שרשור חדש
מכאיב לי.אנונימי (פותח)
אני ילדה שבירה.
כל משימה קטנה היא משימה כבדה.
כל מבט או מילה מכאיב לי.
כל נגיעה מרתיעה אותי.
אני מרגישה שנשברתי לרסיסים
שאין לי מקום בעולם הזה.
המיטה היא חברה. הלילות גם הם.
והשקט הזה. שאני אוהבת ושונאת.
תודה פרח אש. תודה.אנונימי (פותח)
בדיוק... וזה כואב כל כךאנונימי (3)אחרונה

אני גם עם המחשבות כאלה

בדיוק המחשבות שלי: שאין לי מקום בעולם הזה. אני לא יודעת אם יש משהו שפותר את הסבל הזה. אני בן אדם מאמין. אני רוצה לחיות עם משמעות ללכת עם האמת... אבל זה לא מבטל את החיסרון הזה.

ולמה אני כל כך עדינה? ואיך אפשר להסתדר פה בין אנשים עם קודים אחרים... להיות אני ולהסתדר איתם. כי אם אין את אחד מהם אז זה סבל, אבל שניהם כמו סותרים...

ימים מזעזעיםאנונימי (פותח)
לא מספיק הרגישות שמציפה לאחרונה ממש נוסף גם השבר הזה, כי יש אנשים שבוחרים להתנהג בצורה שאני לא אבין לעולם.
לא ידעתי שיש אפשרות לתקוף מישהו רגשית ונפשית ככה, ואני משתמשת במילים עדינות להרגשה האמיתית בפנים.

זה מזעזע אותי ואני עוד בהלם.

קמתי עם כאב ראש ולחץ בסינוסים הבוקרמשה

זה לא נורא. קורה לפעמים.

מה שכן קרה זה שנהיתי מסוגר ונעול ו"חולה" ואפילו לא הצלחתי להגדיר למה. 

 

עד שמישהו שאל אותי: "מה קורה לך? למה אתה מגיב ככה?" ובעצם הכריח אותי לחשוב מה מציק לי. כשהבנתי מה מציק יכולתי להתקדם הלאה ולטפל בזה שמשהו מציק.

 

 

אז אתה...

תודה.

לילה טובצוחקת או בוכה

תגידו, איך אתם עם ספרים?

מזמן לא מצאתי ספר טוב... ספר להנאה אבל ברמה... פעם היה יותר מבחר מספק

 

*אף פעם לא הייתי מהאלה שקוראים פרק לפני השינה... לא הבנתי איך אפשר לחכות עד לערב ואיך אפשר לעצור באמצע חחח

אבל זה היה מזמן

לילה טובפרח-אש

אוהבת לקרא אבל יש לי נטייה להישאב פנימה מאוד אז צריכה להיזהר

פעם היה קיצוני עכשיו פחות 

 

ונחמד שאחרים פותחים לילה טוב גם

 

מצאתי את עצמי מוטשת בצהרים ומאז ם כאב ראש ובחילה במיטה סתם באמת סתם לא חולה או משהו רק עומס 

 

מחכה לתשובה של בירורים, ושמרתי על שתי תינוקות בבוקר היה ממש כיף אבל עבודה, ותוכדי התקשרה חברה במצב של התקף חרדה וחזרה באוטובוס שמסתובב ופניות מגעילות עם תינוקת עלי וחוץ מזה אני באמצע תהליך רגשי בתוכי 

 

אז הגוף החליט שמבקש הפסקה אחר הצהריים ואני גאה בי שאיפשרתי לי 

 

 

איזה סגנון את אוהבת אולי אוכל להמליץ...

וואו יום מטורף... כל הכבודצוחקת או בוכה

מתח, דרמה, פנטזיה 

העיקר שיהיה ספר נקי

נער, דרקון - חמודפרח-אש

מטח בדרכ אלים לי אז נמנעת אבל אחשוב

 

ממליצה ממש על טרי פראצ'אט רוב הספרים שלא לא לגמרי נקיים אבל לי אין בעיה איתם למרות שבדרכ ממש מפריע לי 

אני גיליתי שאני פחות אוהב, אבל כשאני אוהב אני אקרא עד הסוףמשהאחרונה

אותו כנ"ל סדרה של בלוגים או פודקסטים. אני לפעמים אחכה שיפרסמו את הפרק האחרון כדי להקשיב / לקרוא את כל הסדרה.

פחד / רתיעה מעומס. מה אתם עושים ?פרח-אש

אז בעיקבות שרשורים בזמן ההאחרון ובעיקבות זה שאני חושבת על הנושא המון 😏

אני חושבת שיהיה טוב שיהי פה שרשור על דברים שעוזרים להתמודד עם זה 

מוזמנים לכתוב ולפרט מה עוזר לכם ולתרום מניסיונכם האישי 

וכשיהיה רשימה אני אשמח לרכז אותה .

 

לילה טוב

 

 

אני אכתוב בהמשך 

 

בוכה,צוחקת או בוכה

נסערת, פורקת, ונרגעת עם תכנית להתמודד

 

מלכתחילה אשתדל לא להגיע למצב שהוא גדול עליי אלא אם כן זה לתקופה קצרה.

שומרת בתוך העומס על שעה כלשהי להקשיב לעצמי, בד"כ עם עט ודף

משתדלת להנות מהעשייה...

ומחזקת את האמונה, אני לא יכולה לבד שום דבר וזה רגע שרואים את זה בחוש.

מפרטת את המציאות לדברים קטניםילדה של אבא

ממש מונה הכל ואם יש לי כח אז גם כותבת.

 

זה מקטין את הדברים לכמו שהם במציאות בלי יותר מידי רגשות, עושה יותר רוגע והרגשה של שליטה.

 

בול.אנונימי (2)אחרונה
איך אתם מתמודדים כשאתם לחוצים ממשהו?Galaxy

לעוד מישהו זה מגביר את הכל (פיזית)? שהכל מפריע לכם פתאום?

