שרשור חדש
זוכרים שדיברנו על שלושה שבועות?shir shir

מחר החתונהה!!!!

מי שרוצה להעביר שמות- עד היום בערב בעזרת ה' בלי נדר .

בל

מזל טוב Look Smile
מזל טוב!!!צבי-ליזציה
מזל טובמתחברת=)


מזל טווב.. אבל שמות למה? |לא מבין|See the pain
זה סגולה להתפלל על חולים ביום החתונה..ozd
תודה..See the painאחרונה
מזל טוב!ozd
ֹ_מזל טוב_כרמי יהודה

תוכלי לעביר לאחותך להיתפלל על ניוסי בת שיינדל?

מזל טוב!!אפרת..=]

רק בשמחות בעז"ה .

מזל טוב! כיף לך !מתנחלת איפשהוא
איזה טוב ה'נחמה בין החוחים =]
שבת כיפית ומצחיקה ב''ה
שחנ''ש עם חברה מדהימה
הצלחתי פחות או יותר לעמוד במטרה שהצבתי לעצמי.
שבוע טוב לכולם בשורות טובות בע''ה
איזה טוב השם Look Smile
איזה טוב ה'!!!ariko
היתה שבת כיפית חבל"ז!
כל שניה זהב...
הייתי שליח בשבת יומולדת יובל בסניף קמקש (התותח!)
קיצר-היה שמח!!!
צודה רבה לך ה'!!!!
איזה טוב ה'...שנתן לי את המחשבה ש.....אמריקאית גאה!!

זה פשוט מטומטם לבכות בכלל כמה ילדות מפגרות בכיתה שלי!!!!!!!!!

 

וככה הפסקתי לבכות בשבת והיא היתה כיפית ושמחה...!!!

..יצור .. =]

שבוע טווב

 

איזה טוב ה'יהודה פ.

שבת מעניינת וקטנה

ב"ה שיהיה טוב השבוע במבחנים וכו'..

בע"ה הצלחה בכל

שבוע טוב

איזה טוב ה׳!!!!!!!!ננח=)
היה לי ת׳יומולדת הכיייי מושלם וקדוש ושמחחח בעולם!!!!!!

ה׳ אוהב אותי! מפטיחה לכם..

ישתבח שמך לעד, אבא. תודה על הכל!
איזה טוב ה'!מישהי=)

היה הצגה מטוווורפת!!!

היה שבוע כיף רצח!

תודההה!!

איזה טוב ה'..נפתלי הדג

ב"ה היו לי מליון אחריויות השבוע (שונא את המילה הזו!) ועשיתי את כולן על הצד היותר טוב..

קדימה הלאה!

איזה טוב ה'!!מתחברת=)

גילויים משמחים

שבת מנוצלת

שבוע לחוץ

 

איזה טוב ה'!!!

אייזה טווב ה'!!!See the painאחרונה

בס"ד

 

אייזה שבווע מטוורף היה לייי!!

 

וגם היום הצלחתי במבחן בביולוגייה... אייזה אבאא טואאבב ה'.. !!

גוש קטיף...כרמי יהודה

די כבר לדבר רק על הדברים הטובים שהוא עשה ! כן הוא לחם ובנה, אבל אז במו ידו הרס הכול !

אי-אפשר   לישכוח את  כול הרע שעשה!

מה קרה ל"לא נישכח ולא נסלח?"

אויש העילגות.רעועל

אבל צודקת...

לעם אין זיכרון רחב.מת

לא נשכח ולא נסלח על גוש קטיףארק
ולא נשכח את מלחמת יום כיפור ואת הקמת הישובים וכל הדברים הטובים שהוא עשה...
זה לא חוכמה להקים ישובים..נעמוש!!!!

לבנות משפחות ואז להרוס אותם!!!

 

הוא הציל הרבה נפשות בעמ"יozd

ואפשר להגיד שהציל את הנגב אפילו וזה הרבה חוכמה,אז אל תדברו שטויות.

 

אבל ברור שהוא עשה אחרי זה פשע בלתי נסלח.

 

זה לא סותר אחד את שני

"לא נשכח ולא נסלח" קצת פרופורציותResiste

לא שאני תומך גדול של אבי ההתנחלויות...

 

זה רק אמור להוכיח כמה השמאל צודק.

האדם שנשא את דגל ארץ ישראל השלמה, השלים עם העובדה שכל יום נוסף בעזה גורר עוד חייל מת או עוד בעיה.

מובן שההתנתקות לא הייתה התכנית הגאונית של העשור, הוא היה צריך לעשות זאת כחלק מהסכם, אבל בסדר.

 

המשפט הזה ידוע בקונוטציה של השואה, אולי תמצאו איזה לוגו או סיסמא אחרת?

ואולי גם תתחילו להכיר במציאות, ותפסיקו להיות כה אנוכיים.

הבן אדם הפנים ששטח לא שווה חיי רבים, בסופו של דבר גם האובססיבים יבינו. אני מקווה לפחות.

זה מראה כמה שהצינות החילונית היא לא אמיתיתozd

דבר שאין לא בסיס יציב התפרק בסוף...

הציונות החילונית היא הציונות.Resiste

הרצל וז'בוטינסקי ראו בציונות את הצלת היהודים, לא חיסולם.

הישארות בעזה = חיסול החזון הציוני. בדיוק כמו סיפוח יו"ש.

לפני שאנשים קוראים לעצמם "ציונים" הם צריכים לבדוק מה זה בכלל.

 

"הציונות הדתית" הולכת עם הראש בקיר ומסרבת להכיר במציאות.

שום רעיון שמנותק מהמציאות לא יחזיק מעמד, ואפילו שרון קלט את זה.

אה כן? אז החזון הציוני זה תל אביב?ozd

מה זה החזון הציוני אם לא יש"ע? זה ההיסטוריה שלנו! בשביל זה באנו לארץ!!

 

וחוץ מזה שכשנוותר על המקומות האלה אז נחטוף טילים על כל הארץ כמו שקורה בדרום..

 

עד כמה אפשר להיות עיוורים???

פחות או יותר.Resiste

הציונות לא הגדירה שטח, אלא בארץ ישראל.

מובן מאליו שלהרצל לא באמת אכפת מעזה ויו"ש, הוא לא התעניין באדמה ספציפית.

הוא אכן תמך בסופו של דבר בארץ ישראל מסיבות שונות.

 

עוד ס"מ, פחות ס"מ, ממש לא מהות הציונות.

מטרת הציונות היא הקמת מדינה לעם היהודי בארץ ישראל, ואם המדינה תהיה גם ביו"ש ועזה לא תהיה מדינה יהודית.

מכאן, שציוני מאוד לוותר על השטחים המיותרים האלה.

ארץ ישראל זה לא רק יו"ש לא רק בשביל זה באנו....עזראי

זה גם מקומות חשובים אבל זה לא כל ארץ ישראל!!!

טוב אז נחטוף טילים עלינו בגלל ש...ozdאחרונה

אתה תמשיך כי אני לא מכיר לזה תשובה

 

ולפי מה שאתה אומר אז עדיף להיות באוגנדה, אתה מוזמן לעבור לשם ולנהל איתי את הוויכוח

שרון. ברוך דיין האמת .Look Smile
אכן, דיין אמת.הומור
טחנות הצדק טוחנות לאטכרמי יהודה

אבל בכול זאת  טוחנות.

ווואייי...אהבתי תמשפט....אמריקאית גאה!!
חבל שלא גמרו לטחון שנה לפני שגרש את היהודים מקטיףשונראאחרונה

וצפון שומרון ונתן חלקים מארצנו ארץ ישראל לצורר הערבי שפועל להשמדתנו.

 נרוה שטחנות הצדק יטחנו מהר יותר לגבי כל מי שרוצה לעשות אותו דבר לשומרון ויהודה.

יש לי שאלה.......?!אמריקאית גאה!!

כשאני אומרת לחברה שלי משהוא,ומנסה לשכנע אותו והיא לא מאמינה לי...ובאמת אני משכנעת אותה בדבר האמיתי....

האם מותר להגיד:נודרת\נשבעת\מבטיחה..לך באלוקים?!

וזה פשוט האמת!!!והיא לא קולטת!!!!וזה גם עושה לך דברים רעים ומסבך אותך בעקבות זאת שהיא לא מאמינה לך!!!

האם זה מותר?!

ואשמח אם תתנו לי מקורות....

שבת שלום ומבורך...

 

אסורכישוף כושל

לא ראוי

שבועה זה דבר רציניטבעות בצל

המשמעות של להישבע באלוקים זה; כמו שאלוקים אמת כך גם זה אמת.

