ומה לדעתכם תקבלו בפועל?...
(עלה לי בעקבות זה שחושבת שכל כך חשוב לי בחור שהוא ברמה שלי ויותר.. וכל כך מקווה שלא אצטרך להתפשר בגלל כל מיני סיבות...)
עם מישהו/י שנפגשתם איתו/ה. ואתם יודעים בוודאות שזה לא קשור
הוא כבר קיבלת את המס' שלה.
הייתם אומרים לו/לה את דעתכם או לא?
(האמת שאני די מרגישה שאת הנעשה אין להשיב, ולא רוצה סתם שתילחץ, אז אמרתי לה פשוט את הדברים שכן יכולים להתאים לדעתי
ואולי אלוקים יתאים בינהם
)
ואתם יודעים בוודאות שזה לא קשור-
השאלה למה.?
אם את חושבת שיש סיבה קונקרטית שהסתירו וחשוב שתדע אז תגידי
אבל מעבר תני לה לעשות את הבחירות שלה
ובכל זאת נראה לי אתן לה לעשות את הבחירות
מצויןברוקולי
אולי לה זה לא יפריע
אפשר וראוי שתדברי אתה אח"כ, אם אכן זה יתקדם.
נופת צוףוואו תודה על תגובתך, זה מה שהרגשתי גם..
נופת צוףתודה על הדיוק
ועכשיו סיפור אמיתי:
הציעו לי מישהי שהיא חברה של אשתו של חבר טוב. התעניינתי, והיא אמרה דברים טובים, והחזרתי תשובה חיובית. הפגישה היתה די מיותרת, ואז החבר סיפר לי "האמת שאשתי חשבה שזה לא מתאים אבל רצתה לתת לזה צ'אנס". בהנחה שהוא אמר אמת בסופו של דבר, אני לא בטוח אם הם פעלו נכון:
מצד אחד, היתה לי הזדמנות לפגישה שהיתה יכולה להצליח
מצד שני, יש שחיקה; והשדכן התרשם שהבעיה היתה בי.
אם היו שואלים אותי היום, מה להגיד לחבר הזה ולאשתו אז - לא בטוח מה הייתי אומר להם.
על זה אני לא חושב שמישהו יחלוק.
מה שכן, אם השדכן אומר "תקשיב, חשבתי על רעיון מטורף. יש מישהי, שזה או הצלחה מטורפת או כישלון מחוץ. בא לך לנסות?" אז מותר לו להציע הכל, כי הוא מסביר שהוא לא לוקח אחריות על ההתאמה
אם זה משהו שלא יפגע בו רק שיש מצב שהם לא מתאימים בגלל אופי לדעתי, שיפגש שיחליט לבד
אם זאת מישהי שידוע לי שהיא עם מידות לא טובות אני אגיד לו בבירור
הספיק לי פעם אחת שלא אמרתי (הכרתי את הבחורה מהעבר אבל אמרתי אולי זה השתנה מאז)
וחבר שלי עד שגילה את זה נקשר אליה והיא ממש פגעה בו. יותר זה לא יקרה...
המטיילת בארץמועדים לשמחה, בעקבות שרשור אחר עלתה לי השאלה האם כל מיני דקדוקים כמו איזה סמארטפון יש לו ודומיהם ( למדנות, יש לה נזם /עגיל/ טבעת/ כיסוי ליד/ רגל/ פנים וכו') תופסים מקום נרחב אצל אנשים? אם כן למה?
ולאור זאת, מה המרכיבים של רמה תורנית?
הכוונות הגדולות נמדדות במעשים הקטנים,
בלי קשר, אני חושב שזאת טעות למדוד אנשים רק ע"פ דברים חיצוניים זניחים.
השאלה עד כמה זה אומר. השאלה כמה זה עקרוני
הדברים האלה הם כל מיני פרטים קטנים שעוזרים לבנות בניין יציב
ויש את הרוח, או את הפנימיות, שזה יותר אווירה והשפעה של קדושה.
סתם לדוג' ככל שמתנתקים מאווירה של חוסר צניעות אז יש יותר רצון לקדושה.
(לא בטוחה שהכי קשור למה ששאלת. )
טייטלים, כותרות, השתייכות מגזרית,
זה דבר שהרבה יותר קל לראות אותו מאשר משהו פנימי.
לטוב ולמוטב.
איזה בנאדם קסום שלח לי את זה ונראה
לי שזה מתאים קצת לכאן.
אם היינו רואים את הנשמה ולא את הלבוש שלה,
את מי שהיא ולא מה שהיא לובשת...
לא את הפראק ולא את השטריימל, לא המגבעת ולא הכיסוי ראש,
הכיפה, גרביים, חצאית ארוכה/קצרה.. אולי היינו נראים ומרגישים אחרת.
קשה לה, אמנם קצת פחות מכל ה 40 טון לשון הרע שפיזרת השנה...
אבל קשה לה, קצת.
ובוחן לבבות, רחמנא, ליבא בעי... ומה זה הכל אם לא לב.
אתמול היה רשע לפני המקום והיום צדיק לפני המקום,
לבוש משתנה ברגע, כיפה עולה 10 שקלים, גרביים יש במבצע 40 דניר ביש חסד,
פראק זה מעיל ארוך של זארה, והזקן נכנס גם לאופנה של החילונים ואגב
בשטייסל כל השחקנים היו חילונים...
