כל מי שמכירה-
מטפלת. דוסית (עם עולם פנימי תורני). מקצועית (מבחינתי זה אומר תואר שני בעוסי"ת\ פסיכולוגיה)-
במרכז. ת"א-רמת גן-רמת השרון- פ"ת- רעננה- כפ"ס.
אשמח מאד לשמוע המלצות ולקבל מס'.
בפרטי או כאן.
תבורכו!
כל מי שמכירה-
מטפלת. דוסית (עם עולם פנימי תורני). מקצועית (מבחינתי זה אומר תואר שני בעוסי"ת\ פסיכולוגיה)-
במרכז. ת"א-רמת גן-רמת השרון- פ"ת- רעננה- כפ"ס.
אשמח מאד לשמוע המלצות ולקבל מס'.
בפרטי או כאן.
תבורכו!
הבנתי שהיא טובה אבל אין למספר. תחפשי בגוגל
בהצלחה רבה!!
שמעתי סיפור על הרב מרדכי אליהו זצ"ל על בחורה שבאה אליו לבקש זיווג
הוא שאל אותה אם שנולדה עשו לה סעודת הודיה, היא ענתה שלא.
הרב ביקש ממנה שמיד יעשו לה.
עשתה והתחתנה...
זה הסיפור.
עשו לכן סעודת הודיה שנולדתן???
או מישהו שמע על הסיפור הזה גם?
מעניין אותי
חשבתי שלתת הזדמנות באמת זה מה שצריך, אבל טעיתי.
אני מרגיש שכל דייט ראשון לוקח אותי צעד- פעם אחורה, פעם לצד.
אז צברתי עוד אחת ל"דייט-טרז'", ומה זה נתן? לא למדתי כלום,
קיבלתי בתמורה תסכול מכך שהשקעתי זמן, מאמץ ומשאבים כדי לפגוש מישהי שבכלל לא נתנה הזדמנות.
מתפתה להפוך להיות אחד שלא מקבל הצעות לפני שהוא חקר אותן כמו עבודת גמר.
למה זה כל כך תקוע? עגום? לבוא ולדבר עם מישהי, לשמוע קצת על החיים שלה,
לספר קצת על עצמי, ואולי גם דבר על משהו מעניין - העיקר שיהיה נחמד.
אולי אני צריך להפסיק לשמוע הצעות, לא לשמוע יותר כלום ולהתחיל עם בנות אקראיות סביבי-
יש יותר סיכוי, פחות דיכוי. אף אחד לא שיכנע אותה לנסות. אף אחד לא אמר לה להחליף מסכות.
והשפל, שפעם אחת היא לא חייכה, אני עד כדי כך בלתי נסבל? או שאולי היא בכלל לא רצתה להיות.
תלבשי את הבגדים הכי יפים, עם התכשיטים הכי מעוצבים ותתאימי איפור.
אבל מה שווה כל זה, אם מהיופי הכי בסיסי את מתעלמת?!
אתה צריך לצטט אותה כראוי, אם כבר הבאת אותה. זה דבר מזעזע להוציא גמרא מהקשרה, בצורה כל-כך מגמתית.
"מאי ארז אמר עולא ססמגור מאי ססמגור אמר רבי אבא בת קול כדתניא משמתו נביאים האחרונים חגי זכריה ומלאכי נסתלקה רוח הקדש מישראל ועדיין היו משתמשין בבת קול".
עיין קצת כראוי והודה בטעותך:
וזכור דבר מצוי בראב"ד שכתב בכמה מקומות "כבר הופיע רוח הקודש בבית מדרשנו", "נגלה לי מסוד ה' ליראיו", "כך הראוני מן השמים". כמדומני שזה אחרי חגי מלאכי וזכריה 
יש פה עוד כמה מקורות לגבי רוח הקודש שדיברו עליו מהראשונים והלאה.
'רוח הקודש' = הבנת סודות וסתרי התורה - פורום אוצר החכמה
נ.ב, הייתי אצל כמה וכמה צדיקים שהיה להם רוח הקודש גמור. לרב אליהו היה רוח הקודש מבהיל.
לק"י
מכיוון שבכל זאת נכתבו גם דברים חשובים, אני לא מוחקת, רק מפצלת ונועלת.
ומבקשת (דורשת
), שלא להמשיך בצורה הזאת..
בלי ירידות, זלזול וסדרות חינוך האחד לשני.
קוד אבל פתוח
לב טהור:)
לב טהור:)בס"ד
אני מתגעגעת אליך!!!
