שרשור חדש
חיזורים מול הטרדותמרכזניקית

נושא שמאוד מפריע לי מתי זה חיזור ומתי זו הטרדה. ברור לי שמאז ומעולם זכרים חיזרו אחרי נקבות, ואין הבדל בין אדם לפיל או תרנגול או קרפיון. 

בנים מתחילים איתי, ואם לא יתחילו איתי איך אמצא את אביר חלומותי. זאת אומרת, טוב שמתחילים איתי.

מצד שני, חלק מהם לא נראים טוב, ובשבילי הם מטרידים. ואם אתלונן עליהם מיד יעצרו אותם. זאת אומרת, שמי שקובעת מתי זה חיזור ומתי זאת הטרדה, זו כל אחת באופן סובייקטיבי. 

נושא ההטרדות נמצא חזק בחדשות בשבועות האחרונים, ולדעתי חלק מהמקרים ממש כדי להפיל תיקים, וזה ממש לא בסדר.

אני חושבת שהגיע הזמן להגדיר קוד התנהגות חברתי לבנים לחוד ולבנות לחוד, כזה שיהיה מוסכם על שני המינים.

מה אתם אומרים ומה אתן אומרות?

  

זו נקודה למחשבה...נגרינסקי
מעניין מה שאת כותבת...
אגב, לא כולם תומכים בחיזורים... הרבה מאוד דוגלים בשיטת ה'שידוך'...

אם ברצונך להנהיג שינוי בקוד ההתנהגות, את צריכה לשים לב שהשינוי חוצה חלק גדול מהמגזרים... הרי, יכול להיות שבמגזר שלי חיזור מסויים הוא נורמלי אבל מי שאני מחזר אחריה נמצאת במגזר שלא מחזרים בו כלל... לא כולם יסכימו לשינוי כזה...

חוץ מזה, להוביל שינוי כזה גדול, זה הרבה מאמץ... זה לשנות התנהגות בחברה בצורה מהותית...
אם תצליחי בזה, אז סחטיין ממש...
מעניין ..א"י לעמ'י
לדעתי אבל, כל אחת בעצם קובעת מתי זה חיזור או הטרדה ..
שאת אומרת שמתחילים איתך, את יכולה לפרש אתזה איך שבאלך- יואוו! הוא התחיל איתי. או יואו זה היה מטריד עכשיו ..
את מבינה?
יכולת הפירוש היא אצל אותה אחת שזה קורה לה ..

שינוי תפיסה זו היא קשה.
אם את מצליחה אשרייך.
אבל אם ככה מה הצד השני יכול לעשות?הגיגים בע"מ

הרי דבר שלאחת יראה החיזור המושלם לאחרת יראה הטרדה והיא תתבע אותו. מהוא יכול לעשות? הוא לא יודע איפה עובר הגבול.

זה בדיוק הבעיהירא שמים!
אני בתור בן.. יכול להתחיל עם בת ואז לגלות שהיא מתלוננת עלי בהטרדה.. כי זה עניין סובייקטיבי ואני לא ידעתי שזה מפריע לה..
לכן הציעה הפותחת לקבוע רף כללים מתי כן אפשר להתלונן ומתי זה חיזור לגיטימי..
בפועל אגב, לצערי אני לא רואה פיתרון כזה באופק..
גםאני לא ..א"י לעמ'י
לכן אמרתי שכל בת יכולה לפרש אתזה איך שבאלהה
אני לא רואה פתרון אבל אני חושבירא שמים!
שבאידאל צריך להיות דברים שהם נרומלים ואם זה מפריע לבת מסוימת שתתמודד..
לצערי במצב של החברה הישראלית היום זה לא יקרה ואם הייתי כותב את זה בפייסבוק היו עושים לי שיימינג..
ברגע שאת מרגישה מוטרדת זאת הטרדה.מישהי=)
ולא. מוטרדת זה לא חושבת שהוא מכוער
אלא חציית גבול.
א. אני ממש נגד חיזורים- מזה יוצאות כל הבעיות... ב. שבשבילהאלן

זה יש את היהדות- ששמה לנו גדרות וכללים. שימי לב שבציבור ששומר תורה ומצוות יש הרבה פחות הטרדות ובעיות בין המינים ( חוץ מאלה שהם נופלים בדברים האלה- ולכן אני לא משייכת אותם למגזר שלנו...)

זה ממש לא נכון~שירוש~
יש סקרים שמראים שההטרדות מיניות הן בכול ציבור אותו דבר ולא כמו שחושבים שיש יותר אצל החילונים ..
וגם מי שנופל עדין שייך למגזר אין בנאדם שלא טועה/נופל לפעמים!!!
בסדר. אבל בוא נגיד שאם אני מקפידה לא לגעת בבנים, ולא נותנתהאלן

להם לגעת בי.שומרת על עצמי, לא מסתובבת בעיר באחד בלילה עם בירה- שיכורה ואפופת אלכוהול, ולא מדברת כ"כ עם בנים. לא הולכת למועדוני לילה ופאים- אז הסיכוי שלי להיפגע הרבה יותר נמוך....

וכנ"ל גם לבן שיושב בישיבה ולא מסתובב בחוץ עם בירה...

לא מסתובבת באחת בלילה עם בירהמרכזניקית

אבל למשל כשאני משתתפת בחתונה של חברה, ובא לי לצאת לחצר עם חברה אחרת, הרבה פעמים ניגשים אלינו שני בנים ומעירים את ההערות שלהם. חלקן נחמדות, חלקן מטופשות, וחלקן סתם מטרידות. החברה שלידי לא תמיד מתרשמת כמוני, והרבה פעמים יש לה דעה אחרת. זאת אומרת, או שאני מגזימה או שהיא מגזימה, כי מוסכמות ואין אמות מידה. אני מבינה שאי אפשר למדוד חיזורים והטרדות במשקל ובנפח. אבל גם יופי אי אפשר למדוד, ועדיין המושגים שלנו די מתאימים אלה לאלה.  

לא נכון בכלל(תגובה לאהלן)~שירוש~
גם משהי שמסתובבת בצהריים עם בגדים ארוכים יכולים להטריד אותה זה לא באמת משנה ברור שאם משהי מסתובבת חשוף יש לה יותר סיכוי אבל לא בהכרח..
לא התכוונתי רק לבגדים אלה להתנהגות יותר...האלן

ו@מרכזניקית מוזר לי ממש מה שאת אומרת- לי זה קרא רק פעמיים בארך...

אני לא אענה תשובה כמו כולםעברי אנכי

רק אעיר ואגיד:

שיש בנים חסרי ביטחון עצמי לגמרי (כמוני בעבר, היום ממש לא) ש..אולי ינסו להתחיל איתך וזה יראה לך כמו הטרדה.. סתם.. מנסה ללמד זכות כי אני יודע שדבר כזה קורה!

ועל זה נאמרשירייי

ההבדל בין חיזור להטרדה מינית זה ההבדל בין אם הגבר חתיך או לא..

זה לא ככ נעים14789אחרונה


כל מי ששמיניסט/ית שיכתוב אני ! דחוף!א"י לעמ'י
אנינצח
היו לכם סיפורים של דובים?פצל
כאילו נגיד היום הלכתי ברחוב עם רמב"ם, חלק אהבה.
ומישהו שאל אותי למה אני קוראת את זה ובמקום ההורים שלי הוא היה מחנך אותי כהוגן. אז אמרתי לו שזה רמב"ם וברחתי...
או סתם דתיים שלו ים וכאלו....

ממש יעזור לי, תודה!
ובדף היומי מתחילים מסכת מכותמושיקו

אממרוקדת בגשם
ללכת ברחוב.
מישהו בא אלי ושואל אותי למה אני שומרת מצוות. בן. ערבי
גמגמתי משהו וברחתי. אני שומעת אותו אומר לחבר שלו-אמרתי לך של דתיים אין תירוץ!
עצוב.
הלכתי ברחוב ואיזה זקן חרדי התחיל לנאום לינצח נצחיםאחרונה

שהכיפה שלי קטנה מידי...ובאותו זמן הייתי עצבני וזה לא הוסיף לי טוב..

רק לי מפריעה המילה "דתי"?רומ"ח

לא ההגדרות שבתוכה.. אלא המילה הזו.. יואו. אני דתי. והאף שלי למעלה ואני הכי קרוב לקב"ה וכל מי שלא כמוני הוא חוטא וצריך לחזור מהר בתשובה.. בסופו של דבר אני מאמין בהתקרבות לה' בלי הגדרות !!!

