שרשור חדש
הודעה חשובה - הצעה לחידוש מספר פורמים !Look Smile

בע"ה

 

לאחרונה הבנתי , שיש לא מעט פורמים מעולים עם פוטנציל אדיר !

הדרך הטובה ביותר לעזור היא לא לפתוח עוד פורום, אלא לתמוך בפורמים הקיימם !

 

אחד הבעיות הן ,שאין מנהלים לפורמים המדוברים .

לדעתי,עם כמה חבר'ה יזמו ויקחו אחריות וניהול (בהסכמת ההנלה) על הפורמים האלו , ויתחלו לפרסם שרשרים ולהגיב יש סיכוי טוב שהם יחזרו לפעולה

אולי לא כולם , אולי חלק קטן ,ואלי חלק גדול !

אי אפשר לדעת !

כדאי לנסות !

 

להלן רשימת פורמים בעלי פוטנציל :

 

-איכות הסביבה

-פורום מנהלים

-פורום חידות

-קבלתי באימייל!

-הפורום הארצי

-ישיבות

 

(אם יש עוד פורמים ,שאת\ה מכיר או שאתה חושב שאחד מהם לא מתאים אל תבייש להגיב )

 

 

מה דעתך על הרעיון?

 

צריך בשביל זה חבר'ה שיעזרו ...Look Smile
איזה טוב ה' נחמה בין החוחים =]
שבת רגועה(יחסית) ב''ה
פגשתי חברות שלא ראיתי דיי הרבה זמן
זכיתי להיות בירושלים עיר הקודש(ולראות שלג).
שיהיה שבוע טוב לכולם בשורות טובות. בע''ה
איזה טוב השם Look Smile
ווואהו באמת כיף ש ה' נתן לנו את השבת!shira cohen
~~~איזה טוב ה'~~~See the pain

בס"ד

 

שבווע פ-ג-ז-! ואואואו.. תוודה ה'

איזה טוב ה'!! (:משהו בעולם הזה
המבחן הלך ב"ה טוב יחסית, אפילו שלא הספקתי ללמוד.. חברה ממש ממש טובה שלי באה לבקר ובאותו יום גם קיבלנו את הקפוצ'ונים לשבט שלי (שאנחנו מחכים להם משבת אירגון) (: הייתה תפילת מנחה מדהימה השבת והמסר שרציתי להעביר לשבט עבר יותר טוב ממה שהעזתילקוות.. (: וב"ה עבר עלי ערב ממש קשה ובזכותו יתברך שרדתי אותו בלי להתייאש (: גם ההנחיה שממש הפריעה לי בלו"ז התבטלה ובעז"ה השבוע יהיה לי מסע כיסופים!! (:
~~איזה טוב ה'!!~~
יאו גם לי!!!מתחברת=)
שבוע מעוווולה !!מיריצ'י =)

שבוע עם הרגשה גרועה+ ב"ה

[אין את מרגישה? -גרוע, ב"ה.. ]

 

מבחנים דיי סבבים ב"ה

אסיפת הורים מ-ה-מ-מ-ת. היה פשוט כייייפפ .

 

גיליתי שמורות כבר גילו ת'פוטנציאל שלי. אולי אני יתחתן עם מתנחל אמיתיייי

 

המורה שלי פשוט בנאדם.. ככ ככ !!

אני --ללללאאאא-- רבנית. גם אם אני ****.

 

וזהו ת'כלס.. המונמון דברים קטנים וגדולים שגמככה אפח'ד כמעט ולא קורא ..

 

 

שבוע מדהימווסס !!

איזה טוב ה'זורמת עם החיים

הייתי בשבת חברות פשוט כיפית ובדרך גם הלכתי לבקר את בני הדודים שלי שחזרו משלושה שבועות בחו"ל ופשוט התגעגתי אליהם!!

איזה טןב ה'שטות
אנשים כפיים סופסוף אחרי מיליון שנה אני מסוגלת לכתוב בשירשור הזה|מוחא כפיים לעצמי|:p
היתה שבת חלקית מעצבנת וחלקית חמודה כייפית.
אחיניות שלי, כפרה עליהם!אין כמותם בתבל:*
למדתי בשבת משו מהמם מהמם(רק למה כל הטובים הולכים למעלה?)
ושמחתי שבשבןע החולף מישו עשה משו ענק וגדל בזכותזה! גאה בך...
|מוחא כפיים| (;משהו בעולם הזה
ד"א ככה כותבים? מוחא?
נראלי כי מוחה זה מלשון מחאה או שאני טועהשטות
חחחח לאמשנה העיקר שהבנתם את הכוונה (:משהו בעולם הזה
איזה טוב ה'!רותם333
באמת שבוע פגז..וגיליתי כמה אני אוהבת הכי את שבת ברוך ה'!!
איזה טוב ה'!!מתחברת=)

שבוע עמוס ומדהים!

נכנסתי להדרכה כמו שרציתי

פעולת פתיחה שווה ברמות

הודעות משמחות

התחלות חדשות

 

תודה אבאלה!

בתקווה להמשך טוב כמו עכשיו....

 

"הטוב כי לא כלו רחמיך והמרחם כי לא תמו חסדיך כי מעולם קיווינו לך"

איזה טוב ה'...נפתלי הדגאחרונה

היה שבו"ש מעולה ב"ה..הרגשה מצוינת..לא צריך הרבה יותר מזה.

בשבת היה דיון חשוב שנקווה שיצ לפועל, לטובת המעורבים בדבר (אני דואג לך...)

פשוט לא מבין...רעועל

איך זה שכול השבת הקודמת בלי חשמל ועם טונות שלשלג על הראש , ברוך ה  עברתי אפילו בלי ציננין פיצפון.

אבל אתמול אחרי משב קליל  של רוח הרווחתי שפעת .ובכללי מרגיש כמו טישו משומשמת

פשוט. אין קשר ישיר בין שפעת לקור.לך דומיה תהילה

הכל וירוסים/ חיידקים באוויר.

 

אם יש - אתה חולה.

אם אין - סתם קר לך...

 

רפואה שלימה.

חחח תודהרעועל

סתם כיף לקטר עצבני

בחברה שלי בין שמיתלונן נחשב לאישה

הי אושר ברוך השבשטות
ברוכה הנמצאת. לך דומיה תהילה

אל תצפו לראות אותי הרבה. 

עסוק, ברוך ה'. 

בהצלחהשטותאחרונה
בר מצווהיאיר100

לכל אלה שעברו בר מצווה!

מה לפי דעתכם היה מיוחד ויפה במסיבת הבר מצווה שלכם?

דבר שהייתם ממליצים לחבריכם הטובים?

לישון הרבהההההההליק המדליק123
חחחח קרועעעמיכל =>
צחקנו, נהננו ועכשיו ברצינותיאיר100

יש רעיונות? 

אני בת אבלבצל ירוק

ממש לפני רגע אח שלי חגג בר מצווה,

ואני יכולה להגיד לך שמה שהיה הכי חזק שם

זאת השמחה של החברים, הריקודים שלהם

ומזה הוא הכי נהנה! חיוך גדול

 

אם לזה התכוונת..

עשיתם משהו נוסףיאיר100אחרונה

כמו הקראה מיוחדת/ אומן כלשהוא?

חתונה לאחותי עוש שבועיים ויומיים!!shir shir

יאאוווו אני כבר מזממןןןןן מרגישה בענניםם.....!!! איזה כיפפפ!!=]]=]בלתופיםצוחקמגניב

