מקרה לא נעים שקרה לי פעםאות והדר
הואו פסולה בפני עצמה וגם מצד המם שנוצרה יפהאריק אלחרר
רק הוואו פסולהאילן ח.
למה הואו פסולה בפני עצמהברקל
האם יש פה פסול מעבר לדיבוק? או האם הכוונה שהיא פסולה מכיוון שנדבקה?
מעבר לזה, כנראה שמוחי עקום בפני עצמו כי מיד ראיתי מם...
פסול בגללאות והדר
שהו"ו אחרי הדיבוק דומה לזי"ן.
לא אומרים שזה מ׳ בגלל הראש הימיני של הצ׳אילן ח.
וכמו ש- כ׳ נדבקת ל-ש׳ לא אומרים שזה מ׳ ( דיבוק לאחר הכתיבה דייקא)... הוא הדין כאן... אך ורק מפני שזה אות מורכבת מעוד חלקים ... וכן ..! לא התכוונתי לפגוע בך ברקל ידידי.. לעקם את המוח זה מושג שמשתמשים איתו בשפת המגיהים כדי לומר שקשה לדמיין את זה לאות שאתה מדמיין...
אילן, חס ושלום, לא נפגעתיברקל
אני שמח שיש לי את ההזדמנות ללמוד מסופרים מנוסים כמוך.
תינוק קרא צ׳ -ו׳...!!!!!אילן ח.אחרונה
לדבר, כשר או פסול?אות והדר
הד כשרה, הב-שלום 22
לפי מה שרואים בתמונה כשרה וצריכה תיקון, וייתכן שפסולה...
כתב יפה...
נראה לי שכשר.אות והדר
כך עשו הבבלים, כיום לתקן.
בית כשרה ויתקןאריק אלחרר
אמת..אילן ח.
וכן ..! הלכה שכשר..!
זה ספר מפרסאות והדר
אם זה מה שיש במוזיאון ישראל פתוח בתוך מסגרת, ככתוב על גויל של צביים. ספר יפהפה
אות .. אכן כן.אילן ח.
באתו סגנון, בבלי קטן, 30 ס"מאות והדר
איזה יופי...אילן ח.
יש לי משהו שהתענין הספר מוצע למכירהאריק אלחרר
באותו עניין, מה דעתכם?אות והדר
כנ״ל....צריך תיקון..אילן ח.
ם של אם שאלת תינוקאמיר הסופר
בספר יתקן אבל בתפילין פסולחיים11
חיים, מה פוסל?אות והדראחרונה
תוכנה לבדיקת תפילין ומזוזותקנקנתום
שלום לכל חברי הפורום
פתחנו תוכנה חדשה לכל סוגי האנדרוידים לבדיקת תפילין ומזוזות בנוחות מירבית
אפליקצייה ידידותית וקלה לתפעול
שם האפיליקציה "קדרון סופר סת"ם" (ניתן להוריד אותה מ גוגל פלאי מיועדת לאנדרויד )
אפשר לבדוק תפילין לפי רש"י ור"ת
מזוזה
מתחילת הפרשה ולחלופין מסוף הפרשה
ניתן לקבוע מהירות מ 0.7 שניות עד 10 שניות
אפשר להשתמש באפליקצייה גם לכתיבה
כולל סימן לתגין (ציפצוף 1 או 3 ציפצופים בדק חיה / שעטנז גץ)
אפשר לצלם ולהקפיא את התמונה ולהשוות עם אות שקיימת בזכרון
תוכנה מאוד פרקטית לכל סופר / מגיאה
לזיכוי הרבים
(האפליקציה לא מחליפה בדיקה אנושית)
תהינו
מי אתם פרטיםאריק אלחרר
ומה המחיר (אריק זה לא מתאים לאיפון)חיים11אחרונה
עוד דיבוק בשם,אות והדר
פסולאמיר הסופר
פסול למחק והאריק אלחרר
אריק ... למה ?אילן ח.
