שרשור חדש
אהלןן שאלה למבינים בחליל צד או כאלה שיוכלו לעזור-1מוזיקה1

 

ב"ה

יש לי חליל צד ומדי פעם הלחצן של סול נתקע ולא זורם..
יש אפשרות לעשות עם זה משהו דרך הבית בלי לשלוח לתיקון?? .. זה מתסכל!! קשה לנגן ככה..

תודה רבה וחג שמח 

לפורום צלילים ומוזיקה (קישור בפנים)בן-ציוןאחרונה
שאלה לכולםםם!!!!!Coollit
איך אתם מגדירים מזה:
סגנון פתוח!!
זאת אומרת איזה סיגנון של אדם אתם מגדירים פתוח
היהלי וויכוח מסוים ואחד טען שבחורה פתוחה היא אחת שהולכת עם חצאית מעל הברך ובחור פתוח הוא לא בדיוק ידע לענות לי ואני רוצה להוכיח לו שהוא לא צודק!!
( אני רוצה לשמוע את הדעות שלכם בעינין הזה!!)
א-ח-ל-ה י-ו-ם!!!!!!
מה הקשר לאחת שהולכת עם חצאית מעל הברך?(ל"ת)חפרפרת


לאיודעת לכן אני רוצה לשמוע את הדעותשלכם!!?Coollit
אדם פתוח-95200
אדם שנקשר מהר לאנשים..
מראה רגשות יותר מאחרים...
ובכללי יותר משתף..
זה גם מן הרגשה כזו...בד"כ נעים להיות ליד אנשים פתוחים אלא אם כן אין להם טקט ואז ..:'( :'(

אולי גם אחד שמוכן לקבל דעות שונות ושינויים בחיים הוא אדם פתוח...(ואולי לזה אותו אחד התכוון?? )
חח קצת מצחיק הפירוש הזה..סתמישוו
בחורה פתוחה היא אחת שהולכת עם חצאית מעל הברך?! ואז מה.. בחור פתוח זה בחור שהולך עם בגד של 4 כנפות ושם ציצית רק ב-2 כנפות?
קיצר, זה ממש לא ככה, לפי דעתי.. אדם פתוח זה אחד שפתוח לאנשים, לא ביישן, לא מופנם. אז אין הבדל בין בחור לבחורה בהקשר הזה ..
בן אדם "פתוח" הוא לא בן אדם שפורץ גבולות.
חה..חה אהבתי תאשוואה שלך!Coollit
מה הקשר בין הלבוש לפתיחות?? אדם פתוח זה אדם ששומע ומקבל דעותרעיה123
שונות ממנו גם אם הוא לא מסכים איתם...
לדעתי אין לזה הגדרה מדויקת ;)
מצטרף לכל מילה שאמרה 95200, הגדרת מעולה!רצא ושוב


אדם/סגנון פתוח זה פשוט מאוד-שירוש16

להיות פתוחים. לא סגורים.

וכשהדלת נפתחת לרווחה- ישנם אין ספור אפשרויות חדשות.

בחורה פתוחה זו אחת שפתוחה לאחרים. היא פתוחה לקבל את השוני ואת הסתירות באישיות של כל אחד ואחד.

בחורה פתוחה מבינה שלא הפרט מעיד על הכלל. כי כל אחד שונה. אז גם פרמטר אחד באישית לאו דווקא משפיע על השני.

יכול להיות בחורה חזקה מאוד בתפילה אבל נקודתית- קשה לה בצניעות. 

בחורה פתוחה מבינה שיכולים להיות כמה 'סטירות' באישיותה ובחייה הדתיים. ולכן- אם היא לובשת חצאית מעל הברך זה לא מעיד על השאר. מקסימום זה מעיד על היר"ש אבל לא מעבר לזה.

ולכן- בת פתוחה תבין, שכמו שחייה הדתיים הם לגמרי אישיים בינה לבין קונה בלבד, כך גם אחרים- חייהם הדתיים הם לגמרי אישיים בינם לבין קונם בלי קשר לפרמטר ולמדידות של החברה או הסביבה.

אז זה לא משנה מה היא לובשת או איך היא ניראת. להגיד על בחורה שהיא ברמה רוחנית פחותה (ונראה לי שלזה התכוונת כשאמרת "פתוחה" רק בגלל שהיא לובשת חצאית מסוימת- זו ממש טעות. לא נראה לי שאפשר להגדיר את הרמות בעבודת ה' ולהלביש את ההגדרות על הסביבה. זה לא הולך ככה.

 

מתנצלת מראש אם הייתי קיצונית. אבל זו דעתי.

ונראה לי שלעסוק ב"מי יותר פתוחה" זה עיניין שלם של סטיגמות ישנות שחבל להעלות אותם כאן.

ובקיצור- בבקשה לא להתחיל לדון אנשים בגלל הבגדים שלהם או בגלל מעשיהם.

ה' לא עושה את זה- אז מי אנחנו שנתחיל?

 

שירוש16Coollit
את צודקת אני גם בדעה הזאת להפך בגלל שאחד אמר כך ואני לא הסכמתח עם זה לכן רציתי לשמוע תדעות שלכם
עם כל מה שאמרת סבבה אוקיי אבל את מסכימה איתי שסיגנון לבוש משפיע גם בקצת על האדם לא???
זה אולי (אולי- לא בטוח) נובע ממצב היר"ש של הבנ"א- אבל לאשירוש16

מעיד על האישיות הפנימית ועל עבודת ה' שלו. בשום פנים ואופן לא.

רגע, ומה את חושבת?לך דומיה תהילה

אין באמת מושג מהותי כזה בעברית "פתוח", זה כמו סלנג.

כל אחד יוצק לשם את התוכן שהוא רוצה, המשמעות שהוא רוצה ועולם מושגים משלו.

 

"פתוח" זו הגדרה שהיא "בערך",

והגדרה שהיא "בערך" היא לא הגדרה.

 

יש מספיק מושגים ברורים בעברית, תשתמשו בהם. 

או שתשתמשו בסלנג, אבל אל תתעכבו על המשמעות שלו יותר מדי, כי היא גמישה נורא.

אמממ..אני חושבת :Coollit
בחורה פתוחה זו אחת שזורמת עםכל דבר
ראש פתוח כזה לא ראש בקיר אנאערף
ועוד דבר היא יודעת הרבה מושגים יותר מהגיל שלה קייצר פתוחה כזאתי ויודעת הרבה מהחייםשלה!!
אגב' הסיגנון לבוש גם קצת משפיע על הסלנג
" סיגנון פתוח"
בן אדם פתוחנוער השומרון

בן אדם פתוח זה ניראלי מישהו שעומד על הדעות שלו אבל גם מקבל דעות של אחרים יענטו "יודע להכיל"

אחד\אחת שעושה מה בראש שלה (במידה) ולא חושב\ת על מה יגידומי נהר!אחרונה

ואיך זה יראה.. אחד שפתוח להקשיב לדעות של אחרים ולכבד אותם!

