שרשור חדש
בדיחותא| באים לפסח - בדיחה חזקה לכבוד חג פסחחח חסיד ה'
איש מבוגר ממיאמי מתקשר לבין שלו שחי בניו יורק ואומר לו:"אני מצטער להרוס לך את היום. אבל אני חייב לספר לך שאני ואמא שלך מתגרשים. 45 שנה של סבל זה מספיק! "
"אבא על מה אתה מדבר" צועק לו הבן בחזרה מהקו השני.
" אנחנו לא יכולים לסבול אחד את השני יותר" האבא עונה.
"נמאס לנו אחד מהשני ונמאס לי לדבר על זה אז תתקשר לאחותך שבשיקגו ותספר לה" והוא מנתק את הטלפון!.
מיד הבן מתקשר בבהלה לאחותו שמתפוצצת בטלפון! " נראה להם שהם מתגרשים!" היא צועקת "אני יטפל בזה! " . היא מתקשרת לאביה מיד וצועקת עליו "אתה לא מתגרש! אל תעשה שום דבר עד שאני מגיעה לשם! אני מתקשר עכשיו לאחי ושנינו ניהיה אצלכם מחר בבוקר! עד אז אתם לא עושים כלום. הבנת אותי?" ומנתקת.

האבא סוגר את הטלפון ומסתובב לאישתו "בסדר" הוא אומר "הם באים לפסח והם משלמים על הטיסה שלהם".
 
---
 
חחח מה לא עושים כדי להיות ביחד בפסח
מוכר אבל מצחיק תודהענבלאחרונה
בדיחותא | באים לפסח - בדיחה חזקה לכבוד פסחחחחסיד ה'
באמת כל הכבוד לו! ראש השב"כ הדתי הראשון!!!ענבלאחרונה
יש למישי/ו אולי רעיון ל..רחליOס

מתנת יומולדת לחברה טובה שהולכת להיות בת 16?
יכוליות גם משו שאני מכינה עם תמונה נגיד..
יאללה זרקו
תודה מראש  והמשך יומקסים

תיק צד עם תמונה מודפסת.דוסית גאה!

חברה שלי עשתה לי אחד כזה ליומולדת 16

סתם רעיונות.. פצפונית

1. את יכולה לעשות לה לוח שעם (אם ככה כותבים ) עם מלא תמונות וכתבים כזה כי רגעים יפים של אושר לעולם לא שוכחים או לא לשכוח לזכור..(חרוש)

2.דובי ענק!! עם חולצה שעליה תמונה שלך ושלה..

3.שעון עם תמונות שלכם.. "הזמן עובר כשנהנים"..

 

ד"א -החתימה שלך זה אחד המשפטים,! אהבתי ממש!

תודה..אחלה רעיוונת.. אשמח לעוד פצפונים-->רחליOסאחרונה

תודה חברה שלי אמרה לי את זה. לא סתם חברה

שתיים מתו מטביעה.אנונימי (פותח)

נגמרו הדמעות.

שניים. ועד כמה שהבנתי הם ערביםענבל
אז למה לא כותבים את זה?אנונימי (פותח)

זה פרט חשוב.

למה הם נותנים לנו להיות עצובים?.

לא יודעתענבל

אבל ראיתי שרשום שהם באו מכפר וגם ראיתי תגובה של כמה ערבים שרשמו תנחומיי למשפחה

למה את גזענית?! <צ>רחלקה
מה זאת אומרת למה אני גזענית??? (אם התכוונת אלי)ענבל
היא צינית. בין אם אליך או לא...<אריאל>
אה לא שמתי לב תודה!!ענבל
הם מה שקוראים היום 'בני מיעוטים'ב.ש.
אחותי מה זה הפרצוף הזה?אנונימי (פותח)

אמרו ערבים...אז ערבים!!

מה יש?צוחקצוחקצוחק כן..הפרצופים זה אומנם קצת אכזרי...

אבל בהתחשב ברצח האחרון, אני מרשה לעצמי(:

ולא, אני לא יורדת לרמה שלהם, אני רק פורקת עצבים על האנשים הנכונים.

ימ"ש.

אני איתנה. הרהור
בלי שום קשר לרצח למה שאני אבכה על ערבים?ענבל
אני כנראה מכיר את הפרצופים שלהם.<אריאל>

בדרך לכפר שלהם הם עולים על האוטובוס שלנו. 

|מסוקרן|

עצוב שנהרגו בני אדםgolani

כמובן שאם אלו היו יהודים זה היה יותר עצוב אבל גם ככה זה עדיין מצער.

שהיו בנאדם נדבר!!!!!!!!!!ג'ודי
חח..אחותי,אהבתי. סוף סוף מישהי לעניין.135792468

שלא מתחילה  עם ה "ערבים המסכנים שהם גם בני אדם".

עם המשולים לחמור!!!אנונימי (פותח)
יש לך היכרות אישית עם הערבים שטבעו?golani
"פני מלאך ראש שטן"-ואני לאאאא מכירה אותםג'ודי

אתה מכיר ערבי נורמלי, אה?

כולם אצלהם שטנים ואולי אחד לאלף קצת נורמלי!!!!!!!!!

אני מכירה ערבית נוצרית נורמאלית מאוד. קפישהרהור
היכרות שטחית? בהחלט.golani
כלומר מאוד מאוד שיטחית.golani
אהה! בנפול אויביך אל תשמח!חרותיק
בנפול אויבך - מדבר על אויב מישראלתמר ב
מאיפה הבאת את זה?עוד חוזר הניגון

בס"ד

 

ברצינות, אפשר מקור?

אין לי מקור שמדובר בישראל אבלענבל

"מותר לשמוח במפלתם של גויים, אסור לשמוח במפלתם של בני ישראל" ( מגילה, טז, א, פרקי דר' אליעזר)

אהמ.. ה^ היה מופנה לתגובה של golaniעוד חוזר הניגון
הם אויבים שלנודי"מ
המקור הוא פירוש הרב קוק בעין אי"ה-משה ר-אחרונה

על מסכת ברכות פרק רביעי בסוגיית שמואל הקטן..

