שרשור חדש
יוזמה: מבחר אופציות ללימוד יומי של גאולה ומשיחמושיקו
לא מסתדר לי שהרבי עודד לעשות חיסונים.השאלה.

 

אשמח לשמוע הסבר/ הרחבה בעניין, אולי משהו ישתנה אצלי. 

במיוחד תופעות הלוואי... +mp8
בית חב"ד לחרשים? כן, יש כזה דברמושיקו

עמותת חושים בן דן - Chushim Ben Dan

שתפו את מי שצריך..

אחד הדברים המדהימים.שיח סודאחרונה

בראש השנה ראיתי את המניין שלהם, מרגש.

מדרשה מדהימה וחדשה נפתחה בצופים!אליפלא
לכל המתעניינות שמגששות את דרכן לחב"ד בפורומים- פתחו לנו מקום!

דעת תורה טיפות של אור

היי, סליחה על הפלישה...

 

קראתי בכל מיני ספרים ומאמרים (אורתודוקסים חצי חיוך) שבעל התניא התנגד לדעת תורה בעניינים גשמיים.

(עם ציטוט מאגרת הקודש אות כב).

 

 

זה נכון? לא נכון? הוצא מהקשרו?

 

איך זה מסתדר עם היחס לרבי? פתיחה באגרות הקודש? קורץ 

 

 

תודה!!

אכן הוא כתב את זהמושיקו

אך בהמשך התקבל אצל האדמו"ר הזקן ושאר האדמו"רים שאלות  בענינים גשמיים וענו עליהם

הבינותי. תודה טיפות של אור
יש בשיעור המצו"ב התייחסות מאזור 3:40 +-מושיקואחרונה
מה דעת הרבי על סבב בחירות שני?שיח סוד

הוא הרי הורה ללכת להצביע, ולמפלגה החרדית ביותר.

אבל אם זה בחירות שניות, ואין מפלגה חרדית, רק 2 מתמודדים לא אוהדי דת (בלשון המעטה)...?

הרבי הורה בבחירות להתייעץ עם הרבנים והעסקים המקומייםמושיקואחרונה

שייך גם לסיבוב שני לכאורה

חב"ד וציונותסער5

כבעל תשובה אני חושב המון על הנקודה של היחס של חסידות חב"ד למדינה, לציונות, שירות צבאי וכיו"ב

האם יש ספר מומלץ שאפשר לקרוא על הנושא בהרחבה מנקודת השקפה אובייקטיבית ?

 

לאחר שעברו כך וכך שנים מאז שהרבי הכריז כל שנהאלעד

שבשנה הבאה יגיע ויתגלה משיח צדקנו,

ועברו כל כך הרבה שנים וזה לא קורה - האם האמונה שלך פחתה?

 

מכיר כמה חב"דניקים שכן ובהתאמה כמה דתיים שכבר אינם "ציונים", אבל ככלל אנחנו כמוך מבינים שמדובר בתהליכים ארוכים יותר. כן. בהחלט. מי שציפה לגאולה השלימה באותו רגע שהמדינה נוסדה - התפכח.

חודש טוב וחג שמח!מושיקו

חסידי חב"ד מציינים את היום הבהיר ראש חודש כסלו בהתוועדויות ובהתקשרות לאילנא דחיי, יום בו הרבי יצא לראשונה מ-770 לביתו שברחוב פרזידנט, לאחר האירוע בשמחת תורה תשל"ח.

חודש טוב, גוט יום טייב שיח סוד


הרבי יצא לראשונה בכח כשוון. (תשל"ח)פיצוחית

נכון שלא ברישמי לחסידים.

אלא לספריה כי הגיעו ספרים מרוסיה..

 

אבל ככה היו שזכו כבר אז לראותו.

ההדגשה שיצא לביתו, זה סימל את שלימות הבריאותמושיקואחרונה


כינוס השלוחים ה'תשע"ט-5779פיצוחית
👍הפואנטהאחרונה
עוצמה!
תזכורת:סגולה לשמירה בדרכים, להחזיק ברכב חת"ת קופת וצדקהמושיקו

(ומזוזה)

סגולה לשמירה בדרכים: לנהוג בזהירות.פיצוחית

אחר כך אפשר להסתמך על החתת והקופצ.

 

 

"אין לסמוך על הנס"

 

 

גם שהיו ב"ה הבה ניסים של הצלת חיים ממש בזכות החתת. (ותמונה של הרבי גם לא מזיק בכלל)

סגולה גם לא לפגוע וגם לא להפגעמושיקו

מי שנפגע לפעמים נוהג במהירות המותרת..

 

אגב היה שליח של הרבי עיר מרוחקת שעקב עיסוקיו הרבים היה הרבה על הכבישים ולחסוך זמן הוא נסע מהר.

 

היתה לו ברכה מהרבי שנסיעות בארץ זה לא יזיק וכך היה..