הכי טוב להיות כמו בובספוג - סופג הכל וממשיך לחייך...חדשה פהפיסטוק...


חח WELCOMEג'ינג'י

|מרגיש טוב עם עצמי|בוכה/צוחק

 

חי...חי... תודה...פיסטוק...


זה לא טוב לספוג הכל חחח רעיה123
חח יפה !!סתמישוו
אני בכלל חושב שצריך ללמוד מדמויות מצוירות. אם צריך ללמוד מבני אדם קל וחומר שמדמויות מצוירות..
ממרקו צריך ללמוד את המסירות נפש, לנסוע בכל העולם, ובאלפי פרקים בלי להתייאש לחפש את אמא שלו.. מי היה עושה את זה?! אפילו צופית גרנט הייתה מתייאשת.
ומהברווזון המכוער, כמה לא אהבו אותו, כמה הוא היה שונה.. אפשר ללמוד מפה הרבה !
ומהזאב בכיפה אדמה.. תראו איזה יופי! מה הוא עשה רק בשביל המטרה, הוא טרף את סבתא, זה לא מובן מאליו !! מי היה מוכן לטרוף את סבתא בידיעה שיכול להיות שהוא ייתפס רק כדי לטרוף גם את כיפה אדומה... מסירות נפש!
וטוב טוב הגמד הטוב, השם אומר הכל .. כל מילה אחקת מיותרת.
והיפה והחיה, מסרו את נפשם רק כדי להיות ביחד! אפילו שכל החברה לא קיבלה את זה וניסו להרוג את החיה (!!) הם הלכו נגד הזרם, גבורה אמיתית.

ובקשר לזה שזה לא טוב לספוג הכל, אז איפכא מסתברא:.."ולמקללי נפשי תדום ונפשי כעפר לכל תהיה" כלומר, כשיקללו אותי אני אשתוק, וכשכולם דורכים עליו שאינו ייעלב.. זה הפירוש. משמע שצריך לספוג
חה...חה...Coollit
חחח זה היה בצחוק עד לפני כמה הודעות שלך (סתמישוו) הייתרעיה123
י בטוחה שכתה בת מחמאה ;) ואני לא נוהגת לחלק יש לך תגובות כאלה וגם הניק שלך חחחח איזה צחוקות!!
לא הבנתי את פשר המחמאה(?)סתמישוו
ואני לא מבין למה הניק לא מובן..
סתמישוו זה בעצם 2 מילים. זה סתם מישוו, כלומר, סתם מישהו !
עכשיו, שנינו נוכל להסכים שהברזת מהשיעור הזה בכיתה ד'2.. אזמזל שאני פה. כשאומרים מישהו מתכוונים לבן.
חשבתי ש זה רק בנות עם השטויות האלה ;) והייתי ב-ד1...רעיה123
ואני לא בן אדם כזה הזוי כמו שאני נשמעת!!!!רעיה123
אני... לא אתה ;)רעיה123
זה היה שאלה רטורית ..סתמישוואחרונה
חלום יותר מדי טוב- יש דבר כזה?shir shir

חלמתי הלילה חלום טוב. טוב ממש. באמת, זה חלום יותר מדי טוב ובהתחשב בעובדה שהוא לא יכול להפוך למציאות בזמן הקרוב זה רק עשה לי רע... באמת קמתי בבוקר בבאסה מטורפת מהחלום המושלם הזה עצוב

 

יש לרב קוק פסקה על חלומות טובים מאוד.rakonto

תראי אם יש מה לתקן בנושא שקשור לחלום.

יכול להיות שזאת תמונה של המציאות שתהיה אם תתקני.

יש לרב קוק סוגיה שלמה על חלומות בעין איהלך דומיה תהילה

ובין היתר הוא אומר במפורש כמה פעמים לא להתנהל לפי חלומות ולא לחיות על-פיהם.

חלומות נועדו לחלימה ולא להדרכה, אלא אם כן אתה פותר חלומות. אבל אנחנו לא פותרי

חלומות והעיסוק הזה יכול להיות מיותר במקרה הטוב ומזיק במקרה הרע.

 

זאת עצה מאוד-מאוד לא אחראית לתת.

 

חשבון נפש ותשובה זה תמיד דבר טוב, אבל לא צריך להתנות את זה בחלומות.

צודק...rakonto


עזרה!!!!!!!!!!!!חפרפרת

אני מרגישה לאחרונה כאילו שאף אחד מהמשפחה לא אוהב אותי ,

הורים שלי מכבידים עלי, עצוב

אמנם חברות שלי עוזרות וכיף לי איתם, הם עושות לי מצברוח טוב וכו' אבל הם צריכות לנקות עוד לפסח.... (אני סיימתימוציא לשון)

אני פשוט לא יודעת מה לעשות!!!!

 

קודם כל חשוב לי להבהיר לך שאין מציאות כזאת שהורים לא :Coollit
אוהבים אז... אל תחשבי עלזה !
את יכולה להגיד אולי שאת מצפה יותר ליחס מהם!!
ואז את צודקת
ישלך אחים קטנים מתחתיך??? אם כן אולי זה הגורם שמשפיע!!!!!!??????
את באמת מרגישה שפחה של הקבה ?עוד אחת!
את הבת שלו לא שפחה ...
זה גם משהו שצריך לחשוב עליו יותר קרץ לי לענות על הניק שלך...
לוידעת, סתם שם.... חוצמזה-חפרפרת

אנחנו  עובדים את ה'........

עובדים מיתוך רצון שפחה נשמע מידי שפל...עוד אחת!
הלוואי עליי להרגיש לגמרי שפחה של הקב"ה!סתם אחת
שפחה של ה׳?! אני דווקא מרגישה שאני עובדת מיתוך רצוןעוד אחת!
לא מיתוך אי רצון..
זה לא סותר. שפחה יכולה להיות גם מרצוןסתם אחת
לא יודעת ככה זה נשמע לי..עוד אחת!
כן.קמנו ונתעודד

בס"ד

 

"אנא עבדא דקודשא בריך הוא דסגידנא קמיה" - אני עבדו של הקב"ה המשתחווה לפניו

לא מדויק.סתמישוו
עבר עריכה על ידי סתמישוו בתאריך י"א בניסן תשע"ה 15:29
אנחנו מצד אחד בנים של ה' לכן אנחנו מקבלים יחס כזה. ומצד שני אנחנו עבדים של ה' ויש לנו גם חובות כלפיו.
אפשר להבין את זה שאנחנו גם בנים וגם עבדים ממה שאומרים בר"ה ויוה"כ אחרי התקיעות:
"היום הרת עולם,
היום יעמיד במשפט כל יצורי עולמים,
אם כבנים, אם כעבדים.
אם כבנים, רחמנו כרחם אב על בנים.
ואם כעבדים, עינינו לך תלויות, עד שתחננו ותוציא לאור משפטנו,
איום, קדוש."


