פיוטי שבת..
מה שאתם יודעים
אתם תכתבו פיוטים, ונראה על מי אני יודע.
לכה דודי נכתב על ידי רבי שלמה אלקבץ, ממקובלי צפת בתקופת השולחן ערוך.
אדון עולם הוא אנונימי.
יוחס בטעות לאריז"ל, עם התגלות בתים חדשים נודע שם המחבר - רבי יצחק סלמה חזן.
החכם המדקדק רבי דונש (-"אדונים") בן לברט הלוי (וחתם שמו בראשי השורות שבכל בית ובית)
הבתים "אלקים תן" ו"הדוך קמי" הם ממחבר אחר, ולכן לא חתום בהם שמו.
הבית האחרון "דעה חכמה" הוא אמנם מדונש, אבל לא שייך לפיוט הזה אלא לפיוט אחר שחיבר - "דלה שובב"
ר' ישראל נג'ארה.
בורדוריה"ל, בעל הכוזרי
וגם 'ציון הלא תשאלי' שלו.
הייתי בטוח שהוא של רשבא"ג
מחבר בלתי ידוע.
רגע רגע, תירגעו.
כן, הידיד נפש כמו שאתם מכירים אותו הוא מחבר בלתי ידוע...
ר' אלעזר אזקרי, בעל הספר "חרדים" חיבר פיוט אחר.... 
הוא חיבר פיוט בו אומרים:
"כי יערב לו ידידותיך"
אז תתחזק ותתרפא והייתה לך שפחת עולם"
"וחוס נא על בן אוהבך"
"כי זה כמה נכסוף נכסף"
"אנא אלי מחמד ליבי, חושה נא ואל תתעלם"
"הגלה נא ופרוש חביב"
"מהר אהוב" - אני לוידע לנקד - אבל זה אהוב - בשורוק ולא אהוב בחולם.
אגב, האמת היא שגם את הפיוט המדוקדק כפי שהצגתי לא בטוח שהוא חיבר.
אבל זה לכל הפחות "מיוחס" אליו (היות ונמצא בתוך ספרו - "חרדים"). מה שאין כן הפיוט המצוי, שאין חכם אחד המעלה בדעתו שהוא חיברו...
ואמנם, על הצד שאכן לא הוא המחבר, אין הכרח לדחות הגירסאות המצויות מפני הגירסא שלו.
חוץ מהדקדוק ב"מהר אהוב" שהוא מוכרח מהשכל הישר.
ראו למשל בערך בויקיפדיה על "יה ריבון" שיש שינויים מנוסח המחבר.
זה לא אומר שלא הוא חיבר את הפיוט, כיוון שהרעיונות העיקריים עדיין נשתמרו. איש לא יטען (אני מקווה) שמה שיש בידינו זה קאבר על רבי אלעזר אזכרי.
(מעבר לזה שעד כמה שזכור לי ברינת ישראל תיקן את הפיוט, כך שרבים כן מכירים את הפיוט הנכון)
כמובן שלא התכוונתי שזה לא אותו פיוט.. זה היה שעשוע...
אבל צינזור אחד שאני אוהב להעיר עליו - בסליחות לשני בתרא - הנוסח המצוי בפיוט "אזון תחן" הוא "צוה ישועות משחריך בחילוי, צור העולמים הושיענו בגלוי" כשהגירסא המקורית הייתה - "צמת בקצפך שוחחי לתלוי" (או: השוחחים לתלוי, אין משקל אחיד אז לא ניתן לקבוע מה הנכונה) כשהכוונה כמובן היא שיצמת את השוחחים = משתחווים - לתלוי = הלא הוא הממזר.
וחביב עלי למאוד להקפיד על תיקון זה...
אגב, @שחר אורן, אני חושב שהדיון הזה אמור לעניין אותך.. לאיפה נעלמת?
בסדר העבודה עיינתי קצת לקראת יוה"כ.
כאן המקום להזכיר שני דברים ביחס ל"אתה כוננת".
