הבנתי שיש לזה קשר לאתר פה אז חשוב לי שתקראו
הבנתי שיש לזה קשר לאתר פה אז חשוב לי שתקראו
בנות פשוט מפספסות, "לא שהוא יחזור אלי" "עכשיו אני אסנן אותו בכוונה" וכל מיני דוגמאות כאלה!!
ענבלבס"ד
בעז"ה הוא ימצא מישהי ראויה יותר...
[ברר משחקי בנות...
]
|חץ למקום הכאוב|מוריה.ר =)אתה רק חבר שלו. שהוא היה חבר שלה.
אין לך דרך לדעת מה היא מרגישה ולמה היא נתקה ככה תקשר. אבל תהיה בטוח שהיה לה סיבה.
אם זה באמת כמו שכתבת ההוא שכולם דלוקות עליו וכו', והיה להם טוב, בטוח היא לא סתם חתכה.
למה אתם שופטים?
לי זה נראה כמו הצגת סיפור מצידם של הבנים, כדי לתת זווית אחרת לבנות וכדי לקבל זווית מהבנות. יש מן אקסיומה כזאת שבנים הם אבנים וזה מציק גם לי.
לפעמים באמת בנות חושבות שלבנים אין רגשות ומתנהגות גואל נפש....
זה ממש לא יפה לפי דעתי!!!![]()
בס"ד
אז תגידי- "לא מתאים לי חבר".
אבל להתעלם ככה מאדם?
נראה לי מוגזם וחסר הצדקה.
לא בטוח שזה היה ככה באמת, אף אחד לא מכיר אותם, וגם החבר שכתב לא יודע בדיוק מה כל אחד עשה.
וגם אם זה כן ככה היה, מותר לה להתעלם ואת לא צריכה לשפוט אותה.
את לא מכירה אותה.
את לא יכולה להגיד על משו שהיא עשתה שזה חסר הצדקה.
אם את כ"כ נגד שפיטה, אל תביעי את דעתך, ועוד בצורה כ"כ נחרצת..
קצת צורם שמדברים על ערך מסויים, אבל בצורה חד צדדית.
ואני חושבת שכמו שצבי אמר זה היה כדי להציג את הפרספקטיבה של הבנים.
למרות שסתם נראלי, אף אחד לא יודע בדיוק מה עובד על אחרים,
בטח לא הוא שהוא חבר של חבר שלה.
אלא להשתדל להציג את כל הצדדים של העניין, וללמוד מטעויות של אחרים.
אף פעם לא לשפוט אדם ספציפי, אלא דפוס התנהגות של חברה.
זה תופעה כאילו? בסדר, קרה לחבר שלך איזה סיפור, באמת סיפור מבאס. למה צריך להעלות את זה פה לדיון?
לעשות דברים בצורה יותר רגישה כמו שהיינו רוצות שייתחסו אלינו (לאו דווקא בקטע של חברים, בהכל
)
!!מיכל =>
!!!
מתחברת=)ברשות וכו וכו (לאחר שהתעדכנתי בתקנון)
הריני להציג לכם שתי דילמות שעלו לי בימים האחרונים.
אז שבו בנחת עם הקפה (או השוקו, לאלה שמסרבים להתבגר
)
ואשמח אם תתנו דעתכם לאלה:
1. דני היה סטודנט חרוץ למנהל עסקים שעבד קשה כדי לסיים תואר בהצלחה. חיפש עבודה מלא מלא זמן - ולא מצא. חיפש חיפש, לא התייאש, ובסוף קבע פגישת עבודה. הכל טוב ויפה רק מה, הפגישה ב.....תענית אסתר!! אצלו בבית..... מגיע תאריך הפגישה, ולביתו נכנס אדם לבוש בהידור, לא דתי כמובן..... אם דני לא יגיש לו אוכל, אין מצב שיקבלו אותו לעבודה..... אבל מותר או אסור להגיש לו אוכל? הרי צום היום! מה לעשות?![]()
2. יום לפני התחפושות, חנה נזכרה שאין לה תחפושת. התקשרה לחברתה הטובה חוה, והשאילה ממנה תחפושת מקסימה של דבורה. יופי, לפחות היא לא תייבש את כולם. חנה נהנתה מאד במהלך היום, היא אפילו השתתפה בתחרות תחפושות (והפסידה, דבורה זה לא מקורי.....
) אכלה טונות ג'אנק פוד וכו וכו. חזרה הביתה, ראתה שהתחפושת קרועה טיפונת. אוי לא, מה היא תעשה. תפרה את התחפושת. לאחר מעשה, ולאחר שהחזירה את התחפושת לבעליה, חשבה חנה שאולי כדאי לספר לחוה שהתחפושת נקרעה טיפה ושעכשיו הכל בסדר. לספר או לא לספר? והאם היה לחנה מותר בכלל לתקן את התחפושת?![]()
מה דעתכם?