יאא מזל טוב נשמה!!משהו בעולם הזה
תגידי, אני יכולה להעביר לך שמות שאחותך תתפלל עליהם באותו יום?
תודה מאמוששshir shir

ובארוורר שאת יכולה!!=]

_מזל טוב_רעועל

את יכולה לבקש מימנה להיתפלל על "עמיר הוליהל"

כע בלנ"דshir shir

קורץ

=[ טעות בחישובבshir shir

עוד שלושה שבועות ויומיםםעצבנימת

לא קריטי..זיפזיפאחרונה
שאלהרותם333
מה זה פחד?ואיך צריך להתמודד איתו?מה צריך לעשות איתו?האם צריך לנסות להעלים אותו? אשמח לכמה שיותר תגובות/דעות.
כולם מפחדים אחי Look Smile

פחד לפעמים זה טוב ולפעמים זה רע

אני בת רותם333
תלוי ממה!!!shira cohenאחרונה
פתחי בעקבי הצאן "הפחד"ה' מלכנו
פחד..משהו בעולם הזה
לדעתי זה פשוט מנגנון התראה מסיכונים, שלפעמים קצת יוצא משליטה. (לדוג' אנשים דואגים תמיד לאוכל במזווה כדי לא לקחת את הסיכון שיהיה חסר בבית... אבל אצל אנשים שעברו טראומה (שואה של"נ) הפחד יותר קיצוני ויש לפעמים אגירה מאסיבית של אוכל)..
לא צריך להעלים אותו, פשוט לשמור בפרופורציות (:
>>>לך דומיה תהילה

מה זה? אני מתאר לעצמי שאת כבר יודעת.

 

איך צריך להתמודד איתו? בהתאם לנסיבות. לפעמים לקפוץ למים,

                                לפעמים בהדרגה.

 

מה צריך לעשות איתו? כדאי לשתף עם חברה קרובה. להירגע, העיקר

                             לא להיכנס לפאניקה.

 

האם צריך לנסות להעלים אותו? אי-אפשר. אפשר להתגבר, אבל להעלים

                                        את הפחד מהשורש זה לא ממש אפשרי

                                        וזה גם לא בטוח אחראי. אנחנו אנשים,

                                        אנחנו מפחדים וזה בסדר. צריך לדעת

                                        להיפגש עם רגשות בצורה נכונה, אבל

                                        לא לפטור אי-נעימות בעקירת תחושה.

אני מתוסכלת.....shira cohen
אפשר להועיל בדרך כלשהי?צבי-ליזציה
מדוע יקירה??משהו בעולם הזה
למה ?Look Smile
אוי,נשמה.למה??מה קרה??יש דרך לעזור?בשמחההה!!שושנת העמקים
לשאול גם?דוסית גאה!!אחרונה
שרשר חדש - מקרה מצחיק שקרה לךLook Smile

בע"ה

 

חיינו המצחיקם חושף שיניים

בטוח שלכל אחד יש סיפורים מצחקים ונחמדים צוחק

 

אז קדימה בואו נראה של מי יותר מצחיקחיוך גדול

 

 

נתי

 

 

טוב.........shira cohen
שבוע טוב !Look Smile
גם לך.....shira cohen
שבוע נהדר! (:משהו בעולם הזה
שבוע טוב אנש See the painאחרונה
לא נותן להיכנס לפורום...הנסיך הקטן.
אני מבינה שבכונה כתבת בשגיאות.....לא?shira cohenאחרונה
סופת שלגים זה הדבר היחיד שיכול לאחד בנינו???יצור הודי

תושבי יצהר המנותקים מחשמל אירחו במהלך השבת האחרונה, את חיילי צה"ל שבאו לסייע במקום.

מדובר בשני חיילים שהגיעו לפרוק אספקה לעמדת צה"ל שבישוב ומצאו את עצמם תקועים בלב הסערה של שישי בבוקר.

אב המשפחה, אברמי פרינדלנדר, עבר במקום והזמין אותם לביתו, וכך בילו החיילים עם המשפחה את סוף השבוע הסוער עד יום ראשון בבוקר.

"אכלנו ביחד את מה שיש, לאור נרות השבת, הצטופפנו בלילה בסלון והעברנו ביחד יומיים שלמים", אמר האב.

פרינלנדר הוסיף כי הילדים מאוד נקשרו לחיילים, "זאת הייתה חוויה מיוחדת".

אהבת ישראל!!!!דוסית גאה!!

יאלללה

סתם עושים מזה סיפור!

הבנת?

את כל שאר הסיפורים לא מספרים!!!!

באמת אחד הדברים שיפים אצל ישראלים זה הקטע של האחדות! (למרות שלפעמים כל האוטובוס יציע להשאיל לך שקל, ולפעמים לצערינו  זה מגיע למצב שאנחנו נלחמים אחד בשני...=( )

 

אבל באמת אני חושבת שצריך ממש להתחזק באהבת ישראל (זהה כולל את האחדות) כי זה משהו שלדעתי צריך להשתפר בו....

יש לכם רעיונות איך?

יצור הודי זה בן או בת?דוסית גאה!!

סורי על החוסר טקט...

את כאילו מכירה אותה?דוסית גאה!!
זה ששאר המקרים לא מגיעים לתקשורת -מרדכי
בס"ד

זה לא אומר שזה קורה רק שיש שלג.
נכון, שבאירועים גדולים קל יותר לראות את זה, אבל אם נפתח מעט את העניים אנו נגלה שאחדות יש תמיד, גם בזמן המחלוקות הקשות.
פחחחחחדי"מ

למשפחה הזאת לא היה בעייה לארח חיילים בלי קשר לשלג.

חוץ מזה שלאף אחד ביצהר אין בעייה עם חיילים בתור יהודים אלא בתור חיילים יש לחלק מהאנשים בעייה.

 

ופעם נתקעו חיילים בגבעה ליד יצהר איזה יומיים כי הצבא לא יכל להיכנס דרך היישוב כי היו מתנזמים אותו וגם לא דרך הכפר כי הם ניסו ולא הצליחו,אז הלכו חברה מהישיבה והביאו להם אוכל.

אוי נו באמת.. >>>בצל ירוק

יש כ"כ הרבה דברים אחרים על האיחוד שגרמה הסופה הזאת.

 

מתנחלים שמארחים חיילים זה דבר יומיומי.

ואם את חושבת אחרת את טועה.

 

מי זה את?דוסית גאה!!
תלמדו לשרשר!זה מציק!די"מ
גם אנחנו אירחנו משפחה שלמה מהר ברכה..כל השבועליק המדליק123
אוופס.. די"מ את/ה בסדר גמור!!בצל ירוקאחרונה
מי שפתחה את השרשורבצל ירוק
השלג עכשיו---מבשרת שירה