ר' נחמן: כִּי גַּם בַּעֲבוֹדַת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ יֵשׁ שְׁנֵי בְּחִינוֹת. יֵשׁ מִי שֶׁעוֹבֵד הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ בִּבְחִינַת עֶבֶד, וְיֵשׁ שֶׁהוּא בִּבְחִינַת בֵּן.

חוץ מזה, שגם כתוב בתורה.. "בנים אתם לה' אלוקיכם" "כי לי בנ"י עבדים" "עבדי אתה ישראל אשר בך אתפאר" וכו'..

ושפחה זה רק צורת הנקבה של עבד.. עד כמה שידוע לי. זה הכנעה וביטול כלפי הקב"ה.
שפחה זה נראה כאילו היא חייבת עבד נראה כאילו מרצון בחר בזה..עוד אחת!
אני לא רואה את זה.סתמישוו
ההבדל בין עבד לשפחה הוא כמו ההבדל בין איש לאישה.
אמרתי כאילו......חפרפרת

אבל את צודקת....

אין לי אחים קטנים, (אחיינית ראשונה בת חודש!!)

אני מרגישה שההורים שלי משנים קצת את הסגנון שלהם שהם יותר "מחמירים"

אני שבורה!!!!!!!!!!!!!

גם ההורים שלי כאלה אבל אחר כך תביני שמה שהםעוד אחת!
עושים זה טוב לך..
תדברי איתם על זה .. גם אם את לא מצליחה שיחה מנומסת תגידי תוך כדי מריבה.. זה עוזר מניסיון!!!!
בעיה בתוך בעיה-חפרפרת

אני אחת שקשה לה לדבר על כל מיני נושאים אפילו עם אמא שלי

זה נורא קשה לי..

חוצמזה- אני כן קצת רבתי איתה... 

תוך כדי מריבהעוד אחת!
אני אמרתי אתזה בצורה הזו מה מפריע לי וזה ממש טוב..
שמתן לב שבקושי עניתם לי תשובות!!!!!!!!!!!!!!!חפרפרת


חח אני עניתי עוד אחת!
אני יכול לענות .. סוג של תשובה מהכיוון השני.סתמישוו
התמודדות בדרך אחרת..
אבל נראליי שזה לא מתאים שאני אגיד את זה..
לא יודע , זה לא זמן טוב..
גם אין מרצין לאדם בשעת כעסו.. ככה שזה בעיה התשובה שלי
נו, תגיד...חפרפרתאחרונה


מנהלים יקרים יקרים יקרים!מישהי=)

אפשר בבקשה שתפרסמו שוב את הסרטון

שמראה איך משרשרים נכון?

 

אני לא מבינה למי אנשים מגיבים פה..

 

תודה רבה, מצטערת שאני לא עושה את זה בעצמי

אני לא יודעת איך..

 

ממש תודה.

 

מקפיצהמישהי=)


יש בחתימה של ד"ימפינג.


נכוןדי"מ
קפיץרמקול


בוינגהנסיך הקטן.

תקדישו שתי שניות לראות את הסרטון

ובאמת שיהיה פה הרבה יותר מסודר ונוח

 

^^בדיוק!די"מאחרונה
שלחו אותי לפה להיתלבטות חד פעמית...יש לי בעיה!!חד פעמי
איך ומה אני אמורה להגיב עם כך שחבר שלי מדרדר רוחנית
אתמול הוא אמר שהוא רוצה להוריד את הכיפה...
אוףף
טוב..עוד אחת!
בהצלחה בהבנותיך..
למישהו יש את השמות המלאים של האמא והילדה של משפחת ששוןרעיה123
שנפצעו אנוש בשריפה בשבת לפני כמה שבועות??
ציפורה בת אביגייל ואביגייל בת ציפורהחסויה חסויה


אם התכוונת לזה ..סתמישוואחרונה
נוער. הרבה טוב! תראו יפה- מתאים לפסח חג האמונה...נפש חיה.
 

הָאֱמוּנָה תּוֹלָה בְּפֶה שֶׁל אָדָם, בִּבְחִינַת "אוֹדִיעַ אֱמוּנָתְךָ בְּפִי" (תהלים פ"ט),

הַיְנוּ,

עַל-יְדֵי שֶׁמְּדַבְּרִין הָאֱמוּנָה בַּפֶּה, זֶהוּ בְּעַצְמוֹ אֱמוּנָה, וְגַם עַל-יְדֵי-זֶה בָּאִים לֶאֱמוּנָה.
(ליקוטי מוהר"ן תנינא, תורה מ"ד)

 
 

הָאֱמוּנָה תּוֹלָה בְּפֶה שֶׁל אָדָם, בִּבְחִינַת "אוֹדִיעַ אֱמוּנָתְךָ בְּפִי" (תהלים פ"ט), הַיְנוּ, עַל-יְדֵי שֶׁמְּדַבְּרִין הָאֱמוּנָה בַּפֶּה, זֶהוּ בְּעַצְמוֹ אֱמוּנָה, וְגַם עַל-יְדֵי-זֶה בָּאִים לֶאֱמוּנָה.
(ליקוטי מוהר"ן תנינא, תורה מ"ד)

שלוםםםם ממצב?? אווהווו יפה אין עליך!!Coollit
טוב ב"ה. הרבה תפילות לה' למצוא מה שצריך...בעהי"ת.נפש חיה.


..בקרובבבב.....Coollitאחרונה
מי שנוסע על אופניים חשמליות שיכנס לכאןBen Adam

אם אתם רוכבים על אופניים חשמליות חשוב שתשמרו על כללי הבטיחות בכבישים כי בכל יום יש תאונות דרכים חדשות והגיע הזמן שזה יפסק! לכן אני מבקש שתקראו את מה שכתב דונאל ותצייטו לחוקי הנהיגה וגם לא תקבלו קנס, שבוע טוב לכולם.

למישהו יש תזכורת ספירת העומר בסמס?maccabi15

אפשר קישור?

אז.. הייתי בעצרת, מה הלאה?95200
היה נחמד!!

