על עצמי מבחינת הרגישות וידעתי שבכל רגע שארגיש שרוצה ללכת אני יכולה, ועשה לי טוב ממש להיות שם בעיקר כי הלכתי להרגיש את הלב הזה של עמ''י.
הלכתיפרח-אשאחרונה

היה לי בסדר אבל אחכ הייתי בעוררות יתר על סף הצפה  ועייפה עד כניסת שבת 

 

עשית מעולה העיקר הוא להקשיב לעצמך ולמה שטוב ומדוייק לך 

יום השואה - איפה היום הזה פוגש אתכם?פרח-אש

 

 

 

כמו יום הזיכרון אצל אחרים, אני מניחהתכלת ל

יום עצוב באופן כללי, אבל לא קשור אליי,

ההיגיון והממלכתיות מתחרים עם הרצון לא להיכנס רגשית ולא לחוות,

ובפועל זה מתבטא בלהתחמק מהנושא ושיהיה יום רגיל.

 

ויום הזיכרון- אני מכירה מישהו שנרצח, אז זה יותר אישי וכואב,

אבל לאחרים שלא קשורים זה נראה לי כמו שתיארתי.

הבן שלי עשה הקראה היוםמשה

וזה אחרי שנים שלא שלחנו אותו למסגרות ביום הזה כי העדפנו שיתחמק ממנו. עבר לו בסדר גמור.

לא אוהבת את התקופה הזאתאנונימי (2)
יום השואה - היה עצוב וקשוח
יותר קשה לי התקופה שמסביב,
שמדברים על ימי הזיכרון כל כך הרבה ועושים כל מיני דברים שקשורים לזה ולא תמיד אני רוצה להיות שם
אני מזדהה איתךפרח-אש
יש אופציה לא להיות
או להיות בקשב אלייך למה שמתאים לך?

כל שנה יש לי את ההתלבטות חשוב לי לשמוע וזה קריטי בעיני שהסיפורים ימשיכו שלא נשכח. אבל מצד שני ברור לי שאין ביכולתנו להבין את גודל האירוע של מוות אחד , בטח לא בסדר גודל כזה של שואה או אין ספור פיגועים וחללים...
זה משהו שלפעמים עוצמות הכאב כל כך גדולות שהן עלולות לשתק אותי היום ולהשפיע גם על הימים הבאים

רוב השנים בתור ילדה ונערה לא חשבתי על זה אז מידי ופשוט לקחתי את הכאב המקושר שקרוב אלי נגיד סבא רבא שנרצח בשואה והכאב של סבתא (גם זה היה קשה אבל לא ברמת 6 מליון)

קראתי לפני יום הזיכרוןאנונימי (2)אחרונה
אבל לא הספקתי להגיב
השנה האמת יצא שהגעתי יותר לדברים שהייתי צריכה לבוא אליהם...
משתדלת לראות יותר סרטים ואז יש לי יותר שליטה אם להקשיב או לא
צודקת זה באמת ממש חשוב

נשמע רעיון טוב ממש, אני אנסה לאמץ אותו.

תודה
אפשר להצטרף?אמא טובה---דיה!

משהו שכתבתי כשהייתי בת 16, כשהייתי עדיין אדם רגיש מאוד מאוד מאוד.

ממש קשה לי עם היום הזה. מעניין אותי מה דעתכם.

 