א גוטע ווךolam70

בלי דיונים מחאות הפגנות שלטים צעקות בלונים כדורים יריות פגזים רקטות סקדים,

רק להגיד בלחש, עם עיניים מלאות תקוה ואהבה:

שָׁבוּעַ טוֹב.

מלא התחדשות, שמחה, אושר, ובעיקר עוז וגבורה, אמיצות ועצמיות.

 

עולם בלון

א' גוט א' וואך..זיסלע קינדרלךמרים*
עיברי דבר עברית!!!!!!!!!!!!דוסית גאה!

אנחנו יהודים!!!ויש לנו שפה משלנו!!!

ואנחנו גאים בזה!!!!

יהודי דבר אידישדי"מאחרונה

קרדיט לאריאל דוד

שבוע טוב אנונימי (פותח)

שבוע טוב!! חיוכים

שנשמע בשורות טובות!
ושיהיה שבוע מלא שמחה!!

ודרך אגב אפילו יש לנו שמחה משפחתית השבוע...

שבוע טוב נשמה ! אמן...מתו"ש
שבוע טוב! אמןןאנונימי (פותח)
אמן!ב.ש.

בשורות טובות לכל עם ישראל.

אוווף, אני רואה את כל האנשים..lea..

שמייחלים למשיח ואני מקנא בהם שאנני אזכה גם להגיע לרמת איחול הזאת!!

אני מישום מה פוחדת שהמשיח יבוא לא יודעת למה!!!

תמיד כשמדברים משו בנושא הזה אני קמה והולכת אני פשוט פוחדת , אולי פוחדת מהשינוי?! לא יודעת.. 

אווף ,למה אני פוחדת?! 

וואלה בדיוק היום דיברנו על זה...מרב.

למדנו שהרמב"ם אומר שמה זה ימות המשיח?

1- יהיה שלום בין כל המדינות.

2- יהיה קל לעשות כל דבר. פרנסה תגיע בקלות. אוכל יצמח על העצים טרי וכשר למאכל. הבגדים יצמחו מהעצים. ה-כ-ל יהיה מהיר.

3- מנהיג אמת, מדינת מופת מבוססת על ערכים של יושר וצדק. בקיצור, מלך המשיח שישפוט אותנו לפי התורה.

 

ו-וואלה. לא רוצה! אני רוצה שיהיה לי על מה לעבוד. נכון, עכשיו לא טוב לי בחיים- ישלי יותר מידי על מה לעבוד, וזה קשה. אבל מה עדיף? שאני אשב רגל על רגל והכל יבוא לי בקלות? איכסה פיכסה!!! 

אני רוצה להילחם. 

 

אז אמרנו שכשהמשיח יבוא בעז"ה מחר [כי הוא לא אוהב לבוא בלילה.. כולם ישנים ואפח'ד לא עושה לו קולולולואים...]-  יהיה לנו על מה לעבוד!!! 

לא יהיה לנו איך ליפול, כי לא יהיה יצר הרע, אבל יהיה לנו הרבה איך ולאן לעלות. להתקדם.

לשאוף להיות יותר מ"טובים". ל"מצויינים", וזה בעצם יהיה השינוי הגדול.

הרמב"ם אומר [לא זוכרת איפה.. למדנו את זה מתוך חוברת ניסוי חדשה, אז אני לא טורחת לבדוק איפה כל רב אומר את מה שהוא אומר..] שבעצם, לא המציאות תשנה. הכל יהיה כרגיל. אבל הטבע ישתנה. האדם יהיה בנאדם טוב. והעבודה שלנו תהיה לצמוח ולהיות מצויינים.

 

ואף-על-פי שיתמהמה עם כל זה אחכה לו בכל יום שיבוא!!!

זה לא רק כוונת הרמב"ם..אנונימי (פותח)

בס"ד 

מובא בעוד הרבה מקומות (לא זוכר איפה) שימות המשיך יהיה שנוכל לשבת וללמוד תורה בלי יצר הרע!! לא יהיה רוע בעולם, יהיה כבוד לעם ישראל ואנחנו נשלוט.. ממילא כל מה שאת אומרת עכשיו שאת לא רוצה שהוא יבוא זה יצר הרע, וכשהוא יבוא היצר הרע יתבטל וכבר לא תחשבי ככה...     תחשבו על זה..

רוג'ר - אני לגמרי לגמרי לגמרי איתך.אוסנת

גם אני לא רוצה שהעולם יהפוך להיות מושלם ולא יהיה לי שום טעם להיות בו.

 

וגם אני הבנתי (עוד לא לגמרי) שעבודת המידות והנפש תשאר תמיד... העבודה לאזן את תכונות הנפש שלנו. וזה מספיק קשה ומאתגר.

שאלתי פעם מישהו על זה.... ו....חרותיקאחרונה

מישו ששנתן שיחה על המקדש, שאלתי למה לי לרצות שהמשיח יבוא, אם לא יהיה מה לעשות,

מה להתאמץ, זה יהיה פשוט משעמם!!!!!!

אז הוא אמר לי שזה פשוט בגלל שאנחנו לא יודעים כמה טוב יהיה...

הוא הסביר לי הרבה זמן על זה, ואני לא כ"כ זוכרת מה הוא אמר,

אבל השתכנעתי!!!!! ממש!!!! ברור שגם לפני זה רציתי שהמשיח יבוא

אבל זה היה רק רצון עמום כזה. עכשיו זה השתוקקות....

חוץ מזה שיש פה כ"כ הרבה צרות שאין שום אפשרות אחרת שהכל יסתדר,

חוץ מ- אם המשיח יבוא....... בע"ה עוד היום!

אמל'ה גם אני ממש מפחדת מהרגע שהמשיח יבוא!!אנונימי (פותח)
אני מפחד שהוא לא יגיע עוד היוםיושב בדד
דחוף מאד.מי מכיר את התוכנה סימפונט (SYMFONET)?noga14

אני צריכה אותה דחוף.אם יש אותה למישהו אשמח שהוא יפנה אלי באישי.תודה.