אני לא מביןמבשר שלוםאחרונה
אני חיפשתי את האמת,ומצאתי אותה בדת היהודית.
אני חא עם אף למעלה,אבל אני גאה בעצם יהודי בן של הקב"ה,לאחר שרמסו את כבוד העם ותורתו,ברור שיש לנו כבוד בתור יהודים.
אני חושב שאני צודק,ולכן אני רוצה שיהודי יחזור בתשובה,כי גם הוא צריך לפי האמת לחזור בתשובה,אני רוצה בטובתו,לא בטובתי!
מסך לפולין. בעד או נגד? שוטו!עברי אנכי
עבר עריכה על ידי עברי אנכי בתאריך י"א בחשון תשע"ח 21:18
אציין קצת עובדות שאולי ידועות. אבל יכולות להשפיע:
יש לציין - אני לא יוצא למסע. אני אשתדל להביע דעה ניטרלית כמה שיותר..

זה להתחבר לשורשים, להתעמק, לזכור את הרע ולהיות גאים במה שאנחנו היום. במדינה שלנו
-אבל אפשר לעשות את זה גם בארץ-
נכון, אבל לא באותה רמה
-אסור לצאת מהארץ-
מחלוקת האם אפשר לצאת למסע, אבל מכוון שגם הולכים לקברי צדיקים אז ודאי זה מותר (אני מדבר על המשלחות הדתיות שבטוח הולכים לאיזה קבר של צדיק. ולהתפלל שם. חוצמזה - כל המחנות מלאים בקברים/אפר של צדיקים וקדושים).
-נכון, אבל גם לדבר שמותר לצאת מהארץ ממש לא כדאי. כמו החברות האמוראים (ששכחתי את שמם כרגע) שרצו לצאת לבבל כדי ללמוד תורה (שזה מותר) ובסוף לא יצאו כי כאב להם לצאת מהארץ-


-יש מלאך ששומר עלינו בארץ. וכשאנחנו בחול מתחלף מלאך לרמה פחותה יותר. חוצמזה שבארץ אין שדים ורוחות ובחו"ל יש. על אף שבדורנו השפעתם מזערית. -


אמ... שאר הדברים הם הקלאסיים, פשוט סתם אמרתי כמה דברים שממש הם הכי בוערים.
כמובן יש את כל אלה שמסבירים על הרמה של הקדושה בארץ שלא באלך לעזוב לחו"ל למשל - כל ההולך 4 אמות בא"י נמחלים לו כל עוונותיו ועוד...

שוטו!
..עברי אנכי

"אמר רבי ירמיה בר אבא אמר רבי יוחנן כל המהלך ארבע אמות בארץ ישראל מובטח לו שהוא בן עולם הבא" (כתובות קי"א)

תובנה שעלתה לי בימים האחרונים..צמאה לך נפשי!

חשבתי על זה שבעצם להיות דתי לאומי אלה החיים הכי טובים...כי מצד אחד יש לך משמעות לחיים בקיום המצוות ולימוד תורה וכו' ומטרה שאתה מנסה לחתור אליה.. ומצד שני אתה גם יודע ויכול להיות להנות מהחיים.. כמובן עם גבולות התורה..אבל גם דתיים לאומים יודעים להנות! וגם דוסים למי שחושב שהם כל היום רק לומדים תורה...

אשמח לשמוע את דעתכם...

מממרגע שלם

דעתי קצת שונה... לפי מה שהבנתי כתבת:

"אבל גם דתיים לאומים יודעים להנות! וגם דוסים למי שחושב שהם כל היום רק לומדים תורה..."

נראה מדברייך כאילו ללמוד תורה זה סבל ומונע הנאות אחרות בחיים- אז זהו שלא, התורה היא החיים וההנאה

יש מי שיגיד שכן ויש מי שיחלוק...

אני חושבת שאין דבר כזה "החיים הכי טובים" למגזר מסוים.

גם נוצרי או מוסלמי להבדיל יכולים להגיד שהחיים שלהם הכייי טובים.

אני בטוחה, בטוחה, שגם חרדים, ברסלברים, חבדניקים וכולי חיים חיים טובים ועובדים את הקב"ה בדרכם הקדושה.. לא רק אנחנו הדתיים הלאומיים חיים את החיים הטובים.. ממש לא

לכל אחד יש את עבודת ה' שלו והדרכים שלו, 

זה לא אומר שחרדים או כל מגזר אחר לא נהנה מהחיים..

והחיים? לא חושבת שהם רק הנאה- חיים זה משמעות, זה שליחות, זה עליות ומורדות

ולא רק לכייף כל היום...

קיצור אפשר לדון על זה המוןןןן אבל השתדלתי לקצר ולטמצת את דעותיי

 

יש מחשבה,נגרינסקי
שדרך קיום המצוות ודרך ארץ אלה דברים נפרדים... יש את החרדים שהם מייצגים את התורה כביכול, ויש את החילונים שהם מייצגים כביכול את ה"חול" ואת חיי ה'דרך ארץ' וכביכול ה'דתי לאומי' זה הלחמה שלשני העולמות האלה...
אני חושב שזו מחשבה מוטעית... יענו, הציבור הוא לא הלחמה שלחרדי וחילוני, אלא חרדי וחילוני הם אלה שלקחו כל אחד דבר אחד מהדתי לאומי והעצים אותו בקיצוניות אצלו ונטש את השאר...
האידיאל ומה שהיה לאורך רוב ההיסטוריה היהודית - "חול" וקודש חד הם... אי אפשר לעבוד את הבורא בשלימות בצורה אמיתית כאשר לוקחים רק פן אחד...
הבעיה היא, שהאידיאל הזה הוא מתבטא אצל הדת"ל הרבה פעמים רק בתחום המחשבתי ולמעשה הוא עושה בדיוק הפוך... הוא מחנך לשניהם אבל בנפרד... הוא לא מציג את הקשר אלא מציג שני עולמות שונים והרבה פעמים הנער המתחנך בציבור הזה נקרע בין שני העולמות האלה מפני שהוא באמת חושב שהם עולמות שונים... לכן גם אפשר לראות הרבה דתל"שים, או הרבה מתחרדים... (אפשר למצוא סטטיסטיקות על הכמויות... זה מלחיץ...)
לכן, אני לא חושב שנכון שכתבת "כי מצד אחד יש לך משמעות לחיים בקיום המצוות ולימוד תורה וכו' ומטרה שאתה מנסה לחתור אליה.. ומצד שני אתה גם יודע ויכול להיות להנות מהחיים.." אלא, מה שצריך להיות - אדם מקיים מצוות ולומד תורה = אדם נהנה מהחיים... וכן להיפך... אדם נהנה מהחיים = אדם מקיים מצוות ולומד תורה...
צדיקמבשר שלום
אני לא בטוח שהבנתי אותך כראוי,אם רמזת או לא,שהציבור החרדי התמקד בעולם התורה,והזניח את הדרך ארץ.
על כן אני רוצה להגיד שיש בזה גדר של הוצאת שם רע על ציבור שלם של גדולי תורה,ומחזיקים בתורת משה,אם זאת הייתה כוונתך אני מוחה בכל תוקף!
גם להגיד שהחילונים לקחו את הדרך ארץ בתור אידיאל,לא חושב שזה מה שקרה בפועל,ושהם יותר טובים בדרך ארץ מאשר ציבורים אחרים
לא... כנראה שלא הבנת אותי נכון...נגרינסקי
כשאני כותב 'דרך ארץ', אני לא מתכוון לערכים חברתיים... אלא, הכוונה היא העיסוק ב"חול" (אני בכוונה שם בגרשיים, כיוון שאני לא חושב שה"חול" עליו אני מדבר הוא חול...)
ההסתכלות הזו היא עובדה, לא סתם הגיגי לב על הציבור החרדי... נתון - הציבור החרדי (כציבור) מונע עצמו מחדשנות, מונע עצמו מלימודי "חול"...
מאמר רבן גמליאל במשנה באבות "יפה תלמוד תורה עם דרך ארץ" מדבר על השילוב בין בית המדרש לבין המלאכה והחיים הנמצאים חוצה לה...
מכאן גם מובן מה שאני אומר על הציבור החילוני, הם עוסקים רק בחיי המלאכה ולימודי ה"חול"...
מכל מקום, איני בא לדבר על הציבורים האחרים אלא על הדת"ל, לפיכך הייתי מוכרח ליתן השוואה לחרדי ולחילוני...
אהה אז בסדרמבשר שלום
ותגיד,למה אתה חושב שחרדים לא חיים את החיים של חול?
אני נמצא הרבה גם בבני ברק,וגם מכיר חרדים.
לרוב הציבור(ואני לא מדבר מהמצאה אלא ידיעה)יש גם סמרטפונים,הם יוצאים לנופשים,וגם אוכלים במסעדות.
אז מה הם שונים ממנו בדרך ארץ?
מבחינת האידאולוגיה...נגרינסקי
אני יצגתי את האידיאולוגיה שלציבור החרדי כפי שאני מכיר אותה... יכול להיות שבצורה מעשית זה שונה... (אני נוהג לסתובב לא מעט בשכונות החרדיות בירושלם, אז אני גם רואה שזה לא שונה מדי בצורה מעשית...)
אבל שוב, העניין שלי הוא לא להגדיר את החרדי אלא להראות את ההתמודדות שלדת"ל עם שני עולמות כביכול...
נכוןמבשר שלום
מבחינת האידיאולוגיה,יחס למדינה אנחנו שונים.
אבל גם בציבור שלהם מכירים את עולם החול,ועל זה דיברתי
בסדר...נגרינסקי
אם כבר מה שכיף בלהיות דתי לאומימתגעגעת...
זה הגישה שהתורה שלנו היא תורת חיים! אנחנו לא מתנזרים ומתרחקים מהפיתוח והקידמה. מהחול. מהחיים החוליים. אנחנו מקדשים אותם-זאת המעלה! ההבנה שהתפקיד שלנו הוא לקדש את החול.להכניס קדושה ורוח לכל דבר שאני עושה. אוכלת בקדושה. ישנה בקדושה. נהינת עם חברות בקדושה. וכן-גם נמצאת בפלאפון בקדושה...תורת חיים- התורה שלנו נמצאת והיא רלוונטית לכל רגע בחיים שלנו!!
אני חושב שזו תפיסה שגויה לחלוטין.אנו_נימי (G+)