ברכה או קללה?

שאלה באמת מענינת.

פיגוע עצם הפיגוע עצמו הוא קללה.עץ על מים
שלג, מים, בזמנם, זה ברכה.

מכת חושך זה ברכה או קללה? מתו שם המווווןןןןן עבריים (לא היינו עם) זה עדיין ברכה בשבילינו.

השאלה היא אם עצם הדבר הוא ברכה או קללה?
הנפגעים היו צריכים להפגע. כמה שזה כואב ועצוב וקשה זה חשבונות שמיים.
מבחניםבליבלו

לפני כל מבחן אני נכנסת ללחץ שאני חייבת לקבל 100 ושהכל יהיה מושלם

(בעזרת ה' בלי להתגאות אני די חכמה)

ואני חייבת לא לטעות, אסור לי

אני מרגישה שאני חייבת לקבל בתעודה הכל 100 100

ואם אני יקבל 85 יחרב העולם!!!!!!!!!!!!

אני חייבת עיצות איך לגרום לעצמי שאני לא יהיה ככה להבין שגם 85 (אפילו על 90 אני מתבאסת) זה טוב...

מוכר.טובי =][=

הפרפקציוניזים הזה. יכול להרוג אנשים. 

 

לנסות להבין שזה לא מה שחשוב באמת. ושלא המבחן מחליט אם את טובה או לא. 

יש לך משל עצמך גם בלעדיו. 

 

להשקיע. אבל לזכור שאחרי שעשית את ההשתדלות, זה בידי ה'. 

לנסות להחדיר לעצמך שהוא לא הכל!!! 

כי אנחנו לא נחזיק מעמד אם כל כשלון נתפרק. ואנחנו בני אדם. לא צריך ת'עשר תמיד. 

 

וגר.. אני יודעת שזה קשה. ושזה סתם פשוט לדבר. 

בהצלחה לך. 

 

נסי להשקיע, אבל אחרי שהשקעת - את עשית את המאה. הדרך היא החשובה!! 

 

אני בידוק כזאתי. לוקה בפרפקציוניזם קשה...להבה=)

אולי ננסה להבין שציונים זה לא הכל בחיים?!

יש דברים יותר חשובים, ולא הכל מושלם... 

בהצלחה!

נושא מוכר וטעון בקרב כולם...סינא טינא.

ועדיף שתהיי בצד הזה של המטבע ולא בצד האחר...קורץ

לא מזלזל חלילה..שבטזבולון

אבל כן מקנאעצוב

צרות של עשיריםהמום

יש דברים יותר חשובים..א , ב

תביני שיש דברים יותר חשובים מבצפר וציונים.. ברור שהרבה יותר חשוב שתיהי בן אדם טוב ושתיהי דוסית (נשמע קצת קיצ'י אבל אמיתי לגמרי..) והציונים זה רק עוזר בחיים בשביל עבודה בשביל כסף בשביל שיהיה יותר קל לחיות - אז זה ממש פרט שולי בחיים

אז נכון , לא צריך לזלזל וגם צריך להשקיע אבל לא להגזים..

מקווה שעזרתי, בהצלחה

 

וואי מזדהה! לא יודעת מה להגיד לך... אני בעצמי בבוץרייצ'וש

הזה...

זו אכן בעיה מבאסת..נשואה טריה1

ראיתי את הקישור בכותרות הפורומים הראשיות והחלטתי להיכנס..

אני יכולה להגיד לך מה אני עושה (אני גם בלחץ נוראי לפני כל מבחן מהסיבה הזו)

בעקבות סיפורים שקראתי על מעלת ברכת "שהכל", שאם מברכים אותה בכוונה היא יכולה לשנות הכל,

התחלתי לברך בכוונה לפני כל מבחן (הכנתי מראש ממתק מיוחד שברכתו שהכל, אבל אפשר גם על מים..)

ומסתבר שזה ממש עבד- יותר טוב ממה שחשבתי...

ברגע שאת מברכת בכוונה אמיתית זה מכניס אותך לפורפורציות- זה גורם להרגיש שהכל מה', גם אם אני אקבל ציון נמוך.

זה מכניס אותי להרגשה שאני עשיתי את שלי (בהשתדלות לקראת המבחן) ועכשיו הכל תלוי בה', ואין לי מה להילחץ בכלל.

אז אמנם אני עדין מצטערת על ציונים מתחת ל90, אבל לפחות במבחן עצמו אני רגועה, ולא לחוצה (מה שהיה לפני כן)

וגם ציונים נמוכים התחלתי לקחת יותר בפורפורציה...

ואני כן ממליצה לנסות לעבוד על הביטחון, כי מבחנים ורצון להצטיין זה דבר שמלווה לאורך כל החיים (ולא נגמר בבגרויות)

וכמה שמתחילים יותר מוקדם, יותר קל להצליח..(ואני לא מדברת מלמעלה, אני גם בבעיה הזו..חצי חיוך)

תנסי להסתכל על החצי הכוס המלאהארמונות בחול
תנסי להסתכל על מבחן כאל ציון התחלתי מ0.שזה מה שזה באמת. וכל שאלה שאת יודעת זה צבירה. ולא שמה-100 יורד לך.
אני ממש התחלתי לאמץ את זה בזמן האחרון. להסתכל על כמה ידעתי.
את יכולה לחשוב על זה כמו סוללה בפלאפון. אפשר להתסתדר עם בטריה של 90/85.
וברור שתמיד לשאוף למקסימום שאנחנו יכולים, וגם מעבר.. זה לא סותר את הדברים שכתבתי בהתחלה.
בהצלחה
מזדהה מאוד.למה תשאל לשמי

וכנראה שאני לא היחידה שיש לה את הבעיה הזו...

״צרת רבים נחמת יחיד״ צוחקצוחק

תנסי לחשוב עם עצמך שבעוד 10 שנים מי בכלל יזכור את הציונים שקיבלת עכשיו?

לקבל ציונים טובים זה טוב. רק תשני את המטרה שלך מ״לקבל 100״ ל- ״לנסות לקבל ציון כמה שיותר גבוהה ואם זה קרוב למאה אז זה אפילו עוד יותר טוב״!

אדם בלחץ מתפקד פחות טוב וזה מוכח.

לפני מבחן תתכונני כמו שצריך (אין לי ספק שאת עושה את זה!)

ואז לפני המבחן תגיעי רגועה כשאת בטוחה שאת יודעת את החומר.

 

זה קשור לכל דבר בחיים!מאמנת אישיתאחרונה

תשאלי את עצמך אם הרצון למושלמות קיים אצלך רק במבחנים או שיש עוד מקומות ששם זה מופיע.

אם את מגלה עוד מקומות של רצון למושלמות (ואני מניחה שזה המצב...) - זה אומר שזו תפיסה שלא מתחילה בציונים אלא דרך שבה את רואה את המציאות.

עצם ההבנה שזו תפיסה שלך כבר מתחילה לשחרר אותך מזה. כי את מבינה שזה לא המבחן שמטריד אותך עכשיו, אלא זה תכונה שלך שבגללה את מוטרדת וזה מתחיל מתוכך.