לא 2 סיבותאמיר הסופר
1 זה מכער
2 כעת זה לא שם מדוע לעשותו שם בעייתי ביידים
רק שיזהר למחוק הו ורק אח"כ את הה' שלא יהיה יהו בחק תוכות אם כי ראיתי שרצו להתי גם אם גירד קודם את הה לה נעשה חלק מן השם בחק תוכות אך זו קולא רצינית
לאמירחיים11
ואם הוא ימחק קודם את הו אז ה' תהיה בחק תוכות אלא אני חושב שקודם ימחק את הרגל הפנימית של ה-ה' ואח"כ את הו ואז אין לו אף פעם צורת אות של שם ובקשר למה שאמרת למה להיכנס לכתחילה לבעיה עם העיבוי מסכים איתך
מסכים עם חיים בדיבוק עד חצי קולמוס בערך אני מעדיףאריק אלחרר
חבר׳ה אני שומע מה שאתם אומרים אבל..אילן ח.
אין כאן פנים חדשות..!
האות כשרה בצורתה!
גירוד העיבוי כיתר דמי !
והשם יפה !
מה אומרים ???????
אסוראריק אלחרר
אריק.. אסור ...אילן ח.
לאילןחיים11
קודם כל אין פנים חדשות מכוון שמה שהיה הוא שנשאר כל הבעיה של פנים חדשות שמחקתה את הקודם ונשאר החדש אבל פה יהיה לנו בעיה שאתה מוחק חלק משם בשביל יופי ונכון שזה לא דרך השחתה אבל לא פשוט ולכן עדיף אם כבר זה פסול ואיבד את הצורה אז עדיף למחוק.ועיין כמו זה בנודע ביהודה חלק א תשובה רע"ה לגבי שם שנבדק למעלה ונראה ח האם עדיף למחוק או לקלוף ומסיק שבגלל שלקלוף לא פשוט ולכן עדיף למחוק.
למחוקאות והדר
אין שום סיבה לעשות את המשחק הזה של עיבוי.
יוצא שאות ו"ו חזרה לצורתה ע"י כתיבה, יש הרבה שפוסלים בזה.
מסכים עם אמיר שזה לעשות שם בעייתי ומכוער בידיים.
לאות ולחיים..אילן ח.
ספר חסידים - ישר כח לאריקאות והדראחרונה
האפליקציה החדשה, חובה לכל סופר סתםאנונימי (פותח)
בשעה טובה
אני רוצה להודיע כאן שסיימתי את פיתוח האפליקציה שלי באנדרויד
אשר מאפשרת הגהה של מזוזה או תפילין בשיטה מיוחדת במינה
בנוסף ניתן לבדוק צורת האותיות, תגים, ועוד...
התרשמו בעצמכם
תודה
https://play.google.com/store/apps/details?id=www.sagitalkidron.net&feature=search_result
פרשיה פתוחה לפי הרמב"םאות והדר
כך נהגו בארצות המזרח והספרדיםאריק אלחרר
הנה גם פרשיה סתומהאות והדראחרונה
מה הדין?אות והדר
לדעתי זה מזוזה יכול לגרד כמו שכתב משנה ברורהאילן ח.
גרדאריק אלחרר
פשוט לגרד אך היא לא לכתחילא...אמיר הסופר
חחח.. אמיראילן ח.
בקול יעקב כתב שלא חשו לחומרתו של מרןאריק אלחרר
אריק - לא הבנתי כלום ממה שכתבת!אות והדר
לאות מקווה שעכשיו זה מובןאריק אלחרר
תודהאות והדראחרונה
עוד אחדאות והדר
לפי התמונה זה ר׳ ופסולאילן ח.
התמנים האלה לא ידעו לכתוב ????אילן ח.
לא יודע מנסה לדון לכף זכות.. מה דעתכם.
זה לא תימניאות והדר
ראית פעם שתימנים עשו חטוטרת לחי"תים?
