זה באמת ריגש אותי!
והיה משו סמלי בלגלות עד כמה עמ"י מדהים ממש יום לפני היום שבו עמ"י הפך לעם.
אין מה להגיד. עם סגולה!!
וגם על השיתוף וההבנה שבאמת באמת אין על עם שראל!
אני גרה באזור המרכז וכל שבוע באופן קבוע באה ניידת עם מלאא תורמים.
אין עלינו
קול דממה





תודה!קול דממה
צדיקים!!! יאללה. ואולי נזכה לעוד ספר. 

קול דממה
קול דממה
קול דממה
ה.ת.
2 אחרונים, צא-ק, קא-קיב. מי לוקח?קול דממה
קול דממהאחרונה



יוצרתככה...בן דוד שלי שמאלני..(ככה גיליתי במהלך הימים האחרונים..
) ותאמת שזה ממש מזעזע אותי!
אני מגדירה את עצמי כימנית ואולי גם קיצונית..(
)
ועם כל הדעות האלה שאני שומעת שיש לו בוואטאפ על הנוער הימני הקיצוני..זה מרתיח אותי!
כן אני מנסה "לאהוב כל יהודי" ומאמינה בזה שצריך לאהוב כל יהודי..(גם אם הדעות שונות
) ואני עובדת על זה וזה קשה לי!
ביחוד שעוד כמה ימים כניראה ניפגש..
וככל הניראה גם הוא לא מודע לדעות שלי..
קיצר אני ממש לא רוצה ומפחדת מהמפגש שהולך ליהיות..
עצות..?
חחחרעיה123בס"ד
אולי זו הזדמנות בשבילך לחשוב קצת בצורה אובייקטיבית על תפיסת העולם שלך?
אולי יש אמת במה שהוא אומר וחושב? איך את בטוחה כל כך שאת צודקת?
ו. למלחמת הדעות והאמונות
משתוממים הם הרעיונות מפני שטף הדעות הזרות ההולכות ושוטפות, ביחוד דעות זרות של עבודות זרות. פורצות הן בשטף אל תוך המחנה, לוקחות לבבות רבים ומעותות את הדרכים, ומטות רבים מצעירינו מדרכי חיים לדרכי מיתה[1], המגינים על הדעות של היהדות מרימים קול צוחה, מבטלים את הדעות הרעות, מגלים את זיופם ושקרם ע"י בירור גדרי היהדות. אבל הדבר מסופק מאד אם בסגנון זה יעלה בידם להשיב אחור את מה שהחל להתפרץ כהר פרצים[2].
ביחוד, טועים הם המבקשים להגדיר את היהדות בהגדרות ידועות, מצד נשמתה ותכנה הרוחני, אף על פי שאפשר להגדירה מצד תוכן הגלוי והמוחש ההיסטורי שלה. היא כוללת כל בנשמתה, וכל הנטיות הרוחניות, הגלויות והנסתרות, צפונות הן בה בהכללה עליונה, כמו שכלול הכל באלהות המוחלטת[3]. כל הגדרה כזו לגבה היא קיצוץ בנטיעותיה ודוגמא[4] להקמת פסל ומסכה לשם הצביון האלהי. דומה הוא בזה ערך ישראל, הנושא היהדות בין העמים, לערך האדם בין כל הבריות. לבריות רבות יש יתרונות שאינם באדם, אבל הצירוף הכללי של הסגולות ועלית הרוחניות על ידם, להשכיל בשכל את השמוש של הכחות הכלולים בו בכח ובפועל, - זה עושה את האדם לחטיבה עליונה בעולם. כן ישנם עמים רבים שלהם כשרון מיוחד יותר גדול ממה שנמצא הכשרון ההוא בישראל, אבל ישראל, בתור התמצית של האנושיות כולה, מקבצים בקרבם את סגולות כל העמים כולם והן מתאחדות בתוכם בצורה אידיאלית קדושה, באחדות נשאה.
הסתכלות חודרת ביותר צריכים אנו למאורעות האלה, הסתכלות כללית ומקפת ועם זה חודרת עד לפנימי פנימיותן של כל המון הדעות ותכני הרעיונות האמוניים שבעולם.
כל גלוי רוח כללי לפי התגברות הכללות שבו כך הודאות מתחזקת בקרבו ולפי מדת ודאותו, כשם שאינו נותן מקום לספק, כך איננו מותר את זכותו לאחרים לשתפם עמו; הכלליות הודאות והיחוד תלויים הם זה בזה, למשל שיטות התכונה הישנות, שהיו חזיונות פרטיים מתפשטים רק על חוג גבול התכונה בלבד, היה הספק טמון בקרבם, עד שהיה מרגלא בפומייהו של התוכנים, שתארי התכונה והנחותיה הנם רק למצא איזו הצעה לפתרון שנויי התנועות הרבים של הגרמים השמימיים ושאפשר שהפתרון יהיה באיזה דרך אחר. ומיום שחק כח המושך החל לפתור את השאלות התכוניות, מתוך שהוא חזיון קוסמולוגי כללי, השליך מעליו את עבותות הספק, ומזה בא גם ההבדל השני, שהתכונות הישנות היו נוחות להשתתף אלה באלה, מה שאין כן התכונה החדשה, שמתוך תכונתה הכללית הודאית קנאית היא ואי אפשר שיאמר אדם לפתור קצת מחזיונות התכונה על ידי כח המושך ושאריתם באיזה פתרון אחר מתנועות גלגליות שעל פי הצעות התכונה הישנות. כן בהופעות הרוח, היתה האליליות סבלנית וההכרה של האחדות קנאית: מתוך היא כללית ולא פרטית, ודאית ולא מסופקת, הרי היא מיוחדת ולא משותפת, הכלליות אינה סבלנית על פי הצורה החיצונה של הסבלנות, אבל בתוך קנאותה נמצא גרעינה הפנימי של יסוד הסבלנות. הסבלנות החלשה, המחלשת את החיים, באה מתוך גלויי רוח פרטיים שאינם משוקים בטלה של הכלליות, והקנאות הממארת באה מתוך גסות רוח, המביאה לחשוב את גלויי רוח פרטיים שהם עומדים במעלת ההכללה העליונה: מפני שהם רק גלויים פרטיים אינם יכולים להחיות את כל גוני הרוח שחוץ מחוגם, ובצרות עינם ביתר הגלויים שאינם יכולים לכללם אינם כי אם ממעטים את התפשטות החיים וממעטים את דמות גלויי הרוח. אבל ההכללה העליונה נותנת דוקא על ידי מרחבה וודאותה את התכונה העדינה בדיקנות היחוד, המביא את הקנאה המשובחת המולידה את גאונות הרוח, המסירה מדרכה כל רפיון של קטנות פרטית, כל ספק וכל שיתוף, "ד' בדד ינחנו ואין עמו אל נכר". ומתוך שהיא כללית, מפני שבתוכה כלול כל, אינה יכולה על פי טבעה להוציא כל דבר משלטונה והכללתה ולכל היא נותנת מקום, אבל בזה היא רק מרבה את הופעות האורה בתוך כל סגנוני החיים וגלויי הרוח, וחפץ הסבלנות היסודי שלה הוא לתן מקום לכל נטיה של אור, של חיים ושל הופעה רוחנית.
