מי ער?!?!
=] =]
מי ער?!?!
=] =]
אבל לא עשיתי דייט...
עשינו מסיבת גיוס לחבר בקפה קפה...
קפהקפה בבסר?
בקפה קפה?
מה הוא מתגייס לקרקל???
וזה אומר שגם אני ערה..
אם הגבתי...
אומרים הייתי בדייט..
זה כמו שתגיד עשיתי תפילה =]
ממש לחיות את זה
אמרתי.
הוא כזה בייני"ש מקרית משה שהיינו חייבים להראות לו מזה בית קפה, וכל הערב הוא היה בשוק מזה...
ותכל'ס, קיללנ ו את הרגע שבו לא הלכנו לבשרי, חצי מחיר ויוצאים מפוצצים...
כאילו עליכם..
מה רע בצ'כונה שלנו?!
אגב-חלבי עולה יותר לא? =]
ולא חזרתי מדייט אלא מסיוד הסניף אחרי שבת מטישה בסניף
(ואני לא בבית אפילו אלא בבית של המזכ"ל)
hodaiadער כרגיל.
לפחות - בילינו יחד.. היה נחמד, לא?!?!
לילה טוב צדיקים וצדיקות.

לק"י
מזל שיש אוזניות.. וטלפון של אבא ב8 אג'...
לא רציניים אנחנו 
אח"כ תצטרכי עוד התרת נדרים
בלי נדר..![]()
אבל עדיין צורם לי המילה "נשבעת"
עם איזה בחור/ה הייתם יוצאים?
מצאתי את עצמי כמה פעמים מספרת לבחור על קשרים קודמים שהיו לי ועל כל מיני פאדיחות-
וממש לא מבחירתי האישית, פשוט נשאלתי..
(אם הבנתי את כוונתך..)
לא מספיקה להם התשובה? או חושבים שהיא תשתנה עם הזמן?
פעם אחת לשאול - סביר לחלוטין (לדעתי)
אולי השאלה צריכה להישאל בעקיפין ובצורה נעימה יותר, אבל היא לגיטימית לגמרי.
זה מעיד הרבה על הבן-אדם....
נפל לי האסימון רק כשקראתי את התגובה שלך.....
אבל לאור השאלות בתקופה האחרונה -
הצלחתי להאמין שגם הוא רציני..
כתמר יפרח"העם נגד מערכת משפטית עוינת"
שונה ל:
"העם נגד מערכת משפטית"
שונה ל:
"העם נגד מערכת"
שונה ל:
"העם נגד"
שיקר בצבא כדי להימנע מבעיות של צניעות ועל הדרך ברח בגלל הבעיות הללו מכמה מטלות של הצבא?
המציא משהו כדי לא להיות בלילות בבסיס כי הבנות שם הגזימו ...
לענ"ד צריך לראות את כל הקונסטקט של הדברים, את כל המכלול, ורק אז לקבוע.
ייתכן שיש עוד נתונים שלא הבאת כאן, ויכולים להאיר באור שונה את העובדות הנ"ל.
הוא אמר לרופא שיש לו בעיות שינה והוא לא מצליח לישון בגלל הרעש בבסיס
ואז הלך למעבדת שינה שזה אזרחי
והוא לא העביר את הנתונים של 100% נורמלי
וכך יצא שאותו הסדרניק רוב חודשיו בצבא לא עשה שמירות בלילה
לילה בבסיס זאת אומרת (במציאות) שאין חוקים לגבי לבוש, הדוד של המים אצל הבנות לא עובד...
וכד'
בעיות של צניעות בבסיס גרמו לכמה בנות לריתוק.
(זה הבעיות של ביינישים שהם לא קרביים,
ובנות לא להיבהל זה לא בסיס רגיל!!! והבסיס הצמוד אליו הרבה יותר בעייתי והוא ממש לא נורמלי)
אין ספק שהוא שונה לגמרי מכל "משתמט" אחר...
אכן, מצער מאוד לשמוע שה"שילוב הראוי" בצבא קדשנו לא כ"כ מתפקד...
חייבת לקום מחאה על זה.
שנשאר בבסיס עם בעיות צניעות ובנות שעושות שטויות בלילה.
ישמור במקומך?
אסור!
צריך להישאר, ולשמור כמו שצריך ומותר ע"פ ההלכה בשבת, ע"פ ככלי הבסיס.
אז, אם ישנו קושי בצניעות בבסיס, מותר להתחמק?
ממש לא נראה לי.
אותו אחד בוודאי לא היחיד שמשעמם לו. וממש לא חובה להיות באותו אזור שבו הבנות נמצאות, וע"פ הפקודה אסור להן להיות כלל במגורי הבנים. אז תמיד אפשר להישאר בחדר ולקרוא ספר טוב.
מה גם, שאם הוא שומר, אז הוא בעמדה! וכלל לא רואה את המתחולל, אלא אם מסתכל על הבסיס במקום על השטח שמולו עליו הוא מופקד.
לשקר, לא תורם בכלום. חוץ משר להרס האישיות שלך. וזה לא שקר לבן למען מטרה ראויה, כי אפשר לפתור את חוסר הצניעות בקלות.
כמה רעיונות:
א) תדבר עם רב היחידה על הפרות "השילוב הראוי" שיש, שיגיע ויעשה ביקורת, ויתן בראש למי שצריך.
