שרשור חדש
מפקחת!!!! מה עושים עם הדבר המלחיץ הזה??????????חיה וקיימת

אז ככה, עד עכשיו היינו בית ספר פרטי בלי פיקוח ובלי כלום. עכשיו ב"ה הבית ספר נכנס לרשת "מעיין החינוך התורני" מה שאומר- הוספת שעות, העלה במכורת, ו... פיקוח!!

ביום רביעי היא מגיעה, אני ברביעי 3 שעות באותה כיתה ואני מה מפחד, כי שעה שלישית המשמעת כבר לא משהו, ושעה אחרונה ז' שזה גם קשה, מה עושים?

בקושי שרדתי את המדפי"ת

אז מה בעצם אני רוצה מימכם?

א. הרגעה!!

ב. מה בכלל התפקיד שלה?

ג. מה היא אמורה לעשות בבית הספר? (היא תשב לי שיעור שלם?)

ד. מה הסמכויות שלה?

תודה!

 

כלווווםטאבולה ראסה
התפקיד שלה זה לתת ביקורת
וזה התפקיד שלה.
אמרו לכם שהיא תיכנס לכתות? כי אם לא אז היא לא יכולה להכנס ללא רשות...
הרבה פעמים זה רק לשבת עם המנהל/ת על ניירת ובירוקרטיה... אצלנו זה קורה הרבה...

אם היא נכנסת-

את צריכה שיהיה לך ראשי פרקים של השיעורים לאותו יום
רוב הכא ראש זה למחנכת... (לא נראה לי שאת מחנכת, נכון?)
אני מהאלו ששמים פס. לא מכינה לכבודה שיעור של סמינריסטית...


(שבוע שעבר המנהל היה אמור לצפות בי בכיתה ופספס פגישה שנקבעה עם המפקחת... וכשהיא הגיע הוא אמר לה שהוא צריך להכנס לכיתה והיא רצתה להכנס איתו! אני נבהלתי אבל לא היה אכפת לי... המנהל הוא זה שנלחץ כשאמרתי שבכיף תיכנס... הוא אמר שזה חייב להיות שיעור מושקע! באיתו רגע עקמתי לו פרצוף... תכלס הם לא ניכנסו ואני התאכזבתי...



אבל אולי אני לא פונקציה. מקווה דיהיו עוד תשטבות ממנוסות יותר
דווקא לא מדויק, הם כן מצפות שישקיעו.אנונימי (פותח)

ככה אמרו לי הרבה פעמים במהלך הלימודים והסטאז'

אז אני ממליצה לברר אם היא אמורה להיכנס ואם כן, להשקיע- במסנה מסודר, ועזרים חיצוניים (שיראה מרשים)

לא להשתגע יותר מידי, אבל כן לנסות לשחזר את ההשקעות שעשית בעבודה מעשית..

דבר ראשון תהיי רגועה!אמא לכמה...

והכי חשוב בשיעור-

כמה שיותר לשתף את התלמידים/ות

לשאול שאלות

להקשיב באמת לתשובות שלהם

וכך להתקדם בשיעור.

 

ראיתי שגם מפקחות (וגם מדפיות שמביאות סטודנטיות לצפות)

מתלהבות בעיקר מזה

 

כי ביננו עיקר התפקיד בתור מורה הוא לתווך חומר לתלמידים

בצורה שהם באמת יבינו ושיהיה להם משמעותי ....

 

עד כאן תובנותי... מקווה שעזרתי

 

נ.ב.

לפעמים לכבוד הפיקוח מורה באמת מכינה שיעור מפוצץ

ואז תלמידה שואלת לאוזני המפקחת- המורה מה קרה? לכבודה?....

 

 

אם היא באה לצפות אזציליגילימימיאחרונה

לדעתי חשוב שתהיה שליטה בכיתה.

שהכיתה תהיה נקיה (אני בכלל לא מבינה איך אפשר לא ללמד בכיתה נקיה).

שיתוף התלמידים כמו שכתבו...

 

להיות רגועה.

 

ואפשר לתת לך טיפ להגיד לכיתה, בגלל שאתם לומדים כ"כ יפה אז היום יבואו אלינו המנהל ו/או המפקחת לראות איך אתם לומדים יפה, זה גורם לתלמידים באמת ללמוד יפה, וזה עושה להם תחושה שיש אוירה טובה בכיתה.

שלום!! אשמח ממש אם תעזרו לי!!כמה פביכומטרי צריךאנונימי (פותח)
בשביל לימודי הוראה??
אני בכיתה יא'ובסוף שנה הזו בעזרת ה' נתחיל ללמוד לפסיכו..
ןעוד שאלה:מי שתלמיד ישיבה בישיבה גבוהה צריך לעשות פסיכומטרי או לא?
תודה לעוזרים!!
ציון משולב של בגרויות ופסיכומטרי של 525נפשי תערוגאחרונה

חישוב ציון משולב

http://info.smkb.ac.il/calc/calc.exe/

מישהו יודע לכמה ימי חופש זכאים כשמתחתנים?יעל מהדרום
כמדומני ששבע ברכותכתר הרימון
תודה! חשבתי שפחות..נברר במשרד החינוך בעז"היעל מהדרום
מתוך האתר של ההסתדרותנפשי תערוג

חופשת נישואין:

עובד הוראה זכאי ל- 6 ימי חופשה. יומיים בשכר ו- 4 ימים ללא שכר.

 

http://www.itu.org.il/?CategoryID=780&ArticleID=5136

 

 

(ולא, אני לא מכיר את האתר של ההסתדרות, חיפשתי בגוגל )

תודה רבה!יעל מהדרוםאחרונה
שיעור פתיחה למילוי מקום של מחנכתציליגילימימי

הי, אני אמורה להתחיל בקרוב מילוי מקום של מחנכת כיתה ה'. אני מחפשת שיעור נחמד לפתיחה.

אשמח לשמוע רעיונות, ובכלל אם יש פה מורות של הגיל הזה, אשמח לשמוע כדי לדעת ממי לקחת רעיונות חושף שיניים...

תודה.

תעשו תיאום ציפיותיעל מהדרום
לק"י

שכל אחד יספר במשפט על עצמו.

בהצלחה!
תודה. אני אשמח אם תוכלי לתת רעיונות איך לעשות תיאוציליגילימימיאחרונה

ם ציפיות.

וגם לרעיונות נוספים...

יש לכם רעיון איך להסביר מילים קשות וחדשות בצורהעוד חיוכים

יצירתית??

 

 

איזה מילים?נפשי תערוג
מילים כמו דיקטטורה כאריזמה טלפתיה ועוד...עוד חיוכים

איך אוכל להציג אותם? לצייר אותם? עוד רעיונות יתקבלו בברכה!!

 

לאיזה גיל? באיזו מסגרת?אומנותי
אמממHakuna.Matata

דיקטטורה - אפשר לשחק עודד אמר..

 

כאריזמה - לשחק עודד אמר בדרמטיות..

 

טלפתיה - לשחק עודד אמר בלי שעודד אומר כלום.. 

 

;)

ע"י קלוז ודוגמאות וכרטיסיות ומתח קו ומצגתzmil

חיפוש במילון

רעיונות מעולים ושימושיים אבל ממש לא יצירתייםברווזה
לא חייב להיות כל הזמן יצירתי ומקוריzmilאחרונה

העיקר הפרקטיות

רק להסביר או לזכור גם איך אומרים אותם אח"כ?מתו"ש

כי להסביר - זה באמת תלוי אם זה בנאדם אחד/קבוצה, באיזה רמה שכלית, ומתוקף איזה תפקיד.
בכל אופן, הדרך שהכי משאירה רושם על בנאדם זה כשהרגש אצלו מופעל, מה שקורה דרך משחק דוקא.
אם זה בשביל לזכור, הדרך הטובה היא אסוציאציה. הדרך העוד יותר טובה לזכור - היא לצייר את האסוציאציה ביחד עם הפירוש האמיתי. להסביר או שלא רלוונטי?