געגועיי כי רבים המה..בס"ד
בכ"א- את יותר ממוזמנת להתקשר אפילו שכבר דברנו היום, ולשפוך את ליבך המרחף..!![]()
![]()
ב"ה התאוששתי מאז שדברנו.. עכשיו אני אהיה פנויה רק בשבילך בעז"ה!!

חסדי הים![]()
שהאהבה של עם ישראל לקב"ה חולה.
הכוונה שבפנים רוצים לאהוב אותו אבל לא כל כך מצליחים, ועד שכן זה בא עם שיבושים.
אבל לגבי השאלה עצמה..
אני נמנע מלענות כי אני בין כך לא אצליח לנסח את זה ![]()
ברמבם כתוב:
וכיצד היא האהבה הראויה הוא שיאהב את ה' אהבה גדולה יתירה עזה מאוד עד שתהא נפשו קשורה באהבת ה' ונמצא שוגה בה תמיד כאלו חולה חולי האהבה שאין דעתו פנויה מאהבת אותה אשה והוא שוגה בה תמיד בין בשבתו בין בקומו בין בשעה שהוא אוכל ושותה יתר מזה תהיה אהבת ה' בלב אוהביו שוגים בה תמיד כמו שצונו בכל לבבך ובכל נפשך והוא ששלמה אמר דרך משל כי חולת אהבה אני וכל שיר השירים משל הוא לענין זה.
בינתיים אני אקח את זה חזרה ![]()
שנים צודקים. אולם הרמב"ם הזה בכלל לא קשור לפסוק שמבקש אמונה הביא, ואנסה להסביר.
ברגוע צודק וזה באמת הבעיה בפסוק, כלור הנצי"ב כמדומני או אחד הפרשנים האחרים אומרים שבאמת "שחולת אהבה אני" הראשון הוא מצב של "שהאהבה של עם ישראל לקב"ה חולה, הכוונה שבפנים רוצים לאהוב אותו אבל לא כל כך מצליחים, ועד שכן זה בא עם שיבושים", והיינו שאנחנו חולים בגלל אהבת ה' אלינו, וזה בעיה, וזה לא אמור להיות כך, ולכן הרעייה עוברת את כל המגילה של שיר השירים להגיע לתיקון של זה: "מה תגידו לו שחולת אהבה אני" שאז היא מבינה שהאמת הפוכה, שהיא חולה לא בגלל אהבת דודה אלא בגלל החוסר באהבת דודה ורוצה את אהבתו כדי שתתרפא מחוליה, ואז באמת המצב המתוקן כמו שכותב הרמב"ם אם כי הרמב"ם התייחס לאהבה שלנו לה' כאשר "שחולת אהבה אני" זה אהבת ה' ביחס אלינו.
מקווה שהובנתי כי כתבתי את זה מאוד מהר ואם כ אולי לא היה שייך שאכתוב כלל...
מבקש אמונהפעילות ניורו-כימית וביו-כימית במוח, שבין הייתר נגרמה מייצור מוגבר של אוקסיטוצין, שמובילה לייצור קורטיזול מזורז.
מקווה שעניתי.
מבקש אמונה
השתמשתי בלשון חז"ל - ציורית.Talp01כי האמת, שהמדענים לא ירצו להודות בה, זה שזה הפוך, הפעילות הניורו-כימית הנ"ל היא תוצאה של האהבה ולא הפוך...
תוצר ישיר של הרצון לתת שלא על מנת לקבל תמורה.
הרצון לתת את מה שהשני רוצה ולא מה שאנחנו רוצים לתת לו (הרב אליהו דסלר).
הרצון לתת לו את מה שהוא לא מצפה לקבל (המהר"ל מפראג)
אהבה היא גם להתאים את עצמנו לאדם שמולנו ולא לצפות ממנו להתאים את עצמו אלינו.
באש גדולה ומרגשת ועל מנת שתמשיך האש צריך עצים
העצים הם ההשקעה שלנו אחד באחת ואחת באחד
אהבה זה רצון להיטיב, לתת, להיות ביחד ולבנות יחד
אהבה זה מוכנות לוותר גם כשקשה וגם כשקשה מאוד
אהבה זה לבוא לקראת ולהפתיע במתנות קטנות וגדולות
אהבה זה להתגבר ולמצוא כוחות גם כשנדמה שאין
ככל שנותנים יותר אוהבים יותר
ולסיום
אהבה זה הדבר הכי מדהים שקיים.
שריקהאחרונהכתבת ממש יפה ונוגע..
מתן תורה


הייזלכי שמעה שזה סגולה לקרב תחתן שלי.
