שרשור חדש
מי עוד ראה את הסרט על נאמני הר הבית?רק בשמחה.

מה דעתכם עליו?

ועל מה שקרה בו?

אני.עד עלות השחר.
אחלה סרט
כן.עד עלות השחר.
מה הבעיה בו?
על איזה סרט מדובר?גוזמבה


תודה רבהגוזמבה


יפה מאוד הכותרת - יוצאים מהכלל. ודי לחכימאנער גבעות מצוי


הסרט לא מדבר רק על העליה להר,רק בשמחה.

אלא גם על בית המקדש,

ולכן,עלינו להיות עצובים שהם "יוצאים מהכלל".

על בית המקדש מעיניים וירטואליות - ואז להיות עצובים כפלייםנער גבעות מצוי

עיינו בספר החשוב מאוד "כלים ביד כלינו", פותח את העיניים העיוורות בקשר ל"קידמה". 

בית המקדש חייב להישאר בנחלת הנפש היהודית הפנימית, לא בסרט טלויזיה שטחי וזול. מגעיל לשים את הדבר הכי עליון שיש לנו במקום כ"כ מגעיל ושפל כמו סרטון. 

 

נכון.רק בשמחה.

אגב,מה הקטע של השם?

נתקע אצלי מיום הקמת הניק.נער גבעות מצוי


טוב..רק בשמחה.אחרונה


בנות!!! חשוב מאוד!! בתוך בני ישראל
בנות!!! שעות אחרונות לאשר הגעה למחר מה בתוכנית? שו"ת פתוח בגובה העיניים עם הרב אריאל שליט"א, שיחה לקראת פסח ולימוד משותף. בתשע ועשרים בישיבת המקדש, מעמדות ישראל 3 (להוראות הגעה - פסיה ברכה 0543488535). בנות שניגשות לחידון מתבקשות להקדים בעשרים דקות כדי לשמוע הסבר טכני על החידון. חשוב מאוד להגיע! נפגש;)
כמובן, לאשר הגעה אצל נעמי - 0559383986בתוך בני ישראלאחרונה
כל מי שנכנס לפורום הזה, או לפחות רוב מעודד עליהעברי אנכי

אני לא מכליל.

אבל רק שתדעו לכם. תופעה נפוצה בקרב העולם:

גאווה אדירה על המתנגדים לעליה.

אני לא עולה, מישהו מתחיל לזלזל בי כאילו לא למדתי את הסוגיא ושאין לי מושג מהחיים שלי

התחלנו לדבר ולימדתי אותו.

 

כמו שאתם מתעצבנים שאנשים כותבים אסור ומעלימים את דעותיכם.

תבינו. אתם הולכים מה-זה ראש בקיר, אתם מה זה לא מכילים דעות שונות מכם

אתם טוענים שכל מי שנגד עליה הוא נגד ההלכה

ו"כאילו" אתם לא יודעים את הטענות של מי שנגד

 

אני נפגעתי ממישהו פעם כזה..

וכל פעם מחדש אני נגעל (סליחה על המילה. היא עדינה מידי) מהגאוה הזאת שמתגאים עלי.

תבינו,

למרות שהרמב"ם כתב מותר, יש רבנים שאסרו.

ואתם יכולים להבין מצויין את הסיבות שלהם.

 

ולמי שלא מאמין לי שאני יודע ומכיר את הנושא:

בחוברות שמעודדות עליה כתוב שזה ברמב"ם, לא כתוב שיש לזה מקור במשנה בכלים פרק א.

ויצא לי פעם לחדש למישהו שדיבר איתי על זה, וזה הדעה שלו!!!

 

ואז אתם מתעצבנים שמעלימים את הדעה של הרבנים שלכם.

זה כל הפוסל במומו פוסל.

ממש.

 

הרבנות הראשית החליטה לפרסם את ההחלטה שלה. נקודה.

זה הרבנות הראשית.

האיש הפרטי. אני. שפוסק לפי הרבה גדולי דור. למה החלטתם שאני בור ועם הארץ שאני לא עולה?

ואגב, לפני שאתם מתחילים לספור את הרבנים שסוברים כמותכם - תדעו שכמות הרבנים האוסרים גדולה יותר. סתם.

 

 

אפשר לקרוא לזה פריקה.

אני לא יודע מי מפה בכלל אחראי על זה ועושה את זה

ויש פה צדיקים וקדושים

והרבה שממש לא יעשו את זה,

אבל רק אומר

חבר'ה

אל תתגאו עלי.

להתגאות לא צריךנחשון מהרחברון
אבל אספר לך סיפור שתבין מאיפה זה מגיע.
נכנסתי עם קפוצ'ון של חוזרים להר לישיבה חרדית בבני ברק. בכל זאת, מנחה ועוד רגע שקיעה...

אחרי התפילה ניגש אלי בחור וניסה לדבר איתי בעדינות. 'רואין שיש לך יר''ש, למה לך לעבור על כרת? תפסיק לעלות'. אמרתי לו שאני מוכן שינסה לדון איתי הלכתית ואם ישכנע אותי לא אעלה. אני פתוח לשמוע. אמר לי שהוא לא בקי אבל הוא יקרא למשגיח.
מגיע המשגיח ומתחיל לדבר איתי על חומרתו של איסור כרת וכו.