עזרה קטנה בהכוונה מיודעי דבר..עלות-השחר
שלום!
הרבה זמן כבר אני רוצה נורא ללמוד חינוך, אך לאחרונה נק' מסויימת בי עלולה להפריע.
כושר הביטוי וההסברה שלי מול קהל הם לא מי יודע מה..אין לי תמיד את המילים הנכונות והריכוז הנדרש להעביר מסרים ברורים.
באופן כללי אציין שאינני חסרת ביטחון עצמי.פשוט קושי מסויים בדיבור מול קהל.
מה אתם אומרים? זה דבר נרכש במהלך הלימודים ובעבודה מעשית, או שזה עיקרון שעלול להפריע לי מלהצליח בתחום?
ובכלל, יש דרך לשפר זאת מבעוד מועד?
תודה רבה לכם!
מוכר-טאבולה ראסה

אני גם כזו...בחיים לא הייתי מסוגלת לעמוד מול כולם ולדבר וכו (המצחיק שמי שהכיר אותי לא שם לב כי גם כשלא עליתי ודיברתי ראו אותי

מול התלמידים זה שונה ממש ממש ממש! ואני מרגישה את זה כשאני מלמדת חומר שלא מתחברת אליו ואז יש משהו בחוסר בטחון הזה לעומת שיעורים זורמים + כשהחומר קרוב אלי וכו'

 

נגיד להנחות ערב או לדבר מול הורים זהלא אני, אבל  להפעיל את התלמידים- את כלל בית הספר אין לי בעיה ואני אפילו אוהבת...

לי היתה ממש בעיה בדיבור מול קהלאנונימי (פותח)

והיום ב"ה השתפרתי מאוד,

כמה וכמה רמות מעל

אני מלמדת כיתות נמוכות - שצריך להסביר דברים יותר פשוטים

בתחילה היתי מכינה את השיעורים כמעט מילה במילה וחוזרת לפני- היום המסירה זורמת אצלי.

והיום אני יכולה למסור כבר דברים עמוקים בצורה ברורה ומענינת.

עבודה קשה קשה אבל אני מלאת סיפוק!

 

אני מציעה לך (אם מתאים לך) לנסות את התחום של החינוך המיוחד- שהוא פרטני .

ואם מתכוננים היטב לשיעורים אפשר להצליח

הגבתי וזה נעלם שרבובאחרונה

זאת נקודה שעדיין קשה לי איתה

אבל עם הניסיון יש משפטים שאת אומרת גלובלית ויותר קל

אבל עדיין קשה

מנסה שהכישורים האחרים שלי יחפו על זה

ואני לא אוהבת ללמד כיתות גדולות

למדתי חנ"מ

 

בעבטדה מעשית הייתי מתאמנת על משפטים עיקריים בשיעור

עכשיו אין לי סבלנות לזה

התייעצות לגבי הוראת תורהבדרך

אני מחנכת ב' בבית ספר ממלכתי ומלמדת בכיתתי תורה.

הגענו לבראשית י"ט-המלאכים מגיעים ללוט.

כאשר אנשי סדום פונים ללוט ומבקש שיוציאו את המלאכים.

לוט אומר "הנה נא לי שתי בנות, אשר לא ידעו איש-אוציאה נא אתהן אליכם ועשו להן כטוב בעיניכם"

איך הייתם מסבירים את זה לתלמידים?

ברור לי שזה ייצור דיון בכיתה וכעס גדול איך הוא מפקיר את בנותיו.....

תודה

 

ואם זה ייצור כעס- אז הסיפור לא היה???+mp8

ואגב, בעניין פילגש בגבעה, כשמוצאים סיפור דומה (האיש מוציא את פילגשו) המפרשים מסבירים כי האיש חשב שבגלל שזו אישה- ירחמו עליה ולא יתעללו בה. אולי גם בהקשר הזה ניתן להסביר כך? שווה לבדוק את הדיעות הפרשניות השונות.

 

בכל מקרה- לא נתמנינו כדוברים וכסנגורים של דברי התורה,

תפקידנו ללמוד אותה- וללמוד הוראה לחיים ממנה.

לימדתי בעבר בכיתה ב' ועכשיו בגן הילדיםלב שמח!

כמובן שבכיתה התמקדתי באך צריך להתנהג וכו וכו

ובגן הזכרתי את הסיפור אך באופן מינורי כי זה מזעזע ב י ו תר

אם תרצי, אשלח לך קישור של ת"ת מורשה, שהוציאו חוברות ללימוד ספר בראשית ושמות

ושם כתוב איך להתייחס לכל פרשה ופרשייה...

מדהים..

בהצלחה לכולנו..

יש כאן גננות בפורום??

אני אשמח מאוד. תודהבדרך


מותר לכעוס על לוטאיל ב.

לוט הוא לא מודל לחיקוי.

הרמב"ן: "מתוך שבחו של האיש הזה (בענין הכנסת אורחים [איל]) באנו לידי גנותו" וכו'. ומביא את דברי המדרש המבקרים בחריפות את לוט.

כלומר, לוט קים את מדת הכנסת האורחים בצורה עקומה.

יש גם מפרשים שאומרים שלא באמת התכוון למסור את בנותיו, אלא רק כדי להשתיק את אנשי העיר, או שאמר זאת כדי לקומם את חתניו. (עייני במפרשים).

אני לא מבין, לוט התנהג בצורה מזעזעתלשם שבו ואחלמה

מה הבעיה שיכעסו עליו?

אדרבא, זה מראה את ההבדל בינו לבין אברהם אבינו

דווקא כדאי שיבינו את הבעייתיותאגק

כדי להבין מה זה אברהם, מה זה גאונות אמיתית של חסד.. לדעת מה לעשות ומתי.

זה הגיוני שאבא נוסע ברכב עם כל הילדים ובאמצע שום מקום עומד טרמפיסט - האם בשם הרצון לעשות חסד הגיוני שהאבא יוריד את אחד מילדיו הקטנים לעמוד שם במקומו??

לא ברור לי האם צריך לפרט את זה יותר מידייעל מהדרום

לק"י

 

אלו ילדים קטנים, וזה נושא קשה.

לענית דעתי, מספיק להזכיר את זה במשפט ולהמשיך הלאה..

לא לפרט- אבל לא לפחד לספר את זה+mp8

אנחנו לא מצנזרים את התורה, אלא לומדים ממנה- עשה ולא תעשה.

נכון, אבל בכל גיל לומדים משהו אחר..יעל מהדרום


הגמרא מפרטת ומונה מספר סיפורי מקראאלעדאחרונה

אותם אין לבעל הקורא לתרגם לארמית (השפה המדוברת בבבל דאז), כמו מעשה יהודה ותמר למשל, בדיוק בשל הסוגיה שהעלית. לא כל אדם יקבל את זה נכון ובטוב, וזה עלול להזיק.

 

נק' למחשבה.

לקחת כיתת חינוך בשנה שנייה?חיה וקיימת

הציעו לי להיות מחנכת שנה הבאה לכיתה של 8 בנות- קשה מאוד (ה), או לכיתה של 18 יותר קלה (ז), אני מסתפקת אם בכלל נכון לקחת כיתה לחינוך כשהייתי מורה רק שנה אחת קודם לכן, מה אתם אומרים?

אם כן, מה עדיף? גדולה קלה או קטנה וקשה?

תומ"ר

לי יש חברות שהתחילו לחנך בשנה הראשונה..יעל מהדרום

לק"י

 

לי בגדול זה נראה גדול מידי להתחלה, אבל יש בנות שמתאים להן.

לא מכירה אותך כדי לשפוט..אולי תתייעצי עם מישהו שמכיר אותך?

 

בהצלחה!

עוד מישהו?חיה וקיימת
תלוי באישיות שלךנפשי תערוג

בד"כ גדולה וקלה, קלה יותר

גדולה וקלה (לדעתי)אמא לכמה...