אבל לא הבנתי במה עזרה העצרת?
זה ישנה /יוסיף לנו מנדטים?
ברור שזה חשוב ומעורר מודעות וזה... אבל יש משהו מעבר?

אבל ת'אמת ממש הפריע הקטע שזה היה צפוף וכל שניה נתקעים בנים בבנות ולהפך


^^ גם נכון95200
לא שניסיתי להגיע לאמצע.. איכשהו מצאתי את עצמי שם |מזועזע... תוהה לעצמו איך זה קרה|..
~סוג של סקר~סתמישוו
אז ככה , הנושא הוא... פתיל תכלת !!
אני מתאר לעצמי שחלקכם (או יותר נכון חלקכן) קצת פחות בעניין...
אשמח לשמוע את דעתכם בעניין , אם אתם שמים , או לא שמים, או לא שמים כי בדקתם וחקרתם ת'נושא, או אפילו אם אינלכם מושג וזאת הפעם הראשונה ששמעתם על זה ..
מקווה שניסחתי את זה נכון, ואם לא .. אז לא ניסחתי את זה נכון
לידע כללי - לחיילים יש הנחה של 50%...קורא סמוי
פסח...טהר

בא לי להכין משהו לליל הסדר במשפחה המורחבת...

משהו שהוא גם דבר תורה וגם איזה משחק/פעילות... על רמה.

משפחה חמודהנשיקה שמשתדלת לזרום...קורץ

יש רעיון?

ה.

הצגה? שיר? (שכל שורה שרים מי  שזה מאפיין אותו-יכול לצאת ממש זורםקורץ)

 

אמרתי כברטהר

שזה צריך להיות על רמה... לא?מחשב

עוד רעיונות...

מה את מגדירה "רמה"?!ה.


עם איזהטהר

ווארט או משהו... שיש בו איזה דבר תורהחיוך

אהה שיהיה לי זמן אני יעלה בלנ"דה.אחרונה


לשם מה נברא המתמטיקה בעולם?? רעיה123
אז מה ההיסטריה לעשות 4-5?רחלקה
סהכ מתמטיקה, ואם את בקטע ההומני ויותר קל לך במקצועות רבי מלל כמו היסטוריה תושבע וכד' אז בכלל לא תצטרכי יותר מ3 יחידות.
מהו בעצם גיל ההתבגרות?נטלילה!

בס"ד
אז... מה הוא בעצם גיל ההתבגרות? המום

 

אני כבר עברתי את גיל 20, אבל עדיין שואלת את עצמי שאלות שונות בקשר לעצמי, ולחיבור שלי עם העולם. מה אעשה כשאהיה גדולה? האם אזכה להיות אמא טובה? לפעמים אני ממש מבולבלת כי הרי כבר איני ילדה (לפחות לפי אמא שלי חח) אבל אני מרגישה שהלבטים שלי והמחשבות שלי עדיין איפושהו מאחור..

 

מה דעתכם/ן??

זה אמור לעבור לך בגיל 17יהודי ממלכתי

תיזהרי, מאוד יכול להיות שתצאי בשאלה אם לא תעבדי על עצמך.

תזכירי לעצמך כל יום שאת כלי ריק של הקב"ה ו/או זיק אש בהוויה הלאומית הגאולית. מה שבפנימיות חייב להתרוקן, ומה שבחיצוניות לחזור לשכינה. אין זמן או מקום לתהות על קנקננו, לבל נכין מעצמנו צלם.

זה היה תגובה רצינית?די"מ


^^^ כנ"ל הניקהמצב חסה


חס וחלילה!!אבטיח!!
יש דברים שהרצינות פחות יפה להם ;)
כל הכבוד שאת שואלת שאלות...דבש חריף
זה חובה, זה ראוי וצריך לשאול. בין שאלות אמוניות שנראות ככופרות ובין שאלותותהיות על החיים. מי שמדחיק אותם זה יחזור אליו בבום יותר חזק. זה משפיע בתת מודע על ההתנהגות והיחס לדברים שבהם הלבטים קיימים. לכן לדחוק ולהתבטל או ססמאות יפות לא בהכרח מועילות.
כל אחד גדל בקצב שלופיתה פיתה

ובנוסף, לפי דעתי גם כשמתבגרים עדיין יש שאלות ןתמיהות ופחדים. זה ממש טבעי.

לדעתי זה הכי הגיוני בעולםאבטיח!!

אוי ואבוי אם נגיע לשלב שנפסיק לשאול שאלות....

כמובן שעם הזמן השאלות מתגוונות ועולות רמה אבל שאלות ת מ י ד יש! זה מה שגורם לנו להתקדם חושף שיניים

בהצלחה מותקכן

גיל ההתבגרות נמשך ונמשך...תודה

קשה להגדיר באופן מוחלט מה הוא גיל ההתבגרות, אבל במחקרים שבדקו את העניין מבחינה פיסיולוגית, נמצא כי הוא נמשך עד גיל 28 (!). 

כמובן שזה לא אומר ששיקול הדעת בגיל 28 שווה לשיקול הדעת בגיל 17, אבל זה כן אומר שבתקופת הגיל הזו יש יותר חיפוש, גמישות, ורצון לבירור מה הטוב היותר עבורי.

אני מניח שלפני מאה שנה לא היה לאנשים פריבילגיה להשקיע יותר מדי זמן בשאלות כאלו, כי הם נאלצו לעבוד קשה מאוד רק בשביל לחיות, ומן הסתם זה גרם באופן חיצוני לזה שהם 'ייסגרו על עצמם' מוקדם יותר.

זה נפלא לשאול שאלות, להמשיך בבירור המעמיק של תפקיד האדם בעולם ה', למרות שזה יכול להעיק לפעמים. זה מונע מאדם לדשדש במקום בו הוא לא מתאים או ממצה את עצמו.

הדבר בחשוב ביותר הוא להשקיע זמן וכוח בכך שתהליך הבירור יוביל לבניין והתחזקות, ולא להשאר בשלב של הטשטוש.

בהצלחה!

איזה תגובות מחממות! תשובה לכולם..נטלילה!

קראתי גם את התגובה שאני עשויה ללכת בשאלה.. אני לא מרגישה שאני שם כי כל שאלה שעולה לי מקבל מתישהו תשובה - זה אולי לוקח שבוע וזה אולי לוקח שנה, אבל התשובה מגיעה וכשהיא מגיעה אני מרגישה הרבה יותר חזקה!! כזו שיכולה לענות גם על תהיות ושאלות של אחרים.. אני מאוד מתחברת לתגובה של אבטיח (היי ) כי אני מסתכלת על ההורים שלי ורואה שגם הם שואלים שאלות ומתבגרים בהתאם! אפילו בגילם שאינו צעיר עוד..

