משהו יודע איפה הקישור לפורום סרטים?יושר בן אמת
גדולי עולם עוזבים אותנו ואנחנו נשארים כצאן שאין לו רועה...נגרינסקי
ברוך דיין האמתגארפילד
![]()
בד"ה.הָיוֹ הָיָה
סתם שאלה, נגרינסקי, בכנות, אתה רואה בו רועה שלך במידה מסויימת, או שאתה מדבר על זה שבמציאות ישנם אנשים שכעת כצאן ללא רועה?
סתם אני מסוקרן כי הוא ואתה לא נראים הסוג שהולך ביחד.....
רואה בו כרועה...נגרינסקי
אתה צודק שאיני משתייך לזרמים ולרעיונות שלרב זצ"ל, אפילו נמצא בצד השני שלמתרס בחלק גדול מהמקרים (דוג - השקפת הרב משוייכת לחסידות חב"ד ומי שמכיר אותי יודע שאני רחוק בדעותי ממנה מאוד). אבל אישיותו המתבטאת במידותיות מופת וזכות שכלו ורעיונו היא אבן דרך המנחה גם אותי...
גם מפעליו החשובים הם נכס צאן ברזל לחברה התורנית כולה ללא כל שייכות מגזרית או השקפתית...
אני כשאני לומד תלמוד על הסדר, אני לא משתמש בשום מהדורה מלבד מהדורתו שלרב זצ"ל...
גם מפעליו החשובים הם נכס צאן ברזל לחברה התורנית כולה ללא כל שייכות מגזרית או השקפתית...
אני כשאני לומד תלמוד על הסדר, אני לא משתמש בשום מהדורה מלבד מהדורתו שלרב זצ"ל...
הָיוֹ הָיָה
סיפקת את סקרנותי בצורה נאה ביותר....
ואגב, נהנתיני לגמרי מההתנסחות "שלרב"...
שכחתי לציין - גם תניא, אני לומד עם ביאורו...נגרינסקי
זה כבר חידוש! נגרינסקי לומד תניא?הָיוֹ הָיָה
😮
😅..
נגרינסקי לומד הכל...נגרינסקי
פשייי...הָיוֹ הָיָה
הלוואי עלינו.
אגב:הָיוֹ הָיָה
אם ככה, מסתמא יעניין אותך, יש ספר של איזה ד"ר מבר אילן, על הקשרים של המיסטיקה החב"דית עם הפילוסופיה הרמב"מיסטית. שכחתי כעת את שם הספר, תנסה לברר אם יעניין אותך.
שכלתנות בלבוש חסידי שלגוטליב?נגרינסקי
זה מופיע הרבה בדרשות של הרבי האחרון זצ"לפלונפון מירוסלב
אכן.הָיוֹ הָיָה
מכיר?
מה אומר עליו?
לא מכיר...נגרינסקי
בעז"ה נקרא...
בהצלחה..הָיוֹ הָיָה
תזכור לעדכן אותנו ברשמיך.
מעניין מאד שאתה לומד גמרא עם פירושו.קולמוס הנפש.
למה מעניין?נגרינסקי
אתה כותב את זה כאילו יש בזה גריעותאפלונפון מירוסלב
סתם אנקדוטה מעניינת, צילמו את הרב רפי פרץ באיזה עיתון השבת והיה מונח לו שטיינזלץ על השולחן.
מעבר ליתרון הגדול שהרב מביא את ההלכה על הדף ולא צריך לדפדף בספרות הפוסקים, יש לו עוד יתרונות רבים גם למי שמומחה בלימוד גמרא.
ראיתי פוסט יפה שלרב אברהם סתיו...נגרינסקי
הדברים נכונים. יש שביקרו את עבודתו על כך שהיא לא מסבירה דיופלונפון מירוסלב
אבל זאת הסיבה שבתחילת דרכי התחברתי *רק* לפירושו.
הוא נתן לי לחשוב לבד, מה שהאחרים לא עשו.
בד"כ אני פחות מסכים עם כל מיני רבנים מצהר, אבל פה התפלק לו כנראה
אני נוהג לומרנגרינסקי
ששוטנשטיין נועד למי שרוצה להבין את הגמרא, שטיינזלץ נועד למי שרוצה ללמוד אותה...
פלונפון מירוסלבאחרונה
אנא עבדא דקב"החיים דבר יקר
מישהו יודע איך מתיגים?חיים דבר יקר
מתייגת בשבילךקרובה
תודהחיים דבר יקראחרונה

כשראיתם את הסרטים מהפיצוץ בבירות - מה עלה לכם בראש?אנא עבדא דקב"ה
כן יאבדו וכו'חתול עם רישיון
הפורום של בעליי החיים חוזר!זיינוקית בנשמה
תקשיבו אלעד המנהל של הפורום של צער בעליי חיים אמר לי אם אני ישיג 30 משתתפים הפורים חוזר
מי שרוצה שיכתוב בתגובות..
יש רק 24 שעותתזיינוקית בנשמה
אז מהרר
יאללה כולם!!!דמעה שקופה
אלופה דמעה!זיינוקית בנשמה

מה יש בפורום הזה?ניק כמעט בלי ראש
עזרה / שאלות ותשובות בנושא בע"ח.דמעה שקופה
נכוןזיינוקית בנשמה
אז למה קוראים לו צער בעלי חיים?ניק כמעט בלי ראש
למה צער?
לא יודעתזיינוקית בנשמה
רוצה????
לא קוראים לו צער, רק בע"ח.דמעה שקופה
סגי נהורקרובה
בצחוק.קרובה
חחחחחחחזיינוקית בנשמה
רוצה?
לא. אני יודעת לטפל באח שלי
קרובה
חחחחחחחחזיינוקית בנשמה
פורוםזיינוקית בנשמה
עכשו אפשר להיכנס בלי אישור וכו...
שנגיע ל30 אנשים תצתרכו אישורים
אז יאלה אנחנו כבר ב11 אנשים
יופי!!!דמעה שקופה
צריך עוד אנשיםזיינוקית בנשמה
תפרסמי בבת מלך ובקבוצות
אוקי.דמעה שקופה
תודהההזיינוקית בנשמה
שישלחו לי
מעולההזיינוקית בנשמה
אני, ברור!אחד ששורד
אפשר גם ???שקד מהצפון
בדיוק.ניק כמעט בלי ראש
גם ולא רקזיינוקית בנשמה
https://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t1213335זיינוקית בנשמה
רוצהגארפילד
כנס לקישורזיינוקית בנשמה
אוקייגארפילד
רגע! הקישור מפנה לאותו שירשורגארפילד
והוא חזר
זיינוקית בנשמה
קישור?ניק כמעט בלי ראשאחרונה
עזרה דחופה
משבצת
אח שלי מתגייס מחר ואנחנו רוצים לעשות לו פעילות או משהו נחמד כל המשפחה לקראת הגיוס מחר...
יש לכם רעיונות למשחקים/ פעילויות שאנחנו יכולים לעשות לו?
מישהו רוצה לענות?גארפילד
מישהו?גארפילד
אוףףףף אני עוד דקה בעז"ה יענה את אחת התשובות....גארפילד
כי לא עונים
תשובה ל-2גארפילד
ספרות תורנית
יאללה לענות על 1גארפילד
חמוד!קרובה
האמת שאת השני ידעתי
אויי גדוללהאקונה מאטטה:)
אני שוברת את הראש מה זה יכול להיות

תשובה ל-2ניק כמעט בלי ראשאחרונה
ספרות תורנית
היי,soul.
אני כוססת ציפורניים כרונית כבר מעל 10 שנים
ניסיתי הכל
ובאמת היו תקופות שהנחתי שנגמלתי מהמנהג הרע הזה אבל אני כל הזמן חוזרת לזה
עצות טיפים רעיונות וכו יתקבלו בברכה
וגם אשמח לשמוע אם יש כאן כאלו שהצליחו להיגמל מזה
גם אני הייתי כוססת..שם נורמלי ????
לא יודעת מה בדיוק עזר לי להפסיק, אבל ברוך ה' אני כבר לא כוססת...
היום אני פשוט משייפת את הציפורניים, (ולא גוזרת במספריים) השיוף מקשה את הציפורן ופחות כוססים ככה..
תנסי לק ג'ל- זה גם יכול לעזור
המון בהצלחה עם זה, אני יודעת שזה קשה!
ופשוט במצבי לחץ תנסי לעשות דברים אחרים במקום להרוס את הציפורניים שלך...
היום אני פשוט משייפת את הציפורניים, (ולא גוזרת במספריים) השיוף מקשה את הציפורן ופחות כוססים ככה..
תנסי לק ג'ל- זה גם יכול לעזור
המון בהצלחה עם זה, אני יודעת שזה קשה!
ופשוט במצבי לחץ תנסי לעשות דברים אחרים במקום להרוס את הציפורניים שלך...

גם אני....גארפילד
ופשוט הכרחתי את עצמי
כנ"לניק כמעט בלי ראשאחרונה
לצערי אני עדיין כוסס קצת.
וואי גם אני כוסס ואני עדיין כוססyes123
אבל אין לי בעיה עם זה
(אני כוסס עם היד לא עם הפה,איכס)
גם אני כוססת3,000
ופעם ניסיתי לעשות עם זה משו- היה נראלי איזה מחזק ציפורניים או שטות כזאת בטעם מר ככה שאת באה לכסוס ציפורניים זה פשוט מגעיל
אבל אני כבר התרגלתי לכסוס ציפורניים וזה פשוט לא מפריע לי..