אין מילים

![]()
חסדי היםגם אם קרה לך שבחורות איחרו לך-
עדיין לא הייתי מכלילה ככה..
(באופן אישי בחורים איחרו לי הרבה, ואיחורים ממש משמעותיים
, ואני עדיין לא חושבת שזה חיסרון של רוב הבחורים, אולי זה חלק מהתיקון שלי בעולם...
)
שריקהיש אחת שלא מגיעה לאף מקום בזמן..
, היא נשואה, ולא נראה לי שאיחרה לכ-ל הדייטים שלה, אבל נראה לי שלחלקם כן (אבל לא איחורים דרמטיים..)
מה שניסיתי להגיד לחסדי הים זה שלא יעשה הכללה,
ולדעתי זה בכלל תלוי אופי ולא תלוי מגדר
כאילו בד"כ אני מגיעה בזמן,
אבל אם בחור יאחר לי ב5 דקות אני לא אספור לו איחור, וגם לא אצפה שיספרו לי על איחור כזה..
בנאדם לא יכול לתזמן את האוטובוס שלו או את הפקקים על השניה שקבעתם..
אבל יכולה להבין את אלה שמאשרים לבחורה לעשות זאת..
מניסיון אישי, היה לי יותר נעים כשבחור חיכה לי מאשר לחכות לו.
וגם-
אם הבחור מגיע ראשון, הוא בד"כ עושה סריקה של השטח וכבר יודע איפה פחות או יותר הוא רוצה שנשב, וזה באמת יותר נעים מאשר שהוא מגיע ומתחיל לשאול *אותך* על המקום..
וברגע שזה גם ככה רק כמה דקות, אז זה לא כזה נורא.
(שוב, לא עושה זאת בכוונה, אבל לא פוסלת את הגישה)
ועכשיו כל גברברי הפורום יאכלוני חיה על דעותי הנלוזות לגבי גברים ודייטים 

את לא מעוניינת לשבת היכן שאת רוצה?
ומנסיון שלי-
שהבחור הגיע קודם הוא היה יותר נינוח יותר הרגיש בטוח
וכשאני הגעתי קודם, והוא לא הכיר את המקום, לרוב הבחורים קצת נבוכים בסיטואציה.
רק כי הגעת קודם?
אז לא יכולה לתת הסבר לנבוכות של אחרים..
כותבת מהחויה האישית שלי, ממה שאני ראיתי.
אתה רוצה שאני אשער? יכולה לנסות..
אולי כי הוא מרגיש שזה אחריות שלו שנמצא מקום נורמלי לשבת, וכשהוא מתחיל להסתבך ולא בטוח איפה יש מקום כזה זה מביך אותו?
אולי מביך אותו להתחיל להסתובב עם בחורה לחפש מקום ולא למצא ולא למצא?
לא *תמיד* זה מביך, אבל היו כאלה שהיה להם מביך
אבל גם אם לא מביך- כן ראיתי שהבחור היה יותר נינוח ומשוחרר לומר לי: אפשר לשבת בצד הזה או שם (כלומר הוא כבר מכיר את המקום).. מאשר- טוב, אז נלך לראות איפה אפשר לשבת..
לא מכיר גברים שנבוכים מדבר כזה. אין שום סיבה גם...
אבל, לאור העובדה שאת חרדית, אני מניח שהבחורים החרדים הם אחרים לגמרי משאר בחורי ישראל
שריקהשים לב שאמרתי במפורש שזו פרשנות שלי,
אולי יש סיבה אחרת למבוכה, אולי הם בכלל נבוכים ממני.. או מהסיטואציה..
ברור שזה לא תמיד כך, אבל כן בחלק מהפעמים
אגב, התיחסתי בדברי בעיקר לדייט ראשון, ואולי גם שני
ברגע שמכירים יותר וזורמים זה כבר פחות משנה..
אכן, אני נזכר כי פעם קראתי באחד הספרים(שאינני זוכר את שמו) כי אחת מהתכונות של הגבר הוא לדעת היכן מקומו.
ובאם הוא נכנס למקום שהוא איננו מכיר ומתמצא, הוא קצת יתבלבל ויתיישב במקום הראשון, להבדיל מאישה שזה לא מפריע לה, משהו על ראיה מרחבית.
יפה שעלית על זה בעצמך.



שריקהלאידת אם התכוונת להצחיק..
אבל סגולות מוזרות פשוט מצחיקות אותי..
וגם דאגה כנה של המבוגרים בסביבה זה דבר משעשע
צריך שעון מסוים כדי שזה יעבוד? (יד\קיר)
או שכל שעון מספיק?