תסתכל לדל"ת למעלה (קצת מטושטש), היא לא כך...כנראה באמת מישהו ניסה לתקן
תאמין לי התימנים לא ידעו לכתוב אך זה לא תימניאמיר הסופר
פסולאריק אלחרר
חבר׳ה .. בוא לא נוציא לעז על הקדמונים...אילן ח.
אבל אם נסתכל היטב גם בצבע של הקלף והדיו באותו מקום נבחין בשינוי שאולי היה כתיקנה או לכל הפחות כשרה בדיעבד ובמשך השנים התפשט הדיו ..ודי למבין ..
היה שם תיקוןאריק אלחרראחרונה
מה הדין של הו'אמיר הסופר

פסןלאות והדר
תינוק קרא יוד..! אילן.אריק אלחרר
אמיר תודה שהעלת ..אילן.אריק אלחרר
אות והדר החכמים אמרו שאלת תינוקאמיר הסופר
ספק ואו דידיה שים לב טוב לתמונה
פסולאריק אלחרר
נראה ש"ת עיין בספר שערי בינה הקדמה לאות וחיים11אחרונה
כתב מזוזות ותיקן, מה הדין?אות והדר
כשראמיר הסופר
היה מלא ואו כרגע כשראריק אלחרר
כן, רק שצריך לדעת איך לעשות את זהשלום 22
והשאלה אי אמרינן שרוב הסופרים בקיאים בזה....
מי שעשה את זה ..בקי..!אילן ח.אחרונה
ו מה הדין???אמיר הסופר

כשראות והדר
אות והדר מה קרה?אמיר הסופר
זה נראה כשר????
הכלל במקרה כזה אומר:
א. מבודדים את הו' כמו מה היא נראית ? ספק נוטן ספק ו'
ב. אם עוב מתחת לשיטה של אותיות התיבה או לא
לכך בנידון דידן שאלת תינוק
כי א. ספק
ב. יורדת מתחת לאותיות התיבה
לדעתי הדלהשלום 22
הדין בזה הוא ש"ת. כיון שנראה שאינה ארוכה מעט מהו' הרגילה אלא יותר ממעט, ויכול להיות דמיון כ"ש לן 'פשוטה.
ומכל מקום לפי הזכור לי מבודדים את האותיות שלאחריה (ולא את שלפניה, שלא כמו בתמונה זו).
מי אמר לך?אות והדר
כתוב בבריתא שלא ידמה יו"דין ו"וין, ו"וין יו"דין וכן זי"נין נו"נין וכו'
כלומר הדמיון לנו"ן פשוטה לא שייך לאות ו"ו כי אנו לא נוהגים לעשות נו"ן פשוטה כעין ו"ו ארוכה וזה דבר ראשון.
דבר שני, הו"ו ארוכה מבי"ת הרבה כי היא קצרה יחסית לשאר האותיות.
לכן החכם שאני שואל, ואני שאלתי אותו לא מעט מקרים כאלה, מכשיר ללא שום ש"ת
אף אחד לא אמר לי...שלום 22
פשוט כך היה זכור לי.
וכעת בדקתי וראיתי שכ"כ ביר"ש (ח"ג ע"מ קיב קיג) והביא כן מיבי"א ועוד.
ולגבי הדבר הראשון שכתבת, עיין ביר"ש (שם ע"מ רפה) שכשרה בתור ן פשוטה (אמנם בדיעבד).
התכוונתי לפנות לחברינו אמיר הסופראות והדר
שחרץ את דינו של הו"ו בהחלטיות גמורה
ידוע לי דעתו של יר"ש ובכל זאת אני יותר מתחבר לטעמו ונימוקו של הרב גרוס, וכן רוב הכתבים באשכנז אפילו אלה שמפורסמים מאוד כמו הצדיק רבי אפרים הסופר היו עם ו"וים ארוכים. כך גם אפשר להסביר את המציאות שרואות עיננו.