ואם הציעו לך-

כנראה שאת יכולה

 

(אני לקחתי חינוך בשנת הסטז'

היה קשה 

אבל קידם אותי- המון)

התחלתי לכתוב לך תשובה ממש ארוכהשרבובאחרונה
ואז הפלאפון נכבה לי
ובאחה לי ההשראה סליחה

בכל אופן זה ממש תלוי איך את מרגישה עם עצמך
ולמה את מתחברת

אני חושבת שאני הייתי קופצת למים ומנצלת את ההזדמנות אבל לא יודעת אם זה מתאים לי בפועל לנהל כיתה
תעודות טאבולה ראסה

 

יתקבלו בשמחה רבה:

רעיונות לפתגמים, משפטים יפים שאפשר להכניס להערה בתעודה

 

וכל מה שקשור לזה

 

 

 

 

 

 

 

(ו-איך אתן מתסדרות עם זה???

יש לי ארבע תעודות לכתוב ואני שוברת את הראש  מלא זמן!)

לכתוב מה שבלבtx,rxukyi

מנסיוני התלמידים לא מבינים את כל הפתגמים האלה, והבה יותר שמחים ממילים פשוטות ומובנות.

רוצה שההערה תהיה משמעותית לתלמיד? שתחזק אותו או תעורר אותו להשתפר? תכתבי אותה בצורה שהוא יבין...

 

"הזורעים בדמעה ברינה יקצורו"דוסית גאה!


וואי גם אני צריכהשרבובאחרונה
ואני תמיד מחכה חהשארה שבאה לי בלחץ זמן
ואז כשיש לי את החומר הגלם אני משגעת אנשעים שינסחו לי את זה טוב
גננות?יטבתה
אני צריכה לשאול משהו על משרה..
אם אפשר באישי. תודה!
גננת לשעבר אם יכולה לעזור בשמחה טאבולה ראסהאחרונה
התייעצות איך לשפר את פני הכיתהאנונימי (פותח)

שלום, אני מורה מחליפה מחנכת ד' בחופשת לידה, נכנסתי לכיתה שחיצונית היא מאוד עלובה והדבר מפריע לי מאוד, אני אוהבת כיתות מקושטות ומאירות, נראה לכן שמותר לי בתור מחליפה להוסיף קצת אור בעיניים? ואם יש למשהי רעיון מה אפשר להוסיף אני ממש אשמח.

לדוג' חיפשתי עכשיו דברים לחודש שבט ולא ממש מצאתי.

תודה רבה.

לגבי חודש שבט-הלליש

את יכולה לעשות קישוט לקיר שלם עם כל הכיתה-

 

לעשות עץ על נחל, עם פירות וכו'-

 

ולחלק את זה בין הילדים בכיתה, מי עושה איזה חלק, מכל מיני חומרים..

 

זה יכול לצאת מעניין מגבש ומאוורר

אני חושבת שרצוי שרבוב
תשמרי על הקו הכללי של המורה או על הרעיונות שלה בקישוט ותפריחי את זה ותעשי את זה יצירתי..
כמובן שעדיף עם הילדים!
אשריך!
עקבות של רגליםzmil

בכל עקב שם של תלמיד

ומתחת הפס' "דע מאין באת..."

תכנים מתוך הנלמד-+mp8

למשל- קיר בתורה- עיצוב של מדבר (חומש במדבר, לא?) ובתוכו כל מיני תוצרים שהילדים כותבים ומכינים על מה שלמדו (למשל- משירים, ציורים, מעין סיקור עיתונאי של האירועים)

 

קיר נביא- מפת ארץ ישראל תנ"כית- כשממנה יוצאים חוטים וכל אחד מהם מפנה לאירוע מסויים שהתרחש שם .

 

קירות בנושאי שפה/ חשבון וכד'.

 

כל מיני קירות חברתיים- כפות ידיים שכל אחד כותב עליהם משהו ומתחברים ביחד.

אפשר עפרונות בכל מיני צבעים- וקטע כתוב על צבעים והפכים שמשלימים חלק מתמונה.

אפשר את אותו רעיון בכלי נגינה/ תווים, כל ילד בוחר משהו וכותב על עצמו.

 

בהצלחה!

הייתי נמנעת מלעשות שינוי קיצוני מידיאדמונית החורש

למרות שגם אני אוהבת כיתה אסתטית אבל אם המחנכת הקבועה לא עשתה קירות נושא לכל השנה הייתי מחפשת דרכים יצירתיות לקשט אותן בצורה אחרת.

מה שאני עשיתי הרבה כשחינכתי ד' זה קירות המבוססים על עבודות של התלמידות.  

בנביא ביקשתי שכל אחת תבחר פסוק שהיה משמעותי במיוחד עבורה מתוך שירת דבורה ותכתוב ותקשט על שמינית בריסטול.  מזה הכנתי קיר קולאז' עם כותרת יפה ומסגרת מסביב.

בהלכה נתתי למספר פנות להכין 'קיר פעיל' עם כרטיסי מושגים וכרטיסי הסברים למושגים (מנויילן עם סקוטשים) כמו משחק התאמה ושוב הוספתי כותרת ומסגרת. 

באנגלית היתה תורנות לבחור חמש מילים מהאוצר מילים החדש ולאייר אותן וכך נהיה קיר אנגלית דינאמי שהתחלף מידי שבוע באחריות הבנות.

אה, ובשבט עשיתי משהו מקסים עם הבנות:

כל בת קיבלה שמינית לבנה ובעזרת שבלונות שהכנתי גזרה צורה של עץ (היו שלוש צורות לבחירה)  על העץ היא כתבה את שמה וצבעה היטב בצבעי פנדה.

גזרתי פסי 'דשא' מטפט ירוק ועשינו כמו 'בורדר' מסביב לכיתה של דשא עם עצים כאילו יוצאים מתוך הדשא.  הוספנו פרחים קטנים מקרפים ויצא ממש יפה.  

בכל הרעיונות האלה עיקר העבודה היתה של התלמידות ואני רק 'חיברתי' בין החלקים.  זה גם יפה, גם יוצר שייכות ואחריות ונראה לי גם פחות מאיים על המקום של המורה הקבועה כי זה נבנה בתהליך תוך כדי למידה.

אנחנו עשינו בכיתה שליחפרנית בנשמה
אנחנו עשינו בכיתה שלנוחפרנית בנשמה

מסביב ללוח- פרחים, עשינו מערכת שעות גדולה, עשינו בחלונות ובדלת- קרפים... דברים כאלה בערך...

בהצלחה....קורץ

רעיון פרקטיאומנותי

הרעיונות שהציעו לפני יפים וממצים, אני מציעה להכין הכל עם סקוצ'ים ואז להוריד כשהמחנכת הקבועה חוזרת.

וילונות צבעונייםאוריןאחרונה
יש פה מורים לתנ"ך?יהודיה מא"י

אני זקוקה לשאלות ללימוד על ספר בראשית, ברמה של הכיתות הנמוכות.

אולי יש למישהו?

תודה

יצירתיים לכאן שרבוב

אני מלמדת הוראה מתקנת בה.הנקרא, (כיתה ד')

וילד חמוד ביקש ממני אם אפשר משחקים על הסיפורים.

 

יש לי קבוצה של שלושה ילדים

אחד שובב

אחד מתעסק בדברים אחרים

ואחד החמוד שממש רוצה ללמוד.

 

משחקים עושים להם ממש טוב

הבעיה שצריך שזה יהיה משחק שלא מעודד מידי השתוללות (נגיד ניסיתי לעשות איתם הצגה וזה היה מקור למריבות)

ומצד שני כן לקום מהמקום

מקור הרעיונות שלי יבש- אני מרגישה שאני ממחזרת את עצמי...

 

תודה

להכין בובות אמצע מנייר/ דמויות על מקלות ארטיקיעל מהדרום

לק"י

 

ואז אולי אפשר להציג בישיבה (ואולי זה יהיה פחות בלגן).

רעיון.. יש לך עוד?שרבוב

דברים שגם יפעילו דידקטית?