מכירהה, אני אישית לא ניסיתי אותו כי אין לי בעיה אבלמעונן
אחותי היית כוססת ושמו לה חומר שנרקא "מרה" זה כמו לק שקוף אבל לא רעיל בטעם מגעיל כזה וזה אמור למנוע..לה זה עבד
בכל מקרה לפותחת- תנסי למרוח לק על הציפורנים,אולי אפילו לק גל וזה יהרוס לך תחשק
שמעתי מ-לא מעט בנות שככה נגמלו.. ואולי שווה לנסות בכל זאת את המרה
^^ לא מנסיון אישי, אבל שמעתי שיעיל מאוד.הָיוֹ הָיָה
כי מה תעשי? תכלס הציפורן שלך עכשיו מרה כלענה.. נראה אותך מכניסה לפה...
האממ3,000
אולי אני מקרה מיוחד אבל לי אחרי כמה ימים זה כבר הפסיק להזיז.. התרגלתי![]()
...הָיוֹ הָיָה
תראי, כדי להתרגל צריך לסבול הרבה, להכניס ממש בכח כשעדיין מר.
אם יש רצון עמוק להפסיק, אבל עושים את זה אינסנקטיבית, זה פתרון מעולה. כי בכל פעם שזה מתקרב לפה מיד.. אופס... מרחיקים שוב... בסוף ההרגל נהיה לכיוון ההפוך..
משתמשת בדבר הזה מגיל 6soul.
לפעמים עוזר, בדכ לא
כבר מתרגלים
ומעבר לזה
ברגע שפעם אחת הכנסתי את היד לפה כל האוכל שאוכל יהיה מר עד בערך למחרת 
אני לא יודעתsoul.
מה מונע ממני להפסיק
אני רק תוהה מה הגורם, אולי יש בעיה שורשית יותר שאני לא מודעת אליה
לא חסרים דברים שגורמים לי לרצות להימנע מזה
זה לא בריא, לא אסתטי, יש גם את הבעיה ההלכתית בשבת...
אולי איזשהו לחץ? לחץ במצבים מסוימים שאתמעונן
אפילו לא מודעת ללחץ..
הממ אני מנסה לחשוב- רעב, שיעמום, מתח נפשי,
קראתי גם שברוב המקרים זה גם נובע מחיקוי של אדם קרוב בתקופת הילדות או משו גנטי
אם מעניין אותך הגורם נסי לבדוק אם אחד מבני משפחתך היה קוסס או נגיד חברה שלך מהגן שהיית איתה הרבה..אולי ראית אותה וניסית גם (ככה התמכרתי לקנאקים...זה היה לגמרי סימן ההיכר של החברה הכי טובה שלי בכיתה ג'
)
לנסות להתפלל על זה יום יום לבקש מה' סיעתא דשמיארוצהלהיותבשמחה
אפילו בדברים הגשמיים צריך תפילה ובעזרת ה נתפלל עליך גם!
שאלה רצינית לרציניים בלבד.קרובה
אלה שרוצים לחיות, בהנחה שזה לפחות הרוב- למה אתם רוצים לחיות?
דגש על הרצון. לא על הסיבה לחיים שמשננים לנו ללא הרף.
באמת רבי נחמן אמר שיש אחד שברבע שעה פועל מה שאחר פועל בעשרותרוצהלהיותבשמחה
שנים וגם שיש אדם שאומנם חי מעט יחסית לאחרים אבל חי טוב כלומר מצד עבודת ה'. מצד שני הוא אומר שכול רגע שה' יתברך נותן לנו זה הזדמנות פז להתחבר לחי החיים.
וְכֵן הָיָה נִכְנָס בַּעֲבוֹדַת ה', וְכָל עֲבוֹדָתוֹ הָיָה בְּהֶצְנֵעַ גָּדוֹל מְאֹד מְאֹד, עַד שֶׁלֹּא יָדַע שׁוּם אָדָם מִמֶּנּוּ כְּלָל, כִּי הָיָה סָתוּם וְגָנוּז מְאֹד. וְכָל עֲבוֹדָתוֹ הָיָה בְּסֵתֶר וּבְהֶצְנֵעַ גָּדוֹל.
וְעִקַּר עֲבוֹדָתוֹ בַּתְּחִלָּה הָיָה בִּפְשִׁיטוּת גָּדוֹל בְּלִי שׁוּם חָכְמוֹת כְּלָל, רַק בִּפְשִׁיטוּת גָּמוּר.
וְכָל דָּבָר וְדָבָר שֶׁעָשָׂה הַכֹּל הָיָה בִּיגִיעָה גְּדוֹלָה וּבְכֹחַ גָּדוֹל וּבִמְסִירוּת נֶפֶשׁ. וְלֹא הָיָה לוֹ שׁוּם דְּבַר עֲבוֹדָה שֶׁבָּא לוֹ בְּנָקֵל, רַק כָּל דָּבָר וְדָבָר בָּא לוֹ בִּיגִיעָה גְדוֹלָה מְאֹד, שֶׁהָיָה מְיַגֵּעַ עַצְמוֹ כַּמָּה זְמַנִּים בִּשְׁבִיל כָּל דָּבָר וְדָבָר מֵעֲבוֹדַת הַשֵּׁם.
וְהָיָה לוֹ כַּמָּה וְכַמָּה עֲלִיּוֹת וִירִידוֹת אֲלָפִים וּרְבָבוֹת עַד אֵין שִׁעוּר וָעֵרֶךְ.
וְהָיָה קָשָׁה וְכָבֵד עָלָיו מְאֹד מְאֹד לְהַתְחִיל לִכְנֹס בַּעֲבוֹדַת ה' לְקַבֵּל עָלָיו עֹל עֲבוֹדָתוֹ יִתְבָּרַךְ. וְהָיָה רָגִיל לְהַתְחִיל אֵיזֶה יָמִים לַעֲסֹק בַּעֲבוֹדַת ה' וְאַחַר־כָּךְ נָפַל מִזֶּה וְחָזַר לְהַתְחִיל וְחָזַר וְנָפַל. וְכֵן הָיָה כַּמָּה וְכַמָּה פְּעָמִים.
עַד שֶׁפַּעַם אֶחָד נִתְחַזֵּק אֶצְלוֹ שֶׁיִּהְיֶה חָזָק מְאֹד שֶׁיֹּאחֵז בַּעֲבוֹדַת ה' לְעוֹלָם, וְלֹא יִסְתַּכֵּל עַל שׁוּם דָּבָר בָּעוֹלָם. וּמֵאָז וָהָלְאָה נִתְחַזֵּק לִבּוֹ בַּה'.
וְאַף־עַל־פִּי־כֵן גַּם אַחַר־כָּךְ הָיָה לוֹ תָּמִיד עֲלִיּוֹת וִירִידוֹת הַרְבֵּה מְאֹד מְאֹד, רַק שֶׁאַחַר־כָּךְ הָיָה חָזָק שֶׁלֹּא יַנִּיחַ עֲבוֹדָתוֹ יִתְבָּרַךְ לְעוֹלָם, אַף־עַל־פִּי שֶׁיֵּשׁ לוֹ יְרִידָה לִפְעָמִים, אַף־עַל־פִּי־כֵן יִהְיֶה מִתְחַזֵּק עַצְמוֹ בַּעֲבוֹדַת ה' יִתְבָּרַךְ בְּכָל מַה שֶּׁיּוּכַל.
rabenubook.com
מי שרוצה נפתחה קבוצהטונה(לא דג)
להעברת שירים באישי....
כבר יש קבוצה כזאת מזמן.דמעה שקופה
תפנו ל@מיים הכי טעים
תודה!טונה(לא דג)
מה הכוונה?אנו_נימי (G+)
בשיחות אישיות הכי קל להוריד שירים אז מי שרוצה מבקש שירטונה(לא דג)
בקבוצה ומי שמתנדב ויש לו שולח את זה
הבנתי, תודה!אנו_נימי (G+)אחרונה
שבת שלום ומבורך!! פרשת עקב.באולפנה...
"והיה עקב תשמעון..." (דברים ז, יב): הפרשה פותחת בברכות שיזכו עם ישראל בשמירת המצות: "ואהבך וברכך והרבך וברך פרי בטנך...ברוך תהיה מכל העמים לא יהיה בך עקר ועקרה.....והסיר ה' ממך כל חולי....ואכלת את כל העמים אשר ה' אלקיך נותן לך..." (דברים ז, יג-טז).
בהמשך הפרשה משה מחזק את העם, ואומר להם שלא יפחדו מכיבוש הארץ ומהאומות הנמצאות בה: "לא תירא מהם..." (דברים ז, יח), כי ה' הוא זה שנלחם בשבילם, כמו שעשה למצרים, שהרי בכוח גבורתו של הקב"ה לא יכלו המצרים להשמידם: "המסות הגדולות אשר ראו עיניך והאותות והמופתים והיד החזקה והזרוע הנטויה אשר הוציאך ה' אלקיך כן יעשה ה' אלקיך לכל העמים אשר אתה ירא מפניהם" (דברים ז, יט).
בנוסף, משה מזהיר את העם כי יש להרוס ולהשמיד את העבודה זרה הנמצאת בארץ, ואומר להם כי על ידי שמירת המצות תישאר הארץ בידם, שהרי כל הכונה בכניסתם לארץ כדי שיקיימו שם את המצות התלויות בארץ, ומרוב כל טוב שיהיה להם בארץ, הם עלולים לשכוח את ה', וכי יש לזכור: "כי הוא הנותן לך כח לעשות חיל..." (דברים ח, יח), אך אם ישכחו, צפויים הם להיענש: "כי אבד תאבדון" (דברים ח, יט).
יתר על כן, משה אומר לעם כי הם זכו לרשת את הארץ בגלל השבועה שנשבע ה' לאבות, ולא בגלל צדקתם: "כי עם קשה עורף אתה" (דברים ט, ו). וכן הוא מפרט להם את המקומות בהם הקציפו את ה': חטא העגל בחורב, וכן "בתבערה ובמסה ובקברות התאוה מקציפים הייתם את ה' " (דברים ט, כב) ועוד.