באופן כללי הדרך להגמל מפרפקציוניזם היא ללמד את עצמך להעריך כל דבר גם אם הוא קטן ולא מושלם. להתפעל מכל דבר קטן שאת עושה (גם אם עשית משהו קטן במקום שקשה לך זה דבר גדול), להסתכל על כל דבר ולשאול את עצמך מה טוב בזה ולא מה עדיין חסר.

בכל דבר יש את מה שיש בו ואת מה שעדיין אין בו, ויש לנו בחירה על מה להסתכל. זה תהליך של לימוד והשקעה בתרגול. את יכולה לרשום לעצמך רשימה של דברים חיוביים בכל מיני הקשרים (בתכונות שלך, במעשים שלך, באנשים שסביבך, במה שקורה לך וכו' וכו'). אפשר להחליט על זמן מסוים ביום שבו את עסוקה בהתבוננות כזו על המציאות.

אם תעשי את העבודה הזו תתני לעצמך את אחת המתנות הכי גדולות בחיים! זה המפתח לחיים מאושרים ולהצלחה אמיתית.

וכמובן - אל תצפי להצלחה מושלמת... זה בדיוק אותו עניין. כל התקדמות קטנה היא בעלת משמעות גדולה מאד! לאט לאט...

הרבה הצלחה

לוח תמרורים שמותאם לדתיים? כן יש דבר כזה Look Smile

לוח התמרורים עכשיו עבר הכשר ואלו הם התוצאות - נהיגה בהשגחת הבד"ץ!

במיוחד בשביל הבת של הקב"ה Look Smile
חחחחחחחחחח.........חמוד!!!!!shira cohen
תודהכישוף כושל

זה היה נחמד עם גם הייתי רואה את התמונה

התוצאות הם שלא רואים כלום??זורמת עם החיים

זה עונשו של מי שיש לו רימון (הרמטי)מופים
אשריהם שיש להם רימון!!!shira cohen
ומה אם אני יגיד לכםזורמת עם החיים

שאין לי רימון ואני בכל זאת לא רואה?

 

^^^^ גם אנייוני
^^^^^^נענע בחסהאחרונה
אבל הם מפסידים לראות את התמונה!!shira cohen
^^^^זה לא קשור לרימון כיתללה...

אין לי רימון ואני גם לא מצליחה לראות!!

 

סיפור עם מסר חזק!!! חובה לקרוא!!אל ההרים

 

סיפור עם מסר חזק!!!!! חובה לקרוא!!!!!!

 

 

 

יאיר הגיע לכיתה שלנו לפני שלוש שנים. זה היה סתם יום לימודים רגיל באמצע החורף של כיתה ח', כאשר המחנכת נכנסה פתאום לכיתה באמצע שיעור היסטוריה, ולצידה ילד חדש ולא מוכר. הוא היה רזה, שיערו שחור ומתולתל, ועל פניו הבהירות נסוך חיוך עדין. "כיתה ח'2 אני מבקשת שקט!", היא פנתה אלינו, "תלמידים, תכירו. זהו יאיר, תלמיד חדש בכיתתנו. משפחתו עברה לעיר השבוע, והוא מצטרף לכיתה שלנו. אני מצפה שתתייחסו אליו יפה ותקבלו אותו כראוי".

שלושים ושניים זוגות עיניים סקרניות נתלו בילד החדש שעמד במרכז הכיתה והֵישִיר אלינו מבט. הוא לא היה נראה נבוך או חסר ביטחון, כמו שאולי היינו מצפים מילד זר בכיתה לא מוכרת. הוא עמד שם, רגוע ושליו, וסקר אותנו במבט נבון כשבעיניו הירוקות מנצנץ זיק מיוחד.

להיכנס לתוך כיתה מגובשת, במיוחד באמצע השנה זוהי משימה לא פשוטה כלל וכלל. אך יאיר עשה את זה בקלות מעוררת קינאה ממש. הוא פשוט הצטיין בכל דבר. הוא היה תלמיד מבריק, טוב בכדורסל, שנון, יצירתי, טוב לב. בקיצור, טיפוס 'מושלם' כזה. ילד שכל אימא מאחלת לעצמה. היו לו כל הנתונים להפוך במהרה ל'מלך הכיתה'. כולם נעזרו בסיכומים שלו, נהנו להיות בחברתו ואהבו לשחק איתו. ללא שום מאמץ הוא היה יכול להפוך למסמר החברה.

משום מה הוא כלל לא היה מעוניין בזה.

למרבה הפלא, הוא נמשך לְהִתְחַבֵּר דווקא עם הטיפוסים היותר שוליים ודחויים בכיתה. אתם יודעים, כל ה'יצורים המוזרים' האלו, אלו שאין להם הרבה חברים, שלא טובים בשום דבר ושאפילו המורים לא מחבבים אותם. דווקא אליהם הוא התחבר. את כל זמנו הוא בילה במחיצתם. למד איתם למבחנים, עזר להם בעבודות והיה מדבר איתם שעות. בשבילם זו הייתה הפתעה גדולה, ובשבילנו - דבר מוזר ותמוה. הילדים הכי דחויים בכיתה פתאום מקבלים כזה יחס מהתלמיד הכי פופולארי ומצליח? משהו פה לא מסתדר! אנחנו, החבר'ה היותר 'נחשבים', לא הצלחנו להבין. 'בשביל מה הוא צריך את זה? מה הוא מוצא אצל ה'מסכנים' האלה?' אני חושב שההתנהגות יוצאת הדופן שלו אפילו קצת פגעה במעמדו החברתי. אבל הוא - לא נראה היה שזה מעניין אותו בכלל. כל דאגתו הייתה נתונה לטיפוסים הדחויים והחלשים. כשהמורים חילקו מבחנים הוא בקושי הציץ במבחן שלו (טוב, ממילא תמיד קיבל בין 95 ל- 100...). הוא דחף אותו לתיק כלאחר יד, וכל מה שעִנְיֵין אותו היה האם גם כל אותם תלמידים בעייתיים, שניסה כל כך לעזור להם להתכונן למבחנים, הצליחו גם כן. אני זוכר פעם אחת כשעברתי בהפסקה ליד חדר המורים, האוזניים שלי קלטו שיחה שהתנהלה בפנים: יאיר מדבר עם המורה למתמטיקה ומבקש ממנו, כמעט מתחנן, שלא יוריד איזה ילד להקבצה הנמוכה. הוא דיבר בכל כך התרגשות ואכפתיות כאילו זה היה אח שלו ממש. לא הבנתי מדוע זה כל כך חשוב לו. שיורידו אותו הקבצה, מה זה העסק שלו בכלל? בהזדמנות אחרת כשההנהלה חשבה לזרוק איזה תלמיד חלש מבית הספר, אני זוכר איך ישב בחדר המנהל עד ששכנע אותו לתת לו הזדמנות נוספת ("אני מבטיח לך, המנהל, רק עוד הזדמנות אחת... הוא ישתפר, אני בטוח... על אחריותי, אתה תראה שהוא יצליח בסוף..."). אם מישהו הציע איזו יוזמה לפעילות חברתית שלא כללה כל מיני ילדים 'פחות נחשבים' יאיר התנגד תמיד בתוקף ואמר לנו: "אנחנו כיתה אחת או לא כיתה אחת? איזה מין דבר זה שחלק מְשַתְפִים וחלק לא?' לא כל כך הבנו את ההתעקשות המוזרה שלו ואני בטוח שאם תלמיד אחר היה מתנהג כמותו כבר מזמן הוא היה מאבד את מעמדו ונדחה הצידה יחד עם כל הטיפוסים המסכנים והשוליים. אבל יאיר, הוא היה בעל עוצמה גדולה מִדַי מכדי שיהיה אפשר לדחות אותו או להתעלם מדבריו. אודה על האמת שבסתר ליבי הערכתי אותו על מה שהוא עושה, אבל מעולם לא הבנתי מה מניע אותו לעשות כך.

 