ב) תייסד שיעור תורני בבית הכנסת, תעשה את זה בתיאום עם הרבנות. שיביאו מרצים מעניינים. תפרסמו את זה בכל מקום... תתפלא כמה יגיעו (בעיקר מבני עדות המזרח),
ג) תדבר עם מש"קית/קצינת החינוך, לארגן פעילויות בערב, "במדים מלאים".
ד) תארגן בעצמך ערב חוויתי לכולם. עם מדורה וגיטרה. תארגן סרט במשרד.
נשמע סותר?
אז זהו שלא.
מציאות החיים בעיקר בצבא היא מורכבת. לא הכל שחור ולבן. אני חושב כמו אהוד שהוא צריך לעשות כל מאמץ לפתור את העניין ולא ע"י התחמקות מעשיית מטלות צבאיות.
אבל לצערנו לא כולם מספיק אסרטיביים לעשות את זה ולפעמים כן עדיף שהוא ייתחמק ובלבד שלא יבלה עם הבנות הנ"ל.
אז לכתחילה אני מסכים עם אהוד ובדיעבד אני מסכים עם קחו עמכם.
ברור שלכתחילה צריך לעשות את כל מה שאפשר לפתור את העניין ביושר,ולא מתוך התחמקות.
וכן-עדיף שהוא יתחמק ולא יכשל באיסורי תורה\דרבנן.
לכן,גם אני מסכימה עם אהוד לכתחילה ואיתי בדיעבד
ועם מקסימום שמירה על צניעות. זה יהייה קידוש ה' הרבה יותר גדול, מאשר הרווח הנקי שלו שהוא היה בבית ולא "נפגע".
רוב הבנות החילוניות, כאשר יראו שאותו חייל ביני"ש מכבד את עצמו ואותן. ידעו כבר לא להתקרב אליו ככה. ואולי אפילו יתעניינו אצלו על דברים יהודיים, וקירוב לבבות.
במהלך השירות שלי, דווקא החיילת שהכי לא נראתה קרובה לדת, התעניינה אצלי איפה יש בית כנסת בצפון ת"א, ואם יש רב שיכול להסביר לה דברים פשוטים לאחר שתשתחרר.
להיות חייל דתי, דווקא במפקדה, ודווקא לא בחוד החנית של הקרבי, יכול להיות לפעמים נקודת האור היחידה של הרבה חיילים שלכאורה שקועים עמוק באפלה. רק בתנאי שיתמודד עם בעיות, ולא יתחמק.
אבל א"א לעבור באופן תמידי על איסורי הלכה,כדי לעשות קידוש ה'.
קוראים לזה חילול ה'.
קרא שוב, והגד לי היכן אמרתי לעבור על איסור הלכה באופן חד פעמי, ובאופן תמידי בפרט.
שהוא לא היה יכול להישאר בבסיס עקב בעיות צניעות חמורות,ז"א שהוא לא יכול לקיים את המטלות המוטלות עליו.
ואתה כתבת שהוא יקיים אותם,(עם מקס' צניעות),ואז יתחילו לכבד אותו.
וההודעה השנייה הייתה הודעת ההמשך.
אם אינך יודע לקרוא לפי סימני השירשור, אז תסתכל על שעות הכתיבה ויהייה לך יותר נוח. ככה תדע שהודעה שנייה באה אחרי ראשונה.
קבל סליחתי מעומק הלב.
(למרות שאני ביניי"ש).
הבסיס שלו היה כלא והסגל רובו היה מקומות לא הכי טובים כמו פרדס כ"ץ, בנים/בנות של פושעים (רוצחים, ראשי מאפיה וכד') והוא היה שם מש"ק דת
(חוץ מזה שזה היה לפני כמה שנים, אז כך שהעצות לא רלוונטיות)
א) היה חילופי רבנים בבסיס, ולרב חדש שבקושי מכיר ת'עסק אין לו כל כך כח, כך זה במציאות.
ב) אין לסגל בית כנסת, הבתי כנסת הם של האסירים, הסגל הולך לבסיס הקרוב עם הבית כנסת (מי שהולך) - אסור לסגל להתפלל עם האסירים (עכשיו זה לא כל נדרי...)
ג) קצינת חינוך / ת"ש מי אמר לך שזה מעניין אותה ושהיא לא גם חלק מהבעיה (וגם אם תגיד אתה חושב שזה יעזור, והרב אמר לה, וזה לא עזר ביום ובטח שלא בלילה שהיא לא אחראית), וד"א בבסיס הזה יש חלק שמהתפקיד הולכות על אזרחי (הייתי אומר 40% בד אזרחי) אז בנות שרואות דבר כזה גם הן רוצות לפרוק עול.
ד) ממש לא הגיוני לאותו בסיס, גיטרה?! וזה לא יוביל לקול באישה ערוה.
וכן כיבדו אותו בזה שלא נגעו בו, אך שאר הדברים זה כפיה דתית
בחילול שבת ברור שמישהו יצטרך לחלל במקומו,
ואילו בענייני צניעות, החייל שישמור במקומו
דוקא יעשה דברים הרבה יותר צנועים בשמירה מאשר שלא בשמירה בד"כ.
חוץ מזה, אני לא בטוח שאתה צודק גם בענין חילול שבת.