לאחר מכן בפרשה מסופר על בקשת ה' מישראל: "ועתה ישראל מה ה' אלקיך שואל מעמך.." (דברים י, יב), ליראה ולאהבה אותו, ללכת בדרכיו ולעבדו בלבב שלם, לשמור מצוותיו "לטוב לך" (דברים י, יג).
הפרשה מסיימת בתוכחות לעם, לזכור את מעשי ה' עמהם, ועליהם לדעת כי על ידי שמירת המצות הם יזכו לרשת את הארץ המובטחת, מפני הגויים היושבים בה, ארץ זבת חלב ודבש, וכן יזכו לברכות נוספות, אך אם ילכו אחר עבודה זרה, דבר זה יביא להם את הפך הברכה.
ליקוטי רש"י על הפרשה:
על שם מי נקראת המצוה?
פרק ח', פסוק א': "כָּל הַמִּצְוָה אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם תִּשְׁמְרוּן לַעֲשׂוֹת לְמַעַן תִּחְיוּן וּרְבִיתֶם וּבָאתֶם וִירִשְׁתֶּם אֶת הָאָרֶץ אֲשֶׁר נִשְׁבַּע יְהוָה לַאֲבֹתֵיכֶם"
רש"י: כל המצוה . כפשוטו. ומדרש אגדה (תנחומא עקב ו.) ,אם התחלת במצוה גמור אותה, שאינה נקראת המצוה אלא על שם הגומרה, שנאמר ואת עצמות יוסף אשר העלו בני ישראל ממצרים קברו בשכם (יהושע כד, לב.), והלא משה לבדו נתעסק בהם להעלותם, אלא לפי שלא הספיק לגומרה וגמרוה ישראל, נקראת על שמם.
הניסים במדבר
פרק ח', פסוק ד': "שִׂמְלָתְךָ לֹא בָלְתָה מֵעָלֶיךָ וְרַגְלְךָ לֹא בָצֵקָה זֶה אַרְבָּעִים שָׁנָה"
רש"י: שמלתך לא בלתה . ענני כבוד היו שפין בכסותם ומגהצים אותם כמין כלים מגוהצים, ואף קטניהם כמו שהיו גדלים היה גדל לבושן עמהם, כלבוש הזה של חומט שגדל עמו. לא בצקה. לא נפחה כבצק, כדרך הולכי יחף שרגליהם נפוחות.
מדוע התאנף ה' באהרון?
פרק ט', פסוק כ': "וּבְאַהֲרֹן הִתְאַנַּף יְהוָה מְאֹד לְהַשְׁמִידוֹ וָאֶתְפַּלֵּל גַּם בְּעַד אַהֲרֹן בָּעֵת הַהִוא"
רש"י: ובאהרן התאנף ה' . לפי ששמע* לכם.
*'שפתי חכמים' מסביר: פירוש אבל לא לפי שחטא.
תפקידו של שבט לוי
פרק י', פסוק ח': " עַל כֵּן לֹא הָיָה לְלֵוִי חֵלֶק וְנַחֲלָה עִם אֶחָיו יְהוָה הוּא נַחֲלָתוֹ כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ לוֹ"
רש"י: על כן לא היה ללוי חלק. לפי שהובדלו לעבודת מזבח ואינן פנויין לחרוש ולזרוע.
הכל בידי שמים?
פרק י', פסוק יב': "וְעַתָּה יִשְׂרָאֵל מָה יְהוָה אֱלֹהֶיךָ שֹׁאֵל מֵעִמָּךְ כִּי אִם לְיִרְאָה אֶת יְהוָה אֱלֹהֶיךָ לָלֶכֶת בְּכָל דְּרָכָיו וּלְאַהֲבָה אֹתוֹ וְלַעֲבֹד אֶת יְהוָה אֱלֹהֶיךָ בְּכָל לְבָבְךָ וּבְכָל נַפְשֶׁךָ"
רש"י: כי אם ליראה וגו'. רבותינו דרשו מכאן, הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים (ברכות לג(.
לעבוד את ה' מאהבה
פרק יא', פסוק יג': "וְהָיָה אִם שָׁמֹעַ תִּשְׁמְעוּ אֶל מִצְוֹתַי אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוֶּה אֶתְכֶם הַיּוֹם לְאַהֲבָה אֶת יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם וּלְעָבְדוֹ בְּכָל לְבַבְכֶם וּבְכָל נַפְשְׁכֶם"
רש"י: לאהבה את ה'. שלא תאמר הרי אני לומד בשביל שאהיה עשיר, בשביל שאקרא רב, בשביל שאקבל שכר, אלא כל מה שתעשו עשו מאהבה, וסוף הכבוד לבא.
מהי ה'עבודה שבלב'?
פרק יא', פסוק יג': "וְהָיָה אִם שָׁמֹעַ תִּשְׁמְעוּ אֶל מִצְוֹתַי אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוֶּה אֶתְכֶם הַיּוֹם לְאַהֲבָה אֶת יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם וּלְעָבְדוֹ בְּכָל לְבַבְכֶם וּבְכָל נַפְשְׁכֶם"
רש"י: ולעבדו בכל לבבכם. עבודה שהיא בלב, וזו היא תפלה, שהתפלה קרויה עבודה, שנאמר אלהך די אנת פלח ליה בתדירא) דניאל ו, יז.(, וכי יש פולחן בבבל, אלא על שהיה מתפלל, שנאמר וכוין פתיחן ליה וגו' )שם יא.), וכן בדוד הוא אומר, תכון תפלתי קטורת לפניך) תהלים קמא, ב.(
משמעותן של המילים 'יורה' ו-'מלקוש'
פרק יא' פסוק יד': "וְנָתַתִּי מְטַר אַרְצְכֶם בְּעִתּוֹ יוֹרֶה וּמַלְקוֹשׁ וְאָסַפְתָּ דְגָנֶךָ וְתִירֹשְׁךָ וְיִצְהָרֶךָ"
רש"י: יורה. היא רביעה הנופלת לאחר הזריעה, שמרוה את הארץ ואת הזרעים (תענית ו.). ומלקוש. רביעה היורדת סמוך לקציר, למלאות התבואה בקשיה (שם), ולשון מלקוש דבר המאוחר, כדמתרגמינן והיה העטופים ללבן (בראשית ל, מב.) ,לקשיא. דבר אחר, לכך נקראת מלקוש, שיורדת על המלילות ועל הקשין.
כיצד אפשר לקיים 'ולדבקה בו'?
פרק יא' פסוק כב': " כִּי אִם שָׁמֹר תִּשְׁמְרוּן אֶת כָּל הַמִּצְוָה הַזֹּאת אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוֶּה אֶתְכֶם לַעֲשֹׂתָהּ לְאַהֲבָה אֶת יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם לָלֶכֶת בְּכָל דְּרָכָיו וּלְדָבְקָה בוֹ"
רש"י: ולדבקה בו . אפשר לומר כן, והלא אש אוכלה הוא, אלא הדבק בתלמידים ובחכמים, ומעלה אני עליך כאילו נדבקת בו.
שבת שלום!! (מאתר הידברות)
שבת שלוםםםםטאטע אוהב אותי!
כוייחטאטע אוהב אותי!אחרונה
הדוס המדעןמנסה להיות טוב
אני דוס. אוהב ללמוד תורה ומתמיד בלימוד היומי, מנסה לחיות חיי תורה. אוהב את הקב"ה ומנסה לאהוב את הבריות.
אני גם מאוד אוהב מדע, ספציפית פיזיקה. לראות איך העולם עובד בפן בסיסי והכי יסודי שאנחנו יודעים עליו.
לדעת שכל דבר בעולם בנוי מאותם חלקיקים יסודיים. יש חוקים חדים וברורים שכל דבר ביקום פועל על פיהם (גם אם לא גלינו את כל החוקים עדיין)
ושאנחנו יכולים לחשב בדיוק את הגודל/מסה/חומר/לא משנה מה של הכוכבים במרחקים עצומים מאיתנו, ובאותה מידה יכולים לדייק במידה רבה במדידות של החלקיקים הכי קטנים ובסיסיים. ולדעת בכמעט וודאות שהמציאות תואמת לחישוב
איכשהו רבנים גדולים מאוד הצליחו לעשות את שניהם - הרמב"ם היה רופא מומחה, הרלב"ג היה מתמטיקאי מוצלח מאוד, הגרא דגל בלימודי המדע ולימודי חול, הרב נחום רבינוביץ' כתב ספרי מתמטיקה, וכן על זה הדרך
איך אני מוצא את האיזון הנכון? ללמוד תורה ברמה גבוהה ובאותה מידה ללמוד על העולם?
...טאטע אוהב אותי!
אני לא ידעת בדיוק מה תעשה אבל..
אבא שלי רב ב"V יודע הרבה מאוד תורה והוא פשוט אוהב מתמטיקה בקטע אחר (ב"ה אני ירשתי את זה ממנו
)
אבל לא ידעת איך לאזן הוא בחר להיות רב אבל איתנו הילדים חוץ מללמד תורה הוא כל הזמן מלמד אותנו מתמטיקה ועושה לנו כזה תרגילים בתור משחק קיצר אם זה מעודד
אז שמחתי לעזור
גם אני ממש אוהבתרוצה להאמין
פיזיקה וכזה
ושמע לדעתי זה לא ממש מתנגש.. דווקא כשלומדים פיזיקה אפשר יותר להבין ולהתפעל ממעשי הבורא!
אני חושבת זה דווקא ממש הולך ביחד
מסכימהתתן אחרית לעמך!
ולזכור תמיד שגם אם למדנו עוד קצת והבנו עוד קצת על העולם, זה רק קצת - בדגש על הקצת, ולעולם לעולם לא נגיע לידי השגה מלאה על מעשיו של הקב''ה, (אלוקים בגימטריה זה טבע, וכמו שה' אינסופי כך גם הטבע).