ככה זה, הסל של הכביסה סופג את הכל...
העולם הזה הוא פורים אחד גדול, רק שבפורים, את הלבוש של
אף אחד אנחנו לא שופטים, כי תכל'ס זו תחפושת ומי הוא באמת אנחנו לא יודעים...
אבל ביום יום הרי יש לכולנו רוח הקודש לשפוט אנשים שנראים קצת פשוטים,
שלקרסול שלהם אולי גם לא נגיע גם בעוד חמישים שנה..
אם תסתכל לבנאדם ישר בלבן של העין, תראה את הפנימיות שלו
וכל השאר זו הצעת הגשה על מצע של קשקוש כלשהו.
פנימיות!
ואני הכי בעד פנימיות...
אבל אני ממש לא אוהבת את הגישה שאומרת העיקר המידות, העיקר הלב, העיקר הרצון.
זה נכון, חשוב לב, חשוב רצון,
אבל לעבור על ההלכה בדברים חיצוניים חשוב לא פחות!
ולפעמים אני רואה אנשים יקרים, מקסימים, עם מידות כאלו טובות
שמחפפים קצת פה וקצת שם בהלכות
והלב שלי נשבר.
הלכה זה דבר ה'
כואב לי על תופעת הלייטיות או מסורתיות
שכאילו העיקר הלב
או לשמור על גחלת מסוימת.
לא , לא , לא
רצון ה' הוא גם בפרטים הקטנים, גם בדקויות,
מיום שחרב בית המקדש אין לו להקב"ה בעולמו אלא ארבע אמות של הלכה!!!!
ריבונו של עולם!
העולם שטוף בזימה, שטוף!!!!!
אם אנחנו שיודעים מה רצון ה' לא נשמור על הצניעות כמו שצריך בלי לחפף
אז מי כן?????????
(דיברתי על שתי תופעות-
תופעה אחת של חוסר ידיעה בהלכות, חוסר בקיאות בהלכה שגורם להרבה עבירות בשוגג...
ותופעה שניה של להקל בעניינים של צניעות.... )
אנשים שכותבים
"אוהב להנות מהחיים, קצת ספורט, קצת מוזיקה"
בשביל זה באת לעולם?????
בשביל זה סבלת הולדה ואחכ תסבול מוות
ואולי שוב גלגול ועוד גלגול
לא, באמת, אני לא מצליחה להבין אנשים.. לא מצליחה.
סליחה על הפריקה.
לילה טוב.
ולא חושב שאיפשהו הוא אומר את זה למעשה.
אני חושב שהעניין הוא לא לפסול אדם עפי חיצוניות כל זמן
שהשאיפה שלו היא להתקרב באמת לה'.
הכרתי מישהי שהתחתנה עם לבוש שחור לבן מדהים, חולצה מגוהצת
והכל..
והראש ריק, ובפנים קצת רחוק מיראת שמים.
אבל הלבוש יפה ממש.
הכרתי גם מישהו, אשתו לבשה צנוע לחלוטין
אבל הלב קורא לתאילנד.
אז מה זה נזם לעומת יראת השמים העצומה שבה?
ומה שווה בלי נזם אם יראת שמים אין?
ולא ללכת שולל אחרי חיצוניות בלבד
אבל מפה ועד להגיד אל תשים לב לחיצוניות,
זאת גישה עקומה בעיניי
אני מבינה שהיא באה כדי לאזן תופעה של עבודת ה' חיצונית וריקה.
ועדיין...
אבל את הרעיון הבנת.
(:
וזה לא רק בזוגיות.. גם בחיי היומיום אל מול אנשים שונים.
בלי ההתנשאות הזו היה קל הרבה יותר ליצור אחדות בעם ישראל.
שאכן לא מאפשרות צורת חיים משותפת.
אם זה מה שאת באה לומר.
אבל צערנו הרב הרבה פעמים זה עודף אגו נסרח ביחס לעמדה מסויימת שמונעת מבנאדם לפנות לעמדה השנייה בענווה.
את צודקת (במידה וניחשתי נכון חחח) אבל גם הוא צודק.
בס"ד
אני מתייחסת לדוגמה שהוא נתן- הר המור אל מול מגדל עוז. בתפיסת העולם של שני המקומות האלה יש נקודות שסותרות זו את זו. החוסר רצון של שני הצדדים להתפשר זה לא מעודף אגו, זה מאמונה בדרך מסוימת. לצורך העניין, אני לא הייתי מתחתנת עם בעל שהיה מסרב שאלמד גמרא ויש כאלה אבל זאת דרך שלא מתאימה לי ולא הייתי רוצה לגדל בה את ילדיי. עוד דוגמה, אני מאד דוגלת בללמוד את הנושא ולהחליט, לא על כל דבר לרוץ לרב. למשל בעניין פאה ככסר"ש, אני ישבתי ולמדתי את הנושא לפני שהחלטתי לעבור לפאה. לא הייתי מסתדרת עם בעל שפשוט היה אומר לי "אבל הרב שלי אוסר", זה היה משגע אותי.
