מה דעתכם עליו?
ועל מה שקרה בו?
מה דעתכם עליו?
ועל מה שקרה בו?

אלא גם על בית המקדש,
ולכן,עלינו להיות עצובים שהם "יוצאים מהכלל".
עיינו בספר החשוב מאוד "כלים ביד כלינו", פותח את העיניים העיוורות בקשר ל"קידמה".
בית המקדש חייב להישאר בנחלת הנפש היהודית הפנימית, לא בסרט טלויזיה שטחי וזול. מגעיל לשים את הדבר הכי עליון שיש לנו במקום כ"כ מגעיל ושפל כמו סרטון.
אגב,מה הקטע של השם?
בתוך בני ישראל
מה בתוכנית? שו"ת פתוח בגובה העיניים עם הרב אריאל שליט"א, שיחה לקראת פסח ולימוד משותף. בתשע ועשרים בישיבת המקדש, מעמדות ישראל 3 (להוראות הגעה - פסיה ברכה 0543488535). בנות שניגשות לחידון מתבקשות להקדים בעשרים דקות כדי לשמוע הסבר טכני על החידון. חשוב מאוד להגיע! נפגש;) אני לא מכליל.
אבל רק שתדעו לכם. תופעה נפוצה בקרב העולם:
גאווה אדירה על המתנגדים לעליה.
אני לא עולה, מישהו מתחיל לזלזל בי כאילו לא למדתי את הסוגיא ושאין לי מושג מהחיים שלי
התחלנו לדבר ולימדתי אותו.
כמו שאתם מתעצבנים שאנשים כותבים אסור ומעלימים את דעותיכם.
תבינו. אתם הולכים מה-זה ראש בקיר, אתם מה זה לא מכילים דעות שונות מכם
אתם טוענים שכל מי שנגד עליה הוא נגד ההלכה
ו"כאילו" אתם לא יודעים את הטענות של מי שנגד
אני נפגעתי ממישהו פעם כזה..
וכל פעם מחדש אני נגעל (סליחה על המילה. היא עדינה מידי) מהגאוה הזאת שמתגאים עלי.
תבינו,
למרות שהרמב"ם כתב מותר, יש רבנים שאסרו.
ואתם יכולים להבין מצויין את הסיבות שלהם.
ולמי שלא מאמין לי שאני יודע ומכיר את הנושא:
בחוברות שמעודדות עליה כתוב שזה ברמב"ם, לא כתוב שיש לזה מקור במשנה בכלים פרק א.
ויצא לי פעם לחדש למישהו שדיבר איתי על זה, וזה הדעה שלו!!!
ואז אתם מתעצבנים שמעלימים את הדעה של הרבנים שלכם.
זה כל הפוסל במומו פוסל.
ממש.
הרבנות הראשית החליטה לפרסם את ההחלטה שלה. נקודה.
זה הרבנות הראשית.
האיש הפרטי. אני. שפוסק לפי הרבה גדולי דור. למה החלטתם שאני בור ועם הארץ שאני לא עולה?
ואגב, לפני שאתם מתחילים לספור את הרבנים שסוברים כמותכם - תדעו שכמות הרבנים האוסרים גדולה יותר. סתם.
אפשר לקרוא לזה פריקה.
אני לא יודע מי מפה בכלל אחראי על זה ועושה את זה
ויש פה צדיקים וקדושים
והרבה שממש לא יעשו את זה,
אבל רק אומר
חבר'ה
אל תתגאו עלי.
כל הרבנים.
למשל הרב אויערבך והרב אליהו אוסרים לשים משו על פלטה
הרב עובדיה מתיר.
זה יבוא ויתגאה על זה?
גם אם הוא לא מכיר את הסוגיה?
לא כולם מכירים את הכל, ואין שום סיבה להתגאות
הוא אומר אסור, זה מה שהרב שלו אמר ותניחו לו לנפשו.
השורה הראשונה - לא נכונה.