הרמב"ם פסק שלעשות ממזוזה סגולה זה ביזוי מצות מזוזהראובן שרון

 

רמב"ם הלכות תפילין ומזוזה וספר תורה פרק ה הלכה ד:
 אלו שכותבין מבפנים שמות המלאכים או שמות קדושים או פסוק או חותמות הרי הן בכלל מי שאין להם חלק לעולם הבא, שאלו הטפשים לא די להם שבטלו המצוה אלא שעשו מצוה גדולה שהיא יחוד השם של הקדוש ברוך הוא ואהבתו ועבודתו כאילו הוא קמיע של הניית עצמן כמו שעלה על לבם הסכל שזהו דבר המהנה בהבלי העולם. 

נכון גם לגבי חח"ת לסגולה, שיש בזה ספרי קודש: חומש ותהילים.ראובן שרון

וזה נכון 

שמת לב שאין קשר בין הכותרת לתוכן?מושיקו

אף אחד לא אמר לכתוב מבפנים משהו

 

והרבי מכיר את הרמב"ם הזה יותר טוב משנינו יחד

 

 

כמו תמיד, יש דעות שונות. הנה דברי ה"אגרות משה" על הרמבם הנלחיה רוז

"וכמפורש בתוספות יום טוב (כלים פרק יז משנה טז) שמפרש כן בכוונת הרמב" פ(ם רק ב מכלים הלכה ב) שנקט, מקל שיש בו בית  קיבול מזוזה, שמשמע שכן היה אורח ארעא. ואינו כלום מה שכתב בתוס' אנשי שם, שהרמב"ם שכתב שהם טפשים, קאי גם על אנשים כאלו. דהא אדרבה, מפורש ברמב"ם שאינו כן, אלא על אלו שכותבין שמות מלאכים ושמות קדושים בפנים - קראן טפשים, ולא על אלו שכותבין מבחוץ, וכל שכן שלא על אלו שנושאים מזוזה עימם לשמירה. ומשמע שגם הוא סובר דיש בזה שמירה כקמיע, ואף חכמים גדולים רשאים לעשות כן, ועיין בספר סדרי טהרות להגאון האדמו"ר מראדזין, שפירש כהתוי"ט וביאר בד"ה 'ומקל , ' שמוכרחין לפרש כן .

 

האדמור הרייצ מליובאוויטש גם היה נושא עימו מזוזה לשמירה כמנהג הרבה בעם ישראל.

 

מדובר בפולמוס הלכתי. זה בסדר ללכת כל אחד לפי דעת רבו.

 

דעת אדמורי חב"ד היא שזה אפשרי ואפילו טוב.

וגם לנהוג לפי כללי הבטיחות... סגולה בדוקה ומנוסה...בוז
(מזוזה ברכב?)טאבולה ראסה
הוראה של הרבי במענות פרטיים - ולפרסוםמושיקו


זה בית דירה?אריק מהדרום
לא לקבוע בדלת , להניח בתא כפפותמושיקו

אגב בניידות חב"ד יש מזוזה כי זה בית דירה

חלק מההגדרה של בית זה שהוא לא זז, לא?אריק מהדרום

נכסי דלא ניידי.

ערוך השולחן: בית נייד ארעי פטור. בית נייד קבוע חייבחיה רוז

"וכן יראה לי הך דבית שבספינה זה כשעשו בית עראי בספינה, אבל בספינות שלנו שיש בהם בתים קבועים חייבת במזוזה שהרי היא דירה קבועה"

 

ולפי פסיקה של הרבה מהאחרונים קובעים מזוזה בלא ברכה בבית נייד.

אם אינני טועה, מדובר בגלגול אופייני של הוראת הרביshaulreznik

ההוראה המקורית הייתה להחזיק חת"ת כדי ללמוד (בפקקים, למשל) וקופת צדקה (כדי להפוך את הרכב למקום של מצווה). כמה עשורים מאוחר יותר זה הפך ל"סגולה", ואני בספק אם מישהו משתמש באותו חת"ת המונח ברכב כשיש לו זמן פנוי.

משתמשים ואודך.פיצוחית

לוידעת איך זה אצל מי שאתה מכיר אבל אצל מי שאני מכירה זה לא רק מהמוחבאים בתא מקדימה.

הרבי קישר את החזקת החת"ת וקופת צדקה ברכב להגנה מתאונותמושיקואחרונה

ד'תרמט
ב"ה, כ"ג מנ"א, תשט"ז

ברוקלין.

שלום וברכה!

במענה על מכתבו מיום החמישי, בו כותב ע"ד תאונת דרך שאירעה לו ל"ע ול"ע, ואזכירהו בעת רצון על הציון הק' של כ"ק מו"ח אדמו"ר זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע אשר הכל יסתיים בכי טוב ומכאן ולהבא לא ידע מצער ועגמ"נ ח"ו.

מהנכון הי' שלהבא יחזיק בהקאר שלו סידור תהלים וגם תניא, ומה טוב גם איזה חוברות בעניני יהדות בשפת המדינה, ומדי נסעו יחפש הזדמנות להנאות בתוכן חוברות אלו או גם בהחוברות עצמן את אלו שנפגש עמהם, שעי"ז יתוסף בהם בעניני יהדות, וכשעומד לנוח ומפסיק נסיעתו יאמר קאפיטל תהלים או ילמוד איזה שורות מאחד הספרים הנ"ל, אשר ע"י כל זה תעשינה נסיעותיו שליחות של מצוה, וידועה הודעת תורתנו תורת חיים בשמירת שליח מצוה בהליכתן ובחזירתן.