זה דחוףnoga14
מזה? הקפצהג'ודי
בדיוק.noga14
התכונתי מה התוכנה הזאת?ג'ודי
זו תוכנה של מוזיקה (סוג של לימוד)noga14אחרונה
יומולדת יומולדת ימולדת ימולדת יומולדת יומולדת!!=]אנונימי (פותח)

יש לי חברה בת 15 השבוע, אני רוצה לעשות לה יומולדת הפתעה=]]

אני רוצה לקשט לה את החדר אבל זה כבר נדוש.. אז אני אשמח לרעיונות מקוריים לקשןט את החדר או לסתם משו נחמד ליומולדת...

צ'ופרים לימודת יתקבלו בברכה!!

אממ..!!מירב!!אחרונה

אני תליתי לאחותי בחדר בלונים סגולים(צבע אהוב עליה)

אבל לא סתם תליתי,לקחתי סרט קשרתי..כמו שקושרים לבלון גז..והדבקתי אותם לתיקרה,ומכל חוט של בלון הדבקתי תמונות שלה,ותמונות שלה ושלי ביחד..

בקיצור..יצא ממש יפה..והיא ממש התרגשה..תיראי.(התמונה שכאן,זו תמונה שצולמה לפני שקשרתי את הסרטים והתמונות..

אבל הבלונים האדומים שתיראי..זה כבר תמונה שיש את הסרטים והתמונות(של אבא שלי)

וזה יוצא ממש יפה ומיוחד..

20110328110341.jpg

20110328110253.jpg

בעיקבות המצב הביטחוני בארץב.ש.

מה דעתכם על כניסה לעזה?

א. אמרתי שצריך לשקול אם יש סכוי שאסד יפול.golani

2. הדיון לא רלוונטי כי גל הטרור חלף.

אולי כל אחד צריך לעשות עם עצמו חשבון נפש?אורח בעולם

הרצח ליד בית חג"י-בתחילת השנה, השריפה בכרמל, תאונת הרכבת, הרצח באיתמר, הפיגוע באוטובוס וכל זה מצטרף לשנים של אלימות ברחובות רציחות אסונות (אי אפשר גם להתאלם מהאסונת ביפן!)

אם לא נתעורר עכשיו-אז מתי ?!?  

מסכימה~מישי~
אני חושבת שהבעיה היא שאנחנו בתור עם ולא כל אחד בפנאביטל!!=)

בפני עצמו. אנחנו צריכות לחזור בתושבה כעם.. ולא כבודדים.

ככה את פוטרת את עצמך מלעשות משו'?מישי' מאפושו'

זה לא רק העם. זה גם יחידים. עם בנוי מיחידות יחידות, אנשים בודדים. אם תגידי "העם צריך לחזור בתשבוה" זה בעצם, "אני בסדר, שכולם יעשו משו' ותבוא גאולה".

אז אולי גם בתור עם. לא אמרתי שלא... אבל זה לא פוטר אותך מעבודה עצמית וחשבון נפש פרטי. זה מתחיל מיחידים. זה מתחיל מכל אחד בפני עצמו..

 

מקווה שהובנתי... קצת התסבכתי על המילים...

אההה שכחתי להוסיף את חודשי הבצורת הקשים.אורח בעולם
נוו זה ברור- המשיח בפתח!!!!*sapir*
המשיח בפתח-ואנחנו צריכים לעשות הכל כדי להכניס אותואובז'יי!!
>>מרב.

אני מאוד מאמינה שהמשיח בפתח.

אבל איך אפשר להגיד בכזאת וודאות?

גם לפני שנתיים אמרתי ש"הנה, המשיח בפתח". ו... הוא עוד לא הגיע. או שכן. אינלי מושג אם זה נקרא עכשיו ימות המשיח או לא.

אבל מה שבטוח זה שכן חייבים לעשות משו.

א"א להגיד שצריך לתקן ת'עם- כי את/ה חלק מהעם הזה!!!

כדי לתקן עם- קודם כל צריך לתקן את עצמך.

אז שכל אחד יעשה השתדלות.

אצלנו באולפנא חילקו עכשיו כרטיסיות- כל אחת ללקחה על עצמה משו להתחזק. אני [כמובן] לקחתי על עצמי לשמור על הלשון.

ונראלי זה הולך לי טוב יחסית(=

אז שכל אחד יקח על עצמו משו, וביחד כל העם הזה יהיה מתוקן בעז"ה, ורק ככה הכל יגמר!!

כמה אסונות בשנה אחת??אנונימי (פותח)אחרונה

 לדעתי עמ"י צריך להתאחד לא משנה דתיים,חילונים,חרדים.. כי שעמ"י מאוחד אף אחד לא יכול לנצח אותו!!

וכן אנחנו אומרים המשיח פה אבל דוגרי אנחנו לא מספיק בשלים כדי לקבל את המשיח..

אז אולי כל הצרת האלה באות כדי להכין אותנו למשהו גדול ואנחנו צריכים לשים לב כל אחד ואחד איך הוא עושה טוב לאנשים מסביבו ולמלא את העולם בטוב ובאמת להתכונן למשיח כי עכשיו העם שלנו לא במצב לקבל משיח אנחנו דור מאוד מבובל ואם יבוא משיח עכשיו זה עוד יותר יבלבל אותנו..

אנחנו צריכים ללמוד מההסטוריה שלנו פעם היו לנו נביאים שיגידו לנו חזור בתשובה היום ה' בעצמו שולח לנו מסרים(לצערו ע"י אסונות..) להתעורר ולהתחיל לפעול כעם אחד יחיד ומאוחד!!

שיהיו רק בשורות טובות ושבעז"ה שנה הבאה נזכה כולנו להיות ביחד בבית המקדש!!

אה-אה! ניצחתי! "שכל הערבים ימותו?!"אספרנזה
 טוב חברים – אני יודעת שנמאס לכם מהדיון הזה של -- "כל הערבים ימותו" – אבל..

יש הכרעה. ונחשו מה- צדקתי! (איך לא, אה?)

 

בדקתי בספר "משיב הרוח" – שזה בעצם ספר של שאלות ששואלים בני נוער ותשובות של הרב אבינר. 

