אם הנביא היה אומר לכל אחד עם מי להתחתן? (באמת ככה היה פעם)
החיים שלנו עכשיו זה הכל בדיעבד
אם הנביא היה אומר לכל אחד עם מי להתחתן? (באמת ככה היה פעם)
החיים שלנו עכשיו זה הכל בדיעבד
בתכלס ה' רוצה אותנו כמו שאנחנו... על קשיינו והתלבטויותנו ובחירותינו... זה מה שטוב לפניו עכשיו.
ושנזכה שישיב שופטנו כבראשדונה ויועצנו כבתחילה במהרה בימנו אמן!!!!!!!!!!!!
זה היה חוסך המון לילות ללא שינה... ![]()
קודם כול, אני אישית לא מכיר מספיק את המציאות שהייתה קיימת בתקופת הנבואה. המציאות כולה היתה ברמה ושוני אחרים לגמרי, ואני לא יודע להקיש.
אבל גם אם נקבל את הרעיון שלך.
הרי זה מוציא את כל האדם מהסיפור.
אומנם - אתה מוציא את כל הרגשות השליליים, את נדודי השינה, ופחדים, הסבל וכו.
ומאידך, אתה גם מוציא את הרגשות החיוביים, את התרת ספקות, השמחה בחפץ יקר, ההערכה, וכו וכו.
וזו מהשאלות העתיקות.
האם עדיף להיות אדיש כלפי הכול, ולא לסבול ולא ליהנות. או שמא כדאי גם וגם.
ודעתי, שבורא עולם כבר החליט, כאשר הוא יצר אותנו בני אדם ולא מלאכים.
ואין זה רק כפייה מלאכותית, אלא אני רוצה לשמוח ולאהוב את אשתי, ובשביל זה, אני מוכרח את הקשת הרחבה של רגשות ותחושות. אין גאולה ללא גלות, ואני רוצה גאולה.
בצעד נדיר
אני ממליץ פה על הסרט what dreams may come
של רובין וילאמס. ומי שיראה ייהנה, וגם יבין למה.
נראלי שדווקא מהחיפוש האדם נבנה ומגדיר לעצמו את הבן/ת זוג שמתאים לו.
ואם נבוא אליו בגיל 20 אבל בעצם אנחנו צריכים להתחתן ב30+? אז הוא יגיד: לא עכשיו. תחזור עוד כמה שנים.
יותר מדכא.
עדיף ככה. 
והא ראיה
הסיפור בגמרא בברכות על חזקיה המלך
"מת אתה ולא תחיה"
חזקיה ביקש מישעיהו את ביתו ולא ישעיהו אמר לו
הבת שלי היא הזיווג שלך ..
מכריזים משמיים 40 יום לפני
אבל - אין נביא שאומר לך מי מתאים וכד' זה שטות מוחלטת יש גירושין בעולם ויש ליקוחים בעולם
יש דברים שתלויים בנו וברצוננו והקב"ה הביא לנו בחירה ..
על נביא שה' אמר לו ל'התחתן' עם מישהי.
כך שאני לא יודע מאיפה הגיעה המחשבה המעניינת הזאת.
נראה לי שאם באמת נביא היה אומר לכולם עם מי להתחתן,בהתחלה גיל הנישואין היה יורד מאוד,כי כולם היו רוצים להתחמק מצווי הנביא טרם בואו.
אחר כך, כשיגלו שזה לא עוזר(גם יונה ניסה לברוח מצו ה'),תהיה תקופה שבה אנשים לא יאהבו את בני זוגם כ"כ,כי הכפיה לחתונה תמנע מהם מחשבות חיוביות על בן הזוג.
אח"כ,כשיראו שבאמת כל אחד שודך עם המתאימה לו ביותר,כולם יהנו ביותר.אבל מכיוון שהכל מוכוון,זה סימן שאנחנו לא צריכים להשקיע,ואנשים לא ינסו לעשות שום מאמץ למצוא חן ולתת מחייהם לבעל\נשים,וכך-כמו שאנחנו מכירים כיום,שגם המתאימים ביותר חייבים להשקיע בחייהם המשותפים,ואם לא תתפרק החבילה,אנשים לא יחיו יחד באווירת נתינה,וממילא הזוגיות שלהם לא תהיה משהו.
לבסוף,הציפיות לחיים מאושרים(או לפחות מה שאנחנו מכנים כך)ירדו פלאים,וכל החתונה,תהפך לעניין הרבה יותר טכני ופחות מהותי בחיים,מעין מה שקרוי אצל הרב סולובייצ'יק "ברית גורל".
הנישואין יהפכו לדגם שיש בששת ימי בראשית,ופחות לדגם שיש בסיפור בריאת האישה.לא תהיה אבדה שמחזרים אחריה,לא "מצא אישה מצא טוב",לא השמחה של התחלה חדשה,לא אהבה,לא אחוה ואולי גם לא שלום.
היתרונות ברורים:אין רווקים ורווקות שמחכים שנים ארוכות(יהיו,אבל תהיה להם ידיעה ברורה שפשוט אין אף אחת שמתאימה להם).
אין פחד שאולי טעינו בבחירה שעשינו.
אין חשש שבן הזוג ירצה לעזוב.
מקומות שנראה בהם שה' אומר לכל אחד עם מי להתחתן:
לגבי הפסוק:"מה' אישה לאיש" רואים שאצל אדם הראשון ה' הביא לו את חווה,אבל לא ציווה אותו להתחתן איתה.
כך שהפירוש הוא,שלכל אדם ה' ממציא בת זוג(40 יום קודם יצירת הולד,מכריזה בת קול:"בת פלוני לפלוני")
לגבי הגמרא במסכת סנהדרין:"הקב"ה יושב ומזווג זיווגין"-בהמשך שם רואים שכל הדיון הוא האם זה דבר קל או קשה,אבל זה שה' עושה את זה לא מפריע לנו לנסות אפשרויות שונות,כי אם באמת אין לנו בחירה בנושא הזה,זה שאותה מטרוניתא לא הצליחה לא מוכיח שזה קשה,אלא שאין בחירה(בקיצור.כדי להבין יש לעיין בגמרא שם).
בכל מקרה,זה שאנחנו "נאלצים" לבחור בעצמינו את מעשינו,קורה לא רק בחתונה אלא בכל דבר בחיים.
וזה בכלל לא בדיעבד.זה לכתחילא לגמרי.ומי שמנסה לזרוק מעליו את הבחירה החופשית,אומר בעצם שזה שה' נתן לו בחירה זה רע.(ראה ברכת"שלא עשני עבד",ואיסורי מכירת אדם את עצמו לעבד).
בסך הכל,הקב"ה באמת יודע(וקובע) עם מי נתחתן והכל צפוי,אבל גם הרשות נתונה ויש בידינו לבחור.כך שאם אתה רוצה,אתה יכול לעבור להסתכלות של ידיעה במקום של בחירה,בלי לעשות שום שינוי במציאות(הפעלת נביאים במשרה מלאה),אלא רק שינוי בראש.
שירה א', רזוש, די זהב, חלי1, חיפוש, יעקב, סמדר, רותי ועוד ועוד (יש עוד מלא)
איפה אתם ?
מה אתם עושים היום ?
|סקרן|
ת'געגעתי ..
" תחי הקשלשיה" |מוציא לשון לרחלקה ואי"ה|
או תברר עם אדמיננו מתי הם התחברו לאחרונה...
למה אני לא מכירה את כל הכינויים ברשימה? ????
לא כולם מכורים כמונו ![]()
והיא התחתנה...
אתה מתכון ruti? כי אם כן היא עדיין פה... וגם היא כבר התחתנה...
ואני מוציאה לך לשון בחזרה.. כמו שאתה רואה נעלמה הקשלשיה 
עכשיו שאני מתחילה לזהות כינויים מהרשימה- יש עוד כמה נשואים...
חחחח
(מצד שני- אם יש מישו מהקשלשיה שלא נשוי עדיין- ליבי ליבי עליו. אאוצ' רציני)
ישן מפני חדש תוציאו
די זהב, שירה א', ורזוש התחתנו....
לא?
ב"ה גם אני למרות שאני לא מהקשלשיה... 
[געגועים...]