אין אומרים לאדם חטא חטא קל כדי שלא יחטא חברך בחטא חמור.
לי אסור לחלל שבת ולכן אני לא מחלל שבת.
גם לחברי אסור לחלל שבת ולכן גם הוא יכול כמוני להגיד שהוא לא מחלל שבת.
אם הוא בחר שלא לעשות זאת - אין עלי חובה, ואולי אף אסור לי
לעשות זאת בשבילו.
בנוגע לשאר הדברים - לא כל אחד יכול להיות קומונר,
ולא כל בסיס זה סניף בנ"ע, ולא כל מש"קית חינוך
מסכימה לערב הפעלות כזה.
בטח לא בתדירות של אחת ליום.
גם לא כל חייל שמתעניין איפה יש רב קרוב, באמת יהיה
דתי בסוף השרות.
לרוב זה פולקלור עממי או זכרונות ילדות.
המלחמות בצבא הם מספיק קשות ואין צורך להוסיף עליהם
בנימוקי קידוש ה' מטופשים, שכל קשר בינם לבין המציאות מקרי בהחלט.
וכמו שכתבתי - בכלל לא ברור שיש איסור הלכתי לשקר במקרה כזה ע"מ
להנצל מנסיונות בענייני צניעות שבת וכד'.
אם השמירה כרוכה בחילול שבת שלא לצורך - ודאי שאסור לבצע אותה ולא משנה מי המחליף.
גם אם אין בשמירה שום בעייה והחייל סתם ברח כי בא לו - יש בעייה בזה שהוא ברח, אבל אין בעייה בקטע של החילוני ששמר במקומו (בהנחה שהוא לא ברח בכוונה בשביל שהמחליף שלו יהיה בדוקא חילוני ,כמובן).
כל אדם אחראי לעצמו ולא לאף אחד אחר.
בכל צעד שלו אז למה לא?!
אגב-למה הוא מלכתחילה לא בנחל החרדי??
מה היה הסיבות שהוא בחר לברוח מהשמירות האלה.
בא אספר לך משהו, כל חייל בצה"ל מוציא פטורים בצורה כזאת או אחרת. כן, גם ביינישים יוצאים על קב"ן.
תיהי מפסוטה שהוא נאבק על הקדושה שלו בבסיס ונמנע מלהיות שם מאשר לחפור האם הרב הצבאי שם בדיוק התחלף או לא יודע מה.
באמת שהכי קל להישאר שם באיצטלא של ' אני אדם ישר' ולהנות בסתר הלב מכל הברדק הזה, ומי שבצבא מבין בדיוק למה שאני מתכוון.
מישהי לומדת במכון לנדר?
(זה באמת דחוף..)
אזז ככה... זה קצת מביך לדבר על זה אבל ברוך השם אינטרנט הוא חוט של חסד לבישנים אנונימים כמוני
.. לא מזמן עוד הייתי בצד האחר של החברה ברים ים וגישה לכבוש נשים היום ברוך השם אני מנסה לייצג את הכיפה בכבוד הולך למקווה בית כנסת שיעורים ומרחק ביני לבין נשים פרט לאמא הוא מפה ועד כוש. עד פה הכל טוב בזמן האחרון הבנתי שכלה לא מגיעה בהזמנה באינטרנט, לפחות לא עם הכשר. התחלתי לשאול בבית הכנסת אמרו לי שנהוג לחפש דרך חברים א לפנותו לשדכנית. לי יש מעט חברים דתיים וגם הם בעיקר בעלי תשובה בנוגע לאפשרות של שדכנית רחוק ממני ונראה לי כזה מסחרי ואני ישמח אם יעידו פה אחרת כי לא ניסיתי חוץ מזה לא הכל אבוד אני יכול לגשת להזמין בחורה לדייט רק שאני נבוך רק מלחשוב על זה כי הגישה אצלי השתנה טיפה ומלחשוב על לגשת לדבר אני נהיה נבוך השאלה אם זה דבר שנהוג להציע דייט ישירות אם כן אז באיזה מקום ראוי להזמין בחורה דתייה לדייט ולאן אם לא על איזה פתרונות אתם מציעים תודה בכל מקרה לכל מי שקרא את המגילה שלי
אזז ככה... זה קצת מביך לדבר על זה, אבל ברוך השם אינטרנט הוא חוט של חסד לבישנים אנונימים כמוני. לא מזמן עוד הייתי בצד האחר של החבר'ה- ברים,ים,וגישה לכבוש נשים..היום ברוך השם אני מנסה לייצג את הכיפה בכבוד, הולך למקווה, בית כנסת,שיעורים,ומרחק ביני לבין נשים פרט לאמא - הוא מפה ועד כוש. עד פה הכל טוב, בזמן האחרון הבנתי שכלה לא מגיעה בהזמנה באינטרנט, לפחות לא עם הכשר. התחלתי לשאול בבית הכנסת-אמרו לי שנהוג לחפש דרך חברים או לפנות לשדכנית. לי יש מעט חברים דתיים, וגם הם בעיקר בעלי תשובה.בנוגע לאפשרות של שדכנית-רחוק ממני, ונראה לי כזה מסחרי..ואני ישמח אם יעידו פה אחרת, כי לא ניסיתי.חוץ מזה לא הכל אבוד, אני יכול לגשת, להזמין בחורה לדייט,רק שאני נבוך רק מלחשוב על זה, כי הגישה אצלי השתנתה טיפה, ומלחשוב על לגשת לדבר, אני נהיה נבוך.השאלה היא - אם זה דבר שנהוג להציע דייט ישירות,(?) אם כן, אז באיזה מקום ראוי להזמין בחורה דתייה לדייט, ולאן? אם לא,על איזה פתרונות אתם מציעים? תודה בכל מקרה לכל מי שקרא את המגילה שלי!