אך מעבר לכל זה תמיד הייתה לי איזו תחושה פנימית לא מוסברת, שיש בו איזשהו דבר מוזר. למרות שכלפי חוץ היה נראה כנער שמח ועליז, היה משהו עצוב במבט שלו. לפעמים הוא היה שוקע בהרהורים, כשעל פניו ארשת מסתורית שכאילו מכסה על משהו שהוא מנסה להסתיר. הרגשתי שעל אף שהוא איתנו, בעצם הוא לא איתנו באמת. יש איזה סוד גדול שמפריד בינינו.

במשך תקופה ארוכה רציתי לגשת אליו ולנסות להבין פעם אחת ולתמיד מה עומד מאחורי ההתנהגות המוזרה שלו. אך מעולם לא יצא לי לעשות את זה.

השבוע זה קרה סוף סוף.

ביום שני הכיתה שלנו יצאה לסיור לימודי במעבדות האוניברסיטה, במסגרת מגמת ביולוגיה. ידעתי שיאיר לא יחמיץ את הסיור הזה בשום אופן. שיעורי ביולוגיה היו החביבים עליו ביותר. הנושא של הטבע ומערכת החי עניין אותו מאוד, והוא היה צמא לכל דבר חדש בעניין. הדרך לאוניברסיטה הייתה אמורה לקחת כחצי שעה, ותכננתי לתפוס איתו שיחה אישית תוך כדי הליכה.

הופתעתי מאוד כשהוא כלל לא הגיע באותו יום.

למחרת בבוקר ניגשתי אליו בהפסקה שבין השיעור הראשון והשני, וניסיתי לפתוח בשיחה.

"מה נשמע, יאיר? היית חולה אתמול?", שאלתי.

"לא, אני מרגיש מצוין, תודה", ענה בחביבות, "למה אתה שואל?"

"ראיתי שלא הגעת לסיור במעבדה אתמול. חשבתי שאתה מתעניין בדברים האלו...", ניסיתי למשוך אותו בדברים.

"האמת היא שמאוד רציתי לבוא, אבל פשוט לא התאפשר לי" ענה בקצרה, ולא הסביר יותר.

פתאום הייתה לי תחושה מוזרה שהוא מנסה להסתיר משהו. "למה לא יכולת? מה הבעיה?", התעקשתי.

במשך שניות ארוכה השתררה שתיקה מעיקה, עד שחשבתי שאמרתי משהו לא בסדר.

יאיר נע על מקומו בחוסר נוחות. נראה היה שהוא מתלבט בתוכו האם לומר לי איזה דבר. הוא הביט ימינה ושמאלה וכשראה שנותרנו רק שנינו לבדנו בכיתה פתח את פיו לענות. הוא דיבר בקול נמוך, ושיחרר מפיו את התשובה באיטיות כאילו כל מילה עולה לו במאמץ רב.

"אתמול היה יום הזיכרון לאחי. עלינו כל המשפחה לקבר שלו". הוא השתהה לרגע, ואז הוסיף "קראו לו שי. הוא היה אחי התאום".

עכשיו היה תורי לשתוק במבוכה.

הדברים הפתיעו אותי מאוד. מעולם לא ידעתי שהיה ליאיר אח תאום. בוודאי שלא ידעתי שהוא נפטר. 'איך? למה? מתי?', השאלות התרוצצו במוחי. יאיר מעולם דיבר על משפחתו. פתאום שמתי לב לכך שאינני יודע דבר על חייו הפרטיים.

"אתה מוכן לספר לי על זה?" שאלתי בזהירות, מקווה שאינני פולש לתחומו האישי ונוגע בנקודות רגישות מדי.

מה שקרה בדקות הבאות הפתיע אותי מאוד.

זה היה כאילו איזה סכר נפרץ, ומים שהיו עצורים זמן רב פורצים בסערה קדימה ושוטפים את כל הנקרה בדרכם. יאיר שלא היה דברן גדול, פתאום דיבר ודיבר, ושטח בפני את הסיפור המלא, את הסוד המסתורי שהסתיר כל השנים.

וכך הוא סיפר:

"זה קרה לפני ארבע שנים. שי ואני היינו אז בכיתה ז'. גרנו באותן שנים בעיר אחרת, ולמדנו בבית הספר המקומי. שי היה אומנם אחי התאום, אך הוא היה שונה ממני מאוד. הוא היה טיפוס 'רוחני' כזה, אחד שחי לו בעולם מִשֶלוֹ. הוא אהב לקרוא ספרים, היה כותב שירים והגיגים, ותמיד שקוע במחשבות ובדמיונות. הוא היה ילד עדין ורגיש ובעל לב זהב, ומעולם לא פגע באיש.

כיוון שהיינו אחים, לא רצו להכניס אותנו לאותה כיתה, ושמו אותנו בכיתות המקבילות. אני הסתדרתי מצוין בכיתה שלי, והייתי מקובל בין הילדים. אך אצל שי המצב היה הפוך לגמרי. לרוע מזלו בכיתה שלו הייתה קבוצה של ילדים שמבחינה חברתית שלטו בכיתה ביד רמה. כל מי שלא היה מוצא חן בעיניהם - היה נדחה לשוליים. מי שניסה להתנגד להם היה עלול למצוא את עצמו מנודה מהחברה. שי, מבחינתם, היה טרף קל. טיפוס שונה קצת, שקל לרדת עליו ולצחוק על חשבונו. הם פשוט התעללו בו. לא שיתפו אותו בשום דבר, לעגו לו ולגלגו על כל דבר שעשה או אמר. הוא הפך להיות שק החבטות של הכיתה. ילדים אחרים פחדו להתחבר איתו כדי לא למצוא את עצמם במצב שלו. נוסף לזה, למרות שהיה אומנם ילד חכם, הצטיינות בלימודים לא הייתה בראש מעייניו. הוא העדיף להשקיע בקריאת ספרים וכתיבת שירים, על פני התכוננות של שעות לכל מבחן. התוצאה הייתה שציוניו בלימודים היו נמוכים, וגם המורים לא כל כך חיבבו אותו. אני, שעקבתי בצער אחרי כל זה מהצד, ניסיתי לעשות מה שיכולתי, אך מה כבר יכולתי לְשַנוֹת?

