שרשור חדש
למה אנשים טובים מתים ואנשים רעים ממשיכים לחיות?זעקתיואיןתשובה
טוב זה לא נכון. אנשים רעים גם מתים, אנשים טובים גםcookie_monster

חיים....

אני מבינה את המרמור, אבל צריך לזכור שה' יודע מה הוא עושה. מי שנפטר מהעולם כנראה סיים את תפקידו כאן...

הדבר היחיד הוודאי בחיים הוא המוות.*פוגי בפיתה*

כולם בסוף מתים..

יש על זה סוגיה שלמה בגמרא צדיק ורע לו ורשע וטוב לושיגר
אחת הסברות של צדיק ורע לו רשע וטוב לו-משה ר-

זה שלא כל מי שנראה צדיק הוא באמת כזה ולא כל מי שנראה רשע הוא באמת רשע.

יש אנשים שנראים חיצונית ממש מרשים, עם חליפה זקן ארוך, אולי כלפי חוץ גם עושים דברים טובים פה ושם, אבל התוכן רקוב, לכן זה כלל לא בטוח שאותו אדם שחשבת לצדיק הוא באמת כזה וההיפך..

אני אדם רשע ואני חיזעקתיואיןתשובה
ואילו לא מזמן נפשטר אחד האנשים הצדיקים ביותר בדורינו.
אמת שהמילים אמת יושר וחסד הם רק חלק מהתיאורים אודותיו
מאיפה לך?המצב חסהאחרונה
אעעע... מה לעשות..??חג'דומט

אמא שלי דאגנית אשש בנושא טרמפים. אין דברים כאלה.

 

ע"מ לחסוך לכם תגובות..

כבר ניסיתי לדבר איתה מלא על זה-אין מצב..

גם עם ההורים שלי אין מצב לטרמפים. אל תספר להם, אוcookie_monster

שתעלה על אוטובוס.

|מזדהה|

זה מה שאני עושה

מוכר עוגי פלצת

שני כיוונים:

 

א. להביע את הבנתך הכנה לדאגתה, ולנקודת האמת שלה,

בין אם בשיחה שלך איתה, ובין אם במיתון יחסי של השימוש שלך בטרמפים.

 

ב. להבין שלפעמים מתישהו ההורים מתרגלים, למרות שבהתחלה קשה,

והם לומדים לקבל ולהכיל את דרכך.

אתה בן 18.. בחיאת.ט!הר

אותי ההורים מעודדים להסתדר לבד. (כן, גם טרמפים..)

 

אבל.. אם והייתי במצבך, לא הייתי שמה עליהם. אתה כבר גדול בשביל שיקבעו לך.

אומנם הם רוצים בטובתך.. (ובלה בלה בלה..) אבל יש דברים שפשוט עושים. לא שואלים.

למה בלה בלה בלה?דתי לאומי

דווקא ממישהו בוגר שלא רחוק היום שבו הוא יהיה הורה בעצמו, הייתי מצפה להבין שזו דאגה ואהבה כנה לילד ולא "בלה בלה בלה"

מצחיק אותי איך שאנשים תופסים אותיט!הר
במילה. פירוש נחמד המצאת,לא לזה התכוונתי.

פשוט מאוד המילים האלה מכניסות בתוכן את כל ההסבר המלאה הזה שנמאס לחזור עליו אלפי פעמים, אז בבקשה די לתפוס אנשים במילה..

ותאמין לי שההבנה הזאתי לא עוזרת לקבל את ה׳גזירה׳ אלא לפעמים אפילו ההפך.

ו-חג׳דומט, בכל אופן אמרתי את דעתי בלבד.. תחליט מה יותר חשוב לך כרגע..
וסתם שאלה, עד איזה גיל אתה חושב שתוכל להתנהל כך? יש פעמים שצריך לפי דעתי ללמוד לשים סינון מסויים ולא לפעול רק לפי הרצון של ההורים.. אתה כבר בחור עצמאי שעומד ברשות עצמו..!
אני יודע,אבל..חג'דומט

יש לי קשר טוב מאד איתם. אני לא רוצה להרוס אותו.

 

הבינות אותי?

 

אבל אולי את צודקת בכל זאת.

איך זה לא הורס קשר.. כולה ויכוח..מישהי=)
אממ, לדעתי-*בננית*

את האמת? שלדעתי היא צודקת.

מצטערת שאני יוצאת כבדה, אבל אני לא כ"כ אוהבת טרמפים.

אני יודעת שאבא שלי אוסר על אמא שלי לקחת טרמפיסטים מטעמי בטיחות.

ואני די מבינה אותם.

אז נכון, אולי אנחנו כביכול זהירים מידי, אבל אני חושבת שבחיים עדיף להיזהר טיפה יותר מידי מאשר חס ושלום לגרום לאסון.

אני לא אומרת שטרמפים גורמים לאסונות בצורה תדירה, אבל זה ריאלי לומר שזה קורה פעם ב...

אם אתה גר ביישוב מרוחק או משו כזה אז אולי לעלות על טרמפ מהאנשים ביישוב לעיר הקרובה זה סבבה, אבל יותר מזה, אני לא כ"כ בעד.

 

הקיצר, מצטערת אם לא עזרתי במיוחד, אבל אני באמת חושבת שיש מקום לשקול את הדברים שלה.

עם כל זה שאני נשמעת סבתא - אמא שלך באמת דואגת לך.

אני חושבת שלצפצף על זה (ואני לא אומרת שזה מה שאתה עושה, אני אומרת שזה דבר שאסור להגיע אליו) זה לא טוב.

 

אם כי יש את הצד שאתה כבר ילד גדול ואלה החיים שלך. אבל פה אני כבר לא נכנסת לשיקולים שאתה תעשה..

לדעתי הרעיון הזה של טרמפים פשוט לא טוב (אא"כ חד פעמי).

אני מבינה שלפעמים אין ברירה, אבל בצורה קבועה זה לא נשמע לי הכי בטוח שבעולם.

|מבין...| נסי למצוא "פרצה" בעדינותדב גריזלי

גם ההורים שלי הבהירו לי בבירור שאני לא נוסע בטרמפים, והיום אני נוסע  - אמנם לא באופן קבוע ובכלל לא הרבה, אבל כן... איך?

 

זה התחיל מטיול בצפון, שבזמן אמת הבהרתי להורים שלי (ולא עשיתי שום דבר בלי שהם הרשו לי ח"ו, ועל כך בסוף התגובה...) שאין מצב בלי טרמפים > אישור חד פעמי.

כנ"ל > אישור רב פעמי, בצפון.

וכו', > ממקום לימודי לירושלים וחזור.

>בתקווה לאישור כולל וגורף! [בחינת קמעא קמעא...]

 

ועל כך בסוף התגובה: פעם הייתי צריך לנסוע במקום שלדעתי דעת הוריי עליו הוא שזה מקום מסוכן (אולי גם דעתי עליו היתה כזו אם הייתי שם - בסוף מעולם לא הייתי שם...). התקשרתי כדי לבקש את רשותם, והתשובה היתה - לדעתנו זה מסוכן, אבל תעשה מה שאתה חושב. אנחנו לא רוצים, אבל אם אתה באמת רוצה אז תיסע. ... ולא נסעתי...

 

סליחה על החפירות בתמצות קורות חיי! חופר

את לא חושבת שיש מקומות שזהענבל

בס"ד

 

מצחיק עד כדי מגוחך להסתדר בלי טרמפים?

 

לא בכל מקום זה אפשרי.

אל תחיו בסרט.

 

גם אצלי שיש לי כבר תחבורה ציבורית בשנתיים- שלוש האחרונות אני עדיין חייבת טרמפים מפעם לפעם.

