שרשור חדש
בואו נעשה שרשור פיוטים ומי חיבר אותם תעשירו אותנובורדו
פיוטים כמו לכה דודי, אדון עולם...
פיוטי שבת..
מה שאתם יודעים
אז- אתחיל ב"כי אשמרה שבת" -רבי אברהם אבן עזראבורדו
"יה ריבון עלם"- רבי ישראל נג'ארה
"אל נורא עלילה"- רבי משה אבן עזרא
בא נעשה ככהdavid7031

אתם תכתבו פיוטים, ונראה על מי אני יודע.

לכה דודי נכתב על ידי רבי שלמה אלקבץ, ממקובלי צפת בתקופת השולחן ערוך.

אדון עולם הוא אנונימי.

עזרני אל חי?בורדו
לא יודעdavid7031


ר' רפאל ענתביזה רק אני
מקאם חיג׳אז
יום זה לישראלהָיוֹ הָיָה

יוחס בטעות לאריז"ל, עם התגלות בתים חדשים נודע שם המחבר - רבי יצחק סלמה חזן.

דרור יקראהָיוֹ הָיָה

החכם המדקדק רבי דונש (-"אדונים") בן לברט הלוי (וחתם שמו בראשי השורות שבכל בית ובית)

הבתים "אלקים תן" ו"הדוך קמי" הם ממחבר אחר, ולכן לא חתום בהם שמו.

הבית האחרון "דעה חכמה" הוא אמנם מדונש, אבל לא שייך לפיוט הזה אלא לפיוט אחר שחיבר - "דלה שובב"

 

יודוך רעיוניהָיוֹ הָיָה

ר' ישראל נג'ארה.

יום שבתון - יונה מצאה..הָיוֹ הָיָה

ריה"ל, בעל הכוזרי

וגם - 'על אהבתך אשתה גביעי' של ריה"לאדם כל שהוא

וגם 'ציון הלא תשאלי' שלו.

חידשת ליdavid7031

הייתי בטוח שהוא של רשבא"ג

ידיד נפש.הָיוֹ הָיָה

מחבר בלתי ידוע.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

רגע רגע, תירגעו.

כן, הידיד נפש כמו שאתם מכירים אותו הוא מחבר בלתי ידוע...

ר' אלעזר אזקרי, בעל הספר "חרדים" חיבר פיוט אחר....

הוא חיבר פיוט בו אומרים:

"כי יערב לו ידידותיך" 

אז תתחזק ותתרפא והייתה לך שפחת עולם"

"וחוס נא על בן אוהבך"

"כי זה כמה נכסוף נכסף"

"אנא אלי מחמד ליבי, חושה נא ואל תתעלם"

"הגלה נא ופרוש חביב"

"מהר אהוב" - אני לוידע לנקד - אבל זה אהוב - בשורוק ולא אהוב בחולם.

 

 

 

 

 

אגב, האמת היא שגם את הפיוט המדוקדק כפי שהצגתי לא בטוח שהוא חיבר.

אבל זה לכל הפחות "מיוחס" אליו (היות ונמצא בתוך ספרו - "חרדים"). מה שאין כן הפיוט המצוי, שאין חכם אחד המעלה בדעתו שהוא חיברו...

 

 

ואמנם, על הצד שאכן לא הוא המחבר, אין הכרח לדחות הגירסאות המצויות מפני הגירסא שלו.

חוץ מהדקדוק ב"מהר אהוב" שהוא מוכרח מהשכל הישר.

זה לא הפיוט היחיד שנשתבש לאורך השניםdavid7031

ראו למשל בערך בויקיפדיה על "יה ריבון" שיש שינויים מנוסח המחבר.

זה לא אומר שלא הוא חיבר את הפיוט, כיוון שהרעיונות העיקריים עדיין נשתמרו. איש לא יטען (אני מקווה) שמה שיש בידינו זה קאבר על רבי אלעזר אזכרי.

(מעבר לזה שעד כמה שזכור לי ברינת ישראל תיקן את הפיוט, כך שרבים כן מכירים את הפיוט הנכון)

בקה ריבון השינויים מינוריים.הָיוֹ הָיָה

כמובן שלא התכוונתי שזה לא אותו פיוט.. זה היה שעשוע...

תוכל להוסיף גם את 'יום שבתון', שמפני הצנזורה שינו שני בתים.אוא"ר
אם לצנזורה נלך - אין לדבר סוף....הָיוֹ הָיָה

אבל צינזור אחד שאני אוהב להעיר עליו - בסליחות לשני בתרא - הנוסח המצוי בפיוט "אזון תחן" הוא  "צוה ישועות משחריך בחילוי, צור העולמים הושיענו בגלוי" כשהגירסא המקורית הייתה - "צמת בקצפך שוחחי לתלוי" (או: השוחחים לתלוי, אין משקל אחיד אז לא ניתן לקבוע מה הנכונה) כשהכוונה כמובן היא שיצמת את השוחחים = משתחווים - לתלוי = הלא הוא הממזר.

 

וחביב עלי למאוד להקפיד על תיקון זה...

 

 

 

אגב, @שחר אורן, אני חושב שהדיון הזה אמור לעניין אותך.. לאיפה נעלמת?

אני לא כל כך מבין בפיוטי שבתשחר אורן

בסדר העבודה עיינתי קצת לקראת יוה"כ.

אם בסדרי עבודה עסקינןdavid7031

כאן המקום להזכיר שני דברים ביחס ל"אתה כוננת".

1. בניגוד למה שסברו רבים מהראשונים, הוא לא חובר על ידי יוסי בן יוסי. (יש חוקרים שסוברים שמקור הבלבלול הוא בפיוט אחר של יוסי בן יוסי, אתה כוננת עולם ברב חסד, שנאמר במנהג צרפת)

2. הנוסח שבידינו אינו הנוסח המקורי, והוא עבר שינויים רבים לאורך ההיסטוריה.

ממה שראיתי, חוקרים סוברים שהוא מוקדם יותר אפילו..אדם כל שהוא

ושיוסי בן יוסי כבר השתמש בו כשחיבר את סדר העבודה שלו, אתה כוננת עולם ברוב חסד.

לא אמרתי אחרת.david7031


לרוב הצנזור שינה מילה או שתיים, כאן הוא מחק והחליף 2 בתים!אוא"ר
המוכר:
וּבָאוּ כֻלָּם בִּבְרִית יַחַד
נַעֲשֶׂה וְנִשְׁמַע אָמְרוּ כְּאֶחָד
וּפָתְחוּ וְעָנוּ יְיָ אֶחָד
בָּרוּךְ הַנּוֹתֵן לַיָּעֵף כֹּחַ

דִּבֵּר בְּקָדְשׁוֹ בְּהַר הַמֹּר
יוֹם הַשְּׁבִיעִי זָכוֹר וְשָׁמוֹר
וְכָל פִּקּוּדָיו יַחַד לִגְמֹר
חַזֵּק מָתְנַיִם וְאַמֵּץ כֹּחַ

המקורי:
וּמִתּוֹךְ עֲרָפֶל הֵאִיר אֹפֶל,
וְעַל עָב הֵרִים יֹשְׁבֵי שָׁפֶל,
וּמִגְדַּל צָרִי אֶרְאֶה נֹפֵל,
אַךְ אָנֹכִי מָלֵאתִי כֹח.