אמרתי לו שזו משנה מפורשת בכלים (לכם נזכרתי בסיפור) ענה לי 'אין פוסקים הלכה מן המשנה עניתי לו זה מופיע גם בגמרא. ענה שוב - לא פוסקים משם הלכה. עברנו לרמבם. וגם שם הוא התחבט. זכר שיש איפשהו ראב''ד שחולקו על הרמב''ם בעניין זה. כשפתחתי לו את הראבד הנ''ל הוא ישר סגר.
ואז ניסיתי עוד קצת להתחכם ואמרתי לו שהרמבם בכלל לא כתוב שבעל קרי אסור בהר הבית. ולכאורה מותר לעלות בלא טבילה.
הבנאדם הושבת. לא ידע מה לענות לי. גמגם ושאל אז למה כל הרבנים אומרים שאסור. עניתי לו שבשביל לענות לי על השאלה הזו בדיוק הוא הגיע...

אז. אשריך שלמדת. ואתה יודע. אתה חריג.
אני לא חריג. אבל פתאום כל אחד שקרא חוברת פתאום הוא גדול דורעברי אנכי


אתה כן חריג דיברתי ים מאות אנשים על הר הבית.נחשון מהרחברון
רובם לא יודעים דברים בסיסיים.
מסכים שגם בקרה העולים יש כאלו
אבל כמו שבהרבה סוגיות בהלכה, לא כולם יודעים את כל הדעות שלעברי אנכי

כל הרבנים.

 

למשל הרב אויערבך והרב אליהו אוסרים לשים משו על פלטה

הרב עובדיה מתיר.

 

זה יבוא ויתגאה על זה?

גם אם הוא לא מכיר את הסוגיה?

 

לא כולם מכירים את הכל, ואין שום סיבה להתגאות

הוא אומר אסור, זה מה שהרב שלו אמר ותניחו לו לנפשו.

אני אגיד לך איפה הבעיה.נחשון מהרחברון
כשטדם מודע לכך שהוא לא יודע הכל, לא מתגאים עליו. אם הוא אומר אני לא יודע רבותי אוסרים לרוב יגמר הדיון שם.

מה שקורה זה שכל מיני מוכיחים בשער באים בטענות כנגד ציבור העולים להר הבית כהלכה בטענה שהם עושים זאת נגד ההלכה.

כמישהו בר בטענות כשהוא לא מבין דבר וחצי דבר בנושא - שלא יתלונן שמתנשאין עליו ומדבירים לו שהוא לא יודע כלום
..עברי אנכי

השורה הראשונה - לא נכונה.

כי אז מתגאים גם על רבותיי. ודי למבין.

ואם זה ככ דחוף לך אני אמשיך. אבל נראלי שהמבין הבין.

 

 

כי הם מביאים טענות. כמו שבאים אלי בטענות שאני לא עולה. שאני לא מקרב את הגאולה וכל מיני כאלה.

נו. עליהם לא התלוננת.

הם מביאים טענות הלכתיות ואוסרים. זהו.

 

 

אז אני בא בטענות ומתגאים עלי - משמע שהסיבה שמתגאים זה לא כי אני לאיודע, אבל כי מתגאים. נקודה.

גם על רבותיי מתגאים.

וכו'

 

ואני אולי קצת מעצבן, אבל הנה אני אגיד.

כשמישהו, (כל אחד. גם רב גדול וחשוב) אומר - הרמב"ם התיר איך הם אוסרים

הוא זורק גדולי דור לפח שראו את הרמב"ם ובכ"ז התירו.

זה להתגאות על גדולי דור. לא עלי.

אל תדאג, זה לא רק אתה..נער גבעות מצויאחרונה

מסכנים כל גדולי הדורות, רחמים.. לא ביררו את הסוגיה, כנראה ששכחו את הרמב"ם, צריך ללמד זכות.

 

 

*ציני

יצא החלק השני של הסרט נאמני הר הבית?שושי34
לא - אין כזהאשה"ואחרונה

זה היה פרק ראשון בסדרה על אנשים שחיים בצורה שונה באופן קיצוני מכולם. שאר הפרקים עוסקים בנושאים אחרים

כאבו של ההר - מתוך עולם קטן של השבתאחד האורחים
מי שעולה להר הבית זה אומר שהוא אם הדעות של הרב כהנא?הולך בטל


חלק, ממש לא כולם...בתוך בני ישראל
אז מי זה הרב שלהם?הולך בטל


יש הרבה...בתוך בני ישראל
הרב יוסף אלבום

הרב ישראל אריאל

הרב משה ביגל

הרב אליהו בלום

הרב יצחק ברנד

הרב שלום גולד

הרב אבי גיסר

הרב אוריאל גנזל

הרב שמואל דוד

הרב דוד דודקביץ'

הרב צפניה דרורי

הרב רא"ם הכהן

הרב ארל'ה הראל

הרב אליעזר ולדמן

הרב אליהו רחמים זייני

הרב איל יעקובוביץ'

הרב דניאל כהן

הרב אלישמע כהן

הרב נחמן כהנא

הרב אליקים לבנון

הרב יצחק לוי

הרב חיים לויק

הג"ר דב ליאור

הרב יעקב מדן

הרב מנחם מקובר

הרב צבי עידן

הרב בן ציון עמר

הרב יוסף פלאי

הרב יאיר פרנק

הרב משה צוריאל

הרב בנימין יוסף קלמנזון

הרב יהודה קרויזר

הרב שלמה רוזנפלד

הרב משה אליעזר רניבוביץ

הג"ר נחום אליעזר רבינוביץ

הרב חיים רטיג

הרב שלמה ריסקין

הרב יהודה שביב

הרב שלמה שושן


הרב דניאל שילה

הרב יצחק שילת

הרב יהודה שלוש

הרב יהושע מרדכי שמידט

הרב אליעזר שנקולבסקי

הרב יצחק שפירא

ועוד... באמת שלא חסר...
לא. ממש לא.די"מ


למה לא?הולך בטל


זאת המציאותדי"מאחרונה


*חידון המקדש* - לבניםבתוך בני ישראל

*חידון המקדש* - לבנותבתוך בני ישראלאחרונה
בעזהי"ת
ממליצה ממש
רשימת הנציגות להרשמה תעלה בימים הקרובים, בינתיים הרשמה דרך נעמי. אשריכן ישראל