אבל לדעתי:
א. תענית אסתר זה צום שמקלים בו ובמיוחד כשהוא מוקדם ואם הוא כבר לא צם אז הוא פשוט לא צם ואין עניין למנוע ממנו מאכל או משתה.
הייתי שואל אותו אם הוא צם (וה גם הזדמנות להסביר לו קצת על החג אם הוא לא יודע שבכלל צום) ואם לא הייתי מגיש לו..
(יש לי שאלה אחרת, אם אני יודע שהוא לא יברך על האוכל, האם מותר לי להגיש לו מהאוכל שלי? {ולא, לא הייתי עושה מה שאברהם אבינו היה עושה
אני לא בדרגה הזאת])
ב. חייבת לספר לה! אם התחפושת נקרעה אפילו קצת זה עשיית נזק לכל דבר וחלים פה דינים של שואל.
היום מתקיים יום המעשים הטובים..
והיום גם מתקיים יום הולדת לי, 17
ו17 בגימטריה זה ט(ו)ב
נחמה בין החוחים =]המון שמחה, בריאות, הצלחה בכל מעשי ידייך
שתיזכי לראות בבנין בית המקדש במהרה
בעל צדיק בעיתו ובזמנו
וילדים צדיקים![]()
הרבה טוב
אבודה!
שושנת העמקים

להבה=)
טובי =][=שתזכי להמון טוב ושמחה.
ולראות תמיד את המתוק של החיים
שתדעי שאני ממש נהנת לקרוא תגובות שלך.. 
אמריקאית גאה!!
חח יש לי פעם בשנה תגובה..(בערך)אבודה!
רק אלוקיםשיהיה לך אושר ושמחה תמיד!
אבודה!ושכל הברכות יתגשמו
..See the pain
shira cohen
לולית10
צופצוףגיוס לבנים ישר אחרי שמינית ללא מכינה..
כמה נורא? מה ההשלכות? וכמה זה מראה על חשיבות הבן אדם ללימוד תורה ויראת השמים שלו?
אשמח לתגובות
בס"ד
כמה זה מראה?
כל מקרה לגופו.
אני בהחלט אעדיף מישהו שעשה לפני הצבא ישיבה..
כי זה כן סימן שהוא רצה יותר לגדול בתורה לפני הצבא.
אבל אני לא יכולה לומר שמי שלא עשה לא רוצה...
יכולות להיות המון סיבות, יכולים להיות הרבה מקרים.
לדעתי זה לא כדאי ללכת לצבא בלי הכנה לפני,
הצבא הוא מסגרת מאוד שונה, היא עולם שונה,
מי שאין לו את הכלים הדתיים לעמוד בזה,
לא בטוח שיצא משם כמו שהוא נכנס [מבחינה דתית].
ובכל זאת, יש לי אח שהיה חודשיים בישיבה גבוהה ועזב, הלך לעבוד,
עד שגייסו אותו.
והוא אדם מקסים.
בהכללה גסה זה מראה, זה נראה שפחות חשוב להם.
בלי הכללה- כל מקרה לגופו וישנם אנשים שלא מתאים להם ישיבה...
[מבחיני כבת- כנראה אחפש בעל בציבור שכולו הולך לישיבות לפני
פשוט אחפש בישיבות לרוב
].
נערה0יש אנשים שמכינה או ישיבה נצרכת עבורם כבסיס אמוני לפני היציאה לצבא
יש כאלה שחושבים שלא זקוקים לזה אז מדלגים על הקטע
השלכות? לא ידוע אולי פחות חזרה בשאלה בצבא ומי שהולך לישיבה יוצא יהודי עם יותר ידע הלכתי
כמה זה מראה?לדעתי בכלל לא אלא אם כן היה אידיאל לא ללמוד תורה לפני הצבא
מה מטרהשל הציבור שלנו???
להיות קצינים בצה"ל? לא נראלי, להראות שאנחנו תורמים למדינה כמו כולם? גם לא!
המטרה של הציבור שלנו היא להעצים את התורה ולרחיב אותה לכל אופקיה (ולהוציא אותה מד' אמות של ההלכה הגלתיות שלה), בארץ ישראל בעמ"י בצבא ישראל ובכל דבר אפשרי.
אבל צריך לזכור שהעמוד שדרה שלנו זה התורה, ובלעדיה א"א, עדיף תורה גלותית מאשר ללא תורה כלל.
לא כל אחד נועד להיות גדול דור - זה נכון, לא כל אחד מתחבר לגמרא -זה גם נכון.
אבל על כל אחד מוטלת חובת לימוד תורה ובניית בית דתי חזק שישמור בו על תורה ומצוות באופן יסודי.
בשביל זה יש המון כ"כ הרבה ישבות הסדר ומכינות שעושות את זה בצורה נפלאה, כל אחד יכול למצוא את החיבור שלא לתורה בצקום שליבו חפץ ומבלי להתאמץ כלל.