אתה בעצם אומר, אנחנו גויים מצד אחד, לא מחוייבים יותר מדי לה' אז יש מקומות ורגעים שאנחנו יכולים לעשות מה שבא לנו ו"לעזוב" את ה' ועבודתו בצד ואפילו יותר גוע,להיות נבלים ברשות התורה.

ויש רגעים גם אם ביחס יותר גדול שאנחנו משועבדים לה' יש לנו סוג של משמעות פשטנית ולא כ"כ מפותחת או מובנת של יחס לה'(שאולי לא כ"כ אכפת לנו מאיפה הוא נובע ואחנו פשוט הולכים אחרי המסורת (ובעצם אחרי כולם)).

 

דתי אמיתי, ללא הקשר ללאומיות או לא, לא מפריד בין הדברים. "ההנאות",כמו שקראת להם, הן לא יותר מחיזוק קטנטן,רגעי וכמעט וחסר משמעות אם לא לחלוטין כדי שיהיה לנו כח לעבוד את ה', ללא רגעים של הפסקה והתחזקות הגוף אין לנשמה מקום ודרך (וגם אפשרות) להתעלות-לכן בעצם ההפסקות הקטנות האלה(שחייבות להיות קטנות ולא להעסיק את הדעת או להוות שאיפה מסויימת) הן חלק מעבודת ה' ועבודת הנשמה.

זה קיים גם אצל חרדים,אם כוונתך הייתה להוציא אותם מן הכלל. אולי התפיסה שלהם פחות מוטעת.

חולק ברוב המוחלט. מסכים עם טיפה. ארחיב בהזדמנותעברי אנכי
ואסביר:עברי אנכי
התורה היא תורת חיים. זה לא תורה שקיימת רק בביהמד.
*אבל*, זה לא אומר שאדם שהוא אברך, אז מחוץ לביהמד הוא לא חיי את התורה. הוא חיי אותה. והכל טוב. וגם חרדים נהנים מהחיים. הסוג בגד שאתה חובש לא הופך אותך לפחות נהנה בחיים.
וגם.. כמובן לא להינות יותר מידי.. כי זה רק החיים האלה. פה. זמניים. צריך להיות עסוק בתורה. וכו וכו.

כתבתי בתמצית דברים. מקווה שמובן
אני מסכים איתך.מבשר שלום
אבל אי אפשר להגיד שלא,בציבור החרדי עולם הבית מדרש נוכח יותר,אני כמובן מדבר בהכללה,יש לציבור שלנו עוד לאן להשתפר…
מצד אחד צודקלא נשברים!
ומצד שני לא כי זה גם הכי קשה לחרדי כמעט ואין נסיונות ולחילוני לכאורה מותר הכל והדתי צריך לעמוד באתגר של לשלב ושל מה קורה במידה ועקרונות מתנגשים
נתתם הרבה חומר למחשבה....תודה...צמאה לך נפשי!אחרונה


איך עושים עבודת המידות? -דיוןפיצוחית

*ומצליחים בכך*

 

נו.. אם כבר פתחתם תענו משו...

 

 

 

 

*דיון מקווה שיהיה.. אם עצות מועילות ומחכימות לחיים

ישר כוחכם!

אניאוהב אותך ה

קראתי בשבת משהו של הרב יהושוע שפירא...והוא מסביר שמה שתוקע אותנו בעבודת ה' זה ההפרש בין הרצוי למצוי...זאת אומרת-אני רוצה להתפלל בדבקות בלי מפרעים בלי רק ה' יתברך אבל במציאות אני חושב על דברים אחרים בתפילה

זה גורם לי להוריד ציפיות לשאוף פחות גבוה...העינין הוא לדעת שהמצוי לא בא ממך אלא מה' ושאתה צריך להתמודד איתו וזה עבודת ה' ..אם יש מפריע באמצע התפילה אז זה היתמודדות שלך...אז תשאפו גבוה בחיים ותדעו שאתם צריכים להגיע לרצוי והמצוי כבר ה' דואג לו ותקבלו את זה בשמחה

 

התבודדות והתבוננותתמים

התבוננות- חשבון נפש: מה המידות החלשות שלי? מתי הן מתעוררות? איך אדם מתוקן אמור להתנהל? איך אני מתנהל? איך לצמצם את הפער? וכו'. אדם צריך להבין מה עובר עליו 

 

התבודדות- אי  אפשר באמת להתנקות מאיזה מידה מגונה בלי עזרה.

 

על כל אחד מהפרטים האלו כתבו עשרות ספרים ויש מה להאריך בהם עד אין קץ. בהצלחה.

לומדים חסידות. והרבהגלים.
בהצלחה שיהיה לך
בואי נעשה חברותא ביחדפיצוחית

יאללההגלים.
סגרנו רק לא סיכמנופיצוחית

במהכאילו מוציא לשון

מוזמנת להצטרף לחברותא שלי ושלמתגעגעת...
יאללה סגורפיצוחית


חחחמתגעגעת...אחרונה
סבלנו. אמונה. סבלנות. אמונה. התמדה ואהבה. התמדה ואהבה.נפש חיה.
במידות שבין אדם לחברו לשנן כל הזמן את המשפט:אבגד1234
"אף אחד לא חייב לי כלום אבל אני חייב לכולם"
המשפט הזה לא נכון אבל הוא עוזר ממש בהיות יותרנאים וסבלני לסביבה שלך
דבר ראשוןתפוז סיני
האדם צריך לשלוט על מידותיו ולא לתת למידות לשלוט עליו.
"מח שליט על לב" וגם המשל על העגלון והסוסנפש חיה.


איזה משל?פיצוחית

רבי יוסף בעל העגלה?

לא. ארחיב תיכף.נפש חיה.
משל לעגלון וסוסנפש חיה.
העגלון מטה את הסוס ומנהיגו כרצונו.
ובועט בו להחזירו לדרך הישר כשסוטה מהמסלול
עגלון= נשמה/ דעת. סוס=גוף/תאוותנפש חיה.
אההה יש על זה גם תבאור של הבעש"טפיצוחית


נכונפש חיה.
לזה התכוונתי
אגבפיצוחית

גם הרבי התעסק בזה והזכיר את זה באחת ההתוועדויות(כמדומני)

יש הרבה דרכים...אחד אחד

העיקר זה להתמיד בדרך בה בחרת ולא לחזור להתחלה כל פעם ולבחור בדרך אחרת(כי אז לעולם לא תגיע ליעד).