דרדוסית, מה ידידות, אהבת ישראל, משה4, נמו. , נעם ה, נעם הנשמות, נעמנמונת, סוד היצירה, עטרת!!! ועוד ועוד
רובם התחתנו יש כמה כאלו בודדים/ות שלא זכו לכך עדין.
וכל אחת במרחק של חודש אחת מהשניה...
.יעקב רוביןכיף לשמוע על זה, למרות שהיה חבל לראות אותם נעלמים מפה.
מה לעשות שאני אוהב את הגרפים שלי על מספרים גבוהים.
תפסיק לחשוב את עצמך, זה לא אתה. אם כבר אז זה מישהו אחר שעבד בערוץ 7 בעבר. זה - אם כבר.
בעזהי"ת.
בימים האלה בזמן ההוא 
הי הייתי בכיתה ט באותם זמנים... מה יש לי לעשות כאן לפני שרות לאומי...
יש מלא חבריה שאני לא זוכרת אותם מלפני יובלות!...
ח.צ.גנטאז ככה חיימקה בצבא ואני אמא במשרה מלאה לשתי בנות מהממות!!
לעיתים אני תוהה אם כל אותם אנשים שכותבים כאן
כל עיניינם בחיים זה להתחתן.
זה נראה לי קצת צרות מחשבה הרי לעולם יש ככ הרבה להציע!!
ובמיוחד בגילנו!
אולי זה באמת בגלל הנגיעה והאינטמיות החשובים והנצרכים ככ אבל בלתי יכולים להתאפשר
מטעמי שמירת דת,ואולי זה החינוך לצורך העיניין הדתי שמפחית בערך הילדים שלו ומשדר להם בדיוק
את קונספט החיים המצופה מעין תגדלו ותתחתנו וכל מה שתעשו בדרך זה אך ורק בשביל זה .
וכידוע החיים לא רק וופל.(בלגי אל תעלבי)
אשמח לשמוע דעות.
![]()
אני רוצה בעז"ה לזכות להקים בית בישראל,
להיות רעיה ואם בעז"ה,
אני רוצה שיהיה לי בעל שיאהב אותי וישקיע בי ויתן לי
וכך גם אני..
ואני יודעת שלא הכל ורוד ושיש קשיים בדרך,
אבל נבנים ביחד ומתמודדים..
אני מאחלת לך שבעז"ה גם את/ה תזכי/ה להקים בית בישראל בקרוב בעז"ה
וכולנו גם..
לצערי מה שכתבתם קצת סתום לגביי נשמע באוזניי כסיסמתי
ונכון שכל אחד רוצה את בן הזוג שלו בשביל לחוות דברים יחד
וויש ככ הרבה דברים נהדרים גם בלבד,פשוט היה משתמע לי ממה שאנשים כותבים שזה כל החיים
אני לא נגד חתונה .
ותאמת נכון זה המקום אולי לפרוק את כל מה שבלב על העניין רק עכשיו זה עולה בדעתי,
אבל הייתי שמחה לדעת שאנשים מאושרים בכל ליבם גם כשהם עוד לא נשואים.
עכשיו, כשדוגרי- החיים שלי דבש ואין לי על מה להתלונן, אני לא מצליחה להיות שמחה עד הסוף.
אני מרגישה שמשהו חסר לי, שכל התקדמות שאני עושה בחיים היא "כאילו" התקדמות. לא התקדמות אמיתית ושלמה.
חתונה זה לא כל החיים- הנה, 20 שנה אני מסתדרת יופי בלי בעל, ורק עכשיו, בזמן האחרון התחלתי להרגיש "לבד".
יש לי הרבה חברות שלא מרגישות ככה. הן עוד לא רוצות לצאת ולפגוש. חלקן רוצות להיבנות קודם, חלקן רוצות לחיות קודם.
אני אישית מרגישה שהבנייה הכי טובה והחיים הכי טובים- יכולים לבוא רק עם החצי השני.
באמת ב"ה טוב לי בחיים... ממש... מכל הבחינות!!
ובכל זאת - אני מרגישה בהחלט את החסר. חיסרון של דבר שאני אפילו לא מכירה...
והוא בהחלט מתחזק ועולה עם הגיל... 
החיים אבל בהחלט רובם....
את רוב החיים מבלים ביחד עם האישה/בעל....
אז זה אמור להעסיק אנשים בגיל הזה...
ואני רוצה לחוות את כל מה שיש לעולם להציע- עם בעלי!
תראי העניין שברור שאני לא חושבת רק על חתונה כול היום אבל אני כן חושבת להתחתן... זה לא ממש מפריע לי אישית שאני שומרת נגיע הרי אני חייה ככה זה לא שזה חסר לי...
העניין של חתונה זה בעצם לעבור שלב...אני חושבת שכרגע אני פשוט חצויה... אין מה לעשות ככה זה אנחנו רוצים את האתגר הזה של חתונה של משפחה...
מתוך "יש ככ הרבה להציע!!" שאת לא תוותרי עליו בשביל לחבוק צאצא?
איזה שרשור קטנצ'יק בנושא..
http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t339684#4180529
שפחות או יותר אומר שאפשר לעשות כל מיני דברים לפני,
אבל בלי זוגיות זה חסר מטרה.
רווקים שנשארים רווקים כדי למצות את החיים,
מגלים שהם דוקא הפסידו אותם...
לא שאני אומר שצריך להתארס בגיל 17 וחצי כדי לא לבזבז שניה,
ונכון, רווקות זו לא מחלה וחתונה זו לא תרופה,
אבל כן באיזשהו מקום החיים שלנו כפרט ולא כזוג
קצת חסרי משמעות, תוכן וכיוון.
בס"ד
יש שלב כזה אצל כל אדם שבוא הוא מרגיש שהוא לא שלם...לא שחסר לו משהו אלא יותר נכון שהוא עצמו חסר ואז הוא מתחיל לחפש את מה שישלים אותו....
אנשים לא תמיד יודעים מה הם מחפשים, והם מנסים להכניס את זה לכל מיני תבניות ומילים כמו בדידות וכו'...אבל כשאדם מתחתן הוא הופך להיות חלק ממשהו יותר גדול שעכשיו מופיע בשניים...וזה לא אחד ועוד אחד אלא כבר יש לזה שם חדש זוג או יותר נכון בית..
באמת לעולם יש הרבה מה להציע ,ואנחנו לא מוותרים על מה שיש לעולם להציע אבל הרצון שלנו שואף לעשות את זה כשנהיה בצורה המלאה שלנו...
ועם כל זה אומר שעדיין חשוב מאוד לא להישאב לזה באופן טוטלי, ולא לשכוח את עצמינו בכל החיפושים..למרות שזה יכול למלא את כל התודעה מצד הרצון הגדול(והנפלא) שקיים בנו....
בהצלחה
שבת שלום!!
אדם מונע לכיוון הזה, גם מבלי שיש לו בזה "עניין"..- לא טוב היות האדם לבדו זו מציאות שקשה להתכחש לה
באופן חד משמעי!
אני חושבת שאת גם שוכחת שבסופו של דבר-
הבית שאדם מקים - זה המקום שלו בעולם!
לכן זה תופס כ"כ הרבה נפח וחשיבות.
חוצמיזה שיש עוד המון תחומים שבהם אנחנו רוצים לתרום ולתת ולהועיל!
לא חסר בכלל!
והם לאו דוקא קשורים למסגרת הנישואין..
likiב"ה
למה נראה לך שלהתחתן זה סותר את כל מה שיש לעולם להציע?
ו"כל עניינם בחיים זה להתחתן" לא בדיוק כי אז יוצא שברגע שאחרי החתונה... נגמר כל עניינם בחייהם 8-)
אומנם לא חוויתי רווקות ארוכה אם בכלל, אבל מתוך הכרות קרובה עם רווקים אני מרשה לעצמי לכתוב- נראה לי שלמרות הרצון האמיתי להתחתן, צריך לא לחיות בהרגשה של בינתיים, עד ש...
לדעתי אפשר להתקדם גם בתכונות הפנימיות וגם במעשים ובפעולות וגם בחוכמה ובחסד ללא בן זוג.
אני חושבת שלפעמים נכנסים למערבולת של דייטים ורגשות והתרגשויות ואכזבות וכאילו הכל מסביב נראה פחות חשוב ופחות גדול. אבל אל תשכחו שחלק ממי שאתם והאופן שבו בן זוגכם יכיר אתכם - נמדדים גם לפי הדרך שבה אתם חיים את חייכם כרגע- בהמתנה או בעשיה.