בברכה,

בשם כ"ק אדמו"ר שליט"א

מזכיר

--

 

אגב, יש עוד הוראות בהקשר לזה.

 

כנוסעים (בלילה) לעצור פעם בשעה ולעשות סיבוב מסביב לרכב.

להעדיף רכב מאופנוע וכדו' 

 

 

הכל מאותה סיבה.

 

זהירות בדרכים

 

שאלה שאף פעם לא ידעתי להכריע או בואו נדבר על זה...פנסאי
דינוזאורים. איך אתם מגדירים אותם? בעח לא טהור? דמות לא מציאותית?

איך בהרגשה שלכם? תתנו לילדים לשחק עם בובה כזו או ללבוש חולצה בהנחה שאתם לא מלבישים חיות לא טהורות...
נניח שזה אמיתימושיקו

משתמשים בזה להוכחת דעות כפרניות.

 

כבר סיבה שלא להשתמש בה.

 

בנוסף לכך שזו לא חיה טהורה

לא הייתי נותנתחיה רוז

אם היו דינוזאורים- הם לא טהורים

אם לא היו- אז זה משמש לניסיונות הוכחה של קדמוניות העולם וכזה

הם נכחדו לפני שניתנה התורהאריק מהדרום
מה קשור לא טהורים?
נח ידע לפני מתן תורה מהי בהמה טהורה ומי איננה טהורה.חיה רוז

כך הוא ידע כמה להכניס מכל בהמה לתיבה.

 

אברהם למד ולימד תורה. שם ועבר לימדו תורה. חוקים בסיסיים בתורה נלמדו על ידם והונהגו בכל רחבי המזרח התיכון. אלו מדרשי חזל מפורשים שאגב מסתדרים מאוד יפה עם הגילויים על חמורבי ודומיו. למרות שההיסטוריונים מנסים להציב את זה כסתירה, הם פשוט מכירים רק את התורה שבכתב. זה בדיוק תואם את מדרשי חזל.

 

התורה קדמה לעולם.

 

מתן תורה היה בעצם מעמד של חיוב העם בקיומה, של האפשרות לקדש את העולם על ידה.

 

אבל כללי התורה היו קיימים כבר קודם כולל סימני טומאה וטהרה.

 

אם הדינוזאורים היו מעלי גרה ומפריסי פרסה שסועה, אז הם טהורים.

אם לא, אז לא.

טוב, אז זה כמו שחשבתי. תודה!פנסאי
אצלי בבית אין דינוזאורים על שום דבראמא ל6 מקסימים
לא בבגדים, לא במשחקים. לא נראה לי מתאים לילדים חסידיים.
בכלל, לא נראה לי שהילדים שלי יודעים מה זה...
יש סימני טהרה, אין אותם בדינוזאוריםבוז
כלומר הם לא כשרים...
חוץ מזה שטבע החיות האלו- להרוג, להרוס ולהפחיד, (אבי אבות הטורפים לטענת החוקרים) הוא לא משהו שהייתי רוצה להנחיל לילדים.

מצד שני, יש בגדים או דברים שיש עליהם ציור של משהו ש*אמור* להיות דינוזאור או *אמור* להיות חיה מסויימת, ותכלס- כל קשר בינם לבין המציאות מקרי בהחלט, בדברים כאלה אני לא ממש מקפידה.
אתם גם לא קוראים לילדים על שם חיות לא טהורות?ק"ש
דב למשל...
אנחנו קוראים על שם הרבי. לא על שם חיות...פנסאי
דווקא לדב יש התייחסות כו"כ פעמיםמושיקו
בהקשר למגיד האדמו"ר האמצעי והאדמו"ר הרש"ב
לזה התכוונתי בדיוק...ק"ש
לא נשמע לכם אבסורד שאי אפשר לתת לילד ששמו דב, לשחק עם דובי?
לא פנסאי
בדיוק כמו שמושיקו הסביר למטה...
2 דברים שוניםמושיקו
בהמה או חיה לא טהורה יש לה מידות לא טובות

בשרשן הן טובות.

לכן לא נותנים לילדים לשחק כדי שלא ילמדו.
השם מורה על השורש - לכן נותנים עם ההסבר הפנימי של הענין והשם.
לכן לוקחים אותם לגן חיות לראות חיות לא טהורות מצד מה רבו מעשיך.
יש הוכחות שהיו דינוזאוריםמני1234
איך הם ניראו, יש כל מיני סברות. לאו דווקא איך שמציירים אותם היום(אולי יותר דומה לתנין של היום.)
בכל אופן זה חיה טורפת, אם כל מה שזה אומר.
אתקן היו גם כאלה שאכלו רק צמחיםמני1234אחרונה
לפי החוקרים היו גם כאלה שאכלו רק צמחים.
אם זה סותר את התורה? ממש לא זה מסתדר מעולה, ואם מישהו טועה סביר להניח כי החוקרים טועים כי הם עובדים לפי ממצאים והשערות שבנויות על השערות.
למה אי אפשר להיות בדרך חב"ד רק סגנון דת"ל?..גיטרה אדומה

מה,זה ממש לא יכול להשתלב?

