הדיון הזה ממש נחמד, אז תודה

רב פירקוי בן בבוי מתייחס לכל הנושאים הנ"ל באותה חומרה. שבא"י עוברים על עיקר הדין. (ולא יוצאים יד"ח תפילה, למשל).
בזכות הראשונים אנחנו מבינים שאפשר לראות את הנושאים הנ"ל כסתם שינויים במנהגים. אז תאמר זאת גם על העיבוד בסיד...
בנוגע לרמב"ם באמת כתבתי בנחרצות מדי.
הרמב"ם מכריע בין שתי השיטות בנוגע למיקום הקלף מסברא - ואומר שכשיטתו אמרו 'שאר הגאונים'. (ובמקום אחר - רב האי גאון).
הוא לא מזכיר מסורת.
תלמיד הרמב"ם כתב שהרי"ף והר"י מיגש כבר פירשו קלף ודוכסוסטוס כרמב"ם. (והוא כותב שרב האי גאון לא).
יש קצת ראיה שגם ר"ח לא הכיר את חלוקת העור לשניים,
ובתשובת הגאונים לחכמי קירואן (מקום הרי"ף ר"י מיגש ור"ח) כתוב ששם כתבו על הר"ק, והגאונים מורים להם לעפץ.
לאור הנ"ל, הרב אוריאל בן ציון מציע שאין כאן מסורת אלא הבנה בדברי הגאונים - חכמי קירואן הבינו מהתשובה שיש לעפץ את הר"ק, כלומר את הדרמיס.
ומדברי הגאונים במקומות אחרים נראה שיתכן וזו לא הייתה כוונתם, אלא שיעפצו ןיקחו את האפידרמיס...
אבל אתה צודק, יכול להיות שהייתה לרמב"ם מסורת.
החסרון במעבר לעפצים הוא כזה:
אם אכן הגאונים התכוונו לאפידרמיס,
בעיבוד סיד (דרמיס) יוצאים עכ"פ בשעת הדחק -
א) כי אפשר לסמוך על רב משה גאון (ודרמיס מעופץ, אולי הוא לא התיר)
ב) כי יש ראשונים שמתירים בדיעבד כתיבה על דוכסוסטוס,
ובעיבוד סיד לפי חלק מהראשונים (כנראה) מותר לכתוב על הדוכסוסטוס גם במקום בשר.