דְּרֹךְ בַּנַּעַל אוֹיְבִים וְצָרִים
וְגַם הַמְעַד קַרְסֻלֵּי זָרִים.
וְאָז יַעֲנוּ לָךְ עַמִּי בְּשִׁירִים
אֵל הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ.
אוהה!! לא הכרתיהָיוֹ הָיָה

נשמט ממני קודם שכתבת "שני בתים"

 

זה לא נראה בתים כ"כ מעצבנים, למה צינזרו אותם? 

יותר מסתבר בעיני שהצנזור רק השמיט, ומישהו אחר השלים את החסר.אדם כל שהוא

מן הסתם, דרישות התפקיד מהצנזור לא כללו כשרון בכתיבת פיוטים.

זה מה שכתוב בויקיפדיה, אע"פ שראיתי שיש שמסבירים אחרת מהם.אוא"ר
הנוסח המצוי בסידור הוא נוסח מאוחר יותר, והנוסח הקדום לפיוט כולל תוכן שונה לבית השלישי. במקום להרחיב בתיאור מעמד הר סיני מתאר הטקסט את נקמת ה' באויבים ואת השמחה במפלתם בעת גאולת ישראל. מחרוזת זו הוחלפה בתקופה מאוחרת יותר מחשש לעימות עם הגויים ומפני "דרכי שלום" (הגרסה המאוחרת נמצאת כבר בכתבי יד אשכנזים). להלן נוסח המחרוזת הקדומה:
"ומתוך הערפל האיר אופל / ועל עב הרים יושבי שפל /ומגדל צרי ארצה נפל (י"ס אראה נופל) / אך אנוכי מלאתי כוח.

יש שכתבו שגם הבית הרביעי אינו מקורי אלא הוחלף מפני דרכי שלום (הנוסח המקורי לדבריהם מובא לקמן) אך בכתבי יד של הפיוט מופיע הבית הרביעי כמו בדפוסים. מקור טענה זו הוא בהשלמה ספרדית לפיוט זה שהיה נפוץ אצל הספרדים בלי הבית הרביעי (ולא סימנוהו בשם "יהודה" אלא בשם ה') ועל זה כתב ר' שאול הכהן מג'רבא (בהערה לס' שפתי רננות מהד' ליוורנו תקע"ט) שהוא מצא באיזה כת"י שסימן השיר יהודה אלא שהושמט בית מפני הצנזורה ואף הביאו כביכול את נוסח הבית המושמט - אלא שכפי שניתן לְהִוָּכַח בכתבי היד לא זהו הבית המושמט. להלן הנוסח שצוין בטעות כמחרוזת הקדומה:
דרוך בנעל אויבים וצרים / וגם המעד קרסולי זרים /ואז יענו לך עמי בשירים / אל המתהלך על כנפי רוח".

התכוונתי להגיב ל@@נשמה כללית
אתה בטוח?hartkebhdxcrd
בכל מקום כתוב שזה הוא...
אז זה לא ראיה, אבל עדיין..
אני מבין שאתה שואל על השורות האחרונות שלי.הָיוֹ הָיָה

אז כן, הוא יוחס לו בגלל שנמצא בספרו, אבל אין וודאות שזה הוא. ויש כמה מוטיבים שונים משאר שיריו, שמוסיפים לפקפוק..

מעניין, לא ידעתי.hartkebhdxcrd
בסידור קורן אשכנזגאלאטס

יש את הנוסח המקורי כמו שהעלית. 

 

 

וככה אני אומר...

אומן ישעךdavid7031

רבי אלעזר הקליר.

יש אלפי פיוטיםזה רק אני
הזמן יכלה והמה לא יכלו.

אבל כמה מהאהובים עלי:
אל מסתתר- (מקאם חוסני) ר' אברהם מימון
יסד בסודו- (מתחיל בביאת) מיוחס לר' יוסף קארו אבל לא ברור אם זה הוא.
צורי גואלי י-ה -(עג׳אם)...לא זוכר נדמה לי שהבן איש חי.
אגדלך (נהוונד)- ר"א אבן עזרא
לא הבנתי את כל הסוגריים...בורדו
מה זה, סגנונות שירים?
וואוווובורדו
חיפשתי מי חיבר את "אדיר הוא יבנה ביתו" והיה לא ידועבורדו
'אם אפס רבע הקן'אדם כל שהוא

[מהסליחות של עדות המזרח, ובאחד הימים גם בסליחות של האשכנזים]

רבי אפרים בר יצחק מרגנסבורג, מבעלי התוספות.

בהרבה מקומות אומרים סליחות בנוסח משולב.ניק כמעט בלי ראשאחרונה

ואומרים את "אם אפס רובע הקן".

ואז אני מגלה שאמא שלחה את האחות לקראטהבינייש פתוח
בשביל הביטחון העצמי שלה ושלא תיהיה ביישנית (ואחותי אפילו לא ידעה על זה...)
לא עבד. עד היום היא מתביישת מהצל של עצמה...
מה דעתכם? הורים צריכים לפתור את כל הבעיות של הילדים שלהם ולשלוח לאיפה שצריך, או שילד אמור לפתור בעיות לבד? להחליט את מה לפתור ועם מה לחיות? ואם צריך עזרה לפתור בעיות אפשר לפנות להורים לבד?
חחחח תלוי בת כמה הילדה..וברור שההורים צריכים לעזורסטלנית בפעולה


אני חושבת שההורים היקרים יודעים מה הכי טוב לילד..רויטל.

לכן לסמוך על ההורים, כי הם היחידים בעולם שאכפת להם מהילדים.

ההורים שלי אמרו עליבינייש פתוח
  • שאהיה מדריך בבני עקיבא. ממש לא קרה ועזבתי את התנועה יחסית מוקדם
  • שאעשה משצ"ים. לא קרה
  • שאני גאון מתמטי. הרבה יותר מאיינשטיין. בקושי עברתי סטטיסטיקה
  • שיש לי אי קיו 600. ציון האינטליגנציה שעשיתי בבקום היה מעט מאוד מעל הממוצע
  • שאקבל משמעת בצה"ל. קראתי למפקד שלי חמור מטומטם
  • שאתחתן בגיל 18 עם הבחורה  הראשונה שאפגוש. אני רווק בן 26
תמשיך לשמוע להורים רק תרוויח זה בדוקרויטל.

''עין טובה. המתכון לחיים מאושרים''  גם להורים היקרים שלך

גם לעין טובה יש גבולבינייש פתוח

ומה זאת אומרת תמשיך להקשיב? מעולם לא הקשבתי להם ורק טוב יצא מזה. דרשו ממני להצדיע למפקד גם אחרי הטירונות. אם הייתי עושה את זה היו מוציאים איתי מצה"ל על נפשי

אם  רק טוב יצא לי מזה שמעולם לא הקשבתי להם, למה פתאום לשנות מגמה?

שוב אין יותר אוהבים ודואגים בעולם כמו ההוריםרויטל.