אם ו"ו מאוד ארוכה הרב גרוס פוסל אותה משום שינוי צורה ולא משום שהוא ידמה לנו"ן ודו"ק
עיין בתמונה, מתפילין של ר' אפריים הסופר, מיוחס לתפילין של ר' נחום מצ'רנוביל (אסור להשתמש בו למטרת מסחר )
אות והדר תקשיבאמיר הסופר
מה שאמר שלום הוא צודק בחלק ובחלק לא ומה שאמרת אתה במחילה מכת"ר זו טעות גמורה
מה שאמר שלום שמבודדים את האות שלפניה ולא שלאחריה זה לא נכון לכאן כיון שאנו מתייחסים לתיבה בה היא נכתבת ולא לתיבות האחרות
ומה שאמרת שלא ש"ת אם היא בין ו לן' לא נכון וכי אם עשה את כל הנונין הסופיות כמו שבדפוס זה פסול??????. נכון שהקול יעקב פסל אך חלקו עליו וכן כתב חוץ מהרב עובדיה גם הרב בן ציון ע"ש ולכן זה לא יהיה פסול ומה שדייקת מנונין זיינין שכתוב בבריתא בא להשמיע לנו רק שלא יאריך את הקצר ולא יקצר את הארוך ומה שנשמע אגב שנון פשוטה היא כז' ארוכה זה נשמע אגב! לכן לא פסלין ן' כזו שבדפוס ומי שהאריך ו' כזו כן' זה פסול ובאמצע שאלת תינוק וזה ברור ופשוט והנראה לעניות דעתי כתבתי עיין יריעות שלה ואת מקורותיו והדברים ברורים כשמש בזוהר הרקיע
תשמע ידידיאות והדר
אני שמח שאתה משמש לרבנים רציניים בתחום, אבל יש עוד רבנים ויכול להיות דעתם שונה מדעתם של רבותך.
לכן, אני תמיד מביא את דעתו של הרב גרוס שהוא מורי ורבי בתחום הזה, ואני זוכה לשמשו. אתה תתן את דעתם של רבותך וכך נזכה לדעת מה דעתם וכל אחד יפסוק בדעת רבו.
וכן אני תמיד אומר, שגם אם אני נותן פסיקה של הרב שלי שקבלתי ממנו, אין לנהוג כך למעשה, חלילה לסמוך עלי או על מישהוא אחר וכך לפסוק הלכות. חשוב מאוד שכל אחד יזכור את זה.
ישר כח להגדיל תורה..אמיר הסופר
ובכן ...אריק אלחרר
א) לפי התמונה הנ״ל נראה שכן יש לשאול תינוק כמו שכתב אמיר וכן שלום 22
ב) נראה שהתינוק כן יכיר שזה ו׳ ולא ן׳ כמו שכתב הרב אות והדר..!
ג) לאות והדר : ודאי שאם כתב ו ארוכה דינה כ-ן׳ סופית וכן נהגו בכתב הספרדי הישן מדורי דורות לכתוב נון סופית שרגלה יוצאת מצד ימין של ראשה !
ולכן כן יש דמיון שהתינוק יקרה ו׳ ארוכה לנון סופית ובגלל זה היא תיפסל.. ויישר כח על התמונה שהבאת.. על הווין הארוכות אבל עדיין הם לא כמו בדוגמה הזו.. זו יותר גרועה וארוכה .. כך נראה בכל אופן ..וזה שהיא בתחילת מילה יותר מקל עלינו.. לקרוא לה ו׳ ולא נון סופית..(בשם הרב מזוז שליט״א).. ולגבי הכיסוי .. לא צריך לכסות כלום וישאל את התינוק..!
ויפה אמר הרב אות והדר שכל אחד ינהג כרבותיו שקיבל הוראותיו ממנו.. וזה מה שיפה באתר הזה ובתורתינו הקדושה..
אילן.
