שרשור חדש
גווני האשחדשכאן
האש, אותה מדליקים בחנוכה, מלאה בגוונים. צבעים רבים ושונים. ובאמת בהבדלה אנחנו מברכים בורא מאורי האש. על כל 'סוגי' האש.
החיים שלנו מלאים בגוונים. קודש וחול, רגש ושכל, אור לחושך. אך בחנוכה אנחנו מדליקים נר. "להדליק נר של חנוכה". לא נרות. הנר אוסף את כל הגוונים, כל המורכביות ויוצר מהן אחדות מופלאה.
זה מה שיש לנו בחנוכה. חנוכת המזבח מצד אחד, ומהצד השני עצמאות מדינית מהיוונים. והכל למגמה אחת, להגדיל את שם ה' בעולם. בחנוכה אנחנו מאחדים את כל יחד לעבודת ה'.
בלשונו של הרב דרוקמן (שה' ישלח לו בריאות איתנה!): יש הרבה גווני אורות האומה ואין ביניהם סתירה כלל, אדרבה! הם מהווים מהות אחת – נר אחד!

ה' ברא את עולמו כך שדווקא שני הפכים, איש ואישה, באים יחד ויוצרים מביניהם דווקא. "מה' אישה לאיש" – בחסדו של ה' ובטובו להביא יחד את האיש והאישה כדי ליצור משהו יותר גדול ויותר יפה. כל הגוונים כולם, של האישיות כולה, יוצרים יחד קשר נפלא ומלא. אומנם הם יכולים להוות סתירה, אך בכוח החג הזה – חג האור, אנו מכירים בכך שהכל מתחבר יחד וזהו שיוצר את האור היפה והמיוחד!

שנזכה לחיות את הכל מתוך אחדות אמיתית ונכונה.
אשריך !ברוקולי
ואי ממש אהבתי שתדעהפי
גם כתוב ממש יפה! אני רוצה עוד דברי תורה

אתה יודע זה הזכיר לי בהקשר את ספר ויקרא להבדיל זה בעצם לקדש איך מקדשים ?ע"י הבדלה
ככה גם בשבת בקידוש- מקדשים את שבת משאר ימות השבוע .
ככה גם בקידושין - הגבר מבדיל את אשתו
ככה גם ה' מצפה מאיתנו להבדיל את עצמנו (בתור יהודים)וככה נקדש את עצמנו

וזה מדהים ע"י שאנחנו מבדלים את עצמנו אנחנו מגיעים לשלמות - לקידושין.

קיצר אשרייך
יפה!חדשכאן
תודה לך
יפה מאודארץ השוקולד
אמן וחנוכה שמח ומאיר
שכויחnes


שכוייח לכל השכוייח!חדשכאן
שבת שלום חודש טוב וחג שמחnesאחרונה


החלומותפורחת מבפנים
בסוף מתקבצים לבנאדם אחד
לבחור אחד
לשעה וחצי בבית קפה
לשיחות על העבודה ועל ההורים ועל טיולים
זה מסתכם בלחזור הביתה
לא לנסות לפרש את זה יותר מדי
לא לנסות לחשוב על זה יותר מדי
לא לחלום את זה
אלא לתת לזה להיבנות בדרכו
או להתפרק
ולקבל את האפשרות שזה יכול להתחיל להיבנות
ואז פתאום להתפרק
אבל את יודעת שאת כבר לא תתפרקי
לא לגמרי לפחות
אבל אל תחשבי על זה עכשיו
תתני לזה להיות.

(לילה טוב)
וואוחצילים
חזק מאד
נגעת לי ברגע הנכון
תודה!
ובהצלחה לך שיהיה לך תמיד כוחות חזקים!
אמן תודה 🙏🏼פורחת מבפניםאחרונה
מעדכנת שבסוף זה התפרק.
אבל אני עדיין לא.

מקווה שהחוויה שלך המשיכה בטוב.
אתהשירת אדמה

שלפני יום היינו חברים טובים
שחלקנו אחד עם השני את החיים
הפשוטים, הרגעים הקטנים של היומיום

הקשבנו,שיתפנו,
תרמנו,אפשרנו, פשוט היינו שם
עד הסוף, עם כל הלב ויותר מזה

לדעת חבר זה לא לחשוב שאני מכיר אותו ולדעת להגדיר בדיוק
מה הוא ומי הוא/ מה האופי שלו/מה הוא אוהב ושונא
לדעת חבר זה לדעת שאני פוגש משהו שלעולם לא אכיר
זה להתחבר לאינסוף שלו
להתחבר לנשמה שלו
להתחבר לחלק שאני פוגש כל פעם מחדש
אבל לעולם לא אפגוש.
שתמיד ישאר לי בו ה"חידוש" שהוא
לחלק שלעולם לא אמצה.
הרגע שחושבים ש'יודעים'
שמה נגמרת החברות. שמה הוא הופך להגדרה, לא לחבר

לא יודעת איך אתה מתמודד עם זה
אבל אצלי זה היה ככה.
היית חבר.
ופתאום, מיש לאין(או כמו שכתוב בפסקה למעלה מאין ליש)
פתאום כלום. אין קשר
ולאט לאט גם נכנסת ההבנה ללב
שכנראה שלא יהיה קשר, לעולם.

קשה, שבדייטים חוץ מזה שמנסים ובודקים התאמה זוגית
גם מתחברים ונהיים חברים
וכשנגמר קשר נגמרת גם החברות

קשה ומוזר להכניס אנשים לחיים
שהסיכוי אחד חלקי כל הבנים בעולם
שישאר איתי באמת לכל החיים

קשה ומוזר להתחבר לנשמה
ולאבד אותה אחרי זמן ככ קצר.
(גם אם אני גרמתי לפירוד)

קשה ומוזר להיות מחוברים לאינסוף
וביחד עם זה להצטמצם להלכה וקדושה
וגבולות ועקרונות ושכל ודעת

ועם כל התהיות והספקות, עולם כמנהגו נוהג.
 

וואו. תודה על השיתוףאם רק נאמין
מתפעל מהתיאור הזה. מהעומק ומהחיבור לחיים. אשרייך. צודקת, החיים לא פשוטים. יותר שאלות מתשובות. בעזרת ה'...
תודה לכולם על התגובותשירת אדמהאחרונה
שמחה שנגע בכם.
לפחות נפגשתם לרגע מהחייםekselion
ועכשיו תמשיכו בידיעה שהשני קיים.
זה אמנם עצוב
אבל זה גם יפה
ואי מהמםהפי
עמוק ויפה מאודנוגע, לא נוגע
בעז"ה בקרוב עם המתאים באמת

(אבל חייב גם להוסיף שלענ"ד יש פה תפיסה לא נכונה לגמרי לגבי האינסוף ולגבי איך שמיושם הכח הזה בנפש בפועל)
אמנם אני לא פותחת השרשורחושבת בלב

אבל מעניין למה אתה מתכוון בסוגריים, רוצה לפרט?

זה נושא כמעט אינסופי אבל ננסה קצת..נוגע, לא נוגע
שירת אדמה כתבה בסוף-
קשה ומוזר להיות מחוברים לאינסוף
וביחד עם זה להצטמצם להלכה וקדושה
וגבולות ועקרונות ושכל ודעת

בעומק, זה להיפך לדעתי. הרי איך אינסוף יכול בכלל להצטמצם? הוא אינסוף.
לכן חייבים לומר שאו שהאינסוף הוא לא באמת אינסוף או שהצמצום לא באמת מצמצם אלא להיפך, מגלה.

במקרה שלא התאים בסוף- האינסוף הזה (הקשר עם אותו אדם) הוא לא באמת אינסוף (למישהו אחר הוא כמובן כן יהיה אינסוף), כמו ששירת אדמה כתבה בעצמה. ולכן ממילא הצמצום גרם לאינסוף האמיתי (הזיווג המתאים) להיות קרוב יותר להופעה.
ואם זה במקרה שהתאים בסוף והזוג התחתן-
אם האינסוף היה מדלג על "הגבולות והעקרונות והשכל והדעת", הוא בעצם לא היה מתגלה בהם.
לכן, דווקא הגבולות הם אלה שמביאים לידי ביטוי את האינסוף. הוא מופיע גם בשכל וגם בדעת. ברגש העמוק האינסופי אבל גם בהחלטה השכלית הקרה שזה מתאים וצריך להתחתן. בשמירה מנגיעה כי האינסוף שלנו הוא גם בשמירת הלכה משותפת, בשמירה מנגיעה לפני שהתחייבנו זה לזו, באי התאחדות גופנית לפני שיש התאחדות רוחנית בחופה. אם הגבולות היו קבועים הם באמת היו מצמצמים את האינסוף מלהתבטא בשלמות, אבל הם זמניים.




לא כל כך הבנתיחושבת בלב
עבר עריכה על ידי חושבת בלב בתאריך כ"ב בכסלו תשפ"ג 15:36
אתה בעצם אומר שהאינסוף מתגלה דווקא בצימצום?
דווקא בגבולות של הקדושה?

לא יודעת למה היא התכוונה
אבל אני כן חושבת שלא תמיד האינסוף מתגלה בדעת
ובשכל ובעקרונות. לא כי הוא מדלג עליהם
כי הם פשוט לא מסוגלים לתפוס אותו/לאחוז בו.
הם מוגבלים ומגבילים
אבל אולי באמת הקטע של האינסוף שבגלל שהוא אינסוף
הוא גם יכול להצטמצם לגבולות של הסוף. אבל זה מצד האינסוף
ההגבלות לא יכולים באמת להכיל את האינסוף
הוא יכול להצטמצם אליהם אבל לא להפך.
.