חייו הפכו לגיהינום. הוא שנא ללכת לבית ספר. הוא היה ילד שתקן, וספג הכול אל תוכו בלי להתלונן. אפילו להורים לא סיפר דבר. הם גילו בעצמם חלק מן הסיפור, רק כשחזר יום אחד מבית הספר כשפניו חבולות לאחר שכמה תלמידים היכו אותו. הם ניסו להתערב ולדבר עם המנהל שיעשה משהו בעניין, אך זה היה מעט מדי ומאוחר מדי. כששום דבר לא עזר הם דרשו להעביר אותו לכיתה שלי. המנהל סירב. "לא שמים שני אחים בכיתה אחת. זה עלול לגרום לבעיות חברתיות ולימודיות", הוא התעקש. ואני ראיתי לנגד עיני איך אחי האהוב הולך ודועך. כבודו העצמי מושפל עד עפר וכל אישיותו נרמסת על ידי כמה ילדים אכזריים, שיכול להיות שבעצמם לא היו מודעים למשמעות של מה שהם עושים".

יאיר עצר לרגע את סיפורו ונשם נשימה עמוקה, כאילו מנסה לאסוף כוחות בשביל המילים הבאות. הוא עצם את עיניו מנסה להתרכז, ואגלי זיעה בצבצו על מצחו. פניו היו מיוסרות כאילו הדברים קורים ממש עכשיו. לאחר כמה שניות של שקט, המשיך בסיפורו:

"בסוף השנה השכבה יצאה לטיול במדבר יהודה. באותו בוקר כשהתארגנו ליציאה מהבית שי פנה אל אימא שלנו ואמר לה שהוא לא רוצה לצאת לטיול. אימא ניסתה לעודד אותו: "למה לא, חמוד? אני בטוחה שתהנה שם. אתה הרי כל כך אוהב לטייל בטבע". אני הבנתי לליבו. כשאין לימודים ושיעורים, יש לתלמידים האחרים יותר פנאי להקניט אותו ולהציק לו. שי ניסה להתעקש עוד קצת, אך לבסוף נכנע ויצאנו שנינו לטיול. אני הלכתי עם הכיתה שלי שצעדה קדימה, והוא עם הכיתה שלו מאחור. שי צעד בסוף הטור, משתדל להתרחק מהילדים האחרים ולהתייחד עם מחשבותיו. הוא אהב מאוד את הטבע. הנוף והיופי שסביבו תמיד עוררו אצלו השראה שסייעה לו בכתיבת השירים שלו. הוא לקח איתו את המחברת שלו. המחברת האישית, שם היה כותב את כל סודותיו הכמוסים, הגיגיו והשירים שחיבר.

הטיול התנהל לו לאיטו וקבוצת הילדים השתרכה על פני מרחק גדול, כשמדי פעם עוצרים למנוחה ולצמצום פערים. זה קרה באחת העצירות, כאשר, כמו תמיד, שי הגיע אחרון. רוב הכיתה הייתה מכונסת במעגל סביב המדריך שאמר כמה דברי הסבר על מה שרואים מסביב. שי הגיע לאיטו והצטרף בשקט אל המעגל. אחד הילדים לא היה יכול להתאפק וזרק לעברו: "שוב העצלן הזה מגיע בסוף... תיזהר שלא תרחף יותר מדי, שי. שלא תיפול בטעות מאיזה צוק". כל הילדים פרצו בצחוק. שי שליבו ספג עוד חץ מורעל, נשך את שפתיו, השפיל את ראשו ולא אמר דבר. הוא התיישב על איזו אבן בצד, שלף את מחברתו מהתיק, וניסה להתרכז במה שכתוב לפניו. אני לא הייתי נוכח באותו אירוע כיוון שהכיתה שלי צעדה כמה מאות מטרים קדימה. את כל מה שהתרחש שמעתי אחר כך מאחד התלמידים שהיו שם".

יאיר עצר לרגע בשטף דיבורו. עיניו היו רטובות. דמעה רותחת חצתה את פניו והמליחה את שפתיו שהיו יבשות ורועדות. אגרופיו היו קמוצים ומצחו היה חרוש קמטים. ניכר היה שסערה מתחוללת בקרבו. דקה של דומייה חלפה לפני שהמשיך בסיפורו: "בועז, מי שהיה נחשב ל'מלך הכיתה', טיפוס קשה ושחצן, שהיה אחד מראשי המתעללים באחי, ניגש אל שי וחטף מידיו את המחברת. הוא נעמד על גבי איזה סלע, ואמר בקול מתקתק: "נו, אז מה יש לנו כאן?..." כל העיניים הופנו אליו, נהנות מההצגה שמתחוללת לפניהם חינם אין כסף. שי ניסה לקחת מידו את המחברת, אך בועז היה חזק ממנו. הוא פתח את המחברת ואמר: "מעניין מאוד. אני רואה שנהיית לנו משורר, אה?" שי התחנן לפניו: "בבקשה, תחזיר לי המחברת שלי. כתובים שם דברים אישיים". אך בועז התעלם מתחינותיו. הוא התחיל לקרוא כמה שורות מהכתוב שם, כשכל הילדים מגחכים, ושי עומד שם חסר אונים כשכולו חיוור ורועד. המורָה והמדריך צפו במחזה מן הצד ולא עשו דבר. כעבור כמה שניות של התעללות אכזרית כנראה שנמאס לבועז, והוא זרק את המחברת אל האדמה. שי התנפל עליה כעל אוצר יקר ואימץ אותה אל חזהו, כשדמעותיו מכתימות את שמו שהיה רשום על הכריכה בכתב ידו העדין. המדריך הכריז בקול: "קדימה תלמידים, ממשיכים הלאה במסלול", וכולם לקחו את תיקיהם והחלו בצעידה זריזה קדימה.

כולם חוץ מאחד.

כעבור דקה אחת בלבד נשמעה צרחה שפילחה את האוויר.

זו הייתה המורה צילה שהלכה בסוף טור התלמידים. הקול שלה הגיע עד לכיתה שלי שצעדה במרחק של כמה מאות מטרים קדימה. "תזעיקו חובש, מהר, הוא נפל".

עשרות תלמידים פנו לאחור והחלו לרוץ למקום האירוע. לצידו של השביל השתרע לו מדרון תלול שבקצהו פעורה תהום עמוקה. גם אני רצתי לשם כמו כולם. כיוון שהלכתי בתחילת המסלול הגעתי חזרה רק בין האחרונים. כשרק התקרבתי המדריך ניגש אלי ולפת אותי בשתי ידיו הגדולות: "עצור, יאיר, אל תסתכל למטה". לא הבנתי למה הוא עצר דווקא אותי. עברו כמה שניות עד שההכרה האיומה החלה לחדור למוחי – זה היה שי שנפל...

נכנסתי להיסטריה. התחלתי להשתולל ובקושי רב הצליחו להרגיע אותי. ברקע קלטו אוזניי את קולה של המורָה צילה, נסערת אף היא 'אני לא מבינה. הוא הלך לידי בצד השביל. לרגע אחד סובבתי את ראשי והוא כבר לא היה שם. כנראה סטה מהשביל בטעות והחליק למטה...'. 

לכוחות החילוץ וההצלה שהגיעו למקום כעבור חצי שעה לא נותר הרבה מה לעשות. אי אפשר להישאר חי מנפילה כזו..."