1. בניגוד למה שסברו רבים מהראשונים, הוא לא חובר על ידי יוסי בן יוסי. (יש חוקרים שסוברים שמקור הבלבלול הוא בפיוט אחר של יוסי בן יוסי, אתה כוננת עולם ברב חסד, שנאמר במנהג צרפת)
2. הנוסח שבידינו אינו הנוסח המקורי, והוא עבר שינויים רבים לאורך ההיסטוריה.
ושיוסי בן יוסי כבר השתמש בו כשחיבר את סדר העבודה שלו, אתה כוננת עולם ברוב חסד.
נשמט ממני קודם שכתבת "שני בתים"
זה לא נראה בתים כ"כ מעצבנים, למה צינזרו אותם?
מן הסתם, דרישות התפקיד מהצנזור לא כללו כשרון בכתיבת פיוטים.
אז כן, הוא יוחס לו בגלל שנמצא בספרו, אבל אין וודאות שזה הוא. ויש כמה מוטיבים שונים משאר שיריו, שמוסיפים לפקפוק..
יש את הנוסח המקורי כמו שהעלית.
וככה אני אומר...
רבי אלעזר הקליר.
בורדו[מהסליחות של עדות המזרח, ובאחד הימים גם בסליחות של האשכנזים]
רבי אפרים בר יצחק מרגנסבורג, מבעלי התוספות.
ואומרים את "אם אפס רובע הקן".

לכן לסמוך על ההורים, כי הם היחידים בעולם שאכפת להם מהילדים.
''עין טובה. המתכון לחיים מאושרים'' גם להורים היקרים שלך
ומה זאת אומרת תמשיך להקשיב? מעולם לא הקשבתי להם ורק טוב יצא מזה. דרשו ממני להצדיע למפקד גם אחרי הטירונות. אם הייתי עושה את זה היו מוציאים איתי מצה"ל על נפשי
אם רק טוב יצא לי מזה שמעולם לא הקשבתי להם, למה פתאום לשנות מגמה?
אנחנו חייבים לכבד אותם איך שהם,
אני בטוחה בעזרת השם שהכל יתהפך
לך לטובה,
אני אומר שמי שבשם היותו הורה מחליט שהוא יודע הכל על הילד שלו ועל כל דבר שקשור לילד שלו ב1000 אחוז יעשה רק טעויות
(כמובן שהשאלה היא גם מה ההגדרה של ילד.. אם אתה מתכוון לילד קטן אז כן ואם לילד במוסג של בן של ההורים אז תלוי...)
כשהילד קטן כמעט את כל הבעיות שלו ההורים צריכים לפתור. אוכל, שינה מה הוא יעשה ואיפה הוא יהיה.. לאט לאט ככל שהילד גדל ההורים צריכים לתת לו להתמודד לבד עם דברים (מריבות חברים לבחור בעצמו דברים)
ובעיקר בעיקר ללמד אותו למצוא פיתרון לבדו. ללמד אותו ללמוד מהניסיון ולהשליך לדברים אחרים.. כשהילד גדול גם כן ההורים יכולים לתת עזרה בפתירת בעיות אבל זה יבוא יותר ויותר אחרי בקשה מהילד או אחרי ששואלים אם הוא רוצה שיעזרו.... -בסוף מי רוצה שלא יעזרו לו עם בעיות??
ממש מענין אותי לדעת אם יש מישהו שיודע\ת במה הוא רוצה לעבוד בעתיד...
לי אין מושג, אפילו על כיוון אפשרי...\
אשמח אם תשתפו...
מה אנחנו לוקחים ממנו?
מה אנחנו עושים כדי שיצמחו לנו עוד "רי'ב אברומ'ים"?
סיפורים ממנו-יש?
אני אספר סיפור אחד:
כשהיה גר עוד בדירתו בגאולה, היתה לו מרפסת פיצפונת ממש, ובה היה בונה את הסוכה
באחד מהימים, הגיע הרב יהושע מגנס שליט"א לשוחח עימו,
הגיע ודפק בדלת, פתחה לו הרבנית ע"ה ואמרה - הרב בסוכה, כנס לשם.