הזוגיות כרגע נראית לרווקים מטרה, אך בעצם זו מן מעטפת, שמתוכה ומכוחה אפשר להמשיך ולפעול.
לכל הפחות אנחנו יכולים לחשוב על זה ביחס לעצמנו, ולעולם שלנו.
3 חדרים, מרווחת וחדשה, במרכז יד בנימין, לא מרתף (חצי קומה), יפה ומושקעת! אפשרות לכניסה מיידית.
קהילה תורנית ומחבקת!
לפרטים: 0523486407 / 0527424528
לא לנ"ו ה' לא לנ"ו...........
והמבין יבין וד"ל.
אכן בין הר"ת ניסיתי להבין...
אני כנראה מהלא-מבינים!
רק אומר ברמז:
סליחות של ספרדים-
"לא לנו יקוק לא לנו, כי לשמך תן כבוד על חסדך על אמיתך.."
ואומרים את זה מדי פעם בהלל..
חלום חלומותיי
מודע למציאות ולמה שקורה ולא שוכח שהכל מאיתו!! זה מחזק לראות את זה....
שיהיה לך המון כח להמשיך ולמצוא את האמיתית בקלות ובזמן![]()
צריך הרבה אומץ בשביל צעד כזה.
אני חושבת שזה מראה על בגרות.
על לקיחת אחריות אמיתית.
לא רק לבחור בדברים כיפים ונחמדים,אלא גם לעשות את הבחירות הקשות.
בהצלחה.
שזה רק יצמיח אותך..
קח את הזמן לעצמך, תתפנק ותבנה את עצמך. ואל תישאר בעצמך יותר מידי זמן.
שיהיה המון המון הצלחה!!!
בורא עולם.
מאמע צאדיקה|חיבוק מבעלי|
כמו שבעלי נוהג לייעץ- "תכבד העבודה על האנשים ואל ישעו בדברי שקר"....
כלומר-
תעסיק את המוח שלך בכל מיני דברים חשובים
ואל תתן למוח ולדימיון יותר מידי זמן לטחון חופשי...
אם יש לך מסקנות או תובנות כדי ללמד ולשתף את כולנו (כמו כמה חשוב לקבל עיצה מהרב שלך... |שכוייח| -נשמח!!)
"בכל מידה ומידה שמודד לך- הווי מודה לו במאוד מאוד"
זה בטוח כ"כ קשה!!!!
ה' יפצה אותך בעז"ה...
עצובה בשבילך. באמת. קשה לשמוע.
אני מאכלת לך רק דברים טובים בע"זה !!!!
ושבאמת תמצא את האחת המתאימה לך... המושלמת לך...ובאמת בסורות טובות!!!
רוצה לראות שתכתוב התחתנתי!!!! 
בעז"ה תגיע אחת שיותר מתיאמה לך ..
בע"ה, בקרוב, כשתמצא את האחת המיוחדת, תבין עד כמה נצלת וכמה זה היה טוב שלא המשכת..
רק טוב.
לקראת השנה החדשה..
לא להתייאש,
כל כך מהר...
רק התחלנו...
יהיה טוב!
יש אנשים שימצאו עבודה חדשה ומעניינת,
ויש כאלה שיקבלו תפקיד חדש - בעולם הזה ויהיו שותפים לעשיית טוב בעולם.
אל תתייחסו אליי...
הפורום הזה חביב, ממכר ולא מזיק..
להפך. כשיש כ"כ הרבה זבל ורוע באינטרנט, זה יכול להיות אחלה דבר. לא לומר לעצמך לא לגלוש בכלל, אלא רק בערוץ שבע.
אא"כ אתה מדבר על בזבוז זמן שזה משהו אחר.. אשריך!!
והיא בכלל רוצה חתן!!
ופחות מעניין אותה פיטפוטים עם חברות וירטואליות..
משהו כזה..
אבל כל האינטרנט זה ביצה אחת גדולה.
"כפר גלובאלי מצומק" אוו איך שלא יקראו לזה במילים יותר יפות..
אבל כבר מזמן לא היה פה זוג פורום נורמאלי...
חבר'ה- מה צריך לעשות כדי שתתחילו להתחיל אחד עם השניה?!!?!?!?
מפגש פורום?
שדכנים מתוך הפורום?
משו?
סקרים של הקשלש?
קשלש זהו ניק שפעם שרץ פה (עד שהתחתן..) ועשה הרבה רעש, בלאגן וסקרים מסקרים שונים..
אוי הימים הטובים... |נאנח בנוסטלגיה|
היתה גם הקשלשיה- אבל זהו סיפור אחר ויסופר בפעם אחרת..


*ים*איזה צחוקים. וואי ההודעות המתלבטות שלו על המדוייטות.... אז זהו. בגלל זה הוא לא כאן.
אני בדיליי מטורף. עשיתי פוס מהפורומים ל-אנלאידעת כמה זמן.
מ צ ח י ק.
אשקרה קם דור חדש שלא ידע את קשלש........
קשלש!! אני פונה אליך בקריאה נרגשת! קפוץ להגיד שלום..![]()
תגידי, מתי הוא התחתן?
צריך כאן כמה חברה שמבחינה חוקית מותר להם להתחתן...
שמתי לב שהרבה מהחברה כאן גם כותבים בפורום של גיל ההתבגרות...
גיל ההתבגרות=נישואין?
לא נראה לי...
שרון כהןטוב יש כאן כמה סיפורים נחמדים אבל תכלס באמת.. אני לא חושבת שיצאה מכאן חתנים וכלות...
כלומר... נחמד לדבר וכו וכו. אבל למצוא כאן חתן או כלה זה ליחידי סגולה...
זאת דעתי האישית... 
אין לי "ניסיון" עשיר אבל ככה אני רואה את זה...
וכמה שאולי משתדכים דרך פה -אבל אף אחד לא יודע מזה ובחיים לא נדע....
כי הם באו מצאו והתחפפו להם..

אני אישית יודעת על 6 זוגות!! שונים בשלבי קשר שונים- כולם לקראת חתונה בעז"ה.
אתם רואים?
גם לך זה יכול לקרות!!
שירה כיםתתארו לכם שקורה לכם המקרה הבא:
אתם עולים לאוטובוס ממש מפוצץ,מפאת חוסר המקום מתישבים על הרצפה כמו כל האנשים שמסביבכם שאין להם מושבים.
באמצע הנסיעה,אתם ממש מתעייפים מעצם הישיבה הלא נוחה בעליל על הרצפה ולכן אתם נעמדים,ולבנתיים נאבקים לעמוד יציב מבלי ליפול ח"ו על אחד הנוסעים.
בחור צעיר-בינ"ש שרואה במצוקתכם פונה אלכם ושואל אם הייתם רוצים שהוא יפנה לכם את המקום,
ברור שסרובכם נחרץ,ולכן הוא ואמר שאם תשנו את דעתכם בהמשך אל תהססו לומר שהתחרטתם
וכמובן שאתם מודים לו על טוב ליבו.
אחרי יומים בערך שהייתם צריכים להשתמש שוב בתיק שלקחתם איתכם לנסיעה,אתם רואים במקום שנועד לבקבוקים תקוע עט פיילוט שקוף שבתוכו פתק:
"מחוייב אדם לחזר אחר אבדתו, ואת מחוייבת במצוות השבת אבידה"
מתחת שם ומספר טלפון.
ואתם כמובן מאווד מופתעים ואין לכם שמץ מה לעשות-
כי להתחתן זה לא אחד התוכניות שלכם לשנים הקרובות..
גם אם לא מתאים לך
את יכולה לשלוח לו SMS שלא תאים לך כי את עדיין לא וצאת וכד'
ולדרבן אותו "יישר כח על הניסיון וכד'" או משהו בסגנון
כדי שלא ירגיש שייבשו אותו ולא ינסה פעם הבאה ..
כולם כאן שלווים ורגועים..
למה לצעוק???
סתם.. יום טוב.
שהלחוצים זה האנשים היותר מבוגרים בפורום.
את עדין קטנה אז את לא יכולה לחלוטין להבין את הלחץ שמגיע אחרי שעוברים את ה-23.