בעולם השקר, שכולו גשמיות, אפי' על דבר שנראה מאוד מאוד נכון זה מפחיד לומר שזה אמת כמו אלוקים! אפי' אם זה נכון זו לא השוואה ראויה.

 

לא יודע אם זה אסור, אבל זה ודאי לא מומלץ.

נ.ב. סתם ככה אני חושב שאם מנסים יותר מידי לשכנע שמשהו נכון זה יוצר רושם לא אמין. טוב, בעצם זה כבר תלוי בהרבה משתנים.

אסור להשבע או לנדור!!אפרת..=]

אבל אם בנאדם לא מאמין לך בדבר מסויים, אז לא מבטיחים נשבעים וכו...אלא מוכיחים לה בהתנהגות שזה נכון

 

שבת שלוםםם

^^^ צודק.מישהי=)
מוסיפה על פאפא ג'ו-*בננית*

זה עלול לגרום לה להשתמש בשבועה.

סיבה טובה בפני עצמה למה לא להשתמש בשבועה..

אסור.איך לשכנע? להסביר..להוכיח..וגם היא תלמד מהמציבחורצ'יק

מהמציאות.

אבל....אמריקאית גאה!!

אפילו אם היא לא מאמינה לי ויוצא מזה משו רע?!

כי יוצא לי מיזה דברים רעים...!!

ואז אם אני נשבעת או נודרת והיא עדיין לא מאמינה בזה,זה אומר(ואני לא רוצה להשמע רעה או כלום)אבל...זה אומר שהיא..אני באמת לא רוצה להגיד תמילה....אז אם הבנתם...

אם את נוקטת לשון נדר על חפץ או אדם אין בעיהאיש_בנימין

כי זה לא תופס כי מושג של" נקיטת חפץ " הוא רק בשבועה...

 

>>אפרת..=]

דבר ראשון- " הזמן עושה את שלו" - אם את מוכיחה לך שהדבר באמת נכון, אז אולי יקח לזה קצת זמן אבל בסופו של דבר היא תאמין לך!!! (רק אם את מוכיחה לה!!!!!) 

דבר שני- כשאת מבטיחה, נשבעת , נודרת וכו... זה עושה הרגשה של משהו לא אמין! ...אז עדיף לך שלא לעשות את זה!! ולפעמים גם עדיף לשתוק!! 

 

שבוע טוב ובהצלחה..

 

נ.ב- מישהי =) אני בת!! אל תכתבי צודק...

את אומרת...אמריקאית גאה!!

את אומרת שנשבעים או מבטיחים או נודרים זה לא אמין?!

את באמת חושבת את זה?!

כן למה את כל כך מופתעת?אפרת..=]

זה נותן הרגשה של משהו שיקרי כזה....

ו.איש בנימין-אתה יכול להסביר את משכתבת.כי לא הבנתיאמריקאית גאה!!

תודה....

בשמחה..!איש_בנימין

אי אפשר להגיד "נודר ב...נגיד,ח"ו,ספר תורה" זה לא תופס וזה לא נקרא נדר...רק בשבועה אפשר להגיד נשבע ב"חפץ כלשהו..."

אבל זה עדיין אמין וחזק!!!!...למה אתם חושבים שלא?!אמריקאית גאה!!אחרונה
בגרות באנגלית; אני . איתך. גמרתי. כרמי יהודה

חיוך גדולקולולולו!

מזל טוב אין כמו לעבור את את הדברים האלה Look Smile
הקנאה.טובי =][=

אולי, אולי בחורף הבא. 

בקרוב אצלכם כרמי יהודהאחרונה

שלום. אני צריכה עזרה! ~Help~אניני

אז ככה ;

יש לי חברה שנדבקת אלי ואין לי כוח אליה,

מה עושים?

אני מרגישה שהיא כבר יותר מידי תלותית בי,

ואני לא יודעת אם זה בגללי או בגללה

אני רוצה לשחרר והיא חונקת

אני לא רוצה להמשיך בחברות הזאת

Help

תגידי לה או שתייבשי...אברי
היא תעלב וכשאני מייבשת היא חוקרתאניני


מישהו?אניני

מנסים לעשות אהבת ישראל ונחמדים בכל זאת,?נושבת באוויר!
לדעתי עדיף שתגידי לה גם אם היא תעלב...חסויה12
[]אניאוהבתשוקולדאחרונה

 

תשתדלי לא להיות איתה המון

תדברי איתה ותגידי לה שהיא הגזימה קצת..

תערבי גורם שלישי-חברה נגיד שתדבר איתה ותגיד לה שזה מפריע לך

ואל תשכחי שזה לא בגללך הדבר היחיד זה שאולי הראת בהתנהגות שלך שאת ננורא רוצה אותה

 

די, אין לי כח יותר.מתחברת=)

והזמן שישנתי הלילה היה היה קצר מידי מידי.עצוב

אין כוח יותר למה? ול-מה?צבי-ליזציה
להכל.מתחברת=)

עצובבא לי לצאת לטיול של שבוע ופשוט לשכוח מכולם, מכל הבעיות והלחץ. 

כשנמאס......

איך יוצאים מזה??מבולבל

יוצאים לטיול של שבועכישוף כושל

<ר> לפעמים עם כל כמה שכולם יצעקו עלי שזאת בריחה

 

צריך את התאווררות הזאת

אבל הלחץ הורג אותך.מתחברת=)

אני לא ייצא לטיול של שבוע בגלל הלחץ הזה שאין לו סיבה.

 

אני כבר נואשת.

 

וההצגה של החיוך והאופטימיות כבר נמאסה עליי.

נשמה!!!את יכולה תמיד לבוא לאישי!!אני שם!!אמריקאית גאה!!

בהצלחה ענקית!!!

זה לא חייב להיות משו גדולכישוף כושל

אפילו תקדישי לעצמך שעה יומית של משו שאת נהנת ממנו שקצת חורג מהמסגרת

 

ואת לא חייבת להיות בהצגה הזאת

אבל נראה לי כדי 

אחרי הפעולות נמשכים הלבבות

תראי שמחה

תחייכי זה ישפיע גם על ההרגשה שלך

כ"כ מזדהה...*בננית*אחרונה
תמיד מוזמנת לשתף, רק אם באלך
מה עושים או עונים כשמישהיא כותבת לך ככה:אמריקאית גאה!!

לא אכפת לי יותר ממך

 

וכשאני מבקשת ממנה להסביר,היא לא מסבירה תצמה...

עונים...לך לעזאזל בחיים אל דבר איתי עוד פעם...google

"זכור מה שאמרת לי עכשיו ואז אל תבקש ממני טובות אחרכך...רוצה אני יגלה לך משו - גם לי איכפת ממך..."-זה מה שאומרים... 

לא לא לא.מתחברת=)

.לענות יפה, או להתעלם. לא להפוך את המצב ליותר גרוע. 

 

וההסבר יבוא מעצמו, אל תדאגי

 

מוזמנת באישי, קרה לי פעם......

אל תרצה את האדם בשעת כעסוariko
מחכים קצת שתרגע ומחכים שהיא תיזום שיחה...
לבנתיים לא עניתי לה...אבל לענות עכשיו?!אמריקאית גאה!!

והיום בכיתה היה איתה סבבה....דיברנו כזה איזה 5 מילים....זהו...

לא.. פשוט להתעלם...ב*תי!!ס
תשמעי משו..numb

את יודעת מה בדיוק קרה לפני ואיך הולך היחסים בינכם.. 

אנחנו לא.

לכן את אמורה לדעת מה לעשות עם זה בצורה הכי טובה

אני חושבת.See the pain

בס"ד

 

תגידי לה. שבסדר, ואת מצטערת אם אמרת משהו לא במקום, ואת לגמרי מבינה אותה.

אל תתייחסי..אפרת..=]
לא מבקשים הסבר!! :-Oסגולה להצלחה!!

מבינים שהיא כנראה לא האדם המתאים לקשר איתו ו(עם כל הקושי!!) פשוט.. מתרחקים ממנו.
ללא ספק אל תנסי להתקרב אליה עוד או לנסות לקבל הסברים! (להיפך, היא תהנה מזה)

ואני ממש מזועזעת מהחוצפה שיש לאנשים שעוד מוגדרים "חברות" לומר כל מה שהם רוצים!!! המום
לבחורה חסר מוסריות!!

אני לא מבינה אתכם (המגיבים הנאמנים) להחזיר לה חזרה? להתנצל עוד?? לא מגיע למישהי הזו אפילו תשובה!
אם חסר לה מידת אכפתיות בסיסית כלפי כל אדם (קל וחומר מישהי מהכיתה שלה) אז בוודאי שלא ממשיכים בקשר תקין!!