אמא שלי מעולם לא אהבה לתת לנו לקרוא ספרי אימה שמלאים בתיאורים אכזריים, אבל למרות זאת הצלחתי, בתור ילדה, לקרוא לא פעם ולא פעמיים ספרי שואה שיועדו לילדים. ולפעמים אפילו ספרים שיועדו למבוגרים. 
מכיוון שהייתי צריכה לעבד בכוחות עצמי את הנאמר בהם, תפיסת העולם שהתעצבה אצלי בקשר לשואה הייתה בערך זו-  השואה הייתה דבר נורא, שבו עם  שלם רצה ותכנן -וכמעט ביצע- רצח מאסיבי של כל העם היהודי בצורה אכזרית ביותר. ילדים ברחו מהבתים, לכולם היה מספר כחול על היד ושישה מליון יהודים נספו."
מה זה שישה מליון לא הבנתי. כמובן שגם לא את משמעות המספר הכחול, אבל לפחות ידעתי שהצלחתי להיפגש קצת עם הדבר הנורא הזה שנקרא שואה. 
גם בבית הספר, כשהמורה הראתה לנו שירים שנכתבו בשואה, או תמונות של חפצי קודש מחוללים ושל זכוכיות מנופצות ברחובות מליל הבדולח- היא תמיד הסבירה לנו שעכשיו אנחנו לומדות על השואה. 
ואני הבנתי. התמונה הזו זאת השואה. כותנות פסים זה השואה. יהודים מוכים זו השואה. היא הייתה קצת יותר אכזרית ממה שתפסתי אותה קודם לכן, אבל עדיין הייתה דבר בר השגה. 
רק כשקראתי ראיון עם אישה כבת 80, שעוד לפני שהתחיל הכל קיבלה סטירה מחייל נאצי וממכה זו נעקרו כל השיניים בימין הפה שלה ולא צמחו עד היום והמקום עדיין מדמם ומעלה מוגלה כל חורף (!!!)- רק אז התחלתי להבין שאני לא מבינה. 
ורק כששמעתי עדות של ניצולת שואה, שאצלם במחנה אנשים מזי רעב היו אוכלים בערב את חבריהם לצריף שמתו באותו יום- התחלתי לחשוב מחדש.
והמסקנה שהגעתי אליה, הייתה שאם כל פעם אני שומעת דברים נוספים, שלא העלתי על דעתי שהתרחשו שם, הגיוני מאוד שבעתיד אשמע על דברים נוספים. ויותר הגיוני שגם אם הם אכן קרו- אני אפילו לא אשמע עליהם.
הרי כל העדויות שיש לנו היום, כל אלו הן רק עדויות של ניצולים. וההסתברות הפשוטה אומרת שהן לא מתקרבות בעוצמת אכזריותן לעדויות שהיינו שומעים מאלו שלא שרדו. אם היינו יכולים. 
אפילו אם היינו יודעים כל מה שהיה שם לפרטי פרטים והיינו רוצים ויכולים להעביר את זה הלאה לדורות הבאים- עדיין בעצם התפיסה האנושית, יש עוד נקודה שגורמת לחוסר במפגש אמיתי עם הנוראות של השואה, וזו עצם ההמשגה (באות ש' שמאלית, מלשון מושג) של השואה. ברגע שהכנסת את 'זה' לקופסה ונתת לזה שם- כבר לקחת מזה חלק מהאמת הקיומית הפשוטה. לקחת מהאנשים ומהאירועים את הפנים, השמות, מליוני רסיסי הרגשות- והכנסת לתוך מסגרת. 
                                                                  * * *
שמעתי פעם על הסרט "שואה" של קלוד לנדסמן. זהו סרט בו מרואיינים למעלה ממאה ניצולים, סרט שעבדו על הכנתו יותר מ10 שנים ואורכו הוא 9 שעות צפיה.. 
בדקות הראשונות של הסרט רואים את שמואל סרבניק (ניצול) הולך בשדה ירוק שכבר אין בו זכר לעשרות אלפי הגוויות שאפרן מצוי בו. זמן ארוך שאין בסרט דבר, אלא שמואל הולך בשדה. אחר כך הוא מתחיל לאט לאט לדבר ואומר: "אי אפשר להאמין מה שקרה פה, אי אפשר לתאר מה שקרה פה, זה משהו שאי אפשר לתפוס, גם אני שהייתי פה בזמן ההוא וראיתי, לא יכול להבין ולתפוס"
וזו האמירה הראשונית של קלוד לנדסמן בפתיחת הסרט-פרויקט האדיר הזה: אי אפשר להבין כלום, אי אפשר לתפוס! תדע לך את זה עוד לפני שאתה מתחיל לצפות בסרט! מה שיש לנו אלו הפנים והקולות של בני אדם שמשתפים אותנו במילים שמספרות משהו.. 
מסתבר שהנושא הזה אכן מטריד בצורה חדה וקיומית את יוצרי האומנות סביב השואה. ולא רק אותם, אלא גם את מתעדי השואה. לאחרונה גם במחקרים וגם בתוך יד ושם עצמו, מנסים כל העת להבהיר לנו שגם אחרי כל המסע והלימוד, אתה אולי יודע עוד פרטים ועוד שמות וסיפורים, אך ודאי שאינך יודע באמת מה היה שם. ובמידה מסוימת היום יש הרבה שיח לא על "מה בדיוק היה שם" אלא על מהו זיכרון, מהו האדם, איך מנחילים זיכרון לדורות וכד'.
השינוי שעברה החברה החוקרת בתחום הזה אכן ראוי לציון ולהערכה, אבל נדמה שבמערכת הלימוד ובשיח המדובר אצל "פשוטי העם"- השואה נותרה עדיין דבר שניתן לדבר עליו, שאפשר לתפוס אותו כמות שהוא.
לפעמים מגיעים למערכת החינוך מורים, שינקו בילדותם את הבסיס החזק של יראת הכבוד העצומה כלפי השואה. של התפיסה הבסיסית שהשואה היא לא דבר שניתן לתפוס אותו.
מובן שכשהם באים ללמד את תלמידיהם על השואה, הם עושים זאת מתוך הנחת היסוד הזו, אבל נראה שלפעמים הם שוכחים שבתלמידיהם עוד לא נבנתה הקומה החשובה הזו, והתפיסה הזו לא מושרשת בהם. 
גדל פה דור חדש, דור שהוא לא דור שני לשואה, והרבה פעמים הוא גם לא דור שלישי.
 והדור החדש הזה, השלישי או הרביעי, שכל כך הרבה נאמר עליו, גדל בלי יראת כבוד מספיקה כלפי מה שהיה שם. 
הדור הראשון כבר לא בין החיים לפעמים, ובני הדור השני מנסים לפצות את ילדיהם על החסכים שהם בעצמם חוו בילדותם.
והמצב שנוצר הוא עגום. והרגש מתקהה ומתחספס ככל שעוברות השנים. כי כשבנות באולפנה תורנית וידועה רואות סרט על השואה והתגובות שלהן נעות בין " היה מרגש" "היה כיף" "בא לי עוד אחד" ואפילו "איזה סרט משעמם"- אני מסיקה שהן לא מצליחות להבין  מול מה הן עומדות. 
וכשהשיח שלהן על השנים האיומות ההן נשמע כמו שיח על 18 נקודות בבגרות- זה זלזול.
ויותר מזה. כשאנשים קוראים סיפור על גבורת יהודים בשואה, אני מצפה  שהתגובה הראשונית שלהם תהיה "זה לא יכול להיות". לא יכול להיות שאדם בשואה יחשוב על לצום ביום כיפור. לא יכול להיות שבתוך התופת הזו שמחקה כל צלם אנוש יהיה שימשהו שיתן לשני את לחמו. ואם ההתגובה הראשונה שלהם היא לא כזו- ברור שהם לא הבינו כלום.    
 הם לא הבינו שכשהם מדברים על אדם בשואה- הם מדברים על אדם שכל עולמו נחרב עליו.           שהיום נאנס באכזריות על ידי חייל נאצי. שאתמול חזה באותו חייל מרטש את הבת שלו לקרעים. שלפני שלושה ימים שמע שאשתו נשחטה לתוך הנהר שתמיד היו יושבים לידו לשיחה שקטה ואינטימית. אותו אדם שלפני ארבעה ימים נזכר בבן שלו, שפעם היה לוקח אותו לטיול שבועי בפארק  והיום פזור אפרו על רצפת המחנה. שלפני חמישה ימים... ושישה... ולפני חודש ושנה וחמש שנים...
                                                                   *  * * 
המהר"ל בספרו        כותב כך: " סיפור שבחו (של הקב"ה) הוא אי אפשר משני פנים...מד האיכות (המהות) ומד הכמות...
משל... למלך בשר ודם שהיה לו אלף אלפי אלפים דינרי זהב והיו מקלסין אותו בשל כסף (הרי גנאי הוא לו)"
אנחנו, בכלינו המוגבלים לא יכולים כלל להגיד שבחיו של הקב"ה, כי מרוב ששבחיו עצומים הן בכמות והן במהות, כל מה שנגיד עד בלי די יחשב לו  כגנאי,כאילו אלו הם שבחיו.
אני לא יודעת אם אפשר להשוות בין שני הדברים, אבל הקבלה כלשהי בוודאי קיימת. 
השואה היא אירוע לאומי. אנחנו חייבים  לשמור על מורשתו ועל הזכרון הלאומי שלנו, כדי שהוא לא יהפוך  להיות עוד אבן דרך שולית בתודעת הציבור של עוד כמה עשרות שנים.
לפעמים אנשים שואלים מה אפשר לעשות. הרי מובן שאין אנו יכולים להתעלם מהנחלת הנושא המהותי כל כך בתולדות עם ישראל. מובן גם שכשאנחנו באים להטמיע בתודעת הדור הבא אנחנו מוגבלים ביכולות ההעברה שלנו. 
אני אכן מסכימה עם הטענות הללו. באופן טבעי כל אדם חי בתוך מסגרותיו ומושגיו, והיכולת שלנו לכאוב את כאב האחרים היא מוגבלת, ובאמת בדומה למה שאומר המהר"ל על תארי הבורא- זו הדרך היחידה בה האנושות הרחבה יכולה לדבר. אולם בכל זאת, גם בתוך המוגבלויות הללו יש מקום לחשיבה ולתיקון כדי לעשות את המקסימום.  
כאשר אנחנו באים לפני תלמידינו, ורוצים לבנות אצלם קומה נכונה של הסתכלות על כל מאורעות השואה- עלינו לוודא קודם כל שהמבט דרכו הם מסתכלים הוא מבט נכון. מבט של יראה. מבט של ענווה. מבט שלא מנסה לדעת את פרטי המאורעות כפי שקרו, אלא את רוח הדברים ועוצמתם, משום שהוא מבין שכמה שינסה להתקרב- לעולם לא יצליח להבין.
עלינו לברר גם מהי מטרתנו בהנחלת זכרון השואה. בעיני התודעה שצריכה להתעצב אצלינו היא שאנחנו לא רוצים ולא צריכים לדעת מה היה שם. אנחנו צריכים להבין שעל העם שלנו עברו שנים של אנטישמיות איומה, ושמה שהיה שם היה כל כך נורא ועוצמתי, שאין לנו אפשרות להתקרב לעוצמת הדברים. כך לדעתי צריכה השואה להחקק גם בתודעה הלאומית שלנו. יתכן שהשקפתי לוקה בחסר מבחינת עיצוב הדברים בפועל, אך אלו התובנות שצריכות להנחות אותנו ולהוביל את כל מה שאנחנו עושים בהקשר להנחלת השואה.