שאלתי את הרב גרוסאות והדר
צדקתם, הנה התשובה כלשונו:
וי"ו ארוכה כקולמוס (וכן מעט יותר ואין נפק"מ) הוי ש"ת - החיד"א זצ"ל, ושאר פוסקים, ובעיקר שרגלי הנוני"ן בדר"כ ארוכים הרבה כמו כ"ף פשוטה.
עברתי על כמה תמונות של כתבי אשכנז ואכן ו"וין ארוכות עד כחצי קולמוס או מעט יותר.
לכן לגבי התמונה המצורפת, צדקתם, שדינו יהיה ש"ת. ישר כח גדול על בירור החשוב הזה.
אות והדר .. חזק. .. אילןאריק אלחרר
לגבי הואויןאמיר הסופר
המדד הוא אם זה יורד שהשיטה או לא
לדוגמא כולם בודאי מכירים את הסוגיא מקצר ועולה (והולך) שם מאריכים את האותיות באותו קולמוס ובכ"א זה ו' והוא היה הכתב הספרדי שביב מתפרש על 4 ואפי 5 קולמוסים לכך אם לא יורד מהשיטה זה כשר
ולגבי הכיסוי הרב מועלם מביא שבאופן הזה הוא יוצא דופן וכן צריך לכסות כי דבר זה עלול לבלבל אותו והנראה לעניות דעתי כתבתי
לשיטתךאות והדר
מה תהיה הדין של ו"וין בכתב האר"י הישן שהעלתי?
בסדר גמור מה הבעיהאמיר הסופר
כך היה הכתב הספרדי וכן סוגית הגמ' מקצר והולך מקצר ועולה מכיר את הסוגיא? או שנפרט?
תפרט אם תוכל,אות והדר
גם אם אני מכיר, לא רק אני נמצא כאן.
אות והדר לא תמיד יש זמן אתה יודעאמיר הסופר
נמצא כמה דקות והולך לכתוב לפעמים יש זמן אני יודע? נדבר...
תינוק קרא וואו...! אילן.אריק אלחרר
שתאריק אלחרראחרונה
מה הדין הג'אמיר הסופר

כשראילן ח.
כשראריק אלחרר
פסול ג עם שתי רגלים הרב מועלםאמיר הסופר
כשר רואים ג ג עם שני רגלים זה שהם שווים מהאמצעחיים11
הרב מועלם לא פוסלאריק אלחרר
וואו אריק..אילן ח.
מה דעתו באמת חבר׳ה.. אנחנו כאן מבולבלים..!
אריק יש לך סימוכים לדבריך ?
אמיר יש לך סימוכים לדבריך ?
אי אפשר שהרב מועלם יסתור את דברי עצמו..
אילן ישבתי ליד הרב שבע שנים שימוש ועוד שלוש שניםאריק אלחרר
הרב ראה את הג ואמר פסולאמיר הסופר
אריק תראה לו גם אתה תראה מה הוא יגיד לך אני משמש אצלו שנתיים הראתי לו וכך פסק
אין בית מדרש בלא חידוש
קיבלתיאריק אלחרראחרונה
מקרה מעניין, מה הדין לדעתכם?אות והדר
ניתן לתיקון בקלותשיזף
לצמצם את רוחב האות כ במילה כל
באם מדובר בתפילין או מזוכות לעבות את הירך (הקו המחבר בין גג ומושב האות ) ולאחר מכן לגרד את הדיו מצד ימין באופן שישאר רווח מלוא י קטנה מבלי לפגום באות עצמה
לענ"דאות והדר
מן הדין לא חושב שיש איזה שהיא סיבה לקלוף את המילה כל.
אמת...אילן ח.
נראה לחדשאריק אלחרראחרונה
םו"ם, מה דעתכם?אות והדר
לדעתי כשר גם הו גם הס וגםהמםחיים11
מסכיםאריק אלחרר
כשר מסכים..אילן ח.