נשמה, מוזמנת לאישי תמיד!!! נשיקה

טוב,תודה רבה לכל מי שענה!!אמריקאית גאה!!
עונים:אברי
יא גנבת! בדיוק כתבתי את זה ולא הספקתי ללחוץ אנטר!
אברי קאובוי
זה לא מצחיק!!!אני לא יכתוב לה משהוא לא יפה!!!אמריקאית גאה!!אחרונה

אני לא ירד לרמת התינוקיות שלה...

 

איזה טוב ה'נחמה בין החוחים =]
שבת כיפית ומצחיקה ב''ה
שחנ''ש עם חברה מדהימה
הצלחתי פחות או יותר לעמוד במטרה שהצבתי לעצמי.
שבוע טוב לכולם בשורות טובות בע''ה
איזה טוב ה'נחמה בין החוחים =]
שבת כיפית ומצחיקה ב''ה
שחנ''ש עם חברה מדהימה
הצלחתי פחות או יותר לעמוד במטרה שהצבתי לעצמי.
שבוע טוב לכולם בשורות טובות בע''ה
למה מסעות וחברות בתנועות נוער עולים כ"כ יקר?!?!?יצור הודי

ב"ה יש למשפחה שלי מספיק כסף לשלם לזה..

אבל למה?

 

אני היחידה במשפחה שהולכת לתנועת נוער, אבל לחשוב על משפחות

עם 4 ילדים בסניף זה ימבה כסף!!!!!!!!

 

למה אף אחד לא מתקומם על זה????

כי אוטובוס עולה מלא כסף. כי חובשים עולים מלא כסף.דתי לאומי

כי אבטחה עולה מלא כסף.

טיול=כסף

למה אנשים מוכנים לשלם אלפים על טיול משפחה אבל לשלוח את הילדים לטיול בתנועות נוער הם מצפים שהכסף למימון הטיול יפול מהשמיים.

^^^^*בננית*

התנועות לא סתם גובות כספים כי מתחשק להן, אלא כי צריך.

 

זה מבאס, אבל להנות עולה כסף.

בעיקרון לתחזק הכל עולה ממש הרבה..משהו בעולם הזה
אבל יש סבסודים למי שצריך.. למשל בבנ"ע החברות היא 290 ש"ח, אבל בפועל הרבה לא משלמים את הכל (החניכים שלי לדוג' משלמים 60 כי זה סוג של סניף פיתוח, וגם על זה יש הנחה לאחים ועוד הנחה אם למשפחה קשה)...

אם את משלמת הרבה על תנועת נוער אז כנראה שמצבך ב"ה טוב (:
חוץ מזה התנועות מסבסדותזורמת עם החיים

את כל הטיולים, בדר"כ הם יוצאים עם הפסדים!!

תעשי תנועת נוער=חוג.asaf300אחרונה

כמו שעל חוג מוכנים לשלם אלפי שקלים בשנה. ככה גם על תנועות נוער. 300 שקל בד"כ לא הורג אנשים. ותחשבי את זה שבתנועת נוער המדריכים לא מקבלים כסף,ובחוג מקבלים ב""ה.. אז יש לזה מחשבה..

 

שבת שלום חברים !!מיכל =>

אילה ח'ברה מגניבים בטרוף !!!!

צפייה מהנה חובה לראות קורץ! ושבת נפלאה פרח.....

זה טוב Look Smile
תודה מיכל =>אחרונה
חצרוני פרשת בשלח - איך לצאת מהיאוש. ויוסף הצדיק.טובי =][=

"ויהיא בשלח פרעה את העם". מפרשת השבוע אנחנו לומדים על נקודת העקשנות, והרצון.

 

בפרשתנו יש את קריעת ים סוף, ולכל אחד ואחת יש גם את הקריעת ים סוף הפרטית שלו.

כל פעם שאנחנו עושים שינוי בנפש, אנחנו בעצם קורעים מעצמנו נקודה. משנים משו.

וזה קשה לנו.. מאוד. לעשות שינוי, הקטן ביותר. זה מוביל אותנו לפעמים למקום של יאוש.

כי עד שהים נקרע, יש תהליך. ושום דבר לא קורה. לא הולך. וזה באסה לא קטנה.

 

וכך היו בני ישראל.. לא סתם מתחילה שירת הים "ויושע ה' ביום ההוא.. ויאמינו בה' ובמשה עבדו".

רק אז, הם הגיעו לנקודה של אמונה.

כי לפני זה הם היו בנקודה של יאוש מוחלט. היה להם את כל הסיבות להתיאש.

-הם היו משועבדים נפשית ופיזית.

[ובנוגע לנידון, הרבה יותר קשה להפסיק להשתעבד נפשית מאשר פיזית. לפעמים דברים מתקבעים עמוק עמוק בתוכנו. יותר קל להוציא אותנו פיזית, מאשר להוציא לנו את הדבר שהשתעבדנו אליו מהראש.. ]

עובדה, שעמ"י שקצת היה להם קשה במדבר, הם פתאום נזכרים בשומים והאבטיחים שהיו במצרים.

פתאום נזכרים שבמצרים הכל היה פיקניק.

 

וגם אנחנו. כמה פעמים אנחנו נכנסים לתהליך עם עצמנו, ופתאום חושבים על זה שתכלס, לפני זה לא היה משו. אבל היה יותר רגוע.. לא היו בעיות. היה פחות קשה.

ולמה קשה יותר בתהליך? כי פתאום צריך להתמודד עם דברים שהדחקנו. פתאום זה צף ועולה מולנו. לכן הרבה יותר קשה לנו למרות שאנחנו אמורים לדעת שזה טוב לנו..

 

ותחשבו שניה על אדם מיואש. כשהיאוש משתלט, למי יש כוח לעשות תהליך? לזוז בכלל?

לכן איך משה הוציא את עמ"י ממצרים? בחפזון. הוא לא נתן להם זמן לחשוב. לא נתן להם זמן לבחור.

כי אם הם היו חושבים, לא בטוח שהם היו רוצים לצאת ממצרים.

 

אבל גם עם עצמנו, לפעמים אנשים מבחוץ מכריחים אותנו לעשות מהלך. ולמרות שזה טוב לנו, זה הרבה יותר קשה.. כי אם לא בחרתי בזה, יש לי עוד אלף סיבות להתלונן למה החיים קשים. ומה פתאום כל ההתמודדות הזאת נפלה עלינו.

 

וכמה יצאו ממצרים? 60,000. שישים אלף חברה מיואשים. זה לא רק יאוש שאוכל בן אדם אחד, זה בית חרושת ליאוש. כ"כ הרבה אנשים שבטוחים שהעולם דפוק, ובכלל למה הם יצאו ממצרים?! הם באו למות במדבר. להיט.

פרעה דאג להטביע בהם שהרע הוא רע, והטוב - הוא עוד יותר רע. הוא רע מזוייף. בתחפושת של טוב.

לא סתם האמהות זרקו את ילדהם ליאור. שהן ירגישו הכי דפוקות בעולם. רוצחות את ילדהם, במקום להחיותם.

[והרחבה על העיניין. שיעור קודם. ]

 

וגם היום. לא חסר לנו יאוש.. הבעיה שלנו כיום, היא שהגדלנו את מרחבי הבריחה.. קשה לנו להודות בזה. הם לפחות הודו. אנחנו מוצאים אלף דרכים לברוח מימנו. יש סמים, יש סרטים, יש הכל. כולם משחקים אותה גברים.. אבל מחילה, אדם נורמאלי באמת לא יפגע בגופו או בנפשו. אנחנו סתם ברחני צמרת שלא מודים בזה..

 

אוקי. די סגרנו את נקודת היאוש. נמשיך הלאה.

 

הליקוטי מוהרן אומר, שעמ"י זכו לקריעת ים סוף בזכות עצמות יוסף.

ואה? למה עצמות יוסף. ועוד שאלה, למה יוסף לא ביקש שיעשו לו לוויה כמו ליעקב אבינו. תקברו אותי בארץ, וחזרו למצרים. אבל מה, ביוסף טמונה הנקודה הזו. הנקודה של היציאה מהיאוש.

עצמות - עצמיות. מהות. שורש. יוסף - הוספה. תוסיף עוד ועוד ועוד ותגיע לשורש.

אז בואו נחזור שניה ליאוש. מה היאוש גורם לאדם?

היאוש גורם לנו לא לעשות כלום. בנאדם מסוגל לשכב במיטה שבועות, בלי יכולת לזוז.

לא סתם 4 חמישיות מעמ"י לא יצאו. ובחישוב מהיר, 60000 כפול ארבע, שני מליון וארבע מאות ועשרים אלף איש מתו במכת חושך. מתו ביאוש שלהם. הם היו ביאוש כ"כ מוחלט, שהם לא יכלו לצאת ממצרים .