בקיצור, אלו תפיסות עולם מאד שונות. זה לא מנהגי כשרות או דברים קטנים שבאמת שטות לפסול עליהם [עוד לא פגשתי את האדם שפסל מישהי כי היא אוכלת אבקת חלב נוכרי], זאת דרך חיים שסותרת את הדרך חיים שמולה.
אגב, התשובה של @קוד אבל פתוח בטח תהיה שבסוף זה עניין של כמה אתה מתערב לשני בחיים ושאלו הבדלים שאפשר לגשר עליהם. אני רוצה להקדים תרופה למכה ולומר שגם אלה שדוגלים בגישה שעבודת ה' היא אישית של כל אחד הם מצד מאד מסוים של המפה. חוץ מזה שבסוף לכל אחד יש גבולות בהנחה שרוצים בית דתי. כמו שהוא שלל חילוני ודתיה, אחר ישלול מישהי עם דרך חיים שמרנית או עם דרך חיים פתוחה או כל וריאציה אחרת.
זהו
אני אישית מרגיש שיש הרבה שיח מזלזל מתי שעוסקים בגישות של בתי מדרש שונים. זלזול שנובע בין היתר מאגו.
בשני הצדדים האנשים הגדולים שעוסקים בזה עוסקים בזה בצורה מכבדת (מידע אישי).
הפערים יותר קטנים ממה שחושבים.
הרבה מהמחלוקות לפעמים זה סטיגמות וחוסר הכירות.
ככה אני חוויתי.
בכל אופן השאלה של הסטסטיקה היא לא כ"כ מעניינת אז אין לאן להתקדם כ"כ.
אנחנו מסכימים באופן עקרוני ואף יותר מזה.
ענבלבס"ד
תמיד אמרתי שההבדלי גישות הם בעיקר בעניין גברים ונשים [צניעות, חברה מעורבת, לימוד גמרא לנשים] וקצת בסדר עדיפויות ועניין תפיסת רבנים. קצת גם בענייני מניעת היריון אבל לאחרונה גיליתי שרוב הרבנים כן קשובים בנושא אז זה כבר פחות אישיו לדעתי. תכלס ברוב המצוות אין מחלוקות מהותיות- כולנו נוטלים ידיים, כולנו מברכים ברכת המזון וכולנו שומרים שבת אני מקווה.
בקיצור, ברור שכמותית אין הרבה מחלוקות, אבל איכותית הן גדולות מכדי שיהיה אפשר להתעלם מהן. יש שמצליחים ואשריהם, הרוב לדעתי לא.
[אני נשואה לבחור ממעלה אליהו, שלא יהיו פה אי הבנות. עם כל זה אני בספק רב כמה מהישיבה שלו היו מוכנים לצאת איתי והוא מסכים איתי בנושא, הגענו לאולי שלושה שהיו מוכנים לשקול את זה].
לצערי בכאב רב אני יגיד לך שהרמה איכותית של מחלוקות שאני מזהה פה היא לא משהו חיובי או הכרחי.
מרגיש לי ש95% מסכימים על אותו דבר, רק הדגשים החינוכיים שמדברים עליהם שונים ב180 מעלות.
אם במקום אחד ידגישו את החשיבות של חשיבה עצמאית ובמקום אחר ידגישו את החשיבות של אמונת חכמים, זה לא אומר שזה סותר. זה אומר שיהיו הרבה 'חסידים שוטים' שיטעו כל אחד לאחד הכיוונים.
אנחנו לא פחות קיצוניים בחריפות מהמחלוקות של בית הלל ובית שמאי אנחנו פשוט מנתבים את זה למקום לא נכון.
בצורה ציבורית, אני מתכוון.
הרבה לוקחים מהעניין איזו 'שייכות למחנה מסויים' - שסתם מכביד על כל העסק.
דעה זאת דעה, ולכן עמדה תורנית לא צריכה להיות קשורה בעבתות אהבה למחנה כזה או אחר.
קיצר, אני מסכים איתך במציאות. אני חושב שהיא לא מטיבה לאף אחד והיא לא נובעת מדברים חיוביים.
ברמה האישית -
כל אחד ידע את האמת. איפה הוא עומד. מה הוא מבין ומה הוא לא מבין. ובאיזה רמה הוא מבין.
יתייחס בכבוד וענווה לסובבים אותו בלי קשר למחלוקות ענייניות כאלו ואחרות.
ברמה הציבורית -
שהשיח המרכזי לא יהיה ברמה של "עיתונאיים" שמסבירים סוציולוגית איך הציבור מתחלק ומנסים להדגיש את הנפרד. אלא להדגיש את המשותף. שיח ענייני ושלא מטיל האשמות על צד שאיננו מסכים איתו. אלא פועל בצורה עניינית.
שלא מתייחס בכובד ראש לשייכות מגזרית או תת מגזרית כלשהי אלא לאנשים בפנ"ע.
ברגע ששמים את הדגש על האנשים ולא על מגזרים כולם מרוויחים. מתעסקים בעיקר. והעיקר זה האנשים.
ברמה הישיבתית -
כבר עברנו את הימים שיש 5 ישיבות הסדר וזהו.
ב"ה 'עולם הישיבות הציוניות' התפתח והתחדדו הבדלים ויש מקום לדינמיקה שיכולה ליצור דברים משותפים.