ונראה לי היא התכוונה שכל אדם שפוגשים
מרגישים(ולא מרגשים) בו את האינסוף.
לא רק הזיווג,
בנאדם זה נשמה, זה מהות.
וכשנשמה פוגשת נשמה זה לא משנה אם היא הזיווג או לא
כמו מה שכתבת בחצי השני של הפסקה השניהנוגע, לא נוגע
האינסוף מתגלה דרך הסוף. כמובן שזה רק גילוי ולא המהות שלו וממילא זה גם רק גילוי חלקי.

לגבי ההתחלה- הגבולות של הקדושה אינם גבולות שמטרתם צמצום אלא הרחבה. אם מדוייטים לא שמרו נגיעה, גם אם הם התחתנו בסוף, הם לא הופיעו את מימד טרום הנישואין שבקשר ביניהם בשלמות (מהסיבות שצויינו בהודעה הקודמת ועוד) וממילא מיעטו את גילוי האינסופיות של הקשר.

לגבי הסוף, היא קישרה את זה לזיווג ועל זה כתבתי.
הבנתי אותך נראה ליחושבת בלב
לאיודעת אם מסכימה עם משנתך על האינסוף
סוגיה סבוכה ואינסופית באמת

בכל מקרה מעניין, איפה ראית שהיא קישרה לזיווג?
כל ההתפעלות שלי ממה שכתבה זה דווקא מזה שזה עם כל מפגש עם נשמה ולאו דווקא עם המיועד
היא כתבה את זה בכללי ואז קישרה למדוייטיםנוגע, לא נוגע
(מהפסקה הרביעית והלאה) וספציפית לזה התייחסתי
אני לא חושב שהיא התייחסה לאינסוף לא נכוןסבכי החשתי
היא התייחסה לקושיה שבדבר, כי במבט ראשון זה בהחלט מוזר להתחבר לאינסוף ולהיות מחוברים למצוות ולקדושה, גם אם מסבירים שהמצוות מבטאות את האינסוף על דרך הצמצום, לא כזה פשוט לראות את זה. אני חושב שהיא העלתה כאן תהיה טובה
לא אמרתי שזו התייחסות לא נכונה וזו באמת תהיה טובהנוגע, לא נוגע
רק אמרתי שלדעתי זו תפיסה לא הכי מדוייקת של האינסוף (ותפיסה שונה תוליד התייחסות שונה)
וואוחושבת בלב

כמה לב ורוח,
כמה חיים.
שאלה זה גם מלשון משאלה
אולי כשיגמרו לנו השאלות
יגמרו לנו גם התקוות והחלומות והרצונות.

נגעת בי, תודה.




 

זאת צפייה קצת אחרת, אבל אני שגם רוצה מאוד ילדיםחסדי הים
בכיתי כמו תינוק;


אמאל'ה.נפש חיה.
זאת ההתמודדות של האבות.חסדי היםאחרונה
🥳🥳 מהדורת חנוכה חגיגית ומוקלטת 19.12 🥳🥳בנות רבות עלי
מהדורת שמע ראשונה חגיגית וניסיונית של חדשות לנ״ו.
עדין לא סגור אם זה שבועי או חודשי.

אין הרבה דיווחים כי רק את העריכה לקח 4 שעות במצטבר.
בפעם הבאה ..



ותיוגים כמובן:
מי שרוצה תיוג בפעם הבאה שיגיד או שרוצה שלא אתייג.
(הפי לא תתוייג. ביקשה בפעם הקודמת. )

סליחה אם שכחתי מישו. ביי

@ארץ השוקולד
@חצילים
@חצילוש
@איול
@סרדיוט
@די שרוט
@ekselion
@חדשכאן
@איכה
@מגובלת-
@@נגמרו לי השמות
@משמעת עצמית
@בינייש פתוח
@אפרת???
@חושבת בקופסא
@כיסופי לילה
@אנונימית~
@ברוקולי
@ברגוע
@ultracrepidam
@אם רק נאמין
@אנמונימי
@ראשיתך
@רחל יהודייה בדם
@כלי פשוט
@מבקש אמונה
@אלפיניסטית
@פשוט אני..
@הסטורי
@תילי חורבות
@חסדי הים
@advfb
@לנוע= לשכון.
@אני)))
@מפוצלשת(:
אתה גאון!!!!!!מגובלת-


סליחה, עצרתי אחרי כמה שניותהסטורי
מי ששר שם ברקע הוא גבר?

(איך בכלל הוכנסתי לחדשות לנ"ו פעם שניה?!)
זה גבר שעשה הסבה לאישהבנות רבות עלי
סתם. זו כנראה אישה כן.

לא הוכנסת זה פשוט תיוג כללי כזה (:
לא זוכר שהיה כאןהסטורי
אבל בצמ"ע בד"כ שמים טריגר...
נפלא ממש, שדרן פשוט מלך👏👏👏ארץ השוקולד
עבר עריכה על ידי ארץ השוקולד בתאריך כ"ה בכסלו תשפ"ג 12:54
אתה אכן גאון ויש לך עתיד



ובכיף כמובן,
אמן

הפקה מדהימה,
תזכה לכל הברכות שתרצה ותודה על השידור ועל כל מה שאתה עושה למען עם ישראל ועבורנו!!!
פשוט תעשה @כולם וזהו.תילי חורבות
חבל... לא שומע פודקאסטיםתילי חורבות
אפילו את שלי לא שמעתי מעולם...
קורע ויצירתי חושבת בקופסא
אולי כדי להוריד את השיר שבין כל משפט למשפט. למרות שזה מוביל לבדיחה נחמדה עם החלפת השיר, זה באמת קצת מפריע לקצב.
חוץ מזה זה ממש טוב, אהבתי.
חחח😂לנוע= לשכון.

אתה שרוט עם מדליה.

 

 

מוכשר בהחלט. תמשיך עם כל החסדים שאתה עושה למען עם ישראל.

חחחחחחחח מושלםekselion
ואני בטוח שהצלחת לחרפן את כולם עם המוזיקה כל 2 וחצי מילים
מנסה לעשות פה דרמה. עושה תוכן מ-לא תוכן.חסדי הים
צ'מעעע, איזה קריינות. כמעט כמו ישי שנרבדי שרוט
אין למה אני בריביםהפי
פני לשלום
וזה לא היה מכתב
לאאא חחח הרגת הפעםאנונימית~

וואי טובשךך שיחקת אותהבוכה/צוחק

תודה לכל מי שהגיב מעריך מאוד.בנות רבות עלי
שלא יחשבו שאני לא מעריך 😁

רק את מי שהגיב, מי שלא הגיב יהיה עליו אייטם במהדורה הבאה.
לא לאאאאנמונימי
הנה אני מגיבה 😅
אין סגור נסגר ההימור 🥳🥳בנות רבות עלי
אני מנטר את הכרטיס שלך ממש ברגעים אלו.
בכיף. התענוג כולו שלנואלפיניסטית


מצחיק אבל חבל שיש ביקורות אישיותהיום הוא היום
הכי אהבתי את השיר. אבל שירת נשים??? תילי חורבות


האמת נשמע יותר כמו שירת חייזריםמבקש אמונה


על אף שזה נשמע טוב...אני הנני כאינני

קצת קשה לעקוב כשזה לא כתוב... אשמח למהדורה כתובה...

😂😂 ענק!נגמרו לי השמותאחרונה

הגירסא הקודמת בכתב

הגירסא הנוכחית באודיו

הגירסא הבאה בוידאו

הגירסא לאחריה עם בת זוגתך ב"ה

ולאחריה עם הילדים שלכם

 

(על אף שלא הבנתי הכל כי לא קראתי את השרשורים הנ"ל שמחתי מאוד על התיוג! אשריך יש לך כישרון אמיתי!

תמשיך להצליח ולשמח כמה שיותר זה כוח מדהים!)

 

(אה והשיר הראשון משום מה הציק לי באוזן 🙈 לא יודעת למה, היה לי צורם.

אבל חוץ מזה (וגם זה כמובן בסדר כי על טעם וריח וכו' ) היה נפלא! ישר כוח גדול 💪

אשמח לקבל את חוכמת ההמונים-בת.

איך יודעים אם 'זה לא זה' או שזה סתם פחד מלהכנס למחויבות?

מה ההבדל בין תחושות בטן נכונות לפחדים?

פשוטפונקציה
פשוט מנסים לחשוב האם מוכנים לוותר ולהמשיך הלאה או שלא.
מוכניםבת.

אבל מה המניע?

חוששת שהבעיה בי והיא בסיסית יותר מאשר חוסר התאמה..

אממפונקציה
את אומרת שאת מוכנה לוותר, את יודעת ממש להגדיר לעצמך מה הסיבות?
כלומר להגיד משהו כמו שאת מוכנה לוותר בגלל X, Y או Z?

כשאני נמצאת במקום הזה אז אני מנסה לשפוך על דף או לשוחח עם מישהו קרוב. את יכולה לנסות את זה ואולי זה יעזור לך להבין מה מנווט אותך במקרה הזה, הפחד ממחויבות (שיכול להיות גם בהמשך) או חוסר התאמה.
אם הבעיה בך...advfb
אז זה רק ביחס לקשר הזה או לקשר אחר?
רק בקשר הזה זה נהיה רציני ואין סיבות משמעותיותבת.

להוריד

חוץ ממשיכת הלב

משיכת הלב?advfb
משיכת הלב את מתכוונתכנה שנטעה

חיבה? קשר מעבר להתאמה הטכנית? אם כן אז זה ממש חשוב, ואם אין את זה זאת לגמרי עילה נכונה להוריד...