ואיך עושים שהלחץ הזה לא יהרוס לכם?

 

 

(הגוף שלי צועק עלי, אז אני מנסה לצעוק עליו בחזרה וזה לא באמת עובד.)

 

זה לגמרי משפיע ככהמשה

לא רק לחוץ ממשהו גלוי, גם לחוץ מתת מודע.

 

יש לזה כלים ופיתרונות, אבל לא של רופא מערבי. אלו סתם ידכאו את הכאבים.

Galaxy

לאאאא! לא שוב המכשף הזה! הוא יותר מדי מפחיד אותי

ויכול להיות שכרגע זה מספיק לי.

 

(ותודה.

ורציתי לדבר איתך. לא יודעת למה בעצם זה לא קורה. יש לי קצת יותר מדי בלגן בראש כרגע)

כן מכשף 🤭פרח-אש
@משה אולי תחליף ניק
אגב יש דרכים אלטרנטיביות שונותפרח-אש
לא רק כישופים😏
בלגן בראש זה סיבה להתייעץאנונימי (2)
אבל אותו הבלגן גם מונע להתייעץ מרוב דברים להיות עסוק בהם.

גלגל ענק.

זה אני. למה אנונימימשה
מגביר האת הרגישות לכל דברפרח-אש
אני דואגת לעשות דברים שעושים לי טוב בדגש על דברים של יצירה שאני יכולה להוציא חלק ממה שאני מרגישה לתוכם כמו ציור ...
רעיון מעניין. תודהGalaxy


כשאני בלחץמחודשת.אחרונה
לפעמים אני פשוט צריכה לתת מקום לזה בכתיבה גם בשביל הפריקה הריגשית וגם בשביל לעשות סדר 'שכלתני'..
לנשום נשימות עמוקות מאף ולהוציא את האוויר לאט דרך הפה..
לעשות כושר גם משחרר במידה מסויימת.
לקבל חיבוק מאדם שעושה לי טוב.
רגישות ורגשנות (ותודה ללנ"ו שהביאוני עד הלום )פרח-אש

אז בעיקבות השרשור >> - לקראת נישואין וזוגיות בלנ"ו 

וקצת בתור פריקה (כי אפילו שאנשים שם לא עשו שם דבר רע אני נוטה לקחת אישית ולהיות רגשנית לפמים סביב דיונים בנושא רגישות )

 

אז רגישות רגשנות ומה שבינהם 

 

הם לא! אותו הדבר 

 

אז רגשנות בעצם זו צורת התנהלות (שכמו כל דבר יכולה להיות חיובית בזמנים מסויימים ושלילית באחרים) שבה אנשים מגיבים באופן רגשי (בדרכ כשאומרים את זה על מישהו הכוונה לרגש עז) לוקחים אישית או בצורה לא מאוזנת דברים שקורים נפגעים בקלות או מתרגשים בקלות ... זה יכול לקרות לכל אדם רגיש ושאינו רגיש יש אנשים שהם רגשנים כלפי נושא מסויים או באופן חד פעמי (נגיד בתקופה מרכבת רגשית ) או באופן קבוע 

 

רגישות זה בעצם רצף שעליו כולנו עומדים והוא מודד את רמת העוררות שגורמים גירויים שונים או במילים אחרות עג כמה הגוף שלנו והמוח שלנו חווים כל דבר .

רגישות יכולה להתחלק לרגישות כלפי כל חוש בנפרד (שמיעה ראיה מישוש ...) ולתוחשות פנימיות כמו רעב ולרגישות לכאב ולרגישות לרגשות . כשאדם לא חווה כמעט עוררות מחוויה זה אומר שהוא לא רגיש ואדם שחווה עוררות מאוד גדולה מחוויה הוא מאוד רגיש (HSP) . כי בעצם ככל שהעוררות גדולה יותר מאותו הדבר זה אומר שהאדם שם לב (לרוב בעיקר בתת מודע) ליותר דברים בחוויה ההיא

 

אז בעצם ההבדל הוא שכשאומרים רגישות הכוונה היא על איך אנחנו חווים את החוויה באיזה עוצמה זה מעורר אותנו ולעומת זאת כשאומרים רגשנות הכוונה היא לאיך שמגיבים לחוויה בצורה רגשית 

...פרח-אש

@כלי פשוט ו @מחודשת לזה התכוונתם? 

אני הבנתי שמחודשתאנונימי (2)

אומרת שרגישות הכוונה רגישות לאחרים, אם כן זה דבר חיובי וטוב,

ורגשנות הכוונה רגישות כלפי עצמי- מעין שבריריות כזאת, ואם כן זה דבר שיכול להיות שהוא בסדר, אבל לה- קשה להכיל אותו.

 

אני ניסיתי להגיד שני דברים: א'. רגישות יכולה להיות גם כלפי עצמי, כמו שרגשנות יכולה להיות מופנית כלפי אחרים. (לגבי ההגדרות שלהם- אני מסכים מה שכתבת, ועל כך כתבתי שם שמדובר לדעתי בצורה ובתוכן, את הגדרת את זה אולי יותר טוב ובהרחבה).

ב'. יש במקרים רבים קשר הדוק ביניהם. וזה משהו שממש מפריע לי שמתעלמים ממנו. כלומר:

בד"כ צורת ההתייחסות לנושא היא הפרדה בין אנשים טובים מסוג א'- אנשים רגישים, לבין אנשים מסכנים

אני ממשיך פה, בטעות לחצתי אישור ובטעות כתבתי מאנונימי....כלי פשוט

אם כן, קיימת הפרדה בין אנשים מסוג א'- אנשים רגישים,

לבין אנשים מסוג ב' שהם כיבכול (וה' ישמור שככה חושבים עליהם!)- אנשים 'מסכנים' ושבריריים... כלומר רגישים כלפי עצמם. שצריך ללכת לידם על ביצים (ה' ישמור, מעולם לא חשבתי שלהכיל אחרים זו משימה כל כך קשה...).
 

בקיצור אני ממש ממש ממש ממש לא מסכים עם זה.