ו.. וואו!
השאלה שלך ממש הזכירה לי את ההפטרה של השבת (שבת נחמו); "מי־מדד בשעלו מים ושמים בזרת תכן וכל בשלש עפר הארץ ושקל בפלס הרים וגבעות במאזנים", כלומר הבריאה כ"כ בלתי נתפסת שבני אדם, מדענים ככל שיהיו לא יוכלו להכיר בה "ולמדוד" אותה עד הסוף (לכן צרם לי מה שכתבת בפסקה השנייה שאנחנו יכולים לחשב בדיוק את הגודל והמסה..)
בכל מקרה, בתור אחת שגם אוהבת מאוד פיסיקה, אני מאמינה שאפשר ליישב דברים שנראים כסתירות, אבל יחד עם זאת צריך לבוא עם ענווה גדולה ללימוד המדע, ולא לחשוב בכלל שאנחנו יכולים לתפוס בשכל שלנו את כל הבריאה כולה.
מצרפת ד''ת ממש יפה שקראתי שקשור קצת לנושא👇
(לא בטוח שיענה בדיוק על השאלה שלך, אבל שווה קריאה)
https://www.hidush.co.il/hidush.asp?id=25688
ו.. וואו!
השאלה שלך ממש הזכירה לי את ההפטרה של השבת (שבת נחמו); "מי־מדד בשעלו מים ושמים בזרת תכן וכל בשלש עפר הארץ ושקל בפלס הרים וגבעות במאזנים", כלומר הבריאה כ"כ בלתי נתפסת שבני אדם, מדענים ככל שיהיו לא יוכלו להכיר בה "ולמדוד" אותה עד הסוף (לכן צרם לי מה שכתבת בפסקה השנייה שאנחנו יכולים לחשב בדיוק את הגודל והמסה..)
בכל מקרה, בתור אחת שגם אוהבת מאוד פיסיקה, אני מאמינה שאפשר ליישב דברים שנראים כסתירות, אבל יחד עם זאת צריך לבוא עם ענווה גדולה ללימוד המדע, ולא לחשוב בכלל שאנחנו יכולים לתפוס בשכל שלנו את כל הבריאה כולה.
מצרפת ד''ת ממש יפה שקראתי שקשור קצת לנושא👇
(לא בטוח שיענה בדיוק על השאלה שלך, אבל שווה קריאה)
https://www.hidush.co.il/hidush.asp?id=25688
לא מתנגש כללמנסה להיות טוב
העובדה היא שאנחנו מסוגלים למדוד כוכבים, חלקיקים וכו' לדיוק עצום
זה לא סותר את היהדות. אפילו יכול לחזק אותו - תעייני בדברי @דעתן מתחיל
לגבי הפסוק נראלי הפירוש הוא שזה שאלה - מי ברא את העולם? מי מדד עם רגליו (שעל לשון רגל. תעייני ביחזקאל מז:ג-ד. שם יחזקאל מתאר גובה מים על ידי איברים בגוף.) את גובה המים?? מי הוא ש"ושמים בזרת תכן... ושקל בפלס הרים וגבעות במאזנים"? מדובר פה על איך שה' הוא הבורא לעולם וגם בבריאת העולם הוא לא התאמץ כלל - הוא תכן את השמים עם הזרת שלו...
וזה בדיוק נכון. אין אף מדען שמתיימר לדעת מה קרה ברגע t = 0
וואי זה ממש נכוןדוסית שפיצית
שמע אחי לדעת לאזן זהמשתדל בשמחה
מצריך משמעת עצמית גבוהה
ללמוד קודש ולהקציב זמן ללימודי חול לפי מה שנראה לך...
תנסה ותרה כמב שעות את צריך ומה הכי טוב לך
אם אתה לומד בישיבהשחר אורן
הדבר הבסיסי זה להשקיע בלימודים, זה אמור לתת לך בסיס בשני התחומים.
כל הכבוד.Reminder
לא חושבת שאלו דברים שסותרים אחד את השני.. מאמינה שתצליח לשלב.
בהצלחה בזה!
בהצלחה בזה!
מנסה לענותהָיוֹ הָיָה
דבר ראשון - כיף לראות אנשים כמוך!! אשריך אשריך!!
אתחיל במענה לכל אלו שכתבו לך ש"זה לא סותר" - אז זה אולי קלישאה יפה, תכל'ס מללמוד פיזיקה לא יוצאים תלמידי חכמים, מה שאומר שאם לא יענו לך תשובה על האיזון - לא הרווחנו כלום וזה בהחלט יהיה סותר, וכל הקלישאות לא תועלנה.
אז מה כן התשובה? האמת שאין לי תשובה ברורה, אבל דבר אחד אני חייב לומר - בכל מקרה, את שנותיך הצעירות - תקדיש ללימוד תורה מסיבי! אלו השנים שבונות את בניינך הרוחני. אלו השנים הקריטיות כדי לצאת ת"ח!
מלבד זאת, אחרי זה - כבר יהיו לך שתי מעלות לגבי היכולת של האיזון, ראשית תהיה בוגר כבר, והרבה יותר תהיה לך היכולת להחליט ולהבין כיצד לאזןושנית, תהיה אחרי מסה של תורה ואמונה אצלך, שכבר יהיה לך במידה מסויימת שיקול דעת של תורה כדי להכריע איך לאזן בצורה ראויה.
וכאמור, זה רק מצד המעלות שיהיו לך לגבי איך לאזן, אבל מלבדם יש את העניין היסודי שהזכרתי - אלו השנים שלך!! בהן טמון עולמך התורני והרוחני! מרן ר' אברום שפירא סיפר, שבצעירותו היו לו שנתיים ששקע כל כולו בעסק התורה, ולא ידע כלום מהנעשה סביבו, ומהן צמח למה שצמח, הוא היה אומר "אלה השנים שעשו אותי, כל החיים היו רק בבחינת ההמשך שלהם"
הוא היה אוהב לומר - לאכולם צריכים להיות רבנים וראשי ישיבות, העולם נברא באופן שלכל אחד יש תפקיד, יש מי שנועד להיות מהנדס, יש מי שנועד להיות הייטקיסט, יש מי שנועד להיות פוליטקאי, אבל כולם כולם - צריכים להיות תלמידי חכמים!! רופא צריך להיות ת"ח, מדען צריך להיות ת"ח, הרמטכ"ל צ"ל ת"ח, רה"מ צריך להיות ת"ח, איש עסקים צריכים להיות ת"ח, (ובחיוך קורץ ועוקצני היה מוסיף: "וגם רב צריך להיות ת"ח"...) וכדי ךהיות ת"ח - חייבים, אבל חייבים, להשקיע את שנות הבחרות בישיבה, לשקוד באהלה של תורה, ורק ככה יוצאים מחשש "עם הארץ" אחרי זה - יילך כל אחד לייעודו.
וזה - למי שרוצה להיות אחד מן התפקידים הנ"ל, מי שרוצה להיות רב, ויותר מת"ח בלבד, אלא ת,ח מופלג, כמו השמות שהזכרת - כל שכן שעליו להשקיע פי אלף. אין משחקים בזה. הרב רבינוביץ', לדוגמה, הדמות הכי שייכת אלינו, אכן ידע מתמטיקה, אבל בגיל שלנו הוא גם היה פחות או יותר בקיא בש"ס.....
צריך להזהר מאשליות, וזה מה שאני חושש ממנו לגבי חלק מהתשובות האחרות פה, שנוצר רושם של "הכל טוב אחי, שב תלמד מה שמעניין אותך, בסוף הכל זה חשוב וכו'" - ככה לא יוצאים ת"ח! למרות שהדברים הם אמת ונכונים, אבל עיקר הנידון הוא מידת המשקל לכל דבר - כפי ששאלת, ואין לזלזל בשאלה הזו!
לגבי מה"למעיישה" - אז כמו שכתבתי, קשה מאוד לתת מענה ברור על זה, אבל בגדול, כדי לתת נקודות כלליות וכיוון למתווה, הייתי אומר ככה, ראשית כמו שכתב @שחר אורן, תשקיע בלימודים בישיבה. בעצם, לא זו הראשית, הראשית היא ה"תשקיע", כלומר, צריך להפנים שאין משחקים - לא יגעתי ומצאתי - אל תאמין, צריך להפנים - שמי שרוצה להיות גדול, צריך לעבוד, הרב רבינוביץ ישב וחרש! ללא הרף! ללא הפוגה! אז זה דבר ראשון, רצינות, החלטיות, עקביות, דבקות במטרה, שאיפה גבוהה ועיקשות בדרך להשיגה.
ואז - את דברי שחר - כפועל יוצא מזה - להשקיע בישיבה! לא לזלזל, לא למרוח את השנים האלו! שב ותחרוש, גם בלימודי קודש וגם בחול.
והדבר הבא - כי כמבן - מתוך רק מה שהישיבה מחייבת לא יוצאים ענקים, בשום תחום, לכן הדבר הבא הוא מה אתה עושה מעבר לחומר של הישיבה והשעות שלה, כאן - נכנס מה שכתבתי לעיל -שב ותשקיע ותחרוש ותלמד ותעמול ותחזור ותעיין, עוד ועוד, ככה תצא גדול בתורה. ואני לא אומר שתתעלם מהלימודי חול מעבר למה שהישיבה מחייבת, אבל אכן - כמו שכתב @משתדל בשמחה - תקציב לזה זמן מסויים. ומוגדר. דהיינו - מעניין אותך פיזיקה? בישיבה לא מלמדים את זה כמו שאתה רוצה? תקבע לך כמות זמן שאתה לומד פיזיקה. ותעמוד בה, אבל אל תחרוג ממנה. תזכור תמיד את מה שכתבתי - אלו השנים שאתה בונה את קומתך התורנית!! ובהן יהיה תלוי ההמשך!