אפשר! ועוד איך אפשר.מני1234
עיין ערך ישיבת רמת גן ועוד
סוכות בארץ, חג מוזר...מושיקו

אחרי שמתרגלים לסוכות חסידי ב770

 

להיות בארץ  ולא בשליחות זה מוזר

לי השנה היה הפוך..פיצוחית

הייתי רגילה לסוכות בשליחות חסר ניגונים ו'אוירה' עם אופי כזה שבהפות מנגנים ד בבות וכו

 

 

השנה ב"ה זכיתי לטוס

ואז זה וואוו וואוו וואוו לקלוט את הכל.

 

בטח מוזראריק מהדרום
כשאתה ב770 אתה בצד התחתון של כדור הארץ לכן הסוכה הפוכה ועף לך הסכך, הדבר היחיד שמצמיד לך את הסכך שלא יפול אל החלל הוא כח המשיכה של כדור הארץ לכאורה וזה גם הכח שאחראי לרוב הנפילות בעולם!

ארי"ק לך לישון, אתה גם מדבר שטויות וגם מדבר לעצמך, לך לישון מותק.
עכשיו הבנתי למה לקפה רגיל שם טעם של קפה הפוךמושיקו
ואגב,כתוב במפורש בחסידות שמכיוון שהכדור עגול אז בחצי הכדור התחתון זה הלמעלה שלהם.
איך כזה דבר ללכת הפוך
אמריקה זה הסיטרא אחראאריק מהדרום
או האוקינוס השקט...
זה הנורמלי (או לפחות הכי קרוב לנורמלי)הסטורי
חג צריך לחגוג בבית המקדש, כשלצערנו אין מקדש, עדיין צריך לחגוג בארץ ד'. כמו כל התורה ששייכת בארץ אשר עיני ד' אלוקיך בה. היכולת לקיים אכשהו תו"מ בגלות, זה רק באונס גמור.
מי אמר שאין בית מקדש?מושיקו


מה?! הייתי בירושלים ולא ראיתי אותו!הסטורי
מי צריך להגיד דבר כזה?!
אם אתה באמת רוצה לדעת, תלמד עד הסוףמושיקו
נו, באמת? הקרבת שם שלמים?הסטורי
הגברים הקריבו עולת ראי"ה? שלמי חגיגה? שלמי שמחה?
כל המושג של 'מקדש מעט' זה מושג דיעבדי, אחרי שגלו ישראל ממקומם וכל קיום המצוות בחו"ל, הוא רק "הציבי לך ציונים", כדברי חז"ל ובוארו באריכות ברמב"ן על התורה סוף פרשת אחרי מות, אז יש גם מושג דיעבד של "מקדש מעט". אבל אי אפשר להתכחש לכך שכל התורה צריכה להתקיים ומותאמת לארץ ישראל.

אבל אולי באמת, אם התורה שלמדתי, בזבוז זמן להסתובב בפורום של חב"ד...
מה זה בית מקדש בשבילך?מושיקו

שחיטת כבשים ופרים כקורבנות?

בין היתר.אריק מהדרום
בית המקדש זה השראת שכינה באופן הכי נעלהמושיקו

כל השאר זה ביטוי של זה.

 

גם שאין את הביטוי בפועל העניין העיקרי קיים.

 

אה סבבה.אריק מהדרום

השתכנעתי בטירוף.

אז מתי לסגור לך כרטיס?מושיקו

להשכיל זה לא אומר להסכים

אתה יודע כשאומרים יהי רצון על הקורבנות בבוקראריק מהדרום
אומרים מילה חשובה: "כאילו".
אההה הכל זה כאילו, יעני ישראבלוף, אתה הבנת את זה ברוך?

אתה הרי יודע שאי אפשר לקיים היום את רוב המצוות בתורה, זה לא רק קורבנות, היהדות היום במצב מאוד חסר (למרות שקמה המדינה, עדיין מצב חסר) אזי אל תגיד לי שהשכינה שורה כיום במצב הכי נעלה, זה לא נקרא לא להסכים זה נקרא להוכיח לכבודו שהוא טועה (ברשות המרא דאתרא).
ונשלמה פרים שפתינומושיקו

קלקלתנו זוהי תקנתנו.

 

המצוות שבזמן הבית אפשר לעשותן במעשה כיום אפשרי לעשות אותם בדיבור.

 

אמנם זוהי לא שלימות מליאה אבל האפשרות יותר רחבה ומעשית

העניין קיים במקום המקדש - קדושתם אף כשהם שוממים!הסטורי
ויש קצת אפשרות בדיעבד גמור - להשיג איזה שהיא רוחניות בטומאת ארץ העמים.
אני מוחה על הזלזול במצוות דאוריתאהסטורי
(האמת שכבר הודעת הפתיחה, היא זלזול בקדושת ארץ ישראל).