זה חיים אדריאריק אלחרר
הם שאלת תינוק קלאסיתאמיר הסופר
הרב מועלם אומר על הם ש"ת
ס כשרה
ו כשרה
אמיר ברוך הבא .. היית חסר לנואילן ח.
תודה צו 8אמיר הסופר
אשרייך... אנו קוראים לך לצו 8 לאתר..חחחאילן ח.
כן אהה בדקתי שם מזוזותאמיר הסופראחרונה
מרוב שלא עשינו כלום
מאמר על כשרות הדיו לסת"םאות והדר
זה ממני אריק אלחרר כותב זאת שתכיר את המייל שליאריק אלחרר
עכשו ראיתי את המייליםאות והדר
ישר כח גם לשאלות המעולה.
נעלה אותם בלי"נ בהמשך היום
העברתי לאילן עד הוא יעלה אצלי לא עולהאריק אלחרראחרונה
אות והדר ...אריק אלחרר
זה השאלה כאן...
אילן.
לא שמתי לב מה כתובאות והדר
אפשר למחוק את נו ולא צריך לעשות חורים.
בכל אופן, ו"וים בעייתיים
התשובה היאאמיר הסופר
שמותר לגרוד את ה נו' ואסור לקלוף כיון שמעיקרא לדינא שו"ע הבדל פרשה הוא 9 יודים ובפחות מכך אין כלום! אך לחשוש לשיטת ר"ת שב3 יודים הפרש פרשה צריך לחשוש לכתחילא כך כתב מרן החיד"א אך כיון שזו רק חומרא והידור אסור לקלוף את ה' מפאת זה הלכך ובהתאם לזאת יהיה אסור לקלוף ואם רוצה להרויח את החומרא דלעיל יעשה איזה נקב באמצע הרווח ונגמר הסיפור
הרב מועלם
וכן אמר הרב יעקה כחלון לשכן שלי
האם יש מי שמתיר לקלוף שם משום זה אלי ואנווהו ?אריק אלחרר
תראה בקול יעקב סימן רעואמיר הסופר
שבתכלס בקושי התירו קילוף אלא כמו האשכנזים קדירה
אך כיוון שהיה מנהג בבגדד לקלוף והוא מנהג מבוסס התירו מכאן ועד לזה אלי ואנוהו שזה לא חומרא או עיקר הדין איפה
ועוד מה עם שמא ישבר הקלף באמצע והיו הרבה מקרים כאלו מה הדין וכי יש לו דין של מתעסק הפוסקים אומרים שקשה מאד מאד לומר שיש לו דין של מתעסק כיוון שזה קורה והרבה אז להכניס את הראש למיטה חולה על מה ? עיקר הדין? מקסימום אפשר לא חומרא ולא זה אלי ואנהו
אני דיברתי עם משעלי מזכרון יעקב הידוע בתור המומחה בקילוף שאלתי אותו האם זה נכון שקורה הרבה שבירות הוא אמר לי המון ואתה לא יודע כמה
יכול להיות שהקולף מומחה גדול מאד אך הקלף בעייתי ולפעמים השם נכנס בעל עובי הקלף או ברובו והקולף לא תמיד מבחין לכן זא נראה בכלל והנראה לעניות דעתי כתבתי
אמיראריק אלחרר
אבל מהשו"ע משמעאמיר הסופר
שזה איסור דרבנן לחתוך מעובי שם ה' אבל אם ישאר אח"כ יהיה מותר לגרד אותם
למרות שיש חולקים על זה ואומרים כמו שיש נתיצה אחר נתיצה בע"ז יש גם כאן איסור מחיקה אחר מחיקה
אבל מכובד משקל הדברים שאין עצה ואין תבונה נגד ה' במקום שזה לא מעיקר הדין לא מתירים לקלוף
תשאל את המורים...
