פורום הורות (עמוד 338)

בהנהלת:
שרשור חדש
תינוק מאד אנרגטיאנונימי (פותח)

שלום לכם

יש לי תינוק ב"ה מקסים, חזק אנרגטי בן כמעט 10 חודשים. אוכל מצוין, מפותח מאד (כמעט הולך!) ישן טוב בלילות. במשך היום יש לעיתים קושי איתו כי הוא מאד אינטנסיבי. אני שולחת אותו לפעוטון למספר שעות. לעיתים קרובות קורה שהמטפלות בפעוטון קוראות לי לבוא או מדווחות על ,התנהגות מוזרה" מצידו- פתאום צורח כחצי שעה ללא סיבה נראית להם (בעיקר לאחר שנת צהרים,) ברוב הזמן הוא מצויין הוא שמח, חברותי וכו', אבל אם פתאום יש התנהות של בכי וצעקות, הם נבהלות ממנו.

הוא לא מוכן בשום אופן להחליף טיטול בשכיבה על הגב לדוגמא, כשמנסים הוא פותח בצרכות ומסתובב ונעמד, ואנחנו לא נאבקים איתו על כך... למותר לציין שבעלי ואני מרעיפים עליו המון אהבה, ומנסים גם לשים גבולות. אך הוא ילד ראשון וזה לא תמיד קל...

מה דעתכם על כך? האם יש סיבה לדאגה. למי לפנות?

אולי משהו מציק לו בשכיבה.?dvorayo

או ברגל?

בדקתם פעם בקע או שבר מולד? 

לא רוצה להפחיד אבל לפעמים זה קורה.

אולי זה משהו ככ טכני שיפטר במהירות.

 

בהצלחה

בדיקת רופאאישה קטנה
במילים אחרות כדאי לקחת אותו לרופא אולי זה סתם משהו קטן ופתיר אבל מציק לו וכדאי לעלות על זה.בהצלחה בס״ד!!
אני אישיתראו כי טובאחרונה

לא הייתי נלחצת מזה שהוא לא רוצה לשכב בזמן החלפת טיטול (גם הילדים שלי לא אהבו במיוחד מרגע שלמדו לעמוד והייתי מחליפה להם בעמידה כשהיה אפשר) - מה עוד שלא נראה לי שצריך להטריד אתכם במיוחד בגיל 10 חודשים לשים לו גבולות, מותר לפנק לעילא ולעילא...דוס

אם כי אף פעם לא מזיק ללכת לרופא.

 

הייתי מבקשת לבדוק את הנטייה לבכי החזק, לי זה היה מפריע יותר.

 

הרבה נחת ושמחה.

איך לדעתכם צריך להגיב לילד סקרן עם דמיון מפותח~א.ל

שממציא דברים דמיוניים

או שמספר דברים שקורים במציאות, אך אותם דברים מומצאים?

 

ומתי ובאיזה גיל לדעתכם יש עניין להסביר שלהמציא זה לא מתאים?

בן כמה?ד.
לענ"ד -ד.

להקשיב בהתענינות, בחיוך ובהשתאות..

 

עם הזמן כשהילד גדל - מתחילים קצת לעזור בשיפוץ הפרטים.. בהדרגה, בסבלנות ובכבוד.

בגיל הזה זה טבעי, וגם מקסים יוקטנה

אני זוכרת שנסענו לאבא שלי, וכל הדרך יואבי (בן 3) חפר שהוא קנה אופניים, ושהוא ירשה גם לרחלי (אחותו) לסוע עליהם, ועוד ועוד.

כשהגענו בסוף, ראיתי שמישהו זרק לפח בימבה שהופכת לקורקינט בדיוק לגיל שלו! הצריכו רק תיקון קטן (טוב הן לא ממש נראות חדשות, אבל ממש לא אכפת לו!).

אז קחי בחשבון שלפעמים מה שנראה לנו מומצא או דמיוני, זה פשוט משהו שאנחנו לא יודעים!

תארי לך איזו אהבלה הייתי יוצאת אם בדרך לאבא שלי הייתי מספרת לו שאין שום אופנים?! וגם הוא היה עצוב בנסיעה, וגם הוא היה לגמרי מתבלבל כשהיה מקבל את האופנים בסוף! צוחק

חמוד!ראו כי טובאחרונה

אין לי הרבה ניסיון,

אבל בננו השני, שכעת הוא בן ארבע, היה הרבה ממציא או מספר דברים (שהרבה פעמים היו פשוט חלומות שהוא חלם ולא ידע  להבדיל בין חלום למציאות כי זה היה לו ממש מוחשי) בגיל 3, הוא היה אפילו מתעורר בלילה מזה וכשהיינו מסבירים לו שזה חלום הוא היה כועס עלינו ובוכה וכו.

גם ביום היה מספר דברים שלא ממש היו.

 

לא כל כך ידעתי איך להתמודד עם זה (ובשלב כלשהו פשוט לא התמודדתי, רק הקשבתי)

ובלי קשר למה שהוא סיפר הייתי מספרת לו על חלומות או סיפורים שלא היו באמת והייתי משתמשת במילים: אבל זה לא היה באמת, זה רק חלום/זה בכאילו וכדומה.

כיום הוא בעצמו אומר לי כשזה חלום, או כשהוא אומר משהו שלא היה, אחרי כמה זמן הוא אומר (עם חיוך)

זה בסתם...!

 

אז אל בהלה,

אנו צריכים להיזהר לא להעניק משמעויות מפחידות לתהליכים טבעיים וזמניים.

 

וחוץ מזה, בסופו של דבר זה הרווח שלו - דימיון מפותח

(בננו הבכור למשל לא עבר את זה וזה קצת מקשה עליו ביכולת לפתרון בעיות וכו')

 

נחת ושמחה!

אלימות הצקות ונידוי כלפי ילדיםברווזה

 

טוב, המצב בטטה. שני ילדינו [בני 7 ו-5 ] סובלים מהצקות ונידוי מהילדים ברחוב ובגן שעשועים שלנו. בעיקר הבכור סופג את זה. יש פה חבורה של כ-20-25 ילדים בגיל 4-10 ויש שני מנהיגים טרוריסטים קטנים, אחד ביסודי, לא יודעת כתה והשני בן 5 ילד שהיה עם הקטן שלי בגן שנתיים, גר מולנו ובא אלינו הביתה הרבה. נאמר לי שהוא ידוע כילד עם בעיית אלימות, גם בגן. ההורים דווקא בסדר, אבל אף פעם לא יוצאים איתו לגן שעשועים, גם לא אחיו הגדולים. והם מסיתים את כל השאר נגד ילדיי. הם כל הזמן משחקים בצעצועי מלחמה [אקדחי קפצונים, חרבות, סכין פלסטיק אמיתי לגמרי וכו'] מפחידים ומאיימים בזה על ילדינו. גם פוגעים פיזית בגוף. זורקים חצץ ואבנים. לועגים. הם אומרים לגדול שלי: לך אסור לשחק איתנו. לך מפה. אתה לא משתתף. אתה מפריע. [הוא לא] הם מורים לילדים האחרים: אל תשחקו איתו. הם צוחקים עליו. בקיץ היה מקרה של התעללות והשפלה ממש כלפיו. לילדים שלי אכן יש קצת בעיות רגשיות וחברתיות. אבל לא משהו שמזיק לאחרים או פוגע בהם. אנחנו עושים הכל כדי לחנך ולקדם את הילדים שלנו. הרושם שלי שהורים אחרים פשוט לא יודעים מה מעוללים הילדים שלהם אחה"צ. הם חושבים שהם מגדלים כבשים תמימות. יש הורים שאף פעם לא יוצאים עם ילדיהם לגן שעשועים. אני לא רוצה להתערב אבל לא יכולה שלא להתערב. הילדים שלי חוזרים כמעט כל יום ומספרים שהציקו להם או נידו אותם. גם שמעתי וראיתי זאת במו עיני. התייעצתי עם כמה אנשים. עד עכשיו שיתפתי את הרב של בית הכנסת ואשתו, המחנכת, הפסיכולוגית, המטפלת בויסות חושי, ולאחר לבטים קשים, גם את אמא שלי. אחת אמרה לי: אל תתערבי. שנייה אמרה לי: תקני גם את סכין לילד שלך. לא זה ולא זה מתאים לי. מרגישה חנוקה ומיואשת. מררררר לי.

 

מקווה שהייתי מוצאת כח להתמודד!יוקטנה

הייתי יוצאת עם הילדים לגן השעשועים. בגילם אין להם כלים להתמודד ולהכיל, וחשוב שהם לא יהיו לבד בחווייה הקשה הזו.