 

אז תחשבו שהחמישית שנותרו, גם היו מיואשים, וגם קברו תוך שבוע יותר משני מליון איש. [כל מכה היא בערך שבוע]. זה יאוש מטורף!

 

אבל מה היה תפקידם של אלו? הם החזיקו את עצמות יוסף. למרות שלא היה להם כוח לזוז, למרות שהם היו בדיכאון מוחלט - הם פסעו. הם הלכו. וזה מה שיוסף מלמד אותנו. הוא אומר לנו: "שמעו, חבר'ה. כשקשה.. שבאמת דפוק, העיקר הוא לפסוע. ללכת. למרות שהיאוש אומר לכם להשאר. תזוזו! לא בקשתי שתתפללו, שתחזרו בתשובה. העיקר היא ההליכה".

המון פעמים אנחנו נוטים לזלזל בחשיבות ההליכה. בחשיבות הפסיעה הקטנה. אבל כן! הפסיעה הכי קטנה בנפש משנה. והמון. היא נותנת כוח להתגבר על היאוש.

כי בשביל אדם מיואש, פסיעה קטנה זה כמו לטפס את האוורסט. הפסיעה, יוצרת נקודה של חיות. כי אדם שזז - חי!! כשאתה מוסיף, אתה תגיע לשורש.

 

עוד פסיעה. ועוד פסיעה. לא חזרה בתשובה, רק הנקודה הכי קטנה של ח י ו ת. לחיות!!

כשבני ישראל רואים את המצרים מתקרבים, הם צועקים אל ה'. אבל מה ה' עונה למשה להגיד להם? "מה תצעק אלי. דבר אל בני ישראל ויסעו" מה זה ויסעו? יסעו זה תלכו! תמשיכו ללכת. כן. המצב דפוק, ושום ישועה לא צומחת. אבל תלכו. תמשיכו. אל תצעקו, אל תתפללו. פשוט לכו. ועכשיו זה הליכה עוד יותר מסובכת, לכו לתוך הים. והם מיואשים, וממשיכים ללכת. והמים מכסים אותם, והיא בכלל לא עוזרת. הינה הם הולכים, ולמה זה יוביל ? הם יטבעו בים.. ועוד שניה כבר המים יגיעו לאף. ואז מה? נבקע הים.

מתי בוקע הים? כשהמים מגיעים לנקודת הנשימה- נשימה זה נשמה. פלוס י'. י' של שם השם ושמו של יוסף הצדיק. בזכותו הם נצלים.

בזכות זה שהם הלכו, עד שהגיעו מיים עד נפש - ואז נבקע הים.

ואומר המדרש, שבזמן שהם הלכו בים. ראו את הנס, אבל בכל זאת כבר חשבו על העגל שהם יעשו. וזה היה העגל של ספר מיכה. הם ירקו לאלוקים בפרצוף, במקום להגיד לו תודה. ולכן, שר הים התמלא חימה. רצה להטביע אותם בים. להראות להם מה זה.. אבל מה? ה' העריך להם את צעד הפסיעות הקטנות. הפסיעות למרות הכל.. והחימה, נהפכה לחומה. המים עמדו כחומה והגנו על עמ"י. ומאיפה הו'? ו' של יוסף. ושל שם ה'.

 

אז י- נשימה. ו- חומה. נשאר לנו סף.  

ומה זה סף? סף זאת דלת הכניסה. מימנה ניתן גם לצאת. וגם להכנס. אם אנחנו באמת מוכנים לפסוע, לצעוד למרות הכל - ה' יציל אותנו. למרות שעמ"י הגיע לו למות, ה' זכר לו את שכר הצעדים למרות הכל..

בסף, אתה תוציא את המציאות הרעה. את היאוש. ותכניס את המציאות הטובה. הבריאה. הזה הכניסה והיציאה של ה'סף'.

 

ואז מה יהיה ? "שירת הים". "אז ישיר".. ישיר זה בעתיד לבוא. לא שר. כי גם בדור שלנו, בתקופת הגאולה יש קשיים. יש יאוש. אבל גם היום צריך להמשיך לצעוד! להמשיך ללכת למרות הכאב. כי עוד צעד. ועוד צעד. ולמרות שקשה, ומבלבל, ולא רואים כלום - בסוף נצא מהיאוש.

ואז "שירה חדשה שיבחו גאולים". די לזלזל במעשה הקטן. לצעד הקטן יש המון משמעות.

שבת שלום!!

תודה רבהמתחברת=)

בדיוק בזמן

חבל שלא הייתי בשיעור הזה...עץ על מים
טובי- תודה!
תודה רבה!! אשריך(=בן של מלך
ישש. הרגעע שלי. תודה צדיקית! שבת שלוםמקום אחר
איזה יופי זה תודה רבהכישוף כושלאחרונה

|מוציא לשון|

 

אמרתי לך שאני אקרא!

ההחחח איזה אנשים יש בעולם |תוהה!|Look Smile

מתסכל לחשוב על האנשים שיש היום מת

 

איזה אנשים יש בעולם ....

 

 

 

 

יש אותי גיברת פלסף.
לא מתאים לך... תוכן השירשורנושבת באוויר!
^^^!!תסתכל על השרשורים הישנים שלך..שיעודדו אותך!!אמריקאית גאה!!

בהצלחה!!

מספיק לשמוע שאת נהנת מהשרשרים Look Smileאחרונה
טובים ופחות טובים.מיוחדים/מוזרים.עניין של הסתכלות.שושנת העמקים

אבל באמת יש פוול מורכבות בעולם הזה.עצבני

אח.......איזה עולםחצי חיוך

וואו הקב"ה פשוט מדהיםזורמת עם החיים


בהחלטLook Smileאחרונה
תהילים לשבת שירה פרשת בשלח! דניאלה .ד.
כל השבוע שרתי מלא וזה לא אופייני לי בדרך כלל.. עכשיו פתאום נקלט לי.. זה אכן מתקשר לשבת שירה...

אני לוקחת פרקים לא'-ס' בע"ה בל"נ! למה? כדי שיהיה לכם אפשרות לקבל את סיפתח, הפרקים הראשונים... אז יאללה, תתפנקו! שבת שלום נשמות! שד' יפנק אתכם!!!

בע''ה בלי נדר לוקחת פרקים פ''א- ק'נחמה בין החוחים =]
שבת שלום, שמחה ומבורכת בע''ה
ואני לוקחת צ-פ. שבת שלום!!!נפש חיה.

בע''ה א-ימירב707

ותודה על הסיפתח :]

בעז"ה קל"ו- קמ"גמתנחלת איפשהואאחרונה

שבת שלום!

פולשת כדי לשאול....עקרת בית

הייתן מעדיפות להשאר ביביסיטר,

עם ילדים ערים או ישנים?

וכשהם ערים,

מה הייתן מעדיפות ,שיורידו לכן מהמשימות של ההשכבה - 

מקלחות \ ארוחת ערב?

אם זה משפחה שאני מכירה טוב אין לי בעיה לעזוריצור הודי

אם לא אז זה די פדיחות.

מאוד תלוי בבת..

זאת בדיוק הייתה השאלה, זו משפחה זרה...\עקרת בית
היי,מתנחלת איפשהוא

אני ממש מעדיםה ילדים ערים, כשהילדים ישנים השקט מלחיץ אותי..

אני אחת שמממש אוהבת ילדים ואוהבת מאוד לקלח והכל.. הייתי מעדיפה שתורידי ארוחת ערב אם כבר כי זה ממש פדיחה לחטט בכל הארונות וזה..

 

כל הכבוד לך שאת מנסה להתחשב בביייביסיטר הלוואי שכל האמהות היו כמוך  מוציא לשון

|בייביסיטר בנשמה|

 

*סתם משהו שלא שאלת: כשאת נותנת לה הוראות תני לה הרגשה שגם את טיפל'ה יתפקשש משהו זה בסדר (כמובן שלא יהפכו את הבית אבל לפעמים יש הרגשה כשאני עושה בייביסיטר שאם אני לא יעשה בדיוק לפי ההוראות של האמא אז זה לא בסדר.. זה קצת מוריד את החשק) קורץ

אני מעדיפה שהילדים ישנים.numb

ואם הם ערים.. אז ארוחת ערב זה ממש סבבה.. אבל מקלחות לא נראלי.. 

^^^^^^^ שימי ♥ שכתבנו בדיוק דברים הפוכים חחחמתנחלת איפשהוא
ילדים ישנים עדיף..גרעין אליה :)
ישנים עדיף בהרבה.*ר*

אותי אישית מפדח לקלח ילדים שאני לא מכירה, אבל גם להתחיל לחטט בכל המטבח..

