עבר עריכה על ידי ד. בתאריך כ"א טבת תשע"ב 23:48
המשנה אומרת "לב טוב" כמדה חשובה ביותר שידבק בה האדם, לא כקביעה בלעדית לנישואין. אם כי ברור שזה עיקרי (דווקא לגבי ברירת שידוכין יש בגמרא קריטריונים שאני לא בטוח כ"כ שהיית מצטטת אותם).
ואם זה כ"כ ברור אז למה היו לך "הרבה התלבטויות"?... אני מבין שזה לא היה מִסָפֵק על הלב שלו.. אז גם לו מותר, למרות שאת לעצמך כבר הסקת ומצאת ב"ה..ֵ
ואם יש לה לב טוב אך היא לא עם שמחת חיים והוא "חייב" את זה? אז זהו - זו דרישה שטותית? [ואין לכך כל שייכות לכך שלכל אשה יכולים להיות לעיתים מצבי רוח. מדבר על האופי הכללי. ובוודאי שגם בנות הן בני אדם עם אופי אישי..]
ואסור לאדם לשאוף למישהי צעירה ממנו או נמוכה ממנו? מה קרה? הרי יש להניח שגם הוא לא התכוין שאם תהיה מישהי עם כל המעלות אך עם עוד ס"מ, יפסול את זה - וגם לא עם עוד כמה חודשים. כתב בנושא זה את הכיוון, הדי-מקובל אגב.
ו"נשית" זה מוגזם? הרבה מאד גברים שואפים לכך, והרבה מאד בנות הן כך. ומעט מאד בנות הן "מדריכות קראטה" ולא צריך להקצין (ומי אומר שאחת כזו לא יכולה להיות עדינה ו"נשית". וכי הוא ציין עיסוק?]
ואם הוא רוצה "בעלת מידות" זה אומר שלא יכול לקרות לה יציאה חסרת טאקט? למה להקצין את דבריו?
לכתוב "לא קיימת בת כזו"?.. מישהי בגיל שהוא מבקש, עם מידות טובות ושמחה בד"כ, ועם עומק ויראת שמיים (ו"נשית" - שזה רוב הבנות)?.. תמהני.
מה שאת כן מבינה "בשבילו" "אתה לא נגעל מלהסתכל עליה".. על הדרישות הקודמות, שהן "פנימיות", כתבת "אל תסתכל בקנקן".. אבל את זה את מוכנה להוסיף למרות שהוא לא כתב, כי הוא "בן". אולי כ"בן" חשוב לו דברים אחרים ממה שאת חשובה שקריטי אצל בנים?..
אז אני חושב שרצונותיו טובים ויפים ולא נדירים. יש הרבה בנות כאלה (הרי גם על עצמך את כותבת שאת משתדלת להיות כך - חוץ מעוד ס"מ גובה..).
ולפי דברייך, בהנחה שלרוב חברי/ות הפרום פה יש "לב טוב" - כולם כבר היו אמורים להיות נשואים. לפחות אלו עם אלו...
אז אע"פ שאני מאד מסכים עם אמירתך החשובה על מרכזיות הלב הטוב, זה לא חייב להיות אצל כולם הדבר היחיד.
ואם אדם עמוק עם לב טוב ישא בחורה מאד לא עמוקה אבל גם עם לה טוב (ויש הרבה כאלה. לב טוב אינו פונקציה של "עמקנות" דווקא) - אז שני האנשים הטובים הללו עלולים להרגיש מאד לא נוח בהמשך. למה לגרום להם את זה?
הקיצור, ישמח כל אחד בשמחתו - וגם אנו נשמח עימו - אבל אל יקיש מזה לגבי הלגיטימיות של אחרים לשאוף את שאיפותיהם, כל זמן שהן סבירות, כדוגמת הכותב הנ"ל..
הערה: אם "הקב"ה החליט שהוא צריך לשאת" מישהי כזו וכזו - אינך יכולה לדעת ולא אף אחד אחר. אם באמת הקב"ה החליט - אז הוא יגלגל כך (כמו שלך הוא גילגל להינשא למישהו ש"היה תקופה שלא היה כ"כ דוס", ובסוף כן..). אדם צריך להשתדל. וההשתדלויות שלו - הן בדיוק מתאימות לכיוון שאנו למדים מתוך תורה, שהיא דבר הקב"ה, שהוא כיוון יפה וראוי + קצת העדפות אישיות]