 

יש בחסידות (תלמדי הבש"ט) עשרות דרכים ויש ספרי מוסר ועבודת המידות מהרבה ראשונים ואחרונים (חובת הלבבות- לב טוב, אורחות צדיקים, מסילת ישרים, תומר דבורה, הרב  קוק ועוד..)

 

'תורה מביאה לידי זהירות' (בריתא של ר' פנחס בן יאיר)

לא תדע איך מצליחים בלי עמל תורה בזה כולם מסכימים.

 

אז תבחר את הדרך הראויה והרצויה ותתמיד בה ותתאמץ בה.

 

חוץ מזה עצה טובה מכול הראשונים והאחרונים "הרחק משכן רע" והמעט מחברת האנשים.

(התבודדות, התבוננות, יציאה מן היישוב, התנתקות התרבות המערב).

מסילת ישרים.. ללמוד טובשקיעה


לקרוא אגרת הרמב''ן באופן קבוע, לפני שמתחילים לעבוד בכללasd100

לשמוע שיעורים בנושא\ללמוד (מומלץ בראשונים דווקא - רבנו בחיי, ראשית חכמה, רמב''ן, שערי תשובה וספר היראה, ספר חסידים, ועוד כהנה וכהנה ספרים. לפעמים קצת מתבלבלים מרוב ספרי מוסר של אחרונים {גם חסידות}, אז צריך לחזור קצת למשהו בסיסי יותר.)

איך הרמה הרוחנית של מדרשית נועם כפר סבאתורה אם דרך ארץ
תשאלי בפורום שירות לאומי- יותר יעיל נראלי...האלןאחרונה


רעיון לשיר על בית המקדש גאולה וכו,,?אהללה אלוקי


תתן אחרית לעמךנושבת באויר
אני חולה על השיר הזה....נצח נצחים


בשעה שמלך המשיח בא?מבשר שלום
אהמ כמה שיותר שמח.. תודה!אהללה אלוקי


ישנער גבעות מצוי

והראנו בבניינו

בנה ביתך כבתחילה

ולירושלים עירך

ותבנהו מהרה

יש גםמבשר שלום
והביאותים אל הר קדשי,ושמחתים בבית תפילתי,עולותיהם וזבחיהם לרצון על מזבחי,כי ביתי בית תפילה יקרא לכל העמים.

....רוקדת בגשם
זה מדבר על הגויים ששמרו מצוות בזמן שאנחנו לא.
סליחה על הניצלוש.
כן?מבשר שלום
המקור של הפסוק הוא בישעיה פרק נו.
אני אשמח אם תסתכל/תסתכלי ותראה את ההקשר
אני יודעת איפה זה.רוקדת בגשם
אין לי תנ"ך זמין כרגע.
אבל אני די משוכנעת.
חפש באינטרנט!
חיפשתימבשר שלום
כֹּה אָמַר יְהוָה, שִׁמְרוּ מִשְׁפָּט וַעֲשׂוּ צְדָקָה: כִּי-קְרוֹבָה יְשׁוּעָתִי לָבוֹא, וְצִדְקָתִי לְהִגָּלוֹת. ב אַשְׁרֵי אֱנוֹשׁ יַעֲשֶׂה-זֹּאת, וּבֶן-אָדָם יַחֲזִיק בָּהּ--שֹׁמֵר שַׁבָּת מֵחַלְּלוֹ, וְשֹׁמֵר יָדוֹ מֵעֲשׂוֹת כָּל-רָע. {ס} ג וְאַל-יֹאמַר בֶּן-הַנֵּכָר, הַנִּלְוָה אֶל-יְהוָה לֵאמֹר, הַבְדֵּל יַבְדִּילַנִי יְהוָה, מֵעַל עַמּוֹ; וְאַל-יֹאמַר הַסָּרִיס, הֵן אֲנִי עֵץ יָבֵשׁ. {פ}
ד כִּי-כֹה אָמַר יְהוָה, לַסָּרִיסִים אֲשֶׁר יִשְׁמְרוּ אֶת-שַׁבְּתוֹתַי, וּבָחֲרוּ, בַּאֲשֶׁר חָפָצְתִּי; וּמַחֲזִיקִים, בִּבְרִיתִי. ה וְנָתַתִּי לָהֶם בְּבֵיתִי וּבְחוֹמֹתַי, יָד וָשֵׁם--טוֹב, מִבָּנִים וּמִבָּנוֹת: שֵׁם עוֹלָם אֶתֶּן-לוֹ, אֲשֶׁר לֹא יִכָּרֵת. {ס} ו וּבְנֵי הַנֵּכָר, הַנִּלְוִים עַל-יְהוָה לְשָׁרְתוֹ, וּלְאַהֲבָה אֶת-שֵׁם יְהוָה, לִהְיוֹת לוֹ לַעֲבָדִים--כָּל-שֹׁמֵר שַׁבָּת מֵחַלְּלוֹ, וּמַחֲזִיקִים בִּבְרִיתִי. ז וַהֲבִיאוֹתִים אֶל-הַר קָדְשִׁי, וְשִׂמַּחְתִּים בְּבֵית תְּפִלָּתִי--עוֹלֹתֵיהֶם וְזִבְחֵיהֶם לְרָצוֹן, עַל-מִזְבְּחִי: כִּי בֵיתִי, בֵּית-תְּפִלָּה יִקָּרֵא לְכָל-הָעַמִּים. ח נְאֻם אֲדֹנָי יְהוִה, מְקַבֵּץ נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל: עוֹד אֲקַבֵּץ עָלָיו, לְנִקְבָּצָיו

זה הפרק,הוא מדבר לעם ישראל,והביאותים זה פסוק ז
לא..רוקדת בגשם
הוא מדבר על הגויים.
תחשבי גם על הפסוק עצמו.
אני בן…מבשר שלום
והביאותים אל הר קדשי", ושם ילמדו תורה ואמונה, כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים, "ושמחתים בבית תפלתי" הוא נגד עבודה, כי "עולותיהם וזבחיהם יהיו לרצון על מזבחי", שלא יביאו אותם על חטא רק נדבה, ובזה יראו כי איני מבדילם מישראל רק ביתי יהיה "בית תפלה לכל העמים":

זה המלבים על הפסוק
סליחנרוקדת בגשם
תקרא את כל הספר ותבין.
כל ישעיה??מבשר שלום
כן.רוקדת בגשם
זה רק סו פרקים או משהו.
די עברתי עליומבשר שלום
זה נבואות של ישעיה וגם הוכחות.
זה נגיד שסוף הפסוק כי ביתי בית תפילה יקרא לכל העמים,אבל הפסוק מדבר על עם ישראל.
חוץ מזה שהםותח ביקש שירים עך המקדש
נכון.רוקדת בגשם
רק ציינתי עובדה.
ובאמת חמדת אותו? אני כאילו אם אני אביא לך ציטוט תאמר לי אם הוא שם או לא?
לא בעל פהמבשר שלום
למדתי לבגרות
בסדר.רוקדת בגשם
רפרוף.
בעוונותימבשר שלום
לא סיימתי את כל ישעיה
הוא לא ארוך.רוקדת בגשם
20 30 שעות לימוד מעמיקות וסיימנו.
משמר כפןל
השאלה היאמבשר שלום
אם זה מה שהכי חשוב לי בלימוד,ומיותר לציין שיש דברים יותר חשובים לי
למה?רוקדת בגשם
זה ספר ממש בסיסי.
אני חושבת שכולם צריכים ללמוד אך בתנך לפחות פעם אחת.
נכוןמבשר שלום
גם ללמוד את כל שולחן ערוך זה חשוב,וגדול תלמוד המביא לידי מעשה-לכן אני מתמקד קודם בהלכה…
זה מדבר על הגויים לדעתיהגיגים בע"מ

הרי כתוב בתחילת הפסוק הקודם "ובני הנכר..."  איך אתה מבין את זה? וזה גם מה שהמלבים אומר הוא כותב "...איני מבדילם מישראל" אם הם היו חלק מישראל הוא היה כותב: "...איני מבדילם משאר ישראל " מה דעתך @-אני בעצמי- ?