בנוגע לשאלה הראשונה שכתבת, אני חושבת שזה עניין של בשלות. יכולה להגיד לך על עצמי שהתחלתי לצאת בגלל שהזמן מתאים והגיל מתאים ולשם נשבה הרוח. ועם כל הרצון שלי להתחתן עדיין הרגשתי לפעמים מן רתיעה כזאת מהסטטוס של "נשואה", לא משנה בדיוק במה זה התבטא. אז לקחתי הפסקונת וניקיתי את הראש וסידרתי דברים עד שהחלטתי שאני יכולה להמשיך בלב בטוח ובלי פחדים ומפריעים ועכשיו אני יכולה לומר בלב שלם שזה משהו שאני רוצה ומוכנה לקראתו בלי היסוסים...  אם את מרגישה איזו רתיעה או שמשהו לא נכון - זה הזמן, לדעתי, לעשות סטופ ולסדר את עצמך. אם את לא בטוחה, את יכולה לעשות טבלה כזאתי של "כן" ו"לא" - מה מפריע לי, מה נראלי מתאים, מה פחות מתאים, ממה זה נובע... זה יעשה לך סדר. זה יכול להיות לעניין הכללי של לצאת לדייטים ויכול להיות לעניין הבחור - מתאים לי/לא מתאים לי.

מקווה שמובן ושעזרתי

יש אנשים שחווים שזה זה ומפחדים מדברים אחריםאוויל מחריש
צריך שיהיה ברור מה פחד כללי, פחד נקודתי ומה רלוונטי לקשר עצמו.
זאת השאלהבת.


....תות"ח!

ליקוטי מוהר"ן תניינא קט"ו:

"סִפֵּר שֶׁהָיָה לוֹ הִתְחַזְּקוּת גָּדוֹל בַּעֲבוֹדָתוֹ וְלא הִנִּיחַ עַצְמוֹ לְבַלְבֵּל כְּלָל וְדַרְכּוֹ הָיָה שֶׁהָיָה בּוֹרֵר לוֹ אֵיזֶהוּ דֶּרֶך יְשָׁרָה אֵיך לְהִתְנַהֵג בַּעֲבוֹדַת הַשֵּׁם וְהִתְחִיל לְהִתְנַהֵג בְּאֵלּוּ הַהַנְהָגוֹת וּבְאוֹתוֹ הַדֶּרֶך שֶׁבָּחַר לוֹ וְהָיָה מִתְנַהֵג בְּאֵלּוּ הַהַנְהָגוֹת אֵיזֶה זְמַן וְכָל מַה שֶּׁהָיוּ בָּאִים עָלָיו מַחֲשָׁבוֹת אֲחֵרוֹת לְבַלְבְּלוֹ מֵהַנְהָגָה זאת וּלְהִתְנַהֵג בְּדֶרֶך אַחֵר לא הָיָה שׁוֹמֵעַ לְאֵלּוּ הַמַּחֲשָׁבוֹת כְּלָל וְהָיָה דּוֹחֶה אֶת אֵלּוּ הַמַּחֲשָׁבוֹת מִדַּעְתּוֹ וְלא הִנִּיחָם לִכָּנֵס בְּדַעְתּוֹ כְּלָל רַק הָיָה חָזָק וְאַמִּיץ בְּדַעְתּוֹ מְאֹד וְהָיָה הוֹלֵך וּמִתְנַהֵג בַּדֶּרֶך שֶׁבָּחַר לוֹ אֵיזֶה זְמַן אַך אַחַר כָּך בְּהֶמְשֵׁך הַזְּמַן, אַחַר כַּמָּה שָׁבוּעוֹת חָזַר וּבָא עַל דַּעְתּוֹ אֵיזֶה מַחֲשָׁבוֹת, שֶׁצָּרִיך לְהִתְנַהֵג בְּדֶרֶך אַחֵר וְאָז, אַחַר שֶׁכְּבָר עָבַר זְמַן אָרך אָז יִשֵּׁב עַצְמוֹ וּבָחַר לוֹ אֵיזֶה דֶּרֶך וְסֵדֶר אַחֵר כְּפִי שֶׁהָיָה נִרְאֶה לוֹ אָז אֲבָל לא הִנִּיחַ עַצְמוֹ לְבַלְבֵּל בְּכָל פַּעַם מֵעֲבוֹדָה לַעֲבוֹדָה וּמִדֶּרֶך זֶה לְדֶרֶך אַחֵר רַק הָיָה חָזָק לֵילֵך בְּדֶרֶך אֶחָד זְמַן גָּדוֹל כַּנַּ"ל".

 

פה זה הפוך מהשאלה שלך, את שאלת מה קורה אם השכל אומר שלא והרגש אומר שכן, מה שרבי נחמן מציג פה זה הפוך, כשהשכל אומר שכן אבל הרגש אומר שלא, אבל העקרון יכול להילמד, שאם זה ממש בהתחלה ולא נתת אף הזדמנות, אולי כן כדאי להמשיך עם אותה תחושה, אך אם זה כבר משהו יותר מתמשך, פה כבר אי אפשר לסמוך על אותו רגש. אך זו הכוונה כללית, צריך בירור פנימי ומעמיק ולראות מה באמת המקור שלו, צריך בחינה עצמית האם יש פה באמת משהו מתאים. לפעמים אותו רגש יכול להביא להתבוננות מחודשת ולראות כן איזו התאמה ודברים שאת מתחברת, אך אם גם אחרי התבוננות וחשיבה מחודשת שאולי יש טעות באבחנה השכלית, יש יותר מקום לחשוד ולהבין ש"זה לא זה". בקיצור, אין תשובה חד-משמעית, אבל מקווה שעזרתי....

נ.ב. אוסיף עוד משהו, באמת הפחד להיכנס למחוייבות יכול לשנות את מחשבת האדם, ולכן כדאי להיעזר בחברה חיצונית קרובה שאפשר לשתף איתה ולשאול אותה מה לדעתה, ואם גם היא אומרת שלא נראה לה מתאים, זה יכול להיות חיזוק מסויים לדעתך, שכן גם מישהו חיצוני שבחן את הדברים ואין לו נגיעה אישית, אמר שלא נראה לו. (כמובן, את מכירה את עצמך הכי טוב, אז לא לקבל את באופן מוחלט, לקחת את זה בעירבון מוגבל.....). והכי חשוב לנסות כמה שיותר להתנקות מאותו פחד ולחשוב באמת מה הכי נכון, אולי אפילו כדאי להקדיש כמה התבודדויות בשביל זה....

בהצלחה!

אקרא בהמשך, תודה על ההשקעהבת.


אחלה, בשמחהתות"ח!אחרונה


אני טיפוס מפוזר,אז מעולם לא ישמתי,אבל המון הציעובימאית דמיונות

לעשות טבלה מסודרת של למה כן ולמה לא

"מצוה חנוכה נר איש וביתו"חדשכאן
נר שבת אמנם הוא לפי הבית, ובאמת שם המטרה היא בשביל שלום בית - כדי שיהיה אור ושלום. אך מדוע אם כן נתייחדה מצות החנוכה גם היא בכך שהמצווה על פי הבית?

אחת ממטרות החג היא לגלות את האורות הטמונים בתוכנו, כדי להביא אותם ולהאיר בשאר העולם. גם זה החומרי.
היהדות, בשונה מהנצרות, מקדשת את החיים. איננו מתנזרים מיין, מנישואין, או מכל דבר אחר. "עתיד אדם ליתן דין וחשבון. על כל שראת (שראתה) עינו ולא אכל" (ירושלמי). העולם הזה ניתן לנו, בני האדם, כדי שנחיה בו ונהנה ממנו. ודווקא מתוך כך, ע"י חיים של קדושה וטהרה, נרומם את כל המציאות יחד אל הקדוש. חיבור נכון אל העולם הזה נעשה ממקום שלם - קדוש. רק מתוך כך יהיה בכוחנו למשוך את החול אל הקודש.

השפת אמת מבאר שרק כאשר יאסוף אדם את כל כוחותיו, אישתו וביתו, יוכל האדם להפיץ את האור שלו, שלהם, אל כל העולם כולו מתוך שלמות. מתוך קישור קדוש ובריא אל החומר, קישור שאינו משפיל אלא מפרה ומגדיל.

שה' יזכה את כולנ"ו לבנות את ביתנו (במהרה) מתוך קדושה וטהרה בשאיפה להאיר את האור המיוחד של כל אחד על כל הסביבה ועל כל העולם כולו!

חנוכה שמח!!



נר ראשון:
גווני האש - לקראת נישואין וזוגיות
נר שני:
חוץ ופנים, וחוץ - לקראת נישואין וזוגיות
מדהים ישר כחהפי
שכויחnesאחרונה


חוץ ופנים, וחוץחדשכאן
בין תרבות יוון לתרבות ישראל ישנה התנגשות מתמדת, מימי קדם של נס חנוכה ועד היום. אותה התנגשות בין החיצוניות והפאר, לפנימיות והתוכן.
"מעט מן האור דוחה הרבה מן החושך" - אפילו אור קטן בכוחו לדחות את החושך ולגבור עליו. אותו כוח חיים גדול שמרומז באורם של הנרות הוא שמבטיח לנו את ניצחוננו. נק' פנימית זו שכל סערות לא יוכלו לה, היא שעוזרת להדליק את החיים כולם. בכל המישורים.