יום הכשרת מדריכי סיבו"ש של סובו ציוןקול הנבואה

כתר מלך מלחמה בהר הבית על בית ממקדשאריקאור
עבר עריכה על ידי אריקאור בתאריך כ"ג באדר ב תשע"ט 10:26

חמס בהר הבית חייב  לפוצץ מחראה מסגד וחמס לנצח אותם במלחמה בטרור מחבלים בכנסת  ולהקים בית מקדש מיד

"בראש חודש אדר משמיעים על השקלים"נוער המקדש
עבר עריכה על ידי די"מ בתאריך ל' באדר תשע"ט 16:36

🔥🔥🔥🔥🔥
כנס פעילי נוער המקדש

היום (חמישי) בשעה חמש וחצי במכון המקדש לפני הסיבו"ש החודשי

הגיע הזמן לעורר את הציבור לתרום ולהשתתף בהתעוררות לבניין המקדש בדורנו
וקורבן פסח הולך ומתקרב וצריך להתכונן...

בכנס נציג את התכנון לפעילות בחודשים הקרובים ונחלק את הציוד לפעילות.

כולם מוזמנים/ות

..נוער המקדשאחרונה
@שמחההההה בעזהי"ת יהיו שם גם פרטים על חידון המקדש
תפתחו בבקשה ואשמח לשיתוף פעולה מי שבענייןבסייעתא דשמיא
חידון המקדששמחהההההאחרונה

לאיזה גיל חידון המקדש? תודה מראש

הרב שמואל אליהו: "אי אפשר לעלות להר הבית"אחד האורחים
איזה קטע! פעם שאלתי אותו בהודעה, וזה מה שהוא ענה לי...יש נשמה למדינה


מה רצית לומר בזה?אחד האורחים


סתם זה מגניב שהוא פרסם את זה, זה היה מזמןיש נשמה למדינה

גם כמעט באותם מילים.

לא הבאת פה שום הוכחה למה לא לעלות.ולמקדשך תוב

הרב בעצמו אומר פה שהוא לא עולה כי עמי לא עולה. לא בגלל שלא צריך.

מה זה אומר?נער גבעות מצוי

איך הרב שמואל אליהו יכול להכריע כנגד המאירי והרמב"ם שעלו?! 

 

הרי יש מצוות "עשה, "מפורשות" של 'ולשכנו תדרשו', 'עובדהו במקדשו', 'כיבוש'. 

 

הוא לא בירר את הסוגיה.

הוא לא אמר שאסור, אמר שאפשר להועיל יותרמתיישב בנשמה
בדרכים אחרות
איך אתה מדבר אל הגאון הרב שמואל אליהולאמגלהלאףאחד

איך אתה מסוגל להגיד  הרב לא בירר את הסוגיה

 

הצדק עימך!נער גבעות מצוי

איך אפשר לומר על רואי הדורות ומורי ההוראה בישראל שהם לא ביררו את הסוגיה?

הרב שמואל אליהו צודקלאמגלהלאףאחד


הרב זלמן קורן על סילוף עמדת הרב מרדכי אליהו זצ"לאחד האורחים
בפועל הרב שמואל אליהו מעודד עלייה גם לרווקות.די"מ


יש כותרותונסיאחרונה
ויש תשובות שרואים כשפותחים את ההודעה.

אם נסתכל רק בתשובה הסלולרית, בכותרת, אפילו בה נראה את ההדרגתיות. את הדרך שהיא מייעדת, ומה העיקרון המנחה שלה: ההר הוא נושא במעלה לאומית, לפחות. לכן, מי שליבו בהר עליו לשתף בכך את העם כולו.

השאלה האמיתית העולה מכאן היא מהיא חשיבות הר הבית ובניין המקדש? ועל זה לנהל את הדיבור.
שבת מקדש בישיבת המקדש. מוזמנים 0556631598קול הנבואה

הרב זלמן קורן על סילוף עמדת הרב מרדכי אליהו זצ"לאחד האורחים
והנה הפרסום המעוצב קול הנבואה

ערב עיון דיון במכון המקדש בנושא חידוש קורבן פסח. מוזמנים קול הנבואה
🔥 וַאֲמַרְתֶּם זֶבַח פֶּסַח הוּא לַה' 🔥

מכון המקדש
וישיבת המקדש
מזמינים את הציבור ליום עיון שני בסדרה בנושא:

*ההכנות לקרבן הפסח ותכנון הפעילות ליישום ההלכות במציאות ימינו*

יום ראשון כ"ט בטבת, ב"לשכת הגזית", מכון המקדש. הרובע היהודי, רח' משגב לדך 40

בתכנית:
17:30 - הרב ישראל אריאל שליט"א
האם מקום המזבח מעכב?