נכנס הרב מגנס לסוכה, והוא רואה את רה"י זצ"ל יושב ולומד על יד השולחן,
סיפר: ניגשתי לשולחן, התיישבתי מולו, לא העזתי להפריעו מלימודו..
היה בינינו מרחק של פחות מחצי מטר (!!!) והרב - לא רואה, לא שומע...
עד שבאה הרבנית והפנתה את תשומת ליבו של הרב - שיש לו אורח...
כה היה שקוע בעמל תלמודו..
@דסדוסה, אולי תזכי אותנו באיזה סיפור מתוככי הבית הקדוש?
הייתי רק בת 3..
הוא כבר היה זקן מאוד
באנו לבקר אותו וכשנכנסתי לסלון בליל שבת הוא קם והלך לקראתי, אני זוכרת איך שהוא התאמץ כדי לברך אותי. ילדה בת 4! כשהוא הניח את הידיים שלו על הראש שלי אני באמת זוכרת שהרגשתי משהו שאני לא מצליחה לכתוב.. תחושה מיוחדת. מאחלת לכל אחד לחוות תחושה שכזאת, והלוואי שנזכה להמשיך בדרכו הקדושה של סבא רבה שלי.
אגב, אני, לצערי, על אף שזכיתי להיות אצלו כמה פעמים, אינני זוכר אותו. ולמרות שהייתי די ילד גדול כבר...
ואמן, הלוואי שנזכה כולנו להמשיך בדרכו ומורשתו, להגדיל תורה ולהאדירה..
המסירות שלו לארץ ישראל!
הרבה רבנים לא מביעים בנחרצות כזאת את הנאמנות שלנו לארץ ישראל..
לצערנו בדורנו מי שמעיז להגיד בנחישות שהארץ הזאת היא שלנו חוטף הרבה.. היו לו הרבה מתנגדים בעקבות זה ואני ממש מעריצה אותו שהוא נשאר איתן בדעתו וגרם להרבה שרים וראשי ממשלות ללכת אחריו!
הוא ממש נלחם על זה, ומסר את נפשו..
שמעתי (אני חושב שמבנו, הגר"י שליט"א) שלפני הגירוש מהגוש, הוא נסע לחזק, והרבנית ע"ה "כעסה" עליו - "זה קשה מידי בשבילך!" והוא ענה לה -"להם יותר קשה"....
ממש נלחם את מלחמתה של ארץ ישראל, בעוז ובתוקף, למרות כל מיני "שועלים קטנים מחבלים כרמים" שניסו להפריע למהלכיו.. וכמה שהוא כעס עליהם.. על אנשים שבחוסר אחריות הפקירו את א"י...
(הוא גם הקים (אגב- בגלל דחיפה מאוד מסיבית של בנו, הגר"י) את איחוד הרבנים למען ארץ ישראל – ויקיפדיה שמאוד מאוד נלחם על הארץ ושלמותה, בחוזק רב!
וכמובן, שזה היה פרי ותוצאה של עיקר מהותו ודמותו - איש התורה שהתבטל ביטול גמור לרצון ה' ודברו בתורה,
איש שמיום עמדו על דעתו המית עצמו באהלה של תורה במסירות כבירה. ולא זז ממנה כל עוד היתה נשמת אלו-ה באפו.
