שרשור חדש
רעיונות לפעולה על סבלנות לנתיבות, אם למישהו יש זהעזרא - ארכיון

יעזור לי..

תודה!

שבת או אמצ"ש?עזרא - ארכיון
תגיד מה הם אוהבים, ננסה לבנות איתך ביחד..
הצגות? משחקים? אוהבים לדבר..?
*תגידיעזרא - ארכיוןאחרונה
פעולה לנתיבותעזרא - ארכיון
אני צריכה דחוף!!!!
על מה??עזרא - ארכיוןאחרונה
שאלה למדריכי אורות....עזרא - ארכיון

בס"ד

תגידו מי פה ממדריכי אורות מתכוון להגיע למצדה בשבת גרעין?? (ומי שרושם יכול לכתוב בבקשה מאיזה סניף הוא)..

יומעולה לכווולם =)

מומלץ להגיע!עזרא - ארכיון
אני בעז"ה..עזרא - ארכיון
אני לא יודע אבל אם אני רוצה הסעה,נראלי נסתדר בטרמפים..
ואם לא אז אולי נארגן את הרכב שלי וכל אחד ישים דלק?אפשר לחשוב גם על זה..
ברור!עזרא - ארכיון
בעז"ה
יש הסעה?
זה אמור להיות בלי מדריכים..עזרא - ארכיון
אסנת, איפה את חיה?עזרא - ארכיון

לשבת אולי המדריכים לא באים,אבל למוצא"ש, כשאומרים את השם במצדה ברור שהם באים!!! חסר לי שלא!!!!< מוריה,רמז דק עבה..;)>
בעז"ה,יש גם הסעה!עזרא - ארכיון
ב"ה! גדי, אני איתך...עזרא - ארכיון
אריאל,כנראה שמצאתי רכב עם דלקן עזרא - ארכיון
אבל אם כן,לא נראלי יהיה בו מקום..
אני באה בע" ה..עזרא - ארכיון
סניףף רחובות כבוד!!!
ברור שרק למוצא"ש...
גדי..סבבה לך! אבל אם יש שינויים עמיח ואני נשמח...עזרא - ארכיון
מישו יודע אם יש הסעות או משו?? ומתי??עזרא - ארכיון
בעזרת ה'... קמק"ש..עזרא - ארכיון
בואו נארגן הסעהעזרא - ארכיון
לאזור המרכז..
מישהו/י מתנדב/ת?
לעניות דעתי..עזרא - ארכיוןאחרונה
זה לא כ"כ ברור שבאים..כדאי לכם לחשוב לפני אם זה יהיה טוב לחניכים שלכם שתבואו או שהם צריכים את הזמן הזה (שהוא באמת אחד מנקודות השיא של הקבוצה) לבד, בלי המדריכ/ה.
פעולה לקשר שבין יום הזיכרון ליום העצמאות!מממש דחוףעזרא - ארכיון
זה אמור להתאים לכיתות ח' אשמח ממש אם תתנו לי רעיונות....אני צריכה את זה למחר...=\\\
אני גם אשמח...עזרא - ארכיון
עשיתי את זה לחניכות שלי שבת שעברה...עזרא - ארכיון
המטרה: להבהיר מה הקשר בין יום הזכרון ליום העצמאות, ומדוע הם באים זה לאחר זה ולא בהפרשים.
מהלך: הצגה 1: אמא בוכה על קבר בנה ומספרת איך שהוא מת במלחמה וכמה זה עצוב לה.
הצגה 2: אמא אומרת לבנה: בוא נלך לרקוד כי היום יופם העצמאות, יום הולדת למדינה.
* שואלים את החניכים למה זה בא יום אחרי ולא בהפרשים?
זה ממש קשה לאמא שמתאבלת על בנה לצאת ולרקוד... (דיון....)
* מקריאים סיפורי גבורה של חיילים במלחמה...
* מסבירים להם עד כמה החיילים נלחמו על הארץ הזו ואיך הם הקריבו את עצמם למענה, ושחייבים תמיד לזכור אותם וגם לזכור שיש לנו את הארץ הזו בזכותם.
ואז לסיכום: יום הזיכרון הוא לפני יום העצמאות כדי שאנחנו נבין שיש לנו את הארץ בזכות אותם חיילים ולכן ביומולדת למדינה ובחגה צריך לזכור את החיילים שמתו בשבילה. ושבזכות מסירות נפשם יש לנו מדינה...
זהו..
בהצלחה!....
פעולה נחמדה..עזרא - ארכיון
1. מחלקים את השבט ל-2 קבוצות. מעמידים את שתי הקבוצות בטורים ואז הראשונים מכל קבוצה עושים תחרות - הם צריכים לרוץ הלוך וחזור. הראשון שמגיע הוא המנצח (כמובן....). כדי שהקבוצה המפסידה במירוץ תוכל להמשיך לשחק נציג הקבוצה (זה שהפסיד בריצה) צריך לענות על שאלה בנוגע לאחת ממלחמות ישראל. אם הנציג עונה נכון על השאלה הקבוצה עדיין ממשיכה לשחק אבל הבא בתור הופך להיות נציג הקבוצה. הנציג של הקבוצה המנצחת ממשיך לתור הבא גם כן וכך התחרות היא עכשיו בין הנציג המנצח מה"קרב" הראשון לבין הנציג החדש של הקבוצה השניה. בהתחלה שמים שאלות קלות כדי שהמשחק לא יגמר על ההתחלה ואח"כ זה נהיה יותר ויותר קשה...


-מסקנה: כשהמשחק הראשון נגמר כל הקבוצה המנצחת "חגגה" את ניצחונה עם הנציג שייצג אותה כשהיא ניצחה. למרות שחלק מהקבוצה הם חניכים שהפסידו ב"קרבות" שהיו במהלך במשחק שמחים שהקבוצה ניצחה כי הם חלק ממנה והם בעצם היו שותפים בניצחון של הקבוצה כי אם הם לא היו עונים את השאלה בתורם הקבוצה היתה מפסידה אז. וכך גם כאשר אנו חוגגים את יום העצמאות עלינו לזכור את כל אלה שלא נמצאים איתנו עכשיו כדי לחגוג את עצמאותנו אבל בזכות ההקרבה שלהם ישלנו כיום מדינה.