אז צילמתי את העמודים שהיו חשובים לכל הדיון הזה, ו- הנה הם כאן:

 

(שימו לב, הפעם, לא א-נ-י אומרת, אלא הרב אבינר:D)

(אה, ובגלל שאני יודעת שיש כאלה שמתעצלים לקרוא הכל (כמוני?..) אז סימנתי קטעים חשובים. תקראו אותם. ואלה שלא עצלנים – ממליצה לקרוא הכל)

 

 

 

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
אגב - זה הספר, וממש ממליצה:
 
אשמח אם תקפיצו כדי שכולם יוכלו לראות חושף שיניים
 
את התמונה הראשונה לא רואים - אבל לונורא..אספרנזה
(^^מסתבר שכן..)אספרנזה
מומלץ^^^^^ יישר כח אספרנזהב.ש.
זה תלוי בשאלה אם הם אויבים או לא.....הסטלן הקטן

ובגדול גם זה היה הויכוח...והרב אבינר כתב שאויבים מותר להרוג...

לא סתם ללכת ברחוב ולהרוג ערבים...כנרית על הגג=)

אבל אם ערבי הרג משפחה, ואני לא כותבת עכשיו תיאורים וזעזועים, אז צריך להרוג אותו! לא לשים אותו בכלא, שילמד, יעבוד, וינוח...

ואם מאיזשהו כפר יצאו ערבים וגזלו חיים מיהודים, אז הצבא צריך להילחם בכפר הזה ולחפש אשמים, והדבר האחרון שצריך לעשות זה לשמור על הערבים ו"להגן עליהם מהמתנחלים"!

ולגבי הערבים בארץ- לא צריך להרוג אותם אם הם חפים מפשע, אבל אם רואים שאי אפשר לחיות איתם בשלוש ויש הרבה מאוד פעולות טרור אז צריך להגיד להם להתראות

ולגרש אותם מהארץ!!!

למה יהודים אפשר לגרש מארץ ישראל ובערבים אסור לגעת, ולתת להם להרגיש פה בבית?

למה כשאני הולכת בארץ ישראל הקדושה אני צריכה לפגוש ערבים שמרגישים פה בנוח כמוני או אפילו יותר ממני?????

ברור -אביב

אבל לא אנחנו אלה שנהרוג אלא חיילינו או בית המשפט..

בית המשפט?!רחלקה

בעזהי"ת.

 

לא ידעתי שבית המשפט הוא זרוע של צה"ל...

לא ידעתי שנוג"ה הוא מקום לדיונים של אר"מ...צחקן
א. אף אחד לא אומר להרוג את כל הערבים.שמי תכלת2

וגם לא אלה הכי כהניסטים וקיצוניים..

ואם יש כאלו שאומרים את זה אז ברור שזה לא נכון.. 

 

ב. שימי לב שיש הבדל בין להרוג "חפים משפע" להרג של כ-ל הערבים.

במצב של מלחמה הצבא הורג גם גויים שלא קשורים באופן ישיר למלחמה, אני חושבת שאלו שאומרים "מוות לערבים" מתכונים לזה ולא להרוג את כל הערבים שעל פני האדמה..

יש !!! תודה .. עכשיו אני לא הרשעה היחידה ..טובי =][=

הרב אבינר זה לא סתם דעה שלי חושף שיניים

עם כל הכבוד לשרשור הנכבד הזה.<אריאל>אחרונה

הוא סוטה יותר מדי לכיוון של הכפשת רבנים.

כל הכפשה, אמירה,  נגד רב- מאיזה מגזר שיהיה- לא אצלי בפורום. 

 

 

שאלונת:פונ3'ה!!

יש פה הרבה שירים ממש חזקים שאנשים כותבים ...

מותר לי לשמור אותם?

אם הם פרסמו אז סביר להניח שכןענבל
תשאלי אותם.לא כל יוצר יסכים.(למשל, אני לא אסכים)noga14
תשמרי לעצמיך אחרי בקשת רשות מהיוצר\ת בעצמו\הטליה

אבל בשום אופן שלא יהיה פה פריצת סייג להעביר את השיר הלאה

לי אישית ארע מקרה שקיבלתי שיר שכתבתי מחברה שבכלל לא ידעה

שאני כתבתי את זה, הסתבר שזאת שנתתי לה את השיר העבירה אותו

גילגולי גילגולים והוא חזר אלי.

זה פוגע

בעקרוןהסנה-בועראחרונה

אסור, זה פוגע בזכויות יוצרים ובקניינו של היוצר .

אבל מצד היוצרים, כדאי לקחת בחשבון לפני שמעלים שזה אנטרנט ומן הסתם זה יתגלגל ולא יהיה לכם שליטה על הקרדיט.

כמה פיגועים...שה' ישמור!גולי =]

גם האתאבדות/פיגוע בכניסה לרבבה וגם הפיגוע בירושלים!!!

 

יאללה ספר תהילים חדש (יש פה קישור אין לי את הקישור הנורמלי מי שיש לו שישים)

http://www.po-ip.co.il/tehilim/tehilim-hebrew.htm

 

אני אומרת א'-ה'

כל דיני חודש ניסן - מפי הגאון הרב מרדכי אליהו זצ"לחסיד ה'
שלום לכולם,

ההלכות הבאות הם מפי הגאון הרב מרדכי אליהו זכר צדיק וקדוש לברכה.

---

א. "החדש הזה לכם ראש חדשים, ראשון הוא לכם לחדשי השנה".
רובו של החודש ימים טובים: בראש חודש ניסן הוקם המשכן וי"ב יום הקריבו הנשיאים את קרבנם,
בו נגאלו ממצרים ובו עתידין להגאל. ולכן יש בו הלכות מיוחדות. (שו"ע תכט סע' ב. קלא סע' ז ונו"כ שם).

ב. כשאומר אדם על חודש ניסן שהוא ה"חודש הראשון" הוא מקיים מצוות עשה דאורייתא של "החדש הזה לכם ראש חדשים וכו'"
וכל זאת כדי לזכור את החודש שבו יצאנו ממצרים. (עיין רמב"ן על התורה).