כמו סיבה ותוצאה, רעיון מרכזי, מילות שאלה..

כשהמקור יבש מגיעים האילתורים הכי יפים...כאן בונים

אז מקווה שאני לא הורסת לך מקור השראה.

בגדול, אין כמו המשחקים הפשוטים שכל הילדים 'משתגעים' עליהם.

למילים קשות בסיפור: בינגו, משחק הזיכרון, לוטו, דומינו ורביעיות.

לשטף קריאה: אפשר לשחק 'פיקולו'. שמים פעמון באמצע השולחן, יש 2 ערימות של כרטיסים  ומרימים מכל ערימה, אם הכרטיסים מתאימים- לוחצים על הפעמון. הראשון שלוחץ על הפעמון -מרויח ( לדג' מילה שגזרת ל2 או מילה ופירושה או אפילו 2 מילים זהות, תלוי ברמה) תחרות עם הסטופר, (אני מנצח את עצמי),  להקליט אותם קוראים וצריכים לנצח את הקול שבהקלטה...

יש גם סוג של משחקים שאני קצת  פחות אוהבת וזה משחקי החיזוק- מי שעונה נכון מקבל חלק של משחק ובסוף משחקים אותו. בד"כ כדאי משחקים עם המון חלקים כמו: המשחק החשמלי של הדגים שמסתובבים וצריכים לתפוס אותם עם החכה, או רובה עם הרבה 'יריות' ( עיגולי פלסטיק...) או אפילו איקס עיגול ומי שעונה נכון יכול להתקדם בתורו . בעיני, הסכנה במשחקים כאלו היא שאפשר 'למרוח' אותם קצת יותר מידי ולא משמשים את הלמידה, רק נלווים לה. אבל זה עובד יופי.

סוג המשחקים שהכי חביב עלי זה משחקים קבוצתיים- לגד' קוראים סיפור כל ילד קורא שורה או שתיים וזורק כדור לילד הבא, אם הכדור נופל, מתחילים את הסיפור מהתחלה... או כותבים ביחד סיפור או שנותנים לכל ילד תפקיד בהתאם למטרות, (אפשר ממש להכין תגים) לדג': החוקר- צריך לשאול שאלות שיש או אין להם תשובה בטקסט ולהשתמש במילות השאלה, הבלש- צריך לבדוק מה הייתה הסיבה לתוצאה וכו' כיד הדימיון הטובה...

אם יש לך מחשב- את יכולה להכין להם משחקים במחשב. להעזר בתבניות מוכנות שיש ברשת ולהתאים לצרכים שלך. לדג': מי רוצה להיות מליונר קיים באינטרנט בכמה גרסאות- תקחי ותתאימי.

אם דוקא חשוב לך שיקומו- את יכולה לאלתר משחקים לדג': מי שעונה נכון מתקדם צעד לכיוונך וכד'

עוד משהו - תאתגרי אותם! גם חידות הן סוג של משחק. לדג': בנושא של סיבה ותוצאה אם את כותבת להם משפט כמו "הייתי חולה כיון שלא הגעתי לבית הספר" ושיסבירו לך מה מצחיק בזה ,או אפילו יותר טוב: טקסט עם הרבה שגיאות כאלו והם צריכים 'לעלות עליהן' זה כייף להם.

בהצלחה רבה!

נ.ב. הערה אגבית לגמרי אבל אתם עובדים עם ספר לימוד? מהניסיון שלי, זה מאד משמעותי למוטיבציה... ילדים אוהבים להרגיש שהם מתקדמים לקראת יעד ממשי , (כמו לגמור את הספר) זה נותן סיפוק וממחיש להם עד כמה התאמצו ולמדו. 

 

 

 

תודה ממש על הכלשרבוב
גוזרת ושומרת!
וגם בע"ה אשים קישור למעלה..נתת כל כך הרבה רעיונות

אנחנו לא לומדים מספר, את צודקת שאולי זה חא נותן אפקט של סיום
אבל אני מדרבנת עם נקודות, ואני מעדכנת שסיימנו נושאים או מתחילים נושא חדש
ואם הם משתפרים אני ממש משתדלת לומר,
אבל תודה על ההערה
מנסה..דודה שלהם

שתי רעיונות, השתמשתי רק באחד מהם בינתיים, אבל לנסות תמיד אפשר

 

* משחק נכון/ לא נכון, במקום שהמשפטים יהיו על דף, והם יצטרו לסמן V/X או לכתוב נכון/לא נכון, מקריאים את המשפט. אם הוא נכון, הם צריכים להעמד, אם לא, לשבת (או להיפך...) מזיז אותם, אבל יחסית בשליטה...

* כל אחד הוא "קטע" מהטקסט, וצריך להסתדר לפי הסדר (על משקל - סדר עפ"י הרצף, אבל עם טיפה תזוזה, וגיוון)

 

בגדול, צריך לצאת מהקופסה, ולא לפחד לנסות את המשחקים האלה. 

(אבל גם לדעת לקטוע אם נוצר בלאגן..)

 

בהצלחה!

רעיונות חמודיםשרבוב
את המשחק נכון או לא נכון עשיתי עם פתק ירוק ואדום
וזה רעיון יותר טוב!
תודה למי שענתהשרבוב

רציתי לעדכן שזה רק נתן לי עוד רעיונות למשחקם וכיווני חשיבה

 

אז חשבתי על משחק המטמון

ודומינו

וטאקי

 

 

אז ממש תודה

פתחתם לי עוד כיוונים

אתר שאני משתמשת הרבה-אמא לכמה...אחרונה

http://www.efrat.edu1.org.il/BRPortal/br/P100.jsp

 

בעיקר:

דומינו

אישיות- על מושגים

 

יש באתר הרבה תבניות למשחקים (כמו דמקה, דומינו, לוטו)

והרבה מוכנים

 

בהצלחה!

במקרה יש כאן מישהו שמגיש\הגיש לבגרות בהיסטוריה קומmjsi232

-ה ב?

 

אני תלמידה שצריכה ללמוד באופן עצמאי לבגרות, וצריכה קצת ייעוץ. 

אני ממש אשמח אם מורים שמלמדים את המקצוע יוכלו לפנות אלי באישי.

תודה רבה מראש....

סרטון מעולה להראות בכתות ולפתח דיון- שונה מכולם.יעלי_א
למה הוא מעולה כ"כ? (שואלת באמת..)~א.ל
אפשר לפתח עליו דיון טוב. הוא מדבר על השונה,יעלי_א

שבעצם זה כל אחד מאיתנו..

הוא מדבר על ריטליןשרבוב
אם זו ההשפעה של הריטלין, יש לסרטון עוד חשיבות-יעלי_א

דמעתי כשצפיתי בסרטון.

אין לילד חיים. זומביט.

 

וזה אסור שיקרה!

 

ואני לא נכנסת לדיון של מתי בכ"ז צריך ריטלין, כיוון שאין לי ידע בזה. מודה.

ברור שאסור שזה יקרה..שרבובאחרונה
אבל הכל ענין של מינון.
ולהציג ריטלין בצורה כ"כ קיצונית ומכלילה..אנילא בדיוק אהבתי את זה
יש משהו דומה עם ביצה, יש לך אולי?אמא לכמה...
בעיני הסרטון מעולה כי הוא ממחיש בצורה חד משמעיתרבה אמונתך!

למה רטלין זה גרוע ביותר

 

וכיוון שרטלין באמת אינו גרוע ביותר. אדרבה יש לו הרבה יתרונות והרבה הצלחות. הסרטון  עוזר לצופה "להוציא" מעצמו יתרונות של הרטלין. ולהצליח לעמת אותם מול החסרונות (שגם הם קיימים, כמובן)

 

בנוסף בסרטון נראה שהמטרה בנתינת רטלין לילד היא שהסביבה לא תסבול ממנו.

ובמציאות (כך לפחות אני מקווה), עיקר המטרה היא לעזור לאדם להתמודד עם כל מיני אתגרים בחיים ובלימודים...

