יא - כ
כא - ל
לא - מ
מא - נ
נא - ס
סא - ע
עא - פ
פא - צ
צא - ק
קא - קיב
קיג - קיח
קיט - קכא
קכב - קל
קלא - קמ
קמא - קנ+ יה"ר
המטיילת בארץ
)אנונימי בלנ"ואני בקשר עם בחור מתוק ממש והתגלו ביננו פערים שכשאני חושבת על זה בשכל- אני לא רואה את זה ממשיך ומתקדם
אז אני בכיוון כללי של להפסיק.. הוא מודע להתלבטות שלי וגם דיברנו על הפערים האלה שצריך לחשוב אם זה מתאים לנו
העניין הוא שעוד יומיים וחצי יום כיפור..
הייתם מחכים עם התשובה של ה-לא?
ברור לי שלא משנה אם זה כיפור או אחרי כיפור- צריך לעשות את זה בצורה רגישה ומכבדת בלי לפגוע..
אבל במצב הנוכחי- כשהוא יודע שיש לי ספק על הקשר, עדיף לחסוך ממנו את המחשבות על מה אני אחליט או לחכות עם זה כדי שבכיפור לא יהיה פגוע ממני?
מצד אחד המחשבה היא שאם יש לי תשובה (גם אם אני עדיין לא לגמרי שלמה איתה מבחינת הרגש) אז עדיף להגיד לו ולא למרוח אותו כי אולי זה יהיה יותר פוגע, בהנחה שתהיה עוד שיחה בפלאפון עד כיפור- אני לא רוצה להשלות אותו ושנדבר כאילו כלום, מצד שני לא לגרום לו לחשוב בכיפור על זה שאולי אני הולכת לחתוך...
מצד שני, שמישהו יהיה מאוכזב ממני ביום כיפור?
באמת איכפת לי ממנו,
בנים- מה נראה לכם שיהיה הכי פחות כואב?
והנה לנו עוד הבדל בצורת החשיבה בין גברים לנשים 
אבל עדיין, אם חלילה מישהי הייתה חושבת להיפרד ממכם לא הייתם מעדיפים שהיא תעשה את זה אחרי כיפור?
גם מבחינת היום עצמו- עדיף שיהיו מחשבות על זה שהיא חתכה ממני או על זה שאולי היא הולכת לחתוך?
וגם מבחינתי, אני מאמינה שהוא לא יקפיד עליי או משהו אבל עדיין, יום כיפור...
אבל לא סגורה על זה ולכן שאלתי פה 
ובאופן כללי, נראה לי שבעניינים כאלה גם אם אני לא יודעת איך בדיוק הוא יגיב- השיקול העיקרי הוא איך לעשות את זה כמה שיותר עדין ולהתחשב בצד שלו...
אם תעשי את זה שנייה לפי החג זה לא יהיה נעים
אבל אם לפני יו"כ בצורה מוכבדת - אין שום קשר ליום הקדוש הקרב ובא.
ונניח הוא יקפיד עליך...
על בסיס מה??
זה לא בסדר שאת חושבת את מה שאת חושבת??
זה לא בסדר שעשית שיקול דעת עם עצמך והגעת להחלטה???
המחשבה לפגוע במישהו היא לא נעימה אף פעם.
לפני יו"כ - היא עוד יותר לא נעימה.
נראה לי שאפשר להפריד בין הקושי האישי שלך לבין הטובה שלו.
אני באופן אישי הייתי מעדיף כנות.
השאלה אם לא עדיף בשבילו את התשובה הברורה על גבי הספק של אולי?
ותכלס, בשבוע רגיל זה היה יותר פוגע אם סתם הייתי מחכה נגיד ליום רביעי ובינתיים ממשיכה לדבר איתו.. אז אולי עכשיו זה לא שונה...
מצד שני זה יום כיפוווררר
גם מבחינתך, לא למרוח ולא להשלות אף אחד. עם ובלי קשר ליום כיפור.
וגם מבחינתו, שיכוון את האנרגיה להתפלל על דברים אמיתיים...
שידע על מה להתפלל
אם לא היה עוד יומיים וחצי יום הכיפורים כנראה הייתי חותכת היום או מחר כדי להיות לגמרי שלמה עם זה ולהחליט בנחת (בכיוון זה לא, השלמה עם זה זה יותר בצד של הרגש)
מצד שני, בגלל יום כיפור זה או היום או רק אחרי כיפור
אגב, אותו דבר כשיש התלבטות אם להפרד לפני שבת או אחרי...