אמיר שלחתי לך הבפרטי.. תגובה.. תעלה אותה בבקשהאריק אלחרר
העלתי ובעניין של רושםאמיר הסופר
אתה צודק אך אם השם נכנס לכל העובי הקלף לא יצא רק רושם אל אישאר אותיות כי הוא מגיע עד הסוף ובזה צריך להזהר
אמיר ברור.. לכן צריך להיות מומחה ...!!!אריק אלחרר
אילן גם אני קלפתי מאות אך להעיד מעולם ואאאווו חזקאריק אלחרר
אריק אכן כן..אילן ח.
בספר חסידים מתיר להחליף יריעהאריק אלחרר
לא הבנתי .. אריקאילן ח.
לאילןאריק אלחרר
לגבי זה אלי ואנווהו...אילן ח.
אז ידידי חכם סיגרון טוען מסברא..
שאם היריעה או התפילין וכו.. ילכו לגניזה בגלל שהסוחר לא ירצה אותה או הקונה וכו,... אז יוצא שכל השמות שם יגנזו וזו לחומרא שבאת לידי קולא.. ולכן הוא מתיר לקלוף ...
זה מסברא בלבד !!!
אם למישהוא יש מקורות לסברא זו נשמח לשמוע ..
מופיע בפוסקים סברא זו להתיר לקלוף שאם לא תיגנזאריק אלחרר
אריק מי הפוסקים ?אילן ח.
שות דברי יציב חלק יורה דיעה סימן קעט בסוףאריק אלחרראחרונה
מה הדין (הת"ו)?אות והדר
יתקןאות והדר
מסכיםאריק אלחרר
לדעתכם..אילן ח.
אם היה נוגע כחוט השערה בדוגמה זו.. הדין היה משתנה ?
יכול להפך למ"םאות והדר
וזה לא מספיק קרוב גם ללא דיבוק לש״ת ?אילן ח.
זכורה לי שאלה על כ שצמודה אליה ו מאוד מאוד צמודה אבל לא דבוקה וממש נראת מ
גם שם זה כשר ויכול לגרד
וכן ה שהיוד הפנימית ממש צמודה לגגה ממש ממש אבל לא נוגעת גם כשר ?!
מה זה לא דבוק?? נראה שדבוקאמיר הסופר
לא. לא דבוק. אבל מאוד מאוד קרוב .. מה דעתך.אילן ח.
אם לא דבוק נראה לי שכשראמיר הסופר
לסיכוםאילן ח.אחרונה
חזק וברוך...
מה הדין?אות והדר
לדעתיחיים11
יש לשאול תינוק אם יפסול אז צריך לקלוף רק את ה-וה
עצהאילן ח.
חזק אילן ולחיים לא שייך ש״ת אין ספק בצורת האותאריק אלחרר
נכון אבל פה הו' ניכרת היא לא דבוקה בכל העוביחיים11
הרי מה אתה מרוויח כאשר אתה מעבה אותה אתה גורם לה לא להיות בכל עובי הקולמוס ופה זה אותו מצב
לדעתי ו"ו נכרתאות והדר
וזה ממש לא נראה כמו ה"א עם שתי רגליים.
אז לסיכוםאילן ח.
לגרד בניהם .?
להעבות גגות ואז לגרד.?
לשאול תינוק ואם יקרה כצורתם אז לגרד.?
לא לגרד בכלל משום ח״ת.?
לקלוף מספק.?
צריכים להגיע לסיכום כל שהוא.. כדי שהסופר שפונה לאתר בשאלה כגון זו..מצפה לתגובה
שיוכל לעשות איתה משהוא..!! ולכן אני מציע מהחברים לא לפחד ולהגיד מה שעולה בדעתם.. כפי ידיעותיהם.. וכך בסופו של עניין לאחר שכל אחד סיכם את דעתו וכתב ״ לסיכום וכו..״ אני בטוח שנסכים אחד עם השני וזה יהיה לתועלת כולנו..!