אז כדאי להשאיר הוראות מדויקות ולחסוך לביביסיטר התלבטות איפה כל דבר, ומה אמורים לאכול, ואם אמא באמת מרשה..(תשלימו בעצמכם. כל מה שהילדים ממציאים..)

באופן כללי כדאי להשאיר הוראות מדויקות מה מצפים שיהיה. חוסך פדיחות..

ישנים. ולהוריד מקלחות זה די מעצבןcookie_monster
ילדים זה כיף ענק!!סגולה להצלחה!!
אבל.. עדיין עדיף כשהם ישנים.
ככה נחסך בכיות לא צפויות מהקטנים שרוצים את ההורים ללא מחיר, ומותיר אותנו (הבייביסיטריות) לעתים חסרי אונים
אם בבירור הילדים רגועים וכייפים אז ברור שיישארו ערים! חוויתי מניסיון
מעדיפה כשהם ערים,סתם אחת

וארוחת ערב, לא מקלחות..

בכ"מ, אני חושבת שכל בת מעדיפה משהו אחר.. מה שאת יכולה לראות גם פה בשרשור.

ישנים...מבשרת שירה

אבל תלוי כמה הם מופרעים...

ברור שישנים!!!אבל עם ערים אז הכל בכיףף אבל כמובןשושנת העמקים

עם תשלום מכובד

 

בהצלחה!!

אני שמרתי רק על ישנים...יהודה פ.
אני אוהבת ילדים ערים בעיקרון.טובי =][=

אוצרות קטנים וחמודים לשחק איתם. אוהב 

 

.אממ. הייתי מעדיפה שיורידו מימני את המשימה של לקלח. 

 

עדיף לפחות פעם אחת שיהיו עריםזורמת עם החייםאחרונה

כי קרה לי שהילדה התעוררה באמצע הלילה ולא ידעה מי אני! אבל אין לי בעיה עם שום דבר לא מקלחות ולא ארוחת ערב!

המון ב"הצלחה לכל מי שעושה היום אנגליתנחשון מהרחברון

טיפ, להתפלל - יש שם הרבה קטעים של ניחושים - גם אם לא יודעים בסייעתא דשמיא אפשר  לעבור...

 

אני כל מה שהייתי בטוח שצדקתי - התברר שטעיתי ומה שניחשתי - צדקתי...

איזה מזל שניחשתי את הרוב????

אוף הסורק התקלקלכישוף כושל

אי אפשר להעביר סיכומים

 

אמא שלי אומרת שהיא מלמדת מכל מיני מצגות בעזרת ה' אני אנסה להעלות אותם לאיפשהוא..סליחה בכל מקרה

מישהו יכול לעזור?? ממש דחוף..spayderman

אני רוצה לקנות רדבק/בלנסטון..

אני צריך לדעת מה המידה שלי כי אני קונה מסוכן..

בעקרון אני מידה 44.5 בנעלי נייק..

איזה מידה אני צריך ברדבק? ובלנסטון?

מדדתי מידה 8 וזה קצת קטן..

9,9.5אריאל דל"ת

זה פחות או יותר המידה..

מדדתי בלנסטון מידה 9 וזה היה קצת גדול..spayderman

ישמצב שזה לא אותה גיזרה?!

כמה זה 43?

בעיקרון לא..א , באחרונה

בעיקרון אתה מידה 9 / 9.5 אבל אולי בגלל שזה מגף אוסטרלי (כמו גם רדבק ודומיהם..) יכול מאוד להיות שזה לא מתאים למבנה רגל שלך ובגלל זה היא "שטה" בתוך הנעל..

מהי הדרך הנכונה? חלונים. דתיים. חרדים. שווה קריאה.טובי =][=

קבלתי את זה במייל. והוקסמתי  

זה פתר לי כמה שאלות בנידון.. 

כשיש לכם זמן, ממליצה להשקיע. ולקרוא. ואם לא את הכל - אז את מה שכתב הרב הלל מרצבך, אחרי הרב חיים ולדר. 

 

תהנו  

 

מהי הדרך הנכונה: חינוך חילוני, דתי, חרדי ?מאת רב ביה"ס יורם כהן אור

לפניכם מספר קטעים בנוגע לדרך החיים שלנו.כל אחד בתגובה לחברו.
נכתבו ע"י: אורי אורבך, חיים ולדר, הלל מרצבך.הרב חגי לונדין ואנכי.
מעניין מאוד, מומלץ כבסיס לשיחה או דיון למורים או תלמידי חט"ע !


בשבחי החינוך הדתי לאומי- אורי אורבך
הוא צעיר בן 24, חרדי מלידה , גר בירושלים.
העולם האסוציאציות שלו לא משחקים שום תפקיד הביטלס, שלום חנוך, עמוס עוז, "מבית אלפא עד נהלל", חיים יבין, פרס נובל, כ"ט בנובמבר, הבימה, הפקולטה לחקלאות, חנה סנש, קידה שעירה, חייקה גרוסמן, ריטה ורמי. הוא שמע מילה פה מילה שם, אבל הוא לא ממש מבחין בין ידיעות למעריב. עיתון הארץ או מקור ראשון מעולם לא ראה, בטח לא קנה. הוא לא זוכר שמות של חמישה רמטכ"לים, לא תקבלו תשובה אם תשאלו אותו מי אלה התרנגולים, ומה זה משפט קונסטיטוציוני. הוא יודע מילים בודדות באנגלית, וכלום במתמטיקה, רק חיבור חיסור כפל וחילוק. פיזיקה וכימיה מחוץ לתחום, ספרות עברית מעולם לא קרא, וכנראה גם לא יקרא, ספרות יפה, שירה עברית, ספר חדש בהוצאת עם עובד. המחקר החדש באוניברסיטה על מגדר וזהות לא יובא לידיעתו, גם לא התצוגה החדשה בגלרית עמליה ארבל. הדיון על חופש הדיבור, ועל מדיניות הרווחה במשנה הסוציאל-דמוקרטית לעולם לא יחצה את המסננת שלו. אולי הוא שמע משהו מהמושגים הללו באקראי, אבל אף אחד מהמינוחים, השמות, הטעמים, הספרים והנושאים הללו לא מדבר אליו. אף אחת מהמילים: אום-כולתום, חשבון דיפרנציאלי, יחידה 669 ואדמונדו דה-אמיצ'יס לא מוכרת לו. בלוטות האקטואליה והנוסטלגיה שלו לא ינועו לחלוטין למשמע התיבות: גיורא שפיגל, טלעד, אהרון אפלפלד, יובנטוס, חנוך לוין, דגניה
הוא חרדי ואין לו מושג!

הוא צעיר בן 24, חילוני מלידה, גר בירושלים.
בעולם האסוציאציות שלו לא משחקים שום תפקיד חסידי קרלין, הסטייפלר, החזון איש והרב כהנמן וישיבת פונוביץ'. "תהא השעה הזאת שעת רחמים", קידוש השם, זצוק"ל, איצקוביץ, חוג חת"ם סופר, ישיבת המתמידים, השיעור השבועי ו"עלה קטן". הוא שמע משהו פה ושם, אבל הוא לא מבדיל בין המודיע ליתד נאמן. שבעון חרדי מעולם לא נפל לידיו והוא לא מכיר שמות של שלושה גדולי תורה. לא תקבלו תשובה אם תשאלו אותו מה זה "תוספות", ומי זה הרבי מסאטמר. הוא יודע מילים בודדות בארמית: רחמנא ליצלן ואדרבה, אבל לא מבין כתב רש"י. חומש הוא קורא בשגיאות נוראיות, הוא לא ידוע על קיומם של הריטב"א והמהרש"א, תוספות יום טוב, וקידוש לבנה. הוא ניזון ממקורות רבים, אבל מעולם לא שמע ויכוח על דין גרמא, ועל שלוחו של אדם כמותו. לא פתח את הספר שמירת שבת כהלכתה, אין בעברית שלו "מַחְשוֹבֶה" ו"מה הפשט?", הגבהה וגלילה. זעקת היתומים וביטול תורה. הוא לא מבדיל בין ראשונים ואחרונים. אף אחד מהמושגים כלי שלישי, המשגיח, האדמו"ר הזקן, כּוֹ'לֶל ערב והופרשו תרומות ומעשרות לא חדר למקורות המידע שלו. "שיר המעלות ממעמקים קראתיך ה'" לא עושה לו את זה, לא מתרגש מ"אבינו מלכנו חננו ועננו", ואינו מגיב לזימון בעשרה, צאן קדושים, שמירת הלשון, ורבנו בחיי.
הוא חילוני ואין לו מושג!