ועמל ויגע כל ימיו "ללמד את בני יהודה קשת" - לגדל ולרומם עוד ועוד בני תורה ועמליה... סרט על הרב שפירא זצ"ל - פועלו למען החינוך והרבצת התורה - חדשות כיפה סרוגה
אייסקפהמשנדרשתי לפתוח תיק נישואין ברבנות. לשם כך נתבקשתי בין השאר להמציא אישור בכתב מאת הרב מסדר החופה והקידושין כי אכן נתן הסכמתו לערוך החופה. עליתי לבית הרב כשבלבי חשש שמא אפריעו או אבטלו. הרב פתח דלת דירתו בשמחה והכניסני. משביקשתי בקשתי, חיפש הרב איזו פיסת נייר לרשום ולאשר. משמצא מבוקשו ובא לרשום בעטו, הניח שוב העט מידו והחל לעשות דרכו אל המשרד. תמהתי על מעשיו ובלבי חשבתי שמא ישנה איזו אי הבנה. "זה בסדר" אמרתי כלוחש. הרב הביט בי בחיוך והראה לי כי הדף המונח על שולחנו מקופל מעט בקצהו. "צריך דף יפה" אמר הרב. "אחר כך שמים את זה באלבום". חשוב היה לרב ששמחת חתן וכלה תהיה שלימה עד שנתן לבו אף למראה האלבום – "צריך דף יפה".
עוד סיפר הרב מרדכי, כי בצעירותו, עת היה תלמיד בישיבה וביקש להתגייס לצבא, הלך לבקש את ברכת הרב. הרב סיפר לו כי בהיותו הוא בחור בישיבה, היו בחדרו שתי מיטות בלבד ועמו בחדר היו דוד רזיאל הי"ד ואברהם שטרן (יאיר) הי"ד – שניהם היו מפקדים באצ"ל וכך היו מתחלקים בשתי המטות – פעם יצא האחד לפעולה לילית, פעם יצא השני ופעם עשה מרן ראש הישיבה משמר – כך הסתפקו שלושת חברי החדר בשתי מיטות.
הרב הוסיף כי באחת ההזדמנויות הציעו לו שני המפקדים להצטרף לשורות האצ"ל, וכיון שידעו שקשה יהיה לשכנעו, אמרו לו שאם ייענה לבקשתם, יכתירוהו מיד כמפקד – השבתי להם, אמר הרב, שמפקדים צריך גם בעולם התורה. "לי הציעו להיות מפקד ולא הסכמתי, ואתה – מציעים לך להיות חייל זוטר וכבר אתה מסכים?!".
מפה לקחתי אתזה.. מי שרוצה 
בתקופת הסכמי אוסלו היה וויכוח\חלוקי דעות בין כמה וכמה רבנים האם בברכת שלום המדינה להמשיך לומר ''שריה ויועציה'' כי לכאורה מי שהיה אחראי על כל ההסכמים זה הממשלה.
ריב אברום סבר שצריך להמשיך לומר ''שריה ויועציה'' .
בשבת אחת החזן בישיבה הגיע לברכת שלום המדינה ואמר ''שריה ויועציה'' כמו שריב אברום סבר, ואז הגר''ש ישראלי קם וצעק: מה זה הדבר הזה שהחזן אומר את זה(שריה ויועציה) תכף החזן יגיד משברך לערפאת!!
אז ריב אברום ענה: אין חשש החזן לא יודע את השם של אמא שלו...
ר' אברום היה לומד בסדרי ערב בישיבה עד אחת עשרה כל ערב (לא יודע באיזה תקופה) והיה איזה ערב אחד שהגיעה השעה אחת עשרה ורבע, וחצי וכו' ור' אברום עדיין נשאר. אחד התלמידים ניגש לשאול את ר' אברום מה שונה הסדר ערב הזה שנשאר יותר מאוחר? ור' אברום הוציא מפתח מכיסו וחייך, כשהבחור לא הבין ר' אברום הסביר שבכל יום אשתו הרבנית אומרת לו לבוא באחת עשרה ואם לא היא תנעל את הבית ובאותו ערב ר' אברום לקח את המפתח והיא לא יכלה לנעול אותו וזאת הסיבה שנשאר יותר מיום רגיל.
לענות?
אבל אם כבר ראית, ויש לך מקור - אז אשמח שתכתוב...
שמה זה מופיע בשם הרב יואל מנוביץ רב ישיבת ההסדר חיספין.
בכללי הספר אב בתורה ואב בחכמה זה ספר אדיר! שכל כולו על ריב אברום- דברי תורה משמו סיפורים עליו ועוד...מוסיף המון יראת שמים!(לפחות לי). של הרב יצחק דדון
אכן ספר נפלא ואדיר.