מאחלת לך שגם אף פעם לא תדעי...
זה עוד תחילת החיים... עדיין אין מה להילחץ...
אבל כל אחד ודעתו...
בשבילי גם 26 נשמע סביר.
לאן יש למהר?
אפשר לחשוב,
איזה מציאות יש בצד השני... ![]()
שרון כהןאממ..
בעצם תלוי איפה היא למדה...
גם בנות מכללה דתית....
ובכללי- בנות דוסיות
זה עם לחוץ חתונה!!
בס"ד
אני דיי חדש פה..
מה אתם אומרים על פסילה אחרי דייט ראשון??
שמעתי מחבר שהוא התקשר כבר לומר שלא מתאים, והיא לא יכלה לענות לו ובסוף הוא החליט לנסות שוב ויצא מזה קשר של חודשיים וחצי.
וגם אחותי סיפרה לי על חברה שפסלה בגלל דברים מהותיים, ואחרי זה הם נפגשו שוב(לא בדייט) ובסוף התחתנו.(התברר שהיא טעתה במה שהיא חשבה)
ולי בעצמי קרה שנפגשתי עם מישהי, ומבחינתי זה היה ממש לא מתאים, אבל החלטתי לנסות שוב,ויצא מזה קשר של חודשיים פלוס...
ובכל זאת, יש פעמים שמרגישים לא מתאים, וממש אין חשק להמשיך לעוד פגישה...
אז מתי נראה לכם כדאי לפסול אחרי דייט ראשון, ומתי כדאי לתת עוד צ´אנס??
וכמו שכולם אומרים שתזכה מהר מהר לעבור לפורום למטה...
תראה זה ממש עניין של כול מקרה לגופו... יש פעמים שזה ממש ממש לא קשור.. זה מין הרגשה שאין על מה לדבר בכלל... פשוט לא...
לא אותו סגנון.. לא אותם השקפות... לא אותו ראש בכלל.. למרות שלפעמים הפכים כן משלימים אבל יש מן עניין כזה להשלים אחד את השני.. ככה אני חושבת זו דעתי..
כמובן שאי אפשר לדעת את זה בדייט ראשון.. זה תמיד אויורה כללית אי אפשר באמת באמת לדעת...זה ניחוש ותחושות יותר מאשר משהו אחר...
אפשר לפסול מתי שרוצים. וזה לא משנה אם זה אחרי שיחת טלפון, בבירור, או אחרי חודשיים.
הדבר החשוב זה - שאם פוסלים שזה ייעשה מתוך המקום הנכון ומתוך הסיבות הנכונות.
אתה זה שאמור להרגיש אם הפסילה היא על שטויות או שהיא על דבר מהותי .
אם אחרי דייט ראשון אתה רוצה לפסול כי יש משהו מהותי שמאוד מפריע לך - אז תפסול , חבל להמשיך !!
ואם אתה עוד לא בטוח שאתה רוצה לפסול כי עוד לא יצא לך לברר איתה מספיק על דבר מסויים או שהדבר שרצית לפסול הוא לא מספיק תירוץ טוב - אז תמשיך ..
ה' איתך , הוא זה שיפגיש אותך עם האחת ..
אבל אני לא בטוח שהבנתם מה מפריע לי...
היה לי כבר מקרה אחד שממש הרגשתי לא מתאים בדייט ראשון והמשכתי(אפשר לומר אולי כי הייתי בהתחלה) ויצא מזה בסוף קשר של חודשיים....ועוד מהסיפורים ששמעתי(כתבתי למעלה)...
זה דיי גורם כל פעם להסתפק מחדש לפני שאני חותך גם שזה לא מתאים..בהתחשב במה שקרה לי זה ממש מבלבל..ומצד שני הרבה פעמים אין באמת כוח לצאת לדייט שני..
שוב, תודה...
נראה לי שעקרונית ברור שאם אתה מתלבט (וזה המצב בהרבה מהמקרים - כי כמה כבר הספקתם להכיר בפגישה אחת) - אז כדאי לצאת שוב. וכמו כן ברור שאם יש דברים מהותיים שמפריעים (לא דבר אחד-אלא יותר), - אז אין מה לצאת שוב.
דבר נוסף, שים לב למה שאתה בעצמך כתבת - בשני המקרים המשך קשר לאחר שהרושם הראשוני על הקשר היה שלילי, הובילו לא לחתונה אלא לקשר ארוך שבסוף הסתיים ב... לא כלום. זאת אומרת שהרושם הראשוני היה מדוייק!!!
לכן נראה לי כאמור שאם מתלבטים אז כדאי לנסות, ואם סגורים למדי שלא - אז כדאי לחתוך.
ולגבי המקרה שאחותך הביאה, אני חושב שזה היוצא מן הכלל המעיד על הכלל... אני מעריך שבאחוזים זה מקרה של 1 לאלף במקרה הטוב. הדברים הללו קורים בעיקר בסיפורים והרבה פחות בפועל.
הרבה - הרבה הצלחה בכל מעשי ידיך!
אני בע"ה אמורה במוצ"ש להפגש עם בחור בן 26 חוזר בתשובה,שגדול ממני ב5 שנים...אני די לחוצה ומפחדת..בטח הוא יותר מנוסה בדייטים..ושאני לא ידבר שטויות מרוב התפדאחות....אמא'לה...מה עושים???
תזכרי שכל בחור- הוא בנאדם
לא משנה כמה דברים מדהימים אומרים עליו
את בחורה מעולה
ולא משנה עם מי את יוצאת- בהתחלה את תהי לחוצה ותתפדחי קצת... 
אז תנשמי עמוק ותירגעי
היה לי בדיוק אותו סיפור!! עם אותם גילאים בדיוק...
ואני החלטתי שאני מביאה את עצמי, כמו שאני.
יתאים לו, מצויין! לא מתאים לו, אז לא!
אני גם חשבתי לעצמי, על מה אני אדבר איתו? הוא כבר עבר כמה שלבים לפני... הוא ענק! בן 26!
אבל אל תשכחי שאצל בנים בד"כ הכל קורה קצת יותר מאוחר.
הם מסיימים הסדר בגיל 23 ואז רק בגיל 24 מתחילים אולי ללמוד תואר ראשון...
אז אצלי, זה באמת יצא טוב, כי אני בשנה ג' של הלימודים, והוא בגיל 26 גם היה בשנה ג' של הלימודים..
זאת היתה נקודת פתיחה קצת יותר טובה מבחינתי, כי הנה מצאתי נקודת השקה מסויימת שמדלגת על הגיל!
את צריכה לבוא רגועה כמה שאפשר, ותתני לו להוביל את השיחה מבחינת נושאים.
וכמובן תביאי את עצמך כמו שאת!!
בהצלחה רבה!
שבת שלום..
תסתכלי על זה כיתרון שיש לו נסיון-הוא ידע מה אומרים,ומה עושים...
תזרמי,תשמחי,
ותחשבי-מקסימום אני יכיר בן אדם..
והכי חשוב- ותצאמיני בעצמך!!
יהיה בסדר!את מדהימה!!
בעז"ה שזה יהיה ה-אחד..
ב"הצלוחה!!!
תכלס תבקשי מה' שהכול יסתדר ושתמצעי את בעלך אם זה הוא ואם לא...
פשוט שיבוא בלי סיבוכים ובפשטות 
והכי חשוב שיבוא ברוגע 
שהיה הכי ב"הצלחה בעולם!!!!
כ"א לוקח כמה שרוצה ומכוון על מי שרוצה.. 
להצלחת כל עמישראל 
שבת שלום
!! - בלי נדרבת מלך =)
מעריצה של אבאאחרונהמבולבל ו - קצת עצוב - קצת מובך- קצת תוהה- קצת מודאג- קצת מפודח- אבל רוצה להאמין.
הייתי משתמשת בו עכשיו.
של |חיבוק|
הייתי משתמשת בו עכשיו
אני באמת צריכה כמה עכשיו

שבת שלום!!! צומועיל.
בסיעתא דשמייא!
גרסה לביינישי"ם - כאן.
תמיד ממש הפתיע אותי איך יוסף לא מתנקם באחים שלו.
כאילו, תחשבו מה הם עשו לו - הם אשכרה מכרו אותו לעבד.