מהניסיון שלי - ברגע שמחליטים שזה לא מתאים - כדאי להיפרד ולא להתחשב בתאריכים האלה. מעריכים את זה יותר. (כנ"ל לגבי התלבטות אחרי שכבר קבענו להפגש [לא מדבר על פגישה ראשונה/שניה שזה קצת שונה], שלא צרי לחכות לאיזו נוסחא של להפגש-ולהיפרד.)
הרבה פעמים ספק הרבה יותר קשה מאשר ה'לא'...
לכן הרבה פעמים לומר 'לא' זה בסופו של דבר לעשות טובה לבנאדם. להוציא אותו מהספק.
מטבע הדברים, הגיוני יותר שמתוך הרבה מאחלי שנה טובה למיניהם יהיו כמה שגם יתעניינו.
ולכן, בזמן כמו יום כיפור, עדיף שהוא יוכל לספר להם את המציאות העדכנית ואולי לשמוע עידוד, מאשר שיספר להם שהוא בקשר ואחרי יום לצאת פיתה.

ללמוד נהיגה עצמה, להפוך את החומר לחלק מהחיים
כשהחומר הופך לחלק מתחום העיסוק שלנו הוא כבר מפסיק להיות מלא כתוב שצריך לזכור.
כמו לדוגמא, ששנים לא זכרתי כללי דקדוק ולא היה לי כוח להקשיב
אבל כשהתחלתי לקרוא בתורה לפעמים הפכתי לבקיא בחומר די בקלות
רק הפעם.אחרונהאבל אלגוריתם לא מוצלח (בכלל) בנתיים.
אבל במשך הזמן זה צריך להשתפר. אני כן ממליץ להצטרף לזה, מאחר וזה לא מחייב (כך שזה לא לוקח אנרגיות),
וככל שיש יותר אנשים - האלגוריתם (אמור
) להיות יותר מדוייק.
למה שסתם אוציא שם רע?(וזה לא בדיוק שם רע, מאחר ואני חושב שטבעי שהאלגוריתם ייצטרך יותר מידע וזמן כדי להיות יותר מדויק).
אלא רציתי לבדוק שאני מבין היטב את דבריך. תודה על התשובה.
יכול להיות מאוד עדיין שיש אנשים שהאפליקציה נתנה להם הצעות טובות.
אין בכלל מקום לשאלה על הרצון של החבר'ה שהקימו... הכל ענייני על האפליקציה עצמה.
חמדת66
להכיל את העובדה שהיה לך קשר משמעותי שמלווה אותך גם היום זה דווקא יכול לעזור לך לשחרר..
אם תנסה להדחיק - זה רק יתגבר כתגובה נגדית.
ולהמשיך עם הזמן לעבור וברכת השכחה תבוא במהרה.
בהצלחה
עם הנקודה השניה ולומר שזה כל כך נכון..
קרה לי יותר מפעם אחת, שבאמת חשבתי שהנערה מתאימה לי מכל הבחינות וממש 'שידוך משמים', ואחרי שזה ירד כחלוף זמן באמת "גיליתי בי עומקים" והבנתי למה זה לא היה מאה אחוז..
הבעיה שאולי זה קורה יותר מידי.. מה שמראה על בעיה בקבלת ההחלטות.. אבל זאת כבר נקודה אחרת (שאני חושב שאפילו דברתי אתך עליה פעם)...
, כנראה היא לא זאת שמיועדת לך... הקב"ה מזווג לך את הזיווג שבול בשבילך והוא עוד יגיע בעז"ה. שנה טובה!
בטוחה שהיו מליון שרשורים כאלו, אני פשוט לא יודעת עליהם...
והשאלה - איך מוציאים מישהו מהלב? כל החג חשבתי רק עליו 
חשוב לי לציין שהבחור עם לב זהב, הלב כבר היה שם, רק מבחינת ההתאמה בשכל זה לא התאים בינינו - זה פשוט לא היה "זה"... (הסיבות המפורטות שמורות איתי).
שוב פעם- לכתוב לכתוב לכתוב. וגם לומר את הדברים. מישהי סיפרה לי שיש לה פנקס תובנות מבחורים וסיכום קשרים... לקחתי ממנה וישלי קובץ כזה ששינה לי המון בהסתכלות, בחוויה ובפרידה
דבר שני ואולי ראשון- להתפלל עליו, ולחשוב עליו בשביל בחורות שאת מכירה אם את מכירה. זה כמובן בלי קשר חסד גדול אבל גם בענין של הפרידה זה עוזר, מנסיון..