חודש טוב 😊פרח-אש

חודש טוב פרח משהאחרונה


כן...אנונימי (פותח)
זה מציף מדי.
הדבר הזה מציף יותר ממה ששיערתי וציפיתי שיציף.

אם היה מחק כזה לזיכרונות רעים...
אבל אין.
נדמה שלפעמים יש להם דווקא צינור הזנה שאי אפשר לנתק.

אז הרעל זורם...
זורם יפה.

והיום הזה וכל האנרגיות שזורמות בו לא עשו טוב.
ניסיתי לברוח לא באמת עזר כל כך.
לא עזר.
ועוד אחד לפנינו...
ולא, סיפורי גבורה ותקומה לא יאזנו את ההרגשה של הרוע הזה הבלתי נתפס.

קשה לי. ממש.
אוייייאנונימי (3)

זה כנראה מרגיש לך כמו שאני מרגישה נגיד מתי שמדברים איתי על חרמות כי החרימו אותי שלוש שנים רצוף....

אני שונאת את ההרגשה החולנית הזאת של רוע בלטי נטפס אבל איכשהו מצליח להתחמק מום השואה

מה גורם לו להציף אותך ככה?

אוףאנונימי (פותח)
זה נורא.. כואב לי לשמוע. גם חוויתי תקופה כזו..
מה שדיברתי עליו היה לאורך תקופה הרבה יותר ארוכה. יום יום, שעה שעה ומספיק לפעמים טריגר קטן והכל צף בקטע רע. והיה כזה אחד אבל מספיק חזק כדי לטלטל לי את המערכת.
ולא קשור ליום השואה
איך את מרגישה עכשיו?פרח-אש
לא משהואנונימי (פותח)אחרונה
שורף בלב.
חוזרים לשגרה?פרח-אש

אני היום מתחילה לחזור ולעבוד ובע''ה מתחילה לפרסם משהוא שמאוד חשוב לי ואני עוסקת בו ...

 

מה זה שגרה בשבילכם?

נהנים ממנה או פחות ?

אצלי אין שגרהאנונימי (2)

או שכן?

השגרה שלי היא לעבור בין צרה לצרה ומחרדה לדיכאון

נשמע קשוחפרח-אש

מה עוזר לך?

 

להתנתק מהעולםאנונימי (2)

אבל בשגרה זה בלתי אפשרי

וואי כיף לשמוע פרח-אשהרמוניה

אני חזרתי היום גם לשגרה ללימודים...

אבל אני לא רוצה שזו תהיה תקופה שגרתית... אני דווקא רוצה להתנער מהשגרה אני יותר מדי שקועה בהרגלים שלי

ממש רוצה להתקדם כל יום במשהו בהתאם למטרה בתקופה הזאת... הבעיה שאני מרגישה כל כך רחוקה שזה קצת מייאש אותי מראש... אבל אני מאמינה שאני אוכל לתת השקעה קטנה

אי"ה

 

שיהיה לנו שגרה טובה ומעולה בעזרת ה'!

חשבתי כמה דברים על זה אתמולפרח-אש

על יציבות ושגרה ועל לדאוג לצעמי אולי אכתוב לך מאוחר יותר 

👍הרמוניהאחרונה


הלוואי...אנונימי (3)
אין כזו.
כבר המון זמן אין.
יותר מדי זמן.

יש עבודה, ואני אוהב את השגרה שלי.משה


הקושי עם המצב שנוצראנונימי (פותח)
הקרע.
הפיגועים.
וכל מה שקורה בעקבותיהם.
וחשוב לי להגיע אליהם ולעשות משהו עם המצב אבל זה המוני מידי בשבילי ומצד שני מרגיש שללכת לדברים האלו זה בעיקר מה שאפשר לעשות עכשיו

ההרגשה הזאת של את לא עושה כלום עם מה שקורה
ווואווואנונימי (3)

ממש אבל

כן זה מורכב מאודפרח-אש
מבינה ומזדהה
וואי אבל ממש לא הדבר הכי חשוב לעשות עם הפיגועיםאנונימי (4)
לא חייב ללכת לכל המקומות ההמוניים האלה או מה שלא עושה לך טוב
אפשר לחלק תהילים בין חברות, אפשר לקבל קבלה טובה (אפילו רק לשבוע),אפשר להקדיש חברותא לעילוי נשמת הקדושים וגאולת ישראל ברחמים, לחזק חברה שמפחדת, לעשות הפרשת חלה, להתעורר, בכללי כל דבר שהוא לאו דווקא מה שכולם עושים אבל למען אותו דבר, לפי היכולת
בהצלחה
למה אפשר להרבות אהבת חינם עם הקרובים שלנוהרמוניהאחרונה


הי מה שלומכם ?פרח-אש
איך אתם עם החג?
עם המצב?
פותחת פה שרשור לפריקה שיתוף ויעוץ ביננו לכל הטוב והכואב של הזמן הזה כל מה שקשור לפסח הזה יש לו מקום פה

אם מישהי צריכה דיבור או יעוץ אני כאן בפרטי ואם יהיה צורך או ביקוש אפתח גם קבוצה או מפגש (מצטערת גברים פחות מתאים לי לתקשר עם גברים בפרטי...)
אני די צמה...חסוי112

לא אוכלת בשר, מצות , וירקות  כי זה מגעיל אותי וקיטניות גם לא כי אנחנו לא אוכלים....אז אני אוכלת בעיקר ציפס ושוקולד...