וזה לא שהחיים שלו במצרים היו ממש טובים - היו לו גם הרבה מאוד שנים קשות - שבהן הוא ישב בכלא.
אז סבבה, בסוף ב"ה יצא מזה טוב - אבל האחים לא ידעו מה ייצא מזה.
ובינינו - 99% שיוסף היה מבלה את כל החיים שלו בתור עבד במצרים, כי לא היה כמעט סיכוי שבעולם שהוא יהפוך בסופו של דבר לשליט על מצרים - את זה האחים לא היו יכולים אפילו לנחש.
אז למה הוא לא כועס עליהם? מתנקם בהם?
הופה, תשמעו מה יוסף אומר לאחים בפרשה שלנו >>
"אל תיראו: כי התחת אלוקים אני. ואתם חשבתם עלי רעה - אלוקים חשבה לטובה"[פרשת ויחי]
אל תפחדו שאני אתנקם בכם או משהו, כי אני יודע שאבאל'ה שבשמים הוא זה שמסדר את העניינים.
כמו שכשאתם, האחים, רציתם למכור אותי לעבד במצרים מתוך כוונה רעה, אבל בסוף ה' סידר את הכל ככה שיצא מזה טוב - ועכשיו אני שליט במצרים,
ככה גם אם אני ארצה להתנקם בכם, מתוך כוונה רעה - ה' יסדר את הכל כדי שבסוף זה ייצא לכם טוב. כי ה' הוא זה ששולט בעולם, וגורם שהכל יצא בסופו של דבר הכי טוב לכולם.
ועכשיו, אני רוצה שנלמד מפה משהו פשוט א-ד-י-ר >>
זה בהמשך למה ש'אח..' כתב: 'פני דור 3 כפני הכלב' :
מכירים את השיר 'הכל זה מלמעלה'? [ועדיף שלא תכירו
]
לפעמים כשאנחנו כועסים על מישהו, אנחנו חושבים כמה שיותר איך לגרום לו רע, איך להתנקם בו.
אבל אנחנו צריכים להבין שבתכל'ס - 'הכל זה מלמעלה' - ה' הוא זה שמכוון פה את הכל.
ואם מגיע לנו איזה עונש - ה' לא ישלח איזו יד מהשמים כדי להעניש אותנו, אלא הוא 'מגלגל זכות על ידי זכאי, וחובה על ידי חייב'.
ז'תומרת שהוא מגלגל איכשהו שאדם עצבני, לדוגמה, יוציא עלינו ת'עצבים שלו,
או שגם בכיוון החיובי - אם ה' רוצה לתת לנו 'פרס' - הוא ישלח את חברה שלך לקנות לך מתנה, סתם כי היית נחמדה אליה אתמול.
אז לסיכום >>
כמו שיוסף ידע שאין לו קטע להתנקם באחים שלו, כי בתכל'ס ה' גלגל את הכל בצורה שהכי טובה בשבילו -
ככה גם אנחנו לא צריכים לכעוס ולרצות להתנקם באיזה אדם שעשה לנו משהו רע - כי בעצם 'הכל זה מלמעלה', וה' מסדר את העניינים כדי שיהיו הכי טובים בשבילנו.
אחים שלי, נהנתם?
אז עשו טובה - ותכתבו אפילו ... בתגובה כדי שהד"ת יקפוץ ללמעלה של העמוד.
ככה בעז"ה עוד אנשים יוכלו לקרוא את הד"ת.
[ואגב, אני רק מזכירה שכל מי שרוצה לקבל את הד"ת למייל - יכול לכתוב לי את המייל שלו באישי, ובעז"ה אוסיף אותו]
שתהיה בעז"ה שבת שלום ומבורכת לכל עמ"י! 
בס"ד
שלום,
חזק וברוך על דברי התורה.
שנזכה לא ליטור ולא לנקום.
שנזכה להיות טובים ושהקב"ה לא יגלגל לנו ניסיונות כאלה.
בתודה ובברכת
שבת שלום ומבורכת
יישר כח
ושתהיה שבת שלום =)
מתוק מדבשבסיעתא דשמייא!
הד"ת מתקשר גם לנושא של אהבת ישראל - ואנחנו בדיוק עומדים לפני עשרה בטבת.
אז יאללה, אחים שלי - שווה לקרוא. 2 דקות בשביל ה-נ-ש-מ-ה!
אבל יפה לך לכתוב דברים שמחזקים אנשים!
שבת שלום!ליבה
שרון כהןאחרונה
|
עשרה בטבת - מה זה קשור אלי?
למה לצום בעשרה בטבת? נכון שקרו אז דברים רעים לעם ישראל, אבל זה היה לפני המון שנים! מה זה נוגע אלי היום? – 2 תשובות לענין.
חברים מקשיבים
תשובה שניה: לרעות שלום ורוב ברכה!
|
ספר פצצה
בעזהי"ת.
מהניסיון האישי שלי-
כדי ללמוד אותו בחברותא,גג שלוש אנשים. יותר מדי זה לא הולך.
בנוסף כדאי ללמוד אותו ברצף (תדירות של אחת לשבוע), אחרת מתפזרים וקשה לחזור....
יעקב רוביןספר הניסיון חיים האנושי בעולם הזה.
כלומר-
מה יועילו ספרים? יותר חשוב מציאות ממשית בעולם הזה!!
"ואהבת לרעייתך כמוך" "פרקי אהבה"
לקט של תורות וסיפורים מהרב זצ"ל מוכרים אותו בדברי שיר..
של הרב אליהו.
ספר מעולה ממש!
מי שמעוניין...ואני לא בקעט של לעשות פרסומת...יש קבוע בימי רביעי בערב בת"א שיעור של הרב ארז (ליקוטי מוהר"ן) ואח"כ התוועדות..ניגוני חבד ולימוד תניא עם הרב יאיר כלב....ממש כיף שם..יש קפה ועוגה...והרבה בייגלעך...וכמובן ניצוצות..!חזרתי עכשיו באורות....זה מיועד לציבור הרחב והצר....
רחוב מלצ'ט 41 ת"א צמוד לדיזינגוף.....מומלץ בחום....ניצוצות..
אבל ככה זה..
פשוט מאוד תדע לך ותנסה להפנים שתגיע טובה יותר והכי חשוב מתאימה יותר
וברגע שזה יגיע - היא תישכח
עד אז אני בטוח שתזכור אותה יותר ויותר עם כל דייט דפוק שתעבור
אבל תמיד תזכור שיש אור בקצה המנהרה ותשכח אותה ..
זה כואב. נורא.
אין מילים.
שבעז"ה תמצא את האחת שמיועדת לך בקלות
ושתהיה יותר טובה מהקודמת.
בשורות טובות בקרוב!
וזה יכולה להיות גם אחותו ![]()
![]()
ולענייננו: תשמח פשוט תשמח שלא נאלצת להתחתן איתה ואז לגלות שזה לא זאת
היתה לי חברה פעם מקרה דומה ובסוף ב"ה הבחורה התחתנה עם בחור הרבה יותר מתאים בהכל- אז ב"ה
והיא אפילו שמחה שהיא לא היתה צכה להיפגש עם הנ"ל...
אז רק לשמוח- למרות שזה מדכא אש...
אוקי- הבחור החתן--
תעשה סקר\ רשימה\ התרשמות
של מי הוא
ואז תבין את כל הדברים שהוא כן ואתה לא---
ותגיד- ב"ה
אני לא באמת מתאים לה
ב"ה שאני לא החתן ההוא....
ההתבוננות השיכלית הזו יכולה להועיל מעט להבין שלכל סיר- יש את המכסה שלו
אפילו שזה לא נשמע ברגע שתהיה לך משהיא חדשה שיהיה לכם טוב אז גם לך יהיה טוב וההיא תצא לך מהראש ..
יאללה, בוא תצרף לפורום לבנים בלבד - לפחות לערב אחד תשכח מהבנות!
<חח=) שלא ישמע משהו חשוד...>
סתם חבר'ה... ב"ה נפתח פורום סגור לבנים בלבד! ![]()
סליחה על אי הקשר לנושא הפורום אבל - אבל אני כותב את זה במקומות שיש ריכוזים של בנים...
http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t339771#4181375
"תאכל'ס למה צריך את זה? דיי, תעזוב אותנו עכשיו, רוצים את נוג"ה, מי כבר יכנס לפורום סגור ?