שריקהבפרשת השבוע שהייתה פרשת ואתחנן מוזכרת פרשת שאנו קוראים אותה פעמיים ביום והיא קריאת שמע.
שמע ישראל ולאחריו "ואהבת את ה' אלוקיך...בכל לבבך ובכל נפשך"
הרמב"ם בהלכות תשובה (פרק י' הלכה ג') מסביר מי הוא אוהב ה' אמיתי:
"וכיצד היא האהבה הראויה הוא שיאהב את ה' אהבה גדולה יתירה עזה מאוד עד שתהא נפשו קשורה באהבת ה' ונמצא שוגה בה תמיד כאלו חולה חולי האהבה שאין דעתו פנויה מאהבת אותה אשה והוא שוגה בה תמיד בין בשבתו בין בקומו בין בשעה שהוא אוכל ושותה יתר מזה תהיה אהבת ה' בלב אוהביו שוגים בה תמיד כמו שצונו בכל לבבך ובכל נפשך והוא ששלמה אמר דרך משל כי חולת אהבה אני וכל שיר השירים משל הוא לענין זה"
והאתגר לכבוד ט"ו באב - לכתוב מהי אהבה?
אני מזמינה אתכם/ן לעצום לרגע את העיניים ולדמיין רגע אחד מאושר יחד עם אהוב/ת ליבכם.
איך יראה הרגע הזה? איפה הוא יהיה? מה יקרה שם?
מוזמנים לתאר ולשתף
אפשר להתחיל במילים "הרגע המאושר שלנו..."
בהחלט ה-רגע!! קלעת בול!
במצב האידאלי לא היינו אמורים להסתכל על זה בכלל, כמו אברהם אבינו. אלא שעוד לא הגענו לרמה הזאת, ולכן צריך שתהיה מציאת חן גם מצד המראה החיצוני. מצד אחד אסור להיות מאלה שמגזימים ומחפשים דמות שראו באיזה סרט או באיזה דמיון, מצד שני צריך האדם שמולך ימצא חן בעיניך, כולו, איך שהוא. במצב מתוקן יהיה נדיר לפסול על מראה חיצוני, וזה לא אמור להעשות בגאווה גדולה.
ע"כ.
"ויהי כאשר הקריב לבוא מצרימה ויאמר אל שרי אשתו הנה נא ידעתי כי אשה יפת מראה את"
רשי מפרש- מ"א עד עכשיו לא הכיר בה מתוך צניעות שבשניהם ועכשיו הכיר בה ע"י מעשה.
"הנה נא ידעתי", הנה נא- שקודם הוא לא ידע.
אבל אני חושב שיש הבדל בין בנים לבנות בעניין הזה.
אופי של בן יכול לגרום לבחורה לראות אותו אחרת מאיך שהיא ראתה אותו בהתחלה.
אצל בנים עניין המראה החיצוני של הבחורה הוא יותר דומיננטי ובעל משקל אפילו אם האופי שלה מדהים בעיניו.
על המראה החיצוני של בת. זה אפשרי, אבל נדיר יותר מאשר אצל בנות.
כי לפי התגובות שלך נשמע שאתה מתכוון לשאול על לפסול לפי תמונה, ומהשאלה זה לא ממש נשמע ככה..
אענה בכל מקרה
ברור שנכון לפסול על מראה חיצוני.
אם יש דחיה- אין שאלה בכלל, ברור שצריך.
אם אין דחיה, אבל המראה מפריע גם כשמתקדמים בקשר- בהחלט שיקול רציני.
מתי לפסול?
בשום אופן לא לפי תמונה (גם לא מעונינת לראות תמונה לפני..)
וכן לתת צ'אנס לפני שמורידים על דבר כזה. מאמינה שאם יש חיסור רגשי, הדיעה לגבי המראה החיצוני יכולה להשתנות מאד 
השאלה איך מסתכלים על זה.
מבחינת הרצוי- האידיאל- שאנשים לא יתחתנו על פי מראה חיצוני ולא יפסלו על פיו.
מבחינת המצוי- המציאות - במידה שאין התאמה ומשיכה והזוג לא מצליח להתגבר על זה, הנזק אדיר.
ולכן למסקנה במציאות של ימינו עדיף להתחשב בנטיית הלב (למשהו מסוים, והתרחקות מדבר אחר).
אך(!) להיות עם היד על הדופק ולהבין על מה זה נשען. האם אני מגזים? האם זה באמת מפריע לי או רק אמור להפריע לי? וכו'
בגלל זה אגב, אני לא מבקש תמונה..