הרבה פעמים זה קשור אחד בשני, שמי שהוא רגיש כלפי עצמו- הוא גם רגיש כלפי אחרים. הרבה הרבה הרבה פעמים זה ביחד. וזה מה שיפה בזה.

 

זו דעתי.

 

וזו ההזדמנות להגיד, גילוי נאות, שאני מוגדר על הרצף של אנשים רגישים מאוד,
וכתבתי פה בכמה הזדמנויות אבל באנונימי.

עזרתי קצת?

נעים מאודפרח-אש


אני מסכימה איתך שיש בינהם קשרפרח-אש

אני חושבת שככל שאגם חווה יותר יש לו יותר נטיה לרגשנות אבל זה לא מחייב 

...מחודשת.אחרונה
להיות אדם רגיש זה נפלא!
זה מתבטא בהכרות של האדם עם עצמו ואיך להייטיב עם עצמו.. ורגישות כלפי הסביבה ואמפתיה..
אנשים רגישים הם אנשים עמוקים. הם מוסיפים המון צבע.

ריגשיות
זה מן שבריריות ולא התכוונתי כלפי עצמי.. אלא התגובה מהצד השני..
בעיניי זה יכול להתפרש כחוסר יציבות מסויימת.
האדם שמולי מרוב שהוא רגיש יהיו לו קשה לקבל דברים שאומר לו בגלל פרשנות מסויימת שהוא יבחר לתת למה שאמרתי..
או לחלופין אם אשתף אותו במשהו שקשה לי הוא יכול ממש להיבהל ולהגיב בצורה קיצונית (גם שזה יכול להגיע ממקום טוב כי הוא דואג לי וכו'..).
וכן אני מכירה אנשים שבאמת צריך ללכת בזהירות לידם ממש כמו שהגדרת 'ללכת על ביצים' בגלל המצב הריגשיי שלהם..
להיות בריגשי זה רגש לא מאוזן.
וזה סוג של זוגיות שיהיה קשה *לי* להכיל.

אני מצטערת ממש אם יש משהו שאני כותבת פה והוא חסר טאקט ביחס לפורום הזה.
אני אשמח לדעת אם יש מישהו שנפגע באיזה צורה ממה שכתבתי..

@פרח-אש
למה אני כל הזמן על הקצה וברגע שמישהו אומר משהו אז בום.אנונימי (פותח)


אולי יש צורך בתדירות יותר גבוהה של הירגעות וזמן עם עצמך...רגישותאחרונה


לילה טובפרח-אש

כותבת פה הרבה הערב כנראה משהו צריך לצאת 

 

מים זה חשוב אנשים שתדעו 

 

אני ממש גאה בי שנתתי לאמא להתנסות עלי במשהו 

 

על מה אתגם גאים בכם היום ?

 

@משה @Galaxy@Gaw975 @רגישות @בועית אור @הרמוניה @צוחקת או בוכה@אנונימים (אם מישהו רוצה שאוסיף / אוריד אותו לתיוגים מוזמנים לומר)

לילה מבורךילדה של אבא

אני גאה בעצמי שהתבגרתי.

 

 

אני הייתי האנונימית הדי חדשה.. 

אשמח שתוסיפי אותי לתיוגים(:

 

אוסיף לילה טוב פרח-אש


לילה טוב!Galaxy

עדיין מותשת ולא מאופסת מאתמול.

היום היה טוב

ברוך ה פרח-אש


לילה טוב! מים זה באמת חשובצוחקת או בוכה

טוב אז חמישי זה היום שאני עושה הכי הרבה בבית ותמיד זאת הרגשה טובה (לקראת שבת)

ליל"ט רגישותאחרונה

גאה בעצמי, על הישארות בסיטואציה פחות נעימה והתמודדות מוצלחת

בלי לברוח (:

בחברהאנונימי (פותח)

הייתם/ אתם בצד? באמצע?

מעורבות בפעילויות?

ואם פחות מעורבים, עדיין מרגישים חלק?

 

 

אני קצת בצד, ואני שמחה בזה.

טוב לי שם עם השתי חברות קרובות,

לפני כמה זמן המורה שלי אמרה לי בשחנ"ש שהיא רואה שאני לא חלק מהחברה והיא מצפה שיותר אקח חלק.

אבל אני לא אוהבת להיות שם במרכז ובפנים מידי.

אני מרגישה חלק מהחברה מהמקום שלי וטוב לי ככה.

אתם חושבים שאני צריכה יותר להתאמץ ו'להראות' שאני חלק?

 

עונה (אוטינג ממש אם זיהיתם מוזמנים לומר)פרח-אשאחרונה

בשלבים שונים הייתי במקומות שונים בחברה 

 

בתור ילדה הייתי מובילה את הכיתה (עד ג)

בכיתה ה הייתי ממש בצד ללא קשר לכיתה בכלל עם חברה אחת טובה שלפעמים צרפה לדברים 

באולפנה הייתי בצד אבל כן עינין אותי וייתי בקשר עם בנות והיו כמה חברות טובות לא מהכיתה שהייתי איתם המון ועשיתי דברים הייתי מוכרת באולפנה אבל כן הייתי קצת מחוץ לחברה (כמו שמצופה בדרכ שניהיה בכיתה. הכיתה יתה עושה ערב בשבוע לכל הפחות ואני הייתי מקסימום קופצת לומר שלום אם מוצפנתי מאוד לעינין והסברתי שלי זה סיוט פשוט לא הייי מסוגלת להיות שם כמה שרציתי) והעירו לי על זה שלא בקשר עם הכיתה בהתחלה ואפילו מהאולפנה רצו להפריד אותנו (החבורה  של החברות הרב שכבתית שהיינו) אבל כשהתחלפה לי מורה היא הקשיבה וראתה שטוב לי ואני לא מנותקת אז אפילו שמחה בשבילי שמצאתי מקום שטוב לי 

 

עכשיו אין לי חברה חוץ מכמה בנות שחברות מימי האולפנה וגרות רחוק וחסר לי 

 