הרב ברוך מרדכי אזרחי, ראש ישיבת עטרת ישראל, (ברוך מרדכי אזרחי – ויקיפדיה9) הגיע כנער לללמוד בישיבת חברון, בשעה שר' אברום היה מהחבר'ה המבוגרים בישיבה,
לימים, סיפר הגרב"מ את חוויתו הראשונה בישיבה, באמרו שנכנס בשעות הערב לקחת ספר מ"אוצר הספרים" (-ספריית הישיבה) וראה שעל סולם גבוה עומד למעלה איזה בחור ומעיין בספר... הגרב"מ עיין במה שעיין והלך לישון.
למחרת בבוקר, כשקם לתפילת שחרית, נכנס לאוצר הספרים שוב - והנה הוא רואה את הבחור ההוא עומד למעלה, באותה תנוחה, שאל את מכריו - מי הוא זה ואי זה הוא הבחור ההוא למעלה, שלא זז מהספר כבר שבע שעות במרומי הסולם...
אמרו לו - זה ר' אברהם אלקנה! שאל - מי זה הר' אברהם אלקנה הזו? ונענה - "אם אינך יודע מי הוא ר' אברום, לא דרכת על מפתנה של ישיבת חברון...
בשמחת תורה, כיבדו את בחיר הישיבה לרקוד במרכז המעגל עם ספר התורה - והיה זה כמובן לא אחר מר' אברום...
סיפר המגיד הירושלמי ר' שולעם שבדרון: "כשראיתי את ר' אברום מפזז ומכרכר בשמחה עצומה עם הספר תורה, ניגשתי אל ה"משגיח" ר' מאיר חדש (מאיר חדש – ויקיפדיה) ואמרתי לו בהתלהבות - יראה המשגיח - ר' אברום רוקד עם התיירה!
נענה ר' מאיר לעומתי ואמר:
"לא כי, אלא התיירה היא זו שרוקדת עם ר' אברום"...
ובלי קשר באופן כללי,
להשתתף בצער בצורה כנה
להגיד מילים מחזקות
בשורות טובות
שאת מבינה כמה קשה וכואב לה..
אני סומך על האינטואיציה שלך שבודאי זה לא יהיה משהו רע אבל העיקר לא להימנע רק בגלל שלא בטוחים שזה יהיה הדבר הכי נכון... עצם ההשתתפות בכאב תנחם אותה ותעזור לה מאוד מאוד.
ה' ינחם את כולנו בקרוב אמן.
כשאבא של חברה שלי נפטר, פשוט כתבתי את האמת
אל תחרטטי משו, ואל כתבי דברים שאין להם משמעות באמת
בחיים לא היית בסיטואציה כזאת לפני? אל תפחדי להגיד לה
אני פשוט כתבתי לה, אין לי מושג מה להגיד, אין לי מושג מה יעזור שאני אכתוב, אין לי מושג אם את רוצה לשתף אותי בכל הבלאגן או להשאיר אותי בחוץ כדי שמשו אחד יישאר נורמלי, אבל אני כאן בשבילך, ואם תצטרכי לפרוק אני כאן, ואם תרצי להדחיק אני כאן, וזה הכי נכון נראלי, כי זה באמת נכתב ממך
כנסו לפורום בני עקיבא
כי אני בוגר בני עקיבא אבל מדריך היום באריאל.
יש לי הרבה הכרת הטוב לבני עקיבא ואניא אשמח להשתתף בשרשורים.
אתם/ן יכולים לתייג אותי...
אבל אתם יכולים לתייג גם אותי...
רק תתייגו אותי
וואי פעם רביעית שזה קורה השנה.. שבת וחג
מגניב!

ראש השנה, יום כיפור, סוכות, ושמיני עצרת.
אהבתי את זה!
יום כיפור היה ביום שני
🤦🏽♂️🤦🏽♂️
אופס, פאדיחה.... טוב נו אז 3...