ככה גם האחרים יבינו שהילדים הללו אינם הפקר, ויש מי ששומר עליהם ודואג להם. מישהו שהוא יותר חזק מהם (כנראה הילדים הללו חסרים מישהו יותר חזק מהם בחייהם).

רוצה להאמין שהייתי יכולה ללכת להורים, אחרי התרחשות כזו, ולספר להם מה קורה, וכמה קשה את והילדים הרגשתם.

תהיו חזקים נשיקה

לטפל מיידית!ד.

הדבר הזה מזיק ביותר, ואסור לתת שיימשך אפילו רגע אחד נוסף.

 

זירה ראשונה: הילדים שלך.

דברי איתם, כל אחד לחוד או ביחד לפי עניינם. את צריכה "לנפח" אותם, על חשבון האחרים. שירגישו שהם הרבה יותר טובים.

תגידי להם: תארו לכם שאתם הולכים לאיזו עיר אחרת ופתאום אתם רואים שני ילדים: אחד מתנהג נעים, מדבר יפה; והשני - צועק, זורק אבנים, אומר מילים לא יפות.  מי אתם חושבים יותר טוב? הם יגידו..  תגידי להם, ברור. אתם הייתם רוצים להיות זה שצועק, מקלל, מרביץ - או זה שמדבר נעים לא מרביץ?..

 

ואז תאמרי להם: תדעו שכך זה עם הילדים שאתם פוגשים בגינה. זה לא שהם כולם רעים, אבל יש קצת שמלמדים אותם להתנהג כך. באמת אתם הרבה יותר טובים, דווקא כי אתם לא כאלה. תנסו רגע לדמיין אתכם עומדים במרפסת מעל הגינה ורואים את הילדים ההם מלמעלה (ה"דמיון" הזה חשוב - כי הוא עוזר לילד לחוש "מלמעלה"..), ואתם רואים אותם צועקים, לועגים, זורקים אבנים על מישהו אחר (את יכולה "לחקות" אותם, בצורה שתראה כמה זה מטופש) - ממש לא הייתם רוצים להיות כמותם. הייתם מרגישים כמה זה מגעיל.  כעת תוסיפי שכאשר קצת יתר גדולים - אז ילדים כאלה כבר לא עושים רושם. אנשים לא רוצים להיות חברים של מישהו שלועג, מדבר לא יפה ומתנהג ככה.

אם מישהו מבוגר יתנהג כך - בכלל לא יחשיבו אותו.

 

אח"כ תגדילי את הטוב שבהם. תספרי להם בשבחם. כמה את שמחה שהם לא כך (תני להם גם לדבר, לשפוך מה שיש להם, מה שהם מרגישים. תקשיבי, תזדהי. אם הם מתערבים תוך-כדי תתני להם, תקשיבי, תחזקי. ותחזרי לכיוון שאת רוצה לומר).

 

ואז תגידי - אבל אנחנו לא נסכים שאתם תסבלו בגלל שיש ילדים שמתנהגים בטיפשות וההורים שלהם בכלל לא יודעים מזה.

 

 

ההמשך - הוא בחזית מול האחרים.

קודם כל, צריך לדעתי להיות מוחלט שבאופן כזה הם לא הולכים לגינה לבד. או שאַת איתם, ועוצרת בתקיפות כל דבר כזה, ממש עוקבת מקרוב, בלי להתבייש. או שהולכים בכלל לגינות אחרות, מרוחקות יותר. או פיתרון אחר, מתוך מה שלהלן.

 

את צריכה לדעתי, לשוחח עם האימהות שלהם. להבדיל ביחס בין ההורים, לבין ילדיהם. סה"כ, מן הסתם גם הוריהם לא מעוניינים בזה.  להגיד לאמא, בנחת, שאת רוצה לעדכן אותה מה קורה שם. לספר לה בפירוט דברים שהיו. לא להאשים; להגיד שאת מבינה שכל ילד עם ה"עניינים" שלו, וגם שילדים אינם מודעים לחומרת מעשיהם.

אבל שאת לא יכולה להסכים שזה יימשך - כי ה"פצע" עלול להישאר גם אחרי שהילד יבין בעתיד שהוא עשה שטויות..

 

לכן, לנסות לסכם איתה:

א. שהם מדברים עם הילד - מסבירים ברור.  ודורשים ממנו לומר גם לחבריו שמעכשיו מפסיקים "לא לשתף", לא צוחקים על אחרים, לא זורקים חצץ (לפרט בדיוק ושיפרט בדיוק. אחרת הם לא מבינים)

 

ב. תורנות ביניכן בגינה. בין האימהות.

אל תסמכי על כך שהסברה בלבד תעזור. צריך פיקוח קרוב עד שההרגל הופך לקבע. אם היא אינה יכולה, לפחות שתגיד לילד שלה, שהיא תשאל אותך אם קרה משהו...  פשוט ש"יתייאש" מהתעסוקה הזאת וימצא משהו אחר.

 

אני אומר, לענ"ד: כן תתערבי, אל תעמדי מהצד. צריך כמובן "חוש" - יש דברים שצריך לתת לילדים להסתדר לבד. אבל זה אחרי שיש כבוד בסיסי. לא עמדה של לעג והשתלטות חד צדדית קבועה.

 

לא לתת למצב הזה להימשך.

 

בהצלחה.

ממש עצוב לי לקרא - קינמון -אחרונה
יש מקום אחר בו הם יכולים לשחק?

אם לא אז כדאי לצאת יחד איתם. אף פעם לא לתת להם להתמודד לבדם עם המצב. תמיד לתת להם גיבוי.

אני בעד גם לשלוח איתם ממתקים שיהיה שווה לשאר הילדים להתחבר אליהם ולהתכבד. אפילו צעצועחם שקונים בשקל אחד עבורם ואחד להעניק לחבר.

אם העיניין של אותם ילדים בנשקים וכאלו דברים כדאי לקנות לילדים שלך צעצוע כזה שווה שכל הילדים ״יתעניינו״ בו. וכך אפשר להתחיל לפתח קשר עם ילד מסויים.

אפשר גם להזמין חבר הביתה.

וכמובן להתערב - מול ההורים, וגם מול אותם הילדים.


בת מצווהאנונימי (פותח)

שבוע טוב לכולם.

 

אשמח לקבל רעיונות לבת מצווה, תקליטנית/ מפעילה יש מישהו שמכיר?

 

 

הפרשת חלהאנונימי (פותח)

לאחרונה (אולי קצת לפני...) יצא לי להיות בבת מצווה שעיקר הערב היתה מצוות הפרשת חלה.

ממש כלת בת המצווה לשה את הבצק והפרישה חלה והיתה שם מפעילה שהעבירה את הערב בצורה מדהימה

לבנות בגיל הזה והסבירה על חשיבות המצווה וזה היה ממש מעניין ומרתק

זה אמנם לא מתאים לכל כלת בת מצווה אבל אני ממליצה לך בחום.

מכירה מפעילה?אנונימי (פותח)

זה באמת הסגנון שהילדה רוצה, יש מישהי מומלצת?

אני אישית לא מכירהאנונימי (פותח)אחרונה

פשוט נכחתי באותו ערב ונהנתי מאוד מהיוזמה...

תרשמי בגוגל מפעילות הפרשת חלה ויעלו לך כל מיני מפעילות

בהצלחה! חיוך גדול

מי מכיר את הספר "ילד פיצוץ"?אנונימי (פותח)

מי מתמודד עם ילד נפיץ?

מוכר מוכר מוכר---אנונימי (פותח)

חכי לגיל ההתבגרות יקירתי קורץ

 

זה לא קל אבל תמיכה ע"י יעוץ ואנשי מקצוע יכולה לתת לכם גב חזק ולשחרר תסכולים.

 

ואמא שלי תמיד מזכירה לנו ש"לפום צערא אגרא"- כגודל הצער והקושי גודל הסיפוק והתוצר אחר כך.

 

 

הוא רק בן 6...אנונימי (פותח)

ואחרי שקראתי את הספר ילד פיצוץ הבנתי [או שנראה לי שהבנתי] ואז גם יותר קל לי להכיל. אבל הייתי שמחה לשמוע עוד מהורים לילדים נפיצים.

אז ככה:אנונימי (פותח)

- שחרור אנרגיות בדרך חיובית- והרבה, שזה אומר:

בריכות, מקלחות, פארקים, אופניים, משחקי כדור, ספורט וכד'.