אבל זה בסדר שלא כולם מזדהים אנחנו אנשים שונים אחרי הכל חיבוק

תגובה...oribz567

נראה לי שזה לא הנקודה ש"יהודי ממלכתי" ניסה לדבר עליה.

הוא לא נראה לי חשב שתחזרי בשאלה בבום. אלא התכוון שצריך לשים לב רגש ומחשבה כל הזמן כדי לבדוק שבאמת לא נופלים. יש פעמים שצריך להוריד את הכיפה ולשאול את כל השאלות... ויש פעמים ששואלים ורואים שלא מוצאים תשובות למרות כל ההתייעצויות, או אז, צריך לעצום עיניים וללכת באמונה תמימה, ובעתיד כבר יהיה תשובה. 

מאחל לך שתצליחי לשים לב שאת לא נופלת ותצליחי לענות תשובות טובות שמכבדות  את בעליהן.

אין שאלה שאין עליה תשובה..דבש חריף
כל הכבוד על הלימוד זכות, בכל מקרה גם להבין למה אי אפשר לשאול שאלה מסויימת זה תשובה.
בכל מקרה חובה לשאול. קודם כל עקרונית כי היהדות היא לא הנצרות, ליהדות יש תשובות. ולא אמונה עוורת. (למרות שברסלב כן דוגלים בזה) התפיסה שכשמתעוררת שאלה זה בא מכיוון שלילי היא תפיסה שגורמת לסובר/ת אותה להיות מרחף באויר בעניני אמונה. ולפעמים להגיע לדעות הזויות (כי אף אחד לא הסביר לו/ה) עד כדי עבודת אלילים בלי להרגיש.
יפה *בננית*אחרונה
*********סקר************ איזה ניקרמקול

איזה ניק מהפורום הכי מסקרן אותך לפגוש??

לנסיו"פ.בן-ציוןאחרונה


תהילים לשבת הגדולקול דממה
שבת הגדול שבת לפני פסח
הפרקים:

•א'- י'
•י"א- כ'
•כ"א- ל'
•ל"א- מ'
•מ"א- נ'
•נ"א-ס'
•ס"א- ע'
•ע"א- פ'
•פ"א- צ'
•צ"א- ק'
•ק"א- קי"ב
•קי"ג- קי"ח
•קי"ט- קכ"א
•קכ"ב- ק"ל
•קל"א- ק"מ
•קמ"א- ק"נ + יהי רצון

תודה רבה לכולם
קיג-קיח רמקול לוקחת.קול דממה
קיט-קכא לוקחת נפש חיה.קול דממה
קלא-קמ לוקחת תן חיוך=) תודה!קול דממה
נא-ס בע"ה בלנ"ד ה.ת.


תודה! נשאר ככה:קול דממה

•א'- י'
•י"א- כ'
•כ"א- ל'
•ל"א- מ'
•מ"א- נ'

•ס"א- ע'
•ע"א- פ'
•פ"א- צ'
•צ"א- ק'
•ק"א- קי"ב


•קכ"ב- ק"ל

•קמ"א- ק"נ + יהי רצון

לא-מ בעז"ה, שבת שלום! (שאלה בפנים)יאירוש

ממתי עד מתי אפשר לקרוא את התהילים

אפשר לקרוא בכל זמן מכניסת השבת ועד צאת שבתקול דממה
תודה
י"א-כ'קמנו ונתעודד

בס"ד

 

לא לשכוח שיש הגדה לקרוא...

כ"א- ל' בעז"ה. שבת שלום!חידניסטית


תודה. מקפיצה קול דממה
שבוע שעבר פיספסתי .. א'-י' בעז"ה בלי נדר.סתמישוו
עבר עריכה על ידי סתמישוו בתאריך ה' בניסן תשע"ה 22:41
שכוייח !!
בתקווה שאני אזכור..
יענוו פספסתי לכתוב פה, לא פספסתי להגיד
קמ"א-ק"נ+ יהי רצון. בל"נ.. שבת שלום! הכל דבש..


תודה נשאר ככה:קול דממה

•מ"א- נ'

•ס"א- ע'
•ע"א- פ'
•פ"א- צ'
•צ"א- ק'



•קכ"ב- ק"ל
תודה רבה צדיקים
סבבה אני: קכ"ב-ק"ל אוקיי??Coollit
השתדל בלנד"ר בעז"ה
מעולה. תודה!קול דממה
אני אקח עא-פ קול דממה
♦♦4 אימהות אחרונים♦♦קול דממה
מא-נ
סא-ע
פא-צ
צא-ק
שיהיה יום טוב ושמח לכולם
מא-נ בעז"ה. שכוייח לחווה הצדיקהה!!!שושנת העמקים


סא-עTal.


צדיקים!! 2 אחרוניםם. פא-צ. צא-ק. מי לוקח? זכות גדולה!!שושנת העמקים


בעז"ה !!! אקח את פא-צ.ה' הוא המלך !!

תודה ואשרייכם צדיקים !!

אני יודעת שזה מפתיע אבל אני אקח צא- ק בעזה...יום חולין

זה ממש  מרגש להיות אחרונה...

שכוייח

תודה!! וגמרנו ספר!!קול דממה
שיהיה שבת מנוחה ושמחה
תודה לכולם שלקחו
פיספסתי?.. אין תהילים בשבילי? נולאית
כן נגמר מהר השבוע! שבוע הבא בעז"ה קול דממה
שבוע הבא????נולאית
אי אפשר לפתוח חדש לצערי... לא נראה לי נספיק קול דממה
ד"ש לנוער.... נפש חיה.אחרונה


מקדש משמים?האמנם?די"מ
- התנועה לשחרור הר הבית "חוזרים להר" -

בניין המקדש- בידינו! מאת הרב יהודה קרויזר שליט"א

בניין המקדש - בידינו!

מאת הרב יהודה קרויזר שליט"א

'

מצוות עשה לבנות בית לה'

'

הרמב"ם וכל מוני המצוות מונים את בניין בית המקדש כמצווה לדורות. וכך פסק הרמב"ם בספר המצוות (עשה כ): "שצוונו לבנות בית הבחירה לעבודה". וכן פסק הרמב"ם בהלכות בית הבחירה: "מצוות עשה לעשות בית מוכן לה' מוכן להיות מקריבים בו הקורבנות וחוגגין אליו שלש פעמים בשנה שנאמר: 'ועשו לי מקדש'" (פ"א ה"א).

מבואר מדברי הרמב"ם שמצוות בניין בית המקדש הרי היא ככל מצוות התורה המוטלות על עם ישראל, ואם המקדש ירד משמים הרי בטלה מצוות עשה מהתורה, ונגרעה מצוות עשה מתרי"ג מצוות.