- הרב עזריה אריאל
כשרות כבשים חסרי אליה

- הרב צבי עידן
סנהדרין אצל מזבח

- פרופ' הלל וייס, יו"ר ארגון 'המקדש בציון'
מינויי קרבן הפסח

- הרב יואל שוורץ, מייסד 'הסנהדרין החדשה'
פסח לישראל ואביב לאומות

- הרב אליהו ובר
צורת ההכרעה בהלכות שבמקדש

19:30 *דיון משתתפי הכנס בהלכה, ברעיון ובמעשה*

20:30 - תפילת ערבית


לפרטים: יואב סלומון 055-663-1598
עליה להר הביתהולך בטל

יש לי חבר איתי בכיתה הנכד של הרב ישראל אריאל שליט"א שהוא לא עולה צריך ללמוד את זה

השאלה היא מה הסיבהמתיפדיה
יש לי חבר בשיעור גם נכד של הרב אריאל שגם לא עולה כבר שנה ומשו כי לא יוצא לו ועוד כמה סיבות
השאלה אם זה משו עקרוני או סיבה אחרת

בכל מקרה תמיד כדאי לברר כי כן עולה/ לא עולה זה לא משו הקובע כדאי לברר..
אתה לומד במרכז ?הולך בטלאחרונה


אני גם עם נכדה שלו.. אבא שלה והוא לא עם אותה השקפה בענייןמילי דשטותא


לעלות פעם ראשונהנבנה

תגידו, בכל עליה להר הבית יש אנשים שעולים שיודעים את הגבולות המותרים? כי אני רוצה בעז"ה לעלות פעם ראשונה בסוכות אבל אני לא יודע איפה מותר ללכת...

א. מזל טוב!ונסי

ב, לשאלתך: השוטרים בהר מלווים קבוצות של יהודים לפי הגבולות המחמירים. 

ג, בדר"כ יש מדריכים לכל עליה. וכל הכבוד להם.

 

ד, אתאר, פחות או יותר, איך נראו עליות שזכיתי לעלות:

 

מצטרפים לתור בשער הלל (המוגרבים). 

עוברים בידוק ביטחוני הכולל מעבר במגנומטר ובדיקת התיק.

השוטרים מגבשים קבוצה של יהודים שיעלו להר יחד.

לרוב עולה איתם מדריך שמצטרף. 

ישנה הדרכה ביטחונית.

עולים להר להקפה בסיבוב הארוך של הגבולות המחמירים. 

השוטרים נמצאים מסביב לקבוצה ומנחים איך ללכת.

המדריך מסביר. 

 

סוף המסלול, ביציאה דרך שער השלשלת. 

 

בדר"כ מבצעים את המסלול לכיוון מזרח (כנגד כיוון השעון). לעיתים זוכים לסיבוב המתחיל ממערב (לכיוון השעון).

 

לא הרחבתי כאן על *מה* שתראה בהר, את החוויות וההבנות משאירה לך לגבש.

 

שנזכה

תודה רבה!נבנה

יש דרך שאוכל לדעת בוודאות שיהיה מדריך?

להתקשר לתנועת כפות המנעול (יש מס' שלהם ביאנטרנט)מתיישב בנשמה


מדריך מפורט לעולה להר+מפת המסלול המותראריאל יוסף
תודה!נבנה


יש בכניסה חבר'ה שמסביריםנער גבעות מצוי

 

 

 

 

 

 

 

מורא מקדש קוראים להם..

הם לא מסבירים את ההלכה.אור שחור

הם מסבירים השקפה, והשקפה די עקומה.

מה לעשות.

 

... עיין פהנער גבעות מצוי

הם מסבירים הלכה, אינני יודע מאיזו תקופה החליטו לקרוא למגדר מילתא השקפה.

 

השקפה מאוד מבוססת. מחילה, השקפות העולים להר (של חלקם) נראית לי מגוחכת וחסרת כל בסיס.. (בסיס רעוע).

 

עד כמה שידוע לי ההשקפה המבוססת והאיתנה של רבותיי הגאונים נשענת על עומק גדול בחז"ל, במפרשי התנ"ך, בראשונים, באחרונים. נדמה שעולי הר הבית מסתפקים בוורטים מהכוזרי "אמנם ירושלים תיבנה וכו' ". ואינם מסבירים כלל מהו אותו "תכלית הכוסף", לעומת רבותיי שמדקדקים בראשונים והאחרונים ומביאים ראיות חותכות ואיתנות.

 

איננו פוסקים הלכה ע"פ השקפה. ההלכה היא רצון ד', וממנה ניתן לראות את דרכי פעולותינו שנכוון לשם שמיים. מהלכות מורא מקדש וכל היתר ועל פי ראשונים ואחרונים רואים את דרכי הפעולה שעלינו לנקוט.

 

עיין פעם אחת בספר 'מורא מקדש' של הר"א בזק שליט"א, "השקפה עקומה" ודאי שלא, איפכא מסתברא.

וסברה ישרה לומר שכשם שהננו הולכים אחרי חלוצי המחנה מרן הרב זצ"ל ורבינו הרצי"ה לעניין הדרכת האומה בדור הגאולה כך גם כהדרכתם הברורה והידועה לגבי הר הבית.

היי היי.אור שחור

אתה כנראה לא יודע את דעת המתירים אם זה מה שאתה כותב.

אין כוחנו לגזור גזירות, לכן לא שייך פה למיגדר מילתא.

ובעיניי, "הריחוק המקרב" הוא השקפה עקומה. מה לעשות, זה דבר שאין הדעת סובלתו, גם מצד עצמו, ועוד לפסוק על פי זה?????

כמה הערות..נער גבעות מצוי

א. יש בכוחנו! יוכיחו גזירת קטניות, מיאונים ועוד. והחת"ס פוסק שיש בכוח "נשיא ישראל וגדול הדור" לגזור גזירות ופשוט שיש כוח זהה (ויותר גדול) לכל גדולי הדור (בסדר, 98%). [ואל תדחה לומר שזה מדבר על נשיא, שכן החת"ס כתב את זה על ר"ג מאו"ה].