 

- פיתוח כשרונות- מה שאתם מגלים שיש לו בו יכולות טובות נתבו לאפיקים מעשיים והעצימו ככל האפשר:

אומנות, בניה טכנית (לגו, קפלה פאזלים ושאר הרכבות), ציור וצביעה, פיסול ונגרות וכדומה. בגיל הזה כבר אפשר לראות נטיות וכל העצמה יכולה להוליד מקומות בריאים ובטוחים לילד- אנחנו יצרנו בזמנו תערוכת תמונות צבעוניות מדהימות שצבע, אחר כך מוצגים שיצר בעץ ובשלב מתקדם יותר בניית כלי תחבורה ממתכת וברגים (ערכות מוכנות לקניה). שעות רבות של תיסכולים נותבו לעבודה ובניית קשר בריא איתנו או העסיקו אותו לבד.

 

- מילים טובות בלי סוף, שדרו אהבה בלי קשר להתפרצויות והתנהגויות גבוליות.

 

- גבולות ברורים עם תוצאות ידועות ועקביות.

 

והכי הכי-- אל תקחו את ההתנהגות שלו אישית!! דעו שיש לו קושי ואתם אלו שנבחרתם בידי בורא עולם לגדלו ולעזור לו לצעוד קדימה- כי אתם יכולים והבורא סומך עליכם!

 

 

הצלחה יקרה!

 

מאוד אהבתי את הספריוקטנה

מאוד עזר לי כשמישהי אמרה לי שלפעמים כשנראה לי שהוא מתעקש, הוא בעצם מתאבל, על אובדן הרעיון שהדברים לא מתנהלים כמו שהוא ציפה.

אפשר הסבר??dvorayo

נראה לי שיש לי אחת כזו אבל פעם ראשונה שאני שומעת מושג??

מז זה בדיוק?

עוד לא סיימתי לקרוא.אנונימי (פותח)אחרונה

גם אני לא ידעתי מה עובר על הילד שלי.... פסיכולוגית המליצה לי לקרוא [בלי איבחון, סתם מתאור של ידידה] ו....... כן, אולי הוא נפיץ . ההגדרות די קולעות, ואני חשבתי לאבחן הפרעת קשב [למרות שזה לא ממש היה נראה לי זה]

מה עושים עכשיו? [אני אסיים לקרוא, אולי שם תהיה תשובה]

חיפשתי קצת באינטרנט על שיטת שפר, ולא מצאתי,אביוס

מישהי יכולה להסביר לי עליה קצת?

 

תודה

 

הייתי פעם אחת בחוג הוריםאמא מסורה

בשיטת שפר (בשיעור פתיחה) והחלטתי שזו לא הדרך בה אני רוצה לחנך את ילדיי.

 

אין לי הרבה מידע על השיטה.

ממה שדיברתי עם חברות (גם בפורום הסגור), צריך ממש להתחבר לדרך של השיטה אחרת את לא תמצאי את עצמך שם.

אני לא אומרת שזו לא שיטה טובה, היא טובה למי שמתאים לו, כמו כל שיטה/ גישה פסיכולוגית, שצריך להסכים ולהאמין בדרך כדי לסגל וליישם אותה.

 

אני יודעת שפפריקה מאוד בעד השיטה, תשאלי אותה.

ואם את רוצה אשלח לך קישור לשירשור ההוא, כתבתי שם הרבה את דעתי.

אפשר את הקישור? מעניין לראות..אהבה של אימאאחרונה


בשביל מה לך?..ד.

עם ילד'ה כזה קטן/ה?

 

כבר"שיטות"?..

 

תסמכי קצת על עצמך והחושים שלך...

 

לענ"ד.

איך לגרום לילדים לאסוף את המשחקים??? התייאשתיאנונימי (פותח)

אני מחפשת רעיונות איך לגרום לילדים לשמור על סדר קבוע בחדר משחקים או לפחות איך לגרום להם לאסוף את המשחקים  בסוף היום?? יש ימים שפשוט אני נכנסת לחדר ומקבלת חום כל המשחקים על הרצפה ועכשיו להתחיל למיין בו זמנית את כולם. אני די מתוסכלת מלבקש/ לאיים. מה עוד שעד שהם מבינים שכדאי לאסוף עוברים כמה ימים שבהם בלתי נסבל לראות את החדר וזה ממש מוציא אותי מדעתי.

די התייאשתי וכבר החלטתי שאפסיק לבקש מהם ולהתעצבן ופשוט אאסוף הכל לבד. ככה כולנו לא נהיה מתוסכלים.

רעיונות/ עצות

תודה

אולי משחק?אמא שלה

אולי משחק של סדר?

כל פעם מישהו הוא "המלך" והוא מחליט איזה משחק מסדרים עכשיו, בתורות,

או- לסדר לפי צבעים,

או- לשים מוסיקה, כולם מסדרים וכשהמוסיקה נפסקת- כולם נעצרים כמו פסלים

או- 


בני כמה הם?

אפשר לדבר איתם שמוציאים משחק אחד כל פעם ולא מוציאים את הבא עד שמחזירים את הראשון.


אפשר "להעלים" משחקים עם הרבה חלקים לאיזושהי  תקופה, וכל פעם להוציא אחד. זה יעשה להם עניין וגיוון וגם ימנע בלאגן, ואז אפשר להשגיח על משחק אחד בודד וזה ידרוש ממך פחות כוחות..


והכי חשוב- עדיף בית חי, שמח ומבולגן על פני בית מתוקתק, מסודר- ועצוב..

אמממ...אור היום

חוץ מהעצות הטובות של אמא שלה, אפשר גם כל ערב לאסוף איתם ביחד את המשחקים. אנחנו גרים בקראוון די קטן וכל ערב- אחרי שאני ממלאת לקטנה אמבטיה ולפני שאני מכניסה אותה- אנחנו אוספות ביחד את הצעצועים. הבת שלי די קטנה אז לפעמים היא עוזרת יותר ולפעמים פחות (אני מצביעה על צעצועים שרחוקים ממני ומבקשת ממנה שתביא לי אותם), אבל זה יוצר הרגל טוב.

וככה יש לי בית מסודר (או רק רצפה מפונה מצעצועים) אחרי שאני מסיימת להשכיב אותה לישון

מוכר...ראו כי טוב

אני אישית עשיתי קודם סדר במשחקים -

משחקי קופסא עם הרבה חלקים/פאזלים וכו' הכנסתי לארון בחדר כך שהילדים לא מוציאים מה שהם רוצים ומתי שהם רוצים - הם צריכים לבקש ממני (ואז יותר קל לומר: לאסוף מה ששיחקתם ואז נוכל לשחק במשחק הזה.)

 

בחרתי 3-4 משחקים שהם יותר אוהבים ושמתי בקופסאות במקום נגיש.

גם אם נוצר בלגן, יותר קל לכולם לסדר כשיש פחות מה לאסוף (יש גם יותר חשק לילדים לאסוף)

 

אירגנתי גם ארונית מגרות לשעת חירום - תמיד אפשר להשליך הכל לאחת המגרות וכשיש שעת רצון - לסדר.

 

לומר לילדים - למיין רק משחק אחד, לאסוף את הקליקס וכדומה, ואת השאר לטאטא הצידה בערימה.

 

המוטו שלי - כשיש פחות, יש פחות בלגן...צוחק מרבה נכסים - מרבה דאגה.

מבאס משהו.ביצת עין

אני מודיעה להם חגיגית שחבל מאוד כי הם מאוד אוהבים את המשחקים ובמידה והם לא יאספו עד... (נותנת פרק זמן הגיוני) המשחקים עולים למקום גבוהה, וחבל שהם יצטערו ויפסידו.

פעם אחת עשיתי את זה עם חלקי הפליימוביל הקטנים והמעצבנים למי שמכירה.

 

פשוט מסבירה להם בצורה פשוטה שהם מבינים בשכל שכדאי להם לאסוף.

בני כמה הם???עוד כינוי


6, 5, 2.5תחשוב טוב

מהקטן אני ממש לא מצפה לאסוף הכל למרות שהוא זה שהכי מוכן לעזור..

החדר משחקים הוא חדר בפ.ני עצמו כך שאני לא רואה כשהם משחקים ולאחרונ הם מצאו תירוץ חדש וזה להאשים את האח הקטן שהוא בילגן את כל המשחקים...

זה הגיע עד כדי דך שאפילו שכשאני מבקשת מהקטן לאסוף את המשחקים הוא אומר שהוא לא רצה כי האח הקטן \0הוא עצמו) עשה את הבלאגן... (מצוטט את האחים הגדולים)

לי יש 2 ב"ה, הגדול בן 4, ופשוטדרומית שמחהאחרונה

בכל אחה"צלשל שהוא רוצה לשחק - אני מציעה לו כל מיני משחקים והוא בוחר קופסא, לכל היותר שתיים (אין טעם שיהיו יותר - מניסיון קדום - יש להם בלאגן בעיניים וזה לא ממקד אותם וגורם לאותו סדר במשחק הם קופצים מדבר לדבר וכו')


אסביר לגביי הקופסאות: כל נושא במשחקים מסודר בקופסא אחרת, בקופסא אחת - חיות, בקופסא אחרת - כלי תחבורה, קופסא נוספת - לגו, קופסא נוספת כלי נגינה, עוד אחת עם קצת פלימוביל וכו וכו'.