משחק שיכול אולי ממש להמחיש-עזרא - ארכיוןאחרונה
הדגל.. <כולם מכירים לא? במקום מקל, עשיתי עם 2 כוסות חד"פ..>
מצד אחד, כל אחד רוצה להשאר בתוך התחום של הקבוצה שלו- לשמור על עצמו, שלא יפגע, שלא יפסל,
ומצד שני, בלי שאף אחד יסכן את עצמו בשביל כולם, וינסה לקחת את הדגל- הקבוצה לא תנצח לעולם..
אלמלא אותם אנשים שהעזו, שהקריבו את עצמם, לא הייתה קיימת היום מדינה..
הי אני צריכה פעולה לשבת משו קשור קצת ליום העצמאות!עזרא - ארכיון
לכיתה ד' בערך.....תודה ושב"ש!
מאגרי פעולות- מומלץ!!!עזרא - ארכיון
עבר עריכה על ידי המוווושב בתאריך י"ט ניסן תשס"ט בשעה 09:44


יש כמה תנועות עם מרכזי הדרכה+פעולות ממש טובות אז למרות שזה לא עזרא ולפעמים יש מסרים אחרים תנסו, זה ממש עוזר.. גם אם לא משתמשים בכל הפעולה- זה נותן כיוון וגם רעיונות למשחקים...
הצופים (תשתמשו בחיפוש...): http://www.zofim.org.il/center.asp
בני עקיבא:  http://www.hevb.org/hevb/main.php?mod=news
השומר הצעיר (מאגר מתודות מדהים!!!): http://www.hashomer-hatzair.org/
מכבי: http://www.mtz.org.il/education.asp
האיחוד החקלאי: http://www.ihudnik.com/cseccat.asp?tcat=112
אריאל: http://www.tariel.co.il/?CategoryID=157&ArticleID=100&sng=1
עזרא  http://www.ezra.org.il/forum/lmf_home.aspx
http://www.tapuz.co.il/blog/userBlog.asp?FolderName=hadracha האתר של אפרת קלמן- ממש מומלץ!!
המון בהצלחה
"כל מי שעוסקים בצרכי ציבור באמונה הקב"ה ישלם שכרם ..."(:
 
פעולה שקשורה ליום הזכרון/יום העצמאותעזרא - ארכיון

לילדות בכיתה ז'...

תתקבל בברכה ובשמחה!

עדיף כמה שיותר מהר..תודה!

אני גם לזיינוקות!! מקווה שזה לא באיחור>עזרא - ארכיון
[אגב, נתפגשנו ביחידה לפי קבוצות בשבת מדריכים- ליאורה מחמ"ש, נעים מאד ]

* לכולן יש כוס חד"פ בפה, ושמות ידיים מאחורי הגב. לראשונה ממלאים את הכוס במים, והמים צריכים לעבור מכוס לכוס לאורך כל המעגל... זה ממש כיף
*מראים להם שקית עם בערך 160 שקדי מרק, והן צריכות לנחש כמה יש בפנוך... [זה מס' הנופלים במלחמת לבנון השניה]
*תופסת מדבקות- אחד המצחיקים! לתופסת יש דף מדבקות ביד, והיא צריכה להדביק על מישהי מדבקה. ברגע שמישהי הודבקה, היא מקבלת את הדף ונהיית התופסת, וחוזר חלילה.
*משחק עם נר- יושבים במעגל ואת יושבת עם גב למעגל. הן צריכות להעביר מאחת לשניה נר דולק. כשאת מוחאת כף, מי שהנר אצלה צריכה לעשות משהו.. [אני האכלתי אותה 2 כפות זיתים...], ואם למישהי נכבה הנר כשהוא אצלה- כנ"ל. [אז מצד אחד הן רוצות להעביר מהר, מצד שני עדיף שהנר לא יכבה..]

אח"כ ישבתי ושאלתי אותן מה היתה המלחמה הראשונה ובאיזו שנה, וכשהן ענו [בשלב כלשהו] מלחמת העצמאות\שחרור, תש"ח- נתתי לאחת דף שהיה כתוב עליו- מלחמת העצמאות, תש"ח, 1000 הרוגים. [לא זוכרת את המספר המדויק אבל על העקרון] וככה עם כל המלחמות> זה היה טוב כי זה מאתגר אותן גם מבחינה שכלית...

בסוף הקראתי להן את הקטע "למה אני אוהב להיות יהודי"- והמסר די ברור מהקטע, שכמה שהכאב על מה שקרה ועל האנשים שנפלו הוא קשה, בתכל'ס זה הכאב הכי מתוק... ושמתוך זה אנחנו צומחים בגאווה עם מדינה~עמ"י חי בא"י!! וכו'... מקווה שהייתי ברורה...
וואי.. יפה...אבל טיפה באיחור....תודה בכל זאת!עזרא - ארכיון
ו...אני זוכרת אותך משבת..;)

אהמ..תוכלי להעלות את הקטע לכאן בבקשה?תודה!
.עזרא - ארכיון
זה למה אני אוהב להיות יהודי:
רק לפני 60 שנה הובילו את היהודים למותם כמו צאן למטבח. לא ארץ,לא צבא. רק לפני 55 שנה,שבע מדינות ערביות הכריזו מלחמה על מדינת היהודים הקטנה,רק בת מספר שעות.
היינו אז 650,000 יהודים נגד שאר העולם הערבי.לא צה"ל,לא חיל אויר נורא ואמתני.רק חבורה של אנשים קשוחים שאין להם לאן ללכת.זוכרים?:
לבנון,סוריה,עיראק,ירדן,מצרי ם,לוב,ערב-הסעודית-כלום תקפו בעת ובעונה אחת.


המדינה שהאו"ם "נתן לנו" הייתה מורכבת מ-65 אחוז מדבר והתחלנו אותה מ-אפס.


רק לפני 35 שנה נלחמנו נגד צבאותיהן של שלושת המדינות החזקות של המזרח התיכון אנו מחקנו אותם אז,במלחמת ששת הימים.


נלחמנו,במשך הזמן,בקואליציות שנות של מדינות ערביות עם צבא מודרני ומשופע בכמויות עצומות של נשק רוסי-סובייטי ועדיין ניצחנו.


היום יש לנו מדינה ,צבא,חיל אויר חזק ומפואר,כלכלת היי-טק ,המייצאת במיליונים.אינטל-מיקרוסופט-איי.בי.אמ. מפתחים את העניינים שלהם כאן.הרופאים שלנו זוכים בפרסים חשובים בתחום הפיתוח הרפואי.הפכנו את המדבר לארץ פורחת ,מכרנו תפוזים,פרחים וירקות לכל העולם. ישראל שגרה לחלל את הלוויינים שלה! שלושה לוויינים ביחד! אנחנו נמצאים במקום טוב באמצע יחד עם: ארצות-הברית (250 מיליון תושבים),רוסיה (200 מיליון תושבים),סין (1.1 מיליארד תושבים) ועם אירופה:צרפת,אנגליה,גרמניה (עם 350 מיליון תושבים)-המדינות היחידות בעולם ששיגרו משהו לחלל.
ישראל,היום,נמצאת במשפחת המעצמות הגרעיניות יחד עם ארה"ב,רוסיה,סין,הודו,צרפת ואנגליה (אנחנו לעולם לא נודה בזאת,אבל כולם יודעים...).
לחשוב שרק לפני 60 שנה הובילו אותנו,בבושת פנים,בלי תקווה למותנו. זחלנו מתוך האודים הבוערים של אירופה,ניצחנו במלחמותינו כאן עם קצת פחות מכולם,ובנינו לנו "אימפריה" מכלום. מי זה לעזאזל נסראללה שיפחיד אותנו? שיבהיל אותנו,אתה מצחיק אותנו.