עוד משהו- לא לתת לעצמך לחשוב עליו ועל הקשר ברגע שסיכמת את זה והתיישבו אצלך הדברים. ההבנה חמקמקה ובדברים האלו חייב להיות קאט בשניה שהגעת למסקנה. גם כשהוא הגיע לתובנה. כי תמיד פתאום תזכרי בצורה סלקטיבית בפרטים בקשר.. ובכלל הלב מרגיש יותר בנוח כשהוא בעבר כי העבר מדויק ומוכר והעתיד לוט בערפל...
דוחפים אותו מעט הצידה, שיפנה מעט מקום. קצת מצמצמים ומקטינים, יש הרי חבילה חדשה להכניס. ואז, ובכן, מכניסים מישהו חדש. כזה שירחיב מעט יותר את המקום לכולם, כזה שימלא בנו כוחות חדשים, כביכול לא היו בנו מעולם. ימלא הוא החלל וירחיב עד שכל שלפניו יראו כנקודות פרופיל על פסיפס ענק.
דרכים רבות כיצד, על פי רוב לומדים מה הטוב לך מניסיון, תרתי משמע. ניסיון מאתגר ומגדל.
שנזכה שניקוי יום הכיפורים ירחיב בנו מלא מקום לה' יתברך, מתוכו לעמ"י כולו ומתוך כך לשותף המתאים.
חיים שלולפנות שוב למי שהציע לך,
זה יכול לעשות את אותו אפקט 
מסר יפהברוקולילגמרי
הרב יוסף צבי רימון: להתפלל על הרווקים - דווקא ביום כיפור | ערוץ 7
לא היו ימים טובים לישראל... וכיום הכיפורים שבהם היו בנות ישראל יוצאות בכלי לבן שאולים... וחולות בכרמים...
שההורים שלו התנגדו לקשר שכבר היה מאד מתקדם בגלל הסיבה הזאת.
הוא בן אדם מיוחד וזה מדהים לדעת שיש גם מישהי כמוהו.
בכל אופן הוא קיבל את דעת ההורים שלו ונפרד ממנה
אבל היום הוא נשוי באושר
אבל אם זה יקרה אז כנראה אוי ואבוי![]()
בשביל זה מדברים.. כדי לראות אם הפערים ניתנים לגישור או שהם משמעותיים. אתה רוצה פיצוץ אחרי החתונה?
אבל אני חושב שזו טעות לא לדבר על דברים רק כי אולי לא תסכימו, זה בסדר גמור לסיים דיבור באי הסכמה, כמו שאולי אנחנו לא מסכימים בנקודה הזו
.
כמובן שצריך לפתח שיח עם טקט, ולבחור בעיתוי נכון שישים את המחלוקות בפרופורציה הנכונה.
מה שקצת צרם לי זה שהשיח יוביל לפיצוץ.. אי הסכמה, גם אם היא קיצונית, לא חייבת להוביל ל'פיצוץ'.
וטומן בחובו המון רגש.
מי שנמצא בדעה מסויימת הוא קשור אליה ריגשית.
דיון על אידיאולוגיה הוא במהות שלו אמור לערער את תפיסות העולם של מי שדנים איתו.
יש מצבים כאלה שאנחנו מרגישים מספיק ונוח ונמצאים בעמדה של לדון ולהיות קצת מהורהרים ומעורערים בתפיסות עולם שלנו אבל רוב הזמן הרוב יעדיפו להיות בעמדה הנוחה של היציבות. דיון אידיאולוגי מוציא אותנו מהעמדה הנוחה שאנחנו חיים בה (עמדה נוחה ריגשית!!!)
לכן כל עוד נמצאים בדייטים והקשר במילא נמצא בטבעו בעליות וירידות - כדאי להתעסק בדברים החשובים הרלוונטיים בקשר ולהשאר בעמדה נוחה ריגשית שמאפשרת חיבור.
במידה ואתם חושבים שאידיאולוגיה כזאת או אחרת צריכה להיות בסיס לעצם הקשר - כדאי לדון עליו בזמנים שנוח לכם. במידה ולא - חבל להתעסק בזה ולצאת מהעמדה הנפשית הנוחה.
וכמובן ככל שקשר הוא יותר יציב - אפשר לדבר על יותר דברים ולהרגיש בנוח יותר
להגדיר לעצמך מראש את הגבולות של האידיאולוגיה שלך: עד איפה זה נחמד לדון ואיפה זה כבר "מוביל לפיצוץ".
ולא צריך להעמיק מעבר לגבול הטעם הטוב, לא צריך למשוך דיון רק כדי למצות אותו אפילו שיש בזה משהו טוב לכאורה. צריך לדעת מתי לעצור, אחרי שכל צד הבהיר את עמדתו.