עם הזמן יותר ויותר אנשים מכירים במעלת אותה נק' פנימית, הניצוץ המיוחד הזה. בכל העולם אנשים מחפשים משמעות, משהו פנימי – אותו דבר שיחיה וידליק אותם מבפנים ויתן משמעות לחיים שלהם. תהליך זה של מעבר והפנמה מהחוץ אל הפנים עוד הולך ומשתלם, הולך ונהיה מדויק. דווקא כתוצאה מההסתכלות פנימה, יוכל האדם להוציא את כוחותיו מהכוח אל הפועל בצורה שלמה יותר. כשאדם מצליח להדליק ולהפיץ את האש שלו החוצה, אנחנו יודעים שגם הפנימיות שלו בוערת. כי שם זה המקור.
לעיתים, כאשר אין בכוחו עוד להפיץ, צריך האדם להפוך כיוון ולהתמקד בשמירה על האש הפנימית אשר בבוא הזמן, כשיוכשרו הכוחות, תוכל שוב לצאת החוצה.

כך מבאר הרב קוק זצ"ל (במאמרי הראי"ה) את מה שאנו מוצאים ג"כ בנרות החנוכה. כאשר אין סכנה והגויים לא מאיימים עלינו, יכולים אנחנו להפיץ את אור התורה ולפיכך מניחים את החנוכיה בחוץ כך שכולם יוכלו לקבל מאורה הטהור. אך בשעת הסכנה, כשאין מי שמעוניין באור היהודי, כאשר האור לא מאיר ביופיו ובטהרתו, מניחים את החנוכיה בתוך הבית. מדליקים אנו את הלב בפנים ושומרים על אותו ניצוץ פנימי אשר בבוא העת יוכל שוב להאיר החוצה באור של קדושה וטהרה.

בחיים שלנו, לפעמים הכל פורח וטוב, והאור המדהים שלנו מקרין החוצה. יופי ושמחה מאירים ומפיצים אור וטוב לכל הסביבה. הלב שמח ומאושר!
אך לעיתים סערות - פנימיות או חיצוניות - מזדמנות, רוחות לא נעימות מופיעות ומעיבות. או אז עלינו להתכנס פנימה, להעמיק ולהגביר את אותן נק' פנימיות, עמוקות ויציבות, שודאי נמצאות שם בפנים. עלינו לחזק ולהעמיק את אותן נק', ובבוא הזמן, בהבטחה!, ישובו אותן נק' ויאירו את האור המקסים שלנו.

חנוכה שמח!
מקסיםהפי
זה גם מתחבר לי לנקודה שלא תמיד צריך לתקן את העולם ולתת בלי הפסקה , לפעמים יש חיוב , לעצור רגע , לתת לעצמנו
זה דבר תורה ברמה אחרת
באמת ישר כוח
לגמרי!חדשכאן
🙏
תחכימו חמודיםהפי
כל אחדדד הוא אור קטןekselion
שכויחnesאחרונה


תהילים לפרשת מקץ - חנוכה המטיילת בארץ
א-י
יא - כ
כא - ל
לא - מ
מא - נ
נא - ס
סא - ע
עא - פ
פא - צ
צא - ק
קא - קיב
קיג - קיח
קיט - קכא
קכב - קל
קלא - קמ
קמא - קנ+ יה"ר
צא-ק קיג-קיח קכב-קלהמטיילת בארץ
פא-צ בל''נאתבשאחרונה
אתם גם מושפעים מהתפיסה הזאת בעולםמבולבלת מאדדדד
שבנות רזות הן הכי יפות? בנים באמת רוצים דווקא מישהי רזה? ואם יש מישהי מלאה, זה יגרום לבנים להוריד? לא שמנה, פשוט לא רזה...
כאילו היום הכניסו לנו לראש שרזות זה הכי יפה. אבל לבנים גם אכפת מזה?
אני התכוונתי להקשר התנ"כי, לכן כתבתיחסדי הים
ברמז.
מה הסיכויים לפגוש שני ניקים מהפורוםחושבת בקופסא
באותו מקום, בהפרש של 4 שעות אחד מהשני, ואת שניהם זיהתי כי הם היו במפגש פורום?

גורם לי לתהות כמה ניקים אני רואה ביום יום ולא מזהה כי אני לא יודעת איך הם נראים...
הבנתי שעל זה מדברים...Half a man
ממתי יש רשימת ניקים ואיפה היא...
(תעשה טובה אל תכתוב לי 'בתחנה המרכזית')
שוקלת להתפטר מההוראהאורית יעל
אני כבר תקופה מתלבטת מאוד ומבינה שאני רוצה להתפטר מהוראה
איבדתי את חדוות החיים ואני צעירה
אין לי זמן לצאת עם חברות ולדייטים.
מרגישה שאני קוברת את עצמי בעבודה ואחרי העבודה נתקעת במחשב לזה כולל בחופשים
והמשכורות פח.
אני שנתיים במערכת
והתלמידים היום אלימים ונוראיים יותר ויותר. במקום שיקחו אחריות ההורים רק מאשימים והתנהגות משפילה של תלמידים
ומנהלים שרק צועקים על המורים
לצערי אני מכירה כל כך הרבה גננות ומורות שכבר קרוב לגיל 45 שלא התחתנו
בטענה שאין להם זמן בגלל העבודה.
בת דודה שלי בחורה מוכשרת טובה ויפה בת 35 רווקה לא מתחתנת בגלל זה.
יש מישהו שכן עוסק בהוראה ומצליח שיהיה לו זמן פרטי ?
יש לי הרבה חברות בהוראה תוססות ויפות (;הפי
בואי נגיד שאם מישהו חי את החיים זה הן 3 בצהריים והן בים..
בכל מקרה אני מניחה שנפלת גרוע + זאת מערכת לא פשוטה בעליל .. ברגע שנופלים גרוע צריך לקום וללכת ,לא קל ליפול טוב אבל אפשרי ..
הייתי ממליצה לך ללכת כרגע למקום אחר להתאושש
כי אם את נופלת גרוע ולא טוב לך אז גם לעבוד שם שעה לא יעזור לך כי זה התשה נפשית ..מכל המערכת נוראית .
וגם לעבוד עד עשר בלילה בעבודה אחרת יהיה לך יותר קל בפער.

לכן או שתעזבי שם תמצאי מקום שאת יודעת שהן אנשים טובים .(במערכת של החינוך)
או שתעשי הסבה שונה
העיקר שלא תהיי כבויה
אולי כדאי באמת לעבור למקצוע אחר?ארץ השוקולד
אם את רואה שזה עושה לך רע כנראה שלא כדאי לעבוד בזה, בהצלחה

מוזמנת להתייעץ בנושא גם בפורום סטודנטים, שם ניתן להגיב ולפתוח שרשורים אנונימיים
שלב ראשון זה לפרק לגורמיםadvfb
מה הדברים השונים שמפריעים לך בעבודה בהוראה?
אם מדובר בפגיעה בדייטים זה משהו אחד אם זה פגיעה בעצמך וזמן הפנוי שלך זה עניים שני, אם זה יחס לא מכבד זה עוד עניין
עבודת ההפרדה חשובה כדי שלא יהיה הכל סלט בראש ויהיה סדר..
יפההפיאחרונה
יש הרבה עבודות וצורות חיים שצורכות הרבה אנרגיהחסדי הים
וזמן.
אבל בסוף, אדם צריך לדעת איך להשאיר אנרגיה וזמן לדברים חברתיים וכייפים בכלל.
מבין אותך לגמריתילי חורבות

אני עוסק בזה וישלי זמן פנוי.
אבל זה לגמרי תלוי מקום עבודה ותקופות.
ואני גם בחינוך הפרטי- לשמחתי.

ובהחלט ההורים (והילדים) מאוד כפויי טובה.

ה-פ-ת-ר-ו-ן לבעיית הרווקות המאוחרתגרי

לו זה היה תלוי בך.

מה היית מציע/ה?

 

מה תלוי בנו ומה פחות תלוי בנו?

אולי זה משהו שהוא לא יכול להתפשר עליוחדשכאן
את בחורה בדייטיםאיש השקים
קיבלת טלפון מבחור, דיברתם, קבעתם להפגש עוד כמה ימים

תרצי שתיהיה התכתבות בין לבין או עדיף שלא?
לא נראלי...מבולבלת מאדדדד
הייתי בכלל מעדיפה להיפגש יום יומיים אחרי שהתכתבנו ולא יותר, אבל פחות שייך התכתבות לפני פגישה ראשונה לדעתי...
לפני פגישה ראשונה הכל דמיונותadvfb
אתה מתכתב עם דמיון שנמצא לך בראש, לא עם הבנאדם
תשאל אותה זה חשוב התיאום ציפיות הזההפי
היתה בחורה שהתכתבה איתי מלא לפני פגישה ראשונהמופים

זה היה ממש מעיק.

שחררי, אנחנו עדיין לא מכירים.

 

ואח"כ היא סוג של העירה לי שאני מייבש בהודעות.

בטח שאני אהיה מייבש, אין לי על מה לדבר איתך עדיין!

איזה תסביכים..מבקש אמונה

כשמישהו סיפר לי שהוא ניגש לבחורה הזאת שחדשה בשכונה (שבכלל לא דתיה ולא צנועה)

 - קצת דיברה עם ההורים שלי, ואחרי זה הוכרחנו לשבת יחד במקלט בזמן המלחמה אז כמובן שדיברנו קצת -

וניסה להציע לה אותי, היא אמרה לו שזה בעיה כי אני דתי והיא בכלל לא. 