שואלים בהלכות פסח

ג. "שואלין בהלכות פסח קודם לפסח שלשים יום". (שו"ע תכט סע' א)
על כן חובה על כל איש ישראל לשנן לעצמו היטב במשך ימים אלו יום יום את ההלכות הקשורות לחג הפסח.
ולהתחיל גם בניקוי הבית ובקנית מוצרים לפסח. ורבים מיראי ה' וחושבי שמו נוהגים להתחיל בזה מיום י"ד באדר
(דהיינו פורים דפרזים ועיין ר"ה ז' ע"א בכורות נ"ז ע"ב תוד"ה בפרוס כה"ח שם ס"ק ה', מש"ב ס"ק ב').

ד. גם אם אדם למד את ההלכות האלו בשנים עברו, ישוב ללומדם בכל שנה מפני שהשכחה מצויה.
ועוד טעם יש בזה, שכל הלומד הלכה - בורא מלאך השומרו שלא יכשל בה.

ה. שני תלמידים השואלים את הרב בשלושים יום קודם הפסח - יענה הרב תחילה לזה ששאל בהלכות פסח.

ו. החיוב ללמוד הלכות קודם החג הוא גם על יחיד וגם על ציבור, אלא שהציבור לא צריך לבטל סדר לימוד קבוע עבור זה,
ודי בכך שיקצרו מעט מסדר לימודם הרגיל, וילמדו בו הלכות פסח. (עיין כה"ח וביאור להלכה שם)

תחנון

ז. אין אומרים תחנון ונפילת אפים בכל חודש ניסן. שרובו ימים טובים בגלל הקרבת הנשיאים, וימי הפסח (שם סע' ב).

ח. אין אומרים "צדקתך" בשבת במנחה. וכן הדין בכל שבתות השנה, אם אין אומרים תחנון באותו יום אילו היה חול,
אין אומרים "צדקתך" באותה שבת. (שם שם. שו"ע רצב סע' ב).

ט. אין אומרים "למנצח יענך" ו"תפילה לדוד" כל החודש.
והאשכנזים אומרים "למנצח יענך" כל החודש חוץ ערב פסח שלא אומרים (כה"ח תכט ס"ק מ).

פרשת הנשיאים

י. בראש־חודש ניסן הוקם המשכן, והנשיאים הקריבו את קרבנם בחנוכת המשכן, כל נשיא הקריב יום אחד,
ולכן נוהגים לקרות בפרשת הנשיאים מיום ראש־חודש ניסן, כל יום קוראים פרשה של אותו יום.
וביום י"ג בניסן היו קוראים עד "כן עשה את המנורה". (כה"ח תכט ס"ק כב כג. יש נוהגים ליתן צדקה אחרי הקריאה.
ויש נוהגים לקרות בספר יחזקאל וכו' ויש מוסיפים בקשות שונות. יש נוהגים לקרוא גם פרשת "ויביאו את המשכן",
ופרשת "ויהי ביום כלות משה").

יא. אחר פרשת הנשיאים נוהגים לקרוא "יהי רצון" של הזכרת הנשמות כמובא בסידורים.
והגאון רבי יוסף חיים זיע"א היה רגיל לומר את הבקשה לעילוי נשמות כל חודש ניסן.
(מדברי הגאון רבי יוסף חיים זיע"א בהגדת אורח חיים עמ' א סע' ב משמע שהיו קוראים רק את פרשת הנשיא
יום יום ולא את הבקשה המופיעה בסידורים אחריה. אחר כך היו מפרישים ג' פרוטות לצדקה, ואומרים "אנא בכח",
"שיר המעלות בשוב" ו"הללויה הללו את ה' מן השמים". וכל זאת היו אומרים עם הפרוטות ביד ואחר כך נותנם אותם לצדקה.
וטוב לעשות כדעת הבן איש חי בכל מקום שבו אין בדבר זה מחלוקת - כה"ח תכט ס"ק כב, כג).

יב. יש קוראים פרשת הנשיאים מתוך ספר התורה, אבל המנהג הטוב לקרות מתוך סידור או חומש.

תענית בניסן

יג. אין מתענין בחודש ניסן אפילו תענית יארצייט, ואפילו חתן וכלה אין צריכים להתענות בו.
ולדעת המשנה ברורה חתן וכלה צמים אפילו בר"ח ניסן (שם ס"ק י)

יד. אין לגזור בו תענית ציבור. אבל תענית חלום מתענין. והבכורים מתענין בערב פסח.
(שו"ע תכט סע' ב ורמ"א שם. כה"ח ס"ק לד. רמ"א תקעג סע' א. חוקת הפסח.
ויש נוהגים להתענות כל תעניות אלו וגם תענית יחיד, שכן דעת מרן השו"ע, אך אנו לא נהגנו כן.
- עיין שו"ע תכט סע' ב באר היטב ס"ק ז. תצב סע' א).

טו. הנוהגים להתענות בכל ערב ראש־חודש, יש אומרים שלא יתענו בערב ראש־חודש אייר, אלא אחר ר"ח, כיוון שעדיין ניסן הוא.
(מ"ב תכט ס"ק י). ולדעת בא"ח (בהגדת אורח חיים עמ' רמ) טעם קלוש הוא ועל כן מי שנהג או רוצה בכך,
יכול להתענות גם בערב ראש־חודש אייר.

אבלות ובית עלמין

טז. אין אומרים בחודש זה "צידוק הדין" לאבלים בשבעת ימי אבלות, ואפילו היה הנפטר תלמיד חכם מופלג.
ואם נהגו לאומרו - ימשיכו כמנהגם. (כה"ח תכט ס"ק לג).

יז. אין מספידים כל חודש ניסן אלא לחכם "בפניו". דהיינו קודם הקבורה. (שם).

יח. נוהגים לא ללכת לבית הקברות בחודש ניסן, ומי שיש לו אזכרה של יום השנה (יארצייט) ילך בערב ראש־חודש ניסן.
אמנם מי שיש לו אזכרה של היום השביעי או יום השלושים בתוך ניסן, יכול ללכת לבית הקברות.

יט. נהגו לילך בערב ראש־חודש ניסן לבית הקברות להרבות בתפילה לע"נ הנפטרים,
היות ועל פי הזוהר הקדוש יש בימים אלו תועלת גדולה לנפטרים מהמצוות והמעשים טובים שעושים לעילוי נשמתם.
וטוב לעשות כן גם בערב ראש־חודש אייר.