ובהמשך, לאט ובחלקים, אפשר להעמיק יותר כאשר זה מתאים מבחינת הרגש של שניכם כמו ש advfb@ כתב יפה.
תוך כדי דיבור על נושאי דת וחינוך. כיסוי ראש, כן/לא, איזה? מסגרת לילדים, ממ"ד רגיל/תורני/ת"ת ציוני? די ברור שיש מתאם בין מידת הדתיוּת לעומק ההשקפה הימנית.
לא צריך להקדים אותן בכל הכוח
לענ"ד, אם יש התאמה ברמה הדתית, כל השאר חשוב פחות.
זה איך לריב...
יש מחלוקות שבאמת באמת באמת מטופש לפתוח.. חטאתי בזה הרבה והיום אני צוחקת על עצמי
שום סיבה לפתוח דיון פוליטי ולהתווכח על בחירות/ תפיסות חינוכיות/ על הר הבית ודומיהן כהרות גורל, אם בשורה תחתונה יש מכנה ומטרה משותפת ויש לכם חילוק לגבי שיטה- לרוב אין טעם להכנס לפינות שהן ממילא מאוד דינמיות...
ששאלת בעומק 'כיצד בונים קשר'?
כמו כל דבר בעולמנו, קומה נוספת נבנת מתוך מאמץ ואתגר. כך מעמיקים כל דבר קיים. גם קשר, זוגי ושאינו, נבנה על גבי אותם סוגי אתגרים ומאמץ. פשוט שצריך לעשות זאת בדרך הנכונה ובזמן הנכון, זה הרי כלי בסיסי בקשר, אך להתעלם מכך זה הפך בניית קשר.
ואיך בונים קשר?
במאמץ משותף, בעבודה על מידות, בעבודה על זוגיות, קשר ויחס לאחר, בראייה ומבט טובים, וברצון טוב ובעיניים בורקות להצלחה... בהרבה כלים בונים קשר, לא שאני מכיר אותם, אבל בטח כולנו יחד יכולים לכתוב איזה ספר מכובד עליהם.
מדד לקשר טוב, אולי, יהיה הדיבור, הפתרון וההצלחה הזוגית שלאחר מחלוקת שכזו. כמובן שגם כיצד המחלוקת נראית משמעותי, אבל איך מתגברים עליה ואיך מקרבים את הקשר עוד יותר דווקא בזכותה - נראה לי מראה על קשר טוב.
באתרי הכירויות מראש באים בלי ציפיות ואם יש משהו נחמד אז זכית.
גם לא לקחת ברצינות עד הסוף זה עניין מאוד רציני חח
ולגבי מה שהצגת - זה ממש ממש לא דרך ארץ
הרבה ברכות והצלחה
כידוע, "לא היו ימים טובים לישראל כחמשה עשר באב וכיום הכפורים.. ובנות ירושלים יוצאות וחולות בכרמים, ומה היו אומרות? בחור שא נא עיניך וראה מה אתה בורר לך, אל תתן עיניך בנוי תן עיניך במשפחה" (תענית ד)
ראיתי השנה פירוש יפהפה של בעל התפארת ישראל (יכין) שכותב ש"ביום הכיפורים לא שייך שישוררו בחור שא נא וכו'" וכי יעלה על הדעת "שישראל קדושים יתעסקו ביו"כ הקדוש והנורא בשדוכים??"
התפארת ישראל מפרש שבנוגע ליום הכיפורים כוונת המשנה ליחסים בין עם ישראל לקב"ה. אנחנו קוראים לקב"ה (שמכונה 'בחור' בשיר השירים) "שא נא עיניך וראה מה אתה בורר לך".. "אל תתן עיניך בנוי" - אל תתן עיניך ב'שקר החן של שאר האומות, הבל יופי שלהם', אלא "תן עיניך במשפחה" - בעם ישראל. ש"אף על גב שחטאו לפניך... בניך בני בחוניך הם, בני אברהם יצחק ויעקב". אשכרה משפוחה..