אני לא כ"כ יכול לעזור לך,אז לפחות פיסקתי את ההודעה..
תשתדל גם פעם הבאה שיהיה יותר ברור ונחמד לקרוא..
כשם שפרצופיהן שונים (תודה לק-ל
) כך דעותיהן שונות, לגבי כל דבר וגם לגבי שאלתך. יהיו שיגידו שלגיטימי בעיניהן שבחור יפנה אליהן ויציע את עצמו ויהיו שיגידו שלא שייך. בשל העובדה שניחנתי רק בנפש אחת אוכל לתת אך את דעתי הקטנה והלא מבינה-
אני מעדיפה שיהיה שימוש בגורם שלישי,מתווך, ולא שתהיה פנייה נרגשת ככה בפרונטלי. לא שייך בעיני,מביך ושאר ירקות. אך שוב, תלוי בעלמה..
ברכה והרב"ה הצלחה. 
מאוד כדאי שתעשה משהו בנידון.
באופן אישי אני מעדיפה שידברו איתי ישירות (אבל עדיף בצורה שתשובה שלילית לא תביך במיוחד.אסאמאס,לדוגמא...) מאשר בצורה עקיפה.
הכל תלוי בבחורה ובסיטואציה.
לגבי מקומות-יש בנעוץ שרשור "המדריך לפורום שלנ"ו יוצא לדרך" שיש בו קישור לשרשור אחר עם מקומות לדייטים.
לעוד הצעות-אנחנו כאן.
בהצלחה!!
היום הוא יום פטירתו של הצדיק מישע משכן זכרונו לברכה.
אני מניח שלא לכולם פה השם הזה אומר משהו אז לכל מי שלא זכה להכירו בחייו הנה קישור לדף לזכרו באתר של המועצה המקומית בקרית ארבע:
http://www.kiryat4.org.il/?CategoryID=319&ArticleID=97
הדף הזה הוא ממש קצר ורחוק מלהכיל את דמותו המופלאה.
אני מזמין את כל מי שזכה להכיר להוסיף דברים ולכתוב מה היה מישע בשבילו.
פשוט בשביל שצאדיקה לא תמחק לי 
מהגיגיו בנושא זוגיות:
"אני ואשתי כמו זוג יונים - כל יום מישהו אחר עף מהבית" 
"אני בבית כמו פנתר - הולך על ארבע בשקט" 
"אני תמיד אומר את המילה האחרונה בבית - כן אשתי היקרה" 
אז שוב מסתיים עוד יום שגרתי,
עובדים קשה, ולמעט איזו הפוגה קטנה בצהריים,
של קצת לימוד תורה ותפילה, אהה אנחנו מצליחים בזמן האחרון גם לארגן ערבית...
אתה נמצא כל היום בחברה חילונית, חברה חילונית טובה,
אנשים באמת איכותיים וטובים,
שאפשר לדבר איתם על הכל, לצחוק על הכל, ותכלס נהנים.
כל אחד מכבד את השני בדרכו.
ואז היום נגמר ואתה מוצא את עצמך בעוד דייט,
מנסה בכח לדובב איזה מישהי שלא ראתה בחור בגודל טבעי כמעט אף פעם,
או שיש לה כבר תיסבוכים מרוב בחורים לא מתאימים.
זהו.
!חייכנית.נושא שרציתי להעלות מממזמן.
בזמן האחרון אני מוצא את עצמי קצת לא קשור ,מדברי תורה פה ושם שתיבלו את הפורום והוסיפו לו הפורום
הפך ל...לאיודע. קצת בהגזמה העסק הזה (להרגשתי).יש כמובן את האפשרות להצטרף לעסק והוסיף גם משלי,אבל לא זה
מה שאני מחפש פה..בשביל זה יש זמנים של לימוד ב"ה.
מצד שני-אני מרגיש שיש קשר הדוק בין כל נושא הלנ"ו בפורום דווקא לשרשורים האלה..של הדברי תורה.
כאילו נראה שדוקא הדברי תורה יוצרים יותר אוירה נוחה וטובה בפורום.
אולי אני צריך למצוא לי פורום אחר? כי בשל כיפה אני לא אמצא את עצמי... |תוהה|
פורום כזה שכול מי שרוצה לעלות דבר תורה זה המקום שלו...
admin מה אתה אומר???
פורום דברי תורה-גם אני אשמח..
אבל מה דעתכם לגבי הפורום הזה?? יש פה הגזמה או שזו סתם הרגשה שלי?
(הרגשה קצת לא נעימה לכתוב על זה,מרגיש כמו איזה קוזאק שרוצה לאסור על לימוד תודה.. מצד שני אם לדוג'
בפורום מתכונים או משהו כזה היה מגיע כזה גל של דברי תודה (יפים וטובים,באמת,אבל לא זה הדיון) אני חושב
שלא היו נותנים לזה כי זה ממש משנה את אופי הפורום..