 

דרך העולם.

אין לי אוטו, האוטובוסים ממש לא בזמנים שמתאימים לי, טרמפים האפשרות היחידה.

 

צודקת צודקת צריך להבין שאי אפשר להיות מבוססים רק על אוטובוסים במיוחד לא אם רוצים לנסוע לטייל או משהו.

 

זה גם יוצא הון תועפות.

 

אגב, גם לא בטוח לנסוע באוטובוס

ולא בטוח ללכת בירושלים

ולא בטוח ללכת בשומרון

ובכלל, לא בטוח לחיות במדינה הזאת.

את יודעת בכמה סכנות את עוברת כשאת עוברת ברחוב?

עזבי, כשאת נושמת?

בכל דבר יש סיכון.

ועל כל טרמפ שקרה בו משהו יש עשרות אלפים אם לא יותר שלא קרה בהם כלום.

בדיוק כמו באוטובוסים.

 

אז תעשו לי טובה..

אם אתה עושה את המקסימום הנדרש לשמור על עצמך זה יהיה בסדר גמור ברוב רובם של המקרים.

אוייש.מקום בעולם

יש הבדל בין ללכת בירושלים\שומרון וכו' לבין להכניס אותך לסכנה במודע.
 

גם ללכת במקומות האלה זה להכניס את עצמך לסכנה במודעענבל
לא נכון!מקום בעולם

יש טיפה[רק טיפה] הבדל בין לקחת טרמפים לבין ללכת בעיר\יישוב. טיפה.

מה לא טוב בטרמפים?!?!?!?asaf300

תוציאו מהראש שלכם שכל האנשים בעולם רעים,ומסוכנים!! כי הם פשוט לא..

רוב האנשים שעוצרים לטרמפים הם אנשים נחמדים ,שבאמת רוצים לעזור לך להגיע לאן שאתה צריך..

נכון שיש  חלק מהערבים שעוצרים לטרמפים כדי לפגוע בנו, וגם אפילו יהודים שרוצים לפגוע. אבל הם מיעוט! ויש דברים בהרבה,הרבה יותר מסוכנים מטרמפים!! ההפך! בטרמפים אתה לומד על אנשים, אתה נהנה מהרגע.. מרגיש איך הקב"ה עוזר לך (או לא..),לדעתי זה נורא חיובי.

נכון שצרייך להזהר.. אבל עד כדי לא לסוע לא נראה לי..

וחג'דומט- במקרה הזה, אתה בחור גדול שיכול לדאוג לעצמו , ו"לא לשים" על אמא שלך.. זה לא נקרא כך. מפני שזאת זכותך, וזכותה לפחד בשבילך, אבל היא תתרגל לזה.. לדעתי תסע בטרמפים, ותשתדל שהיא לא תדע. ואז אחרי כמה זמן זכבר לא תוכל בלי טרמפים, היא כבר תסכים..

אוקיי. אממ*בננית*

אני אישית לא הייתי נוסעת כי אותי זה מפחיד, אבל אני מקבלת את זה שכל אחד יעשה מה שטוב לו.

לדעתי זה לא הכי בטוח.

ואל תוציא לי מילים מהפה. אני לא אמרתי שכולם רעים ומסוכנים.

אני גם לא אמרתי שרובם רעים ומסוכנים.

אני בסה"כ אומרת שאנשים כאלה קיימים, גם אם הם מעטים ביותר.

 

בכולופן לעשות משהו שהיא לא מרשה בלי שהיא תדע זה לדעתי גניבת דעת. (ז"א שזה לעשות משהו שהיא בטוחה שאתה לא עושה..)

אם כי אתה כבר גדול (ועדיין זה ראוי להקשיב להם..), אז אולי זה בסדר. לא יודעת.

אה..אז נחכה עד שיקרה משו?? ומה עם כיבוד הורים???אני! =]
לא כל האנשים רעים, אבל צריך רק אחד.לך דומיה תהילה
מתוך הכרות אתך אתה תופס טרמפיםיוני אומן

(טרמפ ממצפה לקסם..) אולי ככול  שתתפוס יותר הם יותר יתרגלו

ממממ...דרךחדשה_

ממש יכולהיות שההורים שלך צודקים!

הם אומרים לך את זה מתוך דאגה,ורק מתוך זה שאתה הילד שלהם והם אוהבים אותך!

יכולהיות שבשבילך זה קצת מוגזם...שההורים לא מרשים לנסוע בטרפים..

יש לי 3 עצות אני אכתוב רק שתיים..

א.תשאל אותם:אז במקום טרפים,איך אני אסע?[נגיד הם עונים:אוטובוס!) אז מה הבעיה אם אוטובוס? זה מצויין..גם יותר מסודר וגם יותר נורמלי מאשר טרמפים..]אם לא אוטובוס אז תשאל,מה הם מצעים? ואז תגיעו לנקודה כולשהיא...

ב.להיכנס לאימותים[מה שכתבתה שאתה לא רוצה..]ו"לנצח" כביכול..

 המון בהצלחה!

אם אתה צריך עזרה..מוזמן..

מקווה שעזרתי..

 

נראה לי שאתה בגיל ש"יכול לקבוע עובדת בשטח"ozd

לדעתי נורמלי לגמרי ליסוע בטרמפים, (סתם לידע כללי הסיכויים שתחטף בטרמפ הם בערך כמו סיכון של לטייל...) או שתבקש מההורים שלך מכונית...קורץ

בשנה הראשונה שעצרתי הייתי מודיע להורים שלי שהגעתיישי .א.

לאט לאט הם התרגלו....

אני שולח לאמא שלי סמס כל פעם(כמעט..)כשאנינענע בחסה

עולה על טרמפ..

תנסה לעשות איתה את זה..אולי זה ירגיע אותה..

 

מה עשיתה?[אם מותר לשאול..???]דרךחדשה_
האמת היא שהיום אני כבר רוצה שאמא שלי תדע שאני בטרמישי .א.

כי אם יודע שאני בטרמפים אז מתפללת ממש מרב דאגה, ואז תמיד אני מגיע ממש מהר הביתה.....

שבוע שעבר עמדתי בלילה באיזה טרמפיאדה, והגיע אוטובוס והיה לי כסף וזה ובאתי כבר לעלות ואז נזכרתי שאמרתי לאמא שלי שאני בטרמפים אז אין סיבה לעלות, תוך שניה יגיע טרמפ אחר...

אחרי שתי דקות הגיע טרמפ לאיפה שהייתי צריך והגעתי יותר מהר מהאוטובוס....

מוכר, מוכר..מרב.

ומה תגיד על זה שגם סבתא נכנסת לקישקע של הטרמפים שלי?

 

בירושלים והסביבה משום מה אין להם בעיה שאני אסע. כאילו, יש להם, אבל בקטנה כזה.. כבר למדו שזה יקרה ושאין להם מה לעשות נגד זה.

אבל השנה נאלצתי מסיבה מאוד מאוד ברורה לנסוע בטרמפים במקומות קצת פחות מוכרים [מתי בפעם האחרונה הייתם צריכים להגיע מיקנעם לפרדס חנה? לא יצא לכם כ"כ, נכון?]- 

הסיבה: יש אוטובוס פעם או פעמיים ביום לאיזור. אז נכון שיש לי חינם, ונכון שאני יכולה לעשות דרך ארוכה פי אלף [יקנעם-חיפה-בנימינה-פרדס חנה במקום יקנעם-בנימינה-פרדס חנה. עוד שעה נסיעה נטו, בלי לחכות לאוטובוס/רכבת], אבל..