כי אז מתגאים גם על רבותיי. ודי למבין.
ואם זה ככ דחוף לך אני אמשיך. אבל נראלי שהמבין הבין.
כי הם מביאים טענות. כמו שבאים אלי בטענות שאני לא עולה. שאני לא מקרב את הגאולה וכל מיני כאלה.
נו. עליהם לא התלוננת.
הם מביאים טענות הלכתיות ואוסרים. זהו.
אז אני בא בטענות ומתגאים עלי - משמע שהסיבה שמתגאים זה לא כי אני לאיודע, אבל כי מתגאים. נקודה.
גם על רבותיי מתגאים.
וכו'
ואני אולי קצת מעצבן, אבל הנה אני אגיד.
כשמישהו, (כל אחד. גם רב גדול וחשוב) אומר - הרמב"ם התיר איך הם אוסרים
הוא זורק גדולי דור לפח שראו את הרמב"ם ובכ"ז התירו.
זה להתגאות על גדולי דור. לא עלי.
מסכנים כל גדולי הדורות, רחמים.. לא ביררו את הסוגיה, כנראה ששכחו את הרמב"ם, צריך ללמד זכות.
*ציני
נוער המקדש🔥🔥🔥🔥🔥
כנס פעילי נוער המקדש
היום (חמישי) בשעה חמש וחצי במכון המקדש לפני הסיבו"ש החודשי
הגיע הזמן לעורר את הציבור לתרום ולהשתתף בהתעוררות לבניין המקדש בדורנו 
וקורבן פסח הולך ומתקרב וצריך להתכונן...
בכנס נציג את התכנון לפעילות בחודשים הקרובים ונחלק את הציוד לפעילות.
כולם מוזמנים/ות 
בסייעתא דשמיאלאיזה גיל חידון המקדש? תודה מראש

גם כמעט באותם מילים.
הרב בעצמו אומר פה שהוא לא עולה כי עמי לא עולה. לא בגלל שלא צריך.
איך הרב שמואל אליהו יכול להכריע כנגד המאירי והרמב"ם שעלו?!
הרי יש מצוות "עשה, "מפורשות" של 'ולשכנו תדרשו', 'עובדהו במקדשו', 'כיבוש'.
הוא לא בירר את הסוגיה.
איך אתה מסוגל להגיד הרב לא בירר את הסוגיה
איך אפשר לומר על רואי הדורות ומורי ההוראה בישראל שהם לא ביררו את הסוגיה?
0556631598קול הנבואה
קול הנבואה
קול הנבואהיש לי חבר איתי בכיתה הנכד של הרב ישראל אריאל שליט"א שהוא לא עולה צריך ללמוד את זה
תגידו, בכל עליה להר הבית יש אנשים שעולים שיודעים את הגבולות המותרים? כי אני רוצה בעז"ה לעלות פעם ראשונה בסוכות אבל אני לא יודע איפה מותר ללכת...
ב, לשאלתך: השוטרים בהר מלווים קבוצות של יהודים לפי הגבולות המחמירים.
ג, בדר"כ יש מדריכים לכל עליה. וכל הכבוד להם.
ד, אתאר, פחות או יותר, איך נראו עליות שזכיתי לעלות:
מצטרפים לתור בשער הלל (המוגרבים).
עוברים בידוק ביטחוני הכולל מעבר במגנומטר ובדיקת התיק.
השוטרים מגבשים קבוצה של יהודים שיעלו להר יחד.
לרוב עולה איתם מדריך שמצטרף.
ישנה הדרכה ביטחונית.
עולים להר להקפה בסיבוב הארוך של הגבולות המחמירים.
השוטרים נמצאים מסביב לקבוצה ומנחים איך ללכת.
המדריך מסביר.
סוף המסלול, ביציאה דרך שער השלשלת.
בדר"כ מבצעים את המסלול לכיוון מזרח (כנגד כיוון השעון). לעיתים זוכים לסיבוב המתחיל ממערב (לכיוון השעון).