בהצלחה לך!! אנשים כמוך הם נכס.
כפי שכתבתי בעברמנסה להיות טוב
ענית תשובה טובה ומדוייקת.
תודה רבה!
אפשר לשאול בן כמה אתה ובאיזה שלב אתה בחיים? אתה כותב עם המון ידע
כמובן אין חובה לענות...
תודה תודה....הָיוֹ הָיָה
בן 19, בישיבה.
ב"ה ובעזרתו.
תודה על המחמאות.
מעשה בידעתן מתחיל
שסבלתי ביותר משיעורי פיזיקה והייתי בדרך לאחד מהם כאשר חבר טוב ראה אותי עם פנים נפולות ושאל מדוע. פיזיקה, עניתי ביובש. פיזיקה? החזיר בהתלהבות, זה השיעור הכי מחזק בעבודת ה'! בכל פעם מחדש אני נפעם מהדיוק והפירוט האלוקי, מהטבע המופלא ומעולמו המיוחד של הבורא...
"והיאך היא הדרך לאהבתו ויראתו? בשעה שיתבונן האדם במעשיו וברואיו הנפלאים הגדולים, ויראה מהן חכמתו שאין לה ערך ולא קץ, מיד הוא אוהב ומשבח ומפאר, ומתאווה תאווה גדולה לידע השם הגדול..."
אז אני והמדע עדיין לא חברים טובים במיוחד, אבל יש בו גדולה.
אולי כדאי לזכור: המדע זמני, משתנה ומתחלף, ולהבדיל דרך ה' יתברך נצחית. כאשר הם מתנגשים כביכול, בורא העולם תמיד גובר על החוקים.
דרך חיים שלמה היא לדעת לנווט בניהם, אולי היא בין תפקידך. רק הצעה לאינדיקציה של איזון: ברגע בו לימוד המדע אינו מגיע מתוך היהדות, שם כדאי לעצור לרגע ולחזק את הבסיס היהודי.
בהצלחה.
הכל תלוי בניצול הזמן שלךנוגע, לא נוגע
אם תנצל אותו תראה שאתה מספיק המון משניהם.
בכל אופן, לדעתי בגיל כזה צריך להשקיע הרבה בתורה. כשתגדל הרי תצטרך ללמוד ולעשות תואר ואז תשקיע יותר בעולם החול (ובמה שאתה אוהב) בכל מקרה.
בכל אופן, לדעתי בגיל כזה צריך להשקיע הרבה בתורה. כשתגדל הרי תצטרך ללמוד ולעשות תואר ואז תשקיע יותר בעולם החול (ובמה שאתה אוהב) בכל מקרה.
קודם כלאריק מהדרום
נסה לברר על עצמך כמה אתה באמת "מאוד אוהב מדע" וכמה אתה אוהב "להרגיש חכם ושמעתי שפיזיקה זה לאנשים חכמים" למרות שבגילך זה לא כל כך משנה כי גם אנשים שאוהבים להרגיש חכמים ילמדו פיזיקה, מתוך שלא לשמה יבוא לשמה.
דבר שני פעם היה הרבה פחות מדע, היה הרבה פחות מה לדעת, ספריה אחת עירונית של ימינו היתה יכולה לכלול את כל החכמה והתורה של כל התקופה עד לפני 200 שנה, מי שהיה חכם בכפר היה הרבה פעמים גם הרופא, גם הרב וגם המדען וגם הפילוסוף, היום אי אפשר לדעת את כל המדע, הודות למהפכת תנועת ההשכלה, מי שמתחיל ללמוד פיזיקה כנראה לעולם לא יעמיק בנבכי סתרי הרפואה והביולוגיה, כנ"ל הגמרא, אין ממש זמן לזה.
אז מה עושים? הופכים לכלל ישראליים וכלל עולמיים, בוחרים תחום שבאמת מעניין אותך (לא חייב שתבחר עכשיו רק שתחליט ברצינות כשיגיע הזמן) ותהיה הכי טוב בו, בין אם זה תורה, מדע, הנדסה או אינסטלציה, המדען זוכה פרס נובל לא היה זוכה בו אילולא האינסטלטור לא היה משלם מס ומתקצב את המעבדות באוניברסיטה (חוץ מזה שהמדען גם צריך שיטפלו לו בסתימה בכיור), וכמובן שכל זה גם לא היה קורה אילולא שומרי הגחלת היהודית לא היו לומדים תורה מימות משה רבינו עד היום, וכן להפך, הרב לא היה מצליח ללמוד אילולא המדען לא היה זוכה לתהילת עולם ומביא פרסה לישיבה כמיסים על עבודתו והרצאותיו והסטארט אפים שיבואו בעקבותיו המהנדסים שישתמשו בעבודתו, כולנו תלויים אחד בשני מציאותית, כמו שאומר רבי נחמן מברסלב "מה יש פה להתבלבל? מה שעושים-עושים, והעיקר לא לעשות רע חס ושלום."
ומי אמר שצריך איזון? תעשה מה שמתאים לך.
העלת נקודה נכונה מאודמנסה להיות טוב
לגבי חכם העיר עד לפני 200 שנה. לא חשבתי על זה
אבל הרב נחום רבינוביץ כן סיים דוקוטורט, וגם הרב אהרן ליכטנשטיין (אמנם לא במדעים מדוייקים. אבל דוקטורט בכל זאת). כמובן אלה ענקי עולם בקנה מידה עצום, אבל זה אפשרי.
אני סיימתי עכשיו יא ונהנתי מאוד במגמת פיזיקה עד עכשיו. גם קראתי כל מיני ספרים והתעמקתי בהרבה נושאים מחוץ למה שמלמדים בישיבה. מאוד אוהב את זה ולא בגלל שזה מה שחכמים עושים
תראהנקדימוןאחרונה
א. נשמה כללית ענה תשובה ממש טובה.
ב. למרות שאכן מצינו אנשים ששילבו עולמות שלמים בבן אדם אחד, הרי שעדיין גם צריך כישרון מיוחד לזה. הרב רבינוביץ והרב ליכטנשטיין זה ׳ואוו׳ שהם נולדו איתו. כנ"ל הרב מבריסק שחידש עולם שלם של למדנות עיונית, ושל הרב קוק שתפר את כל התורה והראה את המיזוג הבינתחומי של כל מקצועות התורה, ואפילו של מיכי אברהם שהקיף תחומים אינספור הן בתורה והן במדע ופילוסופיה. בדרך לשאיפה הגדולה שלך צריך לעבור בירור של הכשרונות שלך (ובהחלט מקובל שהתשובה תהיה כן לגמרי) אבל להיות ריאלי זה בסיס לדרך שתצעד בה (ואפילו השאיפה תישאר שיחוב של 2 העולמות).
ג. איזון זה לא אומר בדווקא שאתה עושה 2 דברים במקביל, כלומר יש שנים שבהן יש לשים את העיקר על לימוד תורה ולאחר מכן מגיעות שנים של העמקה בתחומים אחרים (כמובן בלי לזנוח לעולם לימוד תורה) - ורק אז, אחרי שנים של עמל, יש את השילוב המאוזן הבאמת יפה הזה. בישיבה תיכונית לומדים קצת נכל דבר ואז נראה שאפשר לשלב הכל, אבל בשלב הבא של עולם הלימודים אתה צריך ממש להשקיע זמן רב רק בדבר אחד. חובה להיות ממוקד עד הסוף. גם גדולי ישראל עשו כן, התורה קיבלה זמן רב ואח"כ הרפואה או המתמטיקה וכו.
אצלי בישיבה הגבוהה למשל, היה בחור כשרוני ביותר שהתאברך בישיבה ואח"כ גם נהיה ר"מ לתקופה קצרה, ואז החליט שהוא רוצה לעסוק בכלל בתחום מעולם החול, והלך והשקיע בלימוד במדעי המחשב והיום הוא ת"ח שמתעסק בתכנות. מצא לו דרך לשלב. אפשרי בהחלט, עם ניהול נכון של ערכים ושל לו"ז להתפתחות.
ד. ספציפית על פיזיקה; זה משנה אם אתה רוצה לחמוד את זה כדי להיות מדען או כדי לעבוד אח"כ בחברות הייטק (לדוגמא). מדען צריך ללמוד דוקטורט וזה סה"כ משהו כמו 13 שנים של לימודים אינטנסיביים (יום ולילה), ואם אתה בכיון של הייטק אז לפעמים תואר ראשון בפיזיקה לא נותן הרבה. בקיצור, מעבר לצורך לשקוע ממש בלימודים האלה זה גם משנה מה הציפיה שלך או המטרה שלך מהלימודים האלה. כדי למזג "תורה ועבודה" או "תורה ולימודים" צריך להכיר לעומק את האופן שבו מתעסקים בכל אחד מהם. בסוף יש פה שאלה מאוד מעשית, ואי אפשר כל כך לענות עליה בתגובה קצרה. תצטרך לדבר עם פיזיקאי כדי לדעת את התובענות שיש בזה, (אני מניח שאת התובענות של התורה אתה מכיר), ואז לתכנן מסלול.
אני מקווה שיצאתי מספיק ברור.
בהצלחה!
ב. למרות שאכן מצינו אנשים ששילבו עולמות שלמים בבן אדם אחד, הרי שעדיין גם צריך כישרון מיוחד לזה. הרב רבינוביץ והרב ליכטנשטיין זה ׳ואוו׳ שהם נולדו איתו. כנ"ל הרב מבריסק שחידש עולם שלם של למדנות עיונית, ושל הרב קוק שתפר את כל התורה והראה את המיזוג הבינתחומי של כל מקצועות התורה, ואפילו של מיכי אברהם שהקיף תחומים אינספור הן בתורה והן במדע ופילוסופיה. בדרך לשאיפה הגדולה שלך צריך לעבור בירור של הכשרונות שלך (ובהחלט מקובל שהתשובה תהיה כן לגמרי) אבל להיות ריאלי זה בסיס לדרך שתצעד בה (ואפילו השאיפה תישאר שיחוב של 2 העולמות).