יודעת היא כי בכל יש ניצוץ אור, הניצוץ האלהי הפנימי זורח בכל אחת מהאמונות השונות, בתור סדרי חנוך שונים לתרבות האנושית, לתקון הרוח והחומר, השעה והעולם, היחיד והצבור שלה, אלא שהם בהדרגות שונות. כשם שכח הצומח אחד הוא ומתגלה בארז אשר בלבנון ובאזוב אשר בקיר, אלא שבראשון הוא בא בצורה עשירה ומרובה ובשני בצורה עניה ומעוטה, כן אור הניצוץ האלהי בא בגבוהה שבדתות ואמונות באופן עשיר ודרך רוממה ובירודה שבהן באופן מטושטש, בעוני ושפלות. הרשעה והבערות האנושית עותה את הדרכים של נטית האדם הכללית, השואפת אל הטוב, אל האמת, אל האושר הרוחני במעמקי מובנו. אבל גם במעמקי הקלפות היותר גסות גנוז וחבוי הוא אותו הניצוץ הטוב, אור ד', אור האורים, שאי אפשר לנו לבטאו ואיננו יכול להתלבש באותיות של שום מבטא גם לא של שום רעיון. והעולם הולך ומתבסם, הדעה הישרה הולכת ומרחבת את דרכה, ההגיון הבריא והנסיונות הרבים מפנים את הדרך מהמכשולות, הטעיות הולכות ומתמעטות וסבוכי הדמיון הגס הולכים ומתפרקים, נשאר בחובו בעצם תקפו עז הרוח הפנימי הדוחף את ניצוצי הטוב להגלות, וניצוצי הטוב, שהם זיקי אור אמת מזהר אור אלהים אמת, מתחילים להתראות מתוך חגוי ארצות מאפליות. על כן מתחילים להתנוצץ אבקי האמת והאור המפוזרים בין כל האמונות השונות, שכולן נובעות ממעין החי היחיד, שעיקרו ושרשו הוא תמיד אור ישראל, האמונה הטהורה העומדת על הבסיס היחידי שמעמידה לעד ושלעד לא ימעד.
לכן תחת לדחות את כל תכן הארג המחשבי, שהנצוצות הקטנים של הטוב מתחילים להתנוצץ ממנו ושהם בעצמם מצודדים נפשות[5] ללכת אל עמקי התהום, מקום שלטון החשך הממית את הנשמה בעוצם גבורתו, - מה שבאמת לא יצלח בידו, - עלינו להרבות את האור המקורי, לגלות את הרחב ואת העומק, את הכלליות והנצחיות שיש באורן של ישראל; לבאר איך כל ניצוץ טוב המתגלה בעולם אחר הרי הוא נובע ממקורו ומתחבר אליו בחבור טבעי. אז מכל הנצוצות המתגלים מחדש יתוסף אור וחיים לנשמת האומה הכבירה בעז רוחה, בכח אלהים שבה, ולבבות צמאי אורה יביטו אליה ונהרו ולא ילכו לרעות בשדה אחר גם את אותו המרעה אשר החלו לחשוב שאך שם הוא מקומו.
ועתידה הסבלנות להתפשט, עד שיוכל רוח האדם בכללו למצא את הניצוץ הטמיר בכולן, וממילא יזרק כל הסיג הלאה, (זכריה ט ז): "והסירותי דמיו מפיו ושקוציו מבין שניו ונשאר גם הוא לאלהינו", ויצורפו כל הניצוצות לאבוקה היותר גדולה, ואז תהפך אל העמים שפה ברורה לקרא כולם בשם ד'. (משלי כה ד): "הגו סיגים מכסף ויצא לצורף כלי"[6].
סתמישוואת העיקרון אני חושב שאני יודע. העיקרון הוא שהתמדדות שלי עד היום עם דעות ואמונות זרות היית מוטעית. הגישה ביחס לויכוח עם אדם שמאלן לצורך העניין הוא לא איך אני מוכיח לו שהוא טועה הרעיון הוא שאני צריך לברר איזה מהות יש לטענות שלו נגדי? האם יש אמת? וגם אם לא אמת ברורה אז האם יש תוך פנימי לדברים שלו שמהווה ביקורת אמיתית ונכונה שאני לעולם לא הייתי מסוגל מהמקום הסגור שלי? הנקודה היא שיש אמת בכל גרעין של טענה ואמונה זרה וההתמודדות עם דעות זרות לא יכולה להשאר במקום של "איך אני הודף את טענותיו ומסיים את הויכוח מנצח? איך אני מברר לעצמי מה אני מאמין? אלא מה שאני מחפש זה מה העניין במה שהוא אומר? הוא לא מטומטם והוא חשב על מה שהוא אומר אז בטוח יש נקודת אמת פנימית שאני מוכרח לברר שבלעדיו לא אגיע אליה.
לדוגמא לפני 3-4 דורות היה תופעה בעם ישראל שרק התחילה ונקראה ציונות. העומדים בראש התנועה לא היו סתם טמבלים ורשעים היו חכמים יודעי ספר וגם בקיאים ביהדות! לחלקם היה אפילו תוכניות שלמות על איך עם ישראל צריך להראות מהיום, איך מתקנים עולם, המשמעות של יהודי בימינו ועוד..
והייתה שאלה איך נתמודד עם זה? איך גדולי ישראל מתמודדים עם התופעה? הייתה אסכולה שבחרה לברר גדרי יהדות ולהראות שאין לדבר הזה (ציונות) דבר עם הדת ובזה לסיים את הסיפור.