השנים האלה הם הקובעות את העתיד שלנו ושל הציבור שלנו ,אדם שהולך לצבא הוא בעצם מוותר על התורה שלו ושל משפחתו ושלהציבור כולו!!!
לא כל אחד מחויב להמון שנים, אבל כל אחד מחוי בשביל העמוד שדרה שלנו לפחות שנה שזה מנ' של מנ' כדי להחזיק בית דתי נורמאלי!
עליך פשוט מחרפן שבא לי להתפוצץ!![]()
בס"ד
אך את\ה הגעת לפורום בערוץ 7 ?
ובכלל אך לנוגה?
אני יתחיל :
נפגשתי עם הפורום במקרה בערוץ שבע ,אחרי כמה כמה שבועות היה לי קצת (הרבה) זמן פנוי אז החלטי לקפוץ ולראות 
בהתחלה לא מצאתי ממש את עצמי פה , עד שפגשתי את נוגה 
ומאז אני מכור ![]()
אך זה היה אצלך?
מעניין לשמוע ,
במיוחד את "זקני" הפורום ![]()
מרב.

היום אני לא נוער כבר אז אני פחות פה.. יותר בפורומים סגורים ול"נו 
אני פתחתי את ערוץ 7 וראיתי פורופ הסתקרנתי נרשמתי ונכנסתי!![]()
לנוג"ה הגעתי כך נכנסתי לפורומים והגעתי....
מתנחלת איפשהואחיפשתי פורום נחמד ומענין לנוער, ודרך גוגל הגעתי לכאן ![]()
ומאז התמכרתי!!![]()
אין-אין-אין-כמו-נוג"ה ![]()
ושם בפורומים. אבל חוזרת לכאן בסוף
]
רייצ'ל=)ונוגה זה היה הפורום הראשון שנכנסתי אליו...

וכשיש לי זמן(כמעט אף פעם!!!לצערי-בגלל זה לא כ''כ מכירים אותי..) אני ממש אוהבת להיכנס ולהגיב..
![]()
![]()
![]()
חידון התנ"ך(כמה מפתיע
)
ראיתי קישור לפורום של החידון.
הייתי שם חצי שנה ואז חבר שלי הראה לי שיש עוד פורומים חוץ ממנו...(ראיתי אבל לא עניין אותי להיכנס)
מאז אני כאן
ענבלבס"ד
חוץ מהקטע של החבר.. 
אני פשוט שוטטתי תוך כדי הפורום של חידון התנך ואז הגעתי גם לפה 
אני לא זוכרתתתת!!
![]()
וככה במהלך השנים הכרתי...
זה נבע בעיקר משעמום מול המחשב
אי אז פעם ממזמן
ומאז אני כאן.
כבר חמש וחצי שנים.. נראלי
נשגבת מבינתךא. אבשלי הכיר לי פה..
ב. לנוג"ה? דרך ערוץ שבע כאילו חח
לא זכור לי משהו כזה...
משמח לדעת
נחמה בין החוחים =]אחרונה
|מרגישה משוחדת |
shila13579
reut13שיהיה לך אושר ושמחה תמיד
אם לא תספרי, איך נדע?
להבה=)
אחד מבני עקיבא
~שירוש~
The bean
אמריקאית גאה!!
batsheva100
...See the painבס"ד
רק טוב בעזרת ה'
..
שתיזכי לעוד המווווון שנים של אושר
עושר
יושר
(זה נראה קצת ישר,לא?!)כושר
והרבה ילדים![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
(כווווולם יהיו הילדים, אפילו יותר!) וכווול מה שתירצי ב"ה!!!!!!!!!! אוהבים אותך!!!!!!!
שמחים ולשמח תמיד ![]()

לולית10אחרונההחלוקת תהילים היא כמו תמיד- בסדר? [סביבות 9 פרקים לכל אחד.]
כמו כאן- ![]()
בבקשה- תשתפו פעולה ותהיו טובים כמו שאתם יודעים!
אל תשכחו להקפיץ פה מידי פעם...
אני אחזור אליהכם בלי נדר בזמן הקרוב....
הרבה הצלוחה!
להבה=)אחרונה
!!!!!מיכל =>
.See the pain
אינלי כח
מתנחלת איפשהוא
!!...מיכל =>
!!!מיכל =>
נשמה שלי!
~שירוש~אחרונה
Look Smileנכון אומרים "לעשות רצונך", "רצון ה'" וכד',
יש לה' רצון בכלל?
שאלה מסובכת...
'הרצון' של הקב"ה הוא בעצם האמת והטוב.
לכן כשכתוב "לעשות רצונך" - לעשות את הציווי של ה', שהוא הדבר הכי טוב ונכון.
*בננית*אחרונהברשות הרבנים בלה בלה בלה...
איך אפשר לכפות על אדם להיות שמח??