'

מכיוון שלדעת הרמב"ם מצוות בניין המקדש הרי היא ככל מצוות התורה שמחויבים בהם עם ישראל, פסק הרמב"ם את הלכות הבנייה: "אין בונים את המקדש בלילה, ועוסקים בבנין מעלות השחר עד צאת הכוכבים, והכל חייבים לבנות ולסעד בעצמם ובממונם אנשים ונשים כמקדש המדבר, ואין מבטלים תינוקות של בית רבן לבנין, ואין בנין בית המקדש דוחה יום טוב". (בה"ב פ"א ה"יב), ובוודאי שהרמב"ם פסק את הלכות בניין המקדש בידי אדם כלפי בית המקדש העתיד להיבנות.

'

יסוד חשוב זה מופיע בפירושו של הרמב"ם למשנה. בהקדמה למשנה כתב הרמב"ם: "והתועלת בכך (בכתיבת מסכת מידות) שכשיבנה לשמור בו אותה צורה ואותו היחס, כי אותו היחס מאת ה'". כלומר, כתיבת מסכת מידות לא נועדה לתאר את העבר, שהרי אין זו מטרת המשנה לתאר תיאורים היסטוריים, אלא מסכת מידות נכתבה כדי שנדע באילו מידות עלינו לבנות את בניין בית המקדש. ואם המקדש ירד משמים אין צורך בכתיבת מסכת מידות והלכות בית הבחירה.

'

לעומת דברי הרמב"ם כתבו רש"י ותוס': שהמקדש העתיד יגלה ויבא מן השמים שנאמר:"מקדש ה' כוננו ידיך". וכתבו התוס' שכן מפורש במדרש תנחומא (סוכה, מא., ר"ה ל., שבועות טו על דברי רש"י ותוס' כתב התפארת ישראל: "על כורחנו צריך לומר שהתנחומא שהביא התוס' שלעתיד יבנה המקדש בידי שמים דברי אגדה הם ואין למדין ממנה, אלא רצונו לומר שהקב"ה יסיעם בדרך נס שיבנוהו". (מידות פ"א מ"א).

ואכן, מצאנו שהפסוק שהביאו רש"י ותוס' "מקדש ה' כוננו ידיך" נדרש באופן הפוך, וכך לשון הגמרא (כתובות ה.): "במעשה ידיהם של צדיקים כתוב 'מקדש ה' כוננו ידיך'" ופרש"י: "מקדש מעשה ידיהם של צדיקים הוא". כלומר שהמקדש ייבנה בידי אדם.

'

גם בספר יחזקאל (מג, יא) פרש"י שהמקדש ייבנה בידי אדם. כשהקב"ה מתאר ליחזקאל את מבנה בית המקדש העתיד להבנות לכל פרטיו ומידותיו הוא מצווה אותו "וכתוב לעיניהם וישמרו את כל צורתו ואת כל חוקותיו ועשו אותם". ופירש רש"י - "'וישמרו' ילמדו עניני המידות מפיך שידעו לעשותם לעת הקץ". כמו כן דבריהם של רש"י ותוס' שהמקדש ירד משמים נכתבו כתירוץ להבנת מהלך הסוגיה בשיטה הסוברת שבזמן שאין בית המקדש קיים איסור אכילת תבואה חדשה כל יום ט"ז בניסן הוא מדרבנן, אבל להלכה אנו פוסקים כמסקנת הסוגיה כרבי יהודה שהאיסור הוא מהתורה ולכן אין אנחנו זקוקים לתירוץ של מקדש משמים.

וכתבו הפוסקים שבית המקדש צריך להיבנות לשם מצווה ולכן אם מקדש ירד משמים אי-אפשר יהיה להשתמש בו, שהרי יש בו חסרון של לשמה (מקדש מלך עמ' 5 בהערות שם).

'

בבראשית רבה (פס"ד י) מסופר שבימי רבי יהושע בן חנניה נתן הקיסר הרומאי רשות לבנות את בית המקדש. בעקבות ההיתר התחילו להיערך לבניית המקדש, אך בעקבות הלשנה של הכותים הקיסר חזר בו מהבטחתו, דבר שכמעט גרם למרד של היהודים כנגדו לולי דברי ההרגעה של רבי יהושע בן חנניה.

ומכאן שאם המקדש היה צריך לרדת משמים העם לא היה נענה להיתר ובוודאי שלא היה נערך למרד כנגד השלטון הרומאי. בנוסף לכל האמור נראה פשוט שכל הדיון נסוב על בניין בית המקדש, אבל ודאי שרש"י מודה שצריך לחדש את עבודת הקורבנות ואם כן ברור שלכל הדעות אנו חייבים לבנות מזבח.

'

ואכן, בשנת הי"ז עלה לארץ ר' יחיאל מפריז מגדולי בעלי התוס' בראש שלש מאות מתלמידיו, מתוך מטרה לחדש את עבודת הקורבנות כפי שהעיד על כך ר' אשתורי הפרחי בספרו "כפתור ופרח" (כפתור ופרח כ"ו). לפני יותר ממאה וחמישים שנה, כאשר עורר הרב צבי הירש קלישר את הדיון על חידוש עבודת הקורבנות, בדיונים שנדפסו אחר כך בספרו "דרישת ציון", דנו גדולי ישראל בשאלות ההלכתיות הנוגעות בכך.

הרב קלישר דן בדבר לפני רבו הגדול, ר' עקיבא איגר, ולבסוף פנה ר' עקיבא איגר בעצמו אל חתנו ר' משה סופר, "החתם סופר", אשר השיב לו כדברים הבאים: "יקרת קדשו הגעני, ומה שכתב מורי וחמי הגאון נרו יאיר לבקש משרי ירושלים ליתן רשות להקריב, הוא (הסולטן) קפדן גדול, כי הוא אמר לבל יקרב שם מי שאינו מאמונת ישמעאל" (שו"ת חת"ס יו"ד רלו).

'

מקדש קודם למלכות בית דוד!

'

לדעת הירושלמי המקדש ייבנה עוד לפני מלכות בית דוד, וכך נאמר שם: "אמר רבי אחא, בית המקדש עתיד להבנות קודם למלכות בית דוד". (ירושלמי מעשר שני פ"ה ה"ב). וכתב שם הפני משה: "כך יהיה לעתיד שמתחילה יבנה בית המקדש, ואחר כך יצמח ויעלה מלכות בית דוד, ותהיה תשועה גמורה במהרה בימינו".

והוסיף על כך התוספות יו"ט: שבית המקדש עתיד להבנות קודם מלכות בית דוד, ונמצא שעד מלכות בית דוד יהיו לאויבים קצת ממשלה עלינו וכמו שהיתה בתחילת בית שני. (מעשר שני פ"ה מ"ב).