הייתה עוד אסכולה שבחרה להוכיח שיש מקום לתחיית עם ישראל בארצו והצטרפה לציונות החילונית וסתמה את האף.
והיה את הרב זצ"ל (קוק) שאמר דבר מהפכני: מה יש לנו ללמוד מהם? מה המקום של הביקורת שלהם? איזה צדדים מתים הביקורת שלהם באה לעורר בנו?
file:///C:/Documents%20and%20Settings/Lisa/My%20Documents/%D7%90%D7%99%D7%99%D7%9C%D7%94/zronim14_eb150.mp4 שיעור בנושא
וואו יצאתי כזה קוקניק נלהב
נראה לי שבמקום לפחד מבן דוד שלך כדאי ללמוד את הדעות שלו לעומק ולא רק לשנוא אותן.
להיכנס לדיון זה לא לעיניין. במיוחד אם הוא לא בוגר מספיק בשביל לנהל שיח בוגר ודיון אמיתי.
פשוט אל תעשי את זה.
תדונו בפירושים על יציאת מצריים. על ההגדה. על ליל הסדר... יש מספיק דברים לדבר עליהם.
ואני אישית חושבת שדיונים פוליטיים אין מקומם בשולחן ליל הסדר (ושבת!!). או בכלל ביו"ט וחג. זה פשוט לא הזמן המתאים.
דבר נוסף-
אנחנו לא אוהבים את עמ"י כי הוא בדעה אחת ישתנו, ושהם מסכימים איתנו בכל עיניין ועיניין. אלא בגלל שאנחנו "אחים". ושיש מצווה לאהוב כל אחד מישראל. אז בסדר, יש דעות קצת שונות, אבל זה לא אמור להשניא אותו עליך. ממש לא.
"ו ה י א"-
ו- שישה סדרי משנה.
ה- חמישה חומשי תורה
י- עשרת הדברות
א- ה' אחד.
כל אלו ביחד עומדים להגן על עמ"י מפני צרה.

בס"ד
חבר'ה צעיר נעדר ליד קרית ארבע,יש חשש לחטיפה...
אשמח אם תוכלו להגיד תהילים ולשתף את הקישור הבא
http://tehilimyahad.com/mr.jsp?r=AwwBNWioRJ
תודה
~אורטל~
רעיה123
Look Smileיכול היה להיות ח"ו יותר גרוע והתפילות עידנו את מה שקרה בסוף. אי אפשר לדעת. מה שבטוח שהתפילות לא הולכות לשום מקום
)
Look Smileישר כוח לכל מי שקרא!
בשורות טובות 
רעיה123לא את.....האלה שעבדו על כל המדינה.....
חחחחחחח
כמה שירשורים נעלו לנו היום. . הורג בטירוף 
אני מקווה שימצאו אותו בריא ושלם לפני החג!! 
אוףףף ה' למה שוב?! 
רוצים אקשן אז מרימים מדינה שלמה על הרגליים...ולא אכפת להם להיכנס אחכ לכלא....
בתכלס-למה העולם נברא?
הקב"ה לא יכל פשוט לא לברוא עולם??למה לבוא לעולם הזה אם במילא כולו או רובו מלא בדברים קשים שקשה לנו להתגבר עליהם??
בס"ד
הראשונה- מה יעזור לך לקבל תשובה, הרי העולם קיים בכל מקרה?
השנייה- כל הקיום שלך הוא במסגרת העולם הזה וכך גם ההגיון וצורת החשיבה שלך, ולכן איך את חושבת שאת יכולה למצוא תשובה לשאלות שהן "חיצוניות" לעולם?
עבודת ה' שלנו מוסיפה לנו טוב.
זאת ההטבה ש-ה' מטיב לנו.
זה בעצם אותו דבר.
שתי התשובות נכונות.
יש מקום לעיין בדברים הללו, אבל זו תמצית העיקרון.


רעיה123
גם!!רעיה123כי ה' הוא טוב והוא רוצה להשפיע עלינו טוב.
כל העולם החיות הצמחים והגויים נבראו בשביל עם ישראל בשביל היהודי שהוא נזר הבריאה- הוא התכלית של הבריאה.
כדי לקבל את כל הטוב של ה' , ה' נתן לנו תורה ומצוות כדי שנעבוד בשביל לקבל את הטוב שלא יהיה לנו ברור מאליו ונרגיש שהדברים הטובים הם שלנו כי עבדנו עליו.
מה היה חסר לו שהוא רצה שיהיה בעולם אנשים ושהוא יביא להם טוב????(
מה חסר לו שהוא צריך אנשים לתת להם טוב?
אביגיל.
אוףףףף את צודקת שאי אפשר להבין אבל זה ממש מוזרררררררררררררררררררררררר
אביגיל.
ולמה אנחנו צריכים להתרגל לדברים חסרי היגיון ולא מובנים?
???????
ובכל זאת, לי תספרי את דעתך? |סקרן|
![]()

'וזה כל האדם ותכלית בריאתו ובריאת כל העולמות עליונים ותחתונים להיות לו יתברך דירה זו בתחתונים' מכירה?
ה' ברא את העולם, עם כל הקשיים והנסיונות דווקא כדי שנתגבר עליהם!
ונעשה לו כאן בעולם הגשמי דירה - מקום בו עושים את רצונו (כמו אבא שמחליט על הבית שלו)
שבסופו של דבר תגיע הגאולה ואז באמת יהיה בעולם רק טוב, והוא יגיע לשלמות.
אנחנו עובדים עכשיו במשך הגלות לתקן את העולם במעשים טובים, בהתגברויות היום יומיות על הרע,ולה' יש נחת מזה שאנחנו מצליחים, למרות כל המכשולים, לעשות את רצונו ולבחור בטוב. מקווה שהצלחתי להסביר טוב.. בהצלחה!![]()
לא,לא הבנתי...את זה שיש קשיים ואנחנו צריכים להתגבר על זה,כן. אבל למה לו סתם עולם שמשרתים אותו והוא בתמורה נותן לנו דברים?למה הוא פשוט המציא עולם??
למה בדיוק הוא החליט לברוא את העולם (הרי הוא שלם ויש לו הכל גם בלעדינו) אני לא יודעת, אבל מה המטרה של העולם, ומה הוא רצה כשהוא ברא אותו - זה מה שניסיתי להסביר לך. וזה לא סתם שמשרתים אותו והוא נותן לנו דברים..