בתמונה אין את החן והנעימות של האופי שמאד יתכן שהיה מוסיף ליופי
וניהלתם שיחה
יצאנו תקופה קצרה.. היה קשר ממש טוב (ככה לפחות היא שידרה), ואז היא אמרה שהכלל באמת טוב - פשוט "מרגיש לי שזה לא זה" וחתכה...
האם אתן משתמשות במילים הללו רק כדי לכסות על סיבה אחרת או שבאמת אתן חושבות שלגיטימי לחתוך אם אם לא מרגיש לכן שזה "זה" על ההתחלה? הרי קשר זה דבר שלוקח לו זמן להיבנות...![]()
שאתה לא רוצה לחפור - כי תכלס מה זה משנה מה הסיבה זה שפתאום היא לא תחתוך אז לא נעים לשאול... השאלה היא האם כדי לנסות לחדש את הקשר אחרי תקופה מסוימת בהנחה שהרגש קצת השתנה (ואם כן אחרי כמה זמן?) או שזה סופי - כי הרגש החליט...?
אם כאני זה שיוזם את חידוש הקשר - אני צריך לנסות לשאול אותה מה הבעיה האמתית? או סתם לשלוח הודעה כללית? או ישר להתקשר? לנסות דרך גורם שלישי? ובכללי אם את אומרת - לא! אם הבחור היה מנסה לחדש את הקשר הוא יוצא נודניק או שזה לגיטימי בענייך, ואפילו נתפס בצורה טובה?
והתשובה הכי נכונה והכי אמיתית היא:
לפעמים התשובה הזו באה לכסות,
ולפעמים התשובה הזו לגיטימית ואמיתית..

בס"ד
יש כאלו שיגידו את זה באמת כדי לכסות על משהו,
ויש כאלו שיגידו את זה כי באמת מרגישות שזה לא זה...
גם תלוי כמה זה תקופה קצרה.... אחרי 3-4 דייטים נראה לי פחות בעייתי לסיים ככה אם זו באמת הסיבה שבגללה היא סיימה את הקשר....
ויש כאלו (וכאלה) שנותנים קצת צ'אנס בהתחלה כדי לבדוק איך הקשר מתקדם ומתפתח, ולא מסיימים ישר רק בגלל תחושה מסויימת...
שיהיה בהצלחה בעז"ה!
אם היינו רואים את האור בקצה המנהרה, כבר לא היינו מחפשים את האוצרות שבחושך
טוב, לא מפתיע בנושא הזה 
אבל באופן אישי מעדיפה גם להנות מהדרך, ולא רק לשמוח שהגעתי ליעד..
וחושבת שקבלתי המון מתנות דווקא מהשהות במנהרה,
מתנות שלא הייתי מקבלת אם היתה לי מנהרה קצרה יותר.
אז לא מבקשת עוד מתנות כאלה ![]()
אבל לא מוותרת על מה שכבר קיבלתי..
ואת טוענת שאת לא מסכימה. ![]()
גם יכול להיות
חשבתי שאתה מתכון לומר שהאוצרות בחושך הם לא הדבר האמיתי, זה לא באמת מה שאנחנו רוצים,
אנחנו מחפשים אותם ומתנחמים בהם, כשבעצם זה רק פירורים מהאור הגדול שמחכה לנו.
ולכן כתבתי לך- שמבחינתי האוצרות האלה הם אוצרות בפני עצמם.
אבל כנראה הבנתי אותך לא נכון..
מקוה שלא אכפת לך שבזכותך העליתי על הכתב את משנת חיי וזיכיתי בה את הרבים
(אה, וגם הקפצתי לך את השרשור |מזדקף בחשיבות|)
שהשהייה בחושך בלי לדעת מתי זה יגמר,
גורמת לאדם להלחם במצב העכשוי ולגלות כוחות שלא ידע עליהם. אכן אוצרות 
אז יוצא שהבנתי את זה באיחור? חחח
וחשבתי שצירפת אותי לחבורת האופטימים... אני לא מופיע ברשימה? ![]()
שריקהחיובי זה תמיד טוב!!
לא הבנתי,
אתה שואל אותי אם אתה הבנת באיחור?
איך אני יכולה לדעת מתי הבנת..![]()
עכשיו בכל אופן אני אקרא את המשפט הזה במשמעותו החדשה.
משפט יפהפה!
נראה לי שבזמנו צירפתי אותך לחבורת האנשים שאוהבים את עצמם,
במעמד חגיגי זה אני מצרפת אותך לחבורת האופטימים!!