חוץ מזב אחלה חג

החג עובר בסדר גמורמשהאחרונה

יש הצפות. אפילו הרבה מהן. אבל הן נשלטות וחלקן גם היו צפויות. בליל הסדר עצמו בעיקר נרדמתי

קבלה רדיקליתכמו הרוח
שמעתם על זה?
בגדול זו קבלה מוחלטת של מה שקורה עכשיו. בלי מה היה אילו, בלי אבל ובלי למה.
יש אומרים שרק אחרי קבלה כזו אפשר להתחיל לנוע למקום אחר.

אני רוצה לקבל באופן מוחלט את הטמפרמנט שלי. לא להתבייש בו, לא להרגיש אשמה ומקולקלת.
כן, אני רגישה מאוד. בדיוק כפי שהגובה שלי הוא כך וכך, הקול נשמע ככה והעיניים בצבע כזה.

ומה איתכם?
קראתימשהאחרונה

אני חושב שאני מתחבר לחלק גדול מזה. לפני שבאים לעשות שינוי צריך קודם כל להבין היטב מה המצב הקיים.

 

אני  נכון לעכשיו עם התכונות האלה. אלו החוזקות שלי, אלו החולשות שלי. עכשיו אפשר להבין מה אפשר לעשות ומה לא.

אנשייייםאנונימי (פותח)

אני מציירת מלא זמן ציורים עם אנשים עם מבט אומלל בעיינים ועם המון חתכים ופצעים

אתמול ציירתי גופה שזה כאילו קריפי רצחחחח. אני לאיודעת מה עובר עלי ולמה אני עושה אתזה אבל משום מה זה גורם  לי להנות

מה זה אומר עלי??? 

 זה פריקת תסכול לגיטימית או השתגעתי סופית ודי?

 

אמנות זה עניין מורכב ומוזר לעיתים.ekselion
לדעתי אל תראי את זה כמשו רע אלא ככישרון
טוב זה מעודדאנונימי (פותח)

אם זה לא מראה שאני פסיכופטית זה בסדר

נשמע לא משהוטוב שם

אם באופן קבוע מצייר וחושב דברים כאלו נשמע שלא טוב, כדאי לבדוק אצל מומחים בזה .

לא חושבתאנונימי (פותח)

זה פשוט יוצא על הדף... כשאני עצבנית,עבצובה , סתם מדוכאת ...

לא כתבתי שבהכרח זה מראה על זהטוב שם

רק שנשמע לא משהו, מאמין שהאדם עצמו יודע יותר טוב מאיפה זה נובע..

הבנתי שהציור מעיד על המחשבות של האדם...אנונימי (3)

ואם אדם מצייר דברים רעים זה לא טוב. לא שזה דווקא בא ממקום שיש לו רצונות כאלו, אלא זה מראה על חוסר חיוניות ובריאות פנימית, כאילו האדם מבפנים לא חי את עצמו כמו שצריך. נגיד אני הייתי מצייר הרבה פעמים חרבות בתור ילד, וכנראה זה משום שהייתה לי כל הזמן מלחמה עם אחרים ולא השלמתי עם מי שאני. היום אני במצב אחר, אבל כל דבר כזה אם משאירים אותו לאורך זמן זה לא טוב ויכול להשאיר צלקות נפשיות, צריך לבדוק עם עצמך פנימה ממה זה נובע ואיך אפשר לתקן את זה, או אפילו ללכת למישהו שמבין בזה ויודע להכווין אותך בעניין, ולראות מה זה משקף. ככה לענ"ד, אין פה אף חוות דעת מקצועית, קחי בעירבון מוגבל.

 

בכל מקרה, וודאי שלא השתגעת, יש פה משהו פנימי שקשה להצביע עליו ולהיות מודע אליו, ובשביל להבחין בו צריך לרדת עוד יותר לעומק, בעז"ה שזה יהיה ה"טריגר" שלך להבין את הנפש שלך ולתת לה את המקום שלה ואת המרפא שלה, וכך תהיי יותר מחוברת לעצמך. 

זה בסדראנונימי (4)

לי היה תקופה (די ארוכה)שהייתי מציירת קברים.

משום מה זה לא היה נראה לי מוזר בכלל רק עכשיו כשאני חושבת על זה זה באמת קצת קריפי.

לי הייתה תקופהאנונימי (5)
ארוכה, בעבר, שאני וכל הסביבה שלי מתו בחלומות... אצלי כל מה שעובר עלי מתבטא בצורה קיצונית בלילות.

אני מניחה שציור היא דרך ביטוי בשבילך, אני לא חושבת שזה מטריד ברמה חולנית.

אני כן חושבת שזה נקודה למחשבה מה עובר על הנפש שלך...
תודה רבה לכולכם!!!אנונימי (פותח)אחרונה

הרגעתם אותי...אני פשוט אלך לבדוק את זה

כנראה זה קשור לכל הפגועים עכשיו

היה עדיף שלאאנונימי (פותח)
כן...
היה עדיף שלא.

חבל שלא הקשבתי.
חבל.
עכשיו תתמודדי..
וכאילו לא די גם המצב עכשיו בחוץ..

לילה שקט לכם..
שלי כבר לא יהיה כזה..
איך היה בסוף?אנונימי (3)
תודה על ההתעניינותאנונימי (פותח)אחרונה
היה באמת לא שקט..
אבל למדתי מזה משהו ויותר טוב עכשיו.
הפורום הזה חדש או שאני סתם לא מכיר?חצילים

איזה יופי של רעיון איך פספסתי

סתם לא מכיר...משה
ברוך הבאפרח-אשאחרונה
מזלל טוב פרח אש!משה
חוגגת יום הולדת.
מזל טוב🌻ילדה של אבאאחרונה
אם הייתי חיהחצי משלם
הייתי שבלול.

כזה שמשתבלל כל הזמן בתוך עצמו.


איזה חיה הייתם?
ההיתי זאבאנונימי (2)

בודד גם כשהוא מוקף בלהקה

מילל לתוך הלילה

מקלדת, נראה לימשהאחרונה

מעבדת דברים תור אחרי טוב ומעבירה אותם הלאה למערכת שיכולה להתמודד איתם אחד אחד

הבן שלי כמונימשה

מצד אחד זה מייאש לראות את ההצפות שלו. מצד שני אפשר היה להגיד לו השבוע "מה שאתה מרגיש עכשיו לא קשור למציאות, זה הצפה,  לך לישון ומחר נטפל בהכל".