יש לעולם מטרה - עכשיו בעולם יש טוב ורע, האלוקות (גילוי של ה' בעולם) מכוסה ולא רואים בברור שה' הוא האחראי על הכל, נכון? המטרה של העולם היא שאנחנו, בני האדם, נתקן אותו, נעשה אותו מוכן לבוא הגאולה, ואז יהיה רק טוב, והאלוקות תהיה בגילוי, העולם יגיע לשלמות התכלית שלו. בנת?
אומר שבגאולה יהיה טוב?ז"א המציאות תהיה כביכול "מתוקנת" ולכולם יהיה טוב?
הרי מהו הטוב האמיתי? ה'. הוא תכלית הטוב כי הוא ברא את הטוב. ובגאולה ה' יתגלה בעולם בפשטות, שכולם יראו אותו, וממילא הכל יהיה טוב! מקווה שעזרתי..![]()
נוח לו שלא נברא. אבל טוב לו שנברא.
לא נוח לאדם להיברא, אבל זה בהחלט טוב, ויש הבדל גדול בין טוב לנוח.
ממליץ במיוחד :בגן האמונה.
)95200
*בננית*אשריך
;)
בערך חצי שנה ;)רעיה123
רעיה123ולתקן את טעותך, לא כל אחד עושה זאת.
כול שרשור יפתח
ומיד יינעל עם הפניה לפורום אחר שהוא מתאים
לפחות תהיה סיבה הגיונית לנעילת שרשורים
לפחות מפנים לאנשהו ולא סתם נועלים
קולה שירשור אחד מכל מה שדנו בו היום ננעל...רעיה123
חחחחצאני לא הכי דוסה בעולם-החצאית שלי עוברת את הברך בחמש סנטימטר בערך,החולצה שלי סגורה מספיק והשרוולים עד המרפק .
את האמת -טוב לי עם זה
אין לי כרגע כוונה להתחזק או משהו בסיגנון .שמתי לב שאצל הרבה בנות דתיות יש בעייה בקטע הזה .
ההיתי שמחה לשאול -למה ?מה הבעיה הכל כך גדולה בלשמור על צניעות מינמלית ?-היום יש חולצות שלושת רבעי סגורות מספיק בלי שצריך חולצת בסיס,וחצאיות מכל סוג שבא לכן .אז למה לבנות -ואולי זה המקום לפנות גם לבנים -יש קושי בזה ?
אני ממש אשמח שתענו .
אתה לא מבין כמה. זה באמת באמת קשה! זה עניין של אופנה של יופי...
בדיוק הסנטימטר הזה הוא מה שקשה.
אין פה עניין של וואו מהצד הרוחני שלי ראיתי שאני רוצה קצר
כי זה הכי מעלה אותי בקדושה.
יש פה עניין של וואו יותר יפה לי ככה.
ולבנות יש חשיבות ענקית ליופי.
וגם חם בקיץ. האמת, ויותר נוח.
אני אחת שאינלי שום בעיה ללכת ארוך או קצר
אבל ארוך זה סיוט.
ובנים, אל תתערבו ותגידו מה מכוער ויפה
כי אתם במילא לא מבינים בזה
אני הגעתי לאולפנה עם חצאיות לא הכי ארוכות ואצלנו המון בנות הולכות רק ארוך וזה... וזה באמת לא קשה להם. למה לא קשה? כי הם פשוט רגילות אף פעם לא היתה להם אפשרות אחרת. הם לא מכירות אפשרות אחרת. ולכן קשה להם להבין בנות שבאות מרקע אחר... מרקע שונה..
בס"ד
אני אוהבת ארוך אבל הבנות שהולכות קצר צריכות לפחות עוד 25 סמ
ה"אורות" היה בציניות.
ובנוגע לנושא עצמו -
אפשר להסתכל על הנושא הזה בזוויות שונות,
מה שאני הבנתי עם השנים זה שלכל אחת מתאימה דרך אחרת שתעזור לה להתמודד עם הנושא.
יש בנות שצריכות שיזעזעו אותן בחומרת העניין,
יש בנות שיצטרכו חיזוקים ועידודים,
יש בנות שלא כל כך קשה להן,
ועוד.
לכן, צריך להיות רגישים בתגובות ולא לבוא בטענות מול מי שקשה לה.
אמנם יש בהחלט מקום לטענות הללו, ולהסתכלות הזו, אך יש עוד צדדים לעניין.
יש בנות שיסכימו איתך ויש בנות שיזדעזעו ששופטים אותן, במיוחד מהצד הגברי.
מישהי=)ודבר שני,
מכיתה ז' אני הולכת לפי מה שאני קובעת לעצמי
ולא מה שהחברה,
אז תחסכו לי
ברך לדעתי זה גיבוב עצמות, לא איזה דבר יפה.
ובדרך אגב,
העובדה שצריך לנהוג בנושא בהבנה, ברגישות ובצניעות (במובן הרחב של המילה) הראויים,
לא מפחיתה מחומרת העניין, וודאי שלא נותנים לגיטימציה לעבירה על ההלכה.
ורעיה123
רעיה123מה כל כך צריך שהבית יהיה נקי ובלי חמץ?..
אפשר לעשות מצות ולאכול חמץ..
מה החמץ עשה שכל כך אסור לראות אותו?

לדבר עם אנשים, לחלק חומרים וכו'. אם את רואה את עצמך מתאימה לתפקיד מוזמנת בשמחה 
גאהלהיותיהודיהאחרונה
משהו נורמאלי לעשןת.. ;רעיה123
איזה קניון?! מתנחלים בראבקק
רעיה123
משעממם בקניון!!
*בננית*שיעמום כי אין מה לנקות.
סתם.
תחפשי מקומות שצריך עזרה בארגון מוצרים לפסח למשפחות נזקקות. בטוח שיש מי שצריך עזרה לקראת החג!
מצווה עצומה למי שלא צריכים אותו בבית.
אביגיל.
סתמישוו
חחח
רעיה123
לא נולדתימה הבעיה שאת בת??
![]()
לא נולדתיאחרונהזה לא עולה כסף ..לא מזיק...רק עוזר... אחלה "ביזבוז זמן" ת'כלס שמשעמם לי אני עושה ריצה ומתאמן במתקני כושר....רק חבל שלא משעמם לי בזמן האחרון...צריך לחזור לבגרויות ולמתכונות..
בעיקרון אריזת מזון לקראת פסח זה ההתנדבות הכי קלה למצוא והם בלחץ מטורף עכשיו.