 

ב. הריחוק מקרב זו דעתו של מרן הרב זצ"ל (משפט כהן עמ' רב - רד), ושל רבנו הרצי"ה (לנתיבות ישראל, עמ' רפא והלאה), ושל הרצ"י טאו (ומקדשי תיראו) ושל הג"ר שלמה אבינר (מפורסם). וכן ידוע בראשונים והאחרונים (החינוך מצוה רנד ועוד. הגרא בפירושו לשיה"ש ועוד.)

בשרשור השני טענת שזה לא תעשה שיש בו כרתנחשון מהרחברון
מה קורה? זה גזירה או כרת? כי יש לזה משמעות עצומה להבדל בניהם
ע"ש..נער גבעות מצוי

בכל אופן, ע' בכל פסקי ההלכה בזה, לכו"ע זה חשש כרת / ספק כרת / כניסה למקום כרת וכן על זה הדרך..

 

הגזירה היא על איזה שטח שאולי מותר ('אולי' כי שמעתי מהמתירים הגדולים פעם אחת שיש מקום בדרום שמותר לכו"ע עד שגזרו ופעם שמעתי שהכל אסור מספ"ד לחומרא. בכ"א, זה רק על השטח הנ"ל, כל השאר אסור בוודאי עד ביאת גואל צדק / עד שיערה עלינו רוח ממרום).

אבל בדרום ישנו שטח גדול שהוא וודאי לא ספקנחשון מהרחברון
וישיבת מעלה אדומים עולה רק לשם. וכן עוד הרבה עולים.

ב היביע אומר כותב בפירוש שכיםת הסלע היא אבל השתיקה ומכיוון שכך א''א היום (השוטרים לא נותנים במסלול הרגיל) לעבור על כרת. מקסימום דרבנן (אם מותחים את. החייל לגדלין לא אפשריים) כל האיזור 'ףשל כרת הוא כ3 אחוז משטח ההר יכולות ברמה ורובט תחת כיפת הסלע. אז חשש כרת אמיתי אין. וזה מודה גם הרב עובדיה
יש לומר..נער גבעות מצוי

א. על זה בדיוק גזרו, על השטח שרק אליו הם עולים.

ב. לא הבנתי את מה שכתבת על הרב עובדיה (בכ"מ הוא אוסר הכל).

ג. לא שמעתי מעולם בספרי הפוסקים "מקסימום דרבנן", אולי שמעתי שעשו חכמים סייג לדבריהם יותר משל תורה.

ד. חשש אמיתי יש, בעיקר של חילונים וכדו' (מסתבר גם דתיים, והיו מקרים.. רח"ל), והעובדה- גזרו על זה.

ה. גם הסיכוי שיהודי יטלטל שופר להתלמד לא גבוה מ 333333\1...

 

אענה על ראשון ראשוןנחשון מהרחברון
עבר עריכה על ידי נחשון מהצפון בתאריך כ"א בטבת תשע"ט 19:04
א אני יודע שעל זה הם גזרו. ואני אומר שזה מקסימום גזירה של מישהו בדור הקודם וודאי אין לה גדר של דרבן...

ב הרב עובדיה אוסר משום גזירה. בתשובתו הארוכה (ממליץ לך ללמוד לעומק) הוא מאריך שמותר להכנס להר הבית לשם מצווה ורק בשלושים שורות האחרונות מתוך כמה עמודים כותב שיש גזירה לא לעלות. בתשובה לאחריה הוא מאריך להוכיח שוודאי שכיפת הסלע היא קודש הקדשים ומכיוון שכך מותר לטמאים לגשת לכותל. עכשיו אם הרב עובדיה מזהה בוודאות את כיפת הסלע כמקום קה''ק אז אנחנו יודעים בבירור ובדיוק איפה המקומות האסורים בכרת ולשם לא עולים. נכון הוא אוסר אבל מצד גזירה שיעלו אחרים בטומאה לא מצד שהעולה עובר על כרת וזה מחזיר אותי למה שאמרתי קודם, זה מגדר מלתא ולא כרת כפי שכתבת.

ג מקסימום דרבנן כי כפי שכתבץי לך בשרשור השני יש שם ספיק ספיקא בדרבנן ולכן יש משמעות האם זה דרבנן או דאורייתא כי אם היה דאורייתא היה יותר קשה להגיד ספיק ספיקא למרות שגם בדאורייתא הדין הוא ספיק ספיקא מותר. אבל בדרבנן שאפי' ספק אחד מועיל יש מקום לאמירה 'מקסימום דרבנן' אולי זה לא נוסח בדיוק אבל על ההבדל הזה בין דאורייתא לדרבנן עמדו המון פוסקים והכריעו ע''פ כללים אלו הלכות ולא אומרים מה שאמרת בזה שעשו חכמים סייג לדבריהם יותר משל תורה

ד ענה על זה הרבה חיים דוד הלוי בספרו עשה לך רב שאנחנו לא צריכים לגזור דבר כזה מטעם זה. אוסיף שלפי זה אסור לך למכור לחילונים שום מכשיר חשמלי כי וודאי ישתמש בו בשבת ואיסור כזה לא מצאנו מעולם. וכן לא מצאנו איסור למכור קמח לפני פסח. בשביל לאסור דבר כזה זה הרבה מעבר למגבר מילתא וא''א לאסור.

ה זה לא סיכון. זה אפס סיכוי. כי יודעים איפה זה ולשם לא נותנים להכנס... ומי שיכנס לשם זה לא מטעות וספק. וגם השוטרים לא נותנים להתקרב לשם...
(אין לי כותרת..)נער גבעות מצוי

א. לא נכון, זו גזירה ישנה יותר (ורבים מפוסקינו כך אומרים). ויש כוח לגדולי הדור וזה ידוע (חינוך תצ"ג, חת"ס ועוד).

 

ב. זה מגדר מילתא מפני חשש כרת, וכך כתבו כל הפוסקים (מקווה..).