קמחא דפסחא

כ. הזוהר הקדוש כתב כי בכל החגים והזמנים צריך האדם לשמוח ולשמח לב עניים,
ואם הוא שמח לבדו ואינו משמח עניים, עליו נאמר: "וזריתי פרש על פניכם פרש חגיכם" (מלאכי ב ג),
וכן: "חדשיכם ומועדיכם שנאה נפשי היו עלי לטֹרח" (ישעיה א יד) .
לכן יזהר כל אדם לשמח לב עניים יתומים ואלמנות, וה' ישמח לבבו. (זוהר יתרו פח ב: ).

כא. כתב הרמב"ם (הלכות יום טוב פרק ו הלכה יח) בענין מצוות השמחה בחג שיש מצוה לשמוח ולשמח את אשתו וילדיו
"וכשהוא אוכל ושותה חייב להאכיל (דברים ט"ז) לגר ליתום ולאלמנה עם שאר העניים האמללים.
אבל מי שנועל דלתות חצרו ואוכל ושותה הוא ובניו ואשתו ואינו מאכיל ומשקה לעניים ולמרי נפש אין זו שמחת מצוה אלא שמחת כריסו,
ועל אלו נאמר (הושע ט') "זבחיהם כלחם אונים להם, כל אוכליו יטמאו, כי לחמם לנפשם".
ושמחה כזו - קלון היא להם. שנאמר (מלאכי ב') "וזריתי פרש על פניכם פרש חגיכם".

כב. מנהג קדום ועתיק יומין אשר נהגו בו ראשונים ליקח חיטין ולחלקן לעניים כדי לסייע בידם בהוצאות החג המרובות.
וכיום נוהגים ליתן מעות לאגודות המתעסקות בחלוקת מוצרי מזון לנזקקים. (רמ"א תכט סע' א. וכה"ח שם).

כג. יש להדגיש, כי יש פוסקים אשר נתנו למנהג זה תוקף של הלכה. ודבר זה הוא חיוב על כל אדם, ואינו חומרא או חסידות בלבד.
ועל כן מי שגר בעיר שלושים יום ויותר חייב ליתן למגבית זו. והעני שגר בעיר יותר משלושים יום יכול לקבל ממגבית זו.
והגבאים יתנו לכל עני לפי מצבו ומספר נפשות ביתו (משנ"ב ס"ק ה).

שבת הגדול

כד. נהגו לדרוש בשבת הגדול בהלכה ובאגדה כדי להורות לעם את הדרך אשר ילכו ואת המעשה אשר יעשון.
ואחד הטעמים שקורין אותו "שבת הגדול", משום שבשבת זו מתאסף קהל גדול לשמוע הלכות חשובות.
(כה"ח תכט ס"ק ג. תל ס"ק ד).

כה. מאחר שעיקר דרשת שבת הגדול היא ללמד לעם את המעשה אשר יעשון, ועיקר ההכנות הם לפני החג,
לכן כשחל ערב פסח בשבת נהגו להקדים את דרשת שבת הגדול שתהיה שהות לקהל לדעת איך להכין את צרכי החג.
(כה"ח תכט ס"ק ד).

כו. בשבת הגדול אין הספרדים משנים בסדרי התפילה או בסדרי המאכל אלא נוהגים כמו בכל שבת.
והאשכנזים נוהגים לומר במנחה של שבת זו חלק מההגדה של פסח מ"עבדים היינו" עד "לכפר על כל עוֹנותינו".
(רמ"א תל סע' א. קצש"ע קז סע' ג. אמנם הנוהגים מנהג הגר"א לא אומרים בשבת חלק מההגדה).

כז. יש מפטירים בשבת הגדול "וערבה". (קצש"ע קטו סע' ה. כה"ח תל ס"ק ג בשם הלבוש).
והספרדים נוהגים לומר "וערבה" רק כאשר ערב פסח חל בשבת. (כה"ח תל ס"ק ג)

כח. יש אומרים שאין אומרים במוצאי שבת זו "ויהי נעם" "ואתה קדוש" ומנהג הספרדים לאומרו כמו כל מוצאי שבת.
(רמ"א רצה ס"ע א. עיין כה"ח שם ס"ק ט ובא"ח ויצא).
 
ברכת האילנות

א. בחודש ניסן זוכים בברכת האילנות הבאה משנה לשנה ואין מברכים ברכה זו אלא פעם אחת בשנה. (שו"ע רכו סע' א).

ב. טוב לברך ברכה זו בר"ח ניסן כי זריזין מקדימים למצוות. ויש מברכים אותה בחול המועד ברוב עם ובבגדים נאים.
אם אינו יכול בימים אלו - יברך כל חודש ניסן. עבר ניסן - יברך בלי שם ומלכות. (כה"ח שם ס"ק א).

ג. הנמצא בחו"ל במקום שאין האילנות מלבלבים בחודש ניסן אלא רק מאוחר יותר, לכשילבלבו - יברך ללא שם ומלכות.
לדעת המ"ב יברך עם שם ומלכות כשילבלבו אפילו אינו בחודש ניסן.
(עיין מ"ב סי' רכ"ו ס"ק א' כה"ח סק"א, הגדת אורח חיים לבא"ח עמ' ז' אות י').

ד. אם לא הזדמנו לו אילנות מלבלבים - צריך לחפש אחריהם, שמצוה זו היא חיוב על האדם.

ה. ראה אילנות מלבלבים ולא בירך עליהם - לא הפסיד ברכתו בזה, וכשיראה שוב אילנות מלבלבים יברך עליהם
(מאמ"ר ועיין כה"ח רכ"ו ס"ק י').

ו. צריך לברך לכל הפחות על שני אילנות, ואפילו אם הם מסוג אחד, ולכתחילה ראוי להדר ולברך על שני אילנות מאכל משני סוגים.
(הגדת אור"ח ז סע' ט. כה"ח רכו ס"ק ב).