הגיב על זה חיים ולדר, סופר חרדי:

בשבח החינוך החרדי- חיים ולדר
במאמרו המרתק של אורי אורבך חלה לדעתי השמטה. הוא התייחס למושגים של צעיר חרדי ושל חילוני ושכח משום מה את מושגי הצעיר הדתי לאומי. מכיוון שאורי אורבך הוא ידיד, מצאתי לנכון להשלים את החסר.

הוא צעיר בן 24, מזרוחניק, וגר בירושלים.
בעולם האסוציאציות שלו משמשים בערבוביה: הביטלס' עם חסידי ברסלב, עמוס עוז והרמח"ל, הבימה ומרכז הרב, חנה סנש וחנה ושבעת בניה, ידיעות והצופה. הוא זוכר שמות של חמישה ראשונים ושל חמישה רמטכ"לים, אבל דווקא אצל החמישה האחרונים נוצצות לו העיניים. הוא קורא ספרות עברית, שומע שירים באנגלית, ולומד גמרא בארמית, ההשוואה בין השלוש לא ממש עובדת לטובת הארמית. הוא יושב ב"טיש" של הרב מרדכי אלון, אך גם במופע האחרון של ריטה ורמי, בשניהם תראה אותו עם עיניים עצומות שר בדבקות. הוא ישתתף בהפגנות סוערות נגד פינוי היישוב "נוה יהופיץ" המונה שלושה קראוונים, אבל לא תראה אותו בהפגנה נגד חילול שבת. הוא בהחלט מכבד רבנים, אך המ"פ שלו הוא בשבילו אלוהים. הוא די מעריך כאלה שמגיעים להישגים ב"מפעל הש"ס", אבל מעללי הגיבוש האחרון של דובדבן יגרמו לו למבטי הערצה ולדפיקות לב של ציפייה.
גם אם הוא מרשה לעצמו לגבר איתך כל התפילה, אם תדבר איתו ב"תפילה לשלום המדינה" הוא לא ידבר איתך יותר. הוא סובלני כלפי החילונים ויגלה הבנה לעובדה שהם משתמטים מקיום תורה ומצוות, אבל לא יכול לסבול את החרדים שמשתמטים משירות צבאי. אם תספר לו שאתה לומד כלכלה באוניברסיטה הוא יעריך אותך הרבה יותר מאשר אם תספר לו שאתה לומד גמרא בכולל. הוא ישתולל בטירוף למראה גול של נימני, אבל בשמחת תורה לא יהיה לו נאה לקפוץ ב"מוישה אמת ותורתו איימס" .
הוא לא יחשוב שמוכרחים לגדל זקן ופאות, אבל על השפם שלו הוא בחיים לא יוותר.
הוא מזרוחניק, ואין לו מושג מה הוא יותר, דתי או חילוני.


ותגובה אחרונה (ועכשווית)

הלל מרצבך, מישיבת תורת חיים

חיים ולדר היקר,
שלום, קראתי את מכתבו של אורי אורבך ותגובתך לדבריו. אמנם מסכים אני איתך שישנו ציבור ד"ל (דתי לאומי), החי מתוך בינוניות בכל התחומים, כפי שכתבת. אך דע לך שישנו ציבור נוסף, שחי במקום אחר וגישתו שונה לגמרי.
ברצוני לספר לך על שנים מחברי הממוצעים, בוגרי הישיבה בה אני לומד:
א. הוא צעיר בן 24. יש לו ילדה קטנה. לאחר 5 שנים שלמד תורה בהתמדה מתוך בחירה חופשית אישית בישיבת ההסדר, ותרם לשמירת עמו בשירות צבאי בחטיבת גבעתי במסלול ההסדר של ישיבתו, עמד בהכרעה אישית גורלית: האם לקבוע כל ימיו לתורה, לבניין הרוחני של עמו, או שתפקידו לתרום לעם ישראל בתחומים אחרים. לאחר התייעצות עם רבותיו הגיע למסקנה שעניינו בחיים, יהיה בתרומה בתחום התעניינותו. הוא החל ללמוד רפואה, על מנת לתרום לעם ישראל, ולפרנס את משפחתו בכבוד, ע"י מיצוי כוחותיו, ורצון שלא לחיות מתוך דוחק ונדבות.אלא מיגיע כפיו
הוא קובע עיתים לתורה, מדי ערב, בלימוד דף היומי בשקידה עצומה, למרות שזה על חשבון זמן איכות בביתו, וזמן התכוננות למבחנים בלימודיו ברפואה. הוא הקים שיעור תורה שבועי קבוע לחבריו הדתיים שלומדים עימו באוניברסיטה. הוא רואה בזה ערך עליון, להיות מחובר כל ימיו לתורה. בחופשת הסמסטר האחרונה, הוא יצא לשבוע התנדבות עם משפחתו למען ילדי קו לחיים. הוא כלל לא מבולבל, הוא יודע שהתורה היא המרכז, ומתוך התורה הוא לומד את לימודיו, מתוך שליחות ומסירות.
הוא לא פוחד מחבריו החילונים שיקלקלו אותו, משום שהוא בנה את בניין האמונה שלו, מתוך התמודדות רצינית, בתקופתו בישיבה, וחבריו העקריים דתיים. הוא מכיר את הויות העולם הזה, ומבין את יחס התורה אליהם. יש לו: מחשב נייד, רכב, מצלמה דיגיטלית ופלאפון (אך לא טלביזיה), וברור לו, שכלים אלו מרחיבים את נפשו, ולא סותרים את עבודת ה' שלו, אלא ההפך.
יש לו התלבטויות רבות נוכח המורכבויות שבהם נתקל בלימודיו, לאחר שהוא מתייעץ עם רבו, הוא יודע כיצד לנהוג בשאלות הרבות שבהם הוא מתמודד. הוא מיושב בדעתו, ומרגיש שלמות בכל תחומי חייו.

ב. חבר נוסף, שרצוני לספר לך עליו:
הוא צעיר בן 24, אשכנזי ונשוי לבחורה ספרדיה (העיקר אצלו זה היראת שמים, ומידות טובות, ולא הגזע או העדה שלה).
אשתו צנועה עם כיסוי ראש מלא, אב לילד, וגר בגבעה בשומרון. בבוקר הוא קם מוקדם טובל מתפלל ותיקין לומד תורה בהתמדה (ללא קבלת שקל מהמדינה או מתורמים שונים), בצהרים הוא עובד בבניית הארץ, ובלילה הוא שומר על הגבעה שלו. יש לו תעודת בגרות, אבל הוא יודע בהחלט שהתורה היא עיקר חייו. הוא לא מתלבש ע"פ המודה, ואשתו לא עם פאה ונעליים נוצצות. לבושו יותר דומה למלבושו של אבותינו הקדושים. הוא שומע את מוזיקה יהודית אמיתית (כהגדרתו). הוא לומד הרבה תנ"ך, ומשתדל לחיות בצורה בריאה בגוף ובנפש, כדברי הרמב"ם.
הוא מכיר בכך, שהוא לא צריך להיות גדול הדור, ולכן הוא לא מרשה לעצמו להתפרנס מכספים של לימוד תורה, אבל בשעה שהוא לומד, אין זה ממניעות חיצוניות, אלא מתוך רצון לעשות רצון ה'. הוא עובד קשה, ובעל כוח פיזי רב, ומרגיש שהוא ממצה את הכוחות שלו בכל התחומים, הוא חי בקישור ובקרבה אמיתית לקב"ה.
כל תשעה באב, יש לו מנהג קבוע לעלות להר הבית, למקומות שהתירו לו רבותיו, ולבכות על חורבן המקדש. כאב השכינה בוער בנפשו, ולא רק באמירת קינות נוסח פולין או נוסח ליטא.
המדהים הוא, ששני חברי הם אוהבים מאוד אחד את השני, למרות השוני הרב שבניהם. אמנם שניהם לא הגיעו להפגנה נגד פינוי ספק עצמות יהודים מלפני 2000 שנה בכביש 6, אבל שניהם התייצבו נגד פינוי אלפי יהודים חיים ובתי קברות
ודאיים, ממקומם בגוש קטיף.

לסיום, בישיבה שבה אני לומד תלו בלוח המודעות את המאמר שכתבת, האם אצלכם גם יתלו גם את מכתבי?
האם מבית המדרש שלכם ייצאו גם אנשים בריאים בנפשם, שירגישו שהם מממשים את כשרונותיהם, וחיים באושר?
אתם, מעולים בלהוציא "אחד מאלף" גדול הדור בתורה, השאלה היא היכן כל האלף, שחיים מתוך דחקות, לחץ, עצבות ומחוייבות חברתית מתמדת, משום שלא זכו להיות מה"גדולים"?
דרך אגב, אם תבדוק באמת, תגלה שגם אצלנו ישנם כמה גדולי תורה, שמשום מה לא זוכים להערכה ראוייה אצלכם.
חיים היקר, אני ממליץ לך להכיר את החברים שלי, אינני בטוח שמהישיבות שלכם ייצאו כאלו אנשים. אולי עם מעט פתיחות תזכו לראות שיש עוד סוגים של עובדי ה', אולי מעט יותר טבעיים, ולאו דוקא פחות יראי שמים.