זה מדבר על כמה סוגי אנשים..נער גבעות מצוי

שומר שבת

ובעצם כל עם ישראל (רש"י)

סריסים 

נוכרים הנלווים לעם ישראל 

חלקים שונים ממדברים על סוגים שוניםהגיגים בע"מ

והפסוק המדובר מדברים על הנכרים תראה מה כתבתי למעלה יותר כהוכחה.

אברי באדי וואנט משיחעברי אנכי
וואוו... קינדערלאךךךפיצוחית


^^^אנייייאחרונה

אחלה שיר לריקוד.

כיפי

קליל

קצבי

 

ומעורר את הרצון לגאולה

 

 

-טיפ- בעיני זה ממש יפה לעשות פעולה על השיר ולדבר על המשמעות שלו והקשר לנושא של חודא

ואז להתחיל ללמוד את הריקוד..

 

בהצלחה

מה נאוו עליyagel


בוער בי כבר מלא זמן...אריאלניקית!
איך אפשר לשמוח בכל ניסיון שהקב"ה נותן לך?? וגם להרגיש שהקב"ה בתכלס איתי בכל הנסיונות האלה ואנע לא לבד...
במילה אחת- אמונהא"י לעמ'י
האל לא נותן לאדם ניסיון שאינו יכול לעמוד בו...נגרינסקיאחרונה
אם קיבלת ניסיון גדול מאוד, עלייך לשמוח שיש לך מספיק כוח לעמוד בניסיון...
קשה זה התמודדות, בהתמודדות אפשר להכנע ואפשר לצלוח את ההתמודדות. השמחה לאחר שעוברים את ההתמודדות היא עצומה. לכן כשקשה, צריך להתאמץ טוב טוב ולא לוותר, כי זה משתלם...
דחףףף לתאוריההההא"י לעמ'י
אני חייבת משוו שידחוף אותייי להתחיל ללמוד תאוריה !!
חייבת !!
זה שהתאומה שלי כבר התחילה ללמוד נהיגה לא דוחף אותיי .
והמורה שאני רוצה לא מקבל בלי תאוריה.
אני מתחילה באפליקצייה רואה תשאלות ומתייאשת !!
ההורים כבר חופרים שאני אגמור עםזהה ואתחילל שיעוריםם!!
אבל אין לייי מוטביציההה .. אני כבר גוררת אתזה שנה :-/
יש פה אנשים שגוררים את זה שנתייםירא שמים!
אם זה מעודד.. אפילו אח שלי הקטן עקף אותי..
את יודעת...ניגון של גפן
חייבים להתחיל ללמעד כל כך מוקדם. יש מחא לחץ חברתי על זה אבל אם את לא רוצה עכשיו ולא מעוניינת את ממש לא צריכה להתחיל. יש לך את כל החיים לפנייך
לחץ חברתי לא עובד עלי.. ואני כן רוצה להתחיל.א"י לעמ'י
אהניגון של גפן
אוקיי כי הבנתי מדברייך ההפך..
אז קחי כזה שעה ביום ופשןט תתחילי ללמוד כל פעם קצת. אל תכנסי לשאלות ישר על ההתחלה כי זה באמת מלחיץ
כפרה זה פשוטלא נשברים!

א. הכי לא סבבה בעולם שלא אמרת לי את זה  (בשביל מה יש חברות?!)

ב. מוזמנת כפרה הערב אני יעזור לך אני פנויה מ7 וחצי 

ג. תני למעיין תמפתח לחדר שתנעל אותך ותפתח רק אחרי 4 שעות שרק תלמדי 

 

שלחי לי הודעה שאת באה אני ירד להעלות אותך 

חחחח התייאשת שגיליתי מי אתא"י לעמ'י
תקשיבינער מתבגרר

באתר עברתי

החו ר עף

יום אחד וסיימת

כנסי לזהה

יש אפליקציה שקוראים לה נוהגמבשר שלום
אפשר לחמוד שם את התאוריה-אם את עושה 2 נושאים ביום,נגמר בשבוע.

ואז יש שם מבחנים-את עושה מבחנים עד שאת מצליחה 2/3 מבחנים ברצף שעשית 2 טעויות.
אפשר פחות אבל חבל להסתכן שאם לא תעברי,זה ממש מבאס
בעז"ה אני מחר ניגש יאירוש
פשוט תחליטי שאת ערב אחד לומדת. אחרת תמרחי עם זה חודשים (כמוני)... פשוט להחליט שזהו
נוו, עברת?א"י לעמ'י
כן!!! היום אני מתחיל ללמוד יאירוש
וואו בהצלחה!!א"י לעמ'י
זהו סיימתי..יאירוש
ממש כיף!
תקתקי עם התאוריה...
בהצלחה שיהיה לך!!!א"י לעמ'יאחרונה
אני פשוט יום אחד למדתי רציני, למחרת ניגשתי ועברתי. קופקליפטוס


קודם כל בהצלחה עצותאניייי
אתר עברתי מצוין!
קוראים את החומר על כל נושא, מתרגלים את השאלות של הנושא. ורק אחרי שעוברים את *כל* הנושאים מתחילים לתרגל את המבחנים המלאים עד שעוברים ב2 טעויות גג

זה האופן שאני ממליצה לגבי הלימוד עצמו.
טיפים בכללי איך לתקתק ולא להמרח-

●לקבוע דד ליין שבו את ניגשת●! לשכנע את עצמך למה לא כדאי לעבור אותו. (אפשר גם התערבות עם חברה )

ללמוד בזמן קבוע ביום נושא או 2 . או לפי זמן מוקצב.

אה,ולדעתי ממש לא כדאי ללמוד רק מהשאלות כי בסופו של דבר זה לא שאלון טריוויה אלא תיאוריה לנהיגה וכדאי לדעת את החומר כמן שצריך.

בהצלחה לכולנו


עכשיו עלתה בי תובנה מסויימת...אנו_נימי (G+)

אני מתאר לעצמי שהרבה לא יסכימו איתה. אולי. ככה זה לפחות אצלי.

 

הציבור הדתי לאומי קורא לעצמו "פתוח". הוא פתוח לקבל דעות והשפעות מבחוץ(דעות חילוניות), אבל ממש קשה לו לשחרר אנשים לבחוץ(מסגרות חרדיות).

לקבל השקפה חרדית,פחות קשהמבשר שלום
לקבל.
אבל אם הוא עוזב את המסגרת,זה כמו שהוא יעהפוך להיות חילןני(חלילה לא השוויתי,רק הכוונה שהוא עוזב את המסגרת )
וקשה ועצוב לנו עם כל אחד שעוזב את המסגרת
למה לא לומר שהציבור הדתי לאומי קיים בזכות עצמו?נגרינסקי
(לפחות האידיאולוגיה...)
יענו, הציבור הוא לא הלחמה שלחרדי וחילוני, אלא חרדי וחילוני הם אלה שלקחו כל אחד דבר אחד מהדתי לאומי והעצים אותו בקיצוניות אצלו ונטש את השאר...
חחח בלוף מושלם.אנו_נימי (G+)


תודה...נגרינסקי
אני מקווה שהבנת שזו לא הייתה מחמאה.אנו_נימי (G+)


כן... ודאי שהבנתי...נגרינסקי
לא היה לי הרבה מבחר מה להגיב...
אתה הגבת לי שמה שכתבתי הוא בלוף, אך לא כתבת מפני מה אתה חושב שזה בלוף... כך שלא היתה אפשרות לפתח דיון...

אבל אני מניח שאני יודע למה אתה חושב שזה בלוף... זה יכול להיות משתי סיבות... או שמה שאני מציג כאידיאולוגיה שלציבור הדת"ל זה לא נכון, טעות (ולכן זה בלוף) או שאמנם האידיאולוגיה היא נכונה, אבל לא נכון לייצג את האידיאולוגיה הזו אלא הציבור כציבור טועה ועליו לנטות יותר, נגיד, לצד החרדי....
לא נכון לומר שהציבור התד"ל הוא השורשאנו_נימי (G+)

זה ברור שלא.

דורות של יהודים במדינות המזרח והמערב קיימו אורח חיים חרדי נטו, אומנם היו להם גם כמה השקפות ומחשבות על הארץ, ציונות , אהבת עמ"י וכו' אבל אורח החיים שנוהל- לא היה דת"ל ולא יחס יותר חשיבות ללימוד האידיאלים ולאידיאלים עצמם יותר מהדרך לקיים אותם ובביצוע ממש.