שביעי של פסח מתוכנן להיות בשבת, אם לא יהיו שינויים בלוח השנה...

לא מקנאה במפקד (קורץ)
איך אפשר לבנות אתר?
![]()
ממש נוח ופשוט. בחינם.
נח מהיר והיעקר ברור! וגם בחינם... זה יתרון ממש
עשיתי בו אתר אז אם את הולכת על האפשרות הזאת ואת מסתבכת אני יכולה לעזור
לי בהתחלה זה עשה אפשרות שישלחו לי מיילים ואפשרות שלא
ההקפות של "מרכז" ב"בית הרב" - מסורת של מאה שנה! שלא נפסקה אפילו שנה אחת!
גם לאחר מעבר הישיבה לקרית משה הקפיד רבינו הרצי"ה לקיים את ההקפות השניות בבית הרב דווקא,
וכמובן שכך גם ממשיכי דרכו - הישיבה הקדושה ורבניה - הקפידו להמשיך את המסורת, כבקשתו.
השנה לראשונה שזה בצורה מצומצמת - אבל אפשר לפחות להשתתף מרחוק, גם מי שכל שנה לא מגיע - מוזמן לשמוח מרחוק..
וההקפות המפורסמות של ישיבת רמת גן - גם הן - לראשונה ללא המון-צאן-אדם שש ושמח.. אבל את ההתרוממות והשמחה הגדולה ניתן להרגיש קצת אפילו מעבר למסך...
אף על פי כן יחזק את חברו כי את חברו בקל יותר לחזק מלחזק את עצמו כי אין חבוש מתיר את עצמו וכו' שיחות הר"ן ק"כ.
עכשיו בכל הימים נוראים ובכל הזמן הזה של הקורונה בכללי נראה שבשביל שעדיין נוכל לעבוד את ה' כמו תמיד צריך לחזק מאוד מאוד את האמונה ש"מלא כל הארץ כבודו" ו"לית אתר פנוי מינה" והוא "ממלא כל עלמין" ו "סובב כל עלמין" ואפשר לעבוד אותו מכל מקום ובכל מצב. בפרט לעניין השמחה שרבי נחמן כותב "מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד". רבי נחמן נוהג לדייק בדבריו. תמיד הכוונה בכל מצב. גם כשלבד, גם עם חברים, גם כשקשה גם כשכואב.
עוד משהו- לא לעשות השוואות לשנים קודמות! העבודת ה' של שנים קודמות היא ממש לא מה שה' רוצה עכשיו! והעובדה- ה' לא מאפשר. אז היום לא ישימו לי תזמורת ותפאורה של מלא ביינישים שירקדו יחד וישמחו אותי. כנראה ה' החליט שאני זכאי לעבור לשלב יותר גבוה שנקרא- להיות שמח מצד עצמי! לרקוד באמת! בלי תפאורה. בסדר לא חייבים להצליח מיד, אבל אני מקווה שעד סוף התקופה הזאת אני אלמד את זה ושכולנו נצא רק מחוזקים מכל הסיפור.
וממש התבאסתי גם... 2 אנשים רוקדים! הזוי..
שמעו חבר שלי העלה רעיון להוציא חולצות עם משפטים כגון שמור מרחק ... יש קורונה..
או דברים כאלה ולחלק לאנשים ברחוב כדי להגביר את המודעות למישהו
יש רעיון איך לקדם את זה ואיזה גוף יש סיכוי שיפרוש על זה חסות???
![]()
![]()
תנועת עזרא עשתה חולצות עם חסות של לאומית
אבל היה מסופק ביכולותי הכבירות
קבלו הודעה שקיבלתי זה עתה
מי שלא יודע פניינו לבני עקיבא והם לקחו אתזה קדימה





דמעה שקופהשיבדוק לי משהו קטן מידי פעם... אם יש מישהו כזה, אז אשמח לתשובה, בפורום או בפרטי... זה רלוונטי תמיד!!
תודה לכל העוזרים !!