בשביל להגיע לפני שבת, או לפני סעודה מפסקת, או לפני חתונה-

כשאני עובדת רוב היום, והאוטובוסים בשעות לא נוחים במיוחד-

אז כן. נסעתי בטרמפים. [אחלה טרמפים, אגב..]

ולא גיליתי להם.

אבא שלי יודע שבגדול אני נוסעת בטרמפים, 

אבל אמא וסבתא? 

אולי עוד כמה שנים אני אגלה להן שזה מה שעשיתי..

עכשיו בינתיים אני משקרת להן קצת..

"בנס הספקתי את האוטובוס של 5 ורבע, היה לי טרמפ מסודר מיקנעם לזכרון.."

זה מרגיע אותן קצת..

 

להציב עובדה במקרים של דאגה- לא כדאי.

אמא תדאג לך מאוד כשהיא תדע שאתה בטרמפים,

היא לא תישן בלילה- ובשיא הרצינות- אם היא תדע שאתה נוסע בטרמפים והיא מפחדת מזה.

נראלי שפשוט לא צריך לספר להם.

מה שלא יודעים- לא הורג.

אם הם שואלים "איך הגעת?" תגיד שטרמפים, אם לא באלך לשקר [מפאת שלום בית ;) ], אבל סתם ככה להגיד להם "אני אחזור בטרמפ.. נראה כבר.." זה רק יחרפן אותם..

 

ובקשר לסכנות, אותר-

יש מקומות בא"י שיותר מסוכן לגור בהם מאשר לנסוע בטרמפים.

לגור בדרום ת"א? סכנת נפשות.

לגור בגבעה באמצע כפרים ערביים? זה מזעזע נראלי בקטע של הסכנה..

אפילו לנסוע בכביש 60 זה כבר באמת מסוכן..

וטרמפים דווקא לא מסוכנים באיזורים האלה בד"כ. עוצרים לרוב אנשים מהימנים, צדיקים, נחמדים..

נכון שצריך לשים 800 עיניים על כל טרמפ כי לכי תדעי.. 

אבל בד"כ זה אחלה בני אדם..

מוכר מאחותי....ישי .א.

גם לאחותי לא הרשו אבל בשעות שהיא היתה חוזרת הביתה כבר לא היו אוטובוסים..

בעיקר בהתחלה כשהיא עדין לא הכירה את הדרך כ"כ טוב, אז היא הייתה מתקשרת אלי שאני יסביר איך לנסוע וזה, ואז היא תמיד הייתה מוודה שאמא שלי לא שומעת אותי בטלפון, כדי שהיא לא תגלה שהיא עוצרת טרמפים

הלכתית לא מחוייב להקשיב אם כי רצוי להתחשבהמצב חסהאחרונה
אני בטוחה שכולם כבר שאלו את זה אבל בכל זאת..מצפה אביחי

באמת לא נקלט לי הצער הזה על החורבן.

זה רחוק ממני מאוד, בחיים לא ראיתי את זה. ב''ה טוב לי בחיים, ולא ממש מרגיש לי חסר בלי בימ''ק.

באמת אני שואלת. למה צריך ואיך אפשר להרגיש צער על משהו שאתה בכלל לא מחובר אליו? שלא חסר לך?

אבא שלי הוא מהאנשים האלה שישבו ויבכו על החורבן ממש! ואני רואה אותו ושבאמת עצוב לו וזה לא נכנס לי לשכל. לא נקלט! פשוט לא מצליחה להבין את זה! איך אפשר לבכות ולהצטער על כזה דבר שבחיים לא היית מקושר אליו?!?

זה לא שרע לי ואני מרגישה חסר עמוק. טוב לי ונחמד לי גם בלעדיו.

אז כולם אומרים ''תנסי לדמין שהלוים היו שרים, ועבודת הכוהנים וכו וכו..''  לא מצליחה לדמיין!

 

 

נכון שחפרו על זה כבר מלא, אז מי שאין לו סבלנות שלא יגיב וידלג הלאה. בלי כל מיני הערות 'נחמדות' למיניהן. תודה.

תקראי את הספר "יוסיפון" או ספרים המתארים את החורבןהמצב חסהאחרונה
סיור וירטואלי בהר הבית-משה ר-

כמובן שעדיף תמיד לעלות, מי שרבותיו מתירים

http://harhakodesh.co.il/tour/

מקפיץ-משה ר-
תודהסתם אחתאחרונה
אווף!יעלושש=]=]
קשה לי לשמוע שעודפעם ילדה נשכחה באוטו..גם היום..בדולב...קשה לי! למה (סליחה שאני אומרת..) ההורים לא לוקחים אחריות אני יודעת שהם לא עשו בכוונה! אבל למה אי אפשר כל פעם שיוצאים מהאוטו לבדוק שאין ילד..רק להסתובב אחורה..לנסות לשחזר רגעים! רגע- לקחתי אותה לגן..?איך זה יכול להיות שהורה שוכח את הילד שלו? אווףף!!!
^^^ כל כך נכון..אבל צריך לנסות ללמד זכות.חג'דומט
טוב תראי.. קרה גם לאמא שלי כמה פעמים.. ככה זה כשcookie_monster

הורים עסוקים או טרודים. כמובן שצריך להשתפר ולתקן את זה, אבל תחשבי שזה נורא קשה...

בדיוק ראיתי את זה עכשיו!! נוראי!!לויה
תמיד זה קורה לאבות מה לעשות שבנים אסטרונאוטיםחנושנוש

סורי אם פגעתי פה בבן כלשהו............

 

 

 

אבל זה בהחלט מאד עצוב ,שיהיה רפואה שלמה!!!!!!!!!!!!

אגב,פלצור

בשבועיים האחרונים קרו שני מקרים כאלה, בשילה וברמת גן...

לא עלינו.

וגם אתמול אם אני לא טועה..ateretfa
אתם לא יכולים לשפוט אותם!!לכו תדעו...~אורטל~
אמרו לי שהם משפחה ממש ממש אחראית!!!לויהאחרונה
חדשה וזמנית פה.....מ י כ ל י
בוקר טוב ! מנסה להרדם מאוחר.......למי יש נושא לדיון?!
מה אנחנו, הנוער, יכולים לעשות בשביל להרבות אהבהלויה

ואחדות בעם ישראל?

אמממ... מה עם נושא יותר קליל וכיפי?swarley
ט' באב, זה הזמן! אבל מוזמן להעלות נושא אחר אם באלויהאחרונה

לך..

 

מישו יכול להוריד לי סדרה?yedidiaz9
בכיף, אבל איך אני יעביר לך את זה?swarley
במייל.. (אני חושב שאפשר באימייל..) אני רוצה את...yedidiaz9

אליפים..

אמממ... חשבתי סדרה אמריקאית שאני יכול בשניה...swarley

את זה יהיה מסובך... רוצה family guy, how i met your mother ?

לא, תודה בכול מקרה..yedidiaz9אחרונה
אנחנו-בוכים, ואתה-צוחק?? התבוננות אמונית בט' באבאאלעד

עצוב חורבן.

אתם מכירים את הסיפור הזה?

 

"וכבר היה ר"ג ורבי אלעזר בן עזריה ורבי יהושע ורבי עקיבא מהלכין בדרך...כיון שהגיעו להר הצופים קרעו בגדיהם. כיון שהגיעו להר הבית, ראו שועל שיצא מבית קדשי הקדשים, התחילו הן בוכין ור' עקיבא מצחק. אמרו לו: מפני מה אתה מצחק? 

הסיפור כאן מראה לנו משהו חשוב. התבוננות נכונה בחורבן הנורא..

 

בום! חורבן! ביהמ"ק חרב..! איזה שבר איום.

ופתאום, מתוך כל החורבן, כשרואים את התמונה הכי עצובה שאפשר לראות, ר' עקיבא צוחק..