קצת מבאס בהקשר שלנ"ו
אבל פירוש מתוק מדבש
גמר חתימה טובה לכולם
בקשת סליחה ממדוייטים לשעבר
על דברים קטנים כאלה שעבר זמנו בטל קורבנו אבל עדיין נשארים עם תחושה גרועה של חשבון פתוח
כשמדובר במישהו שלא תפגשו יותר בחיים ואין סיכוי למפגש איתו באקראי
וזה יהיה יותר פדיחה לפנות אליו עכשיו באמצע החיים
נגיד הדייט הראשון בחיים, שהיית בו על הפנים ולך תסביר לה למה התנהגת ככה
או שהתביישת בזמן אמת לומר את הסיבה האמתית לפרידה ועכשיו עולה צורך לסגור את זה כמו שצריך
או סתם תקל שהיה ואיכשהו לא הובן לצד השני עד הסוף
או כל מה שלא שקרה לכם
מה אומרים?
יש עניין כזה? אם כן, יש את הטכנולוגיה?
זה כמו "הלכתי לדייט ותוך חמש שנים התחתנתי"
כמקורן של כל הסגולות המודרניות שממציאים חדשות לבקרים ואז משייכים לדמויות תורניות מהעבר הרחוק.
לברך ברהמ"ז על דעת להתחיל בהקדם עוד סעודה, זה בעיה..
גם בעיה מצד הברהמ"ז, וגם מצד הברכות שאח"כ אם לא היתה הסחת דעת אמיתית..
חוששני שנכשלים בזה, ודווקא בגלל מחשבה כמו זו שכתבת.
סגולה בעייתית. בקיצור..
קורלציה זה דבר אחד, סיבה ותוצאה זה דבר אחר לגמרי. כל מי שאוכל מלפפונים, ימות מתישהו, אבל אין זה אומר שמלפפונים גורמים למוות.
כשבודקים השפעה של תרופה חדשה, לוקחים כמה שיותר נבדקים, מחלקים לשתי קבוצות, קבוצת הביקורת מקבלת פלסבו, הקבוצה השנייה נוטלת תרופה אמיתית. לאחר מכן משווים בין תוצאות.
מאידך, הסתמכות על עובדות אנקדוטליות, כגון "שלוש משתמשות הפורום התחתנו לאחר שעשו את הסגולה" לא מעידה על שום דבר. רובן המוחלט של בחורות מתחתנות בשלב כזה או אחר.
היכן כותב ר"י אייבשיטץ את הסגולה הזאת?
והאם זה נבדק בצורה רצינית?
שלש נשים שיאמרו "אכלנו שבע סעודות בערב יום כיפור והתחתנו" זה לא חכמה. כי יש בוודאות הרבה שלא עשו את זה והתחתנו. צריך לראות שהאחוז של המתחתנות מבין אלו שעשו הוא גדול משמעותית מאחוז המתחתנות בכלל
רקשאלהמה הייתם מרגישים אם יצאתם הרבה זמן בקשר מתקדם ומצד ג' כלשהו אתם שומעים פרט בסיסי שהוא פשוט לא טרח לספר לכם על עצמו..
אני לא מדברת על צליאק או קשיים ביסודי, וגם לא ברמה ההפוכה- לא מחלה גנטית שאני מבינה שקשה לומר עד ממש הסוף...
משהו קריטי על החיים שלו שהוא הסתיר והסתיר וטוב שבאיזשהו שלב קלטתי בלי לדעת בכלל על מה מדובר לשים לזה סוף, כי הגענו לשלב שזה פשוט הרס את הקשר...
אופפפ, בחייכם כל הפרטנרים משני הצדדים של הקשר, הדבר שאנחנו הכי בונים עליו בקשר (מתקדם!! לא אמרתי דייט ראשון) זה כנות! תהיה ישר ואל תהיה חמקמק חדשים, יש דברים שצריך להניח על השולחן וזהו... נורא קשה ואני מאוד מבינה אתזה אבל זה מכעיס שבנאדם מרח אותי מליון זמן ולא סיפר דבר כזה
דיברתי בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד.. אני יודעת שיש גם בנות כאלה ולא באתי להתקיף את שורש זכר....
אפילו שכן נראה לי שזה יותר קורה אצל בנים, אז סתם שאלה שנכנסת לתוך דברי עצמי- כל הגברים פה, אתם באמת מפחדים לספר לבחורה על עצמכם? נראה לכם שהיא תקום ותברח אם תבואו בגילוי לב ותשתפו?
בלי קשר למקרה הספציפי שלך - אני לא מסכים עם מה שכתבת.
בוודאי שתיאורטית, כל דבר בחייו של אדם יכול לעשות אצלו משהו - אבל בוודאי שלא על כל דבר במהלך החיים חושבים שיש ענין לספר, או צריך לספר. זו אשליה.
עם השנים, אנשים נשואים, נזכרים בכל מיני אנקדוטות ואירועים מהחיים. באופן טבעי בין בני אדם.