'

גם מהתלמוד הבבלי משמע שהמקדש ייבנה לפני מלכות בית דוד. דבר זה עולה מדברי הגמרא במסכת מגילה שדנה בסדר תפילת שמונה עשרה שתקנו אנשי כנסת הגדולה. הגמ' מסבירה מדוע נסמכה ברכת בונה ירושלים לברכת מלכות בית דוד:"וכיון שנבנית ירושלים בא דוד שנאמר 'אחר ישובו בני ישראל ובקשו את ה' אלקיהם ואת דוד מלכם'" (הושע ג,ה). ופרש"י שם: "אחר ישובו לבית המקדש ובקשו את הקב"ה ואת דוד מלכם". מכאן שבבית המקדש יתפללו תפילה מיוחדת להחזרת מלכות בית דוד.

'

מדברי הבבלי והירושלמי עולה שהמקדש ייבנה כשלב במהלך הגאולה כשעדיין אין מלכות בית דוד, וההנהגה תהיה דומה להנהגת בית שני שבזמנה נבנה בית המקדש בידי אדם.על מהלך כזה כתב הרב צבי קלישר בספרו דרישת ציון (עמ' 44, מוסד הרב קוק): "'והביאותים אל הר קודשי' הוא ראשית הגאולה שיהיה רק קיבוץ אל הר הקודש ולא בית המקדש, ואחר כך 'ושימחתים בבית תפילתי' כי יתפללו שם רבים צדיקי עולם המתאספים ונקבצים שם, ואמר 'עולותיהם וזבחיהם לרצון על מזבחי' שיהיה רק מזבח בנוי בראשית הגאולה ולא בית המקדש, ואחר כך 'ביתי בית תפילה יקרא לכל העמים'". לדעת הרב קלישר גאולת המקדש תהיה קמעא קמעא בשלבים מעשיים.

'

לא בשמים היא!

'

לאמירה "מקדש משמים" משמעות מסוכנת שפירושה "שב ואל תעשה", שהרי ממילא מהלך הגאולה יהיה בדרך הנס ולכן אין צורך להתערבות ארצית. רעיון זה של גאולת שמים עמד במרכז ההתנגדות להשתלבות במהלך שיבת ציון שהחל לפני כמאה וחמישים שנה. שהרי אין צורך בעלייה מעשית לארץ-ישראל, עלייה הכרוכה גם בסכנה שהרי ממילא תהיה עלייה ניסית. את התוצאות המחרידות של מחשבה זו חווה עם ישראל בדור הקודם.

ואכן, בעקבות השואה נשתכחה תורת העלייה הניסית לארץ-ישראל ויהודי התפוצות עזבו את הגולה ובצורה מעשית עלו לארץ.

מתוך אותו כיוון מעשי אנחנו פועלים בהתיישבות בארץ-ישראל ולא אומרים שהיישובים יירדו משמים. ולכן אל לנו לחזור על אותה טעות ולהימנע מכל עשייה למען בניין המקדש מתוך מחשבה שהדבר מיותר שהרי ממילא המקדש ירד משמים.

'

לסיכום: המקדש ייבנה על ידינו, וברכת ה' היא שתרד משמים ותשלח ברכה והצלחה בכל מעשה ידינו.
תירגול קרבן פסח מעשי בי' ניסן וקציר העומר במוצאי החגנחשון מהרחברון

פסח - 

 

 

 

 

 http://the--temple.blogspot.co.il/2015/03/blog-post_23.html

 

 

 

 

עומר Displaying Copy of תרגול העומר במקדש תשעד.jpg

שכוייח..סתמישוו
האמת שאני לא בקיא בכל הנושא. אני מאמין שאם אתה בתנועה של חוזרים להר אתה בטח יודע לפני ולפנים.. גמאניי חקרתי את זה, והגעתי לתשובות כאלה וכאלה (גם לעלות וגם לא) בסופו של דבר שאלתי ת'רבנים שלי .. אז אני לא עולה. עדיפא לה שב ואל תעשה (נראליי, מקווה שכך).
רק שאלה, כתוב בגמ' בסנהדרין 3 מצוות שנצטוו ישראל בכניסתן לארץ:להמליך להם מלך, להכרית זרעו של עמלק ולבנות להם בית הבחירה. והגמ' אומרת שצריך לקיימן לפי הסדר.. זה לא סותר את המקורות שהבאת?! עכשיו, חלק מהדעות אומרת שלהמליך להם מלך זה מלך המשיח.
(חח ואני כבר יודע שתגיד לי בין היתר "בשעה שמלך המשיח בא עומד על גג בית המקדש" יענוו מקדש לפני המשיח. אבל זה מדרש אגדה, לא יודע אם מפרשים אותו כפשוטו, יעמוד על גג בית המקדש?!)
הרמב"ם לא מביא את זה שצריך לפי הסדרדי"מ
ולמיטב זכרוני זה ממש לא כתוב בברור בגמרא אלא יש כאלה שמפרשים פה.
ובהבאת השרשור הזה לא באתי לדון על עלייה להר הבית אלא על האם המקדש צריך להיבנות על ידינו או שהוא יפול מהשמיים
הרמב"םיאירוש

הלכות מלכים ומלחמות פ"א ה"ב: מינוי מלך קודם למלחמת עמלק שנאמר אותי שלח ה' למשחך למלך עתה לך והכיתה את עמלק והכרתת זרע עמלק קודמת לבנין הבית שנאמר ויהי כי ישב המלך בביתו וה' הניח לו מסביב מכל אויביו ויאמר המלך אל נתן הנביא אנכי יושב בבית ארזים וגו' מאחר שהקמת מלך מצוה למה לא רצה הקב"ה כששאלו מלך משמואל לפי ששאלו בתרעומת ולא שאלו לקיים המצוה אלא מפני שקצו בשמואל הנביא שנאמר כי לא אותך מאסו כי אותי מאסו וגו'.