לא הרחבתי כאן על *מה* שתראה בהר, את החוויות וההבנות משאירה לך לגבש.
שנזכה 
יש דרך שאוכל לדעת בוודאות שיהיה מדריך?
הדרכה הלכתית:
מפת המסלול המותר:
מורא מקדש קוראים להם..
הם מסבירים השקפה, והשקפה די עקומה.
מה לעשות.
הם מסבירים הלכה, אינני יודע מאיזו תקופה החליטו לקרוא למגדר מילתא השקפה.
השקפה מאוד מבוססת. מחילה, השקפות העולים להר (של חלקם) נראית לי מגוחכת וחסרת כל בסיס.. (בסיס רעוע).
עד כמה שידוע לי ההשקפה המבוססת והאיתנה של רבותיי הגאונים נשענת על עומק גדול בחז"ל, במפרשי התנ"ך, בראשונים, באחרונים. נדמה שעולי הר הבית מסתפקים בוורטים מהכוזרי "אמנם ירושלים תיבנה וכו' ". ואינם מסבירים כלל מהו אותו "תכלית הכוסף", לעומת רבותיי שמדקדקים בראשונים והאחרונים ומביאים ראיות חותכות ואיתנות.
איננו פוסקים הלכה ע"פ השקפה. ההלכה היא רצון ד', וממנה ניתן לראות את דרכי פעולותינו שנכוון לשם שמיים. מהלכות מורא מקדש וכל היתר ועל פי ראשונים ואחרונים רואים את דרכי הפעולה שעלינו לנקוט.
עיין פעם אחת בספר 'מורא מקדש' של הר"א בזק שליט"א, "השקפה עקומה" ודאי שלא, איפכא מסתברא.
וסברה ישרה לומר שכשם שהננו הולכים אחרי חלוצי המחנה מרן הרב זצ"ל ורבינו הרצי"ה לעניין הדרכת האומה בדור הגאולה כך גם כהדרכתם הברורה והידועה לגבי הר הבית.
אתה כנראה לא יודע את דעת המתירים אם זה מה שאתה כותב.
אין כוחנו לגזור גזירות, לכן לא שייך פה למיגדר מילתא.
ובעיניי, "הריחוק המקרב" הוא השקפה עקומה. מה לעשות, זה דבר שאין הדעת סובלתו, גם מצד עצמו, ועוד לפסוק על פי זה?????
א. יש בכוחנו! יוכיחו גזירת קטניות, מיאונים ועוד. והחת"ס פוסק שיש בכוח "נשיא ישראל וגדול הדור" לגזור גזירות ופשוט שיש כוח זהה (ויותר גדול) לכל גדולי הדור (בסדר, 98%). [ואל תדחה לומר שזה מדבר על נשיא, שכן החת"ס כתב את זה על ר"ג מאו"ה].
ב. הריחוק מקרב זו דעתו של מרן הרב זצ"ל (משפט כהן עמ' רב - רד), ושל רבנו הרצי"ה (לנתיבות ישראל, עמ' רפא והלאה), ושל הרצ"י טאו (ומקדשי תיראו) ושל הג"ר שלמה אבינר (מפורסם). וכן ידוע בראשונים והאחרונים (החינוך מצוה רנד ועוד. הגרא בפירושו לשיה"ש ועוד.)
בכל אופן, ע' בכל פסקי ההלכה בזה, לכו"ע זה חשש כרת / ספק כרת / כניסה למקום כרת וכן על זה הדרך..
הגזירה היא על איזה שטח שאולי מותר ('אולי' כי שמעתי מהמתירים הגדולים פעם אחת שיש מקום בדרום שמותר לכו"ע עד שגזרו ופעם שמעתי שהכל אסור מספ"ד לחומרא. בכ"א, זה רק על השטח הנ"ל, כל השאר אסור בוודאי עד ביאת גואל צדק / עד שיערה עלינו רוח ממרום).
א. על זה בדיוק גזרו, על השטח שרק אליו הם עולים.