מה כבר תכתוב בפנים שאתה לא יכול לכתוב פה?.. "
- - - - - - - - - - - -
אז כך חבר'ה, הכל תלוי בנו, ברור שאנחנו לא בנות - ולא נתחיל לכתוב את סיפור חיינו כל הודעה שניה ונמרח ונקשקש וכו'..וכו'...
אבל - תאכל'ס אנחנו יכולים לבחור אם להרים את הפורום או לא, גם אם אתה בפנימייה ומתחבר פעם בשבוע-שבועיים, עשרים דקות על המחשב, קפוץ לביקור, תגיב את דעתך על כמה שירשורים!
כל נושא שעולה לך בראש...<טוב לא כל נושא..כאילו,לא שמים פס.. מה שבאלכם
> ופשוט - לא מתאים לכתוב במקום מעורב, או סתם לא בא לך לכתוב מול כל העולם, ניתן לעשות בפורום הסגור!
טווח גילאיים נראה לי 12-75 זורמים?! אולי מטיפה יותר מבוגר? 13-14? נוער וגיל ההתבגרות,גיל הדייטים, גיל הנישואים, גיל העבודה, וגיל העמידה - נראה לי סבבה?! זורם? ![]()
אז מה נסגר?! אם יהיה יותר בסביבות ה30 חבר'ה מינימום שנרשמים - יפתח, לא חייב להגיב תמיד - אבל יהיה נחמד מאוד אם הפורום הזה יהיה פעיל! כי תאכל'ס יהיה בו ריכוז גדול של אנשים!
בהצלחה! מי שרוצה להצטרף, <שימו לב, לא מתחייבים לכתוב כל הזמן בזה שאתה נרשם... לא להילחץ>
לכתוב פה! http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t339771#4181375
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
מגוחך.
ואחרי כל השירשורים כאן, והפורום החדש הזה, באמת שאני אתחיל להגיד ביותר התלהבות ומכל הלב-
"שעשני כרצונו."
בכל זאת... שיהיה בהצלחה 
אוקי
הם בנות, ככה שהפורום מן הסתם פעיל וגם יש להם דברים לדבר עליהם.
מצטערת אבל מהקישורים שפתחתי שהוא שם זה נשמע יותר פורום כדי לפתח אגו או משהו כזה.
אבל באמת מכל הלב- בהצלחה...
קראים לזה גאוות יחידה...

|שולחת את בעלי|
בלשון הקשלשיה |שורק|
תשלימו אם זה....
![]()
כסף או שורף המועדון 
לך תביא פח דלק
לא בעיה
רקחסר קשרים דיפולמטים עם תימן
אבל זה בקטנה |לועס ק'את|
מה שמוזר זה שכל השאר שמחים שהם לא תימנים... ![]()
וזו הפעם הראשונה שהשתמשתי במילה הזו..
ת'כלס לויפה
אני רוצה ג'חנון פיצוי
מביאה לך ישר לפנים!!
רחלקה, בואי נברחחחח
בעזהי"ת.
יהודי גאה לא בורח!
שיבוא, עד אלינו... |זומם|
תראי מי מאחורייך
הוא שתול שלי ..
ידו הארוכה של קשלש תגיע לכל שונא תימנים באשר הוא .. 
בעזהי"ת.
אתה יודע למה הסוכן שלך שתול?
כי החבר'ה שלנו שתלו אותו!!!
(לענ"ד כמובן) תעשה תספורת קצת לכרטיס שלך
יפה פזור אבל יותר מידי ארוך |מספריים|
. ![]()
10 בטבת יום כזה...תמיד אפרורי ותמיד קר בו...
אז המדרשסטית שבי רוצה לומר כמה מילים....
למדנו היום ש10 בטבת זה בעצם יום שבו עזרה מת..תרגמו את התורה ליוונית ונודע ליחזקאל שבהמ"ק נחרב...
מה כול כך נורא בזה שתרגמו את התורה ליוונית?? הרי אנחנו רוצים להיות אור לגויים לא??
ובסדר עזרה מת זה עצוב אבל למה צמים לדרות עד ימנו בגלל שאדם מת הרי זה טבעי מה גם שבדרך כלל אחרי שנים עושים מזה יום שמח..(ההילולה של רבי שמעון בל"ג בעומר לדוגמא)
העניין שאת התורה אי אפשר לתרגם התורה זה נשמה! כמו שאי אפשר לתרגם אדם.. אי אפשר להעביר בנ"א בmp.. כנ"ל לתורה.. כשהתורה מתורגמת היא מתורגמת ללא הנשמה שלה.. רק טקסטים וסיפורים "מיושנים".
אחרי שתרגמנו את התורה מה שיצא ממנה זה הנצרות והאיסלם.. שכיום הם רבים מי מהם ישלוט בעולם...
אז למה באמת תרגמנו את התורה למה הסכמנו??
כי עמ"י חושב שאין לו סיכויי יותר הוא כבר לא מאמין בעצמו שהוא יכול...ואותו דבר עזרה שהיה הנביא האחרון ואחרי שהוא מת אין יותר נבוא...
והצום והתענית נותנת לתנו תזכור שיש לנו את ה' שהוא בחר בנו והתורה שלנו מלאה בנשמה!!! אנחנו רק צריכים להאמין שיש לנו סיכויי
שהיה בעז"ה צום קל ומועיל!!! 
עמ"י לא מאמין ביכולת שלו... לכן אנחנו צמים ומזכירים לעצמנו שיש לנו בטחון!! יש לנו את ה'
1. התורה ושאר ספרי המקרא תורגמו בידי יהודים למען יהודים שלא ידעו לקרא ולדבר עברית ולא למען הגויים
2. משך זמן התרגום היה בין 15 ל 50 שנה, תלוי מה סופרים (האם רק חלק או את כל הספרים וגו') וכל קביעת תאריך היא עניין שאין לו רגליים.
3. אם כבר מדברים על תאריך עברי מסורתי הנוגע לעניין הרי שמדובר בח' טבת ולא ב י' בטבת
שרון יישר כוח!!
קודם כל שאת מתחילה לחשוב כמה ימים מראש מה הצום שהולך להיות פה..
ושזה מספיק מזיז לך בלב כדי להביא לנו..
אני רוצה להוסיף עלייך-
שיש בתורה גם מימד של "אש לבנה"
שיש משמעות אפילו לצורות של האותיות בעיברית
ואין את זה בשום לשון אחרת (או אם נגיד שיש- זה ל א יוצר את אותן "אותיות לבנות" )
גם אם אתה לא מסכים יש דרך, ושרון יישר כח.
הבאתי את העובדות לאשורן.
האם יש ביד מישהו עובדות אחרות הסותרות את העובדות שהבאתי?
מאחר והעובדות שלי נכונות בתכלית הרי שאני צודק ודבריה של שרון הם דיבורים חסרי כל תכלית
1. דברי הם מפי הרב חנני הרב של שבי חברון... אם אתה רוצה אתה מוזמן לפנות את תענותך לרב...
2. אם תרגמו את התורה ליוונית כנראה שהייונים לקחו את התורה ועשו בה כרצונם.. וזה מספיק גרוע כדי שיצומו על זה!!!
3. עזרה הסופר הכן מת באותו היום וכך נגמרה תקופת הנביאים...
4. אתה לא יכול לומר שדברי מופרכים בתחלית לפני שאתה מברר אותם לעומק ולהגיד שהתורה תורגמה בשביל יהודים מאיפה לך???
5. אולי במקום זה תכתוב אתה דבר תורה שמשקף את דעותיך על היהדות אתה מוזמן ויותר...
על התנ"ך ועל ההיסטוריה של עם ישראל.
גדולי חכמי ישראל ישבו ושקדו עשרות שנים על התרגום ליוונית ("תרגום השבעים") למען לא תשכח תורה מישראל ולמען יוכלו יהודים לקרא בה בכל תפוצותיהם במקום שבו לא היו יודעי לשון הקודש. אני חושב שלבוא עליהם בטענות זה דבר שלא במקומו.
התרגום הזה הוא חשוב מאד והיה חשוב גם לחז"ל כי על פיו ניתן להבין מקומות שקשים בהבנה בתורה ובספרי קדש אחרים כולל ספרי הנביאים.