לסיכוםחיים11
לדעתי ישאל תינוק וגם בס"ת ואם יקרה את האות ו ו-ה' אז מותר להפריד (אם הדיבוק קורה בשעת כתיבה אז אין בעיה להפריד לכולי עלמה אבל אם זה קרה אח"כ אז יש דעות כי אסורלהפריד אנו פוסקים כי אשפר להפריד במקום דיבוק) ואם לא ידע מה זה אז צריך לקלוף את ה-ו' וה' ,
חיים יישר כח על הסיכום ..אילן ח.
כפי הנראה מעיקר הדין ולענ"ד- לגרד בלי ש"ת.שלום 22
נראה שה זאת פסולה שינוי צורה כיווןאמיר הסופר
שה' עם שני רגליים שמאליןת פסולה אך אשאל את הרב
דווקא כאשר דבוקה בכל העוביחיים11
דווקא כאשר דבוקה בכל העובי שאז נראה שני רגליים אבל פה רואים שזה ו דבוקה
אמיר ימניות אתה מתכוון..אילן ח.
לחיים בסוף דבריך לא מובן מה אתה סובראריק אלחרר
ואל תבין מזה שאני מסכים לתחילת דבריך
לאריקחיים11
לכן אני אומר לשאול תינוק והוא יכריע האם יש שינוי צורה או לא אבל ברור לי שאין כאן ה עם שני רגליים רואים שיש כאן ו בבירור וכן אם יש שינוי צורה אז מותר למחוק לא לקולף את ה-ו וכן את ה-ה כמו שמרן כתב לגבי ה' שנדבקה לגגה ודומה לח שמותר למחוק מה שאסור לקלוף חצי זה שהכל קיים ללא שינוי צורה אז הקליפה עושה מחיקה שפה זה לא כך
אני מקווה שהייתי מספיק ברור
כן ימיניות אני ישאל את הרבאמיר הסופראחרונה
עוד שםאות והדר
מה היה כאן?אות והדר
שת לחומרא על הכף מ״מ יתקן וכשראריק אלחרר
יישר כח אריק..אילן ח.
נראה גםאות והדר
כאילו הידו הנדבקה והפרידו אותה.
אות והדר יקירנואילן ח.
לדעתי רואים כי הכף יורדת מתחת לשורהחיים11
לדעתי רואים כי הכף יורדת מתחת לשורה וכן רגלה יותר ארוכה מגגה לפחות פעם וחצי לפי דעתי צריך לשאול חכם כי אםתינוק קרא את זה ר אז זה תינוק טיפש.
חיים התינוק לא טיפש...אילן ח.
ראה את ההא שלפניה... ותשווה.
ואין כאן מה להאריך ..!
במחילהאות והדר
אות והדר יישר כח על הסיכום ..!אילן ח.
מחילה מכבודואמיר הסופר
א.הרגל יותר ארוך מהגג? כן
ב. הירך יורדת מתחת השיטה? כן
מה הבעיה?
נראה שכשר אך אשאל
אלף והכף שוים בגובהם היוד לא נחשבתאריק אלחרר
הכף בפני עצמה כשרה אך ביחס לתיבה היא ספק ודוק ותשכח קושטא
כאמור תינוק קרא ר !!!אילן ח.אחרונה
מה הדין הרי"ש?אות והדר
מישהו סיפר לי פעםשלום 22
שהרב ליאור שליט"א פסל לו פעם במקרה כזה.
אני מבין זה בהחלט, זה מרובע!
פסול ...אילן ח.
כשר עדין יש התעגלות עדינה זאת ועודאריק אלחרר
לא נראה התעגלות בתמונה ..אילן ח.
ולגבי הש״ת הטענה הידועה שלא שואלים כי בת״ת מלמדים תינוקות ב ר׳ מרובעת ..
ואיפה תמצא תינוק שלומד א-ב בצורת הסת״ם
כשר זה רק שימוש מקנהאמיר הסופר
גם אני בהתחלה באתי לרב מועלם עם הרבה ר הייתי בטוח פסולים אמר לי הרב הרבה שימוש יעזור פה וב"ה זה כשר


