התגברנו על פרעה.
התגברנו על היוונים.
התגברנו על הרומאים.
התגברנו על האינקוויזיציה הספרדית.
התגברנו על הפוגרומים הרוסיים.
התגברנו על היטלר. התגברנו על הגרמנים.התגברנו על השואה.
התגברנו על צבאותיהן של שבע מדינות.
התגברנו על סאדם.


אז תירגעו ,חברה,אנו נתגבר גם על אויבינו הנוכחיים.
לא משנה איזה חלק של ההיסטוריה האנושית הוא ינסה,בשבילנו העם היהודי,מצבנו מעולם לא היה טוב יותר.לכן בואו נרים את ראשנו ונזכור:
לא משנה איזו מדינה או תרבות שניסו להתעסק איתנו נכחדו,בעוד שאנו ממשיכים בדרכנו!!!
מצרים? מישהו יודע לאן נעלמה האימפריה המצרית.
היוונים?אלכסנדר מוקדון?הרומאים?
האם מישהו היום מדבר לטינית?
הרייך השלישי? מישהו שמע איזה חדשות ממנו לאחרונה?
ותסתכלו עלינו. עם התנ"ך מעבדות של מצרים, אנחנו עדיין כאן, מדברים את אותם שפה, ממש כאן, ממש עכשיו.
הערבים עוד לא יודעים את זה אבל הם ילמדו שיש רק אלוקים אחד.
כל זמן שנשמור על זהותנו, נהיה נצחיים. אז סליחה שאיננו מודאגים, מקטרים, בוכים או פוחדים... העניינים כאן בסדר.
הם בהחלט יכולים להיות יותר טובים אבל עדיין: אל תתייחסו לזבל התקשורתי, הם לא יספרו לך על הפסטיבלים שלנו כאן, על האנשים שממשיכים לחיות כאן, שיוצאים לבלות שפוגשים חברים.
כן! המוראל לפעמים שפוף, אז מה?
זה רק מפני שאנו מבכים את מתינו בעוד הם צוהלים על דם נשפך.
זאת גם הסיבה שבזכותה אנחנו ננצח, אחרי הכול.
6000 הורגים..10% מכלל התושבים היהודים שהיו אז בארץעזרא - ארכיוןאחרונה
פעולה יפה.. שכוייעח!

אבל יש למישהוא פעולה קצת יותר רצינית? בוגרת..?
דחוף! קטעים/ סיפורים לטקס יום הזכרון לחללי צה"ל..עזרא - ארכיון

ואם יש לכם רעיון אולי להצגה שיכולה להתאים, פתיחה לטקס, מה שזה לא יהיה,
אני ממש אשמח...

תודה !

אה, גם שירים שיכולים להתאים, וכו'..עזרא - ארכיון
יש את הסיפור של נתן אלבז..ומשווים לרועי קליין הי"דעזרא - ארכיון

או כל מיני קטעים שכתבו לפני מותם, כל מיני לוחמים וקצינים...
תודה רבה!עזרא - ארכיוןאחרונה
תם ונשלם, השלב"ע.
פעולה על אהבת חינם>> כל מי שצריך..עזרא - ארכיון

ארוך ויפה.. תהנו=]]

 

בס"ד

 

אהבת חינם

 

סבב- מעשה טוב שעשית בתקופה האחרונה בעיקר בין אדם לחברו..


משחק-  המדריך מוציא רצועה אחת- מקריא מה כתוב בחוץ ובעזרת החניכים מוצא את החניך שהתכונה הנ"ל מתאימה לו. אותו חניך לא פותח את הרצועה אלא משאיר אותה סגורה, ושולף רצועה אחרת ומביא אותה לחניך שלדעתו (ו/או לדעת שאר החניכים) מתאימה לו התכונה שכתובה על רצועת הנייר.
וכך עד שלכל אחד מהחניכים יש "תכונה". (מומלץ ביותר- לא להסכים שיהיה חניך שיהיו לו שתי תכונות או יותר וחניך שלא יהיה לו בכלל! לכל אחד רק אחד!)

לאחר שכל החניכים מתלהבים שיש להם תכונות טובות (וכולם יודעים מזה.. ) אומרים להם שיפתחו את הרצועות המקופלות ושיקראו מה כתוב בפנים.
כאמור, בפנים כתובה אותה תכונה, אך כציטוט ממשנה ממסכת אבות. מסבירים להם מאיפה לקוחות המשניות. קצת על התקופה... ועל הקשר שבין ספירת העומר לפרקי אבות..

מפסח עד שבועות נוהגים ללמוד את מסכת אבות בשבתות אחרי מנחה. תקופה זו לא נבחרה סתם- ימי ספירת העומר בהם נהרגו 24 אלף תלמידי רבי עקיבא, בגלל שלא נהגו כבוד זה בזה- דווקא בימים אלו צריך להרבות באהבת חינם, להרבות במילים טובות על חברים, להכיר במידות הטובות שלהם, לתת להם מחמאות.. להכיר בזה שכל אחד יכול לתרום במשהו. לכל אחד יש משהו חיובי ואפילו יותר מאחד!!! אחדות.. כל המילים הגדולות, אבל לא כ"כ קשות לביצוע.. אם רק נשים לב....!!!

מספרים את הסיפור "הטובים שלנו"- ומדברים קצת על המשמעות שלו.

 

אם נשאר זמן- אפשר לשחק

* עושים מעגל גדול ויש מתנדבת אחת בתוך המעגל ועוד אחת מחוץ למעגל. הילדה שבחץ צריכה לתפוס את זאת שבפנים. הבנות של המעגל צריכות למנוע ממנה לתפוס אותה.

* כולם יושבים על כיסאות, ויש כיסא אחד מיותר. יש אחת שהיא לא יושבת והיא בתוך המעגל של הכסאות. אומרים 3 4 ו.. ואז זאת שמימין לכיסא הפנוי עוברת אליו, ואז הכסא שלה נותר פנוי- וזאת שלימינו עוברת אליו.. וכו.. והמטרה של הילדה שבלי כסא זה להתיישב.. והבנות מונעות את זה ממנה..