 

בקיצור, הסרטון מצויין בעיניי דווקא כיוון שהוא בכלל לא נכון ורחוק מהמציאות והוא עושה זאת בצורה מאוד חמודה ומשעשעת.

כלומר, הסרטון קיצוני ומעורר דיון

 

אגב, להקרין את הסרטון מבלי להנחות דיון לאחריו יכול להיות ממש נורא ואיום בעיני!

חברות יקרות! זקוקה לעזרתכן...כאן בונים

במסגרת לימודים לתואר שני, צריכה להעביר יותר מידי שאלונים...מחשב

כל מי שתוכל להקדיש כמה דקות מזמנה היקר ( אני יודעת, תעודות עכשיו אבל אולי בכל זאת?)

זאת תהיה פשוט הצלה!

תודה מראש!

הנה הקישור:

https://docs.google.com/forms/d/1esV_U3jvAxArxQqs5o823QJhK0wGfzfvUL3cQ5WjGFg/viewform

אני ימלא בשמחה אבל חסר אופציות.חיה וקיימת

הכשרה מקצועית- תעודה של בית יעקב (לא זוכרת איך זה נקרא)

סוג ביה"ס- חטיבה+ יסודי (למה א"א לסמן 2?)

(התעודות בר"ח אדר -שנה מעוברת)

תודה! תודה תודה! תסמני חטיבה והכשרה מקצועית - סמניכאן בונים

מה שנראה לך הכי קרוב או אל תסמני בכלל.

אלף תודות!

מלאתי, בהצלחה!אמא לכמה...

מלמדת חטיבה + תיכון

וא"א לסמן....

 

בהצלחה!!!!!!!!!!!!

אלף תודות!כאן בונים

אתן נהדרות ממש!

מלאתי..כל משפט שם חוזר על עצמו מליון פעםיעל מהדרום
לק"י

ובחלק השני- אין מספיק אופציות..
יש רק משפט אחד או שתיים שחוזרים, השאלות חוזרותחיה וקיימת

על עצמם עם הבדלים, פעם זה פדגוגי ופעם התנהגותי.

יעל ודוסית, תודה רבה לכן! עזרתן מאד!!!כאן בונים


מצב סוציואקונומי-אין אפשרות לסמן יותר מאחדבדרךאחרונה

בכיתתי יש הכל מהכל

רעיונות לעונשים לכיתות ד'-ו'ציליגילימימי

בעיקרון אני לא ממש בקטע של עונשים, אבל לפעמים יש התנהגויות שאני מרגישה שצריך להגיב עליהם באופן מיידי.

(דיבורים בלתי נסבלים, קימה והסתובבויות בכיתה בלי סוף, התחצפויות וכו').

אשמח לרעיונות...

בוחן על החומר הנלמד באותו שיעור, אם זה לא מספיקחיה וקיימת

מאיים או שהתלמידה בעייתית מידי לצרף חתימה מהמנהלת\ מחנכת\הורים\ יועצת.

אם יש מורה בכיתה בזמן ההפסקה אפשר להשאיר אותה בכיתה (מי שעשתה מהשיעור הפסקה, בהספקה יהיה לה שיעור...)

 

 

הכל נוסה, לא עזר באופן כלליציליגילימימי

כיתה מאוד קשה, מחנכת בחופשת לידה.

מנהלת עסוקה ואין לה זמן.

הורים - חלק עוזר, חלק מגבים ת'ילדה יותר מאשר את המורים...

יועצת - לא מאיים.

 

אני קצת מיואשת..

וואו, זה בטח קשה... אני עם גיבוי מההנהלה והמחנכתחיה וקיימת

שורדת בקושי..

עבודה לש"ב או שאלות נוספות (מחנכת אחת אמרה לי שהיא הענישה בת שעל כל משפט מיותר בשיעור קיבלה שאלה לש"ב, התלמידה כמובן הוזהרה מראש ולמרות זאת קבלה 8 שאלות לש"ב מאז הדיבורים מאוד נרגעו).

הפחתה משאלות הרשות במבחן (אם לכולן יש 5 שאלות רשות לה יש רק 2 וכד')

בהצלחה רבה רבה!!

 

בשביל זה יש תעודה.אנונימי (פותח)

בס"ד

 

ובשביל זה זה רק מחצית.

כל שלושה משפטים -פחות נקודה בתעודה.

לא תמיד צריך לממש את העונש.

 

אם הכיתה קשה, איום בש"ב זה לא עוזר כ"כ.

תעודה מעניינת בנות בד'? לדעתי זה יותר משחק בז'- ח'חיה וקיימת

את התעודות האלה הן צריכות לתיכון.

תעודות של ד-ו לא משמעותיות ולא נראה לי שחשוב לבנות שהתעודה תיהיה חלקה.

אבל אולי זה תלוי בבית ספר.

תעודה משחקת בת בכיתה ד', אבלציליגילימימי

לפעמים צריך משהו ממשי כאן ועכשיו, עכשיו אומנם תעודה זה קרוב (למרות שאחרי שמגישים ציונים וזה אוטוטו, זה לא עוזר), אבל הם לא רואות את העונש בצורה מיידית.

 

מכתבים להורים וטלפונים, להעתיק הלכות דרך ארץzmil
מדבקות מגניבות לאלה שמקשיביםאורין

ואחרי איסוף מדבקות במספר מסוים- ממתק שווה

להתעלם מהמפריעים ולהאדיר את הטובים. וברגע שאחד המפריעים משתפר- להדגיש את זה ולתת לו מייד גמול

אם זה ללכת על ההפך, ז"א פרס על התנהגות טובהחיה וקיימת

אפשר לחלק כרטיסי הגרלה ואחת לכמה זמן להגריל פרס יפה או הנחות במבחן וכד'

אפשר לחלק שטרות כסף ולעשות מכירה סינית.

לחלק כוכבים ובת שיש לה 10\15\20 בוחרת פרס (דגש על הבוחרת, המורה מביאה מבחר והיא בוחרת לעצמה מה היא רוצה, אני אוהבת לעשות את הבחירה ליד כל הכיתה זה גם מפרגן לבת וגם מוכיח לכולן כמה שווה להתנהג יפה).

זה עובד גם בכיתה ו'? איזה פרסים ההית נותנת?ציליגילימימי

ואי אפשר להתעלם מהמפריעים, זה לא מספיק רק להעצים. אני משתדלת, אבל יש כאלה שלא אכפת להם וממשיכים להפריע.

בכיתה ו' הכי עובד הנחות במבחנים, יותר רשותחיה וקיימת

פחות חומר ללמוד למבחן, או תוספת אחוזים לציון הסופי.

תודה, אבל אני לא בטוחה שזה מתאים.ציליגילימימי

אני צריכה עונש מיידי, כאן ועכשיו, לא להימרח איתם.

בחנים לא ממש עוזרים.

יצאתי מרשעת מהשרשור הזה חיה וקיימת
לפני שמאגר העונשים כאן יוצא מכלל שליטה...כאן בונים

מציעה לך לערוך מבדק עצמי.

עצות הן דבר נהדר, אבל כמו שאת בעצמך כותבת- מה שמתאים לאחרים לא בטוח שיתאים אצלך.

מקוה שלא ישמע מידי כהטפה מעצבנת אבל ממש ממליצה לך לבדוק את ההתנהלות שלך בכיתה.

יצירת מסגרת ברורה של משמעת בכיתה מורכבת יותר מרק פרסים ועונשים. ( ואני לא נגד, בגבול הטעם הטוב.)

תבדקי איך את נכנסת לכיתה- האם את מחכה ליחס של כבוד ( תלמידים עומדים בשקט, כיתה מאורגנת לשיעור)

או מתחילה ללמד גם כשהכיתה לא מוכנה לשיעור?

האם את מגבירה את הקול שלך מעל קולות התלמידים? ( קרי: משדרת להם שזה לגטימי לדבר כשאת מדברת)

או מפסיקה מיד לדבר?