זה כל כך מקלאילת השחר
לדעת שיש כלים.
מסתובבת הרבה עם מחשבות על כמה התהליכים שאנחנו עוברים בעצמנו הם מורי דרך לאחרים, לפעמים אפילו רק מעצם זה שהם רואים איך אנחנו מתמודדים ושאפשר אחרת, גם אם לא יהיה לנו פתרון מעשי כרגע.
אנחנו לומדים מחקיינותמשה
ואם המורה הוא מורה טוב, אנחנו מחקים טוב.
אם הוא לא, אז לא....
בתור מישהי שהאופי של אבא שלה פשוט קופי כמו שלה...אנונימי (2)

תעשה טובה אפילו אם זה מרגיש לך אידיוטי והגיוני שזה גם באמת אידיוטי אל תעצור לו את ההצפה, זה יגרום לא להרגיש היצור הכי דפוק  בעולם כולו זה יוריד לו את הבקושי ביטחון שיש לו בעצמו... תחשוב מה אתה ההיתה מרגיש אם ההית בעמצא הצפה והיו אומרים , אולי בעדינות יותר אבל זה מה שההית קולט בסוף" מאמי אתה בכיין ונלחץ מאוויר ואין לי זמן אליך ולשטויות שלך אז תסטום כבר ותלך לישון" זה פפוגע ,זה משפיל, זה מוציא מהכלים בקטע הזוייי 

אני ואבא שלי כבר כמעט לא מדברים, וכשכן זה רק כדי לריב

אני אוהבת אותו והוא באמת בנאדם טוב

אבל הפגיעה הזאת לא הולכת וכל פעם שהוא בא באלי לברוח

אל תגרום לבן שלך להיות כמוני

בשביל שתיכם

אני קורא פה הרבה מאוד כאב.משהאחרונה

מבאס לקרוא מה שעבר עלייך.

 

 

לגופו של עניין - העלתי לו את הביטחון. לא זלזלתי בו ובהצפה שלו. הסברתי לו שזו הצפה, שככה קוראים לזה. ושבאמת נטפל בבעיה האמיתית שלו (אגב - במקרה הזה - הבעיה האמיתית שלו כבר הייתה מטופלת ונשארנו רק עם ההצפה).

 

פתאום קולטתאילת השחר
כשמסכימים לתהליכים לקרות מבפנים, משהו משתנה בהרבה רבדים.
וזה הרבה יותר נינוח ונעים ומרגיש שלם בפנים כשנוכחים בהם.

המשמעותי שמתפעלת ממנו כרגע זו ההסכמה להתמודד ולא להרגיש מוצפת כמו בעבר מ''פעולה פשוטה שלא אמורה לקחת יותר מדי כוחות או לדרוש התמודדות עם המון רגשות מציפים ממה יתגלגל מזה...וכל מה שקורה שם בפנים במערכת".
בשבילי להסכים לפתוח שרשור לא אנונימי, להגיב לא מאנונימי, זו פעולה כזו.
לכאורה פשוטה, אבל שנים לא היתה כזו עבורי...יעידו כל המחיקות לאורך השנים...

והנה זה קרה.
לא יודעת איך בדיוק ובעקבות מה, אבל קרה.
וזה להסכים לשחרר ולסמוך על זה שכן, אני אדע להתמודד ואני סומכת עליי ומאמינה בי שלא אשאיר אותי לבד.
יש בזה המון עוצמה גם אם זה מורגש רק כצעד ראשון וקטן ויש עוד הרבה עבודה בחוץ בעולם.
זה בהחלט, צעד משמעותי.

הייתי רוצה לשאול אם גם אתם חוויתם את זה בעולם שלכם, אבל לא יודעת.. בא לי פשוט להיות בזה עכשיו ולשמוח בזה.

מוזמנים לשתף אם תרצו במה שתרצו🌸

אהובה שאת<3אגוז16

זה באמת מדהים

מהממת!אילת השחר
מה שלום חברה שלי?;)
ברוך ה' יומיום..^-^אגוז16

משמח לשמועאילת השחר
שמח בשבילך אנונימי (2)

"איש"

רק עכשיו נפל לי האסימוןאילת השחר
לא הבנתי מה זה ''איש''..
רק עכשיו הבנתי שזה כמו סימון של מי המגיב.. קצת כמו שעשיתי בעבר הרחוק..

ותודה!
חחחאנונימי (2)אחרונה
"איש"
אני חושב שזה קצת כמו "מים שחקו סלע" אנחנו כל הזמן עובדים ולאט לאט אנחנו מתקדמים בצעדים קטנים. ופתאום כשאנחנו מסתכלים אחורה אנחנו נדהמים מכמה התקדמנו.
איזה יופי!משה
שימחת
לפעמיםאילת השחר
אר''מ סוחב עליו עוד תיקים.
כי קשה לו לראות את זה קורס תחת הנטל..
וגם את זה..
וגם את זה..
אוי.. וגם הוא..
אני לא יכול לראות איך שהוא ככה כורע וכואב ..

רק שלפעמים הוא כל כך מעמיס על עצמו את של אחרים, עד כדי כך שיש מישהו שחומק לו מתחת לרדאר...
הוא לא שם לב לאדם אחד
שיותר מכולם הכי זקוק לו,
ובלעדיו מי ידע מה קורה איתו...

עצמו.


בולמשה
תובנה שלי מהחשיפה שלי לחדשות היום.
כל כך נכווווןחסוי112

קורה לי המון

❤️אילת השחר
ומה את עושה עם זה? איך את שומרת עלייך?
אני די נכשלת כל פעם מחדשחסוי112

ואז נלחצת ובאלי להקיא

ואז אני יושבת עם דף ועט וכותבת את כל מה שאני מרגישה לגבי אותו מקרה ושורפת את הדף ואז עובר לי... זה חולני אבל זה מה שאני עושה

זה עובר בסוףאילת השחר
כמו שאת כותבת.. לא?
כנראה שזה כלי טוב לעבוד איתו. ומניסיון יודעת שלכתיבה יש כח עוצמתי בלפרוק רגשות מתוכנו..
ושמעתי גם שיש עניין לשרוף ולא להשאיר זכר לדברים לא טובים שכותבים ומוציאים.. שלא יהיה תוקף במציאות למילים.

אולי אעשה את זה, רק שצריכה להבין למה קשה לי לשרוף דברים כתובים.
משליםאילת השחר
את מה שלא שלחתי בהקשר שכתבת עליו.
אני מבקשת להבין אותי, את הצורך שלי כשאגיד שאני שותפה מרחוק..
כי בין אם ארצה או לא אני מרגישה בתוכי את כל הצדדים כולם, כואבת את כולם..
וכל זה מרחוק..אז להיות שם ממש בלב העניינים?

אז שם ברוחי..

וכבר כואב פיזית ממש.. הלוואי וישתחרר מהר.
כן..חסוי112

הרגשה שהיא כל כך נוראית וכל כך מוכרת

גם תמיד אני איכשהו באמצע כי אני מהאנשים שהם הפסיכולוגים של כל העולם+

כן,אילת השחר
חלק מהקסם של אר''מ.
היום נפלה לי תובנהמשה

החדשות עשו לי רע. זה בסדר - לא רק לי.