 

אבל מה, פתאום היא קוראת לי כשאני בצד השני של הרחוב להגיד שלום

הפסיקה את השיחה עם השכנה כשאני עברתי ליד והתחילה ללכת איתי ואמרה "אני אלווה אותך עד לאיפה שאתה הולך", קוראת לי מהצד השני של הרחוב להגיד שלום..

 

מה לכל הרוחות.. לא יודע. והיא בכלל לא דתיה מה אני אמור לעשות

זה בכלל שייך לכאן? לא יודע אם זה לקראת נישואים או לקראת ניסיונות מבולבל

 

כןshaulreznik

היינו ידידים, במובן הכי אפלטוני של המילה (בתי קפה, פארקים, שיחות על תרבות וספרות קורץ). מצד הבחורה הייתה נכונות לגשר על הפערים, פרט לעניין הלבוש (מה שהפריע לי אישית והכריע את הכף).

אילת השחר - הקושי שלפני הישועהחדשכאן
אדם הראשון נוצר בראש השנה, וחטא. מה שגרם לכך שהקב"ה גירש אותו מגן עדן. מאז אותו יום שחטא, בכל יום גבר הלילה ונעשה ארוך יותר לעומת היום. דאג אדם הראשון שגרם לחורבן העולם עד שבסוף יהיה רק לילה ללא יום כלל. והנה הגיעה תקופת טבת (ימים אלו של החנוכה) וראה אדם הראשון שהיום חוזר להתגבר על הלילה. נכון, עדיין הלילה ארוך יותר אך בכל יום ויום "לוקח" היום בחזרה עוד חלק מהלילה. אז הבין אדם שהקב"ה באמת סלח לו ופשוט כך הוא מנהגו של עולם. שמח אדם הראשון ועשה יו"ט.
כך מובא במדרש.


שנים רבות אח"כ מתוך החושך הגדול שהחשיכו היוונים עלינו, עשה הקב"ה נס לחשמונאים והצליחו להתגבר על היוונים ולטהר את בית המקדש. חכמים קבעו ימים אלו לימים של הלל והודאה. במצוות חנוכה ישנו דין מוזר מה שלא קיים בכל המצוות - מניחים את החנוכיה למטה, דווקא מתחת ל10 טפחים. למה זה?


בתקופה זו, תקופה בה החושך הוא הגדול ביותר, דווקא אז אנחנו מדליקים נרות, מוסיפים קדושה ואור. דווקא מתוך החושך, דווקא מתחת ל10 טפחים. אט אט, נר אחרי נר אנו מוסיפים עוד ועוד אור. בחג זה אנו מגלים את הנק' בעם ישראל בו לעיתים דווקא מתוך החושך הגדול, המחנק והקושי, מתגלית הישועה הגדולה. אל לנו להתייאש מהחושך. הנה היא אותה איילת השחר המבשרת את בוא הגאולה!


דבקים אנו באמונה שעוד יאיר ה' לנ"ו בגאולה הפרטית של כל אחד ואחד מאיתנו ובגאולה של עם ישראל כולו במהרה בימינו!!

חנוכה שמח!


נר ראשון:
גווני האש - לקראת נישואין וזוגיות
נר שני:
חוץ ופנים, וחוץ - לקראת נישואין וזוגיות
נר שלישי:
"מצוה חנוכה נר איש וביתו" - לקראת נישואין וזוגיות
חג שמחnes


יפה !הפי
(בהמשך לזה חנוכה (ופורים) הם חגים מדרבנן לא סתם קבענו אותם בזמן הזה שהלילות יחסית ארוכים ..
כדי לזכור שגם בתקופה של חושך אפשר להגיע לאור/ לשמחה) .
אשריך על הד"ת האלה שאתה מפיץ כאןekselion
תמשיך
🙏חדשכאןאחרונה
ללכת לבד למפגש פו"פמאותרת

אפתח בווידוי: כל הקונספט הזה נשמע לי נורא.

אבל אני מרגישה שאין לי הרבה ברירות, כי די מיציתי דרכים אחרות להכיר, וראיתי כמה פרסומים לאירועים שונים בחנוכה.

 

למה אני מפחדת ללכת לבד?

כי אני מפחדת להישאר לבד, בצד, בחושך. 

אני מדמיינת לי מצב שבו אנשים מסוימים יהיו המקובלים והפופלארים (והרבה מזה יתבסס על מראה, ומה לעשות, אני לא בדיוק דוגמנית), ופחות יתעניינו במי שבשוליים.

בגלל החוויה שלי באתרי היכרויות - קיבלתי מעט מאוד פניות וגם הן לא היו רלוונטיות, ומי שאני פניתי אליו התעלם.

אני לא אדם קליל וחברותי במיוחד, ולעשות צעדים כאלה זה ממש מנוגד לאופיי - ואני חוששת מהמפגש הזה מאוד, כאילו להכניס את עצמך בכוח לסיטואציה שבה מודדים ומעריכים אותך בצורה כ"כ חיצונית ורדודה, ולהתחרות בזמן אמת ברווקות האחרות שלצידי, זה נשמע לי נורא ואיום. בדייטים לפחות מראש אנחנו מסכימים להתמקד רק באדם אחד, אבל לא במפגש כזה.

 

למה אני לא רוצה ללכת עם חברה?

כי המטרה כאן היא להכיר אנשים חדשים, ויהיה לי נוח להישאר איתה במקום המוכר והידוע.

ואני לא רוצה שתחשוש להשאיר אותי לבד, ולהפך.

 

אשמח לשמוע ממי שיצא לו להיות באירועים כאלה קצת מניסיונים ואולי גם טיפים - בדגש על אירועים המוניים (יותר ממאה איש) ואירועים יותר אינטימיים.

אני חושב שע"פ התיאור שלךחדשכאן
כדאי שתלכי עם חברות.
תניחי רגע בצד את החשש שלך שזה לא יהיה טוב להן. תתמקדי רגע בך.

אני חושב שדווקא האפשרות הבטוחה קצת (עם החברות) בתוך המקום "המפחיד" הזה, יאפשר לך לבחון מתוך מקום בטוח ולא להיעלם לגמרי. תוכלי להתסכל על בחורים ממקום בטוח יותר, להתייעץ עם החברות, ובאופן כללי, להרגיש יותר טוב בתוך זה. בנוסף, זה יאפשר לך להיות חלק ממשהו, וכך תתפסי יותר את העין - גם כי אתן כמות וגם כי זה מביא איתך את איך שאת עם חברות - יותר חיוּת.
בלעדיהן כנראה יהיה קשה לך להביא את עצמך באופן שיאפשר לך להפיק מזה משהו טוב.
מדויקצהרים
מנסיון, לכי עם חברה. לפחות תקבלי יותר בטחון בערבים מהסוג הזה, ולהבא תוכלי לשקול שוב.
וגם כאילו, ברור שזה ערב חברתי ובכל מקרה את תתחילי לדבר עם בנות אחרות ולהתחבר אליהן. אז למה שלא תבואי מראש עם חברה?
לדעתי אל תלכי עם חברותekselion
כי הן משמשות כעין מגן כזה
אבל בפועל זה לא. את בעצם סוג של תתחבאי מאחוריהן ואז יצא שמי שאת יבלע בתוכן.
תלכי לבד.תאזרי אומץ. ותפנימי שמי שפוסל אותך על חיצוניות או משהו אחר הוא באמת רדוד והוא לא ראוי לך. אז יוצא שהם בעצם עושים לך טובה בזה שהם מסלקים את עצמם.
את מחפשת את הבחור עם התפיסה שרואה קצת יותר לעומק, זה ששם לב דווקא לאילו שבצד. ויש כאלה.
המון בה"צלחה וישר כוח על האומץ
ללכת לבדגרי

לפעמים הליכה עם מישהו נוסף עלולה למנוע היכרות רלוונטית, שכל "לא עוזבים זה את זה".

זה לא בדיוק מטרת הערב.

בהצלחה

וואלה מביך רצח אבל צחוקיםהפי
ללכת לבד אין מצב עם מי אני אדבר עם עצמי? חוץ מזה ככה יש לך תירוץ ..
לא ,אני לא יכולה עכשיו דייט אני עם חברה..
אבל אם הוא חמוד חברה שלך ישר תביא לך ספייס

אבל לא יודעת אין לי את הדברים האלה יותר מידי ברזומה
בואי איתי! תילי חורבות
היי ,האמת שגם אני רציתי ללכתסנדינה
אבל לא ממש רוצה ללכת לבד אשמח ללכת איתך 🙃
תודה על ההזמנה! עד שאזרתי אומץ ללכתמאותרת

ומצאתי משהו שהיה נראה לי אידיאלי מבחינת הגודל והסגנון,

מתברר שנגמר להם המקום עבור נשים בקטגוריית הגיל שלי...

ואין לי עוד מפגש כזה שנשמע לי רלוונטי...

בשמחה סנדינהאחרונה
שאלה קצת מוזרההאביר האמיץ
היי,
רציתי לשאול, מאיזה גיל בערך מקובל שגבר דתי לאומי יצא עם בנות? מסקרן אותי מאוד כי הר״מ שלי אמר שהוא ממליץ לנו להתחיל רק בשיעור ד׳. (אני בתיכון ביב׳ אגב). די ביאס אותי מה שהוא אמר כי אני מרגיש שממש חסר לי קשר עם בנות וממש הייתי רוצה כבר לצאת לדייטים. רק אבהיר שאני לא קווניק (לא יודע אם יש לזה משמעות בקטע הזה, אבל היום אי אפשר לדעת חחח) ושככל הנראה אני סוגר בעתניאל לשנה הבאה.
חוץ מזה, כשיגיע הזמן לקבוע דייטים עם בנות קשה לי לחשוב על איך אני אכיר כי כן יש לי ידידות מבני עקיבא וכו׳ אבל פשוט לא נראלי שזה הכיוון.
סליחה אם חפרתי חחח.
שאלה טובהסבכי החשתי
אם ככה הוא המליץ לך, כדאי שתשאל גם למה, ותציף את זה שחסר לך קשרים עם בנות. אל תוותר לו בקלות, תניח לו רק כשהצליח לשכנע אותך. ואם עדיין לא השתכנעת, לך לרב אחר בסגנון אחר ותשאל.