מה הנוכחות שלך בכיתה- האם ברור לך לחלוטין שאת הדמות בעלת הכוח הרב ביותר?

עד כמה את משדרת שאת ה'בוס' כאן? 

האם את משדרת חוסר אונים במצבים מסוימים או אולי הססנות? 

עד כמה את יוצרת קשר עין עם התלמידים, מה משדרת שפת הגוף שלך?

האם ברור לך לחלוטין מה הגבולות מבחינתך? מה ממש לא מקובל עליך?

האם את עיקבית? או פעם מעירה ומענישה ופעם מתעלמת?

בכלל- האם את מתעלמת מהתנהגויות שליליות, כלומר התלמידים רואים שאת רואה ולא מגיבה?

מה האוירה הכללית בכיתה? האם כל ה'צומי' מופנה אל המפריעים? עד כמה זה שווה להתנהג יפה?

מה אחוז ההערות החיוביות ( שבחים וכד') לעומת אלו השליליות?

עד כמה את נהנית ממה שאת עושה? עד כמה את מראה לתלמידים את ההנאה שיש לך מההוראה ומהם?

סתם כך,גם הערה היא סוג של עונש... לפעמים להערה תקיפה מדמות סמכותית יש יותר השפעה מאיזה עונש אימתני.

באופן כללי בעונשים משתמשים במידה ובמשורה. תרבות של עונשים בכיתה יוצרת אנרגיה שלילית של כעס, מירמור וחוסר מוטיבציה.

אפשר להעניש, ולפעמים חובה, רק צריך לשים לב לאוירה שנוצרת סביב העונש.

אם לתלמיד ברור שאת מכבדת אותו ומעריכה אותו כאדם וההכרח להעניש אותו מצער גם אותך- זה אחרת.

אם הגעת למצב שאת מרגישה שאת צריכה לעשות שינוי ולהגדיר דברים מחדש- שתפי את התלמידים.

תבהירי להם שמה שהיה עד עכשיו 'לא עובד' בשבליכם.שתפי בתחושות שלך ( "אתם ילדים חכמים שאוהבים להתקדם ולהחכים, אבל אני מרגישה שיש כאן ילדים שהתרגלו ללמוד בצורה לא נכונה, וזה מאד מצער אותי...")

הגדירי מחדש את הגבולות -בקצרה ובצורה הכי ברורה שאת יכולה. (לדג' " מדברים רק לאחר קבלת רשות דיבור")

הזכירי את הכללים בכל הזדמנות ( לדג': כשאת שואלת שאלה- תרימי את האצבע שלך כתזכורת)

שבחי מאד על הדברים הקטנים ( "10 תלמידים היו מוכנים בזמן, אנחנו מתקדמים. מעניין כמה יהיו מוכנים בשיעור הבא")

אל תתעלמי מהתנהגיות שלא נראות לך. תגיבי בתקיפות רבה ובקצרה. ( "כך לא מדברים כאן")

כמובן, לפעמים צריך גם סנקציה, אבל בזהירות ובמקום הנכון.

יכול להיות שאם המצב ממש קשה - כדאי לך לשלב גם מבצע כיתתי חיובי, משהו פשוט וברור שאת והתלמידים תוכלו לעמוד בו באופן עיקבי. זה הרבה יותר נעים. רק שימי לב לא לעשות ויתורים קטנים. ( "טוב, בסדר, אני אתן לכם נקודה אבל זה לפנים משורת הדין...") זה מאבד את האפקט לגמרי.

והעיקר- לא להתייאש! ( סיום דרמטתי להטפה הזאתקורץ)

בהצלחה רבה רבה!!!

הי, תודה לך, את נשמעת מורה עם נסיון.חיה וקיימת

בתור מורה מתחילה אשמח מאוד לשמוע מימך עצות בסגנון הזה (לא מצאתי שום נימה של הטפה, להפך רצון טוב לעזור). 

מאמצת את הרעיון של- לא להתחיל ללמד לפני שהכיתה מאורגנת, אני נכנסת וישר מתחילה, חבל לי על הזמן של השיעור אבל יכול להיות שכשהכיתה מאורגנת מראש משקיעים על זה פחות זמן במהלך השיעור.

ממש ממש תודה.

 

הנקודות שכתבת באמת חשובות,ציליגילימימי

אני לא מפסיקה לבחון את עצמי.

יש שם כרגע קושי מאוד מאוד גדול, כי המחנכת בחופשת לידה, והכיתה חוגגת.

(אגב, אני ממש לא המורה היחידה, ויש שם מורות מנוסות ממני שזה המצב אצלם...)

 

אני מסכימה איתך שצריך לחשוב לפני שנותנים עונש, ולא כל הזמן ליצור מצב של פחד מעונשים, הבעיה היא שיש שם אוירה מאוד מאוד בעייתית, בצורה בלתי רגילה. אני מרגישה שצריך לתת לבת או שתיים פעם אחת עונש חמור שיזעזע אותן ויזיז להן. משהו שהוא תגובה ישירה על התנהגות בלתי הגיונית בשיעור.

 

יש גם נקודות חיוביות על התנהגות כיתתית  בשיעור.

וואו איזה יפה ומעשיר ומרענן!!מייכ
עד כמה שזה נשמע טוב.אנונימי (פותח)

בס"ד

 

חה.

ד-ו הם כבר ילדים "גדולים" אני זוכר איך צחקנו כשהמורה ניסתה לעשות משהו כזה ^

מסכנה, בכתה אחרי כמה שיעורים. אני באמת מצטער על זה.

אבל כעיקרון,  זה ^ לא עובד. רק בתחילות שנה, ועם בצפר חדש, לעיתים נדירות זה עובד.

מצטער לאכזב.

 

שבחי מאד על הדברים הקטנים ( "10 תלמידים היו מוכנים בזמן, אנחנו מתקדמים. מעניין כמה יהיו מוכנים בשיעור הבא")

אל תתעלמי מהתנהגיות שלא נראות לך. תגיבי בתקיפות רבה ובקצרה. ( "כך לא מדברים כאן")

כמובן, לפעמים צריך גם סנקציה, אבל בזהירות ובמקום הנכון.

יכול להיות שאם המצב ממש קשה - כדאי לך לשלב גם מבצע כיתתי חיובי, משהו פשוט וברור שאת והתלמידים תוכלו לעמוד בו באופן עיקבי. זה הרבה יותר נעים. רק שימי לב לא לעשות ויתורים קטנים. ( "טוב, בסדר, אני אתן לכם נקודה אבל זה לפנים משורת הדין...") זה מאבד את האפקט לגמרי.""

"

זה כן עלול לעבוד. לדעתי האישית כמובן. כתלמיד בישיבה תיכונית, שזוכר יחסית את הגיל המוזכר לעיל.

ומה הלך בכיתה עם המורות שניסו את זה. (ואני, כילד טוב, הצטערתי על מה שעשו למורות שניסו בערך אתכל מה שרשמת למעלה.)

-זווית של תלמיד-לא מזמן-מקווה-שתוסיף

ישיבה תיכונית זה גיל 10-12????חיה וקיימת

נראה לי יש הרבה הבדל בין בנים לבנות.

אם כבר אני יצאתי מרשעת..ציליגילימימי

במקום עונשים-הלליש

לתת חיזוק חיובי על התנהגות טובה.

 

גם כלפי הילד הספציפי וגם לגבי שאר הכיתה.

 

אם יש ילד שמתחצף- *לפני* שזה קורה- לשבח בפני כל הכיתה ילד שמתנהג תמיד בדרך ארץ, עלזה.

 

וכן ילדים שיושבים יפה על השיעור.

 

כל כיתה ומורה והאופי שמתאים לה- אפשר סתם לומר כל הכבוד בפני כל הכיתה, אפשר לתת פרס, אפשר 

 

לעשות לוח מצטיינים שבועי עם הקטגוריות שיש איתם בעיה בכיתה.

 

זה במישור הכיתתי.