ג. איזון זה לא אומר בדווקא שאתה עושה 2 דברים במקביל, כלומר יש שנים שבהן יש לשים את העיקר על לימוד תורה ולאחר מכן מגיעות שנים של העמקה בתחומים אחרים (כמובן בלי לזנוח לעולם לימוד תורה) - ורק אז, אחרי שנים של עמל, יש את השילוב המאוזן הבאמת יפה הזה. בישיבה תיכונית לומדים קצת נכל דבר ואז נראה שאפשר לשלב הכל, אבל בשלב הבא של עולם הלימודים אתה צריך ממש להשקיע זמן רב רק בדבר אחד. חובה להיות ממוקד עד הסוף. גם גדולי ישראל עשו כן, התורה קיבלה זמן רב ואח"כ הרפואה או המתמטיקה וכו.
אצלי בישיבה הגבוהה למשל, היה בחור כשרוני ביותר שהתאברך בישיבה ואח"כ גם נהיה ר"מ לתקופה קצרה, ואז החליט שהוא רוצה לעסוק בכלל בתחום מעולם החול, והלך והשקיע בלימוד במדעי המחשב והיום הוא ת"ח שמתעסק בתכנות. מצא לו דרך לשלב. אפשרי בהחלט, עם ניהול נכון של ערכים ושל לו"ז להתפתחות.
ד. ספציפית על פיזיקה; זה משנה אם אתה רוצה לחמוד את זה כדי להיות מדען או כדי לעבוד אח"כ בחברות הייטק (לדוגמא). מדען צריך ללמוד דוקטורט וזה סה"כ משהו כמו 13 שנים של לימודים אינטנסיביים (יום ולילה), ואם אתה בכיון של הייטק אז לפעמים תואר ראשון בפיזיקה לא נותן הרבה. בקיצור, מעבר לצורך לשקוע ממש בלימודים האלה זה גם משנה מה הציפיה שלך או המטרה שלך מהלימודים האלה. כדי למזג "תורה ועבודה" או "תורה ולימודים" צריך להכיר לעומק את האופן שבו מתעסקים בכל אחד מהם. בסוף יש פה שאלה מאוד מעשית, ואי אפשר כל כך לענות עליה בתגובה קצרה. תצטרך לדבר עם פיזיקאי כדי לדעת את התובענות שיש בזה, (אני מניח שאת התובענות של התורה אתה מכיר), ואז לתכנן מסלול.
אני מקווה שיצאתי מספיק ברור.
בהצלחה!
ישר כח על הרצון להדמות לראשוניםפלונפון מירוסלב
למה זאת צריכה להיות בעיה?
התחלת כבר לנסות?
אני חושב שכמו שאדם יכול לעבוד וללמוד תורה ולהיות תלמיד חכם, כך אדם יכול ללמוד תורה ולהיות אקדמאי/חוקר ולהיות תלמיד חכם.
האם זה יפגע באחד מהשניים? יכול להיות, אבל לא בטוח.
זה עניין של נסיון וטעויות, תקופות שעוברות ככה וככה.
קרא את אגרת הרמב"ם, ותראה שכשהוא היה רופא מפורסם הוא כבר היה תלמיד חכם גדול וכותב גם שכמעט לא היה לו זמן מרוב שבאו אליו חולים.
לא תמיד זה עניין של 50/50 בחלוקת הזמן או המאמצים, זאת שאלה פרטית. והיא משתנה גם לגבי אדם אחד במשך הזמן.
פולשת לפורום לא-לי כדי לנסות לענות לשאלה היפה הזו:מתואמת
אני חושבת שהרעיון הוא לשים את התורה במרכז, והפיזיקה תהיה רק חלק ממנה. הפיזיקה היא בהחלט חלק מהתורה, כמו כל המדעים והאומנויות בעולם.
ברגע שההסתכלות על העולם תהיה מתוך תורה - ההתעניינות בפיזיקה תתלווה אליה בצורה מאוזנת.
למשל, אם יש התלבטות אחרי התיכון/צבא לאן ללכת - אם ללמוד תורה או ללמוד פיזיקה - אז עדיף לבחור קודם בלימוד התורה, ולהשקיע בזה שנים רבות (כשהתעניינות בפיזיקה קצת נדחקת), ורק אח"כ לפנות ללימודי פיזיקה. זה כבר יהיה ממקום אחר לגמרי.
(כותבת מהניסיון של בעלי, שדומה מאוד לתיאור שלך. הוא למד 11 שנים בישיבה גבוהה ורק אח"כ פנה ללימודי הנדסה שקשורים גם לפיזיקה. הוא למד במקום שמאפשר לימודי קודש בד בבד עם לימודי המקצוע, והיום ב"ה הוא עובד במקום שמשלב את שתי האהבות הללו שלו).
ברגע שההסתכלות על העולם תהיה מתוך תורה - ההתעניינות בפיזיקה תתלווה אליה בצורה מאוזנת.
למשל, אם יש התלבטות אחרי התיכון/צבא לאן ללכת - אם ללמוד תורה או ללמוד פיזיקה - אז עדיף לבחור קודם בלימוד התורה, ולהשקיע בזה שנים רבות (כשהתעניינות בפיזיקה קצת נדחקת), ורק אח"כ לפנות ללימודי פיזיקה. זה כבר יהיה ממקום אחר לגמרי.
(כותבת מהניסיון של בעלי, שדומה מאוד לתיאור שלך. הוא למד 11 שנים בישיבה גבוהה ורק אח"כ פנה ללימודי הנדסה שקשורים גם לפיזיקה. הוא למד במקום שמאפשר לימודי קודש בד בבד עם לימודי המקצוע, והיום ב"ה הוא עובד במקום שמשלב את שתי האהבות הללו שלו).
חידות כלליות #31גארפילד
דיינות:
כתוב שם של אחד הדיינים בבית הדין הגדול...[לא הרב לאו]
אישיות:
מיהו הרב ראובן נתנאל?
ידע כללי:
למי יש צוואר בלי ראש?
קרדיט על שאלה 3 ל@מושיקו7
אין להשתמש בגוגל!
אשמח לחידות.....
כל החידות שלי נמצאים כאן-כל החידות הכלליות שלי - נוער וגיל ההתבגרות
יווו אני יודעתקרובה
חחחמושיקו7
אבל זה לא התשובהמושיקו7
השלישית לא. זה היה חצי בצחוקקרובה
כלומר ברור שבצחוק, אבל התלבטתי אם גם אתה צחקתקרובה
חשבתי על זה מתי ששלחתי לו את החידהמושיקו7
נכון!! חוץ מ-3!גארפילד
ושאלה רטורית:
איך את מכירה את הרב אליעזר איגרא?
הבעל של היועצת שלי לשעבר ביסודי
קרובה
בכפר מימון?גארפילד
לא. הם גרים שם. אני לא.קרובה
הם עברו לירושלים, הרב והרבנית איגרא...גארפילד
באיזה בי"ס למדת?
את לא חייבת לענות...
אה נכון. כשהרב התחיל בבית הדין...קרובה
למדתי בבית ספר מזעזע.
היועצת הייתה מקסימה 🥰
היועצת הייתה מקסימה 🥰
אני יודע, אני מכיר את הרבנית איגרא...גארפילד
והנכד שלהם ביחד. הוא היה נראלי החולה הראשון במועצה שלנו.קרובה
איפה את גרה?גארפילד
וגם- 2 הבנים של הרב איגרא וגם אחת מנשותיהם חלו בקורונה
סוד🙃. הם חמולהקרובה
נווה?גארפילד
לא. למה אתה כן? ואל תמשיך לשאול.קרובה
אני לא פשוט זה קרוב לשלומית ש-גארפילד
ששם צור איגרא גר
...ניק כמעט בלי ראשאחרונה
אחד הבנים של הרב איגרא הוא בעלה של בת דודה של אמא שלי.
לא נכון! יש לי ראש!ניק כמעט בלי ראש
אבל נשארו לי רק 2 סניטימטרים של עור!!
חוצפה. אם כבר הורגים אותי, למה לא לעשות את זה עד הסוף?
אני מסכימה איתך. לא תקין לחלוטין. אני מתנצלת על החשד.קרובה
3-נרקיסית
בקבוק?!
נכון! זה בקבוק!!גארפילד
3- גיטרה?ארץ ושמים
שאלה:אנא עבדא דקב"ה
מכל תנועות הנוער - לאיזה המנון הכי התחברתם ולמה?
אני מוסיף כאן את ההמנונים של התנועות הדתיות שאני מכיר:
אריאל:
המנון התנועה הוא "שיר האמונה", שכתב הראי"ה קוק זצ"ל:
לָעַד חַיָּה בִּלְבָבֵנוּ
הָאֱמוּנָה הַנֶּאֱמָנָה
לָשׁוּב לְאֶרֶץ קָדְשֵׁנוּ
עִיר בָּהּ דָּוִד חָנָה
שָׁמָּה נַעֲמֹד לְגוֹרָלֵנוּ
אַב הָמוֹן קָנָה
שָׁמָּה נִחְיֶה אֶת חַיֵּינוּ
חַיֵּי עֲדַת מִי מָנָה
שָׁמָּה נַעֲבֹד אֱלֹקֵינוּ
בְּחֶדְוָה בְּגִילָה וּבִרְנָנָה
שָׁמָּה נַעֲלֶה לִרְגָלֵינוּ
שָׁלֹשׁ פְּעָמִים בַּשָּׁנָה
תּוֹרַת חַיִּים חֶמְדָּתֵנוּ
מִפִּי עֶלְיוֹן נִתָּנָה
נֶצַח הִיא נַחֲלָתֵנוּ
מִמִּדְבָּר מַתָּנָה
--------------------------
בני עקיבא:
מילים: הרב משה-צבי נריה לחן: מ.פרלמן
יד אחים לכם שלוחה, הנוער החביב
על דגלנו כולכם, חנו מסביב
יזהיר לכם כוכב תורה
דרככם סוגה בעבודה
בלב אמיץ ובעזרת ה´, עלה נעלה!