 

העניין  הוא שנזכרתי איך שבגלגול שלי כילד צעיר היה לי רע ממש בבי"ס, ובמקום להתמודד עם הרע הזה (שלא היה לי כלים להתמודד איתו) בחרתי להביא איתי רדיו ולהקשיב בהפסקה לחדשות של 10. כלומר. להביא עליי את כל הרע של החדשות בתקופת אוסלו (פיגועים ורצח יום יומיים) כדי שיהיה לי במה להתעסק ולא בכאב המקומי שלי שבעצם אין לי דרך לטפל בו. סוג מעניין של בריחה.

אני ברחתי לדפיםחסוי112

כשהיה עלי חרם.. מאז אני אובססיבית לכתיבה וציור

פשוט דפים היה הדבר היחיד שיכולתי לשתף באותה תקופה בלי שזה יהרוס אותי

גם לי החדשות עשו רע...חסוי112

מרגישה כאילו המדינה מתפרקת

זה מענייןאילת השחר
שזה סוג הבריחה, והשאלה אם זה מאפיין כללי או משהו אישי, כי בדר''כ בריחה היא התכנסות.. ופה במקום לפנות מקום בפנים ולהקשיב לצורך האישי, בוחרים להעמיס יותר ויותר העיקר לא להתעסק בעצמנו..
דווקא מכירה בריחה בלצאת מעצמיפרח-אש
להתעסק בהכל חוץ ממה שצריכה או מרגישה
כן, גם אניאילת השחר
ולכן שאלתי אם זה מאפיין אר''מ או שזה עניין אישי וגם תלוי זמנים ותקופה.
זה בריחה וזה בריחהמשה
אם המערכת מוצפת מהחדשות הפנים לא ממלא את המקום שלו. לי בזמנו זה ''עבד''.
אמתאילת השחר
שניהם בריחה. היום זה אחרת?
או שכבר לא רוצים לברוח? או שיש כלים? או הכל יחד?

והאם בכלל אפשר לבחור לברוח מעצמנו לעצמנו?
קודם כל אני מודע שה מה שאני עושהמשה

כשמודעים, אפשר לנסות להבין ממה אני מפחד ומאיפה הגיעו כל רצונות ההרס האלה פנימה. יש לזה כל מיני תבניות וכל מיני סיבות שלא קשורות לחדשות בכלל.

לגמריפרח-אש
משתדלת ליצור הפרדה גם עם כואבת איתם זה הם וזה אני
אני אחראית עלי...
זה יפהאילת השחר
אמרו לי את זה היום גם. לייצר הבחנה.
העניין הוא שלפעמים רוצים להיבלע בסיפור אחר.. כמו שכתבו פה כי הרבה יותר קל להתמודד עם הסיפורים שלהם רק לא עם שלי.

או שיש שם עוד משפיעים..
סביר להניח שיש..
שאלה טובה...אנונימי (2)

 לא יודעת בדיוק איך להסביר..יש המון דברים שאני עדיין בורחת מהם או מדחיקה ומתעלמת... אם אני רוצה את זה? לא בטוח מצד אחד כן מצד שני לא, יש לי גם הרבה יותר דרכים להתמודד היום אני כותבת על עצמי פעם ההיתי כותבת עלאנשים אחריםהעיקר להכניס תרגשות שלי לנייר שיישרף ולא ישאר כלום

ואני חושבת שלברוח מעצמך הוא דבר שאפשר לשלוט בו...זה קשה וכואב ולאנשים כמונו זה גם נוראא מסובך אבל זה אפשרי (לא שאני מסוגלת)

❤️אילת השחר
תודה שכתבת. ומסכימה על הסוף.
מסכיםמשה


זה מהמםפרח-אש
זה פשוט גדילה מטורפת כל השלבים האלה וזה ממש מדהים שאת מעריכה את המקום שלך היום מול איפה שהיית וגם אומרת שרוצה יותר
תודהאנונימי (2)

תמיד יש לאן לשאוף

יש פסקה באורות הקודש שמברת בדיוק על זהאנונימי (3)

"איש"

"העולם הרוחני בונה כל אחד ואחד לעצמו בקרבו. כל תכונת ההקשבה אינה כי אם הכשרה לבנין הנצחי העצמי של היחיד,כל מרכז התורה הוא הפסוק של שמו הפרטי. זהו כל כובד הדין, כל עומק השאלה , כל איום האחריות, כל חיבוט הקבר. ויש אשר הקשבתו היא כל כך מפולשה, עד שאובד הוא את הריכוז העצמי, יודע הוא שמות רבים, רק את שמו שכח, ולא ידע. אז כי עמלו לריק הוא, ואין לו תקנה כי אם על ידי ערלת אזן כבירה, שמונעתו מכל הקשבה, ואחרי ההירוס הגדול הזה, החרשות, שהיא איבוד כללי, חרשו נותן לו דמי כולו, הוא שב ומתחדש בצורה חדשה, תתהפך כחמר חותם, ויתיצבו כמו לבוש. רזי הרזים של עת לעשות לדי הפרו תורתך, חיזוק לבן של רשעים ונעילת דלתי תשובה מהם, זהו עומק החסד, המיית הרחמים העליונים מעל כל גבול. אבל כמה רע ומר הוא צער גלגול יצירה זה, איבוד כל התכנית הקדמוניה והתחדשות האופי בפנים חדשות, אפר תחת כפות רגלי צדיקים, ומדרס לכל היקום, וממעמקים תהומיים הללו, עולם חדש מתכונן, אפס המץ, ברוך עמי מצרים ומעשה ידי אשור, מבני בניו של המן למדו תורה בבני ברק. "

תודה על זהאילת השחר
זה תמיד מרגש לראות שיש מקורות לכל הרגשה.
איפה אני יכולה לקרוא את הפסקה הזו במקור?

ולא הבנתי הכל, אז אשמח להסבר.
זה אורות הקודש ג' פסקה צואנונימי (3)

"איש"

אני ממליץ לראות את הפסקה בפנים, הרב הנזיר מחלק אותה בצורה נוחה יותר לקריאה והתעמקות.