אנחנו חייבים לכבד אותם איך שהם,

אני בטוחה בעזרת השם שהכל יתהפך 

לך לטובה,

לא אמרתי שכל ההורים עוינים כלפי הילדים שלהםבינייש פתוח

אני אומר שמי שבשם היותו הורה מחליט שהוא יודע הכל על הילד שלו ועל כל דבר שקשור לילד שלו ב1000 אחוז יעשה רק טעויות

אם הילד לא מודע לבעיות שלו, או לא יודע כיצד לפתור אותן,קרובה
כדאי שההורים יעזרו לו.
אם הוא לא ידע, הוא ילמדבינייש פתוח
כמו שפעם כשהתחלתי לגור לבד, לא הקפדתי על סדר וניקיון. נכון, הגיעו ג'וקים הביתה, אבל בסוף הבנתי למה הם באו והתחלתי להשקיע בזה כמו שצריך.
את הקישור בין הג'וקים לכך שאני צריך לנקות לא הגיע משום מקום. צריך להשקיע בלתת כלים כאלה לילד.
יש דברים שרק אנחנו נדע אם מה מתאים או האם עשינו את המקסימום, לכן יותר בריא לתת לילד לא את הדג ולא את החקה, אלא ללמד אותו לבנות את החקה שרק הוא ידע אם היא מתאימה לו.
אתה בשלב שאתה יכול לחבר בין סיבה לתוצאה.קרובה
ילד לא מודע (לרוב) להשפעות של המעשים שלו.
וכן למשמעות של הימנעות ממעשים.
ילד שלא מדבר בגיל חמש, אפשר ורצוי וצריך לעזור לו לעשות את זה.
ילד נכה, צריך עזרים כדי לשרוד. הוא לא יכול לאתר את הבעיה בעצמו ולמצוא פתרון מייטבי בעצמו
ברור שזה צריך להיעשות בהדרגהבינייש פתוח
ממ דווקא לא התכוונתי להדרגה.קרובה
ילד לא יכול לפתור לבד בעיות של מבוגרים.
מבוגר כן. חד וחלק.
כן לפחות בתור ילדנביאה????אחרונה

(כמובן שהשאלה היא גם מה ההגדרה של ילד.. אם אתה מתכוון לילד קטן אז כן ואם לילד במוסג של בן של ההורים אז תלוי...)

כשהילד קטן כמעט את כל הבעיות שלו ההורים צריכים לפתור. אוכל, שינה מה הוא יעשה ואיפה הוא יהיה.. לאט לאט ככל שהילד גדל ההורים צריכים לתת לו להתמודד לבד עם דברים (מריבות חברים לבחור בעצמו דברים)

ובעיקר בעיקר ללמד אותו למצוא פיתרון לבדו. ללמד אותו ללמוד מהניסיון ולהשליך לדברים אחרים.. כשהילד גדול גם כן ההורים יכולים לתת עזרה בפתירת בעיות אבל זה יבוא יותר ויותר אחרי בקשה מהילד או אחרי ששואלים אם הוא רוצה שיעזרו.... -בסוף מי רוצה שלא יעזרו לו עם בעיות?? 

יודעים במה תעבדו??אחד הגברים!!!

ממש מענין אותי לדעת אם יש מישהו שיודע\ת במה הוא רוצה לעבוד בעתיד...

לי אין מושג, אפילו על כיוון אפשרי...\

אשמח אם תשתפו...

אתמול היה היארצייט של ר' אברום!הָיוֹ הָיָה

מה אנחנו לוקחים ממנו?

 

מה אנחנו עושים כדי שיצמחו לנו עוד "רי'ב אברומ'ים"?

 

 

סיפורים ממנו-יש?

 

אני אספר סיפור אחד:

כשהיה גר עוד בדירתו בגאולה, היתה לו מרפסת פיצפונת ממש, ובה היה בונה את הסוכה

באחד מהימים, הגיע הרב יהושע מגנס שליט"א לשוחח עימו,

הגיע ודפק בדלת, פתחה לו הרבנית ע"ה ואמרה - הרב בסוכה, כנס לשם.

נכנס הרב מגנס לסוכה, והוא רואה את רה"י זצ"ל יושב ולומד על יד השולחן,

סיפר: ניגשתי לשולחן, התיישבתי מולו, לא העזתי להפריעו מלימודו..

היה בינינו מרחק של פחות מחצי מטר (!!!) והרב - לא רואה, לא שומע...

עד שבאה הרבנית והפנתה את תשומת ליבו של הרב - שיש לו אורח...

כה היה שקוע בעמל תלמודו..

..הָיוֹ הָיָה

  @דסדוסה,  אולי תזכי אותנו באיזה סיפור מתוככי הבית הקדוש?

הזיכרון היחיד שיש לי ממנו..דסדוסה

 

הייתי רק בת 3..

הוא כבר היה זקן מאוד 

באנו לבקר אותו וכשנכנסתי לסלון בליל שבת הוא קם והלך לקראתי, אני זוכרת איך שהוא התאמץ כדי לברך אותי. ילדה בת 4! כשהוא הניח את הידיים שלו על הראש שלי אני באמת זוכרת שהרגשתי משהו שאני לא מצליחה לכתוב.. תחושה מיוחדת. מאחלת לכל אחד לחוות תחושה שכזאת, והלוואי שנזכה להמשיך בדרכו הקדושה של סבא רבה שלי.

ואו, זכית..הָיוֹ הָיָה

אגב, אני, לצערי, על אף שזכיתי להיות אצלו כמה פעמים, אינני זוכר אותו. ולמרות שהייתי די ילד גדול כבר...

 

ואמן, הלוואי שנזכה כולנו להמשיך בדרכו ומורשתו, להגדיל תורה ולהאדירה..

אני מאוד גאה בו עלדסדוסה

המסירות שלו לארץ ישראל! 

הרבה רבנים לא מביעים בנחרצות כזאת את הנאמנות שלנו לארץ ישראל..

לצערנו בדורנו מי שמעיז להגיד בנחישות שהארץ הזאת היא שלנו חוטף הרבה.. היו לו הרבה מתנגדים בעקבות זה ואני ממש מעריצה אותו שהוא נשאר איתן בדעתו וגרם להרבה שרים וראשי ממשלות ללכת אחריו!

 

וואו את נורא נורא צודקת...הָיוֹ הָיָה

הוא ממש נלחם על זה, ומסר את נפשו..

שמעתי (אני חושב שמבנו, הגר"י שליט"א) שלפני הגירוש מהגוש, הוא נסע לחזק, והרבנית ע"ה "כעסה" עליו - "זה קשה מידי בשבילך!" והוא ענה לה -"להם יותר קשה"....

 

ממש נלחם את מלחמתה של ארץ ישראל, בעוז ובתוקף, למרות כל מיני "שועלים קטנים מחבלים כרמים" שניסו להפריע למהלכיו.. וכמה שהוא כעס עליהם.. על אנשים שבחוסר אחריות הפקירו את א"י...

(הוא גם הקים (אגב- בגלל דחיפה מאוד מסיבית של בנו, הגר"י) את איחוד הרבנים למען ארץ ישראל – ויקיפדיה שמאוד מאוד נלחם על הארץ ושלמותה, בחוזק רב!

 

 

 

וכמובן, שזה היה פרי ותוצאה של עיקר מהותו ודמותו - איש התורה שהתבטל ביטול גמור לרצון ה' ודברו בתורה, 

איש שמיום עמדו על דעתו המית עצמו באהלה של תורה במסירות כבירה. ולא זז ממנה כל עוד היתה נשמת אלו-ה באפו.