("משנכנס אדר מרבים בשמחה" "עיבדו את ה' בשמחה" "ושמחתה בחגך..." ועוד.)
תודה.
זה ציווי על האדם (וגם על הסובבים אותו) להשתדל להיות שמח ולא להכנס לעצבות כי עבודת ה' מתוך עצבות
היא מסוכנת מאוד!
וכן גם לשאר הציווים/מצוות להיות בשמחה
"וּבָאוּ עָלֶיךָ כָּל הַקְּלָלוֹת הָאֵלֶּה ...תַּחַת אֲשֶׁר לֹא עָבַדְתָּ אֶת ה' אֱלֹהֶיךָ בְּשִׂמְחָה וּבְטוּב לֵבָב מֵרֹב כֹּל".
זה אומר לא לקיים מצוות,
ולשכוח את ה' בגלל שפע גשמי.
שהקהל (לרוב בית דין) מצווים לכפות אותם על מי שלא מקיים אותן.
זו עבודה אישית של האדם, אומנם הסביבה יכולה לתרום המון לעזרה בזה אבל לא כופים על זה...
לא לעשות אבלות,
בשר ויין (בגדים לנשים)
באדר-אם יש משפט עם גויים להשתדל שיהיה באדר.
לא מאוד מסובך.
'הדור קיבלוה, הדור קיבלוה, הדור קיבלוה, בימי אחשורוש...'|מפזם|![]()
מכירים את השיר? אז, יודעים מה הכוונה שלו?
אם אתם ממש רציניים – בתגובה הבאה יש מהלך שלם לפורים. ממש יפה! ואל תתייאשו בהתחלה...
בכל מקרה, נכתוב פה את הנקודה העיקרית+המסר כמובן...
יש סתירה מפורסמת בקבלת התורה, מצד אחד כתוב שעמ"י אמרו 'נעשה ונשמע'(-מרצון) ומצד שני 'כפה עליהם הר כגיגית'(באונס). ולא מובן! באונס או ברצון?
הגמרא במסכת שבת מדברת על הסתירה הזו(בנות, צריך להגיד לכן שוב לא לברוח?) ועונה שהעניין הוא דווקא ב...כן ניחשתם, פורים. ואנחנו ננסה להבין איך בדיוק פורים קשור לקבלת התורה?
נחזור אחורה. כשעם ישראל נמצאים בהר סיני הם בשיא הקדושה. עם ישראל בהתרוממות הרוח, ומתוך ההתרוממות הם צועקים 'נעשה ונשמע!!' מה שתגיד – נעשה.
והם נכנסים לארץ. המון נביאים בעם ישראל, והכל מעולה!
אבל אז מגיעים לזמנים קשים יותר. עם ישראל חוטאים, וגם חוטפים על זה קשות. ה' מוציא את ישראל לגלות. ופתאום ישראל מתעוררים. ' ה', אנחנו לא רוצים את הדברים אם היא נראית ככה!' אומרים ישראל 'ביקשנו ברית של קרבה! לא של ריחוק! לא התחייבנו למצב של כאלה צרות...'
לא נאריך על תשובת ה'[הביטוי המפורסם 'היו לא תהיה']...נדלג ישר לימי אסתר.
בימי אסתר עם ישראל נמצא במצב שונה. ישראל בגלות, עם גזרות שמד רציניות. ופה ישראל במצב חדש. הם כבר לא באורות של הר סיני, הם עוברים גלות קשה מאוד...
ואז ישראל צועקים לה'. ' ה', אנחנו מקבלים עכשיו את התורה איך שהיא! גם בלי האורות והברקים של הר סיני!' עם ישראל כבר מבינים שאיך אומרים? החיים לא כ"כ פשוטים. אבל הם מבינים יותר טוב שאת הקשר שלהם עם ה' – אי אפשר לחתוך! הם מבינים עכשיו שה' נמצא איתם גם בגלות, שלא עזבם, ועכשיו – הם קיבלו את מרות הבורא באמת. בכל צורות החיים, הקלים – וגם הקשים.
וזה בדיוק – 'הדור[חזרו ו] קיבלוה בימי אחשוורוש'
המסר שלנו - לפעמים קשה לנו. יש צרות. פרטיות, וגם צרות לכל העם. דווקא הזמן של הצרות הוא הזמן להגיד לה' "אנחנו אוהבים אותך!!! לא עוזבים, הברית תישאר לתמיד גם אם אתה קצת מכאיב לנו..."
[אבל, איך כל זה קשור לקשר המיוחד שלנו עם ארץ ישראל תשאלו את הגר"א, או ש...יש פתרון יותר מעניין. זה כתוב בתגובה הבאה:D]
יש פה דבר תורה לפורים. הוא טיפה מורכב, אז כדאי שתתנו לעצמכם כמה דקות. אולי אפילו תדפיסו... כבר אמרנו שהבנות יכולות לקרא, למרות שציטטנו גמרות
?