 

הרב בפסקה מסביר את מטרת תכונת ההקשבה אצל האדם שכשהיא מופנת פנימה אל תוכו היא מאפשרת לו לבנות את הבניין העצמי המיוחד שלו, למצוא את "הפסוק שלו בתורה". הבעיה מתחילה שההקשבה של האדם כל כך מפולשה (זאת אומרת חודרת מצד לצד) "עד שאובד הוא את הריכוז העצמי, יודע הוא שמות רבים, רק את שמו שכח, ולא ידע." והרב מסביר שהתיקון למצב הזה הוא כשה' אוטם את ליבו של אותו אדם מהקשבה בכלל, ורק אחרי שהוא מתנתק מההקשה המפוזרת הזאת הוא יכול להתחדש ולהופיע את הכוחות שלו בצורה מתוקנת. (זה מה שאני הבנתי מהפסקה, בוודאי יש לה רבדים הרבה יותר עמוקים ממה שאני מצליח להשיג)

תודהאילת השחר
אעיין בע"ה.
ושאלה הרב הנזיר מחלק... הכוונה לספר בהוצאה מסויימת? אני לא הבנתי ולא יודעת למה הכוונה בדיוק, ורוצה תשובה מיודעים ולא רק לשער לעצמי..

תודה על ההסבר.
זה מתחבר לי למחשבות שמסתובבת איתן מפורים, יש לי מה להתעמק בהן עוד לאור זה.


אני אסביראנונימי (3)

"איש"

אורות הקודש זה ספר שהרב הנזיר ערך מתוך שמונה פנקסים שהרב קוק כתב, לכן בספר הפסקאות

ערוכות ע"י הרב הנזיר (זה אומר חלוקה לקטעים והדגשה ונתינת כותרות). 

 

כמו כן זה תמיד כיף למצוא רעיון שהכל בסביבתי מדבר עליו באותה תקופה, אני ממליץ לסכם את הרעיון ואת המחשבות בכמה מילים ואחרי פרק זמן ארוך (שנה?  יותר?) לחזור אליו לראות את ההתקדמות.

החכמתי.אילת השחר
תודה, גם על שיעורים שלמדתי על הדרך לעצמי ועל עצמי דרך הבירור הזה.
ומסכימה.

בשמחה! מקווה שיהיה לתועלתאנונימי (3)אחרונה

"איש"

ה' אוטם את ליבו -מזכיר לי מצב הצפהפרח-אש

לא יכולה להקשיב לכלום הכל מידי ומעבר...

צריך לחשוב מה בדיוק כוונת הרב בפסקהאנונימי (3)

"איש"

אני בהתחלה לא חשבתי כמוך, אבל אולי זאת באמת הכוונה יישר כוח!

וואו מדהים ממש תודה על זהפרח-אש


קושי עם שינוייםאנונימי (פותח)
סידרתי לעצמי לו"ז לימים הקרובים...
אבל דברים משתנים או מישהו רוצה לשנות אותם ולפעמים אפילו בצורה טובה יותר, אבל אני לא כל כך אוהבת שמשנים... (גם כי אני לא אוהבת שינויים וגם כי אני פחות נהנת במה שאשתנה)
ולרוב הסביבה גם לא תבין למה אני יכולה לדחות משהו ולשים במקומו משהו אחר והם יכולים לחשוב שזה משהו נגדם
ואי קשה באמתפרח-אש
גם לי קשה עם שינויים
וממש מסובך הפער בין לדעת מה טוב לך ואת רוצה לבין להביע את זה לחברה בצורה שיבינו
אני כבר לא ממש יודעתחסוי112

מה אני רוצה ומה אני מרצה...עשיתי כל כך הרבה שינווים בשביל כל כך הרבה אנשים שאני כבר לא יודעת כמה ממני הוא באמת אני וכמה זה הרגלים שהשתרשו אצלי עםהזמן... ואז שאני מנסה לחזור לעצמי אני חותפת מלא מילים כמו " מה קרה שככה את מתנהגת וכו וכו"

וממשיכה בלהיות מישי אחרת

מזכיר לי משו שכתבתי פעם... הולך בערך ככה

"למה התעקשתם לפורר בי את עצמי

למה לא שאלתם קודם גם אותי

איך שוב אני טובעת בים של מי אני

פעם ידעתי עכשיו נעלמתי

מישי אחרת באה במקומי"

ואי כואבפרח-אשאחרונה
מתפללת שתמצאי אותך בקרוב ממש
ואני פה אם אפשר לעזור
חשוב לי להדגישהפי
אנשים רגישים מאוד
זה לא אנשים חלשים מאוד / בכיינים מאוד
שמראים יותר רגש.

אלו אנשים שנולדו ככה ולכן לימדו את עצמם בעזרת אסטרטגיות ( נניח שהיום מציף לפרוש רגע לצד לשבת עם עצמך ) להתמודד עם העולם.

כלומר הם אנשים חזקים
עם עולם פנימי עשיר אשר מצליחים בקלות רבה להרגיש מה הצד השני חווה
כלומר אנשים עם לקות תקשורתית + אינטליגנציה רגשית לקויה .
לא אמורים להיכלל פה .

להיות איש רגיש מאוד זה להיות בעצם איש חזק מאוד .
כי זה תמיד לחוות + תמיד לקחת את הצרות של האחר
ולהתמודד .

אז פעם הבאה שאיש רגיש מאוד חושב שהוא רגיש מאוד
תבדקו , האם הוא אימפולסיבי ? כי אם כן לא בטוח שהוא אכן משתייך להגדרה .

איש רגיש מאוד זה אדם חזק מאוד ששומר על הדרך שלו על הפה שלו .. על הנעימות שלו , הוא אדם טוב מאוד במיוחד

תזכרו
הוא פשוט חווה יותר

בהצלחה לכם

ודי להגיב באנונמי
אתה כנראה לא הבנתם שאתם יהלום

ואם אתם לא כנראה שאתם לא אמורים להיות פה (;
מחזק ממש!ekselion
בעיקר את הקטע של האנונימיות
אימפולסיביות זה שלב ראשוןמשה

כשהכל מציף.

 

מה שאת מתארת זה שלב שני של האסטרטגיה הזו. אחרי שלומדים להתמודד עם  העולם. אבל לפני שלב שני יש שלב ראשון.

 

 

__

חלק מקשיי התקשורת הם "מכוונים" והם שיטה של המערכת לעזור לנו. אם אנחנו לא בתקשורת אז אנחנו יכולים לא להתמודד עם המידע הרגשי שעובר בה.

נכון ועדייןהפי
לאנשים רגישים יש יכולת תקשורתית גבוהה דווקא בזכות הרגישות לאחר והאמפתיה בלתי נתפסת שיש להם מגיל צעיר.

רשמתם בכותרת ביישנים + אנשים רגישים מאוד זה לא אותו דבר .
דווקא זה לא מחייב בכלל ואפילו לפעמים הפוך הם מעורבים בסביבה שלהם .

חושבים על ההשלכות של המעשים שלהם ולפעמים לוקחים יותר קשה את הפגיעה באדם אחר.
כלומר אדם רע לא יכול להיות כמעט אדם רגיש מאוד
וואו תודהפרח-אש
כל כך היה צריך להיכתב פה אשרייך
העניין של הנתינה לאחר לא כתובה פההפי
ולא ברור לי למה
בכיף למה לא
בגדול יש בדברייך מן הנכון! וזה בהחלט צריך להאמר!חצי משלם
אך צרמה לי הנחרצות שבה את כותבת כאילו שאת מבינה הכל ורק את צודקת.