(ובזה עליך להוריד את תדירות הבכי שלך. בזמן האחרון אתה בוכה יותר מדי פה בפורום עם האימוג'י הזה!)
מבקש אמונההתכוונתי שאו שהבנתי מאוחר מידי כי זו כבר משנת חייך..
או שגנבת לי אותה ולא שמתי לב חחח
(סגור, מהיום אני מבסוט אש!
)
א. מה הקשר של השאלה לכאן?
ב. למה אתה צריך לפתוח פצלש כדי לשאול את זה?
ג. נראה לי אתה צריך לבקש רשות מ@מבקש אמונה לנצלש את שרשורו לשאלה כ"כ לא קשורה
אני יודע מהסתם שלא תוכל לערוך
ל1 ו2
אני קצת עוקב אחרי ההודעות שלך
לא יודע מי אתה
אבל רק לצורך ההבהרה אתה מוזמן להבהיר שאתה זה לא אני
(אתה פשוט ממשיך דיון שפתחתי בהקשר למה שאני כתבתי מן הסתם)
תודה והמשך ערב נפלא
העיקרון הוא שאנשים להוטים למצוא אהבה,
גם הנשואים בעצמם,
אהבה היום זה חלום גדול שהרבה שואפים לזה
ולא הרבה זוכים לו..
אז תפסו טראמפ על ט"ו באב..
אני שמעתי רב שאמר במפורש שזה לא חג ולא כלום...
זה אכן יום מיוחד וכל מה שנכתב עליו בגמרא, אבל לא מעבר...
וזה יוצא ביום שני שזה בכלל חגיגה
כמו שבחנוכה מכינים אוכל משמן לזכר נס פך השמן,
וכמו שבפורים עוטים מסכות על הפנים כמו שה' עשה בימים ההם,
כך גם היום אנחנו עושים מחוות קטנות ואישיות של פיוס לזכר הפיוס בין השבטים וגם כדי להידמות לקב"ה שהתפייס עם עמ"י בדור המדבר.
כמו שאומרים: "השלום מתחיל בבית".
חופשיה לנפשי
זה אומר שאנחנו לא יכולים להיות "שותפים" ליום הזה?
לט"ו באב יש מקורות מחז"ל שזה יום מיוחד (לא חג), זה לא המצאה של הדור שלנו.
מה שאני רואה מסביבי זה בעיקר הרבה התעסקות בעניין של שידוכים עצות מזה אהבה וכו'
בציבור הכללי באמת הפכו את זה לחג האהבה, ואנחנו צריכים להזהר לא להדבק בזה.
מה הבעיה בזה שט"ו באב זה חג האהבה?
אהבה זו מילת גנאי או מילה גסה?
ממתי זו הייתה בעיה ביהדות לעסוק בחיזוק הקשר הזוגי ובשלום בית ששם ה' נמחק מפניו?
"ואהבת לרעך" זה כלל גדול בתורה
ובכלל זה מרגיש לי מאולץ ולא אמיתי,
חיזוק קשר זוגי צריך להיות כל יום
לא רק כש"חייבים" כי זה חג האהבה.
נכון שצריך ימים שחוזרים לשורש איפה ואיך התחלנו לאהוב בשביל לתחזק ולחזק את הקשר,
אבל זה נראה לי יותר מתאים ליום נישואים של כל זוג.
לא בתור חג לאומי.
עשו את זה מבחינת ה"ראש" שלהם, למשהו מגעיל - אם כי ב"ה אני לא מתמצא בפרטים - מאה ושמונים מעלות מהטהרה המקורית של היום הזה, שהיתה בזמנו.
הרי חכמים אומרים בפירוש, ש"לא היו ימים טובים לישראל כחמישה עשר באב ויו"כ" שהיו עושים בהם שידוכים, היו קמים הרבה בתים בישראל. ההיפך המוחלט מהפריצות של ה"אהבה" שכאילו הלבישו על זה, שהיא מהגורמים הראשיים, בנוסף, להחרבת בתים בישראל כיום, "תרבות" כזו.
בנוסף, הגמרא מזכירה עוד דברים שאירעו ביום זה, ובכללי יש בהם אכן גם מהכיוון שהזכרת, של הסרת מחיצות בעם ישראל ("הותרו שבטים לבוא זה בזה" וכו').
כמו כן, הרי במפורש לא חגגו יום זה במשך הדורות, חוץ מאי אמירת תחנון. ציון היום היה בזמן המקדש בעיקרו.