דעתכם??
|יורד למחתרת|

כמו שפתחו פורום לצעירים מעל 20 והשרשורים החברתיים עדיין פורחים פה (ב"ה)-ככה אם ייפתח פורום דברי
תורה וזה לא יבוא מתוך הבנה שזה באמת נצרך כדי הפורום ישמור על הצביון שלו,זה לא ישנה כלום בפורום הזה-
פשוט יהיה פורום נוסף.
לא מסכים שזה אמור לגרום לפילוג או אי נעימות.בסה"כ כולנו נהנים פה מהדברי תורה ומהאוירה שהם משרים.
(מרגיש כמו איזה פריץ ברוסיה שאומר על דברי תורה ח"ו.זו ממש לא הכוונה)
ניסו לעשות כאלה פורומים-
פורום פרשת שבוע, מת.
פורום סגור לד"תים- מת.
חבל..
לדעתי זה המקום לכתוב בו גם ד"תים.
זה חלק מהשיח, מהחיים, לא?!
שיש גבול לכמות של דברי תורה...!!!
אני לא נגד אבל אני גם לא בעד שיהיו הרבה מאמרים..
הוספה:זה כיףף לקרוא אותם ולשמוע שיש פה בחורים שלומדים רק שלפעמים קשה לי לקשר את זה לשרשור..
עכשיו הובנתי?!
hodaiadאחרונה
נקדש את שמך..
ובשביל כל מיני שטויות (כמובן שלא בהגזמה...)
ובלי יותר מידי ד"תים-
יש את הפורום השני |שורק|

אני בפירוש כתבתי שלא כוונתי בדבריי לאף אחד, שוב, סליחה ומחילה ממי שלקח זאת אישית.
בהקשר לאותו שרשור אחרון, אני לא רוצה להכנס לזה.
היה, עבר, נגמר. הצלחתי לישון בלילה גם מבלי שירדתי לסוף דעתו.
שבת שלום לכל עם ישראל 
מה עושים כשיוצאים עם מישהו בצורה די רצינית והולך סה"כ ממש טוב, ופתאום היה דייט זוועה לגמרי.... -לפחות מבחינתי...?
צריך לראות מה מגמת הפגישות מכאן ואילך..האם זו פגישה גרועה אחת ואחריה ממשיך בסדר או שזה הפח ומכאן אל הפחת..
וחוצמזה, מה זה דייט זוועה? שתיקות? שיעמום? אולי דברים לא במקום שנאמרו?
"זוועה" יכול להתפרש בהרבה אופנים, ולפי ההגדרה כך צריך לפעול..
ב"הצלחה אחותי
וקובעים עוד דייט איתו...
בכל קשר יש עליות וירידות, הגיוני שבקשר רציני יהיו גם ימים "רעים",
אני מניח שהיה יבבש או משהו ולא שהוא עשה מעשה שפגע בך...
קצת קשה לענות בלי להבין מה היה זוועה....
ברור שאם הוא עשה משהו בלתי מתקבל על הדעת, לחתוך.
הרגשתי זוועה גם כי הוא דפק איחור בלי סיבה הגיונית, ואפילו מסיבה מטופשת..... ואז הכל התחיל ברגל שמאל, למרות שממש השתדלתי לא לחשוב על זה, בנוסף- היה מלא שתיקות ודיברנו על דברים משעממים שאין לי שום מושג לגביהם.. ואמרתי לו.. והוא המשיך לדבר על זה... חוץ מזה לא זרם בכלל.......
ודרך אגב- אמרתי לו שהיה לי זוועה והוא די נבהל.... הוא אמר שגם לו לא היה שיא הטוב... אבל סה"כ בסדר...
קצת קשה לגשת לדברים כאלה בשכל, אחרי הכל הוא פגע בך ברגש...
אני מנחש שהוא דיבר על צבא או משהו של בנים...
שאלה- אם הוא היה מתנצל בלב שלם על האיחור,
או מתקשר להודיע מראש ומדבר איתך עד שהוא מגיע
ולא נותן לך להתייבש ככה, זה היה משנה את התחושה?
אין לך מה להסיק מסקנות מיום בודד,
תנסו לחשוב על מיקום יותר חוויתי ומעניין לפעם הבאה.
מה שקובע את ערכו של האדם זה לא רגעי השיא או השפל אלא המכלול..
ככה גם הדייטים..
בן זוג מושלם זה לדעתי בעיה ולא יתרון..
אדם שלם.. הוא שלם לעצמו והוא לא יכול להיות שותף ביצירת עולם חדש.
וזוגיות טובה זה שכל, רגש, כימיה ובעיקר הרבה הרבה עבודה ביחד..
תראי מה יהיה בדייט הבא ואז תחליטי אם הזוגיות הזו שווה את העבודה והמאמץ כדי ליצור משהו משותף.
בהצלחה!
![]()
ב"ה
ממשיכים הלאה עם אתו בנאדם בחיים יש עליות וירידות!
מניסיון, יש איזשהו דייט אחד שזכור לי כדייט לא הכי מוצלח. בכלל לא.
אבל ב''ה אנחנו מאורסים.
אז בהחלט אפשר לקבוע עוד פגישה ולהמשיך הלאה.