זה בגללמבשר שלום
שהאידיאלים של עם ישראל בארץ ישראל על פי תורת ישראל לא יכלו להתקיים בפולין,הונגריה ומרוקו.
אם תעיין בגמרא-שרבי עקיבא תמך בבר כוכבא אפילו שהיה לא צדיק-מכיוון שהוא הבין ששלטון וכח יהודי בארץ,אפילו שהמולכים לא צדיקים,זה דבר גדול נכבד וקדוש-והוא התממשות חזון הנביאים
המצב שאתה מתאר, הוא במקסימום בדורות האחרונים בארצות אשכנז...נגרינסקי
המצב שאתה מתאר, הוא במקסימום בדורות האחרונים בארצות אשכנז...
ואז הם נקראו חרדים והם עצמם הודו שזו דרך חיים זמנית כהתגוננות מפני ההשכלה שהתפתחה באירופה... עד אז האידיאל העיקרי היה איזון בין חיי החול לקודש ולא היתה התבדלות קיצונית...
זה בארצות אשכנז, בארצות המזרחים המצב היה עד העלייה לארץ... אם יש לך סבא\סבתא שעלו מארצות המזרח, בקש מהם שיתארו לך את חיי היומיום ותראה עד כמה היה השילוב בין בית המדרש למלאכה ועד כמה היה קשר עם הגויים והשלטונות...
כל זה בעניין הפרקטי במציאות...
מעבר לזה, אם תסתכל בכתבי חכמינו עד בערך סוף תקופת הראשונים, תוכל לראות עד כמה העצימו את האידיאל שלשילוב קודש וחול במשמעות שאחד הם...
גם בארצות אשכנז היה שילוב כזהאניוהוא
המהפך התחיל אחרי השואה - שהחזו'א אמר שחייבים לשקם את עולם התורה ולכן כולם הולכים לישיבות .

הבעיה שעדיין לא קם הגדול דור שיגיד שב'ה שיקמנו את עולם התורה ועכשיו אפשר לחזור לשלב תורה ועבודה...
טוב...נגרינסקי
צריך לראות מקור היסטורי או אצל חכמי הדור שלאותה תקופה...
אבל העיקרון נשאר אותו עקרון וזה העיקר... האידיאל החרדי אף פעם לא היה וכשהוא נוצר הוא נוצר כהוראת שעה...

זה לא בעיה...
א. כבר קמו הרב ריינס, הרב קוק וממשיכי דרכיהם...
ב. נתת ל"גזירה" (לא היה לי שם יותר טוב...) הזו רמה שלמשקל הלכתי כמעט... זו לא גזירה הלכתית ואדם יכול לבחור את השקפתו ודעותיו...
גם אם נזרום על טענה שאכן יש לתן ל"גזירה" הזו רמה שלמשקל הלכתי כמעט, אז במקסימום היא רק על יהודי אשכנז שקיבלו את ה'"גזירה", כל שאר עם ישראל צריך להקשיב לחכמיו ולא להיות חרדי...
ג. 'הוראת שעה' היא לזמן מסויים ולתנאי מסויים, לא צריך סמכות רבנית גדולה כדי לבטלה אלא היא עוברת ובטלה מעצמה... אותה הסמכות הרבנית שאסרה, היא שהתירה כעת... בהחלט אפשר לומר שהזמן עבר ויש ציבור יהודי מספיק חזק ויציב...
ד. גם אם משום מה כל הסעיפים הקודמים לא מספיקים, הרי שיש הסכמה שהאידיאל החרדי הוא לא האידיאל האמיתי אלא אידיאל הדת"ל...
אני מסכים אם כל מה שאמרתאניוהוא
אבל הציבור החרדי לא מסכים... ולכן הוא ממשיך באותו אורח חיים...
תכלס נכוןלא נשברים!
חבל שזה כך
הקושי בלשחרר אנשים לבחוץ זה קושי גלותיזית שמן ודבש


מי קורא לעצמו פתוח??נער גבעות מצויאחרונה

עיין בו.. ואולי זה משהו יותר מורכב..

תהילים לפרשת חיי שרה תהילים בנוג"ה!
א-י
יא-כ
כא-ל
לא-מ
מא-נ
נא-ס
סא-ע
עא-פ
פא-צ
צא-ק
קא-קיב
קיג-קיח
קיט-קכא
קכב-קל
קלא-קמ
קמא-קנ ויהי רצון

שכוייח לכולםם ושבת שלום !
נפח חיה לוקחת קיט-קכאתהילים בנוג"ה!
הכל מאת ה' לוקחת נא-סתהילים בנוג"ה!
תהילים לוקח מא-נתהילים בנוג"ה!
צא- ק קיג-קיח שבת שלום משתדלת יותר


רוצים לסכם מה נשאר?לעשות רצונך!


קמאקנויהירצוןרוקדת בגשם
תודה ושבת שלום!
ס"א- ע' בעז"ה. שבת שלום!חידניסטית


קיג-קיח בע"ה שבת שלום !טיפה של אור
נשאר 8 !!!טיפה של אור
א-י
יא-כ
כא-ל
לא-מ
עא-פ
פא-צ
קא-קיב
קלא-קמ


@כמעט בלי ראש...
לוקחת א-ילעשות רצונך!


לוקחת יא -כלעשות רצונך!


שכוייח !!! 6 אחרונים!!טיפה של אור
קפיץ! קדימה צדיקיםם!!טיפה של אור
כ"א-ל בעז"ה בלנפיצוחית


ישר כוח! 5 אחרונים!!!טיפה של אור
קדימה!!טיפה של אוראחרונה
היי כולםאיגלו
אממ אז ב"ה אני מדריכה של כיתה ד, ויש לי חניכות מושלמות
אבל יש לי חניכה אחת בשבט שהיא לא כל כך בבני עקיבא כי זה לא מספיק דתי בשביל ההורים שלה (נראלי בגלל שיש קצת מעורב... למרות שבגילאים הקטנים אין בקושי מעורב...) והיא לפעמים באה לפעולות רק באמצע שבוע...
עכשיו הבעיה היא שאין לה כל כך חברות מהמושב... היא חברה של ילדה איזה שנתיים מתחתיה ואין לה עוד...

*ההורים שלה הדגישו לנו שזה לא בגלל הפעולות, אלא בגלל המנטליות של בני עקיבא, המפקדים, הפעולות סניפיות...

מה דעתכם, מה לעשות?
לנסות לחבר אותה לבני עקיבא כי אני יודעת שהיא כן נהנת, ושיהיו לה חברות מזה, אבל ההורים שלה לא כל כך בעד, או לא לנסות לשכנע אותה להגיע, אבל אז לא יהיו לה בקושי חברות מאיפה שהיא גרה, וגם יהיה לה הרבה יותר קשה להכנס לשבט אחר כך...
אני יודעמבשר שלום
מהרב שלי,שבגלל שזה לא מספיק דוסי,אז לא לשלוח לתנועת נוער-ולגזור שלילד לא יהיו חברים זה לא כלכך טוב.
אולי לנסות להסביר להורים שאפילו לא.תבוא לסניף,אבל שתדבר ותקבע כל הזמן…
ואני חושב שההורים צריכים לחשוב טוב מאוד מה רצון ה' ןהציפייה מילדה בכיתה ד',אולי שכן תלך,ובדברים שלא דוסיים שלא תבוא
ללכת נגד רצון ההורים לא יהיה חכם...קוד אבל פתוחאחרונה
אבל כן כדאי ללכת ולנסות לדבר איתם שלא בנוכחות הילדה, ואם הם לא ישוכנעו תבקשי מהם ללהתיעץ עם רב היישוב, אם תראי להם שאת מונעת אך ורק מטובת הילדה, יכול להיות שהם יקשיבו יותר.

כל הכבוד לך, ובהצלחה
יש למשהו רעיון דחוף לקיר לשבט נווהישראל הגבר

שעולים למעוז!!!!!!

איזה נושא?א"י שלנו לעדאחרונה


מה אתם אומרים - כל הדעות שלכם תריצו פה - כולל הכלנער מתבגרר
עבר עריכה על ידי נחל בתאריך ט"ז בחשון תשע"ח 22:51

אבל עם טאקט!+

 

והנושא הוא נרגיללה

מה דעתכם:

 

אילוסטרציה:

איככ זה של ערסיםםמתגעגעת...