האמת שהתכוונתי לא להכנס שוב, אולי בכלל אין לי מה לחפש בפורום של חב"ד, אבל קפץ לי.

כל ההסברים, הם הסברים של בדיעבד. אחרי שבאונס גמור גלינו מארצנו, חידש יחזקאל הנביא בדבר ד', שיש גם מושג של 'מקדש מעט' בגלות. אבל גם אצלו האידיאל, כמו שזכינו במאה חמישים שנה האחרונות לראות עין בעין "ואתם הרי ישראל ענפכם תתנו וגו' לעמי ישראל כי קרבו לבוא".
גם הגמ' שמדברת על בתי הכנסת בבל, מביאה כהלכה פשוטה את דיני חיוב העליה לארץ והאיסור לצאת ממנה. למרות שבתי המדרש הגדולים היו בבל, הגמ' אומרת שתלמידי חכמים שבארץ ישראל עדיפים. ועוד לא הזכרתי את המימרות החריפות בכתובות קז. וכו'.

כך שכל מה שדרשו על אפשרות של השגות רוחניות בטומאת ארץ העמים, זה רק באונס גמור. אגב, גם גדולי תלמידי הבעש"ט והמגיד עלו לארץ (גם הבעש"ט בעצמו ניסה ולא הצליח). היו גדולים שהבינו שתפקידם עדיין להציל את רוב עם ישראל, שלא היה מסוגל לעזוב את כל אשר לו ולעלות אז.
היום ב"ה יש כמה מטוסים ביום, מכל מקום בעולם לארץ, יש גם סל קליטה. קשה מאוד מאוד להבין איזה הצדקה יש להמונים (לא מדבר על יחידים שנושאים בתפקיד רוחני) להשאר על אדמה טמאה. ואיך אדם שמבחירתו נשאר בברוקלין או לונדון, לא מתבייש לבקש מהקב"ה שלוש פעמים ביום, שיקבץ את עם ישראל לארצו, כשהוא בכלל לא רוצה בזה?
תגיב לגופו של עניןמושיקו

תלמד את מה ששלחו לך ותגיב בצורה ענינית..

 

 

הגבתי בצורה עניינית - על הזלזול במצוות דאוריתאהסטורי
לא אני מעצמי אחלוק על הרבי מילובאוויץ' זצ"ל, מרבותי שהם מגדולי ישראל למדתי אחרת. מתוך לימוד דברי הנביאים, חז"ל ראשונים ואחרונים. אציין רק למקור אחד כרגע, היעב"ץ בסולם בית אל (הקדמה לסידורו) כותב שכל האפשרות להתפלל בחו"ל (וממילא להגדיר את בתי הכנסיות שם כ'מקדש מעט') זה רק באנוס גמור, שלא מסוגל לבוא לארץ ישראל.

בכל מצב, גם אליבא דמי שיסבור שכשנכתב המאמר נשיא הדור היה הרבי מילובאוויץ' (בלי שום זלזול, איני יודע מי החליט שהוא נשיא הדור ולא אחד משאר גדולי ישראל שרובם בארץ ישראל כבר שנים רבות). היום כעשרים וחמש שנה מאז שהוא נפטר, וודאי שאין עדיפות מהותית (למי שלא תלמיד ישיר, אולי) לבית המדרש הזה, על בתי מדרש גדולים וחשובים שנמצאים במקומם - בארץ ישראל.
בקישור שהבאתי הרבי מצטט גמרא ומפרשיםמושיקו

בסופו של דבר יש מספר שיטות אבל זה לא זלזול בתורה...

 

אלו ואלו דברי אלוקים חיים

הגמ' והמפרשים מדברים על מצב שאי אפשר לעלות לארץהסטורי
לא הופכים את בדיעבד לכתחילא.
חע חע חע "מצוות דאורייתא"שפיפול

כזו "מצווה" שהשולחן ערוך "שכח" מלהזכיר.

מה היה עושה מרן הב"י, אלמלא נמצא לו מזכיר כמוך

השולחן ערוך שכח?אריק מהדרום

קראת את ההקדמה לשולחן ערוך? הוא פשוט כתב על מצוות שנהוגות בזמן הזה.

יש דיונים אחרים על מצוות שהשולחן ערוך לא כתב כמו לשון הרע, אבל זה?