ננשמה!סליחה על האיחור... ותודה לON שהזכירה לי
!!
כ"א לוקח כמה פרקים שיכול להשתדל להתחייב לומר.
אפשר לומר מהיום ועד למוצ"ש.
יישר כח! תזכו למצוות!
שבת שלום 
כתמר יפרח
ננשמה!אם יש הרבה שרוצים, אפשר להתחיל עוד אחד 
יויו2עם אחד ומאוחד אשרייך!
בעזרת ה',שבת שלוםםםםם ומבורך צדיקים!
בייניש אחד מחכה למדוייטת,מחכה מחכה..והיא לא מגיעה..
אחרי הרבה זמן היא מגיעה לבושה בארגמן.
הבייניש:סליחה,לא קבענו בשש?!
הספרדים לא אוכלים בשר בשבוע שחל בו, אבל בשאר ימי תשעת הימים הם כן אוכלים. ומאידך התימנים אוכלים בשר כל הימים עד סעודה מפסקת (כמו הדין שכתוב בגמ' הק').
בס"ד
מבוסס על "מאהלי תורה" של הרב יעקב אריאל שליט"א
קיים בהלכה איסור שנקרא "לא תנחשו". לדוגמא, אם אדם אומר שהואיל וראה שועל היום, זה סימן שיבואו לרמות אותו ובכן אינו יעשה מסחר היום, הוא עובר על האיסור הזה.
בפרשתנו אנחנו קוראים על מעשי אליעזר: “והיה הנער אשר אמר אליה הטי נא כדך ואשתה ואמרה שתה וגם גמליך אשקה אתה הכחת לעבדך ליצחק ובה אדע כי עשית חסד עם אדני” (בראשית כד, יב).
וכן, מוסיף הרמב"ם בהלכות ע"ז (פ’ י"א ה’ ד): “וכן המשים לעצמו סימנים, אם יארע לי כך וכך אעשה דבר פלוני, ואם לא יארע לא אעשה, כאליעזר עבד אברהם. וכל כיוצא בדברים האלו, הכול אסור; וכל העושה מעשה מפני דבר מדברים אלו, לוקה“. הרי לפי הרמב“ם אליעזר עבר על איסור חמור! הראב"ד יוצא חוצץ נגד הרמב"ם במילים קשות ביותר: “זה שיבוש גדול, שהרי דבר זה מותר ומותר הוא!”.
ננסה להבין מה סברת הראב"ד לסבור שאין שום איסור במעשי אליעזר: כדי להבין את זאת, עלינו להתמקד על חשיבותה של גמילות חסדים: בהמשך הפרשה אנחנו קוראים: “ויקח האיש נזם זהב בקע משקלו ושני צמידים על ידיה עשרה זהב משקלם” (בראשית כד, כב). רש"י מסביר שבקע זה רמז למחצית השקל, שני צמידים – רמז לשני לוחות הברית ועשרה זהב – רמז לעשרת הדברות. על זה מסביר המהר"ל ב"גור אריה", שהתכשיטים האלה מסמנים את העבודה ואת התורה. ורבקה שהיא העיקר ביחס לתכשיטים מסמנת את גמילות החסדים. זה בא להראות לנו עד כמה גמילות חסדים חשובה על מנת לקיים את התורה הקדושה.
אם נתבונן בפרשה, אנחנו רואים שהסימנים של אליעזר אינם בלי תועלת, הוא בעצם בוחן את מידת גמילות החסדים של רבקה אמנו, וכן מסביר בעל הבית יוסף במשנה כסף על המחלוקת הנ"ל. בשביל אליעזר, העיקר זה לא הייחוס אלא גמילות החסד של רבקה: הוא סוגר את השידוך אפילו לפני שהוא שאל מה שמה! וכן מסביר בעל הכלי יקר בעזרת מאמר חז"ל (תענית כד.): “כל כלה שעיניה יפות, כל גופה אינו צריך בדיקה”: עיניה יפות, זה עין טובה, גמילות חסדים. המידה הזאת היא סימן לשלמות בשאר המידות.
זה עדיין קשה על הרמב"ם מכיוון שלפי דברינו אין שום ניחוש במעשי אליעזר. הרב יעקב אריאל מסביר שדברי הרמב"ם מתייחסים לשחזור על מעשי אליעזר כשהוא מדבר למשפחת רבקה: אליעזר משנה את סדר הדברים: קודם כל הוא שואל בת מי את, ורק אחר כך הוא שם את הצמידים עליה. כלומר לבתואל ולבן שאינם בני תורה כמו אברהם אבינו, היה צורך להוכיח בצורה שונה שרבקה היא אכן האשה המתאימה ליצחק אבינו: הם לא היו מסוגלים להבין שאפשר להחליט על התאמה רק על גמילות חסדים, ולכן היה צורך להראות ניחוש: הוא מספר קודם כל שהוא שאל מה שמה, להוכיח שהוא קלע למטרה, וגם מספר להם שאברהם ציווה ממנו לקחת אישה מבית משפחתו, אך אברהם רק ביקש ממנו לקחת אשה מארצו ומולדתו.
אנחנו רואים עד כמה גמילות חסדים חשובה כבסיס לכל הולדת עם ישראל וקיום התורה. שנזכה להיות בעלי חסד, לדעת לתת לזולת בלב שלם,
שבת שלום!