וחכמים שואלים אותו - תגיד, אתה רציני? תראה מה הולך פה!!!

 

רגע..מזכיר משהו?

גוש קטיף, לפני 8 שנים.

חורבן, בתים נהרסים, בתי כנסת נשרפים ומחוללים..מאות משפחות מושלכות לרחוב...דבר לא נורמאלי..

ואין, אנחנו לא מצליחים להבין...מה??? למה? אני עוד לא מדבר על טוב...

רק שנבין פרופורציה..

חוץ מהחרבת ביהמ"ק, נהרגו אלפי אלפי יהודים, ונלקחו לגלות ארוכה עוד יותר. מכה גדולה פי כמה..

 

ולמרות זאת - ר' עקיבה צ-ו-ח-ק!! ממש!

ואנחנו חייבים להבין, למה הוא צוחק?

ר' עקיבה, מסתכל במבט מדהים. יש לו ראיה חודרת. ראיה שיכלה לחדור מבעד לשועל המהלך ולחורבות המקדש.

בראיה שלו, הוא ראה שם משהו אחר. נוצץ.

 

אמר להם: מפני מה אתם בוכים? אמרו לו, מקום שכתוב בו: 'והזר הקרב יומת', ועכשיו שועלים הלכו בו, ולא נבכה?! אמר להן: לכך אני מצחק, דכתיב (ישעיהו ח ב): 'ואעידה לי עדים נאמנים את אוריה הכהן ואת זכריה בן יברכיהו', וכי מה ענין אוריה אצל זכריה? אוריה במקדש ראשון וזכריה במקדש שני! אלא תלה הכתוב נבואתו של זכריה בנבואתו של אוריה, באוריה כתיב (מיכה ג יב): 'לכן בגללכם ציון שדה תחרש וגו', בזכריה כתיב (זכריה ח ד): 'עוד ישבו זקנים וזקנות ברחובות ירושלם', עד שלא נתקיימה נבואתו של אוריה - הייתי מתיירא שלא תתקיים נבואתו של זכריה, עכשיו שנתקיימה נבואתו של אוריה - בידוע שנבואתו של זכריה מתקיימת. בלשון הזה אמרו לו: 'עקיבא, ניחמתנו! עקיבא, ניחמתנו!'."

 

ר' עקיבה ראה אותנו [תרגעו, אני לא זקן..] דרך החורבן הנורא. הוא ידע שלמרות הכל יהיה תקומה!

אני בטוח שר' עקיבה היה מציאותי. גם לו כאב על התמונה של החורבן, אז למה הוא ראה את המצב כ"כ ורוד?

וכאן, התשובה מדהימה. שאנחנו חייבים לראות אותה מול העיניים בט' באב...!

 

ר' עקיבא לא עיוור. הוא רואה את הכל בדיוק כמו חכמים...

אבל הוא מכניס פה את המחשבה חזק!

מה זה יועיל לי עכשיו לבכות? צריך להתאבל, אבל - חייבים להתקדם!

המצב אז, היה רע. בלי מאמץ אדיר ופעולות מעשיות - התורה היתה נשכחת לחלוטין..

ור' עקיבא אומר לחכמים: צריך להתאבל, אבל עכשיו - עכשיו זה הזמן לבניין! לחשוב קדימה. צריך לבכות! אבל גם להבין איפה אנחנו עומדים..

 

 

אז וודאי, צריך להתאבל בט' באב. אבל מיד אחרי האבל - חייבים לחשוב איך פורצים קדימה! אנחנו רוצים ביהמ"ק בנוי או לא?

כל אחד בתחומו. תהילים, גמרא, פעילות..לא חסר. פשוט - תתבוננו!!!

 

ואם כבר - שתדעו, שלא אומרים תחנון בט' באב. היום הזה הוא "מועד*"!!! רק צריך לעבוד קצת, ונזכה לשמוח בו. אמן

______________

*מהפסוק באיכה "קרא עלי מועד לשבור בחורי"..

ועוד נקודה קטנה -אאלעד

קצר ולעניין.

על מה אנחנו מתאבלים? על עצים ואבנים שנשרפו במקדש?

 

ההתבוננות הנכונה, שמובילה לתיקון, צריכה להתחיל מה "למה?" זה קרה. שם - מתחיל התיקון.

 

בהצלחה. באחדות ישראל ובבניין המקדש - ננוחם.

 

סיפור של חכמי חלם..קטנציק

מתוך שיעור של הרב ביר בתשעת הימים:

מעל הנהר בעיר חלם היה מתוח גשר. כעבור מספר שנים נפער חור גדול בגשר ואנשים החלו ליפול ולהיפצע.
חכמי חלם ישבו שבעה ימים ושבעה לילות, ולבסוף החליטו להקים מרכז חירום רפואי ליד הגשר.

 

עלינו לטפל בסיבות לחורבן ביהמ"ק: המצב החברתי בעמ"י, ע"ז [תלוי לפי איזה נביא...]. ולא לנסות לבנות את ביהמ"ק בעודו בית שרוךף.

כפי שבת הקול אומרת לטיטוס: "בית חרוב החרבת, היכל שרוף שרפת" -- כיוון שביהמ"ק הוא סימפטום של מצב השכינה בתוך עמ"י. כשעמי" הדרדר מבחינה חברתית ודתית, [על מׁכרם בַּכֶּסֶף צַדִּיק וְאֶבְיוֹן בַּעבוּר נַעֲלָיִים]

 

 

המהרש"א בסוף מכות מביא זווית נוספתמרדכי
בס"ד

רבי עקיבא ראה את הטוב בשועל שיוצא מבית המקדש. כי אם יש שועל זה אומר שבית המקדש ריק והגויים לא רוצים אותו ומכיוון שהוא ריק אז יש בו שועלים וכבר בזה רבי עקיבא נחמה (הרב משה צוריאל מביא את זה בסיפרו ע"פ המהרש"א האחרון על מכות)
בסוף כן כתבת..אשרייך! יפה מאוד!בדמייך חיי
כל מה שנכתב פה יפה.*חזרזיר*

תודה רבה,
נותן הסתכלות עמוקה יותר ליום הזה.
תבורכו!
 

תודה לכם.חרותיק
שנזכה לישועות ונחמות..
באמת יפה....ישי .א.

אתמול שמעתי את זה מהרב שמואל אליהו....

וואו. זכות.אאלעדאחרונה
חברה טובהספר הספרים

יש לי חברה ממש טובה שגרה לידי, ואנחנו כל היום מדברות מבשלות ועושות מלא דברים ביחד.

אבל אני מרגישה לפעמים שאני יותר מידי לוחצת, אומרת את הדברים הלא נכונים, יורדת עליה, וכו'....

מישהי יכולה אולי לעזור לי?

העיפו אותי מהדרכה!!)))=אנונימית![=
אני מדריכה בערך שנה אחת בסניף עדה.והחניכות שלי לא באו במשך כחודשיים לסניף.לפעמים באה אחת או שתיים..לפני שבועיים בערך הקומונרית שלי הציבה לי עובדה אם החניכות לא יבואו תוך שבועיים את תעזבי את ההדרכה אז במשך כל השבועיים שהיו ניסיתי להביא אותן בראבק לסניף התקשרתי אליהן, עשיתי סיבובים בשכונה,הלכתי לבתי הספר שלהן ולקיטנות שהן נמצאות בהן..ניסיתי לעשות הכל בשביל להביא אותן.ולא הן לא באו.והנה עברו להם השבועיים והקומונרית אמרה שזהו סיימת את תפקידך בתור מדריכה בגלל שלא הצלחת להביא את החניכות תוך הזמן שהקצבתי לך..ברגע שהיא אמרה לי את זה התפרקתי..לא יכלתי להכיל את זה באותו רגע..ופשוט אני לא יודעת מה לעשות לשכנע אותה להחזיר אותי?לחפש סניף אחר ולהכנס אליו להדרכה?אני ממש כבר לא יודעת מה לעשות..
להגיד להאוסנת

אני רוצה ללמוד איך להביא אותן, ואיך לגרום להן להשאר,

עשיתי מאמצים גדולים בשבועיים האחרונים, אבל מסתבר שאני צריכה שתעזרי לי.