אם את מאזור ירושלים יש "תכלית" יש "לקט ישראל" ועוד ועוד
תהני=)
אה,זה מנוסח יותר לבנות אבל גם בנים יכולים;)מה שמתאים להם..לקשור מטפחות לוניראלי;)
1.הכי כיף זה לשרוף כנסיות ומסגדים
2.להתנדב במשהו. יש את חסדי נעמי..
3.לבוא לבקר את דבורה
4.ליסוע לירושלים לקנות מלפפונים בשוק
5.לצייר ציורים
6.לקשור מטפחות
7.לפנק ת'משפחה בארוחת צהריים
8.לעשות בגירים על המדרכה
9.לנגן
10.לעשות ש"ב
11. לקרוא ספר מעניין
12.לקרוא ספר לא מעניין
13.לייצר מתקן באנג'י מהגג של הבית
14.להתבודד
15.לצייר על קיר.שווה מהניסיון של אביטל
16.לעשות התבוננות
17.לסרוג
18.לרקוד
19.ליסוע לכותל
20.ליסוע לעיר
21.ללכת למתנס
22.לסוע לבקר חברות מהאולפנא
23.לעשות קייטנה לאחים
24.לטוס להולנד הולנד למה?
25.לסרוג כיפה מחוט ברזל
26.לקנות פאזל של מיליון חלקים
27.לשבת להרכיב אותו
28.לבוא לגבעה
29.לשיר ולשמוח לפני ה' יתברך
30.ללמוד משהו שרצית הרבה זמן
31.לעשות דברים שרצית וחלמת עליהם
32.משהו עם חברות, מעיינות וזה..
33.לסרוג תכשיטים אולי
34.לבשל
35.לטגן
36.לאפות
37.לנקות תריסים וקורי עכביש..
38.להזיז ת'מקרר ולנקות מתחת
39.לקטוף פרחים40.
40.לעשות יומולדת לסתם מישהי בלי קשר לתאריך
41.לנסות להניח תפילין.חח לנסות..
42.לפסל בפלסטלינה או בדס
43.להכין מערת שדים
44.להוריד מהאינטרנט דוגמאות של מנדלות ולצבוע
45.להחליט על רעיון,נגיד עיגול,ולצאת עם מצלמה לצלם עיגולים מעניינים. הרעיון יכול להיות גם חופש או חיוך או כל דבר..
46.לקנות שלט מעץ ולהכין שלט לדלת
47.להכין עיסת נייר
48.לצבוע את החדר מחדש
49.לקחת שיר ולהסריט את עצמך שרה אותו רק בתנועות שפתיים.
50.להמציא ריקוד
51.להכין חפש ת'מטמון עם כתבי חידה מעניינים. זה באמת לוקח הרבה זמן..
52.לבוא לזותי לתל אביב ;)
53.לצייר תמונת נוף/רקע עם פסוק על קנווס. אפשר גם על בריסטול ולניילן.
54.לעצב ת'חדר מחדש
55.בריכה
56.לעשות ספורט
57.טיול אופניים. אופניים..
58.לדבר בפלאפון
59.לפגוש חברות
60.לעשות עבודות חופש
61.ללמוד לנגן על כלי חדש
62.להשתעמם מול מחשב
63.לשמוע מוזיקה
64.לסוע לסבא סבתא/בני דודים
65.אם יש לאחד מההורים עבודה מעניינת-ללכת איתו
66.לסדר את החדר
67.לסדר תתיק של הלימודים
68.לעבוד. למצוא בביסטר וכו'
69.לצייר ציור מושקע
70.להכין עגילים או משו בסגנון
71.ללמוד תנ"ך
72.ללכת לסיבוב הליכה/ריצה אופניים
73.לעזור לאמא
74.להגיד תהילים. לא חסר על מה..
75.לנסוע לאנשהו
76.לקחת קנווס ולזרום איתו
77.לעצב מחברת יפה כזאת של "מחברת תודה לה'".
78.לצאת לסיבוב ולדבר עם אבא
79.לתפוס כמה חברות ולצאת לאיזה פארק עם פונדו
80.להכין איזה מובייל יפה לחדר
81. לסייד קירות שצריך בבית
82.לעזור בבית
83.לעבור אצל שכנים ולהתרים כסף לאיזה עמותה
84.לראות סרט יפה
85.להשקיע באחים שלך. לצאת איתם לטייל או להדפיס להם ציורים ולצבוע ביחד
86.לסדר את הארון אם צריך
87.לארגן משו עם החברות,נגיד ללכת לים
88.ללמוד שירים בע"פ בכלי שאת כבר מנגנת בו
89.להמציא ריקוד,לטפס ללמעלה של החרמון ולרקוד אותו שם
90.ללכת עם תמר להפציץ את עזה
91.לשכנע את חיה טובה ללמוד. את-עכשיו לימודים כבר אז זה רלוונטי?..ואני יודעת שאני המאחרת פה..
92.לעלות על אוטובוס ולעשוות מלחמת פסטות בחסדי
93.ללמוד משו לנשמה
94.לצאת להתנדנד בגן שעשועים
95.לפתור תרגילים במת'
96.לישון
97.ללכת לספריה ולבחור ספרים מעניינים
98.באולינג
99.שיעורי תורה במחשב
100.לאסוף ממתקים לתושבי הדרום. זה היה אז..אז תבינו..
101.ללכת עם חנה למדרחוב לקנות בדים
102.לעדכן את תפארת. תפארת-רואה?
103.אם את כותבת-כתבי איזה סיפור שזורם
104.להעתיק הודעות חשובות
105.להכין לוחודש גדול לכל המשפחה לתלות בסלון.
106.לקשט סידור עם כלמיני בדים יפים
107.לשמוע שירים יפים בחדר לבד
108.לשלוח סמסים חמודים של עין טובה לכל מיני חברות
109.לעשות הדפסים בחדר.זה עושה אותו הרבה יתר ייפה
110.להכין בובות הצגה לאחים
111.ארוחת ערב שווה עם חברות.פיינקקים ושוקולד וסלט..
112.ערב סרט
113.קציר חיטים
114.לראות שיעור של הרבנית ימימה;)
115.לנסוע ליומיים גיבוש במעלה לבונה ולשכוח תתיק בתא מטען
116.להתקלח אחרי ההפיכה של החיים
117.לעשות הליכה עם שירים
118.ללכת לצפון ולעשות טיול מעיינות או לכנרת
119.לנסוע לצפון ולעשות טיול מעיינות או לכנרת
120.לצאת עם חברות לטייל בהרים
121.ללכת לגלידה
122.לעזור לחנה לטפל באחלה התינוק
123.להכניס למיקרוגל ת'כלב של השכנה. איככ!לבזבז ת'מיקרוגל על כלב??