יש יוזמות מלמטה ומלמעלה שעוסקות בכך (הרב אלי סדן ארגן פרוייקט ביחס לאיחוד כזה)
זה נראה לי האידיאל.
איך להגיע לשם?
זה עניין של החלטה בעיקר.
בס"ד
זאת אומרת, נניח והכל קורה או נניח שיש אנשים כאלה [אני כן חושבת שאני קצת כזאת ברמה מסוימת ומכירה עוד כאלה], אתה חושב שזה גורם לכך שיהיה אפשר להתחתן על אף ההבדלים שציינתי?
לחילופין, אתה חושב שזה האידיאל בלי קשר להאם נישואין יתאפשרו? כי עם זה אני מאד מסכימה.
ברור שאנשים שהם בקצוות מבחינת תפיסה הם לא יוכלו להסתדר ביחד.
השיח כיום הוא מאוד מפלג.
עם שיח יותר מאוזן אני מאמין שממילא אנשים יוכלו יותר להזדהות אחד עם השני (וגם ללמוד אחד מהשני) וממילא זה גם משפיע על העניין המדובר.
ברמה האישית - כל אחד יודע מה התפיסות שלו ויודע מה העיקר בהם ומה הטפל בהם ועל פי כך עם מי הוא יכול להיות שותף להמשך החיים.
דגשים חינוכיים אצל אדם שבאמת בעומק נפשו מאמין בהם, הם הדבר הכי עמוק בנפשו.
הוא יכול להבין שיש אנשים שחושבים אחרת (וגם זה אתגר מחשבתי די רציני, שיש אנשים הגיוניים וטובים עם כוונות טובות שחושבים הפוך מהאמונות שהוא כל כך משוכנע בהן), אבל לחיות ביחד עם אדם כזה, ולחנך ילדים כשכל צד רואה את הבסיס לכל תפיסת החינוך בכיוון שונה לגמרי, לא נשמע לי כמו משהו ש"עם קצת ענווה תפתור את זה"
דגשים חינוכיים זה דבר מבורך. אגו מופרז זה דבר שלילי.
מה שהתכוונתי לומר -
העניין המרכזי במחלוקות שבין בתי מדרש שונים הם הדגשים החינוכים,
משמע שבתוכן עצמו אין כ"כ מחלוקת. לפחות לא קיצונית.
יש כאלה שבמקום לקחת את המסרים החינוכיים עצמם הם בוחרים לקחת את המעטפת החיצונית ושמים את ה'שייכות התת מגזרית' במרכז.
זה נובע מתוך אגו אישי לא מאוזן לפי הבנתי.
צריך לקחת את המסר ולא שייכות חברתית. או לפחות להבחין בין השתיים.

בס"ד
אבל עכשיו באמת עולה לי משהו בזכרון לגבי זה 
"הערך של הלאום ושל הדת יהיו הולכים וגדלים ככל שיהיו קשורים לערך הענווה
הלאום יכול להיות העצמת האגו אך גם העמדת האגו על מקומו
הדת עשויה להיות חותמת הגומי העליונה מכל לגאווה האנושית, אך העמידה בפני אלוקים מכניסה אותנו לעמדה אנושית"
(הרב פרומן, הציטוט עם קצת חוסר דיוק)
הנוכחות של תורה ומצוות - או שמירתם - בחיים של האדם
ולכן זה נמדד לפי השאלה "עד כמה האדם הזה עושה את הדברים שאנשים שומרי תורה ומצוות עושים"
ולכן אם יש לבוש או כל נוהג אחר שמקובל בין שומרי תורה ומצוות - התרחקות מזה נתפסת כמחשידה מבחינת רמה תורנית
רק חריגים מסוגלים לחיות בשני עולמות ממש, ולהיות גם נוכחים לגמרי בעולם של שומרי תורה ומצוות וגם להתנהג כלפי חוץ כאילו הם לא, וגם אז זה תלוי מוטיבציה (למה להתלבש שונה מהחברה שאתה חי בה? האם זה מרד? במה עוד אתה מורד?)
ולפי השאלה עד כמה משקיעים בתורה ומצוות (שזה אומר לימוד תורה והקפדה על מצוות)
בדרך כלל יש קורלציה גבוהה עם יראת שמים ולכן נחשב כאינדיקציה, כמובן יש חריגים לכל הכיוונים, ובכל מקרה יכולת המדידה שלנו ליראת שמים של הזולת היא די מוגבלת, מה גם שלא ברור לי למה זה כל כך חשוב לחיי נישואין תקינים - ואסביר: מה שחשוב לי בשביל החיים שלי זה רק ההשפעה של אמונת האחר על החיים שלי. בפועל לא אכפת לי במה הוא באמת מאמין, זה עניין אישי שלו. ברור שלא נעים לחיות לצד שקרן, אבל אנחנו לא מדברים כאן על שקרן במודע אלא על מישהו שלא הפנים לגמרי את יראת השמים שלו. בזה אני לא מבדיל כל כך. אם ראינו מישהו שהוא אכן ירא שמים מרבים, ובכל זאת מתנהג כאילו הוא לא - זה נדיר, וגם להיפך - מישהו שמדקדק במצוות אבל כל התוכן ריק. בדרך כלל יש קשר בין הפנים לביטוי החיצוני והמעשי.