לכל אדם רגיש מאד, יש עוד כמה אפיונים, תכונות ודברים שהוא עבר בחיים.

ובדיוק כמו אנשים לא רגישים, (אולי אפילו יותר) הדברים האלה משפיעים עלינו!!! כן! היית מאמינה? לא רק הרגישות משפיעה עלינו אלא גם דברים 'רגילים' לצורך הדוגמא, אדם רגיש מאד שפגעו באמון שלו באופן קשה יכול בהחלט להתנהג בצורה שמעידה על חוסר אמון! וזה יכול להביא לאימפולסיביות במצבים מסוימים ועוד. מה הקשר בין הדברים???? בגלל הרגישות דברים אחרים לא יכולים להשפיע עלינו בצורה מכרעת? רק רגישות? זה מה שיש בך אך ורק רגישות?

אני לא יודעת מה איתכם, אבל אני לא *רק* אדם רגיש מאד, יש לי עוד כמה דברים שמרכיבים את מי שאני ומשפיעים עלי גם כן. לטוב ולרע. ובסופו של דבר גם הרגישות היא תכונה שיש בה טוב ורע ואנחנו בוחרים איך לחיות איתה. סבבה גם אותי מתסכל שחושבים שזה איזושהי בעיה, אבל אני גם לא אגיד וואי אני חזקה יותר מכולם כי אני רגישה מאד אז אני הכי מבינה את כל מי שסביבי. ולהגיד אנחנו הכי חזקים זה סוגשל התמסכנות. לא נשמה, זה התמודדות כמו כל דבר בחיים! לטוב ולרע.

וגם @משה אמר דבר נכון אבל זה כבר כן בתוך הרגישות.

ויודעת מה, זורקת נקודה למחשבה, אולי יש גם אוטיסטים רגישים מאד? סטיסטית זה סופר הגיוני. בדקת מה עובר בראש שלהם? דווקא בעיני מהכירות עם אוטיסטים, לא מופרך. אני לא אומרת שכן אבל אני גם לא אגיד שלא.

מי את שתחליטי מה סותר ומה לא?

הפורום הזה אחלה, אבל לפעמים מרגישה כאילו אנחנו הופכים תצמנו לאיזה קדושים מעונים. חמודים כולנו חיים בעולם וצריכים להתמודד איתו. אין הקלות. זה מצוין ואף הכרחי למצוא את מה שעוזר לנו להתמודד, כמו גם את היתרונות שבזה, אבל זה לא אומר שאנחנו בהכרח טובים/פחות טובים יותר במשהו מעצם היותנו רגישים.

יש יתרונות וחסרונות כמו לכל דבר בחיים ואנחנו בוחרים איך להתמודד ולחיות עם זה.
אני מבינה שדברי נגעו בך במקום רגישהפי
ועדיין אני חושבת כך .. על סמך? על סמך ידע בטיפול + חשיפה לאנשים ..
אני לא מגדירה אותי בשום הגדרה ..ולא אמרתי לך שאני כזאת..
מי אני ? אני אני ... לא התיימרתי להציג את עצמי כמו שאת הצגת ,עם המעט מידע שיש לי שיתפתי .

למיטב דעתי הרבה אנשים ממהרים להגדיר את עצמם כאלה והם לא
עושה להם טוב להגדיר את עצמם ככה בכיף תפדל

אין ספק שאדם עם אוטיזם הוא רגיש מאוד אבל hsp זה לא אוטיזם.


בנוגע לפורום הזה אם הוא אחלה או לא , שמץ כי אני לא פה.

אומרת לך מגמה שהיא רווחת .. אנשים ממהרים לתייג את עצמם כאלה .. והם לא.
שוב אדם רגיש הוא אדם שחווה כאב של אחר + לכאב שלו .
אדם רגיש שמתיימר להיות כזה - תקוע בכאב שלו , אימפולסיבי, פחות לוקח אחריות .

זה לא אותו דבר זה הכל

מבינה
יכולתי לנחש..חצי משלם
מטפלים כמעט תמיד חושבים שהם יודעים טוב מכולם...

לא אמרתי שאדם עם אוטיזם הוא רגיש מאד. יש רגישות של אוטיזם שהיא דבר שונה כמובן.

אמרתי שלא בטוח שזה בהכרח סותר.
שזה שאדם עם לקות תקשורת זה לא אומר שלא יכול להיות שהוא גם אדם רגיש מאד ובגלל שהוא גם זה וגם זה ההתנהגות שלו תהיה אחרת.

סה"כ אמרתי שבגלל שאנשים רגישים מאד הם לא רק אנשים רגישים מאד, הם לא אותו דבר!
יש עוד דברים שמשפיעים עלינו ומעצבים את האישיות שלנו.

אני לא ראיתי שאנשים ממהרים לתייג את עצמם כרגישים מאד.

ואדם רגיש מאוד הוא אדם שהסף רגישות שלו גבוה יותר. הוא מרגיש הכל בכל התחומים בצורה חזקה יותר, לכן הוא מוצף בקלות והוא מקבל המון גירויים כל הזמן. קצת מצחיק להגדיר את זה בתור אדם שחווה כאב של עצמו + כאב של אחר. זה לא ההגדרה נשמה. זה חלק אחד מתוך...


אם את לא רגישה מאד ורוצה להבין בזה, את מוזמנת לבוא עם לב וראש פתוח ולא עם תיאוריות
תראיהפי
באתי עם לב פתוח
פחות בקטע של הציניות בין לבין + בהצלחה דיון נורמלי לא ניתן לנהל ואין לי שום כוונה לפגוע בך / שתפגעי בי
לא הייתי צינית. אפילו לא במילה. 100% רצינות.חצי משלם
בהצלחה בכל מקרה.
אהבתיאנונימי (2)אחרונה
עזבתי את יום העבודה באמצע בגלל הצפהמשה
ראיתי שאני לא מצליח לחשוב בבהירות.

איפסתי את המוח, חזרתי, תענוג.
רוצה להמליץ על ספראילת השחר
קראתי אותו בלילה אחד בקריאה אחת בלי להפסיק.
המדריך לאנשים רגישים מאוד (ויש כותרת משנה שלא זוכרת בע"פ) של מל קולינס.
גם הסברים, גם מחקרים, גם שיתופים של הכותבת ככזו וכמטפלת וגם כלים מעשיים, והכל במינון נכון ומדוייק.



נכון. קניתי לפני כמה חודשים. נראה לי בסטימצקי יש.חצי משלםאחרונה