 

(כל זה בהנחה שהיא אכן לא עזרה לך ודחפה אותך קודם...)

תקבעי איתה שיחה אישית בנחתדתי לאומי

תלבנו את העיניינים, תסבירי לה מה עשית כדי להביא חניכות, וכדאי גם שתבררי עם עצמך האם את רוצה להישאר בהדרכה כדי לתרום לחניכות שלך, או כדי לתרום לעצמך, ותבהירי את זה לקומונרית שלך. בהצלחה

מה?? מה את אשמה?? דברי איתה.חג'דומט
אני היום אמורה לדבר איתה..אנונימית![=
אבל היא כל כך בטוחה בזה שאני לא צריכה להדריך..אז אני לא יודעת מה לעשות..
תחשבי למה את רוצה להדריךדתי לאומי

ואיך זה בא לידי ביטוי.

תגיעי מוכנה, כשאת יודעת שאת רוצה לתרום (אם זה ככה?) ושעשית מאמצים בשבועיים האחרונים ותמשיכי בזה.. תסבירי לה את זה.

תהיי בטוחה למה את כן צריכה להדריך ואל תפחדי ממנה.חג'דומט
זה לא אשמתך!למה את צריכה להידפק מזה?~אורטל~

ואיזה קומונרית קשוחה!!

מה? חניך-שניים זה המון!לך דומיה תהילה

צריך להעריך את ההשפעה שיש על חניך אחד,

לפעמים זה כל מה שצריך. כמות גדולה זה נורא

יפה ויש גם ערך לכמות, אבל 

 

למרות שאני יכול להבין גם את הצד של הקומונרית,

אבל לא מסכים איתה.

 

 

 

(הכותב הינו קומונר)

כי יש לי בקבוצה 8 חניכות..אז היא אומרת שזה קצתאנונימית![=
שבאה רק חניכה אחת או שתי חניכות..אני אמור לדבר איתה עוד שעה ואני ממש מפחדת מזה שאני אתחיל לבכות לה או משו כזה..כי אני יודעת שאני אמורה להיות בטוחה בעצמי וכו' אהל אני מפחדת שהרגשות ישתלטו עליי ולא אני עליהם..ויש לי עוד שאלה זה שאני אדם שלא אוהב לחבק ולנשק זה דבר שאפשרי להעיף אותי?
ברור שלא...חג'דומט
כמובן שאת צריכה לשאוף להביא כמה שיותר חניכים,לך דומיה תהילה

אבל ע"פ איך שזה נשמע, הוצאה מההדרכה היא לא פתרון.

 

הוצאה מההדרכה היא רק אחרי התייעצות עם רכז הדרכה.

בנוהל!

תשאלי את ההנהלה הארציתDiesel-man
אה ועד דבר חשוב..שלום לxxxx
בחיים אל תאשימי את החניכות
חבר'ה בוא לא נעשה משפט שדה לקומונריתדתי לאומי

בינתיים שמענו רק צד אחד, אנחנו לא באמת מכירים את המדריכה החביבה ולא את הקומונרית יכול להיות שיש עוד דברים בסיפור שלא שמענו (ויכול להיות שלא), ולכן לא ראוי להגיד "מעולה שהעיפה אותך" ומצד שני " קומונרית מגעילה/קשוחה" להגיד את זה כששמעת צד אחד לא אובייקטיבי זה חוסר רצינות ואחריות.

צודק.חג'דומט
אז אתה חושב שיש לך הזכות להחליט שמישהי מגעילהדתי לאומי

מבלי ששמעת אותה בכלל? ואם (לא במקרה שלנו כמובן) המדריכה לא הגיעה לסניף במשך חודש, כשהיא כן טורחת להגיע, היא מאחרת, פעולה בשבילה זה משהו שעושים עם כרטיס אשראי וכו'.. רק שאת כל זה היא "שכחה" לספר כאן. מה תגיד?

 

הבהרה: חס וחלילה לא מדבר על "אנונימית" לא מכיר לא יודע לא מדבר עלייך. מדבר על מקרה אפשרי ביותר, ועל משפט השדה.

 

דוגמא: אתה מורה, וילד בא להתלונן שתומר הרביץ לו. מה תעשה?

1)תעיף את תומר הביתה

2) תזמן את תומר, תשמע מה הוא אומר, ותחליט.

ואם בסוף מתברר שהילד הוריד לתומר את המכנסיים מול כולם? העונש לתומר יהיה אותו העונש?

???

בקיצור: חוסר אחריות, חוסר רצינות..

אויש, דברי איתה.. ממה יש לך לפחד? תגידי לה מה אתמישהי=)

חושבת דוגרי..

^^ מסכים עם דתי לאומיozd
רגע! שקט לכולם כאן![]דרךחדשה_

את רוצה בכלל לחזור להדרכה בסניף שהיתנהג אליך ככה?

את מעוניינת להישאר בקבוצה שלך שאין לך חניכות?

אם לא..

אז אני מציעה לך כמו שכולם מציעים כאן..ללכת לדבר איתה בכבוד אבל באמת!

ולעבור סניף..לעבור להיות מדריכה במקום אחר!

אבל בתכלס תעשי מה שאת מרגישה!

שהיה לך המשך יום מתוק!

בי

 

 

אז מה נסגר בסוף?דתי לאומי

איך הייתה השיחה?

להדרכה היא לא תחזיר אותי..אבל היא הציעה ליאנונימית![=
הצעה אחרת במקום ההדרכה..
ואיך היה?דרךחדשה_
>>>>>>>אני! =]

סבבה..תסתכלי על חצי הכוס המלאה.. במקום לרדוף אחרי חניכות שלך שיבואו והן לא באות אז תתרמי במקום אחר- אפשר לפעול במגרת חב"ב או גרעין לשאול לגבי רכז חבב/ התנדבות.. יש עו המון דברים שאפשר לעשות במסגרת הסניף.. 

אגב, אולי תלכי להדריך במקום אחר.לב אדום.

במידה ולא ייצא כלום מהפגישה עם הקומונרית.

מה??..לב אדום.

היא רוצה תוצאות, מספרים אות נפשות?

 

אני בטוח שהיא עושה את זה כי היא מבינה, אבל זה מריח לי שונה, מוזר.

 

קבעי איתה פגישה ודברי, זה לא פשוט.

אני לא רואה את כל התמונה השלמה....ישי .א.

אם זה היה כמו שתיארת את זה אז באמת אין סיבה להעיף כ"כ מהר....

אבל מן הסתם היו עוד המון דברים שבגללם הקומנרית החליטה להעיף אותך ולא תיארת אותם כאן...

מה היה בכל החודשיים האלו???

הקומנרית לא עשתה לך שיחות וזה על החניכים

למה נזכרת רק בשניה האחורנה שהקומונרית רצתה כבר להעיף אותך??

אני שובה פעם אומר אני לא רואה את כל התמונה ואני לא יודע ה קרה, אבל זה נשמע לי ממש מוזר שקומונרית תחליט להעיף ככה.....

>>>לך דומיה תהילהאחרונה

בסניפים קטנים, גיוס חניכים יכול להיות באמת לא פשוט ולוקח המון זמן עד שמגבשים שבט מאפס.