לבחור בזום מי כן ומי לא...זה ממש לא פגישה
שווה שווה
פשוטים.
לב אוהב
נופת צוף
אם בעיקרון זו שאלה לבנות, ודרך אגב לא נעים מהבנים אז זו גם קצת שאלה לבנים.
או שהבנות אמורות לענות גם על השאלה לבנים.
או שיש כאן שתי שאלות- שאלה לבנים ושאלה לבנות, וסתם או שלא היה מה לכתוב בכותרת ואח"כ התאהבת גם בטרנד, או שהתאהבת בטרנד מלכתחילה.
בקיצור:
האם אתה רוצה שאני, כבן, אענה על השאלה השניה? או שזה פחות חשוב לך? 
והוא ישמיענוהייתי שמח לישון עם אשתי בסוכה,
אם היא רוצה.
והרצון שלה יותר חשוב
עם כל הכבוד לשרשור הק' כמובן.. ![]()

אבל יש לי אנשים במשפחה שבונים 2 סוכות, אחת מהן להורים ..
יש כאלה ש20% מהאוכלוסיה של בני הזוג הרלוונטיים יכולים להתאים; יש כאלה עם יותר, יש כאלה עם פחות.
אבל סדרי הגודל הם באחוזים מהאוכלוסיה הרלוונטית, לא בשאלה של אחד או ארבעה.
״עם איזה סוגי טיפוסים אתם יכולים להסתדר״ +
״כמה כאלה יש בעולם״ +
״כמה מהם פנויים״ +
״כמה מהם חושבים שהם יכולים להסתדר עם טיפוסים כמוכם״
נסכם את הכל ונקזז מה שצריך :
יצא לי במחשבון :
״נשארו לך 3 בחורות.
תקווה שיש להן אינטרנט ובכל מקרה, עדיף לך למלא לוטו, יותר קל לזכות שם מאשר להגיע אליהן״.
מבקש אמונההיה הרבה סיכוי שאפגוש אותה. השם לא עושה סם ניסים.
אלא אהבה זאת עבודה, ואדם יכול לאהוב כמה נשים שונות ולהרגיש חיבור לכמה שונות, ומי שהוא בוחר לעבוד איתה על זה לנצח - מתברר למפרע שהיא הייתה הזיווג שלו.
ממה שראיתי
יש כמה אנשים שהם מבחינת החיבור מתאימים להיות זיווג
אבל לא תמיד בפועל הם בדרגה רוחנית שמתאימה
או שאחד מהם גדל במנטליות אחרת
או כל מיני דברים חיצוניים שמפריעים לחיבור לקרות.
קבוצת היכרויות בטלגרם.
יש קמפיין הצטרפות די מאסיבי בימים האחרונים.
סקאלת רמה דתית רחבה.
הרוב ממוקמים במספרים 3-4 (שזה אומרים דתי לאומי/תורני).
אין לי מניות שם ואני לא מכיר את פותחי הקבוצה.
אבל ראיתי כבר כמה ניקים וניקיות מכאן שם (
)
עכשיו רק נשאר לפתור את הבעיה הכי גדולה בכל שירותי ההכרויות :
לדאוג *שכל* הפנויים והפנויות בישראל תמיד יהיו רשומים במאגר -אחד- גדול.
הצעה :
למשרד הפנים יש מאגר של כל הפנויים והפנויות בישראל.
משרד הפנים יעדכן במאגר הפנויים והפנויות כל מי שמעל גיל 18 והוא רווק,גרוש,אלמן.
ברירת המחדל תהיה מצב ״לא מחפש״.
כל פעם שיהיו בחירות בישראל, אז ביחד עם ההודעה לבוחר, יתנו תזכורת לפנויים ולפנויות,
שהם יכולים לעדכן בשירות, שהם ״כן מחפשים״.
אוקי, עכשיו אני אשפוך על עצמי כוס מים כדי לצאת מהסרט.זהו. התעוררתי.
שזה בדיוק העניין
שנפתחים מלא מיזמים ולכל אחד מהם נרשמים חלק מהאנשים
ובד"כ זה אותם אנשים שמחפשים דרכים יצרתיות להיכרות...
אבל יש הרבה שרווקים ולא נמצאים בשום פלטפורמה וחבל...
סיכוי נמוך שיהיו שם שוטרים כי זה גן משחקים בתוך שכונת מגורים.
אבל אולי באמת עדיף לחכות עוד שבוע שיהיו הקלות בסגר
וואלה זכית.
אבל תזכור שאצל הרוב זה לא ככה 
בהם) - אז סבבה. ברוב המקרים זה לא המצב.
לא אידיאלי, אבל בתקופה הזאת כמעט בלתי נמנע, ואפשרי.
להתחיל קשר מאפס ככה, מתכון לאסון, ובעייתי מאוד, ובהחלט נמנע. הסגר זה לא משהו של לנצח. אם היו אומרים לנו עכשיו שנתכונן ל5 שנים של סגר מלא כזה, אז סבבה הייתי מסכים איתך. אבל זה לא. זה משהו של כמה שבועות ונגמר. אז קשר חדש שבכלל לא התחיל, ניתן לדחות אותו. כמו שאין סיבה להתחיל קשר כשבדיוק מתחילה מלחמת יום כיפור...