אז כמו עוד דברים במורשת ישראל, אם קודם כל נאמנים למקור ולהלכה - לא "ממציאים" חגים חדשים, לא מגזימים לפי נטיית הלב במה שרוצים (וממילא גם מפחיתים במה שלא רוצים) - אפשר עם שיבת עם ישראל לארצו, "להחיות" קצת רוח של דברים שמעקת הגלות לא היה לנו כ"כ "ראש" לזה. ואפשר להרבות אחדות בעם ישראל, ולקבוע אולי כינוסים של שדכנים להתאמץ יותר וכד'.
אבל להצטרף ל"תרבות" שכאילו ממציאה מחדש את מנהגי ישראל, כולל כנגד עצמם, שוכחת בכלל את המקור, סוג של עם-ארצות-למהדרין, בוודאי שאין מקום. אינני יודע מי "שותפים" לכך - אבל ברור שאת צודקת שאם יש כאלה, זה לגמרי לא בסדר.
הדוכס מירוסלב
)


מור ולבונה
)
..) זוכרת שאתה פתחת על דייטים/פגישות.לי באמת שאין הבדל איך לקרוא לזה..
באמת שלא מפריע לי להשתמש במילה לחתוך/לסיים/לגמור/לזרוק..
וגם לא בביטוי דייט של 'וידוא הריגה'..
אני יודע שלמילים יש משמעות וכו' וכו'..
ועדיין נשמע לי קטנוני מדי ולא באמת קריטי ומשמעותי.
להפך, נותן לזה גם ממד יותר מחוייך לדעתי.
פוסלים את ההצעה של השדכן, לא את האדם.
בך לי קראחרונהממש יפה וחמוד!
אהבתי ממש!
בעיקר את השורות האחרונות.. 

כן! אין ספק שמדובר ביוצר כישרוני במיוחד.מור ולבונהאני יחסית צעיר והאמת שכבר שנים אני ממש בל"ח... יש בי בערה מאוד גדולה לחתונה, לחיי נישואים. אני יודע שזוגיות זה לא רק צחוקים ודאחקות וקוצ'י מוצ'י אלא זה בנין שלם שמצריך המון עבודה וצריך להיות מספיק בשלים בשביל זה וכו וכו ואני חושב שאולי מרוב שמזהירים אותנו לחכות ולהתבשל מתחילים כבר להירקב... יש לדעתי כ"כ הרבה צעירים וצעירות שהנפש שלהם בנויה מספיק כדי להחזיק חיי נישואים שמחים ומאושרים ורק בגלל סיבות חברתיות (לא מקובל וכדו') או טכניות (לא סיים תיכון/צבא/הסדר/טיול בהודו/דוקטורט וכן הלאה...) הם מונעים מעצמם את האושר הגדול הזה. אני חושב שהגיל שבו הרצון הטהור והאמיתי הזה בוער בעצמות הוא הגיל הנכון להתחתן ולא אחרי שכבר מתחילים להיות קרים, מחושבים, מסגרתיים, ציניים ומרירים. אז מתפתחת אהבה גדולה מלאה בהמון טבעיות, תמימות וטוהר שאצל צעירים עדיין לא נפגמו כ"כ. יש הרבה יותר כנות ורצון אמיתי וטהור לאהוב מכל הלב. "זכרתי לך חסד נעורייך אהבת כלולותייך וכו" הקב"ה משבח את עמ"י על כך שהוא היה כמו נערה צעירה ותמימה שהלכה אחרי אהובה בלי יותר מידי חשבונות, כנראה שזה מצב אידיאלי ונכון.. ברור שלא צריך להיות טיפשים וצריך לראות שאנחנו מספיק מודעים לעצמינו, יודעים היטב לאן אנחנו שואפים, מה המרכז של חיינו, מה עיקר ומה טפל. כמובן שצריך שתהיה בשלות מסוימת אבל אני חושב שאנחנו מאבדים זמן יקר מאוד. מאוד. אני לא מדבר על התופעה המצערת של רווקות מאוחרת, על אנשים שתקועים שנים בלי למצוא כלום. אני מדבר על כאלו שכן מצליחים להתחתן אבל הם עושים את זה בגיל מבוגר שבו הם כבר לא מצליחים לחיות במצב של "רק" אלא הם חיים "עם"... בקיצור אני לא מבין למה אני שומע כ"כ הרבה אנשים שלא מעודדים חתונה בגיל צעיר אלא אפילו מחנכים לדחות ולחכות כמה שנים עד שתגמור.. ותעשה.. ותראה.. ותלמד... ובלה בלה בלה, מישהו אולי מוכן להסביר לי???