יאיר עצר בסיפורו, הוציא מטפחת מכיסו ומחה את פניו שהיו רטובות מזיעה ומדמעות. למרות הקושי לספר ולהיזכר בדברים נדמה היה שהוקל לו במקצת. כאילו אבן כבדה הוסרה מעל ליבו.

"למחרת התקיימה ההלוויה ולאחריה השִבעה. אנשים רבים באו לנחם את ההורים על האסון הנורא. לאבד ילד קטן, עדיין לא בן שלוש עשרה, זה דבר בלתי נתפס ממש.

כעבור שלושה ימים המנהל והמורָה ישבו בסלון שלנו, כשמסביבם כמה מתלמידי הכיתה, ביניהם גם בועז ואחרים, מאלו שהציקו לאחי.

"אין מילים בפי", אמר המנהל, "הוא היה ילד כל כך טוב. כמה חבל, למות פתאום בתאונה  כזו. זה רק מלמד אותנו עד כמה חשוב להקפיד על תקנות הבטיחות בטיולים. זה ממש פיקוח נפש".

אני ישבתי שם בצד. הרגשתי שאני עומד להתפוצץ. הלב שלי היה מלא על גדותיו. קמתי ממקומי ונעמדתי במרכז הסלון. כל העיניים הופנו אלי. "זו לא הייתה תאונה, אדוני המנהל", לא יכולתי להבליג יותר, "זו הייתה התאבדות, או אולי יותר נכון לומר רצח..."

שקט מקפיא השתרר בחדר. כמה מן הילדים היושבים שם התכווצו במקומם.

אבא עצר אותי מייד "תפסיק, יאיר. מה עובר עליך?" אימא התנצלה לפני הנוכחים "זה קשה לו מאוד, אתם מבינים. שי הוא אחיו התאום. הם היו מאוד קשורים" "אסתי, קחי אותו בבקשה לחדר", היא ביקשה מאחותי הגדולה".

יאיר קם ממקום מושבו וניגש באיטיות אל החלון. בפתאומיות הסתובב אלי ופניו בוערות. קולו היה שבור:

"שיגידו מה שיגידו. אני יודע. זו לא הייתה תאונה! השביל היה מספיק רחב, ושי ידע לשים לב לדרך. הוא לא החליק בטעות. הוא פשוט רצה לעצור את ההשפלה הזו, אתה מבין? כמה כבר ילד קטן יכול לספוג? ילדים חסרי רגישות שפכו את דמו ורמסו את כבודו עד עפר. הצוקים רק סיימו את מה שהם התחילו..."

הצלצול לתחילת השיעור השני קטע את הדברים.

תלמידים אחדים החלו להיכנס חזרה לכיתה. יאיר התקרב אלי וסיים את סיפורו בזריזות. "לא רציתי לחזור עוד לבית הספר הזה. שנאתי את התלמידים. שנאתי את המורים. שנאתי את המנהל. לא יכולתי להסתכל להם בעיניים. שמחתי כל כך שכעבור כמה חודשים המשפחה נאלצה לעבור מקום מגורים כיוון שאבי החליף מקום עבודה, ואז עברתי לבית הספר הזה".

הכיתה כבר החלה להתמלא והשיעור עמד להתחיל. יאיר פנה לעבר מקומו וחתם את דבריו בשאלה: "רצית לשאול משהו נוסף?"

נזכרתי בסיבת השיחה שלנו.

שתקתי.

עכשיו הכול מובן.

_______________________

לכל הקוראים!

הסיפור הזה מבוסס על מקרה מן החיים שאני מכיר אישית. שיניתי בכוונה פרטים מסוימים כדי למנוע זיהוי.

הדברים נגעו לליבי ועוררו למחשבה בנוגע לכל מיני דברים, ואני מקווה שגם לכם.

דבר אחד חשוב לומר: יש להסתייג מצורת התמודדות כמו שתוארה בסוף הסיפור. הדרך להתמודד עם קשיים איננה על ידי בריחה שכזו. ולא מאבדים חיים שלמים בגלל רגעים של קושי. צריך למצוא את הכוחות להתגבר, לבקש עזרה, ולהמשיך הלאה.[כותב הסיפור]

סיפור חזק ! סיפרתי אותו לחבר'ה, מאוד נהנו Look Smile
יואו.. אני מאוהבת בסיפור הזה.. גיברת פלסף.
וואלהההה....אין סיפורים כאלה!!!!!!!!!!!!!!!shira cohen
מוכר בטירוף!! ומרגש אותי כל פעם מחדש...אפרת..=]

אני מכירה את זה..כול פעם אני בווכה מחדש ~שירוש~


סיפור מהמם!!!~אורטל~אחרונה

אווף..כ"כ כצוב לראות אנשים רבים!!!אני כבר מתפוצצת!שושנת העמקים

אולי אני סתם תמימה וצדיקה שלא רבה,אבל זה כ"כ מתסכל לראות את החברות הכי טובות והמדהימות שלך רבווותתת!!כל אחת נשמה גדולההה ומדהימהה!!

זה כ"כ תינוקיי!!זה עצובב!! ועוד שאת מנסה לגשר ולעזור אז הן אומרות לך שבל"נ הן לא ידברו אחת אם השנייה יותר לעולם!!והן לא מעוניינות להשלים!!ועשיו,ואולי סתם בזה שניסיתי לעזור ייצא ל"ה.ואוף,  והכל באמת בר פיתון אז יאללה תלשימוו!!

מלמדת על כל אחת מהן זכות. באמת כל אחת והסיבות שלה.

אבל,עצובבב!!!

שה' ישלח להן הרבה טוב!!ושכל!!!

בעז"ה שישלימוו בקרובב!!

 

סתם פריקה.תודה

מזדהה עם כל מילה*בננית*

גם לי כ"כ כואב לראות אנשים רבים.. במיוחד במצבים האלה..

את צודקתכישוף כושל

אוף

ואפשר לחשוב שהם ילדים קטנים

 

בדיוק גיליתי שאח שלי(שכבר מאוד גדול ונשואי)

ולא מדבר עם אחותי(גם נשואה)

הם לא קטנטנים שזה רגע ודי

זה כבר הרבה זמן

זה ממש עצוב

למה עושים דברים כאלה?

ברור שזה עצוב..אבל הבעיה היותר גדולה היא שבאמתבמבה!!!אחרונה

ככל שגדלים המריבות נהיות "על רמה" וזה יכול להתפוצץ הרבה יותר חזק..יש מצב שבו אחים גדולים לא מדברים מלא זמן כי זה כבוד.והמריבות נהיות הרבה יותר קשות ורציניות.(מניסיון!! )

יואי מדהימה אחת!!!תללה...

לא קיים הרבה אנשים שככה חשובים על הסביבה שלהם,זה ממש מיוחד!!!!!חיוך

חייבת בדחיפות קטעים על תפילה-ד"ר אריק

בס"ד

אשמח אם תעלו לכאן קטעים חזקים על כל מיני חלקים בתפילה.

תודה והמשך ערב מצויין

אני יענה מחר כי אני צריכה לבדוק משהוא אבל זה בכיתהshira cohen
דחוף!- מישהו יודע איך קוראים לקטע על מודה אני...ד"ר אריק