בניגוד לתרגום הזה שנעשה על ידי חכמי ישראל למען עם ישראל תורגם התנך גם לשפה הרומית בידי נוצרים ואכן התרגום ללטינית הוא מסולף וגרוע ואין בו כדי ללמדנו ולא כלום.
ואם את לא מאמינה לי את מוזמנת לבדוק בעצמך או לשאול את מוריך ורבותיך.
מתוך אנציקלופדיה יהודית דעת:
התורה נתרגמה עבור תלמי מלך מצרים ולפי איגרת אריסטאס היה זה במאה ה - 2 לפה"ס. מהארץ נשלחו 70 זקנים ע"פ דרישת תלמי, התרגום נעשה בתוך זמן קצר והנס שקרה הוא, שהשינויים שבתרגום היו זהים אצל כל שבעים הזקנים. פילון מתאר את השמחה והחגיגה שערכו תושבי האי ביום סיום התרגום. חז"ל שנלחמו בתופעת התבוללות ראו בתרגום התורה ליונית כיום חושך שבא לעולם.
"בשמונה בטבת נכתבה התורה יוונית בימי תלמי המלך והחושך בא לעולם שלושה ימים" (סדר עולם רבה, ויניציאה ש"ה, דף כד, א).
לעומת הגרסה שלך: "גדולי חכמי ישראל ישבו ושקדו עשרות שנים על התרגום ליוונית ("תרגום השבעים") למען לא תשכח תורה מישראל ולמען יוכלו יהודים לקרא בה בכל תפוצותיהם במקום שבו לא היו יודעי לשון הקודש."
מי צודק בתכלית?
של אגרת אריסטיאס.
אני עצמי למדתי את הדברים מספרו של משה ציפור מבר אילן, ניתן גם לעיין באנציקלופדיה המקראית, באנציקלופדיה העברית וכמובן בכתבי פילון (ידידיה) האלכסנדרוני.
חשוב לציין כי נוסחי המקור של התרגום כבר אבדו ומה שמצוי בידינו הם כתבי יד מימי הביניים שיש ביניהם הבדלים קטנים.
גם התרגום עצמו שונה מהמקור העברי בנקודות שונות.
העובדה היא כי יהודים נפוצו בכל העולם ההלניסטי, במצריים, בתורכיה ובבבל ורבים מהם לא ידעו כלל עברית אלא רק יוונית וכל ידיעותיהם על היהדות היו ביוונית.
חלקים שונים של התנך תורגמו ליוונית בשנים שונות ואין כלל ספק שהם לא באו לעולם בפעם אחת ובמקום אחד.
גמרא מפורשת אומרת שתירגמו את הורה ליוונית בימי תלמי המלך
התרגום היה לצורך תלמי ולא לשום צרוך יווני
ולכן היה 3 ימים חושך בעולם .. (מגילה ט')
ללמוד תנך ממקורות אוניברסיטאיים למרות שלאוניברסיטה יש לכאורה כיפה
זה גובל בבעיות של כפירה לפעמים (אני לא מתייחס למי שהבאת כלי אני לא מכיר אלא מעלה את עצם הדברים)
אז אידך זיל גמור ..
אז תן מקור!
בינתיים שרון הסתמכה על רב (שאני נוטה להאמין לדבריו)
ואילו אתה הסתמכת על עצמך בלבד ועל "כל ספר בסיסי" תן ספר (עדיף עם עמוד)
אהבתי את מה שאמרת!!!!
זה ממש יפה 
אכן לקחו את תרגום התורה ליוונית (ח' טבת) יחד עם מות עזרא הסופר (ט' טבת) ותחילת המצור על ירושלים (י' טבת) ועשו עליהם יום אחד של צום...
(אגב זה גם דומה למה שעשו בתמוז - יש מי שאומר וזה גם הכתוב בפסוקים, שבקיעת החומה של בית ראשון היתה בט' בתמוז ובבית שני בי"ז בתמוז ובכ"ז אנחנו צמים רק בי"ז כיוון שחורבן הבית השני משמעותי יותר וכן כי בכל זאת אנחנו עדיין לא יוצאים מגדר "צום הרביעי"...)
והתרגום זה אבלות עצומה.
זה כמו לקחת גוף של אדם בלבד ולומר שזה הוא....
או בט' זו מחלוקת
השו"ע בסימן תק"פ כותב שלא יודעים מה אירע בט' בטבת שמתענים בו
המשנ"ב כותב (וכן הבאר היטב) שבסליחות שלנו איתא שבו נפטר עזרא הסופר
בסליחות שלנו (ספרדים) נראה שהוא נפטר בי' ולא בט' (וכן מופיע בלוחות)
לפי הירושלמי גם בבית ראשון נבקעה החומה ביז' בתמוז
אלא קלקול חשבונות היה שם
כלומר לא דייקו בתאריך מבחינת הצרות ולכן זה מחלוקת ירושלמי ובבלי
בפשטות הרמב"ם בפ"ה הלכות תענית וכן השו"ע פסקו שבית שני מדובר דחמיר לן טפי
אבל טוב להכיר את דברי הירושלמי
ידעתי שיש מחלוקת אם גם בבית ראשון היה בי"ז או שבבית ראשון היה בט', ולא רציתי להיכנס לזה...
(אבל חידשת לי בקטע של הירושלמי, הבבלי וחבריהם.. )
בכל מקרה - תודה בשם כולם!
תודה על הד"ת..
החכמתי
נעשה סיכום של הדברים?
1. תאריכים - שלושה דברים קרו, בתאריכים סמוכים, כמו שאיילה שלוחה הביאה.
2. תרגום התורה ליוונית:
א. זהו תרגום ה70 המפורסם. בגרסאות השונות של חז"ל והחיצוניים, מדובר ב72, 70 או 5 יהודים "זקנים.
ב. סיבת התרגום, מופיע למען היהודים המתבוללים שכבר לא ידעו עברית. לצרכים אפולוגטיים. בשביל הספרייה המצרית, לדרישת תלמי מלך מצרים.
ג. ישנה שאלה איך התקבלה התרגום: יש שאמרו (פילון) שיהודי מצרים קיבלו את זה כחג, יש שאמרו שאף הגויים הצטרפו לחג, ויש שאמרו שאף חז"ל הצטרפו לחג, אך מאוחר יותר חזרו בהם כשראו את התוצאה של שהתבוללות. והדעה הרווחת שחז"ל התנגדו ממש, והמתבוללים והגויים שמחו.
ד. הנס, בגמרא מופיע הנס שכל אחד הושב במקום אחר, אך כולם תרגמו באותה הצורה בדיוק, אם שינויים מלאכותיים זהים.
ה. מה תרגמו? יש שאומרים את כל התנ"ך, ויש שאומרים רק את התורה.
לכאורה על ישראל היה לשמוח מאוד בתרגום התורה ליוונית, הרי התורה הופכת לנגישה יותר ליהודי התפוצות של אז. ובמיוחד תרגומה לאנושות, זה מעשה טבעי, שהרי התורה לא יועדה רק לישראל אלא לאנושות כולה.
והסבירו הסברים רבים:
א. שלא היתה התורה יכולה לתרגם כל צרכה.
ב. משום שמיועדת היתה לכל השפות, ולא רק ליוונית, ותרגומה הפכה לספר יווני במקום לכלל עולמי.
ג. היוונים העריצו את התורה כיצירה גדולה של רוח האדם, אך לא יותר מזה, הערצה בנוסח חכמת העברים, כדבר תרבותי, ולא כדבר ה' אשר פונה אל עמו. אל הייחודיות היהודית, שהינה, בעוד יוון מצידה כמודל אסתטי מחוסר אישיות, מגלה התורה את המשך הדיבור הנבואי גם בעולם שפסקה בו הנבואה.
אני רוצה לבחור בשני צדדים. במציאות ובאידיאל. בפועל חכמי ישראל הם שתרגמו, ומאוחר יותר, מתוך בחירה הם תרגמו לשפות אחרות ותרגומים נוספים. כמובן שהתירוצים נכונים שמנציחים את הזוהר העצום של האידיאל, של התורה בשפת הקודש, אבל המציאות ירדה כל כך שלא היתה ברירה, לא היתה ברירה, והיה חובה של תרגום. אין שמחה בדיעבד. זה היה מעשה שהיה חובה לבצע, והוא סמלי מאוד. זו גלות! ואין שמחה על גלות. למרות כל המטרות של הגלות, למרות הצורך בגלות, למרות הטוב שיוצא מהגלות, אין שמחה בגלות, כי גלות של חושך שאי אפשר לתאר. והיום שבו יוצאים לגלות זה יום של חושך ואבל עצום. גם אם יש בזה תועלת, ויש.