הם משחקים כמה שנראה להם, אני לידם או בסביבה, וכשהם רוצים משחק אחר - אני אומרת להם שאשמח לתת אחרי שיאספו.

לחילופין - אם הם קמים והולכים, בד"כ בגלל שאני בסביבה אני עוצרת אותם ואומרת להם לסר ואז הם יוכלו לקבל שלוק/לצאת החוצה/לסוע על הבימבה (תלוי למה הם קמו) ובד"כ לפחות עם עזרה שלי - זה הולך יופי.

הכי חשוב הקטע הזה שלא מוציאים יותר מידי דברים, זה לא טוב לאף אחד באמת, זה כן טוב לפיזור שלהם, לתחושת היאוש שלהם בתום המשחק, לתירוצים שהם ממציאים ולהתחמקויות שלהם.


כשבאים חברים אני משתדלת יותר להתגמש- למרות שגם ז אני משתדלת לא להפוך לגמרי את כל הכללים.


חדר לקטנים וחדר לגדולים או חדר לבנים וחדר לבנות?אנונימי (פותח)

ובכן, ההתלבטות היא כזאת:

אפשרות א:

חדר להורים, חדר לבנים וחדר לבנות.

אפשרות ב:

חדר להורים, חדר לגדולים (בן ובת) וחדר לקטנים (בן ובת).

 

יש לנו בת בת תשע, ובן בן שמונה, בת בת ארבע ובן בן שנה.

 

בעיקרון, אנו חושבים שבגיל יותר מבוגר בודאי שצריכה להיות הפרדה, בערך מגיל שתים עשרה והלאה. וגם יותר נוח מהרבה סיבות שהגדולים יהיו יחד והקטנים יחד. זה הרבה יותר הגיוני וקל לעשות ככה שעורי בית, קריאה, שינה בשעות שונות וכו'.

 

מה דעתכם?

האם חשוב לשמור על הפרדה בין אחים גם בגילאים של הגדולים שלנו?

 תודה! 

 

 

לדעתי האישית והבלתי מקצועיתאלעד

חדר לבנים, וחדר לבנות.

 

לא מהבעיה של צניעות, אם בכלל ישנה כזו בגילאים הללו

אלא כדי ליצור קשר בין אחים מאותו המין, שיכול לתרום להם הרבה יותר מאשר עם האחים בני המין השני, בני גילם.

ילדים מאותה שכבה הם ימצאו גם בגן או בחצר, לישון ולחיות עם אח גדול/קטן בחדר זו הזדמנות לחינוך מיוחד מאוד

חדר לבנים וחדר לבנותשירשור

קודם מהצד החינוכי- חינוך להפרדה מקטנות ובשונה ממה שאמר אלעד היו מקרים ובתפקידי אני שומעת על המון מקרים, פשוט למנוע את הרעה החולה הזו מראש.

מהצד האסתטי- מצעים באותו צבע לכל חדר לבנות ורוד ובנים כחול או שזה לא משנה לכם..

וכמובן, מהצד החברותי- בנים יעדיפו לנהל שיחות לילה עם אחים ולא אחיות.


לגבי גיל שנה- אם התינוק לא יישן לילה לא הייתי ממליצה לשים אותו בחדר עם הילדים כי הוא עלול להטריד את שנתם וזה יפגע בעירנות שלהם ללימודים למחרת.



חדר בנים וחדר בנותאנונימי (פותח)

בגיל 8, 9  חייבים חדרים שונים.

ילדים מתבגרים יותר מהר ממה שנראה להורים.

גם לדעתי חדר לבנים וחדר לבנותלמענך

ואני לא חושבת שקריטי בגלל צניעות.


פשוט יש יותר פרטיות ושייכות כשיישנים עם אח קטן ולא עם אח כמעט באותו גיל.

וגם נותן אחריות לטפל בקטן- להרים לו מוצץ, לסדר אחריו או איתו (כמובן ברמתו של הילד)

אפשר גם הגדולה עם הקטן והגדול עם הקטנה. זה לדעתי לא משנה- תלוי בייחסים של הילדים.


וגם שעת ההשכבה לדעתי יותר קלה בחדרים נפרדים.

ילד בחדר לבד נרדם יותר מהר מ2 שיכולים לפטפט ולבכות ולהעיר אחד את השני.

אני מפרידה אותם בהשכבה (אחד לחדר שלנו) עד שנרדמים.


הגדולים יכולים לקרוא בשקט, אפשר לשבת איתם לשיחה אישית בחדר, להביא חברים בלי הפרעות וכו.



הקטע ההפרדתי הוא משני פהאש השםאחרונה

מאז שאני זוכר את עצמי הייתי עם אח בחדר. בהתחלה זה היה אחי הגדול ואח"כ אחי הקטן.

עצם העובדה שיש לשני אחים זמן "פרטי" הוא טוב.

(ההפרש ביני לבין אחי הגדול הוא 4 שנים וביני לבין אחי הקטן הוא 3 שנים)

שאלה דחופה בקשר לילדיםמתחזקתת

אני רוצה לברר מהי העמדה התורנית בקשר לילדים, האם ילד שנולד הוא טאבולה ראסה ושההורים צריכים לעצב לגמרי את אישיותו כבר מינקות, או שילד שנולד הוא נולד

עם חוש מוסרי המבין בין טוב לרע ולכן הוא לא צריך לפיקוח במהלך חייו מצד ההורים

והם צריכים לתת לו חופש ולא להתערב הרבה בחייו?

אשמח לתשובה תודה

חופש ובחירהתהלתהל

בעיניי- גם וגם, צריך לתת לילד את האפשרות להבין לבד מצד אחד אבל מצד שני- תמיד לפקוח עין עד שרואים שאכן הוא מבין ולמד.

ילדד.אחרונה
עבר עריכה על ידי ד. בתאריך ג' אייר תשע"ב 13:29

שנולד - הוא לא "טאבולה ראסה"..

יש לו נשמה של אדם מישראל, וגם אישית שלו, ו"נתוני פתיחה" אישיים" של אופי.

 

 

מה עושים עם זה - זה צריך חינוך ועיצוב.

 

מתוך האמון בטוב הפנימי והייחודי שגנוז בו, צריך ללמד ולהנחות.

 

זה לא "קיצוני" כמו שהזכרת: או "נולד עם חוש מוסרי" ולא צריך פיקוח.. או צריך "לעצב לגמרי".

 

בוודאי שהחינוך צריך להקנות ערכים ומוסר, גם צריך לדאוג לסביבה מתאימה ולא מפריעה.

הרי יש לאדם גם יצר הרע, ויש גם השפעות סביבתיות. הוא לא חי בתנאים סטריליים.

ילד שנמצא בגן שכולם מרביצים בו, חלילה, סביר ש"ילמד" את זה. באוירה אחרת - ילמד אחרת.

ובנוסף - "בעל כרחנו" אנו מחנכים: יקבל כל דבר שידרוש, יתחנך לפינוק. יקבל סבר פנים יפות מה שראוי - מתחנך לחסד..  חינוך בא הרבה מדוגמה אישית, מאוירה של טוב מוחשי מסביבו, מהאזנה לכל נטיית טוב שבו ועידודה.

 

ויש גם דברים שאדם לומד, ולא יכול "להרגיש" לבד מתוכו. גם אם יש לו חוש מוסרי בסיסי.

 

לכן - יש כאן שילוב של כמה מישורים:

התכונה האישית וכחלק מעם ישראל, וגם מה שמקנים לו - בסור מרע ועשה טוב. בין קניינים "חדשים", בין קניינים שמדריכים אותו איך להוציא לפעל את תכונותיו הייחודיות.

 

אלא שזה צריך להיעשות בעדינות. לא רק להגיד "תעשה "לא תעשה". לטפח גם את ההרגשה העצמית, להכווין בעדינות, מתוך אמון במה שבו. כדי שזה באמת יהיה בסופו של דבר קנין שלו: מורכב מאופיו, מהעזרה להוצאתו לפעל, וממה שהוסיפו לו טוב מעבר לכך.

 

זה בקצרה על נושא מאד רחב, שאינו מורכב רק מ"נוסחאות"..  והוא עבודת-חיים של חינוך, הקשבה, פיתוח ואמון.