124.לנקות את הבית
125.לשנות הגדרות בפלאפון
126.לעשות פיקניק במרפסת/בגינה של הבית
127.לחפש באינטרט ולעשות יצירות עם גלילי נייר טואלט
128.להסביר למישהו בטלפון איך משחקים מנקלה
129.לחפש אנשי קשר ישנים ולראות מה המצב איתם
130.לשלוח בוקר/לילה טוב לסתם מספרים
131.להכניס שירים חדשים לאמפי
132.להשקות את העציצים/הגינה
133.ליסוע לדוד המלך
134.ללכת לשטח הריק הזה העצוב. שרואים משם מלא דגלים ודברים של עבודה זרה
135.לקפוץ בחבל
136.לעשות שיא של הכי הרבה קפיצות בדקה
137.לתפוס קן נמלים ולספור כמה נמלים יוצאות ממנו
138.ללמוד פירוש לאיזה פרק תהילים
139.לחפש במילון וללמוד פירושים למילים מוזרות
140.לפתוח עמוד באיזה ספר,לנחש כמה מילים יש שם ולספור לראות אם צדקת
141.לחפש במודעות מכירה בעיתון אם יש דירות איפה שאתה גר ולהתלהב שזה בעיתון
142.להתקשר למישהי מהכיתה ולבקש בטלפון מישהו אחר
143.ללכת לקניות
144.להתקשר ל144 ולבקש את יוסי עם התלתלים
145.לסדר את המגירה/שולחן שלך יסודי
146.לעשות לאמא הפתעה ולעשות משהו שצריך
147.לשטוף ת'חדר
148.ללמוד הלכה
149.להכין שרשראות מחומרים פשוטים
150.לתפור מטפחת מעוצבת משאריות בדים. חח מה אני?
151.להציב מטרות לחיים. יואו,זה קצת קשה..
152.לחבר עליהן תפילה
153.להכין קינוח קל
154.ללמוד אידיש
155.לצייר פסוק מתהילים איך שעולה לך.ולכתוב את הפסוק בכתב יפה
156.לנסות ללכת ישר
157.ללכת על הרצפות בבית כמו שהם דמקה,אחד כן אחד לא
158.לבקר בדודה או מי שלו יהיה שלא ראית מלא זמן
159.ללכת לביתר עילית לפארק שבעת המינים ולעשות באומגה
160.לאכול גלידה
161.לבכות
162.לנסות לקפל דף יותר מ6-7 קיפולים
163.לקנות חמור
164.להזכר בכל מה שזוכרים מהיום הראשון של כיתה א'
165.לקרוא שולחן ערוך
166.לצלם
167.להסתובב בחנויות בלי לקנות
168.להכין יצירות
169.ללכת לחברה.נגיד רננ,אבל כל אחד משו אחר
170.להתקלח
171.לאכול
172.לצחצח שיניים
173.לסדר גבות..
174.לתקן דברים ישנים
175.לעשות בריכה בחצר/מרפסת..
176.ללכת לגן משחקים
177.לשתול צמחים.טוב,לא השנה..
178.לכתוב מכתב למישו
179.להקים מאחז
180.לספר בדיחות לאחים שלך
181.להסתרק
182.לגרוב את כל הגבריים שיש לך אחת על שניה
183.לעשות קסמים
184.לצחוק
185.לשטוף כלים
186.לשחק.קוביות..בובות..לגו..
187.לגדל תרנגולים.או עיזים
188.לגזור ניירות דק דק
189.לדמיין
190.לארגן קומזיץ
191.להכין דברים מעיסת נייר
192.לשיר שירים
193.לבנות שרפרף מקרשים
194.להתחפש לאריה
195.לקפל דף ולנסות להמציא צורה
196.להמציא מילה חדשה במקום איזה מילה מסובכת
197.לנקות חלונות
198.לקנח ת'אף
199.לעשות קייטנה לעצמך/למישו אחר
200. לכתוב שאלות בהלכה
201.להכין ברבצק
202.להכין שרשרת משקיות
203.לגלף עץ לצורת ברווז
204.לטוס לאומן
205.לטוס לאפריקה ולצוד פיל
206.להתקשר לפלאפון שלך
207.להצמיד אוזן לשולחן ולתופף עליו
208.לראות מה קורה כששופכים מים חמים על ארטיק
209.למלא דף בנקודות
210.לעבוד על אנשים
211.להכין חבילה עוברת
212.לעשות פרצופים מול המראה
213.להשתגע
214.להסתכל באלבומים
215.להכין הצגה
216.לשמוע קלטות של סיפורים
217.לעשות התעמלות
218.לקרוא ספר טלפונים
219.לקפוץ
220.לכתוב יומן
221.לעשות רישיון בבימבה
222.לטפס על עצים
223.לעשות תענית דיבור
224.לעשות שידוכים
225.להכין מלקשייק מכל הפירות שיש בבית
226.לשתות אותו
227.לבהות במישהו עד שהוא שם לב
228.לחתוך אבטיח לסלט
229.להכין למישהו מתנה.לעטוף במלא עטיפות משהו עלוב וקטן.
230.לנסות לחתוך את האצבע
231.לעשות עמידת ידיים כדי לבדוק אם את בכושר
232.לעשות הפצות
233.לצבוע את המנורה של הידר עם ארטליין
234.לפתוח גן חיות עם כל החיות שאת מוצאת מסביב לבית
235.לקפל כביסה
236.לבנות ארמון בחול
237.לאסוף עלים יבשים
238.לנקות את המשקפיים..
239.לכתוב את כל המילים שמתחילות בא'/ב'/ג'/ד'
240.לשטוף רגלים. ??
241.לכתוב ספר
242.להמציא תרגילים בחשבון.
243.לפתור אותם
244.לחשוב על תחפושות מקוריות לפורים
245.לצייר קומיקס
246.לשחק בכדור
247.לצאת מהבית ולחזור. אה?