 

אני חושבת ששווהלהסביר למורה על הרגישות שלך ולהסביר לה מה את מרגישה ואם טוב לך זה מצוין (אני לא מצטערת לדקה על מה שעשיתי באולפנה הקשבתי לי והיה לי ממש טוב ומדוייק ולא הייתי אני בלי הקשר המיוחד עם החברות מאז)

 

אם את חושבת שיש משהו במה שהמורה אומרת אולי שווה לנסות טיפה יותר להתקרב לכיתה אולי יש עוד בת שתיים שמענינות אותך ומתחשק לך לדבר איתן תנסי 

 

אבל הכי חשוב תקשיבי לך 

כאב כזהאווירונה

אני מלקה את עצמי הרבה על דברים שאני עושה או אומרת, אני נשאבת לזה כל כך ולא משחררת, זה קורה לעיתים קרובות כל כך.
אני שוקעת בדברים שאני מתחרטת עליהם ובוכה הרבה. לוקח לי הרבה זמן לחזור לעצמי, לא יודעת איך אנשים מסביבי מחליקים בקלות.

עד שזה עובר לי, מהר מאוד יש משהו חדש שמעורר אצלי את הכאב הזה. כאב חזק שמגיע בעיקר מאכזבה מעצמי.

הלב שלי עייף כל כך.

 

היי מתוקהאנונימי (2)


נשמע שאת שמה יותר מדי דגש על השלילי...אנונימי (2)


כולם טועים... אבל אם תסתכלי על עצמך בעין חיוביתאנונימי (2)

כשאת טועה-מותר לצחוק על זה, לנסות לתקן לפעם הבאה ברוח טובה, את תראי שיורד לך מהלב מעמסה כי אין לך ציפיות לא להכשל. כולנו בני אדם, יש טעויות שאנחנו יותר מתחרטים עליהן ויש פחות, אבל תאמיני שבסוף את טובה ורק תלכי ותהיי יותר טובה מהאתמול. תראי את המעלות שלך ואת היכולות שלך. יש לנו המון יכולות והמחסומים הם בעיקר בראש.... תעריכי את הנסיונות שלך כי זה מה שבאמת חשוב.

אגב סליחה שכתבתי את זה בכמה הודעותאנונימי (2)

הראשונה פשוט נשלחה לי בטעות ולא יכולתי לערוך כי זה מאנונימי

תודהאווירונה

אני פשוט מרגישה שיש לי מצפון חזק ממש על כל דבר.. 

אני מרגישה שאני פוגעת ולא בכוונה וכמה שאני אצטער אני אמשיך לסחוב את זה עלי, קשה לי נורא לנתק את הרגש הזה ולהתקדם. וזה חוזר על עצמו בחיים שלי כל הזמן.

תודה רבה לך, חיזקת אותי..

הייתי כמוך פעםפרח-אש
זה כואב שולחת לך כח

וגם זה עניין של תרגול .למצא דברים שעוזרים לך לצאת מזה ולא לשקוע . כשאת סמה לב שאת ככה לתת לזה כמה זמן שאת בפנים מתחרטת(חמש דקות חצי שעה כמה שאת צריכה) ואז לעשות משהו שמנתק מזה לדוגמה לצאת לקפוץ או לרוץ קצת בחוץ לשתות מים להתקלח (תמצאי מה טוב לך)
והבנה שרוב האנשים לא נפגעים מטעויות כמונו אז לרוב הטעות פחות גדולה ממה שנראה לך

מוזמנת לפנות אלי אם רוצה לפרוק או להתיעץ או סתם תמיכה
תודה!אווירונהאחרונה


הייאנונימי (פותח)

מעניין אותי לדעת אם זה קשור לאר"מ או שאין קשר:

 

בימים שיש לי מחויבות מסויימת לאו דווקא מלחיצה, זה יכול להיות סתם פגישה או בייבסטר,

אני מרגישה מועקה נפשית של ממש

אני פוחדת לפספס אותה, אני מרגישה שהעול שלה כבד עליי

לכן, אני ממעטת לצאת מהבית

אני לא נפגשת אם חברות, כי כל "קביעה" מכל סוג שהיא פשוט מכבידה על התפקוד שלי.

 

קשור?

יכול להיות.אנונימי (3)

לא מבינה בהגדרות, אבל מכירה מקרוב מאוד את מה שתיארת.

 

בדיוק היום יצא לי משהו כזה..

אני צריכה ללמוד למבחן ושני אנשים שונים ביקשו ממני משהו, לשניהם אמרתי שאני עמוסה היום אפילו שזה רק מבחן קטן ובפועל לא למדתי אליו יותר משעתיים.

 

כן זה מלחיץ כזה ההתחייבות, נכון?צוחקת או בוכה


ממש..אנונימי (3)

הרגשה כזאת של עומס ושצריך להחזיק את הראש בריכוז ולא לשכוח כלום.

 

זה ממש קורה לי... וואיצוחקת או בוכה

למען האמת הייתה תקופה שזה היה קורה לי גם בבית הספר

יכולתי לפספס שיעורים כי הם היו שיעורים מאלה שהעיקו עליי

הייתי מתחמקת מהם

 

(פתאום זה נשמע לי קצת לא קשור אבל לא חשוב😅)

מעניין איזה שיעוריםאנונימי (3)

דווקא בהקשר הזה, זה כזה להיכנס לכיתה חמש דקות לני השיעור, להכין כל מה שצריך ואולי יצטרך לשיעור, לסדר הכול בלחץ. ואם המורה הגיעה והקלמר לא סגור, אז בכלל הלב דופק..

 

זה גם קורה...צוחקת או בוכה

תלוי באופי של השיעור ובהשלכות של ההברזה ובעוד דברים...

בדיוק! (אני הפותחת)אנונימי (פותח)

אם אני יודעת שיש לי משהו בשלישי, גם אם הוא יהיה ב8 בערב,

אני לא אקבע דברים לאותו יום, כי כבר יש ביום הזה "משהו"

אז אני אבטל תמיד

למרות שבפועל יש לי די והותר זמן לזה.