אולי גם היוםשפיפול
היה השו"ע משמיט אותה מספרו
ודאי וודאי, רק ארץ ישראל השלימה.מני1234
אכן ארץ הקודש,ירושלים ובית המקדש, זה הקדושה.
770 וברוקלין זה מקום נחמד אבל הרב מנחם שניאורסון ועוד דורות של צדיקים לפניו לא ירדו מהארץ אלא מאונס גמור(בגלל כל מיני מאורעות של גלות).
הרב מנחם שניאורסון אמר בעצמו כי הוא נמצא בחוץ לארץ רק בגלל שהשפעתו שם תיהיה יותר משמעותית, ובארץ עם כל התסבוכות שבה יהיה מסובך להשפיע. טעם זה מובן אך אני הקטן ורבותי לא סוברים כך.
גם לפי מה שכתוב שםברגוע

"ועד"ז בנוגע להגלות דכללות בנ"י – שבדורנו זה נמצאים רוב מנין ורוב בנין דבנ"י בגלות אמריקא, ויש לומר, שזהו א' הטעמים לכך שגם נשיא הדור (ש"הנשיא הוא הכל") חי ונמצא עשר שנים בגלות אמריקא, ומשם עסק בהפצת התורה והיהדות והפצת המעיינות חוצה בכל שאר הארצות אשר באו שם בנ"י, ע"י תלמידיו ושלוחיו בכל קצוי תבל.

וכיון ש"בכל מקום שגלו שכינה עמהן", הרי, בגלות זה האחרון שרוב מנין ורוב בנין דבנ"י ביחד עם נשיא הדור נמצאו בגלות אמריקא, גלתה גם השכינה לגלות אמריקא; ובגלות אמריקא עצמה "(בבבל) היכא" – בה"מקדש מעט" ד"בית רבינו", שהוא בדוגמת "בי כנישתא דהוצל ובי כנישתא דשף ויתיב בנהרדעא", "שנסע מקדש וישב שם" (במקום המקדש שבירושלים)74, וממנו נמשכת השראת השכינה בכל בתי כנסיות ובתי מדרשות שבכל העולם."

 

היום ב"ה חיים בישראל יותר יהודים מאשר בארה"ב.

לגבי הנתון האחרון - לא בטוח..מושיקו


באמת נשמע מוזר..מנדול
כבר 6 שנים אני לא בארץ בסוכות..קשה לדמיין את החג בארץ
מאחל לך רפואה שלימהמני1234אחרונה
שתזכה לעלות לארץ אשר עיני ה' אלוקך בה.
לא כל אחד זוכה. כמה מוזכר במקורות על מעלת א"י.
קדושה שאי אפשר לתאר במילים.
סוכות הבא שתיהיה בארץ תפילתך על הגשם תתקבל בזכות ארץ ישראל גם אם תתפלל לבד בשונה מח"ול שצריך להיות צדיק עליון או כמה צדיקים ע"מ שתפילה על הגשם תתקבל..(כמוזכר בגמ'). ברכה והצלחה בכל!
קטלוג יריד החסידות ה'תשע"טמושיקו
יש למישו שאלון בגרות בתניא?כפכף פוזל


כתבי בגוגל בגרות בתניא.פיצוחית

יש גם בגרויות וגם מתכונות פעם ראיתי..

לא מוצאת..כפכף פוזלאחרונה


תריסיםסער5

מקווה שזה לגיטימי לשאול כאן ואם לא, מנהלים רשאים למחוק.

היכן אפשר למצוא איזה חברות לתריס חשמל עם שעון שבת כשרות עבורנו.

יש שעונים מכנים וכיום המון חברות עבור שעונים דיגיטליים עם שעון שבת. אשמח לשמוע אם יש יתרונות / עדיפות לסוג מסויים.

תודה מראש לעונים

 

שאלה למכון צומת או המכון הטכנולוגי להלכהמושיקואחרונה


פאות של חבדניקיםנפשנו חכתה לה'
שלום לכל חברי הפורום. יצא לי לא מעט ללמוד מתורות חב"ד ולהיות בקרבת החסידות. אף פעם לא הבנתי למה החבדניקים לדורותיהם לא מגדלים פאות כמו של רוב החסידויות? אם מישהו יודע מה העניין אשמח לתשובה תודה.
יש דיעה ע"פ קבלה שפיאות הראש אסור שיגעו בזקן.מושיקו

חסידויות  פולין נוקטים בדיעה אחרת לגבי שערות הראש

אפשר לסובב מאחורי האוזן כך שלא יגעואלעד


מאחורי האוזן זה גם בעייתי לפי אותו דיעהמושיקואחרונה

אפשר לשים מעל האוזן ואז להשאיר בגודל קטן - 

איך חב"ד נראית בעינכם?מושיקו
בסקאלה שבין
דת"ל
חסידים.
חסידיות קיצוניות כסאטמר.
במה זה מתבטא למשל?מושיקו


חסיד בעייני זה אדם עם ביטול מוחלט לרבי..גיטרה אדומה

וחבדניקים הם בד"כ בביטול לרבי...

וגם בהנהגות שלהם.

מדברת על החב"דניקים האמיתיים שבניינו...

 

ליגה מעל.פיצוחית
חב"ד יותר קיצוניים מסאטמר-גם ובעיקר באהבת ישראלמושיקו
ולכן ההשפעה היא למקומות נמוכים.

אבל.מצד רמת הידע הלימוד וההנהגה הנדרשת מחסיד לפי הרבי, זה יותר מכל מסגרת 'חרדית' מוכרת.

הדרך להגיע היא על ידי עבודה עצמית,
דרך ארוכה וקצרה.