ב. לא הבנתי את מה שכתבת על הרב עובדיה (בכ"מ הוא אוסר הכל).
ג. לא שמעתי מעולם בספרי הפוסקים "מקסימום דרבנן", אולי שמעתי שעשו חכמים סייג לדבריהם יותר משל תורה.
ד. חשש אמיתי יש, בעיקר של חילונים וכדו' (מסתבר גם דתיים, והיו מקרים.. רח"ל), והעובדה- גזרו על זה.
ה. גם הסיכוי שיהודי יטלטל שופר להתלמד לא גבוה מ 333333\1...
א. לא נכון, זו גזירה ישנה יותר (ורבים מפוסקינו כך אומרים). ויש כוח לגדולי הדור וזה ידוע (חינוך תצ"ג, חת"ס ועוד).
ב. זה מגדר מילתא מפני חשש כרת, וכך כתבו כל הפוסקים (מקווה..).
ג. ספק כרת, ע"ש.
ד. שם אתה יכול לתלות בהרבה קולות, פה זה כמעט ודאי (והיום זה ודאי).ומה אעשה שכך ראו חכמי הדור לחשוש בזה ולא בזה.
ה. מי שיודע גבולות הלכתיים טכניים. כל השאר - לא ממש. והשוטרים אולי מונעים מהדתיים, וכל השאר? ד' ירחם, היא גופא גזירה.
א. הם נמצאים כשיש הרבה יהודים, מאוד הרבה, חגים וכדו'.
ב. הם בדר"כ באים מישיבות גבוהות, אז חשקה נפשם ללמוד תורה, שזה כידוע הדבר שמציל ומרומם את עם ישראל.
ג. להרבה אנשים אין כוח נפשי לזה, כי הרבה פעמים לצערנו יש מי שמוריד את זה לפסים שפלים ורדודים כ"כ עד להקיא.
נדמה לי לפעמים שחלק מעולי הר הבית נעשו לדתיים טכניים, מביאים כל מיני ראיות שונות ומשונות (חלקן מסולפות ומעוותות) שזה מותר ושזה אסור, הראשון ההוא כתב ככה והאחרון ההוא סבר ככה, ומסתבר שבסוגייה הזו כל הגדולים לא אחזו, ובפסק הזה אף אחד לא העמיק, ובעצם גיליתי שעבדו עלינו כל השנים.
אם תעיינו פעם אחת באמת בפסקי האחרונים תיווכחו שהפסיקה לא קשורה לריבונות או למצוות 'עשה' אחרת, הם פסקו בגלל 'חשש כרת'. אף אחד לא יאמר שהשו"ע ישנה דעתו ביום שני בקשר לתפילת ערבית, כי זה פשוט לא קשור, לא בגלל יום ראשון הוא כתב שצריך להתפלל.
פה, כל הפוסקים כתבו שאסור בגלל: ספק כרת ומכשול לרבים (מורא מקדש וטומאת מקדש). אז מה הקשר שיש מצוות 'עשה'? גם בזמנם היו מצוות קיימות. מה הקשר לריבונות? האיסור הוא לא בגלל "שהר הבית בריבונותנו וע"כ אסורה העליה", אין זה מן העניין. כיבוש זה משהו אחר, וכו"ע מודים שצה"ל הוא יכול לכבוש (טכנית ומהותית, טכנית - פשוט. מהותית - כי אין כוח הלכתי ומעשי ליחידים 'לכבוש'), וע"כ - צה"ל כבש, מה שקורה היום קורה באותה המידה בכפרים ערביים ב'תוך הקו הירוק', ע"כ חלה עליהם חובת כיבוש (כמובן, ע"י טיולי משפחות), וכן על כל שגרירות ושגרירות בארץ.