היא אומרת: אני לא יודעת
אני
לא
יודעת
נחמד מאוד. לדעתי אפשר להכיר בדרך הזאת כי אתה שומע מהבנאדם על עצמו ויש ממה להתרשם..
ושמחת בחגך" - ארוחת חג עם המשפחה הגרעינית.
"יש בכלל אותה שמחה, לשמוח הוא ובניו ובני ביתו כל אחד ואחד בראוי לו. כיצד: הקטנים, נותן להם קליות ואגוזים ומגדנות; והנשים, קונה להן בגדים ותכשיט כפי ממונו; והאנשים, אוכלין בשר ושותין יין, שאין שמחה אלא בבשר, ואין שמחה אלא ביין". (רמב"ם)
לפני שאני ניגש לעניין. רק מדגיש שאני חילוני-מסורתי.
וכל השאלה היא לצורך סיעור מוחות, לא חס וחלילה לערער על אמונה של מישהו במשהו או לשנות אותה..
והשאלה שמסקרנת אותי,
מה דתיים חושבים לגבי ״אין שמחה אלא בבשר״, כשלמעשה, מאחורי המילה ״בשר״, יש בעל חיים.
עכשיו אני אפרט.
אני לא צמחוני.
די ברור לי, שבשר הכרחי לצרכי תזונה.
אבל, האם יש דתיים שמבדילים בין צרכי תזונה לצרכי *הנאה* ?
זאת אומרת, איך שלא מסובבים את זה, להרוג בעל חיים, לאכול אותו, רק כדי שיהיה לך *שמח* ו*כיף* (״על האש״, ״פיקניק״)
זה נשמע מוזר קצת *אחרי שחושבים על זה*, לא ?
דבר שני.
אני כל פעם מתבלבל לגבי היהדות, איך תכשיט הולך ביחד עם צניעות ? במיוחד אם זה ״תכשיט לפי ממונו״,
זאת אומרת שאם יש לך המון כסף תפציץ ביהלומים? למה שאישה צנועה תרצה יהלומים ?
שוב. לקחת הכל כדיון קליל.
מעניין אותי לשמוע מה דתיים חושבים על זה הנושא,
והאם יש דברים שאין ברירה אלא ״מצווה״ לעשות או..שמותר ״לחלוק״ על הרמב״ם ?
ויש הבדל בינו לבין מצוות שכתובות בתורה.(מבחינת פרשנות דתית)
כל מידע נוסף בדיון, ניצלוש״ים, איחלוש״ים(נראה לי את זה המצאתי כרגע), יתקבלו בברכה. בהצלחה !
בהתאם למה שכתבת:
''דבר שני.
אני כל פעם מתבלבל לגבי היהדות, איך תכשיט הולך ביחד עם צניעות ? במיוחד אם זה ״תכשיט לפי ממונו״,
זאת אומרת שאם יש לך המון כסף תפציץ ביהלומים? למה שאישה צנועה תרצה יהלומים ?''
אתה מצפה שאישה שנשואה לגבר עשיר ויש להם אפשרויות - תסתפק בתכשיט זול כמו רוב הנשים?
ניראלי הגיוני ביותר שהיא תקנה משהו יקר יותר.
בחורה שאוהבת יהלומים ואיך זה מסתדר עם צניעות- לא על זה דיברנו..
אבל אם כבר אתה מעלה, אז כן יכול להיות דבר כזה. כמו שכתבתי העיקר זה לא לנקר את העיניים לאחרים.
ברור שאם היא מאוד חומרית היא צריכה לעבוד על זה, אבל גם ''דתיים'' הם בני אדם, עם יצרים בדיוק כמו כל שאר האנשים.
אני לא אוהב שיפוטיות.
כל אחד מה שמתאים לו.
העולם מותאם לאנשים אינדוודואלים.
איך את נתפסת בפני סוג מסויים של אנשים?
advfbנראה לי שכדאי לאמץ את זה בתור דפוס חשיבה
אבל חושב שזה לא הדבר הנכון לעשות
ולכן יתכן שאחרים שלא מכירים גם לא יעריכו אותו.
אבל חבריו הקרובים שמכירים אותו - מעריכים ואוהבים אותו הרבה יותר מאשר את ההוא המוחצן, שיש לו מכרים וחברים רבים שסובבים סביבו.
זאת דעתי ותחושתי.
אבל לדעתי כן אפשר להכליל ולומר ש:
אדם מופנם יעריך אחרים שמופנמים כמותו. הוא מזדהה עם תחושותיהם ויצליח לקלוט את עולמם הפנימי.
אבל אדם מוחצן פחות יתחבר למופנמים. הוא לא קולט את הראש ולא מצליח להתחבר רגשית, ולכן יעריך יותר אנשים מוחצנים.
אפשר אולי להוסיף שלעיתים מופנמות ומוחצנות היא סימן למשהו פנימי יותר.
הרבה פעמים המופנמות לא נובעת מחוסר בביטחון עצמי וכדו', אלא דווקא מעולם אישי מלא יותר ועמוק יותר.
זהו אדם שקט שאין לו צורך ברעש ותשומת לב, אלא נוח לו לשבת בפינתו ושם להתעסק בהגיגיו ולהחכים הרבה.