וצריך הרבה תפילה וסייעתא דשמיא.

יום הזיכרון ויום העצמאותכמו בן ראמים

פתאום נפל לי האסימון, ילדים לא יודעים מה זה!! הבן שלי בן שנה ו9, איך מסבירים?

להסביר למה שמחים ביום העצמאות זה עוד איכשהו קל, אבל למה עצובים ביום הזיכרון?

יש למדינה יום הולדתיהודיה מא"י

ולכן אנחנו שמחים וחוגגים

ובאשר ללמה עצובים ביום הזיכרון, לא בטוח שצריך להסביר לילד בגיל הזה למה. זה גיל שבדר"כ לא כ"כ מדברים על מוות

אבל אפשר להסביר לו שיום לפני שאנחנו ח וגגים את היום הולדת למדינה, אנחנו עצובים בשביל האנשים שהלכו/מתו בשביל שהמדינה תהיה

גיל קצת צעיר מידי..ד.אחרונה
יצירה נחמדה ופשוטה עם הילדים לכבוד יום העצמאות!!תהלתהל
גן או עוד שנה במעון?שני 22

שלום הבן שלי נולד בכסליו ולכן הוא יעלה לגן שנה הבאה מאד מוקדם שנתיים ותשע אני מתלבטת אם להשאיר שנה במעון או לתת לו לעלות הוא די בוגר הוא פשוט הבכור וקצת מפונק וגם הדיבור עדיין לא מאה אחוז לא יודעת מה יהיה עד שנה הבאה אני מתלבטת מה עושים משאירים בד"כ או מעלים?

הירעיה ואם

אני השארתי את הבת שלי במעון, היא גם נולדה בכסלו

ואפילו שהיא מאד בוגרת, היה לה מצוין.

מעוןכמו בן ראמים

גם אני וגם אחותי גבוליות בגיל (כסליו/טבת) והשאירו אותנו שנה... עדיף להיות קצת גדול מאשר התינוקי של הגן, כי זה נשאר אח"כ גם לבי"ס... ואם את אומרת שהדיבור שלו עדיין לא 100% לא הייתי מתלבטת בכלל, גם אם הוא יליד תשרי...

ב"הצלחה!

גם לי שני ילידי כסליונהורה 23

ואנחנו העלינו לגן, לא חיכינו עוד שנה.

זה פיתח אותם בכל התחומים.

לא מצטערת

רק גןאנונימי (פותח)

גן, כי:

1. בגן מתבגרים יותר מהר ולילדים שם יותר מעניין מהמעון.

2. אם תעלי אותו עכשיו לגן, תמיד תוכלי להתחרט ולהשאיר שם שנה שניה, או בגן חובה שנתיים, אך אם תשאירי אותו שנה נוספת במעון - אין דרך חזרה, כי לא תוכלי להקפיץ שנה.

גם הבן שלי נולד בכסלו, העליתי אותו לגן ועכשיו הוא  בכיתה א. כל שנה המליצו לי להשאיר אותו שנה שניה (במעון, ובטרום חובה ), אך העליתי אותו בכל זאת, (כי גם אני ילידת כסליו וכל החיים סבלתי מזה שהשאירו אולי שנה נוספת  בגן ולכן והייתי הכי גדולה בכיתה). בסוף בקייץ של לפני כיתה א' הוא פתאום התבגר,  רצה ללכת לכיתה א'  (שאלנו אותו אם מעדיף בי"ס או עוד שנה בגן)ו עכשיו משתלב שם מצויין.

ויש לי ילד נוסף, יליד טבת, שהמשיך במעון, וכיוון שכל הילדים היו יותר קטנים זה מנה ממנו להתפתח, ולא התקדם בדיבור,  ורק כשהגיע לגן פתאום פרח.

תודהשני 22

בסוף רשמתי אותו לגן מקווה שיסתדר בעז"ה..

פשוט אני רואה שכול תקופה שעוברת הוא ממש גדל.. הוא מדבר יותר ומבין..

עכשיו התחלנו גמילה ..

מקווה שלא טעיתי..

את האמאראו כי טוב

אין כללים בזה ולכי לפי תחושת הלב.

בני בכורי גם יליד כסליו, והדיבור לא היה משהו,

שלחנו אותו למשפחתון ולא העלינו לגן,

וזה היה לו מצוין.

לתגובה של qwe - דווקא הבן שלנו היה רק שנה בטרום חובה (כי לא העלינו אותו בגיל 3) והיינו צריכים להיאבק במערכת כדי להשאיר אותו עוד שנה ולא להעלות אותו לטרום חובה, כך שאולי זה תלוי במקום המגורים...

 

הגן באמת עוזר להם להתבגר, רק את עניין הדיבור הייתי בודקת לעומק (ריפוי בדיבור אם צריך) כי זה מאוד משמעותי!

זה גם תלוי היכן את גרהאנונימי (פותח)אחרונה

לא בכל מקום מאפשרים להשאיר עוד שנה במעון במיוחד אם חסר מקום הולכים לפי תאריכים, לא פחות ולא יותר.


אח"כ יהיו לך בעיות בלהכניס לגן טרום או חובה, לכיתה א' הוא יכנס כמו כולם ויהיה הכי קטן כי הכל עיניין של תאריך, צריך לדעת מתי ללדת..


וגם להעלות לגן לפני הזמן זה סיפור גדול של פסיכיולוגים וכו,

הילד פוחד ללכת לישוןביצת עין

הבן שלי כמעט 8 אמר שהוא פוחד ללכת לישון, "כי יש אנשים להולכים לישון ולא קמים,מתים." (ציטוט שלו).

 

(אולי כי אנחנו משפחה שכולה אז הוא יותר מודע לנושא המוות, אבל מעולם לא דיברנו איתו על מיטת נשיקה,)

 

מה אני אמורה להגיב???????

 

הזדעזתי קשות, נורמלי שילד בן 8 מפחד מהמוות?

 

 

אשמח לתגובת מבעלות ניסיון, בבקשה.

בדיוק הייתי בסדנהאישה קטנהאחרונה
של חינוך ילדים שדיברו גם על פחדים של ילדים.כדאי לך לפנות במייל לזיוה קוסטינר,יועצת זוגיות ומשפחה,עונה לשאלות בעלון ״גילוי דעת״, המייל שלה zivko@bezeqint.net
דיור חינם בי-ם, ומצוות ישוב הארץ!!בנדא מצוי!!

שני מבנים פונו מדייריהם הערבים במזרח ירושלים - מחפשים רווקים ומשפחות
חלוציות למגורים בחינם בדירות שפונו, כניסה מיידית

<http://groups.google.com/group/rabanimdl/t/ad7bc8a724f32fb3>

<http://www.inn.co.il/News/News.aspx/236715>
http://www.inn.co.il/News/News.aspx/236715


תחנת רכבת קלה במרחק 400 מטר מהדירות.
שטח אדמה פרטי מסביב לדירות בגודל של כ-11 דונם!!!

כניסה מיידית
עדיפות לנושאי נשק אישי


בבקשה - להפיץ הודעה אלקטרונית זו לרשימת התפוצה שלכם.


בברכה,
הקרן לאדמות ישראל

לפרטים נוספים:
054-5501182
054-3331058

טקסי 'לילה טוב'אנונימי (פותח)

המתוקה שלי בת שנתיים, ולאחרונה נראה לי שהטקסים ארוכים מידי ואולי גם מיותרים- לשנות הרגלים? 

אנחנו אוכלות ארוחת ערב קלילה (יוגורט וירק או חביתה וירק אם בכלל...) מקלחת, ולמיטה- סיפור קטן שיחזור של כל מה שעשינו היוםקריאת שמע ואז זה מתחיל - היא לא מסכימה שאזוז ממנה, וזה יכול לקחת גם חצי שעה היא מתהפכת מצד לצד ומחפשת תנוחה, מחפשת מקום לידיים- ועם כרית בלי כרית עם שמיכה בלי שמיכה (אין קבוע- זה יום שהיא נרדמת עם כרית ויום בלי) זה נורמאלי? עד כמה זמן? ואם זה נורמאלי עד מתתי ככה? מתי אוכל להשכיב אותה סיפור קריאת שמע ולצאת מהחדר שתירדם לבד?