שריקהעכשיו לך תגיד אסוסיאציה 10 פעמים ברצף


אני כותבת את זה כי אני לא מפסיקה להיתקל בזה ואני חושבת שמישהו צריך לעלות את זה לשיח ולהתמודד עם זה ולא להתעלם ובמיוחד בציבור שלנו הדתי לאומי. ואני לא באה להטיף מהמקום של המושלמת אבל זה היעוד שלנו תמיד לראות איפה אפשר לתקן ולשפר וגם לי יש חסרונות אבל שכשמישהי מעירה לי עליהם אני שמחה שיש לי משהו שאוכל לשנות ולשפר אותו.
אני כבר נמצאת שנה פלוס בעולם הדייטים, וכמובן שזה עולם שדורש המון אמונה בה', וגם נותן לך לגלות על עצמך המון נקודות "אפורות" שאולי ולא היינו מגיעים אליהם לולא כל מה שעברנו. ובעקבות כך חלק אפור שמאוד התבהר לי נודע לי בתהליך הזה והוא הגזענות שיש בציבור שלנו שתמיד מדבר על "אהבת כלל ישראל" ואני אסביר.
במהלך השנה הזאת זכיתי לצאת עם כל גווני הקשת של העדות, ובתוכם היו עדות שכל פעם שהייתי אומרת לחברות שאני יוצאת איתם היו מרימים גבה, או שאומרות לי "כל הכבוד" וכמעט והסתיים בטקס חלוקת הצטיינות על כך שיצאתי איתם. ובכלל אם יצאתי עם אתיופי, פרס נובל.. ובאמת אני לא מצליחה להבין איפה כל "אהבת כלל ישראל" שטוחנים כל היום בציבור שלנו?! הרבה פעמים דוחים את הטענה הזאת בכך ש'המנטליות פשוט לא תואמת' או 'אנחנו לא אותו הראש וצריך לתת לזה עוד זמן' ובכלל נתקלתי בבעיה זו בטענות כלפי "העדה"..אז אגלה לכם סוד יש המווןן אתיופים שהמנטליות שלהם ישראלית לגמרי. וגם אם תברחו ותגידו שזו המשפחה, אז נתקלתי בלא בפחות מבחור אחד שההורים שלו עלו בגיל צעיר והוא והמשפחה שלו ישראלים לגמרי אפילו אפשר לומר 'אשכנזים'.
אני באה פה להבהיר נקודה לא ברורה בעליל, כי גם אם אני אבין(ואף מבינה) אנשים שאומרים שיש פערי תרבות, אז תדעו לכם מניסיוני ואפילו תסתכלו על החברות שלכן, שיש הרבה שלא קיים בהם הפער התרבותי והם נולדו בארץ וישראלים גמורים לכל דבר ועניין.
אני לא אומרת שישר להגיד כן בלי לברר, ואני מבינה אם הבעיה היא מנטליות אז שנייה תעצרו תשמעו עליו מתי הוא עלה, אם הוא עלה וגם על המשפחה ויכול להיות שתמצאו מישהו ישראלי לכל דבר ועניין ואז תחליטו. כי אני אומרת לכם אתם מפספסים בחורים ממש טובים ואיכותיים שנטו הפסילה היא על סטיגמות ולא משהו שבאמת מפריע.
ולצערי זה לא נגמר כאן, גם לא חסר על פסילות של תימנים... כמה פעמים לצערי שמעתי וראיתי אנשים שכותבים "לא תמני" רגע! שנייה, לאן הגענו לפסול אדם בגלל העדה שלו?! מה שווה כל הקירוב לבבות שאנחנו עושים כביכול?! ואח"כ שואלים "למה לא נבנה הבית?" ברור, כי עדיין יש לנו מה לתקן! את הרחוקים אנחנו יודעים לקרב אבל מה עם אלו שמתחת לאף שלנו זה גם דורש אהבת חינם!
הציבור שלנו הוא ציבור מדהים ומתקדם בצעדי ענק ממה שהיינו פעם והמון מסירות נפש קיימת בציבור שלנו ואני מתה עליו, אבל גם עם כל הדברים הטובים לא צריך להתעלם ממה שצריך לתקן.
אני מאוד מקווה שזה רק יועיל ופשוט יצור את האפקט של "לחשוב שנייה על הדברים" ולא חס ושלום כדי לפגוע במישהו במכוון.
"תשרפו דעות קדומות"
מעריכה מאוד ותודה רבה על הקריאה!