 

במישור האישי- כאשר הילד עושה מעשה טוב, לאו דווקא בתחום שקשה לו בו- תחמיאי לו, תשבחי אותו בפני כל הכיתה-

 

לאט לאט הוא ישתפר גם במה שקשה לו,

 

כי הוא ירצה לקבל תשומת לב חיובית ממך, ויהיה לו חשוב שהדימוי החיובי שלו אצלך לא יפגם.

 

בהצלחה

כל מה שכתבת לא סותר את זהציליגילימימי

שמידי פעם יש להעניש.

יש לי כיתה אחת מאוד קשה, אם מידי פעם בת תקבל עונש כלשהוא זה ירגיע את הכיתה, ותאמיני לי שאני עובדת מאוד גם במישורים החיוביים (לפעמים קצת יותר מידי).

זה תלוי מאוד גם בכיתה.הלליש

אבל בגדול- אם נאמנים ועקביים עם השיטה הזו,

 

התנהגויות שליליות פוחתות.

 

מה גם, שבעיני עונש שקשור לחומר למידה (בוחן על השיעור וכו'),

 

זה "לירות לעצמך ברגליים" כי המורה משדר מסר שגם ככה קיים בעולם-

 

שלימודים זה סוג של עונש.

 

וזה לא באמת ככה, עובדה שרוב האנשים מאוד אוהבים ללמוד לאחר סיום 12 שנות לימוד...

 

שוב, זו רק דעתי, וגם זה- ממש תלוי כיתה ומנטליות

אני דווקא לא מסכימה איתךציליגילימימי

כשאני נותנת בוחן על החומר, אני מסבירה למה אני נותנת בוחן:

"אנחנו צריכים ללמוד, אם אנחנו לא לומדים בכיתה, אז כל אחד צריך ללמוד לבד וכדי שאני אראה שבאמת הבנתם את החומר, אז נעשה בוחן, לא כדי להעניש, אלא כדי שנוכל לראות שהבנתם את החומר".

בפעם האחרונה שעשיתי את זה, לא אמרתי "אם לא יהיה שקט אני אעשה בוחן", אלא פשוט הודעתי "בשיעור הבא יש בוחן על החומר שאנחנו צריכים ללמוד היום, אם תתנו לי ללמד כמו שצריך, אז כולם ידעו את החומר ויקבלו 100, אם לא, תצטרכו ללמוד לבד..." כלומר, הבוחן לא בא כעונש, אלא הבוחן היה בכל מקרה, ה"עונש" הוא שאם הם לא ילמדו יפה, הם יצטרכו להשלים את החומר לבד.

בנוסף, ביקשי שיכתבו לי על הבוחן אם הם למדו או לא (ואני מאמינה שהם כותבים את האמת) מי שלא למד ונכשל, אני יודעת שזה לא שהוא לא הבין את החומר אלא שלא התאמץ להבין, מי שלמד ונכשל, אני מבינה שהוא לא הבין, ולפי המדד הזה אני מחליטה איך להתקדם, כמה להתעכב על הנושאים הבאים וכו'.

אם תלמידה הפריעה במהלך השיעור, היא לא למדה בשיעור, ולכן אפשר לתת לה עבודה שתעשה, על מנת להשלים את החומר, זה נראה לי מאוד הגיוני, עונש שהוא תגובה על המעשה. זה לדעתי העונשים הכי טובים.

זה עניין של גישה,אני לא אומרת שזה פסול חלילה,הללישאחרונה

וודאי שענישה באופן שהצגת היא ענישה מחנכת ולא הישרדותית,

 

אני פשוט חושבת שזה תלוי מורה ותלוי כיתה.

 

יש כיתות ששיטה כזו תתאים להן- ויש שלא.

 

יש מורות שלא יתחברו לשיטה ואז זה מילא לא יעבוד ויש שלא,

 

רק הצגתי אפשרות נוספת,

 

לא פסלתי משהו אחר, בטח לא ענישה שהיא נעשית באופן חיובי

למישהונקודה טובה

יש רעיון לשיעור על פירות הדר לילדים אוטיסטים?

אין לי..אבל אני יכולה לנסות לעזור..יעל מהדרוםאחרונה

לק"י

 

בני כמה הם? ואיזו רמה?

 

בכל מקרה- מומלץ שזה יהיה מוחשי: להביא פירות אמיתיים, וגם להראות בתמונות או במצגת.

להריחף למשש ולטעות את הפירות.

אפשר למיין פירות- מה פירות הדר ומה לא..

לעשות טבלת השוואה: ריח, צבע, טעם, מגע.

דפי עבודה/ קלסרי עבודה עם למינציה.

 

בהצלחה!

 

שיעור עם הרבה הגדרותmy turn

שלום,

אני סטודנטית לתקשורת.

 

אני אמורה להעביר שבוע הבא שיעור באנימציה 

והחומר כולל הרבה הגדרות. (סוגי אנימציה וכו')

 

החומר עצמו מאוד מעניין,

 

השאלה איך להעביר חומר שהוא עם הרבה הגדרות בצורה מעניינת?

 

אשמח לעזרה  

 

 

 

 

 

מה קהל היעד? מה המהלך הכללי של השיעור?כאן בונים

קצת חשוב לדעת, כדי לכוון יותר...

אבל בגדול, אם ההגדרות 'שימושיות' לתלמידים ומשולבות בתוך מהלך מובנה וברור, השיעור הוא שיעור טוב.

מה הופך הגדרה לשימושית?

1. מונסחת באופן בהיר פשוט וקצר. ( הניסוח התחבירי חשוב- הגדרה מסורבלת= שיעור מסורבל..., לפעמים מדובר בשינוי הסדר של מילה או שתיים. תשאלי מישהו שהחומר לא מוכר לו, אם מבין את ההגדרות)

2. משמעותית לתלמידים. ( הם מבינים למה שווה להם לזכור ולהפנים את ההגדרה לדג': כך יוכלו להכין אנמציה למצגת הכיתתית)

3. מלווה בדוגמא. החיבור למציאות הוא הכרחי, הקישור בין ההגדרה התיאורטית לדוגמא המעשית יוצר את ההבנה וההפנמה של ההגדרה.

בנוסף, כמו שכבר כתבתי, ההגדרות צריכות להיות משולבות בשיעור באופן הגיוני.והכוונה כאן היא למהלך שיעור מובנה ויעיל.

מהו מהלך של שיעור טוב?

קודם כל, שיעור שיש בו את כל המרכיבים: פתיחה מענינת, הקנייה, התנסות, סיכומי ביינים, סיום משמעותי וכו'.

חוץ מזה, העיקרון הוא די פשוט: רצף. השיעור צריך לזרום. הגדרה גוררת הגדרה, 'כמעט' בלי לשים לב...

בהצלחה רבה!

נ.ב. אם בכל זאת יש הגדרות פחות 'שימושיות' שחשוב לך ללמד- את יכולה להעזר ב'עזרים מלאכותיים'. כלומר, להשתמש בעזרים חיצוניים (לדג': תמונות)  ובתומכי זיכרון שאינם קשורים באופן ישיר להגדרה, (לדג': המילה הזאת נשמעת כמו... אז ככה כולנו נזכור שזה אומר...)

סתם רעיון שעולה לי.ציליגילימימי

אולי לעשות בסוף השיעור איזה משחק שכל תלמיד מקבל כרטיסיה עם ההגדרה או עם המושג והם צריכים להסתדר בזוגות לפי הפירוש, ואז תולים על הלוח את כל המושגים עם הפירושים.

מצגת,עם דף מלווה ,מתח קו, כתוב משפטים שיש בהםzmilאחרונה

הגדרות ומושגים בלשונך וגם קלוז טקסט השלמה

דחוף!! סיפורי שואה, לא מפחידים, מעניינים עדיפותחיה וקיימת
עבר עריכה על ידי דוסית אמיתית בתאריך כ"ב בטבת תשע"ד 21:09

למסר.

אני מלמדת ספרות שואה בח' ומלאי הסיפורים הולך ואוזל, אני זקוקה לסיפורים נוספים, אשמח להפניות לאתרים וספרים וכן למי שיש מוקלד אשמח מאוד אם תוכל לשלוח לי במייל או בפקס.