בס"ד
הציבור נקרא להמשיך להרבות בתפילה עבור הגאון רבי שמריהו יוסף חיים בן פעשא מרים לרפואה שלמה הרב קניבסקי בתוך שאר חולי עמו ישראל.
הועבר מאתר בחדרי חרדים.
שנשמע בשורות טובות לכול עם ישראל הקדושים בקרוב!
האם פעם, כשהייתם קטנים רציתם להיות יובל המבולבל?
(או כל מפורסם אחר?)
לא הבנתי מה צריך לעשות![]()
להיכנס וללחוץ על התחל - צריך להגיע מערך ויקיפדיה אחד לאחר בכמה שפחות זמן
![]()
לדוגמה, מישהו יתן לי פיל ותפילה, איך אני מגיע מפיל לתפילה?
הלכתי בפיל, לחצתי על "יונקים".
יפה, עכשיו אני ביונקים.
ביונקים מוזכר שיש להם "פרווה". לחצתי.
נקסט, מפרווה מכינים בגדים, ביניהם - "שטריימל"
יאפ, אני בפנים, מה הלאה?
שם מוזכרים פריטי לבוש יהודיים - ביניהם "גרטל"
נכנסתי לגרטל - ומה אני רואה?
"פריט שחוגרים ב"תפילה"!"
הנה, הגעתי מפיל לתפילה בחמש צעדים.
כי חישבנתי.
אם הייתי תוקע סתם, בפיל הייתי לוחץ על חדק, בחדק על אף, באף על מערכת הנשימה, במערכת הנשימה על חמצן, בחמצן על אטום, באטום על כימיה, בכימיה על....
הבנת, בקיצור.
ממש תודה שאתה ככה מתנדב להסביר ![]()
כולנו נולדנו "לא חכמים" בכל מיני "דבר הזה'אים" לומדים ונהיים חכמים.
זה משחק ממש כדאי לפיתוח האינטלגנציה ועוד כמה חושים חמודים. כדאי לך.
ואין בעד מה, בשמחה!
זה מה שהם מבקשים כאילו...?
את תעשי "התחל"
יפתח לך הערך של "סוכות"
עכשיו תחשבי על איזה קישור בתוכו את יכולה ללחוץ, ומתוכו להגיע לקישור, שמתוכו תגיעי לרישור, שמתוכו לגיעי לקישור ל"מכניקת הקוונטים".
תזה פיזיקלית מסויימת..
סוכות>מדינת ישראל>נשיא המדינה>אלברט איינשטיין>מכניקת הקוונטים.
@yes123 כמדומני.
קרובה



הגעתי מסוכות למכניקת הקוונטים בשבעה צעדים!

הרבה פעמים אנשים כתבו פה שלפי רוב הפוסקים צריך לכסות את השוק.
אם ככה - למה מוסדות חינוך מחייבים רק שיכסה את הברך?
קטע יפה על שמחה אני אשמח שתגידו
עיגולי השמחה
לכל אדם יש עיגול בלב, עיגול שמחה. לפעמים העיגול קטן אך הוא יכול לגדול, לגדול ולגדול…
כאשר עיגול השמחה גדול, הוא שולח עיגולים קטנים למקומות נסתרים בגוף מקומות שלפעמים כואבים.ככל שיש יותר עיגולים קטנים, פחות מקומות כואבים. יש אנשים שעיגול השמחה שלהם קטן ולנו יש תפקיד-… לעזור לו לגדול.
ודאי אתם שואלים "איך?" כל אחד מאתנו חושב על דרך. אפשר להביא לו סוכרייה, לתת לו פרח, לשיר לו שיר, לצייר לו ציור, או אפילו לומר לו "בוקר טוב, מה שלומך היום"
והכי חשוב זה לעשות זאת בכיף, בשמחה, מכל הלב.--דסי.שתזכו לעשות הרבה עיגולי שמחה לאחרים, ובזכות שתגדילו עיגולי שמחה של אחרים גם העיגול שלכם יגדל.