זהו אדם עם אופי כזה שמתבונן מבחוץ על אחרים וקולט אותם היטב אבל שומר לעצמו את תובנותיו.
....
לא קראתי את הספר שהמלצת, אבל כן קראתי את "אדם רגיש מאוד" על HSP והזדהיתי מאוד עם הרבה מהכתוב שם.
ענבלאחרונהכי עוד חברים או פחות חברים אפשר לשנות במיוחד שאתה בזוגיות ואתם ״כח״.
זאת אומרת, אם אתם זוג הרבה יותר קל להרחיב מעגל חברים אם רוצים.
מה שיותר חשוב וקשה עד בלתי אפשרי לשנות זו - משפחה.
אם המשפחה שלו או שלה מטורללים, זו בעיה.
אם המשפחה שלו או שלה זו משפחה -טובה-, אנשים טובים, זה יתרון משמעותי.
תראי, אם זה משהו שמפריע -לך- או חשוב -לך-
זה בסדר, וזכותך המלאה להתעקש שלבחור שאת פוגשת יהיה מעגל חברים מכובד.
-לדעתי- את צריכה לראות את זה כך :
אם לבחור יש מעגל חברים מכובד וזה נחמד לך - זה פלוס.
אם אין, אז אין. (ולא לראות את זה כמינוס).
ושוב, משפחה טובה, הרבה הרבה יותר חשוב בהשוואה למעגל חברים.
*אם* *שאר* *הדברים* *יהיו* *בסדר* *איתו*, להגדיל מעגל חברים תהיה הבעיה האחרונה שלכם ביחד.
תודהבורדו(כרגיל. מדובר בסיעור מוחות. דיון קליל. לא חס וחלילה משהו כדי לערער אמונה או לשנות תפיסת עולם)
היה אפשר לקבוע (על ידי גורמים בכירים בדת) שמאהבת לגבר נשוי יכולה להיות רק בתנאים הבאים :
1. היא רווקה.
2. היא יודעת מראש שהגבר נשוי.
3. היא יכולה להיות המאהבת של הגבר הנשוי, רק אחרי הסכמת האישה הנשואה. (״ועדת סינון״)
4. פרק זמן מוגדר ומוגבל עם מאהבת ( 3 חודשים ?) . ואחריה שנה צינון.
אם זה היה קורה,
זה מיד היה פותר 2 בעיות *ענקיות* שקיימות היום :
1. גירושין.
2. נישואין בגיל מאוחר.
ואולי גם חלק מהחוזרים בשאלה לא היו חוזרים בשאלה.
רק אל תגידו לי שפרצתי לדלת פתוחה ומותר לגבר נשוי להיות עם רווקה על פי ההלכה כבר היום.
״בכירים בדת״ = אולי הניסוח שלי לא נכון כאן. הכוונה מי שמבין *בכל החומר >הקיים< * ויכול לומר שיש אפשרות כזו.
גם אני כמוך חושב שזה לא נורמלי שמישהו יסכים שבן הזוג שלו ילך לפגישה עם מישהי אחרת,
ויחזור בלילה כאילו לא קרה כלום.
הבעיה היא שזה גם לא נורמלי,
שיש כ״כ הרבה גירושים.
שיש כ״כ הרבה נישואים בגיל מאוחר.
שיש כ״כ הרבה גירושים ״ריגשיים״ (הבית מפורק, אין אהבה, אבל גרים ביחד ועדיין נשואים)
אז שאלתי :
רגע, אם לשלמה היה מותר 1000 נשים,
וזה היה הרבהההההה זמן אחרי שנתנו תורה לעם ישראל,
ואמרו עליו שהוא היה חכם *מאוד*,
אז...האם יש בהלכה משהו שמאפשר שגבר יפגש ל 3 חודשים עם מישהי, *בלי* *שהוא* *צריך* *לבגוד* ?
עכשיו ברור שאישה נורמלית לא תסכים לזה וזה נשמע הזוי.
השאלה היא האם אישה תעדיף לפרק משפחה *או* את זה ?
השאלה היא האם האישה תסכים להמתין 20 שנה כדי שהגבר יועיל בטובו להקים משפחה *או* את זה ?
השאלה היא האם אישה תסכים לגור עם גבר באותו בית ולהרגיש שהוא זר בבית בלי אהבה *או* את זה ?
זה לא אומר שזה הדבר הנכון.
זה לא אומר שזה הפתרון.
אבל מותר לדבר על זה. מי שחזק באמונה שלו, *לדעתי*, לא אמור להבהל. כולנו אנשים בוגרים. רובנו.
וכן, יש בהחלט מצב שהמסקנה היא :
אין מה לעשות.
אין פתרון.
מי שרוצה להקים משפחה וילדים חייב לדעת, *זה* *המצב* *וזהו*.
מתאים לך ? תיקח.
לא מתאים לך ? תפרק.
דבר אחד בטוח :
כל 10 שנים, המצב נהיה **גרוע** יותר.
ורוב האנשים לא מתעוררים ואומרים : ״מה קורה כאן ????״
אז אני מתעורר ושואל : ״מה קורה כאן ????״ וניסיתי לבדוק כיוון אחד. יתכן שהוא מטורלל לגמרי.