אבל לענייננו, אני מבין ממך כשאתה אומר שאתה רוצה לצאת לדייטים שאתה מתכוון לפתח את זה לקשר שילך לכיוון חתונה. רק תפנים שהמשמעות של זה היא שאתה פחות תהיה גמיש לתמרונים בביסוס הזהות העצמית שלך. תחשוב רגע אם עשית את זה מספיק, אם מיצית את השלב הזה. אני אישית מאמין בזוגיות בה מתאפשר החיפוש הזה, אבל אני מודע לכך שזה יהיה קצת יותר מורכב.
תחשוב על זה

מאוד מעניין מה שאמרתהאביר האמיץ
האמת שסיקרנת, כשאני חושב על זה אני באמת לא סגור בכלל על הזהות העצמית שלי. בלי קשר אני הבנתי מהרבה אנשים שלהתחתן לפני גיל 20-21 יכול להסתיים לא טוב, חבל ששכחתי לציין בשאלה הראשונה שאני פחות מכוון להתחתן בקרוב. ובכל זאת, הקשר הזוגי מאוד חסר לי (יכול להיות שאני מדבר מתוך ילדותיות), זה אידאלי לצאת עם מישהי שנתיים שלוש ורק אז להתחתן? האמת שאח של חבר עשה את זה.
זה ממש לא ילדותיסבכי החשתי
טבעי לגמרי.
ואל תקח דוגמה מאח של חבר שלך, באופן כללי לא מומלץ לקבל אישור למעשים שלך מהתבוננות באחרים, זה להסיר מעליך אחריות. תעמוד מאחורי הבחירות שלך. ובשביל שתוכל לעמוד מול הבחירות שלך תצטרך לברר מה באמת חשוב לך. ומה בכללי באמת חשוב בחיים האלה. ולא מה חשוב לאח של חבר שלך. אתה שואל אם זה אידאלי לצאת עם מישהי שנתיים שלוש ואז להתחתן? תלוי מה סל הערכים שלך. תלוי איך אתה רואה זוגיות. תלוי מה חשוב לך בחיים. עד כמה שקשה לי עם זה שאין לי זוגיות, אני בוחר שלא לעשות את זה, כרוכים בזה אתגרים שאני יודע שאני לא אעמוד בהם, זה סתם יצור מתח מיותר ביני לבין העקרונות שלי, וגם ביני לבינה. אבל אני לא אתה. תברר טוב טוב מה חשוב לך בחיים. כי יגיע יום שלא תוכל להאשים אף אחד בזה שלא בררת מספיק טוב מה אתה רוצה באמת ובגלל זה גם לא החלטת את ההחלטות הנכונות.

שורה תחתונה אח יקר, סמוך על עצמך, אבל תמיד תזכור שלכל החלטה יש מחיר.
תלוי אם אתה מתכנן לשמור נגיעהמבולבלת מאדדדד
אם כן אז זה קשה ממש להיות ביחד כמה שנים. קשה עד בלתי אפשרי. כל אחד במקום שלו.
אבל גם שים לב שרוב הבנות מתחילות בגיל 18 מינימום... כמובן שיש חריגות, אולי בחלק אחר של הדתי לאומי זה שונה... אבל לרוב הן עצמן מתחילות בגיל 18-21. וגם מעדיפות מישהו יותר גדול בשנים מהן, וגם יותר בוגר נפשית...
שאלה מעולהadvfb
זאת ממש לא שאלה מוזרה, זאת שאלה מתבקשת.
בגיל שלך כבר אפשר להרגיש הצורך העמוק בזוגיות ויפה וחשוב שאתה מרגיש אותו ושם לב אליו.
אנסה לעשות סדר בעניין -
אנשים רוצים לתפור הרבה דברים ביחד בגיל הזה, גם לימוד תורה משמעותי בישיבה, גם שירות צבאי משמעותי וגם חתונה. צריך להרגיש את המתח בין שלושת הערכים הללו ולהכריע בניהם באופן אישי.
הרב שלך (לפי איך שבדר"כ אני מבין אמירות כמו זו) הציב בעצם "סטנדרט" על פי המשנה החינוכית שלו. יש ישיבות שמעודדות לצאת לקצונה, יש ישיבה שאפילו לא מעודדות לצאת למ"כים. יש ישיבות שמעודדת לצאת לשידוכים בגיל מסויים, יש כאלו בגיל אחר (יש שתי ישיבות ידועות שמי שמתחתן בהם צריך לעזוב את הישיבה באופן זמני לכל הפחות, ממש ככה).
לכל כלל - יש יוצאים מהכלל. אם אתה מרגיש את הצורך העמוק בנישואין ואתה משתוקק ורוצה להקים משפחה עם כל הכרוך בכך - כדאי לך לחשב מחדש את היחס בין שלושת הערכים הנ"ל - צבא, ישיבה, חתונה. תמיד משהו יבוא על חשבון השני ותדע שאם תשים את המניות שלך בצד של החתונה תוכל מאוד להפסיד בצדדים האחרים.
השאלה של "מה לכתחילה לעשות?" היא שאלה מאוד אישית ברמה הפרטנית. כל מי שמדבר על הרמה הכללית הוא מדבר מנקודת מבט של מנהיג ששואל לאן צריך למשוך את הציבור. ככה אני מבין הדברים.
תודה על זה, אנסה להבהירadvfb
הדגשתי את הרצון, לא כדי להגיד חלילה "אם יש לך רצון עוף על זה!", אלא כדי לעורר אותו לעסוק ברצון הזה כשלעצמו - "למה אני רוצה זוגיות?" "מה זוגיות מחייבת?" "מה היחס בין הקמת בית לערכים אחרים?" וכולי..
ישנן הרבה שאלות כבדות משקל שעולות ביחס לרצון להתחתן ויש צורך בסבלנות להקשיב להן ולא לנסות ישר לענות, אלא לעכל אותם ולשהות בהן עצמן.
לבנות את התשובות בתהליך של בירור.

לצורך העניין - האמירה "יאללה עוף להתחתן!" או לחלופין לומר "עזוב אותך, לא עכשיו!" - זה וזה גרוע באותה מידה. שני האמירות הללו גורמות לאדם להמנע מבירור אישי.

תעשה בירור עם עצמך, סומך עליך שעם הכוונה נכונה וענווה תגיע למקום טוב.
אפשר מגיל 18. בהצלחהחסדי הים
הוא שאל מקובלחדשכאן
לא אפשר
אם מקובל לא יודע משנה פשוטה באבות, הוא לא מקובלחסדי הים
אלא מקולקל.
😁חדשכאן
מת עלייך!
אתה פוסק הלכה למעשה מהמשנה...?advfb
לא אני. השולחן ערוך פוסק את המשנה באבן העזרחסדי הים
א, ג.
לא שאלתי מתי אפשרהאביר האמיץ
ברור לי שאין פה שאלה של מתי ואסור. אני פשוט שאלתי ממתי זה מקובל והופך להיות רציני יותר, למשל לי הייתה חברה בגיל 16 אבל ברור לי שזה לא אותו טייפ של קשר כמו שיש מתי שבאמת מכוונים לחתונה
אתה בעצמך יכול להפוך את זה לרציני, אם אתה רציניחסדי הים
והבחורה רצינית.
יש מספיק אנשים שמתחתנים אז.
זהו אז אני ממש לא דוסהאביר האמיץ
אני פשוט רוצה לדעת אם אפשר לצאת עם מישהי אפילו שאני מתכוון להתחתן רק עוד שנתיים שלוש.
סתם קשר בלי חתונה באופק, לא כדאי.חסדי הים
קשר ששומרים על ריחוק בין בני הזוגadvfb
שכך מצופה מרווקים ע"פ ההלכה, הוא קשר עם הרבה מאוד מתח ולכן נפשית כדאי לזרז תהליכים.
במידה ואין לך עניין לשמור הלכה במלואה בעניין הזה, זאת כבר הסתכלות אחרת לגמרי.
לרוב בישיבות הסדר מכוונים לחתונה אחרי הצבאלכאורה
להבנתי משתי סיבות עיקריות

א- להיות נשוי בצבא זה לא פשוט בכלל בעיקר לקרביים ביחוד לנשואים טריים. (ממה שאני ראיתי לדעתי קרבי נשוי לא רק פוגע בעצמו אלא גם מעמיס יותר על המפקדים ועל החברים שלו ואולי אפילו יצא שכרו בהפסדו)

ב- התקופה של הדייטים מאוד מעמיסה ומסיחה את הדעת מהלימוד (לא מדובר רק על זמן אלא גם על פניות הדעת ורגשות שכל הזמן צפים) לכן טוב שבשנים הראשונות בישיבה תהיה פניות לעסוק בתורה בנחת, זו תקופה שלא תחזור על עצמה כדאי מאוד לנצל אותה טוב.

אני משער שזאת הסיבה שהרב שלך המליץ על שיעור ד' שזה אחרי החזרה לישיבה או אם ממשיכים בצבא זה כבר בחצי השני של הצבא לקראת קצונה או שחרור.