פורים – הדור קיבלוה
הר"ן בתחילת מסכת מגילה שואל, מדוע חילקו דווקא בפורים את החג לשני ימים, דבר שלא מצינו כמוהו בשאר המצוות ("תורה אחת ומצווה אחת") הר"ן עונה שהיהודים שבשושן נחו בחמישה עשר והיהודים שיושבים בהרי הפרזות - נחו בארבעה עשר. וכל אחד מהם עשה יום משתה ושמחה ביום אחר.
מוסיף להקשות הר"ן – למי שאומר שהולכים לפי מוקפות חומה מימות יהושע בן-נון הרי הערים הנ"ל אינן דומות לשושן! מה הקשר בין יהושע לימי הנס?
תשובת הר"ן, בשביל לחלוק כבוד לארץ ישראל שהיתה חרבה באותם ימים. ומסביר הר"ן, שאם היו הולכים לפי זמן המגילה עצמה - ארץ ישראל היתה נידונת כלא מוקפת, ולכן הלכו לפי ימי יהושע, ואז א"י נכנסה לגדר "מוקפות חומה".
וצריך להבין, מדוע צריך לחלוק כבוד לא"י דווקא במצווה זו?
להסבר הדברים, נביא גמרא במסכת שבת ('כפה עליהם הר כגיגית').
'ויתיצבו בתחתית ההר, אמר רב אבדימי בר חמא בר חסא: מלמד שכפה הקדוש ברוך הוא עליהם את ההר כגיגית, ואמר להם: אם אתם מקבלים התורה - מוטב, ואם לאו - שם תהא קבורתכם. אמר רב אחא בר יעקב: מכאן מודעא רבה לאורייתא '
'מכאן מודעה רבה לאוריתא' – כלומר יש הכרזה הלכתית, שקבלת התורה – היתה בכפיה(כפיה ע"י ההר) ואם יטענו למה אין מקיימים אנו את התורה – נענה שכפוה עלינו.
הגמרא שם ממשיכה "אמר רבא: אף על פי כן, הדור קבלוה בימי אחשורוש. דכתיב 'קימו וקבלו היהודים', קיימו מה שקיבלו כבר"
הרמב"ן מקשה, מה זה עוזר שאח"כ 'הדור קיבלוה'? הרי מדובר במאות שנים אח"כ! למה היה לישראל חיוב מצוות באותו זמן עד תקופת אסתר? ולמה נענשו כשעברו על מצוות אלו?
מסביר הרמב"ן, שבתחילה, למרות שמסרו מודעה, ניתנה הארץ רק בשביל קיום התורה ברצון (ברצון – גם להתחייב!). אומנם, כאשר עברו עם ישראל על קיום התורה והגלם הקב"ה– אז מסרו את המודעה שכפו עליהם והם לא חייבים. אך כאשר חזרו לארץ במי עזרא, שחזרו ממות לחיים- קיבלוה ברצון, וזה מה שנאמר 'הדור קיבלוה - בימי אחשוורוש'.
ותמוה הסבר הרמב"ן, צריך להבין איזה מין מודעה היתה בתחילה? קיבלו על עצמם או בכפיה?
אנו רואים שהשימוש הראשון בהחרזת חוסר מחוייבות של ישראל לתורה היה ביציאה לגלות. ושם הנביא אומר 'העולה על רוחכם – היו לא תהיה!' כלומר, 'גם אם תרצו לא לקיים את התורה – זה לא אפשרי!'
מכאן נראה, שהרמב"ן בא לומר שעמ"י מתחילה לא עשו שום מודעה אלא אמרו מעצמם 'נעשה ונשמע'. וצריך לדעת שבזמן יציאת מצרים חיו עמ"י בדרגה מיוחדת, ובתוכם היו המון נביאים (כל הנביאים – כפלים ליוצאי מצרים). המשמעות של נביאים בישראל, היא שדבר ה' גלוי לכולם. ואת ההנהגה הזו – עם ישראל מקבלים מרצון. הם מאוד רוצים אותה ועליה אמרו 'נעשה ונשמע'. אך אחרי החורבן, כאשר עמ"י גולים – הם מוציאים את המודעה. הם פשוט מסבירים – זו לא המציאות שקיבלנו על עצמינו. אנחנו קיבלנו ב'נעשה ונשמע' הנהגה אחרת! לא הנהגה של גלות! אחרי שהאדון גירש את העבד, הוא כביכול לא קשור אליו.
[לסיכום, כל הברית בין ישראל לה' – שייכת דווקא כשהם בארץ, עם הנביאות, ולא בגלות כאשר משתנה המציאות. וזה שלא קיבלו מרצון]
וכאן כמובן, כאשר ישראל מתכחשים לקבלת התורה שלהם, נכנסת תשובת הקב"ה 'וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת לְשָׁרֵת עֵץ וָאָבֶן' הקשר שלכם איתי אינו קשר שניתן לניתוק! אולי בכפיה, אבל זה קשר שלא יזוז לעולם!