לדעתי תתחילי בהדרגהאנונימי (פותח)

כלומר בלילה הראשון תעשי את אותו הטקס שציינת ואחרי שישבת איתה 5 דק' תאמרי לה לילה טוב נשיקה וחיבוק ושאימא הולכת לסלון או לסדר את הבית/ מטבח לא משנה מה ובמידה והיא תצטרך משהו היא יכולה לקרוא לך ושאת תבואי מיד.. ותצאי מהחדר ועכשיו תראי איך היא תגיב יכול להיות שהיא ישר תתחיל לבכות או תיקרא לך וחשוב מאוד שישר תחזרי ותסבירי לה שוב בנחת ובטון מרגיע שהיא כבר גדולה ולא צריכה שאת  תשבי לידה כל הזמן עד שהיא תירדם שאת בבית ממש פה לידה בסלון ושוב חיבוק נשיקה ותצאי ככה כמה פעמים עד שיהא תקלוט את הרעיון ובאמת תראה שאכן את לא נעלמת ושהיא מצליחה להירדם בכוחות עצמה.

כמו כן את יכולה  להציע לה משהו חדש שימשוך את תשומת ליבה כמו לשים לה מוסיקה רגועה ברקע להרגעה ושוב לומר אימא עכשיו יוצאת מהחדר אבל הנה עכשיו אני שמה לך מוסיקה נעימה ניגונים לילדים/פעוטות מה שזה לא יהיה... בהצלחה. 

אני כתבתי את זה?!?!?טוזי

היה לי אותו סיפור בדיוק עם הבת שלי. היא קצת יותר גדולה, שנה ו9.

 

החלטתי במהלך חופשת פסח שאני לא יכולה יותר ולכן זה הולך להשתנות!

 

ובלי עין הרע, היום היא נרדמה תוך 5 דקות בלי בכי ובשמחה!

 

ביום שני בבוקר התחלתי להגיד לה שהיא יחדה גדולה ולכן היא הולכת לישון לבד. הסברתי לה שוב ושוב ושוב שאמא תשב לידה רק עד אחרי קריאת שמע ואז אני הולכת כי היא ילדה גדולה חזרתי על זה שוב ושוב.

 

ביום שני בערב אחרי קריאת שמע ונשיקה יצאתי מהחדר שלה. היא בכתה, ו-2 דקות אחרי שיצאתי הרגעתי אותה שאני בבית ואני פה. והיא אמרה לי "אמא לשבת פה. פעם אחרונה ודי" - לאכול אותה, וב"ה הצלחתי לסרב. היא בכתה עוד 10 דקות בערך ונרדמה.

 

ביום שלישי המשכתי להגיד לה שהיא הולכת לישון לבד כי היא גדולה, היא בכתה 2 דקות ונרדמה מיד.

 

והערב כמו שכבר כתבתי היא נרדמה בלי בכי בכלל!!

 

היא נרדמת הרבה יותר בקלות (תוך 5 דקות במקום שעה +-) וקמה יותר ערנית (היא מרוויחה עוד שעה לישון).

היה לי מאוד קשה לשמוע את הבכי שלה, אבל היה שווה!!

 

בהצלחה!

מדהים!!!אנונימי (פותח)

איזה יופי!!! זה נשמע ממש טוב... השאלה אם זה יעבוד (יש לי חשש שהיא ישנה הרבה- ולכן לא נרדמת, וגם קמה מוקדם) היא ישנה מ2 עד שלוש וחצי או רבע לארבע, אני מעירה אותה ואז משתדלת להפעיל אותה שתתעייף, היא גם קמה ב5 וחצי כל בוקר (סתם, כי מספיק לנו בשבע...) זה אולי הרבה מידי שעות? אבל בכז אנסה מה שאמרת, ובעז"ה אעדכן

אני לא הייתי עומד בזה..ד.
בשביל זה אתה לא אשה!אנונימי (פותח)
זה בלתי קשור לחלוטין..ד.

ב"ה גידלתי ומגדל כמה ילדים.

 

דומני שאת רובם אני השכבתי לישון..

 

וכך גם אבי ז"ל אותנו, נבדלחטו"א...

ידעתי שאחטוף עגבניות על זה...טוזי

אבל זה לא מפריע לי! הלוואי והייתי מצליחה בלי שהיא תבכה...

 

ראיתי לנגד עיניי את טובת הילדה שלי. היה לה הרגל רע שהקשה עליי ובעיקר עליה והיה לי חשוב לגמול אותה.

כשהילדה ראשונה בעיניי ואני באמת עושה את זה לטובתה הבכי הוא קצר יחסית ויותר קל לעמוד על שלך ולא להרגיש רע...

 

אני מכירה הרבה מאוד משפחות מקסימות שנותנות לילדים לבכות כשצריך ולעומתם הרבה מאוד משפחות מקסימות שלא נותנות לילדים לבכות בכלל וכנ"ל הפוך.. כל משפחה ומה שמתאים לה.

 

ועוד משהו, טעיתי בגיל, כתבתי שנה ו-9 והתכוונתי שנתיים ו-9.

 

זה לא כזה נורא- כל עוד בגבול...אנונימי (פותח)

מותר לילד קצת לבכות! (זה מפתח את הריאות...)

איך שאני רואה את זה - זה לא השיטה שאומרת תן לילד לבכות עד שירדם... את אמרת כן לגשת אליה כל כמה דקות ולא לסגור את הדלת ולצאת...

נ.ב. כנראה שזה משמעותי... יש לי פיצית בת 9 חודשים והם ביחד בחדר כך שלא יכולתי לתת לה לבכות יותר מידי כדי לא להעיר אבל ישבתי איתה כמה דקות במיטה ואז עברתי לכסא לידה... זה גם שלב...

ברור שכוונתך לטובתה..ד.

וגם לא זרקתי עגבניות...

 

סה"כ אמרתי עלי

 

 

אני גם חושב שאת מכירה נכון (מקסימות כאלה ומקסימות כאלה..)

מה שעזר לנוקיוויאחרונה

(אגב זה היה רק עם הבכור אח"כ הם כבר לא לבד בחדר)

קנינו אפרוחי גדול נעים נעים ומתוק

עטפנו אותו יפה והגשנו לו אותו כמתנה.

הסברנו לו שזה יהיה החבר שלו במיטה. הוא כל ערב חיבק אותו חזק חזק וכך היו נרדמים מחובקים.

רק לא מזמן (הוא תכף בן חמש) הוא אמר לי "אמא אני כבר לא צריך את האפרוחי"

בבת אחת הוא נפרד ממנו.

אולי ככה היא לא תרגיש לבד


חד משמעית הייתי מפסיקה את ההרגל הזה.


איך להכיל רגשות???אנונימי (פותח)

סבתא היתה אצלנו לביקור ארוך (שבועים +) ועכשיו כשעזבה הבן שלי  בכה בגלל שהיה לו קשה להיפרד. הוא רק בן שש וזה פעם ראשונה שהיה לו כל כך קשה להיפרד (הוא בכה בלי להפסיק שעה ןמשהו) . איך אני צריכה להגיב לקושי???

לדבר איתו,ד.אחרונה

להקשיב לו,

 

להשתתף איתו.

 

לשאול אותו מה הכי שימח אותו כשסבתא היתה, מה היה נחמד. לשחזר את הביקור, כסדר. איך היא הגיעה, מה עשינו וכו'. איפה היא היתה. ככה "מעכלים" ביחד את החוויה ומרגישים שהיא קיימת בפנים ואפשר לשמוח בה.

 

אח"כ לסכם - אז אתה שמח שסבתא היתה?  נזמין אותה עוד?  אולי בחופש?

 

וגם אתה יכול להתקשר אליה מדי פעם.

 

יש עיכול, יש את החוויה בתוכו, יש תקוה לעתיד וחלופות - ותוך זמן לא רב יירגע בעז"ה.

 

 

וכמובן - לדאוג שיהיה חם ונעים בבית, גם בלי סבתא בשטח..

תסכולי גמילה...אנונימי (פותח)

שלום

רציתי לשתף בתהליכי הגמילה עם הבן שלי

קודם כל לפרוק, וגם להתייעץ.

בן ראשון, בן שנתיים וחצי, מפותח, חכם ומקסים.

אני החלטתי להתחיל בגמילה בחופשת פסח, הוא הקטן בגן וכמעט כולם כבר גמולים.

כבר לפני זה הייתה לו מודעות גבוהה לקקי, והיה מבקש ללכת לעשות בסיר.

התחלנו לפני כשבועיים וחצי, ואני כבר מתחילה להתייאש...

אני מרגישה נורא לחוצה מהגמילה, לוקחת את זה נפשית, חושבת כל הזמן מה הוא מרגיש, מצפה שיהיה מושלם...

אולי זה נשמע מגוחך אבל זאת האמת.

מההתחלה - כל מעט זמן הייתי שואלת אותו "אתה צריך לשירותים?", ומצד שני גם היה לי קשה עם זה כי הרגשתי שהוא זה שצריך לומר ולא אני זו שצריכה לנדנד לו.