אם אנשים היו יודעים מהו מורא מקדש, היו פחות נלהבים מזה, מורא מק' זה לא טכני! לא בגלל שאני יחף אני ירא מהמקדש! זה דרבנן. אני צריך לירא מד' "פחד מוות", ללכת בפיק ברכיים ורועד ובוודאי שלא בקומה זקופה ובוודאי שכמעט לא מדבר ובוודאי ובוודאי שלא להצטלם ובוודאי ובוודאי בריבוע שלא לעשות יותר גרוע מזה.
מרוב האובססיה לטכניות, שכחו מהו מורא מקדש, אשריכם, 'מצאתם' את הגבולות ואת כל 'ההיתרים' ואת כל הרבנים שמתירים (או שאוסרים? מה זה משנה..), אבל אנשים עלולים לבטל מצוות עשה (עיינו סוף איגרת התשובה על המחשבה של"ת חמור מעשה, וגם יבמות ז.), בצורה נוראה. זה לא וורט, זו ההלכה! מדאורייתא..
יש מדרגות בקדושה, אין הכוונה שאם הר הבית הקדוש אז כל השאר טמא! לא! הכל קדוש, רק שיש מדרגות! ולפעמים בקודש יש פערים יותר גדולים! אומרים שמדרגתו (רמב"ם מו"נ?) של משה רבינו הייתה גבוהה משאר נביאים בפער יותר גדול מאשר בינינו לבין הנביאים (דבר זה בלתי מתקבל כמעט על הדעת, מבהיל ממש).
צריך לקחת אחריות על כלל ישראל, א"א לעלות להר ולגרום בוודאות, בעקיפין ולפעמים גם ישירות לעלייה בטומאה של רבים וטובים. א"א ל"הביא את המקדש" ועל הדרך להחריב אותו! זו לא דרכנו! אנחנו לא חלוצים פרטיים! אם באים לגאול את העם צריך לגאול אותו מתוך דאגה לעם כולו! א"א לגאול אותו ולהוסיף עליו חטא על פשע, הלא זה תרתי דסתרי?! עולים להר לבנות הבית ומעלים גם את המחריבים שלו (טומאת מקדש בין מחריבי הבית).
אחריות! א"א לזרוק את עם ישראל!
אל תהיו שטחיים, תתעמקו,תלמדו את הרוח, תראו מה כתבו הנביאים, מה דעת ד' ותורתו בזה. אל תהיו הלכתיים טכניים, לא לחינם גזרו רבותינו (שלא תגידו שאני 'השקפה' אז יש פה קצת הלכה) להיכנס! הם ראו את הנולד! אשריכם..
חברים, חשבתי לפתוח כאן דיון מעמיק ורציני, לבעלי לב חזק, בנוגע לעלייה.
אני נגד עלייה, זאת למודעי, ואשמח לדבר עם כל מי שרוצה, ונסביר אחד לשני את עמדותינו.
כללים:
א. דיון מכבד. מותר לחלוק, אבל לא לרדת לרמה נמוכה של ירידות ועקיצות.
ב. כבוד לתלמידי חכמים. פשוט.
ג. ישרות. לטעון טענות ישרות והגיוניות. לא משהו בסגנון "כל מי שנגד עלייה זה כי הוא משת"פ עם ה...."
ד. לחשוב טוב מה ענו, ולטעון לעניין, ע"מ שיצא מסודר ולא שרשור ענק ומפחיד.
ה. "תן בליבנו, שנראה כל אחד מעלת חברינו ולא חסרונן". "ויהיו כל מעשינו לשם שמים"
אנחנו רוצות לעשות קיר מקדש לסניף, יש לכם חומרי לימוד על המקדש או שיש לכם רעיון איך להשיג? לימוד כלומר- על הכלים, המצוות המיוחדות, חגים במקדש בעבר ובעתיד וכו'.. לא על עליה להר הבית
)
אם כן אני יכולה ללתת באישי תמייל שלנו..
תודה רבה צדיקים וצדיקות!!!
הכל זה לטובהאחרונה
כנס מקדש לנוער
נוער המקדש
קול הנבואה
עד עלות השחר.אחרונה