קדימה בני-עקיבא, הידד במעלה!
מולדת זו, ארץ אבות, ארצינו הקדושה
מידי אביר-יעקב לנו מורשה
ראשינו בעמקי תורתה
כפינו ברגבי אדמתה
בלב אמיץ ובעזרת ה´, עלה נעלה!
קדימה בני-עקיבא, הידד במעלה!
----------------------
עזרא:
מילים – הראי”ה קוק (עם עיבוד והתאמה של מרדכי ברויאר לשיר האמונה – ‘לעד חיה בלבבנו’)
פה נעבוד צורנו,
בחדווה וברננה.
פה נחיה את חיינו,
תחת שלטון התורה.
בנה נבנה את ארצנו,
חזקו, חזקו ונתחזק!
בנה נבנה את ארצנו,
חזקו, חזקו ונתחזק!
-------------------
עוז:
עוז עוז
זוהי התנועה
תנועת הילדים האהובה
עוז עוז
זוהי הסיסמה
כוח וגבורה אצלה נמצא
הדגל שלנו גבוה מתנוסס
עליו חרוטים כל שורשי העץ
עם ישראל, תורת ישראל
יחד כאן בארץ ישראל
את כל השלושה נכבד ונאהב
באורה, בחמדה ובעמישב
נגדל ונפרח
עם שורשים עמוקים
נצמיח פירות טובים ומתוקים
נישא תפילה ליושב במרום
ה' עוז לעמו יתן
ה' יברך את עמו בשלום.
אם מישהו מוצא את ההמנון של הצופים הדתיים שיוסיף...
יאלה לענות!
...עובדת ה בשמחה????
וואוו שאלה קשהה מאודד
בשבילי.. הייתי ב-3 תנועות....
כחניכה הייתי בבני עקיבא.. אחר כך הדרכתי בעוז שנה אחת ועכשיו אני מדירכה באריאל.. אבל את ההמנון שהכי התחברתי הוא של בני עקיבא..
של אריאל זה מרגיש לי כמו שיר עמוק וקדוש.. עדיין לא התרגלתי.. ושל עוז זה שיר שמרגיש של ילדים..
עזרא לפי דעתי הוא כן נוגע למהותת של תנועה אבל רדוד מדי..
ובני עקיבא זה פשוט המנון.. ואני לא מסוגלת לשבת כשאני שרה אותו..
אני הייתי בתנועת נוער של צ"ה רק 
דמעה שקופה
חחח תוסיפי את ההמנון אם ישקרובה
יש להם מלא המנונים.דמעה שקופה
אני בבת מלך
אחת שאוהבת
דמעה שקופה
אצלנו לא היה ממש בת מלך...
אריאלניק כמעט בלי ראש
עבר עריכה על ידי ניק כמעט בלי ראש בתאריך י"ד באב תש"פ 17:50
פשוט אליו הכי התחברתי.
הייתי בבני עקיבא, והפסקתי לבוא משתי סיבות.
1. זה בזבוז זמן עצום.
2. זה מעורב.
בזבוז זמן?ניצוץ.
אז לא הבנת את הפואנטה של תנועת נוער..
אני הבנתי. כל השאר לא.ניק כמעט בלי ראש
פשוט לא עושים שם שום דבר.
קודם כל, תפילת מנחה שם זה בושה וחרפה.
ובפעולה החניכים מפריעים כל הזמן ולא נותנים למדריכים לדבר.
וכמעט תמיד אין מסר.
וזה גם מעורב.
אצלנו זה לא ככה.. אבל סבבה..הכל עוד אפשרי
כל אחד ומקומו...
כל אחד ומקומו. אבל לא סבבה.ניק כמעט בלי ראש
בושה וחרפה...
..ניצוץ.
עבר עריכה על ידי ניצוץ. בתאריך כ"ב בסיון תשפ"א 01:32
דבר ראשון, מטרת השרשור אינה להגיד לאיזו תנועת נוער התחברתכיפת ברזל-סרוגה
דבר שני, זה משתנה בין סניפים.
דבר שלישי, אם היית רוצה מספיק, היית משנה את הסניף (לפחות קצת) במקום לברוח ממנו...
דבר שלישי, אם היית רוצה מספיק, היית משנה את הסניף (לפחות קצת) במקום לברוח ממנו...
נכוןניק כמעט בלי ראש
1. נכון. מטרת השרשור היא להגיד לאיזה המנון של תנועת נוער התחברת. אני רק הוספתי על הסניף אצלנו.
2. גם נכון. אבל הסניף שלנו מעורב (כלומר,השבט מעורב).
3. כל השאר רוצים אותו ככה. חוץ ממני וחבר אחד שלי, אין אף אחד שרוצה שהשבט יהיה נפרד. 2 ילדים לא יצליחו להפוך שבט של 25 ילדים לנפרד. במיוחד עם כל השאר מתנגדים.
(השבטים הקטנים יותר לא מעורבים (לכאורה), כי הם יותר מידי חניכים)
לא דיברתי רק לגבי השבטכיפת ברזל-סרוגה
דיברתי לגבי הסיבה השנייה
(ומסכים איתך שלא טוב שבט מעורב, אני בעד להוציא את זה..)
(ומסכים איתך שלא טוב שבט מעורב, אני בעד להוציא את זה..)
אריאל ברור!!!הָיוֹ הָיָה
זה שיר אדיר!!
...נביאה????
בתור עמנון לסניף- בני עקיבא.
בתור שיר שאני מתחברת אליו- ברור של אריאל
ברור מאליו שאריאל!!דסדוסה
זה שיר של הרב קוק!! מה צריך יותר מזה?!
המממעונן
מביחנת משמעות ותוכן- ברוור אריאל!! פשוט בול מה שהתנועה מיצגת ואני הכי מתחברת לזה
אבל ההמנון הכי "המנוני" וקליט- בנ"ע
אני עוד לא יודעת לדקלם את ההמנון של אריאל גם אחרי כמה שנים בסניף (לאזוכרת כמה זמן עבר מאז כיתהג
אין לי כח לספור נו)
תמיד הכל מסתבך לי במילים בין הבתים
אקיצר בנ"ע יותר מהומנן (לאדעת מה זה מהומנן..משו עם המנון)
ברור שבנ"ע!!!מתנחלת אמיתית
שאר ההימנונים נשמעים כמו שירים - לא הימנון.
עוז זה ממש ילדותי (אבל קחו בחשבון שזו תנועה לילדים ממש קטנים)
אריאל ועזרא זה... איך להסביר - קצת רדוד
אבל בני עקיבא זה חתיכת הימנון!!!
תכלס צודקת אבלמעונן
מה?!?
אריאל רדוד? חחחח אם כבר יותר מידי עמוק בשביל המנון..
לאדעת בדיוק ההפך מרדוד מבחינתי כיאלו אולי קצת כבד מידי בשביל המנון
אריאל רדוד???הָיוֹ הָיָה
לא, את לא רצינית.....
אני משוחדת
. אבל של בנ"ע ואריאל שניהם דומים ומקסימים.קרובה
אני הכי התחברתי להמנון של בנ''ע..הכל עוד אפשרי
כי זה שילוב של כמה דברים שאני מאמינה בהם הולכת בדרכם ו...
אני לא מכיר את ההמנון של בני עקיבא...duty16
אבל של אריאל נוראי
כתוב למעלה..הכל עוד אפשרי
ברור שאריאל!!אין קדוש כה':)
אריאלניקית בנשמה, איך אפשר להגיד דבר אחר?;)
וחוץ מזה שההמנון של אריאל באמת מלא בתוכן ובכל הערכים של התנועה וגם זה של הרב קוק אז בכלל.
עוז זה של קטנים (טוב אבל זה הגיל..)
ובני עקיבא ועזרא זה יותר כזה מורל.
ואריאל באמת משקף את החזון והאידיאל
של התנועהאין קדוש כה':)
מבחינת מה?האקונה מאטטה:)
מבחינת היותו הימנוני קליט שמעביר בקלילות *חלק* מהאידיאלים? בני עקיבא
עומק- אריאל
ומישהו פה רשם שבני עקיבא זה מעורב אז רק מעירה הערה-
זה לא בכל הסניפים מעורב. הסניף שלי נפרד..
עומק- אריאל
ומישהו פה רשם שבני עקיבא זה מעורב אז רק מעירה הערה-
זה לא בכל הסניפים מעורב. הסניף שלי נפרד..
לכל המנון יש סגנון שונהכיפת ברזל-סרוגה
אריאל: תורה ועבודה באופן עמוק
בנ"ע: תורה ועבודה, באופן פחות עמוק+ עידוד לחברי התנועה.
עזרא: כמו בנ"ע מתומצת.
עוז: כמו בנ"ע לילדים.(עוז היא תנועת בת של בנ"ע)
בכל מקרה, אני מתחבר יותר לשל בנ"ע.
(ואני ממש לא מסכים עם הסוף של החתימה שלך)
בנ"ע: תורה ועבודה, באופן פחות עמוק+ עידוד לחברי התנועה.
עזרא: כמו בנ"ע מתומצת.