וגם כשמכירים, וגם כשנשואים, יש לאדם גם רשות היחיד.
כמובן, אם אדם חושב שמשהו יהיה מאד קריטי בשביל הזולת, מסוג הדברים שעם הזמן בהכרח "מתגלים", או השפעתם, אז היושר אומר לדבר על כך.
וכמו שאכן ציינת בעצמך בסיום, יש דברים שבחור לא יזכור להנכיח - או לא יראה צורך להנכיח. ויש הבדל בין בנים לבנות.
[צליאק דווקא חשוב באיזשהו שלב. אחרי הכל - שתדע מה אפשר לבשל ומה לא..]
שוב - מתוך דבריים רואים שכנראה היה משהו מאד משמעותי. אז חייבים להבחין בין ה"דיון התיאורטי" שאת מנסה לייצר - לבין הנושא הספציפי שלך, שכפי שמורגש, הוא מאד משפיע על דברייך כאן...
קשה לנהל "דיון תיאורטי", כשיש משהו מעשי לא ידוע, שהוא מאד לא תיאורטי...
כידוע לפני שיהושע נכנס לארץ הוא נתן 3 אפשרויות למלכים
לברוח, לעשות שלום, או להילחם.
משמע שזה לא רק או שהם ימותו או שהם יגורשו, יש גם אפשרות של שלום.
לדעתי במצב הנוכחי שלנו צריך להשיב את ההרתעה, ושאני אומר להשיב את ההרתעה זה במובן של הפצצות סטייל דרזדן 1944, לא הפצצות דיונות חול.
ורק אחרי שההרתעה תושב והם יבינו מי בעל הדירה, אז לתת להם 2 אופציות לעזוב, או להישאר כאן ולהיות ילדים טובים.
כעיקרון - במצב היפוטתי של שלום אמת, שכלול מקבלת עול ז' מצוות כדת וכניסה למעמד גר תושב, עם קבלת מרותינו וזכותינו - אהלן וסהלן.
![]()
הרב הפוסק הדגול, מעוז ומגדול, שמן תורק שמו...
המשנה ברורה בעיקר מתייחס.
אז אחרי שהוכחת קבל עם ועדה את בורותך ובערותך, סלק ידיך מתורתנו הקדושה.
תודה מראש.
פוס משחק..
לגבי ניהול מדינה מודרנית על פי ההלכה נכתבו ספרים עבי כרך על ידי גאוני עולם שאתה אפילו לא יודע להגות את שמם (הגריא"ה הרצוג, הגרא"י וולדנברג, הגר"ש ישראלי), אבל זה לא מונע ממך מלהשריץ כאן צחנה של כפירה ובלבולי שכל.
מי שישמע, תיכוניסט שלא יודע מה זה "משנה ברורה" וכבר פוסק הלכות כאילו הוא הסגן של הרמב"ם. שב בלול אחויה.
(אה, ועד שתגיע למעמד אמיתי של סגן של הרמב"ם, שב תלמד בנתיים מה שכתב הרמב"ם עצמו על "זאת התורה לא תהא מוחלפת". ואז אולי אולי היין שלך יהיה כשר....)
משמש במקרה הזה כמושג, זה קצת ילדותי להתלות על זה...
אף אחד לא קבע שהמשנ"ב מתייחס למדינה מודרנית, ושום דבר לא היה צריך "להתברר לי", אני ככל הנראה סיימתי משנ"ב לפני שהדרת גאונך ידע מי הוא (ולפי ה"מתייחסת" שלך, נראה שעדיין אינך יודע מי הוא)
מטרת התגובה הייתה להבהיר לך את מקומך, כמושג למישהו שמבין משהו בהלכה. אבל אפילו סלנגים תורניים אתה לא יודע. מה כבר אפשר לצפות...
ולא, אני לא "פונה להיתלות", אני רק ממשיך להראות כמה שאתה בור ואפיקורס, שמקיל ראשו במצוות ועוקר את התורה בסברות כרסו הנפוחה. בלי שלמדת אפילו עמוד אחד רלוונטי. ובלי שאפילו תדע על קיומם של העמודים האלו... סתם קל דעת שחצן וחסר יראת שמיים.
אני כמובן מסתייג מהסגנון האגרסיבי, אבל זה בהחלט נושא שדשו בו רבים (ואוסיף את ר' נפתלי בר אילן ור' אהרן קירשנבאום שכתבו ספרים עבי כרס בנושאי מקבילים), אם כי כמובן יש עדיין, כמו בכל תחום, נושאים שצריכים ליטוש והוספה.