בס"ד

משהו עם טנק, סוריים, דיונות- משהו כזה...

שהטנק התקרב אליו והוא היה בטוח שזהו, ואחרי זה הטנק פשוט ברח אחורה- משהו כזה...

מכירה את זה.. היה לי את זה פעם ולא שמרתי..אל תיראי
כן.. קיבלנו את זה בסמינריון הדרכה בחנוכה!! לא מה שבצל ירוק

רותם333 כתבה.

רגע אני אחפש חיוך גדול

כן! זה מהספר "האם יש סיכוי לאהבה" של דוד בן יוסף.נדנדה כתומה.

[וזה בסיני, עם מצריים]

 

אם זה עדיין רלוונטי-אני יכולה לנסות לחפש לך.

ואם יש לך את הספר- זה בהתחלה יחסית..נדנדה כתומה.אחרונה
מה? פירוש?בחורצ'יק
טוב יש מלא חוברותמבשרת שירה

ראיתי ב"בשביל הנשמה" על מלא קטעים מהתפילה.

אממ, לפרט?

אם הבנתי נכון-וזה להנאת כולם שווה לקרוארותם333
מתוך הספר עבד השם:
מבואר בספרי המוסר, שהנזהר לומר כל בוקר בכוונת הלב ''פסוקי דזמרה", מכוח התבוננותו באמור שם מגיע לחיזוק האמונה. והנה כתוב בתהלים פרק קמח: ''הללו את ה' מן השמים, הללוהו שמש וירח, הללוהו כל כוכבי אור, שמי השמים, והמים אשר מעל השמים. '' ותמוה מאוד: האמנם לכל הכלולים בצבא השמים יש פה להודות לה'? ותמוה יותר מה שכתוב שם אודות ''המים אשר מעל השמים'', שגם הם בכלל המהללים, כי היאך יהללולו והם אין להם פה? והרי ידוע שהמים אין להם צורה מוגדרת משל עצמם, אלא הם מקבלים את הצורה של הכלי שהם נתונים בו, ובכל מקרה אין להם פה! ותמוה ההמשך: ''הללו את ה' מן הארץ',, תנינים וכל תהומות, אש וברד, שלג וקיטור, רוח סערה, הרים, גבעות, כל סוגי העצים וכל בעלי החיים, כולם יהללו את שם ה'! מי יכול להסביר את העובדה התמוהה הזאת, שבעלי חיים, שאין להם בינה, או הרים וגבעות ורוח סערה, שהם פחותים מדרגת בע''ח, יהללו את שם ה'?! את כל התמיהות הללו הסביר רבנו הגר''ח קנייבסקי שליט''א (בספר ''ברייתא'' פרק שירה) ויישב את הדעת ע''י שני הסברים אמיתיים:
ההסבר הראשון מבאר, שלא המים ולא השמש ולא כל יתר הנזכרים הם המהללים את השם. אלא הכוונה למלאך הממונה על כל אחד ואחד מהם, שהוא האומר שירה לפני השי''ת.
ההסבר השני משים דגש חזק על עבודת האדם את השי''ת, ועל פיו מתבאר שכל הדברים הנ''ל באמת מצד עצמם אינם אומרים שירה. אלא, כשיהודי מאמין שבורא עולם, ישתבח שמו, עשה את הכל, ורואה ומתרגש מכל צבא השמים ומכל צבא הארץ, ממילא הוא משבח את הבורא על כל הנ''ל. ושבח זה נקרא על שמם, כי כל השבח בא בגלל עצם קיומם, ולכן הפסוקים החשיבו זאת להם כאילו הם עצמם אומרי השירה, אבל באמת הכוונה, שהאדם הרואה אותם משבח את ה'.

'אני עמדתי ליד הטנק אותה שעה והתפללתי תפילת ערבית.לחשתי:ואנחנו ישראל עמו...הפודנו מיד מלכים...השם נפשנו בחיים,ולא נתן למוט רגלנו.המדריכנו על במות אויבינו,וירם קרננו על על שונאינו...כי פדה ה' את יעקב וגאלו מיד חזק ממנו...גאל ישראל.השכיבנו ה' אלוקינו לשלום,והעמידנו מלכנו לחיים טובים ולשלום,ופרוש עלינו סוכת שלומך,ותקננו בעצה טובה מלפניך,והושיענו מהרה למען שמך,והגן בעדנו,והסר מעלינו אויב...ושמור צאתנו ובואנו לחיים ולשלום... תפילת ערבית רגילה,בכל יום אומרים אותה,אבל הפעם היא נשמעת לי אחרת לגמרי.חנן ורמי שמעו את התפילה והתקרבו אלי.התחלנו לשוחח.דיברנו על התפילה ועל האמונה.דיברתי על מה שלמדנו בישיבה,על הביטחון בה' ועל ההשגחה של עם ישראל.הזכרתי את דברי הנביא:חזק ונתחזק בעד עמנו ובעד ערי אלוקינו.הוספתי ודיברתי על מדינת ישראל,ראשית צמיחת גאולתנו.אמרתי להם שהגאולה נמשלה לאיילת השחר,שאורה בוקע קמעה קמעה עד שהחושך מסתלק מן העולם והחמה מאירה,ואף גאולתנו כך היא,קמעה קמעה היא באה.איננו יודעים מה יהיה ואיך יהיה,אבל אנו מובטחים שנצח ישראל לא ישקר ולא ינחם כי לא אדם הוא להנחם.חזרתי ואמרתי:אין ביטחון מה יקרה לנו,אבל עם ישראל ינצח.כך דיברתי ודיברתי.(הרב חיים סבתו מתוך הספר תיאום כוונות.במלחמת יוה"כ)
מצאתי! מקווה שבאמת לזה התכוונת בצל ירוק

אוופ.. אני אנסה שובבצל ירוק
אנו עורכים ברגעים אלו ממש הפרשת חלהנחמה בין החוחים =]
ניתן להעביר שמות: הכי עדיף בהודעה(יש את המספר שלי לאנשים פה ניתן לבקש מהם)/ במסר
מכירים את המבנה של הבגרות בספרות?פצל"ש יקר

אז בכל פרק יש יצירות מסויימות שניתן לענות על השאלות איתם.

אם מישי ענתה בפרק מסויים על יצירה מפרק אחר,אתם חושבים שהמורה יכולה לתת לה לעשות עוד שאלה או זה לא הוגן?

היי חבריםמיכל_אדרעי
עבר עריכה על ידי צבי-ליזציה בתאריך ט"ז בטבת תשע"ד 18:14

אני נורא מתלבטת, ואשמח אם תגידו לי מה דעתכם!

ההורים שלי אמרו לי שהם קונים לי מתנה לבת מצווה חדר חדש,

או נותנים לי טיסה לחו"ל במקום..

 

מה אתם חושבים שעדיף?

ראיתי את החדר שינה המעוצב החדש הזה, בצבע לבן נסיכתי..

זה התמונה הרביעית שם. (נראלי כתוב דגם טורו)

 

אבל מה כדאי לי יותר?? עדיף חדר חדש מהמם או לטוס לאיטליה לשבוע?

 

תודה רבה

מיכל

טיסה לחול...!!!הנסיך הקטן.אחרונה
ציפצוף תכתוב סתם משהוא.....shira cohen