248.ללכת הלוך ושוב
249.להסתובב סביב עמצך
250.להשחיל חרוזים
251.לספור שניות
252.לנסות לתפוס את הצל שלך
253.לקרוא את העיתון הכי ישן שיש בבית
254.לחפוף עם מברשת שיניים
255.ללכת לרחוב ולבקש מכל מי שרואים שערה אחת
256.לגרגר מים
257.לשים של המיטה את כל המזרונים והכריות שיש בבית ולישון עלזה
258.לנסות לראות מה עוורים מרגישים. לראות?
259.לדלג
260.ללכת לפיצה
261.לפצח גרעינים
262.לחתוך נייר טואלט לשלשות
263.לכתוב תלונה לראש העיר/הממשלה
264.לרקום וילון
265.לשיר שירי ילדות ישנים
266.לתקוע בשופר
267.לנפח בלונים
268.לארגן למישי יומולדת בהפתעה
269.לטוס לירח
270.לצבוע דף עם עפרון
271.להתגנדר
272.לנפח גלגלים ואז להוציא את האויר
273.להתעסק בפלאפון.לקרוא הודעות ישנות..
274.למצוא סוס ולרכוב עליו
275.לשחק בטטריס
276.להסתפר
277.לאמץ חתול אומלל מהשכונה. איכס לא!
278.לשמוע חדשות
279.לסדר את כל הארונות בבית
280.להמציא פטנט
281.לנקות אבק
282.להכין מדבקות עם חיוך ולחלק למי שמתנהג יפה
283.לכבס פשמינות
284.ללקק סוכריות
285.להוריד שירים מיוטיוב
286.לכתוב את הרשימה הזאת
287.להעתיק אותה לכאן
288.להתעייף.
289.להכין נר מהמסה של מלא נרות צבעוניים
290.להכין פלופלורים
291.לפתור תשבצים ותפזורות
292.לעשות אוריגמי
293.לעות הפרשת חלה
294.לשתות
295.לתלות כביסה
296.ליסוע באופניים ממטולה עד מצפה רמון
298.ללמוד למבחן
299.להכין צ'ופרים למסע
300.לעשות שעה התבודדות
301.לבנות מחנה שווה
302.לעשות 6 שעות התבודדות
303.לבחור כמה דברים מפה ולכתוב אותם יפה בלו"ז מסודר
304.לעשות את הדברים שכתבת בלו"ז
~כל הזכויות וזה..;)~ותודה להודיה, בת אל, דבורה, אריאלה, אביטל, מוריה, טל, יעלסו, הודיה, הילה, מוריה, לאה, יעל, שולמית, רוני, הודיה, אילנה, שבות, שלהבת, עטרה, תמר, חיה טובה, מרים חיה, רבקה, חנה, תפארת, שירה, מיטל, אושר, רעיה, חנה, תהילה, שירה, שילת, טלאור, ורננ ואחותה הכי (וואו,זה הרבה..) שהביאו רעיונות=) וכמובן לה' יתברך =)ישתבח שמו!!~

נפגש בעוד 50 שנה אולי אני יספיק אתרעיה123
חחח
ואי ... הרגתם אותי
חחח 
כיף חיים!!
~אני~אם לי היה זמן פנוי בימים האלה היייתי מטיילת!!!
1)את מחשבת מעשר מרווחים זאת אומרת שאם הוצאת 20 שקל וקיבלת מאה- מעשרות משמונים...
2)בעיקרון לעניים... יש דינים של חלקוה וזה אבל כל דבר שהוא מצווה ונתת בשבילו זה בסדר
3)עד כמה שאני יודע... אין סיבה שלא
4)לא יודע... (נראלי שזה תלוי למה נותנים לך אותו...)
5) זה כתוב שכן!! וזה הדבר היחיד שמותר לנסות את ה'
אבל לא ממש הבנתיא.ב.ג.דפשוט לפי הסדרשל השאלות שלך-התשובות![]()
מה לא הבנת חוצמזה?
א- כל הכבוד שאת מתחילה לעשר ולחשוב על זה ברצינות. מניסיון- זה נורא קשה ולא פשוט בכלל. במיוחד אחרי שגמרת לעשות ביביסיטר ל-6 ילדים שובבים ובסוף את מגלה שלא הרווחת 80 שקל אלא יותר קרוב ל70... זה מבאס לפעמים ומתסכל.
אבל דעי לך- אין אין על המצווה הזאת. א-י-ן...
זאת לא מצווה שהרווח מתגלה אחרי שנה שנתיים או אחרי עשר שנים, אלא מייד אח"כ רואים ישועות, רואים את הרווחים. זה פלא שקשה להסביר אותו. את נותנת ובסך הכללי- את מרוויחה.
חברה שלי אומרת: אני מעשרת פעם בחודש, משהו כזה. בסדר, אז היא גם רואה ישועות ורווחים פעם בחודש.
אבל מי שמעשרת כל יום רואה את הישועות כל יום. וזה בדוק ומנוסה.
קיצר- המון הצלחה.
ב- בקטע ההלכתי:
החישוב של המעשר הוא: עשירית מהמשכורת.
ז"א - קיבלת 75 ש"ח בביביסיטר- את צריכה לתת 7.5 ש"ח מעשר. (שימי לב לנקודה העשרונית).
וכן כל כסף שמקבלים כמתנה חייב במעשרות. זה כולל גם מבני דודים הורים וכו'.
בד"כ נותנים את המעשר לצדקה עניים וכו'.
במקרה שמקבלים כסף על מנת שיקנו ממנו פריט ספיציפי. למשל: אם ההורים שלך נותנים לך כסף לקנות בגדים לחג. הכסף הזה לא חייב במעשרות מכיוון שזה במקום הבגדים עצמם. וזה תקף לגבי קניית ספרים או אוכל במסעדה מתוך שובר וכו'.
מקווה שהצלחתי לענות על הכל. בהצלחה!.
את שה עשירית ממה שקיבלת בקופת צדקה או תורמת.
ואת צריכה לעשר רק על כסף שעבדת עליו לא על כסף שקיבלת.
1. מעשר זה עשירית מהרווח. למשל אם הרווחת 80 שקל, זה 80 לחלק ל-10 כלומר 8 שקלים למעשר. ![]()
מדגישה- עשירית מהרווח. כלומר אם הרווחת במכירת חמצוצים 150 אבל החמצוצים שמכרת עלו לך 50, אז את נותנת מעשר רק מה100 שהרווחת (10 ש"ח..)
2. את הכסף הכי טוב לתת לעניים, ל"קופה של צדקה", כלומר איזשהוא מוסד סעד שאת יודעת שמביא את הכסף לצדקה.