קודם-כל, זה מצב קיים - יש גויים. אז אם זה מאפשר להקל בכל מיני מקרים גבוליים (לא כל משמרת זה פיקוח נפש טהור), אז למה לא. מכאן ועד להגיד שאנחנו לא יכולים להסתדר בלי הנהגים (למשל), הדרך ארוכה...
בנוסף, לצערנו אנחנו במצב שיש הרבה יהודים שלא שתו"מ ויש לזה השפעה בעניין (ואכמ"ל).
אנחנו בהחלט לא חייבים להסתמך על גויים (אמנם על ההעדפה הזו יש מח' מעניינת בחליבה בשבת)
בנתיים זה נראה שאתה ממש שונא את החבר'ה האלו.
אם באמת אתה רוצה תשובות לשאלות שלך - נתתי לך מקראה הכוללת כמה וכמה ספרים עבי כרס. ו@חמדת66 נתן עוד אופציות. תתחיל מזה (וגם כמה ספרי מוסר לא יזיקו לך, אגב)
כמה שזה כואב התורה גם מצווה על גויים כמה דברים שבחלקם מאד מגבילים, למשל אם עובר מולי חזיר שמן אסור לי לתלוש לו רגל ולאכול רק כי אלוקי היהודים שבכלל לא רלוונטי לי אסר, כמה חבל... 😭😭😭
שבאמת יש הרבה ימנים אפילו ימנים מאוד (כמוני) שלא חושבים שטנספר זה הפיתרון
אז השאלה אם רק בגלל שהיא התנגדה הוא הגדיר אותה שמאלנית?
או שהיא הייתה סטייל בנט ואז זה מוצדק
אחרי שבעיזר ה' תתחתנו,
אתם חושבים שתספרו לבעלכם/אשתכם את כל הדרך שעברתם בענייני מציאת האחד (שאגב נמצא בקצה המקלדת) יחיד ומיוחד שלכם? או שזה בבחינת מה שהיה היה ועכשיו מתחילים מהתחלה? יש דברים ספציפיים שתסתירו? ואם יצאתם עם חבר/ה טוב/ה שלו/ה, תספרו?
ועוד שאלה, זה לא מפחיד שתתחתנו ואז פתאום תהיו שכנים של מישו שלפני זה יצאתם איתו קשר רציני? (נגיד הבחורה תתחתן עם מישו מהישיבה של הבחור ו,הופ הופ טרללה! שניכם אברכים באותו מקום..
)
ושאלה אחרונה, אחרי שתתחתנו, נראלכם שתתנו לאשת חיל / בעל חיל להסתכל פה חופשי על כל מה שכתבתם או שתרצו שיישאר לכם תערוץ כמקום אישי ולא זוגי?
דברו מה שעולה בראש שלכם על העניינים.. באמת מעניינתי
ויאלה באמת באלי שה' כבר ייזמן לכם בלי מניעות וייתן לכם לזכות בהקמת בית יהודי כמו שאתם ככ רוצים..! מתפללת עליכם אחים שלי
בודאי שנשתף!
קודם כל זה ממש מרתק ומענין לשמוע\לספר את חוויות הדייטים.. לצחוק על המדויטים ביחד...![]()
![]()
ובעיקר - כל הדרך והתהליך הזה הוא חלק גדול בנפשו של האדם ובבניה של אישיותו, וברור שנשתף את הפרטנר במה שקורה\קרה במעמקי נפשנו!
אחרי שמתחתנים רואים הכל בפרספקטיבה אחרת לגמרי.
זה לא כזה מעניין או אישיו
בכל אופן אני כנראה לא אייחס לזה חשיבות כלשהי

אני מאמינה שאספר לו את רוב הדרך - הכוונה: אני אספר לו על קשרים רציניים שהיו. אבל אני לא אספר לו בדיוק מה היה בהם אלא יותר בקווים כללים. תדע שהיה כך וכך וכך .. אבל מכאן והלאה זה היה ונגמר ואין ענין לחפור בזה.
לא מידי חוששת מלהיות שכנה של.. כי כמה כבר נתקלים בשכנים? וגם אם כן אז זה שלום שלום. לא חובה להאריך בשיחה.. וגם אם אשתו ממש תמצא חן בעיני ונהיה שכנות טובות לא כ"כ מביך אותי.
אממ.. אני לא בטוחה שאני אתן לו להסתכל מה בדיוק אני כותבת. כי זה נוח לי שיהיה לי מקום אישי לפרוק. יכול להיות שבפועל דברים ישתנו.