וכך תוסבר מחדש הקבלה מרצון בזמן העליה השניה, עליית עזרא. ופה נתחדש חידוש עצום. בביאה הראשונה לארץ – עם ישראל קיבלו על עצמם דווקא בהתניה שיהיו נביאים ושכינה כמו שהסברנו, אבל הביאה השניה של עזרא היתה קבלה אמיתית. בלי תנאים. קבלה מלאה מרצון.
הגר"א בפירושו למגילת אסתר כותב כך על הפסוק 'בשושן הבירה':
וכתב זאת להראות גדולת ה' יתברך שסיבב סיבובים לעשות נס לישראל. לפי שמרדכי היה בשושן, כמו שכתוב 'איש יהודי היה בשושן' פירוש שהיה כבר. סיבב הקב"ה והוליך את אחשוורוש לשושן שישב שם ולפיכך אמרו שצריך לקרותה כולה ולכאורה למה לנו? אך שבכל פסוק ופסוק הוא מספר גודל הנס, אך הנס הוא בהסתר פנים – כלומר שסיבב לעשות בדרך הטבע ולא כמו שהיה במצרים ביד חזקה ובזרוע נטויה. ולפיכך אנו מזכירים בכל יום ובכל יום טוב ושבת נס יציאת מצרים, ואין אנו מזכירים נס זה אף שהנס הזה היה ממיתה לחיים ובמצרים היה מעבדות לחירות וזה מה שכתוב בגמ' במגילה "ויט עלינו חסד לפני מלכי פרס אמתי? בזמן המן. ולכאורה הוא תמוהה, והעניין כמו שאמרו חז"ל אסתר מין התורה מניין? דכתיב "ואנוכי אסתר אסתיר פני" ולכאורה המאמר הזה אין להבין! מה קשה לו על אסתר משאר הצדיקים?' ועונה הגר"א – 'דהיינו, שבנס שבארץ ישראל אין כ"כ חידוש , ולכך חנוכה לא נס כ"כ כמו פורים אף שהיה נס גדול מאוד, לפי שהיה בזמן המקדש. אבל מה שכתב 'אסתר מין התורה מניין?' פירושו, היכן מרומז שאפילו בהסתר פנים, דהיינו בגלות, עושה לנו נס גדול כזה ואמרו שכתוב 'ואנוכי אסתר אסתיר פני ביום ההוא' פירוש אפילו בשעת הסתר פנים אשלח את אסתר.
[ולפי זה מובן מה שאמר בהמשך ההוא מינא לר' יהושע בן חנניה אתם עם שאדונו החזיר את פניו ממנו! אין עליכם השגחת ה'! וענה לו – עוד ידו נטויה עלינו, שנאמר 'ואנוכי אסתר אסתיר'. הטענה של המין היתה טענה נכונה! לכאורה מהפסוק משמע שאכן ישנו הסתר! אך ר' יהושע בן חנניה ענה לו שעושה לנו ניסים, רק שהם בהסתר]
הגמ' במסכת יומא שואלת למה נקראו 'אנשי כנסת הגדולה' כך, ועונה – 'שהחזירו עטה ליושנה'
"אתא משה אמר 'האל הגדל הגבר והנורא', אתא ירמיה ואמר: 'נכרים מקרקרין בהיכלו, איה נוראותיו?' לא אמר נורא. אתא דניאל, אמר: 'נכרים משתעבדים בבנין, איה גבורותיו?' לא אמר גבור. אתו אינהו ואמרו: אדרבה, זו היא גבורת גבורתו שכובש את יצרו, שנותן ארך אפים לרשעים. ואלו הן נוראותיו - שאלמלא מוראו של הקדוש ברוך הוא היאך אומה אחת יכולה להתקיים בין האומות? ורבנן היכי עבדי הכי ועקרי תקנתא דתקין משה! - אמר רבי אלעזר: מתוך שיודעין בהקדוש ברוך הוא שאמתי הוא, לפיכך לא כיזבו בו"
אחרי שעם ישראל מקבלים מרצון את הנהגת הבורא גם בהסתר פנים יכולים לומר אנשי כנסת הגדולה 'אדרבה!!' זוהי ההנהגה האמיתית שקיבלנו עלינו, מתי? במי אחשוורוש. והיתה חביבה עליהם קבלה זו יותר מיציאת מצרים.
וכאן נבין את דברי הר"ן מהתחלה – 'כדי לחלוק כבוד לארץ ישראל' במצב הראשוני, זה שקיבלו בו את התורה – אין שום חידוש שצריך את ארץ ישראל! שהרי השגחת ה' ברורה ויש נביאים. אבל ההבנה שיש ערך לארץ ישראל, אפילו בהסתר פנים – זה חידוש! וזה מה שאמרו אנשי כנסת הגדולה! ואדרבא, בצורה החדשה – חביב עליהן יותר.