 

אני מאמינה באמונה שלמה בביאת המשיח!!!!!!!!!ateretfa
יופי, תהני לך עם זה... swarleyאחרונה
אני באקסטזה,תתמודו חג'דומט

שימו את זה ברקע קודם..

 

 

 

דמיינו את זה.

 

הכנסת מחוקקת חוק יסוד בית המקדש.

 

שר השיכון מוציא מכרז לבניית בית המקדש על הר הבית והבניה מתחילה.

 

התרגשות גדולה בכל מדינת ישראל ובעולם כולו. מליונים של תיירים גודשים את נמלי התעופה.

 

מקימים גוף בוחר לסנהדרין. שמייצג את כל חלקי העם.

 

נבחר כהן גדול.

 

כלי המקדש מוחזרים מהוותקין  כולל..ארון הברית..ואוו....שמוחזר באירוע המוני לירושלים לבית המקדש.כמו הכנסת ספר תורה רק פי כמה..

 

השראת שכינה..

אתה במה???דרךחדשה_
אקסטזה,זה להכנס לטראנס של משהו. הבנת?חג'דומט
בעז"ה במהרה בימינו.בחורצ'יק

ועכשיו השיר המדהים הזה,ברקע לסרט מדהים,(שגם בו יש התייחסות לבניין בית המקדש) http://www.meirtv.co.il/site/content_idx.asp?idx=6615

ואוו זה שיר מהמם!!!!!!!!!ateretfa
הלוואיozd
יואוו... מדהים! הלוואי!!! להבה=)
רק חבל שתשעת הימים ועוד שבוע שחל בוה' מלכנו
הבט בכותרת-ווקאלי!בחורצ'יק
מחילה, צודק.ה' מלכנו


את/ה חי בסרטlalakersאחרונה


מה אתם עושים בתשעה באבשלום לxxxx
רוב האנשים צמים...ענבל
רואים סרטים על הגוש..חגי לנדסברג
על הגרוש?בחורצ'יק
כן, לזה היא התכוונה.לב אדום.
*הוא התכווןבחורצ'יק
דיברתי על כוונתו של חגי.לב אדום.
|אהמ| מוחה!חגי לנדסברג
קמים בלפנות בוקר ועושים סיור בירושלים.פונ3'ה!!

מגיעים לכותל.

מתפללים שחרית + קינות מלאות.

עולים לקברים של סבאסבתא בהר הזייתים.

נוסעים לשמוע קינות במנגינה מיוחדת.

חוזרים הביתה כבר בצהריים.

נחים/ ישנים [קמנו בלפנות בוקר..]

קוראים ספרים..

בבוקר מתאבל על חורבן ירושלים וגוש קטיףישי .א.

בצהריים כבר עושה דבר אחרים, כדי להעסיק את עצמי...

ישן, לומד, מעביר ת'זמן..ואחה"צ יש שיעורים...נענע בחסה
קוראת את הספר 'ולירושלים עירך'בבושקה!

מספר על כל החורבן של שתי בתי המקדש..

מההתחלה ועד הסוף..

ממש יפה ומעסיק!!

שיבנה בית המקדש עוד היום!!אמן.

מי כתב את הספר הזה ואיך הוא נראה?תהילולאחרונה
נוסעים לירושלים ..... חוזרים הביתה...געגוע..
ממ ישנה, קוראת, ולומדת לתואוריה..עומדת על צוק
הייתם רוצים מתישהו..אש להבה

הייתם רוצים לפעמים להיות מישהו אחר?

לחיות חיים אחרים? לא קשים כמו עכשיו..

 

כאילו, לפעמים זה נראה כאילו אנשים מסוימים נולדו למשפחה/דמות/מציאות שלא מתאימה להם.

וברור שהכל מה', והוא יודע והוא כיוון את הכל מלמעלה, אבל ת'כלס, בתור בני אדם, מה אתם אומרים?

 

 

א. משתדל לא לחשוב על דברים לא מציאותיםאאלעד

שלא מועילים לי..
ב. אני סומך על ה' ב200% זה מחשבה טיפשית, כי במקום אחר היה לי רע יותר..

לא ואני אפרט:יעל נ

אני לדוגמה למדתי 11 מתוך 12 שנים במקומות שלו מתאימים לי...

אז באותו הרגע כ"כ רציתי להיות במקום אחר, ולא איפה שהייתי...

אבל עם הזמן התבגרתי והאמנתי למרות הקושי שה' שם אותי במקום שמתאים לי! אמרתי את זה לעצמי כל הזמן!

 

ואכן, במבט לאחור - כיום: זה גרם לי להיות יותר בטוחה בעצמי, ולמרות הלחץ החברתי - אני עומדת בעקרונות שלי! וכשזה נדרש - אני בהחלט מסוגלת ללכת נגד הזרם אבל עם זאת - אני לא מתמרדת ולא עושה דווקא אלא מסתדרת עם כולם ב"ה!

המקומות בהם למדתי אמנם לא התאימו לי ממבט ראשון וחיצוני, אבל לטווח הארוך - זה נתן לי כוחות והעלה אותי למקומות שלא הייתה לי שום דרך אחרת להגיע אליהם!

כן....הנסיך הקטן.

לעבור למשפחה מושלמת, בלי בעיות... חלומי!!!!!!!!!!!

את חושבת שקיימת אחת כזאת?ענבל
לא. מעולה לי כמו שאני.*בננית*

זה לא חוכמה להגיד את מה שאני אומרת, פשוט טוב לי בחיים. ברור שאין מושלם, אבל תודה ל-ה' (טפו טפו טפו) הכל מצויין.

אבל תמיד מפחיד אותי להיות בטוחה במצב שלי.

כי הגלגל תמיד יכול להתהפך.

לוידעת. אני חושבת על זה המון לאחרונה.

אם כ"כ טוב לי אני מפחדת שפתאום ייקרה משהו לא טוב (חס ושלוםם!!)

אני מאמינה ב-ה' שהכל טוב עכשיו, והכל ימשיך להיות טוב.

 

סליחה על החפירה. יצאה לי הודעה טיפה מוזרה, תתעלמו.קורץ

לא.סבתא רוחלה

כי רוב המקרים הדשא של השכן נראה ירוק יותר,זהו שהוא רק נראה כך ולא באמת..

 

ב"ה מגיעים להבנה שזה המשפחה שלי וזה מה שקבלתי,זה הכי טוב בשבילי...

 

 

בשורות טובות.

 

 

כן..numb
רועי לביאאחרונה

א) אי אפשר להגיד שה' טועה......
זה הבעיה בנו שקשה לנו לתפוס את זה..


ב) כל האנשים שנולדו למשפחות קשות וכו' ישלהם
הרבה יותר כוחות ממי שנולד למשפחה רגילה וטובה..מה שבטוח הכוחות שלו יצאו יותר לפועל.. 

דיווח ראשון:סאלח שבתי

תקיעת שופר חזקה וממושכת נשמעת כעת בכל מקום, איש זקן ומכובד רכוב על חמור לבן נצפה נכנס בשערי ירושלים, 

עדיי ראייה מוסרים שבהר הבית יש שריפה וביהמ"ק השלישי יורד ברגעים אלו ממש מהשמיים,

רבבות אנשים נוהרים כעת לבתי העלמין כדי לפגוש את יקירהם שקמו לתחייה,

ההתרגשות והחגיגות בשיאם וביחד הם מתכננים לעלות לירושלים,

כל האווירה כעת היא קדושה והרגשה של חיכניו ליום הזה כ"כ הרבה זמן, ומגרונות כולם פורצת בשאגה הברכה:

"ברוך...שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה..."