 

ג. ספק כרת, ע"ש.

 

ד. שם אתה יכול לתלות בהרבה קולות, פה זה כמעט ודאי (והיום זה ודאי).ומה אעשה שכך ראו חכמי הדור לחשוש בזה ולא בזה.

 

ה. מי שיודע גבולות הלכתיים טכניים. כל השאר - לא ממש. והשוטרים אולי מונעים מהדתיים, וכל השאר? ד' ירחם, היא גופא גזירה.

 

אענה שובנחשון מהרחברון
א תביא לי מקור בן יותר ממאה שנה שאסור לעלות להר הבית משום גזירה. (לא שאנחנו לא יודעים... אלא כגזירה.) אחדש לך, לא תמצא כי אין.... לגבי לגזור גזירות.
רב אחרי גאון אוסר. הראש אוסר השדי חמד אוסר היד מלאכי אוסר הרב משאש אוסר הרב עובדיה אוסר ועוד רשימה ארוכה של ראשונים אחרונים ואחרוני האחרונים. נכון הרב עובדיה אוסר בעשרות מקומות לגזור וכאן גזר. תמוה. אבל בלי להסביר לנו אנחנו לא יודעים מדוע עשה זאת. בכ''מ הפסיקות שאין לגזור מאוחרות יותר מהפסיקה שגזר....

ב אתה מקווה לשווא. חשש הכרת הוא על מי שיעלה לכיפת הסלע וסביבה. לא על מי שעולה במסלול הרגיל. אצלו אין אפילו ספק כרת.... לפי רוב הפוסקים... תלמד... זה מומלץ יותר מאשר לקוות.

ג עיין גם אתה בתגובתי ב'. מי שעולה אין לו ספיק כרת. ואפילו לא ספק דרבנן כי למרות שהשטח האסור בעליה הוא 5-6 אחוז משטח ההר (כולל השטח האסור מדרבנן וגם השטח האסור הכרת שהוא 3 אחוז) העולים מתרחקים מכ30 אחוז ומחמירים מאד. כך שאפילו ספק ספקא בדברנן אין שם....

ד במילים אחרות אמרת לא יודעת.. מסכים איתך. אין לך מושג מה ההבדל... (אולי כי הוא לא קיים) הרבנים החליטו. שכוייח. חשוב מאד. השאלה היא למה. אנחנו לא דנים מה הרבנים אמרות יש גם רבנים שהתירו. אנחנו דנים כאן בבגרות ובטעמים. ולא הבאת שום טעם.

ה בכל עליה נמצא מדריך מטעם תנועות הר הבית. בכל עליה אדם שמגדיר שרוצה לעלות במסלול של היהודים השוטרים לא נותנים לו ללכת למסלול אחר. כל מי שרוצה לבוא לשמור על ההלכה עושה זאת בקלות מדהימה. אגב המוני חילונים שרוצים לעלות רגיל נאלצים לעלות במסלול היהודים...

נ.ב. עדיף כבר לא למכור פלטה ומיחם של שבת כי מי שלא יודע הלכה יכשל בטעות... ויניל דברים לא מבושלים על הפלטה. או ח''ו מרק או דבר עם רוטב שאסור לספרדים לאשכנזים. ועוד יכול ח''ו לעבור על גזירות חכמים בשהיה חזרה והטמנה. אז האסור לכולם פלטה ומיחם? זה שטויות. מי שלא יודע שילמד. ומי שלא רוצה ללמוד עובר עבירות. ומה הקשר בין זה לבין להתיר למי שלמד או אפילו רק רוצה לשמור על ההלכה ישר מראים לו את הדרך הנכונה בהר.
מזמן לא ראיתי אותם. אתה בטוח שהם שם?נחשון מהרחברון
או שקשה להתמיד?
הם בדר"כ לא נמצאים שם..נער גבעות מצוי

א. הם נמצאים כשיש הרבה יהודים, מאוד הרבה, חגים וכדו'.

ב. הם בדר"כ באים מישיבות גבוהות, אז חשקה נפשם ללמוד תורה, שזה כידוע הדבר שמציל ומרומם את עם ישראל.

ג. להרבה אנשים אין כוח נפשי לזה, כי הרבה פעמים לצערנו יש מי שמוריד את זה לפסים שפלים ורדודים כ"כ עד להקיא.

אני חייב להוסיף כאן משהו לכלל הקוראיםנער גבעות מצוי

נדמה לי לפעמים שחלק מעולי הר הבית נעשו לדתיים טכניים, מביאים כל מיני ראיות שונות ומשונות (חלקן מסולפות ומעוותות) שזה מותר ושזה אסור, הראשון ההוא כתב ככה והאחרון ההוא סבר ככה, ומסתבר שבסוגייה הזו כל הגדולים לא אחזו, ובפסק הזה אף אחד לא העמיק, ובעצם גיליתי שעבדו עלינו כל השנים. 

 

אם תעיינו פעם אחת באמת בפסקי האחרונים תיווכחו שהפסיקה לא קשורה לריבונות או למצוות 'עשה' אחרת, הם פסקו בגלל 'חשש כרת'. אף אחד לא יאמר שהשו"ע ישנה דעתו ביום שני בקשר לתפילת ערבית, כי זה פשוט לא קשור, לא בגלל יום ראשון הוא כתב שצריך להתפלל. 

