שרשור חדש
אשמח להסברים.. השתלמויותלקראת..

ב"ה

 

 

שלום, אני מורה בשנתי הראשונה והבנתי שכדאי לי להשיג עכשיו הרבה שעות השתלמות

וזה ישתלם לי אחר כך כשאכנס לאופק חדש..

 

אשמח קצת להסבר- האם אפשר עדיין לקחת השתלמויות?

איפה?איך? אם אני לוקחת קורס שכתוב שהוא 'מוכר להשתלמות' מה זה אומר?

 

כל מידע בנושא יעזור לי כי באתר של ארגון המורים אני לא מבינה כלום..

 

תודה! 

אני גם לא מבינה בזה הרבה, רקציליגילימימיאחרונה

אני חושבת שאם את עכשיו בסטאז, את לא יכולה לקחת השתלמויות (או שאת יכולה לקחת אבל זה לא יהיה מוכר אח"כ).

עזרה - שיעור מבחןשוקולית

יש למישהו רעיון לפעילות נחמדה ומענייינת לשיעור מבחן?

הנושא הוא כפל וחילוק שברים עשרוניים ב- 10, 100, 1000 לכיתה ו', על העיקרון שמזיזים את הנקודה לפי מספר האפסים.

הם התחילו ללמוד על כפל עשרוני עם המורה, ואני אמורה לתרגל כל כפל וללמד חילוק.

יש למישהו?

דף עבודה מעניין?

תודה!

למתי את צריכה את זה?ציליגילימימי

אני אמורה ללמד את הנושא הזה השבוע, אבל אין לי פה את החומר לידי. אם תזכירי לי אני אשתדל להסתכל מה ההמלצות בספר.

אגב, איזה ספר את מלמדת?

כי בחוברת של השבחה יש משהו נחמד לזה עם שקף שמזיזים אותו ימינה או שמאלה לפי הכפל והחילוק ב10 אבל אין לי את זה פה, ואני עדיין לא לימדתי את זה.

ואם אני לא עונה לך - תפני באישי.

בהצלחה.

 

בהצלחה רבה בעז"ה!יעל מהדרום
וואו גם אני אשמח לרעיונות למשחקים בחשבוןשרבוב

כיתה ד

בהצלחה. היום תקשוב ומצגות מתאימיםzmilאחרונה
נשמע לכם הגיונייוני
שבבית ספר ממ״ד יש מחשב בכל כיתה וחדר מחשבים עם אינטרנט חופשי?
נורא ואיום! יש לתלמידים גישה?חיה וקיימת

ז"א בהפסקה הוא פתוח בלי קוד? לא מפריע להורים? 

זה מוזר, אולי ההורים לא יודעיםיוני


בד"כ זה לא כמו אינטרנט חופשינפשי תערוג
עבר עריכה על ידי נפשי תערוג בתאריך כ' בטבת תשע"ד 19:51

ויש סינון מסויים

אומנם לא מספיק

 

אבל בד"כ בהחלט יש סינון

 

קצת קשה לי להאמין שאין סינון

כי זה אומר שבית הספר מתחבר פרטית לאיטנרנט ולא דרך משרד החינוך

ולא סביר שזה יקרה

לא בדקתי לאיפה אפשר להגיע ולאיפה לאיוני

אבל תמונות של נשים לא צנועות בפרסומות וכו יש שם..

כן, כי את האינטרנט בד"כ משרד החמינוך מספקנפשי תערוגאחרונה

ויש אאל"ט ספק יחיד גם לחילוני וגם לדתי

 

דרושה מורה /גננת לחינוך מיוחדיום השביעי
אהלן כולן! 
 
מחפשים גננת (מנהלת גן) טיפולי ביהוד, משרת אם (5 ימים בשבוע), מינואר עד פסח. 
 
אם זה מתאים לכן / יש לכן חברות שזה יכול להתאים להן... 
 
לפרטים - מתי"א מית"ר 03-6896656, matiameitar@gmail.com

 

--
--

יש פה אקדמאים שעשו הסבה להוראה ?שפתותנו שבח

בס"ד

רציתי לשאול כמה זמן לקח לעשות את ההסבה ?

מאיזה מקצוע/ תואר עשיתם הסבה?

וכמה זה עלה בערך?

פעילות בנושא שבת לגן חובהגננת=]

שלום! אם יש פה גננות- נשמחר לרעיונות להעברת פעילות בגן בנושא שבת/ אתר עם פעולות בנושאי שבת. תודה רבה!

זה משהו חד"פ או מעין קבלת שבת?יטבתה
אם פעילות חד"פ אז אפשר על חשיבות השבת וזה שהיא יקרה לליבנו.
ספרו את סיפורו של יוסף מוקיר שבת-
יש שיר יפה של דודו פישר.
אפשר להמחיז או לתת להם להכין המחשה.
עוד רעיון זה הכנת חלות והתארגנות לשבת.

זה גן מעורב/ממ"ד?
יש לי עוד רעיונות אבל אני בפלא אז בהזדמנות..
תודה רבה לך!גננת=]אחרונה

האמת שכבר הסתדרתי, אבל אולי פעם אחרת תוכלי לעזור לי!

תודה בכל מיקרה=]

הוראת ביולוגיה או מתמטיקה?נוי =]

אז ככה.. אני די מתלבטת בין שניהם ואת שניהם אני אוהבת..

 

השאלה היא- אחרי שאני בעז"ה אהיה עם התואר , עם איזה מהמקצועות הללו יהיה לי יותר הצעות וסיכוי גבוה למצוא עבודה?

למה נראה לכם יש יותר ביקוש? למורים בביולוגיה או במתמטיקה? (אני מדברת על חטיבת ביניים ומעלה)

 

ד"א, אם אני אלמד מתמטיקה זה יהיה בעז"ה משולב עם תושב"ע

 

תודה מראש חיוך

אם חשבתי שלמתמטיקהציליגילימימי
עבר עריכה על ידי ציליגילימימי בתאריך ט' בטבת תשע"ד 07:54

היום בפועל אני רואה בהמון מקומות שמחפשים מורים למדעים, כל הזמן אני רואה.

אולי זה יותר ביסודי וחטיבה ופחות בתיכון, אבל את יכולה להתחיל שם ואז לעלות...

ביולוגיהרחלקה

אמנם למתמטיקה יש תמיד ביקוש, וגם יש את היתרון הגדול שאפשר לעשות שיעורים פרטיים, אבל בביולוגיה ומדעים חסרים מורים!!! בתי ספר מחפשים בנרות מורים למדעים...

ביולגיה לא כולל בתוכו עוד דברים?חיה וקיימת

אם זה כולל גם בוטניקה, פיזיקה, אסטרונומיה, אסטרולוגיה, כמיה וגנטיקה, אז לדעתי עדיף לך את זה.

(אצלנו יש מגמה שנקראת מדעים וכוללת בתוכה את כל הנ"ל, ומן הסתם עוד כמה ששכחתי)

אני מאמינה שבלי אסטרולוגיה, זה ההפך ממדעי(,")

לשואלת,אנונימי (פותח)

יש כאן נקודה עקרונית:

יש משהו שנקרא תואר, ועושים אותו באוניברסיטה. בין אם תעשי בביולוגיה, ובין אם תעשי במתמטיקה, תקבלי בסוף מסמך שכתוב עליו שיש לך B.Sc.