שנזכה לבירור רצון ה' באמת,

בברכה רבה,
הלל מרצבך,
ישיבת תורת החיים
נווה דקלים (אשר בינתיים ביד בנימין(




 

"כי ישרים דרכי ה', וצדיקים ילכו בם ופושעים יכשלו בם" מאת הרב חגי לונדין

 

"כי ישרים דרכי ה', וצדיקים ילכו בם ופושעים יכשלו בם" - משל, לשניים שצלו קרבן פסח, אחד מהם אכלו לשם מצות הפסח. השני אכלו לשום אכילה גסה.
זה שאכלו לשום מצוה - "וצדיקים ילכו בם",
וזה שאכלו לשום אכילה גסה - "ופושעים יכשלו בם". (מסכת נזיר כג,א)
 
*           *                       *
 

שני 'מזרוחניקים'
'זה שאכלו לשם אכילה גסה': 'איזה כיף להיות 'מזרוחניק'. אני נהנה בעולם הזה ובעולם הבא. בעולם הזה אני נהנה מכל מה שבא לי (כמעט) וכיף לי. מצד שני אני גם דתי, ומקיים את כל המצוות (כמעט). יש לי גם עולם רוחני וחיי עולם הבא. מסכנים החרדים האלו, איזה חיים חשוכים וחסרים יש להם. אולי בעבודת ה' אני שואף לבינוניות אבל לפחות סבבה לי בעולם הזה. איזה כיף להיות מזרוחניק'.
 
'זה שאכלו לשם מצוה': 'מאתגר להיות 'מזרוחניק'. צריך גם לחיות בעולם הזה וגם לקדש אותו. צריך לחיות, לשמוח ולהנות, אבל כל זאת בלי לשכוח מאיפה באנו ולאן אנו הולכים. מותר לנו להנות מהעולם, אבל יש לברך לפני ואחרי. קשה מאוד לקדש את החול.
לפעמים אני חושב שהיה עדיף לחיות את כל החיים בקודש. כך היו לי פחות התמודדויות. אבל אז אני מזכיר לעצמי שתורת החיים שדורש מאיתנו הבורא מכריחה את ההתמודדויות הללו. תורת חיים בעולם החול. מאתגר להיות 'מזרוחניק''.
 
*           *                       *

שני הסדרניקים
'זה שאכלו לשם אכילה גסה': 'איזה כיף להיות הסדרניק. אני גם עושה צבא מתומצת עם החברים שלי, וגם נהנה בישיבה. בישיבה אני יכול לעשות כל מה שבא לי (כמעט) וכיף לי. ומצד שני אני משרת בצבא שירות מקוצר עם החברים שלי. אולי אני שואף לבינוניות, אבל לפחות סבבה לי בישיבה. איזה כיף להיות הסדרניק'.
 
'זה שאכלו לשם מצוה': 'מאתגר להיות 'הסדרניק'. צריך גם ללמוד ברצינות בישיבה, וגם לעשות שירות צבאי. צריך לשקוע בתורה כאילו אין שירות צבאי. צריך אחר כך גם לסגור את הגמרא כדי לשרת בצבא ולשמור על העם שלנו מאנשים רעים שרוצים להרוג אותנו. קשה להשקיע הכול גם בצבא וגם בישיבה. מאתגר להיות 'הסדרניק''.
 
*           *                       *

 שני שחוייריםמאת הרב יורם כהן אור

'זה שאכלו לשם אכילה גסה': 'איזה כיף להיות חרדי. אני גם לא עושה צבא  , וגם נהנה עם החברים שלי בישיבה. בישיבה אני יכול לעשות כל מה שבא לי (כמעט) וכיף לי. ומצד שני אני עובד קצת מהצד עם החברים שלי ומרויח כסף. אולי אני שואף לבינוניות, אבל לפחות סבבה לי בישיבה. איזה כיף להיות חרדי'.
 
'זה שאכלו לשם מצוה': 'מאתגר להיות חרדי. צריך גם ללמוד ברצינות בישיבה, וגם להסתפק במועט במילגה זעומה מהכוילל. צריך לשקוע בתורה כאילו אין שירות צבאי וזה קשה לי,כי כולם לא מבינים שגם זה צבא ה' ואני משרת בכך את עם ישראל ומחזק את חיילינו.גם אני רוצה לשרת בצבא אבל הרב שלי אמר שחיילים יש מספיק ואני צריך להיות חייל מסוג אחר, בישיבה. קשה להתרכז בגמרא עם התחושות האלו שמלוות אותי. קשה להשקיע הכול גם בהסתגרות והסתפקות במועט והתנזרות מהבלי העולם כמו בילויים, אינטרנט,טריקו וג'ינס וגם להתמיד בישיבה. מאתגר להיות חרדי.


כשתינוק נולד, ה' כורת עימו ברית באמצעות הטפת דם. מדי שנה אנו כורתים ברית נוספת עם הקב"ה, באמצעות אכילת בשר קרבן הפסח. ברית המילה היא ברית מחוץ לעולם הזה. ברית הפסח היא ברית מתוך העולם. ברית הפסח צריכה להיעשות מתוך חיי העולם הזה. עלינו לאכול בשר, ומתוך כך להיות לעם סגולה.
 
השילוב שבין העולם הזה לעולם הבא הוא מופלא ומאתגר. הוא עשוי להעלות אותנו לשיאים מיוחדים. הוא עלול להפיל אותנו לתהומות. הרבה תלוי בכוונה וברצון שלנו. שני אנשים יכולים לעשות מעשים זהים ולהגיע למקומות שונים. זאת משום שהכוונה העומדת מאחוריהם שונה. אחד פעל לשם שמים והשני לשם הקרביים.
 
קידוש החול היא משימה מורכבת ומקסימה. היא דורשת מאיתנו הרבה רצון טוב. היא נותנת לנו שמחה רחבה ואור גדול.    
 
*           *                       *

 
"מי חכם ויבן אלה נבון וידעם - כי ישרים דרכי ה',

וצדיקים ילכו בם ופושעים יכשלו בם"

 

"להצטיין אין פירושו לעשות את הטוב ביותר,אלא לעשות את הטוב שביכולתך"

ואכן כל אחד מהטיפוסים הנ"ל בדרכו , אם יעשה את תחנות חייו בכוונות טובות במלוא התפוקה ומתוך רצון להועיל לכלל הרי הוא בדרך טובים.

כי אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכווין ליבו לשם שמיים !

וואוו!!!!!! קראתי ה-כ-לנחשון מהרחברון

ואין לי מה לאמר, יש ויש בכל דבר את אלו שעושים ואלה ש"זורמים" 

 

לא חידש כלום בעניין, א-ב-ל מנוסח בצורה מדהימה...

אספר לך מה חידש לי.טובי =][=

כל הזמן מרגיש לי מוזר. כאילו, שבציבור המקסים שלנו טועמים הכל מהכל אבל לא תופסים כלום. 

 

משלבים דברים שאין להם יכולת שילוב, וזה תמיד היה לי מוזר. 

ואט אט אני רואה שקם לו ציבור שקצת מתנתק מההוויה הד"ל והולך לכיוון החרדית, אבל עדין נשאר עם האידאלים. 

וזה היה לי מוזר.. ועדין מוזר. 

 

כאילו, היום יש את הפלג הדוס, ואת הזה הפחות דוס. ובאמת שלפלג השונה מימני, ההזדמנות להפגש איתו הולכת ויורדת. 

זה לא החברה שאראה בסיבוב שערים, בחתונה של חברה, וסתם.. 

כאילו באמת התחלקנו לשניים. רעיונות שונים, רבנים שונים וזהו. 

 

אומנם כל זה לא קשור לכתבה הנ"ל, אבל  זה טיפה חידד לי את זה ש'הלכתחילה' משני הזרמים היא נכונה. 

כל היום חופרים לי על זה באולפנה, ובעוד מקומות. ופתאום זה מתחיל להראות לי יותר טוב.  

 

 

כנ"ל יוצא לי להתווכח לפעמים עם חרדים. והם בשוק: "רגע, מה באמת אין לכן חברים?" , "אתם שומרים נגיעה".? 

אבל אתם 'מזרוחניקים' חפפיניקים. 