*משחק הכסאות.

 

בשלושת המשחקים יש ת'עיקרון שכל אחד דואג לעצמו ולא לחבר. כולנו חייבים להשתפר בנקודה הזאת, לדאוג לאחר, לוותר,, לומר מילה טובה, ולהרבות באהבת חינם!! 

 

בס"ד

 

                       "הטובים שלנו" - אסתר קל

מיכל ואני חברות טובות מאד. למיכל ולי יש משחק פרטי משלנו. המצאנו אותו לגמרי לבדנו. זה משחק בלי פרסים או נקודות- משחק בהתנדבות. לא סיפרנו אודותיו לאף אחד, לא מתוך "קמצנות" ולא כי לא רצינו לשתף. פשוט חשבנו שאחרים לא יבינו וילעגו לנו.
המשחק של מיכל ושלי הוא משחק ב"טובים...."
איך משחקים ב"טובים?"
אוספים אותם!
"טוב" הוא כל מעשה טוב שעושים במשך היום או שרואים חברה עושה את המעשה במשך היום...
מי שמביא בערב יותר "טובים"- הוא המנצח! אולם המפסיד לא מצטער- הדבר הכי חשוב לנו הוא האוסף! והאוסף הוא משותף של שנינו. כך שנכון יותר לקרא לנו "אספנים". אם קורה שאספנו באותו יום בדיוק סכום שווה של "טובים" אז אנחנו תיקו.
היום קשה לי להיזכר מתי ואיך בדיוק צץ הרעיון, אבל זה היה ככל הנראה באותם ימים עכורים כשמיכל קמה בבוקר אפור ואמרה: "לא כדאי" ו"אין טעם" ו"בשביל מה?" ו"לא שווה".
אני חושבת שהייתי אני זו שהציעה לקרא לכל יום שנמצא בו "טוב" אחד - "יום טוב" או "יום שווה".
לפעמים אנחנו שבים הביתה ואין דבר. מן הבוקר חיפשנו, בכל לב, ואנחנו שבים בידיים ריקות.
לפעמים כשאני מוצאת עד לצהריים "טוב" אחד או שניים, אני ממהרת לצלצל למיכל בטלפון- שתעזור לה להעביר את היום. רציתי לספר על אוסף ה"טובים" של מיכל ושלי, כי אני יודעת שיש עוד אנשים שאוספים "טובים" לגמרי באופן פרטי ובסתר. ורציתי שידעו שהם לא לבד. רציתי שידעו- אנחנו כבר לא מעט והשנה נוספו לנו הרבה חברים.
הסיסמא שלנו היא: יום שעשית בו מעשה טוב- הוא יום שוה!. והטובים נמצאים תמיד ורואים אותם מיד, וגם כשרואים לא בטוחים- אין להם צבעים חזקים, הם אינם מקימים רעש, הם בגודל בינוני והם לא בולטים אבל, מי שמתבונן ומחפש, לומד להבחין בהם.
אני יכולה לספר על "טובים" שהיו היום לדוגמה. למשל שחייכתי לחברה עצובה, שנתתי מתנה לחברה בודדה, שעזרתי לאמא לסדר את הבית, שהכנתי לאבא קפה, ועוד הרבה מעשים טובים שעשינו.
מיכל ואני רוצות לומר שהשנה הזו תהיה בוודאי קצת יותר טובה. ייתכן שלא יראו את זה תכף ומיד, או שזה לא יבלוט בתחילה אבל זה יהיה , באמת.

ו..אנחנו ממליצות גם לכם לנסות...

"הוו כעבדים המשמשים את הרב שלא ע"מ לקבל פרס" (א,ג)- מתנדב (לשם ההתנדבות, לא בשביל הרושם או משהו אחר שיוצא מזה..)

 

"יוסי בן יוחנן איש ירושלים אומר, יהי ביתך פתוח לרווחה.." (א,ה)- מארח בשמחה

 

"שמעיה אומר, אהוב את המלאכה" (א, י)- לא מתבטל, תמיד בפעילות.

 

"הלל אומר, הוי מתלמידיו של אהרון, אוהב שלום ורודף שלום אוהב את הבריון ומקרבן לתורה" (א, י"ב)- אוהב את כולם וחביב על כולם.

 

"הוא (הלל) היה אומר, אם אין אני לי- מי לי.. ואם לא עכשיו אימתי" (א,י"ד)- עושה! לא מחכה שאחרים יעשו.

 

"שמאי אומר.. אמור מעט ועשה הרבה" (א,ט"ו)- לא אומר "צריך לעשות" -פשוט עושה.

 

"שמאי אומר... והווי מקבל את כל האדם בסבר פנים יפות"(א,ט"ו)- מחייך ומאיר פנים לכולם.

 

"רבן גמליאל היה אומר.. והסתלק מהספק ואל תרבה לעשר אומדות" (א,ט"ז) - מדוייק לא מחפף, עושה כמו שצריך.

 

"שמעון בנו (של רבן גמליאל) אומר, כל ימי גדלתי בין החכמים ולא מצאתי לגוף טוב משתיקה" (א,י"ז)- "שומר על זכות השתיקה", לא מגיבה כשלא צריך..

 

"שמעון בנו (של רבן גמליאל) אומר... ולא המדרש עיקר, אלא המעשה" (א,י"ז) - לא אומר "צריך לעשות" -פשוט עושה.

 

"הלל אומר.. ואל תאמר דבר שאי אפשר לשמוע שסופו להישמע" (ב,ה) - שומר סוד, לא אומרת דברים שלא צריכים להישמע.

 

"הלל אומר.. ואל תאמר לכשאפנה אשנה, שמלא לא תפנה" (ב,ה)- לא דוחה דברים.

 

"הוא (הלל) היה אומר.. ולא הבישן למד.."(ב,ו)- לא מתבייש לשאול, לברר ולחקור.

 

"ר' אליעזר בן הורקנוס בור סוד שאינו מאבד אף טיפה" (ב,י"א) - לא שוכחת מה שלמד.

 

"ר' אלעזר בן ערך כמעין המתגבר"(ב,י"א) - שופע מעצמו, מוסיף דברים מעצמו.

 

"ר' אליעזר אומר עין טובה" (ב, י"ג) - מסתפק במה שיש לו.

 

"ר' שמעון אומר הרואה את הנולד" (ב, י"ג) - מתכנן את המהלכים שלו צעד אחד קדימה.

 

"ר' אלעזר אומר לב טוב" (ב, י"ג) - כולו טוב!