אל תתקרבו לרעל הזה אני מתחננת... של פוזאיסטים משועממים שמחפשים ריגושים-לא מגניב בעליל!!!

לא מסכים בכלללנער מתבגרר

מה הקשר לערסים

נרגילה זה טעים

וכיף

בלי קשר לפוזאיסטים שמחפשים ריגושים

אני מכיר מספיק כאלה

שהם לא ערסים

ולא מחפשים את הפוזה

נו.. טעים וכיף..מתגעגעת...

ריגושים...

אז לזה התכוונת ריגושיםנער מתבגרר

אז גם פיצה וקולה...

ובריכה וסתם לראות סרט

לא נכון.. זה שונהמתגעגעת...

ואתה מבין בדיוק כמוני למה...

תסבירי למהנער מתבגרר


לא רוצה... אני אגיד פה דברים שאתה ממש תתעצבן עליי...מתגעגעת...


אני לא אתעצבןנער מתבגרר
מעניין אותי מה תאמרי
אני אומרת את דעתי ופליז מי שנפגע או מתעצבן-שיידע שאמרתימתגעגעת...
את זה ממקום טוב ולא מאשים חלילה...
עישון.. חוצמזה שזה מסוכן זה שקר והבל הבלים כפשוטו.. למה? מבחינה טכנית.. בכל מוצרי העישון ישנו חומרים שמייצר תחושת אושר. רוגע וכיף. זאת תחושת דמה! זה חומר שמופרש מהמוח ומייצר את התחושות האלה.. זה לא באמת כיף לך.. אתה לא באמת מאושר-אין לך ממה להיות מאושר.. ורוגע..הוא יחלוף מהר.. אז מה העניין בזה?! אין עניין. סתם להשתיק דברים אמיתיים שקיימים בך...
אז לסכן את הבריאות ולבזבז את הזמן על מה???!! שבו. תנגנו בגיטרה. דברו. תעשו קומזיץ. אנא עארף... איך זה שיש הרבה נערים שמצליחים לעשות אחלה אוירה גם בלי הגועל המיותר הזה?? סימן שזה אפשרי! בואו נצדיע ללא מעשנים.. חחח סתם😁😁
זה לא בדיוק ככה...אחיה רווח
בחומרי העישון יש חומר הנקרא ניקוטין והוא לא גורם לתחושת אושר או משהו בסגנון, הוא גורם להתמכרות ולצריכה מוגברת של עוד מין החומר הזה....
אך ברוב מקרה העישון, במיוחד בנרגילה, מופרש הורמון אקסוטיצין שגורם לרוגע ושלווה ומופג לאחר כמה זמן...
לדעתי, יש נערים שמעשנים נרגילה לא כי הם ערסים שמחפשים ריגושים ופוזה אלא כי זה כיף להם...בדיוק כמו שהם משחקים כדורגל...
וסליחה אם יצא לי בלי טאקטמתגעגעת...

יצא לי באינסטינקט

 

דעתי הכללית על עישון וכדומה...רגע שלם

אז ככה , 

בן אדם שמעשן הוא לא בהכרח בן אדם רע ומדורדר... חלילה.

אני אישית חושבת שלעשן זה נזק גופני עצום, חבל, חבל להגיע לגיל 60 ולחלות במחלות ל"ע...

מלבד שזה לא בריא,

זה נטו לברוח מהמציאות שלך!!!

לעשן זה כביכול כדי להרגע וכדומה, זה עוזר "להתמודד עם מצבים"

אבל זה שגוי, במקום להתמודד עם הבעיות בחיים בכוחות עצמך, אתה נותן לאיזו סיגריה מסכנה "להשכיח" ממך את הכאב ראש, וחושב שזה יפתור את הכל, שיש בעיות בחיים וכעסים צריך להתמודד בכוחות עצמנו.

לא אומרת שזו הסיבה היחידה לעישון, אבל זו הסיבה העיקרית...

יש כאלו שמעשנים סתם בשביל הכיף.. בואו נראה איזה כיף יהיה בביה"ח ל"ע..

ויש כאלו שסתם בגלל לחץ חברתי ועוד סיבות שונות ומשונות

חלילה, לא רוצה לשפוט אף אחד! זוהי דעתי האישית בלבד

ואני לא מתכוונת לפגוע.....

עישון מדודYotamush
אדם שיצליח לשלוט בכמות הסיגריות שהוא מעשן ביום (זה אפשרי..מניסיון) לא מסכן את הבריאות שלו כל כך..לכל אדם יש סיכוי למות ח"ו בתאונה/לקבל את המחלה/שאר דברים רעים. כך שהסיכוי של מעשן מדוד לקבל מחלה לא כל כך יותר גרוע משל לא מעשן ( במיוחד העישון הפסיבי שיש היום)
לא אצל כולםרוקדת בגשם
וכל אחת היא שש דקות מהחיים שלך.
מאיפה השטויות האלה?Yotamush
אמת לאמיתהרוקדת בגשם
לא נכון, האגדה מספרת ש4 שניותפשוט יהודייי
בפועל הוכיחו שאפילו סיגריה בשבוע לא פוגעת😁
כמובן שאני עדיין נגד...
סבבה ונחמד וכיף...נגרינסקי
אבל בכלל בכלל בכלל לא בריא...
מאוד מאוד מזיק...
זול. איכעלה שלכת
כי בכללי לעשן זה דוחה.
וזה פשוט מוריד לי מבן אדם שהוא מעשן/מנרגל.

לא יודעת עם יש לי סיבה טובה. זה פשוט באינסטינקט שלי.
נרגילה זה ממכר אותו דבר כמו סיגריות כמעט ..א"י לעמ'י
זה תמיד אצל נערים בגיל שלנו .. ואז שהם טיפה גודלים הם מפסיקים .
זה בעיקר נובע מלחץ חברתי תמיד .
אם זה מסוכן? לא ככ כמו סיגריה .. אבל זה ממכר ואחכ חלילה אפשר לעבור לסיגריות ..
עדיף להימנע.
אבל אם אי אפשר בכלל אז עדיף פעם בשבוע ואז ככה לרדת מזה לגמרי ..
ד"א..ציוני נלהב

נרגילה זה פי שתיים נזק מסיגריה..

כל פעם מתווכחים על זה, יש כאלה שאומרים שפשוט יהודייי
סיגריה פי 2 נזק מנרגילה ויש כאלה שאומרים שנרגילה פי 2 מסיגריה
כל אחד אומר את מה שנח לו....מתגעגעת...
נעע לא קשורפשוט יהודייי
חחח בטח שכןמתגעגעת...
מי שמעשן בעיקר נרגילה אומר שסיגריה מסוכן פי שתיים. ומי שמעשן סיגרייה אומר הפוך...
אם זה כיף לבנאדם ובא לו, אז למה לא?רץ לשום מקום


מסכימהא"י לעמ'י
אבל זה ממכר וצריך להיזהרא"י לעמ'י
סתם דבר מסריחלא נשברים!
אני אישית לא מתקרבת אבל מי שזה עושה לו טוב שיהנה אבל מצד שני אני נרתעת מאנשים שמעשנים נרגילה או סיגריה או כל דבר כזה
לדעתי יותר מהעישון עצמו העניין הוא:פשוט יהודייי
האוירה! כןכן יכול להיות בחורי ישיבה שישבו עם נרגילה וידברו דברי תורה או סתם ככה ישיבה של קדושה וזה פחות יהיה בעיה
נכון, כשאומרים לך נרגילה אתה מדמיין ערסים ב3 בלילה בגינה של השכונה אבל לפעמים חבר'ה אפילו סתם יושבים בבית של מישהו ומדברים וזה ויש גם נרגילה אבל זה ממש לא ערסי
משו כזה בערך...😁 מקווה שהייתי מובן...פשוט יהודייי
מוריד לי מהבנאדם!! אבל ממש!~אורטל~


מסוכן מבחינה בריאותית!!!!ישראל הגבראחרונה

אבל זה ככיייייייייףףףףףףףף

 

איזה טוב ה'!יאירוש
ממש ניצלתי את היום הזה! איזה כיף להיות עסוק בדברים טובים!
ב'ה! איזה כיפ לשמוע וואיי!!א"י לעמ'י
קפיץ!יאירוש
הרעיון הוא שמדי פעם יהיה שרשור כזה ואנשים יזרמו...
איזה טוב ה'א"י לעמ'י
הצלחתי וסיימתי חצי ממתמטיקה !!
איזה טוב ה'פיצוחית

כואה לי הראש בטרוףףף ובכל זאת הקשבתי בשיעור (קצתששש) והשתתפתי בכנס לי"א חשוון

איזה טוב ה'!רגע שלם

חזרתי לפני שעה הביתה מהגיחה והיה מדהים ב"ה

איזה טוב ה'!רוקדת בגשם
למרות שכואב לי הראש בטרוווף הצלחתי שתי תרגילים במתמטיקה
איזה טוב ה'!כולם!!
העה לי ממש כיף היום.
איזה טוב ה'!מתגעגעת...