ועמל ויגע כל ימיו "ללמד את בני יהודה קשת" - לגדל ולרומם עוד ועוד בני תורה ועמליה... סרט על הרב שפירא זצ"ל - פועלו למען החינוך והרבצת התורה - חדשות כיפה סרוגה

הנה כמה סיפורים אייסקפה

משנדרשתי לפתוח תיק נישואין ברבנות. לשם כך נתבקשתי בין השאר להמציא אישור בכתב מאת הרב מסדר החופה והקידושין כי אכן נתן הסכמתו לערוך החופה. עליתי לבית הרב כשבלבי חשש שמא אפריעו או אבטלו. הרב פתח דלת דירתו בשמחה והכניסני. משביקשתי בקשתי, חיפש הרב איזו פיסת נייר לרשום ולאשר. משמצא מבוקשו ובא לרשום בעטו, הניח שוב העט מידו והחל לעשות דרכו אל המשרד. תמהתי על מעשיו ובלבי חשבתי שמא ישנה איזו אי הבנה. "זה בסדר" אמרתי כלוחש. הרב הביט בי בחיוך והראה לי כי הדף המונח על שולחנו מקופל מעט בקצהו. "צריך דף יפה" אמר הרב. "אחר כך שמים את זה באלבום". חשוב היה לרב ששמחת חתן וכלה תהיה שלימה עד שנתן לבו אף למראה האלבום – "צריך דף יפה".

 

 

עוד סיפר הרב מרדכי, כי בצעירותו, עת היה תלמיד בישיבה וביקש להתגייס לצבא, הלך לבקש את ברכת הרב. הרב סיפר לו כי בהיותו הוא בחור בישיבה, היו בחדרו שתי מיטות בלבד ועמו בחדר היו דוד רזיאל הי"ד ואברהם שטרן (יאיר) הי"ד – שניהם היו מפקדים באצ"ל וכך היו מתחלקים בשתי המטות – פעם יצא האחד לפעולה לילית, פעם יצא השני ופעם עשה מרן ראש הישיבה משמר – כך הסתפקו שלושת חברי החדר בשתי מיטות.

הרב הוסיף כי באחת ההזדמנויות הציעו לו שני המפקדים להצטרף לשורות האצ"ל, וכיון שידעו שקשה יהיה לשכנעו, אמרו לו שאם ייענה לבקשתם, יכתירוהו מיד כמפקד – השבתי להם, אמר הרב, שמפקדים צריך גם בעולם התורה. "לי הציעו להיות מפקד ולא הסכמתי, ואתה – מציעים לך להיות חייל זוטר וכבר אתה מסכים?!".

 

מפה לקחתי אתזה.. מי שרוצה

'צריך דף יפה': 10 סיפורים על הרב אברהם שפירא זצ"ל - סרוגים

יפה מאוד! יישר כח!הָיוֹ הָיָה


סיפור אחד.ניק כמעט בלי ראש
הר"מ שלי לשעבר למד בישל"צ, והוא סיפר שפעם תלמיד לקח לתלמיד אחד חתיכה משניצל, והוא החליט לתבוע אותו בדין תורה אצל רב אברום. ורב אברום התייחס לזה ברצינות ובאמת דן אותו...
וואי וואינועה גבריאל
כמה פשטות...
אני גם יספר סיפור אחד:39

בתקופת הסכמי אוסלו היה וויכוח\חלוקי דעות בין כמה וכמה רבנים האם בברכת שלום המדינה להמשיך לומר ''שריה ויועציה'' כי לכאורה מי שהיה אחראי על כל ההסכמים זה הממשלה.

ריב אברום סבר שצריך להמשיך לומר ''שריה ויועציה'' .

בשבת אחת החזן בישיבה הגיע לברכת שלום המדינה ואמר ''שריה ויועציה'' כמו שריב אברום סבר, ואז הגר''ש ישראלי קם וצעק: מה זה הדבר הזה שהחזן אומר את זה(שריה ויועציה) תכף החזן יגיד משברך לערפאת!!

אז ריב אברום ענה: אין חשש החזן לא יודע את השם של אמא שלו...

סיפור ששמעתי בשבו"ש מר שלמה קניסברגמלמדוד

ר' אברום היה לומד בסדרי ערב בישיבה עד אחת עשרה כל ערב (לא יודע באיזה תקופה) והיה איזה ערב אחד שהגיעה השעה אחת עשרה ורבע, וחצי וכו' ור' אברום עדיין נשאר. אחד התלמידים ניגש לשאול את ר' אברום מה שונה הסדר ערב הזה שנשאר יותר מאוחר? ור' אברום הוציא מפתח מכיסו וחייך, כשהבחור לא הבין ר' אברום הסביר שבכל יום אשתו הרבנית אומרת לו לבוא באחת עשרה ואם לא היא תנעל את הבית ובאותו ערב ר' אברום לקח את המפתח והיא לא יכלה לנעול אותו וזאת הסיבה שנשאר יותר מיום רגיל. 

 

 

..הָיוֹ הָיָה
עבר עריכה על ידי נשמה כללית בתאריך י"ח בתשרי תשפ"א 18:28


למה מחקת?39

לענות?

אממ.. כי חשבתי שיותר ראוי.הָיוֹ הָיָה

אבל אם כבר ראית, ויש לך מקור - אז אשמח שתכתוב... 

המקור: אב בתורה ואב בחכמה(שם של ספר),39

שמה זה מופיע בשם הרב יואל מנוביץ רב ישיבת ההסדר חיספין.

בכללי הספר אב בתורה ואב בחכמה זה ספר אדיר! שכל כולו על ריב אברום- דברי תורה משמו סיפורים עליו ועוד...מוסיף המון יראת שמים!(לפחות לי).  של הרב יצחק דדון

אהה, יישר כח! ספר נפלא!הָיוֹ הָיָה

אכן ספר נפלא ואדיר.

ספר נפלא קוראים אותו כל ערב שבת כל המשםוחה פשוט פלא אחד גדולטאטע אוהב אותי!אחרונה


עוד סיפור:הָיוֹ הָיָה

הרב ברוך מרדכי אזרחי, ראש ישיבת עטרת ישראל, (ברוך מרדכי אזרחי – ויקיפדיה9) הגיע כנער לללמוד בישיבת חברון, בשעה שר' אברום היה מהחבר'ה המבוגרים בישיבה,

לימים, סיפר הגרב"מ את חוויתו הראשונה בישיבה, באמרו שנכנס בשעות הערב לקחת ספר מ"אוצר הספרים" (-ספריית הישיבה) וראה שעל סולם גבוה עומד למעלה איזה בחור ומעיין בספר... הגרב"מ עיין במה שעיין והלך לישון.

למחרת בבוקר, כשקם לתפילת שחרית, נכנס לאוצר הספרים שוב - והנה הוא רואה את הבחור ההוא עומד למעלה, באותה תנוחה,  שאל את מכריו - מי הוא זה ואי זה הוא הבחור ההוא למעלה, שלא זז מהספר כבר שבע שעות במרומי הסולם...

אמרו לו - זה ר' אברהם אלקנה! שאל - מי זה הר' אברהם אלקנה הזו? ונענה - "אם אינך יודע מי הוא ר' אברום, לא דרכת על מפתנה של ישיבת חברון...