בס"ד
דבר תורה לפרשת חיי שרה
מבוסס על דברי הרב זאב קרוב
פרשתנו נרקראת חיי שרה, לעומת זאת, רק הפסוק הראשון מדבר על חיי שרה. כל המשך הפרשה מדברת על החיפוש של אברהם אחרי אחוזת קבר. אברהם משקיע הרבה בחיפוש הזה, כאילו רוצה לקנות דירה. יש לשאול למה הוא משקיע כ"כ הרבה ולא הסתפק בלקבורה עם המתים של בני חת.
אנחנו כולנו יודעים את החשיבות של מת מצווה ביהדות, מצווה כ"כ חשובה שמבטלים מצוות אחרות כדי לטפל במת. כל העניין של קבר ישראל ביהדות תופס עניין מרכזי באמונה שלנו, יש בצה"ל אפילו יחידות שיעודן לטפל בפינוי וזיהוי חללים! המראה עד כמה חשוב לנו לתת את כל הכבוד למתי ישראל.
בצד אחד, אברהם משקיע הרבה כח וכסף כדי לרכוש את אחוזת הקבר, אבל בצד השני זה לא נראה כאילו הוא סובל יותר ממידה מפטירת שרה: « ויבא אברהם לספוד לשרה ולבכותה. ». הכ"ף של "ולבכותה" כתובה קטנה בספר תורה, וחז"ל לומדים מכאן שהוא לא מרבה בבכי, אפילו שמדובר על שרה אימנו, דמות נשית מרכזית בזהות שלנו! יותר מזה, מיד אחר כך התורה מספרת לנו שהוא מחתן את בנו ואפילו נושא אישה בעצמו!
קדושת החיים אינה נובעת מהיכולת של אדם לנשום אלא במעשים שעושה, בשמעות שהוא נותן לחייו. דוגמא, בן אדם בריא בראשו לא מרגיש רע כשמחסלים מחבל, למרות שהוא חיי, כי אין שום ערך בחיים שלו, כמו שכתוב במסכת ברכות: « רשעים בחייהם קרויים מתים. ». לעומת זאת: « צדיקים במיתתם נקראים חיים. ». כשצדיק מת, למרות הסבל הוא ממשיך לחיות בתוכנו. כשלומדים גמרא ושומעים: « ר' מאיר אומר, ר' יהודה אומר, וכו... » יש לנו הרגשה שהם באמת חיים, למרות שהם נפטרו לפני כמעט אלפיים שנה! ולכן, אברהם לא צריך לבכות יותר ממדה כי היא ממשיכה לחיות בתוכו בזכות כל המשמעות שהיא נתנה לחייה. התורה בעצמה מצווה להגביל את האבלות: « לא תתגודדו ולא תשימו קרחה הין עיניכם למת. », כי לא מתאבלים על אובדן של הנפטר אלא על חסרונו, ובשבעה מנסים להבונן על החיסרון הזה, איך להשלים אותו ובזכות זה להמשיך את משמעות החיים של הנפטר.
נשאר לנו עוד להבין למה אברהם רצה לקבור שרה דבקא במערת המכפלה ולא עם מתי בני חת. חז"ל במסכת סנהדרין אומרים: « אין קוברים רשע אצל צדיק. ». לכאורה, אחרי המוות נשרות רק גופות, אז מה הסיבה של להפריד בין צדיקים ורשעים? זה בא להראות לנו שאחרי המוות החיים ממשיכים, גם למנוח כי מאמינים בתחיית המתים, וגם כי הוא ממשיך להשפיע עלינו. בית קברות אפילו נקרא בית חיים, כי לומדים על החיים בזכות כל הירושה הרוחנית של המתים ולכן לקבור רשע אצל צדיק או ישראל אצל גוי זה כאילו לסתור את האמונה שלנו שיש הבדל גם אחרי המוות בין צדיק לרשע, שסוף הצדיק הוא החיים הנצחים וסוף הרשע הוא אל האבדון והכליון המוחלט!
שבת שלום!
שלום לכולם,
חזק וברוך על דברי התורה והמוסר.
בתודה ובברכה
שבת שלום ומבורכת
סתתתתםם-
באמת אשריך על הדברי תורה..באמת יפה..
שבת שלוום!!
P-)
hodaiad
דיסק שרוטגם אני גם אני כאן
hodaiadשמש וירח- בעל ואישה
הרב אליקים לבנון י"ט חשון ה´תשע"ב
הבנת תפקידי הבעל והאישה מתוך המציאות והדימוי למאורות
שאלה: שמעתי את הרב מדבר על השמש והירח במעשה בראשית, כדוגמא לבעל ואשה. מהו המקור לכך?
תשובה: א. הדימוי של בעל לשמש ואישה ללבנה, נמצא במקורות קדומים. בזוהר בראשית רלו, ובזוהר פנחס קכה.
וביתר פירוט, בדרכי משה על הטור, הלכות ראש חודש סימן תיז, בשם האור הזרוע: "לפי שבכל חודש וחודש האשה מתחדשת וטובלת וחוזרת לבעלה והיא חביבה עליו כיום החופה, כשם שהלבנה מתחדשת בכל חודש" וכו'.