בעלי בעד - פשוט להודיע לו כל כמה שעות שעכשיו עושים... גם הגננת שלו בעד שעות קבועות.

אמא שלי אומרת - להפסיק לשאול אותו, כדי שילך לשירותים מאחריות שלו.

כשהייתי מזכירה לו כל כמה זמן, היו לו ימים שלמים יבשים.

 

עכשיו - נראה שדי נמאס לו... כששואלים אותו אם הוא צריך הוא אומר "אין לי פיפי" (ושנייה אחרי זה יכול לפספס...)

אם אני מחליטה לא לנקץ לו הוא פשוט עושה במכנסיים (ומודיע לי אח"כ).

דווקא קקי - הוא עושה יפה, הולך לסיר מעצמו.

אני מרגישה מבולבלת, אני מרגישה שאני מבלבלת את הילד (מזגזגת בין שתי שיטות...), שהעניינים לא בשליטה (בעיות שלי של צורך בשליטה...) ואני הולכת לאיבוד.

בהתחלה זה נורא הלחיץ אותי, עכשיו זה בעיקר מתיש אותי. לא הלכלוך והניקיון כל פעם, אלא התחושה שלא מתקדמים.

 

אשמח לעצות של מנוסות וחכמות ממני... ואם ביקורת, אז בבקשה בעדינות..

להוריד לחץאמא מסורהאחרונה

בשביל שתכנסי לפורפורציות, הבת שלי, בת 3 וקצת גמולה למעלה מחצי שנה ועדיין יש ימים שהיא מפספסת, זה טבעי ונורמלי (אם כי הרבה פעמים היא עושה את זה בכוונה).

 

בשלב הזה הוא לומד להכיר את הגוף שלו, לזהות את התחושה של לפני, לדעת לעצור ולהתאפק עד השירותים ורק אחרי שהוריד בגדים אז לשחרר.

בשבילנו זה נראה מה זה עניין של 2 שניות וזהו.

בשבילם, שרק עד לפני יום- יומיים, שבוע- שבועיים הם עשו בלי להתייחס לזה שמשהו יוצא מהגוף, זה נצח.

 

מה עוד שהוא קולט את הלחץ שלך וגם לומד להסתמך עלייך, על התזכורות שלך.

 

מותר מידי פעם להזכיר כי יתכן שהוא שכח להקשיב לגוף שלו והתזכורת שלך עוזרת לו לעצור רגע ולשים לב.

אך זה צריך להיות כאמירה סתמית, כמו- רוצה לשתות מים (את לא אומרת כזה דבר מתוך לחץ, נכון?) ולא שאת לחוצה שהוא יפספס אז בגלל זה את מזכירה לו.

 

זה עבודת המידות שלך כי את חייבת שהכל יהיה בשליטה והנה משהו יוצא משליטתך ואת לא יכולה לשער מה יהיה ברגע הבא והאם הוא יזכור או לא

כן מכירה מקרוב מאוד גם אני כזאת, אני יכולה לצאת מדעתי כשמשהו משתבש או יוצא משליטתי.

 

שעות קבועות זו שיטה מאוד מסוימת ולרוב מתאימה לגיל צעיר יותר (פעם גמלו בצורה כזאת בגיל שנה וחצי, היו לקוחים את הילדים בשעות קבועות ושישבו על הסיר עד שיוצא...), אישית אותי זה מחריד, תחשבי שיכריחו אותך ללכת לשירותים בזמנים קבועים.

 

לא להזכיר בכלל, מתאים לילדים עם מודעות עצמית גבוהה ולא ילד ששקוע במשחק עד כדי כך שלא מתייחס מה קורה איתו.

הגדול שלי היה כזה, גם כשהוא הבין איך לזהות וללכת בזמן, כשהוא היה עמוק בתוך משחק הוא היה שוכח מעצמו ואז הייתי מגלה שלולית איפה שהוא ישב, הוא אפילו לא הרגיש כשזה יצא.

 

אפשר ללכת בדרך האמצע, לתת לילד את האחריות, אם הוא מפספס זו בעיה שלו ולא שלך שלא הזכרת לו בזמן (לא במובן שהוא אשם, אלא במובן שאת לא תרגישי רגשות אשמה על זה שלא הזכרת לו בעוד מועד) ומדי פעם, במיוחד אם הוא שקוע במשחק או לא הלך הרבה זמן לשירותים אז להזכיר לו ואולי גם ללכת יחד איתו.

 

הכי חשוב לעשות את זה בלי לחץ ולזכור שהוא לומד,

זו תקופה שנראית נצח, אך בעוד חצי שנה- שנה את לא תביני למה הרגשת כאילו הוא אף פעם לא יגמל.

(נראה אותי אומרת את זה כשאגמול את הבא בתור חושף שיניים)

 

אם את מרגישה שכשאת אומרת מילה בנושא ישר הלחץ עולה, אז אל תגיד כלום, תסמכי עליו שברגע שהוא יבין שאין מי שיעזור לו בזה הוא מעצמו ילך.

וממש אין מה להילחץ ולהתרגש מפספופסים, רק ככה הם לומדים.

 

בהצלחה רבה

מאברהם אבינו - ליום העצמאותד.

תכני לימוד

 

http://blog.hinuch-torany.com/

יפה תודה.תְכלת

נספר בע"ה בשולחן שבת.

מצטער אני מסתכל מסביב, איפה העצמאות? למי?אנונימי (פותח)
תסתכל טוב....ד.

עם כל הסיבוכים והבעיות -

 

אנחנו בארץ שבשליטתנו, גם אם יש הרבה מה לשכלל בשליטה הזאת..

 

ולא לפני 70 שנה באירופה. ולא ב2000 שנות גלות ופוגרומים, בארצות העמים, לפני כן.

 

ויש עוד הרבה מעבר לזה. כולל במשמעות הרוחנית של שיבת ישראל לארצו.

 

 

פורום הורות.  גם כשתינוק נולד, שמחים מאד, אע"פ שעדיין מלכלך בחיתולים.. צורח...  יגדל. כך היא גאולתן של ישראל.

 

לאיזה כיוונים להסתכל - זו היא בחירה של האדם. צריך אבל לראות גם לאיזה כיוון הקב"ה מסתכל - המחזיר שכינתו לציון...

 

אבל אתה יודעאנונימי (פותח)

שיש (וגם היו) הרבה רבנים שאומרים

שהשלטון הזה עם כל מה שחולל ומחולל

הוא דווקא שיא וסוף הגלות...

בוכה

חלילה..ד.

[אם כי - כנראה המקום של הדיון לא בדיוק פה... וגם לא יגמר כך..]

 

המדינה - זה עצם זה שאנחנו, עם ישראל, שולטים על הארץ - כדברי הרמב"ן בהוספה ד לספר המצוות.

 

ה"שלטון" - דהיינו הממשלה - מתחלף מפעם לפעם..

 

ואי אפשר להכחיש שגם ה"שלטון" הוא בסה"כ בבואה של מי שבוחר בו..

 

זה לא רוסיה הקומוניסטית. יש בחירות - ובוחרים במי שנראה לציבור. ועל הציבור - על עם ישראל - אי אפשר לבוא ב"טענות"..  זה העם שלנו, אנחנו צריכים להשתדל להתרומם ולרומם.

 

גם אי אפשר להכחיש שהיו שלטונות יותר גרועים בעם ישראל בתקופות קדומות..  ואליהו הנביא רץ לפני מרכבתו של אחאב (הרשע..) משום "כבוד מלכות", כדברי חז"ל.

 

 

הצד השוה - שצריך להודות לקב"ה על חסדו וטובו,  ולהשתדל להוסיף בחיוב.

 

ואגב, חושבני שלא יזיק ללמד זכות גם על ה"שלטון" הנוכחי, כמו שמצווים לגבי כל יהודי, עם כל הביקורות הצודקות שיש לנו.

סה"כ - ה"שלטון" הזה עוסק גם בלהגן על כך וכך מליוני יהודים, שבלי זה אין ספק מה היה גורלם.. ועל הארץ, - עם כל אי הבנתו לפעמים מה גבולותיה.. - ועל הכלכלה..  וגם להחזיק הרבה מוסדות תורה בישראל (הרב ממיר זצ"ל, אמר לפני לא  הרבה זמן, שהמדינה זה התורם הכי גדול של הישיבה..).