אני פשוט לא יכולה שדברים באים לי ביחד, זה מלחיץ

כן, ומי שמסביבי לא מבין מה הבעיה ללכת לפני ל-אנונימי (3)

 

באמת מעניין אם יש לזה הגדרה

 

לגמרי,אנונימי (פותח)

אני פשוט ממציאה, אומרת שזה מוקדם יותר ממה שזה.

 

לפעמים עוזר לי נגיד לומר למי שאני רוצה להיפגש איתו, ש"המשהו החשוב שיש לי" ב6 במקום ב8,

ואז אני יודעת שיש לי 2 שעות הפרש להירגע.

אבל לפעמים הזמן להרגע הזה יותר מלחיץצוחקת או בוכה

כי יש יותר זמן למחשבות... לפעמים אני אומרת תלכי ותגמרי עם זה וזהו

ונותנת לעצמי צלש אחר כך זה כזה סיפוק

אני מבוגר ממך בהרבה וגם אני מרגיש ככהמשה

אני לא "לא אקבע דברים" לאותו יום אבל באופן עקרוני אני אוהב שיש לי רק משימת יומן אחד בכל יום. ושאר הזמן פנוי לדברים האחרים שאני עושה בעולם הזה. לעשות משהו עמוס כזה זה מלחיץ.

 

יוצא דופן - ימים שאני נוסע רחוק. אז אני מנסה לדחוס כמה שיותר משימות מרוחקות כדי שלא אצטרך לחזור אליהן אחר כך.

שאלוםצוחקת או בוכה

וואי אני גם... כשעובר כזה דבר יורדת לי אבן מהלב אני מרגישה שחרור... אבל זה לא תמיד... 

ללכת למקום עבודה חדש זה מלחיץ, או למפגש חברתי או דברים מהסוג הזה שאני יודעת שאני לא אוכל להיות לגמרי אני אלא להתאים את עצמי לציפיות ולמצב ואני מקווה שזה יעבור בשלום...

לא כל קביעה מכבידה עליי באותה רמה ואני חושבת שאם זה חברות טובות אמור להיות כיף להיפגש איתן יותר או לפחות להיות שווה את זה

 

נכון שפגישה עם חברות זה כיף ליאנונימי (פותח)

(אני הפותחת)

אבל אני הרבה פעמים מוצאת את עצמי מבטלת אותה משום שאני מרגישה שיש לה יותר מידי עול בשבילי.

עול פיזי ונפשי

ואם תפגשו במקומות אחרים זה ישנה? משהו יותר רגוע?צוחקת או בוכה


יכול להיותפרח-אש

אני יודעת שאצלי זה קשור 

 

כלומר אני די מזדהה מפחדת מעומס (חושי ורגשי) ולכן כשיש משהו ביום אני אשתדל לא לקבוע עוד וכשאין ברירה מלחיץ 

 

אני יודעת שכשלא מאוזן לי כמה בפנים וכמה בחוץ(נגיד אחרי או ב סגר כל דבר שדורש ממני לצאת יכול היות מאוד כבד 

 

 

 

אני גם ככהקלמנטי


קשור מסתמא...בתוך בני ישראל

צורך להגיע מוקדם למקומות, לדייק את עצמי למה שמתאים, להיות בשליטה כדי לא להפגע, צורך ב"רווח" גדול לפני ואחרי דברים כי "מה אם"...

מוכר. אם יש רצון אכתוב פה אח"כ על איך לדעתי אפשר (וכדאי) להתמודד עם זה.

רוצה לפתוח שרשור חדש על זה ?פרח-אשאחרונה
נראלי יועיל להרבה שכל אחד יכתוב מה עוזר לו ויכול לעזור לכולם

נראלי מסוג השירשורים ששווה לאסוף פה
התסכולבועית אור
זוכרים את הסנגור? ה- INFJ?
אם להיות אדם רגיש מאוד דורש כוחות נפש, להיות אדם רגיש מאוד ובעל טיפוס אישיות סנגור זה אחד הדברים שואבי המשאבים.
זה מתסכל ברמות שאי אפשר לתאר.
זה הליווי התמידי של להרגיש עוף מוזר, לא מתאים ולא שייך בשום מקום ולשום מקום.
מבחוץ אנשים פוגשים את היופי והייחודיות, ואולי יחשבו וואי איזה כיף להיות אדם כזה נדיר. האמת?
יש בזה ייחוד וקסם משלו והרבה מתנות שמודה עליהן. אבל
לפעמים מבקשת לי את הפשטות של להיות אדם פשוט לא מורכב ולא מתוסבך, לא מבפנים ולא מגירוי חיצוני.

פגשתי את זה יותר מדי בשבוע האחרון.
אני לא מובנת לאחרים.
הלוואי והיתה דרך להסביר את עצמי בפשטות, ויותר מזה להתנהל בפשטות, בלי שאגיד או אעשה משהו וארגיש כמו חוצנית ומישהי שאולי מבינה טוב מאוד את שפת בני האנוש, אבל אף אחד לא באמת מבין אותה ואת השפה שלה.

כי ההוראות בשפה אחרת.
לא מוכרת.
לפעמים גם לא לי עצמי.
שולחת חיבוקפרח-אש


מזדההאנונימי (2)

מוכר מידי..

 

כשאני כותבת זה עוזר לי למצוא קצת פשטות וסדר בתוך כל המורכב שמסתבך,

זה עוזר לי להסביר קצת לדף ולעצמי מה אני רוצה.

אולי יעזור לך גם..

 

שולחת כוחות ותקווה.

 

היירגישות

מזדהה מאוד...

 

רוצה לתמוך, רוצה לתת מילים שיחזיקו

לשלוח כוחות...

לא יודעת אם יש לי את האפשרות בכלל

 

 

(אני סנגור, מבינה יותר מידי על מה את מדברת

ואם הזכרת את האניאגרם קודם...