אפשר גם לתת לישיבה של לימוד תורה, או לשלם לילדים/ להורים שלך או לקרובי משפחה על מחייתם אם הם עניים (הם אפילו קודמים).
3. גם מזה צריך להפריש. בעקרון מעשר זה מנהג... ולכן זה לא ממש חיוב אבל בהחלט כדאי ומומלץ.
4. גם מתנות חייבות במעשר.
5. כן! וגם אם לא זאת מצווה ![]()
בס"ד
מביביסיטר למיטב ידיעתי אין חובת תרומות ומעשרות.
יש כל מיני דברים שאין חובה כזאת.
צריך לשאול רב
לפי ידיעתי מכל כסף שמרויחים מעבודה יש את הזכות והחובה להפריש מעשרות, אבל אם זה כסף שההורים לדוגמא נתנו בשביל צרכים מיוחדים כמו נסיעות/בגדים וכד' אין צורך להפריש...
בס"ד
תשאלו רב.
משכורת שירות זה לא משכורת שמרטפות...
מה שבטוח זו מצווה גדולה וחשובה מאוד מאוד וזו סגולה לעשירות...
למה הוא עדיין שם!!!!!!?????????????????? ![]()
גיברת פלסף.
מקווה שאני אמצא פה..יוצאת לקרב!!!היא ירדה בדרכה אל חנות המכולת, לקנות גבינה, חלב וביצים.
באמצע הדרך היא חייכה אל זר ברחוב, שנראה לה עצוב.
נדמה שהחיוך גרם לו להרגיש יותר טוב.
הוא נזכר בטוב ליבו של חבר, בעבר, וכשהגיע אל ביתו הוא כתב לו מכתב מלא תודה.
החבר היה כה מרוצה ממכתב התודה,
עד שהשאיר טיפ שמן בסוף הארוחה שאכל במסעדה.
המלצרית, מופתעת ושמחה מגודלו של הטיפ,
נתנה חלק ממנו לקבצן שישב לקבץ נדבות ברחוב.
האיש ברחוב, עזוב ומלוכלך, היה כה מלא תודה –
במשך יומיים הוא לא אכל דבר, היה לו קר והוא הרגיש לבד.
אחרי שסיים את ארוחת הערב שלו,
שקנה בכספה של אותה מלצרית חביבה,
הוא הלך אל חדרו האפלולי והמלוכלך.
הוא לא ידע באותו הרגע,
שהוא עלול שלא לראות את יום המחר.
בדרכו לביתו, הוא אסף כלבלבון רועד ועזוב,
ולקח אותו לחדרו כדי שיוכל להתחמם.
הכלבלב היה אסיר תודה, להיות תחת קורת גג כשבחוץ יורד הגשם וקר.
אותו לילה, פרצה בחדר דליקה ואיימה לשרוף את כל הבניין.
הכלב התעורר מן המהומה, ונבח נביחות רמות מלאות אזהרה.
הוא נבח עד שהעיר את כל הבניין ובכך הציל את כולם מכל פגע.
אחת מאותם תושבי הבניין היתה אותה בחורה אלמונית,
שלקראת אדם זר היא שלחה מבטה עם חיוך של חום, אהבה וסימפטיה,
שלא עלה לה דבר.
אופה אחד בכפר קטן נהג לקנות משכנו האיכר את החמאה שהיה זקוק לה לאפיה.
ביום מן הימים התחיל לחשוד שגושי החמאה האמורים לשקול קילו אחד, לא ממש שוקלים קילו שלם, אלא פחות.
התחיל האופה לנהל מעקב: מדי יום שקל את גוש החמאה ורשם את התוצאה, ואכן, הסתבר לו כי תמיד שקל הגוש פחות מקילו אחד.
רגז האופה מאד על ששכנו גונב ממנו, והחליט לתבוע אותו לדין.
בשעת המשפט שאל השופט את האיכר:
אני מניח שיש לך משקל שעליו אתה שוקל את החמאה, הלא כן?
לא, כבודו, אין לי משקל, ענה האיכר.
כיצד אם כן אתה יודע את משקל החמאה שאתה מוכר לשכנך האופה?
אני יכול להסביר בקלות, אדוני השופט, ענה האיכר:
יש לי מין מאזני משקולת כאלה. בצד אחד שמים משקולת במשקל ידוע, ובצד השני אני שם חמאה שתאזן את זה.
במקרה של האופה, אני תמיד משתמש כמשקולת בכיכר לחם של קילו אחד שאני קונה ממנו באותו יום, ושם לו חמאה כמשקל בדיוק הלחם…
ככה זה גם בחיים: אנחנו תמיד מקבלים את מה שאנחנו נותנים, מידה כנגד מידה… ולפני שאנו קופצים להאשים את האחר כדאי שנבדוק טוב בציציותינו… |
אופה אחד בכפר קטן נהג לקנות משכנו האיכר את החמאה שהיה זקוק לה לאפיה.
ביום מן הימים התחיל לחשוד שגושי החמאה האמורים לשקול קילו אחד, לא ממש שוקלים קילו שלם, אלא פחות.
התחיל האופה לנהל מעקב: מדי יום שקל את גוש החמאה ורשם את התוצאה, ואכן, הסתבר לו כי תמיד שקל הגוש פחות מקילו אחד.
רגז האופה מאד על ששכנו גונב ממנו, והחליט לתבוע אותו לדין.
בשעת המשפט שאל השופט את האיכר:
אני מניח שיש לך משקל שעליו אתה שוקל את החמאה, הלא כן?
לא, כבודו, אין לי משקל, ענה האיכר.
כיצד אם כן אתה יודע את משקל החמאה שאתה מוכר לשכנך האופה?
אני יכול להסביר בקלות, אדוני השופט, ענה האיכר:
יש לי מין מאזני משקולת כאלה. בצד אחד שמים משקולת במשקל ידוע, ובצד השני אני שם חמאה שתאזן את זה.
במקרה של האופה, אני תמיד משתמש כמשקולת בכיכר לחם של קילו אחד שאני קונה ממנו באותו יום, ושם לו חמאה כמשקל בדיוק הלחם…
ככה זה גם בחיים: אנחנו תמיד מקבלים את מה שאנחנו נותנים, מידה כנגד מידה… ולפני שאנו קופצים להאשים את האחר כדאי שנבדוק טוב בציציותינו… |
יוצאת לקרב!!!אחרונה