ז. בשעה שמברכים על האילנות צריך שיהיו בהם פרחים פורחים.
אולם אם התחילו לגדול פירות, ולא נשאר באילנות שום פרח, ואין אילנות פורחים בנמצא - יברך בלא שם ומלכות.
(מ"ב רכ"ו ס"ק ד', כה"ח שם ס"ק ט' על מנהג העולם, כה"ח רכו סע' ב. ובזמנו של כה"ח עדיין לא יצאו לאור
דברי הבא"ח בפירושו להגדה, ועיין להגר"א שם ס"ק ב' החולק בעיקרון על השו"ע וסובר שאפילו גדלו ממש יברך.
ולמעשה הפוסקים כגאון תמיד יברכו, ואחרים יברכו בלי שו"מ.
הגדת אורח חיים עמ' ז סע' יא בשם ספר האשכול עמ' 68 מהדורת תרכ"ח.).

ח. טוב ורצוי לברך ברכה זו מחוץ לעיר, כדברי הגמרא, היוצא בימי ניסן ורואה אילנות מלבלבים.
אמנם תלמיד חכם השוקד על לימודו - לא יאבד זמנו עבור יציאה מהעיר, ויברך על עצים שבחצרו.
וכן יעשה מי שהיציאה קשה לו.
(ברכות מג ב. הגדת אורח חיים עמ' ז סע' ח. כה"ח רכו ס"ק ג).

ט. טוב להשתדל לברך ברכה זו בעשרה. אבל אין להשהות לשם כך את הברכה
(הגדת אורח חיים עמ' ז סע' ה. כה"ח רכו ס"ק ז).

י. טוב ליטול ידיים קודם הברכה.
(הגדת אורח חיים עמ' ז סע' ג. כה"ח רכו ס"ק ג).

יא. ברכה זו נתקנה דוקא על אילני מאכל ולא על אילני סרק
(הגדת אורח חיים עמ' ז סע' יא. כה"ח רכן ס"ק ב, יא).

יב. אין לברך על אילנות שידוע לו שהם מורכבים.
(הגדת אורח חיים עמ' ז סע' יב בשם שו"ת רב פעלים ב, או"ח סי' לו. כה"ח רכו ס"ק יא).

יג. מותר לברך ברכת האילנות על אילנות שהם בתוך שלוש שנים לנטיעתם.
(הגדת אורח חיים עמ' ז סע' יב בשם שו"ת רב פעלים ג, או"ח סי' ט).

יד. לא יברך על עצים הגדלים בעציצים בתוך ביתו.

טו. עפ"י חכמי הקבלה, יש בברכה זו תיקון גדול לנשמת הנפטרים ובפרט לאביו ואימו.
לכן ישתדל לומר "פתיחת אליהו" קודם הברכה (וי"א אחריה).
ואחר הברכה יפריש ארבע פרוטות לצדקה לעילוי נשמתם ויאמר בקשה המסודרת לעילוי נשמתם.
(הגדת אורח חיים עמ' ז סע' ה ו. כה"ח רכו סע' ו' ח')

טז. אין לברך בשבת ויום טוב. ואפילו אם חל ר"ח בשבת ורוצה להיות בגדר "זריזין המקדימין" - לא יברך.
(הגדת אורח חיים עמ' ז סע' ז. כה"ח רכו ס"ק ד).

יז. יש מחלוקת אם מצווה זו נחשבת למצווה שהזמן גרמא ונשים פטורות או לא, לכן נשים לא תברכנה.
וטוב שאשה תשמע את הברכה מבעלה שיכוין להוציאה ידי חובה.
(והר צבי כתב שתברך, בא"ח עקב ט', על ברכת החמה משמע מדבריו שלא תברך)


-------------------

חודש ניסן פורח לכולנו, שנזכה בעזרת ה' לביאת המשיחה במהירה בימינו - אמן!
(קרדיט לאתר Yeshiva)
היי לכולם!אנונימי (פותח)

טוב, הסיפור שלי מתחיל לפני כמה חודשים..
שיא ההתלהבתי מאחד מהנוער שלי [כפרעליו] והוא מה-זה צדיק.. אבל לא דוס, כאילו, יש לו רגשות מה זה צדיקות!
קיצור, הוא גם מדריך בסניף שלי.. והוא שביעיסט ואני חמשושית..
יום אחד רציתי לדבר איתו.. ובדרך הביתה [הוא גר די קרוב אלי] דברנו מלא.. ובסוף לקח לי להגיע הביתה 2 שעות במקום עשר דקות! זוועה ממש!
בקיצור, אחרי שדברנו הבנתי שאנחנו מיועדים אחד לשני.. וממש נדלקתי עליו כאילו ממש!
היה לי מה זה קשה בלעדיו [והוא לא ידע] כבר הזכרתי שהוא המדריך שלי?..
אחרי כמה זמן שהשמכנו להפגש וללוות אחד ת'שני לא יכולתי יותר אז ספרתי לו את רגשותיי כלפיו, והוא אמר שגם לו יש רגשות דומים.. מה-זה נלחצתי! כאילו, לא ציפיתי לזה! אז הייתי בשוק ואמרתי לו 'מה לעשות?'
אז הוא אמר, נהיה חברים? אז הסכמתי.. ונהיינו חברים!
והוא המדריך שלי! וזה פאדיחות, אבל מה נעשה? בקיצור, זה לא פשוט.. ואנחנו גם לא שומרים נגיעה,
ואף אחד לא יודע ת'סיפור כי כולם בשבט שלי יהיו בשוק והבטחנו לא לספר!
אז עכשיו.. אנחנו כבר מלא פעמים יחד בחדר לבד [יענו איחוד] ופאדיחה! אבל אני ממש דלוקה עליו וקשה לי בלעדיו!
מה לעשות? יואו! הוא גם נהיה פחות דתי בגללי, וזה לא נעים לי.. אבל אני נהנת איתו!
ואנחנו זוג מושלם [כפרעלינו] מה לעשות?
3> 3> 3>
מורן אבוטבול [בעתיד שפירא]

משום מה -צעיר רענן

הסיפור הזה מריח לי ממש אי אמינות...

 

ובכל אופן אם כן או לא.

תקראי שירושרים של אח..

 

תשמרו מרחק וכל זה...אין לי מושג!ג'ודי
לפי מה שאת מספרת אני לא מבינה לאיזה עצה את זקוקה?ענבל

 

מה נסגר איתך?? חשבתי שהתחתנת...רחלקהאחרונה

בעזהי"ת.