תרשי לי לשאול איזה מספר טיפוס את?)

עכשיו את מבינה למה נהייתי מתכנת?משהאחרונה

אם לפחות שפה שאף אחד לא מבין אותי, אז לפחות שיהיה משהו מעניין...

 

את השפה של העולם לקח לי זמן ללמוד, ועדיין לפעמים אני לא יודע אותה. את שפת הכתיבה אני יודע טוב בהרבה אבל גם שם זה עדיין קשה.

ידעתם שיש כזה דבר אגרסיביות פסיבית?צוחקת או בוכה

התנהגות פסיבית-אגרסיבית – ויקיפדיה

 

אני לא רוצה להלחיץ, אל תבהלו מהמילים שכתובות שם אבל לדעתי זה יכול לאפיין במידה מסויימת אר"מ במקום אגרסיביות רגילה. 

ראיתי את זה קצת על עצמי בזמנים הלא טובים שלי.

מי שעובד עבודת המידות ומשתדל להיות נעים ורגיש לזולת זה לא אמור להתבטא אצלו אני חושבת...

התלבטתי אם תלחצו כי מי שמזהה את זה על עצמו זה לא תורם לביטחון העצמי בהתחלה (וזה גם לא מעיד על "הפרעה" כמו שכתוב שם כי זה לא ברמה כזאת) אבל לאר"מ בד"כ יש מודעות עצמית גבוהה שמאפשרת להם להתמודד... ואם זה מכביד עליכם תחשבו על התכונות הטובות שבכם ותדעו שזה רק בא לעזור לכם להבין את עצמכם קצת יותר טוב. אתם מצויינים כמו שאתם ורק תלכו ותהיו יותר טובים בעז"ה

 

אשמח לשמוע מה אתם חושבים על זה

זה בעצם מרדנות מהסוג השקטצוחקת או בוכה


או כן יודעת פרח-אש

זו האגרסיביות שבלמצפן לדוגמה 

 

אני חושבת שמסכימה קצת אנשים לפעמים מרגישים צורך להיות אגרסיבים ואנשים רגישים מאוד כנראה עשויים לטות יותר לאגרסיביות פסיבית 

מעניין הדוגמא הזאתצוחקת או בוכה


אה ועוד משהופרח-אש

לגבי אגרסיביות פסיבית ולגבי מה שכתבת מוסיפה 

 

זה בדרכ משהו שעושים ולא משהו שטבוע בנו כלומר אין מצב שאדם יהיה אגרסיבי פסיבי (באופן תמידי) אלא שתהיה נטיה לדה או שזו תהיה דרך התמודדות כמו שאדם יכול לבכות או לכעוס 

 

 

מקווה שהצחתי לנסח מובן 

כןן מסכימהצוחקת או בוכה


כן בטחאנונימי (2)

בריט מארי 😍 (על גבול האאוטינג חח)

 

באמת כל זמן שלא לוקחים את זה כהפרעה אלא כדרך התמודדות מסוימת שמאפיינת לא מעט HSP
זה הופך להקלה מסוימת ...

מה זה בריט מארי?אנונימי (3)
נדמה לי שזה נראה ככה בעיני הצד השני, יותר מאשר בעיננומשהאחרונה

אנחנו פשוט בורחים כי אנחנו לא יכולים או שקשה לנו להכיל אז אנחנו "דוחים את הקץ". הצד השני רואה את זה כפאסיב-אגרסיב כי זה מופנה נגדו.

 

בצד של הרגישים - הם פשוט מנסים להתחמק ממשימה מעיקה, ואם לא אז לדחות אותה ככל האפשר.

אז אמ מחשבות שעלו בעיכבות פורים ושתיה..פרח-אש

מתוך הספר אדם רגיש מאוד (בתמונות ) דר איילין ארון מסבירה שיש שתי מערכות בגוף אחת של ל"הפעלה התנהגותית "/ "התקרבות" ולעומתה מערכת "עקבה התנהגותית " או "עצירה לצורך בדיקה "

 

חשבתי בפורים שבעצם המערכת עצירה לצורך בדיקה שמאוד פעילה אצל אנשים עם רגישות גבוהה מכילה הרבה פחד במיוחד כשאין מקום בטוח יציב 
וברגע ששתיתי טיפה (ואני לא מעודדת שום שתייה) השתחררתי הרבה יותר ממה שהייתי יכולה לשחרר בנורמה וזה היה גם טוב אני חושבת שאולי לאנשים רגישים יש יותר נטיה לפחד ולדמיין מפחיד בגלל המערכת הזו. יש לכם דרכים לשחרר? ובעיקר מעניין אותי מה דעתכם בעינין...

העמודים מהספר

 

העמוד לפני שלא נשלחפרח-אש

**אנונימי (2)

משחרר אותי לצאת החוצה לכמה דקות,

לנשום עמוק אוויר נקי.

מנוחה לעיניים ומנוחה לאוזניים. ואז אפשר לחזור יותר ברוגע.

אני חושבת שאצלי המערכת ההפעלה ההתנהגותית יותר שקטה וקל לי להפיק סיפוק מחיים שקטים.

 

זה מעניין שהשתייה הרגיעה את הפחד,

זה בעצם מפעיל את המערכת הפעלה התנהגותית שמאזנת?

 

 

לפי מה שמבינהפרח-אש

שתיה גורמת לשים פחות גבולות ובעצם מפחיטה או מורידה רת מערכת העצירה לצורך בדיקה

תודה ששיתפתמשהאחרונה

אני אשים לב יותר שזה מה שנכון לעשות - פשוט לצאת החוצה, לנשום אוויר, להבין מה מפריע לי (ו/או לטפל בו) ואז לחזור פנימה.