היום בעזרת הרשת זה יותר קל (להשיג שיעורי חסידות, להתמיד לשמוע ניגונים וכדו)
אני מגדיר את חב"ד כ"חרדים שפויים"shaulreznik

למעט המשיחיסטים שככל הנראה הופכים בהדרגה לכת, כמו השבתאים.

 

אסביר את עצמי: מצד אחד, לסאטמר או סתם לחצרות חסידיות כאלה ואחרות יש כל מיני חומרות לא הגיוניות בעליל (גילוח ראש לאישה וכיו"ב). מצד שני, למגזר הסרוג יש כל מיני קולות בלתי הגיוניות בעליל. מהבחינה הזאת החב"ד נמצא במקום מאוזן.

גם בחבד יש הרבה דברים לא שפוייםציף
שמבוססים כולם על פי תורהמושיקו

בסופו של דבר

בהחלטציף
עם אתה מדבר על ענין המשחיסטים או האמונה של משיח
אבל אם מדברים על בעיית הצניעות,פאות וכו' זה לא בדיוק מבוסס עפי תורה
מה למשל?מוטיבציה
סהכ החזרתי לו באותו סיגנון מחשבהציף
עם קצת מחטטים בכל מגזר יש דברים לא הגיוניים,לא חושבת שצריך אישור להגיון של מגזר.
ממש לא צריך אישור. פשוט לא מצליחה למצוא משהו לא הגיוני...מוטיבציה
פירטתי בתגובה למשיקו יותרציף
מבחינת דברים שמבוססים על תורה-אכילה לפני תפילה,אי שינה בסוכה,ההידורים המטורפים בפסח
הרבה דברים מבוססים על פסקי שו"ע הרבמושיקו

שכמעט התקבל בכל תפוצות היהדות דאז.

ורק בגלל סיבות מסוימות (קשיי הדרך והקשרים בין הקהילות דאז),פסקי המשנה ברורה התקבלו.

 

אבל ההקפדות האלו היו כמעט ומנת חלקם של קהילות נוספות חוץ מחב"ד.

שינה בסוכה, סעודה שלישית בשני ככרות לחםהסטורי
זמן ק"ש כמג"א - להמשיך עם דברים שחב"ד עושים נגד המפורש בשו"ע הרב?
מה עם פסקי הסידור?מושיקו
הפסקים בדרך חב"ד כאדמו"ר?
בסידור אין היתר לישון מחוץ לסוכההסטורי
מפורש שצריך סעודה שלישית על שתי ככרות לחם ויש להזהיר על כך גם את הנשים.

לגבי זמן ק"ש, אכן הלשון שם נוטה לשיטת הגר"א (!) אך לא מפורש כמו שבשו"ע הרב מפורש כמג"א, לכאו בדאו' ראוי להחמיר.
עוד נקודה: בפשטות המשנ"ב הוא הלכתא כבתראיהסטורי
המשנ"ב ראה את שו"ע הרב וגם את כל שאר האחרונים בני דורו ואחריו, ודן בדבריהם וסברותיהם. כך שפשוט לפסוק כמותו, חוץ ממקום שאחרוני אחרונים חולקים.
אנסח זאת אחרתshaulreznik

שפיות דתית = הקפדה במצוות לצד יצירת מודל המאפשר לחבר באותה תנועה להתקיים בכבוד וגם לשרוד מחוץ ל"שטייטל". אפשר להיות חב"דניק ופרופסור שמתגורר בשכונה חילונית ואף לא יהודית. אחוזי ההישרדות של שאר המגזרים באותם התנאים יהיו נמוכים בהרבה.

ויהיו כאלו שיאמרו שזו לא שפיותמושיקו

ללכת נגד הזרם בצורה כזו חזקה..

 

 

מסכיםshaulreznik

למשל, כל מיני חומרות בפסח, כגון, בישול הסוכר (או סתם אכילת מצות מתוך שקיות). אבל עדיין, המצב בחב"ד יותר טוב מאשר בחסידויות אחרות, שלא לדבר על האקלים הרוחני - צריך פחות פרוטקציות וקשרים.

חב"ד מאוד מחוברת לציבור הכללי באשר הואמושיקו

לכן יותר מכירים אותה באופן כללי.

 

למרות שהעקרונות שלה כוללים הרבה חומרות מצד שני זה מעוגן בדרך ברור והגיונית ואמיתית.

 

לא פשוט להתחייב לדרך הזו עד הסוף..

 

ומי שלוקח רק מה שנח לו זה לא דרך חב"ד.

 

השאיפה בחב"ד היא עבודה פנימית  להתקדם הלאה כל הזמן עד אין סוף.

 

 

ואגב - כל ענין של רבי ומשיח ומנהגים שונים וכו' וכו' יש כל כך הרבה גישות לזה - קיצוניות יותר או פחות -  ולכל הצדדים, והם מגיעות על בסיס דרך חב"ד.

 

לא חייבים לאהוב ולהתחבר  - אבל הרוב הגדול עושה את זה באמת ומי שלא כי הוא מחפש את האמת..

 

כת זה לא

אפשר להגיד הרבה דברים טובים על חב"דהסטורי
הגיון אינו אחד מהם.