 

ושאת מתחרטת על זה....

[עייני הודעתך בנשואים טריים]

אנשים תקשיבו..נשמה שלי!!=]

מישהו או מישהי כתב אות כתבה משפט שהוא הולך בערך ככה ואני לא מוצאת אותו מי שיודע את המשפט השלם והנכון שבקשה יכתוב לי..

 

מה שאני סוכרת זה משהו כזה: עד שלא תלמד להעריך אותו לא יקחו לך אותו משהו כזה!!!

 

ממש דחוף תודה

*זוכרתנשמה שלי!!=]

**או

 

"עד שלא תלמד להעריך אותם הוא לא יקח ממך אותם"ענבלאחרונה
שאלה דפווקה אבל זה חשוב לי...>>>איל!לי

מישו יכול להסביר ל את המשפט הזה...חסר לי שכל..

 

"הגדרה זו דומה להשקפה המצויה של ערך אסתטי,הנחשב בעיני אחדים כמעל ומעבר לערך השימושי היוצא מהחפץ.כך,מכונית יפה ומשביעת רצון במיוחד היא איננה מכונים הנוסעת ממקום אחד לאחר בלבד,אלא גם המרשימה אותנו עם חן,יציבות וכריזמה" 

מזה לעזעזל המשפט הדפווק הזה?! ולמה אני חייבת להסביר אותוו?!?!

אין לי מושג-גם לי חסר שכל....בין השורות

 

הפסקה הזו מסבירה הגדרה מסויימת..יושב בדד

..שיעזור אם תכתובי אותה פה.

 

בעיקרון זה אומר שאנשים רואים ביופי ערך מוסף. כך למשל מכונית יפה היא יותר מסתם מכונה שמזיזה אנשים ממקום לקמום.

^^בדיוק! וגם- יש אנשים שרואים ביופי*sapir*אחרונה

כערך יותר חשוב מאשר התפקיד של החפץ...בעיניהם עדיף קודם שייראה טוב ורק אח"כ שיעבוד...

דבילים.

משיח. הוא בא. בא? בא!אנונימי (פותח)
כולם אומרים "המשיח בפתח",
מחייכים "הוא כבר כאן".
רואים את ההקלה בעיניים, את הציפיה לרגע המתוק, הנכסף,
שישחרר אותם מכל הבילבולים, המחיצות.
הם שנים כבר מתגברים, מחזיקים, נאבקים,
עד טירוף. עד טירוף.
נאחזו בציפורניים בשם ה',
חרטו על המצח "אמת", נלחמו עד דם.
הסירו מעצמם הכל. השאירו רק אור קטן, זוהר, נוצץ.
משהו עדין. יפה.
עכשיו הגיע הזמן שלו להתגלות.
זה הרגע שלהם, כולו שלהם.
שלהם, ולא שלי.
אני מרגישה את המוות זורם בוורידים,
משתלט על המוח, על הריאות, על המחשבות.
אוכל את הלב, בנגיסות של וויתור,של השלמה, של סוף.
בחרתי בבילבול, זאת אני,כולי,
בחרתי בקליפות,
לא,סליחה,
בוחרת בקליפות, הם זורקות אותי, ניסחפת איתם,
מכורה אליהם, והם זה אני.
בוחרת..
וזה מה שבאמת כואב.
הבחירה, ההזדמנות. את בוחרת לומר לא להזדמנות.
מתוקה,
עכשיו,
עכשיו זה הרגע שלהם.
 
  
תגידו- איך אפשר???*#&למה?!*#&

איך בגיל 16 אני אמורה להתמודד עם כאלה דברים???

דיי...כולה מה אני???

אני אמורה להתעסק בשטויות מטופשות, כמו האלה בסרטים הקיצ'ים של חו"ל..בצבע הלק, ומי יותר פופולרית...

למה אני נאלצת להתמודד עם כאלה כאבים, פחדים, נסיונות לא נורמליים????

ובבקשה, אל תענו את התשובות הרגילות של למה יש נסיונות..אינלי כח לשמוע את זה יותר...

אני לא בדרגה של החניכה שלי, שאני אומר "ה' הביא לי נסיון ואני אעמוד בו"..אני פשוט לא!

אני רק מחפשת סיפטיה...הזדהות והבנה...

כי, כאילו...אני מרגישה שאני כל כך צעירה בשביל כל המחשבות שלי..כל כך צעירה בשביל להכריע עניינים כואבים וחשובים כל כך!!

אין לי מה לענות.. רק לומר שאני ממש מזדההשירס

אני ממש גם ככה! לחלוטיון!..

 

דבר אחד יש לי להגיד לך:דוסית גאה!

"אין הקב"ה מעמיד בנסיון אדם אלא אם יכול לעמוד בו."

דוסית..בכל הכבוד הראוי- את יודעת לקרוא???*#&למה?!*#&

אם יש משפט שביקשתי לא להגיד זה מה שאמרת..תודה באמת..

כאילו, זה יפה שיש לנו איזה מליון סיסמאות והכל..אבל לפעמים זה סתם מגוחך..

ואללה? אני ל-א יכולה לעמוד בנסיון..לא יכולהה!!!!!

עובדה.

וואי כמה מוכר!!!מרב.

הבעיה שלי זה לא לענות לעצמי בקטע הזה, כי אני אחת שיודעת להתמודד עם משברים וקשיים ב"ה.

הבעיה שלי זה מה לענות לחברה שלי.

היא לא חזקה יותר מידי בדת, ככה שכל זה ש"ה' מעמיד בניסיון רק את מי שיעמוד בו.." זה לא בדיוק מעודד אותה...

מה אפשר להגיד לה על זה?

[ויש לה ל"ע ניסיונות קשים שאני לא מאחלת לאפח'ד בעולם!]

אז אל תעמדי.דוסית גאה!

מה את רוצה ממני?

סה"כ כתבתי לך מה שאני חושבת.

 

אם זה מעודד אותך אל תיתייחסי לדברי.

*אם זה לא מעודד אותך...דוסית גאה!אחרונה