ובאותו עניין, אפשר להגיד ששלושת הדברים נושאים בקרבם את התחלת הגלות.
והרצי"ה היה אומר שכנגד שלושת הדברים צריך להתחזק.
כנגד המצור על ירושלים - לבנות את ירושלים, ואת א"י ברוח וחומר.
כנגד מיתת עזרא- להאדיר את לימוד התורה תוך עיסוק בקיבוץ גלויות.
וכנגד תרגום התורה - להבריא את התרבות והרוח הישראלית המקורית.
וכמובן שאסור לשכוח את יום השואה.
ומי שמעוניין אני מצרף פה קישור לשיעור של הרב שרקי על יום השואה.
http://www.meirtv.co.il/site/content_id.asp?id=1175
ובקשה, אומנם זה דיון, וכולנו נהנים להביא מדעותנו וכו, אבל לא לזלזל באף אחד, אלא בדיון חברים טובים.
זה לא משנה אם אתה צודק או טועה בעובדות--
ביטוי כמו "דיבורים חסרי כל תכלית" --לא ממש יקדמו אותנו לקראת בניין ביהמ"ק.
ענוה רבותי ענוה
דברי חכמים- נשמעים- רק כשהם בנחת
הרב אליהו כי טוב בספר התודעה על ח' בטבת בקשר לתרגום התורה ותרווה נחת
החכמתי ממש.. .
בעז"ה עוד השנה...
מחר ערב צום- לשתות הרבה מים!! לאכול נכון ולא להזכר באמצע הלילה שצמתם כל היום בלי לשים לב!!
והצום יוצא בערב שבת- מי מעלה לנו "פינת הלכה" על זה? כמה מילים?
|
תענית ציבור. מי שלא ישן, מותר לו לאכול עד שיעלה עמוד השחר. השוכב לישון ובדעתו להשכים לאכול או לשתות, יתנה בפירוש לפני השינה שיוכל לאכול או לשתות. ואם רגיל לשתות בקומו, אין צריך להתנות לשתייה. עלות השחר במרכז הארץ לפי הגרא"ח נאה: 4:29.
קטנים שיש בהם דעת להתאבל על ירושלים, מאכילים אותם מאכלים פשוטים, ולא יאכלו מעדנים. שחרית: הציבור אומר 'עננו' רק במנחה, אבל הש"ץ אומר 'עננו' גם בשחרית (בחזרת הש"ץ) בברכה בפני עצמה בין ברכת 'גואל ישראל' לברכת 'רפאנו', "אם יש בבית-הכנסת אף רק שלושה מתענים". ואם אין, אומרו ב'שומע תפילה'. סליחות: רגילים לאומרן בעמידה, ובמיוחד: אשמנו, י"ג מידות, שמע קולנו, וכן אבינו מלכנו. מנהגנו (חב"ד) לאומרן אחרי שמונה-עשרה, בסדר דלהלן: אשמנו / א-ל ארך אפים / נפילת אפים / כי עם ה' / כרחם / אלוקינו ואלוקי אבותינו, אזכרה / א-ל מלך / אלקים באו גויים / כרחם / אלוקינו ואלוקי אבותינו, אבן הראשה / א-ל מלך / אבותי כי בטחו / א-ל מלך / זכור רחמיך / זכור לנו ברית אבות / זכור לנו ברית ראשונים / שמע קולנו23 / משיח צדקך / א-ל רחום שמך / עננו ה' עננו / מי שענה לאברהם / רחמנא דעני / 'אבינו מלכנו' הארוך, ובו: 'ברך עלינו שנה טובה'; 'זכרנו ל...' [ולא 'זכרנו בספר'] / ואנחנו לא נדע / חצי קדיש. קריאת התורה: קוראים 'ויחל' בשחרית ובמנחה גם אם יש רק שלושה מתענים. מי שאינו מתענה, לא יקראוהו לעלות לתורה. קראו לתורה מי שאינו מתענה, וצר לו להודיע מפני חילול השם – יעלה. את הפסוקים: "שוב מחרון אפך...", "ה' ה' א-ל רחום... ונקה", "וסלחת לעווננו" – אומר הציבור בקול רם ורק אחר שסיימו, אומרם הקורא בתורה. הרבי, כשעלה לתורה, התחיל לאומרם יחד עם הציבור. בקריאת הפסוק "ויקרא בשם ה'", יש להפסיק מעט בין 'בשם' ל"ה'" כי בפסוק מופיע תחת המלה "בשם" טעם מפסיק, הטעם 'טיפחא'. שיעורי תורה: לכאורה יש מקום (לנוהגים בכיו"ב) ללמוד היום מעניינא דיומא בתנ"ך (מלכים-ב כה,א-ג. ירמיה לט,א. נב,ד-ה. יחזקאל כד). צדקה: בימי התעניות נוהגים לתת לצדקה לפני תפילת מנחה 'אגרא דתעניתא', ויש נותנים לפי עלות הסעודות שהיו אוכלים היום. והמתפללים מנחה אחרי הדלקת הנרות, יזכרו לתת לצדקה בשחרית. זמן תפילת מנחה: כיוון שהצום חל בערב-שבת-קודש, ניתן להקדים את התפילה (זמנה החל משעה 12:07 במרכז הארץ). המתפללים לאחר הדלקת הנרות, יזכרו להקדים את זמן התפילה בכרבע שעה לפני הזמן הרגיל, מפני קריאת התורה. בשנת תשד"מ חל צום עשרה בטבת בערב-שבת. התפללו מנחה בשעה 2:00, והרבי אמר כארבעים דקות 'דברי כיבושין'. תחילה דן אם יש מקום ל'דברי כיבושין' גם בקביעות כזאת שבה חל הצום בערב-שבת. והסביר, שניתן לקיים את המנהג מתוך שמחה, ואף ה'תשובה תתאה' של התענית מהווה הכנה ל'תשובה עילאה' דשבת-קודש. לפני חלוקת שליחות-מצווה לצדקה, הורה הרבי למזכיר הרה"ח רי"ל שי' גרונר לשאול את הרב מתי אפשר להתפלל 'קבלת שבת'. תפילת מנחה: הודו, פתח אליהו, וידבר וקטורת, אנא בכוח, אשרי, חצי קדיש, הוצאת ספר-תורה וקריאת 'ויחל' לשלושה אנשים, והשלישי הוא המפטיר, ואין אומרים לאחריה חצי קדיש. מפטירים "דרשו ה' בהימצאו" (ישעיה נה,ו-נו,ח), ומברך אחר-כך שלוש ברכות, ומסיים 'מגן דוד'. יהללו, חצי קדיש, תפילת לחש. במנחה אומר גם היחיד 'עננו' בשומע תפילה, ללא חתימה, ומסיים "כי אתה שומע". אם שכח (וכבר אמר שם ה' דסיום הברכה), אומרו בלא חתימה אחרי 'אלוקי נצור', קודם 'יהיו לרצון' האחרון. הש"ץ אומרו כבשחרית בין 'גואל ישראל' ל'רפאנו'. הנוהגים נשיאת-כפיים בכל יום, נושאים כפיהם גם בתפילה זו, רק אם התפלה היא לאחר פלג המנחה (בתל-אביב: 3:41) ולפני השקיעה (בת"א: 4:39). וכשאין נושאים כפיים, אומר הש"ץ ברכת כוהנים. לאחר חזרת הש"ץ, אין אומרים תחנון ו"אבינו מלכנו", אלא קדיש תתקבל, עלינו, קדיש יתום, אל תירא, אך צדיקים. צאת הכוכבים בתל-אביב: 5:05. כאמור, יש להתחיל קבלת שבת וערבית כך שיגיעו בשעה זו לקריאת-שמע, ולפחות – שיסיימו בשעה זו תפילת ערבית, ויחזרו ויקראו אז את כל קריאת-שמע בזמנה. |