פה, כל הפוסקים כתבו שאסור בגלל: ספק כרת ומכשול לרבים (מורא מקדש וטומאת מקדש). אז מה הקשר שיש מצוות 'עשה'? גם בזמנם היו מצוות קיימות. מה הקשר לריבונות? האיסור הוא לא בגלל "שהר הבית בריבונותנו וע"כ אסורה העליה", אין זה מן העניין. כיבוש זה משהו אחר, וכו"ע מודים שצה"ל הוא יכול לכבוש (טכנית ומהותית, טכנית - פשוט. מהותית - כי אין כוח הלכתי ומעשי ליחידים 'לכבוש'), וע"כ - צה"ל כבש, מה שקורה היום קורה באותה המידה בכפרים ערביים ב'תוך הקו הירוק', ע"כ חלה עליהם חובת כיבוש (כמובן, ע"י טיולי משפחות), וכן על כל שגרירות ושגרירות בארץ.

 

אם אנשים היו יודעים מהו מורא מקדש, היו פחות נלהבים מזה, מורא מק' זה לא טכני! לא בגלל שאני יחף אני ירא מהמקדש! זה דרבנן. אני צריך לירא מד' "פחד מוות", ללכת בפיק ברכיים ורועד ובוודאי שלא בקומה זקופה ובוודאי שכמעט לא מדבר  ובוודאי  ובוודאי שלא להצטלם ובוודאי ובוודאי בריבוע שלא לעשות יותר גרוע מזה. 

מרוב האובססיה לטכניות, שכחו מהו מורא מקדש, אשריכם, 'מצאתם' את הגבולות ואת כל 'ההיתרים' ואת כל הרבנים שמתירים (או שאוסרים? מה זה משנה..), אבל אנשים עלולים לבטל מצוות עשה (עיינו סוף איגרת התשובה על המחשבה של"ת חמור מעשה, וגם יבמות ז.), בצורה נוראה. זה  לא וורט, זו ההלכה! מדאורייתא..

 

יש מדרגות בקדושה, אין הכוונה שאם הר הבית הקדוש אז כל השאר טמא! לא! הכל קדוש, רק שיש מדרגות! ולפעמים בקודש יש פערים יותר גדולים! אומרים שמדרגתו (רמב"ם מו"נ?) של משה רבינו הייתה גבוהה משאר נביאים בפער יותר גדול מאשר בינינו לבין הנביאים (דבר זה בלתי מתקבל כמעט על הדעת, מבהיל ממש). 

 

צריך לקחת אחריות על כלל ישראל, א"א לעלות להר ולגרום בוודאות, בעקיפין ולפעמים גם ישירות לעלייה בטומאה של רבים וטובים. א"א ל"הביא את המקדש" ועל הדרך להחריב אותו! זו לא דרכנו! אנחנו לא חלוצים פרטיים! אם באים לגאול את העם צריך לגאול אותו מתוך דאגה לעם כולו! א"א לגאול אותו ולהוסיף עליו חטא על פשע, הלא זה תרתי דסתרי?! עולים להר לבנות הבית ומעלים גם את המחריבים שלו (טומאת מקדש בין מחריבי הבית).

אחריות! א"א לזרוק את עם ישראל! 

 

אל תהיו שטחיים, תתעמקו,תלמדו את הרוח, תראו מה כתבו הנביאים, מה דעת ד' ותורתו בזה. אל תהיו הלכתיים טכניים, לא לחינם גזרו רבותינו (שלא תגידו שאני 'השקפה' אז יש פה קצת הלכה) להיכנס! הם ראו את הנולד! אשריכם..

איזה שטחיות אדירה.נחשון מהרחברוןאחרונה
אנחנו מנהלים דיון הלכתי ארוך ואין לך מה לומר אז אתה קורא לנו דתיים שטחיים?

אוסיף. התערבתי בדיון כי טענת שיש ספק כרת. אז מוכיחים לך שאין ספק הלכתי. אז אתה כותב ואני עושה העתק הדבק.

מרוב האובססיה לטכניות, שכחו מהו מורא מקדש, אשריכם, 'מצאתם' את הגבולות ואת כל 'ההיתרים' ואת כל הרבנים שמתירים (או שאוסרים? מה זה משנה..), אבל אנשים עלולים לבטל מצוות עשה (עיינו סוף איגרת התשובה על המחשבה של"ת חמור מעשה, וגם יבמות ז.), בצורה נוראה. זה לא וורט, זו ההלכה! מדאורייתא.

אם זה מותר למה אתה טוען שזה עניין של כרת?

ואם הגבולות וההיתרים האלו לא נכונים אז קים ליה בדרבא מינה ותדבר על זה ולא על עניינים אחרים חשובים ככל שיהיו.

על זה דיברתי כשאמרתי לך שאתה לא עקבי. לוקחים לך טענה אחת אתה עובר לאחרת וממנה חוזר. נראה שאתה כמו רבים וטובים סימנת מטרה והכל כשר שהחיצים יהיו שם.

ההעמקה שכתבת בשעת ה' ותורתו היא קודם כל בהלכה. אחר כך ב'רוח ההלכה, השקפה ' תקרא לזה איך שבא לך.