ועוד סיפור נפלא:הָיוֹ הָיָה

בשמחת תורה, כיבדו את בחיר הישיבה לרקוד במרכז המעגל עם ספר התורה - והיה זה כמובן לא אחר מר' אברום...

סיפר המגיד הירושלמי ר' שולעם שבדרון: "כשראיתי את ר' אברום מפזז ומכרכר בשמחה עצומה עם הספר תורה, ניגשתי אל ה"משגיח" ר' מאיר חדש (מאיר חדש – ויקיפדיה) ואמרתי לו בהתלהבות - יראה המשגיח - ר' אברום רוקד עם התיירה!

נענה ר' מאיר לעומתי ואמר:

"לא כי, אלא התיירה היא זו שרוקדת עם ר' אברום"...

עזרה שנייהסטגדיש
מה כותבים לחברה כשקרוב משפחה שלה נפטר??
שיחת טלפון לא רלוונטית..
אין לי מושג איך לכתוב לה בצורה הכי נכונה..
קרבה ראשונה?ברוקולי

 

ובלי קשר באופן כללי, 

להשתתף בצער בצורה כנה 

להגיד מילים מחזקות 

 

בשורות טובות 

דוד..סטגדיש
בהכי אמיתי לא מתפלסף בכל מיני מילים רשמיות...הדס????


לדעתי פשוט תנסי כמה שיותר להזדהות איתה וכמה שיותר להראות להסטלנית בפעולה

שאת מבינה כמה קשה וכואב לה..

..אור חדש.
זה מאד מאד תלוי אופי,
יש כאלו שרוצים המון תמיכה סביב זה ואחרים שמעדיפים להתמודד עם הכאב הזה בעצמם, או עם המשפחה שגם שותפה לאבל..
אז קודם כל כדי נראלי קצת לגשש, לנסות להבין איך היא רוצה שיתיחסו לזה..
גם אם היא לא מעוניינת עכשיו שחברות יהיו איתה עד הסוף, לדעתי כדאי לפחות לשלוח הודעה כזאת של כואב לשמוע ומחבקת מרחוק, קצת להראות תמיכה..
אם היא רוצה יותר, אז כותבים יותר ארוך על כמה שכואב לשמוע ומילים מחזקות שיעזרו לה להרגיש יותר חזקה..
חשוב גם להיות איתה איפה שהיא, אם היא לא מוכנה עדיין לדבר עלזה, אז רק לשתוק איתה, לא לנסות להאיץ את תהליך האבל..
נראלי כדאי להשתדל לא להשוות לפטירות אחרות, כי כל פטירה נחוות בצורה שונה וכל אחד מתאבל אחרת..
ואם אפשר, יש עוד דרכים להראות שאכפת, אפשר להכין ארוחה, לדאוג להשלמה בחומר הלימודי, ובכללי להראות שאכפת ממנה..

העיקר תכתבישמינייייייסט

אני סומך על האינטואיציה שלך שבודאי זה לא יהיה משהו רע אבל העיקר לא להימנע רק בגלל שלא בטוחים שזה יהיה הדבר הכי נכון... עצם ההשתתפות בכאב תנחם אותה ותעזור לה מאוד מאוד.

ה' ינחם את כולנו בקרוב אמן.

..3,000אחרונה

כשאבא של חברה שלי נפטר, פשוט כתבתי את האמת

אל תחרטטי משו, ואל כתבי דברים שאין להם משמעות באמת

בחיים לא היית בסיטואציה כזאת לפני? אל תפחדי להגיד לה

אני פשוט כתבתי לה, אין לי מושג מה להגיד, אין לי מושג מה יעזור שאני אכתוב, אין לי מושג אם את רוצה לשתף אותי בכל הבלאגן או להשאיר אותי בחוץ כדי שמשו אחד יישאר נורמלי, אבל אני כאן בשבילך, ואם תצטרכי לפרוק אני כאן, ואם תרצי להדחיק אני כאן, וזה הכי נכון נראלי, כי זה באמת נכתב ממך

אנשים, מי עוזר לי להעיף לשמיים את פורום בני עקיבא כבודדד?מוקפת אור


אניייהכל עוד אפשרי
יאללהה
אבל אני חניכה, גם מתקבל?הכל עוד אפשרי
כן כןמוקפת אור

כנסו לפורום בני עקיבא

אני אשמח להצטרף לדיוניםיוני קדוש

כי אני בוגר בני עקיבא אבל מדריך היום באריאל.
 

יש לי הרבה הכרת הטוב לבני עקיבא ואניא אשמח להשתתף בשרשורים.

 

אתם/ן יכולים לתייג אותי...

אני אמנם כבר הייתי מדריך וקומונר בתנועה ועכשיו כבר לאנ.ד.ב

אבל אתם יכולים לתייג גם אותי...

אניייי אין על בנע בעולם כולו!!!!מתנחלת אמיתיתאחרונה

רק תתייגו אותי

שבת שלום! חג שמח!אני_גרוט

וואי פעם רביעית שזה קורה השנה.. שבת וחג

מגניב!

ממש!בורדו
שבת שלום!אחד הגברים!!!


אני דווקא אוהב את זהמשקפת
זה עושה משהו מיוחד
למה רביעית?ניב שטרן


...אני_גרוט

ראש השנה, יום כיפור, סוכות, ושמיני עצרת.

 

אהבתי את זה!

פעם אחרונה שבדקתיניב שטרן

יום כיפור היה ביום שני

וואלה?אני_גרוט

🤦🏽‍♂️🤦🏽‍♂️

 

אופס, פאדיחה.... טוב נו אז 3...

 

הפעם הרביעית תהיה בעוד חצי שנהעזריאל ברגראחרונה

שביעי של פסח מתוכנן להיות בשבת, אם לא יהיו שינויים בלוח השנה...

נכוןן איזה כיף זהההסטלנית בפעולה


שיגע לי את השכל!חתול עם רישיון
כבר שלחו אתזה.. אבל זה טובבבהכל עוד אפשרי

לא מקנאה במפקד (קורץ)

חחחח כבר שלחתי את זהנסטלנית בפעולהאחרונה


שאלההההכל טוב:-)

איך אפשר לבנות אתר?