עכשיו מצאתי את הפורום הזה...אנונימי (פותח)
איך יודעים אם אתה רגיש מאוד? יש הגדרה כלשהי?
שלוםפרח-אש
אדם רגיש מאוד, מה זה? ומי זה? - אנשים רגישים מאוד

כתבתי פה אם יש עוד שאלות אני אשמח לענות כמיטב יכולתי ואני בטוחה שעוד גם יש פה אנשים נחמדים מאוד
תודה רבהאנונימי (פותח)
עכשיו עניתי על השאלון שבקישור שם ונראה שאני אדם רגיש מאוד😶..
קצת פגע בביטחון העצמי איך לומר

קצת הרבה
למה פוגע בביטחון העצמי?פרח-אש


..אנונימי (פותח)
כאילו עבדת על עצמך עד עכשיו שאת אדם שמסוגל להסתיר את העובדה שהוא רגיש בכל מיני תירוצים...
ופתאום אתה צריך להבין שזה אתה וזה האופי שלך
ולקבל את זה
למה להסתיר?פרח-אשאחרונה


אם מישהו מזדהה או יודע מה לעשות עם זה שיגידאנונימי (פותח)

לא יודעת איך לאכול את עצמי

אני כל כך רוצה להיות חלק מחברה- וכל כך זאב בודד...

יש לי כישרון במקומות חדשים, להציג את עצמי, בזמן כשכולם שקטים ומובכים... אצלי הכי זורם, הכי מאיר, הכי קליל

עד שכולם מתחילים להרגיש חלק, ואני מתחילה להרגיש בדיוק ההיפך... שאני לא עומדת בכללים, שאני לא בשיח, לא ממש חלק

ואז אני נסוגה לפינה שלי, נהיית סודית ומסוגרת... רק נחמדה. ואני כן רוצה, אבל זה כבר לא זה

חשבתי שאני סתם סנובית, שאני לא יודעת להיות "עמך"... אבל לא, אלו כמו שני חלקים באישיות שסותרים זה את זה

כשהמסגרת החברתית נהיית שגרה וכולם יותר ויותר מסתדרים, מוצאים את מקומם.. אני רוצה לברוח למקום חדש

מתה שיהיה לי מישהו לשתף, אבל מישהו שארגיש איתו בנוח

מתלבטת אם להשלים עם זה שאני אחרת ולחפש לי סוג מסגרת שונה, או לצאת מעצמי ולהציג את ההצגה

אמ .לא אותו הדברפרח-אש
אבל יש לי נטייה להצליח לעשות דברים שצריך או כדאי אם אף אחד אחר לא יכול או רוצה אבל אם יש מישהו שיכול אני לא אוכל לעשות את זה
אני גם... (הפותחת)אנונימי (פותח)


מממ~אניגמה~

 

מזכיר לי את עצמי.. 

שאני מתחילה חברויות או משו בסגנון אני זורמת רצח וזה.. 

ואחרי כמה זמן פתאום לא מרגישה בנח ולוקחת אלף צעדים אחורה.. 

 

כןכן זה קורה הרבהאנונימי (פותח)

יש לזה גם יתרונות אבל... זה עדיין מוזר:/

לא מוזר.. מתסכל..~אניגמה~

 

אילו יתרונות?

 

שלפחות בהתחלה את טובה ורושם ראשוני הוא חשובאנונימי (פותח)

וחוץ מזה,זאת סוג של הסתגלות מהירה, לא?

חשבתי על עוד יתרונות אבל שכחתי עכשיו חחח

נכון..~אניגמה~

 

אבל בקטע אחרכך זה מתסכל.. קורה מלא בקשר עם חברות אפאטי

כן וואי... אני אנצלש לעצמי, עוד משהו שמעיקאנונימי (פותח)

אני שונאת טיולים.

אני אוהבת לטייל, אבל לא את הקטע שלפעמים אני מודאגת כי מתחלקים לפי חבורות וברור שיתייחסו יפה אבל בפועל אני מרגישה לא שייכת.

כןן בדיוק~אניגמה~

 

מותר לשאול בת כמה את?

💕אנונימי (פותח)


אפשר לשאול?בועית אור
מה קורה שם בשלב הזה שבו משהו מתחיל להשתנות?
מה המחשבות וההרגשות שנמצאות שם בהתחלה שגורמות להיות בזרימה הטובה עם אנשים, ומה קורה שם שמשנה את המצב?
אילו חוזקות שלך באות לידי ביטוי ברגעים של ההתחלה? לאילו משאבים את זקוקה כדי לקחת את העוצמה הזו גם להמשך?
למה את רוצה לברוח?
האם את מזהה שם פחדים להיפתח כשזה הופך להיות יותר קרוב?האם את מצליחה לתת אמון בקלות או שזה משפיע על מידת ההיפתחות שלך מול האנשים וכל זמן שלא נכנסים פנימה מדי, אז הכל טוב מבחינתך?
האם היו מצבים שבהם הרגשת וראית שאת מצליחה להרגיש בנוח עם מישהו ולשתף בחופשיות? מה היה שם?

אולי התשובות לשאלות האלו יוכלו לעזור להתכוונן, ולהבין. וכמובן תעני לעצמך, את לא חייבת לפתוח כאן.

(שאלה שמעניינת אותי, עשית את המבדק של טיפוסי האישיות? אני משערת שההרגשה של צדדים שונים וסותרים בנפש יכולים להעיד על טיפוס מסויים)
וואי שאלות קשות ומעניינותאנונימי (פותח)

בהתחלה כולם מתנהגים יפה אחד לשני, יש יותר הקשבה... יותר בגרות, אנשים לא מתנהגים בטמטום שאין לי איך להגיב עליו

אני אוהבת יותר שיח אינטלקטואלי מאשר שטויות,אוהבת היכרויות שמדברות על האדם בעצמו, על העומק, המחשבות...