 

אנחנו שמחים בכ"כ הרבה דברים קטנטנים שקורים לנו - לא יזיק לנו אם נדע לשמוח ולהודות לקב"ה על הדבר העצום והפשוט הזה - שאחרי אלפיים שנה בגלות, כפשוטה, זכינו לחזור לארצנו הקדושה, ולא תחת עול גויים, ועם יכולת להגן על עצמנו ועוד ועוד.  הרי יהודי שמוצא עשרה שקלים בבוץ, אומר תודה לקב"ה.. ועל זה לא?!

יש כאלותְכלת

שחושבים שגאולה זה או הכול או לא כלום.


יש שלבים, יש מדרגות.

גם במצרים הגאולה לא באה בבת אחת. היו נפילות אפילו לאחר שמשה כבר בא לדבר עם פרעה (גזרת התבן). נראה לי (איני זוכרת בוודאות) שבזמן המכות עמ"י כבר לא עבדו בפרך, אך גם לא היו חופשיים לחלוטין.


נכון, אנחנו עדיין לא בתקופת הגאולה השלמה, אבל האם אפשר להשוות את המצב לתקופת הגלות: שואה, פרעות, מסעי צלב וכו'?


יש אנשים שברור להם איך הגאולה צריכה לבוא ואיך היא תיראה, אבל מה לעשות, הקב"ה לא עובד לפי התסריט שלהם.


לעומת זאת, הרמב"ם אומר שלא נדע איך הדברים יהיו עד שיהיו. 

אי אפשר להתכחש לכך שהיום חלקים רבים מהנבואות מתגשמות. אין ספק שאנחנו חיים בתקופת הגאולה.

וכך אנו מבקשים בתפילת יום העצמאות, שכשם שזכינו לאתחלתא דגאולה, כן נזכה במהרה לגאולה שלמה! אמן!

זהירות, את מדברת על דעות של גדולי עולםאנונימי (פותח)

את יכולה לקבל את דעת רבותייך

אך לא יכולה לבקר דעות של גדולי ישראל, רבים מאד

כמובן, יש לכבד כל גדול בישראל ות"חד.

ואני מבהיר ברור למי שהיה לו (אם היה..) איזשהו ספק:

 

התכנית הנ"ל ליום העצמאות כתובה עפ"י הכיוון שהבנו בעוניינו מדעת רבותינו קדושי עליון, הראי"ה קוק זצ"ל, ובעיקר הרצי"ה זצ"ל שכבר היה בזמן המדינה. ובדרכם הלכו עוד רבים וטובים (אעפ"י שלצערנו, מה"אידך גיסא", לא תמיד כולם מודים ב"תלמיד-חכמיות" של מי שסובר אחרת מהם בענייני קדושת תחיית ישראל ומדינתו..). ואנחנו שלמים ושמחים עם כיוון זה גם בתחושתנו, שכלנו והרגשתנו הטבעיים...

 

ואני בטוח שגם "תכלת" לא התכוונה להיכנס לדיון עם כל מיני "גדולים", אלא עם מי שכותב, כדלעיל, על עצמו "מצטער.. איפה העצמאות.." אז היא הבהירה שזה לא או הכל או כלום.. בוודאי מבט ריאלי לא פחות ממי שלא רואה כלום, כביכול..

 

 

הרב צבי יהודה העידתְכלתאחרונה
עבר עריכה על ידי תְכלת בתאריך כ"ו ניסן תשע"ב 07:56

שרוב גדולי ישראל לא התנגדו לציונות (אם אתה רוצה את הסיפור המלא - בלי נדר אכתוב כאן).


ואני מסכימה שיש גדולי עולם שהתנגדו לציונות, הם גדולים וענקיים בתורה, ביראת שמים, במידות טובות ועפר אני תחת כפות רגלם.

אבל מי שעשו בירור אמוני בעניין של גלות, גאולה ומשיח וכתבו על זה חיבורים הם אנשים שתמכו בשיבה לציון.


הגר"א כותב ב'קול התור' שהגאולה כבר החלה (מודה שלא למדתי).

הרב טייכטל מברר ב'אם הבנים שמחה' שהגאולה עשויה בהחלט לבוא ע"י אנשים רחוקים מתורה, מצוות ויראת שמים (למדתי חלק).

וכמובן, הרב קוק זצ"ל בירר וכתב הרבה מאוד על הגאולה בימינו (למדתי קצת).


ואולי יעניין אותך סיפור קטן: אחרי ש'אם הבנים שמחה' יצא בניו יורק, חסדי סאטמר קנו את כל העותקים ושמו אותם בגניזה.

למה???

נישאר בשאלה.

(שמעתי את הסיפור הזה מהרב מנחם סליי, עולה ותיק מאמריקה.)


וסליחה, אבל איך אפשר לכסות את העיניים ולא להיווכח בהתגשמות דברי הנביאים?

למשל:

שאי סביב עינייך וראי כולם נקבצו באו לך בנייך מרחוק יבואו...

וקבצתי אתכם מבין הגויים

ואתם הרי ישראל ענפכם תיתנו ופריכם תישאו לעמי ישראל כי קרבו לבוא


אבל, אתה יודע מה, עזוב. 

אין לי שום עניין לשכנע, ואולי זו בכלל טעות שהגבתי.

אם במקום שאתה נמצא בו אתה מוסיף קדושה, טהרה ויראת שמים - לך בכוחך זה והושעת את ישראל, ומיניה ומיניה יתקלס עילאה.


צריך בבקשה יעוץ דחוף בקשר לצימר תודהאנונימי (פותח)

אני גר באזור מודעין ויום הנישואים שלי מתקרב וחשבתי להפתיע את אישתי בסופ"ש בצימר 

ואכן ראיתי באינטרנט צימר נחמד בבית חורון בשם "צל אילנות"

הבעייה שלא תמיד התמונות באתר משקפות את האמת אלא רק חלקים ממנה

וכן שאישתי אישה מאוד נקייה ויצא לי כבר פעם לצאת למקומות והיתה אכזבה בגלל נקיון החדר או השרותים 

לכן אבקש את עזרתכם ממי שמכיר את המקום אם תוכלו לענות לי על מספר שאלות 

*איך נקיון חצימר בכללי?

*איך הנקיון בשרותים?

*מה גודל הבריכה? 

*איך האיבזור?

יש למישהו רעיוןאנונימי (פותח)

לקליפ מקורי לבר מצוה?

שעות שינה לילדה בת 3נעמונונונה

כמה אמורה לישון ילדה  בת 3???

 

בימי שגרה, הבת שלי הולכת לישון בסביבות 7, נרדמת מיד. וקמה בבוקר בסביבות 7.

חוזרת ב-1 מהגן, ומסוגלת לישון שעתיים.

 

עכשיו, כשהתחיל החופש, רק תנו לה לישון, והיא ישנה, כמו בחורה בדיכאון....

היא כבר ישנה הבוקר 3 שעות...

 

היא ילדה כזו של אצבע בפה...

 

 

זה נורמלי?

מעיד על חוסר במשהו?

אולי כדאי לבדוק מונותְכלת
נשמע קצת מוגזםאם יהודיה

כדאי להתייעץ עם רופא משפחה ולעשות בדיקת דם. אולי חסר ברזל?

הבת שלי בת שנתיים וחצי ישנה מ-8 בערך עד 6 בבוקרשירשור

ובאמצע ישנה מ-12 עד 2.


ככה שלא נראה לי שזה לא בסדר כל כך.

וכן, גם היא עם אצבע


אם זה טריק לשינה ארוכה, אולי אפסיק להילחם עם בת ה-3 חודשים שלי על המוצץ?

לדעתי הלא מקצועית בכללקיווי

זה לא רגיל. הייתי בודקת ברזל

אסייג את דברי ששלושת ילדי בכלל לא ישנונים כך שאולי אני לא ממש מבינה בזה.

הג'ניג'י שלי עוד שבוע בן 3 הולך לישון ב 9 קם ב 6 ויישן שעה הכי הרבה במשך היום

(אולי הצבע עושה לו את זה... צוחק)

יש שינוי? יצא לך לבדוק אותה?אמא קטנה

סליחה על ההקפצה, אבל זה ממש מעניין אותי.

האם בדקת את הברזל?

מה עשית בסוף?


זה מענין אותי כי אני רציתי לשאול שאלה הפוכה..

האם זה נורמאלי שאצלי הם לא ישנים כלל בצהרים?

בת הכמעט שלוש שלנו הולכת לישון ב6 ולפעמים ב7 וקמה ב6 וחצי או 7..וזהו. היא לא ישנה בצהרים...

נראה לי נורמלי, אמא קטנה.קרמבו

גם אצלי לקראת גיל שלוש הילדים הפסיקו לישון בצהרים.

תבדקי אולי חסר לה ברזל? זה לפעמים גורם לעייפות יתראנונימי (פותח)אחרונה