תבדקי באינטרנט או משו...סטלנית בפעולה


ב-WIXשירה????
זה חינם...
אפשר קישור?הכל טוב:-)


בשמחה😊שירה????
השוואה בין תוכנות בניית אתרים.חגי98765
השאחה היא לשם מה את רטצה לבנות את האתר. אם זה לחנות אז עדיף תוכנה אחת. לאחסון תוכנה אחרת ולסניף תוכנה שלישית...
אבל בכללי, יש שני תוכנות עיקריות שלדעתי ההשוואה בניהם wix הישראלית ו wordpress.
Wordpress היא תוכנת בניית האתרים הגדולה בעולם למיטב זכרוני משהו כמו 70-80 אחוז מן אתרי האינטרנט הנבנים בעזרת תוכנות... גילוי נאות אני מנהל כבר חצי שנה אתר בוורדפרס.
היתרום הגדול של וויקס הוא הפשטות של התוכנה מאוד קל לבנות איתה את הוויג'טים אפשר לגרור באמצעות העכבר למי שרוצה לעשות אתר בקלות ממש בלי מאמץ מרובה ולהגיע לתוצאות יחסית טובות זאת אחלה תוכנה.
חיסרון גדול זאת ההתאמה לנייד, למעשה כשבונים אתר בתוכנות בוחרים בסיס קבוע, אצל וויקס הבסיסים בד''כ מאוד מסובכים עם הנייד וא''א לשנות את הבסיסים בקלות בלי לשבש את האתר...
לעומת זאת
וורדפרס הינה תוכנה שנבנתה בקוד פתוח כלומר כל מי שיודע קצת html יכול להוסיף על האתר בערך כל מה שרוצה, אך מי שאינו יודע כמוני למשל התוכנה מאפשרת לבנות אתר מקצועי ואיכותי מותאם כם לנייד וגם לטאבלט וגם למחשב בקלות. יש עשרות- מאות של ערכות בסיס שניתנות לשינוי בכל רגע. בלי לשבש את האתר יותר מידי. עוד יתרון שיש אפליקציות לנייד כלומר אםשר לערוך את האתר מאוד בקלות מן הטלפון וכן לראות סטטיסטיקות. מי שמוכן להשקיע קצת בלמידה ונסיונות יכול להגיע לאתר על רמה רצינית שאין כ''כ הבדל בין אתר חינמי של וורדפרס ובין אתר בתשלום.
Site123 היא תוכנה פשוטה חיסרון גדול שלה היא מרובעת אין יכולת משחק כ''כ בתוכנה היא די בסיסית הייתרון הגדול שלה ולדעתי די היחיד הוא המענה המידי תוך 5 דק' בד''כ של צוות עזרה טכני בשעות המענה בעזרת צ'אט.
אם יש שאלות נוספות על אתרים אחרים אשמח לעזור...
וכן אם יש שאלות נוספות בשמחה!
google sitesניק כמעט בלי ראש

ממש נוח ופשוט. בחינם.

ממליצה גם!הדס????

נח מהיר והיעקר ברור! וגם בחינם... זה יתרון ממש

עשיתי בו אתר אז אם את הולכת על האפשרות הזאת ואת מסתבכת אני יכולה לעזור 

אבל הם חופריייים במייליםטלה
אני פתחתי ושה חופר ממש ממש
את פשוט כותבת להם שאת לא רוצה שישלחו לךהדס????אחרונה

לי בהתחלה זה עשה אפשרות שישלחו לי מיילים ואפשרות שלא

נשמח לפחות מרחוק.... הקפו"ש בשידור, מבית הרב ומישיבת רמת גן.הָיוֹ הָיָה

ההקפות של "מרכז" ב"בית הרב" - מסורת של מאה שנה! שלא נפסקה אפילו שנה אחת! 

גם לאחר מעבר הישיבה לקרית משה הקפיד רבינו הרצי"ה לקיים את ההקפות השניות בבית הרב דווקא,

וכמובן שכך גם ממשיכי דרכו - הישיבה הקדושה ורבניה - הקפידו להמשיך את המסורת, כבקשתו.

השנה לראשונה שזה בצורה מצומצמת - אבל אפשר לפחות להשתתף מרחוק, גם מי שכל שנה לא מגיע - מוזמן לשמוח מרחוק..

 

 

וההקפות המפורסמות של ישיבת רמת גן - גם הן - לראשונה ללא המון-צאן-אדם שש ושמח.. אבל את ההתרוממות והשמחה הגדולה ניתן להרגיש קצת אפילו מעבר למסך...

אני רואה את ההקפות של ישיבת רמת גןשירה????
כבר מההתחלה.
ממש שמחה אמיתית!!!
אני חייבת להגידנועה גבריאל
ששיא העצוב לראות את בית הרב ככה,לא יודעת,לי זה עשה באסה.
אשכרה לראות פחות מ10 אנשים עם מסכות,שבדרך כלל אין מקום לזבוב,וואי הזיה...
לחזק את כולנו..שמינייייייסט

 אף על פי כן יחזק את חברו כי את חברו בקל יותר לחזק מלחזק את עצמו כי אין חבוש מתיר את עצמו וכו' שיחות הר"ן ק"כ.

עכשיו בכל הימים נוראים ובכל הזמן הזה של הקורונה בכללי נראה שבשביל שעדיין נוכל לעבוד את ה' כמו תמיד צריך לחזק מאוד מאוד את האמונה ש"מלא כל הארץ כבודו" ו"לית אתר פנוי מינה" והוא "ממלא כל עלמין" ו "סובב כל עלמין" ואפשר לעבוד אותו מכל מקום ובכל מצב. בפרט לעניין השמחה שרבי נחמן כותב "מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד". רבי נחמן נוהג לדייק בדבריו. תמיד הכוונה בכל מצב. גם כשלבד, גם עם חברים, גם כשקשה גם כשכואב.

עוד משהו- לא לעשות השוואות לשנים קודמות! העבודת ה' של שנים קודמות היא ממש לא מה שה' רוצה עכשיו! והעובדה- ה' לא מאפשר. אז היום לא ישימו לי תזמורת ותפאורה של מלא ביינישים שירקדו יחד וישמחו אותי. כנראה ה' החליט שאני זכאי לעבור לשלב יותר גבוה שנקרא- להיות שמח מצד עצמי! לרקוד באמת! בלי תפאורה. בסדר לא חייבים להצליח מיד, אבל אני מקווה שעד סוף התקופה הזאת אני אלמד את זה ושכולנו נצא רק מחוזקים מכל הסיפור.

 

אני ראיתי את רמת גןאני_גרוט

וממש התבאסתי גם... 2 אנשים רוקדים! הזוי..

אני ראיתי כמה דקות מישיבת רמת גןיוני קדושאחרונה

ואז הלכתי בעצמי להקפות בישיבת כרמיאל

 

חבר'ה תיכנסו חשוווווובמאן דאמר

שמעו חבר שלי העלה רעיון להוציא חולצות עם משפטים כגון שמור מרחק ... יש קורונה..

או דברים כאלה ולחלק לאנשים ברחוב כדי להגביר את המודעות למישהו

יש רעיון איך לקדם את זה ואיזה גוף יש סיכוי שיפרוש על זה חסות???

חחח וואי לא ניראה לי שזה יעבוד כפרעסטלנית בפעולה


לא משנה העיקר השתדלותתמאן דאמר


אע סבבה בהצלחהסטלנית בפעולה

חיוך גדול

אני ממש מקווה שזה כן יעבודמאן דאמר


וואלה גם אני למה לאסטלנית בפעולה


אהה הוא מחלק אותם או מוכר????????????סטלנית בפעולה


השאיפה לחלק בכל הארץץמאן דאמר


הייי יאוווו אני גם רוצהסטלנית בפעולה

מרחף

הפנינו בקשה למכבי (פניות הציבור) מה עוד אפשר???מאן דאמר


לאומית אצלנו התנועה עשתה ככה לכל הסניפיםםטאטע אוהב אותי!


מי שלא הביןטאטע אוהב אותי!