אחרי זה במצב שהכל מובן מאליו ויש חבורה של בנות נכנסים לכללי המשחק החברתי ובו המצחיקים והרועשים תופסים את המקום. אנשים שפועלים פחות משכל. אני לא אומרת את זה בהתנשאות, אני לא איזה גאון, אבל אני משתדלת להבין ולעשות, אכפת לי לעשות את הדבר הנכון, ויש אנשים שיותר זרוקים על החיים שלהם... בעצם הרוב

 

מוכרררחיים דבר יקר
אני חושב (ממה שזה קורה לי..) שזה בגלל שאני חושב יותר מידי הרבה על הקשר שלי עם חברים,זה אומר שאני יעביר שיחות בראש, ינסה לחשוב מה הוא חשב, רמז, (כאילו זה מצויין להבין רמזים וכזה כן,אבל לפעמים אני חופר יותר מידי ומפרשן כנראה דברים שגויים ..)
ואז בא מצב שבו אני לא באמת יודע אם הוא חבר שלי , ואז כמו אדיוט אני לוקח צעד אחורה(לא מתוך מחשבה) כדי לראות אם הוא באמת רוצה להיות בחברתי.
עכשיו יש 2 אופציות, או שהוא כאילו "הולך" אחרי ואז אני לוקח עוד צעד אחורה... או שהוא לא "הולך" ןאז אניסוג של מנתק קשר...
שמתי לב לזה ואני מממש שזה לא יהיה לי , אבלל...
זה מה שאהי חושב שיש לי.. לא בטוח שזה נכון...
אין לי כח לעבור על ההודעה הארוכה הזאת אז ככה שאולי היא לא הכי מובנת וסליחה....
וואיי ניראלי אני גםם ממש ככה..אנא ה'אחרונה
אז פורים ויום שישי ביחדפרח-אש

כיף ממש אבל אני שפוכה כבר (גם לא ישנתי מספיק )  אני עושה הפסקת התבודדות בחדר עם שמיכת משקל ושקט ככל האפשר וממש גאה בי שדואגת לי למה שצריכה 

 

לא פשוט...אנונימי (2)אחרונה

אבל ב״ה מתמודדים יפה (:

 

דואג להכין מראש כל מה שיכול לעזור במקרה של הצפה

חג העוררות הרגשית. הופה.אנונימי (פותח)


למה רק רגשית?Galaxy

בשביל מה יש נפצים אם לא בשביל להקפיץ אותך כל שתי דקות?

כן... תכלסאנונימי (פותח)אחרונה


חג עוררות בכלליפרח-אש

מליון צבעים ומנצנצים אנריות מטורפות רעשים וכו 

 

איך אתם מתמודדים עם זה ?

 

לילה טוב פרח-אש

אני לעצמי וואי למה את מרגישה ככה מה זה הלאות והרגישות הזו ? ואז נוחתת ההבנה נכנס הלילה 

 

גם אותכם לילה הופך ליותר רגישים ?

אני מרגישה שלילה באופן קבוע עושה אותי יותר רגישה ויותר זקוקה לעיטוף ויותר משפריצה רגשות ומחשבות לכל הכיוונים 

 

והשאלה ללילה טוב היא מה עשיתם נחמד היום (אתגר לכתוב 5 דברים )

 

זוכרים שמחר צום ? תשתו טוב? מים עוזרים לאיזון 

 

אז אני חוץ מהשמלה שלי שתופרת תפרתי לאחותי הקטנה (שנתיים) שמלה פשוטה ויפה ממש מהשאריות שהיו לי בחצי שה של הפסקה מהשמלה שלי ופגשתי מישהי שלא פגשתי מלא זמן ואיפרתי אחות לכבוד פורים ואני מחפשת רעיונות איך לשדרג חרב מעץ והיו לי מחשבות יעילות וביקשתי מ@משה להקשיב להם אני גאה בעצמי כי לא קל לי לבקש דברים 

 

ויש לי תחושה שאני עייפה מדי כי נשפחת פה מאוד אז לילה טוב לכם ואני אשאיר למישהו אחר לתייג אם תרצו כי לא עובד לי בקלות עכשיו ומוותרת על הסטרס שיכול יצור לי להאבק בזה (לא בוגר במיוחד אבל הי  מותר לי )

לילה טוב(:~אניגמה~


לילה מביא איתו נחת כל שהיא שמכניסה להרבה מחשבות וגורמת להתכנס וכו.. 

 

אממ עשיתי חיסון 2

ולמדתי ממ

 

איזה ערב מעמיסמשה

האשימו אותי פעמיים במשהו שלא עשיתי. יש אדם ספציפי שאני עובד מולה שממש קשה לי לתקשר איתה. 

 

לא טכנית. טכנית אני מבצע את כל מה שהיא מבקשת וזה עובד יפה. רגשית, זה פשוט קשה.

קשה ממש.

 

ברמות שכבד לי להתמודד מולה. זבובים נהיים פילים ברמות מחרפנות ממש.

**אנונימי (2)

כשיש שקיעה זה עושה לי עצוב, 

סוג של פרידה מהיום ואני לא אוהבת פרידות..

ואז אני מחפשת משהו שיהיה איתי כשמגיע הלילה, בדרך כלל זה שמיכה או סוודר להתכרבל בו.

כי נהיה לי קריר פתאום בלב ובגוף.

 

עשיתי היום והיה נחמד?

הכנתי עוגיות

עשיתי מבחן

דיברתי עם חברה

וצילמתי קצת את הטבע

 

לפעמים גם מרגישה ככהאנונימי (3)אחרונה
פגשתי היום מישהי מהעבר. כיווץ לי את הלב שמונה פעמים.
היא לא זיהתה אותי.. אבל אני נחנקתי.

והיו גם דברים נחמדים
איןלי כוח לפרט
ובכלל פורים והמולה והכל
איזה מעצבן זה שיש שירים שממש נכנסים לי ללב אבל הם לא טוביםאנונימי (פותח)

בכללי שכל דבר נכנס לי ללב

שירים, סרטים, ספרים... כל דבר כזה משאיר עליי רושם, אוף

הכל חורט פנימה מזדההפרח-אש

וכל כך קשה לברור ולראות רק מה שעושה טוב 

ממש. במיוחד שלפעמים זה לא תלוי בך אלא ברוב הסביבהאנונימי (פותח)


כן פרח-אשאחרונה