זאת הגישה שאני מכיר בישיבות הסדר אבל במקומות שונים הגישה יכולה להשתנות ממש אין משהו אחיד בכל הציונות הדתית.

לדוגמה בהרבה ישיבות גבוהות מכווינים להתחיל לצאת בשיעור ג' כי שם לרוב מתגייסים יותר מאוחר לזמן הרבה יותר קצר.
העיסוק במתי לצאת לדייטים כשלעצמו, הוא קצת מוזרהסטוריאחרונה
ההנחה שלי וכנראה גם של הר"מ שלך, היא שאין עניין וטעם ביצירת סתם קשרים בין גברים לנשים. זה אפילו בעייתי ומזיק. המטרה היחידה הלגיטימית לפגוש בחורות - היא לבדוק התאמה לחתונה. ממילא, לפני השלב שבו אתה מוכן להתחתן, אין למה לצאת לדייטים.

כנראה מהשרשור, הנקודת מוצא שלך היא אחרת. ממילא יש פער בין מה שאתה מרגיש שאתה רוצה, לבין דברי הר"מ שלך.

הייתי מציע לך, ללבן מולו (נשמע שסה"כ אתה מעריך את דעתו) או מול רבנים/אנשים אחרים, את הסוגיא כולה. הרבה לפני המסקנה למעשה (באיזה גיל לצאת) -

מה מהות הקשר בין איש לאשה ומה מטרתו. מה הגבולות הנצרכים בו בכל שלב. מה היחודיות בקשר בין איש לאשה, ששונה מסתם חברים. מה הצורך שאתה מרגיש שאתה צריך למלא ע"י הקשר הזה, ואיך ממלאים אותו בצורה בריאה ולא בבזבוז כחות.

הרבה הצלחה
הציעו מישהו והיה נראה בולבלא כחל
כמה בול?
העזתי לקוות. ואשכרה רציתי לצאת איתו. זה לא קורה הרבה שאני רוצה. ובסוף לא רלוונטי.
זה מצד אחד נתן לי תקווה - יש אי שם בחורים שיכולים להתאים.
ומצד שני, הנה אני חוזרת לפורומים אחרי מי יודע כמה זמן, בשעה חמש בבוקר.
הייתה לי תקווה שהסגולה של הנר השמיני משנה שעברה תתממש. עדיין יש לי. כזאת תמימה ומקסימה שאני, לא מפסיקה לקוות. שלא נפסיק לקוות.
הגעתי למסקנהמבולבלת מאדדדד
העולם רע. הרע שולט. יש מעט מאד אנשים טובים, ועל אף אחד אי אפשר לסמוך. גם על הטובים.
כשמזיקים לי- זה בגלל שככה האנשים. הם לא יודעים להיות טובים. כי הכל רע מהיסוד.

השאלה רק איך מתחתנים אם אי אפשר לסמוך על אף אחד...
וואי מצער לשמוע שזאת החוויה שלך.. מקווה שלא תפגשיפתחתי ניקק
אנשים כאלו יותר..
מצער שככה את חשהארץ השוקולד
מציע לקחת הפסקה מחיפושים עד שתמצאי משקפיים חדשות
האמת שלא בגלל זה הגיעה לי המסקנה הזאת...מבולבלת מאדדדד
ודווקא עכשיו אני חוזרת לשמוע הצעות... אחרי שמי שהיה הארוס שלי ביטל את החתונה פחות משבוע לפני...😔😔😔
אבל לכולם יש אינטרסים. גם לאנשים הכי קרובים אלי...
אבל כשאנשים כל כך קרובים אלי, שבאמת סמכתי עליהם, עושים דברים מאחורי הגב שלי ופוגעים בי כל כך, מרגישים שהעולם כולו רע. יודעים שלא, אבל ככה מרגישים. ועם רגשות אי אפשר להתווכח...
"עם רגשות אי אפשר להתווכח", לגמרי!advfb
וגם אמון או חוסר אמון בבני אדם הוא דבר שלא הולך על כללים הגיוניים. במקרה של משבר אמון עמוק וכואב אז מסתבר שצריך זמן לעכל, לכאוב לתהות כדי לעבור תהליך ריפוי.
לא באתי להתווכח עם הרגשותארץ השוקולד
כואב ממש לקרוא שככה את חשה.
נראה גם מדברייך פה שקרו דברים מאוד קשים שנתנו את התחושה הזו.

רק אעיר שאינטרס לא הופך בן אדם לרע.

ולגבי ההצעה שלי לקחת הפסקה מחיפושים בינתיים, בסופו של דבר בית יכול לקום רק מתוך אמון וכבוד הדדי, אם התחושה היא שהצד השני רע ככל הנראה לא ניתן למסד קשר לדעתי.
הערות חשובותסבכי החשתי
במצב כזה לא מתחתניםחדשכאן
מה בדיוק את רוצה מהנישואין?
מה תרוויחי מזה?
אין שני כוחותלנוע= לשכון.

יש רק אור שיתעמעם.

היי חזקה !

עשי את שלך, מה שהשם חפץ.

 ותיראי איך בעזרת השם הכל יבוא על מקומו בשלום❤️

תזכרי שזו מסקנה שלך,השתדלות !
כמו שלי יש מסקנה אחרת.
הגעת למסקנה הזאת מתוך חוויה אישית, וכנראה המסקנה הזאת הגיונית לפי התפיסות שלך, אבל זה לא מוחלט. זה לא אומר שזה נכון לכולם.

עם רגשות לדעתי אפשר להתווכח. לא להתווכח על עצם היותם- כי ברור שהם קיימים, וברור שהם לא קיימים אצלך סתם, אבל דווקא מהמקום הזה שהם קיימים אפשר 'להתווכח' (בתוכך).

והשאלה שלך מאוד מוצדקת. להתחתן תמיד אפשר, אבל זוגיות מאושרת אי אפשר ליצור כשמרגישים שאי אפשר לסמוך על בן הזוג.
יבוא האחד בחינת"יצר סמוך תצר שלום שלום כי בך בטוח"חסדי הים
יש הרבה רעסבכי החשתי
נכון. אני רואה הרבה כאב ואני מבין אותך. טוב שאת מודעת לרע. לא כדאי להתעלם מהעובדה שלכל אדם יש אגו, חולשות ופחדים ושברגעי נסיון קשים לא כולם עומדים בזה. אם לא תדעי את זה יאכלו אותך. לכולם יש אינטרסים אישיים, בין אם גלויים בין אם נסתרים, בין אם מעיני אחרים או עצמם. המכשול בהבנה הזאת הוא שהיא עלולה להביא אותך לחשוב שאם הגעת למסקנה שהכל רע, אז את בסך הכל רציונלית ומציאותית, התבגרת כמו שאומרים. אבל לדעתי אם את רואה הכל בצורה כל כך חד גונית, זה מראה דווקא את ההפך, את רואה תמונה חלקית בלבד וקוראת לזה מציאות. בין אם את אומרת שהכל טוב, ובין אם אתה אומרת שהכל רע, זה פשוט לא עובד ככה. בהרבה פעולות יש רגשות מעורבים, יש רבדים מלמטה ועד למעלה. זה העולם, מורכב. לא פשוט. נכון יש את הרב קוק שאומר שבשורש הכל טוב, אבל הוא דיבר על השורש. אנחנו חיים בעולם המעשה בו צריך להיות חד מאוד בשביל להבדיל בין טוב לרע. אבל קודם לדעת ששניהם קיימים. לדעת מה יחסי הכוחות ביניהם זה כבר עניין של לדעת לתפוס מורכבות. שלפעמים השקר בא במסווה של אמת והאמת נראת כמו שקר. אדם טוב נראה רע ורע נראה כמו אדם טוב. קל להתבלבל וצריך הרבה נסיון והבנה בעולם בשביל לקלוט את זה, ולכן גם לא מתיימר לומר שרכשתי את זה ואני יכול להטיף לך מוסר על כך. אבל מה שבטוח, אף פעם לא כדאי להסתכל על המציאות בצורה חד גונית, זה הכי גרוע, כי אז אתה באמת רחוק מהאמת.

אני קצת חורג עכשיו בדוגמה מהדעה שאני מציג, אבל זה רק בשביל להבהיר נקודה. רבי נחמן אמר פעם שהוא מעדיף להיות פתי שמאמין לכל אחד מאשר ספקן שלא מאמין לאף אחד. אני חושב שהוא אמר את זה כי לפתי יש לפחות תקווה לפגוש באדם חכם וטוב שכדאי להקשיב לו. הספקן לעולם לא יפגוש אדם כזה, כולם שקרנים בעיניו, כולל אותו אדם שפספס. ויש בזה משהו עצוב.

אגב, יש כאן קצת עומק, הפתי מאמין לכל אחד, גם לכופר וגם לצדיק, אבל זה כבר פרשנות מרחיקת לכת שלי😁
עדיף לא לקבוע עובדות (;הפי
כי אז מאוד קשה לעשות שינויים ולעשות מעשים או להכניס אמונה .
העולם לא ורוד זה נכון , האם יש סבל לפעמים בלתי נסבל? בוודאי,באנו לעולם לעבוד קצת ולפעמים קצת יותר .