תנועת עזרא עשתה חולצות עם חסות של לאומית

נכוןןןןןןןשקד מהצפון


אווייייי חזקקק של השמחותתת!!ים סוער
צריך עזרה במימון + פרסוםמאן דאמר


תשאלו חנויות או רשתות גדולות שיתנו לכם חסות..מחפשת אמת
לא נראה ליהכל טוב:-)


טוב לכל מי שלא האמין או האמיןמאן דאמר

אבל היה מסופק ביכולותי הכבירות

קבלו הודעה שקיבלתי זה עתה

מי שלא יודע פניינו לבני עקיבא והם לקחו אתזה קדימה

קיצר אבל קחו יוזמה ואם אתם לא בני עקיבא או לא מחלקים בלונים יאללה תציעו לקומונר\ית לרכז\ת נוער ראש\ת העיר ותעלו רעיונות אולי מקוריים יותר 
ויאלללה 
יששש איזה כיף שזה הצליחסטלנית בפעולה


וואו, אין עליכם!!דמעה שקופה


תודה תודהמאן דאמר

כל הכבוד!נפש חיה.
כל הכבוד שיזמת בכלל!!!מתנחלת אמיתיתאחרונה


אהלן, חשוב תפתחו.רודף אהבה בימים
בהמשך לשירשור הקודם שפתחתי..
המצב רע רע מאוד! צריך המון המון תפילות.
אבל לילדים קטנים שהתמוטט פתאום.
9 אחים מתוכם חברה שלי ו2 חניכות שלי.
תתפללוו!!!!!!!!!!
קריאת תהילים משותפת
עמרם שמעון בן אסתר ריקה לרפואה שלמה!
ואני אשמח אם תקדישו כל לימוד/דבר תורה וכו' לרפואתו..
חג שמח ובשורות טובות
הוא נפטר. שבוע טוברודף אהבה בימים
ברוך דיין האמתהכל עוד אפשרי
עצוב ממש...
ברוך דיין האמתמתנחלת אמיתיתאחרונה


...רחל יהודייה בדם
עצוב ממש..
שהמקום ינחם אתכם🙏
ברוך דין האמתטאטע אוהב אותי!


אני צריך מישהו עם טלגרם שאין לו בעיה לעזור לי ואני יבקש ממנותימני בדם!!

שיבדוק לי משהו קטן מידי פעם... אם יש מישהו כזה, אז אשמח לתשובה, בפורום או בפרטי... זה רלוונטי תמיד!!

תודה לכל העוזרים !!

חברים נא להתפלל על הגאון רבי שמריהו יוסף חיים בן פעשא מריםרוצהלהיותבשמחה

בס"ד

 

הציבור נקרא להמשיך להרבות בתפילה עבור הגאון רבי שמריהו יוסף חיים בן פעשא מרים לרפואה שלמה הרב קניבסקי בתוך שאר חולי עמו ישראל.

 

 

הועבר מאתר בחדרי חרדים.

 

שנשמע בשורות טובות לכול עם ישראל הקדושים בקרוב!

^^המצב מאוד "לא טוב".....הָיוֹ הָיָהאחרונה


בית הנייר עונה 5 מידעעעאלי174
מישהו יודע מתי יוצא אולי??
אעע עיצה שלי...אל תחכהסטלנית בפעולה


חחח למה לא?אלי174
זה בטח יהיה עוד מלאא זמן ואם ביכלל...סטלנית בפעולהאחרונה


שאלה קצת מצחיקה...אמממ
אני לא כזאת פמיניסטית אבל מעניין אותי למה תמיד מתייחסים לה' בתור בן.
למה לא אומרים אלוקים אמרה במקום אמר?
שאלה..משבצת

האם פעם, כשהייתם קטנים רציתם להיות יובל המבולבל?

(או כל מפורסם אחר?)

משחק מגניב!!! כולם להיכנס!אנא עבדא דקב"ה

Naraview

 

משחק ממש מגניב ואנונימי!

אה זה משחק....?סטלנית בפעולה

לא הבנתי מה צריך לעשותחושב

להיכנס וללחוץ על התחל - צריך להגיע מערך ויקיפדיה אחד לאחראנא עבדא דקב"ה

להיכנס וללחוץ על התחל - צריך להגיע מערך ויקיפדיה אחד לאחר בכמה שפחות זמן

אבל לא הבנתי..יצאו לי איזה 21 צעדים וזה עדיין ממשיךסטלנית בפעולה

צריך לחשבן, לא ללכת סתם.הָיוֹ הָיָה

לדוגמה, מישהו יתן לי פיל ותפילה, איך אני מגיע מפיל לתפילה?

הלכתי בפיל, לחצתי על "יונקים".

יפה, עכשיו אני ביונקים.

ביונקים מוזכר שיש להם "פרווה". לחצתי.

נקסט, מפרווה מכינים בגדים, ביניהם - "שטריימל"

יאפ, אני בפנים, מה הלאה?

שם מוזכרים פריטי לבוש יהודיים - ביניהם "גרטל"

נכנסתי לגרטל - ומה אני רואה?

"פריט שחוגרים ב"תפילה"!"

הנה, הגעתי מפיל לתפילה בחמש צעדים.

כי חישבנתי.

 

 

אם הייתי תוקע סתם, בפיל הייתי לוחץ על חדק, בחדק על אף, באף על מערכת הנשימה, במערכת הנשימה על חמצן, בחמצן על אטום, באטום על כימיה, בכימיה על....

הבנת, בקיצור.

וואי וואי מסובך קצת...אני פחות חכמה בדברים האלאסטלנית בפעולה

ממש תודה שאתה ככה מתנדב להסביר חיוך

לונורא, תתאמני, תתמחי ותהני!הָיוֹ הָיָה

כולנו נולדנו "לא חכמים" בכל מיני "דבר הזה'אים" לומדים ונהיים חכמים.

זה משחק ממש כדאי לפיתוח האינטלגנציה ועוד כמה חושים חמודים. כדאי לך.

 

ואין בעד מה, בשמחה!

אחלה צודק!סטלנית בפעולה


אבל איך מגיעים מסוכה לסוכות...סטלנית בפעולה

זה מה שהם מבקשים כאילו...?

לא.הָיוֹ הָיָה

את תעשי "התחל"

יפתח לך הערך של "סוכות"

עכשיו תחשבי על איזה קישור בתוכו את יכולה ללחוץ, ומתוכו להגיע לקישור, שמתוכו תגיעי לרישור, שמתוכו לגיעי לקישור ל"מכניקת הקוונטים".

אההה הבנתייי אבל מה זה קוונטים...?סטלנית בפעולה


תגיעי לערך הזה, תקראי ותדעי...הָיוֹ הָיָה

תזה פיזיקלית מסויימת..

אף לא בכיוון, אתם אמורים להגיע לערך "מכניקת הקוונטים"אנא עבדא דקב"ה


הצלחתי!!! 8 צעדיםרודף אהבה בימים

עשיתי בארבע צעדים, בשתי דקות ו11 שניות, הדרך-בפנים:הָיוֹ הָיָה

סוכות>מדינת ישראל>נשיא המדינה>אלברט איינשטיין>מכניקת הקוונטים.

כבר שלחו אותו כאן לפני כמה חודשים.דמעה שקופה

@yes123 כמדומני.