1. נראה ללי די ברורר שכן. שידע איזו דרך חתחתים עברתי עד שזכיתי לפגוש בו... איזה מדבר וארץ לא זרועה...כמו שכתבו פה זו תקופה שהיא חלק חשוב בעיצוב מי שאני היום ולכן נראה לי די ברור לשתף, אם כי לא בפרטים...
2. לא מפדח. כשיש לי את האחד שלי כל האחרים נהיים לא ממש מעניינים, ו...מתרגלים ושוכחים שאי פעם התדייטנו...
3.וואלה לא יודעת.
ברמה כזאת או אחרת..
וואי ומלאנטה בהצלחה לכם
תפללו עליי שכשאני אתחיל לצאת אני ילך תדרך הזאת בטוב בלי הרבה ייסורים (אני רוצה להיות צדיק תמיד עד 120 וכו וגו )
וכן תכלס זה באמת מצחיק בטח לדבר עם כל העניינים אחרי החתונה ולצחוק עלזה
ולמה זה רלוונטי?
היא התחתנה עם מישהו שיצאתי איתו. באתי לבקר אותה בחופשת לידה, וכשהגעתי גיליתי שהוזמנתי לארוחת צהריים משפחתית - יחד עם בעלה, הזה שיצאתי איתו.
הוא היה אחד מהראשונים שלי. היא התחתנה איתו בערך 4 שנים אחרי שאני יצאתי איתו. מעולם לא אמרתי לה שיצאתי איתו. מעולם לא הזכרתי בפניו או שהוא העלה משהו בפניי על זה שיצאנו.
האם זה מוזר? כן, קצת.
כשהתחלתי לצאת, קצת התביישתי. פחדתי לפגוש אנשים שאני מכירה ברחוב. פדיחה.
עם הזמן למדתי שזה לא פדיחה, ואני סבבה עם זה. אני לא מתביישת מזה שאני מחפשת מישהו להתחתן איתו.
ואם יצאתי איתך, וזה התברר בסוף כלא מתאים - אז דרכינו נפרדות. אם הם במקרה ייפגשו, אפשר להיות נימוסיים, אבל זה מאוד לא מפחיד אותי. אני מאוד אשמח לראות שגם הוא מצא את בחירת ליבו.
בדייטים אנחנו לא יוצרים רשת של חברים. אנחנו בוחנים אם יש התאמה עם האדם מולינו, ואם לא, ממשיכים הלאה.
יצאתי עם בערך 100 אנשים. חוץ מהמקרה הנ"ל, יצא לי לראות מרחוק ברחוב כמה אנשים שיצאתי איתם. אני יודעת על אחד שעבר לגור בסביבה שלי, אבל לא פגשתי אותו. מה שכן, יצא לי יותר לפגוש את האחיות שלהם - נגיד יצאתי עם מישהו, וגיליתי שלמדתי עם אחותו קורס, ושהאחות הזאת עובדת עם אחותי. זה נגמר אחרי פגישה אחת...
יותר ממה שיצא לי לפגוש מדוייטי עבר, יצרתי איתם קשר להכיר להם חברות שלי.
אנחנו אנשים מבוגרים ומבינים את כללי המשחק.
אוסיף גם שאפשר להרחיב את השאלה עוד - נגיד אח של גיסי התחתן עם מישהי שלמדה איתי באולפנה. זה לא שהיינו חברות, אבל עכשיו אנחנו חולקות אחיינים, אירועים משפחתיים וכאלה....
אנחנו חיים בקהילה יחסית מצומצמת, את סביר שיהיו היתקלויות, וזה לא בהכרח דבר רע.
האם אני אספר בבוא היום על כל הדייטים האלה (ובנתיים הספירה עוד ממשיכה..)
לא, אני כבר לא זוכרת את כולם. יש כמה בולטים, כמה סיפורים הזויים - בכל מקרה שאני מספרת משהו אני מטשטשת את הפרטים, אני לא רוצה להעליב\לפגוע באף אחד. אני לא חושבת שאני אעשה מאמץ מיוחד דווקא לנושא של דייטים, אולי אם זה זורם בשיחה. כן, זה מלווה את החיים שלי לא מעט שנים, צברתי הרבה חוויות בדרך, אבל זה לא שאני מחפשת מישהו לפרוק עליו מיליון קשרים אחרים שהיו לי. זה נראה לי קצת חסר טאקט בדייט עם מישהו לדבר על דייטים אחרים שהיו לי.
לגבי השאלה השלישית, בעיניי זה סטוקינג רציני. אני חרדה לפרטיות שלי, וכנראה שבכלל לא אספר לו על זה שכתבתי כאן משהו.