(יכול להיות שזה הבסיס להרבה מהדברים הטובים, כמו מסירות הנפש מול הקומוניסטים)
מושיקואחרונה


רוב החרדים סבורים שחב"ד היא מגזר נפרדשפיפול

נכון שחב"ד מתקשרים עם כולם , אבל יש להם הוואי מאוד אופייני ותרבות שהיא רק שלהם ולא דומה לשום דבר אחר.

 

נכון שאצלנו באזור בני ברק זה פחות מורגש.

 

נגיד בתוועדויות, יש תנמיד ליטאים ואנשים מגור.

 

אבל אם תשאלו חרדים, הם יגידו "חבד זה חבד" שיש להם את הכללים שלהם והם לא שייכים למגזר החרדי ממש.

למה בכפר חבד מקימים עוד ועד? למה לא הקשיבו להוראת הרבי?שיח סוד

מה קורה עם הכפר? לצערנו הוא כל כך לא מייצג את חב"ד המקורית.

שכל אחד יעשה את עבודתו בשלימותמושיקו

זה ישפיע על השלימות של השני.

 

זה בדיוק הענין של ויעקב הלך לדרכו.

 

להתחיל את העבודה מחדש ובשלימות יתרה

אולי כי יש דברים שהשתנו ב25 שנה מאז שהרבי זצ"להסטוריאחרונה
נתן את ההוראה (או יכל לשנות הוראה שניתנה קודם)?
בחבד יש יותר יורדים מהדרך או עולים על הדרך/חוזבשים?פיצוחית
עולים על הדרך לאו דפקא מלא שומצ לעע אלא גם מדתי לחבדניק.


ומחבדניק לדתי/ ללא שומצ.

זה כאילו נראה שיש יותר ויותר מתקרבים מאשר יורדים.
אבל בגלל הפתיחות לצערינו יש מלא שנראים כ.. ומגדירים תצמם** חבדניקים.
חוצמיזה שמשנה לשנה אחוזי הירידה נראים גדולים יותר.
מישו יודע סטטיקה?
בחב"ד לא יורדיםמושיקו
אולי משנים חיצוניות.
הפנימיות נשארת לעד.



ובכ"מ לא מבזבזים זמן על סטיסטיקות.
מזה לא יורדים?פיצוחית
אדם שעזב תדרך לא נקרא חבדניק.
אלא אם כן אתה מחשיב את החבדניקים בתוך סוג אחר. ואז אנחנו לא נכנסים לא בתוך הדתיים שומצ ולא בתור החרדים. אלא יכול להיכנס גם ההיפרים וכל מיני אחרים. כבר התבטאו כמובן שמי שלמד בתות (ויש סיפורים ועדויות) לא יכול לצאת מיזה ונשאר לו החותמת לעד ויעשה תשובה וכבר קשה לו לעשות עבירות וכו וכו וכיוב.


אבל זה שכיום יש עדיין אחוז די רחב של כאלה שיורדים ועוזבים את היהדות זה לא מבוטל.
אתה מגדיר חבדניק לפי ההגדרות של מי הוא חסיד של הרביים? אז פה בכלל קשה להיכנס
אדמור הרייצ: על חסידים.פיצוחית
לא בטוחה כמה הכל קשור.



הרבה לחשוב, מעט לדבר, ועוד יותר לעשות- זהו מהותו של חסיד.(לקוטי דיבורים א, ב.)

בתורת חסידות חב"ד, תואר חסיד הוא: מי שמכיר מהותו העצמית, מעמדו בידיעת התורה ולימודה ומצבו בקיום המצוות; יודע הוא מה שחסר לו, נותן לב ודואג למלאות את החסר, ומרבה במשמעת בדרך קבלת עול (אגרות קודש ע' רה)

חסידות אינה מעריכה כוחות שניתנו במתנה; חסידות מעריכה כוחות שעמלו עליהם. חסידות מניחה את כל כובד העבודה על יגיעת בשר, ומעמידה את הדגש על יגיעת נפש. (לקוטי דיבורים כג, נא)

חסידות וחסידים הם דבר אחד; חסידות עושה חסידים, וחסידים לומדים חסידות.

אי אפשר לחסידים בלי חסידות, כשם שאי אפשר לחסידות בלי חסידים. (ליקוטי דיבורים ליקוט ה)
זה אצל כל יהודיסמיילי...אחרונה


כל עוד לא נערך מחקר רציני בנושא, אי אפשר לומר בוודאותshaulreznik

הנה נתונים לגבי המגזר החרדי כולו: 

הנתונים האמיתיים: אל תמהרו להספיד את החברה החרדית

שמעתי מבחור שמסייע לצעירים חרדים לעבור לעולם החילונישפיפול

הוא אומר שהכי הרבה באים אליו מבתים של ברסלב ובעלי תשובה

אחר כך, גור

אחר כך , עידה

אחר כך ליטאים וחסידויות אחרות

והכי הכי נדיר שבאים אליו מחב"ד.

כמעט ולא הופכים להיות חילונים