 

"ר' אליעזר אומר.. ואל תהי נוח לכעוס" (ב, ט"ו) - לא כועס בקלות.

 

"ר' יוסי אומר, יהי ממון חברך חביב עליך כשלך." (ב, י"ז) - לא "חוגג" על חשבון חברים שלו..

 

"ר' אליעזר אומר, יהי כבוד חברך חביב עליך כשלך.." (ב, ט"ו) - מכבד כל אדם.

 

שכחתי להוסיף:עזרא - ארכיון
התכונות זה מה שבסוף, אלה מםרקי אבות. לוקחים פתק ורושמים את המשנה. מקפלים ובחוץ רושמים את זה בשפה שלנו [לדוג' חברותי, חייכן וכו'] וכשמחלקים את הפתקים לכל אחד לפי התכונה שלו, אז לא מסכימים לפתוח.. רקבסוף מגלים שזה מפרקי אבות.
תודה רבה! זה ממש יפה!עזרא - ארכיון
גם אני עשיתי בשבת פעולה על ואהבת לרעך כמוךךך!!!עזרא - ארכיון
אני עשיתי על שנאת חינםם=]עזרא - ארכיון
_הודוש_עזרא - ארכיון
את יכולה אולי לעלות לפה את הפעולה שעשית על ואהבת לרעך כמוך??
כן ברור אבל זה לנטעיםם בעיקרון....עזרא - ארכיון
*מעבירים קופסא ובפנים תמונה של הקבוצה או מראה (אם אין...)
ואז אומרים להם שאם יש בפנים את הדבר הכי חשובב להם בחיים אז איך הם היו שומרות עליו...(עושים סבב והם אומרותת...)

*לוקחים 2 בריסטולים על אחד כותבים"ואהבת לרעך כמוך"
ועל השני"מה ששנוא עליך אל תעשה לחבריך"
ועל פתקים כותבים כל מיני דברים בסגנון: למשוך לחברה בשיער, לעזור לזקנה לחצות את הכביש, לגנוב וכו'... מקריאים להם את זה והם צריכות לשבץ לבריסטולים.....

*מתחלקים ל-2 קבוצות וכל קבוצה עושה על נושא אחר "מה ששנוא..."
או "ואהבת..." (ילדות קטנות פשוט מתות על זה!!!)

בסוףף אומרים להם שבפנים יש את החברות שלהם וכמו שהם אמרו שצריך לשמור על הדבר הכי חשובב להם אז ככה הם צריכות להתיחס לחברות שלהם ומסבירים להם גם על ר' עקיבא ותלמידיו וכו'.......
וואי הפעולה בשבת היתה פשוט מעולה!! הם שיא ה-נהנו..עזרא - ארכיוןאחרונה
ב"ה....
אני צריכה סיפור על השואה בדחיפות!!עזרא - ארכיון
לקבוצת נתיבות(בכיתה ו')
הכתובת הזאת הייתה בפורום שלנו...עזרא - ארכיוןאחרונה
ערב עדות- כל הדברים הכי שווים שאפשר לחשוב - -לכאן! (ל"תעזרא - ארכיון
תלבושות! אוכל של העדה! שירים! ריקודים!עזרא - ארכיון
אוי זה שווה! בהצלחה
זה ברור.. מה שאני צריכה יותר זה משחקים.עזרא - ארכיון
אבל תודה בכל זאת(=
פולין- מי מנקה הכי מהר..עזרא - ארכיוןאחרונה
פרס- לנסות להשיג תדבר הכי שווה בשקל..
עזרה לפעולה קצת מסובכת...עזרא - ארכיון

בעזרת ה'!

אני צכה פעולה שקשורה לשואה ולגאולה וכל זה, כאילו לזה שלמרות הכל אנחנו נשארים, כאן, מנציחים וממשיכים את אלה שנהרגו בשבילנו ושאנחנו מוכיחים לכולם איזה עם אנחנו... בקשה זה ממש שוב! תודה!

.עזרא - ארכיון
תכתבי סיפורי שואה בגוגל. יש פוול. ובסוף הסיפור שצריך להיגמר בהרג של אנשים. תשאלי מי ניצח? הם יגידו לך שהם הגרמנים. ותגידי לי שלא כי עובדה שאנחנו פה וכו'
בהצלחה!
אם הן גדולות,עזרא - ארכיוןאחרונה
נראה לי שווה גם לחבר את זה לתורה- לדבר על ההבטחה של ה' לאברהם.. שמכוח ההבטחה שלו, אנחנו נמצאים כאן היום..

קישור שיוכל לעזור לך-
http://www.orhachaim.org/msilot/nzhiut%20am.htm
[תמיד כדאי להעשיר את עצמך לפני הפעולה, כדי להעביר אותה כמו שצריך.. עם עומק ותוכן..]
יום חמישי- יום השואה.עזרא - ארכיון

מה אתם עושים?

דייי.. באמת??עזרא - ארכיון
התכוונתי בסניף..
הבנתי את זה.עזרא - ארכיון
כאילו פעולות????עזרא - ארכיון
-פשר לעשות חפש תמטמון ובסוף קליפות של תפוחי אדמה....
-שחקים שהם צריכים להסתדר לבד-כמו לקפוץ בחבל אבל הם צריכים לעשות חבל(מבגדים)וכו...
אווצ'. זה שחור..עזרא - ארכיון
האמת, התכוונתי יותר לפעילות סניפית.. סרטים, טקס, דברים בסגנון..

רעות..עזרא - ארכיון
בעיקרון חניכות שלך אמורות לעשות טקס לסניף..אבל לגבי פעולה, יש את הספר הזה שכתב יוסל קראובר משו כזה בזמן השואה,בספר כתוב מכתב שהוא כתב לאלוקים,מן דו שיח כזה,חזק מאוד.אפשר לקחת אתזה לדיון רציני בהחלט. (ישלי אתזה אם בא לך..)בהצלחה.
חניכות שלי עושות שבוע הבא.. ביום הזכרון לצה"ל..עזרא - ארכיון
אם לא יהיה משהו בסניף אז אני אשמח לקבל את זה ממך.. א"א להעביר את יום השואה סתם ככה..
נכון...עזרא - ארכיון
רציתי לארגן משו.. אבל יש ת'דבר של מדריכי אורות בחמישישי... הייתי עוזרת לך.. בכל מקרה דברי איתי אם צריך לעשות דברים.. להעביר קשר וכו'... אפשר שזה יהי משו שקשור לחג"ס.. או שחג"ס יעבירו.. כשנכנסתי באה ללאוזניי שמועה שרחלי שרעבי רוצה להעביר פעולה לחניכות שלי על השואה..(היא הייתה בפולין..) אני אדבר איתה בע"ה...ניראה מה רמת הפעולה אולי יהיה אפשרי לעשות אותה לעוד גילאים.. נדבר בע"ה. בצלחה!
כנראה אצלנו הבנים שיצאו לפולין [אלי ללום חייט ואניעזרא - ארכיון
מעבירים מצגת תמונות מפולין,מי שהיה,זה ממש מומלץ,עשינו את זה בכיתה אחרי שחזרנו מפולין.
אצלנו המדריכים עושים טקססעזרא - ארכיוןאחרונה
פעולה ביום שלישי בנושא השואהעזרא - ארכיון

לחניכות בכיתה ז', פתוחה להצעות מכל סוג למעט העניין עם המעגל החשוך, האווירה והנרות... מיצינו ;)

עדיף שלא יהיה יותררר מידייי מזעזע.. יש רעיונות?