לא מעכב.די"מ
למה הוא מביא את זה בהלכות מלכים ומלחמות?ולא בהלכות בית הבחירה?
כי זה קשור לסדר שהמלך צריך לבחור בסדרי עדיפויות.
אבל זה לא שאי אפשר לבנות את בית הבחירה לפני שממליכים מלך (הכרתת זרעו של עמלק לא רלוונטית הרמב"ם כבר כתב ש"התערב בין העמים ואבד זכרו")
למה הכרתת זרעו של עמלק לא רלוונטית?!סתמישוו
דווקא אני מוצא בזה היגיון.
אחרי שנמליך מלך, משמע מלך המשיח נכרית זרעו של עמלק כי המשיח יודעי לנו מי יהודי ומי לא, מי ממזר וכו' .. ובין היתר נדע מי עמלק..
לכן, אחרי שהמשיח יבוא נדע מי זה עמלק ונכרית אותם (במלוא מובן המילה ..)
הרמבם אמר שכבר אבד זכרםדי"מ
בהמשך אני יחפש את המקור המדוייק ויביא
הלכות מלכים ומלחמותהמצב חסה

פרק ה' הלכה ד'

 מצות עשה להחרים שבעה עממין, שנאמר "החרם תחרימם" (דברים כ,יז); וכל שבא לידו אחד מהן, ולא הרגו--הרי זה עובר בלא תעשה, שנאמר "לא תחייה, כל נשמה" (דברים כ,טז).  וכבר אבדו, ואבד זכרם.

תודה!די"מאחרונה
זה כתוב במפורש בגמ' .סתמישוו
עכשיו, בעניין של האם המקדש ירד משמיים או ע"י נס.. אז אתה הבאת צד אחד בעניין. זה מחלוקת (!)
..סתמישוו
תניא רבי יוסי אומר שלש מצות נצטוו ישראל בכניסתן לארץ להעמיד להם מלך ולהכרית זרעו של עמלק ולבנות להם בית הבחירה ואיני יודע איזה מהן תחילה כשהוא אומר (שמות יז, טז) כי יד על כס יה מלחמה לה' בעמלק הוי אומר להעמיד להם מלך תחילה ואין כסא אלא מלך שנאמר (דברי הימים א כט, כג) וישב שלמה על כסא ה' למלך ועדיין איני יודע אם לבנות להם בית הבחירה תחלה או להכרית זרעו של עמלק תחלה כשהוא אומר (דברים יב, י) והניח לכם מכל אויביכם וגו' והיה המקום אשר יבחר ה' וגו' הוי אומר להכרית זרעו של עמלק תחלה וכן בדוד הוא אומר (שמואל ב ז, א) ויהי כי ישב המלך דוד בביתו וה' הניח לו מסביב וכתיב (שמואל ב ז, ב) ויאמר המלך אל נתן הנביא ראה נא אנכי יושב בבית ארזים וגו'
טןענים שרש"י אומר את זה ותעיין במאמר למה אפילו הוא לא סוברדי"מ
ככה.
ונכון שהבאתי צד אחד.
הבאתי את הצד שאני חושב שצודק.
מוזמן להביא את הצד השני
אני לא בקיא בנושא.סתמישוו
הדעה שלי לא מוצקת בעניין.. אני חושב שזה יהיה שילוב. השתדלות ניסית והשתדלות אלוקית.. לא חקרתי ת'נושא יותר מדי
אז תקרא את המאמר...די"מ


כשהמקדש ירד מהשמים כולכם תהיו חייבים כזו התנצלותקמנו ונתעודד

בס"ד

 

לכל מי שלעגתם לו...

 

 

ואני אשב בצד ואצחק

זכור ליבן של מלך

ב"ה

אבל צריך לבדוק את זה מול הרב קרויזר

זכור לי..

שהרב קרויזר אמר שאם ירד מקדש משמיים אנחנו ניקח פטישי 5 ונשבור אותו.

כי יש לנו מצווה לבנות אותו.

^^^^^די"מ
למרות שאני לא 100% משוכנע בזה
אנחנו נהיה עסוקים מדי.די"מ
בלהרוס אותו.
מאיפה הבאת שהמקדש ירד מהשמיים?
ונגיד שכן למה שהוא יהיה כשר?
ציצית שיורדת מהשמיים כשרה?
אתם רק מגדילים את ערימת הדברים שעליהם תצטרכו להתנצלקמנו ונתעודד

בס"ד

 

אתה מוכן לספר לי איזה דיני כשרות יש בבית מקדש? באיזה סימנים בשו"ע/הלכות ברמב"ם מופיעים הדינים האלו?

ולמה ציצת שהוכנה ע"י מכונה כשרה? כי אין שום חיוב שאנחנו נעשה את הציצת/מקדש/מילה/ס"ת/וכו'.

יש מקרים שיש לימוד מפורש מפסוקים ואז צריך שיהודי יעשה בידים. לדוגמה- שחיטה.

יש דרגה שניה, כמו בציצת ומצה, שיש דין מיוחד שצריך 'לשמה'. שים לב שגם במקרים אלו, אין חובה שהעשייה תהיה בידי אדם, אלא רק שהעשייה תהיה בכוונה לשמה (לדוג' כשמפעילים את המכונה לכוון שהעשייה תהיה לשמה).

אבל כאן- מאיפה מגיע הרעיון שאנחנו חייבים לבנות את המקדש בעצמנו?

לא קשור ל"לשמה"די"מ
אלא ל"תעשה ולא מן העשוי".
וזה קשור למקדש כי...קמנו ונתעודד


אני מסכים שעוד יש מה לדון.די"מ
אבל בפשטות זה הגיוני מאוד.
"ועשו לי מקדש"
אני מוכן. אתה?המצב חסה


כשהמקדש ירד מהשמיים זו תהיה ההוכחה שהנצרות צדקה.המצב חסה

דבר שלא יקרה לעולם.

 

"אף הם.. כיעסוני בהבליהם"

הלוו!! חיברה!! הידעתם שהיום החלפת שעון החורף לקיץ? אווהו עכשCoollit
עבר עריכה על ידי Coollit בתאריך ז' בניסן תשע"ה 00:28
עכשיו אחד ורבע לא שתיים עשרה איזה בסה מפסידים שעה!!!!!
לפחות חופש כך שזה לא מפריעעע!!!!!
בכל אופן יושנים בשעות המאוחרות של הלילה או שיושנים כבר בבוקר!!!!
עוד לא.. עוד חזון למועד- יש עוד כמה שעות... רק ב2:00 מחליפיםשירוש16אחרונה


עד כמה נורא לעשות 3 יחידות במטמתיקה? עד כמה זה ידפוק אותי בהרעיה123
משך בידיעה שיש לי בעיות גם עם אנגלית ;) :/
ממה שאני הבנתי-אביה!!!

שלוש מטמתיקה זה לא כ-זה נורא, ניראלי שכן אפשר לעשות עם זה דברים, אבל עם שלוש אנגלית לעומת זאת אי אפשר לעשות כלום... 

אביה צודקת אני גם שאלתי וזה מה שאמרו לי...Coollit
אבל מה חשבון קשור לאנגלית איך זה אמור לדפוק אותך??Coollit
בכלל בכלל לא נורא. אלו היכולות שלך וזה מצויין בשבילך. דורשת קרבתךאחרונה