נכוןyes123


למה אין "החלף כיוון"? קרובה
אני רואה משעמם לך במשמרות😂😂😂נועה גבריאל
המשמרת הייתה מ7 עד 3קרובה
אמורה לפחות🤦קרובה
חחחנועה גבריאל
עשית מבצע בריחה
וקיבלתי פטור ממחרקרובה
למה אנחנו מתכתבות פה בכלל?
לא יודעתנועה גבריאל
בואי לאן שבאלך,יש הרבה אופציות
למייל? 🤣🤣🤣קרובה
חחחחנועה גבריאל
פחות פחות
ממש נחמדיושר בן אמת
מגניב!ניק כמעט בלי ראש

הגעתי מסוכות למכניקת הקוונטים בשבעה צעדים!

 

עשיתי ב4 צעדים, דקה ו10 שניותנ.ד.באחרונה
נערך..פשטות.
כלוםכלוםפשטות.
חשבתי שזה נסיופ
אהה אוקייסטלנית בפעולהאחרונה


שאלהמתנחלת אמיתית

הרבה פעמים אנשים כתבו פה שלפי רוב הפוסקים צריך לכסות את השוק.

אם ככה - למה מוסדות חינוך מחייבים רק שיכסה את הברך?

..קרובה
*אמור, אבל לדעתי השלבים שהוא עושה, לא סותר את האידיאל.
*בדיוק בגלל זה צריךלהנמיך ציפיות, כי רוב הדתיות לא שומרות גרביים, אז לא ישלחו למוסד כזה, שלא לפי השקפתם במדוייק.
*בכל דרכך דעהו.
אם למישו יש או שהוא מכירהדס????

קטע יפה על שמחה אני אשמח שתגידו

עיגולי שמחה של דסי רבינוביץרודף אהבה בימים


הנהרודף אהבה בימים

עיגולי השמחה של דסי

עיגולי השמחה

לכל אדם יש עיגול בלב, עיגול שמחה. לפעמים העיגול קטן אך הוא יכול לגדול, לגדול ולגדול…
כאשר עיגול השמחה גדול, הוא שולח עיגולים קטנים למקומות נסתרים בגוף מקומות שלפעמים כואבים.

ככל שיש יותר עיגולים קטנים, פחות מקומות כואבים. יש אנשים שעיגול השמחה שלהם קטן ולנו יש תפקיד-… לעזור לו לגדול.

ודאי אתם שואלים "איך?" כל אחד מאתנו חושב על דרך. אפשר להביא לו סוכרייה, לתת לו פרח, לשיר לו שיר, לצייר לו ציור, או אפילו לומר לו "בוקר טוב, מה שלומך היום"
והכי חשוב זה לעשות זאת בכיף, בשמחה, מכל הלב.--דסי.

שתזכו לעשות הרבה עיגולי שמחה לאחרים, ובזכות שתגדילו עיגולי שמחה של אחרים גם העיגול שלכם יגדל.

יש איזה סיפור (קשור לשמחה) שדווקא שמעתי היום על חסידמשקפת
שהיה עשיר מאוד ואחרי כמה שנים הוא אבוד את כול הרכוש שלו ובאמת נהיה עני מרוד , יום אחד הוא הלך לטבול במקווה וכשהוא יצא הוא גילה שגנבו לו את הבגדים ,ופתאום הוא התחיל לרקוד ולשמוח ולשיר שאלו אותו כולם מה קרה לך עכשיו אתה חסר כלום אפילו בגדים אין לך מה אתה שמח??
ענה להם החסיד עכשיו אני באמת בהכי למטה שרק אפשר מפה אפשר רק לעלות ולכן אני שמח ורוקד
אוישששhartkebhdxcrd
סורי אבל כל הסיפור נהרס...

אם תרצי אשלח את הסיפור כמ שמספר אותו רבי שלמה קרליבך...
עכשיו שלחושם נורמלי ????
לנו קטע ממש ממש יפה על שמחה (זה על שמחת בית השואבה אבל לא רק)
הנהשם נורמלי ????
על השמחה
***

זה היה בשמחת בית השואבה תשס"ג.
התכנסנו אז, כל תלמידי ישיבת מקור חיים כדי לרקוד ולשמוח.
אני הייתי בתחילת כיתה י', והאמת, לא היה לי שום חשק לשמוח.
לא הייתי יוצא דופן בעצבות שלי.
באותה שנה שלוש משפחות בשכבה שלי (מתוך 60) הפכו שכולות.אימו של חבר אחר נפצעה קשה בפיגוע.

כל אחד מאיתנו השתתף באותה שנה ביותר לוויות מאשר חתונות.
גם הרב עדין (שטיינזלץ) היה שותף כנראה למצב הרוח הזה.
הוא נכנס לבית המדרש ואנחנו רקדנו סביבו, אבל כולם הרגישו שיש משהו מאולץ באוויר, לא הייתה שמחה ברגליים הקופצות.
בשלב מסוים הרב עדין התחיל לפסוע מהר וחתך את מעגל הרוקדים.
הוא הלך אל המיקרופון שעמד במרכז בית המדרש (זכור לי שהוא כל כך מיהר עד שלא עמד אפילו ליד הבמה אלא פשוט משך את המיקרופן חזרה למרכז המעגל ומשם דיבר)
המשפטים הקצרים שאמר אז, הפתיעו אותי, ניערו אותי וחרטו בי הבזקי שמחה שהם נר לרגלי עד היום.
וכך הוא אמר:
"העניין של שמחת בית השואבה זה לבעוט ברצפה ולהתרומם טפח, חצי טפח או אפילו רבע טפח. עכשיו, השאלה היא מה עושים כשאין חשק לשמוח? הצרות הגיעו השנה קרוב קרוב אלינו. ובאמת, במצב הזה אי אפשר לבוא בטענות שאין שום חשק לשמוח.
אבל ,בכל זאת יש משהו שכתוב שם:"ושאבתם מים בששון ממעייני הישועה".
ואחד ההסברים של הפסוק הזה הוא שאפשר לשאוב שמחה מן הישועה, הישועה שבוא תבוא. מאותה שמחה שאנחנו מאמינים ויודעים ומצווים לזכור שתבוא- משם אנו יכולים לשאוב שמחה כבר עכשיו."
הרב עדין עצר, התבונן בנו קצרות וארוכות והוסיף:
"יושב לו יהודי, חבול, מרוט ומוכה- איך הוא ישמח?
אז אומרים לו- אתה יכול ללוות שמחה מהימים של הישועה."

אני לא זוכר יותר מהשיחה ההיא. אני רק זוכר איך רקדתי באותו ערב. עצמתי עיניים חזק ודמיינתי שיבואו ימים טובים יותר, של שמחה ובנייה.
דמיינתי שיפסיקו לירות על הכבישים. דמיינתי חיים נורמלים ודמיינתי גם גאולה עתידית ושלמה.
ורקדתי, רקדתי בכל הכוח.
ומאז כמעט בכל סיטואציה קשה (ובוודאי בזו בה אנו שרויים) המשפטים האלו של הרב מלווים אותי.
ותמיד תמיד השמחה שאני לווה מהעתיד פותחת לי שער של ישועה כבר בהווה.

לחיים! לחיי הגאולה השלמה בגוף ובנפש, לנו ולכל העולם כולו🙏

כתב: יואל שפיץ
וואי זה ממש יפה!!דסדוסהאחרונה