מי מאיתנו לא רוצה שנגיע כבר לרגע הזה,כבר שיבוא בן דוד לגאול אותנו?!

מי לא רוצה שכבר יאמר ה' דיי לצרותיינו?

בואו נקבל על עצמינו, כל אחד ואחת דבר קטן למען המטרה הנעלה,וכך ביחד נביא את בית המקדש השלישי במהרה בימינו אמן!

שנזכה.. (:

 

אמן..!!חג'דומט
יאא. גרמת לבכות!! איזה עצובב זה.ילדה אחת!!
אמן...געגוע..
אמן ואמן!ateretfa
אמן!! אבל אתביהמ"ק אנחנו נבנה והוא לא ירד מהשמיים.אני! =]אחרונה
מה אתה תרגישו לגבי..דרךחדשה_

אתם מדברים אם משהוא והוא שר לך שר..כך בלי בעיה..

ואתה צריך לדבר אליו שהוא שר..

הוא שר אתה מדבר..

תנסו את זה ותגיבו!

תודה רבה!

נו תענו! זה חשוב!דרךחדשה_
לא הבנתי ת'שאלה..*בננית*

כאילו אם אתה מדבר עם מישהו והוא לא איתך, ובמקום זה הוא שר?

אם כן לדעתי זה חוסר כבוד בסיסי וצריך לבקש ממנו להפסיק. אם הוא לא מפסיק אז לעזוב ת'בנאדם הזה..

 

אבל נדמה לי שלא הבנתי את השאלה. התכוונת למשהו אחר, לא?

אממ לא ממש הבנתי מה את רוצה...numb

אבל  קרה לי שדיברתי עם מישו והיה שקט והוא פשוט התחיל לשיר..חחחחח

אז בהתחלה פשוט סתמתי..וחיכיתי שיפסיק..עד שאמרתי-אתה שר מקסים..אבל אני מוותרת כרגע על התענוג

לא,שאתה באמצע שיחה אם משהו והוא שר לך!דרךחדשה_
ממש לא! מה הקשר?דרךחדשה_אחרונה
דחוף!!! להתפלל לרפואת נויה בת אפרת גאולה!*מותק*

נשכחה ברכב בדולב ומצבה קשה מאוד!!

זקוקה להרבה הרבה תפילות שיצליחו בפעולות ההחייאה!

מקפיצה*מותק*

דחוף!!

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ateretfa
ברוך דיין האמת!!בשמחה תמיד!
): עצוב! !בשורות טובות בעז"ה!Tehilla*
ברוך דיין האמת...בחורצ'יק
לאאא אני לא מאמינה עד עכשיו כבר יותר מ10 דקותateretfa

אני אומרת תהילים!

זה לא ייתכן שזה נגמר ככה!

אנחנו התפללנו! לא הכל נגמר במוות זה לא פיררררר

אנשים לא צריכים למות בגיל כזה צעירררר

ב-ר-ו-ך--ד-י-י-ן--ה-א-מ-ת-!!!!!!!!!!!!!

זה לא פייררר

חשבתי שהרב מורדכי אליהו נפטר כדי להציל את עם ישראל מכל המוות הזה!

איפה ההיגיון שגם אותו איבדנו וממשיכים לאבד עוד אנשים!!!!

הדמעות עומדות על קצה העיניים, אני לא מכירה את המשפחה הזאת אבל זה לא פייר שכל יום, ממש כל יום אנחנו מאבדים משיהו למרות כ התפילות והתהילים! אני עוד שנייה משתגעת! זה לא נגמר ככה! זה לא הסוף!!!!!

זה לא פירר

 

חשבונות של הקב"ה.. אי אפשר לדעתאני! =]
בד"ה מרדכי
ברוך דיין האמת~מישי~

שמעתי עכשיו

"ידי נשים רחמניות בישלו ילדיהן"-עכשיו אני מבין אתקלמן זלמן

הפסוק הזה....עצובעצוב

הולם את תשעה באב...shila13579
עכשיו מתברר שאני מכיר את המשפחה מרדכי
בס"ד

האמא הייתה מורה שלי בכיתות ד'-ה'.
כואב!
מ ז ע ז ע ! ! !בבושקה!

זה מגפה!! וזה משו' שכל הדור צריך לתקן! פשוט נורא!!

זה אחריות של כולנו! התינוקת הזו נפטרה גם באשמתינו!

ה' נותן לנו כאן סימנים!! מה קורה לנו!

זה פשוט מפחיד! ה' משכיח מאנשים דברים..

מן הסתם אותם הורים אומללים אתמול ששמעו על התינוקת משילה היזעזעו!!

והנה זה קרה גם להם1! זה פשוט מ פ ח י ד !!מת

עצוב כ"כ. שלא נדע עוד צער. בד"ה מקום אחראחרונה
סרטון מרגש על אהבת ישראלאקטירוו

 

צום מועיל לכולם

מטלטל..נענע בחסה
מצמרר......סבתא רוחלהאחרונה

שנזכה להתחזק באהבת ישראל בנשמה אמן!!!!!!...

אנשים, בואו נפנים שאי אפשר להשוות בנים לבנות.*בננית*

כתבתי את התגובה הזו באחד הנושאים, אבל זה שקע, וזה משהו שרציתי לומר מזמן.

זה על העניין שאנשים פה לפעמים מזלזלים בבנות ובקיום המצוות בטענה שיש להן הרבה פחות מצוות.

אז נכון, זה מאוד קשה לקיים כ"כ הרבה מצוות, אבל גם לנו יש נסיונות.

אז הנה:

 

כל אחד והניסיונות שלו.

אל תדון אדם עד שתגיע למקומו.

מכיוון שלעולם לא תגיע למקומי ואני לא אגיע למקומך, בואו נפסיק לדון ולשפוט אחד את השני.

ויודעים מה? זה אפילו לא עניין להשוואה.

נולדנו שונים עם כוחות שונים וזה כ"כ חסר טעם וילדותי להתחיל להשוות ולהתווכח.

 

אה, וגם קצת כבוד אלינו לא יזיק.

נשמע כאילו אתם חושבים שכל היום בנות יושבות רגל על רגל ולא עושות כלום.

אז שכל אחד יתחיל קצת לכבד ולהעריך.

לכולנו יש מה לתקן, בשביל זה אנחנו פה.

כל דיון הוא לגיטימי, אבל בחיאת - תפסיקו כבר להתבחבש בנושא הזה.

זה פשוט לא רלוונטי להשוות בין שני המינים.

זה לא נעים לדעתי לאף צד.

גם לנו יש ניסיונות, גם אנחנו צריכות לעבוד על עצמנו ועל עבודת ה' שלנו.

זה שאנחנו לא מחוייבות בכל המצוות לא הופך אותנו לפחות מכם.

שכל אחד יהיה עסוק במשימה שלו ויפסיק כבר לדון ולהתנפל על הצד השני.

אנחנו נמצאים בסקאלות שונות. אי אפשר להשוות.

 

 

מקווה שנפסיק עם התוקפנות הזו, ונבין ונכבד את העובדה שאין עניין בהשוואה.

אם לא הובנתי, אני תמיד אשמח להסביר את עצמי.

קפיץ! ישר כח ענק !דרךחדשה_
לגמרי. מסכימה איתך ב-100%! להבה=)
לא משווים!swarley

אנחנו רק מזכירים עובדות מסוימות כשאתם מעבירות עלינו ביקורת...

זה גם מה שאני עושה לאמא שלי כשלמשל אני מאחר לתפילת שבת, וניא נשארת בבית...

וואלה, קצת כבוד לאמא שלך.*בננית*

היא מוציאה ת'נשמה שלך כדי שאתה תוכל לגדול טוב.