כמו כן אפשר לראות המהר"ל ב'אור חדש' שמסביר את משמעות כפיית הר סיני. המהר"ל משווה בין כפיית התורה לאישה אנוסה, ואת קבלתה מרצון – למפתה, וכתוב – 'לא יוכל לשלחה כל ימיו' כלומר, הקשר ביננו לבין ה', הקשר האמיתי שנמצא גם במקום של הסתר – הוא בימי אסתר ומרדכי.
שנזכה לקבל את התורה, גם השנה, מרצון
אבל הראשון ממש ממש חיזק!
התגעגענו
Look Smileאחרונהאין שאלות מסוימות כי זה אישי יש נוער שאם תשאלי אותו מה השלומו גיד לך טוב. ויש כאלה שיגיד וואי היום ברוך ה' ממש טוב כי...
זה לא רק לשאול שאלות. תשפתי מעצמך, זה יכול להועיל יותר משאלות.
לפני שהולכים אל השיחות הכבדות, תפתחו קשר. ספרי להם על דברים מצחיקים שקרו לך במהלך היום והם ישתפו אותך גם כן.
ייווצרו לכם חוויות רק שלכם, וכך הקשר ייתחזק. דברו על תחביבים, שריטות וכו'
ואם יש קשר טוב - אז מגיעים בשיחות גם לדברים עמוקים ומכירים יותר טוב אחד את השני.
לא יודעת כמה זה יועיל במקרה הזה, אבל ב"הצלחה בכל אופן!!
מה דעתכם-טוב או רע?
להשתכר או רק להתבשם?
בנים או גם בנות??
חשוב לי ממש לדת
תודה ממש
כאשר יש מי שמשגיח ולא עושים שטויות אלא הולכים לישון..וכמובן לא לנהוג..ולא להפוך את החג להוללות זולה..
אין הבדל בין להשתכר ללהתבשם, הגיע הזמן ללמוד ארמית.
בנים.
יש דברים טובים שהם מסוכנים, כמו לצאת למלחמה, וכמו להשתכר בפורים.
(והאמת שזה מאוד דומה מבחינה מהותית, ועוד הערה-לא כל אדם רשאי לצאת למלחמה כידוע וד"ל.)
לכן מבחינה הלכתית-מעשית, עיין דברי די"מ.
שהוא יעשה שטויות אז עדיך שבכלל לא ישתה...
ולבנות זה נראלי די אסור
(כתוב בגמרא שאם אישה משתכרת היא יכולה להגיע לביזוי גדול וד"ל)
בס"ד
לשתות זה מוסיף הרבה לאווירה השמחה,
בגדול לשתות זה בסדר כל עוד אתה שותה ,אולי משתקר אבל לא אחר כך מקיא וכו .
אם אתה יודע שאתה תשתקר אתה תקשקש הרבה ,עדיף שלא.
לגביי בנות לא נראה שזה שייך שבנות ישתקרו ,זו לפחות דעתי .
בקיצור:לשתות זה בסדר ,העיקר בטעם שאתה תהנה וגם כך הסביבה שלך
צריך לשתות במידה ,ולא עד כמה שאת יכול .
זה שאלה הלכתית זה נחמד ויפה מה שכתבת אם היית כותב את זה בתור חילוני על האם להשתכר במעודון,
להשתכר או לא בפורים זה שאלה הלכתית ויש שיטות שונות.
כל אדם מכיר את מידת טוהר ליבו ויודע אם כדאי להוציא את זה החוצה או שלא כדאי.
הרי כשבן אדם משתכר הוא נהיה עוד יותר אמיתי ולא להיפך.
ולכן למה שהוא יתבלבל בין ארור המן לברוך מרדכי?
(ואני מדבר על הפשט,לא הצלחתי מעולם לשמוע הסבר מניח את הדעת בפשט גמרא)
הפשט זה כשהוא כבר לא מבחין,ולא כתוב שחייבים להפסיק אלא שזה מה שחייבים,
אבל הבעייה בפשט הזה,זה שכמשתכרים זה בדיוק ההפך,
נופכים להיות יותר אמיתיים,לא פחות מבחינים עוד יותר בין הטוב לרע ולא פחות.
דווקא בגלל שרואים את המציאות בצורה אמיתית יותר כשמשתכרים,
אתה מבין שהסיפור פה זה לא המן ומרדכי, הרוע לא בא מהמן, והטוב לא בא ממרדכי,
הקב"ה מסובב מלמעלה, הוא זה שמחליט.
(וההקשר לפשט היה מגניב
)
בס"ד
אצלי בישיבה כל שנה אנשים משתכרים והדברים אף פעם לא מתגלגלים משם לכיוונים חיוביים..