 

אז זהו, שלא. חושף שיניים שבאמת אט אט צומח ציבור של קדושה אני מבקש באמת. 

וזה משמח, רק טיפה מוזר. 

 

ועזוב, לאיודעת למה כתבתי את כל זה. זה לא קשור. אבל בהחלט אחלה מאמר. 

הציבור החרדלי... כן אליו אני משתייך וגאה בזהנחשון מהרחברון

ויש הרבה שלא... יש לי התלבטות אמיתית האם זה טוב? כי תכל'ס האידיאלים גם  שונים בין החרד''ל לדתי לאומי המצוי ה"מזרוחניק" ה"חפיפניק"... אבל כשזה עוד ציבור אחד יש לי אפשרות להשפיע, ואם נתפצל... אז כמו שאני לא יכול (כמעט ) להשפיע על חרדי/חילוני להתחזק - אני לא יוכל להשפיע על בן דוד שלי/חבר מהצבא/ישיבה/שכונה שלשנינו אותה כיפה על הראש...  ויותר מזה, יש משהו בלבוש שמשייך אותך לחרדי//חילוני/דתי לאומי... אבל בין חרד''ל ודת''ל אין הבדל הנראה לעין -רק שמדברים לעומק/מכירים תקופת זמן...

 

וההבדלים מיטשטשים וזה יכול להטעות...

קראתי שלוש פעמים, ולא הבנתי מה כתבת.טובי =][=

סורי. 

 

"ההבדלים מיטשטשים וזה יכול להטעות" 

זה טוב או רע. לא הבנתי. 

לרע... חברים של הילד לדוגמאנחשון מהרחברון

לאחי היו כמה חברים - כיפה סרוגה ציצית והכל ההורים שלי היו מבסוטים אבל אחרי חצי שנה התברר לאן אחי נגרר איתם...

ומהצד זה נראה יפה מאד אם הם היו חילונים - היו רואים ישר(האמת, גם הוא חשב שהם דוסים בהתחלה... דיבורים על אידיאלים וכו...)

זה כואב נוראמופים

מה יהיה עם זה באמת??

(למען הגילוי הנאות אני חרדי)

יש לי חברים חרד""לים, ודיברתי עם אשתי בדיוק על הקטע הזה - שחבל נורא שהם נחשבים ציבור אחד עם ה"חפיפניקים", הרי ברור שזה משפיע על הנוער.

 

מה ההבדל בין חרדי לחרד"ל מצוי? הרי גם בתוך החרדים יש מלא נישות, ולא הרי ליטאי בריסקער כהרי ברסלבר שנוסע לאומן, וכל אחד מאמין בגישות שונות בעבודת ה', ואין בעיה!

כל זמן שהעיקר בחיים הוא לעשון רצון ה' - אין הבדל גדול בין האנשים. אם יש ויכוח על מה להתמקד, ואולי גם יש ויכוח על כמה הלכות, זה לא שינוי משמעותי!

למה החרד"לים צריכים להיות נפרדים מהחרדים? יש אידאולוגיה אחרת? אז מה?

 

לדעתי זה חבל נורא!

שמעתי משהו בכיוון בשם הר' אברהם שפירא ממרכז שאמר שאם היה יכול היה משנה את הלבוש בישיבה לחליפות וכובעים כמו חרדים.

קצת הכעסת אותי בתגובה הזונפתלי הדג

אני לא חרד"לי. אני לא שואף להיות חרד"לי.

התפיסה החרד"לית היא לא תפיסה יותר דתית או יותר מאמינה. ממש לא.

היא תפסיה חרדית- לאומית.

זה הכל.

היא תפיסה לגיטימית- אבל היא פשוט לא התפסיה הדתית לאומית המורכבת.

היא לא באמת דוגלת בשילוב ערכים.

היא לא באמת דוגלת במורכבות.

היא לא באמת פתוחה או משלבת.

ובעיקר- היא לא באמת באמת דתית יותר.

 

מצטער על התקיפות- אבל התגובה הזו ממש חרתה לי.

מסכימה איתך, אבל הרבה זה עניין של הגדרות*בננית*

אני חושבת שההגדרה של שניכם לחרד"לי היא שונה.

 

עבור אדם אחד אני אהיה חרד"לית, ועבור אחר אני ממש לא.

לדוג' לפי איך שאתה תופס את המושג - אני ממש דתית לאומית. ממש לא חרד"לית.

מסכים עם בנניתנחשון מהרחברון
^^^^^^דתי לאומי

"רק שלא יחשיבו אותנו כמזרוחניקים חלילה"

מדהים לראות איך כל כך הרבה אנשים, כדי להעלות את עצמם מרגישים צורך לדרוך על אחרים. החרדים על הדתיים לאומיים, החרדל"ים על ה"מזרוחניקים". כל אחד יגיד שהשני הוא פחות דתי ממנו ובכך יפתור את עצמו מהתמודדות אמיתית עם הטענות שלו שהרי הוא סתם חפיפניק. שיתביישו

לא חושש שיכלילו אותי עם מזרוחניקנחשון מהרחברוןאחרונה

חושש שחפיפניק ישפיע עלי/אחי/הבן שלי

 

^^^^ אבל באמת מנוסח מהמם*בננית*

תודה על זיכוי הרבים

מעניין למה, נחשון (קפצה התגובה לנחשון)מישהי=)
יאו! שלוש דברים:אברי
א' זה טוב!
ב' שנים מתוך הכותבים זכיתי לשמוע תורה מפיהם... הרב הלל היה רב שלי תקופה דיי ארוכה, והרב לונדין עכשיו!
ג' שלחי לי את זה בבקשה...
וואי. זה חזק. תשלחי לי במייל פליז!עץ על מים
וואי תודה!!!
אם יהיה לי את המייל שלכם,אוכל לשלוח לכם. טובי =][=

תכתבו לי באישי. 

תעשו העתק הדבק מה אתם מסתבכים?נחשון מהרחברון
עשיתי את זה לחניכות שליאין עוד מלבדו

שינתי להן כמה סטיגמות ב"ה

^^ אהבתי! באמת חזק! אשרייך! דניאלה .ד.
מעורר מחשבה!בן של מלך

ב"ה

אני חושב שהרבה פעמים אנחנו מסתכלים על השני ואנחנו אוטומתי מקתלגים אותו, הוא חרדי - חשוך שחור אומלל

הוא חילוני - נהנה מבלה, וכן הלאה וכן הלאה,

אבל השאלה היא מה ההיסתכלות ,

איך אני רואה את זה,

ויודעים מה? עזבו רגע. כי לשקר למישהו אחר זה פחות מפריע לי (מפריע אבל במינון..)

הכי מפריע לי זה אחד שמשקר לעצמו וחיי בתוך השקר הזה והוא יודע שהוא משקר לעצמו וממשיך לחיות בסרט(תרתי משמע)

שני אנשים  שעושים בדיוק את אותו הדבר אחד יכול להיות הכי אמיתי ונכון, והשני יכול להיות הכי רובוט וסתם שיש.

האם אני מסתכל על מה שאני עושה כלכתחילה או בדיעבד,

לתת את ה100% ולהיות עובד ה' אמיתי..לחיות בצורה טובה ואמיתית!

הלוואי שנזכה!!

אגב, לכל מי שחושב שאנ ימדבר על מישהו פה..אז ממש לא, אני מדבר על עצמי(אולי ככה אני אשתנה מתישהו)

נ"ב אני גם הולך להדפיס את זה ולתלות פה.

 

לא מבין על איזה מזרוחניק חיים ולדר מדברבחורצ'יק

מה שבטוח לא כולם כך.אולי כדאי להראות לו הסרטות מבית הרב או מהר המור וכן ישיבות הסדר וגבוהות נוספות,ויראה ש'הפלא ופלא' ישנו "מיעוט" ששמח בהקפות שניות!!! ואוו! ראיתי מזרוחניק שחוץ מהשפם יש לו זקן (כאילו מה שיעשה את האדם זה הזקן או השפם :והרי חלק מתשובה שענה הרב חיים נבון ובה 'אגדה' בעניין:ואם אתה חושב שההבדל בין רב אורתודוקסי לרב רפורמי הוא אורך הזיפים - עליך עוד ללמוד הרבה.
האגדה מספרת שהרב סולובייצ´יק לא נבחר לתפקיד הרב הראשי של תל אביב בשנת 1935 משום שעדיין לא גידל זקן בתקופה זו. לפי אותה אגדה - שאינני ערב לאמיתותה - שאלו את הרב סולובייצ´יק מדוע לא נבחר לתפקיד, והוא השיב: "הם לא חיפשו רב - הם חיפשו תיש". יש דברים יותר חשובים ברב מאשר קיום זקן או העדרו. )