עדיין אני בהחלט מאמינה שיש אנשים טובים ( גם אם יש תקופות שהם פחות בולטים / גם אם נפלנו חתיכת נפילה בין הכיסאות)
ובכללי העולם היום מעורבב בטוב ורע .. זה נראלי תוצר של חטא האדם הראשון ..
יש בחירה לכן יש רע ..
העולם לא רע כיכנה שנטעה
הוא מונהג ע''י הכי טוב שקיים. הרע לא שולט כי הכל מתוכנן ונכון. יש הרבה אנשים עם כוונות טובות שרואים את הדברים קצת אחרת ובטעות פוגעים באחרים. ולסמוך על אחרים? זה תלוי בך ורק בך. כשמזיקים לך - זה חלק מסיפור שהיה ואנחנו לא מכירים. אם תבקשי ותנסי לראות - תראי שאנשים הם הכי הכי טובים. היסוד לא רע, אנחנו מחליטים לאיזה כיוון לקחת אותו.
אני מבינה את הקושי והכאב, כולנו סוחבים תיקים ויש המון התמודדויות, אבל הוויתור והרמת ידיים זה הדבר שישפיע עלינו הכי לרעה. כי סביבה לא תומכת - בסדר... אנשים חמוצי פנים - מילא.. אבל אנחנו? אל תפלי למרה שחורה כי ממנה הכי קשה לקום! צריך להיאחז בדברים טובים, ותאמיני שהם מסובבים אותך בכל מקום, בכל זמן. יש אנשים טובים שרק רוצים לתת יד ולעזור ומחכים שתגידי להם איך. ממש עצוב ומצער לראות את הקושי והייאוש.. אבל בע''ה הכל יעבור ואז תסתכלי על הכל ממקום אחר, על מה שעברת, ותוכלי לחייך ולומר לעצמך שהכל בסדר, והעולם טוב, והאנשים טובים.
יצא קצת משפטים גדולים אבל גם להאמין בזה זאת עבודה שצריך מתישהו לעשות;)
ואם אפשר לעזור איכשהו - בשמחה
האמת שגם בקבלה כתוב שהעולם הזה רובו רעמבקש אמונה

רק אומר..

לא יודעת מה כתוב שם כיכנה שנטעה
אני לא לומדת קבלה אז אשמח למקור אבל זה לא הרעיון. אולי ניסחתי לא כלכך טוב.. אם כבר התחלנו עם מקורות, בקהלת כתוב 'הא-לוקים עשה את האדם ישר והמה ביקשו חשבונות רבים'. יש טוב אבל האדם הוא בחירי ולוקח דברים לאיפה שרוצה. ברור שיש דברים לא טובים, לא הכל יופי טופי חיוכים ושמיים בהירים. אבל השאלה היא איך אתה לוקח אתזה. העולם נברא בבסיס שלו הכי טוב עבורך, מקום טוב בשבילך לגדול בו, עם הקושי והניסיונות ולהתקרב לה' כמה שאפשר. שום דבר לא יוצא מהשליטה של הקב''ה ואדם צריך תמיד להאמין שהוא מנחה אותו בדרך הכי נכונה עבורו. וגם הרע הזה שמגיע בא מכל מיני סיבות (בין השאר כמו 'מפי עליון לא תצא הרעות והטוב', מתקשר לי איכשהו). יכול להיות רע ומתסכל אבל זה לא אומר שצריך להסתכל במשקפיים שחורות משחור ולשקוע בזה (חס וחלילה לא שופטת..). הניסיון הוא לגבור עלזה ולמצוא את הטוב בסיפור. ולזכור שאבא נמצא שם בכל הקושי ונותן יד להוציא אותך מהבור. פשוט צריך להאמין ולראות אותו. ממש כאן איתך.
ויקיפדיה עמוד א' מבקש אמונה

זכרתי את זה מאיפשהו ובאמת זה כתוב בויקיפדיה לגבי עולם העשיה - העולם שלנו.

אבי"ע – ויקיפדיה

 

בגדול אני מסכים, העולם נברא בדיוק איך שצריך בשביל תיקון שלנו

אבל מה שהפותחת אמרה - שהרע של בני האדם שולט ולכן קשה לסמוך אפילו על הטובים זה נכון בגדול.  רק רציתי להעיר את העניין.. לידיעה

זה מדבר על הקליפות לא על האנשיםחדשכאן
זה סיבה ותוצאהמבקש אמונה

הקליפות זה המשיכה של האדם להנאות יותר מלטוב.. 

מכיוון שיש לאדם יותר קליפות יותר קשה לו לצאת מהאנוכיות

כתוב בלקוטי אמרים(תניא)סבכי החשתי
שזה עולם שברובו יש רע, ספר שדי מבוסס על הקבלה, אם הוספתי במשו
חחחח ויקיפדיה?כנה שנטעה
זה יפה וגם ידוע מה שכתוב שם , אבל זה לא סותר. זה שיש הסתר פנים לא אומר שרע. כן אומר שיש עבודה לראות את ה' בדברים הטבעיים והפחות יפים. מה גם שדייקתם את זה לאנשים שבוחרים להיות רעים - וזה בכלל בכלל לא הרוב. המעט עושה הרבה רעש, רואים את זה בהמון דברים. מה שאני אומרת זה שזה לא טוב לשקוע בזה וצריך לראות את הטוב בדברים, כי לא חסר. סיימתי לחפור להיום
באמת אי אפשר להתחתן ככה.לגיטימי?

חייבים לשנות את הגישה.

חייב להיות אמון הדדי בקשר, ואם אין - הוא לא יכול להתקיים.

 

בעולם יש טוב ורע, ככתוב: "יוֹצֵר אוֹר וּבוֹרֵא חֹשֶׁךְ עֹשֶׂה שָׁלוֹם וּבוֹרֵא רָע אֲנִי ה' עֹשֶׂה כָל אֵלֶּה".

יש רע בעולם, והוא ממשי. הוא באמת קיים.

פסוק נוסף שאת בטח מכירה מבראשית אומר כך "כִּי יֵצֶר לֵב הָאָדָם רַע מִנְּעֻרָיו" - אולי במילים שלך, רע מהיסוד.

 

אנחנו יכולים להסתובב בעולם מתוך הרגשה שכל העולם רע, שכולם מנסים להרע לנו, שהכל רע מהיסוד - אפילו מי שנדמה כטוב אי אפשר לסמוך עליו.

אבל איך יראו חיים כאלה?

מנקודת המבט הזאת אי אפשר להתאכזב, כי אין ציפיות.

אדם שחי ככה יפתח קוצים שירחיקו אותם מהחברה, ויחיה בבדידות. הוא לא ישתף אחרים בעולם שלו (כי הוא לא סומך עליהם), כך שהבדידות הזאת תציף אותו בעולם פנימי עשיר במחשבות שחורות.

 

לעומת זאת, אנחנו יכולים להסתובב בעולם עם גישה יותר מורכבת, לפיה בעולם חיים אנשים. אין אדם שהוא טוב מוחלט, ואין אדם שהוא רע מוחלט. עולם שבו יכול להיות אדם שרוצח (=רע), אונס (=רע) וגונב (=רע), ואותו אדם גם תורם ממון רב לצדקה (=טוב) ומכבד הורים (=טוב). אנחנו חיים בעולם שבו הטוב והרע מעורבבים יחד. וזה נכון לא רק לגבי אנשים אחרים, אלא גם לגביי, באופן אישי. האם אפשר לסמוך עליי? הלוואי שהחברות שלי יענו כן לשאלה הזאת, אבל אין לי ספק שפגעתי באמון שלהן. כי ככה זה, אנחנו בני אדם, ואנחנו טועים, ושוכחים, ובוחרים לא נכון.

בעולם כזה אני מסתכנת באכזבות, כי אני נותנת אמון באנשים אחרים, ויש לי ציפיות מהם. בעיני, בלי הסיכון הזה, אין סיכוי לבנות קשר עם אנשים. צריך להבין שלא הכל בידיים שלנו. צריך לדעת לשחרר את השליטה הזאת, כאילו התוצאות בעולם הזה תלויות אך ורק במעשים שלנו. זה לא.

אז כשלי יש קשר עם אדם, אני יודעת שעומד מולי אדם. עם רצונות, ותשוקות, ויצרים. 

אני מאמינה שרוב בני האדם שואפים לעשות טוב, ולהיטיב - במיוחד עם האנשים שקרובים להם.

נכון, לא תמיד זה עובד, ולפעמים הפגיעות הכי גדולות יכולות להגיע מהאנשים הכי קרובים.

וזה שבר נורא.

אבל אולי אולי

כדי לנסות להחזיר לעצמך את האמון הזה, שווה לדבר עם האנשים הקרובים האלה שעשו דברים מאחורי הגב ופגעו בך. אולי יחד עם מטפל, במפגש של שלושה, מישהו שיעזור לתווך את הדברים, כדי לנסות להבין קצת יותר את ההחלטה שלהם, את המניע לדבר שגרם לך כל כך הרבה כאב וצער.

 

אי אפשר להתווכח עם רגשות, אבל בהחלט אפשר לשנות נקודת מבט.

לשקוע במרה שחורה ולהגיד שכל העולם רע, זה פתרון קל.

אפילו קל מידי.

זה לשבור את כל הכלים ולברוח.

אבל לאן זה ייקח אותך?

זה המקום שאת רוצה להגיע אליו?

איך מגיעים למקום שאת רוצה להגיע אליו?

איזה צעדים אפשר לעשות כדי להתקדם לשם?

 

אומרים שטוב ורע מעורבביםמבולבלת מאדדדדאחרונה
אבל הרע גובר על הטוב עד שהוא לא קיים... אחרת תסבירו לי איך כל העולם הזה רע??? למה אין אנשים טובים? למה כולם רוצים להרוס לאחרים? למה אנשים לא מתנהגים כמו בני אדם?? למה מפריע לאנשים כשטוב למישהו אחר? מה זה היצר הזה שרוצה רק להזיק, שלאחרים לא יהיה טוב???