 

רעיונות יתקבלו בברכה!עזרא - ארכיון
תחפשי "פעולה נט" בגוגל...עזרא - ארכיוןאחרונה
יש שם כמה דברים די טובים
"לשווק את הסניף"עזרא - ארכיון

אני לא יודע אצל מי התופעה הזאת רלונטית, אבל זה קורה לרוב בסניפים של ערים לא קטנות (ירושלים, רחובות), שמה לעשות, יש תחרות.

בנוסף לשלושת הסניפים של עזרא שיש בתוך העיר, יש עוד שלושה סניפים של בנ"ע, ואריאל בנים+בנות.

עכשיו הבעיה היא שמצד אחד, ברור שבשביל "לנצח", (ז"א להיות ה-סניף,) צריך למשוך חניכים, ולעשות דברים מפוצצים, פרסומים, מודעוּת לסניף, וכו', אבל מצד שני, זו ממש ירידת רמה, בדומה לפרסומות שיש בטלויזיה.

אליכם.

איפה אתה רואה פה ירידה ברמה?עזרא - ארכיון
מה הבעיה לשווק את הסניף?
ברור שזה ירידה ברמה..עזרא - ארכיון
בסה"כ כל סניף בא במטרה לחנך..
אני לא בעד להעביר חניך מסניף א' לסניף ב',
אלא אם כן יש בעיה בסניף שבו הוא נמצא..
ובקשר לחניכים שלא בסניף..
אז אליהם כן צריך לבוא ולהתלהב..
כי זה חשוב שהם יהיו בתנועה.
זה תלוי...עזרא - ארכיון
זה יכול להיות תחרות ערכית!שכל סניף משווק את ה"ערכים" שלו לעיר דרך אירועים שהיו בעלוני קהילה שלטי חוצות חג שמח בכניסה לעיר כל מיני כאלה..ואז כל הורה מחליט מה הוא רוצה שהבן שלו יילך!אבל..אם זה כבר הופך לשנאה ושיווק חסר תוכן..אז זה באמת בעיה..לאיזה שיווק אתה מתכוון ?
לפי דעתי אין שום בעיה בלשווק את הסניףעזרא - ארכיון
ככל שיבואו יותר חניכים והסניף יהיה יותר פעיל יהיה לחניכים יותר כיף ויותר חשק לבוא לסניף
...עזרא - ארכיון
צריך שיווק לסניף אבל בגבול מסוים,לא לותר על הערכים..
זה ברור שזה לא בא על חשבון ערכים..עזרא - ארכיון
נראה לי לפחות..
אז אתם אומרים כן ללכת לחניך בבני עקיבאעזרא - ארכיון
ולשכנע אותו לבוא לעזרא כי זה יותר קול ומגניב ושווה? לא יודע.
או סתם לפרסם שלטים ומודעותעזרא - ארכיון
בגלל שבנ"ע גם התחילו להגביר את הפרסום לסניף שלהם.
איפה ראית שהם פירסמו??עזרא - ארכיון
זה לא משהו חדש.עזרא - ארכיון
ידוע שאנחנו משקיעים אפס לעומתם בכל בקשור לפרסום.
תודה, אבל זה טוב או לא?עזרא - ארכיון
אנחנו צריכים להשקיע יותר בדברים האלה או לא?
צריך להשקיע..עזרא - ארכיון
אבל בגבול מסוים..ושכמובן זה לא יבוא על חשבון דברים אחרים..
על קיסמי אוזניים וחינוך- כדאי לקרואעזרא - ארכיון
"עשית ולא פרסמת, כאילו לא עשית" נכון להרבה מקרים ובפרט בתחום המצומצם של חינוך לא פורמאלי וסניפים של תנועות נוער.
אני חושב על החלטה שקיבלתי בכיתה ג'- ללכת לסניף עזרא ולא לסניף אריאל. ההחלטה הזו קבעה, בגדול, מי יהיו החברים שלי, איזה השקפת עולם אני אפגוש, איפה אני אמשיך ללמוד ופחות או יותר הרבה מהאישיות שלי כיום. את ההחלטה, אגב, קיבלתי בגלל שהממתק שקיבלנו מהמדריכים שבאו מהעזרא היה שווה יותר מהממתק שהביאו המדריכים מאריאל.
וכאן נכנס רעיון שאני מנסה להסביר כבר כמה שנים למדריכים בסניפים, אני קורא לה "חינוך וקיסמי אוזניים", כשנקודות הבחירה בחינוך מושוות מבחינתי לקיסם אונזיים, ואני מסביר:
כשאדם מגיע לבחור קיסם אוזניים בסופר, לא מענין אותו האם הקיסם יוצר בתורכיה או בסין, לא מענין אותו אם היבואן הוא "סופר קלאס" או "פרמאגיס", לא מענין אותו אם הקיסם ורוד או צהוב. הבחירה בין מוצר של חברה א' למוצר זהה של חברה ב' נעשית על סמך פרסום קטן, עיצוב מושך עיין, מיקום במדף או כל דבר, ולו השולי ביותר שגורם לדעתו של האדם לבחור בקיסם אוזניים א' במקום בקיסם אוזניים ב'.
עכשיו נבוא ונשאל את האדם- "האם אתה אוהב את האזניים שלך?" או "האם אכפת לך מחוש השמיעה שלך?" והתשובה תהיה חיובית, אדם יהיה מוכן להקריב הרבה עבור האוזניים שלו, אלא שבחירת קיסם אוזניים היא לא פעולה שמצריכה מבחינת האדם הסתכלות מיוחדת, בדיקות והשוואות. אדם ממוצע לא יקשר בין בחירת קיסם אוזניים לבין חוש השמיעה שלו.