למה אתה חושב שהאמהות פטורות מתפילה?!

כי יש להן ילדים לדאוג להן.

הן מחוייבות 24/7 לדאוג לך. כן, ל-ך.

לדעתי ככה לזלזל ולומר שאם אמא שלך העירה לך על זה שלא באת לתפילה זה לא בסדר, זה פשוט חוצפה.

כנראה לא הפנמת מה שכתבתי.

 

נראה לי זה גם כפיות טובה.

חוץ מזה, שלאחר לתפילה בלי סיבה מוצדקת זה לא בסדר (וכן, אני מדברת גם על עצמי כשאני מאחרת בבוקר שבת). לכן זה תפקידה של אמא שלך לחנך אותך ולדאוג שתעשה את מה שאתה מחוייב בו.

הלו , הגזמת קצת..asaf300

זאת התפילה שלו. אמא שלו יכולה לרצות שהוא יתפלל אבל הוא יחליט מה הוא יעשה. יש גם כאלה שמגיעים בזמן ומבזבזים את התפילה ולא מתפללים באמת. ויש כאלה שמאחרים, נכון קשה להם לקום. אבל התפילה שלהם נראת כתפילה!

תפילה זה נושא פרטי, אמא שלו לא קשורה לזה..

לדעתי לאמא יש את כל הזכות שבעולם לחנך*בננית*

את הבן שלה.

אני לא שפטתי את התפילה שלו.

אני אמרתי שזה בעייה לכעוס על אמא שלו כשהיא מנסה לחנך אותו, ולבוא בטענה שהיא לא מתפללת.

דווקא אני חושבת שזה כן קשור לאמא שלו (תלוי באיזה גיל).

תפקיד ההורים הוא לחנך לתורה ומצוות.

אם הילד עושה משהו לא טוב, אז הם צריכים להעיר לו (ברור שהם לא יכולים לחייב אותו בגיל 20, אבל כל עוד הוא נמצא ברשותם אני לא רואה שום סיבה שבעולם שלא להעיר).

 

לא לגמרי הצלחתי להסביר את עצמי.. ניסיתי כמה שיכולתי.

וואו, תרגיעו עם אמא שליswarley
אני מסביר לה בצורה יפה עם חיוך על הפנים, כן? אני לא עד כדי כך רע...
זה לא היה נשמע ככה. מתנצלת.*בננית*

פה דיברת לא כ"כ יפה לבנות בשרשור, ואמרת שאתה עושה אותו דבר לאמא שלך, אז חשבתי ככה.

אז סליחה שוב.

בכולופן אני מדברת על עיקרון.

 

יומטוב!

אה, חח... מצטער אם פגעתי בכן swarley
נכון שלכל אחד יש את הניסיונות שלו,אני77

וכל אחד צריך לכבד.

 

אבל תזכרו שלא סתם ככה אנחנו מברכים "שלא עשני אשה", על זה שהקב"ה עשה לנו חיים קשים יותר.

החיים שלנו אכן קשים יותר. אז כשמדברים על קושי בעבודת ה', בד"כ הבנות לא יורדות לסוף דעתם של הגברים בעניין. לכן עדיף שלא תכנסו לזה...

אמ...לדעתי זה קשור לכבודתראו זה אני!
בגלל ש:תראו זה אני!

ברגע שכול צד יעריך ויכבד את עצמו הוא לא ינסה להגן על עצמו, כי הוא ידע שהוא טוב ורק יש טעויות לפעמים.

ברגע שכול אחד יהיה שלם עם עצמו לא יהיה השוואות!

חוץ מזה לדעתי זה גם תלוי בכבוד שנותנים אחד לשני, לכל אחד יש את מקומו הטוב ביותר והמתאים ביותר לו.

כשיש חושך כדי להוסיף אור....

חח, לאיזה בלאגן גרמתי swarleyאחרונה
דחוף!!קטנציק

מישהו יודע אם ה' שמחליפה את "האם" גורמת לדגש חזק באות שאחריה? [כמו ה' היידוע... אולי היא בעצמה מיידעת...]

עניתי בנסיו"פ.חג'דומטאחרונה
כאב...צעייר

בס"ד

 

קראתי בשבת בעולם קטן על המאהל של תנועת חוזרים להר בגן העצמאות, מחאה על כך שהר הבית ביד הערבים, אז הלכתי לשם אתמול.. והיה פשוט בזזזזיון! חוץ מכמה נערי גבעות לא היה שם כלום! איך זה שאף אחד לא כואב את כאבו של המקום הקדוש ביותר לנו, ביתו של ה' יתברך! הייתי בטוח שעכשיו חופש ויהיו שם הרבה אנשים, אבל כלום! ובכלל, למה תנועות הנוער לא עושים משהו? ברור שלכולנו אכפת, אבל אנחנו גם צריכים להשקיע בשביל זה, ולא לבכות סתם! זה גובל בצביעות! (כמובן שכל הביקורת מופנית גם כלפיי, גם אני לא עשיתי דבר למען האמת...)

מה שצריך לעשות הוא שינוי בתודעה~מישי~אחרונה

התודעה הדמוקרטית המאפשרת - חופש דת ואיש הישר בעיניו יעשה, ואם הוא חושב שזה מה שטוב - שיעשה את זה ולא מבינה שיש טוב ויש רע, אמת ושקר, ואת הרע צריך למגר היא המאפשרת את קיומו של מסגד אל אקצא ולא מאפשרת את אי קיומו (ישרפו-יבנו וכו') ואינה מאפשרת את בנין ביהמ"ק שיתפרש ככפיה דתית על הציבור החילוני- שהרי המתחסדים יגידו אם החילונים חושבים שכך יותר טוב (כמו שהם עושים)- אז שיעשו המ שהם חושבים, המוסר של האדם.

צריך להלחם במוסר המעוות!!! בתודעה המעוותת! לדבר על זה גם בציבור שלנו האם אנו נותנים מקום לרע בקדשנו גם את הערכים המסולפים בדמוקרטיה? 

 

צריך להשקיע. אמת. אך המאהל שאנשים עם הרבה רצון טוב מצדיעה להם על כך , עושים, מפנה את האצבע הלא נכונה כלפי למה אין לנו ביהמ"ק. מחאות לא יעזרו. כל עוד לא נשנה את התודעה וכתוצאה מכך עם הזמן את השקפתה של מדינת ישראל (שאז גם החוקים יוכלו להיות כאלה שלא מתקבלים כיום בגלל שהם לא דמוקרטיים) לא תהיה אפשרות להשמיד את אל אקצא ולבנות ביהמ"ק. מחובתנו לפעול לשינוי התודעה. זו חובתנו.

 

 

צריך לדעת שלא כל ערכי הדמוקרטיה קדושים. לצערנו בגלל החינוך במדינה ודברים שתפסו גם בציבור ש/לנו- דמוקרטיה היא מילה עם קונוטציה חיובית וכתוצאה מכך כל ערכיה הם חיוביים. ערכי הדמוקרטיה מאוד קוסמים וקל לראות אותם כערכים מוסריים ונכונים אך זו טעות. אנו צריכים להשריש אצלנו לא לקבל אמונות זרות כקדושות ולבדוק היטב מה טוב ומה רע ולדעת שיש רע וצריך למגר אותו ולא להגי'ד אם הוא חושב כך ומאמין כך שיעשה כמו שהוא מאמין. כי אין בזה מוסר אלא עיוות מוסר, חילול ה' וקידום ריחוק הגויים והחילוניים מה' יתברך הרי זה מה שהם חושבים אז בואו נעודד אותם לעשות כפי אמונתם.. 

אוי נא לנו כי חטאנו.