הנקודה היא שיש ת''ח גדולים שחלוקין על רבותיך בעניין רצון ה'. מה לעשות? רבותיך כתבוצואני מצטט אותך
כל הפוסקים כתבו שאסור בגלל: ספק כרת ומכשול לרבים (מורא מקדש וטומאת מקדש). אז מה הקשר שיש מצוות 'עשה'? גם בזמנם היו מצוות קיימות. מה הקשר לריבונות? האיסור הוא לא בגלל "שהר הבית בריבונותנו וע"כ אסורה העליה", אין זה מן העניין. כיבוש זה משהו אחר,

אז הם כתבו הלכה מצד ספיק כרת. אז אנחנו עונים על ההלכה הזאת ואז אתה אומר שאנחנו מתוך אובססיביות טכנית שוכחים מה זה מורא מקדש ונצמדים לגבולות וההיתרים... כי זה מה ששאלת ועל זה אנחנו עונים. אתה רוצה לנהל דיון עקרוני? על מורא מקדש? על הריחוק המקרב? על האם עלייה זו מקרבת את הגאולה או מרחיקה אותה? אני (ואני מניח שעוד כאן) מוכנים בשמחה. אבל בו נגדיר כלל לדיון ההוא. בלי השאלה ההלכתית האם מותר לעלות להר הבית והאם יודעים לאיפה מותר. הדיון יצא מנקודת הנחה שאם מותר לעלות להר הבית האם נכון לעשות זאת. דיון כזה אני מוכן לפתח איתך בשמחה. רק מה? נפתחו כאן דיונים כאלה ותוך רגע הם עברו ל'מכיוון שזה אסור אז וודאי זה לא נכון'

בוא נשאיר את השרשור הזה כהלכתי 'טכני' נדון בו על מספר נקודות

1 סמכות חכמים לגזור גזירה בדורות האחרונים לאסור את המותר. נראה עשרות פוסקים וננסה לראות מה ההלכה הרווחת היות בתחומים שונים (שבת כשרות חגים ועוד)

2 האם מדידות מדעיות ארכאולוגיות נחשבות הלכתית לראות או לפחות ל'תנא דמסייע' האם הם חסרות כל משמעות הלכתית או שיש להם מעט כוח.

3 מדברי רבותינו הראשונים והאחרונים על הר הבית. מהם המקורות ומה כתבו רבותינו על זיהוי מקום המקדש? מהם כ-ל השיטות המובאות בהלכה (ע''מ לחשוש במקרה הצורך לכל שיטה)

4 האם ישנם מקומות שבהם לכולי עלמא מותר מעיקר הדין להכנס להר הבית לאחר טבילה כדין


זה לשרשור הזה. לגבי עניינים נוספים שהם רק על גבי השאלה הטכנית האם מותר לעלות - שרשור אחר שהוא רק לזה. מקובל עליך?
בעד עלייה? נגד עלייה?הנודד הבודד

חברים, חשבתי לפתוח כאן דיון מעמיק ורציני, לבעלי לב חזק, בנוגע לעלייה.

אני נגד עלייה, זאת למודעי, ואשמח לדבר עם כל מי שרוצה, ונסביר אחד לשני את עמדותינו.

כללים:

א. דיון מכבד. מותר לחלוק, אבל לא לרדת לרמה נמוכה של ירידות ועקיצות.

ב. כבוד לתלמידי חכמים. פשוט.

ג. ישרות. לטעון טענות ישרות והגיוניות. לא משהו בסגנון "כל מי שנגד עלייה זה כי הוא משת"פ עם ה...." 

ד. לחשוב טוב מה ענו, ולטעון לעניין, ע"מ שיצא מסודר ולא שרשור ענק ומפחיד.

ה. "תן בליבנו, שנראה כל אחד מעלת חברינו ולא חסרונן". "ויהיו כל מעשינו לשם שמים" 

לגבי 3 רוב הפוסקים סובריםנחשון מהרחברון
שאין לגזור גזירות מדעתנו לאסור את המותר.

ושוב תענה לי האם מותר למכור מכשירי חשמל לחילונים? הוא וודאי יחול שבת שזה בסקילה (נניח אוטו או תנור שזה וודאי דאורייתא) שהיא חמורה מכרת... אתה מאפשר לו.... נכון? אז זהו. ברור שזה מותר כי זו גזירה שלא קשורה...
מישו יכול לעזור?הכל זה לטובה

אנחנו רוצות לעשות קיר מקדש לסניף, יש לכם חומרי לימוד על המקדש או שיש לכם רעיון איך להשיג? לימוד כלומר- על הכלים, המצוות המיוחדות, חגים במקדש בעבר ובעתיד וכו'.. לא על עליה להר הביתחצי חיוך

 אם כן אני יכולה ללתת באישי תמייל שלנו..

תודה רבה צדיקים וצדיקות!!!

אתר התורה והמקדשמראה מקום
של הרב הלל בן שלמה - יש שם הרבה חומר, מאמרים ודפי מקורות, גם על הר הבית וגם הרבה על המקדש ועל הקרבנות ועל נושאים נוספים toratemple.co.il
תודה רבההכל זה לטובהאחרונה


כנס מקדש לנוער נוער המקדש
בעזה"ית

🔥🔥🔥
"ואחר כן באו בניך לדביר ביתך, ופנו את היכלך, וטיהרו את מקדשך, והדליקו נרות בחצרות קדשך"

*בימים ההם בזמן הזה!*

הנכם מוזמנים לכנס נוער המקדש, חנוכה תשע"ט.

יום חמישי, כ"ח כסלו, נר רביעי של חנוכה באודיטוריום ישיבת הכותל (כניסה מרחוב משגב לדך ליד האריות).

*14:00* התכנסות
- מי רוצה להיות מתיוון? | הרב דביר טל
- ונדליק נרות בחצרות קדשיך | הרב ישראל אריאל שליט"א, רב התנועה
- תפילת מנחה
- *הרצאה באורך מלא מפי ד"ר חגי בן ארצי: סיפור מרד החשמונאים*
17:30 ערבית והדלקת נרות
19:00 יציאה לסיבוב השערים החודשי

•כיבוד קל במקום•

לפרטים:
בני 053-338-0442
צופיה 054-549-7704







נשמח לראותכם
מי מתכוונים/ות להגיע בעהשי"ת? קול הנבואה
אולי אניעד עלות השחר.אחרונה
קפיץ!נוער המקדש
מי מגיע?