היה לי יומדהים אתמול ובאו שוב מלא בנות ללימוד של הגרעיןחיוך

איזה טוב ה'תורה מעל הכל!

יצאתי ממשבר ומיאוש רציני מהאולפנה והחיים....

איזה טוב ה'!צמאה לך נפשי!

קמתי היום מוקדםםם בזמןןן! היום התחיל אחרת...חיוך גדול

 

איזה טוב אבושלא נשברים!
היא התחתנה והבאתי ליובי יחס וצומי בקטע טוב כמובן והטרמפ המושלםםם הזה ומחר ברית ולא ילמדו הרבה אז לא יהיה לי קשה להשלים איזה טוב אתה אבאאא תודההה
איזה טוב אלוקים!!מכורה לכתיבה!!!אחרונה

אתמול חזרתי מטיול שנתי ויש לנו יום חופש!!!!!

חיזקתי את הקשר ביני לבין החברות והיה ממש כיף ומגבש!

שם הוא הראה לי את נפלאות הבריאה..

איזו ארץ יפהה יש לנו!!!!!!!!!!

 

סקרררררררררyagel

סתם בצחוק

חחח אהבתייייא"י לעמ'י
תחסום!!פיצוחית

@נגרינסקי

 

 

סתם בצחוקחושף שיניים

יגל זה לא מצחיקקאחיה רווח
עברי אנכיאחרונה
יש כאן מישהו מחובר?אנונימית !!
אפשר לשאול משהו בפרטי מישהו?
אני מחוברמבשר שלום
בכיף
סבבה. תודה!אנונימית !!
אנינער מתבגרר
חופשי
אני...רוקדת בגשם
במידה!
תודה רבה! הסתדרתי...אנונימית !!
מעריכה מאוד על הרצון הטוב!
מוזמן/מוזמנת...אחיה רווחאחרונה
איך מכבסים ציצית צמר?עברי אנכי
ב"ה בכיתה ז התחלתי ללבוש ציצית צמר, ואז שמתי אותי בכביסה.. ו.. אז הגודל שלה קטן פי 2..
אח"כ כשאמרתי לאמא שלי שזה מה שקורה היא אמרה לי שאין מצב שהיא מכבסת את זה ביד ולכן המשימה הוטלה עליי.
מכיתה ז עד היום (יא) כיבסתי את הציצית ביד.. ו.. הבעיה היא שאני לא יודע לכבס ביד. (גם לא במכונה. אבל לא משנה..) אז סתם שמתי את זה במים, שמתי על זה קצת אבקה ושפשפתי.. לא היה משהו.. וזה גם לא יצא עם ריח משו.. אבל זה הוריד את הריח של הזיעה (ב"ה נער מתבגר וזה.. ומזיעים המון בלי עין הרע).
ביום חמישי האחרון אמא שמה את הציצית במכונה על מצב שלא סוחט או איזה חרטה אחרת של מכונות (שאין לי מושג מה היא) ... ו. בסדר.. לא התכווץ ביותר מידי.. אבל.. התכווץ. הבד כזה נהיה יותר צפוף..
אז.. יש לי כמה שאלות:
1. האם זה ימשיך להתכווץ? כמו שהיה לי בציצית הקודמת שהגיעה לחצי מהגודל המקורי?
2. אם לא, אז על איזה מצב צריך לשים ת'מכונה וכמה לעשות?

אמ.. כשאמא שלי שמה ציצת במכונה (נניח.. גופיה ציצית..) אז היא לוקחת משו כזה.. נראלי גרביון כזה.. והיא כורכת אתו את החוטים כדי שלא יצאו מחורבשים.
אני לא שם תכלת בציצית, אבל ממש ממש באלי!! אז זה לא שאלה כזה קריטית אבל..
3. אם יש תכלת בציצית.. זה יורד במכונה? ומה לעשות כדי שלא?
חח צודק אחימבשר שלום
איתך לגמרי;-)
אני צריכה משפטים/קטעים יפים. מישהו?מתנחלת גאה!


באיזה נושא\ סגנון?רגע שלם


הכל. גם קטעיםמתנחלת גאה!


מממ יש לי המוןןןן אשלח לך במוצש בלי נדר רגע שלם


מממרגע שלם

קצת הרב קוק :

 

-כל הגדרה של אלוהים מביאה לידי כפירה. ההגדרה של אלוהים היא מעין פסל רוחני. כל התכונות שאנחנו מייחסים לאלוהים הן נכונות, רק כאשר אנחנו זוכרים, שאלו הם רק ניצוצות שמתגלים מתוך האור העליון שאינו יכול להתגלות.

 

-צריך שכל איש ידע ויבין, שבתוך תוכו דולק נר, ואין נרו שלו כנר חברו, ואין איש שאין לו נר. וצריך שכל איש ידע ויבין, שעליו לעמול ולגלות
את אור הנר ברבים, ולהדליקו לאבוקה גדולה ולהאיר את העולם כולו.

 

-הצדיקים הטהורים אינם קובלים על הרשעה אלא מוסיפים צדק, אינם קובלים על הכפירה אלא מוסיפים אמונה, אינם קובלים על הבערות אלא מוסיפים חוכמה.

הרב קרליבך:

"כשהתמניתי לרב, הבנתי כי רוב האנשים אינם מגיעים לבית הכנסת, ורק עשרה אחוזים מהם נוכחים בתפילות. אם הקהל שלך אינו מגיע, אתה צריך להגיע אליהם. אבל אינך יכול לדבר איתם, אתה צריך לשיר להם. לכן לקחתי את הגיטרה, ובלי לדעת איך אגיע אל כל אחד, התחלתי לשיר. הנס היה שהאנשים החלו להקשיב לי ולהזמין אותי לשיר. התמחותי המיוחדת הייתה ליצור את השיר. נטלתי מילים מהתפילות ומספרי נביאים, המדברים על עולם טוב יותר ועל שלום עולמי, על אהבה כלל עולמית, ועל אחדות בין אנשים. השירים שלי לא היו נגד משהו. הם היו בעד. להעביר אל הלבבות תחושה של טוהר. כל אחד יכול לשיר את שירי, הם נותנים כח כמו גלולת ויטמין יהודית." 

"בכל ניגון יש דמעה, אל תנגבו אותה, היא מתנה ממני אליכם".

 

"יש אנשים הישנים עד הבוקר, ויש אנשים המביאים את הבוקר"

 

רבי נחמן מברסלב:

    
-אין שום יאוש בעולם, כי אין שום דבור ולא שום צעקה נאבד אפילו צעקה משאול תחתיות אינה נאבדת לעולם. ואפילו כשהתאוות והמניעות מתגברין עליו ומתפשטין לפניו מאד עד שאינו יכול לצאת מהם, אף על פי כן גם אז כשהוא כוסף וחומד בכל עת לשם יתברך ואינו מניח את הרצון והכסופין לעולם כל זה יקר מאד בעיני השם יתברך.

 

-עיקר ישוב הדעת הוא על ידי שמחה, כי על ידי השמחה יוכל להנהיג את המוח כרצונו ולישב דעתו ולחשוב.

 

-לבקר אחרים, ולתת להם את ההרגשה שאינם רצויים - זאת יכול כל אחד לעשות. אך לרומם את רוחם ולהעניק להם הרגשה טובה - לכך דרושים כשרון מיוחד והשקעת מאמץ.

 

 

 

 

יש קובץ של מלא משפטים באתר של אריאללא נשברים!


שלחי קישורפיצוחיתאחרונה

ככה גם אני אהנהקורץ