אבל אולי זה יגרום לרעיונות אחרים טובים יותר בהמשך. ככה העולם עובד.
פתוח למה?
אני לדוג' אוהב מוזיקה כבדה ופילוסופיה. גם זו תרבות, אבל לא תרבות שכוללת חוסר צניעות כמו שיש בסרטים וסדרות.
כי באופן טבעי כשאומרים "...אבל פתוח" היא רוצה לדעת אם זה אומר משהו לגבי שמירת המצוות שלו. במה שאתה הבאת כן, במה שאני הבאתי לא. זה הבדל קריטי

נראה ששנינו מסכימים שאנשים כאלה לא נחשבים דתיים פתוחים אבל הם עשויים להציג את עצמם ככאלה, זה נראה לי דיוק שחשוב שביררנו...
לכן צריך לבקש דוגמאות ספציפיות, ותכל'ס זו בד"כ נק' שמתבררת בפגישות עצמן.
שכדי להבין מה אומרת המילה 'פתוח' אצל אדם מסוים,
צריך קודם כל לנסות להבין למה היה חשוב לאותו אדם להשתמש במילה הזאת.
כמו בכל הגדרה.. הגדרה יוצרת ניגוד,
והשאלה היא ממי הוא רוצה לייחד את עצמו, איזו הגדרה הוא בא לשלול.
בוודאי שזה תלוי במקום שבו נמצא האדם, וכל אדם יש לו גם סיבות שונות
), אבל פעם בתקופה.קודם כל - בהתחשב במצב, לדעתי כדאי שתמצאו דרכים להפגש בסגר. חבל שדברים ייהרסו בגלל הסגר.
דבר שני - לדעתי כדאי שתמצאי מישהי שאת סומכת עליה כדי להתייעץ איתה, לפרוק, לספר לה על הפחדים שלך... (את מרגישה שהוא יכול להיות הכתובת לזה? אם כן, זה מדהים. אבל תמיד יש דברים שעדיף לספר לגורם לא-מעורב). יכול להיות חברה חכמה, יכול להיות ייעוץ/ליווי מקצועי
דבר שלישי - לא להילחץ מזה שהוא סגור על הקשר! תראי בזה מחמאה. הוא מעריך אותך, ואת טובה בעיניו, והוא שמח בך גם כשאת מראה סימנים של ספק. את רוצה שהוא יחליט שלא להחליט עד שאת מחליטה? אם הוא יעזוב זה יקל עלייך? כל עוד הוא יודע (ואם הוא לא יודע, אפשר להסביר לו) לתת לך את הזמן והמרחב שלך כדי להחליט בנחת, זה רק יתרון. אם הוא טוב, הוא לא "דורש ממך". את לא הורסת לו. את רוצה להחליט, אבל לוקח לך יותר זמן, וזה בסדר גמור. והוא יודע שזה בסדר.
הייתי עושה את הדבר הבא :
דואג להפגש. שאת תלכי אליו, שהוא יבוא אלייך, או באמצע. אבל **להפגש**. **דחוף**.
עם כל הכבוד, אנחנו לא במלחמת העולם השניה.
זה בסה״כ סגר כדי לצמצם התקהלות של אנשים, אבל יש תנועה ברחובות ובערים.
אפשר להפגש כשאין ברירה.
תחפשי בגוגל חנות טבע מיוחדת עם מוצר מיוחד שנמצא רק שם,
ליד הבית שלו (או ההיפך) תהיו יצירתיים למקרה שמישהו שואל מה אתם עושים כאן.
אל תתני למחשבות השליליות לנצח אותך בגלל סגר.
אחרי הפגישה,
אם תחזרי הביתה ותגיד ״אני מרגישה הרבה הרבה יותר טוב ועכשיו הכל בסדר״,
אז ברכות, את בן אדם נורמלי והכל בסדר בקשר שלכם, תמשיכו לבדוק אותו ובהצלחה.
ואם את צריכה זמן, זה אומר שהקשר עצמו צריך זמן
כדאי לך להיות בתיאום מלא איתו ולפתוח את זה.
במקום לנסות לקדם את הקשר אולי אפשר לנסות להשאיר את הקשר על אש קטנה ומתי שהתנאים יתבשלו - להמשיך להתקדם?
לתורה.
בהשראת השיר של קובי אפללו- מה שהלב בחר.
תורה אהובה שלי
בלעדייך אני באמת חסרה.
בכל הניגונים של הלב ובכל הכיוונים של מסע החיים
אני נשארת שלך. או לפחות רוצה להישאר
איתך הלב שמח, איתך הלב חי
אלייך אני תמיד אחזור.
ובלעדייך, בלי מילותייך,
אני לבד, אני ריקה.
ריקה מהאור שלך,
מהטוב שבך שמחזיר למוטב
את החיית אותי
את נתת לי משמעות לחיים
את גילית את האור שבי
את החזרת אותי למוטב ועודך מחזירה
את מיוחדת, אני יודעת
וזה הסוד שמחבר
בינך וביני ובין הקב"ה ובין כל עמ"י.
אנא סלחי לי
תורה אהובה שלי
שלא חיברתי אותך קרוב אל הלב
כי את, מה שהלב שלי בחר
אחרי כל מה שעבר ועובר ויעבור
(זה סוג של זוגיות אחרי הכל....)