עוז: כמו בנ"ע לילדים.(עוז היא תנועת בת של בנ"ע)
בכל מקרה, אני מתחבר יותר לשל בנ"ע.
(ואני ממש לא מסכים עם הסוף של החתימה שלך)
חבל כי אתה לא מכיר את הסניף.האקונה מאטטה:)
טיולים- רובה נפרד
שבטים- נפרדים
מפקד- צד בנים צד בנות עם הפרדה ברורה
ואגב- התפילה אצחנו בסניף דווקא מאוד עוצמתית ולא בבאלגן..
שבטים- נפרדים
מפקד- צד בנים צד בנות עם הפרדה ברורה
ואגב- התפילה אצחנו בסניף דווקא מאוד עוצמתית ולא בבאלגן..
ממ?כיפת ברזל-סרוגה
כתבתי לגבי ההמנונים, ד"א אני בבנ"ע...
הראה לי שהגבת ליהאקונה מאטטה:)
ורשמת הסוף של החתימה אז ..
סליחה
סליחה
הכל טוב.כיפת ברזל-סרוגה
ברור שאריאלחושבת בקופסא
לא ידעתי שהמנון של עזרא זה פשוט עיבוד לשיר האמונה, בכלל לא ידעתי מה המנון שלהם.
ההמנון של אריאל ממש טוב, בעקרון הרב קוק כתב אותו שיהיה המנון חלופי במקום "התקווה" למדינה.
היה לי ממש מוזר לגלות שהוא גם שיר שבת.
אצלינו בסניף בין הבתים עושים מורל לשבט, אני לא יודעת איך זה בסניפים אחרים, אבל זה נותן להמנון לגמרי אווירה של סניף ולא שיר שבת.
לא מורל ארוך, סתם צועקים בסוף כל בית "שבט עוז" וממשיכים לשיר.
וואו, איזה זקנה אני, שנה כמעט לא הייתי במפקד, עוד מישהו בשבט עוז פה?
אריאלגארפילד
אריאללזיינוקית בנשמהאחרונה
...שיר שלי...בלונדינית עם גוונים
את חותך לי את הלב עם הסכין הכי חדה בעולם
אתה מכאיב לי ברמות
וחושב שאצלי הכל מושלם
אתה מוריד לי המון דמעות
לא נותן לי לראות את הטוב שמססתר
לא יכולה יותר ..
לא מסוגלת עוד להתגבר
הכאב מאיים להשתלט עלי
ולא להעלם לעולם
לא יכולה עוד להלחם בך
את החלומות שלי מישהו דואג להשכיח
נותן להם לעוף עם הרוח
מאשימים אותי בטעויות של כולם
כן, זו אני אשמה וכל העולם מושלם
הוא זה שמחליט
עוד אגרוף החליט עלי להנחית
נו בוא , תפרק אותי לגמרי
לא נשאר ממני דבר
הכל כבר נגמר
הלב הפצוע ואני מלאת הצלקות
תמשיך , תמשיך לנסות
יום עוד עוד תצליח
לגרום לי להרפות
תשלט עלי לגמרי , לא יכולה יותר להחזיק
הכל הפך מעיק
בוא כבר תעשה מה שאתה רוצה
את הלב שלי קברתי
שאף אחד לא ינסה
תפגע בי זה כבר לא מזיז
תרביץ לי זה לא יכאב
תקרע אותי לחתיכות ואני לא יגיד מילה
הרגשות שלי ביחד עם הלב נקברו שם
עמוק באדמה
אתה מכאיב לי ברמות
וחושב שאצלי הכל מושלם
אתה מוריד לי המון דמעות
לא נותן לי לראות את הטוב שמססתר
לא יכולה יותר ..
לא מסוגלת עוד להתגבר
הכאב מאיים להשתלט עלי
ולא להעלם לעולם
לא יכולה עוד להלחם בך
את החלומות שלי מישהו דואג להשכיח
נותן להם לעוף עם הרוח
מאשימים אותי בטעויות של כולם
כן, זו אני אשמה וכל העולם מושלם
הוא זה שמחליט
עוד אגרוף החליט עלי להנחית
נו בוא , תפרק אותי לגמרי
לא נשאר ממני דבר
הכל כבר נגמר
הלב הפצוע ואני מלאת הצלקות
תמשיך , תמשיך לנסות
יום עוד עוד תצליח
לגרום לי להרפות
תשלט עלי לגמרי , לא יכולה יותר להחזיק
הכל הפך מעיק
בוא כבר תעשה מה שאתה רוצה
את הלב שלי קברתי
שאף אחד לא ינסה
תפגע בי זה כבר לא מזיז
תרביץ לי זה לא יכאב
תקרע אותי לחתיכות ואני לא יגיד מילה
הרגשות שלי ביחד עם הלב נקברו שם
עמוק באדמה
יאווטאטע אוהב אותי!
ככ כואב לשמוע את זה
אווץ. כואב לי יחד איתך💜קרובה
משגעגארפילד
וואי וואי,כואב לי איתך לגמרי,לגמרי!!נדיר...נועה גבריאל
כנ"ל, שיר כואבאנו_נימי (G+)אחרונה
אבל אחרי כל שיר כזה חייבים לכתוב שיר שמח!!
צ'אקו...ארץ ושמים
מישו יודע איפה אפשר למצוא צ'אקו בזול?
וגם איזה סוג עדיף - ה-zcloud או ה-classic?
תודה רבה
זה בכללי מוצר יקרטאטע אוהב אותי!אחרונה
יש כאן מישהו/י חילוני אפילו שהפורום הזה לדתיים?גארפילד
כיוון שהרבה אנשים שואלים, אני יענה להם!-גארפילד
אני זה לא @עוגיה מצרית מישהו ישתלט על הניק הזה!! לא אני משתמש בו!!
עוזבעוגיה מצרית
אז לאחר הרבה זמן בפורום החלטתי לעזוב.
היה כיף.
תודה לכולם!
עוגיה מצרית
בהצלחהyes123
תודהעוגיה מצרית
ודיי לשלוח הודעות באישי!
תהנה חביבי, היה כיף איתך, תחסר לנו!הָיוֹ הָיָה
תודההעוגיה מצרית
נכוןזיינוקית בנשמה
בייי בהצלחה !!!!שקד מהצפון
אתה או הניק השני?שפרינצא בוזגלו
אנייזיינוקית בנשמה
עוגיה מצרית זה כאילוהכל עוד אפשרי
לא, זה היה פעם אני ומישהו ישתלט על הניק הזה....גארפילד
אה..הכל עוד אפשרי
🤠גארפילדאחרונה
מישהו עוד לא חתם?הָיוֹ הָיָה
עצומה נגד התכנית יהודים באים, שרמסה בבוז הכי נורא שקיים את כל קדשי ישראל, ולא בחלה אף מללעוג ולבזות את השם הנכבד והנורא, שם הוי"ה ככתבו, שהיה מוציא הכהן הגדול מפיו בסילודין ביום הכיפורים "והכהנים והעם העומדים בעזרה היו כורעים ומשתחווים ונופלים על פניהם ואומרים ברוך שם" וכו'. ושהשומע בזיונו מחוייב מן הדין לקרוע בגדיו מעליון לתחתון עד שיגלה את ליבו בקרע שאינו מתאחה, כאבל על אב ואם. ובתכנית הארורה הזו לעגו ורמסוהו.
כמדומני שכל יהודי יר"ש שאכפת לו מכבוד אלקיו מחוייב לחתום על עצומה זו, אף בלי קשר לסיכויים שהיא כן תועיל או לא תועיל וכו'.
אנא, חתמו והפיצו ככל יכלתכם!
אגיד לך משהו:הָיוֹ הָיָה
אני עצמי, עד לפני ממש מעט זמן, לא ידעתי על קיומה!! היית אומרת לי "היהודים באים" הייתי אומר לך - מה זה?
אז כנראה אצל רבים זה ככה, וגם אם שמעו לא ממש קלטו מה זה..
וכשנהיה בלגן - נוצרה תגובת שרשרת.
על כל פנים - תחתמי ותפיצי!
מי יכולה להכנס אותי לבת מלך??זיינוקית בנשמה
וגם אותי !!!!שקד מהצפון
סבבהזיינוקית בנשמה
הכניסה היא רק מגיל 14+דמעה שקופה
אני עולה לטזיינוקית בנשמה
כתבתי לבת וזה ברור, לא לך.דמעה שקופה
(אם לא שמת לב.)
את יכולה להכניס אותיזיינוקית בנשמה
אהההה בעסהשקד מהצפון
תודה בכול מקרה !!!!!
כן?! אוףףהכל עוד אפשרי
אני גם אשמח..הכל עוד אפשרי
בשמחהזיינוקית בנשמה
גמאני רוצה!!! תכניסי אותי!!דסדוסה
אני גם ממש אשמחחוטף עזה
אני עולה לט אם זה חשוב
גם אני עולה לט וממשרוצהבלונדינית עם גוונים
גם אני רוצה!!! למה הם כאלה סנובים??קורקודילה:)
גם אני ישמחבאולפנה...
מי יכולה להכניס?משהי נחמדת
גם אני רוצה
דוסית שפיצית
אני לא שםהכל טוב:-)
סורי
יש כאן בכלל מישהי ששם???קורקודילה:)
לכל הבנות שהגיבו כאן..מעונן
אתן צכות להגיש בקשה שם..לא בשירשור הזה
והינה משו שנראלי יעזור לכן
תודה
מקום בעולם
הקישור לא מוביל לכלום...דוסית שפיצית
אולי זה רק אצלי?
נראלי רק אצלך...מעונן
אכן.קרובה
מה זהduty16
מה זה בת מלך?
פורום של בנות בלבדמשהי נחמדת
רק אני ונחל מכניסות
מקום בעולםאחרונה
אפשר לפנות בפרטי