בחיפוש בגוגל לא מצאתי חומר.

תודה רבה תזכו למצוות

הקפצה, זה דחוף.חיה וקיימת
יש ספר שנקרא "אני מאמין"ציליגילימימי

ונראה לי שיש בו כמה סיפורים טובים. אין לי את הספר הזה, רק יצא לי לקרוא בו כמה פעמים, אז אולי משם.

 

מכון שם עולםאנונימי (פותח)

http://www.shemolam.org.il/default.asp?catid=%7BFF7A51A4-4AF9-410D-A2B0-860E9D4F6D2F%7D

 

מסודר לפי נושאים.

בחלק מהנושאים יש רשימה של ספרים שעוסקים בנושא, ובחלק יש קישורים לקטעים וסיפורים סרוקים.

תודה, אבל הקישור בפנים לא עובד לי ככה שאני לאחיה וקיימת

יכולה לראות מה כתוב, יש עוד?

הקישור עובד, נסי ממחשב אחרנפשי תערוג
לא הקישור אלא בפנים יש קישור כדי שיהיה אפשרחיה וקיימת

לקרא את התוכן, כנראה חסימה של רימון.

תודה.

קישור ישיראנונימי (פותח)

http://iis.infocenters.co.il/shem_olam/query.asp?site=shem_olam&lang=HEB&param=%3Cquery_operation%3Eload%3C/%3E%3Cquery_id%3E1_74%3C/%3E

 

ואפשר לעשות חיפוש של מילות מפתח.

 

אפשר גם לעשות בגוגל- סיפורי שואה, 

ויש דברים כמו

https://www.google.co.il/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=7&cad=rja&ved=0CGUQFjAG&url=http%3A%2F%2Fwww.yeladim-edu.org.il%2Fdocs%2Fyom_hashoa%2Fsipurim_leyom_hashoa.pdf&ei=14a8Us3YIOuX0AX7_4CIAQ&usg=AFQjCNEAy-1UeVS2beH_SFqwyOKv4rxuSw&sig2=o3Y7jEhWaRZrwE1aSvjNsg&bvm=bv.58187178,d.d2k

 

http://www.yadvashem.org/yv/he/righteous/stories/

 

http://www.mesaper.co.il/Default.aspx?ID=a117f6bf-9a5e-4d30-bc62-2dcd341d71b5

תודה נשמה כל הכבוד על הטרחה!!!חיה וקיימת

הקישור לא מראה לי את הסיפורים, כנ"ל הקישור השני (רימון, מה לעשות?)

את השלישי מצאתי, לא אהבתי את הסיפורים.

חיפוש בגוגל לא עזר.

אמנם יש לי תסביך שואלוגי קטןאנונימי (פותח)

אבל אם תפרטי יותר..

את מחפשת סיפורים אישיים [מישהו שמספר איך הוא שרד את השואה]?

מקרים קטנים?

עדויות?

איזה מסר? אמונה? ערבות הדדית? תורה?

באיזה אורך?

 

יש בספרים של הרב קרליבך של לב השמיים כמה סיפורים מעניינים על אדמו"רים בשואה. הסיפור של הרבי מפיאסצנה גם בעיניי מאוד מעניין. להבדיל, גם אותי הספר 'נידונה לחיים' ריתק, על מאות עמודיו. כמובן, הדבר המתאים ביותר ללמד בספרות שואה זה את כתבי זוכה פרס הנובל לספרות, אלי ויזל.

אם הם מספיק בוגרות, אולי רכבת קסטנר. או להקרין להם עדויות ממשפט אייכמן.

לכן, אם תפרטי קצת יותר, זה יעזור...

 

והנה הקישור הראשון, אולי עכשיו זה יעבוד לך- http://www.yeladim-edu.org.il/docs/yom_hashoa/sipurim_leyom_hashoa.pdf

 

והערה קטנה לגבי הסיפור האחרון שם-אנונימי (פותח)
אתר מטחאנונימי (פותח)

בצד ימין יש קטגוריות, כמו דת במהלך השואה. http://lib.cet.ac.il/Pages/sub.asp?item=1244

 

לדוגמה, מתוך הקטגוריות של הצלה וצעדות המוות:

http://lib.cet.ac.il/Pages/item.asp?item=15657&kwd=1192

 

 

כל האנונימי זה אותו אחד?? חבל שזה אנונימי (אלרגיתחיה וקיימת

לאנונימי

אם כן- תודה על הטרחה המרובה.

בעצם- גם אם לא- תודה

סיפור אהבה? אני בטח לא יתן להם...חיה וקיימת

לא קראתי עדין את הסיפורים רק רפרפתי מלמעלה והיה נראה טוב, תודה על הערה החשובה

מקסים!!! כאלה בדיוק!חיה וקיימת

לא חשוב איזה מסר, רק שהבנות יקבלו משהו מהסיפור שהוא מעבר לעלילה עצמה.

כל סוגי הסיפורים טובים, באורך של 2-3 דפים

יש סיפור שמאוד ריגש אותיריבוזום

על אשה שלא דיברה להגנתה כדי להימנע מלקבל מלקות.

חשבו שזה מגאווה,

אבל בסוף מגלים שזה מכיוון שהיו יהודים שרשמו פרוטוקול

וזה היה בשבת

והיא לא רצתה שהם יחללו שבת בגללה.

 

אני לא בטוחה איפה קראתי את זה ואולי הפרטים לא מדויקים.

 

מצאתי גרסה של זה באינטרנט: http://www.chabad.org.il/Magazines/Article.asp?ArticleID=6053&CategoryID=1305

מסר בעייתיאנונימי (פותח)

האם בשעת שמד, כאשר סכנת מוות עומדת כל דבר, צריך להקפיד על זה?

כדאי לברר עם רב...

להפך, בזמן רגיל יהרג רק על שלוש חמורות, ובשעתחיה וקיימת

שמד- כל המצוות הן בגדר יהרג ועל יעבור.

אם זה המסר (לא הספקתי לקרא) זה מצויין.

לא יזיק להם קצת לשמוע על מסירות נפש למען המצוות.

מי אמר שזה שעת השמד?אנונימי (פותח)

זאת אומרת, ברור שזה השואה וכל זה, אבל זה לא כל כך פשוט הלכתית. במיוחד שלא אמרו לה- תחללי שבת.

ובהנחה שהרשמים כותבים בשינוי, זה רק איסור דרבנן, וזה נראה לי דוחה פיקוח נפש.

בזמנו, כשאנו למדנו על על השואה החדירו בנו את המסר של קידוש החיים, ולא קידוש המוות. הבחירה של לחיות למרות הכל.

 

האם יהודים אכלו כשר במהלך השואה? לא אכלו חמץ בפסח?

לפי ההודעה שלך, מסתבר שהם חייבים. 

הנושא הוא מאוד מורכב, הלכתית ורגשית.

זה נכון, אבל לא הופך את הסיפור לבעייתי- לענ"דחיה וקיימתאחרונה

אבל את צודקת אני התייעץ עם משהו מוסמך בל"נ.

תודה

יש עוד דברים לא ברורים בסיפורריבוזום

כמו למשל משהו שחשבתי עליו אתמול כשכתבתי את ההודעה, האם העובדה שהפצירו בה לדבר, וגם את זה רשמו לא יותר גרועה מאשר היו רושמים מה שהיא עצמה אמרה, אבל בסה"כ יצא יותר בקיצור?

 

אדרבא, אפשר גם לשאול רב ולהגיע מהסיפור לדיון משמעותי.

 

(יחד עם זאת, גם אם המעשה היה לא נכון, הסיפור עדיין מרגש לטעמי.)

 

שבתון באופק... יש מנוסות?אמא לכמה...

נשמח לרעיונות

בעיקר

נחמד

לא כבד מידי

רצוי לימודי תעודה

 

ובכלל- טיפים ורעיונות