ב. אכן אני רגיל להרחיב בנושא זה, והנני מסתמך על לשון "מושל" או "ממשלה" הנכתב בפרשת בראשית, הן ביחס לשמש והירח, והן ביחס לאיש ואשה. במאורות נאמר שהם באים "למשול ביום ובלילה", המאור הגדול לממשלת היום והקטן לממשלת הלילה. גם כאשר נתקללה חוה, נאמר: "ואל אישך תשוקתך, והוא ימשול בך". ומאחר שמצאנו שורש זהה בשניהם יש מקום להבין שהתורה נוקטת בכוונה בשורש זה, כדי להגיע לדימוי בין הנושאים.
ג. למען האמת, הנושא לא מתחיל מהתורה. הוא מתחיל מהמציאות. מקרים רבים מאוד של בעיות במשפחה, בחינוך הילדים וכד', בניתוח נכון, נמצא שהבעיה היא במבנה המשפחתי, כאשר האב, הבעל, אינו מקבל על עצמו להיות "ראש המשפחה". בהדרכה נכונה, כאשר הבעל לומד זאת, כמו כל "מקצוע" אחר, בסיוע של אשתו, הוא לומד כיצד להתנהג ולהגיב בהיותו "ראש המשפחה". הנסיון מלמד שאכן חל שינוי מבורך במערכת המשפחתית, ולעיתים רואים כיצד משפחה "עומדת על רגליה" לאחר תהליך כזה.
ד. האסמכתא בתורה רק מאשרת ומאמתת את התהליך. כשם שללבנה אמר "לכי ומעטי והקטיני את עצמך", כך לעיתים צריך ללמד את האשה לפנות מקום לבעלה, כדי שיוכל הוא להיות ה"ראש", וכל המשפחה תרויח.
מה דעתכם?האם אשה שמרגישה שהיא יכולה "לקחת פיקוד" ולהוביל את המשפחה טוב יותר צריכה לעשות את זה?
או שתמיד תפקידה הוא לכוון את בעלה להיות המוביל והמנהיג?
כאילו נכנס סכין ללב ואז עולה גוש לגרון והוא נתקע שם.....
הכי כואב זה שרוצים לבכות ולא מצליחים!! ![]()
![]()
נראלי השבוע הזה בכיתי כמו שלא בכיתי מעולם..
ואין-זה פשוט לא נעצר..![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
(הייתי שולחת הרבה יותר, אם הייתי יודעת איך להעתיק אותם קצת יותר מהר..)
אני לפעמים גם מתקשה בלבכות ולשחרר החוצה,
אבל ב"ה מפצה על זה עם שמחה ואופטימיות ללא הגבלה ![]()
שתהיה הצלחה לכולנו (ולכל עמ"י)!!!!
ושבעז"ה הדמעות הבאות יהיו דמעות של אושר!!
נסעתי בטרמפ. הוא שם שירי יום הזיכרון אבל לא בשמע אלא בדי וי די עם קליפים שמתאימים לשירים.
זה עשה לי מצב רוח ג'יפה לגמרי...
הזמן?!
אני!
אלה השירים הכי יפים שיש!
וזה קורה לי יותר מידי בזמן האחרון.
אני חייבת משהו שייפרוץ את המחסום הזה כבר, מצטבר שם בפנים יותר מידי...
מקסימום יומיים..וממש לאו דווקא מעצב/דיכאון תהומי.
מוכנה לתרום לכם קצת

הדמעות שלי יושבות בכוננות ופשוט מחכות לאות שלהן חח.. "מה, עוד פעם?!"
אל תדברו איתי על בכי.
כמה שבכיתי השבוע...

יותר מותשת.
חבל, בזבוז.
בכי הוא לשפוך. להוציא. לתת להכל לעלות על גדותיו ויותר, לתת לו לזלוג. אחרי בכי יש את הרווח הזה, חלל חדש שמחכה להתמלא, והוא יתמלא מהר מכפי שנצפה...
הלוואי שתרגישי את הרווחה הזו. אדיר..
כתמר יפרחלמה? רוצה לבכות איתי בצוותא? 
בכול מקרה כול אחד צריך לבכות כשהוא צריך להוציא ולבכות..
אבל כיום זה נורא קשה... 
על האי שופרא, דבלי בעפרא!..."
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
מכירה גם שיש על מה לבכות, אבל לא בוכים 
יהיה בסדר.
כרגע אני משכנעת גם את עצמי אחרי התבאסות קלה שהכל לטובה ויהיה בסדר 
הולכים להתבודד,מספרים את זה לאבא'לה..והבכי כבר יוצא מעצמו..
אני רוצה לבכות לו כמו בן, להרגיש שהוא עונה לי עכשיו.."
איזה כיף שהזכרת את השיר הזה..
קרררררר לי 
פרפר לבןקודם תמלא חובות שאתה חייב לאחרים ![]()
רחלקה
לרגע 1שסינג'ר את אישתו..
הגברים של היום ![]()
ישפוט הציבור!
האדון חייב לי גלידה..
בזכות הציון בניהולית..
אהמממ אהמממ זה מה שקורה שמישהו לא יודע להעריך את עצמו מספיק..
כל הקבוד למורה |מוציא לשון|
פרפר לבןכל הכבוד!!!
חופר בור ומתחבא....
|בורח|
רחלקהאחרונה