נכנס יין יצא סוד,השאלה היא מה הסוד,
אם השתכרות לא מזיקה לו ולסובבים איתו לא חושב שיש בעיה .
צריך להבדיל בין שמחה אמיתית כמו פורים לבין שמחה סתם ... למשל של מסיבה.
כמה דברים להרחבה:
http://www.meirtv.co.il/site/article/?id=617
http://www.kipa.co.il/jew/holidays/purim/11130.html
http://www.inn.co.il/Articles/Article.aspx/7441
http://www.inn.co.il/News/News.aspx/272397
(לא קראתי את הכל)
אני לא יודע את הנושא.
יש הרבה דעות ... אם מישהו באמת רוצה לדעת שישאל רב .
צבי-ליזציהאו שמסמסים בשבת,אז מה,זה לא בסדר.
או שמותץר או שאסור או שצריך או שלא צריך,אם אין שום בעייה (לכאן או לכאן) תעשה מה שבא לך.
אני רק יכול להגיד לכם שלהשתכר זה ממש לא הדבר הכי כיף בחיים....
ככה שעצם היותי בת מהווה הרבה מהדעות שלי על זה..
זה מגעיל לדעתי. ממש מגעיל אפילו.
הייתי ליד כמה חברים שלי פורים שעבר, אנשים טובים, יראי שמיים,ממש לא קלי דעת. ואחרי הפורים הזה קשה לי להסתכל עליהם כמו שהסתכלתי העבר.
זה מביא את האדם למקומות שאפילו הוא לא חשבו שיגיעו אליהם. בנאדם שעמד בערך מטר ממני כל פעם שדיברנו פתאום עמד סנטימטר ממני ורק הייתי צריכה לקחת צעדים אחורה כל פעם.
אחרי זה הוא הצטער כ"כ,אבל את מה שהרגשתי וראיתי אי אפשר לשכוח כל פעם שאני רואה אותו.
מצד שני,הייתי במסיבת פורים, ואחד מהחבר'ה השתכר ממש,ועלה לבמה ואמר את הדבר תורה הכי יפה ששמעתי עד אז!
ככה שיש לעניין המון צדדים, אבל אני נגד כשזה לא מבוקר ובנאדם לא רגיל לשתות..
...דאמר רבי אלעזר אין פוסקין יינות לאשה... שנאמר ותקם חנה אחרי אכלה בשילה ואחרי שתה, שתה ולא שתת... מיתיבי, רגילה נותנין לה, רגילה שאני... תנא כוס אחד יפה לאשה, שנים ניוול הוא, שלשה תובעת בפה, ארבעה אפילו חמור תובעת בשוק ואינה מקפדת. אמר רבא לא שנו אלא שאין בעלה עמה, אבל בעלה עמה לית לן בה... (שם סה א, וראה שם עוד) כתובות סה א
זה לא שבנים לא עושים לפעמים שטויות כשהם שיכורים. כל מה שהגמרא אומרת, זה הניוול וחוסר הצניעות שאשה שיכורה עלולה להגיע אליו הוא גדול יותר מאשר איש, כי היא אשה ומעצם טבעה יותר צנועה ועדינה בד"כ. ולכן הניוול בשיכרות אשה גדול הרבה יותר. קיצר בנות תשמרו על עצמכן. אתן בנות מלך.
מסכימה קצת עם אותר 11
תקשיבו יש בנים שהם משתכרים הם נמצאים במקום טןב יותר והפימיות הטובה שלהם מתגלה.ואז זה סבבה שלהם משתכרים.
לדוגמא יש אצלנו בחור שחזר בשאלה ובפורים הוא אמר שהוא מאמין בה' ורצה לקיים את המצוות שלו....צדיק
אבל יש בנים שהם משתכרים אז הם מתחילים להשפיל ולבזות את עצמם ואת הסוביבים אותם
לדוגמא אחד השכנים שלי אמר לאחותי כל מיני דבר עלי ועליה. ואני לא חושבת שלזה חכמים התכוונו שאמרו לבנים שמותר להשתכר אז זה מאוד תלוי...
חוץ מזה בנים כדי לכם לזכור שאתם לא היחידים בעולם אומנם רובכם לא זוכרים מה אמרתם בפורים אבל יש בנות ששמעו אתכן ולפעמים מה אתם אומרים יכול מאוד לפגוע בהן אז תזהרו....
ולגבי בנות זה מגעיל שבת משתכרת אני חושבת שזה יכול ממש לבזות אותן ...
חברה שלי פעם השתכרה והינו צריכות לשמור עליה שלא תגיד שטויות וזה היה קשה מאוד.
כמה זמן לוקח לכרטיס סים של גולן טלקום להגיע??
באינטרנט-שבוע (את יכולה לבחור מספר)
בעמדות שלהם-על המקום(ללא יכולת לבחור מספר)
להבה=)כבר חודש....