טוב, נו... ומה הקשר לסניף?
אז זהו, שלצערי בהרבה מקרים ההורים (והילדים...), למרות ההבנה הברורה של חשיבות החינוך, לא מקשרים בין בחירת סניף לבין איך שהילד יראה בעוד 10 שנים. מבחינתם הסניף הוא "קיסם אוזניים" ולא משנה אם יצרו אותו בבנ"ע או בעזרא. מספיקה סטיגמה אחת על סניף כדי לגרום לכולם לעבור לסניף האחר, מספיק צבע מושך, פרסומת טובה, הטיה קלה לכיוון מסויים- ואנשים יבואו אליך.
אלא שכאן נגמרת ההשוואה. בשונה מקיסמי אוזניים, בחירת סניף היא אחד הדברים הקריטיים ביותר בעיצוב אישיות של חניך, תאמינו או לא- בנקודות המשבר, אם יש לחניך מדריך טוב- הוא יהיה האדם הראשון שיפנו אליו.

אם אתם מאמינים שהדרך שהסניף שלכם מייצגת היא הנכונה מכל ההיצע שיש באיזור- חובתכם (!) לפרסם אותה. ברור שהפרסום צריך להיות אמיתי, ושאף אחד לא יתחיל "לפזר צ'קים בלי כיסוי". אבל אם בזכות הפרסום הזה יגיעו עוד חניכים ויקבלו את מה שלדעתכם הוא החינוך היותר נכון, זו ממש אמירה חשובה.

ארוך ארוך... (סתמו ת'פה, אף אחד לא הכריח אתכם לקרוא), אבל אני מקווה שהסברתי את החשיבות שבפרסום. אל תתבישהו מזה, הפרסום כשלעצמו הוא לא רע, גם אם לנו הוא מוכר כיום מהטלויזיה בצורה הרעה שלו...
...עזרא - ארכיון
לדעתי כל הקטע של שיווק זה רק אם אתה מדריך של נטעים, או כשיש לך סניף קטן-רק במצבים כאלה אתה גורם לחניכים לבוא ע"י אמצעים כאלה.. ורחובות מצחיקים-לבוא לחניך של בנ"ע ספציפית ולשכנע אותו לעבור לעזרא זה לדעתי לא פייר-אתה לא היית רוצה שמדריך מבנ"ע יבוא לחניכים שלך אחד ואחד וישכנע אותם לבוא לבנ"ע! לכן אם עושים "שיווק" אז צריך להפנות אותו באופן כללי, או לחבר'ה שלא הולכים לסניף או שבאים לשם פעם ב..
אני לא מכיר אף אחד שעושה את זה.עזרא - ארכיון
יאללה בהגזמות?

ואם הסניף גדול ומפותח ב"ה, אבל הסניף של בנ"ע גם מתחיל להיות כזה, בזכות הפרסום? ממשיכים להפעיל את הסניף בערכים ומה שצריך, או יורדים לרמה שלהם? (זו ירידת רמה או שסתם המצאתי?)
אני לא חושבת שיש מקום להשוואה בין פרסמות בטלויזיה,עזרא - ארכיון
לבין פירסום הסניף. שונה לגמרי. אני יכולה להסביר למה,אבל זה לא העיקר.

בכל אופן, פירסום זה חשוב. מאוד. אבל העשיה, התוכן- זה הדבר האמיתי. ואת זה צריך לזכור.
כל עוד שמים את הדגש על הפנים, אז ההתעסקות בחיצוניות- בפרסום רק תוסיף ותגביר.

וכמו שאמרו פה, זה מאוד חשוב בעיקר כדי להכניס את החניכים לסניף בשלב הראשוני. נהוראי כתב על זה יפה.

ולא, אין שום דבר רע בלעשות דברים מפוצצים, ולפרסם, וזאת בכלל לא 'ירידה ברמה' כל עוד לא הפכים את זה למטרה. זה אמצעי.
רחובות מצחיקים-עזרא - ארכיון
לדעתי, אם הסניף גדול ומפותח, העיקר שהחניכים בפוטנציאל ידעו שאתם קיימים וידעו בגדול מה ההבדל ביניכם לסניפים האחרים-כך שתעשו שיווק במקומות שלא שמעו עליכם,אבל כל עוד זה לא פוגע בסניף, יותר כדאי להשקיע כוחות בפיתוח הסניף במקום לנסות לגרום לחניכים חדשים לבוא אליכם..
אם אתה משקיע בשיווק הסניףף..עזרא - ארכיוןאחרונה
זה לא אמור לבוא על חשבון הסניף, זה בכלל לא צריך לפגוע בוו..
הערכים לא נפגעים אם הסניף יותר משווק..
ממש דחוף. איזה פעולה עשיתם שבוע שעבר על פסח??עזרא - ארכיון

תוכלו בבקשה בבקשה לכתוב אותה?

לחבר'ה גדולים עדיף..  מקסימום תכתבו, ואעלה את הרמה..

זה ממש יעזור לי .

תודה !

שבת שלום וחג שמח.

http://www.haroe.org.il/peulanet.aspעזרא - ארכיוןאחרונה
יש פה פעולות לפסח...
עזרהה |מערך אמונהעזרא - ארכיון

יש פה מישהו שכבר עשה מערך אמונה ( לח'- נחליאל)

וישלו פעולות מוכנות?!

[או לפחות נושאים שהוא הכניס בתוך המערך? )

אני רוצה לעשות- וקצת מסתבכת ;)

עזרה. =]

אם תוכלי לכתוב את מה שהעברת בסוף,אני ממש אשמח.עזרא - ארכיון
תודה!
מקווה שאוכל לעזור-עזרא - ארכיוןאחרונה
[כתבתי בלשון יחיד.. אבל כמובן מיועד לכוללם..בהצלחה!]
נושאים שאפשר לדבר עליהם ולהעביר עליהם:

**הקשר שלנו עם ה'-אמת/חובה?
[חובה-חייבים לקיים מצוות וכו' .. ללכת צנוע. גם אם לא מבינים למה, אמת- להאמין כי זה באמת הדרך האמיתית והישרה וזה עצום! "להאמין מרצוני"]

**האמונה זה הבסיס. אנחנו לא יכולים להרגיש אותה או לראות אותה... זה חלק מהנשמה שלנו. צריך לעשות הכל כדי להאמין.

**שאלות באמונה: יש כאלה שלא מעיזים לשאול כי הם מפחדים שיחשבו שהם "כופרים". ו'מה? איך את שואלת את זה? איך את לא מאמינה בזה?' אבל חשוב מאוד להעביר שהכייי חשוב זה לשאול.
לזכור תמיד שאני מאמינה בכל מצב. גם אם אין תשובות ואז לשאול.
ולשאול רבנים וכו'.. אנשים שמבינים בזה ויוכלו לענות כמו שצריך ולספק.
ואם שואלים מישהו לא נכון שלא יודע מספיק- זה לא אומר שאין תשובה. אלא זה אומר שלא שאלת ת'אדם הנכון.
[אפשר להזמין רב טוב שיענה להם על כל מיני שאלות. או שכל אחת תכתוב שאלות ואת תעבירי לרב כולשהו והוא יענה ותחזירי להן. העיקר שיראו שיש תשובות. ולא צריך להתבייש לשאול...]