במצב כזה, אז יכולה לעשות תעודת הוראה. את יכולה לעשות תואר שאומנות ימי הביניים ואז לעשות תעודת הוראה במ"מ או בביולוגיה.

 

לסיכום:

אם את רוצה לעבוד בביולוגיה/ מתמטיקה אבל לא בהוראה, את חייבת תואר מאוניברסיטה. [אני למדתי ביולוגיה, ואין כל כך מה לעשות עם תואר ראשון, חייבים מינימום שני ועדיף ד"ר.]

אם את רוצה ללמוד במכללה, B.Ed, מדעים באמת מספק קשת יותר רחבה של מקצועות- כמו כימיה, פיזיקה וביולוגיה. במסגרת התואר לומדים בדרך כלל גם מתמטיקה.

בכל מקרה, אם יש לך תואר ראשון כלשהו, את יכולה להשלים תעודת הוראה בכל מקצוע.

אבל למה אנונימי??????????????חיה וקיימת
מה אכפת לך?רחלקה
אפשר לחשוב מה היא אמרה, זה מבייש? מביך?חיה וקיימת

אז למה אנונימי? 

אולי היא לא רוצהיטבתהאחרונה
שיפנו אליה באישי
שידעו שקשורה לזה
או עוסקת בזה.
זכותה.
יה גם אני התלבטתי בין שני אלה!מייכ
ואת יודעת, ראיתי שזה בכלל לא קשור לביקוש.
זה הרבה מזל.
פרנסה משמים.

תבחרי מה שהכי בא לך ומעניין אותך
ביולוגיהאנימיה

שמעתי שיש בזמן האחרון באמת יותר ביקוש לביולוגיה. ישנו גם יתרון משמעותי, וזו האפשרות להקנות לתלמידים את אהבת החי שבבריאה...

 

הביקוש משתנה בהתאם לאיזור ולשנים...רבה אמונתך!

באופן כללי,

מורים למתמטיקה צריך יותר (הלימוד מחולק להקבצות, 3 מורים מלמדים במקביל. יש מתמטיקה בכל הכיתות בכמות גדולה של שעות). וגם יש יותר מוסדות שמכשירים מורים למתמטיקה מלמדעים. ובפועל יש יותר מורים למתמטיקה.

אם את מעוניינת ללמד בבית ספר ממלכתי (לא דתי) שם יש ביקוש גדול מאוד למורים למתמטיקה. כמדומני שגם בצפון הארץ יש ביקוש למקצוע.

 

מדעים צריך פחות. אבל גם יש הרבה פחות מורים. באופן אישי, נתקלתי די הרבה פעמים ב"דרושים" למדעים.

 

כפי שאמרו, פרנסה משמיים.

פחות חשוב מה שתברחי. יותר חשוב שתהיה טובה בזה, ומקצועית.

כדי ללמד מקצוע באמת, לא מספיק "לדעת" אותו. תריך "לחיות" אותו. לאהוב ללמוד אותו, לאוהב ללמד אותו. להתעדכן בתוכניות הלימודים. להכיר את ספרי הלימוד.  (בתור תלמידה היתה לי מורה ללשון שהיתה מנויה לעידכונים של האקדמיה, זו היתה הבדיחה הקבועה עליה. אבל באמת כולן ידעו שהיא הכי הכי מבינה בלשון וגם ממש אוהבת את זה. היא היתה מורה מעולה!)

 

בהצלחה!

(הכותבת מורה למתמטיקה, באחת האולפנות בארץ. למדתי גם תנ"ך, ומאוד מקווה שאזכה ללמד גם תנ"ך בהמשך חיי)

אני חושבת שלביולוגיה יש יותר ביקוששרבוב

אבל למ"מ יש אפשרות לעשות שיעורים פרטיים

תודה לכולם! עוד משהו..נוי =]

אני כרגע נוטה יותר למתמטיקה אבל יש לי בעיה קטנה..

נורא חשוב לי ללמד באידיאל,  בביולוגיה זה ללמד על נפלאות ה'

ומה במתמטיקה? חוקיות ה' בעולם? למורים למתמטיקה שביניכם.. מה האידיאל שלכם?

כדאי שתשאלי רב חכם, בטח תהיה לו תשובהלשם שבו ואחלמה

טובה. 

פרנסה זה גם אידיאל, תלוי מה את עושה עם הכסף. 

אני מכיר רב, שאם יש אידיאל במתמטיקה, הוא ידע מהוא. באישי. 

מתמטיקהאנונימי (פותח)

כשהייתי בתיכון, ולמדנו מתמטיקה, התעצבנו כשלמדנו לוגים. כאילו, מי הולך למכולת וקונה בלוגים?

מי צריך לדעת בכלל לעשות משוואות מעריכיות?! אי שוויונים?!

 

אבל...

כשהתחלתי ללמוד ביולוגיה, גיליתי כמה הכל רלוונטי.

הגוף שלנו, העולם שלנו- פועל לפי המתמטיקה.

אנחנו נושמים בלוגים. הביולוגים מנסים למצוא כל מיני חוקיות. כל הביולוגיה, פיזיקה וכימיה- מבוססים על המתמטיקה. היא הבסיס והיסוד לכל שאר המדעים.

אם את רואה את החשיבות בביולוגיה, קל וחומר שאת צריכה לראות חשיבות בבסיס, ביסודות של הביולוגיה, ושל העולם בכלל.

מתמטיקה זה לגמרי נפלאות ד'...רבה אמונתך!

כמו ביולוגיה ואפילו יותר. זה החוקים שמאוחרי הכל! הביולוגיה, הפיזיקה, הכימיה, המוזיקה... הכל בנוי על אדני המתמטיקה!

אבל כדי לדעת את זה, צריך לדעת המון, גם מתמטיקה, וגם בתחומים אחרים....

זה הסבר שמתאים לתארים מתקדמים ולא לתיכון...

 

האידיאל בתיכון:

מתמטיקה עוזרת בפיתוח חשיבה מופשטת שהכרחית לכל התחומים בחיים (החל בלימוד תורה, וכלה באינטאקציות חברתיות)

מתמטיקה עוזרת בבניית חשיבה תהליכית מבוססת, שהכרחית על מנת לפתור בעיות מכל סוג שהא.

מתמטיקה מגלה לנו כמה המוח האנושי הוא חכם ויצירתי  (זה נכון רק כשלומדים מתמטיקה ונהנים מכך), וזה כמעט השיא של הבריאה. לא?

 

אידאלי נוסף:

במציאות הנוכחית, מתמטיקה הרכחית בשביל תעודת בגרות, תעודת בגרות הכרחית בשביל כל מני דברים. אם אדם מסוגל לעזור לתלמידים להצליח במתמטיקה. זה ממש אידאל!!

עונה לך מכיוון אחרציליגילימימי

בעיני כל מורה הוא מחנך. גם מורה לספורט, גם מורה לכימיה.

לכאורה נראה שהוא בא להעביר את החומר וללכת, אבל אני חושבת שמורה שנותן את כל כולו למעם התלמידים, לא משנה מה החומר שהוא מלמד, הוא יכול לגעת בהם, בנשמה שלהם.

 

אני מורה למתמטיקה. יש לי תלמידה אחת שהיא ממש נערה בסיכון. (לא אבחנה שלי כמובן) אני יודעת שאיך שאני מתייחסת אליה בשיעורים שלי יש לזה משמעות חיים שלה אח"כ. אני עושה את כל ההשתדלות לאהוב אותה, לתת לה תחושה של הצלחה, לעור לה, לתת לה תחושה שאוהבים אותה. נגיד אף אחת לא רוצה לשבת לידה בשיעור וכולן רבות איתה, אני בסה"כ מורה מקצועית, אבל אני רואה מה קורה בשיעור, ואני חושבת שעם הילדה הזאת יש לי שליחות עצומה. והיא לא היחידה, אבל פשוט איתה זה הכי בולט לי.

כל תלמיד שאת תצליחי לגעת בו, אפילו רק להתייחס אליו קצת במהלך השיעור, זה יכול לרומם אותו. וזה שיא האידאל.

 

ומעבר לכך יש הרבה אידאל במתמטיקה כמו שכתבו לך ,אבל אני לא חושבת שבפועל תלמידים יכולים להבין אותו במהלך השיעורים. אא"כ תסטי קצת מחומר הלימודים ותנסי להכניס...

רק שתדעי שיש מלא יסודות אמוניים במתמטיקה אבל אני לא בקיאה בהם, אז רק אתן דוגמא אחת - כל המספרים הראשוניים הם יסודות. לדוג' 1- ה' אחד.

7 - מספר משמעותי ביהדות (שבת, שמיטה, כל השביעין חביבין),

613 - תרי"ג מצוות.

ויש עוד. זה מה שזכור לי כרגע. וזה מאוד מעניין, אבל לצערי אני לא בקיאה בזה בכלל.

 

תנסי ללמוד את מסכת עירובין בלי לדעת מתמטיקהנפשי תערוג


מפויים המתמטיקה-יום השביעי

יש פה משהי שעשתה דבר כזה ויכולה לעזור לי כמה דקות?

 

(לחינוך המיוחד אם זה משנה..),

זה דחוף למחר..

תודה רבה!

התכוונת למיפויים? (מיפוי)ציליגילימימי


אולי אני. לא יודעת אם זה בדיוק אותו דבר..אילה שלוחה
תודה הסתדרתייום השביעיאחרונה

רציתי דוגמא מלאה ואחת המורות בביה"ס שלחה לי.

אז לכבוד בא החורף הקר והיקרב"ה!אם בישראל!

אשמח לכל בדל רעיון לפעילות להפסקות לתלמידים כיתות ב'-ג'

יודעים קרוא וכתוב היטב.

הכיתות בקראוונים כך שחייבים תעסוקה בשבילם בכיתות

גם הכוונה לאתרים ספציפיים יעזרו לי מאוד!

תודה!

בנים או בנות?אלמונית 0

כי לבנות אפשר להביא דפים של קו לקו, צביעה ע"פ מספרים, תשבצים, תפזורות ואפילו צביעה סתם (אבל צביעה של משהו יפה ומורכב). אפשר גם לבנים אבל זה פחות תופס אותם, ומחזיק לפחות זמן.

אפשר מדי פעם להראות להם סרטונים של אסי וטוביה (מכון מאיר) או אולי ערוץ 7. (טוב לבנים ולבנות)

אפשר להביא משחקי קופסא שמתאימים לרמתם, וספרים מספרית בית הספר, או עיתונים כמו ילדים או אותיות, וכך מי שרוצה ישחק או יקרא בצד

בגילאים האלה אוהבים במיוחד לקרוא קומיקס, בנים אוהבים קופיקו וחסמבה ובנות סיפורי נסיכות ופיות למינהם (בכל מקרה- ספרים קלילים ועדיף סיפורים, כדי שיוכלו להספיק לקרוא בהפסקה אחת)

וחשוב בנוסף לתת להם לעשות קצת ספורט, לאלה שזקוקים לחילוץ עצמות, כדי שהם יוציאו קצת אנרגיה.

מקווה שעזרתי!

בבקשה,כאן בונים

אתר מעולה עם דפי עבודה כייפים:  http://www.izmargadsys.com/

אבל לתעסוקה בהפסקה הכי ממליצה על משחקי קופסא טובים ( ויש הרבה!)

לדג': פיקלו, מה המצב? ואפילו שחמט, דמקה ו4 בשורה.

אם את בשטח ויכולה לתווך קצת,

זו הזדמנות מקסימה ללמד ילדים לקרוא ולהבין הוראות של משחק

והכי חשוב: איך להתנהל בחברה: לשמור על התור,להפסיד בכבוד ולהיות הוגנים. 

בהצלחה!

משחקים על הלוח מחיק ועודסהרה

איש תלוי, משחק הציורים (מחלקים את הלוח ל3-4 ומזמינים 3-4 ילדים. לכל אחד טוש ללוח. כשהם לא מסתכלים עושים קשקוש/צורה בכל חלק בלוח - לכולם אותה הצורה. אח"כ הם מסתובבים ויש להם דקה/שתיים עם סטופר לעשות ציור בלי לפזול לצדדים)

חם-קר. המלך אמר, משחק התנועות, מי יכול לקפוץ 10 פעמים על... ובאותו זמן ל..., תחרויות בהליכה/זחילה/קפיצה בצורות שונות,, משחק הפסלים, הכסאות, טלפון שבור, ארץ עיר מותאם, להקריא סיפור, לכתוב סיפור כתתי כל ילד נותן שורה בתורו. כל ילד מביא ספר מהבית ועושים ספריה כתתית, מבקשים מההורים שלכבוד יום ההולדת של הילד בכיתה במקום לחלק פרסים בשקל שנשברים בשניה לקנות משחק לכתה...

לקפוץ עלרגל אחת ימין שמאל, הבעות פנים בפרצופים שלzmil

של בע"ח, חידות הוא-היא,דילוגים

טורניר איקס עיגול, חי צומח דומם, איש תלויאדם נוף מורשתו

וכמובן לרכוש כמה משחקי קופסה.

רכבות, לגו, פליימוביל, שטיח כבישים ומכוניותברווזה
לראות קופיקו ערוץ מאיר בריינפופ וכו'zmil

לשחק חם קר

לצייר על הלוח פרצוף בעיניים עצומוצ

לבחור נושא והילדים יכינו ממנו חידון א-ב ובינגו

לשחק הצגה עם כובעים מטפחות ישנות

לנקות כיתה לטאטא

לצייר לצבוע בריסטול ענק

לאכול

הרצל אמר ,פסלים,דג מלוח,גלגל המזלzmil
5 אבנים,גולותדי"מ

זה מה שאנחנו עשינו בתור ילדים.

עוד כמה-(,")

סרטונים מיוטיוב

קיפולי נייר.

הכנת קישוט קיר לכיתה.

לחלק אותם לקבוצות ולהכין איתם בוקר חברותי שיהיה בהמשך- קב' א - הצגה, קב' ב'- משחק לכל הכיתה וכד'...

להכין פנקיקים , כדורי שוקולד, סלט פרות וכד'... (לוקח זמן..)

לקנות להם יויו +קליעה למטרה וכד'  בשקל  לשחק.

בלונים ולקשט אותם

 

בהצלחה..

מולטישף, נגזרותzmil
צלחת +בלון=אישzmilאחרונה
בבית ספר אצמלינו שמו סרט שרבוב

אפשר תפזורות, דפים לצביעה משקי קופסא

שיהיה חורף בריא!

 

 

 

(את נשארת איתם כל ההפסקה בכיתה ואין לך הפסקה בכלל? ממש מסירות!)

לפעמים אני שונא את השיעורים שלי כמו שאני שונאהוריני ה'

את השיעורים שהעבירו המורים שלי. 

בקיצור, אני חייב לשנות כיוון רציני. 

אז יש לך כלי לביקרת על השיעורשרבובאחרונה

אתה עצמך

כשאתה בונה שיעור תחשוב על זה ותעשה את זה מעניין

בהצלחה

אתר ממש ממש שווה שמצאתי!אילה שלוחה

בס"ד

 

 

יש אינספור רעיונות לפעילויות ומשחקים לכל הגילאים (לפחות עד כיתה ח') בנושאים שונים - החל ממתמטיקה ומדעים וכלה ברעיונות חברתיים לכיתה. ממש ממש שווה!!

 

אתר "כיתה בפיתה" בקישור:

 

http://kitabapita.wordpress.com/category/%d7%9e%d7%95%d7%9e%d7%9c%d7%a6%d7%99%d7%9d/

 

 

אכן שווה!!!שרבובאחרונה

כרגע קצת נתקע לי אבל בע"ה עוד אכנס לקחת חומרים

 

 

נועצת

מחפשת סיפור יפה על כיבוד הורים [או שיעור בנושא..]אנונימי (פותח)

על זה שההקשבה להם משתלמת, ההסתכלות שלהם רחבה יותר וכדאי לשמוע בקולם..

יש רעיונות אולי?

תודה רבה!

לאיזה גיל?ציליגילימימיאחרונה

אין פה פורום גננות אז נשאל כאן (מופנה גם למורים)-נשואה טריה1

צריכה ממש עזרה-

אני גננת בצהרון, לגיל 3.

בעיקרון קשה לילדים בגיל הזה להישאר מאוחר, אבל בסך הכל רוב הילדים בסדר (יחסית לשעה..)

הבעיה היא שיש ילד אחד שפשוט לא שם עלי!

מה שאני לא עושה הוא לא מקשיב ולא עושה מה שאני אומרת לו.

אם אני אומרת לו משהו הוא פשוט מתעלם, ואין שום דבר שגורם בו להקשיב

כשאני מנסה להושיב אותו לידי הוא בורח.

בקיצור, אם יש לכם הצעה מה לעשות אני ממש ממש אשמח לשמוע כי באמת שאני מיואשת.

תודה! (זה ממש דחוף!)

אמא שלו תדע!אנימיה

אני מאמינה שאמא שלו תדע לענות אם תשאלי אותה. בטוח יש דברים שעוזרים לו להירגע ולהקשיב... 

בהצלחה פרח

אמא שלו אומרת שבבית הוא לא מתנהג ככהנשואה טריה1

ונראה לי שהיא גם מסתכלת עלי  בביקורת.. 'איך אני לא מסתדרת עם ילד בן 3'

^^^יטבתה
לרגע חשבתי שזאת הודעה שלי מתחילת שנה...

לתת לו תפקידים, לנסות להעצים אותו-תחלק בקבוקים, תסדר לי את המפגש, תהיה העוזר ותבחר ילדים למשחק.
לי יש כמה כאלה וגיליתי שיצירה מרגיעה אותם- אז כל יום אני מביאה להם יצירה אחרת- זה עוזר ב"ה.
גם צ'ופרים כשצריך.
בהצלחה
אל תיבהלי מהאמא!רבה אמונתך!אחרונה

חברה מאוד טובה שלי (מחנכת א'-ב' כבר יותר מ20 שנים) אומרת תמיד שאין שני ילדים. לילד שקשה במסגרת קשה גם בבית. הקושי לא נעלם ברגע שנגמר הצהרון. התנהגות כמו שאת מתארת מעידה על קושי.

 

יכול להיות שאת שמת לב לקושי שהאמא עדיין לא שמה לב אליו..

חוץ מזה שהאמא מעולם לא נסתה לעמוד מולו במסגרת כמו שלך. זה הרבה יותר קשה.

ומההכרות האישית שלי, ילדים בני 3 יכולים להיות מאתגרים מאוד.

 

בקיצור, אל תתרגשי מהעניין. לא מהביקורת של האמא, ולא מההתעלמות של הילד.

 

תזכרי שמדובר על ילד קטן, שקשה לו. תזכרי שאת רוצה בטובתו.

במקום לנסות לפתור את הבעיה תנסי לתת מענה לקושי, והבעיה תיפתר מאליה.

 

יכול להיות שהוא רעב? עייף? צריך שקט? משועמם?

 

מצטרפת מאוד לעצות שנתכבו מעליי (יצירה, לתת לו תפקידים...). צריך לנסות לאתר את הקושי של הילד ולעזור בהתאם.

 

ישר כוח על האכפתיות! בהצלחה רבה!!

להיות מורה או לא?-זאת השאלהnahara

שלום לכולם) האמת שזה יהיה קצת ארוך- אני מתנצלת מראש! 

לפני שנרשמתי ללימודים היתה לי התלבטות מאוד גדולה לאיזה כיוון ללכת-הייתי תלמידה מצטיינת, מאלה שחשבו עליהם שבעתיד הם יפצחו תאטום או משו כזה אבל בש"ל שלי לימדתי ומאוד מאוד נהניתי מהעניין,אהבתי את זה והרגשתי שאני אוהבת את מה שאני עושה. ואז חשבתי ללכת למוד הוראה..ומיד הגיעו התגובות של " תיהי מבוזבזת","לא שווה להיות מורים בישראל היום", "לא מתפרנסים מזה" ועד הרבה מחמאות וחיזוקים.

לבסוף לא נרשמתי להוראה ,אבל לתחום קרוב שיאפשר ל במדיה וארצה להשלים להוראה.

רציתי להתייעץ עם מורים בפועל-זה באמת קשה כמו שאומרים על זה? האם אתם הייתם חוזרים אחורה ולא לומדים את זה? והכי חשוב- אם אני רוצה בע"ה בעל שלומד /לומד חצי יום.אפשר לחיות ממשכורת כזאת?? ובבקשה בבקשה תנסו לא לענות לי עם "חלומות" ו"אידיאלים" אני מאמינה שיש את זה בכולם כמובן,אבל זה לא מצליח להרגיע לי ת'מחשבות

תודה!!

תיהיי מבוזבזת אם לא תיהיי מורה!רק לא מ(א)גניבה
עולם החינוך זקוק למורים חכמים.
סליחה שאני אומרת את זה, אבל מה רע בלקבוע עתיד ע"פ אידאל?
העבודה קצת אינטנסיבית, אבל מספקת מאוד! כיפית! ואם יש לך יכולת תוכלי לעשות תואר שני וללכת להשתלמויות- מה שיעזור לך למשכורת.
הוראה זה דבר מקסים!

בהצלחה!
אני חושבת שכדאי לעבוד במקצוע שיהיה כיף לקום אליושרבוב

בהוראה אפשר להרוויח בין כמעט כלום ל8000 תלוי בתוספת במשכורת.

אבל זו לא השאלה

השאלה אם את אוהבת את זה ותהני מהעבודה

ואם את נהנת מ2 דברים אז תאלצי להחליט

8000? בקרוב אצלי. לא רוצה לייאש אבל אני מורהחיה וקיימת

בשנה ראשונה, עבודת פרך ומשכורת נמוכה להחריד.

(כל היום אני עסוקה בזה- הכנת שיעורים ושכפולים, לשוחח עם המחנכות, לבדוק מבחנים, לדבר עם הורים וסתם לחשוב על בעיה שהתעוררה, לא מספיקה כלום)

^^!!!! פשוט בושה המשכורותmoochkin

באמת גלי את הסוד איך את מגיעה ל8000? אני עובדת משרה מלאה ומגיעה ל5000+. אבל אני עובדת כל כך הרבה שעות מעבר לשעות בית הספר, שנראה לי יוצר שאני מרוויחה איזה 15 שקל לשעה

5000? כולי קינאה!!! לא מתקרבת לסכום חיה וקיימת

טוב, התעודה שלי לא שווה הרבה ואני עובדת רק 16 שעות

אני עובדת 36 שעות..!! |עייף|moochkin


מוכנה לעבוד, אבל אין שעות!!!חיה וקיימת
תלוי מה את מלמדתשוקולית

יש מקצועות שהשעות רודפות אחריהם...

לשון, אנגלית, מדעים ומתמטיקה

הסטוריה ג"ג וספרות.חיה וקיימתאחרונה

בביה"ס חרדיים לא רודפים אחרי שום מורה  

שיפסיקו כבר ללמד הוראה!! שיעשו מכסות, א"א ככה!!

זה לא אני, אני בכלל לא עובדת דרךשרבוב
משרד החינוך לצערי
אבל יש גמולים כמו גמול חינוך וגמול הגשה לבגרות והבנתי שככה זה יכול להגיע לסכומים גדולים
זאת שנה ראשונה עם השנים זה עולה...שומרת סוד
כן!! זה מקצוע מקסים!נועם ה
ולהיות מורה זה לא בזבוז! להיפך, זה הניצול הכי טוב שיש בעיני!

לגבי המשכורת ענו לך כבר מעלי
אני אענה תשובה קצת אחרת (אתוודה שאני מורה חדשה..)אנונימי (פותח)

זאת עבודה פשוט קשה. באמת! ועם כל האידיאלים והדחיפה שיש למקצוע צריך להבין שזאת באמת עבודה קשה מאוד ולא מתגמלת בכלל! אני כרגע עובדת בזה ושוקלת ברצינות את צעדיי לשנה הבאה.. הסבה מקצועית זאת בהחלט אופציה מבחינתי.

חוץ מהקושי בעבודה, המשכורת באמת על הפנים. קשה לחיות מזה.. אני יודעת שיקומו ויגידו שזה עניין של בחירה, ואיך לנצל את זה, אבל קשה לחיות ממשכורת של 5000 שקל, כשבערך 2000 את מוציאה על שכירות וחשבונות חשמל וכאלה, קחי את זה בחשבון... כסף זה אמנם לא הכל בחיים, אבל זה משמעותי.

בקיצור, תשקלי היטב את כל הצדדים בסיפור. הנאה אפשר למצוא גם במקצוע אחר

הוספה בעניין המשכורת...אנונימי (פותח)

את יכולה לעבוד 35 שנה במקצוע, אחרי שתקחי עשרות השתלמויות בשביל לעלות בדרגות והכי הרבה שתגיעי אליו יהיה 14,000.. אני שומעת על אנשים שעובדים בשיוק, היי טק ומרוויחים פי שתיים ממני ועובדים הרבה שעות פחות ממני..  אין מה להגיד, זה קטע מבאס המשכורת. 

וווווווווואיייי מסכימה כלכך!!!!!אנונימי (פותח)

קשה להיות מורה!!

קשה! קשה קשה!!

עובדים בצורה משוגעת (אני לפחות. פשוט לא זורמת עם הסיסטם הזה). מוציאים ת'נשמה והרבה פעמים אוכלים קש בתמורה לשעות של שריפת העיניים מול מסך המחשב\שריפת המוח בנסיון לחשוב על שיעור יצירתי ומעניין.

 

וזה לא שאין לי מה לתת לתלמידים, או שאני לא אוהבת ילדים, או שאני לא חכמה\טובה בלימודים... כי אני כן, מאוד...

לא ברור לי באמת מה כלכך גורם לזה להיות בשבילי כזה עול...

 

השאלה אם באמת יש משהו יותר רווחי שמתאים למישהי שעומדת לנהל בית עם הרבה ילדים בעז"ה...?

 

^^^ אשמח לשמוע על רעיונות להסבה נורמאליתהדסדס


היתה לי התלבטות דומה... (אני מורה!)רבה אמונתך!

שלום לך מתלבטת יקרה!!

 

לפני כשבע שנים התלבטתי התלבטות דומה מאוד!

 

בתור תלמידה הייתי מאוד מוכשרת (ממוצע בגרות 113 בלי להתאמץ כמעט, פסיכומטרי 712, ויכל להיות יותר אם הייתי יותר מתאמצת על לימודי אנגלית...). בכלל לא חשבתי להיות מורה...

ובאמת אחרי השירות לאומי ועוד כמה דברם שקרו התחלתי להרגיש שאני רוצה (ממש רוצה!) ללמד! אני אוהבת ללמד! זה ממלא אותי! אני טובה בזה! אני מרגישה שיש לי מה לתת, ואני מאמינה שלהיות מורה זה אחד התפיקידים החשובים ביותר שקיימים בכלל!

באמת חלק ממכריי הרימו גבה (ואפילו שתיים...) אחותי עדיין נוהגת לומר שזה ביזבוז...

אני לא חושבת כך בכלל, אני שמחה מאוד להיות מורה! ומרגישה שהיכולות האינטלקטואליות הן בהחלט ערך מוסף למורה!

 

אבל, להיות מורה זה קשה ומעייף מאוד! כישרון אינלקטואלי בהחלט לא הופך את זה לקל יותר...

 

מורה מוכרח לרצות ולאהוב את תפקידו!

 

 

בשורה תחתונה- אם את רוצה להיות מורה,  ואת חושבת שזה מתאים לך. בעייני זה הכישרון הכי חשוב לניצול!

אם את לא ממש רוצה, ברחי כל עוד נפשך בך...

 

חינוך זו מלחמת מצווה!

בתור מורה קצת מתוסכלת, הדברים שלך עשו לי טובחיה וקיימת

במיוחד השורה האחרונה.

תודה רבה

שמחה שיכלתי לעזור... ;)רבה אמונתך!
מתחילה שנה 17 בהוראה+mp8
ולא מתחרטת לרגע.

משכורת לא משהו. עבודה לא קלה.
אבל אם יש לך את זה-
אין עבודה מהנה ומספקת מזה.

ללמד ילדים, לחדש להם ולראות את האור בעיניים-
זה שווה את כל הקושי.
כמה דבריםמייכ
אז ככה.. מקווה בשבילך שלא תרגישי מבוזבזת בתור מורה.. וזה מאוד משתנה בין כיתה לכיתה ובית ספר לבית ספר.. לפעמים יש רצון לפרוש מהוראה כי פשוט לא נמצאים בכיתה הנכונה..
בפרטאת שאת מרגישה חכמה ומסוגלת להרבה דברים מכל מיני בחינות..

דבר שני בקשר למשכורת- כן.. היא נמוכה.. אי אםשרלהשוות להיי טק.. אבל אפשר לעבוד שני שליש או חצי משרה.. ושגם יהיו חיים, ויש חופשים, ו .. תמיד אפשר השלמת הכנסה מצוינת בשיעורים פרטיים!!

דבר אחרון לקינוח- פגשתי לאחרונה מנהלת בית ספר גלוית לב, שהיא אמרה לי שעם הרפורמות החדשות- כדאי לברוח ממקצוע ההוראה. כי הוא נהיה סיוט.. ויש משו בדבריה, .. אלא אם כן יש אמונה גדולה כמה זה חיוני וחשוב ונותן סיפוק ועבודה עם נשמות..

בהצלחה אחות! שהקב"ה יוליך אותך בדרך הנכונה..

אה.. ועוד משו- תואר שני לא ככ משמעותי לשכר בתור מורה.. הטבלאות מפורסמות וידועות, ומביישההבדל שיש בין תואר ראשון, לשני לדוקטור..
הבעיה היא לא האהבה והמקצוע. הבעיה היא ה"אופק"חמסה עלינו

ו"העוז" שהוציאו את כל הכיף מהעבודה ולא כ"כ מתחשבות באמת בילדים.

 

המקצוע הוא קשה ומספק- ללא ספק ותמיד היה. הבעיה שכל הדרישות החדשות, הפנקסנות והטופסולוגיה מאוד מקשים

ויש לי חברות רבות שקיבלו קפיצת שכר, ואפילו יפה מאז האופק, אבל בפועל- כולן מודות שהעבודה לא שווה את הכסף

והרבה מורידות משרה כי אחרת קשה להיות גם מורה וגם אמא.

וגם אני בניהן.... מבסוטה מהורדת המשרה..

מזדהה עד מאוד בעניין הקושיהדסדס

מרגישה שפחה- כל היום סביב העבודה.

עכשיו גם רוצים לשלוח אותי להשתלמות בימים שאני גם ככה מלמדת עד 4 וחצי, וההשתלמות מארבע עד שבע וחצי, בעיר אחרת ומורכבת קצת לניווט. מה נראה להם? זה לא אנושי להיות משבע בבוקר עד תישע בערב מחוץ לבית ברצף, וזה בתנאי עבודה של הוצאת אנרגיות מתמדת-לא לשבתמול המחשב במשרד ברוגע עם כוס קפה.

מרגישה שהפכתי למן רובוט של עשיה מטורפת.

מישהו יכול להסביר לי מה ההבדל.me.

בין תואר לחינוך לבית תואר בהוראה..

נראה ליחיהלב
יש תעודת הורא ויש תואר...
תואר זה הלימודים
תעודה זה ועל שאת יכולה ללמד בבית ספר
מי שעושה תואר בחינוך.me.

לא יכול ללמד?

 

זה נשמע לי מוזר?

 

אז במה יעבוד?

תואר בחינוך לבדאבי אחד

זה בעיקר בשביל תואר שני.

בשביל ללמד חייב תעודת הוראה-

כי מה שלומדים בתואר לחינוך לא מספיק ע"מ ללמד בפועל.

תואר בחינוך הוא תאורתינפשי תערוג

ותואר בהוראה הוא מעשי יותר

 

תואר בחינוך נלמד באונברסיטה

ובהוראה נלמד במכללות למורים

תואר בהוראה או תעודת הוראה?בדרך

תעודת הוראה קשורה לעבודה מעשית

תואר בהוראהHakuna.Matata
הבדל מהותי ביותראבנר ח-י

תחום ההוראה עוסק בהוראת מקצועות ספציפיים ותחום החינוך עוסק בעצם החינוך, כלומר סיוע והשפעה על עיצוב עולמו וערכיו השונים. למעשה כמעט ואין קשר ביניהם. להיות מורה פירוש להורות ולהעניק ידע במקצועות מסוימים. להיות מחנך המשמעות כניסה לתוך עולמו של התלמיד הגדל/ המתבגר ושם לסייע לעשות "סדר" עם הכלים הקיימים,וסיוע בפיתוח כלים חדשים, שיסייעו לו להגיע להישגים הטובים ביותר המתאימים לו. בפועל יש עירוב מסוים ביניהם (מורה-מחנך וכו') אך שעורכים הבחנה אמיתית זה ההבדל ביניהם. ואגב לא כל מי שמתאים להורות בהכרח מתאים לחנך. אקווה שסייעתי,בהצלחה,

אז אין אפשרות נגיד ללמוד הוראה בבר אילן?יעל^_^
אפשר, אבל~א.ל

לימוד ההוראה צריך להיות ממוקד

כלומר: הוראה במה? תנ"ך? היסטוריה? לימודי א"י? ספרות?

 

ולכן ישנו צורך בלימוד מקדים של המקצוע (משמע תואר)

ועל זה- ת. הוראה.

ואחרי זה עושים השלמה לתעודת הוראהחמסה עלינו
סדר-שוקוליתאחרונה

תואר בחינוך - נקרא B.ed

תואר רגיל - נקרא B.A

ויש גם תעודה הוראה שמי שעושה B.A יכול לעשות אותה, ואז יש לו במשרד החינוך כפל תואר (יכול להיות שבאופק אין כפל תואר?)

תואר בחינוך כולל בתוכו את התעודה הוראה והוא והוא נחשב פחות יוקרתי בעולם העבודה מאשר B.A

בבר אילן אפשר לעשות תעודה הוראה במסלול כלשהו כמו שכתב לעולם חסדו, אם יש לך תואר ראשון במשהו או לקראת סוף התואר. יש שם בי"ס לחינוך שבתוכו יש גם אופציה לתעודה הוראה

אם מלכתחילה את הולכת להיות מורה - אז מספיק B.ed. מצד שני אם יום אחד ימאס לך ותרצי משהו אחר אז התואר הרגיל שיש לך יפתח לך עוד אופציות לעבודות נוספות.

למה הרב פירון חושב שהוא הכי חכם בעולם???חיה וקיימת
עבר עריכה על ידי שרבוב בתאריך ל' בכסלו תשע"ד 13:32

הוא מרחם על ההורים? סבבה, שיעשה קיטנות בחינם.

אבל למען ה', למה הרפורמות שלו על גב המורים המסכנים??

לנו לא מגיע חופש?

(אני ממילא עובדת בחופש, כי לומדים אצלנו עד ט באב, אבל מתנחמת בזה שביום מן הימים אני יעבוד במקום אחר, והרב פירון- הורס לי את התקוות!!)

מצחיק..יטבתה
ממש מקצרים את החופש הגדול!
נו באמת, זה בסך הכל הארכת תקופת הקייטנה שאת זה המורים והגננות לא אמורים לעשות במילא
זה אנשים מבחוץ כמו סטודנטים ושנית, הבנתי שמורה שירצה לקחת בזה חלק יקבל תוספת שכר..
בכל מקרה זה לא כמו שזה נשמע!
בטוח? אני הבנתי שהמורים חייבים ללמד וזה בתוספת שכרחיה וקיימת


זה מה שאמרה יו"ר סיעת נחל בהסתדרות המורים: (אין ליחיה וקיימת
מושג מזה סיעת נחל אבל דבריה נשמעים נכונים ומחששים מאוד).
יו"ר סיעת נחל בהסתדרות המורים, גילה קליין, טענה אתמול בשיחה עם ערוץ 7 כי הארכת שנת הלימודים בשלושה שבועות, כמוה כתקיעת מסמר נוסף בארון המתים של מערכת החינוך, כלשונה. "כולנו מכירים היטב את ההתנהלות בשנים האחרונים. כשהתחילו לפני שבע שנים את רפורמת אופק חדש, אמרו לנו גם אז שזו תהיה בחירה, שתהיה תוספת שכר, שיהיו שינוים בפנסיה ושיפור תנאי העבודה, בפועל הפכנו לעבדים ולא מבחירה".

"גם עכשיו הם (ראשי משרד החינוך - ע.ב.) אומרים שבתי הספר שיפעלו בקיץ זו בחירה, אבל אנחנו כבר מכירים את הבחירה באופק חדש. תבדקו את הלחץ הסמוי, את האיומים וההפחדות, סימנו מנהלים שלא הצטרפו לאופק חדש. אין לי בעיה שמערכת החינוך פועלת למען ילדי ישראל אבל לא על גב עובדי ההוראה... תעשו בדיקה כמה עובדי הוראה מבקשים לעזוב, המערכת בקריסה", דברי קליין.
 
זה לא לבתי הספר הלא רשמייםאנונימי (פותח)

החרדים מחוץ לחוק הזה

לדוסית אמיתיתאנונימי (פותח)

צורם לי שאינל קוראת לו הרב. בכל זאת, יש לו סמיכה. גם אך אינך מסכימה איתו, זה (בעיניי) לא סיבה להוריד את התואר הזה.

 

לעצם העניין, 

מכיוון המורים- באיזו מקצוע אחר יש כל כך הרבה חופשים בשנה?

כדי להעלות את שכר המורים, יש עניין גם להוסיף שעות.

ברור שהמורים עובדים קשה, עבודה שוחקת ולא מתגמלת, אבל במה זה שונה מאלפי מקצועות אחרים שעובדים כל השנה?

 

מכיוון התלמידים- כולם יודעים שבחופשים רמת האלימות והמעורבות בתאונות עולה ועולה.

לילדים בימינו קשה להעסיק את עצמם ומבלים הרבה מאוד שעות מסך.

האינטראקציה החברתית חשובה מאוד. שיבואו וישחקו מונופול כל היום בבית ספר, רק לא לשבת מול מסך...

א. התואר רב נשמט לי ממש בטעות.חיה וקיימת

ב. היתרון היחיד של להוראה על פני שאר העבודות זה החופשות, אז אם מצמצמים אותם, אז מה נשאר?

יש אלימות? שיטפלו בזה, למה אני אשמה?

נכוןיום השביעי

וגם עבודה בהוראה קשה מאוד אם לא יהיו חופשים העובדים יקרסו.

 

גם תלמיד צרחך חופש. יש לו ילדות וחויות שיעבור, גם בלי בית ספר!!

מסכימה עם דוסיתציליגילימימי

לדעתי הופכים את בית הספר לבייביסיטר..

 

שיקחו תנועות נוער. שישלבו ילדים עם נוער.

למה אני שלמדתי 4 שנים בשביל מורה צריכה להיות מדריכה בקייטנה?

התעללות בתלמידים..יעל מהדרום
לק"י

מישהו גם צריך לדאוג למורים בחנ"מ שנאלצים לעבוד גם בחופשות..
אצלינו לא מכריחים לעבוד כל החופש, אבל אם את לא נרשמת בכלל זה לא נעים.
ודוקא אנחנו צריכות מאוד מאוד את ההפסקות האלה!
השם יצילנו!שוקוליתאחרונה

כמה רומסים את המורים, זה לא ייאמן.

העבודה קשה (פיזית ורגשית), עמוסה, לא נגמרת, גם בבית, ישיבות ואסיפות עד אינסוף וטלפונים וכו',

ככה שכמו שכולם פה אומרים היתרון היחיד זה החופש.

ואז באו החכמים הגדולים והביאו לנו את אופק ועוז, ורמסו אותנו עוד יותר.

ואז בא הרב פירון ורוצה לקחת לנו את החופש, הצילו.

אני מבינה את הצורך של הורים עובדים במסגרות לילדים והבעיה ביותר מידי חופשות, והקיטנות יקרות וכו', אבל ברור לי שאין מצב לקצר חופשות כי זה צורך בסיסי של המורים והתלמידים, וגם בי"ס צריך להתארגן לשנה הבאה ובשביל זה צריך שהתלמידים לא יהיו בסביבה.

ומה החכמה לקצר את החופש כמו שעשו כבר ולהחזיר את הימים במקומות אחרים כמו לג בעומר וכו'? ההורים שתקועים נתקעים גם אז, זה לא פיתרון חכם.

צריך למצוא פיתרון מאוזן, חשיבה נוכנה איך להעסיק נכון את התלמידים בחופש.

רק צריך מישהו שירים את הכפפה -

למשל -

התנדבויות מאורגנות, ולא חסר במה

התלמידים הגדולים עושים קיטנות לתלמידים הקטנים

חוגי העשרה במגוון תחומים בתשלום סמלי מאוד ומסובסד ע"י משרד החינוך

שיעורי תיגבור מסובסדים כנ"ל לקראת שנה הבאה

להיעזר בתלמידים בפרויקטים שונים בבי"ס בחופש במקום לשלם לבעלי מקצוע - צביעה וסיוד, ארגון הכיתות לנה הבאה ולשלם להם על זה במקום לאנשי מקצוע.

היייתי שמחה להיות בועדה כזאת שתחשוב מה לעשות ביותר יעילות עם תלמידנו היקרים בחופש, בלי כמובן לקצר אותו או לקחת למורים את החופש. בשום פנים!!

 

עזרה ממש גדולה!!אנונימי (פותח)

שלום,

מישהי העבירה שיעור בספר שמואל?

ממש יעזור לי..תודה רבה!!

זה די שחוף..

כןןןאנונימי (פותח)
אפשר???אנונימי (פותח)

אני צריכה להעביר וזה ממש יעזור לי אם יש לך מערך לתת לי..איזה פרק העברת??

תודה..

כדאי שתרשמי איזה פרק ולאיזה שכבת גיל את צריכהנפשי תערוגאחרונה
שאלת משכורות למוריםציליגילימימי

עד כמה זה משמעותי לעבוד במשרד החינוך מול לעבוד בתקן אחר (של עמותה)?

אם יש מקום אחד שאני מאוד רוצה לעבוד בו אבל יש לי משכורת מעמותה ומקום אחר שיש לי משכורת של משרד החינוך אבל יש גם חסרונות (יותר דרישות, מקום רחוק וכד'). מה עדיף?

אני עובדת דרך עמותהשרבוב
לא חיפשתי משהו אחר כי אני אוהבת את העבודה.
מצד שני גם לא הציעו לי משהו בפועל.
אם היו מציעים זה באמת התלבטות אחרת..
את יכולה לפרט לי על התנאים בעמותה שלך?ציליגילימימי

(משכורת, עבודה לפי שעות? חופשות, גמול השתלמות, ותק וכו'...) וכמה שנים את עובדת בעמותה הזאת?

(אפשר גם באישי)

ואם הייתה לך אופציה אחרת אבל קצל רחוקה מהבית היית משקיעה בזה?

 

עוברת לאישישרבוב
א. האם יש הבדל במשכורת?חנהלה

ב. היתרון במשרד החינוך שאם יש קביעות זה נותן ביטחון (וברגע שיש קביעות אפשר גם לעבור בין מקומות לכאורה..) 

בשביל קביעות צריך 3 שנים באותו המקום..

 

בגדול אני לא יודעת באיזה איזור מדובר אבל המשרה שלי מורכבת מחלק וחלק והפער משמעותי לטובת משה"ח..

משמעותי כמה?ציליגילימימי


אני עובדת דרך עמותהיטבתה

וזה ממש תנאים בריצפה לעומת משרד החינוך..

את יכולה להגיד בבקשה מה ההבדל?אנונימי (פותח)

אני רוצה לדעת מה ההבדלים בין העבודות האלה

 

תודה

אם את רוצה אז באישי בכיף.יטבתהאחרונה
מנסה שוב- מחפשת עבודה בהוראה באיזור ירושליםשוברת גלים

בעז"ה

 

התחום שלי זה תנ"ך ותקשורת, אבל לא אכפת לי ללמד בכל המקצועות חוץ ממ"מ ואנגלית

יש לי גם קצת ניסיון.

 

אם שמעתם על מקום שמחפשים בו עוד מורים יסודי\תיכון

אשמח שתאמרו לי..

 

 

תודה! ה' יברך אתכם

וואי צר לי בשבילך שכנראה לא יודעים כאן על משו...אנונימי (פותח)

ממש ממש מקווה שתמצאי!!

אל תתייאשי!

בואי אלי לאישיציליגילימימי

אני מכירה מקום שמחפשים בו מורה למדעים.

בעיקרון הם רוצים מישהי שלמדה את זה, אבל אולי אם הם יתקעו הם יקחו אותך.

 

הנה דרושים בכוכב השחר:שרבוב
*לביה"ס אהבת יצחק בכוכב השחר דרוש/ה מורה מקצועית למתמטיקה.
דרישות התפקיד:
תעודת הוראה
התמקצעות במתמטיקה
יכולת הכלה ,ארגון ושליטה בכיתה.
מסגרת העבודה: ארבעה ימי עבודה מלאים ע"פ דרישות המערכת.
למתאימים נא לשלוח קו"ח למייל aykhbs@gmail.com
רק פניות מתאימות תעננה.
 
* לביה"ס אהבת יצחק בכוכב השחר דרושה מורה מ"מ למדעים ומולדת
לתקופה של כחמישה חודשים עם אופציה להארכה
מסגרת העבודה: ארבעה ימי עבודה מלאים ע"פ דרישות המערכת.
למתאימים נא לשלוח קו"ח למייל aykhbs@gmail.com
רק פניות מתאימות תעננה.
יש הצעות גם באתר של "הסתדרות המורים"הדסדס
אולי זה עוד רלוונטי-יום השביעיאחרונה
* לביה"ס אהבת יצחק בכוכב השחר דרושה מורה מ"מ למדעים ומולדת
לתקופה של כחמישה חודשים עם אופציה להארכה
מסגרת העבודה: ארבעה ימי עבודה מלאים ע"פ דרישות המערכת.
למתאימים נא לשלוח קו"ח למייל target=_blank>aykhbs@gmail.com
>
רק פניות מתאימות תעננה.
 
נסי
מחר אני צריכה לעשות שיחה עם הוריםאם אם

לגבי ילדתם , תלמידה שלי שבזמן האחרון משהו עובר עליה.

 

קושי במשמעת אצל כל המורות, לא כותבת במחברות וקושי בקשב.

אני יודעת שהכל התנהגותי כי היא ילדה מוכשרת עם יכולות גבוהות .

לי נראה שהכל נובע מקושי רגשי כלשהו, ויש לי חשד שמשהו בבית גורם לכך.

ההורים מברית המועצות(זה משנה כי יש להם סגנון חינוך אופיני)

 

אני  יודעת שלהורים האלו צריך לתת הנחיה מה לעשות עם המצב , באופן ברור.

האם למישהו מכם יש תובנות?

 

ואל תשלחו אותי ליועצת . מנהלת וכדו' כי אף אחד לא הצליח לעשות משהו מועיל...

 

 

אולי התעללות לאו דוקא מההורים. צריכה עזרה מקצועית.אנונימי (פותח)
נראה לי...רבה אמונתך!

שהדבר הראשון והכי חשוב זה לאתר את מוקד הבעיה

יתכן מאוד שההורים יוכלו להצביע על ארוע שקרה לאחרונה, קשר חדש שנוצר או ניתק...

רק אחרי שתדעו ממה נובע המשבר של הילדה תוכלו לעשות משהו.

 

אם אני הייתי צריכה לדבר עם ההורים הייתי מתחילה בשיקוף של המצב ורואה מה התגובה שלהם.

יתכן והם לא ירצו לשתף (או כי זה משהו סודי כמו מחלה ח"ו או גרושין ח"ו,  או כי הם מרגישים אשמים בעניין) במקרה כזה צריך הרבה רגישות. ולדעתי הסיכה תסתיים בהבאת המצב לידיעתם בלי לדבר על דרכי טיפול או התמודדות. במקרה כזה הייתי עובדת מול התלמידה, יותר חיזוקים חיובים, יותר הכלה, ונסיון ליצור שיח משתף.

 

מצד שני יתכן והם כן ישתפו, ואז לפי מה שיאמרו תוכלו לחשוב על דרכי התמודדות מתאימות.

 

מקווה שעזרתי במשהו.

בהצלחה רבה!

היום היתה השיחה, ב"ה מצוינת ומועילהאם אםאחרונה

תודה על הכיוונים והרעיונות!!

יש למישהו דפי עבודה/חוברת ללימוד כתב רש"י?יהודי

יחסית דחוף,אשמח מאוד לעזרה..

 

[חוץ מהמשחק באתר סנונית לא מצאתי משהו..]

 

 

מבחינת הכתב עצמו? ללמוד לקרוא?חיהלב
עשיתי את זה בעבר
דווקא בשיעור שקשור לרשי (היסטוריה)

תלמידים ברמה מאד נמוכה...
הצגתי אתזה עם ההסבר (זה כתב שנראה לי הנכד של רשי חיבר...)
ברמה אד נמוכה, השתמשתי ממש כמו כתב חידה. התנסות ראשונית!
כתבתי להם כמה משפטים והם היו צריכים לפענח. אחכ גם לכתוב את השם שלהם...
יש לי חוברת על אותיות רש"י שמקבילה בינם לביןחיה וקיימת

האותיות הרגילות, איך אפשר להעביר לך?

 

נראה לי שמה שיעזור זה איזה חוברת עם תרגול..יהודי
נראה לי שיש דפים באתר "דעת"הדסדסאחרונה