**אמונה במשיח- זה בסיס לאמונה שלנו. צריך לקום כל בוקר באמונה שלמה שיש מצב שהוא ידיע היום. ולא להתייאש!!! גם אם כל יום מתפללים על זה ומתחננים לזה וזה לא קורה! להמשיך להאמין שזה יקרה!
עוד- יש לנו אפשרות לשבת בחיבוק ידיים בבית ולהגיד "מתי שהמשיח יצטרך לבוא.. מתי שה' יחליט -הוא יבוא. אין לנו מה לעשות וכו'.. אבל זה לא נכון בכלל!!!! אנחנו יכולים לקרב את הגאולה!!! אנחנו צריכים "להראות" לקב"ה שמגיע לנו!! שאנחנו טובים!
איך? זה כבר עוד פעולות... קודם כל כל אחד יתקן את עצמו. ת'מידות שהוא צריך לעבוד עליהם וכו'. אח"כ הקבוצה- להתחיל לפעול יותר למען הכלל וכו'.. אח"כ כל הסניף.. וככה נוכל לשנות את כל העולם! ואז כבר יגיע לנו גאולה! כי נהיה מעולים!בעז"ה.
ואפשר להעביר על זה מלא פעולות טובות!

-->יש עוד מלאאא נושאים. פשוט תחשבי על כל מיני דברים שאת מרגישה. באמונה שלך. מה מפריע לך? מה לא היה לך ברור וכד'.. ותנסי לתת את כל הכלים לחניכותיך בשביל שלהם זה כן יהיה ברור!

בעז"ה...

וגם חשוב: כשבאים לדבר ולהעביר על נושא האמונה להגיד: אני לא רבנית. אין לי תשובות להכל... אבל זה לא אומר כלום.

וחוץ מפעולות שזה ממש חשוב וכו'- יש ת'דוגמא האישית! להארות להן כמה כיף להיות דתי. כמה כיף וטוב להאמין. כמה צדק ואמת יש בדרך הזאת... כמה היא עוזרת במצבים הכי קשים וכו'... ככה שהן ירצו בה![באמונה].


אם משו לא מובן או יש עוד שאלות- את מוזמנת לכתוב ואענה.
מקווה שעזרתי!!!

ב"הצלחה!!!!!!!!! כל הכבוד!

חג-שמח!



עזרה!!דחוף!מישהו יודע איך מכינים את השקיות חטיפיםעזרא - ארכיון
המוקטנים?? אני יודעת שזה בתנור אבל באיזה טמפ' וכמה זמן צריך?
אפשר גם במיקרו..עזרא - ארכיון
עבר עריכה על ידי המוווושב בתאריך י"ז ניסן תשס"ח בשעה 21:54
לא יודעת כמה זמן...כמה שניות..
אבל זה פולט חומר קצת מסוכן אז לא כדאי כ"כ...
אצלנו בביצפר לוקחים תתנורי חימוםעזרא - ארכיון
של החורף ועושים את זה בהפסקות.. התנורים הישנים האלה..
אסור במיקרו! יש בזה אלומיניום! שמים את זה בתנור.עזרא - ארכיוןאחרונה
רעיון קטן לתיעול העזרה פה...עזרא - ארכיון
עבר עריכה על ידי המוווושב בתאריך ה ניסן תשס"ח בשעה 22:33

מדריכים יקרים

כדי שבאמת נוכל לעזור אחד לשני בפעולות, מערכים, צ'ופרים וסתם תמיכה נפשית, כשאתם פותחים אשכול- תוודאו שאתם ברורים.

לדוג'-

"חברה', אני חייבת עזרה בבקשה בערב בלונים!"

אני עושה מחר ערב בלונים, ויש לי רק 3 משחקים: מרוץ שליחים, משחק הכיסאות ו21 עם בלון מים. יש לכם רעיונות? אגב, זה לבערך 10 בנות, כיתה ז'. תודה!

--> ככה נוכל להבין ולעזור

יש מבין?

( ד"א היא רומזת שהיא צריכה עזרה בערב בלונים למי שלא הבין)...

חחח אין על סניף חמ"ש!

 

 

בינה- כבר עשיתי ערב בלונים עזרא - ארכיון
מה את עורכת אותי??
ליאורה תודה רבה על דעתך!עזרא - ארכיון
זה באמת הרבה יותר קל לעזור ככה!
ישר כח!
בע"ה מדריכים יבינו (:
וד"א מגניב אותי שאני יכולה לערוך אותך חח
(: (:
~~עזרא - ארכיוןאחרונה
זהרו לא לערוך אחת ת'שניה יותר מידי שימו לב שזה אפשרי ביותר... במיוחד כשלבינה יש מחשב פחחח...
שבת מדריכיםעזרא - ארכיון

בס"ד

 

שבת מדרריכים היתה א-ד-י-ר-ה-!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

מי שלא הגיעה פיספס ובגדול

חבל"זזז!!!עזרא - ארכיון
היה הכי כיף בארץ!!
כןןןן=]]]עזרא - ארכיון
הייהה שווולללטט
איזה מחוז?עזרא - ארכיון
מר"צ.. באמת היה נחמד.. המקהלה של מסרת לשלטון!עזרא - ארכיון
*גילה מסרתעזרא - ארכיון
וואי היה ממש כיף!!=]]עזרא - ארכיון
תודה לכל העוסקים במלאכה..!
ענבלצ'וק!!!קוקי=]עזרא - ארכיון
וואי היה ב"ה ממש ממש תותח!=]
שכוייח!
מה קורה קווקייייי?!עזרא - ארכיון
חח יו היה כ"F כייף איתכםםםםם=]]
היה חביב....אין עלינו!עזרא - ארכיון
עבר עריכה על ידי המוווושב בתאריך י"ז ניסן תשס"ח בשעה 21:45
( תודה רבה) גם איתכן היה כיף(:
היה אדיר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!עזרא - ארכיון
אין על אלעד..
היה גם לנו מאוד טוב בשבת ( אזור י"ם)עזרא - ארכיוןאחרונה
אין על עזרא!! הם מלכים!!!!!!
השבתות שלהם באמת על רמה(: